abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2022 @ 16:25:53 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203894565
McDonalds
Kentucky Fried Chicken
Pizza hut

En Tony…
  dinsdag 1 maart 2022 @ 16:38:34 #2
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203894712
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik lig nog steeds op de bank te rotten, compleet afgedraaid van een klein rondje wandelen vanmorgen :{w
Herkenbaar pff bijna 4 weken na positieve test -O-.
pi_203894719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:38 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]
Herkenbaar pff bijna 4 weken na positieve test -O-.
Oh shit, ik zit pas in m'n eerste week post-covid :')
Beterschap!!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 1 maart 2022 @ 16:45:34 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_203894803
Het tij kan keren hoor Poes, ik heb een week na mijn positieve test 4 dagen efteling gedaan (20-30k stappen per dag). Ben wel moe nu, maar dat kwam omdat de overprikkelde kutzak dreumes zo nodig de halve nacht moest schreeuwen en in mijn oog moest prikken met vingers.
disclaimer
  dinsdag 1 maart 2022 @ 16:47:50 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203894847
Ik ben ook nog moe. En heb nog regelmatig een flinke hoestbui
  dinsdag 1 maart 2022 @ 16:50:15 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203894888
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik lig nog steeds op de bank te rotten, compleet afgedraaid van een klein rondje wandelen vanmorgen :{w
Wat een ellende :{
Sterkte daarmee :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203894977
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef SQ het volgende:
Het tij kan keren hoor Poes, ik heb een week na mijn positieve test 4 dagen efteling gedaan (20-30k stappen per dag). Ben wel moe nu, maar dat kwam omdat de overprikkelde kutzak dreumes zo nodig de halve nacht moest schreeuwen en in mijn oog moest prikken met vingers.
Kutzakkinderen O+ Love it. Nee dat red ik momenteel niet, en voorlopig niet denk ik. Ik moet het maar weer rustig aan opbouwen en vooral veel rust pakken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef amaranta het volgende:
Ik ben ook nog moe. En heb nog regelmatig een flinke hoestbui
Hier komt er af en toe nog een groene klodder naar boven :@ Verder zo goed als klachtenvrij, het zijn meer naweeën.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wat een ellende :{
Sterkte daarmee :*
Thank you :*
pi_203895055
Ik liep twee weken na mijn besmetting in mijn normale tempo hard :Y (ik laat in het midden wat mijn normale tempo is O-) ). Maar ik heb nog net een Deltaatje meegepakt denk ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:02:56 #9
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_203895070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh shit, ik zit pas in m'n eerste week post-covid :')
Beterschap!!
Jij ook beterschap!

Ik ben gelukkig een uitzondering :'). Heel moe benauwd heb nu ook een puf. Doe ik teveel en dat is heel snel, heb ik daar een dag lang last van :'). Dan wil er niks meer. Lijk wel een oud omaatje :')
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:17:23 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203895266
Kriebelhoest is hier de meest hardnekkige. Dat mijn buren inmiddels niet willen verhuizen mag een wonder heten met die nachten :{w
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 17:25:14 #11
382129 crew  Donna
pi_203895389
Ik zit nu een week na covid en heb nergens last van!
pi_203895404
Beterschap voor jullie!

Mijn dochter kreeg in de Franse Covid app de melding dat ze bij iemand in de buurt geweest is die positief getest heeft.
Zo thuis gelijk maar een testje doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203895539
Ik heb wel een tijdje last gehad van benauwdheid als ik een mondkapje op had. En als ik lichamelijk teveel deed, was wat traag. Dat is nu wel over.
Wel sinds die besmetting in november al 3 x opnieuw (licht) verkouden geweest. }:|
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 maart 2022 @ 17:34:07 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203895552
Coronaconditie, I haz it… Op zich gaat alles wel ok, maar een volleybalwedstrijd uitspelen is toch wel pittig nog. En dat terwijl ik met een week hersteld was begin december.

Ooit eerder eens ruim een half jaar bezig geweest conditie weer op te bouwen na een stevige griep. Dus dit voelt niet heel vreemd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_203895561
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:25 schreef amaranta het volgende:
McDonalds
Kentucky Fried Chicken
Pizza hut

En Tony…
Paaseitjes en hagelslag. O+
pi_203895664
Ik dacht dat Delta juist ingrijpender was dan de Omicron? :o
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:34:34 #17
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203896316
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:44 schreef PoesInDoos het volgende:
:Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203896559
Maar toch hoor ik vrijwel iedereen die de afgelopen maanden besmet was het beschrijven als een soort griep, inclusief flink zieke kinderen, dat was bij ons absoluut niet het geval.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203896593
Ik heb geen covid gehad (denk ik, tot nu toe), maar mijn conditie is echt ruk. Als ik 2 trappen oploop sta ik te hijgen, misschien moet ik maar weer eens gaan zwemmen ofzo.
Maar dan moet ik eigenlijk iemand vinden die mee gaat, want dan kan ik het niet zo makkelijk skippen... ;) .
Fake it till you make it...
pi_203896633
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 15:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Precies. Allemaal hun schuld :P
Ik praat echter nooit negatief over de dikke buik hoor, dat probeer ik echt vol te houden. De dikke buik is gewoon een gegeven, geen schande en geen issue. En hij is lekker zacht.
^O^

Mijn jongste wil dagelijks mijn buik aaien. “Jouw buik is lief mama. Hij is lekker warm en zacht. En flubberig, het is net klei, maar dan zit het vast.”

:') _O-. Maar ook hier, hij vindt mijn buik écht lief, dus wie ben ik om er iets anders van te maken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203896669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:44 schreef PoesInDoos het volgende:
Maar de vaccinaties deden het beter tegen Delta, dacht ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203896945
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maar de vaccinaties deden het beter tegen Delta, dacht ik.
Ik weet het allemaal ook niet meer *gooit handen in de lucht*
Corona is de afgelopen dagen sowieso niet meer aan de orde, het is oorlog voor oorlog na ;(
  dinsdag 1 maart 2022 @ 19:34:33 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203897267
Het is hier vooral opvallend hoe er vanaf het een op het andere moment (14-15 februari)
En omslag is tussen zoveel % meer positief geteste mensen naar zoveel % minder positief geteste mensen:
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203897874
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik weet het allemaal ook niet meer *gooit handen in de lucht*
Corona is de afgelopen dagen sowieso niet meer aan de orde, het is oorlog voor oorlog na ;(
Dat het minder over corona gaat, vind ik wel prima, maar had liever een leuker alternatief gehad ja :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203900790
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:52 schreef Nijna het volgende:
Ik heb geen covid gehad (denk ik, tot nu toe), maar mijn conditie is echt ruk. Als ik 2 trappen oploop sta ik te hijgen, misschien moet ik maar weer eens gaan zwemmen ofzo.
Maar dan moet ik eigenlijk iemand vinden die mee gaat, want dan kan ik het niet zo makkelijk skippen... ;) .
Sounds like a good plan :)
pi_203902855
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:34 schreef Leandra het volgende:
Het is hier vooral opvallend hoe er vanaf het een op het andere moment (14-15 februari)
En omslag is tussen zoveel % meer positief geteste mensen naar zoveel % minder positief geteste mensen:
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Dat was toch het moment dat kinderen ook gewoon naar school mochten als er een huisgenoot positief testte.. Ik hoorde overal om me heen dat testen dan echt nutteloos geworden was. Ik denk dus niet dat er ineens veel minder mensen corona hadden, maar er gewoon minder gingen testen..
Er is dan ook een enorme dip in hoeveelheid testen en juist een enorme stijging in het percentage mensen dat positief test àls ze gingen testen..
pi_203902917
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 22:35 schreef mrien het volgende:

[..]
Sounds like a good plan :)
Ja? Wil je mee? Ik heb echt een baggerconditie hoor.
Als je af en toe maar zwaait als je weer langsdrijft dan :P.
pi_203903469
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Dat was toch het moment dat kinderen ook gewoon naar school mochten als er een huisgenoot positief testte.. Ik hoorde overal om me heen dat testen dan echt nutteloos geworden was. Ik denk dus niet dat er ineens veel minder mensen corona hadden, maar er gewoon minder gingen testen..
Er is dan ook een enorme dip in hoeveelheid testen en juist een enorme stijging in het percentage mensen dat positief test àls ze gingen testen..
Dat idee heb ik ook, dat het nog steeds hard verspreid maar er veel minder getest wordt. Mede idd doordat het percentage positieve testen t.o.v. het totale aantal testen niet daalt.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:29:22 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203903581
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Ja idd, maar ik ging er al vanuit dat die aanpassing van de maatregelen de testbereidheid enorm zou beperken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203903600
Nouja, zolang de ziekenhuiscijfers blijven dalen zal het me boeien hoeveel positief geteste mensen er zijn. Hou me er niet zoveel meer mee bezig, eigenlijk :@
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:32:32 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203903622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:20 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Dat idee heb ik ook, dat het nog steeds hard verspreid maar er veel minder getest wordt. Mede idd doordat het percentage positieve testen t.o.v. het totale aantal testen niet daalt.
Dat is juist enorm gestegen, dat zit nu boven de 60%.
En dan te bedenken dat heel veel mensen niet meer testen en nog veel meer mensen wel thuistesten maar niet meer naar de GGD gaan voor een bevestiging van die positieve thuistest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203907157
Yay, merel in de tuin O+ Daar gaan mn pas ingezaaide stukjes gras :')
If they say
pi_203907241
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 14:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, merel in de tuin O+ Daar gaan mn pas ingezaaide stukjes gras :')
Ja dat is dan wel weer jammer. _O-

Ik ben helemaal content met de timing van onze zonnepanelen die vandaag gelegd zijn. De weersvoorspelling is goed namelijk. 8-)
pi_203908306
En ik had net een goede termijnecho. O+

Wat een top dag hier! *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203908321
Lekker blij zijn vandaag hoor, @Vaiana! *O* De termijnecho is toch wel een heel mooie mijlpaal O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:02:24 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_203908335
Het is ook helemaal geen verplichting om constant in zak en as te zitten over ellende op de wereld :D zou wat zijn zeg. Lekker blij zijn en genieten O+
disclaimer
pi_203908380
Jullie hebben helemaal gelijk. :D Het benoemen van een top dag voelde op de één of andere manier wat cru. Maargoed, voor mij is het een topdag en ben ik heel gelukkig! Zo bijzonder om zo'n inimini baby te zien bewegen op dat scherm. O+
pi_203908382
Het kleine leed is er ook nog: mijn outlook had een update nodig, maar omdat mijn laptop 5 jaar oud is heeft hij daar wat moeite mee. Kan al zeker 30 minuten dus niet mailen of mails lezen. En eigenlijk kan ik me dat tijd-technisch niet zo permitteren vandaag ;(. WAAROM klikte ik op 'nu opnieuw opstarten'?!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203908408
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:05 schreef Phaidra het volgende:
Het kleine leed is er ook nog: mijn outlook had een update nodig, maar omdat mijn laptop 5 jaar oud is heeft hij daar wat moeite mee. Kan al zeker 30 minuten dus niet mailen of mails lezen. En eigenlijk kan ik me dat tijd-technisch niet zo permitteren vandaag ;(. WAAROM klikte ik op 'nu opnieuw opstarten'?!
Ik stel dat altijd uit totdat mijn laptop me de mogelijkheid van uitstellen ontneemt. :') Precies hierom, het is altijd gedoe.
pi_203908446
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:07 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik stel dat altijd uit totdat mijn laptop me de mogelijkheid van uitstellen ontneemt. :') Precies hierom, het is altijd gedoe.
Mijn werkgever hamert nogal op snelle installaties van updates ivm mogelijke security issues. Dus ik dacht er even niet over na en dacht 'ach, dat kan wel even tussen twee mails door, ik moet toch even wat in excel doen'. Maar dat was buiten mijn laptop gerekend _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203908470
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn werkgever hamert nogal op snelle installaties van updates ivm mogelijke security issues. Dus ik dacht er even niet over na en dacht 'ach, dat kan wel even tussen twee mails door, ik moet toch even wat in excel doen'. Maar dat was buiten mijn laptop gerekend _O-.
Maar dan is het ook de schuld van je werkgever. :Y
pi_203908515
Zo blij voor je Vaiana! O+
pi_203908538
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:13 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Maar dan is het ook de schuld van je werkgever. :Y
Dat sowieso :P. Ik heb al een jaar geleden aangegeven dat mijn laptop kuren heeft. In november kreeg ik eindelijk het bestelformulier en nu... wacht ik nog... (reorganisatie olé oléeee)
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:23:54 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_203908580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:20 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat sowieso :P. Ik heb al een jaar geleden aangegeven dat mijn laptop kuren heeft. In november kreeg ik eindelijk het bestelformulier en nu... wacht ik nog... (reorganisatie olé oléeee)
Ik had dat ook, en toen kreeg ik ein-de-lijk de oproep om m te ruilen... tijdens mijn zwangerschapsverlof :')
En toen ik terug kwam van verlof was het ingetrokken en kon ik nóg een half jaar wachten :')
disclaimer
pi_203908604
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik had dat ook, en toen kreeg ik ein-de-lijk de oproep om m te ruilen... tijdens mijn zwangerschapsverlof :')
En toen ik terug kwam van verlof was het ingetrokken en kon ik nóg een half jaar wachten :')
Omg. Dat is echt naadje. On the bright side: ik ga het komende jaar überhaupt niet met zwangerschapsverlof dus I'll be ready *O*

Ik moet soms tijdens online meetings mezelf muten omdat anderen last hebben van het geluid van mijn opstijgende laptop :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:28:12 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_203908644
quote:
99s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:25 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Omg. Dat is echt naadje. On the bright side: ik ga het komende jaar überhaupt niet met zwangerschapsverlof dus I'll be ready *O*

Ik moet soms tijdens online meetings mezelf muten omdat anderen last hebben van het geluid van mijn opstijgende laptop :').
_O-
disclaimer
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:29:29 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_203908656
Mijn privelaptop gaf laatst ook kuren dus ik dacht, dat mag helemaal nog niet, want die heb ik gekocht vlak na mijn bruiloft :(

En je dan beseffen dat je bijna 9 jaar getrouwd bent :'(
disclaimer
pi_203908664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:56 schreef Phaidra het volgende:

[..]
^O^

Mijn jongste wil dagelijks mijn buik aaien. “Jouw buik is lief mama. Hij is lekker warm en zacht. En flubberig, het is net klei, maar dan zit het vast.”

:') _O-. Maar ook hier, hij vindt mijn buik écht lief, dus wie ben ik om er iets anders van te maken.
“Ik heb net zo’n dikke buik als jij, mama”

O+ :'( O+
Protège moi de mes désirs.
pi_203908682
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:29 schreef SQ het volgende:
Mijn privelaptop gaf laatst ook kuren dus ik dacht, dat mag helemaal nog niet, want die heb ik gekocht vlak na mijn bruiloft :(

En je dan beseffen dat je bijna 9 jaar getrouwd bent :'(
_O-
Time flies man!
pi_203908700
Wij mogen dus elk 3 jaar een nieuwe laptop bestellen, vanuit een persoonlijk werkbudget. Dat heeft als voordeel dat je nooit een (te) oude laptop hebt. Het nadeel is dat er niet een standaard laptop is, dus als hij kuren heeft moet je zelf met Dell bellen en duimen draaien terwijl zij langskomen om hem te fixen. :')
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:32:57 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_203908717
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:29 schreef arvensis het volgende:

[..]
“Ik heb net zo’n dikke buik als jij, mama”

O+ :'( O+
Mocht je willen }:)
disclaimer
pi_203908844
Ik heb weer plek in mijn bijkeuken!
En in mijn voorraadkast.
En in alle kamers op de 1e verdieping.
En in de garage.
*O*

... De zolder staat weer vol :D -O-
Ik ben begonnen aan de eerste laklaag op de laatste 2 binnendeuren die nog geverfd moesten worden.

Vaarwel jaren 70 bruin!
pi_203908878
Soms gaat de tijd ook veel sneller dan kan, hoor. Iets kan zomaar 10 jaar geleden zijn ineens...
Of zou het de leeftijd zijn?! Nee toch? :7
pi_203908910
Over tijd gesproken. Ik heb mijn fantastische vrije vakantiedag besteed aan (met hulp) alle kratten, dozen en bakken uit het hele huis weer naar zolder slepen. En schoonmaken. En deuren opschuren en verven. En moet nu nog een boodschappenlijstje maken, koken en boodschappen doen.
En dat terwijl kind uit logeren is. Ik heb iets toch niet helemaal goed gepland :P :')
pi_203908931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:32 schreef Vaiana het volgende:
Wij mogen dus elk 3 jaar een nieuwe laptop bestellen, vanuit een persoonlijk werkbudget. Dat heeft als voordeel dat je nooit een (te) oude laptop hebt. Het nadeel is dat er niet een standaard laptop is, dus als hij kuren heeft moet je zelf met Dell bellen en duimen draaien terwijl zij langskomen om hem te fixen. :')
Dat is ook onhandig ja.

Bij ons is het in principe ook om de 3 jaar vervangen. Maar verschillende bedrijfsonderdelen zijn gefuseerd en elk onderdeel had zijn eigen regels en keuzes wat betreft laptops. Dat moest eerst 'geharmoniseerd' worden (lees: iedereen moest er zijn plasje over doen). Sinds november zijn ze er dus eindelijk uit, maar omdat ook alle medewerkers een nieuw image met Windows 11 moeten krijgen, gaat het nog steeds heel traag -O-.

Outlook heeft er nog steeds geen zin in trouwens.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 maart 2022 @ 17:00:42 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_203909105
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:44 schreef Hupje het volgende:
Soms gaat de tijd ook veel sneller dan kan, hoor. Iets kan zomaar 10 jaar geleden zijn ineens...
Of zou het de leeftijd zijn?! Nee toch? :7
Ik ben al op het punt dat bepaalde herinneringen 20-25 jaar geleden bleken. ;( en dat voelt dan echt niet als VIJFENTWINTIG JAAR :'(
disclaimer
pi_203909130
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:00 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ben al op het punt dat bepaalde herinneringen 20-25 jaar geleden bleken. ;( en dat voelt dan echt niet als VIJFENTWINTIG JAAR :'(
Ja echt he. Over 3 maanden ben ik 22 jaar samen met mijn lief. HOE DAN.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 2 maart 2022 @ 17:04:35 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_203909151
Kun je nagaan hoe @Leandra zich voelt :7
disclaimer
pi_203909178
Het is ook wel een geruststelling dat ik twee zussen heb die 9 en 13 jaar ouder zijn dan ik. Mijn oudste zus is inmiddels over de 50 }).

Ik geef het werken op voor vandaag. Hopelijk heeft outlook er morgen wel weer zin in.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203909424
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:42 schreef Hupje het volgende:
Ik heb weer plek in mijn bijkeuken!
En in mijn voorraadkast.
En in alle kamers op de 1e verdieping.
En in de garage.
*O*

... De zolder staat weer vol :D -O-
Ik ben begonnen aan de eerste laklaag op de laatste 2 binnendeuren die nog geverfd moesten worden.
[ afbeelding ]
Vaarwel jaren 70 bruin!
Yay, dat schiet op *O*

@Vaiana, wat goed! Geniet van je dag :*

Hier ook een ouwe laptop. Updates stel ik zolang mogelijk uit en als ie dan toch moet, krijg ik meestal zo'n blauw scherm met een janksmile :')
If they say
  woensdag 2 maart 2022 @ 17:34:08 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203909450
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:04 schreef SQ het volgende:
Kun je nagaan hoe @:Leandra zich voelt :7
_O-

25 jaar geleden.. zucht O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203909483
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:32 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Yay, dat schiet op *O*
Alles wat er nog moet, heb ik expres niet benoemd, he :P Te ontmoedigend.
Ik ga binnenkort alles leren over open trappen opknappen. Enz.
  woensdag 2 maart 2022 @ 17:37:06 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203909491
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:00 schreef Vaiana het volgende:

O+ *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203909586
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:36 schreef Hupje het volgende:

[..]
Alles wat er nog moet, heb ik expres niet benoemd, he :P Te ontmoedigend.
Ik ga binnenkort alles leren over open trappen opknappen. Enz.
:D Succes maar dit heb je wel mooi al gedaan ;)
If they say
pi_203909742

[ Bericht 100% gewijzigd door arvensis op 02-03-2022 18:50:41 ]
pi_203909922
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Daarom beter geen vrouwen tussen 18 en 45 aannemen. Je weet nooit wanneer ze baringsdrang krijgen.
Heel je logistiek stuk :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203909935
Wat gaan jullie laptops lang mee. Die van mij worden iets te intensief gebruikt denk ik want 5 jaar heb ik nog nooit gered. Mijn vorige laptop ging een week na het verlopen van de garantie stuk :'(
pi_203910018
Vandaag is net nòg beter geworden. Onze keukenproblemen gaan eindelijk volledig naar wens opgelost worden, en de openstaande factuur van 750 euro wordt kwijtgescholden. *O* *O*
pi_203910381
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 17:53 schreef arvensis het volgende:

[..]
Hallo nesteldrang >:)
:N Dat heet langdurig verbouwen in een jaren 70 huis :')
Voor de beeldvorming: ik had een half jaar lang in 2 stapels 15 verhuisdozen in mijn bijkeuken staan. Moest hinkstapspringen naar mijn bed en vriend had bij het videobellen een mooie muur van (afgedekte) kratten achter zich.
Echt, wat een ruimte blijken we te hebben in huis! _O-

[ Bericht 19% gewijzigd door Hupje op 02-03-2022 18:45:14 ]
pi_203910407
@Vaiana *O*

Mijn laptop is nu 6 jaar oud. Enige issues is de a/1/shift, dus linkse toetsen die het niet altijd lekker doen. Maar ik sluit gewoon een ander toetsenbord aan, die tikt sowieso fijner.

Vandaag lekker in de tuin bezig geweest en 2 keer naar de winkels gewandeld. Hallo vitamine D voorraad :s)
pi_203910523
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:40 schreef Hupje het volgende:

[..]
:N Dat heet langdurig verbouwen in een jaren 70 huis :')
Voor de beeldvorming: ik had een half jaar lang in 2 stapels 15 verhuisdozen in mijn bijkeuken staan. Moest hinkstapspringen naar mijn bed en vriend had bij het videobellen een mooie muur van (afgedekte) kratten achter zich.
Echt, wat een ruimte blijken we te hebben in huis! _O-
OMG sorry :o ik dacht dat Vaiana dat had gepost. Heb super scheel gekeken.
pi_203910585
Ik ben een beetje aan het ontschermen en dat bevalt me prima. Wat een tijd hou je dan over :0

Ik merk dat ik moeite heb om geinteresseert mee te lezen. Hier niet zo, want wat hier geschreven wordt, vind ik eigenlijk nog steeds leuk. :) Maar echt die onzin op FB etc, het kan me gestolen worden tegenwoordig.

Het is ook een soort beschermingsmechanisme denk ik. Op mijn werk is het gewoon echt niet leuk nu, inhoudelijk gezien. De oorlog is voor heel veel mensen heeeeeeeel naar. Veel naarder dan voor mij maar mijn werk is echt vreselijk nu de risico analyses allemaal in het rood slaan.
En verder speelt er van alles waar ik geen invloed op heb maar die wel in de weg van mijn werkblijheid zitten.

Het nieuws volg ik wel maar alleen noodzakelijk. Bijvoorbeeld dat we een vermogen kwijt gaan zijn aan gas als ons contract is afgelopen.

Maar het gaat wel goed verder hoor, nu ik de instelling heb 'gooi me er maar uit als het niet bevalt' klap ik veel makkelijker mijn laptop dicht. En met verloofde gaat het ook steeds beter O+ Ze is minstens de komende 6 weken nog ziek gemeld, daarna kijken we weer verder.
pi_203910693
Oh ik heb een tijd geleden al besloten dat dat gescroll op fb me echt helemaal niks brengt. Heb geen Twitter account en ook geen insta. Hopeloos ouderwets, vast, maar het scheelt me zoveel treurnis O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203910771
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:55 schreef exode het volgende:
Ik ben een beetje aan het ontschermen en dat bevalt me prima. Wat een tijd hou je dan over :0

Ik merk dat ik moeite heb om geinteresseert mee te lezen. Hier niet zo, want wat hier geschreven wordt, vind ik eigenlijk nog steeds leuk. :) Maar echt die onzin op FB etc, het kan me gestolen worden tegenwoordig.

Het is ook een soort beschermingsmechanisme denk ik. Op mijn werk is het gewoon echt niet leuk nu, inhoudelijk gezien. De oorlog is voor heel veel mensen heeeeeeeel naar. Veel naarder dan voor mij maar mijn werk is echt vreselijk nu de risico analyses allemaal in het rood slaan.
En verder speelt er van alles waar ik geen invloed op heb maar die wel in de weg van mijn werkblijheid zitten.

Het nieuws volg ik wel maar alleen noodzakelijk. Bijvoorbeeld dat we een vermogen kwijt gaan zijn aan gas als ons contract is afgelopen.

Maar het gaat wel goed verder hoor, nu ik de instelling heb 'gooi me er maar uit als het niet bevalt' klap ik veel makkelijker mijn laptop dicht. En met verloofde gaat het ook steeds beter O+ Ze is minstens de komende 6 weken nog ziek gemeld, daarna kijken we weer verder.
Wat klote dat het op je werk niet leuk is nu. Heb je wel al meer duidelijkheid over het voortbestaan van het functie eigenlijk? Want die onzekerheid er bij lijkt me ook killing.
Fijn dat het met je verloofde steeds beter gaat!

@Vaiana wat fijn van de goede echo O+
  woensdag 2 maart 2022 @ 19:30:42 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_203911117
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 18:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daarom beter geen vrouwen tussen 18 en 45 aannemen. Je weet nooit wanneer ze baringsdrang krijgen.
Heel je logistiek stuk :{w
Ik heb écht voor zo'n bedrijf gewerkt hoor ;(
disclaimer
  woensdag 2 maart 2022 @ 19:32:31 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_203911141
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef Vanyel het volgende:
Oh ik heb een tijd geleden al besloten dat dat gescroll op fb me echt helemaal niks brengt. Heb geen Twitter account en ook geen insta. Hopeloos ouderwets, vast, maar het scheelt me zoveel treurnis O+
Ik heb mijn facebook gedelete. Nu moet ik nog stoppen/minderen met fok en dan is alles goed. O+
disclaimer
pi_203911156
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef Vanyel het volgende:
IG vind ik wel leuk, foto's kijken zonder tekst, heerlijk.
Maar verder kijk ik dus amper meer op schermpjes en dat is voor mij een grote verandering. Maar bevalt prima.
pi_203911324
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:10 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wat klote dat het op je werk niet leuk is nu. Heb je wel al meer duidelijkheid over het voortbestaan van het functie eigenlijk? Want die onzekerheid er bij lijkt me ook killing.
Fijn dat het met je verloofde steeds beter gaat!

@:vaiana wat fijn van de goede echo O+
De situatie in de wereld kan dat proces wel versnellen. Het klinkt wat vaag allemaal, maar mijn werkwereld is echt waardeloos nu.
Maar ach, niemand is onmisbaar behalve ik ;) Werk is gewoon kut nu, maar ik denk dan steeds 'ik doe wat ik kan en ik ben goed in mijn werk en willen ze mij eruit hebben, succes!'
En on the bright side, ik werd gisteren zakelijk uitgenodigd voor de Klassieker (voetbal he) dus ik mag interessant gaan doen tussen de Bobo's.
pi_203911505
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 19:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb mijn facebook gedelete. Nu moet ik nog stoppen/minderen met fok en dan is alles goed. O+
o|O
pi_203913242
Ik ben nooit aan de socials begonnen, nog meer tijd 8-) En nog ben ik uren per dag bezig met nieuws en fok lezen :'). Oh, en échte boeken al was de laatste die ik vandaag uit las wel heul saaaai.
If they say
  woensdag 2 maart 2022 @ 21:55:21 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_203914229
Hebben jullie nog tips? TRV / Schotland
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_203914732
Ooooh, Schotland O+. Ik zou met mn dochter gaan nadat ze haar VWO gehaald had. Ging niet door vanwege omstandigheden. Toen zouden we na haar afstuderen gaan maar toen was er iets met corona...en ondertussen heeft ze een baan en eigen leven. Hoop er ooit nog es heen te gaan.

Hier dus geen tips maar wens je wel een supergave en mooie tijd daar :)
If they say
pi_203917508
oeh, Schotland :Y . Ik denk dat we voor de zomer nog iets gaan regelen. We hebben nu net het laatste geld terug van de zomer 2020 die gecancelt werd :P
Wij gaan tot nu toe steeds 2 keer een week in een self-service huisje. Meestal 1 op de ruimte, middle of knowhere, richting noorden/westen. En de andere nabij een kleine stad. En dan van daaruit dagtripjes maken.
pi_203918386
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:00 schreef Vaiana het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn O+ *O*
  donderdag 3 maart 2022 @ 15:00:04 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203922571
Zo, ik ben vanmiddag met Soneal op een terrasje in het dorp gaan lunchen en toen dacht ik dat ik er wel een lokaal biertje bij kon nemen...
Volgende keer hou ik me gewoon weer aan de tussen 16.00 en 04.00 uur regel :X :')

Nou ja, de naam zegt het al :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 maart 2022 @ 15:54:39 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_203923310
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:00 schreef Leandra het volgende:
Zo, ik ben vanmiddag met Soneal op een terrasje in het dorp gaan lunchen en toen dacht ik dat ik er wel een lokaal biertje bij kon nemen...
Volgende keer hou ik me gewoon weer aan de tussen 16.00 en 04.00 uur regel :X :')

Lallandra O+
disclaimer
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:01:04 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203923409
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:54 schreef SQ het volgende:

[..]
Lallandra O+
Ja :')
Gelukkig waren we lopend heen en moesten we dus ook weer lopend terug, dat hielp wel zeg maar :')
En dan heb ik van 17.30 tot 18.30 ook nog een of andere buitensportles en om 19.30 is het lokale verkiezingsdebat in het dorpshuis, waar ik eigenlijk wel naartoe wilde....
Gelukkig hebben we zo riant geluncht dat ik tussen 18.30 en 19.30 wel even een boterham kan nemen na het douchen :D

Nou ja, qua beweging compenseer ik vandaag wel zeg maar *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:09:45 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203923541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 15:00 schreef Leandra het volgende:

Ja, maar hállo, het was er ook wel weer voor O+ Staat genoteerd trouwens, die brouwerij.

Ik ging tuinieren met mijn pa. Voortuin als door een ringetje te halen yeah.
pi_203923569
Had je er gelijk 5 genomen Leandra? :D
pi_203923625
Zo.. ik blijk achteraf toch ook Corona te kunnen krijgen :{
Expres geen carnaval gaan vieren omdat ik dat nog niet zag zitten in een overvolle tent en zonder testen voor toegang (en omdat ik oud en saai wordt maar dat zeg ik er niet bij :P ) maar toch positief. Geen idee waar ik het heb opgedaan, maar dat maakt ook niet uit. Misschien op het werk want ik was nummer 5 maar wel allemaal op de zelfde dag dus ook vreemd.

Balen vooral voor de kindjes, want vandaag en morgen was/ben ik vrij en zouden een dag gaan zwemmen nu dat op het werk weer kan.

En ik probeer dan maar een beetje geïsoleerd te zitten (al gaat dat dadelijk met etenstijd al mis want er zal gekookt moeten worden en eerlijk is eerlijk geloof ik niet dat man dat gaat lukken het geen dat in huis is. En sowieso kan helemaal isolatie niet want geen extra slaapplek waar ik apart kan liggen).

Klachten vallen mee alleen een kriebel in de keel. Al begint nu de algehele lamlendigheid ook wel en lichte hoofdpijn. Maar ik denk dat dat wellicht ook wel komt door het hangen in een niet super fijne bureau stoel.

Met name de oudste is een beetje panisch.. die wil echt zo ver mogelijk van me weg 😒

Nou nog wachten op ggd resultaat maar de zelftest was vrij snel positief, na 30 seconden zag ik het lijntje met de zaklamp al staan en vrij snel daarna echt duidelijk. Dus ik verwacht geen vals positief :P
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:16:22 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203923671
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:11 schreef PoesInDoos het volgende:
Had je er gelijk 5 genomen Leandra? :D
:D
Nee, maar deze was ehm... behoorlijk stevig :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:17:09 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203923679
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:09 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ja, maar hállo, het was er ook wel weer voor O+ Staat genoteerd trouwens, die brouwerij.

Ik ging tuinieren met mijn pa. Voortuin als door een ringetje te halen yeah.
Mocht je in de buurt zijn ben je welkom ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:18:28 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203923701
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:13 schreef hilliebillie het volgende:
Zo.. ik blijk achteraf toch ook Corona te kunnen krijgen :{
Expres geen carnaval gaan vieren omdat ik dat nog niet zag zitten in een overvolle tent en zonder testen voor toegang (en omdat ik oud en saai wordt maar dat zeg ik er niet bij :P ) maar toch positief. Geen idee waar ik het heb opgedaan, maar dat maakt ook niet uit. Misschien op het werk want ik was nummer 5 maar wel allemaal op de zelfde dag dus ook vreemd.

Balen vooral voor de kindjes, want vandaag en morgen was/ben ik vrij en zouden een dag gaan zwemmen nu dat op het werk weer kan.

En ik probeer dan maar een beetje geïsoleerd te zitten (al gaat dat dadelijk met etenstijd al mis want er zal gekookt moeten worden en eerlijk is eerlijk geloof ik niet dat man dat gaat lukken het geen dat in huis is. En sowieso kan helemaal isolatie niet want geen extra slaapplek waar ik apart kan liggen).

Klachten vallen mee alleen een kriebel in de keel. Al begint nu de algehele lamlendigheid ook wel en lichte hoofdpijn. Maar ik denk dat dat wellicht ook wel komt door het hangen in een niet super fijne bureau stoel.

Met name de oudste is een beetje panisch.. die wil echt zo ver mogelijk van me weg 😒

Nou nog wachten op ggd resultaat maar de zelftest was vrij snel positief, na 30 seconden zag ik het lijntje met de zaklamp al staan en vrij snel daarna echt duidelijk. Dus ik verwacht geen vals positief :P
Wat zonde, net nog op het randje en dan ook nog met die vrije dagen.... beterschap :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203923997
Balen, @hilliebillie

Ik moest op controle voor mijn lenzen en aangezien ik nog steeds naar de opticien in mijn oude stad ga, heb ik er maar een dagdeel shoppen van gemaakt. Met corona weinig kleding gekocht en mijn graag gedragen kleding heeft inmiddels vrijwel allemaal gaatjes bij de broeksknoop :(
En als boer Tinus in de stad me (weer eens) verbaasd over hoe weinig mensen zich nog aantrekken van corona.
Daarna het laatste laklaagje op de deuren gesmeerd. *O*
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:46:48 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203924013
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef Hupje het volgende:
Balen, @:hilliebillie

Ik moest op controle voor mijn lenzen en aangezien ik nog steeds naar de opticien in mijn oude stad ga, heb ik er maar een dagdeel shoppen van gemaakt. Met corona weinig kleding gekocht en mijn graag gedragen kleding heeft inmiddels vrijwel allemaal gaatjes bij de broeksknoop :(
En als boer Tinus in de stad me (weer eens) verbaasd over hoe weinig mensen zich nog aantrekken van corona.
Daarna het laatste laklaagje op de deuren gesmeerd. *O*
Ook een stenen aanrechtblad?

LIF / Damesbroeken die je shirts heel laten
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203924132
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yup, that’s it. Sinds ik er bewust van was dat ik met mijn buik langs het aanrecht schoof/leunde, doe ik dat niet meer en blijft mijn kleding heel. :)
  donderdag 3 maart 2022 @ 16:56:13 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203924148
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef vencodark het volgende:

[..]
Yup, that’s it. Sinds ik er bewust van was dat ik met mijn buik langs het aanrecht schoof/leunde, doe ik dat niet meer en blijft mijn kleding heel. :)
Ik heb tegenwoordig af en toe zelfs een schort om :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203924319
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jup, en ik weet het. Ik probeer er aan te denken dat ik bij het koken mijn shirt in mijn broek stop, maar kennelijk vergeet ik dat dus toch soms. En aangezien mijn meeste kleding niet zo'n fantastische kwaliteit is, gaat het dan snel.

Ik heb ook een schort, maar dat gaat wel ver, hoor :P Die draag ik bij bloem/meel activiteiten met zwarte kleding, verder eigenlijk nooit.
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:38:15 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_203924624
Ik draag gewoon alleen nog maar leggings nu :7
disclaimer
  donderdag 3 maart 2022 @ 17:40:33 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_203924652
Oké nee dat is niet waar.
Soms vergeet ik dat aanrechtblad weer even en dan hoor ik mijn shirt weer rippen gewoon :') kakzooi
disclaimer
  donderdag 3 maart 2022 @ 18:51:50 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203925603
Ik ga gewoon zo min mogelijk bij het aanrecht staan. Werkt prima.
pi_203925626
Ik sta de halve dag bij het aanrecht en heb nergens last van.
Kunststof O+ O+
pi_203927584
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb tegenwoordig af en toe zelfs een schort om :D
Dat deed ik wel tijdens mijn zwangerschap! :D Ik moest toen gelijk aan mijn oma van vroeger denken. :')
pi_203928998
Ik zou dat ook beter wel kunnen doen eigenlijk.. buiten het gaatjesfeit om, kan ik ook goed vet laten spetteren als ik sta te koken #keukenprinses #not :D :')
  Moderator donderdag 3 maart 2022 @ 21:03:43 #105
382129 crew  Donna
pi_203929086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou dat ook beter wel kunnen doen eigenlijk.. buiten het gaatjesfeit om, kan ik ook goed vet laten spetteren als ik sta te koken #keukenprinses #not :D :')
Ik ook. En precies altijd als je je mooiste of nieuwste shirt draagt
  donderdag 3 maart 2022 @ 21:18:24 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203929464
Ik heb een granieten blad en m'n enige shirts met gaatjes heb ik van SQ gekregen _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:25:48 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_203932938
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2022 21:18 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb een granieten blad en m'n enige shirts met gaatjes heb ik van SQ gekregen _O-
Oh nou sorry voor de gratis kapotte kleren dan.
disclaimer
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:27:44 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_203932949
Ik heb gisteravond redelijk out of the blue en zonder vooronderzoek een camping (karige stacaravan) geboekt in Normandie voor de zomervakantie en nu heb ik allemaal koudwatervrees.
Ik weet zelf ook wel dat het vast goed komt maar toch. :')
disclaimer
pi_203933031
Herkenbaar @SQ
Vakantie is ook wat je er zelf van maakt, komt vast goed.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:52:04 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_203933087
Ja precies. Nou ja, ik durfde nog geen tent aan omdat de jongste nog (lange!) middagdutjes doet en onze tent voor 5 personen én vooral de spullen voor 5 personen wel wat klein is.
Maar je hebt 10.000 campings in Frankrijk ook echt, wat kies je dan :')
Nu dan maar voor normandie gekozen vanwege de interessante historie en omdat het in 1 dag te rijden is. Ik ben benieuwd! De laatste jaren zijn we eigenlijk niet verder gekomen dan een weekje center parcs Zandvoort. Was nog duurder dan 2 weken Frankrijk. :')
disclaimer
  vrijdag 4 maart 2022 @ 07:53:52 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203933106
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 07:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh nou sorry voor de gratis kapotte kleren dan.
Oh crap, zo bedoelde ik het niet. Sorry! Ik draag ze veel en graag enzo.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 4 maart 2022 @ 08:34:37 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_203933395
Haha je hoeft dat niet plichtmatig te zeggen hoor ;) het stond er alleen een beetje gek zo.
disclaimer
pi_203933806
Wij zijn voor de meivakantie nog voor 1 week Frankrijk aan het kijken. Nu de mondkapjes plicht eraf is, denk ik serieus aan Disney (niet een week....zo rijk zijn we niet). Maar verloofde twijfelt. De tweede week meivakantie hebben we al geboekt in de Lot.
Maar inderdaad wat een keuze in Frankrijk, ik kijk zelf graag op charme camping sites etc.
Normandie is wel echt enorm mooi en als Rusland binnenvalt, heb je genoeg bunkers om te schuilen SQ.

Voor de zomer weten we het niet zo goed, we willen graag naar Zuid Zweden, maar dat is echt wel een stuk duurder en minder maar onze smaak dan Midden Zweden vorig jaar was.
En we merkten vorige zomer toch wel dat B vriendjes om zich heen miste. Dus daar willen we nu wel wat meer rekening mee houden.
pi_203933898
Gaatjes in shirts, eigenlijk zou je een riem moeten hebben zonder dat uitstekende stokje (hoe heet zo'n onderdeel eigenlijk...). Maar ze zijn er weinig. Ik heb zo'n riem gekocht die je door de voorste lusjes doet en dan achter je rug langs, maar volgens mij trek je daar die lusjes op den duur mee los, want het trekt er best wel aan. En de broek waar ik dat ding voor gekocht had, is geen spijkerbroek, maar veel dunner, dus sowieso sneller stuk.
Ik ga nog eens wat anders zoeken of ik haal een extra ringetje, dan kan ik hem langer maken en aan de voorkant vastmaken. Dat elastiek is wel lekker namelijk.

Zomervakantie, we hebben nog niks besloten. Ik vind op vakantie lastig, maar misschien maar weer eens kijken of we een compromis kunnen sluiten ergens...

Waar is het zonnetje gebleven... beetje grijs buiten.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 09:34:43 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203933945
Ik draag geen riem :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203933971
Ik draag ook geen riem en heb ook gaatjes, de buik is ook geen verklaring, verloofde is het soort dat een six pak krijgt van stofzuigen en die heeft ook gaatjes in haar shirts etc.

Wat een heerlijke dag weer! Zo de hoge druk spuit maar eens lenen van de buren voor de achtertuin. De tuin lenteklaar maken 8-)
pi_203933982
T-shirts met gaatjes worden hier gewoon slaapshirts.
#sexy.
pi_203934050
Shirts met gaatjes |:(
Dit aanrecht is net iets hoger dan de vorige. Ik probeer mijn shirts in mijn broek te stoppen, maar ik vergeet het toch weleens als ik snel een broodje smeer.

Ik moet nog steeds eens al mijn shirts nagaan en minstens de helft weggooien ivm gaatjes. Maar onder een sweatshirt zijn ze nog wel prima. En als ik ze wegdoe, moet ik nieuwe kopen, en deze zitten zo lekker :D
  vrijdag 4 maart 2022 @ 09:49:51 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_203934062
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Shirts met gaatjes |:(
Dit aanrecht is net iets hoger dan de vorige. Ik probeer mijn shirts in mijn broek te stoppen, maar ik vergeet het toch weleens als ik snel een broodje smeer.

Ik moet nog steeds eens al mijn shirts nagaan en minstens de helft weggooien ivm gaatjes. Maar onder een sweatshirt zijn ze nog wel prima. En als ik ze wegdoe, moet ik nieuwe kopen, en deze zitten zo lekker :D
Ja dit alles. En als ik dan online ga shoppen zijn er 10 miljoen opties ;(
En de mode is mega oversized ook gecombineerd met cropped... wtf.
disclaimer
pi_203934078
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:38 schreef vencodark het volgende:
T-shirts met gaatjes worden hier gewoon slaapshirts.
#sexy.
#teamsleepnaked
pi_203934088
Shoppen, oh ja, ik ga volgende week weer naar kantoor. Uhm, even kijken of er iets in de kast hangt wat ik aan kan doen :o
  vrijdag 4 maart 2022 @ 09:53:03 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_203934099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:51 schreef exode het volgende:

[..]
#teamsleepnaked
Huuu nee. Dan gaat mijn vel overal plakken :')
disclaimer
pi_203934103
quote:

[..]
#teamsleepnaked
#teampyjamaensokken :') (zonder sokken krijg ik kramp in mn poten... )
  vrijdag 4 maart 2022 @ 09:54:09 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_203934113
Ik heb echt best veel leuke kantoorkleding maar ik ben gewoon te dik voor het meeste. Zou graag willen dat ik een paar maanden supergedisciplineerd kon zijn en die 20 kilo lozen maar ja he. Chocolade is zo lekker.
disclaimer
pi_203934114
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Huuu nee. Dan gaat mijn vel overal plakken :')
Onder wat voor dekbed slaap jij joh?
pi_203934121
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb echt best veel leuke kantoorkleding maar ik ben gewoon te dik voor het meeste. Zou graag willen dat ik een paar maanden supergedisciplineerd kon zijn en die 20 kilo lozen maar ja he. Chocolade is zo lekker.
Ik heb 3 dozen met hele leuke kleding op zolder staan #Teamermoet20kiloaf
pi_203934134
Dat al mijn 8 directe collega's healthfreaks zijn helpt ook niet overigens.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 09:56:49 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_203934145
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:54 schreef exode het volgende:

[..]
Onder wat voor dekbed slaap jij joh?
Ligt niet aan mijn dekbed maar aan mijn chemie :P

En mijn hangvellen ook wel.
disclaimer
pi_203934161
Naakt slapen vind ik helemaal niks. In de winter full throttle en in de zomer minimaal ondergoed/top.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 10:00:20 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203934180
#teamsleepnaked
Met een hydrofielluier tussen mijn plakdijtjes. :’)
(Ik heb het voordeel dat mijn boobjes ondanks flink overgewicht de potloodtest nog steeds doorstaan, dus die plakken niet. ;) )

Ik begin nagenoeg altijd met mijn elektrische voetendekentje aan, want met koude voeten kan ik niet slapen en eindig vaak met mijn voeten onder de deken uit want te warm. :’)

Maar ik kan rustig met warme voeten in bed gaan liggen en dat ze dan ineens koud worden. :X
pi_203934195
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb echt best veel leuke kantoorkleding maar ik ben gewoon te dik voor het meeste.
Ik heb niet eens echt leuke kleding, heb een stom figuur en geen verstand van mode (en weinig interesse) dus loop vrijwel altijd in een spijkerbroek met shirtje. Wat nu extra benadrukt dat ik na de vorige afvalpoging die kilo's gewoon weer erbij heb gekregen :')
  vrijdag 4 maart 2022 @ 10:14:29 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_203934356
Gut, de aftakeling is hier wel in volle gang _O-
disclaimer
pi_203934429
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
Zekers, Ik hoef niet naar kantoor, dus heb niet veel fatsoenlijks in de kast nodig.. Ik zit nu in een groen joggingvest van E10 van de C&A.. gisteren had ik dezelfde aan in het rood, ook E10.. Dan ben je wel verloren.. :D
pi_203934435
Echt niet!
Wij kijken Lang de Liefde en dan zie ik steeds die leeftijden staan en zeg tegen verloofde 'Ik droog wel een stuk beter op he.' Ze knikt altijd netjes dus het zal wel kloppen. :+
  vrijdag 4 maart 2022 @ 10:58:01 #135
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203934823
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 10:14 schreef SQ het volgende:
Ik ga zometeen even voor de spiegel staan en mezelf een dik compliment geven.
Damn GURRRRRRLLLLLL LOOKIN’ FINE

Is misschien niet zo, maar als ik het niet tegen mezelf zeg…
  vrijdag 4 maart 2022 @ 10:59:46 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203934846
En mijn haar zit ook al zo mooi en is zo mooi lang en krullerig. Ik hou zoveel van mezelf. 💜💜💚💙💜❤
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:00:14 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203934853
En ik maak zo’n leuke grapjes altijd. Ik ben echt fantastisch
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:00:57 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203934863
Nee. Ik plaats geen foto’s. Sorry. Maar als jullie willen kan ik wel een only fans account openen op Instagram.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:07:18 #139
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_203934913
quote:

[..]
#teamsleepnaked
Dit "durf" ik niet ivm evt brand ofzo :') ik kan de gedachte niet loslaten dat ik dan in mn nakende niks met mn hele huishouden op de stoep naar mn brandende huis sta te kijken. Totaal onrealistisch i know :') _O-
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:14:10 #140
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203934984
quote:

[..]
#teamsleepnaked
Altijd. Of nou ja, soms een slipje anders heb je van die plakflappen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_203934985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Dit "durf" ik niet ivm evt brand ofzo :') ik kan de gedachte niet loslaten dat ik dan in mn nakende niks met mn hele huishouden op de stoep naar mn brandende huis sta te kijken. Totaal onrealistisch i know :') _O-
Wij hebben middenin de nacht brand gehad en ik stond netjes aangekleed buiten hoor. Nou ja netjes, sjappie jappie joggingbroek.
Als er een logee is, doe ik wel netjes wat aan overigens. En verloofde ook.
pi_203935065
Wel een slipje aan inderdaad maar verder niets. Man ook alleen boxershort aan.
En ook team koude voeten vaak. Al heb ik er met m’n lelijke degelijke Birkenstock sloffen toch echt wel minder last van. En anders warm ik ze bij man op >:)
En de enkele keer dat hij zijn voeten bij mij opwarmt eindigt hij met vrij snel warme voeten en ik met ijspegels ;(

Maar goed. Man heeft het sowieso altijd een graad warmer dan ik, daar ga ik pas van plakken :{
pi_203935138
Ik draag altijd een simpel shirtje in bed (zonder gaatjes, dat fenomeen is mij onbekend). Omdat ik wel een gigantische koukleum ben en er op onze slaapkamer dag en nacht twee ramen open staan, leg ik 's avonds een hittepit in bed. Zo lekker. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 11:47:24 #144
73386 Fazz
onderweg
pi_203935341
Bij mij wisselt het echt per nacht wat ik aantrek. Afgelopen week een nacht in onderbroek (+sokken :+ ) en een nacht met legging/shirt/trui/sokken geslapen. Soms lukt het gewoon niet om warm te worden lijkt wel :?
pi_203935696
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:49 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja dit alles. En als ik dan online ga shoppen zijn er 10 miljoen opties ;(
En de mode is mega oversized ook gecombineerd met cropped... wtf.
Ik was laatst even in de stad en dan zie je leuke shirtjes op de tafels opgevouwen liggen.
Vouw je ze uit…zijn het korte topjes. -O-
Keer op keer op keer. :{w
pi_203935717
Team sokken. Met koude voeten val ik echt niet in slaap. :N

De gemeente stuurde een brief met informatie over het plan van aanpak voor het groen in ons dorp. Binnenkort is de informatie bijeenkomst. Die kon eerst niet doorgaan door corona. Ik weet niet wat het totale plan is, maar het gedeelte vóór ons huis is al afgerond... Oja, en ze sturen een kleurenprintje mee van de plannen. Helaas staat daar het naastgelegen dorp op :')
pi_203935974
Sokken alleen in de winter als ik nog even lees.. Zodra ik ga slapen doe ik ze weer uit, want anders slaap ik niet fijn :D

Wel geitewollensokken, nog door mijn oma gebreid O+
pi_203936728
Met sokken aan in bed krijg ik echt geen warme voeten als ze al koud zijn. De enige manier om ze dan warm te krijgen is of opwarmen aan m’n man met lichaamswarmte of met een warme kruik ofzo. Eenmaal koud is koud bij mijn voeten dan moeten ze echt met warmte worden opgewarmd helaas.
pi_203936780
Ik slaap altijd in een boxer van manlief. Soms shirt met lange mouwen, soms een hempje, soms niks. In de winter wel met sokken.. ik kan niet slapen met koude voetjes.

Die gaatjes heb ik ook. Ik dacht altijd dat het kwam van een rits van je jas.
Riem draag ik niet. In dit huis hebben we een granieten aanrechtblad, in het oude hout met zo'n laagje. Ik kwam er gisteravond achter dan mijn lievelingstrui een gaatje heeft 😢
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203936955
Als verloofde sokken gaat dragen in bed, gaat het huwelijk niet door.
pi_203937085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef exode het volgende:
Als verloofde sokken gaat dragen in bed, gaat het huwelijk niet door.
Ik ben pas sokken gaan dragen in bed nadat ik getrouwd was :+ dus pas maar op.
pi_203937156
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik ben pas sokken gaan dragen in bed nadat ik getrouwd was :+ dus pas maar op.
Daarom zijn we al ruim 2 jaar verloofd, ik vertrouw het niet.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 14:39:01 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_203937443
ik vind het pas echt grappig om te zien hoe kinderen slapen. Mijn oudste heeft zo'n beetje de helft van haar bezit in haar bed liggen en het verbaast me regelmatig dat ze zichzelf er nog tussen krijgt gepropt. En het is voor haar geen random zooi, het is echt met zorg allemaal uitgekozen en neergeplant. En als we de bedden dan verschonen (gelukkig doe ik dat niet wekelijks) is het ook altijd een klein drama want dan moet ze weer opnieuw beginnen. :')

Mijn middelste duldt alleen maar "poesje" in zijn bed (zo'n turquoise glitteroog knuffelpanter). Elk ander item wordt er resoluut uit gebonjourd.
disclaimer
pi_203937705
Juul heeft een heel arsenaal aan knuffels in haar bed, zorgvuldig gerangschikt en dat moet elke week opnieuw, want wij verschonen de bedden elke week. Ze slaapt het liefst in een prinsessen nachtjapon. Het moet volledig donker zijn in haar kamer. Met verschonen komen we ook regelmatig andere dingen in bed tegen zoals Lego, sokken, speelservies etc.
B heeft 2 kleine knuffels in bed, die zou het liefste ook zijn bed vol leggen, maar dat kan niet met zijn huisstofmijtallergie. Hij slaapt altijd alleen in zijn onderbroek, ongeacht het weer. Hij slaapt met 2 nachtlampjes want donker is eng.

Slapen jullie kinderen ook zo wild? Ze gaan het hele bed door 's nachts.
pi_203937726
Bereid jullie voor op een slanke exode in de zomer. Verloofde is bij dietiste geweest en ze mag nu 3 weken heel veel niet eten en dan steeds iets erbij. Dit om te kijken waar ze op reageert. Ik heb beloofd mee te gaan doen.....MAAR ze mag wel bier en wijn dus dat wordt een bijzonder dieet.
pi_203937797
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:57 schreef exode het volgende:
Bereid jullie voor op een slanke exode in de zomer. Verloofde is bij dietiste geweest en ze mag nu 3 weken heel veel niet eten en dan steeds iets erbij. Dit om te kijken waar ze op reageert. Ik heb beloofd mee te gaan doen.....MAAR ze mag wel bier en wijn dus dat wordt een bijzonder dieet.
Succes alvast.
Werewolf
pi_203937798
@exode fodmap? Dat hielp hier goed voor mijn PDS.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 15:24:07 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_203938049
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:55 schreef exode het volgende:

Slapen jullie kinderen ook zo wild? Ze gaan het hele bed door 's nachts.
Alleen maar als ze tussen ons in liggen. En vooral die kleine. Krijg je ineens zo'n volgezompte plaspamperkont in je gezicht ;(
disclaimer
pi_203938288
De oudste sliep wel altijd wild als hij ooit bij ons in bed lag. Die legden we dus ook al snel weer terug aangezien ik niet graag slaap met voeten in m’n neus en/of een knietje in m’n kruis.
De jongste lag er altijd ineens als we ‘s ochtends wakker werden. Daar merkte we niks van.

Oudste heeft een paar knuffels in z’n bed waarvan hij een deelt met z’n zus ‘co-knuffelschap’
De jongste heeft ook een hele voorraad. De ene keer netjes georganiseerd, de andere keer iets minder netjes. Verder slaapt ze in haar uberzachte unicorn-slaapzak waar ik stiekem wel een beetje jaloers op ben :D echt zo knuffelig
pi_203938665
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:04 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode fodmap? Dat hielp hier goed voor mijn PDS.
Ja klopt, ah fijn om te horen! Heb je nog tips? Vooral geen gluten wordt lastig denk ik. Mag ook via DM hoor.
pi_203938843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:13 schreef exode het volgende:

[..]
Ja klopt, ah fijn om te horen! Heb je nog tips? Vooral geen gluten wordt lastig denk ik. Mag ook via DM hoor.
Het is alweer 7 jaar geleden, maar heb een paar onverwachte triggers gevonden. Dat en hypnotherapie hebben me van 90% van de klachten geholpen.

SPOILER
pi_203939822
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:29 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Het is alweer 7 jaar geleden, maar heb een paar onverwachte triggers gevonden. Dat en hypnotherapie hebben me van 90% van de klachten geholpen.

SPOILER
Fijn, dank je wel voor je uitgebreide reactie.
Ik ga me er eens verder in verdiepen. Er staan nu eigenlijk maar 4 dingen op de lijst die ze moet schrappen, de rest heeft ze al 3 maanden niet gegeten cq gedronken. Ze is nu vooral bang dat ze alleen maar meer gaat afvallen, ze moet eigenlijk aankomen nu.
Maar dat gluten is dus wel een dingetje.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 17:41:21 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203939900
Jeetje @exode wat goed dat je meedoet. En wat fijn dat bier en wijn mag.

Ik doe ook een goed dieet joh :+ Elke molecuul bier of wijn, zodra ik er weer zin in heb, leidt dus tot een soort superkater met hoofdpijn. Gister nam ik dus een slokje van een biertje van iemand anders en vandaag de hele dag spijt van. Alleen al geen alcohol heeft hier tot -5 kg geleid. Ook weleens goed hoor :X

En qua slapende kinderen is Max idem aan jouw oudste @SQ Een enorme bende aan knuffels in bed, zorgvuldig gesorteerd. En daartussen ligt hij dus ergens.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 18:21:08 #164
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_203940463
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 16:13 schreef exode het volgende:

[..]
Ik post niet vaak. Maar mijn collega heeft ook PDS en heeft een website met recepten. Er staat bij of het glutenvrij, low FODMAP en/of lactosevrij is. Zij kan zelf ook geen gluten en lactose verdragen.
Www.Fionakookt.nl
Wie weet heb je er iets aan.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 maart 2022 @ 18:45:13 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_203940789
Even kijken, ik slaap in een nachthemd van Essenza, draag alleen maar jurken en ga normaal gezien met de vouwwagen naar Bretagne deze zomer.

/spuit elf opsom
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 19:21:23 #166
382129 crew  Donna
pi_203941427
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:14 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Altijd. Of nou ja, soms een slipje anders heb je van die plakflappen.
_O- _O- _O- _O-
Hahahha. Ja dit ja.

#teamslipje
#teamnietopvakantie
#teamjeans
  vrijdag 4 maart 2022 @ 19:39:25 #167
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_203941807
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 15:24 schreef SQ het volgende:

[..]
Alleen maar als ze tussen ons in liggen. En vooral die kleine. Krijg je ineens zo'n volgezompte plaspamperkont in je gezicht ;(
Ze hebben dan altijd ook opeens 6 ellebogen ;(
  zaterdag 5 maart 2022 @ 06:42:46 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203948724
Mijn oudste slaapt daarom nooit bij ons. Die deed dit als baby al en was dan ook met negen eigen om naar haar eigen bed. De jongste is veel rustiger en slaapt nu (bijna een jaar!) nog regelmatig in de cosleeper.

Oh, en teamonderbroekenvoedingstop. Echt geen sokken, da's veel te warm. Die droeg ik alleen tijdens m'n zwangerschappen tegen de kramp. En in de winter een voedingstop met lange mouwen, want anders te koud als ik eruit moet om te voeden. Naakt trek ik niet, dan plakt alles, ook onder mijn fantastische donzen dekbed. Ik overweeg wel een zwaartedeken, dat heb ik een keer geprobeerd en is zo fijn! En ikea verkoopt ze nu voor een prima prijsje.
pi_203949082
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 14:16 schreef exode het volgende:

[..]
Daarom zijn we al ruim 2 jaar verloofd, ik vertrouw het niet.
Verstandig ;)
Succes met het dieet,hopelijk gaandeweg meer duidelijkheid :*

@SQ ik heb ook een kind met een bed vol. Hier zijn het knuffels, ze past er zelf amper bij, slaapt altijd op het randje. Maar ze staan er op een bepaalde volgorde in, dus als ik het bed verschoon dan is ze weer even zoet om alles op de goede plek te zetten. En ze slaapt nogal onstuimig, ik hoor regelmatig kreten "zus niet doehoen!!!" en haar bril over het nachtkastje schuiven omdat ze er tegenaan mept enzo , vaak liggen er ook een aantal knuffels naast het bed 's morgens :') .

Mijn oudste heeft haar e-reader en bril in bed liggen. Ik heb al een paar keer gezegd dat ze zeker die bril beter op haar nachtkastje kan leggen, maar dat doet ze niet. So far so good, maar er komt natuurlijk een dag dat ze er bovenop gaat liggen en dan hebben we heeft ze een probleem :')
  zaterdag 5 maart 2022 @ 11:12:03 #170
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203950722
Als er een kind bij ons in bed slaapt, gaat mijn man altijd in het lege bed slapen, dan slaapt iedereen tenminste. Gelukkig slaapt oudste nooit meer bij ons want die heeft een stapelbed :D
pi_203953710
Man slaapt overigens wel eens bij een van de kinderen in bed. Maar dat is dan een foutje #slaapwandelaar
Meestal wordt ik wel wakker als hij gaat spoken maar niet altijd. Dan komen de kinderen me op een gegeven moment wakker maken, want die krijgen papa met geen mogelijkheid uit bed.

Tegen de tijd dat er vriendjes/vriendinnetjes zijn die blijven slapen krijgen ze een slot op de deur. Nogal awkward anders.
Heeft sowieso al voor rare momenten gezorgd 😅
pi_203953940
T slaapt wel eens voor de gezelligheid bij mij. M slaapt dan in T haar bed.

Ik heb een goede daad verricht vandaag. Ik heb een loslopend paard gered.
We reden weg bij de sporthal en toen rende er een paard op de weg, 2 kinderen erachteraan. M heeft de auto stil gezet op afstand. Ik ben uitgestapt en op het paard afgelopen. Toen ie gras ging eten heb ik het holster gepakt en hem om laten keren. Hij liep als een mak lammetje met me mee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203954350
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 15:40 schreef hilliebillie het volgende:
Man slaapt overigens wel eens bij een van de kinderen in bed. Maar dat is dan een foutje #slaapwandelaar
Meestal wordt ik wel wakker als hij gaat spoken maar niet altijd. Dan komen de kinderen me op een gegeven moment wakker maken, want die krijgen papa met geen mogelijkheid uit bed.

Tegen de tijd dat er vriendjes/vriendinnetjes zijn die blijven slapen krijgen ze een slot op de deur. Nogal awkward anders.
Heeft sowieso al voor rare momenten gezorgd 😅
Haha, ik ben in mijn studententijd ook weleens wakker geworden met een onbekend meisje in mijn bed. Bleek een slaapwandelende logee van een huisgenoot. Daarna ging mijn slaapkamer 's nachts ook op slot inderdaad.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 18:48:17 #174
344469 Amsel
zonder t
pi_203956291
Goeie actie @Vicky!

Mijn kinderen hebben al weken hun eigen bed niet gezien, ze slapen standaard bij mij. Man slaapt apart _O- Ongewone constructie, maar voor ons werkt het, want zo slapen we in ieder geval allemaal de hele nacht door.
pi_203961674
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:48 schreef Amsel het volgende:
Goeie actie @:Vicky!

Mijn kinderen hebben al weken hun eigen bed niet gezien, ze slapen standaard bij mij. Man slaapt apart _O- Ongewone constructie, maar voor ons werkt het, want zo slapen we in ieder geval allemaal de hele nacht door.
Hier dito. Man heeft nu een eigen kamer (om veel redenen), bed van zoon staat in mijn kamer maar daar slaapt ie amper omdat ie liever bij mij ligt :'). Maar het werkt en das het belangrijkste.
If they say
  zaterdag 5 maart 2022 @ 23:15:58 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203962424
Wow @Vicky _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 5 maart 2022 @ 23:18:12 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203962478
Kind slaapt hier in zijn eigen bed, bij ziek of quarantaine gaat man nog wel eens op zolder slapen, of als ik eens echt diep moet slapen, want het blijft lastig voor mij als er iemand naast me ligt.
Gelukkig ligt het bed op zolder heerlijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 5 maart 2022 @ 23:25:14 #178
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203962644
Ff iets heel anders tussendoor: Leandra, bedankt nog voor de koffie, hij is heerlijk! :)
in de haak.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 23:29:18 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203962738
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 23:25 schreef trui het volgende:
Ff iets heel anders tussendoor: Leandra, bedankt nog voor de koffie, hij is heerlijk! :)
Ah, super! Graag gedaan :)
Was ook erg gezellig!
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 07:54:00 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203964772
Ik weet dat de energierekeningen stijgen maar ik schrok toch wel even van ons nieuwe contract. Ons vaste contract loopt tot 1 april en ze bieden momenteel enkel variabel aan. We gaan van ¤ 170,- per maand naar ¤ 420,- dat is wel erg extreem toch? :o

Daarnaast zitten we met verbouwingsproblemen (aannemer heeft aangegeven het waarschijnlijk niet te redden) dus dat gaat lekker -O-

We overwegen nu wel om in plaats van een verbouwing gelijk in te zetten op zonnepanelen en een warmtepomp, dan hebben we in ieder geval geen hoge rekeningen meer. We moeten dus even wat belangrijke keuzes gaan maken de komende weken.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 6 maart 2022 @ 08:01:50 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203964799
Panelen en een warmtepomp werken alleen als je huis heel goed geisoleerd en verwarmd kan worden met ltv. Zouden wij wel willen, maar onze isolatie kan niet genoeg verbeterd worden...
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 08:03:19 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203964804
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef SQ het volgende:
Wait whut, jij hebt covid gehad?! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het nog steeds niet gelukt :')

#lastwomanstanding
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 08:05:18 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203964814
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:01 schreef Tink89 het volgende:
Panelen en een warmtepomp werken alleen als je huis heel goed geisoleerd en verwarmd kan worden met ltv. Zouden wij wel willen, maar onze isolatie kan niet genoeg verbeterd worden...
Het huis heeft nu energielabel C en we willen sowieso het dak isoleren en ook de spouwmuren. Geen idee wat dit verder gaat doen met het label maar dan kom je al een heel eind denk ik?
pi_203964889
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wait whut, jij hebt covid gehad?! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het nog steeds niet gelukt :')

#lastwomanstanding
Mij ook niet.. net als de rest van het gezin

Damn.. van 170 naar 420 😡😡
Ons contract loopt tot september.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 08:28:16 #185
382129 crew  Donna
pi_203964900
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 08:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

#lastwomanstanding
Ik heb het ook gehad inmiddels. Vorige keer toen het in huis was in okt kreeg ik het niet. En vorige maand ineens wel.
:R
  zondag 6 maart 2022 @ 08:36:23 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203964930
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 07:54 schreef MaJo het volgende:
Ik weet dat de energierekeningen stijgen maar ik schrok toch wel even van ons nieuwe contract. Ons vaste contract loopt tot 1 april en ze bieden momenteel enkel variabel aan. We gaan van ¤ 170,- per maand naar ¤ 420,- dat is wel erg extreem toch? :o

Daarnaast zitten we met verbouwingsproblemen (aannemer heeft aangegeven het waarschijnlijk niet te redden) dus dat gaat lekker -O-

We overwegen nu wel om in plaats van een verbouwing gelijk in te zetten op zonnepanelen en een warmtepomp, dan hebben we in ieder geval geen hoge rekeningen meer. We moeten dus even wat belangrijke keuzes gaan maken de komende weken.
Zonnepanelen kan altijd, maar het probleem van je energierekening is primair de kosten van gas, dus isoleren, isoleren, isoleren.
Dat heb je sowieso nodig om op een warmtepomp over te gaan, en overal LTV: Lage Temperatuur Verwarming, zoals vloerverwarming en radiatoren die het huis met een lage aanvoertemperatuur op temperatuur kunnen houden, want een CV stuurt water tot 90 graden naar je radiatoren, een warmtepomp komt tot maximaal de helft van die temperatuur.

Je moet dus vooral zorgen dat de warmte goed binnen blijft.
Dakisolatie, spouwmuurisolatie, HR++ ramen, vloerisolatie.

Gezien het bouwjaar van het huis is de kans dat de spouwmuurisolatie wel op orde is, maar afhankelijk van de gebruikte methode kan het ook ingezakt zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 maart 2022 @ 08:42:23 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203964967
En dan in het kader van huishoudelijk:
Ik ben nooit sokken kwijt in de was, en zo wel dan zoek ik tot de sok gevonden is.
Nou heeft Soneal 5 paar dezelfde sokken in verschillende kleuren en daarvan zijn sinds een gisteren nog maar 2 paar compleet?
We hadden al 1 weessok en daar kwamen er gisteren 2 bij, ik snap er niks van, ook alleen maar bij die sokken, alle andere soorten sokken die hij heeft is de boel gewoon compleet.
Hoe dan?!! :'(

En tot slot in het kader van WTF?!:
Mijn 80-jarige vader appte vanmorgen om 08.07 uur (!!!) dat hij een ovenschaal nodig heeft, of hij er een kan lenen of we naar Ikea kunnen om er 2 te kopen :D :') _O- _O-
Echt, mijn moeder zou niet weten wat ze meemaakte :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203965155
Hij was er ook lekker vroeg bij, Leandra :D

Warmtepomp is in onze jaren 30 woning niet echt aan de orde. We zijn de zolder nu wel aan het isoleren, maar hebben ook nog enkelglas bijvoorbeeld. Ik duim gewoon voor alsnog ooit lagere gasprijzen :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 6 maart 2022 @ 09:14:36 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203965231
Wij overwegen ook een warmtepomp.
We voldoen verder aan alle eisen die Leandra eerder opsomde, omdat daar bij de verbouwing al rekening mee is gehouden.
Toevallig afgelopen donderdag een warmte expert over de vloer gehad.
We hebben een paar kleine warmte lekken. Bv een spleetje tussen 2 hoek ramen wat nog steeds niet gekit is. En er is warmte verlies onder de plint in de bijkeuken.
Maar met wat kit is dat dus opgelost.
pi_203965235
@Leandra Ik kwam ooit een half vergane sok tegen tussen de planten die vlak naast de droogmolen staan. Die was er kennelijk af gewaaid, had ik niet gemerkt.
Maar het is wel opmerkelijk, een bepaalde soort sok die vertrekt. Beter onderhandelen over de CAO ;)

Mijn baas was vanochtend voor achten al bezig met de betaling van vorige maand, die stuurde ook al een appje.

@LeSage Deels herkenbaar. We hebben sinds de zomer isolatie aan de binnenkant van het dak. Deze winter eens geen zorgen over bevriezing van de cv-afvoer :') Maar alsnog kansloos op veel energie bezuinigings gebieden. Warmtepomp kan hier niet. We krijgen de CV niet eens 'perfect' werkend.

@MaJo Die prijzen zijn niet grappig nu. En vooral omdat er hier fulltime thuis gewerkt wordt, de verwarming kan gewoon niet uit overdag, zoals voor corona.

We hebben sinds gisteren weer stroom en (geverfde) deuren op zolder *O* Het begint weer op een huis te kijken. *blij is*

[ Bericht 7% gewijzigd door Hupje op 06-03-2022 09:20:32 ]
  zondag 6 maart 2022 @ 09:18:15 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203965271
Wat leuk dat je vader zo into koken / bakken is, Leandra.

Majo dat is wel schrikken ja, zo’n verschil. Wij gingen begin dit jaar over en moesten ook flink meer gaan betalen maar iets minder extreem. Succes met de keuzes in isolatie en andere aanpassingen.

Even afkloppen maar hier zijn we ook nog steeds covid-vrij.

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 06-03-2022 09:47:46 ]
in de haak.
  zondag 6 maart 2022 @ 09:18:27 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203965273
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:04 schreef LeSage het volgende:
Hij was er ook lekker vroeg bij, Leandra :D
Nou, ook dat, hij is net als ik een nachtmens, ik zei net al tegen Soneal; als ik je om 8 uur ga appen als ik 80 ben dan ben jij net zo verbaasd als ik nu ben :')

Toen ik het bericht las moest ik echt even van mijn "Er is iets aan de hand" gevoel af, want als er wat is stuurt hij ook rustig een appje...
Twee dagen nadat mijn moeder overleed ook, om 22.24 uur 's avonds :X
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 maart 2022 @ 09:19:06 #193
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_203965278
@Leandra, lekker vroeg, en gelukkig iets onschuldigs als een ovenschaal. Mag je mee-eten?

Ons contact liep af in november. Maar laten deze gewoon doorlopen, dus dan ga je op variabel verder..
Voorschot is van 70 naar 155 gegaan (zonnepanelen dekken al ons stroomverbruik). Eens kijken of dat uitkomt bij een afrekening. En nieuw contract doen we een in de zomer, als alles hopelijk wat rustiger is geworden in de wereld.

We hebben hier de CV tijdelijk op 55 graden gezet om te kijken of ltv evt haalbaar zou zijn. En we merken geen verschil.
(Tapwater heb ik wel op zijn hoogst staan, ik hou van keiwarm douchen :P

Bij jongste vond ik laatst allerlei sokken onder zijn matras. Daar kijk ik normaal niet bij het bedden verschonen. Wilde nu het matras eens draaien. Scheelde weer 4 paar :D
  zondag 6 maart 2022 @ 09:22:28 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203965313
Nou, die 2 paar die in de was van gisteren verweesd raakten had hij dus mee toen we naar Waalwijk gingen, daar hebben we 2 nachten in een hotel gezeten rond ons dagje Efteling, dus die kunnen niet in zijn kamer liggen, want ik heb de tas met was bij thuiskomst in de wasmand leeggekieperd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203965327
Oja, sommige voor de hand liggende (energie) besparende maatregelen kun je in ons huis niet nemen omdat er dan op langere termijn dingen stuk gaan en dat uiteindelijk meer kost. Best jammer.
pi_203965380
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:19 schreef Deepfreeze het volgende:
We hebben hier de CV tijdelijk op 55 graden gezet om te kijken of ltv evt haalbaar zou zijn. En we merken geen verschil.
(Tapwater heb ik wel op zijn hoogst staan, ik hou van keiwarm douchen

Voor comfortabele ltv moet je nog lager toch? We zitten hier nu op 60 graden maar de radiotoren in de woonkamer zijn het knelpunt dus daar moeten we eerst nog iets aan doen. Mooiste was geweest om vloerverwarming aan te leggen. Daar is de vloer geschikt voor alleen was daar bij de koop van de woning geen geld voor en om nu de hele benedenverdieping weer overhoop te trekken... Daarnaast kunnen we met de nieuwe geluidsregels de warmtepompen nergens fatsoenlijk kwijt. Dan moeten ze eerst wat stiller worden en het schoorsteenmodel goedkoper.

Gelukkig hebben we het energiecontract vorig jaar voor 3 jaar vastgezet. Eigenlijk best oneerlijk dat ons contract precies op het juiste moment afliep en anderen waarbij het contract op een ander moment afliep nu of straks woekerprijzen moeten gaan betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 06-03-2022 09:45:53 ]
pi_203965435
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:22 schreef Leandra het volgende:
Nou, die 2 paar die in de was van gisteren verweesd raakten had hij dus mee toen we naar Waalwijk gingen, daar hebben we 2 nachten in een hotel gezeten rond ons dagje Efteling, dus die kunnen niet in zijn kamer liggen, want ik heb de tas met was bij thuiskomst in de wasmand leeggekieperd :')
Ik ben gestopt om erover na te denken wat er in hemelsnaam met verdwaalde sokken is gebeurd. De wegen van sokken zijn ondoorgrondelijk. Negen van de tien keer vind ik ze weer in een schone was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203965551
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben gestopt om erover na te denken wat er in hemelsnaam met verdwaalde sokken is gebeurd. De wegen van sokken zijn ondoorgrondelijk. Negen van de tien keer vind ik ze weer in een schone was.
Hier in dekbedovertrekken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 maart 2022 @ 09:55:49 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203965657
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 09:29 schreef Elleska het volgende:

[..]
Voor comfortabele ltv moet je nog lager toch? We zitten hier nu op 60 graden maar de radiotoren in de woonkamer zijn het knelpunt dus daar moeten we eerst nog iets aan doen. Mooiste was geweest om vloerverwarming aan te leggen. Daar is de vloer geschikt voor alleen was daar bij de koop van de woning geen geld voor en om nu de hele benedenverdieping weer overhoop te trekken... Daarnaast kunnen we met de nieuwe geluidsregels de warmtepompen nergens fatsoenlijk kwijt. Dan moeten ze eerst wat stiller worden en het schoorsteenmodel goedkoper.

Gelukkig hebben we het energiecontract vorig jaar voor 3 jaar vastgezet. Eigenlijk best oneerlijk dat ons contract precies op het juiste moment afliep en anderen waarbij het contract op een ander moment afliep nu of straks woekerprijzen moeten gaan betalen.
Dat zijn echt lastige situaties, de afwegingen die je moet maken bij een nieuw/ander huis.
Daarom hebben wij bepaalde dingen ook (nog) niet gedaan, maar bij de bouw bijvoorbeeld wel gelijk vloerverwarming in de garage laten aanleggen, want als ik dat achteraf zou moeten laten doen als we daar bijvoorbeeld een slaapkamer van zouden willen maken, dan is dat een enorm lastige en dure klus.
Nu kostte het ook wel meer, en dat ging ten koste van andere zaken, maar het zou over een paar jaar een veelvoud kosten van wat het nu gekost heeft.

Hij staat wel uit trouwens, want de garage is ook nog niet geïsoleerd, dat is iets wat vrij makkelijk later te realiseren is, en mogelijk zijn de isolatiemethodes over een aantal jaar beter, eenvoudiger en goedkoper, dus die gok was niet zo'n lastige.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 maart 2022 @ 10:10:36 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203965810
quote:

[..]

Wij stappen bijna elk jaar over van leverancier, dus ik wilde juist niet verlengen, want dan is overstappen makkelijker. :’) :X
pi_203965914
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:10 schreef BE het volgende:

[..]
Wij stappen bijna elk jaar over van leverancier, dus ik wilde juist niet verlengen, want dan is overstappen makkelijker. :’) :X
Wij hebben normaal ook een jaarcontract dus dit was echt meer geluk dan wijsheid.
pi_203965949
Ik zet hem normaal altijd voor 3 jaar vast, want heb helemaal geen zin in dat uitzoek gedoe elk jaar. Maar nu woonden we net in dit huis dus had ik hem toch maar voor 1 jaar vastgezet. Die liep dus in december af. :')

Maargoed, bij ons is het van 100 naar 193 gegaan en we hebben sinds woensdag zonnepanelen, dus nu zou hij weer wat omlaag moeten kunnen. Ik hoop vooral dat het straks in de zomer wat normaliseert zodat ik hem dan voor 3 jaar vast kan zetten voor een fatsoenlijk bedrag. :+
  zondag 6 maart 2022 @ 10:32:43 #203
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_203966004
quote:

[..]
Voor comfortabele ltv moet je nog lager toch? We zitten hier nu op 60 graden maar de radiotoren in de woonkamer zijn het knelpunt dus daar moeten we eerst nog iets aan doen. was geweest om vloerverwarming aan te leggen. Daar is de vloer geschikt voor alleen was daar bij de koop van de woning geen geld voor en om nu de hele benedenverdieping weer overhoop te trekken... Daarnaast kunnen we met de nieuwe geluidsregels de warmtepompen nergens fatsoenlijk kwijt. Dan moeten ze eerst wat stiller worden en het schoorsteenmodel goedkoper.
Dat wel, maar dat mocht niet van de CV instelling. Dus het blijft een gok.

Die vloerverwarming is hier ook wel een wens. Er lagen tegels in toen we hier 7 jaar kwamen wonen en daar hebben we snel laminaat overheen gelegd (na bezoek hap om kinds kin te plakken). Maar die zooi idd. Er waren nog heel wat andere energiebesparende klussen eerst aan de beurt. Misschien volgend jaar.
En dan evt ook een warmtepomp. Dat kan hier wel, buren hebben er ook al eentje.
pi_203966136
Wij gaan voor 170 naar 300, als de zonnepanelen geplaatst zijn, wordt dat 200. Dat vind ik nog reuze meevallen met ons oude huisje.

Onze gemeente wil onze wijk versneld van het gas af _O- Gelukkig komt over een maand de inzethaard. >:)

Het leuke aan isoleren van dit soort huisjes is dat je het nooit zo dicht krijgt dat een warmtepomp het aan kan. Daarnaast plak je gewoon je huis dicht met alle problemen die daarbij horen. Dus je moet ook gaan ventileren.
Maar goed wij kunnen nog een paar dingen doen en dat gaan wij in stappen ook doen. Zwager komt vanmiddag, die kijkt meteen naar de mogelijkheid van het isoleren van de uitbouw vanuit binnen en een voorzetwand aan de voorkant van het huis.
De grootste investering voor ons echter het dak inclusief dakkapel. Dan verliezen we geen warmte meer door ons dak.

Ik snap echt dat we allemaal van het gas af moeten, maar het is allemaal niet makkelijk.
  zondag 6 maart 2022 @ 10:55:58 #205
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203966235
Die interesse in zonnepanelen en energiedingen enzo, misschien komt dat nog als ik nog volwassener ben :P

Ik geniet van mijn Goede Dagen O+ Door corona is ons hele weekend leeg. Zwemjuf corona, klasgenootje met kinderfeestje corona. Dus gister maar spontaan met vrienden een pannenkoek gegeten ergens en vandaag is een luie (Snorlax :P ) dag met wat tuinieren enzo. Onze nieuwe poezel Saartje is nu bijna 3 weken bij ons en snakt ernaar om naar buiten te gaan. Die gaan we dus maar even buiten laten snuffen. Hopelijk duikt ze niet meteen de schutting over :X
pi_203966287
Warmtepomp is bij ons al door meerdere aannemers/verwarmingsmonteurs afgeraden. Omdat we een videwoning hebben, is ltv gewoon niet warm genoeg om de hele woonkamer warm te krijgen. De bovenverdieping kan nu wel volledig elektrisch verwarmd worden en icm zonnepanelen scheelt dat hopelijk toch wat op de rekening. Wij hebben ook variabel tarief :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203966426
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Dat wel, maar dat mocht niet van de CV instelling. Dus het blijft een gok.

Die vloerverwarming is hier ook wel een wens. Er lagen tegels in toen we hier 7 jaar kwamen wonen en daar hebben we snel laminaat overheen gelegd (na bezoek hap om kinds kin te plakken). Maar die zooi idd. Er waren nog heel wat andere energiebesparende klussen eerst aan de beurt. Misschien volgend jaar.
En dan evt ook een warmtepomp. Dat kan hier wel, buren hebben er ook al eentje.
Als de CV het niet kan dan houdt het op.

Bij ons precies hetzelfde, laminaat over de (jaren 70 bruine) tegelvloer heen gegooid.
Inmiddels huis voorzien van vloer-, gevel- en dakisolatie. Planning is om dit jaar nog boven rolluiken te plaatsen maar dat is meer om het zomers koeler te houden. De laatste radiatoren (geschikt voor ltv) moeten nog worden geplaatst.
Grote project daarna wordt het vervangen van de dakpannen en zonnepanelen plaatsen. Waarschijnlijk moet het dubbelglas in de woonkamer worden vervangen voor HR++ glas om het beneden echt aangenaam te krijgen maar dan moeten we eerst een kozijnenboer vinden die dat aandurft met de huidige kunststof kozijnen of flink doorsparen en alles vervangen. Daarna maar zien of dat voldoende is om over te gaan op lage temperatuur verwarming.

Stapje voor stapje en nog genoeg te doen maar dat wisten we toen we het huis kochten. We hadden alleen nooit verwacht dat die gasprijzen zo hard omhoog zouden schieten. Enige voordeel daarvan is dat de ontwikkelingen voor gasloos hopelijk in een stroomversnelling terecht komen.
pi_203966556
Wij betalen nu ¤139,- per maand aan Vattenfall, hebben sinds januari de prijzen vastgezet. En sinds december zonnepanelen, dus volgens mij komt dat wel uit met dit bedrag. Ik ga nog wel kijken naar elektrisch verwarmen.
pi_203967597
Wat leven jullie allemaal in luxe geïsoleerde huizen O+ (of juist in 18 graden allemaal?)

Eneco verwacht op basis van historie deze maand 590 euro van ons te innen.
Gelukkig hebben we begin van de maand een en ander geïsoleerd en stappen we (als het goed is, dat moet ik morgen toch maar eens checken) morgen over naar een goedkopere leverancier, maar het voorschot lijkt voorlopig wel boven de 300 te blijven..
  zondag 6 maart 2022 @ 13:00:50 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203967641
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 12:57 schreef Vanyel het volgende:
Wat leven jullie allemaal in luxe geïsoleerde huizen O+ (of juist in 18 graden allemaal?)

Gelukkig hebben we begin van de maand een en ander geïsoleerd en stappen we (als het goed is, dat moet ik morgen toch maar eens checken) morgen over naar een goedkopere leverancier, maar het voorschot lijkt voorlopig wel boven de 300 te blijven..
Da fuck?! :o :{ ;( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203967750
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Da fuck?! :o :{ ;( :'(
Jaja, met een shitton zonnepanelen ook nog. Zo leuk, oude huizen O+
En fulltime thuis werken.
en een open verbinding hebben naar je bovenverdieping. Heel benieuwd wat de nieuwe isolatie gaat opleveren, maar dat kan ik nu nog niet beoordelen.
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 13:15:45 #212
382129 crew  Donna
pi_203967794
quote:

Ik ben heel blij dat we tot ver in 2023 vast zitten voor de oude prijzen, want een nieuw contract zou nu een maandbedrag van ¤550 zijn. :X
pi_203967806
Jeetje joh, wat een bedragen! Wij zijn van ¤90 per maand naar ¤105 gegaan. We hebben elf zonnepanelen, een groen dak en vloerverwarming. Oh en we koken op inductie. Er staat nog wel een warmtepomp op ons verlanglijstje.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 6 maart 2022 @ 13:20:52 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203967841
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jaja, met een shitton zonnepanelen ook nog. Zo leuk, oude huizen O+
En fulltime thuis werken.
en een open verbinding hebben naar je bovenverdieping. Heel benieuwd wat de nieuwe isolatie gaat opleveren, maar dat kan ik nu nog niet beoordelen.
Ik twijfel nu al af en toe of ik niet een deur had moeten laten maken naar de zolder, maar dat komt hier in principe alleen van de hal en overloop naar boven :X
Een open verbinding is helemaal drama :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 6 maart 2022 @ 13:22:39 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203967859
Ik hoor mensen nog zeggen: Goh, jammer dat jullie niet meer met gas mogen bouwen hè....
:D :')

Ook als dat nog wel had gemogen (maar die optie bestond al 2 jaar niet meer toen onze omgevingsvergunning aangevraagd werd) had ik dat niet gedaan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203967894
Wij betalen nu ¤ 215,00. Energiedirect heeft een of andere tegemoetkoming van ¤ 695,00.
Als ik de vooruitkijker open dan zegt ie dat we zo'n ¤ 756,00 terug gaan krijgen en dat het maandbedrag naar ¤ 89,00 kan. Gaan we niet doen..
De verwarming staat nu niet aan, niet nodig, de tuindeuren staan zelfs open.
Over 1,5 maand gaat het zwembad weer de tuin in en dan staat de pomp weer 24/7 te draaien.
We koken op inductie.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 maart 2022 @ 13:32:38 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203967965
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:26 schreef Vicky het volgende:
Wij betalen nu ¤ 215,00. Energiedirect heeft een of andere tegemoetkoming van ¤ 695,00.
Als ik de vooruitkijker open dan zegt ie dat we zo'n ¤ 756,00 terug gaan krijgen en dat het maandbedrag naar ¤ 89,00 kan. Gaan we niet doen..
De verwarming staat nu niet aan, niet nodig, de tuindeuren staan zelfs open.
Over 1,5 maand gaat het zwembad weer de tuin in en dan staat de pomp weer 24/7 te draaien.
We koken op inductie.
:o Heb je die echt al die maanden aan staan, die pomp! :o Ik geloof dat ik dan toch zou wachten tot het weer er echt naar is.
pi_203968049
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 13:32 schreef BE het volgende:

[..]
:o Heb je die echt al die maanden aan staan, die pomp! :o Ik geloof dat ik dan toch zou wachten tot het weer er echt naar is.
Als het mooier weer wordt gaat het zwembad de tuin in. Vorige jaar stond ie laat omdat de tuin toen nog niet klaar was. Ik hoop tegen eind april/half mei het zwembad neer te gaan zetten.
Pomp verbruikt niet zo heel veel stroom. We hebben geen verwarming. Dat scheelt al enorm. Vorig jaar hadden we 2 zonnepanelen maar dat deed te weinig. Heb nu een Sunnytent gekocht. Hopelijk zorgt dat, in combi met de panelen, voor meer warmte.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203968649
Onze vaste tarief loopt over 4 weken af. Gelukkig gaan we dan het voorjaar in. Volgend jaar winter hebben we nog meer geisoleerd. Dus ik maak me niet druk. Als we ooit een nieuwe dakkapel laten plaatsen, komt er ook een zonneboiler. Dan kan het paneel daarop.

Er komen binnenkort 9 zonnepanelen. Meer kunnen we niet kwijt. Dan vind ik het wel weer even best.
pi_203969726
Wij hebben volgens mij 14 panelen, net een nieuwe cv die eventueel in de toekomst icm een warmtepomp zou kunnen.
Zwembad zet ik wel weer op als het warmer is (al riep ik eind vorige zomer dat ik hem deze zomer niet op zou zetten, maar dan zal je zien dat het juist wel lekker weer wordt...). We laten de pomp maar een paar uur per dag draaien, niet continu. Ook geen verwarming. Zo'n sunny-tent lijkt mij ook wel wat. Kennissen van ons hadden zo'n ding, over een best groot bad en dat was een stuk aangenamer.

Wij hadden de thermostaat eerder op 20 of zelfs 20,5 graad staan en ik had in de winter altijd droge ogen.
Nu staat de thermostaat lager (19 graden) en geen droge ogen... Kan natuurlijk toeval zijn, maar het is wel fijn.
pi_203969743
quote:

Nee hoor, een huis uit 1904, maar wel behoorlijk goed geïsoleerd. We hebben de verwarming altijd op 19,5 staan en hebben hem helemaal ingesteld op wanneer we wel/niet thuis zijn. We verbruiken dus nog geen 1000m3 gas per jaar.
pi_203969835
Mijn wederhelft stelde gisteravond voor om met een van de kinderen op stedentrip te gaan. Dan wilde hij zijn moeder ook meenemen. Daar kregen we onenigheid over, want ik vind dat als je zoiets met je kind wilt doen, dat je dat dan exclusief samen met je kind moet doen, maar dan niet ook je moeder meenemen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken (benieuwd of mijn gedachtengang zo vreemd is, dus kom maar op...)

[ Bericht 1% gewijzigd door Nijna op 06-03-2022 18:40:33 (tiepvout) ]
  zondag 6 maart 2022 @ 16:45:52 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203970680
Dan noemen jullie het een drie-generatie-trip? ;)
Ik zie hier het probleem niet van.

Tenzij je kind zelf gevraagd heeft om alleen met papa te gaan, dan is het wat anders.
pi_203970698
Dat ligt ook erg aan de oma in kwestie denk ik Nijna. Eén van mijn ouders zou ik zo meenemen op een stedentrip met een van mijn kinderen, die zijn fit en ondernemen zelf ook veel en hebben dezelfde interesses. Mijn schoonmoeder komt daarentegen niet verder dan de eerste bar, en mijn schoonvader heeft weinig interesse in culturele zaken. Een van hen meenemen zou mijn kind (en mij) dus teveel beperken. Maar het ligt ook aan de insteek van de stedentrip. Is het om iets speciaals te zien (wat oma ook graag wil zien), of is het puur om qualitytime te hebben? En ook hoe de band is tussen oma en kleinkind. Ik zou er niet aan hebben moeten denken om met mijn opa of oma op pad te gaan...

Ik zou persoonlijk het kind laten bepalen of oma ook mee mag, voordat oma überhaupt iets over deze plannen zou horen.

En qua energie, ons contract zou in mei aflopen, maar heb ik eind september al opnieuw afgesloten met een mooie aanbieding. Wij betalen de komende 2,5 jaar nog de oude prijzen *O* We hebben ook nog geen zonnepanelen, geen groen dak en geen vloerverwarming. Dat laatste is wel iets waar we binnenkort naar willen gaan kijken, want ik en mijn kinderen zijn team #blote voeten. En dat is nu soms wel heel erg koud...
  zondag 6 maart 2022 @ 17:07:02 #225
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_203971108
Nijna, ik weet niet hoe de band is met oma en de betreffende dochter. Ikzelf zou er niet aan moeten denken om met een van beide oma's op stedentrip te gaan omdat mijn vader dat had gewild.

Als de dochter akkoord is dan zou is het een stedentrip met zijn drieën en geen vader/dochtertrip.
If you can dream it, you can do it...
pi_203971109
Ik kan me voorstellen dat het voor het achterblijvende kind wel extra zuur is als oma wel meegaat. Je kan niet (altijd/met zekerheid) beloven dat het andere kind een zelfde soort trip kan doen over 1/2 jaar.

Ik had bijvoorbeeld graag met mijn schoonmoeder naar Rome willen gaan. 2 jaar geleden een serieuze optie. Maar een pandemie later, is ze echt een stuk slechter ter been en denk ik niet dat het nog gaat lukken.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 6 maart 2022 @ 17:13:58 #227
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203971285
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
Mijn wederhelft stelde gisteravond voor om met een van de kinderen op stedentrip te gaan. Dan wilde hij zijn moeder ook meenemen. Daar kregen we onenigheid over, want ik vind dat als je zoiets met je kind moet doen, dat je dat dan exclusief samen met je kind moet doen, maar dan niet ook je moeder meenemen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken (benieuwd of mijn gedachtengang zo vreemd is, dus kom maar op...)
We als in jij en partner? En dan kind en oma? Voor wie doe je het dan, vraag ik me ook af. En past het andere kind in die constructie er ook bij wellicht?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203972363
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 15:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Nee hoor, een huis uit 1904, maar wel behoorlijk goed geïsoleerd. We hebben de verwarming altijd op 19,5 staan en hebben hem helemaal ingesteld op wanneer we wel/niet thuis zijn. We verbruiken dus nog geen 1000m3 gas per jaar.
Mja met 19,5 moet ik 24 lagen aan, zeker als ik stil voor een beeldscherm zit. Ik zal nooit begrijpen hoe dat andere mensen niet tot rillen brengt.
pi_203972982
Ik denk dat mijn man beter apart met zijn moeder kan gaan en dan apart met kind.
Kind wil samen met papa, niet met oma (ook niet met de andere oma trouwens). Maar mijn man is van mening dat ze dat zegt omdat ik dat vind. Ik had beter eerst kind kunnen vragen wat ze wilde ipv te zeggen wat ik vond.
Maar ik denk dat dat voor de mening van kind niet uitmaakt.
SPOILER
En voor wat betreft andere kind, die is dan een andere keer aan de beurt.

Ik had denk ik zelf niet met mijn moeder of vader en een van mijn oma's op stedentrip gewild. Ik ging samen met mijn moeder en dat was leuk, samen. Hoef je alleen maar rekening te houden met elkaar, stuk minder gecompliceerd.
pi_203973059
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mja met 19,5 moet ik 24 lagen aan, zeker als ik stil voor een beeldscherm zit. Ik zal nooit begrijpen hoe dat andere mensen niet tot rillen brengt.
Je hebt een tochthuis net als wij, dat voelt kouder.
pi_203973331
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 18:45 schreef exode het volgende:

[..]
Je hebt een tochthuis net als wij, dat voelt kouder.
Dat zou best kunnen schelen ja. De spouw is laatst opgevuld, ventilatie van kruipruimte verplaatst (en zo te voelen daadwerkelijk naar de kruipruimte nu ipv half de woonkamer in) en het dak lekt geen warmte meer. Dezelfde temp als altijd (20,5) begint nu eindelijk bijna comfortabel te voelen.
pi_203973449
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 19:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat zou best kunnen schelen ja. De spouw is laatst opgevuld, ventilatie van kruipruimte verplaatst (en zo te voelen daadwerkelijk naar de kruipruimte nu ipv half de woonkamer in) en het dak lekt geen warmte meer. Dezelfde temp als altijd (20,5) begint nu eindelijk bijna comfortabel te voelen.
Ah, wij hebben geen spouwmuren en geen kruipruimte. Scheelt vast veel. Sinds een paar jaar hebben we HR++ glas, daarvoor was het enkel glas in rotte kozijnen. Toen waaiden de kaarsen uit als het buiten waaide.

En ik houd van dekentjes op de bank, dat scheelt ook.
pi_203973519
Wij zijn een maand voor de eerste lockdown met onze dochter van 10 naar Málaga geweest. Ik had er niet aan moeten denken om een van de opa's mee te nemen. :@ Het was wel een heel waardevol weekend waar onze dochter het nog vaak over heeft. Over 2 jaar worden de jongens ook 10, dan mogen zij ook apart van elkaar op een stedentrip naar keuze met ons. O+

Over vakantie gesproken, ik boekte 2 weken geleden 4 dagen Disney in de meivakantie. Ik twijfel nog een beetje of 4 dagen niet teveel is. Ik had eerst het idee om ook een dagje Parijs te doen, maar ik betwijfel of de twee zevenjarigen daar echt blij van worden. Ze zijn waarschijnlijk al afgedraaid genoeg van Disney en een hele dag door Parijs slenteren zal hun humeur dan geen goed doen ben ik bang. Als we Parijs links laten liggen vind ik 3 dagen Disney wel genoeg eigenlijk.

Ik stook sinds deze winter nog maar tot 18-18.5 graad. Normaal was dat ongeveer 20 graden. Het scheelt aanzienlijk in gasverbruik en die lagere temperatuur went gewoon echt. Nu scheelt het dat ik standaard (ook midden in de zomer) met een fleecedekentje op de bank zit, dan heb je het toch minder snel koud.
pi_203973908
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 19:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
En ik houd van dekentjes op de bank, dat scheelt ook.
Tweepersoons wollen herfstdekbed op de bank O-)
pi_203974057
Fleecedekentjes op de bank O+ heerlijk. En ik trek gewoon een extra vest aan. Ik heb het tegen etenstijd wel altijd koud, maar dat is vaak na het eten weer over.
pi_203974155
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 19:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij hebben een huis uit bouwjaar 1978, maar ook hier is de werkkamer elke ochtend in de winter maar 15 graden. De verwarming aanzetten heeft maar beperkt zin, want de thermostaat beneden slaat na een poosje af en dan heb je boven pech. Zeker op een zonnige dag (zon staat niet aan de kant van de werkkamer, juist wel aan de kant van de woonkamer) koelt het ook snel weer af. Sinds kort heb ik daarom een elektrisch wandpaneel op de werkkamer. Dat geeft een heel fijne warmte af (infrarood) en ik zit eindelijk niet meer zo te koukleumen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 6 maart 2022 @ 20:06:27 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203974204
Ik ben net terug van een trip naar Parijs met oudste, voor zijn 10e verjaardag. Volgend kaar worden de meiden 10 en die willen samen een citytrip. 1 op 2 vind ik met zo'n trip wel wat ingewikkeld dus ik overweeg om dan oma mee te nemen :D
pi_203974238
Met een dekentje op de bank O+
Sterker nog: beide jongens slapen, ik trek mijn joggingpak aan, stop nog een was in de droger en kruip dan onder dat dekentje met een boek. Lievelings O+
pi_203974285
Zit je in een Disney hotel Nikki? Ik zou 4 dagen heerlijk vinden :)

Wij zitten standaard met Scandinavische wollen dekens op de bank. Heerlijk.
Bij ons tocht het gewoon door de voordeur en de openslaande deuren. Iets met een scheef huis en kiertjes om de deuren. En de ventilatieroosters staan altijd open, dat is ook een leuk windje.
pi_203974365
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wij hebben een huis uit bouwjaar 1978, maar ook hier is de werkkamer elke ochtend in de winter maar 15 graden. De verwarming aanzetten heeft maar beperkt zin, want de thermostaat beneden slaat na een poosje af en dan heb je boven pech. Zeker op een zonnige dag (zon staat niet aan de kant van de werkkamer, juist wel aan de kant van de woonkamer) koelt het ook snel weer af.
Daarom zette vriend op koude dagen de deur van de woonkamer open, dan werd het minder snel zo warm dat de thermostaat afsloeg en kreeg hij de temperatuur op de werkkamer redelijk. Zo'n paneel klinkt goed, ik zal het eens opzoeken.
pi_203974747
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:11 schreef exode het volgende:
Zit je in een Disney hotel Nikki? Ik zou 4 dagen heerlijk vinden :)

Wij zitten standaard met Scandinavische wollen dekens op de bank. Heerlijk.
Bij ons tocht het gewoon door de voordeur en de openslaande deuren. Iets met een scheef huis en kiertjes om de deuren. En de ventilatieroosters staan altijd open, dat is ook een leuk windje.
Nee geen hotel, we zijn met 5 en dat maakt het vinden van een hotelkamer voor een schappelijke prijs niet eenvoudig. Kortom, we hebben voor Davy Crockett ranch gekozen.

@Kyara wat tof dat je volgend jaar ook met de meiden gaat! Ik zag dat je met M met de trein bent gegaan. Dat vond jouw treinfan vast helemaal het einde. O+
pi_203975728
Heyyy corona heeft ons huis ook bereikt. Man heeft een positieve test uitslag.
Ik ben nog niet geboosterd maar neem wel aan dat ik het krijg. Dus hopelijk valt het mee en heeft de baby er niet al teveel last van. :X
pi_203975757
Mijn vriend heeft op zolder een elektrisch kacheltje hangen voor de thuiswerkdagen, zodat de verwarming niet het hele huis hoeft te verwarmen. En met de zonnepanelen maakt dat niet uit.
Doen we trouwens ook met de airco op de eerste verdieping als S. boven Lego gaat bouwen.
pi_203976108
Ja wij gebruiken boven ook de airco en een elektrisch kacheltje, zodat we minder gas verbruiken en niet een heel huis verwarmen terwijl er maar 2 kamers opgewarmd hoeven te worden.

Helemaal nu met de zonnepanelen voelt dat chiller dan op gas warm stoken.
pi_203976479
Wij hebben boven geen verwarming. Mis het ook niet, moet ik zeggen.
pi_203976895
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hadden wij in ons vorige huis ook niet en daar miste ik het niet. In dit huis nog enkel glas boven en als S. dan stil zit te Legoën vind ik dat wel koud voor hem. In de slaapkamer verder nooit iets van verwarming aan.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:19:26 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_203977068
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:36 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Nee geen hotel, we zijn met 5 en dat maakt het vinden van een hotelkamer voor een schappelijke prijs niet eenvoudig. Kortom, we hebben voor Davy Crockett ranch gekozen.

@:Kyara wat tof dat je volgend jaar ook met de meiden gaat! Ik zag dat je met M met de trein bent gegaan. Dat vond jouw treinfan vast helemaal het einde. O+
Ja, de meiden willen ook graag naar Parijs. Ik denk er wel over om dan iets korter te gaan (ik heb nu ongeveer alle metro- en RER lijnen in Parijs gehad, plus nog een tram ergens in een buitenwijk :-D ). En dan er dan 2 dagen Disney aan vast te knopen (en dat man en M ons dan daar treffen).

Reizen met de trein was echt super! En voor kinderen spotgoedkoop.
pi_203977143
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben het wel, maar alle radiatoren stonden tot voor kort altijd dicht. Tegenwoordig staat de badkamer aan en op thuiswerkdagen de verwarming in mijn kantoor. Die twee worden wel verwarmd door de centrale thermostaat beneden, dus als het beneden niet koud is wordt er boven ook niet verwarmd. Ik vind het onzin om meer te stoken dan nodig dus ik werk standaard met mijn benen onder een fleecedekentje, dat bevalt eigenlijk prima.
pi_203977302
Gaaf Nikki! Volgens mij is dat een leuk park, enige nadeel is dat je de auto naar Disney moet nemen. Mag je wel eerder Disney in?

Tip voor Disney: loop bij binnenkomst helemaal naar het einde van het park. Dus negeer het kasteel etc. Wij doen dat bij alle pretparken en kunnen zo het eerste uur zonder rijen in meerdere attracties.

Gaaf hoor :)
pi_203977760
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 19:16 schreef _NIKKI_ het volgende:

Over vakantie gesproken, ik boekte 2 weken geleden 4 dagen Disney in de meivakantie. Ik twijfel nog een beetje of 4 dagen niet teveel is. Ik had eerst het idee om ook een dagje Parijs te doen, maar ik betwijfel of de twee zevenjarigen daar echt blij van worden. Ze zijn waarschijnlijk al afgedraaid genoeg van Disney en een hele dag door Parijs slenteren zal hun humeur dan geen goed doen ben ik bang. Als we Parijs links laten liggen vind ik 3 dagen Disney wel genoeg eigenlijk.

Wij gaan in de meivakantie ook naar Disneyland maar er juist bewust voor gekozen om 4 dagen te gaan. Het is iets wat we niet elk jaar doen en zou het zonde vinden als we niet alles hebben kunnen doen en beleven. Er zullen juist in de vakantieperiode overal wel wachtrijen staan.

We hebben juist Parijs nog er voor geboekt. Zal een vermoeiende vakantie worden maar hopelijk wel leuk.

We gaan met de trein (kost behoorlijk wat als je het vergelijkt met de auto vond ik, maar elektrisch rijden naar Parijs leek me ook wel een uitdaging en veel tijd kosten onderweg (daarom hadden we twee jaar geleden al willen gaan voor we elektrisch gingen rijden, anders gaan we toch niet zo ver op vakantie met de auto)

Maar goed nu dus 2,5 in Parijs zelf en dan in de ochtend de trein naar Disney zodat we daar 4 volle dagen zijn. (Of ja net niet helemaal op de laatste dag hebben we de trein van 18.50 ‘al’ weer).
pi_203977899
quote:
Mijn wederhelft stelde gisteravond voor om met een van de kinderen op stedentrip te gaan. Dan wilde hij zijn moeder ook meenemen. Daar kregen we onenigheid over, want ik vind dat als je zoiets met je kind wilt doen, dat je dat dan exclusief samen met je kind moet doen, maar dan niet ook je moeder meenemen.

Ik denk dat zoiets zeker ook met oma er bij zou moeten kunnen. Leuk idee van je man denk ik. En ik denk als je het zo aan je kind vraagt of hij/zij samen met papa en oma op stedentrip wil dat dat ook zeker leuk kan zijn.
Als dat het idee is zou ik er ook niet de optie van maken om het zonder oma te doen, want dat is niet de insteek van je man geweest.
Maar dat is mijn mening. Aan de ander kant ben ik meer van gewoon met het hele gezin op vakantie gaan en niet met maar een van de kinderen dus misschien kijk ik er dan wel verkeerd tegenaan.
pi_203978957
Mijn jongens zouden denk ik nog liever op stedentrip gaan met hun opa’s en oma’s dan met ons :')
Is wel te danken aan allemaal super lieve opa’s en oma’s die altijd voor ze klaarstaan, de jongens meenemen met leuke dingen, ze laten logeren. De band die ze met allemaal hebben koester ik zo, vooral omdat ik het zelf nooit heb gehad met mijn opa’s en oma’s.

Sowieso gaan we in de zomervakantie altijd al op vakantie met mijn schoonouders.
pi_203979336
@exode, ja we mogen wel eerder Disney in, dus dat is wel een voordeel. We zullen dus ook wel vooraan kunnen parkeren op de parkeerplaats, omdat het park dan toch nog lang niet open is. Tot nu toe hadden we altijd een Disney hotel met shuttlebus, dus dit wordt een iets andere ervaring. Het is op zich maar een minuut of 10 rijden naar het park, dus op zich wel goed te doen.

@hilliebillie wat tof dat jullie ook gaan. Ik heb bewust geboekt vóór de start van de Franse meivakantie en om de Belgische en Duitse vakanties heen, hopelijk helpt dat iets qua drukte. Rustig is het daar sowieso nooit, dus we zien wel hoe loopt.
pi_203979611
@_NIKKI_ slim om daar rekening mee te houden. Ik kon zelf alleen de eerste week van de meivakantie maar vrij hebben dus er viel verder geen rekening mee te houden (al zou ik er aan gedacht hebben). Maar nu ik kijk heeft er altijd wel een deel van Frankrijk vakantie in die periode. Maar ach het zal toch wel leuk worden denk ik.
We vertrekken nu op 23 april naar Parijs en dat op 26 april vroeg in de ochtend vanuit Parijs met de trein naar Disney.

Heb nu gisteren eindelijk alles geboekt (Parijs en de treinreis, Disney was al wel geboekt).
We zitten daar in sequoia lodge. Goed op loopafstand volgens een collega (al heeft hij geen kinderen maar ga er vanuit dat het goed te toen zal zijn).
pi_203979644
Mijn man droomde dat ik een vakantie had geboekt. Voor hem en de kinderen. Ik vind het briljant. *)

Godzijdank zit onze isolatie er bijna op. Dat thuis blijven doet ons echt geen goed.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203979741
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:22 schreef hilliebillie het volgende:
@:_nikki_ slim om daar rekening mee te houden. Ik kon zelf alleen de eerste week van de meivakantie maar vrij hebben dus er viel verder geen rekening mee te houden (al zou ik er aan gedacht hebben). Maar nu ik kijk heeft er altijd wel een deel van Frankrijk vakantie in die periode. Maar ach het zal toch wel leuk worden denk ik.
We vertrekken nu op 23 april naar Parijs en dat op 26 april vroeg in de ochtend vanuit Parijs met de trein naar Disney.

Heb nu gisteren eindelijk alles geboekt (Parijs en de treinreis, Disney was al wel geboekt).
We zitten daar in sequoia lodge. Goed op loopafstand volgens een collega (al heeft hij geen kinderen maar ga er vanuit dat het goed te toen zal zijn).
Sequoia O+ Dat is zeker op loopafstand, je staat eigenlijk meteen in de Disney sfeer als je het hotel uitloopt. En het is een erg fijn hotel.
pi_203980118
:{ :'( ;(

Het vriest een paar dagen, het stinkt weer in huis. Helemaal klaar mee. Dus weer een rioolinspectie gepland. Ik lag vanochtend alweer in de kruipruimte, daar komt de geur vandaan. Ruimte is droog etc. De kruipruimte is al eens gecontroleerd en die was goed en droog en en en.
Het lijkt toch echt uit de rioolbuizen te komen onder het huis. Een jaar geleden al een rookinspectie uit laten voeren, daar kwam toen niets uit. Het riool is een paar jaar geleden ook helemaal vervangen, behalve onder het huis.

Het is dus alleen bij vorst, niet bij regen wat je wel zou verwachten.

Nu een ander bedrijf benaderd, die van vorig jaar heeft het riool ook vervangen en die hadden toen rare redeneringen met de afzuigkap etc. Benieuwd wat dit bedrijf gaat zeggen.
pi_203980439
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:22 schreef hilliebillie het volgende:
@:_nikki_ slim om daar rekening mee te houden. Ik kon zelf alleen de eerste week van de meivakantie maar vrij hebben dus er viel verder geen rekening mee te houden (al zou ik er aan gedacht hebben). Maar nu ik kijk heeft er altijd wel een deel van Frankrijk vakantie in die periode. Maar ach het zal toch wel leuk worden denk ik.

Wij hebben vorige week 2 nachten in Sequoia geslapen. Echt een goed hotel. Super uitgebreid ontbijt. Erg tevreden over.

quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 09:39 schreef exode het volgende:

[..]
Sequoia O+ Dat is zeker op loopafstand, je staat eigenlijk meteen in de Disney sfeer als je het hotel uitloopt. En het is een erg fijn hotel.
Absoluut mee eens.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203980666
quote:

Ik zou het aan m'n man overlaten en niet voor hem uitdenken hoe het het beste kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203980743
Ik was/ben ook aan het kijken voor Disney in de meivakantie. Maar ik denk dat het voor verloofde net te vroeg is wat betreft prikkels etc.
Ik zoek nog wel een onderbreking van de reis van onze gite in de tweede week van de meivakantie. Geen zin om in 1x 1000 kilometer te rijden.
pi_203980770
@Nijna, misschien durft je man het stiekem niet aan om alleen te gaan? Als hij voorstelt om samen te gaan, en later oma uitnodigt is het anders dan als hij direct voorstelt om met dochter en oma op pad te gaan.

Ik zou liever met mijn oma dan met mijn moeder gegaan zijn.. maar beide keren waren we ook niet verder gekomen dan Groningen ofzo :D
(vanuit Friesland)
pi_203980941
Zeker als ik vind dat oma het kind niet echt snapt (ik heb ook zo'n kind, met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing gebeurt dat nogal makkelijk), zou ik me er best tegenaan bemoeien.
Deels ook afhankelijk van hoe mondig het kind in kwestie is, of ik denk dat het zelf zou durven en kunnen zeggen dit wil ik niet.
pi_203981212
Sowieso een beetje lastig advies te geven eigenlijk.
Het ligt erg aan de verhoudingen binnen het gezin en de relatie met oma/schoonmoeder.
Als het kind het leuk lijkt dat oma mee gaat, is dat toch mooi? Tripjes met papa en oma samen, dat kan heel waardevol zijn.
Ik zou het in ieder geval niet perse afwijzen hoor. Als de betrokken personen allen akkoord gaan. :)
pi_203981240
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:
Zeker als ik vind dat oma het kind niet echt snapt (ik heb ook zo'n kind, met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing gebeurt dat nogal makkelijk), zou ik me er best tegenaan bemoeien.
Deels ook afhankelijk van hoe mondig het kind in kwestie is, of ik denk dat het zelf zou durven en kunnen zeggen dit wil ik niet.
Kind kan niet altijd even goed voor zichzelf opkomen, mijn man denkt dat ze zegt dat ze oma niet mee wil, omdat ik dat zeg. Ik had eerst moeten vragen aan kind: wat wil jij?
Maar goed, ik was te snel en nu heb ik het gedaan >:) .
pi_203981253
Ik ga vaker met mijn moeder en B op pad, zonder Juul, zonder mijn verloofde. Dan gaan mijn zus en neefje ook mee. Dus ik ben bevooroordeeld denk ik. Meestal in Nederland maar 2 jaar geleden naar Londen, dat was voor B voor het eerst, Londen bedoel ik. Dat was zo leuk, mijn moeder heeft het er nog steeds over.
Ik zie het issue niet helemaal, maar dat ligt misschien aan mij.
pi_203981264
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef exode het volgende:
:{ :'( ;(

Het vriest een paar dagen, het stinkt weer in huis. Helemaal klaar mee. Dus weer een rioolinspectie gepland. Ik lag vanochtend alweer in de kruipruimte, daar komt de geur vandaan. Ruimte is droog etc. De kruipruimte is al eens gecontroleerd en die was goed en droog en en en.
Het lijkt toch echt uit de rioolbuizen te komen onder het huis. Een jaar geleden al een rookinspectie uit laten voeren, daar kwam toen niets uit. Het riool is een paar jaar geleden ook helemaal vervangen, behalve onder het huis.

Het is dus alleen bij vorst, niet bij regen wat je wel zou verwachten.

Nu een ander bedrijf benaderd, die van vorig jaar heeft het riool ook vervangen en die hadden toen rare redeneringen met de afzuigkap etc. Benieuwd wat dit bedrijf gaat zeggen.
Hopelijk dat dit bedrijf er iets zinnigs over weet te vertellen. En beter nog het op weet te lossen. Wel balen zo’n rioollucht in je huis namelijk :{
  maandag 7 maart 2022 @ 11:55:00 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203981293
Ik zou me er helemaal niet mee bemoeien eigenlijk :) (tenzij kind aangeeft niet tevreden te zijn)

Vakantie! Ik zou morgen een ticket naar de zon willen boeken, maar ik ben zelf overbooked met behandelshit tot de zomer. Afhankelijk van hoe ik op de volgende kuren reageer zouden we midweekjes Barcelona kunnen doen bijv. Mijn nichtje is er net voor 6 mnd heengegaan voor stage. Ook een heel fijn vooruitzicht :)
pi_203981299
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:51 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hopelijk dat dit bedrijf er iets zinnigs over weet te vertellen. En beter nog het op weet te lossen. Wel balen zo’n rioollucht in je huis namelijk :{
Ja, we worden er ook moedeloos van. Riool is dus grotendeels vervangen, er is een rooktest geweest, een camera inspectie, de kruipruimte is geinspecteerd.
Ze gaan vast zeggen dat de buis onder het huis ook vervangen moet worden, waar zo op het oog (en uit de rooktest) niets mee aan de hand is. Prima, om daar weer geld aan uit te geven, maar dan moet het wel een keer klaar zijn.
Het is ook echt alleen bij een paar dagen vorst. Verder niet.
pi_203981492
Ik heb er ook niet eerder over gehoord over rioolstank bij vorst. Wel bij oostenwind, tenminste daar had een collega van mij het laatst over. Maar ook geen idee waar dat dan vandaan komt.
Hopelijk komen ze op een moment dat het vriest en dan hopelijk beter kunnen vinden waar de lucht vandaan komt

@Quoi midweekse Barcelona klinkt heerlijk, hopelijk gaat dat gewoon (een paar keer) lukken tussen de behandelingen door!
  maandag 7 maart 2022 @ 12:07:12 #270
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_203981524
Wij hebben dat ook een poos gehad @exode . Wonen jullie in de buurt van een gemaal? Als dat bij ons in werking gaat wonen wij in een putlucht :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_203981543
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:05 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb er ook niet eerder over gehoord over rioolstank bij vorst. Wel bij oostenwind, tenminste daar had een collega van mij het laatst over. Maar ook geen idee waar dat dan vandaan komt.
Hopelijk komen ze op een moment dat het vriest en dan hopelijk beter kunnen vinden waar de lucht vandaan komt

@:quoi midweekse Barcelona klinkt heerlijk, hopelijk gaat dat gewoon (een paar keer) lukken tussen de behandelingen door!
Ja, je zou het bij veel regen verwachten.
Ik begreep wel dat vorst invloed kan hebben op riool en geur, maar dan meer in de gootsteen etc. Dat is bij ons niet.
pi_203981562
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij hebben dat ook een poos gehad @:exode. Wonen jullie in de buurt van een gemaal? Als dat bij ons in werking gaat wonen wij in een putlucht :{
Niet dat ik weet, maar onze buren hebben nergens last van. Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat in de ontluchting, die is verplaatst bij de aanleg van het riool. Die zit nu bij de uitbouw, op het uiterste hoekje, op een plek die als laatste ondooit.
Maar dat zeg ik als leek.
pi_203981882
Wij twijfelden over Disney voor de meivakantie, maar hebben gekozen voor Europapark in de tweede week. Gaan daar met de camper naartoe. Nu al zin in. Disney willen we ook nog dit jaar ergens, maar ik weet nog niet wanneer. En ik vind het allemaal zo duur…
pi_203981915
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:09 schreef exode het volgende:

[..]
Niet dat ik weet, maar onze buren hebben nergens last van. Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat in de ontluchting, die is verplaatst bij de aanleg van het riool. Die zit nu bij de uitbouw, op het uiterste hoekje, op een plek die als laatste ondooit.
Maar dat zeg ik als leek.
het riool zou sowieso niet compleet moeten bevriezen, dan zou de buis helemaal vol water staan wat niet de bedoeling is en gaat de buis kapot
pi_203981991
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:33 schreef Elleska het volgende:

[..]
het riool zou sowieso niet compleet moeten bevriezen, dan zou de buis helemaal vol water staan wat niet de bedoeling is en gaat de buis kapot
Dat gebeurt ook niet, de ontluchting zit op een plek wat als laatste zon krijgt van ons gehele huis. Ik heb echt geen enkel idee of dat er iets mee te maken heeft. Maar omdat het alleen bij vorst stinkt, leg ik die wellicht hele rare link :)

We hebben sinds we hier wonen gedoe met het riool, verstoppingen, stank etc etc. Sinds het riool grotendeels is vervangen, er een toilet is geplaatst die krachtiger doorspoelt en de kruipruimte is geisoleerd, is het vrijwel helemaal opgelost. Behalve dus bij vorst van een paar dagen. Na 1 nacht vorst is er niets aan de hand.

Als er uit deze inspectie niets komt, moeten we maar weer eens met de gemeente schakelen. Die zijn al eerder geweest. De putten stinken hier ook in de straat als het wat langer vriest.

Gelukkig is de vorst na vannacht weg, dan is de stank donderdag wel weg is de ervaring, maar BLUH.
pi_203982009
Klaar met poep! :)

Ik ga morgen dus weer eens naar kantoor en het voelt echt als een uitje. Zoveel zin in, wie had dat een paar jaar geleden verwacht dat je een dagje kantoor als een soort schoolreisje ervaart.
pi_203982298
Hier ook plannen voor Disney in de zomer.
We willen als gezin met mijn ouders en broertje.
Busje huren om met z’n allen die kant op te gaan. Man en ik hebben al beide vrij geregeld.
Het zou onze eerste vakantie in 12 jaar zijn. :o
pi_203983233
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij twijfelden over Disney voor de meivakantie, maar hebben gekozen voor Europapark in de tweede week. Gaan daar met de camper naartoe. Nu al zin in. Disney willen we ook nog dit jaar ergens, maar ik weet nog niet wanneer. En ik vind het allemaal zo duur…
Europapark ziet er ook erg leuk uit! O+

Ik ben het helemaal met je eens dat alles zo duur is. Dat gevoel heb ik niet alleen met dit soort uitjes, ook met simpelere dingen. Voor een uurtje springen in een jumphal ben ik met 3 kinderen al 30 euro kwijt en dan is er nog niets gegeten en gedronken. Dat vind ik geen uitjes meer die je even op vrijdagmiddag voor de lol doet. -O-
  maandag 7 maart 2022 @ 14:42:11 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203983678
Tip 1: museumjaarkaart.
Daarmee kun je heel veel dingen die anders viesduur zijn ineens wel op vrijdagmiddag doen.

Zo was ik afgelopen vrijdagmiddag met Soneal en kleinzoon naar het Nationaal Militair Museum in Soesterberg, voor kleinzoon (3) an sich nog niet zo interessant maar vliegtuigen zijn sowieso leuk, maar het leukste is het buitenspeel gedeelte, en dat is gelijk tip 2: het is openbaar, gratis toegankelijk, dus ook als je niet naar het museum gaat ;)

Afhankelijk van waar je woont is een middagje spoorwegmuseum of Aviodrome ook ineens heel makkelijk te doen als je een museumjaarkaart hebt, zeker nu je niet overal meer een tijdslot hoeft te reserveren (sommige plekken nog wel).

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 07-03-2022 14:51:30 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203983943
ja, die museumkaart is geniaal. Nog even met oma wandelen in het openluchtmuseum Arnhem. Of naar Nemo. Samen met kids vrij van de ns is dat dan ook vrij goedkoop..
  maandag 7 maart 2022 @ 14:59:07 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203983981
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:56 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, die museumkaart is geniaal. Nog even met oma wandelen in het openluchtmuseum Arnhem. Of naar Nemo. Samen met kids vrij van de ns is dat dan ook vrij goedkoop..
Ja idd, de kids vrij is ook ideaal.
Als kleinzoon 4 wordt krijgt hij van oma iig een museumjaarkaart en een kidsvrij.
Ik haal hem dan ook om de week op vrijdag van school dus dan kunnen we lekker op stap.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203984123
@Leandra die hadden wij pre-corona ook inderdaad. Zelfs nog tijdens corona, maar ik vond uitjes met mondkapje op toch een stuk minder leuk dan zonder. Daardoor zijn we afgelopen tijd niet meer geweest.
pi_203984373
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:05 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat alles zo duur is. Dat gevoel heb ik niet alleen met dit soort uitjes, ook met simpelere dingen. Voor een uurtje springen in een jumphal ben ik met 3 kinderen al 30 euro kwijt en dan is er nog niets gegeten en gedronken. Dat vind ik geen uitjes meer die je even op vrijdagmiddag voor de lol doet. -O-
Ik vind Europapark echt heel tof, we zijn er nu een keer of zes geweest. Er is echt super veel te doen voor de kinderen. Het fijne is dat ze daar een camping hebben en we voor 100 euro daar een paar nachten kunnen staan met de camper. Scheelt echt zoveel ten opzichte van een hotel.

En ja, zulke dingen vind ik ook allemaal erg duur en dan heb ik nog maar 1 kind. Ik merk dat ik echt even moet wennen aan alle prijzen en dat het geld er dit jaar tot nu toe zo snel doorheen gaat.
pi_203984471
Ik vind Disney ook erg prijzig. Het is dat we het eigenlijk 2 jaar geleden al geboekt en betaald hadden, dat we er nu Parijs er bij pakken (nu we er toch zijn en kids wilden ook een keer een stedentrip). Maar dan wordt de zomervakantie wel een wat goedkopere vakantie hoor.

Qua dagjes weg proberen we dat soort dingen cadeau te doen voor verjaardag of Sinterklaas ipv nog meer speelgoed waar amper naar om gekeken wordt. Zo hadden ze voor Sinterklaas onder andere een 5 rittenkaart van jump xl (gekocht op Black Friday waardoor hij 50% afgeprijsd was) en kaartjes voor het kerst wintercircus.

Een dagje zwemmen doen we meestal in het zwembad waar ik werk (dus gratis en andere zwembaden vallen dan vaak tegen). Of net de grens over in België is qua prijs ook nog wel eens goedkoper dan hier in Nederland
pi_203985131
Een betaald uitje is voor ons alweer een tijd geleden, maar dat is vanwege de omstandigheden. Zaterdag zijn we naar Werk aan de groen weg geweest. Een opdrachtenrondje voor kinderen door de loopgraven, dat was gratis maar meer omdat we iets buiten wilden doen met het mooie weer.

Aan vakanties geven wij gedurende een jaar best veel geld uit, YOLO of zo.
  maandag 7 maart 2022 @ 17:34:17 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203985995
Wil ik net iets in de magnetron zetten, zegt de magnetron dat er een update beschikbaar is.
WTF?! Nou heb ik het punt bereikt dat ik denk van.... ik ben te oud voor deze shit :'(

Maar goed, eerst weggeklikt want je weet maar nooit met updates en ik wilde wel eerst even 15 seconden magnetron gebruiken, en toen de app maar eens aangeslingerd om de magnetron te updaten.... ik zit hier hoofdschuddend te typen :N :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203986147
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 17:34 schreef Leandra het volgende:
Wil ik net iets in de magnetron zetten, zegt de magnetron dat er een update beschikbaar is.
WTF?! Nou heb ik het punt bereikt dat ik denk van.... ik ben te oud voor deze shit :'(

Maar goed, eerst weggeklikt want je weet maar nooit met updates en ik wilde wel eerst even 15 seconden magnetron gebruiken, en toen de app maar eens aangeslingerd om de magnetron te updaten.... ik zit hier hoofdschuddend te typen :N :')
Zo moest onze espressomachine blijkbaar ook een update..
We kregen m geüpdatet terug na reparatie jammer dat ie zo weer opgehaald wordt omdat ie lekt en et not steeds stoom uit een plek komt waar het niet hoort
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203986223
Ik ben geloof ik blij dat ik geen apparaten heb die om updates vragen, behalve mijn computer en telefoon ;)
pi_203986275
Aandoenlijk hoor, die vorige generatie :D

Zelfs mijn moeder heeft apparaten die geüpdatet moeten (8>
  maandag 7 maart 2022 @ 18:47:59 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203986879
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 17:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Zo moest onze espressomachine blijkbaar ook een update..
We kregen m geüpdatet terug na reparatie jammer dat ie zo weer opgehaald wordt omdat ie lekt en et not steeds stoom uit een plek komt waar het niet hoort
Oei, wat een ellende met zo'n ding :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 maart 2022 @ 18:50:51 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203986923
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 18:00 schreef Nijna het volgende:
Ik ben geloof ik blij dat ik geen apparaten heb die om updates vragen, behalve mijn computer en telefoon ;)
De lampen ook (maar die gaan ongevraagd en automagisch).... de warmtepomp heb ik al een paar keer geüpdate, dus ik ben al redelijk wat gewend inmiddels, maar deze zag ik niet aankomen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203987061
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 18:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oei, wat een ellende met zo'n ding :{
Yep.. 2 jaar en 2 maanden, dus net buiten de garantie. Gelukkig wel een coulance regeling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203987190
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:05 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat vind ik de laatste tijd ook zo jammer. Dat kleine uitjes al zo duur zijn. En eerst gingen we ook nog wel graag een roadtrip doen, naar Limburg of naar zee, maar dat is momenteel ook niet echt grappig met benzine ;(
  maandag 7 maart 2022 @ 19:09:24 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203987215
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Vicky het volgende:

[..]
Yep.. 2 jaar en 2 maanden, dus net buiten de garantie. Gelukkig wel een coulance regeling.
Oh, dat is echt balen, wel fijn dat ze aan coulance doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 7 maart 2022 @ 19:11:22 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203987244
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 19:06 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat vind ik de laatste tijd ook zo jammer. Dat kleine uitjes al zo duur zijn. En eerst gingen we ook nog wel graag een roadtrip doen, naar Limburg of naar zee, maar dat is momenteel ook niet echt grappig met benzine ;(
Nou, dit idd, ik wilde vandaag eigenlijk naar een bedrijf in Zutphen, maar ik wil ook nog naar de Eijerkamp outlet, en die is alleen op zaterdag en zondag open, dus ik maak er op een zaterdag wel een combitrip van.

Mijn auto doet ongeveer 1 op 10 in de winter, en mag alleen maar dure V-power...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203987314
Ik tankte donderdag in België benzine voor 1,77. Met de huidige prijzen hier gaan onze komende uitstapjes allemaal bij de zuiderburen plaatsvinden zodat we dan de tank meteen daar kunnen vullen.
Met een meidenkwartet
pi_203987361
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 19:06 schreef LeSage het volgende:

[..]
Als je naar Limburg gaat, kan je gelijk over de grens tanken…
pi_203987395
Net maar even een rondje gefietst. Ben sinds vanmorgen (vannacht) klachten vrij en mag morgen weer de deur uit, maar ik merkte dat ik even wat beweging nodig had en dat m’n ogen even wat verder weg moesten kijken, wat is dat dan weer lekker zo na een paar dagen.

Aan de andere kant voelt het wel onwennig om morgen gewoon naar het werk te gaan ook al ben ik klachtenvrij en heb ik m’n dagen uitgezeten.. toch nog spannend ofzo, dat ik niet nog m’n collega’s aan steek.

We hadden van het weekend op een gegeven moment 9 zieken op de afdeling, dus echt wel behoorlijk.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 19:29:56 #299
382129 crew  Donna
pi_203987477
Kinderen opgehaald met elektrische bakfiets. Was iets verder dan ik had verwacht. 1.5 uur voor een retourtje.

Ach. Heb mijn sportiviteit voor deze week weer gehad.
pi_203987790
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 19:21 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je naar Limburg gaat, kan je gelijk over de grens tanken…
Haha, wij wonen een kilometer of 10 van de grens en tanken altijd in België *) daar staan trouwens ook echt alleen maar Nederlandse auto’s meestal. Scheelt wel behoorlijk veel.
pi_203987945
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 19:44 schreef LeSage het volgende:

[..]
Haha, wij wonen een kilometer of 10 van de grens en tanken altijd in België *) daar staan trouwens ook echt alleen maar Nederlandse auto’s meestal. Scheelt wel behoorlijk veel.
Snap helemaal dat je daar tankt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')