Ik vind het echt kwalijk dat onze media dit slecht duidt. Dit is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Poetin doelt daarmee ook NIET op Zelensky. Hij benoemt dit ondermeer in zijn toespraak vorige week.quote:Op woensdag 2 maart 2022 02:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik begrijp daar ook weinig van. Zelensky is zelf Joods?
Putin mag van mij door 5 paarden uit elkaar getrokken worden.quote:
En dan? Bij de volgende oorlog, tegen bijvoorbeeld Finland, ook maar gelijk voldoen aan alle eisen van Poetin? En als hij Estland en Letland binnen valt ook maar niet reageren als Navo? Zullen we hem ook gelijk Polen maar cadeau doen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 05:56 schreef Za het volgende:
Er is geen uitweg meer?
De enige manier om dit te stoppen, is door te voldoen aan de eisen van Poetin, omdat hij never nooit zal afdruipen zonder het doel dat hij voor ogen heeft bereikt te hebben.
Gezien de bereidheid hiertoe ontbreekt, sterker nog steeds meer landen zich tegen Rusland keren, gevechtsvliegtuigen leveren, tegoeden bevriezen etc, behoren inmiddels de onderhandelingen die hij misschien initieel wilde afdwingen, niet meer tot de mogelijkheden, maar die bereidheid is er zelfs niet.
Ik denk echt dat hij voor niets of niemand zal zwichten, hij roept al 14 jaar oid dit nooit te zullen accepteren,, en ik denk dat geen mens hem op andere gedachten kan brengen.
Ik ben verbijsterd dat wij ons allen hebben laten meeslepen in dit conflict, sterker nog niet geprobeerd hebben dit af te wenden.
Ik denk dat we door de reacties en onbereidwilligheid de situatie te deescaleren, we aansturen op een 3e wereldoorlog.
Wanneer je zijn speeches (complete boekwerken), gaat teruglezen terug tot 2004, vraagt hij continu om onderhandelingen, zet hij continu uiteen wat hem steekt, en waarom de situatie zoals deze zich ontwikkelde in ieders nadeel is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 05:58 schreef sp3c het volgende:
Een invasie met als doel onderhandelingen?
Lol
Trekje dat wel meer psychopatische dictators hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Eviljane het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat Poetin voor oorlog kiest. Niemand wil oorlog.
Investeer je energie in je eigen land, maak het welvarend, doe wat goed is!
Waarom zo die drang om alles om je heen maar in te pikken?
Psychisch van het padje zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Eviljane het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat Poetin voor oorlog kiest. Niemand wil oorlog.
Investeer je energie in je eigen land, maak het welvarend, doe wat goed is!
Waarom zo die drang om alles om je heen maar in te pikken?
Ik heb de antwoorden niet, maar onze huidige opstelling zullen we betreuren denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:02 schreef Nielsch het volgende:
En dan? Bij de volgende oorlog, tegen bijvoorbeeld Finland, ook maar gelijk voldoen aan alle eisen van Poetin? En als hij Estland en Letland binnen valt ook maar niet reageren als Navo? Zullen we hem ook gelijk Polen maar cadeau doen?
Zeg maar gewoon heel Europa.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En dan? Bij de volgende oorlog, tegen bijvoorbeeld Finland, ook maar gelijk voldoen aan alle eisen van Poetin? En als hij Estland en Letland binnen valt ook maar niet reageren als Navo? Zullen we hem ook gelijk Polen maar cadeau doen?
Dat staat er helemaal niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:07 schreef crystal_meth het volgende:
Volgens Newsweek zijn de drone aanvallen het werk van de VS
Russian Missteps Open Door for Biden to Wage Secret Drone War in Ukraine
Nee,quote:Op woensdag 2 maart 2022 05:56 schreef Za het volgende:
Er is geen uitweg meer?
De enige manier om dit te stoppen, is door te voldoen aan de eisen van Poetin, omdat hij never nooit zal afdruipen zonder het doel dat hij voor ogen heeft bereikt te hebben.
Gezien de bereidheid hiertoe ontbreekt, sterker nog steeds meer landen zich tegen Rusland keren, gevechtsvliegtuigen leveren, tegoeden bevriezen etc, behoren inmiddels de onderhandelingen die hij misschien initieel wilde afdwingen, niet meer tot de mogelijkheden, maar die bereidheid is er zelfs niet.
Ik denk echt dat hij voor niets of niemand zal zwichten, hij roept al 14 jaar oid dit nooit te zullen accepteren,, en ik denk dat geen mens hem op andere gedachten kan brengen.
Ik ben verbijsterd dat wij ons allen hebben laten meeslepen in dit conflict, sterker nog niet geprobeerd hebben dit af te wenden.
Ik denk dat we door de reacties en onbereidwilligheid de situatie te deescaleren, we aansturen op een 3e wereldoorlog.
In Rusland zitten dergelijke instellingen ongetwijfeld vol met mensen die hun twijfels hebben aan Poetins verstandelijke vermogens.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Psychisch van het padje zijn.
In principe horen mensen van dit kaliber veilig in een GGZ-achtige instelling (zullen ze in Rusland ook wel hebben, neem ik aan) opgeborgen te zijn.
Nee je hebt zeker niet de antwoorden. Je blijft liever kruipen voor de eisen van een dictator. Leer van de geschiedenis; dat is nog nooit goed afgelopen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb de antwoorden niet, maar onze huidige opstelling zullen we betreuren denk ik.
Wat heb jij nou gehoord over deze jarenlange build up via onze media. Niksquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog steeds denken dat dit om de NAVO gaat en niet om Poetins expansiedrift. Useful idiot.
Binnenkort niet meer want de doodstraf mag weer.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In Rusland zitten dergelijke instellingen ongetwijfeld vol met mensen die hun twijfels hebben aan Poetins verstandelijke vermogens.
Is de expansiedrift niet geheel ter zijde van de NAVO?quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:05 schreef Nielsch het volgende:
Nog steeds denken dat dit om de NAVO gaat en niet om Poetins expansiedrift. Useful idiot.
Beter laat dan nooit maar veeg dan die militaire collonne weg. Ga de oorlog dan aan als nato.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee je hebt zeker niet de antwoorden. Je blijft liever kruipen voor de eisen van een dictator. Leer van de geschiedenis; dat is nog nooit goed afgelopen.
Nee, maar ik had het alleen maar over de mensen die twijfels hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef quirina het volgende:
[..]
Binnenkort niet meer want de doodstraf mag weer.
Dat boeit hem niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:14 schreef Eviljane het volgende:
Wat Poetin nu doet is toch pure zelfmoord?
Maakt niet uit welke kant het opgaat.
Misschien gaat ie dan ook gebalsemd in een mausoleum liggen op het rode plein.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:14 schreef Eviljane het volgende:
Dat is ook mijn theorie. China gaat er op cashen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee,
We doen toch helemaal niks. Ukraine gaat plat, niks leeft daar meer. Rusland mag het hebben. Wij sluiten Rusland verder af van de wereld.
Nieuwe vijand.
Rusland verkoopt zijn shit wel via China. En over 5-10 jaar als Putin overlijd nemen we weeer contact op.
Genoeg via zogenaamde zelfbenoemde Putinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet die het Russische narratief al jarenlang uitdragen. De useful idiots die niet doorhebben dat ze zorgvuldig opgezette Russische propaganda aan het herkauwen zijn om het dictatorschap, de mensenrechtenschendingen en de expansiedrift van Poetin te legitimeren. De useful idiots die nog steeds geloven dat Poetin echt wordt bedreigd door de Navo en het westen en niet door hebben dat het daar helemaal niet om gaat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat heb jij nou gehoord over deze jarenlange build up via onze media. Niks
Mja we zijn laf, bye bye Finland en Zweden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 05:58 schreef sp3c het volgende:
Een invasie met als doel onderhandelingen?
Lol
De man is een robot.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:14 schreef Eviljane het volgende:
Maar wel bang voor coronaquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Za het volgende:
[..]
Dat boeit hem niet.
Hij staat er om bekend geen angst te kennen.
Denk dat jij opgehitst bent.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Genoeg via zogenaamde zelfbenoemde Putinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet die het Russische narratief al jarenlang uitdragen. De useful idiots die niet doorhebben dat ze zorgvuldig opgezette Russische propaganda aan het herkauwen zijn om het dictatorschap, de mensenrechtenschendingen en de expansiedrift van Poetin te legitimeren. De useful idiots die nog steeds geloven dat Poetin echt wordt bedreigd door de Navo en het westen en niet door hebben dat het daar helemaal niet om gaat.
Als TS ben je verantwoordelijk voor TT.quote:Op woensdag 2 maart 2022 05:55 schreef Eviljane het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb het als TS het niet aangepast.
Nou, sorry hoor!quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:19 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Als TS ben je verantwoordelijk voor TT.
Wellicht ben je zelf ten prooi aan de al jaren door de media aangezwengelde anti Putin propaganda.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Nielsch het volgende:
Genoeg via zogenaamde zelfbenoemde Putinverstehers als Jan Dijkgraaf en Thierry Baudet die het Russische narratief al jarenlang uitdragen. De useful idiots die niet doorhebben dat ze zorgvuldig opgezette Russische propaganda aan het herkauwen zijn om het dictatorschap, de mensenrechtenschendingen en de expansiedrift van Poetin te legitimeren. De useful idiots die nog steeds geloven dat Poetin echt wordt bedreigd door de Navo en het westen en niet door hebben dat het daar helemaal niet om gaat.
Behalve dan voor de Navo, Corona, politieke tegenstanders, het verliezen van draagvlak onder de olichargen, volksopstanden etc...quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Za het volgende:
[..]
Dat boeit hem niet.
Welke anti putin propaganda heb je het over kun je ons eens wat voorbeelden van die jaren presenteŕen uit normale media bronnen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:20 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht ben je zelf ten prooi aan de al jaren door de media aangezwengelde anti Putin propaganda.
Het zou me niks verbazen als zgn Turkse drones cover up voor Amerikaanse betrokkenheid zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:07 schreef crystal_meth het volgende:
Newsweek suggereert dat de Ukrainse drones door de VS zouden kunnen bestuurd worden.
Russian Missteps Open Door for Biden to Wage Secret Drone War in Ukraine
Seksistquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef Eviljane het volgende:
Poetin moet gewoon even een lekker wijf zoeken en daar zijn frustraties op botvieren...
Welke anti-Putin propaganda precies?quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:20 schreef Za het volgende:
[..]
Wellicht ben je zelf ten prooi aan de al jaren door de media aangezwengelde anti Putin propaganda.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef Eviljane het volgende:
Poetin moet gewoon even een lekker wijf zoeken en daar zijn frustraties op botvieren...
Och er wordt wel geframed hoor, wat kijkt Putin toch boos in alle nieuwsberichten. Heel subtiel dat wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welke anti putin propaganda heb je het over kun je ons eens wat voorbeelden van die jaren presenteŕen uit normale media bronnen?
Laten we jou dan maar helpen bij de onderhandelingenquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef Eviljane het volgende:
Snap ik, ik ben ook somber.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]![]()
Dank, had deze 'foute' grap ff nodig,,, voel me wat somber de laatste dagen.
Overigens, lekkere wijven zijn er volgens mij wel in Rusland. Maar ik ga geen pics posten. Sorry daarvoor.
Hm.quote:
Dat valt zeker wel mee in Nederland met die propaganda. Putin stond vooral bekend als een koele kikker, rationele leider waar je als Europa wel gewoon goede zaken mee kan doen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:20 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben vrijgezel, maar deze sla ik toch even flink over!quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:31 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Laten we jou dan maar helpen bij de onderhandelingen
Z'n vriendin stond bekend als de meest flexibele (lenige) persoon in Rusland, won 2 olympische medailles met ritmische gymnastiek..quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef Eviljane het volgende:
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[..]
Is de expansiedrift niet geheel ter zijde van de NAVO?
Daar waren indertijd afspraken over gemaakt:
"Rusland stemt in met de hereniging van Duitsland, in ruil voor de toezegging dat Duitsland verankerd zal zijn in de NAVO, die geen centimeter opschuift naar het oosten."
quote:It is abundantly evident that Russian President Vladimir Putin is no fan of NATO. Indeed, he displays a pronounced—almost obsessive—antipathy toward the Alliance. He claims that NATO took advantage of Russian weakness after the collapse of the Soviet Union to enlarge to its east, in violation of promises allegedly made to Moscow by Western leaders. But no such promises were made—a point now confirmed by someone who was definitely in a position to know: Mikhail Gorbachev, then president of the Soviet Union.
And we have the right to ask: against whom is this [NATO] expansion intended? And what happened to the assurances our Western partners made after the dissolution of the Warsaw Pact? … I would like to quote the speech of NATO General Secretary Mr. Woerner in Brussels on 17 May 1990. He said at the time that: ‘the fact that we are ready not to place a NATO army outside of German territory gives the Soviet Union a firm security guarantee.” Where are these guarantees?
The Russian president returned to the subject in his March 18, 2014, Kremlin speech justifying Russia’s illegal annexation of Crimea: “… they [Western leaders] have lied to us many times, made decisions behind our backs, placed before us an accomplished fact. This happened with NATO’s expansion to the east, as well as the deployment of military infrastructure at our borders.” Although it has been clear for several years that the Alliance has no appetite for putting Ukraine on a membership track, Putin went on to express horror at the prospect of NATO forces in Crimea: Russian inaction “would have meant that NATO’s navy would be right there in this city of Russia’s military glory [Sevastopol], and this would create not an illusory but a perfectly real threat to the whole of southern Russia.”
Western leaders never pledged not to enlarge NATO, a point that several analysts have demonstrated. Mark Kramer explored the question in detail in a 2009 article in The Washington Quarterly. He drew on declassified American, German and Soviet records to make his case and noted that, in discussions on German reunification in the two-plus-four format (the two Germanys plus the United States, Soviet Union, Britain and France), the Soviets never raised the question of NATO enlargement other than how it might apply in the former German Democratic Republic (GDR).
[..]
We now have a very authoritative voice from Moscow confirming this understanding. Russia behind the Headlines has published an interview with Gorbachev, who was Soviet president during the discussions and treaty negotiations concerning German reunification. The interviewer asked why Gorbachev did not "insist that the promises made to you [Gorbachev]--particularly U.S. Secretary of State James Baker's promise that NATO would not expand into the East--be legally encoded?" Gorbachev replied: "The topic of 'NATO expansion' was not discussed at all, and it wasn't brought up in those years. ... Another issue we brought up was discussed: making sure that NATO's military structures would not advance and that additional armed forces would not be deployed on the territory of the then-GDR after German reunification. Baker's statement was made in that context... Everything that could have been and needed to be done to solidify that political obligation was done. And fulfilled."
[..]
Seksistisch en seksisme zijn twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hm.
Seksisme is discriminatie op basis van sekse/geslacht.
Nou ja, misschien wordt Poetin hier gediscrimineerd, als zijnde een man, en 'dus' een wezen dat frustraties blijkbaar altijd afreageert met neukerij.
Dus als het al seksistisch is, dan is dat jegens de geschifte tsaar (en andere menselijke wezens met een lul en kloten), in de suggestie dat hij net zo is als alle andere mannen.
Klinkt goed.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Z'n vriendin stond bekend als de meest flexibele (lenige) persoon in Rusland, won 2 olympische medailles met ritmische gymnastiek..
Praatjes vullen geen gaatjes blijkt maar weer.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:33 schreef Eviljane het volgende:
[..]
Ik ben vrijgezel, maar deze sla ik toch even flink over!
Als er 1 tankpeloton bij de grens verschijnt zitten die beiden binnen 10 minuten in de navoquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mja we zijn laf, bye bye Finland en Zweden.
Tsja, dankzij VI zullen veel mensen dat denken. Daar worden die woorden vaak onjuist gebruikt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Seksistisch en seksisme zijn twee verschillende dingen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:36 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben alleen somber over hoe we Oekraine observeren en zien verliezen zonder iets te doen.
Gegeven dat er niet uit frustratie van Putin een kernbom zal vallen denk ik dat de Navo Oekraine best kan ondersteunen.
Het geeft een verkeerd signaal in dit hele conflict en is slecht voor de eensgezindheid als straks een Navo land volledige hulp krijgt bij een aanval en Oekraine langzamerhand implodeert.
Ik keur het niet goed, maar was Georgië niet als reactie op de NATO top in Boekarest en de Krim een directe reactie op de coup in Oekraïne. Het is toch zo dat de context eenzijdig is belicht?quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Welke anti-Putin propaganda precies?
Het westen deed maar wat graag z'n best om buddies te zijn met Poetin. Wereldleiders kwamen graag langs, het WK Voetbal ging naar Rusland, onze koning lekker bieren met Poetin, we deden maar wat graag zaken met ze, de Olympische Spelen ging naar Sochi, we kochten voor miljarden gas van Poetin, er was Formule 1, over de inval in Georgië hebben we onze schouders opgehaald, de door Poetin rijkbedeelde olichargen legden we maar wat graag in de watten, Gazprom hebben we met open armen verwelkomt in Nederland, Russia Today (RT) kreeg een steeds grotere stem in westerse media, de inname van de Krim zouden we foei tegen maar ach we bleven naar Rusland gaan...
Als je niet verder zou kijken zou je de afgelopen 20 jaar in het Westen vooral gehoord hebben dat Poetin een fijne man is.
of dit nu wel of niet is toegezegd, het is wel gebeurd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:36 schreef Nielsch het volgende:
Heel vermoeiend dat de useful idiots het Russische fabeltje dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden blijven herhalen.
Menigeen heeft waarschijnlijk ook last van veel spijt en schuldgevoelens omdat ze Poetin zo lang redelijk glimlachend en beleefd hebben ontvangen, bezocht en aangehoord.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:39 schreef LXIV het volgende:
Sommige politici zijn me iets te gretig, het lijkt wel alsof ze iedere escalatie toejuichen en vooral geen oplossing willen horen. Als kleine kinderen die met lucifers en benzine aan het spelen zijn. Vooral in de D66 hoek, totaalidioten
Hope so, hypocriet wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als er 1 tankpeloton bij de grens verschijnt zitten die beiden binnen 10 minuten in de navo
Behalve voor Coronaquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:16 schreef Za het volgende:
[..]
Dat boeit hem niet.
Denk alleen dat we wel gelijk de oorlog aan hadden moeten gaan. Strikt defensief.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:39 schreef LXIV het volgende:
Sommige politici zijn me iets te gretig, het lijkt wel alsof ze iedere escalatie toejuichen en vooral geen oplossing willen horen. Als kleine kinderen die met lucifers en benzine aan het spelen zijn. Vooral in de D66 hoek, totaalidioten
Ik vind het vooral irritant dat we eerst gezegd hebben achter ze te staan en ze te zullen steunen. We hebben de verkeerde verwachtingen gewekt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:36 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben alleen somber over hoe we Oekraine observeren en zien verliezen zonder iets te doen.
Gegeven dat er niet uit frustratie van Putin een kernbom zal vallen denk ik dat de Navo Oekraine best kan ondersteunen.
Het geeft een verkeerd signaal in dit hele conflict en is slecht voor de eensgezindheid als straks een Navo land volledige hulp krijgt bij een aanval en Oekraine langzamerhand implodeert.
Rusland is de agressor en verdedigd in Oekraine helemaal niets. Dat weet de legertop ook wel. Als Rusland als agressor gestopt wordt in Oekraine en we bedreigen het kremlin niet serieus met een bom dan is er 0 reden voor een reactie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:38 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ik ga het ook niet meer volgen, al die landen die er verslag van doen maar geen vinger uitsteken...
Boycot
https://www.politico.com/(...)ighter-jets-00012560quote:European plan to donate fighter jets to Ukraine collapses
A proposed deal to allow Ukrainian pilots to fly fighter jets donated by European Union countries has fallen apart.
Over the course of a confusing 48 hours, the EU announced it had brokered an arrangement for member states to allow Ukrainian pilots to start flying their used Russian fighter planes, only to have those countries deny there was any such deal even as Kyiv trumpeted the impending arrival of the jets.
The dissolution of the deal comes as European countries lined up Monday to announce new weapons packages for Ukraine, from anti-armor and anti-air rockets to artillery and medical supplies.
But the announcement Sunday by EU security chief Josep Borrell that fighter jets were also on their way appeared to be a game-changer for European military assistance. Borrell was forced to walk his pronouncement back somewhat by Monday, acknowledging that any transfers wouldn’t come from the EU itself, but would instead be donated “bilaterally” by individual EU countries.
Soon after, a Ukrainian government official told POLITICO their country had sent pilots to Poland to pick up the jets and the Ukrainian parliament announced that the planes from Slovakia, Bulgaria and Poland would soon be on their way. But by Tuesday, Bulgaria and Slovakia said there was no deal to send fighters, and the Polish president, appearing at a Polish air base alongside NATO chief Jens Stoltenberg, said no planes would be flying any time soon.
“We are supporting Ukrainians with humanitarian aid. However, we are not going to send any jets to Ukrainian airspace,” President Andrzej Duda said.
Slovakia’s small fleet of MiG-29s are the country’s only fighter jets, and they are being serviced by Russian workers under contract, making their transfer a tough sell in Bratislava.
The Slovakian government is also engaged in talks with Poland to provide protection of Slovak airspace, and until that deal is reached, they need their MiG-29s.
Asked in an interview with a Slovak newspaper Tuesday if the country would ever transfer its MiGs to Ukraine, Minister of Defense Jaroslav Nad said “there is a theoretical chance, but I do not know when we will reach an agreement with the Poles, when the Poles will be able to start protecting our airspace. And the second thing, what will be happening in Ukraine in two weeks, three weeks? And in two months? I do not know.”
In a move likely aimed at increasing pressure on Europe to act, the Ukrainian parliament on Monday tweeted that Europe was sending 70 fighter planes to Ukraine, including 28 MiG-29s from Poland, 12 from Slovakia and 16 from Bulgaria, along with 14 Su-25s from Bulgaria.
In de Oekraïne? Op de eerste plaats konden we dat niet, op de tweede plaats waren we dan nu in conflict met Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk alleen dat we wel gelijk de oorlog aan hadden moeten gaan. Strikt defensief.
Zijn we al. Die sancties zijn zwaarder dan Putin ukraine ontzeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de Oekraïne? Op de eerste plaats konden we dat niet, op de tweede plaats waren we dan nu in conflict met Rusland.
Dat doen we dan ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland is de agressor en verdedigd in Oekraine helemaal niets. Dat weet de legertop ook wel. Als Rusland als agressor gestopt wordt in Oekraine en we bedreigen het kremlin niet serieus met een bom dan is er 0 reden voor een reactie.
Als we denken dat we op de tenen langs Oekraine moeten omdat we zelf een spook zien in een bom en massaal uitrukken en pas serieus worden en de wereld om steun vragen als een medeland wordt aangevallen dan geef je Oekraine de middelvinger.
En dat Jaap de Hoop Scheffer (destijds meer secretaris dan generaal) zoveel spreekruimte krijgt in de nieuwsprogramma is mij een raadsel. Zijn verklaring voor potentieel lidmaatschap van de NAVO aan Oekraïne en Georgië is grotendeels de basis van de huidige ellende, en Jaap zit alleen maar te oreren hoe leeg Poetin uit zijn ogen kijkt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:39 schreef LXIV het volgende:
Die troepen stonden helemaal niet klaarquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zijn we al. Die sancties zijn zwaarder dan Putin ukraine ontzeggen.
Niet kunnen?
Ik zwicht niet voor een dictator. In Friesland zeggen we "leaver dea as slaaf".quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb de antwoorden niet, maar onze huidige opstelling zullen we betreuren denk ik.
100% mee eensquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rusland is de agressor en verdedigd in Oekraine helemaal niets. Dat weet de legertop ook wel. Als Rusland als agressor gestopt wordt in Oekraine en we bedreigen het kremlin niet serieus met een bom dan is er 0 reden voor een reactie.
Als we denken dat we op de tenen langs Oekraine moeten omdat we zelf een spook zien in een bom en massaal uitrukken en pas serieus worden en de wereld om steun vragen als een medeland wordt aangevallen dan geef je Oekraine de middelvinger.
Help Oekraine en vergeet die bom.
Jezus dit bouwt al maanden op.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die troepen stonden helemaal niet klaar
Van Haga is een van de weinige politici die ik iets zinvols heb horen zeggen met “Putin een uitweg bieden”. Verder veel kippen zonder kopquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
En dat Jaap de Hoop Scheffer (destijds meer secretaris dan generaal) zoveel spreekruimte krijgt in de nieuwsprogramma is mij een raadsel. Zijn verklaring voor potentieel lidmaatschap van de NAVO aan Oekraïne en Georgië is de basis van de huidige ellende, en Jaap zit alleen maar te oreren hoe leeg Poetin uit zijn ogen kijkt.
Met zo'n kijk op je tegenstrever los je nooit een probleem op.
Turkije gaat weer extra Bayraktar drones leveren. Waar Europa het verneukt doet Turkije dit niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:45 schreef crystal_meth het volgende:
Wat een geklungel:
[..]
https://www.politico.com/(...)ighter-jets-00012560
Als er een volk zijn afkomst aan het verkwanselen is, dan zijn dat de Friezen wel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zwicht niet voor een dictator. Ik Friesland zeggen we "leaver dea as slaaf".
Die afspraken bestaan helemaal niet. Zijn in geen enkel verdrag vastgelegd. Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[..]
"Rusland stemt in met de hereniging van Duitsland, in ruil voor de toezegging dat Duitsland verankerd zal zijn in de NAVO, die geen centimeter opschuift naar het oosten."
Maakt an sich niet eens uit.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die afspraken bestaan helemaal niet. Zijn in geen enkel verdrag vastgelegd. Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat.
Zou niet weten waaromquote:
Nee jij niet.quote:
Tiid foar oorlog!quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als er een volk zijn afkomst aan het verkwanselen is, dan zijn dat de Friezen wel.
De Friese taal onder de jongeren verdwijnt in een rap tempo. Ja, alleen het Friese volkslied brult men luidkeels mee, terwijl die tekst vele malen erger is dan destijds 'Deutschland über Alles'.
Voor de EU nog wel, want wat ga je doen als Rusland wint.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:47 schreef Eviljane het volgende:
Eigenlijk maakt het niks meer uit welke kant het kwartje opvalt.
Wint Rusland dan gaat Oekraine een burgeroorlog in.
Verliest Rusland, dan wil ik niet niet eens weten wat er dan gebeurd..
Ja en in 1940 kleurde de Maas rood van het bloed en gingen de mariniers met het mes tussen de tanden de brug opquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:31 schreef crystal_meth het volgende:
Oekraine heeft blijkbaar veel heroes. Tot nu toe gezien: een ace die 6 Russische gevechtsvliegtuigen heeft neergehaald, een sniper met 200 kills, en een soldaat die 5 NT-74 tanks heeft uitgeschakeld...
Dat zeg ikquote:
Dat helpt tegen gronddoelen, het ging vooral om de lucht wat leeg te kunnen houden, je moet niet willen dat de Russen daar de overhand krijgen want dan word verdedigen eigenlijk ondoenlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:49 schreef xminator het volgende:
[..]
Turkije gaat weer extra Bayraktar drones leveren. Waar Europa het verneukt doet Turkije dit niet.
Putin wil nu de russische wikipedia gaan blokkkerenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er moet toch een moment komen dat er wat doorsijpelt of doordringt dat dit niet de weg is of blijkt te zijn ?
Voor mij mag Putin geëerd worden voor zijn hervonden inzichten en de rest van zijn leven met een waiver, lezingen geven. Verdrietig voor alle slachtoffers die zich hun opoffering misschien kunnen worden getroost dat hun verdriet niet voor niets is en het dan tenminste ophoudt veroorzaakt te worden.
Bestaan niet op papier nee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die afspraken bestaan helemaal niet. Zijn in geen enkel verdrag vastgelegd. Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat.
Finland als EU land is onderdeel van een mutual defense clausule.quote:
Alleen het stuk t/m Odessa nog.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef Idisrom het volgende:
Gewoon even militair oogpunt bekeken.
Ik dacht dat het vanaf zondag de Russische opmars weinig meer voorstelde.
Maar als ik dit zie, dan kan de lijn van het zuiden naar het oosten van de oblast Charkov nu snel doorgetrokken worden.
En stop dan de oorlog maar, want de steden Kiev en Charkov zijn al te veel verwesterd.
(totaal 35 seconden)
Van Haga ontving mogelijk Russisch geld en ik zou terugkijkend op Wo2 niet zo tevreden zijn over een nono-politicus die Hitler een uitweg had willen bieden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van Haga is een van de weinige politici die ik iets zinvols heb horen zeggen met “Putin een uitweg bieden”. Verder veel kippen zonder kop
Kan de volgende die deze Russische propaganda post een ban krijgen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[..]
Transnistrië is Russisch.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan pakken ze Transnistrië ook, denk ik.
Het is Za maar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kan de volgende die deze Russische propaganda post een ban krijgen?
Yep eigenlijk had ik de rest van de zwarte zee kust moeten zeggen. Past trouwens mooi in een eeuwenoude Russische traditie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dan pakken ze Transnistrië ook, denk ik.
Ah, had ik het toch goed verstaanquote:Op woensdag 2 maart 2022 07:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lees ik nou dat Biden het had over Iraniërs?![]()
Propaganda om moed in te sprekenquote:Op woensdag 2 maart 2022 06:31 schreef crystal_meth het volgende:
Oekraine heeft blijkbaar veel heroes. Tot nu toe gezien: een ace die 6 Russische gevechtsvliegtuigen heeft neergehaald, een sniper met 200 kills, en een soldaat die 5 NT-74 tanks heeft uitgeschakeld...
Het is Moldavië. Rusland bezet het al 30 jaar maar het wordt door niemand erkend. Ben er overigens geweest.quote:
Als afspraken zo gekoesterd worden, wat doen de Russen dan in Oekraine?.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:13 schreef Za het volgende:
[..]
Het gaat mij er om dat ik wil leven in vrijheid. Als dat niet kan, dan zal ik mij daar tegen blijven verzetten. Net als wat er nu in Oekraïne gebeurd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Als er een volk zijn afkomst aan het verkwanselen is, dan zijn dat de Friezen wel.
De Friese taal onder de jongeren verdwijnt in een rap tempo. Ja, alleen het Friese volkslied brult men luidkeels mee, terwijl die tekst vele malen erger is dan destijds 'Deutschland über Alles'.
Het gaat om het principe. Het is het fundament van het huis van leugens dat Putin heeft gebouwd.quote:
Het is geen afspraak, het is een leugen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als afspraken zo gekoesterd worden, wat doen de Russen dan in Oekraine?.
Ik denk dat putin's werkelijke probleem is dat ie hem niet meer omhoog krijgt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:24 schreef Eviljane het volgende:
Er is steun geboden in geld en middelen maar het doet er niet zoveel toe hoe we achteraf een wedstrijd hadden willen beginnen. Het gaat om hoe het vervolgd wordt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het vooral irritant dat we eerst gezegd hebben achter ze te staan en ze te zullen steunen. We hebben de verkeerde verwachtingen gewekt.
Niet dat ik vind dat we nu dan maar all in moeten. We hadden eerder duidelijk moeten zijn hierover.
Niet moeilijk als je anders dan de Amerikanen oorlogsmisdaden tot onlosmakelijk deel van je tactiek maakt. Ik durf te wedden dat als Amerika niet meer moeilijk doet over collateral damage die sneller dan de Russen Oekraïne zouden kunnen overnemen. Ze zijn in ieder geval beter in logistiek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rusland doet het veel sneller dan Amerika in Irak. Kharkov zal waarschijnlijk vandaag ook vallen. Lastig voor de bevolking dit, maar die dekselse dictator genaamd Putin blijkt het te flikken.
Overigens is dit precies hetzelfde verhaal. Moldavië wilde zich bij Roemenië aansluiten na de val van het communisme, Rusland is toen binnengevallen “om de belangen van etnische Russen te beschermen”.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is Moldavië. Rusland bezet het al 30 jaar maar het wordt door niemand erkend. Ben er overigens geweest.
Wat gaat hij bereiken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rusland doet het veel sneller dan Amerika in Irak. Kharkiv zal waarschijnlijk vandaag ook vallen. Lastig voor de bevolking dit, maar die dekselse dictator genaamd Putin blijkt het te flikken.
Volgens mij had rusland in 1994 ook beloofd dat als de Oekraïne hun kernwapens terug gaf ze nooit aangevallen zouden worden. Daar horen we de selectieve Russische trollen dan weer niet over.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als afspraken zo gekoesterd worden, wat doen de Russen dan in Oekraine?.
Lol, heb je ooit een Amerikaanse invasie gezien? Als Amerika je land inkomt voor een invasie dan vernietigen ze ook daadwerkelijk alles met dagenlange bombardementen die niets ontzien. De vergelijking met Rusland gaat hier zeker niet op. Putin is een stuk gematigder daarin, in Oekraïne tenminste.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Niet moeilijk als je anders dan de Amerikanen oorlogsmisdaden tot onlosmakelijk deel van je tactiek maakt. Ik durf te wedden dat als Amerika niet meer moeilijk doet over collateral damage die sneller dan de Russen Oekraïne zouden kunnen overnemen. Ze zijn in ieder geval beter in logistiek.
Oekraïne is als soeverein land sowieso vrij om te kiezen bij welke alliantie het aansluiting zoekt. Daar heeft Rusland helemaal niets mee te maken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij had rusland in 1994 ook beloofd dat als de Oekraïne hun kernwapens terug gaf ze nooit aangevallen zouden worden. Daar horen we de selectieve Russische trollen dan weer niet over.
Aha. Putin is gematigd met het binnenvallen van een soeverein buurland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Lol, heb je ooit een Amerikaanse invasie gezien? Als Amerika je land inkomt voor een invasie dan vernietigen ze ook daadwerkelijk alles met dagenlange bombardementen die niets ontzien. De vergelijking met Rusland gaat hier zeker niet op. Putin is een stuk gematigder daarin in Oekraïne tenminste.
Kapotte steden in het noorden van de Oekraïne. Misschien een regering die de zwarte zeekust opgeeft. Met zekerheid een tot de tanden bewapende nato aan zijn grens (vorige wapenwedloop ging ze ook al zo goed af). En een nieuwe Koude Oorlog waardoor zijn economie zich niet kan herstellen.quote:
Zo Zo dus in Irak zou alles plat hebben moeten liggen laat ons eens wat fotos zien dat Bagdad net zo plat is als hiroshima na een atoombom.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Lol, heb je ooit een Amerikaanse invasie gezien? Als Amerika je land inkomt voor een invasie dan vernietigen ze ook daadwerkelijk alles met dagenlange bombardementen die niets ontzien. De vergelijking met Rusland gaat hier zeker niet op. Putin is een stuk gematigder daarin, in Oekraïne tenminste.
Het spel is nog niet gespeeld, binnenvallen is nog het makkelijkste gedeelte van het verhaal.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Rusland doet het veel sneller dan Amerika in Irak. Kharkiv zal waarschijnlijk vandaag ook vallen. Lastig voor de bevolking dit, maar die dekselse dictator genaamd Putin blijkt het te flikken.
Rusland begon dag 1 wellicht gematigd, maar inmiddels maken ze genoeg burgerslachtoffers om te zeggen dat dit nietsontziend isquote:Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Lol, heb je ooit een Amerikaanse invasie gezien? Als Amerika je land inkomt voor een invasie dan vernietigen ze ook daadwerkelijk alles met dagenlange bombardementen die niets ontzien. De vergelijking met Rusland gaat hier zeker niet op. Putin is een stuk gematigder daarin, in Oekraïne tenminste.
Kijk, dat van Oekraïne met rust laten was wel een echte belofte. Dat andere is een leugen die ik niet eens meer ga herhalen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij had rusland in 1994 ook beloofd dat als de Oekraïne hun kernwapens terug gaf ze nooit aangevallen zouden worden. Daar horen we de selectieve Russische trollen dan weer niet over.
In Syrië zijn ze niet gematigder geweest. Het is hooguit dat ze hier binennvielen met de illusie dat ze als bevrijders zouden worden onthaald. Toen het tegendeel waar bleek werd het al snel minder vriendelijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rusland begon dag 1 wellicht gematigd, maar inmiddels maken ze genoeg burgerslachtoffers om te zeggen dat dit nietsontziend is
Bron?quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Van een vredesmissie kan je niet echt meer spreken, nee. Voor zover dat ooit het geval was.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rusland begon dag 1 wellicht gematigd, maar inmiddels maken ze genoeg burgerslachtoffers om te zeggen dat dit nietsontziend is
Wat is er gematigd aan het beginnen van een illegale aanvalsoorlog? Ik wil je niet meteen aanvallen, maar woorden betekenen iets en het is echt niet ok als je woorden lijken te betekenen dat dit iets anders is dan een ongekende daad van agressie waar geen enkele rechtvaardiging voor te vinden is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het was vanaf het begin een illegale aanvalsoorlog.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Van een vredesmissie kan je niet echt meer spreken, nee. Voor zover dat ooit het geval was.
Mooi.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kadyrov houdt geen troepen meer over
Die bron mag niet binnen de EU.quote:
Ach, we merken inmiddels dat zolang Putin zijn kernwapens heeft, Rusland nog altijd sterker dan het Westen zal zijn.quote:Biden in State of the Union: 'Rusland zal na oorlog in Oekraïne zwakker zijn'
Ligt aan de motivering maar een vrije westerse wereld vrij van oorlog kent geen verschil ukraine of Finland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Opportunistisch zou ik nog begrijpen, maar hypocriet?
Hoorde het ja. Geen bekende naam, paar keer meegedaan in het achterveld van nationale juniorenkampioenschappen een paar jaar geleden, maar dat maakt het allemaal niet minder triest natuurlijkquote:
Nou de propaganda draait daar op volle toeren op de buis.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In Rusland zitten dergelijke instellingen ongetwijfeld vol met mensen die hun twijfels hebben aan Poetins verstandelijke vermogens.
Daarom spreken ze ook van een "speciale militaire operatie", dat is Russisch voor "pleeg oorlogsmisdaden in het buurland en gooi je dienstplichtige tienertjes in de gehaktmolen".quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Van een vredesmissie kan je niet echt meer spreken, nee. Voor zover dat ooit het geval was.
Dreigen met nukes zoals andere derde-wereld-paria-staten maakt je niet sterker.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ach, we merken inmiddels dat zolang Putin zijn kernwapens heeft, Rusland nog altijd sterker dan het Westen zal zijn.
Loze woorden.
Von der leyen says no.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:44 schreef theguyver het volgende:
BTW enige idee of RT van YouTube geband is?
Normaal kijk ik naar beide kanten van het nieuws ende RT kanalen geven error aan op YT.
RT is geblockt evenals Sputnik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:44 schreef theguyver het volgende:
Normaal kijk ik naar beide kanten van het nieuws ende RT kanalen geven error aan op YT.
Dat hebben ze wel mooi van de VS geleerd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daarom spreken ze ook van een "speciale militaire operatie", dat is Russisch voor "pleeg oorlogsmisdaden in het buurland en gooi je dienstplichtige tienertjes in de gehaktmolen".
Jammer dan maar even op andere manier streamen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
RT is geblockt evenals Sputnik.
Die premium zooi kunnen we toch niet lezenquote:Op woensdag 2 maart 2022 07:40 schreef Aurelius het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-geen-reeel-scenario
Als Wopke zegt dat een nucleaire oorlog geen reeel scenario is, maak ik me juist meer zorgen.
Rusland is nu al zwakker. En binnen afzienbare tijd zal West Europa zich tot de tanden bewapenen. Dus of ze dat dan nog bij kunnen benen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ach, we merken inmiddels dat zolang Putin zijn kernwapens heeft, Rusland nog altijd sterker dan het Westen zal zijn.
Loze woorden.
quote:Aandelenbeurs Moskou nog niet open
De aandelenbeurs in Moskou blijft ook vandaag dicht, voor de derde dag op rij. De handel werd aan het begin van de week stilgelegd nadat de waarde van de roebel was gekelderd door de economische sancties van het Westen.
Het is nog niet bekend of de beurs morgen wel opengaat. De Russische centrale bank moet daarover nog een besluit nemen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-in-russische-handen
Dat is een vrij eenzijdige interpretatie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Overigens is dit precies hetzelfde verhaal. Moldavië wilde zich bij Roemenië aansluiten na de val van het communisme, Rusland is toen binnengevallen “om de belangen van etnische Russen te beschermen”.
Deze walgelijke territoriumdrift is al decennia aan de gang.
Er is een verschil tussen een kant van het nieuws en ordinaire propaganda. Het risico van dezelfde leugens vaak genoeg aanhoren is dat je erin gaat geloven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:44 schreef theguyver het volgende:
Het lijkt er op dat men is overgegaan naar een tactiek om dan maar gewoon de steden te slopen, dan hoeven degenen die naar de EU gevlucht zijn niet terug te keren. Zo krijgt de EU zijn goedkope werknemers en Rusland zijn terreinwinst zonder opstandige bevolking.quote:Op woensdag 2 maart 2022 06:42 schreef Idisrom het volgende:
Gewoon even militair oogpunt bekeken.
Ik dacht dat het vanaf zondag de Russische opmars weinig meer voorstelde.
Maar als ik dit zie, dan kan de lijn van het zuiden naar het oosten van de oblast Charkov nu snel doorgetrokken worden.
En stop dan de oorlog maar, want de steden Kiev en Charkov zijn al te veel verwesterd.
(totaal 35 seconden)
quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een kant van het nieuws en ordinaire propaganda. Het risico van dezelfde leugens vaak genoeg aanhoren is dat je erin gaat geloven.
Het is gewoon een shithole dat z’n geld verdient met handel in illegale zooi manquote:Op woensdag 2 maart 2022 07:50 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is een vrij eenzijdige interpretatie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Transnistria
Ik heb nog geen berichten gezien dat Russische militairen Oekraïense militairen executeren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alsof dat Poetin tegenhoudt, die ziet de lijst van oorlogsmisdaden als een to do list.
In Oekraine zitten ze in de schuilkelder en worden kinderen vermoord door Putin. En Nederland zit er erg over in of het zich zorgen moet maken of niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:40 schreef Aurelius het volgende:
Als Wopke zegt dat een nucleaire oorlog geen reeel scenario is, maak ik me juist meer zorgen.
Nu kunnen ze niet eens bij de NAVO omdat rusland dat uit zal leggen als daad van agressie. Dus ben je als buurland zwak dan vind rusland het geweldig, maar word je zo sterk dat de souvereiniteit verdedigd kan worden dan gaat het te ver.quote:
Ik doel hier puur op de wijze van oorlogsvoering, niet op de algehele intentie om landjepik te spelen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat is er gematigd aan het beginnen van een illegale aanvalsoorlog? Ik wil je niet meteen aanvallen, maar woorden betekenen iets en het is echt niet ok als je woorden lijken te betekenen dat dit iets anders is dan een ongekende daad van agressie waar geen enkele rechtvaardiging voor te vinden is.
Ik vind het lastig. Ja er is een hoop ellende gaande in Oekraïne en nee, bij ons is dat (nog) niet aan de orde. Maar betekent dit dat we niet bang mogen zijn?quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In Oekraine zitten ze in de schuilkelder en worden kinderen vermoord door Putin. En Nederland zit er erg over in of het zich zorgen moet maken of niet.
Liever een kernoorlog dan in een wereld leven waar we als lafaards toegeven aan de Hitlers en Putins.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:52 schreef Aurelius het volgende:
Man man man, wat een idioten in dit topic. Hopen op de-escalatie of suggereren dat Oekraine een kernoorlog niet waard is maakt je een Russische trol?
Lekker makkelijk praten voor de oorlog ophitsers, de internethelden hier, als je ongelijk hebt is er immers niemand meer over om je daarop te wijzen.
Klaar met deze reeks tot er echte grote ontwikkelingen zijn. Ik volg het wel op Twitter en Discord.
Ze slaan de waarschuwingen van Putin telkens in de wind. En als het dan mis gaat zijn ze verontwaardigd. Putin heeft nu al 2x gewaarschuwd voor escalatie en inzet van kernwapens. Neem dat aub serieus, Wopke, want daarna is er geen tijd meer om serieus te zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:40 schreef Aurelius het volgende:
Nog steeds onderschatten ze Poetin. Ongelooflijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze slaan de waarschuwingen van Putin telkens in de wind. En als het dan mis gaat zijn ze verontwaardigd. Putin heeft nu al 2x gewaarschuwd voor escalatie en inzet van kernwapens. Neem dat aub serieus, Wopke, want daarna is er geen tijd meer om serieus te zijn.
Heb jij weinig te verliezen dat je hier zo luchtig over doet? H b het geen kinderen of vrouw of zo?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Liever een kernoorlog dan in een wereld leven waar we als lafaards toegeven aan de Hitlers en Putins.
Nederland is volkomen overgeleverd aan de grootmachten. Je kan beter naar Frankrijk of Duitsland luisteren dan naar onze Wopke.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ze slaan de waarschuwingen van Putin telkens in de wind. En als het dan mis gaat zijn ze verontwaardigd. Putin heeft nu al 2x gewaarschuwd voor escalatie en inzet van kernwapens. Neem dat aub serieus, Wopke, want daarna is er geen tijd meer om serieus te zijn.
Vrouw en kind onderweg. En ja zo sta ik erin. Ben echt niet bang om in een kernoorlog te sterven. Gaan we iig allemaal, lekker boeiend. Beter dat dan je hele leven bibberen voor Putin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb jij weinig te verliezen dat je hier zo luchtig over doet? H b het geen kinderen of vrouw of zo?
Het is tevens een vals dilemma wat je schetst
In ieder geval moet de Koninklijke Marine als de sodemieter de Standard Missile 3 op de Zeven Provincieën fregatten zetten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Rusland is nu al zwakker. En binnen afzienbare tijd zal West Europa zich tot de tanden bewapenen. Dus of ze dat dan nog bij kunnen benen.
Misschien moeten we gewoon star wars maar weer afstoffen. De techniek is zo vooruitgegaan dat het nu misschien wel kan.
Ik geloof dat Poetin Oekraïne heeft onderschat. https://link.chtbl.com/TheBureauquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog steeds onderschatten ze Poetin. Ongelooflijk.
Hoe kun je nu zeggen dat een kernoorlog je niet uitmaakt met een kind onderweg (heb ik zelf ook). Je gunt dat kind toch een mooi en lang leven en geen post-apocalyptische hel? Vind je dat echt lekker boeiend?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:13 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vrouw en kind onderweg. En ja zo sta ik erin. Ben echt niet bang om in een kernoorlog te sterven. Gaan we iig allemaal, lekker boeiend. Beter dat dan je hele leven bibberen voor Putin.
Het zou alvast logischer zijn dat het bij Oekraine hoorde, daar hebben ze meer met gemeen (de meerderheid is ethnisch Russisch of Oekrains). Komt ook overeen met de natuurlijke grenzen (de Dnjestr, Dnister of Nistru rivier).quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon een shithole dat z’n geld verdient met handel in illegale zooi man
Het heeft als land geen enkel bestaansrecht en bestaat slechts bij de gratie van de aanwezigheid van een bataljon Russische militairen.
Dat ook ja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik geloof dat Poetin Oekraïne heeft onderschat. https://link.chtbl.com/TheBureau
Wat moeten we doen dan? Oekraine en Finland afstaan aan Rusland? En daarna? De grieken staan ook te springen om met de russen samen te werken, maar voor de rest wacht niemand op de russen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
We moeten gewoon de regie krijgen in deze situatie, waarbij bhet Poetin is die de NAVO onderschat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vraag het aan Poetin & co, die hebben ook kinderen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kun je nu zeggen dat een kernoorlog je niet uitmaakt met een kind onderweg (heb ik zelf ook). Je gunt dat kind toch een mooi en lang leven en geen post-apocalyptische hel? Vind je dat echt lekker boeiend?
Net alsof er maar 1 keuze is, bibberen of kernoorlog. Dat is helemaal niet zo.
Kernwapens met het vermogen de wereld te vernietigen moet je niet zien als een militair wapen maar als een psychologisch wapen. Ik denk eerder dat Poetin daar mee dreigt om angst te zaaien wat gezien wat jij post best lijkt te lukken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad tijd dat Frankrijk en het VK zeggen dat er dan van Moskou en st Petersburg niks overblijft. En de VS duidelijk maakt dat het nuclear sharing protocol dan in werking treedt waardoor Nederland, Duitsland, Italie en Turkije ook atoombommen kunnen inzetten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Diplomatiek gezien niet zo slim.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad tijd dat Frankrijk en het VK zeggen dat er dan van Moskou en st Petersburg niks overblijft. En de VS duidelijk maakt dat het nuclear sharing protocol dan in werking treedt waardoor Nederland, Duitsland, Italie en Turkije ook atoombommen kunnen inzetten.
Als die Russen menen te kunnen dreigen kunnen wij dat ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Wat dus prima kan zodra je zelf niets meer te verliezen hebt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:22 schreef Megumi het volgende:
Het inzetten van dit soort type wapens is zelfmoord.
Ik denk dat dit zelfs verder gaat dan de NAVO alleen. Als Poetin dacht gebruik te kunnen maken van de verdeeldheid in de EU is dat mislukt. Daarnaast is ook in Azië sprake van sancties tegen Rusland. En lijkt China ook niet blij met het optreden van Poetin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
We moeten gewoon de regie krijgen in deze situatie, waarbij bhet Poetin is die de NAVO onderschat.
Servië in 1999 Joegoslavië noemen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
https://www.maurer.ca/USBombing.html
Nee. Ik vind dat het ons absoluut niet treft, op de torenhoge energierekeningen na. We gedragen ons een beetje als die oom en tante op afstand waar je praktisch nooit wat aan hebt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig. Ja er is een hoop ellende gaande in Oekraïne en nee, bij ons is dat (nog) niet aan de orde. Maar betekent dit dat we niet bang mogen zijn?
Het is wel bijzonder dat die users die andere mensen verwijten dat ze niet geloofden dat Putin ooit Oekraine zou binnenvallen, nu dezelfde users zijn die de kans op een kernoorlog wegwuiven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:22 schreef Megumi het volgende:
Kernwapens met het vermogen de wereld te vernietigen moet je niet zien als een militair wapen maar als een psychologisch wapen. Ik denk eerder dat Poetin daar mee dreigt om angst te zaaien wat gezien wat jij post best lijkt te lukken?
Mogelijk zou hij nog kunnen denken om tactische kernwapens in te zetten. Maar dan nog bestaat er dan een risico dat dit escaleert naar een totale kernoorlog. Het inzetten van dit soort type wapens is zelfmoord.
Dat moeten we dus juist niet doen dus. Dan escaleert de boel onnodig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad tijd dat Frankrijk en het VK zeggen dat er dan van Moskou en st Petersburg niks overblijft. En de VS duidelijk maakt dat het nuclear sharing protocol dan in werking treedt waardoor Nederland, Duitsland, Italie en Turkije ook atoombommen kunnen inzetten.
Dat escaleren doet men ook door continu te roepen dat Oekraïne bij de EU hoort. En door ze van wapens te voorzien. Et cetera.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:25 schreef hangtime het volgende:
[..]
Diplomatiek gezien niet zo slim.
NATO is nog niet aangevallen.
Dan ga je escaleren om een conflict buiten je verdragen..
Nee, je moet een uitweg vinden die acceptabel is en een duidelijke grens aangeeft bij Putin. Maar een kernoorlog is wel de meest ongewenste optie. Dat is toch evident.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat moeten we doen dan? Oekraine en Finland afstaan aan Rusland? En daarna? De grieken staan ook te springen om met de russen samen te werken, maar voor de rest wacht niemand op de russen.
Ik sluit niks uit. En ex KGB USSR agenten zijn nooit te vertrouwen. Je hebt het dus niet over mij. Of er wel of geen kernoorlog komt? Als Poetin dat doet bestaat Rusland niet meer. Ik erger me soms over users die oordelen zonder die users echt goed te kennen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:26 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het is wel bijzonder dat die users die andere mensen verwijten dat ze niet geloofden dat Putin ooit Oekraine zou binnenvallen, nu dezelfde users zijn die de kans op een kernoorlog wegwuiven.
In dat geval van logica kunnen we beter nu alvast Rusland plat gooien met kernwapens, voordat Putin de kans krijgt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat escaleren doet men ook door continu te roepen dat Oekraïne bij de EU hoort. En door ze van wapens te voorzien. Et cetera.
Als antwoord op Russische dreigementen kan het prima. Wil je blijven bibberen voor die kutrus in de hoop dat Poetin dan niet aanvalt? Je ziet bij Oekraine wat zijn beloftes waard zijn. Niks.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:25 schreef hangtime het volgende:
[..]
Diplomatiek gezien niet zo slim.
NATO is nog niet aangevallen.
Dan ga je escaleren om een conflict buiten je verdragen..
Zeker. Maar moeten wij het dreigen met een kernoorlog van Russische kant over ons heen laten gaan? Moeten we het binnenvallen van een soeverein land over ons heen laten gaan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, je moet een uitweg vinden die acceptabel is en een duidelijke grens aangeeft bij Putin. Maar een kernoorlog is wel de meest ongewenste optie. Dat is toch evident.
Je hebt straks een situatie na-Oekraïne.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat dit zelfs verder gaat dan de NAVO alleen. Als Poetin dacht gebruik te kunnen maken van de verdeeldheid in de EU is dat mislukt. Daarnaast is ook in Azië sprake van sancties tegen Rusland. En lijkt China ook niet blij met het optreden van Poetin.
Als ik zie hoe die slager va een Poetin huishoudt in Oekraine lijkt de boel al aardig geëscaleerd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat moeten we dus juist niet doen dus. Dan escaleert de boel onnodig.
Het is vrij normaal om je daar zorgen over te maken. Durf jij het risico te nemen dat het allemaal bluf is en toch aan te vallen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kernwapens met het vermogen de wereld te vernietigen moet je niet zien als een militair wapen maar als een psychologisch wapen. Ik denk eerder dat Poetin daar mee dreigt om angst te zaaien wat gezien wat jij post best lijkt te lukken?
Ja, eens. Ga daarom in hemelsnaam onderhandelen ipv de boel steeds verder de spits op te drijven. Wat heb je er aan?quote:Mogelijk zou hij nog kunnen denken om tactische kernwapens in te zetten. Maar dan nog bestaat er dan een risico dat dit escaleert naar een totale kernoorlog. Het inzetten van dit soort type wapens is zelfmoord.
Precies. Er is nu al meerdere keren, door meerdere wereldleiders aangegeven dat we voor elke centimeter van een NATO-land zullen vechten. Dus de Baltische Staten, Polen en in zekere mate Finland en Zweden zijn een duidelijke rode lijn voor Poetin. Dat we die hierna gaan weggeven is echt een belachelijk argument. Ook is al meerdere keren aangegeven dat er geen No-Fly zone en geen "boots on the groud" in Oekraine komen. Dat is een gelopen race.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, je moet een uitweg vinden die acceptabel is en een duidelijke grens aangeeft bij Putin. Maar een kernoorlog is wel de meest ongewenste optie. Dat is toch evident.
Heb jij een bron voor het leveren van kernwapens aan Oekraïne?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat escaleren doet men ook door continu te roepen dat Oekraïne bij de EU hoort. En door ze van wapens te voorzien. Et cetera.
Mensen lijken de lessen van WW2 te zijn vergeten. Als we Hitler, ik bedoel Putin, nou maar geven wat hij wil dan is hij tevreden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als antwoord op Russische dreigementen kan het prima. Wil je blijven bibberen voor die kutrus in de hoop dat Poetin dan niet aanvalt? Je ziet bij Oekraine wat zijn beloftes waard zijn. Niks.
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het over wapens. Slingers, panzerfausten, rpg's, munitie et cetera.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Heb jij een bron voor het leveren van kernwapens aan Oekraïne?
Hoe bot ook. Hangt er vanaf wel land. Hebben we er verdragen mee, tot welke invloedsfeer behoort het, wat is de mondiale impact van ingrijpen? En hoe erg ook, Oekraïne is geen kernoorlog waard. We hebben als westen lopen slapen. Nu is het tijd om nieuwe grenzen aan te geven, ons te herpakken en hopen dat economische sancties effect hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef Lyrebird het volgende:
Zeker. Maar moeten wij het dreigen met een kernoorlog van Russische kant over ons heen laten gaan? Moeten we het binnenvallen van een soeverein land over ons heen laten gaan?
Zweden en Finland zijn geen NAVO-leden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:33 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Precies. Er is nu al meerdere keren, door meerdere wereldleiders aangegeven dat we voor elke centimeter van een NATO-land zullen vechten. Dus de Baltische Staten, Polen en in zekere mate Finland en Zweden zijn een duidelijke rode lijn voor Poetin. Dat we die hierna gaan weggeven is echt een belachelijk argument. Ook is al meerdere keren aangegeven dat er geen No-Fly zone en geen "boots on the groud" in Oekraine komen. Dat is een gelopen race.
Dat is en blijft tevens afhankelijk van hoe ver Putin durft te gaan de komende tijd. Zowel in de oorlog met Oekraïne als eventueel het annexeren van andere gebieden / landen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:36 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hoe bot ook. Hangt er vanaf wel land. Hebben we er verdragen mee, tot welke invloedsfeer behoort het, wat is de mondiale impact van ingrijpen? En hoe erg ook, Oekraïne is geen kernoorlog waard. We hebben als westen lopen slapen. Nu is het tijd om nieuwe grenzen aan te geven, ons te herpakken en hopen dat economische sancties effect hebben.
Onderhandelen terwijl Poetin gewoon door bombardeert?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is vrij normaal om je daar zorgen over te maken. Durf jij het risico te nemen dat het allemaal bluf is en toch aan te vallen?
Het zijn dezelfde mensen die dachten dat ze Oekraïne wel zonder consequenties de EU binnen te lokken die nu roepen dat het allemaal wel mee zal vallen.
[..]
Ja, eens. Ga daarom in hemelsnaam onderhandelen ipv de boel steeds verder de spits op te drijven. Wat heb je er aan?
Het gaat er niet om wat de NAVO en de EU doet. Maar wat de dictator Poetin wil gaan doen. En of Poetin bereid is een eind aan zijn leven te maken en aan die van zijn corrupte vrienden. En daarbij ook zijn eigen land totaal te vernietigen. Voorlopig zijn de VS en andere kernmachten niet meegegaan in de dreiging van Poetin. En hebben de status van hun paraatheid in dat opzicht niet aangepast. Wat ook helemaal niet nodig is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is vrij normaal om je daar zorgen over te maken. Durf jij het risico te nemen dat het allemaal bluf is en toch aan te vallen?
Niks mis mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het over wapens. Slingers, panzerfausten, rpg's, munitie et cetera.
Dan blijft er van Europa, de VS en China ook niets over.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Finland heeft het wel weer op de agenda gezet om mogelijk lid te worden.quote:
Geëscaleerd binnen Oekraïne, nog niet buiten Oekraïne.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef Ulx het volgende:
Als ik zie hoe die slager va een Poetin huishoudt in Oekraine lijkt de boel al aardig geëscaleerd.
Terwijl pas 2% van het Russische leger ingezet is..quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Geëscaleerd binnen Oekraïne, nog niet buiten Oekraïne.
Respect dat ze zo goed weerstand bieden hoor, en het is ook goed dat het Russisch leger een pak slaag krijgt en aangetoond wordt dat ze niet zo sterk zijn als gedacht. Maar je ziet nu wel dat Zalensky wanhopig wordt en de EU en NATO op alle mogelijke manier erbij probeert te betrekken.
Gek he.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:41 schreef Aurelius het volgende:
Maar je ziet nu wel dat Zalensky wanhopig wordt en de EU en NATO op alle mogelijke manier erbij probeert te betrekken.
Ik zie ook een slager op de troon van Saudi-Arabië zitten. Misschien moeten wij die ook aanpakken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ik zie hoe die slager va een Poetin huishoudt in Oekraine lijkt de boel al aardig geëscaleerd.
Dat wordt nog lachen met Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Finland heeft het wel weer op de agenda gezet om mogelijk lid te worden.
En welke uitweg zou dat zijn? Oekraine afstaan aan Rusland of ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
2% nog maar? Mijn god dan zou hij 50 miljoen militairen moeten hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Terwijl pas 2% van het Russische leger ingezet is..
Volgens mij een stuk meer, maar russische leger is toch erg amateuristisch en outdated. Wat een grap is ruslandquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Z'n dreiging was: "Whoever tries to interfere with us, and even more so to create threats for our country, for our people should know that Russia’s response will be immediate and will lead to such consequences that you have never experienced in your history,”quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat de NAVO en de EU doet. Maar wat de dictator Poetin wil gaan doen. En of Poetin bereid is een eind aan zijn leven te maken en aan die van zijn corrupte vrienden. En daarbij ook zijn eigen land totaal te vernietigen. Voorlopig zijn de VS en andere kernmachten niet meegegaan in de dreiging van Poetin. En hebben de status van hun paraatheid in dat opzicht niet aangepast. Wat ook helemaal niet nodig is.
Misschien moet je dat sommetje nog eens een keer opnieuw doen, want als dat dat klopt zou het betekenen dat Rusland een leger met 13,5 miljoen troepen (ongeveer 1 op de 10 Russen) heeftquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Uit welke door Rusland toegestane bron heb je dit percentage?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Als jij zo graag verdere escalatie wil, vooral straks op D66 blijven stemmenquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onderhandelen terwijl Poetin gewoon door bombardeert?
Dat is geen onderhandelen, dat is een dictaat slikken.
Nee. Heel begrijpelijk.quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee, dan zou Rusland ongeveer 5 miljoen militairen hebben. Maar volgens mij heeft Rusland er ook geen 5 miljoen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef HSG het volgende:
[..]
2% nog maar? Mijn god dan zou hij 50 miljoen militairen moeten hebben.
En meer macht geven aan de EU. Dan zijn Oekraïne, Palestina en Taiwan morgen al volwaardig lid van de Europese Unie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:45 schreef LXIV het volgende:
Als jij zo graag verdere escalatie wil, vooral straks op D66 blijven stemmen
2% van de luchtmacht misschien.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien moet je dat sommetje nog eens een keer opnieuw doen, want als dat dat klopt zou het betekenen dat Rusland een leger met 13,5 miljoen troepen (ongeveer 1 op de 10 Russen) heeft.
Volgens mij is dit een uitspraak van een dictator die in elk geval aangeeft tot het maximale te willen gaan. En is de uitspraak algemeen. "response will be immediate and will lead to such consequences that you have never experienced in your history,”" duid er duidelijk op dat hij tot de inzet van kernwapens bereid is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Z'n dreiging was: "Whoever tries to interfere with us, and even more so to create threats for our country, for our people should know that Russia’s response will be immediate and will lead to such consequences that you have never experienced in your history,”
Dat is geen dreiging met strategische kernwapens, hoogstens met tactische.
Lolquote:Op woensdag 2 maart 2022 08:42 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dat doen ze toch ook?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:45 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Nee. Heel begrijpelijk.
Maar ik verwacht van onze gekozen politici en militairen dat ze het hoofd koel houden en niet meegaan in die emotionele chantage. Hoe moeilijk ook. Ze zijn er om ons veilig te houden. Niet om een al verloren oorlog ingezogen te worden.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, dan zou Rusland ongeveer 5 miljoen militairen hebben. Maar volgens mij heeft Rusland er ook geen 5 miljoen?
Al zou het best kunnen op een bevolking van 140 miljoen inwoners.
Ik zou mijn vakantie nooit bij TUI boeken met zo'n mattie van Poetin als grootste aandeelhouder.quote:World’s Largest Tour Operator TUI Has a Russian Oligarch Problem
TUI, the world’s largest tour operator, must confront that its largest shareholder, Alexey Mordashov, is a pro-Putin oligarch who met with the Russian president in the Kremlin Thursday in a show of defiance against Western sanctions. As global opposition to Russia’s bloody invasion of Ukraine grows, having a Putin ally on its supervisory board presents TUI with a major optics problem, at the very least, if not larger, potential financial hardship.
Beide sentimenten zijn gewoon heel begrijpelijk.quote:
Door volop wapens te sturen naar een corrupt land?quote:
Doet ie al.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik mij begin af te vragen: hoe ver kunnen we gaan met sancties en andere geweldloze pressiemiddelen, totdat Poetin deze maatregelen beschouwt als een oorlogsverklaring?
Dat is geen lol.quote:
Precies het punt, Putin's angstretoriek werkt dus bij simpele zielen als jij. Het recht van de grootste dreiger. Fijne wereld. En ach, wat maakt het uit als er wat doden vallen en wat land van eigenaar verwisseld met geweld, vosss zijn gasrekening blijft in elk geval laag.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Door volop wapens te sturen naar een corrupt land?
Het is wachten tot Putin dit als daadwerkelijke NAVO inmenging gaat beschouwen. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
Maar hey, gelukkig ben jij geen egoïst. Ik wens je alvast een voorspoedig uiteinde toe. Of een nucleaire winter.
Politici EU breed zijn louter bezig olie op het vuur te smijten en niet zo een beetje ook. Ik hoor amper de-escalerende berichten. Ze zetten vol in op escalatie.
Ik heb daar geen zin in.
Nog wel een eindje.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik mij begin af te vragen: hoe ver kunnen we gaan met sancties en andere geweldloze pressiemiddelen, totdat Poetin deze maatregelen beschouwt als een oorlogsverklaring?
Lekker goedkeurend knikken vanaf je zolderkamertje bij dit soort frames.quote:
EU politici, en vooral die Von de Leyden, zijn er gebaat om zichzelf te profileren en een leidende rol te nemen. Ze hebben er met corona immers een enorm potje van gemaakt. Never let a good crisis go to waste. Ook handig als je geen kiezers heb aan wie je verantwoording schuldig bent. Er is vast een hele grote bunker onder het EP.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef vosss het volgende:
Het is wachten tot Putin dit als daadwerkelijke NAVO inmenging gaat beschouwen. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
Maar hey, gelukkig ben jij geen egoïst. Ik wens je alvast een voorspoedig uiteinde toe. Of een nucleaire winter.
Politici EU breed zijn louter bezig olie op het vuur te smijten en niet zo een beetje ook. Ik hoor amper de-escalerende berichten. Ze zetten vol in op escalatie.
Ik heb daar geen zin in.
15% Dus, ze hebben net iets meer dan 1 miljoen actieve troepen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Er zijn toch zo'n 150.000 Russische militairen betrokken bij de invasie in Oekraïne?
Dat kan best ongeveer 3% zijn van het totale aantal militairen in Rusland.
Het is dan ook een lastige kwestie. Want als westen wil je Poetin ook niet teveel laten begaan. Pressiemiddelen zijn daarom nodig en wenselijk. Maar ja, hoe ver wil je gaan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik heb daar geen zin in.
Ik kan dit lachen over de staat niet zo rijmen met wat ze aanrichten en hoe weinig wij ondernemen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Volgens mij een stuk meer, maar russische leger is toch erg amateuristisch en outdated. Wat een grap is rusland
In dat geval is de derde wereldoorlog al begonnen.quote:
Ik reken inclusief reservisten. Die worden namelijk eerst ingezet, zo werkt Putin's tactiek.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
15% Dus, ze hebben net iets meer dan 1 miljoen actieve troepen.
Het is niet onze oorlog. Wij hebben daar niets te zoeken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Precies het punt, Putin's angstretoriek werkt dus bij simpele zielen als jij. Het recht van de grootste dreiger. Fijne wereld. En ach, wat maakt het uit als er wat doden vallen en wat land van eigenaar verwisseld met geweld, vosss zijn gasrekening blijft in elk geval laag.
Dan moet Rusland eerst maar eens officieel de oorlog verklaren aan het Westen en daar is volgens mij (nog) geen sprake van.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
In dat geval is de derde wereldoorlog al begonnen.
Dit is toch niet heel anders dan ik in eerste instantie hoorde. De speech heb ik live gekeken via een Frans youtubekanaal. Wel interessant om een andere vertaling te horen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 05:41 schreef bogl het volgende:
[..]
Ik vind het echt kwalijk dat onze media dit slecht duidt. Dit is niet helemaal uit de lucht gegrepen. Poetin doelt daarmee ook NIET op Zelensky. Hij benoemt dit ondermeer in zijn toespraak vorige week.
Ik vind het echt kwalijk dat onze duiders zijn toespraak puur als fabeltje wegzet zonder echt te benoemen wat er wordt gezegd. Poetin wordt weggezet als gek. Als ik de vertaling van zijn toespraak lees, is mijn beeld echt anders.
Vertalingen:
https://www.veteranstoday(...)uary-21-2022-speech/
Laten we eerlijk zijn wie heeft zijn toespraak echt gelezen en is niet direct afgegaan op wat onze duiders vertellen?
Ik ging eerste instantie ook op onze duiders af, daarom kwam het voor mij als een schok om de gehele vertaling te lezen.
Ik ben het zeker niet met Poetin eens, maar hij is niet de gek die ons wordt voorgespiegeld. We worden gewoon opgehitst voor een conflict waar machtige belanghebbende baat bij hebben en niet wij de gewone man.
Dat zijn er nog eens zo'n 2 miljoen extra dus kan kom je uit op 5%. Scheelt uiteindelijk alsnog een paar miljoen troepen met jouw schatting.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:57 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik reken inclusief reservisten. Die worden namelijk eerst ingezet, zo werkt Putin's tactiek.
Hij zet eerst de niet getrainde jonge knapen in, om de reactie van het westen te peilen...
Was het maar zo simpel grote vriend.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:44 schreef xminator het volgende:
[..]
Volgens mij een stuk meer, maar russische leger is toch erg amateuristisch en outdated. Wat een grap is rusland
Deze idioot beschouwt praten over een EU- of NAVO- lidmaatschap al als een oorlogsverklaring.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef KoosVogels het volgende:
Opvallend gedrag wel van de Turken, dacht dat die zo pro Rusland waren..quote:
Dus nu de aanval vastgelopen is is dat ineens deel van het plan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel grote vriend.
Het is nu niet dat ze het beste inzetten ofzo. Allesbehalve zelfs.
De vraag is, hoe ver durft hij gaan in z'n reactie?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:52 schreef KoosVogels het volgende:
De aanval is niet vastgelopen. Ik weet niet hoe je daarbij komt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus nu de aanval vastgelopen is is dat ineens deel van het plan?
We zijn zo te zien weer terug bij de 'Poetin als 10 stappen vooruitdenkende 4D schaker' theoriequote:Op woensdag 2 maart 2022 09:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus nu de aanval vastgelopen is is dat ineens deel van het plan?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De aanval is niet vastgelopen. Ik weet niet hoe je daarbij komt.
Sommige mensen geloven daar nog in. Maar ja, je hebt ook mensen die denken dat de aarde plat is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
We zijn zo te zien weer terug bij de 'Poetin als 10 stappen vooruitdenkende 4D schaker' theorie, toch bizar dat die de hele tijd zijn kop blijft opsteken.
Is dat echt, of ga je dan zeggen dat het toch maar een net-niet land als Letland is en we ze eerder uit de NAVO moeten trappen dan dat we ons voor zo'n landje in de oorlog moeten storten?quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:58 schreef vosss het volgende:
Ik ga pas mee in de hele oorlogsretoriek zodra er een NAVO land direct onder vuur ligt. En niet eerder.
Het lijkt iig niet erg vooruit te gaanquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En wat doen wij? Wij sturen volle bak wapens en munitie. Dat helpt namelijk ontzettend om dit conflict en Putin tot bedaren te krijgen. Tief toch op.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Deze idioot beschouwt praten over een EU- of NAVO- lidmaatschap al als een oorlogsverklaring.
Althans, dat gebruikt hij als excuus om zich als een bloeddorstige barbaar te gedragen.
Europa is bang, Rusland pakt wat ze pakken kunnen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik kan dit lachen over de staat niet zo rijmen met wat ze aanrichten en hoe weinig wij ondernemen.
Ik weet niet hoor, maar Ruslands opmars vordert gewoon langzaam maar gestaag?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
We zijn zo te zien weer terug bij de 'Poetin als 10 stappen vooruitdenkende 4D schaker' theorie, toch bizar dat die de hele tijd zijn kop blijft opsteken.
Omdat Poetin met nukes dreigt als hij nog meer wordt tegengewerkt. Dat doe je niet als alles soepeltjes loopt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je weet dat Oekraine hun land moet opgeven als wij dat niet doen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef vosss het volgende:
[..]
En wat doen wij? Wij sturen volle bak wapens en munitie. Dat helpt namelijk ontzettend om dit conflict en Putin tot bedaren te krijgen. Tief toch op.
Dat is echt. Al had ook dat gare land er van mij niet bij gehoeven. Onder andere. Maargoed, dat zit er nou eenmaal bij en dan moet je ook reageren in geval van, anders is je hele clubje de knip voor de neus niet waard natuurlijkquote:Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is dat echt, of ga je dan zeggen dat het toch maar een net-niet land als Letland is en we ze eerder uit de NAVO moeten trappen dan dat we ons voor zo'n landje in de oorlog moeten storten?
Dat maakt hem niet uit, zolang wij er maar geen last van hebben.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je weet dat Oekraine hun land moet opgeven als wij dat niet doen.
Is dat wat je wil bereiken uiteindelijk?
Jij denkt dat geen hulp die kant op sturen een vredig effect heeft? Heb je wel eens gezien wat een externe legermacht doet met een compleet weerloze onbewapende bevolking en de opdracht om te pakken wat je pakken kan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef vosss het volgende:
[..]
En wat doen wij? Wij sturen volle bak wapens en munitie. Dat helpt namelijk ontzettend om dit conflict en Putin tot bedaren te krijgen. Tief toch op.
Zolang hij maar zijn geliefde borrelnootjes kan opeten tijdens F1quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat maakt hem niet uit, zolang wij er maar geen last van hebben.
Precies. Heerlijk simpel en behoorlijk egoïstisch. Laat deze kutzooi maar vooral een ver van mijn bed show blijven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:09 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat maakt hem niet uit, zolang wij er maar geen last van hebben.
Zo werkt de wereld helaas niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies. Heerlijk simpel en behoorlijk egoïstisch. Laat deze kutzooi maar vooral een ver van mijn bed show blijven.
Nee, ze hebben hier inderdaad niet jaren op voorbereid en gedaan…quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:00 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel grote vriend.
Het is nu niet dat ze het beste inzetten ofzo. Allesbehalve zelfs.
Poetin loopt stampvoetend en zwaar gefrustreerd door het Kremlin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Omdat Poetin met nukes dreigt als hij nog meer wordt tegengewerkt. Dat doe je niet als alles soepeltjes loopt.
Er zijn 2 opties om het snel te stoppen: Militaire overmacht - maar risico want kernwapens.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:07 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan? Wat is stap 2 in het grote masterplan? Een marionet neerzetten die na een maand alweer afgezet wordt en het hele kunstje ad infinitum blijven herhalen? Of een bezetting icm met een guerrillaoorlog die ze misschien hoogstens een jaar vol kunnen houden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Als je de kaart bekijkt met bezette gebieden dan zie je gewoon behoorlijke vooruitgang voor Rusland sinds de start van de invasie.
Charkov is omsingeld en Kiev wordt komende week omsingeld.
Poetin heeft er trouwens ook een potje van gemaakt mbt tot corona. Maar een klein deel is gevaccineerd en een miljoen doden oversterfte....quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:56 schreef Aurelius het volgende:
[..]
EU politici, en vooral die Von de Leyden, zijn er gebaat om zichzelf te profileren en een leidende rol te nemen. Ze hebben er met corona immers een enorm potje van gemaakt. Never let a good crisis go to waste. Ook handig als je geen kiezers heb aan wie je verantwoording schuldig bent. Er is vast een hele grote bunker onder het EP.
Is dat zo? Ze gaan Kiev met de grond gelijkmaken. Dat wil best geloven. Maar de Russen zijn niet in staat een stad te belegeren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Als je de kaart bekijkt met bezette gebieden dan zie je gewoon behoorlijke vooruitgang voor Rusland sinds de start van de invasie.
En daarmee valt waarschijnlijk geheel oostelijk Oekraïne in handen van de Russen lijkt me.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat weet ik. En daar baal ik van. Daar is niks mis mee toch?quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zo werkt de wereld helaas niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |