Ook dat klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wacht.. dit vind jij wel een treffende beeldspraak? Belachelijk en compleet losgeslagen van elke historie. Maar ok ... Sta mij toe om dan een flinke correctie te doen
Rusland en Oekraine waren tot 1990 getrouwd. Zijn toen gescheiden. Het is voorbij... move on.. Maar Rusland merkte dat zijn vrouw na 25 jaar single te zijn probeerde te daten met de EU en met NATO. Dat was genoeg reden om in 2014 de achtertuin in beslag te nemen. En nu blijkbaar genoeg reden om in te breken en HONDERDEN MANNEN VROUWEN EN KINDEREN BRUUT TE VERMOORDEN
Mafklapper. Doe normaal. Echt.
Dat klopt. Dat bepalen de feiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is mijn punt, dat bepalen wij niet.
De NAVO bedoel je?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze ervaren 0,0 dreiging. Ze geilen op expansie.
Ohja, ze moeten natuurlijk wel door de poortjes kunnen. Daarvoor is een ticket nodig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:48 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die tweet verwijst juist naar die pagina waar de aanvullende info staat.
[ twitter ]
Die streven een wereld met zo min mogelijk spanningen na ja.quote:
En wat zijn 'de feiten'?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:51 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat bepalen de feiten.
Een gangbare theorie hierover is dat ze de stemmen gewisseld hebben. Dus 'Tichanovskaja <-> Loekasjenko'. Tichanovsaja zelf kreeg 6% van de stemmen oid. Maar misschien kan een Baudet ons vertellen waarom Loekasjenko gewoon 'gekozen' is, die is nooit te beroerd om met open ogen achter propaganda aan te lopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo werkt het in Wit-Rusland en Rusland. De kieslijsten staan vol met vriendjes van de zittende despoot.
In Wit-Rusland had je Tichanovskaja, de huisvrouw van een geweigerde vlogger, die in plaats van haar man mee wilde doen. De kiescommissie maakte toen de fout om deze huisvrouw wél toe te laten, waarna ze opeens hartstikke populair werd.
Nadat Loekasjenko stelde dat hij de verkiezingen met 80% gewonnen had, braken er massaal rellen uit. De rellen werden echter de kop ingedrukt en Tichanovskaja vluchtte het land uit...
Daar merk ik weinig van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die streven een wereld met zo min mogelijk spanningen na ja.
Eens. Maar dat gaat dus niet gebeuren omdat er teveel emotie bij komt kijken momenteel; en elk land wil zo hard mogelijk overkomen. Ik snap dat landen niet het idee willen geven dat ze over zichzelf heen laten lopen, maar daarin kan je ook te ver gaan. Je zorgt er dan alleen maar voor dat een derde wereldoorlog steeds waarschijnlijker wordt. Met veel meer onschuldige slachtoffers en schade.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je zult uiteindelijk toch een akkoord moeten sluiten met de Russen inderdaad.
Erkenning van de Krim en de belofte om Oekraïne niet lid te maken van de Navo is een compromis wat je wellicht moet overwegen. En voor de Donbass en Loegansk regio zouden de Minsk akkoorden weer opgepakt moeten worden.
Oekraïne zou op economisch gebied wel vrij moeten zijn om relaties aan te gaan met de EU.
Vanwaar de urgent requirement?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:48 schreef slashdotter3 het volgende:
Polen heeft zo te zien grote plannen:
What missiles do Reaper drones use?
The Reaper has an endurance of 14 hours when fully loaded with munitions. The MQ-9 carries a variety of weapons including the GBU-12 Paveway II laser-guided bomb, the AGM-114 Hellfire II air-to-ground missiles, the AIM-9 Sidewinder, and the GBU-38 Joint Direct Attack Munition (JDAM).
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat de NAVO een defensief bondgenootschap is en dat er daarvandaan nog nooit een militaire dreiging naar Rusland toe is geweest.quote:
Jezus man, wat is dit voor kleuterklas?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook dat klopt niet helemaal.
Met de beeldspraak van de man en de vrouw kom je er niet uit. De vrouw toonde op een gegeven moment toch wel weer interesse in de man. Daarna ontstond er kortsluiting, waarbij een deel van de vrouw met de nieuwe man verder wilde en 'n deel van de vrouw met de ex-man.
En die twee delen kregen dan ruzie met elkaar en gingen elkaar etteren. Toen hebben ze afspraken met elkaar gemaakt. Daarin is van alles afgesproken. Deel van de vrouw mag blijven daten, ander deel van de vrouw doet z'n eigen ding, maar laat het andere deel wel daten. En verder laten ze elkaar zoveel mogelijk met rust. Ook wordt de vrouw de facto blijkbaar opgesplitst, waarbij 'n deel in het huis gaat wonen en het andere deel 'n kamertje krijgt. Of voor mij part de schuur.
Die afspraken komen ze beiden niet helemaal na. Ze blijven elkaar etteren en klieren. Daarop roept 'n deel van de vrouw de ex-man of nodigt de ex-man zichzelf uit. Waarna die niet rustig op het eigen kamertje met "zijn deel" van de vrouw aan de slag gaat, maar zwaar bewapend het hele huis kort en klein slaat.
De nieuwe vriend van het andere deel van de man bemoeit zich niet met die fysieke ruzie, maar stopt "zijn deel" van de vrouw wel wat honkbalknuppels, tasers en messen toe.
Ja, we kunnen nu de focus leggen op de Russische bevolking maar het zijn juist zij die al meer dan 2 decennia gegijzeld zijn door die man. Massaal verdwijnen ze in het goelag, worden vermoord/vermist etc. Volgens mij is het juist het westen wat hem de miljarden heeft betaald voor die oorlogskas en propaganda in de vorm van een wk voetbal en Olympische spelen. Nee, hij was onze vriend. Bezuinigen op die Krijgsmacht.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, de druk opvoeren in eigen land. Let maar op, al die rijke russen en sporters zijn op dit moment niet blij met Putin. Laat ze eerst maar eens stappen nemen tot een democratie, ipv dictatuur. Ze werden juist met rust gelaten en bij het binnenvallen van een soeverein land is het krediet gewoon verspeeld.
Welke navoland heeft een soeverein land aangevallen? Want dat is expansie van grondgebied.quote:
Hoe zou Amerika reageren als Rusland militaire basissen zou oprichten rondom het grondgebied van Amerika? Zover zou het niet eens komen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:52 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
De NAVO geilt niet op expansie.
Het staat eenieder vrij om wel of niet deel te nemen.
Zij hebben de diplomatieke weg bewandeld en geen tank voor offensieve doeleinden gestuurd. Ook diplomatie kan natuurlijk spanningen opleveren, dat klopt op zichzelf natuurlijk wel.quote:
Ja helaas wel een beetje waar en zo gaat het vaak. Saudi Arabie slacht mensen af in Jemen maar ze zijn nog steeds onze grote vriend. En spekken hun kas natuurlijk dik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, we kunnen nu de focus leggen op de Russische bevolking maar het zijn juist zij die al meer dan 2 decennia gegijzeld zijn door die man. Massaal verdwijnen ze in het goelag, worden vermoord/vermist etc. Volgens mij is het juist het westen wat hem de miljarden heeft betaald voor die oorlogskas en propaganda in de vorm van een wk voetbal en Olympische spelen. Nee, hij was onze vriend. Bezuinigen op die Krijgsmacht.
Mwah, het enige dat er voor Oekraïne te winnen valt is het voorkomen van veel schade en slachtoffers. Maar een eindoverwinning op de lange termijn hebben ze sowieso in de pocket om de doodsimpele reden dat Rusland niet genoeg middelen en mankracht heeft om Oekraïne onder controle te houden. Een militair historicus heeft op CNN eens een vergelijking gemaakt met bezettingen die uiteindelijk succesvol bleken en gekeken hoe veel troepen er uiteindelijk nodig waren om het gebied bezet te houden. Dat varieerde van 9,8 per 1.000 inwoners in Oost-Timor tot 89,3 per 1000 inwoners in Nazi-Duitsland. Rusland heeft als ze de volle legermacht die ze gevechtsklaar hebben gebracht net 3,4 soldaten per 1000 inwoners, dat zouden ze moeten opschalen tot niveau's die voor Rusland met de weinige bondgenoten die ze hebben (alleen Wit-Rusland lijkt er ook manschappen ter beschikking voor te willen stellen) onhaalbaar zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne. Nee, dat willen we allemaal niet en je wil Rusland niet belonen, maar Oekraïne gaat dit sowieso niet winnen gok ik zo. Nu is het nog maar een conflict tussen voornamelijk twee landen (+Belarus). NATO moet niks geks gaan doen. We moeten ons focussen op onderhandelingen; voordat veel meer landen de sjaak worden en je echt alle poppen aan het dansen hebt. Ik geloof namelijk oprecht niet dat Putin de behoefte voelt om uit zichzelf een NATO land aan te vallen als we ons iets minder fel opstellen. Als hij eenmaal een stuk van Oekraïne heeft verwacht ik dat hij daarna wel rustig blijft. Maar ik zie hem er wel voor aan om het westen te laten schrikken met een atoombom als we ons zo fel op blijven stellen (een houding die ik begrijp hoor, daar niet van; het is gewoon niet verstandig alleen).
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook dat klopt niet helemaal.
Met de beeldspraak van de man en de vrouw kom je er niet uit. De vrouw toonde op een gegeven moment toch wel weer interesse in de man. Daarna ontstond er kortsluiting, waarbij een deel van de vrouw met de nieuwe man verder wilde en 'n deel van de vrouw met de ex-man.
En die twee delen kregen dan ruzie met elkaar en gingen elkaar etteren. Toen hebben ze afspraken met elkaar gemaakt. Daarin is van alles afgesproken. Deel van de vrouw mag blijven daten, ander deel van de vrouw doet z'n eigen ding, maar laat het andere deel wel daten. En verder laten ze elkaar zoveel mogelijk met rust. Ook wordt de vrouw de facto blijkbaar opgesplitst, waarbij 'n deel in het huis gaat wonen en het andere deel 'n kamertje krijgt. Of voor mij part de schuur.
Die afspraken komen ze beiden niet helemaal na. Ze blijven elkaar etteren en klieren. Daarop roept 'n deel van de vrouw de ex-man of nodigt de ex-man zichzelf uit. Waarna die niet rustig op het eigen kamertje met "zijn deel" van de vrouw aan de slag gaat, maar zwaar bewapend het hele huis kort en klein slaat.
De nieuwe vriend van het andere deel van de man bemoeit zich niet met die fysieke ruzie, maar stopt "zijn deel" van de vrouw wel wat honkbalknuppels, tasers en messen toe.
Rusland is ontiegelijk goed in het verzamelen van intelligence op alle landen en weet dus ook prima wat er aan de hand is in de wereld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En er is geen enkele ruimte voor het perspectief van Rusland? De constante dreiging die zij ervaren als de NAVO hun grenzen richtig het oosten blijven opschuiven?
Dus de NAVO-basissen rondom Rusland zijn eigenlijk pretparken?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:53 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dat de NAVO een defensief bondgenootschap is en dat er daarvandaan nog nooit een militaire dreiging naar Rusland toe is geweest.
Polen heeft ook TB2's besteld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Polen heeft zo te zien grote plannen. Productiecapaciteit van de Turkse TB2 zal wel aan hun max zitten dus ff snel wat (veel duurdere) Amerikaanse drones inslaan. Israelische zouden veel beter zijn maar die moeten helaas Rusland te vriend houden dus dat is geen mogelijkheid.
Als de drones opstrijgen vanaf Poolse vliegvelden en zogenaamd bestuurd worden door het Ukrainse leger dan kunnen ze nog steeds ontkennen dat NAVO meevecht
[ twitter ]
The Reaper has an endurance of 14 hours when fully loaded with munitions. The MQ-9 carries a variety of weapons including the GBU-12 Paveway II laser-guided bomb, the AGM-114 Hellfire II air-to-ground missiles, the AIM-9 Sidewinder, and the GBU-38 Joint Direct Attack Munition (JDAM).
Die beeldspraak even ontleed naar hoe het is gegaan. En dan kom je er al snel achter dat die beeldspraak niet opgaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jezus man, wat is dit voor kleuterklas?
quote:Belarussische militairen zouden Oekraïne zijn ingetrokken
Het Oekraïense parlement meldt op Twitter dat Belarussische militairen de regio van Chernihiv zijn ingetrokken. De Russen proberen de stad ten noorden van Kiev al dagenlang tevergeefs in te nemen.
De informatie is nog niet bevestigd door een onafhankelijke derde partij. Het Oekraïense parlement baseert zich op lokale militairen in het noorden. De Belarussische leider Alexander Lukashenko vertelde eerder op de dag nog dat zijn land geen plannen had om de invasie van Rusland actief te ondersteunen.
De constante war mongering waar ook Oekranie zelf niet op zat te wachten bedoel je? Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zij hebben de diplomatieke weg bewandeld en geen tank voor offensieve doeleinden gestuurd. Ook diplomatie kan natuurlijk spanningen opleveren, dat klopt op zichzelf natuurlijk wel.
verdediging bondgenootschap.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus de NAVO-basissen rondom Rusland zijn eigenlijk pretparken?
Wat gaan ze in Rusland doenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:
Er is nu trouwens een enorm konvooi van 60 kilometer onderweg naar Rusland.
Wanneer is de VS voor het laatst een buurland binnen gevallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe zou Amerika reageren als Rusland militaire basissen zou oprichten rondom het grondgebied van Amerika? Zover zou het niet eens komen natuurlijk.
Je glijdt steeds verder afquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De constante war mongering waar ook Oekranie zelf niet op zat te wachten bedoel je? Klopt helemaal.
Het punt is natuurlijk dat hij (onterecht) bang was dat Oekraïne lid zou worden van de NAVO. Maar ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:57 schreef 297534 het volgende:
Dat door Poetinaanhangers verzonnen argument dat het wel logisch is dat Poetin geen Navoland aan de Russische grens wilt, begrijp ik niet echt. Waarom zou je dan niet-NAVO-land Oekraïne innemen? Dan grens je opeens aan NAVO-landen Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Kortom: het is gewoon ordinair inpikken van een land omdat Rusland vindt dat dat bij Rusland hoort. Eigenlijk heeft Poetin zelf dat ook wel toegegeven.
Of hij dat bereikt heeft is nog te vroeg of te beoordelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Aurelius het volgende:
Hij wil weer serieus genomen worden als leider en als grootmacht, en dan heeft hij zeker bereikt.
Ik kan me nog wel een crisis van 60 jaar geleden 'herinneren'quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe zou Amerika reageren als Rusland militaire basissen zou oprichten rondom het grondgebied van Amerika? Zover zou het niet eens komen natuurlijk.
Dat ging niet over een militaire basis. Dat waren nukes.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:58 schreef Hefre het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel een crisis van 60 jaar geleden 'herinneren'
En er liggen NAVO-landen aan de Russische grens. Vanaf Estland kun je Sint-Petersburg bijna zien liggen. Het is zo'n ongelooflijk kulargument.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:57 schreef 297534 het volgende:
Dat door Poetinaanhangers verzonnen argument dat het wel logisch is dat Poetin geen Navoland aan de Russische grens wilt, begrijp ik niet echt. Waarom zou je dan niet-NAVO-land Oekraïne innemen? Dan grens je opeens aan NAVO-landen Roemenië, Hongarije, Slowakije en Polen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
Kortom: het is gewoon ordinair inpikken van een land omdat Rusland vindt dat dat bij Rusland hoort. Eigenlijk heeft Poetin zelf dat ook wel toegegeven.
Interessant. De grenzen worden steeds verder opgerekt dus. Wat is er hierna dan op tegen om Oekraïnse piloten vanaf NAVO grondgebied op te laten stijgen in een F35? Of B2 van mij part (even afgezien van de ontbrekende training)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Polen heeft zo te zien grote plannen. Productiecapaciteit van de Turkse TB2 zal wel aan hun max zitten dus ff snel wat (veel duurdere) Amerikaanse drones inslaan. Israelische zouden veel beter zijn maar die moeten helaas Rusland te vriend houden dus dat is geen mogelijkheid.
Als de drones opstrijgen vanaf Poolse vliegvelden en zogenaamd bestuurd worden door het Ukrainse leger dan kunnen ze nog steeds ontkennen dat NAVO meevecht
[ twitter ]
[ twitter ]
Dus stel ik omsingel je huis omdat ik dreiging ervaar van jou aanwezigheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:57 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
verdediging bondgenootschap.
Misschien gaat er nu een belletje bij je rinkelen.
als die net zo blind is als mijn werkgever dus nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Als Pietje boos op je is, da's een.
Als ook Mo, Han en Pablo boos op je zijn, ga je misschien inzien dat je misschien ook aan jou zelf kan liggen.
1914, gok ik?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wanneer is de VS voor het laatst een buurland binnen gevallen?
Rusland wordt niet omsingeld, Rusland ligt op de wereld en daaromheen liggen gewoon andere landen. Je maakt jezelf volkomen belachelijk met deze bespottelijke goedpraterij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus stel ik omsingel je huis omdat ik dreiging ervaar van jou aanwezigheid.
Hoe zou dat voelen?
Zou het anders voelen als ik zeg dat ik ben puur en alleen ter verdediging van mijzelf? Nee he.
April 1961 Cuba?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wanneer is de VS voor het laatst een buurland binnen gevallen?
Ik denk dat er aardig wat militairen nodig zijn om Oekraïne onder controle te houden. Maar goed, laten we een gunstig scenario pakken. Dan heb je 10 soldaten per 1000 inwoners nodig. Wat gewoon 1% is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Mwah, het enige dat er voor Oekraïne te winnen valt is het voorkomen van veel schade en slachtoffers. Maar een eindoverwinning op de lange termijn hebben ze sowieso in de pocket om de doodsimpele reden dat Rusland niet genoeg middelen en mankracht heeft om Oekraïne onder controle te houden. Een militair historicus heeft op CNN eens een vergelijking gemaakt met bezettingen die uiteindelijk succesvol bleken en gekeken hoe veel troepen er uiteindelijk nodig waren om het gebied bezet te houden. Dat varieerde van 9,8 per 1.000 inwoners in Oost-Timor tot 89,3 per 1000 inwoners in Nazi-Duitsland. Rusland heeft als ze de volle legermacht die ze gevechtsklaar hebben gebracht net 3,4 soldaten per 1000 inwoners, dat zouden ze moeten opschalen tot niveau's die voor Rusland met de weinige bondgenoten die ze hebben (alleen Wit-Rusland lijkt er ook manschappen ter beschikking voor te willen stellen) onhaalbaar zijn.
Dichter bij Moskou dan grens met Oekraïne ga je niet komen. Dat buffertje hebben ze liever groter dan kleiner. Mee eens of niet, er valt wel iets voor te zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:57 schreef 297534 het volgende:
Heb je een afbeelding van hoe Rusland omsingeld is door al die Nato-landen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe zou dat voelen?
Zou het anders voelen als ik zeg dat ik ben puur en alleen ter verdediging van mijzelf? Nee he.
Ik geef broodnodig perspectief, je mag me later bedanken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Rusland wordt niet omsingeld, Rusland ligt op de wereld en daaromheen liggen gewoon andere landen. Je maakt jezelf volkomen belachelijk met deze bespottelijke goedpraterij.
Grenzen aan is iets anders dan omsingelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe zou dat voelen?
Je moet die ook constant aan blijven vullen. Daarnaast zit de Oekraïne, minus wellicht de Krim en de Donbass, ook niet te wachten op Russisch bestuur. Dus van een gunstig scenario kun je niet uitgaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat er aardig wat militairen nodig zijn om Oekraïne te besturen. Maar goed, laten we een gunstig scenario pakken. Dan heb je 10 soldaten per 1000 inwoners nodig. Wat gewoon 1% is.
Dan heb je bij 40 miljoen Oekraïners (er zijn er 44 miljoen, maar veel mensen zullen wegvluchten), 400.000 militairen nodig. Behoorlijk duur grapje dus voor Rusland (wat er economisch zwaar voorstaat) om zoveel mensen langdurig in Oekraïne te houden.
En dan hebben we het alleen over de kosten. Niet wat er gebeurt met het thuisfront als er continu slachtoffers blijven vallen.
Als jij een afbeelding hebt van de militaire basissen van Rusland rondom de VS.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je een afbeelding van hoe Rusland omsingeld is door al die Nato-landen?
Want volgens mij valt dat wel mee.
Juist, het is onbetaalbaar voor Rusland om Oekraïne langdurig te bezetten, laat staan dat het moreel van zo'n troepenmacht op peil gehouden kan worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat er aardig wat militairen nodig zijn om Oekraïne te besturen. Maar goed, laten we een gunstig scenario pakken. Dan heb je 10 soldaten per 1000 inwoners nodig. Wat gewoon 1% is.
Dan heb je bij 40 miljoen Oekraïners (er zijn er 44 miljoen, maar veel mensen zullen wegvluchten), 400.000 militairen nodig. Behoorlijk duur grapje dus voor Rusland (wat er economisch zwaar voorstaat) om zoveel mensen langdurig in Oekraïne te houden.
En dan hebben we het alleen over de kosten. Niet wat er gebeurt met het thuisfront als er continu slachtoffers blijven vallen.
Nou als de Navo opeens het plan opvat om Moskou te veroveren of te vernietigen, dan hebben ze echt niet per se Oekraïne nodig. Dat ik vind eigenlijk niet dat er iets voor te zeggen valt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:01 schreef Hefre het volgende:
[..]
Dichter bij Moskou dan grens met Oekraïne ga je niet komen. Dat buffertje hebben ze liever groter dan kleiner. Mee eens of niet, er valt wel iets voor te zeggen.
Zijn er eigenlijk al sancties genomen tegen Belarus?quote:
Het is ook gewoon een gezocht argument van Putin. Niet perse conform de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
De laatste expansie van de NAVO aan de grens met Rusland dateert van 18 jaar geleden, er is nog nooit een aanvraag geweest van Oekraine voor toetreding. Dat zijn de feiten.
Zie je zelf niet hoe debiel jouw argument is? Draai hem eens om.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:59 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Hoe zou dat voelen?
Dat was het hoogtepunt ja. Maar de VS waren niet bepaald blij met de groeiende liefde tussen Cuba en de Sovjetunie. Van meet af aan niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat ging niet over een militaire basis. Dat waren nukes.
Het is ook gewoon een gezocht argument van Putin. Niet perse conform de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
De laatste expansie van de NAVO aan de grens met Rusland dateert van 18 jaar geleden, er is nog nooit een aanvraag geweest van Oekraine voor toetreding. Dat zijn de feiten.
Jij stelt dat Rusland omsingeld is door Nato. Ik wacht wel even.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als jij een afbeelding hebt van de militaire basissen van Rusland rondom de VS.
Ik ga wel even lunchen want je zult wat tijd nodig hebben.
Ze vielen Servië aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:05 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
De NAVO is een defensief militair bondgenootschap
Toch is het regime nooit afgezet of het land ingenomen. Zou Rusland eens van moeten lerenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:05 schreef Hefre het volgende:
[..]
Dat was het hoogtepunt ja. Maar de VS waren niet bepaald blij met de groeiende liefde tussen Cuba en de Sovjetunie. Van meet af aan niet.
Het lijkt soms net CORquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben echt niet de grootste kenner van (Sovjet/NAVO) historie maar wat hier af en toe toch voor onzin voorbij komt, man man man.
Het gaat ook wel om invloedssferen in de buurt. Als iemand met wie ik ruzie heb me af wil maken, dan kan die dat ook wel zonder de grond naast mijn voortuin. Toch zou ik het wel benauwend vinden als 'ie op die grond de hele dag loopt te paraderen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou als de Navo opeens het plan opvat om Moskou te veroveren of te vernietigen, dan hebben ze echt niet per se Oekraïne nodig. Dat ik vind eigenlijk niet dat er iets voor te zeggen valt.
We vragen ook niet van Rusland om blij te zijn met een verwesterd Oekraine. We hoeven geen hallmark kaartje en bloemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:05 schreef Hefre het volgende:
[..]
Dat was het hoogtepunt ja. Maar de VS waren niet bepaald blij met de groeiende liefde tussen Cuba en de Sovjetunie. Van meet af aan niet.
De Amerikanen zetten inderdaad nooit regimes af.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toch is het regime nooit afgezet of het land ingenomen. Zou Rusland eens van moeten leren
Dappere zetquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
Turkije werk zichzelf in de nesten![]()
[ twitter ]
Dit zou wel enige invloed kunnen hebben inderdaad...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dus ook voor Bulgaarse, Roemeense, Oekraïense en Georgische schepen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Wtf?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hij wil weer serieus genomen worden als leider en als grootmacht, en dan heeft hij zeker bereikt.
Rusland?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als je niet in staat bent te beseffen dat Rusland de NAVO als dreiging ziet zijn we ook wel snel klaar ja.
Yup. Hiermee verliest hij ontzettend veel van zijn invloed.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wtf?
Enige wat duidelijk is geworden is dat we met een gek te maken hebben. Een ECHTE dictator, en eentje die volledig van het padje is.
Oude beelden voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:09 schreef polderturk het volgende:
Russische helikopter uit de lucht geknald. Waarschijnlijk met een stinger (Nederlands?)
[ twitter ]
Hoezo? Op de lange termijn is dit hun enige manier om te overleven, gezien de geografische ligging.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
YESH YES!! DWA.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:09 schreef polderturk het volgende:
Russische helikopter uit de lucht geknald. Waarschijnlijk met een stinger (Nederlands?)
[ twitter ]
Het slot op mijn deur is eigenlijk een etalage.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus de NAVO-basissen rondom Rusland zijn eigenlijk pretparken?
Dat zeg ik niet, maar een buurland wat ze niet aan staat hebben ze blijkbaar geen interesse in. De War on Terror is inderdaad een vreselijke mislukking en een inschattingsfout geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Amerikanen zetten inderdaad nooit regimes af.
ja en met zoveel consequenties ookquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:10 schreef Zwoerd het volgende:
Feit is dat er nooit dreiging is geweest van de NAVO om Rusland aan te vallen en de NAVO nooit landen met geweld lid heeft laten worden. Wat je hier ziet is puur de gekrenkt trots en ego van Poetin.
Jij zegt dat de NAVO een defensieve organisatie is maar ze vielen Servië aan een dat was een offensief.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:09 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Had niet gemoeten, maar is dat Rusland?
Ze zijn vrij om te proberen hun buren over te halen zich bij hen aan te sluiten hoor. Maar niet door het land binnen te vallen. En blijkbaar willen anderen niet 'bij Rusland horen'. Tsja, waar zal dat nou door komen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En er is geen enkele ruimte voor het perspectief van Rusland? De constante dreiging die zij ervaren als de NAVO hun grenzen richtig het oosten blijven opschuiven?
Als jij niet in staat bent om je te beseffen dat dat 100% een fake argument is om eventuele militaire acties te vergoeilijken dan zijn we echt heel snel klaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
Als je niet in staat bent te beseffen dat Rusland de NAVO als dreiging ziet zijn we ook wel snel klaar ja.
Directe buurlanden misschien niet. Landen in de buurt in het verleden wel. Ze zijn in hun eigen achtertuin ook wel wat landen binnen gevallen om regimes, die ze niet aanstaan, af te zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar een buurland wat ze niet aan staat hebben ze blijkbaar geen interesse in. De War on Terror is inderdaad een vreselijke mislukking en een inschattingsfout geweest.
Zijn het er, gezien wat hij op het einde van het filmpje schreeuwt, niet twee die ze getroffen hebben?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:09 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Die arme Serven die net zo lekker bezig waren om Bosniërs te genocideren. Ja, wat ongelooflijk agressief van de NAVO.quote:
Nog 297 te gaan!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:09 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ik krijg soms een beetje het idee dat Putin eerst van die onervaren mensen stuurt, zodat hij de beelden van verslagen Russen kan laten zien om te kunnen stellen dat Oek nazi's zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:55 schreef luxerobots het volgende:
Er is nu trouwens een enorm konvooi van 60 kilometer onderweg naar Oekraïne. Zo'n groot konvooi is ook enorm kwetsbaar:
"Defensie-experts verbazen zich over de route die Rusland met dit konvooi neemt", zegt Groot Koerkamp. "Veel van de wegen die vanuit de richting van Belarus komen gaan door bebost gebied. Dat zijn smalle wegen. Zo'n konvooi is daar ongelooflijk kwetsbaar."
Pieter Cobelens noemt zo'n lang konvooi "vanuit militair perspectief niet al te verstandig". Hij is generaal buiten dienst en oud directeur van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD). "Tenzij je 100 procent zeker weet dat je tegenstander je daar niet al te veel dwars kan zitten." Rusland zou er dan van overtuigd moeten zijn dat het dominant is in de lucht.
https://nos.nl/index.php/(...)ok-kwetsbaar-doelwit
Wat is er mis met deze actie?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:07 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Had niet mogen gebeuren, maar dat maakt ze niet direct een offensieve alliantie. Even afgezien van de complexiteit van die oorlog destijds.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:11 schreef HSG het volgende:
[..]
Jij zegt dat de NAVO een defensieve organisatie is maar ze vielen Servië aan een dat was een offensief.
Kosovaren toch? Dacht dat er ten tijde van de Bosnische burgeroorlog geen doelen in Servië of Montenegro zijn bestookt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die arme Serven die net zo lekker bezig waren om Bosniërs te genocideren. Ja, wat ongelooflijk agressief van de NAVO.
Yep. Je ziet ook dat er een 2e is geraakt volgens mij. Hij raakt bijna het water maar weet hem toch onder controle te krijgen en weer door te vliegen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zijn het er, gezien wat hij op het einde van het filmpje schreeuwt, niet twee die ze getroffen hebben?
Lijkt mij gewoon wat flares en een uitwijkmanoeuvre.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Yep. Je ziet ook dat er een 2e is geraakt volgens mij. Hij raakt bijna het water maar weet hem toch onder controle te krijgen en weer door te vliegen.
Gewoon niet mee bemoeien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die arme Serven die net zo lekker bezig waren om Bosniërs te genocideren. Ja, wat ongelooflijk agressief van de NAVO.
Ja goed. Ik ben geen fan van Putin of wat er momenteel door hen uitgespookt wordt. Daarentegen kan ik een aantal beweegredenen wel degelijk begrijpen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:06 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Toch is het regime nooit afgezet of het land ingenomen. Zou Rusland eens van moeten leren
Van wat ik las in de tweets was de 1e al voor het filmen neergegaan, en dan de 2e in het filmpje. En 1 die dus lijkt neer te gaan maar niet zo is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:15 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Lijkt mij gewoon wat flares en een uitwijkmanoeuvre.
Of belanden 20 jaar in de gevangenis.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:09 schreef hangtime het volgende:
[..]
Rusland?
Alleen Putin bedoel je.
Die Russen worden zelf hele dagen in elkaar geslagen omdat ze protesteren dat hun kinderen geofferd worden in een oorlog die ze zelf helemaal niet willen...
Oh OK. Waar was de NAVO toen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Gewoon niet mee bemoeien.
Trouwens...de Bosniërs hebben tijdens de tweede wereldoorlog ook duizenden Serviërs afgeslacht.
Op de Krim na vanwege hun vloot en haven kan ik het niet begrijpen. Het NAVO argument is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:17 schreef Hefre het volgende:
[..]
Ja goed. Ik ben geen fan van Putin of wat er momenteel door hen uitgespookt wordt. Daarentegen kan ik een aantal beweegredenen wel degelijk begrijpen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vanwaar de urgent requirement?Waarschijnlijk opschalen eigen defensie. Ik verwacht niet dat de VS deze gaat verkopen aan Polen zodat Polen ze door kan verkopen of vanaf Poolse grond / met Poolse crew kan laten gebruiken tegen Rusland, VS is meestal vrij restrictief rondom wapenverkopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stiekem genieten die al jaren van 'sterke leiders' als Putin, Trump en die dictator die het woord 'corona' heeft geschrapt zodat er geen gevallen van corona meer geconstateerd werden. En dan in een ander topic stellen dat Rutte een dictator is en dat onze rechten worden geschonden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:02 schreef Grishenko_ het volgende:
De users die stellig beweren dat Oekraïne zomaar een lap grond aan Rusland gunnen, hebben de geschiedenisboeken niet gelezen: als je dictators geeft wat zij willen dan willen zij het volgende. Dan weten ze immers dat ze maar hoeven te dreigen, het Westen geeft toch wel toe. Poetin heeft wel vaker hardop gefantaseerd over de wederopbouw van het Sovjet Rijk. Weten deze users welke voormalige kolonies van de USSR hierbij toebehoorde?
Deze dictator geeft niet op totdat hij verslagen is. Geen centimeter grond moet je hem dan ook niet gunnen.
NAVO is pas opgezet NA de WW2quote:
Dat eerste lijkt me niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik krijg soms een beetje het idee dat Putin eerst van die onervaren mensen stuurt, zodat hij de beelden van verslagen Russen kan laten zien om te kunnen stellen dat Oek nazi's zijn.
Maar misschien had hij ook wel verwacht dat het Westen sneller zou bijspringen.
Mooi doelwit...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)long_russian_convoy/
Ook een enorme rij russische voertuigen richting Kharkov...
Dit soort redeneringenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Gewoon niet mee bemoeien.
Trouwens...de Bosniërs hebben tijdens de tweede wereldoorlog ook duizenden Serviërs afgeslacht.
I know. Maar het is gewoon dom gehuil. Wat is in godsnaam het punt er van wat Bosnieres in de tweede wereldoorlog hebben gedaan?quote:
En ze hadden, met alle respect voor de Balkan en de daar levende volkeren, ook wel wat beters te doen in die tijd.quote:
En wat is je punt? Misschien moet Israël Berlijn maar gaan bombarderen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Bestond nog niet. De Servische wraak wel.
Omdat men blijkbaar er alles aan doet om Rusland te verdedigen. FvD-adepten zijn echt bijzonder rare mensen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
I know. Maar het is gewoon dom gehuil. Wat is in godsnaam het punt er van wat Bosnieres in de tweede wereldoorlog hebben gedaan?
Snap dat ze niet toegeven dat er in Volkel wat zou kunnen liggen, maar voelt op een of andere manier toch een beetje als een doofpot dit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:20 schreef polderturk het volgende:
Nederland gaat mogelijk Patriotraketten aan de grens zetten. Daarmee kan de Oekraïense lucht tot 150 km vanaf de grens beschermd worden.
[ twitter ]
NAVO is twee keer daar in de buurt bezig geweest. Zowel in 1995 als in 1999. Met name de tweede (Kosovo-oorlog) was discutabel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kosovaren toch? Dacht dat er ten tijde van de Bosnische burgeroorlog geen doelen in Servië of Montenegro zijn bestookt.
Een bevolking oordelen op iets wat een vorige generatie heeft gedaan slaat inderdaad helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
I know. Maar het is gewoon dom gehuil. Wat is in godsnaam het punt er van wat Bosnieres in de tweede wereldoorlog hebben gedaan?
Is Emmanuel Goldstein ook al gesignaleerd?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:52 schreef polderturk het volgende:
Rusland zit nepprofielen te creëeren op facebook van Oekraïeners die in Kiev wonen en die tegen de regering zou zijn. Geen wonder dat Russen denken dat Oekraïene door Nazis bestuurd wordt.
[ twitter ]
Leg uitquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:24 schreef Hefre het volgende:
[..]
Prachtige gelijkenissen met wat er vandaag de dag speelt overigens. Alleen zijn de rollen nu omgedraaid.
Onzin. Ze zetten momenteel niet hun hele leger in.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:24 schreef BMW1993 het volgende:
Na deze oorlog heeft Rusland geen leger meer over, alle voertuigen zijn straks kapot geschoten.
Ongehoord Nieuws.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:26 schreef Aurelius het volgende:
Totaal idioot Baudet is trouwens zo bij Ongekend Nieuws!
Als we ons nog gezamenlijk aan iets willen ergeren...
Tijd om Koningsberg te bevrijden van de neonazi's en terug te geven aan de rechtmatige eigenaarquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:24 schreef BMW1993 het volgende:
Na deze oorlog heeft Rusland geen leger meer over, alle voertuigen zijn straks kapot geschoten.
Ik proef hier enig sarcasme, leg uit...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Een bevolking oordelen op iets wat een vorige generatie heeft gedaan slaat inderdaad helemaal nergens op.
Zoiets heet publiek geheimquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:24 schreef Ronzz het volgende:
[..]
Snap dat ze niet toegeven dat er in Volkel wat zou kunnen liggen, maar voelt op een of andere manier toch een beetje als een doofpot dit.
Al wel minimaal drie dagen oud dat filmpje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ah top. Grote kans dat het al kapot is dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Al wel minimaal drie dagen oud dat filmpje.
[ tiktok ]
Nee zonder sarcasme, dat slaat echt helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik proef hier enig sarcasme, leg uit...
Ja, lachen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:26 schreef Aurelius het volgende:
Ergeren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:26 schreef Aurelius het volgende:
Duitsland heeft haar gedrag wel significant aangepast na WO2.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:28 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nee zonder sarcasme, dat slaat echt helemaal nergens op.
Maar ik zie HSG ook nog wel zeggen dat Duitsland geen kritiek op deze inval mag hebben om zo'n reden
Inderdaad ja maar Vietnam.... En Noord-Korea dit en Hiroshima... Echt allemaal prima wat Rusland doet...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Aha er zijn weer nieuwe "usefull idiots" opgedoken die de "ja maar de VS deugt ook niet" en "ja maar NATO omsingelt Rusland" onzin proberen te verkopen?
- Tja, de VS deugt ook niet. Fijn dat je dat weet, wat is de relevantie met betrekking tot Oekraïne?
- Vertel, welke landen zijn gedwongen om lid van NATO (of EU) te worden? Hey verrassend, dat wilden ze zelf!
Ik begrijp dus dat onze usefull idiots het idee van autonome landen met eigen beslissingsbevoegdheid niet begrijpen of niet erkennen. Ze vinden het helemaal prima dat grote landen mensen in kleinere landen vermoorden, verkrachten, uitbuiten en platbombarderen simpelweg omdat ze groter zijn.
Precies, dus de bal ligt nu bij Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duitsland heeft haar gedrag wel significant aangepast na WO2.
ja ja zo als mijn Opa altijd zei:pas op het blijven Moffen , niiet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Duitsland heeft haar gedrag wel significant aangepast na WO2.
Vergeet de kruistochten niet! En de kruisiging!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Inderdaad ja maar Vietnam.... En Noord-Korea dit en Hiroshima... Echt allemaal prima wat Rusland doet...
Ja dat gaat ook op voor Russen, Amerikanen, Ambtenaren en moderatoren op Fok en nog 100 anderenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja ja zo als mijn Opa altijd zei:pas op het blijven Moffen , niiet te vertrouwen.
En de VS zou zich ook minder moeten bemoeien met dingen buiten de VS. Er slapen in de VS genoeg mensen in een kartonnen doos of een in een afgetrapt trailer park. Laat ze daar wat aan doen. Of aan hun staatsschuld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:33 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, dus de bal ligt nu bij Rusland.
Hehe, ik vertrouw ze ook niet, maar voor nu hebben ze hun gedrag wel aangepast.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja ja zo als mijn Opa altijd zei:pas op het blijven Moffen , niiet te vertrouwen.
Iraanse meiden zonder plastic surgery.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik zit meer met zuid American dames ..![]()
Dom rep , chili, antilles , brasil en ga zo maar even door
Ik weet niet of we ze als usefull idiots moeten aanmerken. Dat suggereert een beetje alsof het gewone domme mensen zijn die zich gratis laten misbruiken door de Russische propaganda.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Aha er zijn weer nieuwe "usefull idiots" opgedoken die de "ja maar de VS deugt ook niet" en "ja maar NATO omsingelt Rusland" onzin proberen te verkopen?
- Tja, de VS deugt ook niet. Fijn dat je dat weet, wat is de relevantie met betrekking tot Oekraïne?
- Vertel, welke landen zijn gedwongen om lid van NATO (of EU) te worden? Hey verrassend, dat wilden ze zelf!
Ik begrijp dus dat onze usefull idiots het idee van autonome landen met eigen beslissingsbevoegdheid niet begrijpen of niet erkennen. Ze vinden het helemaal prima dat grote landen mensen in kleinere landen vermoorden, verkrachten, uitbuiten en platbombarderen simpelweg omdat ze groter zijn.
Duitsland heeft stiekem jarenlang Putin gefinancieerd zodat met deze inval de Duitsers zonder veroordeling hun leger weer kunnen opbouwen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:33 schreef RAVW het volgende:
[..]
Oja, mooie dooddoener. Die heeft elk land, dus niemand mag ook maar iets zeggen. Je wringt je door allerlei bochten om Rusland maar te verdedigen. NATO bad, mmmkay.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
En de VS zou zich ook minder moeten bemoeien met dingen buiten de VS. Er slapen in de VS genoeg mensen in een kartonnen doos of een in een afgetrapt trailer park. Laat ze daar wat aan doen. Of aan hun staatsschuld.
Flikker dat ON van de NPO aub. Kremlinpropagandakanalen horen hier niet thuisquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:34 schreef luxerobots het volgende:
Dat Ongehoord Nieuws.
De voorspelling van Baudet is uitgekomen, Nederland stuurt wapens naar Oekraïne.
Duh, omdat Rusland het land probeert te veroveren.
De situatie in Oekraïne heeft álles met de VS en haar politiek jegens Rusland te maken. Als men dat op dit punt nog steeds niet doorheeft, is er geen redden meer aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Die heeft elk land wel ja, maar de VS heeft er voor 'n 1e wereld land wel heel veel. Al kun je je afvragen of de VS op sommige vlakken 'n 1e wereld land is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:35 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Oja, mooie dooddoener. Die heeft elk land, dus niemand mag ook maar iets zeggen. Je wringt je door allerlei bochten om Rusland maar te verdedigen. NATO bad, mmmkay.
Baudet is een landverraderquote:
Filmpje is van 3 dagen terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Volgens mij zijn de VS niet erg met Rusland bezig, meer met China.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:36 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De situatie in Oekraïne heeft álles met de VS en haar politiek jegens Rusland te maken. Als men dat op dit punt nog steeds niet doorheeft, is er geen redden meer aan.
Ze halen de orginele post en de reacties daarop weg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:34 schreef EinarBoe het volgende:
Waarom ben ik niet verbaasd dat iemand aanspreken op het goedpraten van volkerenmoord op basis van de desbetreffende bevolkingsgroep, wordt weggemodereerd? Het moet wel gezellig blijven!
Op de een of andere manier slaan velen de paaltje waar het begint op 24 februari 2022 de grond in.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:36 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De situatie in Oekraïne heeft álles met de VS en haar politiek jegens Rusland te maken. Als men dat op dit punt nog steeds niet doorheeft, is er geen redden meer aan.
Leuk, een stroman!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op de een of andere manier slaan velen de paaltje waar het begint op 24 februari 2022 de grond in.
De aandacht van de VS zal uiteindelijk volledig op China gericht worden. Daarom is het des te belangrijker dat we het hier zelf goed geregeld hebben met de Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:37 schreef 297534 het volgende:
Volgens mij zijn de VS niet erg met Rusland bezig, meer met China.
De politiek van het Westen heeft alles te maken met het beleid van de Slager van Moskou.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:36 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Neuh, verder terug... dagen van Holodomor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op de een of andere manier slaan velen de paaltje waar het begint op 24 februari 2022 de grond in.
Baudet is inderdaad veel erger dan een usefull idiot. Die komt gevaarlijk dicht in de buurt van landverraad zo langzamerhand. Zeker wanneer er geldstromen vanuit Rusland richting FvD bestaan. Ik bedoelde nu meer de elkaar afwisselende figuren die ieder voor zich steeds hetzelfde riedeltje afsteken over VS/NATO/EU.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik weet niet of we ze als usefull idiots moeten aanmerken. Dat suggereert een beetje alsof het gewone domme mensen zijn die zich gratis laten misbruiken door de Russische propaganda.
Ik denk dat het meer sinister is. Een landverrader en een spion die betaalt wordt door de vijand. Dat is Baudet.
Belarus heeft besloten naast het hosten van de vredesonderhandelingen ook maar mee te gaan vechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:38 schreef crystal_meth het volgende:
Is er de laatste 8 uur nog iets belangrijks gemeld?
Bron?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:40 schreef Aether het volgende:
[..]
Belarus heeft besloten naast het hosten van de vredesonderhandelingen ook maar mee te gaan vechten.
Klopt daarom heeft de VS voor de invasie al zoveel Javlins geleverd en ander klein maar goed materiaal voor een ondergrondse oorlog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
Al dit alles is zo nutteloos, zelfs als Rusland heel Oekraine zou pakken dan laten de Oekrainers die nog wonen in het land zich echt niet laten reageren door een paar Putin puppets. Als je ziet hoe dapper de bevolking nu al is. Grote overeenkomst misschien met nazi Duitsland ooit in Nederland. Jammer dat Hitler nu ook beschikt over nucleaire wapens.
En hij heeft ook nog duizenden die hard cult fans in Nederland, zorgwekkend en eng.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:39 schreef Aurelius het volgende:
Ik trek Baudet echt niet langer dan 30 seconden...dat arrogante, verongelijkte...![]()
![]()
https://nos.nl/collectie/(...)ngekomen-in-oekrainequote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:38 schreef crystal_meth het volgende:
Is er de laatste 8 uur nog iets belangrijks gemeld?
Je kunt niks uitsluiten. Er zijn wel meer buitenlandse mensen met belangen die geld steken in Nederland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:41 schreef Aurelius het volgende:
Ik denk dat zelfs Putin niet zo gek is om mijn geld te verspillen aan Baudet. Die is gewoon van zichzelf helemaal wappie.
Dat jij niet doorhebt dat het probleem voor 100% bij de figuur Putin en zijn trawanten ligt geeft inderdaad duidelijk weer dat er voor jou geen redden meer aan is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:36 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hopelijk worden die goed in de gaten gehouden door de veiligheidsdiensten...mijn hemel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:40 schreef Momo het volgende:
En hij heeft ook nog duizenden die hard cult fans in Nederland, zorgwekkend en eng.
Een stroman, niets meer niets minder. Iets onjuist constateren en je daar dan tegen afzetten, erg intelligent.quote:
Naast dat het vooral incels en complotdenkers zijn, zijn het libertariërs, dus die vechten elkaar uiteindelijk toch wel tent uit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
En hij heeft ook nog duizenden die hard cult fans in Nederland, zorgwekkend en eng.
Gek zijn is zijn verdienmodelquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:41 schreef Aurelius het volgende:
Ik denk dat zelfs Putin niet zo gek is om mijn geld te verspillen aan Baudet. Die is gewoon van zichzelf helemaal wappie.
ik ben best makkelijk al zeg ik het zelf .... en heb best wel snel iets doorquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:39 schreef Aurelius het volgende:
Ik trek Baudet echt niet langer dan 30 seconden...dat arrogante, verongelijkte...![]()
![]()
Dat is inderdaad afzien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:39 schreef Aurelius het volgende:
![]()
Het is een Russisch narratief, want alleen rusland was tegen de interventie, en is gedaan op verzoek van de vn, aangezien blauw helmen niet werkte. En is een interventie geweest, onder usa en niet onder een navo artikel 5. Als laatst ze zijn servie niet binnen gevallen ofte bezetten. maar juist om ernstiger te voorkomen. Die waren bezig met een genocide van bosniers. Maar ratio is niet echt besteed aan de fvD aanhang. die hopen dat Rusland domineert en wij hier ook een dictator krijgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:13 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Had niet mogen gebeuren, maar dat maakt ze niet direct een offensieve alliantie. Even afgezien van de complexiteit van die oorlog destijds.
Bovendien niet naar Rusland
Zelfs bij ongehoord nieuws denken ze 'huh Poetin mild? En Georgië, Tsjetsjenië en Oekraïne 2014 dan?'quote:
Hoeft ook geen miljoenen te zijn hè, als hij (Poetin) toch al een grootschalige desinformatiecampagne op heeft gezet is een paar tienduizend links of rechts zo gegeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:41 schreef Aurelius het volgende:
Valt me op dat die discussie inmiddels naar LinkedIn is verplaatst terwijl dat vroeger zich beperkte tot Facebook.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat hij ook volgers gaat verliezen hiermee. Ik zag een aantal van die hippie antivax yogamoeders nu walgen over Poetin en Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Naast dat het vooral incels en complotdenkers zijn, zijn het libertariërs, dus die vechten elkaar uiteindelijk toch wel tent uit.
In die Zembla-uitzending werd dat opgemerkt toch, als hij er niet voor betaald wordt is het een ontstellend naïeve man. Zoiets was de quote.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:41 schreef Aurelius het volgende:
Hij wordt nu ook gewoon afgekapt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zelfs bij ongehoord nieuws denken ze 'huh Poetin mild? En Georgië, Tsjetsjenië en Oekraïne 2014 dan?'
Laten we ook vooral niet vergeten hoe Baudet in de politiek terecht is gekomen. Overal mislukt en uitgekotst en toen uit armoede maar een politieke partij begonnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoeft ook geen miljoenen te zijn hè, als hij (Poetin) toch al een grootschalige desinformatiecampagne op heeft gezet is een paar tienduizend links of rechts zo gegeven.
Daarnaast ook maar eens beginnen met al die gasten met een 2e (Russische) paspoort.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:42 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hopelijk worden die goed in de gaten gehouden door de veiligheidsdiensten...mijn hemel.
Van mij mogen ze Baudet vervolgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef archito het volgende:
'Rusland had geen andere keus'
'Putin is het toonbeeld van mildheid geweest'
Thierry Baudet.
Dat viel mij ook op. Ook op Nu.nl.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef byah het volgende:
Vooral bijzonder dat de russische propaganda ons bijna niet lijkt te bereiken, voorafgaand aan het conflict werden we hier overspoeld met "bijzondere users" en nu liggen de trollenfabrieken stil ofzo?
Je zag hem zelf ook vastlopen in zijn redenatie. Hij improviseert veel en zijn mildheid opmerking kon hij gewoon niet staven.quote:
Voor wat precies, Putin?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:45 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Van mij mogen ze Baudet vervolgen.
Ik zie genoeg Russische propaganda, de trollen hebben hun werk gedaan, het zijn nu de useful idiots die het overnemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef byah het volgende:
Vooral bijzonder dat de russische propaganda ons bijna niet lijkt te bereiken, voorafgaand aan het conflict werden we hier overspoeld met "bijzondere users" en nu liggen de trollenfabrieken stil ofzo?
Mijn voorspelling; vandaag is het dinsdag, morgen is het woensdag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:34 schreef luxerobots het volgende:
Dat Ongehoord Nieuws.
De voorspelling van Baudet is uitgekomen, Nederland stuurt wapens naar Oekraïne.
Duh, omdat Rusland het land probeert te veroveren.
Wellicht dat alleen een Oekraïense bron niet betrouwbaar genoeg is maar het krijgt er alle jeuk vanquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:45 schreef Aether het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2419314#UPDATE-container-59780461
Ach, ik schat dan zo'n 5% van de bevolking enorm vreemde standpunten heeft. Over ufo's, antivax, pro-Poetin etc.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat hij ook volgers gaat verliezen hiermee. Ik zag een aantal van die hippie antivax yogamoeders nu walgen over Poetin en Rusland.
Wat Covid betreft wel, maar blijven die fans ook hangen als ze al die burgerdoden zien? Dat is toch op geen enkele manier recht te lullen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Op twitter heeft iedereen het gewoon nog over het Azov-bataljon, hoe fout Zelenski wel niet is, over het verdrijven van Janoekovitsj in 2014, etcetera.quote:
Geloof het of niet maar een Surinaamse vriendin stemde op hem omdat ie er goed uit zag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, ik schat dan zo'n 5% van de bevolking enorm vreemde standpunten heeft. Over ufo's, antivax, pro-Poetin etc.
En zolang Baudet één zeteltje houdt, is het voor hem wel mooi.
Het gros denkt dat het nepnieuws is, die mensjes zitten al veel te diep in het rabbithole.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat Covid betreft wel, maar blijven die fans ook hangen als ze al die burgerdoden zien? Dat is toch op geen enkele manier recht te lullen?
https://speld.nl/2022/03/(...)sche-schoen-in-mond/quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:42 schreef Buitendam het volgende:
Is Thierry op de hoogte van de stand van de Roebel? Hij is nu ontzettend hard vrijwilligerswerk aan het doen.
Wel jouw woorden, want dat zegt ie niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
We moeten de wet aanpassen zodat we Thierry kunnen executeren ( niet mijn woorden en dit is geen oproep tot geweld , voordat ik weer een ban krijg hierzo)
[ twitter ]
Dat waren ook niet de woorden van de inlichtingenman, om dat even duidelijk te maken. Want dat suggereer je nu.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
We moeten de wet aanpassen zodat we Thierry kunnen executeren ( niet mijn woorden en dit is geen oproep tot geweld , voordat ik weer een ban krijg hierzo)
[ twitter ]
Rusland met nieuw leiderschap naar de kant van het Westen krijgen zou een enorme winst zijn inderdaad. Maar de Russen hebben helemaal geen democratische traditie, dus ik heb er een hard hoofd in.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Wat hij nu zegt is echter wel een prima analyse van het echte gevaar. Samenwerking tussen eurazië en West-Europa is noodzakelijk om een blok jegens China te vormen.
Waar ik het pertinent oneens in ben is dat hij denkt dat je met dit Rusland kunt onderhandelen op dat vlak.
Oh daar zit ik niet op, dus dat had ik niet gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Op twitter heeft iedereen het gewoon nog over het Azov-bataljon, hoe fout Zelenski wel niet is, over het verdrijven van Janoekovitsj in 2014, etcetera.
Ik heb ze gezien op twitter, zal geen accounts plaatsen hier. Rusland is een dappere natie die tegen het WEF durft te vechten. Ja dat WEF waar Putin ook lid van is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat Covid betreft wel, maar blijven die fans ook hangen als ze al die burgerdoden zien? Dat is toch op geen enkele manier recht te lullen?
Ook totaal niet wat die man zegt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Dat suggereert die wel tussen neus en lippen doorquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat waren ook niet de woorden van de inlichtingenman, om dat even duidelijk te maken. Want dat suggereer je nu.
'lid'. Iedereen die ooit in Zwitserland is gaan skiën is daar al 'lid' van. De geheime organisatie die al zijn leden op een publieke website met naam, toenaam en functie bijhoudtquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ze gezien op twitter, zal geen accounts plaatsen hier. Rusland is een dappere natie die tegen het WEF durft te vechten. Ja dat WEF waar Putin ook lid van is.
Niet, jij suggereert dat. En dat is heel smerig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat suggereert die wel tussen neus en lippen door
Goed dat het woord verraad ook op televisie eens valt. Ik vind dat politici eromheen draaien door te praten over nepnieuws, propaganda en extreem-rechts. Ook politici kunnen voor de vijand werken. Ook als ze gekozen zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Gaat 'ie een tribunaal oprichten?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij zegt het niet, je verzint het er zelf bij. Erg kwalijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze zelfstandig denken. Nee die denken, na 1 week he Baudet heeft toch een punt, want Oekraïne is helemaal geen natiestaat, dus het is een interne Russische aangelegenheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat hij ook volgers gaat verliezen hiermee. Ik zag een aantal van die hippie antivax yogamoeders nu walgen over Poetin en Rusland.
Zolang jij hier post zijn al je posts altijd al aan de linkerkant van het spectrum geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik heb mezelf politiek toch altijd 'rechts van het midden' gepositioneerd, maar ik merk dat ik door zuig televisie als ON en verschillende users hier toch langzaam aan het verplaatsen ben naar 'links van het midden'.
Ik wil gewoon echt niet meer geassocieerd worden met randdebielen als Baudet, of andere complotwappies. Het is echt te zot voor woorden wat er in dit land gebeurd op televisie en in ons parlement.
Nee oké, dat je van die die-hards hebt begrijp ik wel, maar het gros van dat volk zijn gewoon meelopersquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ze gezien op twitter, zal geen accounts plaatsen hier. Rusland is een dappere natie die tegen het WEF durft te vechten. Ja dat WEF waar Putin ook lid van is.
Ik zie dat ook niet snel gebeuren. Ik hoop, maar dat doe ik al jaren, dat als meer jongeren vanuit Rusland de wereld over trekken en via VPN's zien dat het ook anders kan in de wereld er vanzelf een beweging op gang komt waarin ook oligarchen en leiders in het land langzaamaan van dat patriottische jaren 80 navelstaar gelul af gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Rusland met nieuw leiderschap naar de kant van het Westen krijgen zou een enorme winst zijn inderdaad. Maar de Russen hebben helemaal geen democratische traditie, dus ik heb er een hard hoofd in.
Nee, ze denken: ik snap er geen kut van, maar die man gebruikt zo veel moeilijke woorden dat het wel waar moet zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze zelfstandig denken. Nee die denken, na 1 week he Baudet heeft toch een punt, want Oekraïne is helemaal geen natiestaat, dus het is een interne Russische aangelegenheid.
Voor een rechtsextremist is alles al heel gauw linkerkant. Zie ook de putin fanboys hier.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zolang jij hier post zijn al je posts altijd al aan de linkerkant van het spectrum geweest.
Wel echt benieuwd hoe dit zich ontwikkelt. Oekraine gaat niet toegeven, maar Putin gaat ook geen verlies accepteren. Het westen zal Oekraine ook niet motiveren om een deal aan te nemen; we zijn te druk bezig om ons fel op te stellen. Dit veranderd denk ik vanzelf in een derde wereldoorlog helaas.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zou morgen zijn.... maar de kans op vrede lijkt mij heel klein....
Heerst een soort diepe zelfhaat en haat voor dit land bij die mensen. Waarschijnlijk om hun eigen falen te verhullen oid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk Putin de grote redder tegen de Deep State in, die mensen kunnen niet wachten tot grote held ook Nederland komt binnenvallen...
Dat zegt dan meer over jouw positie dan over die van mij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zolang jij hier post zijn al je posts altijd al aan de linkerkant van het spectrum geweest.
Ah, is het nu Putin? Ik dacht dat Trump de redder was?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk Putin de grote redder tegen de Deep State in, die mensen kunnen niet wachten tot grote held ook Nederland komt binnenvallen...
Die kerel wordt door zn stemmers niet genegeerd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is dat toch met vervolgen en straffen van hemJe moet die kerel gewoon negeren. Hem vervolgen (zonder bewijs) is alleen maar goed voor zijn status.
Kamerleden ophangen omdat ze niet mee gaan in de algehele lijn van woordvoering...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Schei toch uit man. Je hoort toch letterlijk wat hij zegt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kamerleden ophangen omdat ze niet mee gaan in de algehele lijn van woordvoering...
Ach, anderen roepen al op tot tribunalen vanwege een prikje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Kamerleden ophangen omdat ze niet mee gaan in de algehele lijn van woordvoering...
Die zijn toch één en hetzelfde volgens de complottheoristen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, is het nu Putin? Ik dacht dat Trump de redder was?
Kameradski van de PVVquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:56 schreef thedeedster het volgende:
Wie is die blonde vrouw met de rode jas links van Baudet? Lijkt op een oud-collega.
Kan thierry lezen? Dat weet ie goed te verbergenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:57 schreef luxerobots het volgende:
De Jonge en Rutte lezen nooit boeken.
Thierry wel, als grote intellectueel.
Alleen op deze manier kunnen we onze democratie nog reddenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Baudetski.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Schitterend hoe dat volk continu presteert datgene wat het zelf doet anderen in de schoenen te schuiven.
Goed gedaan, Baudeteska
Ja, als je mensen spreekt uit Servië, Irak of Afghanistan is de wrok tegen het Westen erg groot. Dat is het lastige aan die heftige sancties, je kan ook een hele bevolking tegen je in het harnas jagen. Maar Rusland z'n gang laten gaan hier is ook geen optie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet snel gebeuren. Ik hoop, maar dat doe ik al jaren, dat als meer jongeren vanuit Rusland de wereld over trekken en via VPN's zien dat het ook anders kan in de wereld er vanzelf een beweging op gang komt waarin ook oligarchen en leiders in het land langzaamaan van dat patriottische jaren 80 navelstaar gelul af gaan.
Helaas werken dit soort oorlogen daarin alleen maar tegen, omdat de gewone burger getroffen wordt en er altijd een deel zal zijn dat vindt dat dat door het westen komt.
Putain!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ah kijk er is overal antwoord op
Volgens complotwappies zijn lieden als Trump en Putin inderdaad eender: KRACHTIGE ALPHA MANNEN die hetzij lekker politiek incorrect hetzij met militair geweld hun wil opleggen aan het klootjesvolk. Hadden we dat hier ook maar in verwijfd genderneutraal en cultureel verdund Nederland. Een beetje landverraad is dan een heldendaad, toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:57 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Die zijn toch één en hetzelfde volgens de complottheoristen?
Dat Thierry überhaupt heil zag in figuren als Trump, Boris of Putin kan overigens alleen maar door anti-complotdenken.
Nederland heeft zich in werkelijkheid juist enorm geschikt naar de Duitse bezetter. Maar dat zijn feiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:38 schreef Momo het volgende:
Al dit alles is zo nutteloos, zelfs als Rusland heel Oekraine zou pakken dan laten de Oekrainers die nog wonen in het land zich echt niet laten reageren door een paar Putin puppets. Als je ziet hoe dapper de bevolking nu al is. Grote overeenkomst misschien met nazi Duitsland ooit in Nederland. Jammer dat Hitler nu ook beschikt over nucleaire wapens.
De échte Poetin heeft voor een carrière gekozen in de filmindustrie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Hij geeft hiermee alleen aan wat eigenlijk de ernst is van landverraad. Dat we dat niet zo makkelijk moeten weglachen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:50 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ex kamerlid van de PVV.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:56 schreef thedeedster het volgende:
Wie is die blonde vrouw met de rode jas links van Baudet? Lijkt op een oud-collega.
Dat zijn ook niet zijn woorden. Je verspreidt nepnieuws.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Schopje BNWquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt van alles over Baudet zeggen...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens complotwappies zijn lieden als Trump en Putin inderdaad eender: KRACHTIGE ALPHA MANNEN die hetzij lekker politiek incorrect hetzij met militair geweld hun wil opleggen aan het klootjesvolk. Hadden we dat hier ook maar in verwijfd genderneutraal en cultureel verdund Nederland. Een beetje landverraad is dan een heldendaad, toch?
Misschien is dat dan het verschil tussen complotwappies en de oudere garde van complotdenkers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Volgens complotwappies zijn lieden als Trump en Putin inderdaad eender: KRACHTIGE ALPHA MANNEN die hetzij lekker politiek incorrect hetzij met militair geweld hun wil opleggen aan het klootjesvolk. Hadden we dat hier ook maar in verwijfd genderneutraal en cultureel verdund Nederland.
Dat laatste vind ik altijd wel een onderbelicht aspect. Het zou kunnen dat Baudet alles gelooft wat hij zegt, maar het zou ook best kunnen dat hij dit soort dingen zegt omdat hij weet dat een deel van de kiezers dit wilt horen en hij daardoor gegarandeerd blijft van een kamerzetel. Het is voor hem toch een prima baan. Sommige kamerleden werken hard, maar of dat voor hem geldt betwijfel ik. En het is ook niet zo dat hij in de RvB van een bedrijf kan gaan zitten. Ze zitten echt niet of deze proleet te wachten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, ik schat dan zo'n 5% van de bevolking enorm vreemde standpunten heeft. Over ufo's, antivax, pro-Poetin etc.
En zolang Baudet één zeteltje houdt, is het voor hem wel mooi.
Op straffe van...?quote:
We zijn niet in oorlog dus Thierry heeft mazzelquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:48 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles over Baudet zeggen...
Maar niet dat het een echt alpha mannetje is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |