De mensen die zo denken zijn de amateurs die gelukkig langs de zijlijn staan. Alhoewel ik een navo-reactie ook niet uitsluit. Als die mogelijkheid ontstaan is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Ben ik niet oneens mee. Maar het overgrote deel in het westen denkt dat Rusland bijna verslagen is en dat de navo daarna Rusland nog een kopje kleiner maakt en Oekrane daarna gezellig bij de EU komt. Dat is een oneerlijk beeld wat daar geschetst wordt.
Daar had ik het niet over. Ik had het over krijgsgevangenen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De meeste van die jochies komen nooit meer thuis , die gaan de mobiele verbrandingsoven in ,
Ik ook maar het is helaas de realiteit van de situatie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je zal vast gelijk hebben hoor. Ik heb er moeite mee.
Np, toch blij met deze updatequote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sorry maat, dat was een prima TT geweest.
Het is denk ik vooral voor de EU/Navo ook wel goed dat de verliezen wat betreft materiaal en manschappen aan de Russische kant zo hoog mogelijk is voordat het allemaal klaar is. Dan duurt het des te langer voordat Rusland weer op sterkte is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk een hele realistische kijk. De Russen vorderen weliswaar langzaam, maar gestaag.
Maar bovenal is hun overmacht in getal gewoon vele malen te groot. Dat gaan we helaas de komende weken zien.
Dankzij de klungelige start van de invasie is er een soort hoop en optimisme ontstaan die verder nergens op is gebaseerd.
Het is niet de vraag f Oekrane in handen valt van de Russen, maar wanneer.
Het land langdurig bezet houden is echter wat anders.
Dat duurde langquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:11 schreef Aether het volgende:
Apple Halts All Sales From Online Store in Russia
https://www.macrumors.com(...)uct-sales-in-russia/
Waar haal je dat nou vandaan? Ik stel alleen dat Zelensky volledig in zijn recht staat als hij om hulp vraagt en smeekt. Nog los van zijn penibele situatie zelfs.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:08 schreef Halcon het volgende: [..] Wat is jouw oplossing? Met Amerikaanse bommen daar alles weg knallen?
De Vs wil wel graag Oekrane bij de NAVO. Willen ze al een tijdje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef capricia het volgende:
Het gaat Rusland helemaal niet om Oekrane uit de NAVO houden. Want daar was geen sprake van.
Het is voor Putin een historische missie.
Hoe soepeler dit loopt, hoe groter de prestige voor die tiran ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is denk ik vooral voor de EU/Navo ook wel goed dat de verliezen wat betreft materiaal en manschappen aan de Russische kant zo hoog mogelijk is voordat het allemaal klaar is. Dan duurt het des te langer voordat Rusland weer op sterkte is.
Zeker als Rusland economisch gezien ook nog erg zwak is de komende jaren.
Klopt. Daarom erger ik me aan de geluiden die je hoorde vanuit bv een vd Leyden, dat UKR nu nog bij de EU kan komen. Divers gelul dat RUS bijna dood is. Dat kan levensgevaarlijk zijn voor de echte EU. En de VS heeft iets teveel belang daarbij. (Denk aan de EU toedracht van geld aan navo) Ook is Putin niet gek of gestoord, hij wordt dik gesteund. We zullen moeten luisteren, klein beetje respect tonen en diplomatie toepassen om Europa te behoeden van gruwelijkhedenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:09 schreef L_ het volgende: [..] Klinkt het meest diplomatiek. De grens dan zetten op de Dnjepr, die van Noord naar Zuid loopt.
quote:
Omdat Oekrane daar specifiek om gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom genocide en niet oorlogsmisdaden?
Zit er een NAVO basis in Marokko ja?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:24 schreef LXIV het volgende: [..] [ afbeelding ] Dit plaatje wordt vaak gebruikt in de context die jij bedoeld
Hij wil terug naar de oude Sovjet Unie...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef capricia het volgende:
Het is voor Putin een historische missie.
Je bedoelt voordat de NAVO ingrijpt in Oekrane?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het is denk ik vooral voor de EU/Navo ook wel goed dat de verliezen wat betreft materiaal en manschappen aan de Russische kant zo hoog mogelijk is voordat het allemaal klaar is. Dan duurt het des te langer voordat Rusland weer op sterkte is.
Zeker als Rusland economisch gezien ook nog erg zwak is de komende jaren.
NAVO grijpt niet in want het is een defensie organisatie tenzij het een NAVO-lid aanvalt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt voordat de NAVO ingrijpt in Oekrane?
Je weet dat Rusland nog heel veel wapens, materieel en manschappen achter de hand heeft in eigen land h?
Die hebben nog geen 10% ingezet van hun totale militaire capaciteit helaas.
Maar van mij mag dat land militair wel uitgeschakeld worden ja. Maar zelfs voor alle NAVO troepen tezamen wordt dat nog een hele kluif.
Waarom praat jij alleen maar over Turkije? Het begint schofterig te worden, om in een conflictforum over Oekrane alleen maar te praten over het land waar je vadertje is geboren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:15 schreef Werkperd het volgende:
Turkse minister van buitenlandse zaken: "Turkije heeft niet de plicht om een partij te kiezen"
Vluchten gaat hij niet doen. Die andere 2 zie ik wel eerder gebeuren dan dat hij het gewoon overleefdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of de Oekraense president Zelensky uiteindelijk zal vluchten, gedood zal worden of in handen van de Russen valt. Vermoedelijk wil Poetin hem graag levend in handen krijgen.
Klopt. Een land zonder moreel besef heeft die plicht niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:15 schreef Werkperd het volgende:
Turkse minister van buitenlandse zaken: "Turkije heeft niet de plicht om een partij te kiezen"
Ik heb zo'n idee dat dat eerste in ieder geval niet gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of de Oekraense president Zelensky uiteindelijk zal vluchten, gedood zal worden of in handen van de Russen valt. Vermoedelijk wil Poetin hem graag levend in handen krijgen.
Daarna zal Rusland ook nog genoeg verliezen lijden daarzo. Er zijn zoveel wapens nu onder de bevolking dus er zal genoeg verzet en onrust blijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe soepeler dit loopt, hoe groter de prestige voor die tiran ja.
Ik vraag het me af. Volgens mij zijn de NAVO-landen duidelijk geweest. Ze gaan hier nu geen confrontatie tussen de NAVO en Rusland van maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou vandaan? Ik stel alleen dat Zelensky volledig in zijn recht staat als hij om hulp vraagt en smeekt. Nog los van zijn penibele situatie zelfs.
De NAVO en de VS hebben de Oekrane namelijk belooft dat ze zouden zorgen voor hun veiligheid en soevereiniteit toen de Oekrane hun Soviet nukes opgaven. Die belofte komt de internationale gemeenschap niet na.
Ik heb geleerd dat je geen beloftes moet maken die je niet na kunt of wilt komen.
Dus ja, ik vind dat Zelensky terecht die hulpvraag stelt en dat zijn gevoel dat hij in de steek gelaten wordt volledig terecht is.
Ik ben benieuwd naar opiniepeilingen vanuit Turkije t.a.v. de oorlog in Ukraine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:15 schreef Werkperd het volgende:
Ik denk dat hij een martelaarsdood gaat sterven. Maar eerst moet Poetin Kyiv nog veroveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef rutger05 het volgende:
die komen wel thuis uiteraardquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik had het over krijgsgevangenen.
Russisch keizerrijk. Zoiets. Zijn speech (met zijn versie op de geschiedenis) was daar wel duidelijk over. Historische vergissing Lenin enzo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hij wil terug naar de oude Sovjet Unie...
Ik vind dat altijd bijzonder aan veel Turken, dat als je met hun praat over iets willekeurigs overal Turkije bij wordt betrokken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Waarom praat jij alleen maar over Turkije? Het begint schofterig te worden, om in een conflictforum over Oekrane alleen maar te praten over het land waar je vadertje is geboren.
En daarom zouden er sowieso ook voorbereidingen getroffen moeten worden (hopelijk zijn die al bezig) om ervoor te zorgen dat een puppet regime het zwaar zal hebben. Guerrilla strijders die leiders/ministers van het puppet regime vermoorden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe soepeler dit loopt, hoe groter de prestige voor die tiran ja.
Is wel een interessante overweging dat wanneer hij inderdaad een neurose heeft voor vuil, besmetting e.d. (OCD), hij zich zeker ook niet fijn zal voelen bij (indirecte) straling(sgevolgen) en moderniteiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin die schijt zes kleuren stront als ie op de knop moet drukken
Hij is nu al doodsbang voor corona
De meeste militairen zijn dienstplichtigen die hier helemaal geen zin hebben. Misschien een handjevol nationalisten maar de rest niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die komen wel thuis uiteraard
de meeste van die russiche jochies weten niet eens waar ze zijn en wat ze moeten doen , en denken dat het een oefening is , ik denk ook dat een heel stel er gewoon vandoor gaat , als ze door krijgen wat de bedoeling is, namelijk vechten tegen de buurman
It ain't over till the fat lady sings...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:07 schreef michaelmoore het volgende: Dat gaat niet gebeuren , in een jaar of twee nog niet en dan zijn er al zoveel russen dood , dat Putin met sarin potten gaat strooien net als in Syrie
dat is toch heel makkelijk ... pleeg zelfmoord want de oude USSR is ook allang dood.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hij wil terug naar de oude Sovjet Unie...
Inderdaad, op de lange termijn onhoudbaar, ook economisch als de sancties maar lang genoeg aanhouden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Rusland zal vast de oorlog winnen, maar how the fuck wil je een land met 40 miljoen mensen die je haten, met kelders vol met wapens, met zeker bij een nederlaag ongelofelijke haat bezetten? Een land van ruim 600.000 vierkante kilometer, 15 keer groter dan Nederland. 150.000 troepen is 1 per 4 vierkante kilometer! Een gebied van 2 bij 2 kilometer!
Dus ik denk dat de Russen geen fijne bezetting gaan krijgen….
De NAVO heeft het beloofd. En die laten het nu na. Het is niet ingewikkelder dan dat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Volgens mij zijn de NAVO-landen duidelijk geweest. Ze gaan hier nu geen confrontatie tussen de NAVO en Rusland van maken.
Iedere keer dan dat blijven vragen, soms zelfs met 'n ergelijke retoriek, is niet nodig. Ze moeten dan de toezeggingen van de Vs en NAVO maar op waarde schatten.
Degenen die het hebben beloofd, die moeten zelf maar in 'n camouflagepak gehesen worden en daar gaan knokken.
Dat zou ik niet zo hard zeggen. Als de lidstaten het eens zijn kan ook aangevallen worden als er geen artikel 5 is. Of niet eens als iedereen het eens is met een coalition of the willing. Dat hebben we vaak genoeg gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef HSG het volgende:
[..]
NAVO grijpt niet in want het is een defensie organisatie tenzij het een NAVO-lid aanvalt.
Oekrane langdurig bezetten kan natuurlijk nooit en lijkt me ook helemaal niet het doel te zijn. Als het dat wel is, is dat knap stompzinnig, want dat kan niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Rusland zal vast de oorlog winnen, maar how the fuck wil je een land met 40 miljoen mensen die je haten, met kelders vol met wapens, met zeker bij een nederlaag ongelofelijke haat bezetten? Een land van ruim 600.000 vierkante kilometer, 15 keer groter dan Nederland. 150.000 troepen is 1 per 4 vierkante kilometer! Een gebied van 2 bij 2 kilometer!
Als andere succesvolle bezettingen hier een template voor kunnen zijn zou dat ze ergens tussen de 400.000 tot 4 miljoen manschappen kosten. Waarbij het benodigde aantal gezien de situatie waar ze in zitten waarschijnlijk eerder aan de hoge dan aan de lage kant van die schatting zal liggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
De NATO heeft helemaal niks beloofd... Dat kan de NATO ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De NAVO heeft het beloofd. En die laten het nu na. Het is niet ingewikkelder dan dat.
Dat jij je ergert aan de retoriek van een man die vecht voor zijn land en leven, tegen een overweldigende meerderheid terwijl hem beloofd is dat dit scenario zou worden voorkomen, zegt vooral heel erg veel over jou.
Weet je wat ik dan niet snap....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie dat niet gebeuren, de sancties zullen in stand blijven en verscherpt worden maar militair ingrijpen en open oorlog met Rusland? Nee.
Bijkomend probleem is dat je dan feitelijk bewijst dat Poetin gelijk had en dat de NAVO hem wilde aanvallen. Hoe lullig het ook is voor Oekraine de oplossing zal niet op militair vlak liggen
Ik hoop dat de NAVO niet ingrijpt aangezien zij nucleaire wapens hebben en ik graag op een natuurlijke manier sterf... Maar ze hebben inmiddels wel al gigantische verliezen geleden, ook qua schepen, tanks en leger voertuigen. Ze hebben nog genoeg achter de hand maar hebben inmiddels van sommige items wel al paar procent verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt voordat de NAVO ingrijpt in Oekrane?
Je weet dat Rusland nog heel veel wapens, materieel en manschappen achter de hand heeft in eigen land h?
Die hebben nog geen 10% ingezet van hun totale militaire capaciteit helaas.
Maar van mij mag dat land militair wel uitgeschakeld worden ja. Maar zelfs voor alle NAVO troepen tezamen wordt dat nog een hele kluif.
Niet onder de NATO vlag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:21 schreef LXIV het volgende:
Dat zou ik niet zo hard zeggen. Als de lidstaten het eens zijn kan ook aangevallen worden als er geen artikel 5 is. Of niet eens als iedereen het eens is met een coalition of the willing. Dat hebben we vaak genoeg gezien.
Individuele NAVO-figuren en EU-figuren kunnen zoveel roepen. Ze gaan hier nu geen confrontatie met Rusland van maken. Lijkt erop dat Duda en z'n kornuiten al terug zijn gefloten. Johnson heeft het duidelijk uitgelegd, sleepy joe heeft het uitgelegd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De NAVO heeft het beloofd. En die laten het nu na. Het is niet ingewikkelder dan dat.
Dat jij je ergert aan de retoriek van een man die vecht voor zijn land en leven, tegen een overweldigende meerderheid terwijl hem beloofd is dat dit scenario zou worden voorkomen, zegt vooral heel erg veel over jou.
Akkoord, het waren de VS, Frankrijk en Engeland. En die doen nu niks.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO heeft helemaal niks beloofd... Dat kan de NATO ook helemaal niet.
Ik denk dat de EU onderschat heeft hoe bereid Putin zou zijn om werkelijk de stap tot een aanval te zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet je wat ik dan niet snap....
Als NAVO / VS / EU wist je heel goed dat de kans HEEL groot was dat Rusland zo zou reageren als men geen garantie zou geven dat Oekrane neutraal zou blijven.
Als NAVO / VS / EU wist je ook dat je helemaal geen zin had om in een oorlog met Rusland te geraken.
Als NAVO / VS / EU wist je ook heel goed dat Oekrane eigenlijk helemaal geen kans maakte als Rusland binnen zou vallen.
.... waarom dan niet eerder al wat water bij de wijn doen? Waarom niet eerder een echte politieke oplossing zoeken?
Ja, tuurlijk mag Oekrane als een soevereine staat zelf bepalen of zij zich bij de NAVO willen aansluiten, maar de NAVO had ook kunnen zeggen "dit is in de huidige geopolitieke klimaat niet zo handig jongens".
Is het misschien toegeven aan een bully? Geen idee, misschien wel een beetje, maar dat lijkt mij beter dan een wereldoorlog riskeren met een land waarvan je niet weet waartoe zij in staat zijn.
Nu zijn wij al duizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en aardig wat economische schade verder en de oplossing zal niet heel anders zijn dan de optie hierboven. Waarschijnlijk komt Oekrane er zelfs slechter van af dan wanneer men gewoon even wat minder met hun piemels had lopen zwaaien.
Ben zelf erg benieuwd hoe het met Poetin's macht en met Ruslands stabiliteit verloopt de komende jaren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als NAVO / VS / EU wist je heel goed dat de kans HEEL groot was dat Rusland zo zou reageren als men geen garantie zou geven dat Oekrane neutraal zou blijven.
Als NAVO / VS / EU wist je ook dat je helemaal geen zin had om in een oorlog met Rusland te geraken.
Als NAVO / VS / EU wist je ook heel goed dat Oekrane eigenlijk helemaal geen kans maakte als Rusland binnen zou vallen.
.... waarom dan niet eerder al wat water bij de wijn doen? Waarom niet eerder een echte politieke oplossing zoeken?
Ja, tuurlijk mag Oekrane als een soevereine staat zelf bepalen of zij zich bij de NAVO willen aansluiten, maar de NAVO had ook kunnen zeggen "dit is in de huidige geopolitieke klimaat niet zo handig jongens".
Is het misschien toegeven aan een bully? Geen idee, misschien wel een beetje, maar dat lijkt mij beter dan een wereldoorlog riskeren met een land waarvan je niet weet waartoe zij in staat zijn.
Nu zijn wij al duizenden doden, honderdduizenden vluchtelingen en aardig wat economische schade verder en de oplossing zal niet heel anders zijn dan de optie hierboven. Waarschijnlijk komt Oekrane er zelfs slechter van af dan wanneer men gewoon even wat minder met hun piemels had lopen zwaaien.
die 4 mil gaan ze echt niet op het spel zetten dan word er denk ik wel ingegrepen .. dit gaat de legertop en de burgers echt niet goed vinden ..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als andere succesvolle bezettingen hier een template voor kunnen zijn zou dat ze ergens tussen de 400.000 tot 4 miljoen manschappen kosten. Waarbij het benodigde aantal gezien de situatie waar ze in zitten waarschijnlijk eerder aan de hoge dan aan de lage kant van die schatting zal liggen.
Tijdens de tweede wereldoorlog waren in de Oekrane al grote gebieden die vol zaten met partizanen. Vaak Sovjet soldaten die zich nooit hadden overgegeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarschijnlijk ook weinig mogelijkheden om de gewonden op tijd bij een ziekenhuis te krijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef polderturk het volgende:
Mensenlevens zijn niks waard voor Rusland.
[ twitter ]
Ik snap niet goed wat voor oplossing je dan voor ogen hebt want het is wel duidelijk, lijkt mij, dat voor Poetin de enige oplossing is dat Oekraine letterlijk oplost...in Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Amerika en Europa helpen niet omdat zij o zo veel van Slaven houden. Hun beweegreden is puur gebaseerd op eigen belang.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Klopt. Een land zonder moreel besef heeft die plicht niet.
Daarna ook: de Broeders van het Woud. Ook in Litouwen, Estland en Letland trouwensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:26 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tijdens de tweede wereldoorlog waren in de Oekrane al grote gebieden die vol zaten met partizanen. Vaak Sovjet soldaten die zich nooit hadden overgegeven.
Diplomatie en onderhandelen leek sowieso onbespreekbaar te zijn in de Tweede Kamer. Ook wel een rare strategie eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU onderschat heeft hoe bereid Putin zou zijn om werkelijk de stap tot een aanval te zetten.
Nu onderschatten ze de kans op verdere escalatie ook, terwijl Putin daar best duidelijk over is. Pak bijvoorbeeld die Sjoerd Sjoerdsma die geheel onverantwoord zijn best doet steeds meer olie op het vuur te gooien
Die heeft gewoon een hele klein kring die hem vol beveiligd. Kan niemand in de buurt komen met een wapenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef rutger05 het volgende:
Voor Poetin lijkt het mij op dit moment ook heel erg gevaarlijk in Rusland. Hij heeft Rusland in een onsympathieke oorlog gestort tegen een broedervolk onder het mom van een vredesmissie en Rusland gigantisch onpopulair gemaakt bij zo ongeveer de hele wereld. De sancties treffen de gewone Russen en de bovenlaag van superrijken keihard en zullen steeds meer voelbaar zijn.
Zijn positie lijkt mij op termijn onhoudbaar.
Enkele jaren geleden werd de NAVO actie in Libye nog als een blauwdruk voor toekomstige NAVO interventies gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef HSG het volgende:
[..]
NAVO grijpt niet in want het is een defensie organisatie tenzij het een NAVO-lid aanvalt.
Wat is het verschil? Er is alleen geen verplichting. Maar ik zie usa, uk, fra, Spa en nog wat kleinere navo-landen daar wel deel aan nemen hoor!quote:
Tot dat iemand uit die kleine kring misschien tegen hem keert..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Die heeft gewoon een hele klein kring die hem vol beveiligd. Kan niemand in de buurt komen met een wapen
Als dit waar is zou het normaal gesproken dodelijk zijn voor de moraal en steun in het thuisland, maar als niemand het komt te weten...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nou ja precies ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoeft er maar een te zijn.. Van al zijn koks, chauffeurs, bedienden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Die heeft gewoon een hele klein kring die hem vol beveiligd. Kan niemand in de buurt komen met een wapen
Bizar en amateuristisch zelfsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Diplomatie en onderhandelen leek sowieso onbespreekbaar te zijn in de Tweede Kamer. Ook wel een rare strategie eigenlijk.
Diplomatie houdt meestal op als de kanonnen gaan vuren, he? Dat is dus geen rare strategie, toen Hitler Polen binnenviel ging men niet nog eens Munchen overdoen, dat was al geprobeerd en werkte niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Diplomatie en onderhandelen leek sowieso onbespreekbaar te zijn in de Tweede Kamer. Ook wel een rare strategie eigenlijk.
Vond het ook wel apart dat bepaalde landen ineens publiekelijk zeiden dat ze geen wapen leveringen te willen doen via hun land. En het terugtrekken van de 70 vliegtuigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Individuele NAVO-figuren en EU-figuren kunnen zoveel roepen. Ze gaan hier nu geen confrontatie met Rusland van maken. Lijkt erop dat Duda en z'n kornuiten al terug zijn gefloten. Johnson heeft het duidelijk uitgelegd, sleepy joe heeft het uitgelegd.
Mensen die zoiets beloven, die moeten zelf maar naar dat gebied afreizen, pakje aantrekken en gaan knokken.
[ afbeelding ]
Ik zag dat Anonymous de radiofrequenties van de Russen te pakken had waarop zij communiceren. Misschien dat daar iets uitgehaald kan worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dit waar is zou het normaal gesproken dodelijk zijn voor de moraal en steun in het thuisland, maar als niemand het komt te weten...
Ja voor de belegering van UKR natuurlijk!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Diplomatie houdt meestal op als de kanonnen gaan vuren, he? Dat is dus geen rare strategie, toen Hitler Polen binnenviel ging men niet nog eens Munchen overdoen.
Lijkt me propaganda.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
De meeste oorlogen worden uiteindelijk wel beindigd door 'n keer te gaan overleggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Diplomatie houdt meestal op als de kanonnen gaan vuren, he? Dat is dus geen rare strategie, toen Hitler Polen binnenviel ging men niet nog eens Munchen overdoen, dat was al geprobeerd en werkte niet.
De wedstrijd is nog lang niet gespeeld. Duurt nog weken, zo niet maanden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef UitStraling het volgende:
De wedstrijd is gespeeld, het Westen gaat geen kernoorlog en totale vernietiging riskeren voor Oekrane, zo simpel zit het.
Ingrijpen, is, zal en wordt Zelensky niet en nergens beloofd door de NATO noch is daar nu of in de toekomst enige sprake van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Volgens mij zijn de NAVO-landen duidelijk geweest. Ze gaan hier nu geen confrontatie tussen de NAVO en Rusland van maken.
Iedere keer dan dat blijven vragen, soms zelfs met 'n ergelijke retoriek, is niet nodig. Ze moeten dan de toezeggingen van de Vs en NAVO maar op waarde schatten.
Degenen die het hebben beloofd, die moeten zelf maar in 'n camouflagepak gehesen worden en daar gaan knokken.
Ik kreeg er het idee bij dat ze zijn teruggefloten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vond het ook wel apart dat bepaalde landen ineens publiekelijk zeiden dat ze geen wapen leveringen te willen doen via hun land. En het terugtrekken van de 70 vliegtuigen.
Een minister ofzo komt daar niet in met een wapen hoor. Het zijn er echt maar een paar en de afspraak is waarschijnlijk dat die meteen wordt afgeknald door de rest. Het zou een heldendaad, maar tegelijk zelfmoord zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Tot dat iemand uit die kleine kring misschien tegen hem keert..
Als hij zo doorgaat zal het volk ooit met hem afrekenen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:25 schreef rutger05 het volgende:
Voor Poetin lijkt het mij op dit moment ook heel erg gevaarlijk in Rusland. Hij heeft Rusland in een onsympathieke oorlog gestort tegen een broedervolk onder het mom van een vredesmissie en Rusland gigantisch onpopulair gemaakt bij zo ongeveer de hele wereld. De sancties treffen de gewone Russen en de bovenlaag van superrijken keihard en zullen steeds meer voelbaar zijn.
Zijn positie lijkt mij op termijn onhoudbaar.
Ja het hoeft niet eens van deze week te zijn die schade, maar dat zijn gewoon spookdorpen waar iedereen onder angst leeft.quote:
Jij bent bij de les gebleven. Bravo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 22:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Enkele jaren geleden werd de NAVO actie in Libye nog als een blauwdruk voor toekomstige NAVO interventies gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |