De mensen die zo denken zijn de amateurs die gelukkig langs de zijlijn staan. Alhoewel ik een navo-reactie ook niet uitsluit. Als die mogelijkheid ontstaan is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Ben ik niet oneens mee. Maar het overgrote deel in het westen denkt dat Rusland bijna verslagen is en dat de navo daarna Rusland nog een kopje kleiner maakt en Oekrane daarna gezellig bij de EU komt. Dat is een oneerlijk beeld wat daar geschetst wordt.
Daar had ik het niet over. Ik had het over krijgsgevangenen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De meeste van die jochies komen nooit meer thuis , die gaan de mobiele verbrandingsoven in ,
Ik ook maar het is helaas de realiteit van de situatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je zal vast gelijk hebben hoor. Ik heb er moeite mee.
Np, toch blij met deze updatequote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sorry maat, dat was een prima TT geweest.
Het is denk ik vooral voor de EU/Navo ook wel goed dat de verliezen wat betreft materiaal en manschappen aan de Russische kant zo hoog mogelijk is voordat het allemaal klaar is. Dan duurt het des te langer voordat Rusland weer op sterkte is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk een hele realistische kijk. De Russen vorderen weliswaar langzaam, maar gestaag.
Maar bovenal is hun overmacht in getal gewoon vele malen te groot. Dat gaan we helaas de komende weken zien.
Dankzij de klungelige start van de invasie is er een soort hoop en optimisme ontstaan die verder nergens op is gebaseerd.
Het is niet de vraag f Oekrane in handen valt van de Russen, maar wanneer.
Het land langdurig bezet houden is echter wat anders.
Dat duurde langquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:11 schreef Aether het volgende:
Apple Halts All Sales From Online Store in Russia
https://www.macrumors.com(...)uct-sales-in-russia/
Waar haal je dat nou vandaan? Ik stel alleen dat Zelensky volledig in zijn recht staat als hij om hulp vraagt en smeekt. Nog los van zijn penibele situatie zelfs.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef Halcon het volgende: [..] Wat is jouw oplossing? Met Amerikaanse bommen daar alles weg knallen?
De Vs wil wel graag Oekrane bij de NAVO. Willen ze al een tijdje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef capricia het volgende:
Het gaat Rusland helemaal niet om Oekrane uit de NAVO houden. Want daar was geen sprake van.
Het is voor Putin een historische missie.
Hoe soepeler dit loopt, hoe groter de prestige voor die tiran ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is denk ik vooral voor de EU/Navo ook wel goed dat de verliezen wat betreft materiaal en manschappen aan de Russische kant zo hoog mogelijk is voordat het allemaal klaar is. Dan duurt het des te langer voordat Rusland weer op sterkte is.
Zeker als Rusland economisch gezien ook nog erg zwak is de komende jaren.
Klopt. Daarom erger ik me aan de geluiden die je hoorde vanuit bv een vd Leyden, dat UKR nu nog bij de EU kan komen. Divers gelul dat RUS bijna dood is. Dat kan levensgevaarlijk zijn voor de echte EU. En de VS heeft iets teveel belang daarbij. (Denk aan de EU toedracht van geld aan navo) Ook is Putin niet gek of gestoord, hij wordt dik gesteund. We zullen moeten luisteren, klein beetje respect tonen en diplomatie toepassen om Europa te behoeden van gruwelijkhedenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:09 schreef L_ het volgende: [..] Klinkt het meest diplomatiek. De grens dan zetten op de Dnjepr, die van Noord naar Zuid loopt.
quote:
Omdat Oekrane daar specifiek om gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom genocide en niet oorlogsmisdaden?
Zit er een NAVO basis in Marokko ja?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef LXIV het volgende: [..] [ afbeelding ] Dit plaatje wordt vaak gebruikt in de context die jij bedoeld
Hij wil terug naar de oude Sovjet Unie...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef capricia het volgende:
Het is voor Putin een historische missie.
Je bedoelt voordat de NAVO ingrijpt in Oekrane?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is denk ik vooral voor de EU/Navo ook wel goed dat de verliezen wat betreft materiaal en manschappen aan de Russische kant zo hoog mogelijk is voordat het allemaal klaar is. Dan duurt het des te langer voordat Rusland weer op sterkte is.
Zeker als Rusland economisch gezien ook nog erg zwak is de komende jaren.
NAVO grijpt niet in want het is een defensie organisatie tenzij het een NAVO-lid aanvalt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt voordat de NAVO ingrijpt in Oekrane?
Je weet dat Rusland nog heel veel wapens, materieel en manschappen achter de hand heeft in eigen land h?
Die hebben nog geen 10% ingezet van hun totale militaire capaciteit helaas.
Maar van mij mag dat land militair wel uitgeschakeld worden ja. Maar zelfs voor alle NAVO troepen tezamen wordt dat nog een hele kluif.
Waarom praat jij alleen maar over Turkije? Het begint schofterig te worden, om in een conflictforum over Oekrane alleen maar te praten over het land waar je vadertje is geboren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:15 schreef Werkperd het volgende:
Turkse minister van buitenlandse zaken: "Turkije heeft niet de plicht om een partij te kiezen"
Vluchten gaat hij niet doen. Die andere 2 zie ik wel eerder gebeuren dan dat hij het gewoon overleefdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of de Oekraense president Zelensky uiteindelijk zal vluchten, gedood zal worden of in handen van de Russen valt. Vermoedelijk wil Poetin hem graag levend in handen krijgen.
Klopt. Een land zonder moreel besef heeft die plicht niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:15 schreef Werkperd het volgende:
Turkse minister van buitenlandse zaken: "Turkije heeft niet de plicht om een partij te kiezen"
Ik heb zo'n idee dat dat eerste in ieder geval niet gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of de Oekraense president Zelensky uiteindelijk zal vluchten, gedood zal worden of in handen van de Russen valt. Vermoedelijk wil Poetin hem graag levend in handen krijgen.
Daarna zal Rusland ook nog genoeg verliezen lijden daarzo. Er zijn zoveel wapens nu onder de bevolking dus er zal genoeg verzet en onrust blijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe soepeler dit loopt, hoe groter de prestige voor die tiran ja.
Ik vraag het me af. Volgens mij zijn de NAVO-landen duidelijk geweest. Ze gaan hier nu geen confrontatie tussen de NAVO en Rusland van maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou vandaan? Ik stel alleen dat Zelensky volledig in zijn recht staat als hij om hulp vraagt en smeekt. Nog los van zijn penibele situatie zelfs.
De NAVO en de VS hebben de Oekrane namelijk belooft dat ze zouden zorgen voor hun veiligheid en soevereiniteit toen de Oekrane hun Soviet nukes opgaven. Die belofte komt de internationale gemeenschap niet na.
Ik heb geleerd dat je geen beloftes moet maken die je niet na kunt of wilt komen.
Dus ja, ik vind dat Zelensky terecht die hulpvraag stelt en dat zijn gevoel dat hij in de steek gelaten wordt volledig terecht is.
Ik ben benieuwd naar opiniepeilingen vanuit Turkije t.a.v. de oorlog in Ukraine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:15 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk dat hij een martelaarsdood gaat sterven. Maar eerst moet Poetin Kyiv nog veroveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef rutger05 het volgende:
die komen wel thuis uiteraardquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik had het over krijgsgevangenen.
Russisch keizerrijk. Zoiets. Zijn speech (met zijn versie op de geschiedenis) was daar wel duidelijk over. Historische vergissing Lenin enzo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hij wil terug naar de oude Sovjet Unie...
Ik vind dat altijd bijzonder aan veel Turken, dat als je met hun praat over iets willekeurigs overal Turkije bij wordt betrokken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Waarom praat jij alleen maar over Turkije? Het begint schofterig te worden, om in een conflictforum over Oekrane alleen maar te praten over het land waar je vadertje is geboren.
En daarom zouden er sowieso ook voorbereidingen getroffen moeten worden (hopelijk zijn die al bezig) om ervoor te zorgen dat een puppet regime het zwaar zal hebben. Guerrilla strijders die leiders/ministers van het puppet regime vermoorden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe soepeler dit loopt, hoe groter de prestige voor die tiran ja.
Is wel een interessante overweging dat wanneer hij inderdaad een neurose heeft voor vuil, besmetting e.d. (OCD), hij zich zeker ook niet fijn zal voelen bij (indirecte) straling(sgevolgen) en moderniteiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin die schijt zes kleuren stront als ie op de knop moet drukken
Hij is nu al doodsbang voor corona
De meeste militairen zijn dienstplichtigen die hier helemaal geen zin hebben. Misschien een handjevol nationalisten maar de rest niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die komen wel thuis uiteraard
de meeste van die russiche jochies weten niet eens waar ze zijn en wat ze moeten doen , en denken dat het een oefening is , ik denk ook dat een heel stel er gewoon vandoor gaat , als ze door krijgen wat de bedoeling is, namelijk vechten tegen de buurman
It ain't over till the fat lady sings...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef michaelmoore het volgende: Dat gaat niet gebeuren , in een jaar of twee nog niet en dan zijn er al zoveel russen dood , dat Putin met sarin potten gaat strooien net als in Syrie
dat is toch heel makkelijk ... pleeg zelfmoord want de oude USSR is ook allang dood.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hij wil terug naar de oude Sovjet Unie...
Inderdaad, op de lange termijn onhoudbaar, ook economisch als de sancties maar lang genoeg aanhouden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Rusland zal vast de oorlog winnen, maar how the fuck wil je een land met 40 miljoen mensen die je haten, met kelders vol met wapens, met zeker bij een nederlaag ongelofelijke haat bezetten? Een land van ruim 600.000 vierkante kilometer, 15 keer groter dan Nederland. 150.000 troepen is 1 per 4 vierkante kilometer! Een gebied van 2 bij 2 kilometer!
Dus ik denk dat de Russen geen fijne bezetting gaan krijgen….
De NAVO heeft het beloofd. En die laten het nu na. Het is niet ingewikkelder dan dat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Volgens mij zijn de NAVO-landen duidelijk geweest. Ze gaan hier nu geen confrontatie tussen de NAVO en Rusland van maken.
Iedere keer dan dat blijven vragen, soms zelfs met 'n ergelijke retoriek, is niet nodig. Ze moeten dan de toezeggingen van de Vs en NAVO maar op waarde schatten.
Degenen die het hebben beloofd, die moeten zelf maar in 'n camouflagepak gehesen worden en daar gaan knokken.
Dat zou ik niet zo hard zeggen. Als de lidstaten het eens zijn kan ook aangevallen worden als er geen artikel 5 is. Of niet eens als iedereen het eens is met een coalition of the willing. Dat hebben we vaak genoeg gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef HSG het volgende:
[..]
NAVO grijpt niet in want het is een defensie organisatie tenzij het een NAVO-lid aanvalt.
Oekrane langdurig bezetten kan natuurlijk nooit en lijkt me ook helemaal niet het doel te zijn. Als het dat wel is, is dat knap stompzinnig, want dat kan niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Rusland zal vast de oorlog winnen, maar how the fuck wil je een land met 40 miljoen mensen die je haten, met kelders vol met wapens, met zeker bij een nederlaag ongelofelijke haat bezetten? Een land van ruim 600.000 vierkante kilometer, 15 keer groter dan Nederland. 150.000 troepen is 1 per 4 vierkante kilometer! Een gebied van 2 bij 2 kilometer!
Als andere succesvolle bezettingen hier een template voor kunnen zijn zou dat ze ergens tussen de 400.000 tot 4 miljoen manschappen kosten. Waarbij het benodigde aantal gezien de situatie waar ze in zitten waarschijnlijk eerder aan de hoge dan aan de lage kant van die schatting zal liggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
De NATO heeft helemaal niks beloofd... Dat kan de NATO ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De NAVO heeft het beloofd. En die laten het nu na. Het is niet ingewikkelder dan dat.
Dat jij je ergert aan de retoriek van een man die vecht voor zijn land en leven, tegen een overweldigende meerderheid terwijl hem beloofd is dat dit scenario zou worden voorkomen, zegt vooral heel erg veel over jou.
Weet je wat ik dan niet snap....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie dat niet gebeuren, de sancties zullen in stand blijven en verscherpt worden maar militair ingrijpen en open oorlog met Rusland? Nee.
Bijkomend probleem is dat je dan feitelijk bewijst dat Poetin gelijk had en dat de NAVO hem wilde aanvallen. Hoe lullig het ook is voor Oekraine de oplossing zal niet op militair vlak liggen
Ik hoop dat de NAVO niet ingrijpt aangezien zij nucleaire wapens hebben en ik graag op een natuurlijke manier sterf... Maar ze hebben inmiddels wel al gigantische verliezen geleden, ook qua schepen, tanks en leger voertuigen. Ze hebben nog genoeg achter de hand maar hebben inmiddels van sommige items wel al paar procent verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt voordat de NAVO ingrijpt in Oekrane?
Je weet dat Rusland nog heel veel wapens, materieel en manschappen achter de hand heeft in eigen land h?
Die hebben nog geen 10% ingezet van hun totale militaire capaciteit helaas.
Maar van mij mag dat land militair wel uitgeschakeld worden ja. Maar zelfs voor alle NAVO troepen tezamen wordt dat nog een hele kluif.
Niet onder de NATO vlag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:21 schreef LXIV het volgende:
Dat zou ik niet zo hard zeggen. Als de lidstaten het eens zijn kan ook aangevallen worden als er geen artikel 5 is. Of niet eens als iedereen het eens is met een coalition of the willing. Dat hebben we vaak genoeg gezien.
Individuele NAVO-figuren en EU-figuren kunnen zoveel roepen. Ze gaan hier nu geen confrontatie met Rusland van maken. Lijkt erop dat Duda en z'n kornuiten al terug zijn gefloten. Johnson heeft het duidelijk uitgelegd, sleepy joe heeft het uitgelegd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De NAVO heeft het beloofd. En die laten het nu na. Het is niet ingewikkelder dan dat.
Dat jij je ergert aan de retoriek van een man die vecht voor zijn land en leven, tegen een overweldigende meerderheid terwijl hem beloofd is dat dit scenario zou worden voorkomen, zegt vooral heel erg veel over jou.
Akkoord, het waren de VS, Frankrijk en Engeland. En die doen nu niks.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO heeft helemaal niks beloofd... Dat kan de NATO ook helemaal niet.
Ik denk dat de EU onderschat heeft hoe bereid Putin zou zijn om werkelijk de stap tot een aanval te zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet je wat ik dan niet snap....
Als NAVO / VS / EU wist je heel goed dat de kans HEEL groot was dat Rusland zo zou reageren als men geen garantie zou geven dat Oekrane neutraal zou blijven.
Als NAVO / VS / EU wist je ook dat je helemaal geen zin had om in een oorlog met Rusland te geraken.
Als NAVO / VS / EU wist je ook heel goed dat Oekrane eigenlijk helemaal geen kans maakte als Rusland binnen zou vallen.
.... waarom dan niet eerder al wat water bij de wijn doen? Waarom niet eerder een echte politieke oplossing zoeken?
Ja, tuurlijk mag Oekrane als een soevereine staat zelf bepalen of zij zich bij de NAVO willen aansluiten, maar de NAVO had ook kunnen zeggen "dit is in de huidige geopolitieke klimaat niet zo handig jongens".
Is het misschien toegeven aan een bully? Geen idee, misschien wel een beetje, maar dat lijkt mij beter dan een wereldoorlog riskeren met een land waarvan je niet weet waartoe zij in staat zijn.
Nu zijn wij al duizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en aardig wat economische schade verder en de oplossing zal niet heel anders zijn dan de optie hierboven. Waarschijnlijk komt Oekrane er zelfs slechter van af dan wanneer men gewoon even wat minder met hun piemels had lopen zwaaien.
Ben zelf erg benieuwd hoe het met Poetin's macht en met Ruslands stabiliteit verloopt de komende jaren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als NAVO / VS / EU wist je heel goed dat de kans HEEL groot was dat Rusland zo zou reageren als men geen garantie zou geven dat Oekrane neutraal zou blijven.
Als NAVO / VS / EU wist je ook dat je helemaal geen zin had om in een oorlog met Rusland te geraken.
Als NAVO / VS / EU wist je ook heel goed dat Oekrane eigenlijk helemaal geen kans maakte als Rusland binnen zou vallen.
.... waarom dan niet eerder al wat water bij de wijn doen? Waarom niet eerder een echte politieke oplossing zoeken?
Ja, tuurlijk mag Oekrane als een soevereine staat zelf bepalen of zij zich bij de NAVO willen aansluiten, maar de NAVO had ook kunnen zeggen "dit is in de huidige geopolitieke klimaat niet zo handig jongens".
Is het misschien toegeven aan een bully? Geen idee, misschien wel een beetje, maar dat lijkt mij beter dan een wereldoorlog riskeren met een land waarvan je niet weet waartoe zij in staat zijn.
Nu zijn wij al duizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en aardig wat economische schade verder en de oplossing zal niet heel anders zijn dan de optie hierboven. Waarschijnlijk komt Oekrane er zelfs slechter van af dan wanneer men gewoon even wat minder met hun piemels had lopen zwaaien.
die 4 mil gaan ze echt niet op het spel zetten dan word er denk ik wel ingegrepen .. dit gaat de legertop en de burgers echt niet goed vinden ..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als andere succesvolle bezettingen hier een template voor kunnen zijn zou dat ze ergens tussen de 400.000 tot 4 miljoen manschappen kosten. Waarbij het benodigde aantal gezien de situatie waar ze in zitten waarschijnlijk eerder aan de hoge dan aan de lage kant van die schatting zal liggen.
Tijdens de tweede wereldoorlog waren in de Oekrane al grote gebieden die vol zaten met partizanen. Vaak Sovjet soldaten die zich nooit hadden overgegeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarschijnlijk ook weinig mogelijkheden om de gewonden op tijd bij een ziekenhuis te krijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef polderturk het volgende:
Mensenlevens zijn niks waard voor Rusland.
[ twitter ]
Ik snap niet goed wat voor oplossing je dan voor ogen hebt want het is wel duidelijk, lijkt mij, dat voor Poetin de enige oplossing is dat Oekraine letterlijk oplost...in Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Amerika en Europa helpen niet omdat zij o zo veel van Slaven houden. Hun beweegreden is puur gebaseerd op eigen belang.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Een land zonder moreel besef heeft die plicht niet.
Daarna ook: de Broeders van het Woud. Ook in Litouwen, Estland en Letland trouwensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tijdens de tweede wereldoorlog waren in de Oekrane al grote gebieden die vol zaten met partizanen. Vaak Sovjet soldaten die zich nooit hadden overgegeven.
Diplomatie en onderhandelen leek sowieso onbespreekbaar te zijn in de Tweede Kamer. Ook wel een rare strategie eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU onderschat heeft hoe bereid Putin zou zijn om werkelijk de stap tot een aanval te zetten.
Nu onderschatten ze de kans op verdere escalatie ook, terwijl Putin daar best duidelijk over is. Pak bijvoorbeeld die Sjoerd Sjoerdsma die geheel onverantwoord zijn best doet steeds meer olie op het vuur te gooien
Die heeft gewoon een hele klein kring die hem vol beveiligd. Kan niemand in de buurt komen met een wapenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef rutger05 het volgende:
Voor Poetin lijkt het mij op dit moment ook heel erg gevaarlijk in Rusland. Hij heeft Rusland in een onsympathieke oorlog gestort tegen een broedervolk onder het mom van een vredesmissie en Rusland gigantisch onpopulair gemaakt bij zo ongeveer de hele wereld. De sancties treffen de gewone Russen en de bovenlaag van superrijken keihard en zullen steeds meer voelbaar zijn.
Zijn positie lijkt mij op termijn onhoudbaar.
Enkele jaren geleden werd de NAVO actie in Libye nog als een blauwdruk voor toekomstige NAVO interventies gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef HSG het volgende:
[..]
NAVO grijpt niet in want het is een defensie organisatie tenzij het een NAVO-lid aanvalt.
Wat is het verschil? Er is alleen geen verplichting. Maar ik zie usa, uk, fra, Spa en nog wat kleinere navo-landen daar wel deel aan nemen hoor!quote:
Tot dat iemand uit die kleine kring misschien tegen hem keert..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Die heeft gewoon een hele klein kring die hem vol beveiligd. Kan niemand in de buurt komen met een wapen
Als dit waar is zou het normaal gesproken dodelijk zijn voor de moraal en steun in het thuisland, maar als niemand het komt te weten...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nou ja precies ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoeft er maar een te zijn.. Van al zijn koks, chauffeurs, bedienden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Die heeft gewoon een hele klein kring die hem vol beveiligd. Kan niemand in de buurt komen met een wapen
Bizar en amateuristisch zelfsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Diplomatie en onderhandelen leek sowieso onbespreekbaar te zijn in de Tweede Kamer. Ook wel een rare strategie eigenlijk.
Diplomatie houdt meestal op als de kanonnen gaan vuren, he? Dat is dus geen rare strategie, toen Hitler Polen binnenviel ging men niet nog eens Munchen overdoen, dat was al geprobeerd en werkte niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Diplomatie en onderhandelen leek sowieso onbespreekbaar te zijn in de Tweede Kamer. Ook wel een rare strategie eigenlijk.
Vond het ook wel apart dat bepaalde landen ineens publiekelijk zeiden dat ze geen wapen leveringen te willen doen via hun land. En het terugtrekken van de 70 vliegtuigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Individuele NAVO-figuren en EU-figuren kunnen zoveel roepen. Ze gaan hier nu geen confrontatie met Rusland van maken. Lijkt erop dat Duda en z'n kornuiten al terug zijn gefloten. Johnson heeft het duidelijk uitgelegd, sleepy joe heeft het uitgelegd.
Mensen die zoiets beloven, die moeten zelf maar naar dat gebied afreizen, pakje aantrekken en gaan knokken.
[ afbeelding ]
Ik zag dat Anonymous de radiofrequenties van de Russen te pakken had waarop zij communiceren. Misschien dat daar iets uitgehaald kan worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dit waar is zou het normaal gesproken dodelijk zijn voor de moraal en steun in het thuisland, maar als niemand het komt te weten...
Ja voor de belegering van UKR natuurlijk!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Diplomatie houdt meestal op als de kanonnen gaan vuren, he? Dat is dus geen rare strategie, toen Hitler Polen binnenviel ging men niet nog eens Munchen overdoen.
Lijkt me propaganda.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
De meeste oorlogen worden uiteindelijk wel beindigd door 'n keer te gaan overleggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Diplomatie houdt meestal op als de kanonnen gaan vuren, he? Dat is dus geen rare strategie, toen Hitler Polen binnenviel ging men niet nog eens Munchen overdoen, dat was al geprobeerd en werkte niet.
De wedstrijd is nog lang niet gespeeld. Duurt nog weken, zo niet maanden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef UitStraling het volgende:
De wedstrijd is gespeeld, het Westen gaat geen kernoorlog en totale vernietiging riskeren voor Oekrane, zo simpel zit het.
Ingrijpen, is, zal en wordt Zelensky niet en nergens beloofd door de NATO noch is daar nu of in de toekomst enige sprake van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Volgens mij zijn de NAVO-landen duidelijk geweest. Ze gaan hier nu geen confrontatie tussen de NAVO en Rusland van maken.
Iedere keer dan dat blijven vragen, soms zelfs met 'n ergelijke retoriek, is niet nodig. Ze moeten dan de toezeggingen van de Vs en NAVO maar op waarde schatten.
Degenen die het hebben beloofd, die moeten zelf maar in 'n camouflagepak gehesen worden en daar gaan knokken.
Ik kreeg er het idee bij dat ze zijn teruggefloten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vond het ook wel apart dat bepaalde landen ineens publiekelijk zeiden dat ze geen wapen leveringen te willen doen via hun land. En het terugtrekken van de 70 vliegtuigen.
Een minister ofzo komt daar niet in met een wapen hoor. Het zijn er echt maar een paar en de afspraak is waarschijnlijk dat die meteen wordt afgeknald door de rest. Het zou een heldendaad, maar tegelijk zelfmoord zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Tot dat iemand uit die kleine kring misschien tegen hem keert..
Als hij zo doorgaat zal het volk ooit met hem afrekenen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef rutger05 het volgende:
Voor Poetin lijkt het mij op dit moment ook heel erg gevaarlijk in Rusland. Hij heeft Rusland in een onsympathieke oorlog gestort tegen een broedervolk onder het mom van een vredesmissie en Rusland gigantisch onpopulair gemaakt bij zo ongeveer de hele wereld. De sancties treffen de gewone Russen en de bovenlaag van superrijken keihard en zullen steeds meer voelbaar zijn.
Zijn positie lijkt mij op termijn onhoudbaar.
Ja het hoeft niet eens van deze week te zijn die schade, maar dat zijn gewoon spookdorpen waar iedereen onder angst leeft.quote:
Jij bent bij de les gebleven. Bravo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Enkele jaren geleden werd de NAVO actie in Libye nog als een blauwdruk voor toekomstige NAVO interventies gezien.
Wat heeft Nederland te onderhandelen? En welke diplomatie na maandenlang door belangrijkere landen dan ons zonder resultaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meeste oorlogen worden uiteindelijk wel beindigd door 'n keer te gaan overleggen.
Nou, nee, de meeste oorlogen eindigen met een winnaar en een verliezer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meeste oorlogen worden uiteindelijk wel beindigd door 'n keer te gaan overleggen.
Ik denk dat Poetin precies begrijpt wat hij kan doen zonder dat het een wereldoorlog gaat worden. Hij bedreigt niet voor niets niet-Navo landen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap niet goed wat voor oplossing je dan voor ogen hebt want het is wel duidelijk, lijkt mij, dat voor Poetin de enige oplossing is dat Oekraine letterlijk oplost...in Rusland.
Dus, je laat Poetin de Krim innemen en je geeft dus al toe aan de bully en als hij dan de rest van Oekraine ook wil hebben dan, wat, geef je hem die ook maar? Ok, wat is de volgende? Want er is bij mensen als Poetin altijd een volgende.
Omdat ze in een chronische naviteitsbubble zitten, vol arrogantie en flagrante domheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duizendmaal dit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ingrijpen, is, zal en wordt Zelensky niet en nergens beloofd door de NATO noch is daar nu of in de toekomst enige sprake van.
Dat een "Rus" dat anders beleeft en dat zijn "vijand' hulp krijgt dan gelijkschakelt dat die "anderen" hem dus aanvallen omdat de te onderdrukken tegenstander de soevereiniteit dan wel kan verdedigen, is o.a. hier ook ook het probleem. Putin de narcist uithangend, zou het liefste zien dat niemand zich bemoeit met wat hij zich wil toe-eigenen.
Je kunt daar toch op proberen te drukken? In plaats van via Twitter een wedstrijdje te doen wie de langste heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat heeft Nederland te overleggen? En welke diplomatie na maandenlang door belangrijkere landen dan ons zonder resultaat?
Meestal worden er toch wel akkoorden gesloten uiteindelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, nee, de meeste oorlogen eindigen met een winnaar en een verliezer.
Nee hoor, de uitkomst staat in grote lijnen vast, alleen de getallen en de tijd moeten nog ingevuld worden, of het nu 20 miljoen doden op gaat leveren aan beide zijden of niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
De wedstrijd is nog lang niet gespeeld. Duurt nog weken, zo niet maanden.
Daarom snap ik ook de reden niet dat Oekraine van tafel is gestapt. Ze willen dus blijkbaar dat de Russen ook Kiev gaan overnemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat er gereageerd gaat worden op een aanval op Finland eigenlijk. Niet dat ik dat zie gebeuren overigens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin precies begrijpt wat hij kan doen zonder dat het een wereldoorlog gaat worden. Hij bedreigt niet voor niets niet-Navo landen.
Verlicht ons, hoe ziet de wereld er op dit gebied uit over 2 jaar?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, de uitkomst staat in grote lijnen vast, alleen de getallen en de tijd moeten nog ingevuld worden, of het nu 20 miljoen doden op gaat leveren aan beide zijden of niet.
Diplomatie gaat gewoon door. Er kan jarenlang onderhandeld worden terwijl er ook doorgevochten word. Zie recent Afghanistan, maar ook Vietnam, bijna iedere oorlogquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Diplomatie houdt meestal op als de kanonnen gaan vuren, he? Dat is dus geen rare strategie, toen Hitler Polen binnenviel ging men niet nog eens Munchen overdoen, dat was al geprobeerd en werkte niet.
Hij heeft meermaals geprobeerd om de Baltische Staten te destabiliseren en troepen gestationeerd aan de grens met hun, als hij Oekraine inneemt zonder militaire problemen met het Westen dan gaat hij echt wel verder.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk dat Poetin precies begrijpt wat hij kan doen zonder dat het een wereldoorlog gaat worden. Hij bedreigt niet voor niets niet-Navo landen.
Het verschil is dat het niet onder de NATO vlag gaat, simpel zat. Wat een aantal losse landen willen doen moeten ze zelf maar weten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:28 schreef LXIV het volgende:
Wat is het verschil? Er is alleen geen verplichting. Maar ik zie usa, uk, fra, Spa en nog wat kleinere navo-landen daar wel deel aan nemen hoor!
Te vaak na totale destructie en/of een ongekend aantal slachtoffers. Zeker bij oorlogen op deze schaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien willen de Russen geen genoeg nemen met alleen de Donbass en Krim?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook de reden niet dat Oekraine van tafel is gestapt. Ze willen dus blijkbaar dat de Russen ook Kiev gaan overnemen.
En jaren later weer een nieuwe oorlogquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van tafel gestapt? Die snap ik even niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Daarom snap ik ook de reden niet dat Oekraine van tafel is gestapt. Ze willen dus blijkbaar dat de Russen ook Kiev gaan overnemen.
Het eindigt letterlijk iedere keer met een overleg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als iemand afdwingt dat de gevechten stoppen, ja. Sorry, hoor, maar je bent nu echt een beetje op een dwaalspoor. En je doet alsof Poetin vatbaar is voor redelijke argumentatie die niet de totale overgave van Oekraine omvat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meestal worden er toch wel akkoorden gesloten uiteindelijk.
Ik denk dat het niet zo veel uitgemaakt zou hebben. Het westen krabt zich nu even achter de oren denk ik, maar hoe dan ook heb je te maken met een man die snacht naar wraak en 3000 kernraketten bezit. Na Oekraine is Moldavie en Polen aan de beurt. Polen wordt de volgende test om te zien of NATO een kernoorlog er voor over heeft dat land te willen beschermen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef L_ het volgende:
Ik zit nu te denken.
Had Europa maar hun handen afgehouden van ekrane.
Was Zelensky maar nooit president geworden van ekrane en bleef in de plaats daarvan maar een regering zitten dat een verlengstuk was van het Kremlin.
Wat hebben wij eigenlijk voor last gehad van Wit-Rusland, waar de regering Rusland gezind is.
Niks toch?
Daar merken wij helemaal niks van.
Ja, ik vraag dus… waar op dan? Waarover moet de Nederlandse regering dan onderhandelen? Welke diplomatieke rol zouden we kunnen spelen een paar dagen na het begin van de annexatie na maandenlang geleuter wat leidde tot geen enkel resultaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt daar toch op proberen te drukken? In plaats van via Twitter een wedstrijdje te doen wie de langste heeft.
Rechts van de Djnepr naar Rusland, links van de Djnepr weer wat meer ruimte om M1 Abrams tanks te parkeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Verlicht ons, hoe ziet de wereld er op dit gebied uit over 2 jaar?
Krijg wel de indruk dat de NAVO haar leden op het hart heeft gedrukt om zich er niet als los land mee te gaan bemoeien. Anders dan het leveren van wapens. En denk dat zelfs daar nog wel grenzen aan zitten over wat er wordt geleverd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het verschil is dat het niet onder de NATO vlag gaat, simpel zat. Wat een aantal losse landen willen doen moeten ze zelf maar weten.
Polen gaat door tot het einde hoor... Met of zonder NATO en EU.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo veel uitgemaakt zou hebben. Het westen krabt zich nu even achter de oren denk ik, maar hoe dan ook heb je te maken met een man die snacht naar wraak en 3000 kernraketten bezit. Na Oekraine is Moldavie en Polen aan de beurt. Polen wordt de volgende test om te zien of NATO een kernoorlog er voor over heeft dat land te willen beschermen.
Dat gaat uiteindelijk denk ik sowieso gaat gebeuren. Hopelijk krijgen we morgen wat meer duidelijkheid over de onderhandelingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Met vallen en opstaan leer je alles…quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Die vreemdelingenlegioen is echt een slecht idee. Daar gaan heel wat burgers vallen.
Ouderwetse machtspolitiek.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En de mensen die rechts van de Dnjepr wonen gaan dat zomaar even accepteren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Rechts van de Djnepr naar Rusland, links van de Djnepr weer wat meer ruimte om M1 Abrams tanks te parkeren.
Russen zullen wel een corridor willen naar Transnistria.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien willen de Russen geen genoeg nemen met alleen de Donbass en Krim?
Het is Poetin helemaal niet om het al dan niet tot de NAVO toetreden van Oekrane te doen: door dat gezeik in de Donbas-regio heeft Poetin er al voor gezorgd dat van NAVO lidmaatschap van Oekrane uitgesloten was. Dat gehuil over NAVO dit dat is gewoon een doorzichtig excuus om Oekrane binnen te vallen. Hij wist immers dondersgoed dat het definitief uitsluiten daarvan een concessie is die nooit gedaan zou wordne, maar nu kan hij wel zeggen: zie je wel ze willen niet praten, we MOESTEN wel!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kosovo was toch ook onder navo vlag zonder dat er een lidstaat was aangevallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het verschil is dat het niet onder de NATO vlag gaat, simpel zat. Wat een aantal losse landen willen doen moeten ze zelf maar weten.
Dit zijn tactieken die praktisch door de KGB zijn uitgevonden, de club waar Putin uit voort komt. Hij is de best beveiligde persoon ter wereld en z'n security team kent elke vieze truc.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:31 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik acht de kans op een plotselinge dood van Putin nog steeds ook erg groot. Miljardairs die miljarden verliezen, families die familieleden verliezen, gewone mensen die naar armoede worden gedreven.
Er is maar 1 klein kogeltje of 1 milligram van het juiste gif nodig. Laten we hopen dat er iemand de moed vindt om de juiste beslissing te nemen.
Ik denk dat jij een heel vreemd beeld hebt van de NAVO en wat de NAVO doet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Krijg wel de indruk dat de NAVO haar leden op het hart heeft gedrukt om zich er niet als los land mee te gaan bemoeien. Anders dan het leveren van wapens. En denk dat zelfs daar nog wel grenzen aan zitten over wat er wordt geleverd.
Het zal voor Putin weinig uitmaken of de NAVO vlag wappert op de troepen die Kiev komen helpen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hij kan toch nooit heel Oekrane langdurig bezetten. Dat gaat zo enorm veel inzet kosten. En dan heb je ook nog het verzet tegen zo'n bezetting. Gaat 'm echt niet worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als iemand afdwingt dat de gevechten stoppen, ja. Sorry, hoor, maar je bent nu echt een beetje op een dwaalspoor. En je doet alsof Poetin vatbaar is voor redelijke argumentatie die niet de totale overgave van Oekraine omvat.
Ieder mens waarmee hij in contact is kan zich bedenken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit zijn tactieken die praktisch door de KGB zijn uitgevonden, de club waar Putin uit voort komt. Hij is de best beveiligde persoon ter wereld en z'n security team kent elke vieze truc.
Met die toespraak van hem, lijkt het erop dat hij alleen heel Oekrane geaccepteerd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Russen zullen wel een corridor willen naar Transnistria.
Maar de rest. Al krijgen ze dat, dan komt dat toch neer op een bezetting. En dat lang volhouden dat gaat 'm niet worden. Welke puppet ze daar ook neerzetten.
Maar die militaire problemen en gigantische verliezen heeft hij nu. Dat zal hij denk ik echt wel meenemen de volgende keer. Zeker als ze economisch gezien hierna in gigantische put raken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij heeft meermaals geprobeerd om de Baltische Staten te destabiliseren en troepen gestationeerd aan de grens met hun, als hij Oekraine inneemt zonder militaire problemen met het Westen dan gaat hij echt wel verder.
Gedwongen deportaties zijn al zo oud als de uitvinding van het stenen bijl.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En de mensen die rechts van de Dnjepr wonen gaan dat zomaar even accepteren?
Dat lijkt me dan 'n hele domme test. Antwoord zal vast ja zijn en dan is Polen ook geen misseijke tegenstander.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zo veel uitgemaakt zou hebben. Het westen krabt zich nu even achter de oren denk ik, maar hoe dan ook heb je te maken met een man die snacht naar wraak en 3000 kernraketten bezit. Na Oekraine is Moldavie en Polen aan de beurt. Polen wordt de volgende test om te zien of NATO een kernoorlog er voor over heeft dat land te willen beschermen.
Ik denk dat het niet zover komt, maar als de keuze heel zwart/wit is dan ben ik ervan overtuigd dat de kernbommen gaan vliegen. Rusland zal dan beginnen omdat ze een conventionele oorlog met de Navo nooit winnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Vooral de Sovjets waren daar meester in, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gedwongen deportaties zijn al zo oud als de uitvinding van het stenen bijl.
Hek eromheen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is ook wel goed om een oorlog “uit te vechten” uiteindelijk.
Lafaardquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef L_ het volgende:
Ik zit nu te denken.
Was Zelensky maar nooit president geworden van ekrane en bleef in de plaats daarvan maar een regering zitten dat een verlengstuk was van het Kremlin.
Wat hebben wij eigenlijk voor last gehad van Wit-Rusland, waar de regering Rusland gezind is.
Niks toch?
Alleen sta jij aan de zijkant, en kunnen zij maar 1 keer spawnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met vallen en opstaan leer je alles…
Dat van de Oekrane? Las dat Nederlandse vrijwilligers nu al stuiten op een hoop juridische problemen. Oekrane ronselt overal, maar was handiger geweest als ze hele basale juridische dingen eerst uit hadden laten zoeken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Die vreemdelingenlegioen is echt een slecht idee. Daar gaan heel wat burgers vallen.
Die kennis komt ze dadelijk prima van pas.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral de Sovjets waren daar meester in, ja.
Ik las dat ze wisten dat Rusland niet serieus was met de onderhandelingen maar enkel tijd wilde winnen om hun aanpak te reorganiseren. Maar Ukraine ging toch naar de bespreking omdat zodat zij niet ervan beschuldigd konden worden dat zij het niet serieus namen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:33 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat filmpje van die dictator uit Wit-Rusland lijkt dan weer een ander beeld te geven. Hij kan zeker na de gigantische verliezen ook vast wel begrijpen dat dat op lange termijn gewoon niet gaat lukken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Met die toespraak van hem, lijkt het erop dat hij alleen heel Oekrane geaccepteerd.
Doorvechten, zoveel mogelijk Russen doden of beter nog zwaar verwonden, voorbereiden op een periode van bezetting, communicatie lijnen en bevoorradingslijnen opzetten, in essentie een verzets-netwerk opzetten, dat is wat er nu in Oekrane zal gebeuren. Rusland kan de oorlog winnen, Oekrane kan de bezetting winnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hier raak je weer het - voor mij - essentile punt dat wij EU, NATO, VS daar niet overgaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel lastig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Russen zullen wel een corridor willen naar Transnistria.
Maar de rest. Al krijgen ze dat, dan komt dat toch neer op een bezetting. En dat lang volhouden dat gaat 'm niet worden. Welke puppet ze daar ook neerzetten.
Oh, wat dat betreft halen ze weer alles uit de Sovjet-kast waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:38 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die kennis komt ze dadelijk prima van pas.
Dan heb je 1999 gemist.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Enkele jaren geleden werd de NAVO actie in Libye nog als een blauwdruk voor toekomstige NAVO interventies gezien.
Daarom komen nu die fitte ervaren boys eraan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
Wat ook gaat meespelen nu is vermoeidheid. Weinig slaap aan beide kanten.
Natuurlijk kan dat wel en waarom niet, wie gaat Poetin ervan af houden? Welke diplomatieke argumenten zie jij op tafel komen om hem daarvan af te houden, eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij kan toch nooit heel Oekrane langdurig bezetten. Dat gaat zo enorm veel inzet kosten. En dan heb je ook nog het verzet tegen zo'n bezetting. Gaat 'm echt niet worden.
Ja. Denk sowieso dat er dan wel landen zich in gaan mengen. Maar Polen alleen is ook al een hele taaie tegenstander.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Polen gaat door tot het einde hoor... Met of zonder NATO en EU.
De kans dat dat gebeurt is miniem. Polen is navo lid, dat verandert de zaak volkomen. Ook wonen er geen Russen. Geen zorgen, gaat echt niet gebeuren. Totaal andere situatie. De navo heeft dan ook geen keuze, zoals ze nu wel heeft, tot wel of niet oorlog. Valt Rusland Polen aan dan is het automatisch oorlog met de hele navo. Daar zit Putin niet op te wachten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Hola, niet te kritisch worden op EU/navo he!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:30 schreef L_ het volgende:
Ik zit nu te denken.
Niks toch?
Denk eerder tekorten, bijvoorbeeld aan voedsel, benzine, stroom etcquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
Niets wat je met een beetje Crystal Meth niet op kunt lossen, als het goed genoeg is voor de Duitsers is het ook goed genoeg voor de rest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
Poetin vind het mischien de opofferingen van anderen waard.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die militaire problemen en gigantische verliezen heeft hij nu. Dat zal hij denk ik echt wel meenemen de volgende keer. Zeker als ze economisch gezien hierna in gigantische put raken.
Toch wel apart toch dat er eerst wordt gesproken over allerlei leveringen en dat die daarna niet meer doorgaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat jij een heel vreemd beeld hebt van de NAVO en wat de NAVO doet.
Na een resolutie van de VN met instemming van de VN Veiligheidsraad... Drie keer raden wie daar inzit als permanent lid met veto recht...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef crystal_meth het volgende:
Rusland kan? Rusland gaat de oorlog winnen zoals het er nu uitziet. Daarnaast is het onmogelijk om een ongeorganiseerd zooitje aan mensen, die verschillende talen spreken, samen te laten werken in gecordineerde opdrachten. Dat gaat niks worden, alleen heel veel ouders die hun zoon of dochter kunnen begraven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:39 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Doorvechten, zoveel mogelijk Russen doden of beter nog zwaar verwonden, voorbereiden op een periode van bezetting, communicatie lijnen en bevoorradingslijnen opzetten, in essentie een verzets-netwerk opzetten, dat is wat er nu in Oekrane zal gebeuren. Rusland kan de oorlog winnen, Oekrane kan de bezetting winnen.
Ik vrees van wel, de Russen zijn wel de grootmeesters der deportatie van de vorige eeuw en als ze daar geen trek in hebben dan laten ze de boel verhongeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, wat dat betreft halen ze weer alles uit de Sovjet-kast waarschijnlijk.
Hij schuift aan aan de onderhandelingstafel. Hint daar ook voortdurend op eigenlijk. Heel Oekrane eisen rijmt daar niet echt mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Met die toespraak van hem, lijkt het erop dat hij alleen heel Oekrane geaccepteerd.
klopt, dat enorme konvooi naar Kiev is nagenoeg tot stilstand gekomen door jongens die ervandoor gaan en door gebrek aan voedselquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:40 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Denk eerder tekorten, bijvoorbeeld aan voedsel, benzine, stroom etc
Daar zit dan ook een hoop oud zeer... Niet vreemd dat dat land in tegenstelling tot de rest van het Westen stijf staat van religiositeit en nationalisme. En terecht. Polen gaat never opgeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Denk sowieso dat er dan wel landen zich in gaan mengen. Maar Polen alleen is ook al een hele taaie tegenstander.
Lijkt me 'n hele domme test.
Als iemand nou in 'n computerspelletje met Rusland speelt, zo'n test wil doen, dan zou ik het eerst eens proberen met bv. Estland of zo.
VN?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:36 schreef LXIV het volgende:
Kosovo was toch ook onder navo vlag zonder dat er een lidstaat was aangevallen?
Knap want Wit-Rusland heeft nog geen 10 miljoen inwoners. Waar haal jij de rest vandaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wit-Rusland was en is een grap sinds Lukashenko...
Google even op z'n 'referendum' uit 1995, waarbij hij het voorstel deed de vlag en het wapen naar Sovjet-model aan te passen. Uiteraard stemden 67.895.800 mensen voor.
En daarom is het misschien belangrijk om een paar puppet soldaten achter te laten die wat werk kunnen doen en daarnaast is Poetin niet de jongste meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Poetin vind het mischien de opofferingen van anderen waard.
NAVO heeft geen vliegtuigen toegezegd. En er zou gekeken worden wat de opties waren maar de situatie is dusdanig dat de landen die toestellen hebben die geschikt zouden zijn dat een te groot risico vinden want, hey, het is oorlog en mischien stopt Poetin niet bij hun grens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Toch wel apart toch dat er eerst wordt gesproken over allerlei leveringen en dat die daarna niet meer doorgaan?
Dat de Holodomor een rol speelt in de Oekranse wens tot toenadering met het Westen lijkt me evident.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vrees van wel, de Russen zijn wel de grootmeesters der deportatie van de vorige eeuw en als ze daar geen trek in hebben dan laten ze de boel verhongeren.
Uit de duim van Lukashenkoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Knap want Wit-Rusland heeft nog geen 10 miljoen inwoners. Waar haal jij de rest vandaan?
Ik denk dat dat de grap was;)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Knap want Wit-Rusland heeft nog geen 10 miljoen inwoners. Waar haal jij de rest vandaan?
Onmogelijk. Gaan ze nooit lang volhouden. En dan zul je ook nog 'n keer weer bestuur moeten neerzetten, iets van 'n structuur weer op moeten zetten en zo. Gaat 'm niet worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel lastig.
Met een bevolking die een guerrillaoorlog start.
De enige die tot Putin kan doordringen is Xi Pingquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het eindigt letterlijk iedere keer met een overleg.
Dat was overdrijving, HSG...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Mja, na 4 a 5 dagen begint alles wel vrij wazig te worden. Zeker als er weinig licht is begin je dingen te zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niets wat je met een beetje Crystal Meth niet op kunt lossen, als het goed genoeg is voor de Duitsers is het ook goed genoeg voor de rest.
Best een groot land, best wel wat inwoners. Heb je heel wat soldaatjes voor nodig. En niet 'n paar weken, maar wellicht jaren. En dan zal de bevolking het ook niet zomaar pikken in de meeste gebieden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel en waarom niet, wie gaat Poetin ervan af houden? Welke diplomatieke argumenten zie jij op tafel komen om hem daarvan af te houden, eigenlijk?
Als dit met een sisser afloopt (lees: geen WO III) is de Chinese taktiek waarschijnlijk de beste. Geduld hebben; Poetin wordt 70 en die man heeft echt niet het eeuwige leven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
De mensen die zo denken zijn de amateurs die gelukkig langs de zijlijn staan. Alhoewel ik een navo-reactie ook niet uitsluit. Als die mogelijkheid ontstaan is.
Denk je dat deze kennis in ons voordeel werkt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ja oke net als de referendum over de kernwapens....daar is iedereen in Wit-Rusland zo blij mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was overdrijving, HSG...![]()
Om aan te tonen dat referenda in Belarus een farce zijn.
Lukashenko was, is en blijft een ratquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja oke net als de referendum over de kernwapens....daar is iedereen in Wit-Rusland zo blij mee.
Eerst gaat iedereen op straat om tegen die man te protesteren en plotseling denken ze "goh wat fantastisch van die man dat hij Russische kernwapens in ons land toelaat".
Ach ja, er zijn meer landen die zich niks aantrekken van de VN.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Na een resolutie van de VN met instemming van de VN Veiligheidsraad... Drie keer raden wie daar inzit als permanent lid met veto recht...
De Polen zijn als inteelt kippen, die rennen als vanzelf het vuur in als je ze influistert dat achter het vuur een neger staat die zijn Wodka af wil pakken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zit dan ook een hoop oud zeer... Niet vreemd dat dat land in tegenstelling tot de rest van het Westen stijf staat van religiositeit en nationalisme. En terecht. Polen gaat never opgeven.
Xi Ping en klaarquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De enige die tot Putin kan doordringen is Xi Ping
Er moet toch een moment komen dat er wat doorsijpelt of doordringt dat dit niet de weg is of blijkt te zijn ?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Tot dat iemand uit die kleine kring misschien tegen hem keert..
Rusland gaat Polen niet doorkomen hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef L_ het volgende:
[..]
Denk je dat deze kennis in ons voordeel werkt?
Rusland is een oorlogsmachine dat niet te stoppen is, zo medogenloos soldaten als pionnen inzetten is ongekend.
Amerika komt hier nog enigzins in de buurt, maar dit is niet hun oorlog.
Rusland kan Europa zo overspoelen en heeft ook nog kernwapens achter de hand.
Hopelijk is deze oorlog snel voorbij en kunnen ze Brest en Grodno aan Polen teruggeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lukashenko was, is en blijft een rat
Je weet hopelijk wel dat de Sovjet Unie vrijwel heel Oost Europa 40 jaar onder controle wist te houden op exact dezelfde wijze? En dat Poetin zijn vak geleerd heeft in diezelfde Sovjet Unie? En dat het niet het eerste geval landje pik is van Rusland?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onmogelijk. Gaan ze nooit lang volhouden. En dan zul je ook nog 'n keer weer bestuur moeten neerzetten, iets van 'n structuur weer op moeten zetten en zo. Gaat 'm niet worden.
Fake, oud filmpjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Dutch_view het volgende:
Hoe rij je weg in een Russisch pantservoertuig. Op TikTok een instructievideo van deze dame![]()
[ twitter ]
Integendeel; doet het als voormalig Oostblok-land uitstekend. En heeft als enige land in Europa sinds 1992 geen economische crisis meer gekend. Kennelijk toch wat brains daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Polen zijn als inteelt kippen, die rennen als vanzelf het vuur in als je ze influistert dat achter het vuur een neger staat die zijn Wodka af wil pakken.
Het halve collectieve IQ en de menselijke rede van Polen ligt onder de grond in Katyn.
Dat boeit die Putin niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat Poetin Zelensky wil laten executeren. Dan heb je echt poppen aan het dansen, een zittende president vermoorden. Dat gaat echt heel erg ver.
Denken jullie van wel?
Ik denk dat je ook beter kunt afwachten. En tegelijkertijd steun aan zowel Oekrane maar ook Rusland niet buitensluiten van cultuur en sport. Zodat het rijp wordt voor een meer democratische regering.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als dit met een sisser afloopt (lees: geen WO III) is de Chinese taktiek waarschijnlijk de beste. Geduld hebben; Poetin wordt 70 en die man heeft echt niet het eeuwige leven.
En in de tussentijd "aufrsten"; vorige week donderdag is de wekker gegaan. De droom over klimaatneutrale eenhoorns die over woke regenbogen galopperen is voorbij, zo werkt het in de grotemensenwereld immers niet.
Geen NATO...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef Halcon het volgende:
Ach ja, er zijn meer landen die zich niks aantrekken van de VN.
Coalition of the willing
Je weet niet waar je het over hebt, de EU 27 landen hebben 50% meer soldaten in actieve dienst dan Rusland alleen al.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef L_ het volgende:
[..]
Rusland is een oorlogsmachine dat niet te stoppen is, zo medogenloos soldaten als pionnen inzetten is ongekend.
Dan heeft Putin zich gewoon ergens vergist. Dit maakt hem zoveel zwakker.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Onmogelijk. Gaan ze nooit lang volhouden. En dan zul je ook nog 'n keer weer bestuur moeten neerzetten, iets van 'n structuur weer op moeten zetten en zo. Gaat 'm niet worden.
nee dta zal ie niet doen , wel naar de gevangenis sturen in siberiequote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me niet voorstellen dat Poetin Zelensky wil laten executeren. Dan heb je echt poppen aan het dansen, een zittende president vermoorden. Dat gaat echt heel erg ver.
Denken jullie van wel?
Ja, zou een heel raar plan om juist dat land als test aan te vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zit dan ook een hoop oud zeer... Niet vreemd dat dat land in tegenstelling tot de rest van het Westen stijf staat van religiositeit en nationalisme. En terecht. Polen gaat never opgeven.
De Sovjet Unie had daar de manschappen en economische middelen voor, Rusland heeft dat niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je weet hopelijk wel dat de Sovjet Unie vrijwel heel Oost Europa 40 jaar onder controle wist te houden op exact dezelfde wijze? En dat Poetin zijn vak geleerd heeft in diezelfde Sovjet Unie? En dat het niet het eerste geval landje pik is van Rusland?
Xenofoben en racisten, welk jaar ben je er als laatste geweest eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel; doet het als voormalig Oostblok-land uitstekend. En heeft als enige land in Europa sinds 1992 geen economische crisis meer gekend. Kennelijk toch wat brains daar.
Nee. Is ook erg ongebruikelijk en averechts.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denken jullie van wel?
Hij heeft mensen voor minder de goelags der vergetelheid in gestuurdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denken jullie van wel?
Als het al zou gebeuren, hopelijk een herhaling van 1920.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zou een heel raar plan om juist dat land als test aan te vallen.
De NAVO niet. Een NAVO-lidstaat wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NAVO heeft geen vliegtuigen toegezegd. En er zou gekeken worden wat de opties waren maar de situatie is dusdanig dat de landen die toestellen hebben die geschikt zouden zijn dat een te groot risico vinden want, hey, het is oorlog en mischien stopt Poetin niet bij hun grens.
Een deel van de Oekrainse bevolking zal wel willen meewerken, dat scheelt al aardig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De Sovjet Unie had daar de manschappen en economische middelen voor, Rusland heeft dat niet.
Dit zag je net bij Jinek?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Dutch_view het volgende:
Hoe rij je weg in een verlaten Russisch pantservoertuig. Op TikTok een instructievideo van deze dame![]()
[ twitter ]
Het zou kunnen kloppen maar het kan ook propaganda zijn van Oekrane..door Russen neer te zetten als beesten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef L_ het volgende:
[..]
Dit gebeurde bij Stalingrad, de Duitsers hadden schakelden veel meer Russen uit maar de meerderheid van de Russen zorgde voor de uiteindelijke val om die slag.
'Polen' zijn xenofoben en racisten?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Xenofoben en racisten, welk jaar ben je er als laatste geweest eigenlijk?
Regime change is juist dit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denken jullie van wel?
Nu ben je heel vreemd bezig, de NAVO heeft weinig met de uitlatingen van lidstaten te maken noch heeft het enige controle daarover en dan nog kwam het van Borrell van de EU af en niet van een NAVO lidstaat als zodanig.quote:
Ja nogal, vertel hoe lang geleden ben je er geweest?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Polen' zijn xenofoben en racisten?
Dat hij kernwapens om zn eigen frustratie kan inzetten lijkt niet heel aannemelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denken jullie van wel?
Waar ben jij in Polen geweest?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja nogal, vertel hoe lang geleden ben je er geweest?
Zodra de president, het parlement en het leger vervangen is door pro Russische marionetten kun je je afvragen of de bevolking bij machte en/of wil is om hier tegenin te gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je weet hopelijk wel dat de Sovjet Unie vrijwel heel Oost Europa 40 jaar onder controle wist te houden op exact dezelfde wijze? En dat Poetin zijn vak geleerd heeft in diezelfde Sovjet Unie? En dat het niet het eerste geval landje pik is van Rusland?
Ik herinner me hoe in 2014 iemand in een APC kroop die midden in de stad achtergelaten was. Kwam aan de verkeerde hendel, schoot de voordeur van een kruidenier in stukken..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Dutch_view het volgende:
Hoe rij je weg in een verlaten Russisch pantservoertuig. Op TikTok een instructievideo van deze dame![]()
[ twitter ]
De enige Xenofoob en racist ben jij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja nogal, vertel hoe lang geleden ben je er geweest?
Maar het is niet 1945 meer h? En Rusland is geen USSR. de Oekraners zijn nogal boos h? En die blijven echt nog wel even boos. En die hebben straks nog een hele berg wapens en veel ruimte tegenover een nogal ongenspireerde tegenstander.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze zullen hem zoals hier genoemd wordt wellicht wel goelag in smijten. Maar vermoorden is wel een stap te ver lijkt mequote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Regime change is juist dit.
Of denk je dat Putin het wel okay gaat vinden dat Zelenskyy vanuit een westers deel de guerilla aan gaat voeren?
Ik zou het niet onmogelijk achten. Dan krijgt de EU zijn Oekraners en de Russen het land.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gedwongen deportaties zijn al zo oud als de uitvinding van het stenen bijl.
En hoe veel gaan dat er zijn? 50.000 misschien als ze extreem veel mazzel hebben. Samen met die 150.000 Russen die er nu zitten is dat bij lange na niet voldoende om het land bezet te houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een deel van de Oekrainse bevolking zal wel willen meewerken, dat scheelt al aardig.
Ja. Dat was wel na WO II met wat ideologische overeenkomsten. Dat ontbreekt er nu allemaal aan. Daarnaast heb je nu ook nog die sancties.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"Verdwijnen"quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denken jullie van wel?
Dat ie daar gebroken wordt. Met familie en regering en al.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze zullen hem zoals hier genoemd wordt wellicht wel goelag in smijten. Maar vermoorden is wel een stap te ver lijkt me
Hij wil vooral niet dat Oekrane EU lid en navo lid wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:52 schreef LXIV het volgende:
Ik denk niet dat Putin Oekrane langdurig wil bezetten, precies om genoemde redenen. Hij wil het als onderhandelings-chip gebruiken.
Ja, waar?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:53 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jaar of vier geleden, met een Pools dinnetje.
Staat er niet bijquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, waar?
Wroclaw?
Lublin?
Lodz?
Krakow?
Warschau?
Gdansk?
Gdynia?
Lomza?
Waar?
Persona non grata blijf je ook wel als je zonder akkoord een land blijft bezetten. Ik zie echt niet hoe dat lang vol te houden is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan heeft Putin zich gewoon ergens vergist. Dit maakt hem zoveel zwakker.
Niet alleen qua geld enzo. Hij is gewoon persona non grata geworden bij de 50% van de GDP landen.
Echt zo jammer.
Maar ook in die plaatsen zijn Polen xenofobisch en racistisch?quote:
nee dat zou echt ongekend zijn, nog nooit gebeurd in de geschiedenisquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denken jullie van wel?
De NAVO heeft nooit ja gezegd tegen Ukraine, maar, in de ogen van Putin, niet duidelijk genoeg nee. Maar alleen al het feit dat Ukraine aangaf bij de NAVO te willen was genoeg aanleiding voor Putin. Vanaf dat moment geloof ik niet dat er door Putin een andere optie geboden is. Ukraine terug bij Rusland, klaar, voordat NAVO en Ukraine nader tot elkaar komen, want dan kan hij niks meer (anders had hij de Baltische staten ook al lang weer ingenomen). NAVO en EU deden niks na Crimea, dan kan de rest er ook wel bij. En de NAVO en EU gaan ook niks doen, behalve moord en brand schreeuwen en met tribunalen dreigen (het lijken wel wappies).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Turkije heeft al gekozen dus dat is geen relevante opmerking.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:15 schreef Werkperd het volgende:
Kloptquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij wil vooral niet dat Oekrane EU lid en navo lid wordt.
In het westen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een deel van de Oekrainse bevolking zal wel willen meewerken, dat scheelt al aardig.
Je kunt zeggen over die oekrainers wat je wil maar ondanks de oorlog blijven ze humor houden .quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:47 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
Dit. Is een niet te winnen strijd op lange termijn. Ook mede door de druk van andere landen bij een dan slepend conflict.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar het is niet 1945 meer h? En Rusland is geen USSR. de Oekraners zijn nogal boos h? En die blijven echt nog wel even boos. En die hebben straks nog een hele berg wapens en veel ruimte tegenover een nogal ongenspireerde tegenstander.
Ik denk dat de kluif wat maten te groot gaat zijn voor de Russen.
Hij valt opeens van het balkon. Ofzo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee dat zou echt ongekend zijn, nog nooit gebeurd in de geschiedenis
maar dat zou een rare move zijn
Wonderlijk he hoe mensen die wel eens wat Polen ontmoet hebben gelijk met zekerheid weten hoe 'de Polen' zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ook in die plaatsen zijn Polen xenofobisch en racistisch?
Knap dat je dat weet.
rondje rijden in een open autoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij valt opeens van het balkon. Ofzo.
Klopt. Zelfs tokkies juichen de EU nu toe. Toch nog iets positiefs. Hopelijk leren ze er ook van. Een gek kan nog steeds voor oorlog in Europa zorgen en niemand die hem stopt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:42 schreef capricia het volgende:
De meeste mensen in Europa die dit zien gebeuren, worden hier alleen maar meer pro EU van.
Wat een triest lot treft Oekrane. Door de agressor Rusland.
Bah.
Rusland heeft ook nog sancties he. De Vs had daar geen last van en toen lukte het al niet in een verdeeld land als Irak.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zodra de president, het parlement en het leger vervangen is door pro Russische marionetten kun je je afvragen of de bevolking bij machte en/of wil is om hier tegenin te gaan.
In Irak/Afghanistan lukt dit door jarenlange strijd van warlords, zelfmoordaanslagen, bermbommen en andere smerige tactieken waarbij de eigen bevolking niet gespaard wordt.
Ik weet niet of de Oekraense bevolking welke niet gevlucht zijn dit gaat stoppen.
Ik ben er twee keer geweest en er is niks mis met de Polen behalve dat ze wat stug zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wonderlijk he hoe mensen die wel eens wat Polen ontmoet hebben gelijk met zekerheid weten hoe 'de Polen' zijn
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:57 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Klopt. Zelfs tokkies juichen de EU nu toe. Toch nog iets positiefs. Hopelijk leren ze er ook van. Een gek kan nog steeds voor oorlog in Europa zorgen en niemand die hem stopt.
Polen staan nou niet echt bekend om hun tolerantie t.o.v. andersdenkenden/anders-geaarden/de licht of donkergetinte medemensen..of heb jij daar andere ervaringen mee?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
'Polen' zijn xenofoben en racisten?
Ussr had er toen de economie voor, Rusland zit nu met een hoop sancties.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Maar het is niet 1945 meer h? En Rusland is geen USSR. de Oekraners zijn nogal boos h? En die blijven echt nog wel even boos. En die hebben straks nog een hele berg wapens en veel ruimte tegenover een nogal ongenspireerde tegenstander.
Ik denk dat de kluif wat maten te groot gaat zijn voor de Russen.
Denk dat die vooral in de gebieden zitten die toch al los waren van de Oekrane.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hoe veel gaan dat er zijn? 50.000 misschien als ze extreem veel mazzel hebben. Samen met die 150.000 Russen die er nu zitten is dat bij lange na niet voldoende om het land bezet te houden.
bijna 0?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:58 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe groot is de kans dat Putin zelfmoord pleegt?
Ik ken heel vervelende en heel leuke Polen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:58 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Polen staan nou niet echt bekend om hun tolerantie t.o.v. andersdenkenden/anders-geaarden/de licht of donkergetinte medemensen..of heb jij daar andere ervaringen mee?
Beetje off topic dit maar goed, je lult dus als een kip zonder kop, je bent er nooit geweest, je lust geen Poolse kaassoep en je hebt nooit een Pruisische vrouw in je bed gehad maar je hebt het wel om de tweede zin over Polen, mooi toch.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar ook in die plaatsen zijn Polen xenofobisch en racistisch?
Knap dat je dat weet.
Turkije weet hoe een dictator moet worden bestreden. Ze hebben het alleen nog niet kunnen toepassen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Turkije heeft al gekozen dus dat is geen relevante opmerking.
Hij wil dat zo graag niet dat hij liever het hele land afbreekt.quote:
Klein. Net als zijn plassertje..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:58 schreef eenjongen... het volgende:
Hoe groot is de kans dat Putin zelfmoord pleegt?
zo afgelopen met die stugheid ... hier ook in het flat ... bied ze maar eens goede Wodka aan , alles daarna gaat een stuk makkelijker , heb je wat te klussen of wat anders nodig .. vraag het maar , af en toe wat Wodka geven en ze gaan weerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:58 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik ben er twee keer geweest en er is niks mis met de Polen behalve dat ze wat stug zijn.
Gebeurde Khadaffi toch ook?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee dat zou echt ongekend zijn, nog nooit gebeurd in de geschiedenis
maar dat zou een rare move zijn
Ik ga er vanuit dat al die adepten die in zijn directe omgeving verkeren, hem tot op het bot aanbidden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeft er maar een te zijn.. Van al zijn koks, chauffeurs, bedienden.
Klinkt als tegenpolen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ken heel vervelende en heel leuke Polen.
En vanuit die hoek is het moeilijk duiden, maar soms is het op te maken uit hetgeen China wel en niet doet...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De enige die tot Putin kan doordringen is Xi Ping
Zeker. Ze hebben er zelf een.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Turkije weet hoe een dictator moet worden bestreden. Ze hebben het alleen nog niet kunnen toepassen.
Het kapotmaken van Oekrane lijkt niet bepaald de strategie. De bedoeling is (een deel) overnemen en richting Rusland trekken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij wil dat zo graag niet dat hij liever het hele land afbreekt.
De westerse expansie en ussr degradatie brengt zoveel haat dat dat de reden is.
Liever Oekrane helemaal kapot dan bij de EU.
Liever Rusland en de wereld kapot dan een zwak klein Rusland.
Zolang in de file staan, dat lijkt me wel kut.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoe zit dat nou met dat konvooi? 60 kilometer lengte die maar op 25 kilometer afstand van Kiev blijft lummelen. Als deelnemer zou ik wat chagrijnig worden wanneer ik dagen op dezelfde plek in de bagger zou moeten bivakkeren
Gaat dit de zoveelste Russische zeperd worden?
timing is belangrijk in oorlogsspelletjesquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:03 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoe zit dat nou met dat konvooi? 60 kilometer lengte die maar op 25 kilometer afstand van Kiev blijft lummelen. Als deelnemer zou ik wat chagrijnig worden wanneer ik dagen op dezelfde plek in de bagger zou moeten bivakkeren
Gaat dit de zoveelste Russische zeperd worden?
Als een Pool in het zuiden van zijn land woont is het een Zuid-Pool. Ide dito met het noorden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
De ene Pool is de andere Pool niet. Is ook zo met de Noord- en de Zuidpool.
Dat is mooi meegenomen als het kan, maar in de basis moet het kapot.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het kapotmaken van Oekrane lijkt niet bepaald de strategie. De bedoeling is (een deel) overnemen en richting Rusland trekken.
Oekrane is het grootste land dat volledig in Europa ligt, met tal van belangrijke plaatsen voor allerlei industrien of logistiek.
De bedoeling is niet het in zak en as leggen zoals we dat gezamenlijk doen in het Midden-Oosten.
dat denk je dan verkeerdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is mooi meegenomen als het kan, maar in de basis moet het kapot.
Dat is wat ik denk.
Nee door een Fok!user overload op servers die de val van de Sovjetunie nog hebben meegemaakt, dus kom op mensen gooi er een paar euro tegenaanquote:
Ze hebben alleen geen geld? Duurt niet zo lang en de bankrekening is leeg. Benieuwd hoe ze de boel draaiende houdt dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:46 schreef L_ het volgende:
[..]
Dit gebeurde bij Stalingrad, de Duitsers hadden schakelden veel meer Russen uit maar de meerderheid van de Russen zorgde voor de uiteindelijke val om die slag.
No fly zone klinkt altijd zo grappig. Oekrane heeft dus gewoon gevraagd aan de UK en de Vs om daar Russische vliegtuigen uit de lucht te gaan schieten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 23:06 schreef capricia het volgende:
De VS gaat geen no fly zone instellen. Vroeg de Oekranse regering gisteren om.
Het land gaat een duistere tijd tegemoet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |