abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203902242

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/BNONews
Death metal all the way!
pi_203902244
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203902245
quote:
12s.gif Op woensdag 2 maart 2022 02:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik begrijp daar ook weinig van. Zelensky is zelf Joods?
Ik vind het echt kwalijk dat onze media dit slecht duidt. Dit is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Poetin doelt daarmee ook NIET op Zelensky. Hij benoemt dit ondermeer in zijn toespraak vorige week.

Ik vind het echt kwalijk dat onze duiders zijn toespraak puur als fabeltje wegzet zonder echt te benoemen wat er wordt gezegd. Poetin wordt weggezet als gek. Als ik de vertaling van zijn toespraak lees, is mijn beeld echt anders.

Vertalingen:
https://www.veteranstoday(...)uary-21-2022-speech/

Laten we eerlijk zijn wie heeft zijn toespraak echt gelezen en is niet direct afgegaan op wat onze duiders vertellen?
Ik ging eerste instantie ook op onze duiders af, daarom kwam het voor mij als een schok om de gehele vertaling te lezen.

Ik ben het zeker niet met Poetin eens, maar hij is niet de gek die ons wordt voorgespiegeld. We worden gewoon opgehitst voor een conflict waar machtige belanghebbende baat bij hebben en niet wij de gewone man.
  woensdag 2 maart 2022 @ 05:48:01 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203902247
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Putin mag van mij door 5 paarden uit elkaar getrokken worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_203902250
Waar slaat TT op?
pi_203902251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:53 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Waar slaat TT op?
Geen idee, ik heb het als TS het niet aangepast.
Death metal all the way!
pi_203902252
Er is geen uitweg meer?

De enige manier om dit te stoppen, is door te voldoen aan de eisen van Poetin, omdat hij never nooit zal afdruipen zonder het doel dat hij voor ogen heeft bereikt te hebben.

Gezien de bereidheid hiertoe ontbreekt, sterker nog steeds meer landen zich tegen Rusland keren, gevechtsvliegtuigen leveren, tegoeden bevriezen etc, behoren inmiddels de onderhandelingen die hij misschien initieel wilde afdwingen, niet meer tot de mogelijkheden, maar die bereidheid is er zelfs niet.

Ik denk echt dat hij voor niets of niemand zal zwichten, hij roept al 14 jaar oid dit nooit te zullen accepteren,, en ik denk dat geen mens hem op andere gedachten kan brengen.

Ik ben verbijsterd dat wij ons allen hebben laten meeslepen in dit conflict, sterker nog niet geprobeerd hebben dit af te wenden.

Ik denk dat we door de reacties en onbereidwilligheid de situatie te deescaleren, we aansturen op een 3e wereldoorlog.
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 05:58:11 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203902253
Een invasie met als doel onderhandelingen?

Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203902256
Zou het tactisch niet beter zijn voor de Oekraïne om er een guerilla-oorlog van te maken? Ik denk niet dat ze dit nog heel lang vol gaan houden.
pi_203902258
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:56 schreef Za het volgende:
Er is geen uitweg meer?

De enige manier om dit te stoppen, is door te voldoen aan de eisen van Poetin, omdat hij never nooit zal afdruipen zonder het doel dat hij voor ogen heeft bereikt te hebben.

Gezien de bereidheid hiertoe ontbreekt, sterker nog steeds meer landen zich tegen Rusland keren, gevechtsvliegtuigen leveren, tegoeden bevriezen etc, behoren inmiddels de onderhandelingen die hij misschien initieel wilde afdwingen, niet meer tot de mogelijkheden, maar die bereidheid is er zelfs niet.

Ik denk echt dat hij voor niets of niemand zal zwichten, hij roept al 14 jaar oid dit nooit te zullen accepteren,, en ik denk dat geen mens hem op andere gedachten kan brengen.

Ik ben verbijsterd dat wij ons allen hebben laten meeslepen in dit conflict, sterker nog niet geprobeerd hebben dit af te wenden.

Ik denk dat we door de reacties en onbereidwilligheid de situatie te deescaleren, we aansturen op een 3e wereldoorlog.
En dan? Bij de volgende oorlog, tegen bijvoorbeeld Finland, ook maar gelijk voldoen aan alle eisen van Poetin? En als hij Estland en Letland binnen valt ook maar niet reageren als Navo? Zullen we hem ook gelijk Polen maar cadeau doen?
pi_203902259
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:58 schreef sp3c het volgende:

Lol
Wanneer je zijn speeches (complete boekwerken), gaat teruglezen terug tot 2004, vraagt hij continu om onderhandelingen, zet hij continu uiteen wat hem steekt, en waarom de situatie zoals deze zich ontwikkelde in ieders nadeel is.
pi_203902261
Wat ik niet begrijp is dat Poetin voor oorlog kiest. Niemand wil oorlog.

Investeer je energie in je eigen land, maak het welvarend, doe wat goed is!

Waarom zo die drang om alles om je heen maar in te pikken?
Death metal all the way!
pi_203902265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Eviljane het volgende:

Trekje dat wel meer psychopatische dictators hebben.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:06:41 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_203902266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Eviljane het volgende:

Psychisch van het padje zijn.

In principe horen mensen van dit kaliber veilig in een GGZ-achtige instelling (zullen ze in Rusland ook wel hebben, neem ik aan) opgeborgen te zijn.
pi_203902267
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:02 schreef Nielsch het volgende:

En dan? Bij de volgende oorlog, tegen bijvoorbeeld Finland, ook maar gelijk voldoen aan alle eisen van Poetin? En als hij Estland en Letland binnen valt ook maar niet reageren als Navo? Zullen we hem ook gelijk Polen maar cadeau doen?
Ik heb de antwoorden niet, maar onze huidige opstelling zullen we betreuren denk ik.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:07:32 #16
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902268
Newsweek suggereert dat de Ukrainse drones door de VS zouden kunnen bestuurd worden.
Russian Missteps Open Door for Biden to Wage Secret Drone War in Ukraine

[ Bericht 14% gewijzigd door crystal_meth op 02-03-2022 06:14:57 ]
are we infinite or am I alone
pi_203902269
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Zeg maar gewoon heel Europa.

https://www.msn.com/nl-nl(...)deoboodschap-lavrov/

Lavrov: Amerikaanse kernwapens moeten weg uit Europa.

Maar we zullen het moeten accepteren: er zullen altijd mensen blijven kruipen voor de krankzinnige eisen van dictators. In eigen land en daarbuiten.
Het blijft hopen dat er bij de kruipers in Moskou zelf iets gebeurt. Biden en de NAVO zullen het uiteindelijk niet op een directe militaire confrontatie willen laten uitlopen, want einde planeet-risico. In de tussentijd zullen de slachtingen in Oekraïne gewoon doorgaan.
Het is te beroerd voor woorden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203902271
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:07 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens Newsweek zijn de drone aanvallen het werk van de VS
Dat staat er helemaal niet.
pi_203902272
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:56 schreef Za het volgende:
Er is geen uitweg meer?

Nee,

We doen toch helemaal niks. Ukraine gaat plat, niks leeft daar meer. Rusland mag het hebben. Wij sluiten Rusland verder af van de wereld.

Nieuwe vijand.

Rusland verkoopt zijn shit wel via China. En over 5-10 jaar als Putin overlijd nemen we weeer contact op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203902273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Psychisch van het padje zijn.

In principe horen mensen van dit kaliber veilig in een GGZ-achtige instelling (zullen ze in Rusland ook wel hebben, neem ik aan) opgeborgen te zijn.
In Rusland zitten dergelijke instellingen ongetwijfeld vol met mensen die hun twijfels hebben aan Poetins verstandelijke vermogens.
pi_203902275
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb de antwoorden niet, maar onze huidige opstelling zullen we betreuren denk ik.
Nee je hebt zeker niet de antwoorden. Je blijft liever kruipen voor de eisen van een dictator. Leer van de geschiedenis; dat is nog nooit goed afgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2022 06:11:04 ]
pi_203902278
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nog steeds denken dat dit om de NAVO gaat en niet om Poetins expansiedrift. Useful idiot.
Wat heb jij nou gehoord over deze jarenlange build up via onze media. Niks
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:13:13 #23
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902281
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dat staat er helemaal niet.
Ze suggereren het.
pi_203902282
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In Rusland zitten dergelijke instellingen ongetwijfeld vol met mensen die hun twijfels hebben aan Poetins verstandelijke vermogens.
Binnenkort niet meer want de doodstraf mag weer.
pi_203902283
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Nielsch het volgende:

Nog steeds denken dat dit om de NAVO gaat en niet om Poetins expansiedrift. Useful idiot.
Is de expansiedrift niet geheel ter zijde van de NAVO?
Daar waren indertijd afspraken over gemaakt:

"Rusland stemt in met de hereniging van Duitsland, in ruil voor de toezegging dat Duitsland verankerd zal zijn in de NAVO, die geen centimeter opschuift naar het oosten."
pi_203902284
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee je hebt zeker niet de antwoorden. Je blijft liever kruipen voor de eisen van een dictator. Leer van de geschiedenis; dat is nog nooit goed afgelopen.
Beter laat dan nooit maar veeg dan die militaire collonne weg. Ga de oorlog dan aan als nato.

Maar diplomatie is altijd beter, hoe kom je daar asap.

[ Bericht 2% gewijzigd door ludovico op 02-03-2022 06:21:43 ]
pi_203902286
Wat Poetin nu doet is toch pure zelfmoord?

Maakt niet uit welke kant het opgaat.
Death metal all the way!
pi_203902289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef quirina het volgende:

[..]
Binnenkort niet meer want de doodstraf mag weer.
Nee, maar ik had het alleen maar over de mensen die twijfels hebben. ;)
Met de mensen die er echt woest over zijn, en er fel op tegen zijn... daar loopt het inderdaad nog veel slechter mee af.
pi_203902290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:14 schreef Eviljane het volgende:

Dat boeit hem niet.

Hij staat er om bekend geen angst te kennen.
pi_203902291
quote:

Misschien gaat ie dan ook gebalsemd in een mausoleum liggen op het rode plein.
pi_203902292
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee,

We doen toch helemaal niks. Ukraine gaat plat, niks leeft daar meer. Rusland mag het hebben. Wij sluiten Rusland verder af van de wereld.

Nieuwe vijand.

Rusland verkoopt zijn shit wel via China. En over 5-10 jaar als Putin overlijd nemen we weeer contact op.
Dat is ook mijn theorie. China gaat er op cashen.
pi_203902293
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat heb jij nou gehoord over deze jarenlange build up via onze media. Niks
Genoeg via zogenaamde zelfbenoemde Putinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet die het Russische narratief al jarenlang uitdragen. De useful idiots die niet doorhebben dat ze zorgvuldig opgezette Russische propaganda aan het herkauwen zijn om het dictatorschap, de mensenrechtenschendingen en de expansiedrift van Poetin te legitimeren. De useful idiots die nog steeds geloven dat Poetin echt wordt bedreigd door de Navo en het westen en niet door hebben dat het daar helemaal niet om gaat.
pi_203902295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:58 schreef sp3c het volgende:

Lol
Mja we zijn laf, bye bye Finland en Zweden.
pi_203902296
quote:

De man is een robot.

Hij herprogrammeert zich tzt gewoon weer, zoiets als The Terminator.
pi_203902297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Za het volgende:

[..]
Dat boeit hem niet.

Maar wel bang voor corona ;)
Death metal all the way!
pi_203902299
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Genoeg via zogenaamde zelfbenoemde Putinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet die het Russische narratief al jarenlang uitdragen. De useful idiots die niet doorhebben dat ze zorgvuldig opgezette Russische propaganda aan het herkauwen zijn om het dictatorschap, de mensenrechtenschendingen en de expansiedrift van Poetin te legitimeren. De useful idiots die nog steeds geloven dat Poetin echt wordt bedreigd door de Navo en het westen en niet door hebben dat het daar helemaal niet om gaat.
Denk dat jij opgehitst bent.

Wacht dat nato gebeuren dan gewoon af tot Putins dood.

Je mist het punt ook volledig.

Het gaat er niet om of Putin objectief gezien bedreigd wordt het gaat erom wat hij aangrijpt als reden voor oorlog.
pi_203902302
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:55 schreef Eviljane het volgende:

[..]
Geen idee, ik heb het als TS het niet aangepast.
Als TS ben je verantwoordelijk voor TT.
pi_203902303
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Als TS ben je verantwoordelijk voor TT.
Nou, sorry hoor! :P

Pak je kans straks!
Death metal all the way!
pi_203902304
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Nielsch het volgende:

Wellicht ben je zelf ten prooi aan de al jaren door de media aangezwengelde anti Putin propaganda.
pi_203902306
quote:

[..]
Dat boeit hem niet.

Behalve dan voor de Navo, Corona, politieke tegenstanders, het verliezen van draagvlak onder de olichargen, volksopstanden etc...

Het is wetenschappelijk bewezen dat psychopaten angst kunnen voelen.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:21:48 #41
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902311
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:20 schreef Za het volgende:

[..]
Wellicht ben je zelf ten prooi aan de al jaren door de media aangezwengelde anti Putin propaganda.
Welke anti putin propaganda heb je het over kun je ons eens wat voorbeelden van die jaren presenteŕen uit normale media bronnen?
pi_203902312
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:07 schreef crystal_meth het volgende:
Newsweek suggereert dat de Ukrainse drones door de VS zouden kunnen bestuurd worden.
Het zou me niks verbazen als zgn Turkse drones cover up voor Amerikaanse betrokkenheid zijn.
pi_203902313
Poetin moet gewoon even een lekker wijf zoeken en daar zijn frustraties op botvieren...
Death metal all the way!
pi_203902314
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef Eviljane het volgende:
Poetin moet gewoon even een lekker wijf zoeken en daar zijn frustraties op botvieren...
Seksist
pi_203902318
quote:

[..]
Welke anti-Putin propaganda precies?

Het westen deed maar wat graag z'n best om buddies te zijn met Poetin. Wereldleiders kwamen graag langs, het WK Voetbal ging naar Rusland, onze koning lekker bieren met Poetin, we deden maar wat graag zaken met ze, de Olympische Spelen ging naar Sochi, we kochten voor miljarden gas van Poetin, er was Formule 1, over de inval in Georgië hebben we onze schouders opgehaald, de door Poetin rijkbedeelde olichargen legden we maar wat graag in de watten, Gazprom hebben we met open armen verwelkomt in Nederland, Russia Today (RT) kreeg een steeds grotere stem in westerse media, de inname van de Krim zouden we foei tegen maar ach we bleven naar Rusland gaan...

Als je niet verder zou kijken zou je de afgelopen 20 jaar in het Westen vooral gehoord hebben dat Poetin een fijne man is.
pi_203902320
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Seksist
:P
Death metal all the way!
pi_203902322
quote:
_O-

Dank, had deze 'foute' grap ff nodig,,, voel me wat somber de laatste dagen.

Overigens, lekkere wijven zijn er volgens mij wel in Rusland. Maar ik ga geen pics posten. Sorry daarvoor.
pi_203902323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Welke anti putin propaganda heb je het over kun je ons eens wat voorbeelden van die jaren presenteŕen uit normale media bronnen?
Och er wordt wel geframed hoor, wat kijkt Putin toch boos in alle nieuwsberichten. Heel subtiel dat wel.

Baudet werd ook mooi in elkaar geknipt door RTL.

En het gaat er meer om wat je niet hoort.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:31:09 #50
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902327
Oekraine heeft blijkbaar veel heroes. Tot nu toe gezien: een ace die 6 Russische gevechtsvliegtuigen heeft neergehaald, een sniper met 200 kills, en een soldaat die 5 NT-74 tanks heeft uitgeschakeld...
pi_203902328
quote:
Laten we jou dan maar helpen bij de onderhandelingen
pi_203902329
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
_O-

Dank, had deze 'foute' grap ff nodig,,, voel me wat somber de laatste dagen.

Overigens, lekkere wijven zijn er volgens mij wel in Rusland. Maar ik ga geen pics posten. Sorry daarvoor.
Snap ik, ik ben ook somber.

Maar humor af en toe is ook goed :)
Death metal all the way!
pi_203902330
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Seksist
Hm.
Seksisme is discriminatie op basis van sekse/geslacht.

Nou ja, misschien wordt Poetin hier gediscrimineerd, als zijnde een man, en 'dus' een wezen dat frustraties blijkbaar altijd afreageert met neukerij.
Dus als het al seksistisch is, dan is dat jegens de geschifte tsaar (en andere menselijke wezens met een lul en kloten), in de suggestie dat hij net zo is als alle andere mannen...
;)
pi_203902334
quote:

[..]
Dat valt zeker wel mee in Nederland met die propaganda. Putin stond vooral bekend als een koele kikker, rationele leider waar je als Europa wel gewoon goede zaken mee kan doen.

De berichtgeving over zijn negatieve kant, het omleggen van politieke tegenstanders en journalisten, niet dulden van enige tegenspraak, het verbieden van enige vorm van demonstraties is gewoon een keiharde waarheid.
pi_203902336
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:31 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Laten we jou dan maar helpen bij de onderhandelingen
Ik ben vrijgezel, maar deze sla ik toch even flink over!
Death metal all the way!
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:33:28 #56
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902337
quote:
Z'n vriendin stond bekend als de meest flexibele (lenige) persoon in Rusland, won 2 olympische medailles met ritmische gymnastiek..
pi_203902338
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:

[..]

"Rusland stemt in met de hereniging van Duitsland, in ruil voor de toezegging dat Duitsland verankerd zal zijn in de NAVO, die geen centimeter opschuift naar het oosten."
Hoe kom je daarbij?

twitter

quote:
It is abundantly evident that Russian President Vladimir Putin is no fan of NATO. Indeed, he displays a pronounced—almost obsessive—antipathy toward the Alliance. He claims that NATO took advantage of Russian weakness after the collapse of the Soviet Union to enlarge to its east, in violation of promises allegedly made to Moscow by Western leaders. But no such promises were made—a point now confirmed by someone who was definitely in a position to know: Mikhail Gorbachev, then president of the Soviet Union.

And we have the right to ask: against whom is this [NATO] expansion intended? And what happened to the assurances our Western partners made after the dissolution of the Warsaw Pact? … I would like to quote the speech of NATO General Secretary Mr. Woerner in Brussels on 17 May 1990. He said at the time that: ‘the fact that we are ready not to place a NATO army outside of German territory gives the Soviet Union a firm security guarantee.” Where are these guarantees?

The Russian president returned to the subject in his March 18, 2014, Kremlin speech justifying Russia’s illegal annexation of Crimea: “… they [Western leaders] have lied to us many times, made decisions behind our backs, placed before us an accomplished fact. This happened with NATO’s expansion to the east, as well as the deployment of military infrastructure at our borders.” Although it has been clear for several years that the Alliance has no appetite for putting Ukraine on a membership track, Putin went on to express horror at the prospect of NATO forces in Crimea: Russian inaction “would have meant that NATO’s navy would be right there in this city of Russia’s military glory [Sevastopol], and this would create not an illusory but a perfectly real threat to the whole of southern Russia.”

Western leaders never pledged not to enlarge NATO, a point that several analysts have demonstrated. Mark Kramer explored the question in detail in a 2009 article in The Washington Quarterly. He drew on declassified American, German and Soviet records to make his case and noted that, in discussions on German reunification in the two-plus-four format (the two Germanys plus the United States, Soviet Union, Britain and France), the Soviets never raised the question of NATO enlargement other than how it might apply in the former German Democratic Republic (GDR).

[..]

We now have a very authoritative voice from Moscow confirming this understanding. Russia behind the Headlines has published an interview with Gorbachev, who was Soviet president during the discussions and treaty negotiations concerning German reunification. The interviewer asked why Gorbachev did not "insist that the promises made to you [Gorbachev]--particularly U.S. Secretary of State James Baker's promise that NATO would not expand into the East--be legally encoded?" Gorbachev replied: "The topic of 'NATO expansion' was not discussed at all, and it wasn't brought up in those years. ... Another issue we brought up was discussed: making sure that NATO's military structures would not advance and that additional armed forces would not be deployed on the territory of the then-GDR after German reunification. Baker's statement was made in that context... Everything that could have been and needed to be done to solidify that political obligation was done. And fulfilled."

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203902339
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hm.
Seksisme is discriminatie op basis van sekse/geslacht.

Nou ja, misschien wordt Poetin hier gediscrimineerd, als zijnde een man, en 'dus' een wezen dat frustraties blijkbaar altijd afreageert met neukerij.
Dus als het al seksistisch is, dan is dat jegens de geschifte tsaar (en andere menselijke wezens met een lul en kloten), in de suggestie dat hij net zo is als alle andere mannen.
Seksistisch en seksisme zijn twee verschillende dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2022 06:34:43 ]
pi_203902340
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Z'n vriendin stond bekend als de meest flexibele (lenige) persoon in Rusland, won 2 olympische medailles met ritmische gymnastiek..
Klinkt goed.
Maar dan op zo'n emotieloze robot willen kruipen (of eronder).
Nee.

Sorry, teveel offtopic. Back to front (helaas).
pi_203902342
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:33 schreef Eviljane het volgende:

[..]
Ik ben vrijgezel, maar deze sla ik toch even flink over!
Praatjes vullen geen gaatjes blijkt maar weer.

Wellicht is Vladje impotent.
pi_203902348
Ik ben alleen somber over hoe we Oekraine observeren en zien verliezen zonder iets te doen.

Gegeven dat er niet uit frustratie van Putin een kernbom zal vallen denk ik dat de Navo Oekraine best kan ondersteunen.

Het geeft een verkeerd signaal in dit hele conflict en is slecht voor de eensgezindheid als straks een Navo land volledige hulp krijgt bij een aanval en Oekraine langzamerhand implodeert.
pi_203902349
Heel vermoeiend dat de useful idiots het Russische fabeltje dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden blijven herhalen.
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 06:37:25 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203902350
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mja we zijn laf, bye bye Finland en Zweden.
Als er 1 tankpeloton bij de grens verschijnt zitten die beiden binnen 10 minuten in de navo
pi_203902354
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Seksistisch en seksisme zijn twee verschillende dingen.
Tsja, dankzij VI zullen veel mensen dat denken. Daar worden die woorden vaak onjuist gebruikt.

https://www.woorden.org/woord/seksist

https://etymologiebank.nl/trefwoord/seksistisch
pi_203902355
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:36 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben alleen somber over hoe we Oekraine observeren en zien verliezen zonder iets te doen.

Gegeven dat er niet uit frustratie van Putin een kernbom zal vallen denk ik dat de Navo Oekraine best kan ondersteunen.

Het geeft een verkeerd signaal in dit hele conflict en is slecht voor de eensgezindheid als straks een Navo land volledige hulp krijgt bij een aanval en Oekraine langzamerhand implodeert.
Inderdaad.

Ik ga het ook niet meer volgen, al die landen die er verslag van doen maar geen vinger uitsteken...

Boycot

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2022 06:38:34 ]
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:39:07 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902359
Sommige politici zijn me iets te gretig, het lijkt wel alsof ze iedere escalatie toejuichen en vooral geen oplossing willen horen. Als kleine kinderen die met lucifers en benzine aan het spelen zijn. Vooral in de D66 hoek, totaalidioten
The End Times are wild
pi_203902362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Welke anti-Putin propaganda precies?

Het westen deed maar wat graag z'n best om buddies te zijn met Poetin. Wereldleiders kwamen graag langs, het WK Voetbal ging naar Rusland, onze koning lekker bieren met Poetin, we deden maar wat graag zaken met ze, de Olympische Spelen ging naar Sochi, we kochten voor miljarden gas van Poetin, er was Formule 1, over de inval in Georgië hebben we onze schouders opgehaald, de door Poetin rijkbedeelde olichargen legden we maar wat graag in de watten, Gazprom hebben we met open armen verwelkomt in Nederland, Russia Today (RT) kreeg een steeds grotere stem in westerse media, de inname van de Krim zouden we foei tegen maar ach we bleven naar Rusland gaan...

Als je niet verder zou kijken zou je de afgelopen 20 jaar in het Westen vooral gehoord hebben dat Poetin een fijne man is.
Ik keur het niet goed, maar was Georgië niet als reactie op de NATO top in Boekarest en de Krim een directe reactie op de coup in Oekraïne. Het is toch zo dat de context eenzijdig is belicht?
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:40:50 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902363
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:36 schreef Nielsch het volgende:
Heel vermoeiend dat de useful idiots het Russische fabeltje dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden blijven herhalen.
of dit nu wel of niet is toegezegd, het is wel gebeurd.
The End Times are wild
pi_203902364
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:39 schreef LXIV het volgende:
Sommige politici zijn me iets te gretig, het lijkt wel alsof ze iedere escalatie toejuichen en vooral geen oplossing willen horen. Als kleine kinderen die met lucifers en benzine aan het spelen zijn. Vooral in de D66 hoek, totaalidioten
Menigeen heeft waarschijnlijk ook last van veel spijt en schuldgevoelens omdat ze Poetin zo lang redelijk glimlachend en beleefd hebben ontvangen, bezocht en aangehoord.

Maar als er een politicus momenteel te gretig is (en niet zo'n klein beetje ook), dan is het Poetin.
pi_203902365
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als er 1 tankpeloton bij de grens verschijnt zitten die beiden binnen 10 minuten in de navo
Hope so, hypocriet wel.
pi_203902366
quote:

[..]
Dat boeit hem niet.

Behalve voor Corona :')
pi_203902367
Gewoon even militair oogpunt bekeken.
Ik dacht dat het vanaf zondag de Russische opmars weinig meer voorstelde.
Maar als ik dit zie, dan kan de lijn van het zuiden naar het oosten van de oblast Charkov nu snel doorgetrokken worden.
En stop dan de oorlog maar, want de steden Kiev en Charkov zijn al te veel verwesterd.

(totaal 35 seconden)
pi_203902368
quote:
Denk alleen dat we wel gelijk de oorlog aan hadden moeten gaan. Strikt defensief.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:44:09 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902371
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:36 schreef Beathoven het volgende:

Ik vind het vooral irritant dat we eerst gezegd hebben achter ze te staan en ze te zullen steunen. We hebben de verkeerde verwachtingen gewekt.
Niet dat ik vind dat we nu dan maar all in moeten. We hadden eerder duidelijk moeten zijn hierover.
The End Times are wild
pi_203902373
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:38 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Inderdaad.

Ik ga het ook niet meer volgen, al die landen die er verslag van doen maar geen vinger uitsteken...

Boycot
Rusland is de agressor en verdedigd in Oekraine helemaal niets. Dat weet de legertop ook wel. Als Rusland als agressor gestopt wordt in Oekraine en we bedreigen het kremlin niet serieus met een bom dan is er 0 reden voor een reactie.

Als we denken dat we op de tenen langs Oekraine moeten omdat we zelf een spook zien in een bom en massaal uitrukken en pas serieus worden en de wereld om steun vragen als een medeland wordt aangevallen dan geef je Oekraine de middelvinger.

Help Oekraine en vergeet die bom.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:45:45 #76
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902374
Wat een geklungel:
quote:
European plan to donate fighter jets to Ukraine collapses

A proposed deal to allow Ukrainian pilots to fly fighter jets donated by European Union countries has fallen apart.

Over the course of a confusing 48 hours, the EU announced it had brokered an arrangement for member states to allow Ukrainian pilots to start flying their used Russian fighter planes, only to have those countries deny there was any such deal even as Kyiv trumpeted the impending arrival of the jets.

The dissolution of the deal comes as European countries lined up Monday to announce new weapons packages for Ukraine, from anti-armor and anti-air rockets to artillery and medical supplies.

But the announcement Sunday by EU security chief Josep Borrell that fighter jets were also on their way appeared to be a game-changer for European military assistance. Borrell was forced to walk his pronouncement back somewhat by Monday, acknowledging that any transfers wouldn’t come from the EU itself, but would instead be donated “bilaterally” by individual EU countries.

Soon after, a Ukrainian government official told POLITICO their country had sent pilots to Poland to pick up the jets and the Ukrainian parliament announced that the planes from Slovakia, Bulgaria and Poland would soon be on their way. But by Tuesday, Bulgaria and Slovakia said there was no deal to send fighters, and the Polish president, appearing at a Polish air base alongside NATO chief Jens Stoltenberg, said no planes would be flying any time soon.

“We are supporting Ukrainians with humanitarian aid. However, we are not going to send any jets to Ukrainian airspace,” President Andrzej Duda said.

Slovakia’s small fleet of MiG-29s are the country’s only fighter jets, and they are being serviced by Russian workers under contract, making their transfer a tough sell in Bratislava.

The Slovakian government is also engaged in talks with Poland to provide protection of Slovak airspace, and until that deal is reached, they need their MiG-29s.

Asked in an interview with a Slovak newspaper Tuesday if the country would ever transfer its MiGs to Ukraine, Minister of Defense Jaroslav Nad said “there is a theoretical chance, but I do not know when we will reach an agreement with the Poles, when the Poles will be able to start protecting our airspace. And the second thing, what will be happening in Ukraine in two weeks, three weeks? And in two months? I do not know.”

In a move likely aimed at increasing pressure on Europe to act, the Ukrainian parliament on Monday tweeted that Europe was sending 70 fighter planes to Ukraine, including 28 MiG-29s from Poland, 12 from Slovakia and 16 from Bulgaria, along with 14 Su-25s from Bulgaria.
https://www.politico.com/(...)ighter-jets-00012560
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:45:54 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902375
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk alleen dat we wel gelijk de oorlog aan hadden moeten gaan. Strikt defensief.
In de Oekraïne? Op de eerste plaats konden we dat niet, op de tweede plaats waren we dan nu in conflict met Rusland.
The End Times are wild
pi_203902377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
In de Oekraïne? Op de eerste plaats konden we dat niet, op de tweede plaats waren we dan nu in conflict met Rusland.
Zijn we al. Die sancties zijn zwaarder dan Putin ukraine ontzeggen.

Niet kunnen?
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:47:39 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Rusland is de agressor en verdedigd in Oekraine helemaal niets. Dat weet de legertop ook wel. Als Rusland als agressor gestopt wordt in Oekraine en we bedreigen het kremlin niet serieus met een bom dan is er 0 reden voor een reactie.

Als we denken dat we op de tenen langs Oekraine moeten omdat we zelf een spook zien in een bom en massaal uitrukken en pas serieus worden en de wereld om steun vragen als een medeland wordt aangevallen dan geef je Oekraine de middelvinger.
Dat doen we dan ook.
We hadden geen valse verwachtingen moeten scheppen als we niet bereid waren deze waar te maken.
Door die verwachtingen heeft Oekraïne zich hard opgesteld richting Rusland, ze voelden rugdekking. Dat was een wassen neus.
The End Times are wild
pi_203902379
Eigenlijk maakt het niks meer uit welke kant het kwartje opvalt.

Wint Rusland dan gaat Oekraine een burgeroorlog in.
Verliest Rusland, dan wil ik niet niet eens weten wat er dan gebeurd..
Death metal all the way!
pi_203902380
quote:
En dat Jaap de Hoop Scheffer (destijds meer secretaris dan generaal) zoveel spreekruimte krijgt in de nieuwsprogramma is mij een raadsel. Zijn verklaring voor potentieel lidmaatschap van de NAVO aan Oekraïne en Georgië is grotendeels de basis van de huidige ellende, en Jaap zit alleen maar te oreren hoe leeg Poetin uit zijn ogen kijkt.
Met zo'n kijk op je tegenstrever los je nooit een probleem op.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:48:10 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902383
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zijn we al. Die sancties zijn zwaarder dan Putin ukraine ontzeggen.

Niet kunnen?
Die troepen stonden helemaal niet klaar
The End Times are wild
pi_203902384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zwicht niet voor een dictator. In Friesland zeggen we "leaver dea as slaaf".

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 02-03-2022 07:20:02 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203902386
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Help Oekraine en vergeet die bom.
100% mee eens
pi_203902387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:48 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die troepen stonden helemaal niet klaar
Jezus dit bouwt al maanden op.
  woensdag 2 maart 2022 @ 06:49:26 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902388
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:48 schreef Idisrom het volgende:

[..]
En dat Jaap de Hoop Scheffer (destijds meer secretaris dan generaal) zoveel spreekruimte krijgt in de nieuwsprogramma is mij een raadsel. Zijn verklaring voor potentieel lidmaatschap van de NAVO aan Oekraïne en Georgië is de basis van de huidige ellende, en Jaap zit alleen maar te oreren hoe leeg Poetin uit zijn ogen kijkt.
Met zo'n kijk op je tegenstrever los je nooit een probleem op.
Van Haga is een van de weinige politici die ik iets zinvols heb horen zeggen met “Putin een uitweg bieden”. Verder veel kippen zonder kop
The End Times are wild
pi_203902389
quote:
Turkije gaat weer extra Bayraktar drones leveren. Waar Europa het verneukt doet Turkije dit niet.
pi_203902394
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:48 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ik zwicht niet voor een dictator. Ik Friesland zeggen we "leaver dea as slaaf".
Als er een volk zijn afkomst aan het verkwanselen is, dan zijn dat de Friezen wel.
De Friese taal onder de jongeren verdwijnt in een rap tempo. Ja, alleen het Friese volkslied brult men luidkeels mee, terwijl die tekst vele malen erger is dan destijds 'Deutschland über Alles'.
pi_203902397
quote:

[..]

Die afspraken bestaan helemaal niet. Zijn in geen enkel verdrag vastgelegd. Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat.
pi_203902400
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die afspraken bestaan helemaal niet. Zijn in geen enkel verdrag vastgelegd. Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat.
Maakt an sich niet eens uit.

Putin valt een land aan om die reden. "maar je hebt het fout Putin!!" ehh... Kansloos.
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 06:55:48 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203902402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hope so, hypocriet wel.
Zou niet weten waarom
pi_203902403
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:55 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zou niet weten waarom
Nee jij niet.
pi_203902405
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Als er een volk zijn afkomst aan het verkwanselen is, dan zijn dat de Friezen wel.
De Friese taal onder de jongeren verdwijnt in een rap tempo. Ja, alleen het Friese volkslied brult men luidkeels mee, terwijl die tekst vele malen erger is dan destijds 'Deutschland über Alles'.
Tiid foar oorlog!
Death metal all the way!
pi_203902408
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:47 schreef Eviljane het volgende:
Eigenlijk maakt het niks meer uit welke kant het kwartje opvalt.

Wint Rusland dan gaat Oekraine een burgeroorlog in.
Verliest Rusland, dan wil ik niet niet eens weten wat er dan gebeurd..
Voor de EU nog wel, want wat ga je doen als Rusland wint.

Nieuwe status quo erkennen?
Afwachten?
Oekraïne bevrijden?
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 06:58:11 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203902409
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:31 schreef crystal_meth het volgende:
Oekraine heeft blijkbaar veel heroes. Tot nu toe gezien: een ace die 6 Russische gevechtsvliegtuigen heeft neergehaald, een sniper met 200 kills, en een soldaat die 5 NT-74 tanks heeft uitgeschakeld...
Ja en in 1940 kleurde de Maas rood van het bloed en gingen de mariniers met het mes tussen de tanden de brug op

Elke oorlog heeft zo zijn mythes
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 06:58:52 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203902411
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee jij niet.
Dat zeg ik

Jij weet het wel
pi_203902420
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:49 schreef xminator het volgende:

[..]
Turkije gaat weer extra Bayraktar drones leveren. Waar Europa het verneukt doet Turkije dit niet.
Dat helpt tegen gronddoelen, het ging vooral om de lucht wat leeg te kunnen houden, je moet niet willen dat de Russen daar de overhand krijgen want dan word verdedigen eigenlijk ondoenlijk.

Zo winnen die Amerikanen immers ook in iedere oorlog, air superiority.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:02:25 #98
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203902421
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er moet toch een moment komen dat er wat doorsijpelt of doordringt dat dit niet de weg is of blijkt te zijn ?

Voor mij mag Putin geëerd worden voor zijn hervonden inzichten en de rest van zijn leven met een waiver, lezingen geven. Verdrietig voor alle slachtoffers die zich hun opoffering misschien kunnen worden getroost dat hun verdriet niet voor niets is en het dan tenminste ophoudt veroorzaakt te worden.
Putin wil nu de russische wikipedia gaan blokkkeren

dus zelfs zijn eigen versie van de waarheid wordt geblokkkeerd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_203902426
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Bestaan niet op papier nee.
Maar dit komt natuurlijk niet van Twitter, dit debat bestaat al tientallen jaren over wat er nou toegezegd zou zijn, mondeling, tijdens die top met de Sovjet unie en nato terug begin jaren 90.
pi_203902431
Tering wat gaat dit topic snel. Geen bijhouden aan.

Maar eigenlijk is het simpel. Dit stopt pas ofwel als Putin en z’n kliek het hoekje om zijn, ofwel als heel Oekraïne in puin geschoten is.

Meer smaken zijn er niet, toch?
pi_203902432
quote:

[..]
Hope so, hypocriet wel.
Finland als EU land is onderdeel van een mutual defense clausule.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:08:13 #102
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902433
quote:

[..]
Hope so, hypocriet wel.
Opportunistisch zou ik nog begrijpen, maar hypocriet?
pi_203902440
Lees ik nou dat Biden het had over Iraniërs? :{ :')
pi_203902443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef Idisrom het volgende:
Maar als ik dit zie, dan kan de lijn van het zuiden naar het oosten van de oblast Charkov nu snel doorgetrokken worden.
En stop dan de oorlog maar, want de steden Kiev en Charkov zijn al te veel verwesterd.

(totaal 35 seconden)
Alleen het stuk t/m Odessa nog.
pi_203902448
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:12 schreef HiZ het volgende:

[..]
Alleen het stuk t/m Odessa nog.
Dan pakken ze Transnistrië ook, denk ik.
pi_203902452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:49 schreef LXIV het volgende:

[..]
Van Haga is een van de weinige politici die ik iets zinvols heb horen zeggen met “Putin een uitweg bieden”. Verder veel kippen zonder kop
Van Haga ontving mogelijk Russisch geld en ik zou terugkijkend op Wo2 niet zo tevreden zijn over een nono-politicus die Hitler een uitweg had willen bieden.
pi_203902456
quote:

[..]

Kan de volgende die deze Russische propaganda post een ban krijgen?
pi_203902457
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Transnistrië is Russisch.
pi_203902461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:15 schreef HiZ het volgende:

[..]
Kan de volgende die deze Russische propaganda post een ban krijgen?
Het is Za maar.
pi_203902478
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Yep eigenlijk had ik de rest van de zwarte zee kust moeten zeggen. Past trouwens mooi in een eeuwenoude Russische traditie.
pi_203902479
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lees ik nou dat Biden het had over Iraniërs? :{ :')
Ah, had ik het toch goed verstaan :D ik dacht al 'zei hij nu Iraniers ?'
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203902484
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:31 schreef crystal_meth het volgende:
Propaganda om moed in te spreken
pi_203902487
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:16 schreef quirina het volgende:

[..]
Transnistrië is Russisch.
Het is Moldavië. Rusland bezet het al 30 jaar maar het wordt door niemand erkend. Ben er overigens geweest.
pi_203902488
quote:

[..]

Als afspraken zo gekoesterd worden, wat doen de Russen dan in Oekraine?.
pi_203902489
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:52 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Het gaat mij er om dat ik wil leven in vrijheid. Als dat niet kan, dan zal ik mij daar tegen blijven verzetten. Net als wat er nu in Oekraïne gebeurd.

Taal veranderd altijd met de jaren. Kijk eens hoeveel engelse woorden je nu ziet in de NL taal bijv..Er wordt hier nog volop Fries gesproken, ook onder jongeren trouwens, maar het zal idd minder worden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_203902490
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:16 schreef quirina het volgende:

[..]
Het is Za maar.
Het gaat om het principe. Het is het fundament van het huis van leugens dat Putin heeft gebouwd.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:21:28 #117
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203902492
Rusland doet het veel sneller dan Amerika in Irak. Kharkiv zal waarschijnlijk vandaag ook vallen. Lastig voor de bevolking dit, maar die dekselse dictator genaamd Putin blijkt het te flikken.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203902495
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het is geen afspraak, het is een leugen.
pi_203902499
quote:
Ik denk dat putin's werkelijke probleem is dat ie hem niet meer omhoog krijgt.
Vrouw klaagt, manlief gefrustreerd en valt Oekraine binnen.
Daar komt deze ellende allemaal uit voort denk ik.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203902506
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind het vooral irritant dat we eerst gezegd hebben achter ze te staan en ze te zullen steunen. We hebben de verkeerde verwachtingen gewekt.
Niet dat ik vind dat we nu dan maar all in moeten. We hadden eerder duidelijk moeten zijn hierover.
Er is steun geboden in geld en middelen maar het doet er niet zoveel toe hoe we achteraf een wedstrijd hadden willen beginnen. Het gaat om hoe het vervolgd wordt.
pi_203902509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rusland doet het veel sneller dan Amerika in Irak. Kharkov zal waarschijnlijk vandaag ook vallen. Lastig voor de bevolking dit, maar die dekselse dictator genaamd Putin blijkt het te flikken.
Niet moeilijk als je anders dan de Amerikanen oorlogsmisdaden tot onlosmakelijk deel van je tactiek maakt. Ik durf te wedden dat als Amerika niet meer moeilijk doet over collateral damage die sneller dan de Russen Oekraïne zouden kunnen overnemen. Ze zijn in ieder geval beter in logistiek.
pi_203902512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is Moldavië. Rusland bezet het al 30 jaar maar het wordt door niemand erkend. Ben er overigens geweest.
Overigens is dit precies hetzelfde verhaal. Moldavië wilde zich bij Roemenië aansluiten na de val van het communisme, Rusland is toen binnengevallen “om de belangen van etnische Russen te beschermen”.

Deze walgelijke territoriumdrift is al decennia aan de gang.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 07:26:10 #123
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203902513
quote:
Rusland doet het veel sneller dan Amerika in Irak. Kharkiv zal waarschijnlijk vandaag ook vallen. Lastig voor de bevolking dit, maar die dekselse dictator genaamd Putin blijkt het te flikken.
Wat gaat hij bereiken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203902519
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volgens mij had rusland in 1994 ook beloofd dat als de Oekraïne hun kernwapens terug gaf ze nooit aangevallen zouden worden. Daar horen we de selectieve Russische trollen dan weer niet over.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:27:32 #125
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203902521
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:25 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niet moeilijk als je anders dan de Amerikanen oorlogsmisdaden tot onlosmakelijk deel van je tactiek maakt. Ik durf te wedden dat als Amerika niet meer moeilijk doet over collateral damage die sneller dan de Russen Oekraïne zouden kunnen overnemen. Ze zijn in ieder geval beter in logistiek.
Lol, heb je ooit een Amerikaanse invasie gezien? Als Amerika je land inkomt voor een invasie dan vernietigen ze ook daadwerkelijk alles met dagenlange bombardementen die niets ontzien. De vergelijking met Rusland gaat hier zeker niet op. Putin is een stuk gematigder daarin, in Oekraïne tenminste.
pi_203902524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat gaat hij bereiken?
De grootste pyrrusoverwinning in de geschiedenis van pyrrusoverwinningen :D.
pi_203902528
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Volgens mij had rusland in 1994 ook beloofd dat als de Oekraïne hun kernwapens terug gaf ze nooit aangevallen zouden worden. Daar horen we de selectieve Russische trollen dan weer niet over.
Oekraïne is als soeverein land sowieso vrij om te kiezen bij welke alliantie het aansluiting zoekt. Daar heeft Rusland helemaal niets mee te maken.

Dat het ooit Russisch was doet daar niets aan af. Wij bemoeien ons ook niet met de buitenlandpolitiek van Indonesië. En terecht.
pi_203902532
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Lol, heb je ooit een Amerikaanse invasie gezien? Als Amerika je land inkomt voor een invasie dan vernietigen ze ook daadwerkelijk alles met dagenlange bombardementen die niets ontzien. De vergelijking met Rusland gaat hier zeker niet op. Putin is een stuk gematigder daarin in Oekraïne tenminste.
Aha. Putin is gematigd met het binnenvallen van een soeverein buurland.
pi_203902533
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:26 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat gaat hij bereiken?
Kapotte steden in het noorden van de Oekraïne. Misschien een regering die de zwarte zeekust opgeeft. Met zekerheid een tot de tanden bewapende nato aan zijn grens (vorige wapenwedloop ging ze ook al zo goed af). En een nieuwe Koude Oorlog waardoor zijn economie zich niet kan herstellen.

Zoiets.
pi_203902537
quote:

[..]
Lol, heb je ooit een Amerikaanse invasie gezien? Als Amerika je land inkomt voor een invasie dan vernietigen ze ook daadwerkelijk alles met dagenlange bombardementen die niets ontzien. De vergelijking met Rusland gaat hier zeker niet op. Putin is een stuk gematigder daarin, in Oekraïne tenminste.
Zo Zo dus in Irak zou alles plat hebben moeten liggen laat ons eens wat fotos zien dat Bagdad net zo plat is als hiroshima na een atoombom.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 07:33:11 #131
3928 Ulx
pi_203902548
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203902549
quote:
Het spel is nog niet gespeeld, binnenvallen is nog het makkelijkste gedeelte van het verhaal.

De bergen sancties volgen zich nog steeds razend snel op, de burgers wordt hun vermaak ontnomen (geen internationale sport, niet meer makkelijk naar Europa/Turkije) en alle lijnen naar westerse media worden verboden.

Als Rusland daar bovenop nog zoveel militairen voor een langere tijd moet stationeren, dat gaat in de papieren lopen en hopelijk opstand.
  Redactie Sport woensdag 2 maart 2022 @ 07:33:45 #133
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203902552
quote:

[..]
Rusland begon dag 1 wellicht gematigd, maar inmiddels maken ze genoeg burgerslachtoffers om te zeggen dat dit nietsontziend is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203902555
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kijk, dat van Oekraïne met rust laten was wel een echte belofte. Dat andere is een leugen die ik niet eens meer ga herhalen.
pi_203902559
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:33 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Kadyrov houdt geen troepen meer over :')
pi_203902561
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Rusland begon dag 1 wellicht gematigd, maar inmiddels maken ze genoeg burgerslachtoffers om te zeggen dat dit nietsontziend is
In Syrië zijn ze niet gematigder geweest. Het is hooguit dat ze hier binennvielen met de illusie dat ze als bevrijders zouden worden onthaald. Toen het tegendeel waar bleek werd het al snel minder vriendelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:35:43 #137
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203902570
quote:

[..]
Bron?
pi_203902571
quote:

[..]
Van een vredesmissie kan je niet echt meer spreken, nee. Voor zover dat ooit het geval was.
pi_203902581
quote:

[..]
Wat is er gematigd aan het beginnen van een illegale aanvalsoorlog? Ik wil je niet meteen aanvallen, maar woorden betekenen iets en het is echt niet ok als je woorden lijken te betekenen dat dit iets anders is dan een ongekende daad van agressie waar geen enkele rechtvaardiging voor te vinden is.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:37:21 #140
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203902583
twitter
pi_203902587
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Van een vredesmissie kan je niet echt meer spreken, nee. Voor zover dat ooit het geval was.
Het was vanaf het begin een illegale aanvalsoorlog.
pi_203902599
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kadyrov houdt geen troepen meer over :')
Mooi.
pi_203902603
https://www.telegraaf.nl/(...)-geen-reeel-scenario

Als Wopke zegt dat een nucleaire oorlog geen reeel scenario is, maak ik me juist meer zorgen. :{
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 07:41:40 #144
3928 Ulx
pi_203902607
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Bron?
Die bron mag niet binnen de EU.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:41:48 #145
498282 Scrummie
pi_203902608
quote:
Biden in State of the Union: 'Rusland zal na oorlog in Oekraïne zwakker zijn'
Ach, we merken inmiddels dat zolang Putin zijn kernwapens heeft, Rusland nog altijd sterker dan het Westen zal zijn.

Loze woorden.
pi_203902609
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Opportunistisch zou ik nog begrijpen, maar hypocriet?
Ligt aan de motivering maar een vrije westerse wereld vrij van oorlog kent geen verschil ukraine of Finland.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 maart 2022 @ 07:42:21 #147
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203902611
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 23:56 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
@:heywoodu ;(
Hoorde het ja. Geen bekende naam, paar keer meegedaan in het achterveld van nationale juniorenkampioenschappen een paar jaar geleden, maar dat maakt het allemaal niet minder triest natuurlijk ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:42:49 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203902614
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nou de propaganda draait daar op volle toeren op de buis.
Het woord oorlog word ook niet genoemd.

Hoeveel jonge Russen en Oekraïners gaat dit kosten, en voor wat?

Je wil een pipet installeren en dat land wil dat absoluut niet en gaat ie ook echt niet bereiken.

Hij beseft niet wat voor enorme fout hij heeft begaan..

En hopelijk gaan meer en meer Russen dit door krijgen en zetten ze hem af.
Maar ben er bang voor.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_203902619
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daarom spreken ze ook van een "speciale militaire operatie", dat is Russisch voor "pleeg oorlogsmisdaden in het buurland en gooi je dienstplichtige tienertjes in de gehaktmolen".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 07:44:06 #150
3928 Ulx
pi_203902621
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ach, we merken inmiddels dat zolang Putin zijn kernwapens heeft, Rusland nog altijd sterker dan het Westen zal zijn.

Loze woorden.
Dreigen met nukes zoals andere derde-wereld-paria-staten maakt je niet sterker.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:44:16 #151
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203902624
BTW enige idee of RT van YouTube geband is?
Normaal kijk ik naar beide kanten van het nieuws ende RT kanalen geven error aan op YT.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:45:08 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203902629
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:44 schreef theguyver het volgende:
Normaal kijk ik naar beide kanten van het nieuws ende RT kanalen geven error aan op YT.
Von der leyen says no.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203902634
quote:
RT is geblockt evenals Sputnik.
pi_203902635
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daarom spreken ze ook van een "speciale militaire operatie", dat is Russisch voor "pleeg oorlogsmisdaden in het buurland en gooi je dienstplichtige tienertjes in de gehaktmolen".
Dat hebben ze wel mooi van de VS geleerd.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:47:08 #155
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203902642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
RT is geblockt evenals Sputnik.
Jammer dan maar even op andere manier streamen.
  Miss 200.000.000! woensdag 2 maart 2022 @ 07:47:51 #156
367000 roos94
pi_203902643
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:40 schreef Aurelius het volgende:

Als Wopke zegt dat een nucleaire oorlog geen reeel scenario is, maak ik me juist meer zorgen. :{
Die premium zooi kunnen we toch niet lezen
pi_203902647
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Loze woorden.
Rusland is nu al zwakker. En binnen afzienbare tijd zal West Europa zich tot de tanden bewapenen. Dus of ze dat dan nog bij kunnen benen.

Misschien moeten we gewoon star wars maar weer afstoffen. De techniek is zo vooruitgegaan dat het nu misschien wel kan.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:49:42 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203902651
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Redactie Frontpage woensdag 2 maart 2022 @ 07:50:31 #159
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203902658
quote:
Aandelenbeurs Moskou nog niet open
De aandelenbeurs in Moskou blijft ook vandaag dicht, voor de derde dag op rij. De handel werd aan het begin van de week stilgelegd nadat de waarde van de roebel was gekelderd door de economische sancties van het Westen.

Het is nog niet bekend of de beurs morgen wel opengaat. De Russische centrale bank moet daarover nog een besluit nemen.

https://nos.nl/liveblog/2(...)-in-russische-handen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:50:38 #160
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Overigens is dit precies hetzelfde verhaal. Moldavië wilde zich bij Roemenië aansluiten na de val van het communisme, Rusland is toen binnengevallen “om de belangen van etnische Russen te beschermen”.

Deze walgelijke territoriumdrift is al decennia aan de gang.
Dat is een vrij eenzijdige interpretatie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistria
pi_203902660
quote:
Er is een verschil tussen een kant van het nieuws en ordinaire propaganda. Het risico van dezelfde leugens vaak genoeg aanhoren is dat je erin gaat geloven.
pi_203902662
Russian Kids being arrested for protesting against war
https://redd.it/t4khtg
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:52:50 #163
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203902668
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef Idisrom het volgende:

(totaal 35 seconden)
Het lijkt er op dat men is overgegaan naar een tactiek om dan maar gewoon de steden te slopen, dan hoeven degenen die naar de EU gevlucht zijn niet terug te keren. Zo krijgt de EU zijn goedkope werknemers en Rusland zijn terreinwinst zonder opstandige bevolking.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_203902669
Man man man, wat een idioten in dit topic. Hopen op de-escalatie of suggereren dat Oekraine een kernoorlog niet waard is maakt je een Russische trol?

Lekker makkelijk praten voor de oorlog ophitsers, de internethelden hier, als je ongelijk hebt is er immers niemand meer over om je daarop te wijzen. :{

[ Bericht 10% gewijzigd door Aurelius op 02-03-2022 08:57:28 ]
  woensdag 2 maart 2022 @ 07:52:53 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_203902670
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:51 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen een kant van het nieuws en ordinaire propaganda. Het risico van dezelfde leugens vaak genoeg aanhoren is dat je erin gaat geloven.

Uhu
pi_203902674
Straks in 2030, de Noord-Atlantische Verdrags Organisatie weet dat het van Georgië en Oekraïne af moet blijven, Poetin wipt een 16-jarig danseresje en Duitsland heeft een heropgebouwd leger van 800 miljard, slaapt u lekker allen.
pi_203902680
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat is een vrij eenzijdige interpretatie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistria
Het is gewoon een shithole dat z’n geld verdient met handel in illegale zooi man :')

Het heeft als land geen enkel bestaansrecht en bestaat slechts bij de gratie van de aanwezigheid van een bataljon Russische militairen.
pi_203902683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:33 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat zou een oorlogsmisdaad zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203902686
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat zou een oorlogsmisdaad zijn.
Alsof dat Poetin tegenhoudt, die ziet de lijst van oorlogsmisdaden als een to do list.
pi_203902696
quote:
9s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alsof dat Poetin tegenhoudt, die ziet de lijst van oorlogsmisdaden als een to do list.
Ik heb nog geen berichten gezien dat Russische militairen Oekraïense militairen executeren.
pi_203902698
quote:

In Oekraine zitten ze in de schuilkelder en worden kinderen vermoord door Putin. En Nederland zit er erg over in of het zich zorgen moet maken of niet.
pi_203902732
quote:

[..]
Hope so, hypocriet wel.
Nu kunnen ze niet eens bij de NAVO omdat rusland dat uit zal leggen als daad van agressie. Dus ben je als buurland zwak dan vind rusland het geweldig, maar word je zo sterk dat de souvereiniteit verdedigd kan worden dan gaat het te ver.
En dat bij een agressor die ondertussen hint maar zijn kernwapens

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2022 08:04:51 ]
  Redactie Sport woensdag 2 maart 2022 @ 08:06:25 #173
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203902764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:37 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wat is er gematigd aan het beginnen van een illegale aanvalsoorlog? Ik wil je niet meteen aanvallen, maar woorden betekenen iets en het is echt niet ok als je woorden lijken te betekenen dat dit iets anders is dan een ongekende daad van agressie waar geen enkele rechtvaardiging voor te vinden is.
Ik doel hier puur op de wijze van oorlogsvoering, niet op de algehele intentie om landjepik te spelen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203902781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
In Oekraine zitten ze in de schuilkelder en worden kinderen vermoord door Putin. En Nederland zit er erg over in of het zich zorgen moet maken of niet.
Ik vind het lastig. Ja er is een hoop ellende gaande in Oekraïne en nee, bij ons is dat (nog) niet aan de orde. Maar betekent dit dat we niet bang mogen zijn?
pi_203902783
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:52 schreef Aurelius het volgende:
Man man man, wat een idioten in dit topic. Hopen op de-escalatie of suggereren dat Oekraine een kernoorlog niet waard is maakt je een Russische trol?

Lekker makkelijk praten voor de oorlog ophitsers, de internethelden hier, als je ongelijk hebt is er immers niemand meer over om je daarop te wijzen. :{

Klaar met deze reeks tot er echte grote ontwikkelingen zijn. Ik volg het wel op Twitter en Discord. :W
Liever een kernoorlog dan in een wereld leven waar we als lafaards toegeven aan de Hitlers en Putins.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:09:33 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902784
quote:

Ze slaan de waarschuwingen van Putin telkens in de wind. En als het dan mis gaat zijn ze verontwaardigd. Putin heeft nu al 2x gewaarschuwd voor escalatie en inzet van kernwapens. Neem dat aub serieus, Wopke, want daarna is er geen tijd meer om serieus te zijn.
The End Times are wild
pi_203902794
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ze slaan de waarschuwingen van Putin telkens in de wind. En als het dan mis gaat zijn ze verontwaardigd. Putin heeft nu al 2x gewaarschuwd voor escalatie en inzet van kernwapens. Neem dat aub serieus, Wopke, want daarna is er geen tijd meer om serieus te zijn.
Nog steeds onderschatten ze Poetin. Ongelooflijk.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:11:21 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Liever een kernoorlog dan in een wereld leven waar we als lafaards toegeven aan de Hitlers en Putins.
Heb jij weinig te verliezen dat je hier zo luchtig over doet? H b het geen kinderen of vrouw of zo?
Het is tevens een vals dilemma wat je schetst
The End Times are wild
pi_203902803
quote:

[..]
Nederland is volkomen overgeleverd aan de grootmachten. Je kan beter naar Frankrijk of Duitsland luisteren dan naar onze Wopke.
pi_203902810
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:11 schreef LXIV het volgende:

[..]
Heb jij weinig te verliezen dat je hier zo luchtig over doet? H b het geen kinderen of vrouw of zo?
Het is tevens een vals dilemma wat je schetst
Vrouw en kind onderweg. En ja zo sta ik erin. Ben echt niet bang om in een kernoorlog te sterven. Gaan we iig allemaal, lekker boeiend. Beter dat dan je hele leven bibberen voor Putin.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:17:52 #182
3928 Ulx
pi_203902834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:49 schreef HiZ het volgende:

[..]
Rusland is nu al zwakker. En binnen afzienbare tijd zal West Europa zich tot de tanden bewapenen. Dus of ze dat dan nog bij kunnen benen.

Misschien moeten we gewoon star wars maar weer afstoffen. De techniek is zo vooruitgegaan dat het nu misschien wel kan.
In ieder geval moet de Koninklijke Marine als de sodemieter de Standard Missile 3 op de Zeven Provincieën fregatten zetten.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:19:13 #184
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Vrouw en kind onderweg. En ja zo sta ik erin. Ben echt niet bang om in een kernoorlog te sterven. Gaan we iig allemaal, lekker boeiend. Beter dat dan je hele leven bibberen voor Putin.
Hoe kun je nu zeggen dat een kernoorlog je niet uitmaakt met een kind onderweg (heb ik zelf ook). Je gunt dat kind toch een mooi en lang leven en geen post-apocalyptische hel? Vind je dat echt lekker boeiend?
Net alsof er maar 1 keuze is, bibberen of kernoorlog. Dat is helemaal niet zo.
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:19:31 #185
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203902847
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is gewoon een shithole dat z’n geld verdient met handel in illegale zooi man :')

Het heeft als land geen enkel bestaansrecht en bestaat slechts bij de gratie van de aanwezigheid van een bataljon Russische militairen.
Het zou alvast logischer zijn dat het bij Oekraine hoorde, daar hebben ze meer met gemeen (de meerderheid is ethnisch Russisch of Oekrains). Komt ook overeen met de natuurlijke grenzen (de Dnjestr, Dnister of Nistru rivier).
pi_203902850
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik geloof dat Poetin Oekraïne heeft onderschat. https://link.chtbl.com/TheBureau
Dat ook ja.
pi_203902851
quote:

[..]
Wat moeten we doen dan? Oekraine en Finland afstaan aan Rusland? En daarna? De grieken staan ook te springen om met de russen samen te werken, maar voor de rest wacht niemand op de russen.
pi_203902860
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
We moeten gewoon de regie krijgen in deze situatie, waarbij bhet Poetin is die de NAVO onderschat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:21:04 #189
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203902866
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hoe kun je nu zeggen dat een kernoorlog je niet uitmaakt met een kind onderweg (heb ik zelf ook). Je gunt dat kind toch een mooi en lang leven en geen post-apocalyptische hel? Vind je dat echt lekker boeiend?
Net alsof er maar 1 keuze is, bibberen of kernoorlog. Dat is helemaal niet zo.
Vraag het aan Poetin & co, die hebben ook kinderen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:22:14 #190
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203902876
Niveautje hoor
1947-2016
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:22:39 #191
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203902878
quote:

[..]
Kernwapens met het vermogen de wereld te vernietigen moet je niet zien als een militair wapen maar als een psychologisch wapen. Ik denk eerder dat Poetin daar mee dreigt om angst te zaaien wat gezien wat jij post best lijkt te lukken?

Mogelijk zou hij nog kunnen denken om tactische kernwapens in te zetten. Maar dan nog bestaat er dan een risico dat dit escaleert naar een totale kernoorlog. Het inzetten van dit soort type wapens is zelfmoord.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:22:58 #192
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203902882
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:24:05 #193
3928 Ulx
pi_203902887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad tijd dat Frankrijk en het VK zeggen dat er dan van Moskou en st Petersburg niks overblijft. En de VS duidelijk maakt dat het nuclear sharing protocol dan in werking treedt waardoor Nederland, Duitsland, Italie en Turkije ook atoombommen kunnen inzetten.

Als die Russen menen te kunnen dreigen kunnen wij dat ook.
pi_203902900
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad tijd dat Frankrijk en het VK zeggen dat er dan van Moskou en st Petersburg niks overblijft. En de VS duidelijk maakt dat het nuclear sharing protocol dan in werking treedt waardoor Nederland, Duitsland, Italie en Turkije ook atoombommen kunnen inzetten.

Diplomatiek gezien niet zo slim.
NATO is nog niet aangevallen.

Dan ga je escaleren om een conflict buiten je verdragen..
pi_203902904
Wat is het verschil tussen een Roebel en een Euro?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203902907
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:22 schreef Megumi het volgende:

Het inzetten van dit soort type wapens is zelfmoord.
Wat dus prima kan zodra je zelf niets meer te verliezen hebt. :X

Mocht het zo ver komen dan hoop ik dat het Westen verstandig is en niet meteen full-mental gaat en zijn gehele kernwapenarsenaal afvuurt. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:26:13 #197
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203902908
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
We moeten gewoon de regie krijgen in deze situatie, waarbij bhet Poetin is die de NAVO onderschat.
Ik denk dat dit zelfs verder gaat dan de NAVO alleen. Als Poetin dacht gebruik te kunnen maken van de verdeeldheid in de EU is dat mislukt. Daarnaast is ook in Azië sprake van sancties tegen Rusland. En lijkt China ook niet blij met het optreden van Poetin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203902909
quote:
Servië in 1999 Joegoslavië noemen. :')
pi_203902910
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik vind het lastig. Ja er is een hoop ellende gaande in Oekraïne en nee, bij ons is dat (nog) niet aan de orde. Maar betekent dit dat we niet bang mogen zijn?
Nee. Ik vind dat het ons absoluut niet treft, op de torenhoge energierekeningen na. We gedragen ons een beetje als die oom en tante op afstand waar je praktisch nooit wat aan hebt.

Het grootste probleem is dat we straks een verschuiving zouden kunnen zien van "handen niet aan branden" naar "nu ingrijpen" als een Navo land wordt aangevallen. Hoe belangrijk is Oekraine dan? Het wordt een obstakel naar Europa en voelt zich dan ook zo behandeld.

Dan ben je de chemie die er nu zogenaamd is meteen kwijt.
pi_203902911
quote:
Kernwapens met het vermogen de wereld te vernietigen moet je niet zien als een militair wapen maar als een psychologisch wapen. Ik denk eerder dat Poetin daar mee dreigt om angst te zaaien wat gezien wat jij post best lijkt te lukken?

Mogelijk zou hij nog kunnen denken om tactische kernwapens in te zetten. Maar dan nog bestaat er dan een risico dat dit escaleert naar een totale kernoorlog. Het inzetten van dit soort type wapens is zelfmoord.
Het is wel bijzonder dat die users die andere mensen verwijten dat ze niet geloofden dat Putin ooit Oekraine zou binnenvallen, nu dezelfde users zijn die de kans op een kernoorlog wegwuiven. :{
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:26:52 #201
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203902914
quote:

[..]

Dat moeten we dus juist niet doen dus. Dan escaleert de boel onnodig.
pi_203902922
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:25 schreef hangtime het volgende:

[..]

Dat escaleren doet men ook door continu te roepen dat Oekraïne bij de EU hoort. En door ze van wapens te voorzien. Et cetera.
vosss is de naam,
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:28:32 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902930
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef xminator het volgende:

[..]
Wat moeten we doen dan? Oekraine en Finland afstaan aan Rusland? En daarna? De grieken staan ook te springen om met de russen samen te werken, maar voor de rest wacht niemand op de russen.
Nee, je moet een uitweg vinden die acceptabel is en een duidelijke grens aangeeft bij Putin. Maar een kernoorlog is wel de meest ongewenste optie. Dat is toch evident.
The End Times are wild
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:30:07 #204
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203902945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:26 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Het is wel bijzonder dat die users die andere mensen verwijten dat ze niet geloofden dat Putin ooit Oekraine zou binnenvallen, nu dezelfde users zijn die de kans op een kernoorlog wegwuiven. :{
Ik sluit niks uit. En ex KGB USSR agenten zijn nooit te vertrouwen. Je hebt het dus niet over mij. Of er wel of geen kernoorlog komt? Als Poetin dat doet bestaat Rusland niet meer. Ik erger me soms over users die oordelen zonder die users echt goed te kennen.
pi_203902949
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat escaleren doet men ook door continu te roepen dat Oekraïne bij de EU hoort. En door ze van wapens te voorzien. Et cetera.
In dat geval van logica kunnen we beter nu alvast Rusland plat gooien met kernwapens, voordat Putin de kans krijgt.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:30:24 #206
3928 Ulx
pi_203902953
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:25 schreef hangtime het volgende:

[..]

Als antwoord op Russische dreigementen kan het prima. Wil je blijven bibberen voor die kutrus in de hoop dat Poetin dan niet aanvalt? Je ziet bij Oekraine wat zijn beloftes waard zijn. Niks.
pi_203902958
-nvm-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2022 08:32:06 ]
pi_203902959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:28 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, je moet een uitweg vinden die acceptabel is en een duidelijke grens aangeeft bij Putin. Maar een kernoorlog is wel de meest ongewenste optie. Dat is toch evident.
Zeker. Maar moeten wij het dreigen met een kernoorlog van Russische kant over ons heen laten gaan? Moeten we het binnenvallen van een soeverein land over ons heen laten gaan?

Van de andere kant verwacht ik niet dat Poetin opstapt, en als hij dat wel zou doen, dan verwacht ik niet dat er plots een pro-democratische kandidaat opstaat. Ws. is dit iets dat op termijn misschien uitkristaliseert, maar dat blijft koffiedikkijken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:32:24 #209
182233 thedeedster
pi_203902965
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:26 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik denk dat dit zelfs verder gaat dan de NAVO alleen. Als Poetin dacht gebruik te kunnen maken van de verdeeldheid in de EU is dat mislukt. Daarnaast is ook in Azië sprake van sancties tegen Rusland. En lijkt China ook niet blij met het optreden van Poetin.
Je hebt straks een situatie na-Oekraïne.

Ik benieuwd of er dan mensen zijn die met een stalen gezicht kunnen beweren dat Poetin er op vooruit is gegaan.

Het zal in ieder geval een Pyrrusoverwinning zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:32:28 #210
3928 Ulx
pi_203902968
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:26 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat moeten we dus juist niet doen dus. Dan escaleert de boel onnodig.
Als ik zie hoe die slager va een Poetin huishoudt in Oekraine lijkt de boel al aardig geëscaleerd.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:32:46 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203902971
quote:

[..]
Het is vrij normaal om je daar zorgen over te maken. Durf jij het risico te nemen dat het allemaal bluf is en toch aan te vallen?
Het zijn dezelfde mensen die dachten dat ze Oekraïne wel zonder consequenties de EU binnen te lokken die nu roepen dat het allemaal wel mee zal vallen.

quote:
Ja, eens. Ga daarom in hemelsnaam onderhandelen ipv de boel steeds verder de spits op te drijven. Wat heb je er aan?
The End Times are wild
pi_203902976
quote:

[..]
Precies. Er is nu al meerdere keren, door meerdere wereldleiders aangegeven dat we voor elke centimeter van een NATO-land zullen vechten. Dus de Baltische Staten, Polen en in zekere mate Finland en Zweden zijn een duidelijke rode lijn voor Poetin. Dat we die hierna gaan weggeven is echt een belachelijk argument. Ook is al meerdere keren aangegeven dat er geen No-Fly zone en geen "boots on the groud" in Oekraine komen. Dat is een gelopen race.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:33:46 #213
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203902981
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Heb jij een bron voor het leveren van kernwapens aan Oekraïne?
pi_203902984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als antwoord op Russische dreigementen kan het prima. Wil je blijven bibberen voor die kutrus in de hoop dat Poetin dan niet aanvalt? Je ziet bij Oekraine wat zijn beloftes waard zijn. Niks.
Mensen lijken de lessen van WW2 te zijn vergeten. Als we Hitler, ik bedoel Putin, nou maar geven wat hij wil dan is hij tevreden.

Benieuwd of deze keer de grens ook Polen zal zijn.
pi_203902986
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Heb jij een bron voor het leveren van kernwapens aan Oekraïne?
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het over wapens. Slingers, panzerfausten, rpg's, munitie et cetera.
vosss is de naam,
pi_203902993
Goeie typo, slingers. :') :X
vosss is de naam,
pi_203903008
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef Lyrebird het volgende:
Zeker. Maar moeten wij het dreigen met een kernoorlog van Russische kant over ons heen laten gaan? Moeten we het binnenvallen van een soeverein land over ons heen laten gaan?
Hoe bot ook. Hangt er vanaf wel land. Hebben we er verdragen mee, tot welke invloedsfeer behoort het, wat is de mondiale impact van ingrijpen? En hoe erg ook, Oekraïne is geen kernoorlog waard. We hebben als westen lopen slapen. Nu is het tijd om nieuwe grenzen aan te geven, ons te herpakken en hopen dat economische sancties effect hebben.
pi_203903025
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:33 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Precies. Er is nu al meerdere keren, door meerdere wereldleiders aangegeven dat we voor elke centimeter van een NATO-land zullen vechten. Dus de Baltische Staten, Polen en in zekere mate Finland en Zweden zijn een duidelijke rode lijn voor Poetin. Dat we die hierna gaan weggeven is echt een belachelijk argument. Ook is al meerdere keren aangegeven dat er geen No-Fly zone en geen "boots on the groud" in Oekraine komen. Dat is een gelopen race.
Zweden en Finland zijn geen NAVO-leden.
pi_203903030
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Hoe bot ook. Hangt er vanaf wel land. Hebben we er verdragen mee, tot welke invloedsfeer behoort het, wat is de mondiale impact van ingrijpen? En hoe erg ook, Oekraïne is geen kernoorlog waard. We hebben als westen lopen slapen. Nu is het tijd om nieuwe grenzen aan te geven, ons te herpakken en hopen dat economische sancties effect hebben.
Dat is en blijft tevens afhankelijk van hoe ver Putin durft te gaan de komende tijd. Zowel in de oorlog met Oekraïne als eventueel het annexeren van andere gebieden / landen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:38:40 #220
3928 Ulx
pi_203903033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is vrij normaal om je daar zorgen over te maken. Durf jij het risico te nemen dat het allemaal bluf is en toch aan te vallen?
Het zijn dezelfde mensen die dachten dat ze Oekraïne wel zonder consequenties de EU binnen te lokken die nu roepen dat het allemaal wel mee zal vallen.
[..]
Ja, eens. Ga daarom in hemelsnaam onderhandelen ipv de boel steeds verder de spits op te drijven. Wat heb je er aan?
Onderhandelen terwijl Poetin gewoon door bombardeert?

Dat is geen onderhandelen, dat is een dictaat slikken.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:39:24 #221
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203903038
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wat de NAVO en de EU doet. Maar wat de dictator Poetin wil gaan doen. En of Poetin bereid is een eind aan zijn leven te maken en aan die van zijn corrupte vrienden. En daarbij ook zijn eigen land totaal te vernietigen. Voorlopig zijn de VS en andere kernmachten niet meegegaan in de dreiging van Poetin. En hebben de status van hun paraatheid in dat opzicht niet aangepast. Wat ook helemaal niet nodig is.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:39:48 #222
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203903043
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:34 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het over wapens. Slingers, panzerfausten, rpg's, munitie et cetera.
Niks mis mee.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:40:15 #223
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203903049
quote:

[..]

Dan blijft er van Europa, de VS en China ook niets over.
pi_203903055
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Zweden en Finland zijn geen NAVO-leden.
Finland heeft het wel weer op de agenda gezet om mogelijk lid te worden.
pi_203903059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef Ulx het volgende:
Als ik zie hoe die slager va een Poetin huishoudt in Oekraine lijkt de boel al aardig geëscaleerd.
Geëscaleerd binnen Oekraïne, nog niet buiten Oekraïne.

Respect dat ze zo goed weerstand bieden hoor, en het is ook goed dat het Russisch leger een pak slaag krijgt en aangetoond wordt dat ze niet zo sterk zijn als gedacht. Maar je ziet nu wel dat Zalensky wanhopig wordt en de EU en NATO op alle mogelijke manier erbij probeert te betrekken. :{
pi_203903069
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:41 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Geëscaleerd binnen Oekraïne, nog niet buiten Oekraïne.

Respect dat ze zo goed weerstand bieden hoor, en het is ook goed dat het Russisch leger een pak slaag krijgt en aangetoond wordt dat ze niet zo sterk zijn als gedacht. Maar je ziet nu wel dat Zalensky wanhopig wordt en de EU en NATO op alle mogelijke manier erbij probeert te betrekken. :{
Terwijl pas 2% van het Russische leger ingezet is..
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:42:31 #227
498282 Scrummie
pi_203903070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:41 schreef Aurelius het volgende:
Maar je ziet nu wel dat Zalensky wanhopig wordt en de EU en NATO op alle mogelijke manier erbij probeert te betrekken.
Gek he.
pi_203903075
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik zie ook een slager op de troon van Saudi-Arabië zitten. Misschien moeten wij die ook aanpakken.
pi_203903080
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:40 schreef Aether het volgende:

[..]
Finland heeft het wel weer op de agenda gezet om mogelijk lid te worden.
Dat wordt nog lachen met Rusland.
pi_203903082
quote:

[..]
En welke uitweg zou dat zijn? Oekraine afstaan aan Rusland of ?
pi_203903085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef hangtime het volgende:

[..]
2% nog maar? Mijn god dan zou hij 50 miljoen militairen moeten hebben.
pi_203903092
quote:

[..]
Volgens mij een stuk meer, maar russische leger is toch erg amateuristisch en outdated. Wat een grap is rusland _O-
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:44:31 #233
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203903093
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wat de NAVO en de EU doet. Maar wat de dictator Poetin wil gaan doen. En of Poetin bereid is een eind aan zijn leven te maken en aan die van zijn corrupte vrienden. En daarbij ook zijn eigen land totaal te vernietigen. Voorlopig zijn de VS en andere kernmachten niet meegegaan in de dreiging van Poetin. En hebben de status van hun paraatheid in dat opzicht niet aangepast. Wat ook helemaal niet nodig is.
Z'n dreiging was: "Whoever tries to interfere with us, and even more so to create threats for our country, for our people should know that Russia’s response will be immediate and will lead to such consequences that you have never experienced in your history,”

Dat is geen dreiging met strategische kernwapens, hoogstens met tactische.
pi_203903097
quote:

[..]
Misschien moet je dat sommetje nog eens een keer opnieuw doen, want als dat dat klopt zou het betekenen dat Rusland een leger met 13,5 miljoen troepen (ongeveer 1 op de 10 Russen) heeft :D.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:45:05 #235
182233 thedeedster
pi_203903100
quote:

[..]
Uit welke door Rusland toegestane bron heb je dit percentage?
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:45:21 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203903105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:38 schreef Ulx het volgende:

[..]
Onderhandelen terwijl Poetin gewoon door bombardeert?

Dat is geen onderhandelen, dat is een dictaat slikken.
Als jij zo graag verdere escalatie wil, vooral straks op D66 blijven stemmen
The End Times are wild
pi_203903108
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef Scrummie het volgende:
Gek he.
Nee. Heel begrijpelijk.
Maar ik verwacht van onze gekozen politici en militairen dat ze het hoofd koel houden en niet meegaan in die emotionele chantage. Hoe moeilijk ook. Ze zijn er om ons veilig te houden. Niet om een al verloren oorlog ingezogen te worden.
pi_203903110
quote:

[..]
:')
pi_203903113
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef HSG het volgende:

[..]
2% nog maar? Mijn god dan zou hij 50 miljoen militairen moeten hebben.
Nee, dan zou Rusland ongeveer 5 miljoen militairen hebben. Maar volgens mij heeft Rusland er ook geen 5 miljoen?

Al zou het best kunnen op een bevolking van 140 miljoen inwoners.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203903115
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:45 schreef LXIV het volgende:
Als jij zo graag verdere escalatie wil, vooral straks op D66 blijven stemmen
En meer macht geven aan de EU. Dan zijn Oekraïne, Palestina en Taiwan morgen al volwaardig lid van de Europese Unie.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:46:39 #241
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203903116
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Misschien moet je dat sommetje nog eens een keer opnieuw doen, want als dat dat klopt zou het betekenen dat Rusland een leger met 13,5 miljoen troepen (ongeveer 1 op de 10 Russen) heeft :D.
2% van de luchtmacht misschien.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:47:48 #242
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203903126
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Z'n dreiging was: "Whoever tries to interfere with us, and even more so to create threats for our country, for our people should know that Russia’s response will be immediate and will lead to such consequences that you have never experienced in your history,”

Dat is geen dreiging met strategische kernwapens, hoogstens met tactische.
Volgens mij is dit een uitspraak van een dictator die in elk geval aangeeft tot het maximale te willen gaan. En is de uitspraak algemeen. "response will be immediate and will lead to such consequences that you have never experienced in your history,”" duid er duidelijk op dat hij tot de inzet van kernwapens bereid is.
pi_203903132
quote:

[..]
Lol
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:48:45 #244
498282 Scrummie
pi_203903134
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Nee. Heel begrijpelijk.
Maar ik verwacht van onze gekozen politici en militairen dat ze het hoofd koel houden en niet meegaan in die emotionele chantage. Hoe moeilijk ook. Ze zijn er om ons veilig te houden. Niet om een al verloren oorlog ingezogen te worden.
Dat doen ze toch ook?
pi_203903137
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nee, dan zou Rusland ongeveer 5 miljoen militairen hebben. Maar volgens mij heeft Rusland er ook geen 5 miljoen?

Al zou het best kunnen op een bevolking van 140 miljoen inwoners.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:49:15 #246
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203903141
quote:
World’s Largest Tour Operator TUI Has a Russian Oligarch Problem

TUI, the world’s largest tour operator, must confront that its largest shareholder, Alexey Mordashov, is a pro-Putin oligarch who met with the Russian president in the Kremlin Thursday in a show of defiance against Western sanctions. As global opposition to Russia’s bloody invasion of Ukraine grows, having a Putin ally on its supervisory board presents TUI with a major optics problem, at the very least, if not larger, potential financial hardship.
Ik zou mijn vakantie nooit bij TUI boeken met zo'n mattie van Poetin als grootste aandeelhouder.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203903153
Er zijn toch zo'n 150.000 Russische militairen betrokken bij de invasie in Oekraïne?

Dat kan best ongeveer 3% zijn van het totale aantal militairen in Rusland.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203903157
twitter

Dit.Precies dit.
pi_203903162
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:51 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Dit.Precies dit.
Beide sentimenten zijn gewoon heel begrijpelijk.
pi_203903168
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dat doen ze toch ook?
Door volop wapens te sturen naar een corrupt land?

Het is wachten tot Putin dit als daadwerkelijke NAVO inmenging gaat beschouwen. Dan zijn de rapen pas echt gaar.

Maar hey, gelukkig ben jij geen egoïst. Ik wens je alvast een voorspoedig uiteinde toe. Of een nucleaire winter. :')

Politici EU breed zijn louter bezig olie op het vuur te smijten en niet zo een beetje ook. Ik hoor amper de-escalerende berichten. Ze zetten vol in op escalatie.

Ik heb daar geen zin in. :s)
vosss is de naam,
pi_203903169
Wat ik mij begin af te vragen: hoe ver kunnen we gaan met sancties en andere geweldloze pressiemiddelen, totdat Poetin deze maatregelen beschouwt als een oorlogsverklaring?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:53:35 #252
3928 Ulx
pi_203903174
ExxonMobil vertrekt ook uit Rusland.
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:53:37 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_203903175
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik mij begin af te vragen: hoe ver kunnen we gaan met sancties en andere geweldloze pressiemiddelen, totdat Poetin deze maatregelen beschouwt als een oorlogsverklaring?
Doet ie al.
1947-2016
pi_203903186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:48 schreef Oriente het volgende:

[..]
Lol
Dat is geen lol.
Die 2% klopt ongeveer, misschien een procent meer, maar sowieso heeft Rusland niet meer dan 5% beschikbaar gesteld voor de invasie in Ukraine..

Kunnen jullie wel sarcastisch over doen, maar leer a.u.b. rekenen..
  woensdag 2 maart 2022 @ 08:55:22 #255
498282 Scrummie
pi_203903197
quote:
5s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is wachten tot Putin dit als daadwerkelijke NAVO inmenging gaat beschouwen. Dan zijn de rapen pas echt gaar.

Maar hey, gelukkig ben jij geen egoïst. Ik wens je alvast een voorspoedig uiteinde toe. Of een nucleaire winter. :')

Politici EU breed zijn louter bezig olie op het vuur te smijten en niet zo een beetje ook. Ik hoor amper de-escalerende berichten. Ze zetten vol in op escalatie.

Precies het punt, Putin's angstretoriek werkt dus bij simpele zielen als jij. Het recht van de grootste dreiger. Fijne wereld. En ach, wat maakt het uit als er wat doden vallen en wat land van eigenaar verwisseld met geweld, vosss zijn gasrekening blijft in elk geval laag.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:55:28 #256
3928 Ulx
pi_203903201
quote:
Nog wel een eindje.
pi_203903203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:51 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

Dit.Precies dit.
Lekker goedkeurend knikken vanaf je zolderkamertje bij dit soort frames.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203903207
quote:

EU politici, en vooral die Von de Leyden, zijn er gebaat om zichzelf te profileren en een leidende rol te nemen. Ze hebben er met corona immers een enorm potje van gemaakt. Never let a good crisis go to waste. Ook handig als je geen kiezers heb aan wie je verantwoording schuldig bent. Er is vast een hele grote bunker onder het EP.
pi_203903208
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Er zijn toch zo'n 150.000 Russische militairen betrokken bij de invasie in Oekraïne?

Dat kan best ongeveer 3% zijn van het totale aantal militairen in Rusland.
15% Dus, ze hebben net iets meer dan 1 miljoen actieve troepen.
pi_203903213
quote:

[..]

Het is dan ook een lastige kwestie. Want als westen wil je Poetin ook niet teveel laten begaan. Pressiemiddelen zijn daarom nodig en wenselijk. Maar ja, hoe ver wil je gaan?

Overigens is er in zekere zin wel sprake van de-escalatie vanuit het westen. Biden reageerde niet op het kernwapen-besluit van Poetin en het instellen van een no-flyzone wordt resoluut afgewezen.

Maar als Poetin gek is geworden maakt het sowieso niet veel meer uit wat we doen. Dan gaat het vanzelf fout.
pi_203903217
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef xminator het volgende:

[..]
Volgens mij een stuk meer, maar russische leger is toch erg amateuristisch en outdated. Wat een grap is rusland _O-
Ik kan dit lachen over de staat niet zo rijmen met wat ze aanrichten en hoe weinig wij ondernemen.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 08:57:30 #262
3928 Ulx
pi_203903222
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doet ie al.
In dat geval is de derde wereldoorlog al begonnen.
pi_203903224
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
15% Dus, ze hebben net iets meer dan 1 miljoen actieve troepen.
Ik reken inclusief reservisten. Die worden namelijk eerst ingezet, zo werkt Putin's tactiek.
Hij zet eerst de niet getrainde jonge knapen in, om de reactie van het westen te peilen...
pi_203903230
Het wrange is natuurlijk dat er in Syrië bijvoorbeeld wel een no-flyzobe werd ingesteld. Maar op ons eigen continent, bij de buren, durven we het niet aan.

En ja, ik weet waarom dat is. Maar dat maakt het niet minder wrang.
pi_203903232
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Precies het punt, Putin's angstretoriek werkt dus bij simpele zielen als jij. Het recht van de grootste dreiger. Fijne wereld. En ach, wat maakt het uit als er wat doden vallen en wat land van eigenaar verwisseld met geweld, vosss zijn gasrekening blijft in elk geval laag.
Het is niet onze oorlog. Wij hebben daar niets te zoeken.

Ik ga pas mee in de hele oorlogsretoriek zodra er een NAVO land direct onder vuur ligt. En niet eerder.

Het is complete waanzin om dit vuurtje moedwillig op te stoken. Er wordt hier zeer gevaarlijk spel gespeeld over de ruggen van alle Europeanen.

Dat jij dat prima vind is je goed recht. Ik vind dat verre van prima. En dat is ook mijn goed recht. }:| :{w
vosss is de naam,
pi_203903233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
In dat geval is de derde wereldoorlog al begonnen.
Dan moet Rusland eerst maar eens officieel de oorlog verklaren aan het Westen en daar is volgens mij (nog) geen sprake van.
pi_203903235
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 05:41 schreef bogl het volgende:

[..]
Ik vind het echt kwalijk dat onze media dit slecht duidt. Dit is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Poetin doelt daarmee ook NIET op Zelensky. Hij benoemt dit ondermeer in zijn toespraak vorige week.

Ik vind het echt kwalijk dat onze duiders zijn toespraak puur als fabeltje wegzet zonder echt te benoemen wat er wordt gezegd. Poetin wordt weggezet als gek. Als ik de vertaling van zijn toespraak lees, is mijn beeld echt anders.

Vertalingen:
https://www.veteranstoday(...)uary-21-2022-speech/

Laten we eerlijk zijn wie heeft zijn toespraak echt gelezen en is niet direct afgegaan op wat onze duiders vertellen?
Ik ging eerste instantie ook op onze duiders af, daarom kwam het voor mij als een schok om de gehele vertaling te lezen.

Ik ben het zeker niet met Poetin eens, maar hij is niet de gek die ons wordt voorgespiegeld. We worden gewoon opgehitst voor een conflict waar machtige belanghebbende baat bij hebben en niet wij de gewone man.
Dit is toch niet heel anders dan ik in eerste instantie hoorde. De speech heb ik live gekeken via een Frans youtubekanaal. Wel interessant om een andere vertaling te horen.

Desalniettemin: wat Putin nu doet en de manier waarop hij dit doet is niets anders dan zeer agressieve en expansieve oorlogsvoering. Dan kan hij een ietwat genuanceerdere speech hebben gegeven dan velen denken of hebben geduid, maar de acties daarna spreken voor zich. Ook die nucleaire dreiging is reëel. Zijn speech is daardoor waardeloos geworden en de uitgesproken motivatie onwaarschijnlijk.

Niet voor niets schaart er (naast Wit Rusland en wat gebiedjes) geen enkel land achter de Russen. Neutraliteit is het hoogste wat hij krijgt, met hooguit wat bemoedigende woorden uit Iran. Dat zou niet het geval zijn als er een serieuze andere kant aan het verhaal zou zijn.

Er is geen weg terug, die man moet uit zijn ambt en daarna kan de wereld weer verder.
pi_203903240
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:57 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik reken inclusief reservisten. Die worden namelijk eerst ingezet, zo werkt Putin's tactiek.
Hij zet eerst de niet getrainde jonge knapen in, om de reactie van het westen te peilen...
Dat zijn er nog eens zo'n 2 miljoen extra dus kan kom je uit op 5%. Scheelt uiteindelijk alsnog een paar miljoen troepen met jouw schatting.
pi_203903244
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef xminator het volgende:

[..]
Was het maar zo simpel grote vriend. :')

Het is nu niet dat ze het beste inzetten ofzo. Allesbehalve zelfs.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:01:44 #270
498282 Scrummie
pi_203903251
twitter

Turkije _O_
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:01:47 #271
182233 thedeedster
pi_203903252
quote:
Deze idioot beschouwt praten over een EU- of NAVO- lidmaatschap al als een oorlogsverklaring.

Althans, dat gebruikt hij als excuus om zich als een bloeddorstige barbaar te gedragen.
pi_203903258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:01 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Turkije _O_
Opvallend gedrag wel van de Turken, dacht dat die zo pro Rusland waren..
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 09:03:36 #273
3928 Ulx
pi_203903265
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Dus nu de aanval vastgelopen is is dat ineens deel van het plan?
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:03:36 #274
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203903267
quote:
De vraag is, hoe ver durft hij gaan in z'n reactie?

De transatlantische communicatiekabels (proberen te) saboteren is iets dat hij met weinig risico kan doen, denk ik. Misschien z'n luchtmacht constant gewapend met nukes laten rondvliegen.
Buitenlanders (werknemers van buitenlandse bedrijven) in Rusland arresteren wegens contractbreuk omdat ze de sancties naleven...
pi_203903275
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
De aanval is niet vastgelopen. Ik weet niet hoe je daarbij komt.
pi_203903285
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
We zijn zo te zien weer terug bij de 'Poetin als 10 stappen vooruitdenkende 4D schaker' theorie :'), toch bizar dat die de hele tijd zijn kop blijft opsteken.
pi_203903289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
twitter
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:07:13 #278
182233 thedeedster
pi_203903292
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
We zijn zo te zien weer terug bij de 'Poetin als 10 stappen vooruitdenkende 4D schaker' theorie :'), toch bizar dat die de hele tijd zijn kop blijft opsteken.
Sommige mensen geloven daar nog in. Maar ja, je hebt ook mensen die denken dat de aarde plat is.
pi_203903293
quote:
3s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:58 schreef vosss het volgende:
Ik ga pas mee in de hele oorlogsretoriek zodra er een NAVO land direct onder vuur ligt. En niet eerder.
Is dat echt, of ga je dan zeggen dat het toch maar een net-niet land als Letland is en we ze eerder uit de NAVO moeten trappen dan dat we ons voor zo'n landje in de oorlog moeten storten?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 09:07:20 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203903294
quote:

[..]
Het lijkt iig niet erg vooruit te gaan
pi_203903295
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Deze idioot beschouwt praten over een EU- of NAVO- lidmaatschap al als een oorlogsverklaring.

Althans, dat gebruikt hij als excuus om zich als een bloeddorstige barbaar te gedragen.
En wat doen wij? Wij sturen volle bak wapens en munitie. Dat helpt namelijk ontzettend om dit conflict en Putin tot bedaren te krijgen. Tief toch op. :')
vosss is de naam,
pi_203903297
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:56 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik kan dit lachen over de staat niet zo rijmen met wat ze aanrichten en hoe weinig wij ondernemen.
Europa is bang, Rusland pakt wat ze pakken kunnen.
pi_203903300
quote:
10s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik weet niet hoor, maar Ruslands opmars vordert gewoon langzaam maar gestaag?

Er is geen enkele sprake van het vastlopen van hun aanval?
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 09:07:50 #284
3928 Ulx
pi_203903301
quote:

[..]
Omdat Poetin met nukes dreigt als hij nog meer wordt tegengewerkt. Dat doe je niet als alles soepeltjes loopt.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:08:37 #285
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203903308
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef vosss het volgende:

[..]
En wat doen wij? Wij sturen volle bak wapens en munitie. Dat helpt namelijk ontzettend om dit conflict en Putin tot bedaren te krijgen. Tief toch op. :')
Je weet dat Oekraine hun land moet opgeven als wij dat niet doen.

Is dat wat je wil bereiken uiteindelijk?
pi_203903309
quote:
5s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Is dat echt, of ga je dan zeggen dat het toch maar een net-niet land als Letland is en we ze eerder uit de NAVO moeten trappen dan dat we ons voor zo'n landje in de oorlog moeten storten?
Dat is echt. Al had ook dat gare land er van mij niet bij gehoeven. Onder andere. Maargoed, dat zit er nou eenmaal bij en dan moet je ook reageren in geval van, anders is je hele clubje de knip voor de neus niet waard natuurlijk
vosss is de naam,
pi_203903313
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je weet dat Oekraine hun land moet opgeven als wij dat niet doen.

Is dat wat je wil bereiken uiteindelijk?
Dat maakt hem niet uit, zolang wij er maar geen last van hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:09:31 #288
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203903319
quote:

[..]
Jij denkt dat geen hulp die kant op sturen een vredig effect heeft? Heb je wel eens gezien wat een externe legermacht doet met een compleet weerloze onbewapende bevolking en de opdracht om te pakken wat je pakken kan?

Vraag eens aan China voor de gein hoe dat loopt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:09:58 #289
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203903325
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Zolang hij maar zijn geliefde borrelnootjes kan opeten tijdens F1
pi_203903333
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Precies. Heerlijk simpel en behoorlijk egoïstisch. Laat deze kutzooi maar vooral een ver van mijn bed show blijven.
vosss is de naam,
pi_203903343
Als je de kaart bekijkt met bezette gebieden dan zie je gewoon behoorlijke vooruitgang voor Rusland sinds de start van de invasie.

Charkov is omsingeld en Kiev wordt komende week omsingeld.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:11:47 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203903347
quote:
7s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:10 schreef vosss het volgende:

[..]
Precies. Heerlijk simpel en behoorlijk egoïstisch. Laat deze kutzooi maar vooral een ver van mijn bed show blijven.
Zo werkt de wereld helaas niet.
pi_203903361
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Nee, ze hebben hier inderdaad niet jaren op voorbereid en gedaan… _O-

In libie werden ze ook finaal afgemaakt dankzij de Turkse drones en nu weer in Oekraine.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:13:10 #294
182233 thedeedster
pi_203903362
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef Ulx het volgende:

[..]
Omdat Poetin met nukes dreigt als hij nog meer wordt tegengewerkt. Dat doe je niet als alles soepeltjes loopt.
Poetin loopt stampvoetend en zwaar gefrustreerd door het Kremlin.
pi_203903365
quote:

[..]
Er zijn 2 opties om het snel te stoppen: Militaire overmacht - maar risico want kernwapens.

Ukraïne laten onderlopen.

Maar we gaan voor de gulden middenweg, oorlog verlengen en meer doden, terwijl Ukraine nog steeds zijn soevereiniteit verliest.

Hele land aan gort, alles opnieuw opbouwen. Verlies/verlies.
pi_203903368
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Als je de kaart bekijkt met bezette gebieden dan zie je gewoon behoorlijke vooruitgang voor Rusland sinds de start van de invasie.

En dan? Wat is stap 2 in het grote masterplan? Een marionet neerzetten die na een maand alweer afgezet wordt en het hele kunstje ad infinitum blijven herhalen? Of een bezetting icm met een guerrillaoorlog die ze misschien hoogstens een jaar vol kunnen houden.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:13:25 #297
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203903369
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:56 schreef Aurelius het volgende:

[..]
EU politici, en vooral die Von de Leyden, zijn er gebaat om zichzelf te profileren en een leidende rol te nemen. Ze hebben er met corona immers een enorm potje van gemaakt. Never let a good crisis go to waste. Ook handig als je geen kiezers heb aan wie je verantwoording schuldig bent. Er is vast een hele grote bunker onder het EP.
Poetin heeft er trouwens ook een potje van gemaakt mbt tot corona. Maar een klein deel is gevaccineerd en een miljoen doden oversterfte....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 woensdag 2 maart 2022 @ 09:13:34 #298
3928 Ulx
pi_203903371
quote:

Is dat zo? Ze gaan Kiev met de grond gelijkmaken. Dat wil best geloven. Maar de Russen zijn niet in staat een stad te belegeren.
pi_203903374
quote:

En daarmee valt waarschijnlijk geheel oostelijk Oekraïne in handen van de Russen lijkt me.
pi_203903379
Het heeft er alle schijn van dat het Russisch leger zich terugtrekt bij teveel weerstand, de cruciale infrastructuur intact laat en zo min mogelijk burgerdoden maakt uit uit politieke overwegingen. Als hij een puppetregime wenst is het namelijk van cruciaal belang dat er niet teveel kwaad bloed is gezet en dat zijn puppet een functionerend en willend leger tot zijn beschikkingzheeft die kan heersen over een bevolking die niet niets meer te verliezen heeft. Hij wilt het land op de langere termijn bezitten, niet slopen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203903391
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zo werkt de wereld helaas niet.
Dat weet ik. En daar baal ik van. Daar is niks mis mee toch? :)
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')