abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203895360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Zelva het volgende:

[..]
Haalbaarder dan voor deze oorlog. Ik mag toch aannemen dat de sancties er pas weer vanaf gaan als Poetin zich heeft teruggetrokken uit alles wat van Oekraïne is, dus óók de Krim.
Krim wordt nooit meer losgelaten als gaan ze ermee tenonder.
Vakman pur sang
pi_203895405
Ik denk dat de Russen misschien nog meer land gaan opeisen voor een nieuwe Donbass republiek.
Kherson en Zaporizhia kunnen daar ook wel eens onder gaan vallen.

pi_203895579
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Zelva het volgende:

[..]
Haalbaarder dan voor deze oorlog. Ik mag toch aannemen dat de sancties er pas weer vanaf gaan als Poetin zich heeft teruggetrokken uit alles wat van Oekraïne is, dus óók de Krim.
Dan vraag je om kernraketten. En dat dan om een gebied bij Oekraïne te laten horen waarvan de bevolking graag bij Rusland hoort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 1 maart 2022 @ 17:45:01 #204
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_203895678
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan vraag je om kernraketten. En dat dan om een gebied bij Oekraïne te laten horen waarvan de bevolking graag bij Rusland hoort.
Agressoren maar keer op keer hun zin blijven geven voor de lieve vrede is geen optie meer.

En ik vind het schrijnend dat je zomaar claimt dat de bevolking van de Krim wel bij Rusland wil horen, terwijl daar grote groepen vervolgd en gediscrimineerd worden.
pi_203895710
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:45 schreef Zelva het volgende:

[..]
Agressoren maar hun keer op keer hun zin blijven geven voor de lieve vrede is geen optie meer.
Nee, maar agressoren met kernwapens tot het uiterste drijven zodat ze om hun gezicht niet te verliezen een kernoorlog moeten beginnen ook niet. Dit wordt een kwestie van echt fluwelen diplomatie en dan lijkt de eis "geef de Krim" terug me sowieso onhaalbaar. Nog los van het feit of je het moet willen, want Oekraïens is De Krim natuurlijk nooit geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203895926
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:45 schreef Zelva het volgende:

[..]
En ik vind het schrijnend dat je zomaar claimt dat de bevolking van de Krim wel bij Rusland wil horen, terwijl daar grote groepen vervolgd en gediscrimineerd worden.
Helaas is het onderdrukken van minderheden, inderdaad verschrikkelijk, niet voorbehouden aan 1 kant in dit conflict. Ook de huidige Oekraïense regering kan daar over mee praten.
pi_203896438
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar agressoren met kernwapens tot het uiterste drijven zodat ze om hun gezicht niet te verliezen een kernoorlog moeten beginnen ook niet. Dit wordt een kwestie van echt fluwelen diplomatie en dan lijkt de eis "geef de Krim" terug me sowieso onhaalbaar. Nog los van het feit of je het moet willen, want Oekraïens is De Krim natuurlijk nooit geweest.
Onzin

Putin gaat door tot het einde

Ik zie hem gewoon een kernbom af laten gaan als het moet

Poetin zal never nooit gezichtsverlies willen hebben.

Diplomatie staat niet in zijn woordenboek.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:45:19 #208
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_203896474
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 16:18 schreef capricia het volgende:
Een regime change met een volledig onwillige bevolking is niet iets waar Putin ervaring mee heeft.

En landen die er wel ervaring mee hebben, kunnen je vertellen dat het vaak niet goed afloopt.
Je kunt het met Irak zien en daar steunde initieel ongeveer 75 procent van de bevolking de Amerikaanse inval.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203896575
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:42 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Onzin

Putin gaat door tot het einde

Ik zie hem gewoon een kernbom af laten gaan als het moet

Poetin zal never nooit gezichtsverlies willen hebben.

Dus we zijn goed bezig door hem in een hoekje te duwen?
Iefereen is bezig over wat Putin wil? Maar wat hoopt het "westen te bereiken ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 18:58:24 #210
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203896667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 17:26 schreef Schaamlap het volgende:
Ik denk dat de Russen misschien nog meer land gaan opeisen voor een nieuwe Donbass republiek.
Kherson en Zaporizhia kunnen daar ook wel eens onder gaan vallen.

[ afbeelding ]
Misschien een VN controlled referendum houden per deelprovincie/regio/republiek of ze ja dan nee bij Rusland willen worden ingelijfd?
pi_203896847
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus we zijn goed bezig door hem in een hoekje te duwen?
Iefereen is bezig over wat Putin wil? Maar wat hoopt het "westen te bereiken ?
Het is onmogelijk dat de Russen met gezichsverlies deze oorlog gaan opgeven. Zij zien zichzelf als de grootste wereldmacht. De russen vinden zichzelf net zo groot als de Amerikanen op het gebied van macht en oorlog voeren.

Deze oorlog zal tot het uiterste uitgevochten gaan worden.

Oekraine zal moeten opgeven.

Er is geen andere optie.

Zoniet gaat dit echt uit de hand lopen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  dinsdag 1 maart 2022 @ 19:11:57 #212
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203896867
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 09:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gezien de berichten over artilleriebeschietingen zetten de Russen nu maar gewoon zwaar geschut in om zo de steden klein te krijgen. Dat lijkt me een dramatische beslissing, zal het moraal van de bevolking alleen maar versterken.
Of verzwakken, dat is even afwachten. Je krijgt dadelijk ook steden waar het verzet eerder pacifistisch van aard is omdat men zo'n kapotgeschoten stad niet ziet zitten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_203896989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:42 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Diplomatie staat juist wel in zijn woordenboek, al sinds 2000 is hij aan het schipperen met wereldmachten en met machten in zijn eigen land. Doen alsof een niet diplomatiek iemand het in dat land vol houdt en dan ook nog redelijk zaken kan doen met de hele wereld is echt pas onzin.
pi_203897013
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:11 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Of verzwakken, dat is even afwachten. Je krijgt dadelijk ook steden waar het verzet eerder pacifistisch van aard is omdat men zo'n kapotgeschoten stad niet ziet zitten.
Dat zou kunnen ja. Het mysterie van de 4 zones is trouwens ook opgelost.

twitter
pi_203897032
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:10 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Het is onmogelijk dat de Russen met gezichsverlies deze oorlog gaan opgeven. Zij zien zichzelf als de grootste wereldmacht. De russen vinden zichzelf net zo groot als de Amerikanen op het gebied van macht en oorlog voeren.

Deze oorlog zal tot het uiterste uitgevochten gaan worden.

Oekraine zal moeten opgeven.

Er is geen andere optie.

Zoniet gaat dit echt uit de hand lopen.
Als EU blijft verkondigen dat het Oekraine zal steunen tot het einde ziet dit er idd niet goed uit.
Dus daarom mijn vraag waar het westen nu eigenlijk op aanstuurt.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_203897173
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:22 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Als EU blijft verkondigen dat het Oekraine zal steunen tot het einde ziet dit er idd niet goed uit.
Het Westen (en wat meer dan dat) wil dat Poetin zich terugtrekt uit Oekraine, zo moeilijk is dat toch niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2022 19:30:25 ]
pi_203897204
quote:

[..]
Het westen speelt het grote broertje dat het kleine wil helpen niet te verzuipen. Alleen de emmer met water zit al tot de rand.

Er werd al maanden over gesproken dat Rusland Oekraine binnen zou vallen. Had toen maatregelen genomen als europa. Toen was het nog mogelijk. Waarom hebben ze allemaal zitten wachten?

Rusland had al veel eerder afgeschrikt moeten worden.
pi_203897217
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het Westen (en wat meer dan dat) wil dat Poetin zich terugtrekt uit Oekraine, zo moeilijk is dat toch niet?
En daar wil jij eventueel voor sterven? En je vrouw? En je kinderen?
pi_203897268
twitter
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203897282
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
En daar wil jij eventueel voor sterven? En je vrouw? En je kinderen?
Ik ben 10 jaar lang beroepsmilitair in het NL leger geweest. Doodgaan doen we allemaal maar als de keuze is om te staan voor waar ik in geloof en misdadigers als Poetin een halt toe te roepen of leven als een lafaard dan kies ik voor het eerste.
pi_203897283
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Diplomatie staat juist wel in zijn woordenboek, al sinds 2000 is hij aan het schipperen met wereldmachten en met machten in zijn eigen land. Doen alsof een niet diplomatiek iemand het in dat land vol houdt en dan ook nog redelijk zaken kan doen met de hele wereld is echt pas onzin.
Poetin is nooit diplomatiek geweest. Internationaal heeft hij jaren gewoon een spelletje gespeeld

Hij is geen Gorbatsjov.

Poetin heeft op de achtergrond iedereen laten executeren waarvan hij maar dacht dat ze hem voor de voeten zouden lopen.

Poetin heeft op de achtergrond duizenden doden op zijn geweten. Heel Rusland is bang voor hem.
pi_203897302
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 18:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Je kunt het met Irak zien en daar steunde initieel ongeveer 75 procent van de bevolking de Amerikaanse inval.
Verschil is wel dat daar "vrijheidsstrijders" zaten die met zelfmoordaanslagen, bermbommen en andere tactieken ook niet schuwde om de eigen bevolking mee te nemen in de slachtoffers.

Ik betwijfel of diezelfde wil er is bij de bevolking zelf.

Zodra de president, parlement en leger eenmaal onder leiding is van pro Russische marionetten weet ik niet of de bevolking gaat doorzetten.
pi_203897358
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zodra de president, parlement en leger eenmaal onder leiding is van pro Russische marionetten weet ik niet of de bevolking gaat doorzetten.
Maar gaat dat gebeuren? Pas als echt het hele land is verovert zou dat kunnen gebeuren. En dan heb je nog kans dat de regering in ballingschap verder gaat.
pi_203897382
quote:

[..]
Ja dat zat ik me ook wel af te vragen, het sturen van wapens is 1 ding en mocht Oekraïne "winnen" en/of er een vredesakkoord komt dan zal de EU ook wel tevreden zijn.
Maar wat als Oekraïne verliest.
pi_203897417
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar gaat dat gebeuren? Pas als echt het hele land is verovert zou dat kunnen gebeuren. En dan heb je nog kans dat de regering in ballingschap verder gaat.
Ik acht het niet onmogelijk.
Als het zuiden eenmaal valt, Kiev omsingeld is, Charkov in puin ligt en wie weet nog verder.

Vechten tot de laatste man klinkt misschien aantrekkelijk maar of ze dat daadwerkelijk doen.
pi_203897428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Poetin is nooit diplomatiek geweest. Internationaal heeft hij jaren gewoon een spelletje gespeeld

Hij is geen Gorbatsjov.

Poetin heeft op de achtergrond iedereen laten executeren waarvan hij maar dacht dat ze hem voor de voeten zouden lopen.

Poetin heeft op de achtergrond duizenden doden op zijn geweten. Heel Rusland is bang voor hem.
Dat zegt allemaal niets over de bereidheid van Poetin internationaal om eventueel op een gegeven moment inzake Oekraïne tot een soort compromis te komen. Alleen het is helemaal niet het moment daarover te hebben aangezien die net begonnnen is de realiteit op de grond hardhandig naar zijn hand en wensen te zetten. Zijn minimale inzet is gewoon heel Oost Oekraïne, Kiev en Zuid Oekraïne waarbij een stuk West Oekraïne land locked eventueel mag overblijven naar de Poolse grens. Voor minder gaat hij deze invasie zo echt niet doen.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_203897574
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dat zegt allemaal niets over de bereidheid van Poetin internationaal om eventueel op een gegeven moment inzake Oekraïne tot een soort compromis te komen. Alleen het is helemaal niet het moment daarover te hebben aangezien die net begonnnen is de realiteit op de grond hardhandig naar zijn hand en wensen te zetten. Zijn minimale inzet is gewoon heel Oost Oekraïne, Kiev en Zuid Oekraïne waarbij een stuk West Oekraïne land locked eventueel mag overblijven naar de Poolse grens. Voor minder gaat hij deze invasie zo echt niet doen.
Dat is toch precies wat ik in mijn voorgaande al gemeld heb

Poetin gaat absoluut geen gezichsverlies lijden. Dan drukt hij liever nog op de knop

De man is gewoon gestoord en bezeten van macht.

Oekraine moet zich gewoon gaan overgeven dat is het beste voor heel de wereld.

Ik denk nog 3 weken ofzo dan is het over en zullen de Russen Oekraine in handen hebben en dan is het afwachten wat ze met Oekrainie van plan zullen zijn.
pi_203897599
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar waarom meldden ze zich dan niet in 2014?
pi_203897651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ben 10 jaar lang beroepsmilitair in het NL leger geweest. Doodgaan doen we allemaal maar als de keuze is om te staan voor waar ik in geloof en misdadigers als Poetin een halt toe te roepen of leven als een lafaard dan kies ik voor het eerste.
Ja...voor mijn trots te vrijwaren mogen ze voor mijn part gans Europa plat nuken...zoiets?
  dinsdag 1 maart 2022 @ 19:49:43 #230
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203897658
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is al honger daar en dat gaat alleen maar toenemen. De roebel is niets meer waard. Alle olichargen kunnen nu geen handel meer drijven en hebben niks meer aan hun rijkdom. Dat kan Poetin geen jaar volhouden. De sancties + de enorme kosten die een langdurige oorlog met zich mee brengt + nog eens de dagelijkse verliezen aan militairen, dat is niet vol te houden voor Poetin.
Hoezo honger, Rusland produceert ruim 2x zoveel graan als het zelf nodig heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_203897672
Maar begrijp ik het trouwens goed dat Rusland en de Oekraïne nauwelijks een luchtmacht hebben?

Wat zou de gedachte daarachter zijn?
Er is luchtafweergeschut, dus is de investering niet waard. zoiets.
pi_203897706
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:47 schreef nomina het volgende:

[..]
Maar waarom meldden ze zich dan niet in 2014?
Dat vond ik ook hemeltergend persoonlijk vooral omdat het verdrag van Minsk de grenzen van Oekraine, inclusief de Krim, garandeerde maar goed, de VS was al in meerdere oorlogen actief op dat moment en had geen zin om meer te doen dan sancties net als Europa. Dat was een zwaktebod waar, naar mijn opinie, rechtstreeks tot deze situatie heeft geleid.
pi_203897736
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:50 schreef nomina het volgende:
Maar begrijp ik het trouwens goed dat Rusland en de Oekraïne nauwelijks een luchtmacht hebben?

Wat zou de gedachte daarachter zijn?
Er is luchtafweergeschut, dus is de investering niet waard. zoiets.
Rusland heeft wel een luchtmacht maar zet deze (nog) niet in.
pi_203897744
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ja...voor mijn trots te vrijwaren mogen ze voor mijn part gans Europa plat nuken...zoiets?
Trots? Dan lees je mijn post verkeerd. Het heeft hoegenaamd niets met trots te maken maar alles met willen leven in vrijheid en bereid te zijn om daarvoor te vechten. En dat kent nu eenmaal risico's.
pi_203897834
Een Corona uitbraak van een nieuwe variant in het russische leger is de enige oplossing.

Misschien kunnen die chinezen nog even snel een nieuwe variant maken in 1 van hun laboratoriums.
pi_203897886
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je kan je aanmelden bij het vreemdelingen legioen van Oekraine...
pi_203897900
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:55 schreef klaasweetalles het volgende:
Een Corona uitbraak van een nieuwe variant in het russische leger is de enige oplossing.

Misschien kunnen die chinezen nog even snel een nieuwe variant maken in 1 van hun laboratoriums.
Dan hebben ze allemaal even 'n snotneus.
pi_203897905
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Trots? Dan lees je mijn post verkeerd. Het heeft hoegenaamd niets met trots te maken maar alles met willen leven in vrijheid en bereid te zijn om daarvoor te vechten. En dat kent nu eenmaal risico's.
En dat deden de inwoners van de Donbass...
  Moderator dinsdag 1 maart 2022 @ 19:58:38 #239
236264 crew  capricia
pi_203897927
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:55 schreef klaasweetalles het volgende:

Dat ze zo'n besmet lijk over de poorten heen katapulten. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203898033
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat vond ik ook hemeltergend persoonlijk vooral omdat het verdrag van Minsk de grenzen van Oekraine, inclusief de Krim, garandeerde maar goed, de VS was al in meerdere oorlogen actief op dat moment en had geen zin om meer te doen dan sancties net als Europa. Dat was een zwaktebod waar, naar mijn opinie, rechtstreeks tot deze situatie heeft geleid.
De Krim was wel een gevalletje Sudetenland ja. Kon echt niet.
pi_203898036
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
Poetin gaat absoluut geen gezichsverlies lijden. Dan drukt hij liever nog op de knop
Oekraïne is Poetins domein nu. Hij gaat daarin op zijn minst voor half a driekwart van Oekraine. Enige manier hoe ik een ernstige escalatie zie gebeuren is als hij besluit dat die ook echt wat moet doen aan de wapenleveringen waarvan ik aanneem dat ze vanuit Polen komen; NATO-lid. Maar het kan heel goed zijn dat Poetin niet de gek is die je zegt dat die is en zich bewust is dat die die leveringen op een manier moet aanpakken zonder directe confrontatie met NAVO-leden.

quote:
De man is gewoon gestoord en bezeten van macht.
Gestoord niet. De man voelt zich ontzettend genaaid door Oekraïne en het Westen mbt de Minsk-akkoorden. Hij dacht dat die daarmee een voet tussen de deur had in Oekraïne maar die zijn nooit geïmplementeerd door Oekraïne en men is juist als een gek bewapend en getraind door het Westen. Oekraïne wist na de inname van de Krim dat ze heel snel hun leger moesten versterken en implementatie van die akkoorden zo lang mogelijk vertragen; oftewel uitstellen zonder de indruk direct te geven dat die nooit zouden worden geïmplementeerd.

quote:
Ik denk nog 3 weken ofzo dan is het over en zullen de Russen Oekraine in handen hebben en dan is het afwachten wat ze met Oekrainie van plan zullen zijn.
Mogen de Russen wel opschieten dan.
pi_203898081
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:57 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En dat deden de inwoners van de Donbass...
Oekraine is een vrij en redelijk democratisch land, vrijer dan Rusland dus je loopt weer te fantaseren en verder heeft dat geen fuck te maken met de inval door Poetin in Oekraine.
pi_203898138
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 19:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan hebben ze allemaal even 'n snotneus.
quote:
Biologische oorlogsvoering
“De meeste programma’s rond biologische wapens waren kleinschalig en hebben niet zo lang gelopen”, zegt Lentzos. De enige twee uitzonderingen zijn de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie (nu Rusland).

Volgens Lentzos hebben deze twee landen ooit gesofisticeerde mogelijkheden ontwikkeld om massa-uitroeiingen mogelijk te maken en ernstige economische schade toe te brengen.“Vandaag is er beperkte openbare informatie over mogelijke illegale biologische wapenactiviteiten”, zegt ze. Maar de grootste zorg is volgens haar niet echt dat landen biologische oorlogsvoeringsprogramma's hebben, maar dat ze de capaciteit daartoe opbouwen.

Verdrag Biologische Wapens
Volgens de in Washington gevestigde Arms Control Association is het Verdrag Biologische Wapens een wettelijk bindend verbod op biologische wapens.

Het werd opengesteld voor ondertekening op 10 april 1972 en trad op 26 maart 1975 in werking. Momenteel zijn 182 landen toegetreden. Tien staten hebben het Verdrag Biologische Wapens niet ondertekend of niet geratificeerd: Tsjaad, de Comoren, Djibouti, Eritrea, Israël, Kiribati, Micronesia, Namibië, Zuid-Soedan en Tuvalu.
Als je dreigt met kernwapens zou je ook biologische wapens kunnen inzetten.
pi_203898216
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]
Gaan ze dan QR code scannen aan de poorten van Kiev ? :+
pi_203898233
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[..]
NBC wapens vallen allemaal onder dezelfde noemer voor een reden. En niemand gaat die inzetten tenzij als laatste optie, de kans is groot dat vergelding dan plaatsvind met nucleaire wapens en dan houdt het allemaal op voor iedereen.
pi_203898258
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oekraine is een vrij en redelijk democratisch land, vrijer dan Rusland dus je loopt weer te fantaseren en verder heeft dat geen fuck te maken met de inval door Poetin in Oekraine.
Dat je dat geloofd zegt mij al genoeg.
Oekraine is corrupt tot in het bot.
En dat heeft er ALLES mee te maken.
Er zijn een aantal punten wat de Russen behoorlijk dwars zaten en de aanvallen en het onderdrukken van de Russische minderheid door Facistische para milities was er een van.
De tweede was de onrechtmatige afzetting en overname van de Oekrainische Regering.
De derde was de toezegging tot de NAVO.
Talloze malen onder de aandacht gebracht en het enige wat de USA (voornamelijk) en de EU konden uitbraken was: fuck you.
Ziehier het resultaat.
Vind je ook niet dat die Yanks erg stil zijn de laatste dagen? Die lachen zich helemaal kapot.
pi_203898379
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Oekraïne is Poetins domein nu. Hij gaat daarin op zijn minst voor half a driekwart van Oekraine. Enige manier hoe ik een ernstige escalatie zie gebeuren is als hij besluit dat die ook echt wat moet doen aan de wapenleveringen waarvan ik aanneem dat ze vanuit Polen komen; NATO-lid. Maar het kan heel goed zijn dat Poetin niet de gek is die je zegt dat die is en zich bewust is dat die die leveringen op een manier moet aanpakken zonder directe confrontatie met NAVO-leden.
[..]
Gestoord niet. De man voelt zich ontzettend genaaid door Oekraïne en het Westen mbt de Minsk-akkoorden. Hij dacht dat die daarmee een voet tussen de deur had in Oekraïne maar die zijn nooit geïmplementeerd door Oekraïne en men is juist als een gek bewapend en getraind door het Westen. Oekraïne wist na de inname van de Krim dat ze heel snel hun leger moesten versterken en implementatie van die akkoorden zo lang mogelijk vertragen; oftewel uitstellen zonder de indruk direct te geven dat die nooit zouden worden geïmplementeerd.
[..]
Mogen de Russen wel opschieten dan.
Die akkoorden waren heel duidelijk en door iedereen ingestemd.

Waarom wil Poetin ineens een heel stuk land erbij hebben? Heeft hij niet genoeg ofzo? Wil hij zichzelf nog meer verrijken?

Hij laat nu ook 1000den Russische militairen sterven voor dat Oekraine.

Iedereen was tevreden. Iedereen had vrede in dat gebied.

Waarom ga je dit doen? Wordt hij daar gelukkig van? Wordt hij daar rijker van?

98 procent van de Russische bevoling wilde gewoon in vrede door leven.

Wat bezielt die man dan om oorlogje te gaan voeren.

Ik dacht dat de westerse beschaving daar wel klaar mee was in de 21ste eeuw. Na zoveel oorlogen en doden de afgelopen 200 jaar.

Poetin is gewoon gestoord. Hij zit in een tunnel die hij zich de afgelopen 20 jaar heeft onwikkeld en uit die tunnel zal hij nooit meer komen. Zeker niet als verliezer.
pi_203898405
shit, klaasweetalles heeft dit topic gevonden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203898407
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:09 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Dat je dat geloofd zegt mij al genoeg.
Oekraine is corrupt tot in het bot.
En dat heeft er ALLES mee te maken.
Er zijn een aantal punten wat de Russen behoorlijk dwars zaten en de aanvallen en het onderdrukken van de Russische minderheid door Facistische para milities was er een van.
De tweede was de onrechtmatige afzetting en overname van de Oekrainische Regering.
De derde was de toezegging tot de NAVO.
Talloze malen onder de aandacht gebracht en het enige wat de USA (voornamelijk) en de EU konden uitbraken was: fuck you.
Ziehier het resultaat.
Vind je ook niet dat die Yanks erg stil zijn de laaste dagen? Die lachen zich helemaal kapot.
Oh, leuk, de Google translator werkte niet goed meer door al het speeksel, zie ik?

Rusland heeft geen fuck te maken met de Oekraine, het is een soeverein land, als ze iets dwars zit dan is dat jammer voor Rusland, er zit mij ook van alles dwars aan Rusland maar dat is geen rechtvaardiging voor oorlog.

Er is nooit toetreding tot de NAVO toegezegd, dat is een leugen.

Rusland heeft meer neo-nazi's dan Oekraine, Poetin's motorrijders bende is er een van bijvoorbeeld.
Het Oekrainse volk heeft Yanukovitsj de deur uitgegooid en daarna vrije verkiezingen gehouden dus dat is alweer een leugen.
Dat Oekraine corrupt is weet ik uit eigen ervaring alleen is het nogal lachwekkend dat jij dat als argument aanvoert om oorlog te rechtvaardigen door een land wat minstens zo corrupt is als Oekraine.
Het feit dat Poetin miljarden in het buitenland heeft staan is natuurlijk omdat hij zo'n enorm salaris krijgt als President/Premier, toch? Lachwekkende onzin van je dit.

De "Yanks", wie zegt dat nog. zijn helemaal niet stil, probeer de Washington Post of de New York Times eens te lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2022 20:16:55 ]
pi_203898659
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, leuk, de Google translator werkte niet goed meer door al het speeksel, zie ik?
Mod-waardige reply alweer
Of is het militair jargon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')