abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203890457
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld het scenario dat Poetin eind deze week een nuke gebruikt om de situatie in Oekraïne in zijn voordeel te beslissen.

Zou dat zorgen voor een extreme escalatie van het westen en zou die escalatie gerechtvaardigd zijn gezien de geschiedenis van o.a. de VS zelf? Zeer twijfelachtig.

Oekraïne zal vallen, daar zullen we geen reet aan kunnen doen op dit moment. De dreiging van de NAVO zal voldoende moeten zijn om erger te voorkomen.
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne. Nee, dat willen we allemaal niet en je wil Rusland niet belonen, maar Oekraïne gaat dit sowieso niet winnen gok ik zo. Nu is het nog maar een conflict tussen voornamelijk twee landen (+Belarus). NATO moet niks geks gaan doen. We moeten ons focussen op onderhandelingen; voordat veel meer landen de sjaak worden en je echt alle poppen aan het dansen hebt. Ik geloof namelijk oprecht niet dat Putin de behoefte voelt om uit zichzelf een NATO land aan te vallen als we ons iets minder fel opstellen. Als hij eenmaal een stuk van Oekraïne heeft verwacht ik dat hij daarna wel rustig blijft. Maar ik zie hem er wel voor aan om het westen te laten schrikken met een atoombom als we ons zo fel op blijven stellen (een houding die ik begrijp hoor, daar niet van; het is gewoon niet verstandig alleen).
pi_203890461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:24 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als wij te anti-russisch zijn en ze bevoorbeeld uit alle culturele en sportevenementen gooien dan bevestigen wij het verhaal van Putin alleen maar dat de hele wereld anti-Rusland is. Dan bereik je dat dus nooit.
Al die spontane acties waar Rusland nergens meer aan mag deelnemen hebben een averrechts effect.
Al die verbanningen moeten gepaard gaan met de boodschap dat het niet persoonlijk is maar dat ze de schuld en de oplossing bij Putin moeten zoeken. En dat ze weer van harte welkom zijn als er een vredesovereenkomst is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:40:32 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:09 #254
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203890476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Veel Russen zijn ook tegen de oorlog in Oekraïne. Naar schatting heeft zo'n 30% op de partij van Poetin gestemd, en dat terwijl kritische geluiden zorgvuldig van het stembiljet gehaald zijn.

Poetin is dus lang niet zo populair als hier soms gedacht wordt. Dus ja, een deel van de mensen zal door de sancties standvastiger achter Poetin gaan staan, maar een deel zal ook nog bozer op hem worden. Want Poetin moet de Russen een goede economie geven, niet het westen. En dat is wat we proberen, op alle manieren de druk opvoeren.
https://www.raamoprusland(...)n-jakoetsk-opgestapt

Dit gebeurt er met niet-Poetin marionetten in de Russische politiek als ze per ongeluk een keer vergeten zijn om de verkiezingen te kapen.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:28 #255
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203890480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, we hebben verdomd weinig invloed op hun beelden. Heel cynisch zou je kunnen stellen dat het niet uitmaakt wat we doen, want Poetin vertelt toch wel z'n eigen verhaal. Dat kan hij doen door de zelfisolatie waar ik over sprak, door het aan banden leggen van de persvrijheid, door het elimineren van politieke tegenstanders, door het oppakken van de burgerbevolking die zich tegen z'n regime uitspreekt.
Als we geen invloed hebben op hun beeld dan zou het buitensluiten van Rusland bij sportevenementen ook geen effect hebben. Het heeft echter wel effect, ik denk dat dit effect niet het gewenste is.
quote:
Als jij een wondermiddel hebt, dan mag je wat mij betreft morgen onze minister-president worden en de rest van de EU verlichten. Maar ik vermoed dat ook jij niet veel verder komt dan 'niet over je heen laten lopen' en 'in gesprek blijven over oplossingen'.
[..]
Er is nog een effect: het trekken van grens. Dat is misschien symboliek, maar wel krachtige symboliek.
Wie zegt dat er geen grens getrokken mag of gaat worden? Er is geen wondermiddel, maar het is mij wel duidelijk dat we allerlei blatende politici zonder al te veel inzicht in de wijze waarop conflicten opgelost moeten worden liever wat op de achtergrond kunnen houden.
The End Times are wild
pi_203890481
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is typisch een amateuristische wijze van denken. Dat ieder gewapend conflict een totale oorlog is waarbij zo snel mogelijk geescalleerd moet worden en geen grenzen zijn. Het is niet alles of niks.
Een oorlog is gewoon een voortzetting van de politiek. Hier moet geen ruimte zijn voor onderbuikgevoelens en emotie, maar koel en rationeel gehandeld worden.
Ook totaal niet mee eens. Er is wel degelijk plek voor emotie (wat te denken van boosheid en verontwaardiging?) en voor morele oordelen. Als je de wereldpolitiek reduceert tot een reeks zakelijke afspraken, wat blijft er dan van onze menselijkheid over? Gaan we de ene groep opofferen om de andere groep te reden? Onverteerbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:48 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203890485
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Al die verbanningen moeten gepaard gaan met de boodschap dat het niet persoonlijk is maar dat ze de schuld en de oplossing bij Putin moeten zoeken. En dat ze weer van harte welkom zijn als er een vredesovereenkomst is.
Sowieso is het onzin dat het 'Westen altijd tegen Rusland is'. Kijk alleen al eens hoeveel sportevenementen daar zijn gehouden de afgelopen jaren bijvoorbeeld.
pi_203890486
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:36 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
NOS
"We voegen ons niet bij Rusland maar opereren apart." hihi

gr gr.
Loekasjenko
pi_203890489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne. Nee, dat willen we allemaal niet en je wil Rusland niet belonen, maar Oekraïne gaat dit sowieso niet winnen gok ik zo. Nu is het nog maar een conflict tussen voornamelijk twee landen (+Belarus). NATO moet niks geks gaan doen. We moeten ons focussen op onderhandelingen; voordat veel meer landen de sjaak worden en je echt alle poppen aan het dansen hebt. Ik geloof namelijk oprecht niet dat Putin de behoefte voelt om uit zichzelf een NATO land aan te vallen als we ons iets minder fel opstellen. Als hij eenmaal een stuk van Oekraïne heeft verwacht ik dat hij daarna wel rustig blijft. Maar ik zie hem er wel voor aan om het westen te laten schrikken met een atoombom als we ons zo fel op blijven stellen (een houding die ik begrijp hoor, daar niet van; het is gewoon niet verstandig alleen).
Een stuk van Oekraïne gaat niet genoeg zijn gok ik.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:41:58 #260
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203890490
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is typisch een amateuristische wijze van denken. Dat ieder gewapend conflict een totale oorlog is waarbij zo snel mogelijk geescalleerd moet worden en geen grenzen zijn. Het is niet alles of niks.
Een oorlog is gewoon een voortzetting van de politiek. Hier moet geen ruimte zijn voor onderbuikgevoelens en emotie, maar koel en rationeel gehandeld worden.
En een paria van ze maken op alle gebieden is koel en rationeel handelen.
Dit, dus.
pi_203890491
edit: geen trouw en/of volkskrant quoten aub

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 01-03-2022 11:47:52 ]
pi_203890496
quote:
Goede post.

Ik denk overigens ook dat hij niet een NATO-land zal aanvallen na Oekraïne. Hij wil weer serieus genomen worden als leider en als grootmacht, en dan heeft hij zeker bereikt. Het is nu zaak te de-escaleren. Hoe spijtig het ook voor Oekraïne is. Maar die zijn sowieso de sjaak.
pi_203890499
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:36 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
NOS
Dus Loesje had gelogen?

*supprised Pikachu.gif*
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203890500
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Lyrewyn het volgende:
Van Trouw:
[..]

Trouw is verboten op fok.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:43:13 #265
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_203890504
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:14 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ze willen het goed maken met het verleden.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:43:13 #266
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203890505
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Veel Russen zijn ook tegen de oorlog in Oekraïne. Naar schatting heeft zo'n 30% op de partij van Poetin gestemd, en dat terwijl kritische geluiden zorgvuldig van het stembiljet gehaald zijn.

Poetin is dus lang niet zo populair als hier soms gedacht wordt. Dus ja, een deel van de mensen zal door de sancties standvastiger achter Poetin gaan staan, maar een deel zal ook nog bozer op hem worden. Want Poetin moet de Russen een goede economie geven, niet het westen. En dat is wat we proberen, op alle manieren de druk opvoeren.

Overigens hebben sancties ook een afschrikkend effect. De Russische economie wordt nu hard geraakt, en het wordt moeilijk voor de Russische elite en sporters om zich in het buitenland te laten zien. Dat is ook een mooi signaal naar China, dat graag Taiwan zou willen inlijven.
En was die pipo uit Wit-Rusland niet diegene die wel een tegenkandidaat had, maar die was ook fan van de dictator zelf, dus je stem ging dan alsnog naar de dictator?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_203890507
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zou in heel Nederland zo moeten zijn :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_203890510
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Alle Ukrainers in NL kunnen voortaan gratis met de NS naar hun werk *O*
Nope.

https://nieuws.ns.nl/aan-(...)rtje-naar-nederland/
quote:
Op vertoon van je Oekraïense identiteitsbewijs en een Duits, Belgisch, Frans of Oostenrijks vervoersbewijs dat niet ouder is dan 24 uur kun je een dagkaart ophalen bij de Tickets en Service-balies van NS.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:43:45 #269
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203890512
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik vind de beeldspraak niet helemaal treffend. Eerder een echtgenoot wiens vrouw al een tijdje (sinds 2014) weleens buiten de deur neukt met een vaste partner en de echtgenoot die dat op een gegeven moment maar accepteert om het huwelijk te redden maar wel met duidelijke afspraken en garanties.
Wacht.. dit vind jij wel een treffende beeldspraak? Belachelijk en compleet losgeslagen van elke historie. Maar ok ... Sta mij toe om dan een flinke correctie te doen

Rusland en Oekraine waren tot 1990 getrouwd. Zijn toen gescheiden. Het is voorbij... move on.. Maar Rusland merkte dat zijn ex-vrouw na 25 jaar single te zijn probeerde te daten met de EU en met NATO. Dat was genoeg reden om in 2014 de achtertuin in beslag te nemen. En nu blijkbaar genoeg reden om in te breken en HONDERDEN MANNEN VROUWEN EN KINDEREN BRUUT TE VERMOORDEN

Mafklapper. Doe normaal. Echt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:44:17 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203890517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ook totaal niet mee eens. Er is wel degelijk plek voor emotie (wat te denken van boosheid en verontwaardiging?) en voor morele oordelen. Als je de wereldpolitiek reduceert tot een reeks zakelijke afspraken, wat blijft er dan van onze menselijkheid over? Gaan we de ene groep opofferen om de andere groep te reden? Onverteerbaar.
Mensen mogen wat mij betreft best boos en verontwaardigd zijn, als ze maar niet primair vanuit die emoties handelen.
The End Times are wild
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 maart 2022 @ 11:44:23 #271
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_203890519
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, dat is dus helemaal niet zo slim zoals ik al uitgelegd hebt. Wel of niet deelnemen aan het WK heeft geen enkel effect op de situatie in de Oekraine. Het bevestigd wel weer een stukje het verhaal dat de hele wereld tegen Rusland is. Precies het verhaal dat Putin verteld. Laat ze rustig meespelen, /care.
Dit gaat niet over wel of niet deelnemen aan het WK. Even lezen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203890521
quote:

[..]
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne.
Wat zou Putin er in dat geval van weerhouden om na een eventuele overeenkomst gewoon een nieuw conflict te beginnen en nog een stuk van Oekraïne in te nemen?
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:44:44 #273
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_203890528
quote:
Die informatie is achterhaald.
NS heeft al getweet dat je Oekraïnse paspoort vanaf nu je vervoersbewijs is in de trein.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:44:56 #274
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_203890533
quote:

[..]
Je zult uiteindelijk toch een akkoord moeten sluiten met de Russen inderdaad.

Erkenning van de Krim en de belofte om Oekraïne niet lid te maken van de Navo is een compromis wat je wellicht moet overwegen. En voor de Donbass en Loegansk regio zouden de Minsk akkoorden weer opgepakt moeten worden.

Oekraïne zou op economisch gebied wel vrij moeten zijn om relaties aan te gaan met de EU.
  Redactie Sport dinsdag 1 maart 2022 @ 11:45:04 #275
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203890536
Een beeldspraak gebruiken lijkt me sowieso niet heel zinvol.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:45:24 #276
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203890539
In het hoofd van Putin is het kennelijk nog steeds 1990, en de val van de Sovjet-Unie een van de grootste missers uit de geschiedenis.

Wat de beste man zich moet realiseren is dat de wereld is verder gegaan.
pi_203890540
quote:
Van Trouw:
[..]
:') Ik weet niet welke alinea lachwekkender is: het is allemaal onzinnig! Het zou grappig zijn als het niet zo treurig was. Alsof Hongarije en Polen geen zelfstandige landen zijn (die sowieso bij de NAVO zijn aangesloten).
Het biedt wel ruimte voor onderhandelingen. Je zou een compromis kunnen sluiten met geen aanvalswapens of kernwapens, of troepen aantallen in die landen. Hou het defensief.
pi_203890543
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom?
pi_203890544
quote:
Van Trouw:
[..]
:') Ik weet niet welke alinea lachwekkender is: het is allemaal onzinnig! Het zou grappig zijn als het niet zo treurig was. Alsof Hongarije en Polen geen zelfstandige landen zijn (die sowieso bij de NAVO zijn aangesloten).
En er is geen enkele ruimte voor het perspectief van Rusland? De constante dreiging die zij ervaren als de NAVO hun grenzen richtig het oosten blijven opschuiven?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Redactie Sport dinsdag 1 maart 2022 @ 11:45:59 #280
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203890546
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Mag ik vragen waarom?
Die willen niet dat hun artikelen overal te grabbel worden gegooid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203890548
quote:
Van Trouw:
[..]
Wat zou jij er van vinden als Rusland bases had in België en Duitsland?
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:46:03 #282
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203890549
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wacht.. dit vind jij wel een treffende beeldspraak? Belachelijk en compleet losgeslagen van elke historie. Maar ok ... Sta mij toe om dan een flinke correctie te doen

Rusland en Oekraine waren tot 1990 getrouwd. Zijn toen gescheiden. Het is voorbij... move on.. Maar Rusland merkte dat zijn vrouw na 25 jaar single te zijn probeerde te daten met de EU en met NATO. Dat was genoeg reden om in 2014 de achtertuin in beslag te nemen. En nu blijkbaar genoeg reden om in te breken en HONDERDEN MANNEN VROUWEN EN KINDEREN BRUUT TE VERMOORDEN

Mafklapper. Doe normaal. Echt.
Een huwelijk? Een héle lange gijzeling.
Dit, dus.
pi_203890556
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:41 schreef LXIV het volgende:

Er is geen wondermiddel, maar het is mij wel duidelijk dat we allerlei blatende politici zonder al te veel inzicht in de wijze waarop conflicten opgelost moeten worden liever wat op de achtergrond kunnen houden.
Dat is ook jarenlang gezegd over tandeloze politici die verderfelijke regimes niet alleen ruim baan bieden maar zelfs versterken en daardoor indirect medeplichtig zijn aan wantoestanden.

Als je er primair op gericht bent conflicten te vermijden, dan kan een tegenstander daar eenvoudig misbruik van maken. In hoeverre je bereid moet zijn een conflict op te laten lopen stelt ons voortdurend voor duivelse dilemma's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:46:57 #284
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203890559
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
En er is geen enkele ruimte voor het perspectief van Rusland? De constante dreiging die zij ervaren als de NAVO hun grenzen richtig het oosten blijven opschuiven?
Ze ervaren 0,0 dreiging. Ze geilen op expansie.
Dit, dus.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:47:21 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203890565
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En een paria van ze maken op alle gebieden is koel en rationeel handelen.
Nee, de druk opvoeren in eigen land. Let maar op, al die rijke russen en sporters zijn op dit moment niet blij met Putin. Laat ze eerst maar eens stappen nemen tot een democratie, ipv dictatuur. Ze werden juist met rust gelaten en bij het binnenvallen van een soeverein land is het krediet gewoon verspeeld.
pi_203890567
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En was die pipo uit Wit-Rusland niet diegene die wel een tegenkandidaat had, maar die was ook fan van de dictator zelf, dus je stem ging dan alsnog naar de dictator?
Zo werkt het in Wit-Rusland en Rusland. De kieslijsten staan vol met vriendjes van de zittende despoot.

In Wit-Rusland had je Tichanovskaja, de huisvrouw van een geweigerde vlogger, die in plaats van haar man mee wilde doen. De kiescommissie maakte toen de fout om deze huisvrouw wél toe te laten, waarna ze opeens hartstikke populair werd.

Nadat Loekasjenko stelde dat hij de verkiezingen met 80% gewonnen had, braken er massaal rellen uit. De rellen werden echter de kop ingedrukt en Tichanovskaja vluchtte het land uit...
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:47:51 #287
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203890573
quote:
Van Trouw:
[..]
Die gehighlighte alinea is het meest lachwekkend, want Hongarije en Polen waren niet eens Sovjetrepublieken
pi_203890574
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Er was geen dreiging.
pi_203890577
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
In het hoofd van Putin is het kennelijk nog steeds 1990, en de val van de Sovjet-Unie een van de grootste missers uit de geschiedenis.

Wat de beste man zich moet realiseren is dat de wereld is verder gegaan.
Z'n speech onlangs geeft weer hoe Putin het verleden ziet. Het gelekte nieuwsbericht met een claim van overwinning een dag na de invasie geeft weer hoe hij de toekomst ziet. Het komt totaal niet overeen met de werkelijkheid en hoe wij het zien. Heel delusional en zorgwekkend.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:48:16 #290
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203890578
twitter
pi_203890583
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef Breekfast het volgende:

Erkenning van de Krim en de belofte om Oekraïne niet lid te maken van de Navo is een compromis wat je wellicht moet overwegen. En voor de Donbass en Loegansk regio zouden de Minsk akkoorden weer opgepakt moeten worden.

Oekraïne zou op economisch gebied wel vrij moeten zijn om relaties aan te gaan met de EU.
Bijvoorbeeld. En meer lange termijn denken. Putin heeft ook niet het eeuwige (politieke) leven. We moeten met hem de rit uitzitten. Daarna kijken we wel weer verder. Hebben we in het verleden ook met Sovjet-leiders gedaan.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:48:22 #292
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_203890584
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Als België en Duitsland lid waren van een Warschaupact met als hoofddoelstelling vrede? Prima. Ik heb geen behoefte het Nederlandse grondgebied uit te breiden, dus dan is er niks aan de hand.
Dit, dus.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:48:25 #293
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203890586
Polen heeft zo te zien grote plannen:

What missiles do Reaper drones use?
The Reaper has an endurance of 14 hours when fully loaded with munitions. The MQ-9 carries a variety of weapons including the GBU-12 Paveway II laser-guided bomb, the AGM-114 Hellfire II air-to-ground missiles, the AIM-9 Sidewinder, and the GBU-38 Joint Direct Attack Munition (JDAM).

twitter
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:48:26 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203890587
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Die gehighlighte alinea is het meest lachwekkend, want Hongarije en Polen waren niet eens Sovjetrepublieken
Dat vond ik ook al een vreemde passage ja.
pi_203890590
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Vreemd
Цой жив
pi_203890592
quote:

[..]
Daar zijn ze te gekrenkt en te trots voor, dat kan nog heel gevaarlijk gaan worden. Als Poetin een vies bommetje gaat gebruiken in Oekraïne, wat zou de reactie van bv. de VS zijn? Hebben die wel recht van spreken na alle twijfelachtige zaken die ze zelf hebben ondernomen? Daar kan je het mee oneens zijn maar dat is wel hoe een (groot) deel van de Russen het zullen zien.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:48:47 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_203890593
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Wat zou Putin er in dat geval van weerhouden om na een eventuele overeenkomst gewoon een nieuw conflict te beginnen en nog een stuk van Oekraïne in te nemen?
We hadden die Duitsers destijds ook gewoon een deel van Nederland moeten geven, want zo ga je om met dictators... En andere landen hadden Duitsland gewoon hun gang laten gaan.
pi_203890594
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat was ooit bijna de oplossing geweest maar die onderhandelingen zijn compleet mislukt.
pi_203890595
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
Die informatie is achterhaald.
NS heeft al getweet dat je Oekraïnse paspoort vanaf nu je vervoersbewijs is in de trein.
Die tweet verwijst juist naar die pagina waar de aanvullende info staat. :P
twitter
  dinsdag 1 maart 2022 @ 11:49:38 #300
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203890611
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ja, maar welk lampje..
Als Pietje boos op je is, da's een.

Als ook Mo, Han en Pablo boos op je zijn, ga je misschien inzien dat je misschein ook aan jou zelf kan liggen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')