Herkenbaar pff bijna 4 weken na positieve testquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik lig nog steeds op de bank te rotten, compleet afgedraaid van een klein rondje wandelen vanmorgen
Oh shit, ik zit pas in m'n eerste week post-covidquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:38 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Herkenbaar pff bijna 4 weken na positieve test.
Wat een ellendequote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik lig nog steeds op de bank te rotten, compleet afgedraaid van een klein rondje wandelen vanmorgen
Kutzakkinderenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef SQ het volgende:
Het tij kan keren hoor Poes, ik heb een week na mijn positieve test 4 dagen efteling gedaan (20-30k stappen per dag). Ben wel moe nu, maar dat kwam omdat de overprikkelde kutzak dreumes zo nodig de halve nacht moest schreeuwen en in mijn oog moest prikken met vingers.
Hier komt er af en toe nog een groene klodder naar bovenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:47 schreef amaranta het volgende:
Ik ben ook nog moe. En heb nog regelmatig een flinke hoestbui
Thank youquote:
Jij ook beterschap!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:39 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Oh shit, ik zit pas in m'n eerste week post-covid![]()
Beterschap!!
Paaseitjes en hagelslag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:25 schreef amaranta het volgende:
McDonalds
Kentucky Fried Chicken
Pizza hut
En Tony…
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:44 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik dacht dat Delta juist ingrijpender was dan de Omicron?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Precies. Allemaal hun schuld
Ik praat echter nooit negatief over de dikke buik hoor, dat probeer ik echt vol te houden. De dikke buik is gewoon een gegeven, geen schande en geen issue. En hij is lekker zacht.
Maar de vaccinaties deden het beter tegen Delta, dacht ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:44 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik dacht dat Delta juist ingrijpender was dan de Omicron?
Ik weet het allemaal ook niet meer *gooit handen in de lucht*quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar de vaccinaties deden het beter tegen Delta, dacht ik.
Dat het minder over corona gaat, vind ik wel prima, maar had liever een leuker alternatief gehad jaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:17 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik weet het allemaal ook niet meer *gooit handen in de lucht*
Corona is de afgelopen dagen sowieso niet meer aan de orde, het is oorlog voor oorlog na
Sounds like a good planquote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:52 schreef Nijna het volgende:
Ik heb geen covid gehad (denk ik, tot nu toe), maar mijn conditie is echt ruk. Als ik 2 trappen oploop sta ik te hijgen, misschien moet ik maar weer eens gaan zwemmen ofzo.
Maar dan moet ik eigenlijk iemand vinden die mee gaat, want dan kan ik het niet zo makkelijk skippen....
Dat was toch het moment dat kinderen ook gewoon naar school mochten als er een huisgenoot positief testte.. Ik hoorde overal om me heen dat testen dan echt nutteloos geworden was. Ik denk dus niet dat er ineens veel minder mensen corona hadden, maar er gewoon minder gingen testen..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:34 schreef Leandra het volgende:
Het is hier vooral opvallend hoe er vanaf het een op het andere moment (14-15 februari)
En omslag is tussen zoveel % meer positief geteste mensen naar zoveel % minder positief geteste mensen:
https://coronadashboard.r(...)itief-geteste-mensen
Ja? Wil je mee? Ik heb echt een baggerconditie hoor.quote:
Dat idee heb ik ook, dat het nog steeds hard verspreid maar er veel minder getest wordt. Mede idd doordat het percentage positieve testen t.o.v. het totale aantal testen niet daalt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Dat was toch het moment dat kinderen ook gewoon naar school mochten als er een huisgenoot positief testte.. Ik hoorde overal om me heen dat testen dan echt nutteloos geworden was. Ik denk dus niet dat er ineens veel minder mensen corona hadden, maar er gewoon minder gingen testen..
Er is dan ook een enorme dip in hoeveelheid testen en juist een enorme stijging in het percentage mensen dat positief test àls ze gingen testen..
Ja idd, maar ik ging er al vanuit dat die aanpassing van de maatregelen de testbereidheid enorm zou beperken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Dat was toch het moment dat kinderen ook gewoon naar school mochten als er een huisgenoot positief testte.. Ik hoorde overal om me heen dat testen dan echt nutteloos geworden was. Ik denk dus niet dat er ineens veel minder mensen corona hadden, maar er gewoon minder gingen testen..
Er is dan ook een enorme dip in hoeveelheid testen en juist een enorme stijging in het percentage mensen dat positief test àls ze gingen testen..
Dat is juist enorm gestegen, dat zit nu boven de 60%.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:20 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook, dat het nog steeds hard verspreid maar er veel minder getest wordt. Mede idd doordat het percentage positieve testen t.o.v. het totale aantal testen niet daalt.
Ja dat is dan wel weer jammer.quote:Op woensdag 2 maart 2022 14:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay, merel in de tuinDaar gaan mn pas ingezaaide stukjes gras
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stel dat altijd uit totdat mijn laptop me de mogelijkheid van uitstellen ontneemt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:05 schreef Phaidra het volgende:
Het kleine leed is er ook nog: mijn outlook had een update nodig, maar omdat mijn laptop 5 jaar oud is heeft hij daar wat moeite mee. Kan al zeker 30 minuten dus niet mailen of mails lezen. En eigenlijk kan ik me dat tijd-technisch niet zo permitteren vandaag. WAAROM klikte ik op 'nu opnieuw opstarten'?!
Mijn werkgever hamert nogal op snelle installaties van updates ivm mogelijke security issues. Dus ik dacht er even niet over na en dacht 'ach, dat kan wel even tussen twee mails door, ik moet toch even wat in excel doen'. Maar dat was buiten mijn laptop gerekendquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:07 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik stel dat altijd uit totdat mijn laptop me de mogelijkheid van uitstellen ontneemt.Precies hierom, het is altijd gedoe.
Maar dan is het ook de schuld van je werkgever.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Mijn werkgever hamert nogal op snelle installaties van updates ivm mogelijke security issues. Dus ik dacht er even niet over na en dacht 'ach, dat kan wel even tussen twee mails door, ik moet toch even wat in excel doen'. Maar dat was buiten mijn laptop gerekend.
Dat sowiesoquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:13 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Maar dan is het ook de schuld van je werkgever.
Ik had dat ook, en toen kreeg ik ein-de-lijk de oproep om m te ruilen... tijdens mijn zwangerschapsverlofquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:20 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat sowieso. Ik heb al een jaar geleden aangegeven dat mijn laptop kuren heeft. In november kreeg ik eindelijk het bestelformulier en nu... wacht ik nog... (reorganisatie olé oléeee)
Omg. Dat is echt naadje. On the bright side: ik ga het komende jaar überhaupt niet met zwangerschapsverlof dus I'll be readyquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik had dat ook, en toen kreeg ik ein-de-lijk de oproep om m te ruilen... tijdens mijn zwangerschapsverlof
En toen ik terug kwam van verlof was het ingetrokken en kon ik nóg een half jaar wachten
quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Omg. Dat is echt naadje. On the bright side: ik ga het komende jaar überhaupt niet met zwangerschapsverlof dus I'll be ready
Ik moet soms tijdens online meetings mezelf muten omdat anderen last hebben van het geluid van mijn opstijgende laptop.
“Ik heb net zo’n dikke buik als jij, mama”quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Mijn jongste wil dagelijks mijn buik aaien. “Jouw buik is lief mama. Hij is lekker warm en zacht. En flubberig, het is net klei, maar dan zit het vast.”
![]()
. Maar ook hier, hij vindt mijn buik écht lief, dus wie ben ik om er iets anders van te maken.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:29 schreef SQ het volgende:
Mijn privelaptop gaf laatst ook kuren dus ik dacht, dat mag helemaal nog niet, want die heb ik gekocht vlak na mijn bruiloft
En je dan beseffen dat je bijna 9 jaar getrouwd bent
Mocht je willen }:)quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:29 schreef arvensis het volgende:
[..]
“Ik heb net zo’n dikke buik als jij, mama”
![]()
![]()
Dat is ook onhandig ja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:32 schreef Vaiana het volgende:
Wij mogen dus elk 3 jaar een nieuwe laptop bestellen, vanuit een persoonlijk werkbudget. Dat heeft als voordeel dat je nooit een (te) oude laptop hebt. Het nadeel is dat er niet een standaard laptop is, dus als hij kuren heeft moet je zelf met Dell bellen en duimen draaien terwijl zij langskomen om hem te fixen.
Ik ben al op het punt dat bepaalde herinneringen 20-25 jaar geleden bleken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:44 schreef Hupje het volgende:
Soms gaat de tijd ook veel sneller dan kan, hoor. Iets kan zomaar 10 jaar geleden zijn ineens...
Of zou het de leeftijd zijn?! Nee toch?
Ja echt he. Over 3 maanden ben ik 22 jaar samen met mijn lief. HOE DAN.quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben al op het punt dat bepaalde herinneringen 20-25 jaar geleden bleken.en dat voelt dan echt niet als VIJFENTWINTIG JAAR
Yay, dat schiet opquote:Op woensdag 2 maart 2022 16:42 schreef Hupje het volgende:
Ik heb weer plek in mijn bijkeuken!
En in mijn voorraadkast.
En in alle kamers op de 1e verdieping.
En in de garage.
![]()
... De zolder staat weer vol![]()
![]()
Ik ben begonnen aan de eerste laklaag op de laatste 2 binnendeuren die nog geverfd moesten worden.
[ afbeelding ]
Vaarwel jaren 70 bruin!
Alles wat er nog moet, heb ik expres niet benoemd, hequote:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
Alles wat er nog moet, heb ik expres niet benoemd, heTe ontmoedigend.
Ik ga binnenkort alles leren over open trappen opknappen. Enz.
Daarom beter geen vrouwen tussen 18 en 45 aannemen. Je weet nooit wanneer ze baringsdrang krijgen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik had dat ook, en toen kreeg ik ein-de-lijk de oproep om m te ruilen... tijdens mijn zwangerschapsverlof
En toen ik terug kwam van verlof was het ingetrokken en kon ik nóg een half jaar wachten
quote:
OMG sorryquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:40 schreef Hupje het volgende:
[..]Dat heet langdurig verbouwen in een jaren 70 huis
Voor de beeldvorming: ik had een half jaar lang in 2 stapels 15 verhuisdozen in mijn bijkeuken staan. Moest hinkstapspringen naar mijn bed en vriend had bij het videobellen een mooie muur van (afgedekte) kratten achter zich.
Echt, wat een ruimte blijken we te hebben in huis!
Wat klote dat het op je werk niet leuk is nu. Heb je wel al meer duidelijkheid over het voortbestaan van het functie eigenlijk? Want die onzekerheid er bij lijkt me ook killing.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:55 schreef exode het volgende:
Ik ben een beetje aan het ontschermen en dat bevalt me prima. Wat een tijd hou je dan over :0
Ik merk dat ik moeite heb om geinteresseert mee te lezen. Hier niet zo, want wat hier geschreven wordt, vind ik eigenlijk nog steeds leuk.Maar echt die onzin op FB etc, het kan me gestolen worden tegenwoordig.
Het is ook een soort beschermingsmechanisme denk ik. Op mijn werk is het gewoon echt niet leuk nu, inhoudelijk gezien. De oorlog is voor heel veel mensen heeeeeeeel naar. Veel naarder dan voor mij maar mijn werk is echt vreselijk nu de risico analyses allemaal in het rood slaan.
En verder speelt er van alles waar ik geen invloed op heb maar die wel in de weg van mijn werkblijheid zitten.
Het nieuws volg ik wel maar alleen noodzakelijk. Bijvoorbeeld dat we een vermogen kwijt gaan zijn aan gas als ons contract is afgelopen.
Maar het gaat wel goed verder hoor, nu ik de instelling heb 'gooi me er maar uit als het niet bevalt' klap ik veel makkelijker mijn laptop dicht. En met verloofde gaat het ook steeds beterZe is minstens de komende 6 weken nog ziek gemeld, daarna kijken we weer verder.
Ik heb écht voor zo'n bedrijf gewerkt hoorquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daarom beter geen vrouwen tussen 18 en 45 aannemen. Je weet nooit wanneer ze baringsdrang krijgen.
Heel je logistiek stuk
Ik heb mijn facebook gedelete. Nu moet ik nog stoppen/minderen met fok en dan is alles goed.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef Vanyel het volgende:
Oh ik heb een tijd geleden al besloten dat dat gescroll op fb me echt helemaal niks brengt. Heb geen Twitter account en ook geen insta. Hopeloos ouderwets, vast, maar het scheelt me zoveel treurnis
IG vind ik wel leuk, foto's kijken zonder tekst, heerlijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef Vanyel het volgende:
Oh ik heb een tijd geleden al besloten dat dat gescroll op fb me echt helemaal niks brengt. Heb geen Twitter account en ook geen insta. Hopeloos ouderwets, vast, maar het scheelt me zoveel treurnis
De situatie in de wereld kan dat proces wel versnellen. Het klinkt wat vaag allemaal, maar mijn werkwereld is echt waardeloos nu.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat klote dat het op je werk niet leuk is nu. Heb je wel al meer duidelijkheid over het voortbestaan van het functie eigenlijk? Want die onzekerheid er bij lijkt me ook killing.
Fijn dat het met je verloofde steeds beter gaat!
@:vaiana wat fijn van de goede echo
quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb mijn facebook gedelete. Nu moet ik nog stoppen/minderen met fok en dan is alles goed.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:00 schreef Vaiana het volgende:
En ik had net een goede termijnecho.
Wat een top dag hier!![]()
Wat fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Lallandraquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:00 schreef Leandra het volgende:
Zo, ik ben vanmiddag met Soneal op een terrasje in het dorp gaan lunchen en toen dacht ik dat ik er wel een lokaal biertje bij kon nemen...
Volgende keer hou ik me gewoon weer aan de tussen 16.00 en 04.00 uur regel![]()
Nou ja, de naam zegt het al
Jaquote:
Ja, maar hállo, het was er ook wel weer voorquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:00 schreef Leandra het volgende:
Zo, ik ben vanmiddag met Soneal op een terrasje in het dorp gaan lunchen en toen dacht ik dat ik er wel een lokaal biertje bij kon nemen...
Volgende keer hou ik me gewoon weer aan de tussen 16.00 en 04.00 uur regel![]()
Nou ja, de naam zegt het al
Mocht je in de buurt zijn ben je welkomquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, maar hállo, het was er ook wel weer voorStaat genoteerd trouwens, die brouwerij.
Ik ging tuinieren met mijn pa. Voortuin als door een ringetje te halen yeah.
Wat zonde, net nog op het randje en dan ook nog met die vrije dagen.... beterschapquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:13 schreef hilliebillie het volgende:
Zo.. ik blijk achteraf toch ook Corona te kunnen krijgen![]()
Expres geen carnaval gaan vieren omdat ik dat nog niet zag zitten in een overvolle tent en zonder testen voor toegang (en omdat ik oud en saai wordt maar dat zeg ik er niet bij) maar toch positief. Geen idee waar ik het heb opgedaan, maar dat maakt ook niet uit. Misschien op het werk want ik was nummer 5 maar wel allemaal op de zelfde dag dus ook vreemd.
Balen vooral voor de kindjes, want vandaag en morgen was/ben ik vrij en zouden een dag gaan zwemmen nu dat op het werk weer kan.
En ik probeer dan maar een beetje geïsoleerd te zitten (al gaat dat dadelijk met etenstijd al mis want er zal gekookt moeten worden en eerlijk is eerlijk geloof ik niet dat man dat gaat lukken het geen dat in huis is. En sowieso kan helemaal isolatie niet want geen extra slaapplek waar ik apart kan liggen).
Klachten vallen mee alleen een kriebel in de keel. Al begint nu de algehele lamlendigheid ook wel en lichte hoofdpijn. Maar ik denk dat dat wellicht ook wel komt door het hangen in een niet super fijne bureau stoel.
Met name de oudste is een beetje panisch.. die wil echt zo ver mogelijk van me weg 😒
Nou nog wachten op ggd resultaat maar de zelftest was vrij snel positief, na 30 seconden zag ik het lijntje met de zaklamp al staan en vrij snel daarna echt duidelijk. Dus ik verwacht geen vals positief
Ook een stenen aanrechtblad?quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:44 schreef Hupje het volgende:
Balen, @:hilliebillie
Ik moest op controle voor mijn lenzen en aangezien ik nog steeds naar de opticien in mijn oude stad ga, heb ik er maar een dagdeel shoppen van gemaakt. Met corona weinig kleding gekocht en mijn graag gedragen kleding heeft inmiddels vrijwel allemaal gaatjes bij de broeksknoop![]()
En als boer Tinus in de stad me (weer eens) verbaasd over hoe weinig mensen zich nog aantrekken van corona.
Daarna het laatste laklaagje op de deuren gesmeerd.
Yup, that’s it. Sinds ik er bewust van was dat ik met mijn buik langs het aanrecht schoof/leunde, doe ik dat niet meer en blijft mijn kleding heel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook een stenen aanrechtblad?
LIF / Damesbroeken die je shirts heel laten
Ik heb tegenwoordig af en toe zelfs een schort omquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup, that’s it. Sinds ik er bewust van was dat ik met mijn buik langs het aanrecht schoof/leunde, doe ik dat niet meer en blijft mijn kleding heel.
Jup, en ik weet het. Ik probeer er aan te denken dat ik bij het koken mijn shirt in mijn broek stop, maar kennelijk vergeet ik dat dus toch soms. En aangezien mijn meeste kleding niet zo'n fantastische kwaliteit is, gaat het dan snel.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook een stenen aanrechtblad?
LIF / Damesbroeken die je shirts heel laten
Dat deed ik wel tijdens mijn zwangerschap!quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig af en toe zelfs een schort om
Ik ook. En precies altijd als je je mooiste of nieuwste shirt draagtquote:Op donderdag 3 maart 2022 21:01 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou dat ook beter wel kunnen doen eigenlijk.. buiten het gaatjesfeit om, kan ik ook goed vet laten spetteren als ik sta te koken #keukenprinses #not![]()
Oh nou sorry voor de gratis kapotte kleren dan.quote:Op donderdag 3 maart 2022 21:18 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb een granieten blad en m'n enige shirts met gaatjes heb ik van SQ gekregen
Oh crap, zo bedoelde ik het niet. Sorry! Ik draag ze veel en graag enzo.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 07:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh nou sorry voor de gratis kapotte kleren dan.
Ja dit alles. En als ik dan online ga shoppen zijn er 10 miljoen optiesquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Shirts met gaatjes![]()
Dit aanrecht is net iets hoger dan de vorige. Ik probeer mijn shirts in mijn broek te stoppen, maar ik vergeet het toch weleens als ik snel een broodje smeer.
Ik moet nog steeds eens al mijn shirts nagaan en minstens de helft weggooien ivm gaatjes. Maar onder een sweatshirt zijn ze nog wel prima. En als ik ze wegdoe, moet ik nieuwe kopen, en deze zitten zo lekker
#teamsleepnakedquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:38 schreef vencodark het volgende:
T-shirts met gaatjes worden hier gewoon slaapshirts.
#sexy.
#teampyjamaensokkenquote:
Onder wat voor dekbed slaap jij joh?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Huuu nee. Dan gaat mijn vel overal plakken
Ik heb 3 dozen met hele leuke kleding op zolder staan #Teamermoet20kiloafquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb echt best veel leuke kantoorkleding maar ik ben gewoon te dik voor het meeste. Zou graag willen dat ik een paar maanden supergedisciplineerd kon zijn en die 20 kilo lozen maar ja he. Chocolade is zo lekker.
Ik heb niet eens echt leuke kleding, heb een stom figuur en geen verstand van mode (en weinig interesse) dus loop vrijwel altijd in een spijkerbroek met shirtje. Wat nu extra benadrukt dat ik na de vorige afvalpoging die kilo's gewoon weer erbij heb gekregenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb echt best veel leuke kantoorkleding maar ik ben gewoon te dik voor het meeste.
Zekers, Ik hoef niet naar kantoor, dus heb niet veel fatsoenlijks in de kast nodig.. Ik zit nu in een groen joggingvest van E10 van de C&A.. gisteren had ik dezelfde aan in het rood, ook E10.. Dan ben je wel verloren..quote:
Ik ga zometeen even voor de spiegel staan en mezelf een dik compliment geven.quote:
Dit "durf" ik niet ivm evt brand ofzoquote:
Altijd. Of nou ja, soms een slipje anders heb je van die plakflappen.quote:
Wij hebben middenin de nacht brand gehad en ik stond netjes aangekleed buiten hoor. Nou ja netjes, sjappie jappie joggingbroek.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Dit "durf" ik niet ivm evt brand ofzoik kan de gedachte niet loslaten dat ik dan in mn nakende niks met mn hele huishouden op de stoep naar mn brandende huis sta te kijken. Totaal onrealistisch i know
![]()
Ik was laatst even in de stad en dan zie je leuke shirtjes op de tafels opgevouwen liggen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 09:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja dit alles. En als ik dan online ga shoppen zijn er 10 miljoen opties
En de mode is mega oversized ook gecombineerd met cropped... wtf.
Ik ben pas sokken gaan dragen in bed nadat ik getrouwd wasquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef exode het volgende:
Als verloofde sokken gaat dragen in bed, gaat het huwelijk niet door.
Daarom zijn we al ruim 2 jaar verloofd, ik vertrouw het niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ben pas sokken gaan dragen in bed nadat ik getrouwd wasdus pas maar op.
Succes alvast.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:57 schreef exode het volgende:
Bereid jullie voor op een slanke exode in de zomer. Verloofde is bij dietiste geweest en ze mag nu 3 weken heel veel niet eten en dan steeds iets erbij. Dit om te kijken waar ze op reageert. Ik heb beloofd mee te gaan doen.....MAAR ze mag wel bier en wijn dus dat wordt een bijzonder dieet.
Alleen maar als ze tussen ons in liggen. En vooral die kleine. Krijg je ineens zo'n volgezompte plaspamperkont in je gezichtquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:55 schreef exode het volgende:
Slapen jullie kinderen ook zo wild? Ze gaan het hele bed door 's nachts.
Ja klopt, ah fijn om te horen! Heb je nog tips? Vooral geen gluten wordt lastig denk ik. Mag ook via DM hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:04 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode fodmap? Dat hielp hier goed voor mijn PDS.
Het is alweer 7 jaar geleden, maar heb een paar onverwachte triggers gevonden. Dat en hypnotherapie hebben me van 90% van de klachten geholpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:13 schreef exode het volgende:
[..]
Ja klopt, ah fijn om te horen! Heb je nog tips? Vooral geen gluten wordt lastig denk ik. Mag ook via DM hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:29 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het is alweer 7 jaar geleden, maar heb een paar onverwachte triggers gevonden. Dat en hypnotherapie hebben me van 90% van de klachten geholpen.Fijn, dank je wel voor je uitgebreide reactie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga me er eens verder in verdiepen. Er staan nu eigenlijk maar 4 dingen op de lijst die ze moet schrappen, de rest heeft ze al 3 maanden niet gegeten cq gedronken. Ze is nu vooral bang dat ze alleen maar meer gaat afvallen, ze moet eigenlijk aankomen nu.
Maar dat gluten is dus wel een dingetje.
Ik post niet vaak. Maar mijn collega heeft ook PDS en heeft een website met recepten. Er staat bij of het glutenvrij, low FODMAP en/of lactosevrij is. Zij kan zelf ook geen gluten en lactose verdragen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:13 schreef exode het volgende:
[..]
Ja klopt, ah fijn om te horen! Heb je nog tips? Vooral geen gluten wordt lastig denk ik. Mag ook via DM hoor.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 11:14 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Altijd. Of nou ja, soms een slipje anders heb je van die plakflappen.
Ze hebben dan altijd ook opeens 6 ellebogenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Alleen maar als ze tussen ons in liggen. En vooral die kleine. Krijg je ineens zo'n volgezompte plaspamperkont in je gezicht
Verstandigquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:16 schreef exode het volgende:
[..]
Daarom zijn we al ruim 2 jaar verloofd, ik vertrouw het niet.
Haha, ik ben in mijn studententijd ook weleens wakker geworden met een onbekend meisje in mijn bed. Bleek een slaapwandelende logee van een huisgenoot. Daarna ging mijn slaapkamer 's nachts ook op slot inderdaad.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:40 schreef hilliebillie het volgende:
Man slaapt overigens wel eens bij een van de kinderen in bed. Maar dat is dan een foutje #slaapwandelaar
Meestal wordt ik wel wakker als hij gaat spoken maar niet altijd. Dan komen de kinderen me op een gegeven moment wakker maken, want die krijgen papa met geen mogelijkheid uit bed.
Tegen de tijd dat er vriendjes/vriendinnetjes zijn die blijven slapen krijgen ze een slot op de deur. Nogal awkward anders.
Heeft sowieso al voor rare momenten gezorgd 😅
Hier dito. Man heeft nu een eigen kamer (om veel redenen), bed van zoon staat in mijn kamer maar daar slaapt ie amper omdat ie liever bij mij ligtquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:48 schreef Amsel het volgende:
Goeie actie @:Vicky!
Mijn kinderen hebben al weken hun eigen bed niet gezien, ze slapen standaard bij mij. Man slaapt apartOngewone constructie, maar voor ons werkt het, want zo slapen we in ieder geval allemaal de hele nacht door.
Wait whut, jij hebt covid gehad?! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het nog steeds niet geluktquote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:45 schreef SQ het volgende:
Het tij kan keren hoor Poes, ik heb een week na mijn positieve test 4 dagen efteling gedaan (20-30k stappen per dag). Ben wel moe nu, maar dat kwam omdat de overprikkelde kutzak dreumes zo nodig de halve nacht moest schreeuwen en in mijn oog moest prikken met vingers.
Het huis heeft nu energielabel C en we willen sowieso het dak isoleren en ook de spouwmuren. Geen idee wat dit verder gaat doen met het label maar dan kom je al een heel eind denk ik?quote:Op zondag 6 maart 2022 08:01 schreef Tink89 het volgende:
Panelen en een warmtepomp werken alleen als je huis heel goed geisoleerd en verwarmd kan worden met ltv. Zouden wij wel willen, maar onze isolatie kan niet genoeg verbeterd worden...
Mij ook niet.. net als de rest van het gezinquote:Op zondag 6 maart 2022 08:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wait whut, jij hebt covid gehad?! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het nog steeds niet gelukt![]()
#lastwomanstanding
Ik heb het ook gehad inmiddels. Vorige keer toen het in huis was in okt kreeg ik het niet. En vorige maand ineens wel.quote:Op zondag 6 maart 2022 08:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wait whut, jij hebt covid gehad?! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mij is het nog steeds niet gelukt![]()
#lastwomanstanding
Zonnepanelen kan altijd, maar het probleem van je energierekening is primair de kosten van gas, dus isoleren, isoleren, isoleren.quote:Op zondag 6 maart 2022 07:54 schreef MaJo het volgende:
Ik weet dat de energierekeningen stijgen maar ik schrok toch wel even van ons nieuwe contract. Ons vaste contract loopt tot 1 april en ze bieden momenteel enkel variabel aan. We gaan van ¤ 170,- per maand naar ¤ 420,- dat is wel erg extreem toch?
Daarnaast zitten we met verbouwingsproblemen (aannemer heeft aangegeven het waarschijnlijk niet te redden) dus dat gaat lekker![]()
We overwegen nu wel om in plaats van een verbouwing gelijk in te zetten op zonnepanelen en een warmtepomp, dan hebben we in ieder geval geen hoge rekeningen meer. We moeten dus even wat belangrijke keuzes gaan maken de komende weken.
Nou, ook dat, hij is net als ik een nachtmens, ik zei net al tegen Soneal; als ik je om 8 uur ga appen als ik 80 ben dan ben jij net zo verbaasd als ik nu benquote:
Voor comfortabele ltv moet je nog lager toch? We zitten hier nu op 60 graden maar de radiotoren in de woonkamer zijn het knelpunt dus daar moeten we eerst nog iets aan doen. Mooiste was geweest om vloerverwarming aan te leggen. Daar is de vloer geschikt voor alleen was daar bij de koop van de woning geen geld voor en om nu de hele benedenverdieping weer overhoop te trekken... Daarnaast kunnen we met de nieuwe geluidsregels de warmtepompen nergens fatsoenlijk kwijt. Dan moeten ze eerst wat stiller worden en het schoorsteenmodel goedkoper.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:19 schreef Deepfreeze het volgende:
We hebben hier de CV tijdelijk op 55 graden gezet om te kijken of ltv evt haalbaar zou zijn. En we merken geen verschil.
(Tapwater heb ik wel op zijn hoogst staan, ik hou van keiwarm douchen
Ik ben gestopt om erover na te denken wat er in hemelsnaam met verdwaalde sokken is gebeurd. De wegen van sokken zijn ondoorgrondelijk. Negen van de tien keer vind ik ze weer in een schone was.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:22 schreef Leandra het volgende:
Nou, die 2 paar die in de was van gisteren verweesd raakten had hij dus mee toen we naar Waalwijk gingen, daar hebben we 2 nachten in een hotel gezeten rond ons dagje Efteling, dus die kunnen niet in zijn kamer liggen, want ik heb de tas met was bij thuiskomst in de wasmand leeggekieperd
Hier in dekbedovertrekken...quote:Op zondag 6 maart 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben gestopt om erover na te denken wat er in hemelsnaam met verdwaalde sokken is gebeurd. De wegen van sokken zijn ondoorgrondelijk. Negen van de tien keer vind ik ze weer in een schone was.
Dat zijn echt lastige situaties, de afwegingen die je moet maken bij een nieuw/ander huis.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:29 schreef Elleska het volgende:
[..]
Voor comfortabele ltv moet je nog lager toch? We zitten hier nu op 60 graden maar de radiotoren in de woonkamer zijn het knelpunt dus daar moeten we eerst nog iets aan doen. Mooiste was geweest om vloerverwarming aan te leggen. Daar is de vloer geschikt voor alleen was daar bij de koop van de woning geen geld voor en om nu de hele benedenverdieping weer overhoop te trekken... Daarnaast kunnen we met de nieuwe geluidsregels de warmtepompen nergens fatsoenlijk kwijt. Dan moeten ze eerst wat stiller worden en het schoorsteenmodel goedkoper.
Gelukkig hebben we het energiecontract vorig jaar voor 3 jaar vastgezet. Eigenlijk best oneerlijk dat ons contract precies op het juiste moment afliep en anderen waarbij het contract op een ander moment afliep nu of straks woekerprijzen moeten gaan betalen.
Wij stappen bijna elk jaar over van leverancier, dus ik wilde juist niet verlengen, want dan is overstappen makkelijker. :’)quote:Op zondag 6 maart 2022 09:29 schreef Elleska het volgende:
[..]
Voor comfortabele ltv moet je nog lager toch? We zitten hier nu op 60 graden maar de radiotoren in de woonkamer zijn het knelpunt dus daar moeten we eerst nog iets aan doen. Mooiste was geweest om vloerverwarming aan te leggen. Daar is de vloer geschikt voor alleen was daar bij de koop van de woning geen geld voor en om nu de hele benedenverdieping weer overhoop te trekken... Daarnaast kunnen we met de nieuwe geluidsregels de warmtepompen nergens fatsoenlijk kwijt. Dan moeten ze eerst wat stiller worden en het schoorsteenmodel goedkoper.
Gelukkig hebben we het energiecontract vorig jaar voor 3 jaar vastgezet. Eigenlijk best oneerlijk dat ons contract precies op het juiste moment afliep en anderen waarbij het contract op een ander moment afliep nu of straks woekerprijzen moeten gaan betalen.
Wij hebben normaal ook een jaarcontract dus dit was echt meer geluk dan wijsheid.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:10 schreef BE het volgende:
[..]
Wij stappen bijna elk jaar over van leverancier, dus ik wilde juist niet verlengen, want dan is overstappen makkelijker. :’)
Dat wel, maar dat mocht niet van de CV instelling. Dus het blijft een gok.quote:Op zondag 6 maart 2022 09:29 schreef Elleska het volgende:
[..]
Voor comfortabele ltv moet je nog lager toch? We zitten hier nu op 60 graden maar de radiotoren in de woonkamer zijn het knelpunt dus daar moeten we eerst nog iets aan doen. was geweest om vloerverwarming aan te leggen. Daar is de vloer geschikt voor alleen was daar bij de koop van de woning geen geld voor en om nu de hele benedenverdieping weer overhoop te trekken... Daarnaast kunnen we met de nieuwe geluidsregels de warmtepompen nergens fatsoenlijk kwijt. Dan moeten ze eerst wat stiller worden en het schoorsteenmodel goedkoper.
Als de CV het niet kan dan houdt het op.quote:Op zondag 6 maart 2022 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat wel, maar dat mocht niet van de CV instelling. Dus het blijft een gok.
Die vloerverwarming is hier ook wel een wens. Er lagen tegels in toen we hier 7 jaar kwamen wonen en daar hebben we snel laminaat overheen gelegd (na bezoek hap om kinds kin te plakken). Maar die zooi idd. Er waren nog heel wat andere energiebesparende klussen eerst aan de beurt. Misschien volgend jaar.
En dan evt ook een warmtepomp. Dat kan hier wel, buren hebben er ook al eentje.
Da fuck?!quote:Op zondag 6 maart 2022 12:57 schreef Vanyel het volgende:
Wat leven jullie allemaal in luxe geïsoleerde huizen(of juist in 18 graden allemaal?)
Eneco verwacht op basis van historie deze maand 590 euro van ons te innen.
Gelukkig hebben we begin van de maand een en ander geïsoleerd en stappen we (als het goed is, dat moet ik morgen toch maar eens checken) morgen over naar een goedkopere leverancier, maar het voorschot lijkt voorlopig wel boven de 300 te blijven..
Jaja, met een shitton zonnepanelen ook nog. Zo leuk, oude huizenquote:
Ik ben heel blij dat we tot ver in 2023 vast zitten voor de oude prijzen, want een nieuw contract zou nu een maandbedrag van ¤550 zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:57 schreef Vanyel het volgende:
Wat leven jullie allemaal in luxe geïsoleerde huizen(of juist in 18 graden allemaal?)
Gelukkig hebben we begin van de maand een en ander geïsoleerd en stappen we (als het goed is, dat moet ik morgen toch maar eens checken) morgen over naar een goedkopere leverancier, maar het voorschot lijkt voorlopig wel boven de 300 te blijven..
Ik twijfel nu al af en toe of ik niet een deur had moeten laten maken naar de zolder, maar dat komt hier in principe alleen van de hal en overloop naar bovenquote:Op zondag 6 maart 2022 13:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jaja, met een shitton zonnepanelen ook nog. Zo leuk, oude huizen
En fulltime thuis werken.
en een open verbinding hebben naar je bovenverdieping. Heel benieuwd wat de nieuwe isolatie gaat opleveren, maar dat kan ik nu nog niet beoordelen.
quote:Op zondag 6 maart 2022 13:26 schreef Vicky het volgende:
Wij betalen nu ¤ 215,00. Energiedirect heeft een of andere tegemoetkoming van ¤ 695,00.
Als ik de vooruitkijker open dan zegt ie dat we zo'n ¤ 756,00 terug gaan krijgen en dat het maandbedrag naar ¤ 89,00 kan. Gaan we niet doen..
De verwarming staat nu niet aan, niet nodig, de tuindeuren staan zelfs open.
Over 1,5 maand gaat het zwembad weer de tuin in en dan staat de pomp weer 24/7 te draaien.
We koken op inductie.
Als het mooier weer wordt gaat het zwembad de tuin in. Vorige jaar stond ie laat omdat de tuin toen nog niet klaar was. Ik hoop tegen eind april/half mei het zwembad neer te gaan zetten.quote:Op zondag 6 maart 2022 13:32 schreef BE het volgende:
[..]Heb je die echt al die maanden aan staan, die pomp!
Ik geloof dat ik dan toch zou wachten tot het weer er echt naar is.
Nee hoor, een huis uit 1904, maar wel behoorlijk goed geïsoleerd. We hebben de verwarming altijd op 19,5 staan en hebben hem helemaal ingesteld op wanneer we wel/niet thuis zijn. We verbruiken dus nog geen 1000m3 gas per jaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 12:57 schreef Vanyel het volgende:
We als in jij en partner? En dan kind en oma? Voor wie doe je het dan, vraag ik me ook af. En past het andere kind in die constructie er ook bij wellicht?quote:Op zondag 6 maart 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
Mijn wederhelft stelde gisteravond voor om met een van de kinderen op stedentrip te gaan. Dan wilde hij zijn moeder ook meenemen. Daar kregen we onenigheid over, want ik vind dat als je zoiets met je kind moet doen, dat je dat dan exclusief samen met je kind moet doen, maar dan niet ook je moeder meenemen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken (benieuwd of mijn gedachtengang zo vreemd is, dus kom maar op...)
Mja met 19,5 moet ik 24 lagen aan, zeker als ik stil voor een beeldscherm zit. Ik zal nooit begrijpen hoe dat andere mensen niet tot rillen brengt.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Nee hoor, een huis uit 1904, maar wel behoorlijk goed geïsoleerd. We hebben de verwarming altijd op 19,5 staan en hebben hem helemaal ingesteld op wanneer we wel/niet thuis zijn. We verbruiken dus nog geen 1000m3 gas per jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor wat betreft andere kind, die is dan een andere keer aan de beurt.
Ik had denk ik zelf niet met mijn moeder of vader en een van mijn oma's op stedentrip gewild. Ik ging samen met mijn moeder en dat was leuk, samen. Hoef je alleen maar rekening te houden met elkaar, stuk minder gecompliceerd.Fake it till you make it...
Je hebt een tochthuis net als wij, dat voelt kouder.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mja met 19,5 moet ik 24 lagen aan, zeker als ik stil voor een beeldscherm zit. Ik zal nooit begrijpen hoe dat andere mensen niet tot rillen brengt.
Dat zou best kunnen schelen ja. De spouw is laatst opgevuld, ventilatie van kruipruimte verplaatst (en zo te voelen daadwerkelijk naar de kruipruimte nu ipv half de woonkamer in) en het dak lekt geen warmte meer. Dezelfde temp als altijd (20,5) begint nu eindelijk bijna comfortabel te voelen.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:45 schreef exode het volgende:
[..]
Je hebt een tochthuis net als wij, dat voelt kouder.
Ah, wij hebben geen spouwmuren en geen kruipruimte. Scheelt vast veel. Sinds een paar jaar hebben we HR++ glas, daarvoor was het enkel glas in rotte kozijnen. Toen waaiden de kaarsen uit als het buiten waaide.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen schelen ja. De spouw is laatst opgevuld, ventilatie van kruipruimte verplaatst (en zo te voelen daadwerkelijk naar de kruipruimte nu ipv half de woonkamer in) en het dak lekt geen warmte meer. Dezelfde temp als altijd (20,5) begint nu eindelijk bijna comfortabel te voelen.
Tweepersoons wollen herfstdekbed op de bankquote:Op zondag 6 maart 2022 19:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
En ik houd van dekentjes op de bank, dat scheelt ook.
Wij hebben een huis uit bouwjaar 1978, maar ook hier is de werkkamer elke ochtend in de winter maar 15 graden. De verwarming aanzetten heeft maar beperkt zin, want de thermostaat beneden slaat na een poosje af en dan heb je boven pech. Zeker op een zonnige dag (zon staat niet aan de kant van de werkkamer, juist wel aan de kant van de woonkamer) koelt het ook snel weer af. Sinds kort heb ik daarom een elektrisch wandpaneel op de werkkamer. Dat geeft een heel fijne warmte af (infrarood) en ik zit eindelijk niet meer zo te koukleumenquote:Op zondag 6 maart 2022 19:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen schelen ja. De spouw is laatst opgevuld, ventilatie van kruipruimte verplaatst (en zo te voelen daadwerkelijk naar de kruipruimte nu ipv half de woonkamer in) en het dak lekt geen warmte meer. Dezelfde temp als altijd (20,5) begint nu eindelijk bijna comfortabel te voelen.
Daarom zette vriend op koude dagen de deur van de woonkamer open, dan werd het minder snel zo warm dat de thermostaat afsloeg en kreeg hij de temperatuur op de werkkamer redelijk. Zo'n paneel klinkt goed, ik zal het eens opzoeken.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben een huis uit bouwjaar 1978, maar ook hier is de werkkamer elke ochtend in de winter maar 15 graden. De verwarming aanzetten heeft maar beperkt zin, want de thermostaat beneden slaat na een poosje af en dan heb je boven pech. Zeker op een zonnige dag (zon staat niet aan de kant van de werkkamer, juist wel aan de kant van de woonkamer) koelt het ook snel weer af.
Nee geen hotel, we zijn met 5 en dat maakt het vinden van een hotelkamer voor een schappelijke prijs niet eenvoudig. Kortom, we hebben voor Davy Crockett ranch gekozen.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:11 schreef exode het volgende:
Zit je in een Disney hotel Nikki? Ik zou 4 dagen heerlijk vinden
Wij zitten standaard met Scandinavische wollen dekens op de bank. Heerlijk.
Bij ons tocht het gewoon door de voordeur en de openslaande deuren. Iets met een scheef huis en kiertjes om de deuren. En de ventilatieroosters staan altijd open, dat is ook een leuk windje.
Hadden wij in ons vorige huis ook niet en daar miste ik het niet. In dit huis nog enkel glas boven en als S. dan stil zit te Legoën vind ik dat wel koud voor hem. In de slaapkamer verder nooit iets van verwarming aan.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben boven geen verwarming. Mis het ook niet, moet ik zeggen.
Ja, de meiden willen ook graag naar Parijs. Ik denk er wel over om dan iets korter te gaan (ik heb nu ongeveer alle metro- en RER lijnen in Parijs gehad, plus nog een tram ergens in een buitenwijk :-D ). En dan er dan 2 dagen Disney aan vast te knopen (en dat man en M ons dan daar treffen).quote:Op zondag 6 maart 2022 20:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nee geen hotel, we zijn met 5 en dat maakt het vinden van een hotelkamer voor een schappelijke prijs niet eenvoudig. Kortom, we hebben voor Davy Crockett ranch gekozen.
@:Kyara wat tof dat je volgend jaar ook met de meiden gaat! Ik zag dat je met M met de trein bent gegaan. Dat vond jouw treinfan vast helemaal het einde.
Wij hebben het wel, maar alle radiatoren stonden tot voor kort altijd dicht. Tegenwoordig staat de badkamer aan en op thuiswerkdagen de verwarming in mijn kantoor. Die twee worden wel verwarmd door de centrale thermostaat beneden, dus als het beneden niet koud is wordt er boven ook niet verwarmd. Ik vind het onzin om meer te stoken dan nodig dus ik werk standaard met mijn benen onder een fleecedekentje, dat bevalt eigenlijk prima.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben boven geen verwarming. Mis het ook niet, moet ik zeggen.
Wij gaan in de meivakantie ook naar Disneyland maar er juist bewust voor gekozen om 4 dagen te gaan. Het is iets wat we niet elk jaar doen en zou het zonde vinden als we niet alles hebben kunnen doen en beleven. Er zullen juist in de vakantieperiode overal wel wachtrijen staan.quote:Op zondag 6 maart 2022 19:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Over vakantie gesproken, ik boekte 2 weken geleden 4 dagen Disney in de meivakantie. Ik twijfel nog een beetje of 4 dagen niet teveel is. Ik had eerst het idee om ook een dagje Parijs te doen, maar ik betwijfel of de twee zevenjarigen daar echt blij van worden. Ze zijn waarschijnlijk al afgedraaid genoeg van Disney en een hele dag door Parijs slenteren zal hun humeur dan geen goed doen ben ik bang. Als we Parijs links laten liggen vind ik 3 dagen Disney wel genoeg eigenlijk.
Ik denk dat zoiets zeker ook met oma er bij zou moeten kunnen. Leuk idee van je man denk ik. En ik denk als je het zo aan je kind vraagt of hij/zij samen met papa en oma op stedentrip wil dat dat ook zeker leuk kan zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
Mijn wederhelft stelde gisteravond voor om met een van de kinderen op stedentrip te gaan. Dan wilde hij zijn moeder ook meenemen. Daar kregen we onenigheid over, want ik vind dat als je zoiets met je kind wilt doen, dat je dat dan exclusief samen met je kind moet doen, maar dan niet ook je moeder meenemen.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken (benieuwd of mijn gedachtengang zo vreemd is, dus kom maar op...)
Sequoiaquote:Op maandag 7 maart 2022 09:22 schreef hilliebillie het volgende:
@:_nikki_ slim om daar rekening mee te houden. Ik kon zelf alleen de eerste week van de meivakantie maar vrij hebben dus er viel verder geen rekening mee te houden (al zou ik er aan gedacht hebben). Maar nu ik kijk heeft er altijd wel een deel van Frankrijk vakantie in die periode. Maar ach het zal toch wel leuk worden denk ik.
We vertrekken nu op 23 april naar Parijs en dat op 26 april vroeg in de ochtend vanuit Parijs met de trein naar Disney.
Heb nu gisteren eindelijk alles geboekt (Parijs en de treinreis, Disney was al wel geboekt).
We zitten daar in sequoia lodge. Goed op loopafstand volgens een collega (al heeft hij geen kinderen maar ga er vanuit dat het goed te toen zal zijn).
Wij hebben vorige week 2 nachten in Sequoia geslapen. Echt een goed hotel. Super uitgebreid ontbijt. Erg tevreden over.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:22 schreef hilliebillie het volgende:
@:_nikki_ slim om daar rekening mee te houden. Ik kon zelf alleen de eerste week van de meivakantie maar vrij hebben dus er viel verder geen rekening mee te houden (al zou ik er aan gedacht hebben). Maar nu ik kijk heeft er altijd wel een deel van Frankrijk vakantie in die periode. Maar ach het zal toch wel leuk worden denk ik.
We vertrekken nu op 23 april naar Parijs en dat op 26 april vroeg in de ochtend vanuit Parijs met de trein naar Disney.
Heb nu gisteren eindelijk alles geboekt (Parijs en de treinreis, Disney was al wel geboekt).
We zitten daar in sequoia lodge. Goed op loopafstand volgens een collega (al heeft hij geen kinderen maar ga er vanuit dat het goed te toen zal zijn).
Absoluut mee eens.quote:Op maandag 7 maart 2022 09:39 schreef exode het volgende:
[..]
SequoiaDat is zeker op loopafstand, je staat eigenlijk meteen in de Disney sfeer als je het hotel uitloopt. En het is een erg fijn hotel.
Ik zou het aan m'n man overlaten en niet voor hem uitdenken hoe het het beste kan.quote:Op zondag 6 maart 2022 15:50 schreef Nijna het volgende:
Mijn wederhelft stelde gisteravond voor om met een van de kinderen op stedentrip te gaan. Dan wilde hij zijn moeder ook meenemen. Daar kregen we onenigheid over, want ik vind dat als je zoiets met je kind wilt doen, dat je dat dan exclusief samen met je kind moet doen, maar dan niet ook je moeder meenemen.
Kind kan niet altijd even goed voor zichzelf opkomen, mijn man denkt dat ze zegt dat ze oma niet mee wil, omdat ik dat zeg. Ik had eerst moeten vragen aan kind: wat wil jij?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:25 schreef Vanyel het volgende:
Zeker als ik vind dat oma het kind niet echt snapt (ik heb ook zo'n kind, met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing gebeurt dat nogal makkelijk), zou ik me er best tegenaan bemoeien.
Deels ook afhankelijk van hoe mondig het kind in kwestie is, of ik denk dat het zelf zou durven en kunnen zeggen dit wil ik niet.
Hopelijk dat dit bedrijf er iets zinnigs over weet te vertellen. En beter nog het op weet te lossen. Wel balen zo’n rioollucht in je huis namelijkquote:Op maandag 7 maart 2022 10:13 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
Het vriest een paar dagen, het stinkt weer in huis. Helemaal klaar mee. Dus weer een rioolinspectie gepland. Ik lag vanochtend alweer in de kruipruimte, daar komt de geur vandaan. Ruimte is droog etc. De kruipruimte is al eens gecontroleerd en die was goed en droog en en en.
Het lijkt toch echt uit de rioolbuizen te komen onder het huis. Een jaar geleden al een rookinspectie uit laten voeren, daar kwam toen niets uit. Het riool is een paar jaar geleden ook helemaal vervangen, behalve onder het huis.
Het is dus alleen bij vorst, niet bij regen wat je wel zou verwachten.
Nu een ander bedrijf benaderd, die van vorig jaar heeft het riool ook vervangen en die hadden toen rare redeneringen met de afzuigkap etc. Benieuwd wat dit bedrijf gaat zeggen.
Ja, we worden er ook moedeloos van. Riool is dus grotendeels vervangen, er is een rooktest geweest, een camera inspectie, de kruipruimte is geinspecteerd.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:51 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hopelijk dat dit bedrijf er iets zinnigs over weet te vertellen. En beter nog het op weet te lossen. Wel balen zo’n rioollucht in je huis namelijk
Ja, je zou het bij veel regen verwachten.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:05 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb er ook niet eerder over gehoord over rioolstank bij vorst. Wel bij oostenwind, tenminste daar had een collega van mij het laatst over. Maar ook geen idee waar dat dan vandaan komt.
Hopelijk komen ze op een moment dat het vriest en dan hopelijk beter kunnen vinden waar de lucht vandaan komt
@:quoi midweekse Barcelona klinkt heerlijk, hopelijk gaat dat gewoon (een paar keer) lukken tussen de behandelingen door!
Niet dat ik weet, maar onze buren hebben nergens last van. Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat in de ontluchting, die is verplaatst bij de aanleg van het riool. Die zit nu bij de uitbouw, op het uiterste hoekje, op een plek die als laatste ondooit.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:07 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij hebben dat ook een poos gehad @:exode. Wonen jullie in de buurt van een gemaal? Als dat bij ons in werking gaat wonen wij in een putlucht
het riool zou sowieso niet compleet moeten bevriezen, dan zou de buis helemaal vol water staan wat niet de bedoeling is en gaat de buis kapotquote:Op maandag 7 maart 2022 12:09 schreef exode het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar onze buren hebben nergens last van. Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat in de ontluchting, die is verplaatst bij de aanleg van het riool. Die zit nu bij de uitbouw, op het uiterste hoekje, op een plek die als laatste ondooit.
Maar dat zeg ik als leek.
Dat gebeurt ook niet, de ontluchting zit op een plek wat als laatste zon krijgt van ons gehele huis. Ik heb echt geen enkel idee of dat er iets mee te maken heeft. Maar omdat het alleen bij vorst stinkt, leg ik die wellicht hele rare linkquote:Op maandag 7 maart 2022 12:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
het riool zou sowieso niet compleet moeten bevriezen, dan zou de buis helemaal vol water staan wat niet de bedoeling is en gaat de buis kapot
Europapark ziet er ook erg leuk uit!quote:Op maandag 7 maart 2022 12:31 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij twijfelden over Disney voor de meivakantie, maar hebben gekozen voor Europapark in de tweede week. Gaan daar met de camper naartoe. Nu al zin in. Disney willen we ook nog dit jaar ergens, maar ik weet nog niet wanneer. En ik vind het allemaal zo duur…
Ja idd, de kids vrij is ook ideaal.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:56 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja, die museumkaart is geniaal. Nog even met oma wandelen in het openluchtmuseum Arnhem. Of naar Nemo. Samen met kids vrij van de ns is dat dan ook vrij goedkoop..
Ik vind Europapark echt heel tof, we zijn er nu een keer of zes geweest. Er is echt super veel te doen voor de kinderen. Het fijne is dat ze daar een camping hebben en we voor 100 euro daar een paar nachten kunnen staan met de camper. Scheelt echt zoveel ten opzichte van een hotel.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Europapark ziet er ook erg leuk uit!
Ik ben het helemaal met je eens dat alles zo duur is. Dat gevoel heb ik niet alleen met dit soort uitjes, ook met simpelere dingen. Voor een uurtje springen in een jumphal ben ik met 3 kinderen al 30 euro kwijt en dan is er nog niets gegeten en gedronken. Dat vind ik geen uitjes meer die je even op vrijdagmiddag voor de lol doet.
Zo moest onze espressomachine blijkbaar ook een update..quote:Op maandag 7 maart 2022 17:34 schreef Leandra het volgende:
Wil ik net iets in de magnetron zetten, zegt de magnetron dat er een update beschikbaar is.
WTF?! Nou heb ik het punt bereikt dat ik denk van.... ik ben te oud voor deze shit
Maar goed, eerst weggeklikt want je weet maar nooit met updates en ik wilde wel eerst even 15 seconden magnetron gebruiken, en toen de app maar eens aangeslingerd om de magnetron te updaten.... ik zit hier hoofdschuddend te typen![]()
Oei, wat een ellende met zo'n dingquote:Op maandag 7 maart 2022 17:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Zo moest onze espressomachine blijkbaar ook een update..
We kregen m geüpdatet terug na reparatie jammer dat ie zo weer opgehaald wordt omdat ie lekt en et not steeds stoom uit een plek komt waar het niet hoort
De lampen ook (maar die gaan ongevraagd en automagisch).... de warmtepomp heb ik al een paar keer geüpdate, dus ik ben al redelijk wat gewend inmiddels, maar deze zag ik niet aankomenquote:Op maandag 7 maart 2022 18:00 schreef Nijna het volgende:
Ik ben geloof ik blij dat ik geen apparaten heb die om updates vragen, behalve mijn computer en telefoon
Yep.. 2 jaar en 2 maanden, dus net buiten de garantie. Gelukkig wel een coulance regeling.quote:
Dat vind ik de laatste tijd ook zo jammer. Dat kleine uitjes al zo duur zijn. En eerst gingen we ook nog wel graag een roadtrip doen, naar Limburg of naar zee, maar dat is momenteel ook niet echt grappig met benzinequote:Op maandag 7 maart 2022 14:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Europapark ziet er ook erg leuk uit!
Ik ben het helemaal met je eens dat alles zo duur is. Dat gevoel heb ik niet alleen met dit soort uitjes, ook met simpelere dingen. Voor een uurtje springen in een jumphal ben ik met 3 kinderen al 30 euro kwijt en dan is er nog niets gegeten en gedronken. Dat vind ik geen uitjes meer die je even op vrijdagmiddag voor de lol doet.
Oh, dat is echt balen, wel fijn dat ze aan coulance doen.quote:Op maandag 7 maart 2022 18:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
Yep.. 2 jaar en 2 maanden, dus net buiten de garantie. Gelukkig wel een coulance regeling.
Nou, dit idd, ik wilde vandaag eigenlijk naar een bedrijf in Zutphen, maar ik wil ook nog naar de Eijerkamp outlet, en die is alleen op zaterdag en zondag open, dus ik maak er op een zaterdag wel een combitrip van.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:06 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat vind ik de laatste tijd ook zo jammer. Dat kleine uitjes al zo duur zijn. En eerst gingen we ook nog wel graag een roadtrip doen, naar Limburg of naar zee, maar dat is momenteel ook niet echt grappig met benzine
Als je naar Limburg gaat, kan je gelijk over de grens tanken…quote:Op maandag 7 maart 2022 19:06 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat vind ik de laatste tijd ook zo jammer. Dat kleine uitjes al zo duur zijn. En eerst gingen we ook nog wel graag een roadtrip doen, naar Limburg of naar zee, maar dat is momenteel ook niet echt grappig met benzine
Haha, wij wonen een kilometer of 10 van de grens en tanken altijd in Belgiëquote:Op maandag 7 maart 2022 19:21 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Als je naar Limburg gaat, kan je gelijk over de grens tanken…
Snap helemaal dat je daar tankt.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:44 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, wij wonen een kilometer of 10 van de grens en tanken altijd in Belgiëdaar staan trouwens ook echt alleen maar Nederlandse auto’s meestal. Scheelt wel behoorlijk veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |