Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne. Nee, dat willen we allemaal niet en je wil Rusland niet belonen, maar Oekraïne gaat dit sowieso niet winnen gok ik zo. Nu is het nog maar een conflict tussen voornamelijk twee landen (+Belarus). NATO moet niks geks gaan doen. We moeten ons focussen op onderhandelingen; voordat veel meer landen de sjaak worden en je echt alle poppen aan het dansen hebt. Ik geloof namelijk oprecht niet dat Putin de behoefte voelt om uit zichzelf een NATO land aan te vallen als we ons iets minder fel opstellen. Als hij eenmaal een stuk van Oekraïne heeft verwacht ik dat hij daarna wel rustig blijft. Maar ik zie hem er wel voor aan om het westen te laten schrikken met een atoombom als we ons zo fel op blijven stellen (een houding die ik begrijp hoor, daar niet van; het is gewoon niet verstandig alleen).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:33 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het scenario dat Poetin eind deze week een nuke gebruikt om de situatie in Oekraïne in zijn voordeel te beslissen.
Zou dat zorgen voor een extreme escalatie van het westen en zou die escalatie gerechtvaardigd zijn gezien de geschiedenis van o.a. de VS zelf? Zeer twijfelachtig.
Oekraïne zal vallen, daar zullen we geen reet aan kunnen doen op dit moment. De dreiging van de NAVO zal voldoende moeten zijn om erger te voorkomen.
Al die verbanningen moeten gepaard gaan met de boodschap dat het niet persoonlijk is maar dat ze de schuld en de oplossing bij Putin moeten zoeken. En dat ze weer van harte welkom zijn als er een vredesovereenkomst is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als wij te anti-russisch zijn en ze bevoorbeeld uit alle culturele en sportevenementen gooien dan bevestigen wij het verhaal van Putin alleen maar dat de hele wereld anti-Rusland is. Dan bereik je dat dus nooit.
Al die spontane acties waar Rusland nergens meer aan mag deelnemen hebben een averrechts effect.
https://www.raamoprusland(...)n-jakoetsk-opgestaptquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel Russen zijn ook tegen de oorlog in Oekraïne. Naar schatting heeft zo'n 30% op de partij van Poetin gestemd, en dat terwijl kritische geluiden zorgvuldig van het stembiljet gehaald zijn.
Poetin is dus lang niet zo populair als hier soms gedacht wordt. Dus ja, een deel van de mensen zal door de sancties standvastiger achter Poetin gaan staan, maar een deel zal ook nog bozer op hem worden. Want Poetin moet de Russen een goede economie geven, niet het westen. En dat is wat we proberen, op alle manieren de druk opvoeren.
Als we geen invloed hebben op hun beeld dan zou het buitensluiten van Rusland bij sportevenementen ook geen effect hebben. Het heeft echter wel effect, ik denk dat dit effect niet het gewenste is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, we hebben verdomd weinig invloed op hun beelden. Heel cynisch zou je kunnen stellen dat het niet uitmaakt wat we doen, want Poetin vertelt toch wel z'n eigen verhaal. Dat kan hij doen door de zelfisolatie waar ik over sprak, door het aan banden leggen van de persvrijheid, door het elimineren van politieke tegenstanders, door het oppakken van de burgerbevolking die zich tegen z'n regime uitspreekt.
Wie zegt dat er geen grens getrokken mag of gaat worden? Er is geen wondermiddel, maar het is mij wel duidelijk dat we allerlei blatende politici zonder al te veel inzicht in de wijze waarop conflicten opgelost moeten worden liever wat op de achtergrond kunnen houden.quote:Als jij een wondermiddel hebt, dan mag je wat mij betreft morgen onze minister-president worden en de rest van de EU verlichten. Maar ik vermoed dat ook jij niet veel verder komt dan 'niet over je heen laten lopen' en 'in gesprek blijven over oplossingen'.
[..]
Er is nog een effect: het trekken van grens. Dat is misschien symboliek, maar wel krachtige symboliek.
Ook totaal niet mee eens. Er is wel degelijk plek voor emotie (wat te denken van boosheid en verontwaardiging?) en voor morele oordelen. Als je de wereldpolitiek reduceert tot een reeks zakelijke afspraken, wat blijft er dan van onze menselijkheid over? Gaan we de ene groep opofferen om de andere groep te reden? Onverteerbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is typisch een amateuristische wijze van denken. Dat ieder gewapend conflict een totale oorlog is waarbij zo snel mogelijk geescalleerd moet worden en geen grenzen zijn. Het is niet alles of niks.
Een oorlog is gewoon een voortzetting van de politiek. Hier moet geen ruimte zijn voor onderbuikgevoelens en emotie, maar koel en rationeel gehandeld worden.
Sowieso is het onzin dat het 'Westen altijd tegen Rusland is'. Kijk alleen al eens hoeveel sportevenementen daar zijn gehouden de afgelopen jaren bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Al die verbanningen moeten gepaard gaan met de boodschap dat het niet persoonlijk is maar dat ze de schuld en de oplossing bij Putin moeten zoeken. En dat ze weer van harte welkom zijn als er een vredesovereenkomst is.
"We voegen ons niet bij Rusland maar opereren apart." hihiquote:
Een stuk van Oekraïne gaat niet genoeg zijn gok ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne. Nee, dat willen we allemaal niet en je wil Rusland niet belonen, maar Oekraïne gaat dit sowieso niet winnen gok ik zo. Nu is het nog maar een conflict tussen voornamelijk twee landen (+Belarus). NATO moet niks geks gaan doen. We moeten ons focussen op onderhandelingen; voordat veel meer landen de sjaak worden en je echt alle poppen aan het dansen hebt. Ik geloof namelijk oprecht niet dat Putin de behoefte voelt om uit zichzelf een NATO land aan te vallen als we ons iets minder fel opstellen. Als hij eenmaal een stuk van Oekraïne heeft verwacht ik dat hij daarna wel rustig blijft. Maar ik zie hem er wel voor aan om het westen te laten schrikken met een atoombom als we ons zo fel op blijven stellen (een houding die ik begrijp hoor, daar niet van; het is gewoon niet verstandig alleen).
En een paria van ze maken op alle gebieden is koel en rationeel handelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is typisch een amateuristische wijze van denken. Dat ieder gewapend conflict een totale oorlog is waarbij zo snel mogelijk geescalleerd moet worden en geen grenzen zijn. Het is niet alles of niks.
Een oorlog is gewoon een voortzetting van de politiek. Hier moet geen ruimte zijn voor onderbuikgevoelens en emotie, maar koel en rationeel gehandeld worden.
Goede post.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne. Nee, dat willen we allemaal niet en je wil Rusland niet belonen, maar Oekraïne gaat dit sowieso niet winnen gok ik zo. Nu is het nog maar een conflict tussen voornamelijk twee landen (+Belarus). NATO moet niks geks gaan doen. We moeten ons focussen op onderhandelingen; voordat veel meer landen de sjaak worden en je echt alle poppen aan het dansen hebt. Ik geloof namelijk oprecht niet dat Putin de behoefte voelt om uit zichzelf een NATO land aan te vallen als we ons iets minder fel opstellen. Als hij eenmaal een stuk van Oekraïne heeft verwacht ik dat hij daarna wel rustig blijft. Maar ik zie hem er wel voor aan om het westen te laten schrikken met een atoombom als we ons zo fel op blijven stellen (een houding die ik begrijp hoor, daar niet van; het is gewoon niet verstandig alleen).
Dus Loesje had gelogen?quote:
Trouw is verboten op fok.quote:
Ze willen het goed maken met het verleden.quote:
En was die pipo uit Wit-Rusland niet diegene die wel een tegenkandidaat had, maar die was ook fan van de dictator zelf, dus je stem ging dan alsnog naar de dictator?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Veel Russen zijn ook tegen de oorlog in Oekraïne. Naar schatting heeft zo'n 30% op de partij van Poetin gestemd, en dat terwijl kritische geluiden zorgvuldig van het stembiljet gehaald zijn.
Poetin is dus lang niet zo populair als hier soms gedacht wordt. Dus ja, een deel van de mensen zal door de sancties standvastiger achter Poetin gaan staan, maar een deel zal ook nog bozer op hem worden. Want Poetin moet de Russen een goede economie geven, niet het westen. En dat is wat we proberen, op alle manieren de druk opvoeren.
Overigens hebben sancties ook een afschrikkend effect. De Russische economie wordt nu hard geraakt, en het wordt moeilijk voor de Russische elite en sporters om zich in het buitenland te laten zien. Dat is ook een mooi signaal naar China, dat graag Taiwan zou willen inlijven.
Zou in heel Nederland zo moeten zijnquote:
Nope.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Alle Ukrainers in NL kunnen voortaan gratis met de NS naar hun werk
quote:Op vertoon van je Oekraïense identiteitsbewijs en een Duits, Belgisch, Frans of Oostenrijks vervoersbewijs dat niet ouder is dan 24 uur kun je een dagkaart ophalen bij de Tickets en Service-balies van NS.
Wacht.. dit vind jij wel een treffende beeldspraak? Belachelijk en compleet losgeslagen van elke historie. Maar ok ... Sta mij toe om dan een flinke correctie te doenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik vind de beeldspraak niet helemaal treffend. Eerder een echtgenoot wiens vrouw al een tijdje (sinds 2014) weleens buiten de deur neukt met een vaste partner en de echtgenoot die dat op een gegeven moment maar accepteert om het huwelijk te redden maar wel met duidelijke afspraken en garanties.
Mensen mogen wat mij betreft best boos en verontwaardigd zijn, als ze maar niet primair vanuit die emoties handelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook totaal niet mee eens. Er is wel degelijk plek voor emotie (wat te denken van boosheid en verontwaardiging?) en voor morele oordelen. Als je de wereldpolitiek reduceert tot een reeks zakelijke afspraken, wat blijft er dan van onze menselijkheid over? Gaan we de ene groep opofferen om de andere groep te reden? Onverteerbaar.
Dit gaat niet over wel of niet deelnemen aan het WK. Even lezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat is dus helemaal niet zo slim zoals ik al uitgelegd hebt. Wel of niet deelnemen aan het WK heeft geen enkel effect op de situatie in de Oekraine. Het bevestigd wel weer een stukje het verhaal dat de hele wereld tegen Rusland is. Precies het verhaal dat Putin verteld. Laat ze rustig meespelen, /care.
Wat zou Putin er in dat geval van weerhouden om na een eventuele overeenkomst gewoon een nieuw conflict te beginnen en nog een stuk van Oekraïne in te nemen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het beste wat ze kunnen doen is onderhandelen. Geef Rusland desnoods een stuk van Oekraïne.
Die informatie is achterhaald.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nope.
https://nieuws.ns.nl/aan-(...)rtje-naar-nederland/
[..]
Je zult uiteindelijk toch een akkoord moeten sluiten met de Russen inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het biedt wel ruimte voor onderhandelingen. Je zou een compromis kunnen sluiten met geen aanvalswapens of kernwapens, of troepen aantallen in die landen. Hou het defensief.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Lyrewyn het volgende:
Van Trouw:
[..]Ik weet niet welke alinea lachwekkender is: het is allemaal onzinnig! Het zou grappig zijn als het niet zo treurig was. Alsof Hongarije en Polen geen zelfstandige landen zijn (die sowieso bij de NAVO zijn aangesloten).
En er is geen enkele ruimte voor het perspectief van Rusland? De constante dreiging die zij ervaren als de NAVO hun grenzen richtig het oosten blijven opschuiven?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Lyrewyn het volgende:
Van Trouw:
[..]Ik weet niet welke alinea lachwekkender is: het is allemaal onzinnig! Het zou grappig zijn als het niet zo treurig was. Alsof Hongarije en Polen geen zelfstandige landen zijn (die sowieso bij de NAVO zijn aangesloten).
Die willen niet dat hun artikelen overal te grabbel worden gegooid.quote:
Wat zou jij er van vinden als Rusland bases had in België en Duitsland?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Lyrewyn het volgende:
Van Trouw:
Een huwelijk? Een héle lange gijzeling.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wacht.. dit vind jij wel een treffende beeldspraak? Belachelijk en compleet losgeslagen van elke historie. Maar ok ... Sta mij toe om dan een flinke correctie te doen
Rusland en Oekraine waren tot 1990 getrouwd. Zijn toen gescheiden. Het is voorbij... move on.. Maar Rusland merkte dat zijn vrouw na 25 jaar single te zijn probeerde te daten met de EU en met NATO. Dat was genoeg reden om in 2014 de achtertuin in beslag te nemen. En nu blijkbaar genoeg reden om in te breken en HONDERDEN MANNEN VROUWEN EN KINDEREN BRUUT TE VERMOORDEN
Mafklapper. Doe normaal. Echt.
Dat is ook jarenlang gezegd over tandeloze politici die verderfelijke regimes niet alleen ruim baan bieden maar zelfs versterken en daardoor indirect medeplichtig zijn aan wantoestanden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:41 schreef LXIV het volgende:
Er is geen wondermiddel, maar het is mij wel duidelijk dat we allerlei blatende politici zonder al te veel inzicht in de wijze waarop conflicten opgelost moeten worden liever wat op de achtergrond kunnen houden.
Ze ervaren 0,0 dreiging. Ze geilen op expansie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En er is geen enkele ruimte voor het perspectief van Rusland? De constante dreiging die zij ervaren als de NAVO hun grenzen richtig het oosten blijven opschuiven?
Nee, de druk opvoeren in eigen land. Let maar op, al die rijke russen en sporters zijn op dit moment niet blij met Putin. Laat ze eerst maar eens stappen nemen tot een democratie, ipv dictatuur. Ze werden juist met rust gelaten en bij het binnenvallen van een soeverein land is het krediet gewoon verspeeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En een paria van ze maken op alle gebieden is koel en rationeel handelen.
Zo werkt het in Wit-Rusland en Rusland. De kieslijsten staan vol met vriendjes van de zittende despoot.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En was die pipo uit Wit-Rusland niet diegene die wel een tegenkandidaat had, maar die was ook fan van de dictator zelf, dus je stem ging dan alsnog naar de dictator?
Die gehighlighte alinea is het meest lachwekkend, want Hongarije en Polen waren niet eens Sovjetrepubliekenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:42 schreef Lyrewyn het volgende:
Van Trouw:
Er was geen dreiging.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En er is geen enkele ruimte voor het perspectief van Rusland? De constante dreiging die zij ervaren als de NAVO hun grenzen richtig het oosten blijven opschuiven?
Z'n speech onlangs geeft weer hoe Putin het verleden ziet. Het gelekte nieuwsbericht met een claim van overwinning een dag na de invasie geeft weer hoe hij de toekomst ziet. Het komt totaal niet overeen met de werkelijkheid en hoe wij het zien. Heel delusional en zorgwekkend.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
In het hoofd van Putin is het kennelijk nog steeds 1990, en de val van de Sovjet-Unie een van de grootste missers uit de geschiedenis.
Wat de beste man zich moet realiseren is dat de wereld is verder gegaan.
Bijvoorbeeld. En meer lange termijn denken. Putin heeft ook niet het eeuwige (politieke) leven. We moeten met hem de rit uitzitten. Daarna kijken we wel weer verder. Hebben we in het verleden ook met Sovjet-leiders gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef Breekfast het volgende:
Je zult uiteindelijk toch een akkoord moeten sluiten met de Russen inderdaad.
Erkenning van de Krim en de belofte om Oekraïne niet lid te maken van de Navo is een compromis wat je wellicht moet overwegen. En voor de Donbass en Loegansk regio zouden de Minsk akkoorden weer opgepakt moeten worden.
Oekraïne zou op economisch gebied wel vrij moeten zijn om relaties aan te gaan met de EU.
Als België en Duitsland lid waren van een Warschaupact met als hoofddoelstelling vrede? Prima. Ik heb geen behoefte het Nederlandse grondgebied uit te breiden, dus dan is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wat zou jij er van vinden als Rusland bases had in België en Duitsland?
Dat vond ik ook al een vreemde passage ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die gehighlighte alinea is het meest lachwekkend, want Hongarije en Polen waren niet eens Sovjetrepublieken
Vreemdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:46 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Wat zou jij er van vinden als Rusland bases had in België en Duitsland?
Daar zijn ze te gekrenkt en te trots voor, dat kan nog heel gevaarlijk gaan worden. Als Poetin een vies bommetje gaat gebruiken in Oekraïne, wat zou de reactie van bv. de VS zijn? Hebben die wel recht van spreken na alle twijfelachtige zaken die ze zelf hebben ondernomen? Daar kan je het mee oneens zijn maar dat is wel hoe een (groot) deel van de Russen het zullen zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We hadden die Duitsers destijds ook gewoon een deel van Nederland moeten geven, want zo ga je om met dictators... En andere landen hadden Duitsland gewoon hun gang laten gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Wat zou Putin er in dat geval van weerhouden om na een eventuele overeenkomst gewoon een nieuw conflict te beginnen en nog een stuk van Oekraïne in te nemen?
Dat was ooit bijna de oplossing geweest maar die onderhandelingen zijn compleet mislukt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je zult uiteindelijk toch een akkoord moeten sluiten met de Russen inderdaad.
Erkenning van de Krim en de belofte om Oekraïne niet lid te maken van de Navo is een compromis wat je wellicht moet overwegen. En voor de Donbass en Loegansk regio zouden de Minsk akkoorden weer opgepakt moeten worden.
Oekraïne zou op economisch gebied wel vrij moeten zijn om relaties aan te gaan met de EU.
Die tweet verwijst juist naar die pagina waar de aanvullende info staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Die informatie is achterhaald.
NS heeft al getweet dat je Oekraïnse paspoort vanaf nu je vervoersbewijs is in de trein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |