Dat klopt, dat is een goede aanvulling.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
75% v/d troepen die ze hadden gereserveerd voor deze inval he. Niet van hun hele leger. Dit even ter verduidelijking.
Die vinden het niet meer zo leuk als ze in de ellende zittenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er ook mensen tussen zitten die het leuk lijkt...
Rusland gaat dit niet redden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Rusland gaat inderdaad winnen. Als je het vergelijkt met de invasie van de Amerikanen in Irak lijkt hij A veel sneller belangrijke gebieden onder controle te hebben en B de architectuur van de Oekraïnen te respecteren. Hij bombardeert (vooralsnog, maar dit lijkt ook langzaam te veranderen) er nog niet op los.
Update: Ze zijn alweer afgedropen en terug naar Chechnya nadat ze kansloos kapotgedroned zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nietsontziende Tsjetsjenen schieten Poetin te hulp: geen volk dat zo wordt gevreesd
Ze worden de Kadyrovtsy genoemd: Tsjetsjeense strijders in dienst van de Tsjetsjeense president Ramzan Kadyrov. Met veel pompeus machtsvertoon maakte Kadyrov, een beruchte bondgenoot van Vladimir Poetin, afgelopen weekend bekend dat hij tienduizend van zijn troepen naar het front in Oekraïne stuurt. Daar moeten zij jacht maken op de Oekraïense president Volodymyr Zelenski en diens naaste medewerkers, om vervolgens als bezettingsmacht de hoofdstad Kiev te controleren.
Vergelijk de budgetten van de NAVO landen eens met die van Rusland en probeer het dan nog eens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat we lijdzaam moeten toezien hoe Rusland (Putin) zijn klauwen steeds verder in Öekraine zet en het uiteindelijk gewoon gaat winnen. Hij heeft ons als Westen compleet in de tang qua militair ingrijpen. Het is te hopen dat het 'slechts' bij Oekraïne blijft.
En rode dobbelstenenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:25 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Rusland gaat dit niet redden.
Als Kyev verandert in een urban Guerrilla-oorlog, dan zou Rusland gemiddeld 5 aanvallende eenheden nodig hebben tegenover 1 verdedigende eenheid.
Laat staan het land uiteindelijk te bezetten.
Dat klopt. Maar ik neem aan dat de Oekraïners ook niet stil blijven zitten en het front zo snel mogelijk versterken. Alle reservisten worden nu ook in de strijd geworpen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
75% van de troepen aan de grenzen zijn nu op grondgebied van Oekraïne inderdaad, maar nog niet allemaal ingezet in gevechten (zie bijvoorbeeld de colonne van 60 (!!) kilometer lang).
Ik begrijp dat je niet voor straffen van sporters bent maar helaas denk ik dat het wel nodig is om druk te vergrotenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:22 schreef heywoodu het volgende:
https://isu.org/isu-news/(...)m-russia-and-belarus
Geen Russen en Wit-Russen in het schaatsen/shorttrack/kunstschaatsen meer. Zelfs niet met de oplossing die men vooralsnog in het biatlon heeft, waar ze wel gewoon onder neutrale vlag mee mogen doen. ISU
Budgetten zeggen niet alles. Een kernoorlog willen we namelijk vermijden, dus NAVO inzet willen we in eerste instantie überhaupt vermijden, maar als het toch zo ver komt is één keer afvuren voldoende vanuit Russische zijde.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Vergelijk de budgetten van de NAVO landen eens met die van Rusland en probeer het dan nog eens.
Ik neem aan dat de Russen helemaal geen zin hebben in een Stalingrad en de boel gewoon belegeren. Als je van alle kanten een stad omsingeld hebt dan biedt dat kansen. (Voor de Russen.) Tot nu toe is ze dat echter nog niet eens gelukt en krijg je een beetje een Leningrad-situatie. Een stad die net niet genoeg omsingeld is om deze tot overgave te dwingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daarnaast is het vechten in steden bijzonder lastig. Dit gaat aan beide kanten voor veel slachtoffers zorgen.
Neequote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:14 schreef roos94 het volgende:
Is er nu een indicatie dat poetin het ook buiten oekraine wilt gaan spelen?
Rusland heeft al verloren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Rusland gaat dit zeker winnen. Het is ook niet de bedoeling dat Rusland het land daarna gaat bezetten. Ze willen alleen een andere regering plaatsen en vertrekken daarna uit het land.
In Kharkiv (geloof ik) zijn de Russen na deur tot deur-gevechten eruit gehouden inderdaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:25 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Rusland gaat dit niet redden.
Als Kyev verandert in een urban Guerrilla-oorlog, dan zou Rusland gemiddeld 5 aanvallende eenheden nodig hebben tegenover 1 verdedigende eenheid.
Laat staan het land uiteindelijk te bezetten.
Maar als Rusland nucleaire wapens gaat gebruiken zijn zij niet meer de enige verliezersquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:28 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Rusland heeft al verloren.
Zelf al zware militaire verliezen geleden. Ze moeten wel overgaan op terreur naar burgers in een poging zo het verzet te breken.
Het westen is meer verenigd dan ooit. Duitsland die in defensie gaat investeren. Finland praat over toetreding tot NAVO. Zweden levert wapens aan Oekraïne. Zwitserland legt financiële sancties. Allemaal een jaar geleden voor onmogelijk gehouden
Dit is een keerpunt in de wereldgeschiedenis a la 9/11 en Rusland is de grote verliezer
Enige kans voor de Russen is dit soort steden omsingelen en platleggen met artillerie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Kharkiv (geloof ik) zijn de Russen na deur tot deur-gevechten eruit gehouden inderdaad.
Russen en Biatlon. Ik kijk nu veel anders naar die sport. Met wat voor patronen schieten ze overigens?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:22 schreef heywoodu het volgende:
https://isu.org/isu-news/(...)m-russia-and-belarus
Geen Russen en Wit-Russen in het schaatsen/shorttrack/kunstschaatsen meer. Zelfs niet met de oplossing die men vooralsnog in het biatlon heeft, waar ze wel gewoon onder neutrale vlag mee mogen doen. ISU
Ik hoop niet dat er op gegokt wordt dat Rusland of Wit-Rusland aan te vallen een goede optie isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Hopelijk wordt dat konvooi van 60 kilometer lang naar de hel gedroned.
Ja, oud nieuws. Die zijn al dood of overgelopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nietsontziende Tsjetsjenen schieten Poetin te hulp: geen volk dat zo wordt gevreesd
Ze worden de Kadyrovtsy genoemd: Tsjetsjeense strijders in dienst van de Tsjetsjeense president Ramzan Kadyrov. Met veel pompeus machtsvertoon maakte Kadyrov, een beruchte bondgenoot van Vladimir Poetin, afgelopen weekend bekend dat hij tienduizend van zijn troepen naar het front in Oekraïne stuurt. Daar moeten zij jacht maken op de Oekraïense president Volodymyr Zelenski en diens naaste medewerkers, om vervolgens als bezettingsmacht de hoofdstad Kiev te controleren.
Het schijnt echt een hel te zijn. Met het mes tussen de tanden en handpistool van deur-tot-deur. Aan automatische wapens heb je nagenoeg niets.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In Kharkiv (geloof ik) zijn de Russen na deur tot deur-gevechten eruit gehouden inderdaad.
Allemaal?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, oud nieuws. Die zijn al dood of overgelopen.
En daar sta je dan als 19-jarige erachter te komen dat het geen oefening is, dat je niet verwelkomd wordt en dat de andere kant totaal gemotiveerd is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:31 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Het schijnt echt een hel te zijn. Met het mes tussen de tanden en handpistool van deur-tot-deur. Aan automatische wapens heb je nagenoeg niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |