Lijkt me echt verschrikkelijk als je ziet dat dat op weg is naar jouw stadquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/video/2419(...)an-60-kilometer-lang
Gigantische konvooi op satellietfoto's van de Russen. Die hebben nog meer dan genoeg materieel. Vraag is alleen wanneer Poetin aan de slag gaat... Tenzij de Oekrainse TB2 dit al snel in gaten heeft
Toch zie ik de Russen niet accepteren dat hun land een concentratie kamp gaat worden zoals Noord-Korea dat nu is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Democratie kennen ze niet... Ze kiezen altijd de verkeerde. Met moord maar ook goede propaganda kwam Poetin aan de macht en werd populair.
Russen vinden het wel best, zo lang ze maar hun ding kunnen doen, willen ze best geen foute dingen zeggen.
De pro Poetin club krijgt nu natuurlijk geen podium in de Westerse media, maar die is nog steeds vrij groot in Rusland. Niet de meerderheid, maar 10% betekent al miljoenen Russen in zo'n groot land.
Degene die zich tegen Poetin uit spreken zijn Russen in het buitenland, dat kan veilig.. zoals prof sporters oa maar zulke mensen zijn niet de gemiddelde Rus..
Ik hoop toch dat ze met een diplomatieke oplossing komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Putin zal deze oorlog niet stoppen zolang hij niet gewonnen heeft. Zijn hele loopbaan hangt er vanaf.
Ik hoop dat die mensen bij terugkomst in de samenleving een uitgebreide screening krijgen waarbij ook de geestelijke gezondheid goed onderzocht wordt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind mensen die nu vrijwillig naar Oekraïne gaan om te vechten ook altijd moeilijk te plaatsen. Kan me echt helemaal niet voorstellen uit welke beweegredenen je doet. Ik hoop dat vrede en verdediging de enige beweegredenen zijn, maar ik betwijfel het.
Er zijn ook redelijk veel protesten in de Russische steden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Democratie kennen ze niet... Ze kiezen altijd de verkeerde. Met moord maar ook goede propaganda kwam Poetin aan de macht en werd populair.
Russen vinden het wel best, zo lang ze maar hun ding kunnen doen, willen ze best geen foute dingen zeggen.
De pro Poetin club krijgt nu natuurlijk geen podium in de Westerse media, maar die is nog steeds vrij groot in Rusland. Niet de meerderheid, maar 10% betekent al miljoenen Russen in zo'n groot land.
Degene die zich tegen Poetin uit spreken zijn Russen in het buitenland, dat kan veilig.. zoals prof sporters oa maar zulke mensen zijn niet de gemiddelde Rus..
Waar zouden ze het anders voor doen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind mensen die nu vrijwillig naar Oekraïne gaan om te vechten ook altijd moeilijk te plaatsen. Kan me echt helemaal niet voorstellen uit welke beweegredenen je doet. Ik hoop dat vrede en verdediging de enige beweegredenen zijn, maar ik betwijfel het.
Die zijn klaar met thuiswerken :dquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Daar heeft ie het geld en de middelen niet voor. Want zelf “wint” hij Oekraïne dan nog moet hij daar zoveel manschappen en geld in blijven steken. En als je al ziet hoe moeizaam dit gaatquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:14 schreef roos94 het volgende:
Is er nu een indicatie dat poetin het ook buiten oekraine wilt gaan spelen?
Rusland gaat inderdaad winnen. Als je het vergelijkt met de invasie van de Amerikanen in Irak lijkt hij A veel sneller belangrijke gebieden onder controle te hebben en B de architectuur van de Oekraïnen te respecteren. Hij bombardeert (vooralsnog, maar dit lijkt ook langzaam te veranderen) er nog niet op los.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:14 schreef PzKpfw het volgende:
Ik denk dat we lijdzaam moeten toezien hoe Rusland (Putin) zijn klauwen steeds verder in Öekraine zet en het uiteindelijk gewoon gaat winnen. Hij heeft ons als Westen compleet in de tang qua militair ingrijpen. Het is te hopen dat het 'slechts' bij Oekraïne blijft.
Al lang Poetin heeft duidelijk aangegeven de grenzen van Rusland te willen herstellen naar die van de voormalige USSR.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:14 schreef roos94 het volgende:
Ik help het je hopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:16 schreef alopio het volgende:
[..]
Daar heeft ie het geld en de middelen niet voor. Want zelf “wint” hij Oekraïne dan nog moet hij daar zoveel manschappen en geld in blijven steken. En als je al ziet hoe moeizaam dit gaat
Die Migs 29 straaljagers zijn zo belachelijk oud en achterhaald, dat Oekraïne er waarschijnlijk maar een dag of drie gebruik van kan maken. Vrij makkelijk neer te halen namelijk.quote:
Het begint pas daarna. Oekraïne bezet houden gaat een enorme steen worden om Putins nek.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:16 schreef alopio het volgende:
[..]
Daar heeft ie het geld en de middelen niet voor. Want zelf “wint” hij Oekraïne dan nog moet hij daar zoveel manschappen en geld in blijven steken. En als je al ziet hoe moeizaam dit gaat
Rusland gaat dit niet winnen. Daarvoor is het verzet vanuit de burgers zelf al te groot.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Rusland gaat inderdaad winnen. Als je het vergelijkt met de invasie van de Amerikanen in Irak lijkt hij A veel sneller belangrijke gebieden onder controle te hebben en B de architectuur van de Oekraïnen te respecteren. Hij bombardeert (vooralsnog, maar dit lijkt ook langzaam te veranderen) er nog niet op los.
En welke landdn zijn dat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Al lang Poetin heeft duidelijk aangegeven de grenzen van Rusland te willen herstellen naar die van de voormalige USSR.
Er zijn in dit conflict enkel verliezers. En op de lange termijn is Poetin de grootste verliezer zelfs al slaagt hij erin heel Oekraïne te bezetten en langere tijd bezet te houden.quote:
Rusland gaat dit zeker winnen. Het is ook niet de bedoeling dat Rusland het land daarna gaat bezetten. Ze willen alleen een andere regering plaatsen en vertrekken daarna uit het land.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rusland gaat dit niet winnen. Daarvoor is het verzet vanuit de burgers zelf al te groot.
Dat lukt hem nooit, heel Oekraine veroveren en onder controle houden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er zijn in dit conflict enkel verliezers. En op de lange termijn is Poetin de grootste verliezer zelfs al slaagt hij erin heel Oekraïne te bezetten en langere tijd bezet te houden.
Jawel, Rusland heeft hoe je het wendt of keert gewoon een forse overmacht (die nog niet allemaal gearriveerd zijn). Uiteindelijk verwacht ik dat Rusland een belangrijk gebied weet te winnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Rusland gaat dit niet winnen. Daarvoor is het verzet vanuit de burgers zelf al te groot.
Sure, maar flink wat bommen op dat konvooi kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Die Migs 29 straaljagers zijn zo belachelijk oud en achterhaald, dat Oekraïne er waarschijnlijk maar een dag of drie gebruik van kan maken. Vrij makkelijk neer te halen namelijk.
Als de overheid een sociaal plan zou hebben voor mij en mn werkgever (70% salaris doorbetaald door het UWV bijvoorbeeld), dan zouden vrienden van mij waaronder ikzelf het ook overwegen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Overigens zijn die nog in gebruik in Rusland zelf. En kunnen nog aardig mee komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Die Migs 29 straaljagers zijn zo belachelijk oud en achterhaald, dat Oekraïne er waarschijnlijk maar een dag of drie gebruik van kan maken. Vrij makkelijk neer te halen namelijk.
Ik vind dat ook nodig, zeker om er op tijd bij te zijn als ze PTSS hebben opgelopen en ze de juiste steun krijgen om te kunnen omgaan met de oorlogsmisdaden die ze hebben gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ik hoop dat die mensen bij terugkomst in de samenleving een uitgebreide screening krijgen waarbij ook de geestelijke gezondheid goed onderzocht wordt.
Bron?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Rusland gaat dit zeker winnen. Het is ook niet de bedoeling dat Rusland het land daarna gaat bezetten. Ze willen alleen een andere regering plaatsen en vertrekken daarna uit het land.
De Sovjet tegenhanger van de F16. En laat die nou ook nog volop gebruikt worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:18 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet. Vooral dat bezet houden in deze tijd is een onmogelijke opgave die klauwen met geld en eigen manschappen verspeeld.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat lukt hem nooit, heel Oekraine veroveren en onder controle houden.
? Alle landen die vroeger tot de USSR behoorde.quote:
Dit gaat zeker nog jaren voortmodderen, wordt een groot wespennest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel, Rusland heeft hoe je het wendt of keert gewoon een forse overmacht (die nog niet allemaal gearriveerd zijn). Uiteindelijk verwacht ik dat Rusland een belangrijk gebied weet te winnen.
Maar bezet houden op de langere termijn is een tweede. Maar goed, dit kan op die manier goed jaren voortmodderen...
Denk dat je het overschat. Op dit moment hebben de Russan al 75 procent van hun troepen ingezet volgens de laatste bronnen. En het front is de laatste 2 dagen behoorlijk gestabiliseerd. De Russen zetten nu vol in op de omsingeling van grote steden, maar dat kan weken duren voor die zich overgeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel, Rusland heeft hoe je het wendt of keert gewoon een forse overmacht (die nog niet allemaal gearriveerd zijn). Uiteindelijk verwacht ik dat Rusland een belangrijk gebied weet te winnen.
Maar bezet houden op de langere termijn is een tweede. Maar goed, dit kan op die manier goed jaren voortmodderen...
Ik ben bang dat er ook mensen tussen zitten die het leuk lijkt...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar zouden ze het anders voor doen?
Het zijn vooral (ex-)militairen volgens mij.
De meeste portretten van mensen die naar dit soort plekken gaan waar ze geen directe band mee hebben geven een beeld van onderliggende mentale dingen, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:13 schreef Bosbeetle het volgende:
Het volk wil niet is nu wel duidelijk. Zodra Rusland vertrekt zal de marionettenregering weer afgezet en vervangen worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Rusland gaat dit zeker winnen. Het is ook niet de bedoeling dat Rusland het land daarna gaat bezetten. Ze willen alleen een andere regering plaatsen en vertrekken daarna uit het land.
Ja. Een voorbeeld daarvan is dat de software die gebruikt is om Oekraïense servers te hacken tijdens de inval, sinds november al was geïnstalleerd en ook op Litouwse en Georgische servers te vinden is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:14 schreef roos94 het volgende:
Dat snap ik een stuk beter mensen die nu naar de Poolse grens gaan...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:20 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Als de overheid een sociaal plan zou hebben voor mij en mn werkgever (70% salaris doorbetaald door het UWV bijvoorbeeld), dan zouden vrienden van mij waaronder ikzelf het ook overwegen.
En dan niet om te vechten, maar meer ondersteuning voor de logistieke kant van het verhaal.
75% van de troepen die ze hier voor bedacht hadden ja... niet 75% of heel hun leger. Niet eens 20% van heel het legerquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk dat je het overschat. Op dit moment hebben de Russan al 75 procent van hun troepen ingezet volgens de laatste bronnen. En het front is de laatste 2 dagen behoorlijk gestabiliseerd. De Russen zetten nu vol in op de omsingeling van grote steden, maar dat kan weken duren voor die zich overgeven.
Krijg steeds meer de indruk dat de situatie aan het draaien is, voorlopig mag je geen grote doorbraken verwachten.
Daarnaast is het vechten in steden bijzonder lastig. Dit gaat aan beide kanten voor veel slachtoffers zorgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Denk dat je het overschat. Op dit moment hebben de Russan al 75 procent van hun troepen ingezet volgens de laatste bronnen. En het front is de laatste 2 dagen behoorlijk gestabiliseerd. De Russen zetten nu vol in op de omsingeling van grote steden, maar dat kan weken duren voor die zich overgeven.
Krijg steeds meer de indruk dat de situatie aan het draaien is, voorlopig mag je geen grote doorbraken verwachten.
75% v/d troepen die ze hadden gereserveerd voor deze inval he. Niet van hun hele leger. Dit even ter verduidelijking.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
75% van de troepen aan de grenzen zijn nu op grondgebied van Oekraïne inderdaad, maar nog niet allemaal ingezet in gevechten (zie bijvoorbeeld de colonne van 60 (!!) kilometer lang).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |