Krim wordt nooit meer losgelaten als gaan ze ermee tenonder.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Haalbaarder dan voor deze oorlog. Ik mag toch aannemen dat de sancties er pas weer vanaf gaan als Poetin zich heeft teruggetrokken uit alles wat van Oekraïne is, dus óók de Krim.
Dan vraag je om kernraketten. En dat dan om een gebied bij Oekraïne te laten horen waarvan de bevolking graag bij Rusland hoort.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Haalbaarder dan voor deze oorlog. Ik mag toch aannemen dat de sancties er pas weer vanaf gaan als Poetin zich heeft teruggetrokken uit alles wat van Oekraïne is, dus óók de Krim.
Agressoren maar keer op keer hun zin blijven geven voor de lieve vrede is geen optie meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan vraag je om kernraketten. En dat dan om een gebied bij Oekraïne te laten horen waarvan de bevolking graag bij Rusland hoort.
Nee, maar agressoren met kernwapens tot het uiterste drijven zodat ze om hun gezicht niet te verliezen een kernoorlog moeten beginnen ook niet. Dit wordt een kwestie van echt fluwelen diplomatie en dan lijkt de eis "geef de Krim" terug me sowieso onhaalbaar. Nog los van het feit of je het moet willen, want Oekraïens is De Krim natuurlijk nooit geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Agressoren maar hun keer op keer hun zin blijven geven voor de lieve vrede is geen optie meer.
Helaas is het onderdrukken van minderheden, inderdaad verschrikkelijk, niet voorbehouden aan 1 kant in dit conflict. Ook de huidige Oekraïense regering kan daar over mee praten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
En ik vind het schrijnend dat je zomaar claimt dat de bevolking van de Krim wel bij Rusland wil horen, terwijl daar grote groepen vervolgd en gediscrimineerd worden.
Onzinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar agressoren met kernwapens tot het uiterste drijven zodat ze om hun gezicht niet te verliezen een kernoorlog moeten beginnen ook niet. Dit wordt een kwestie van echt fluwelen diplomatie en dan lijkt de eis "geef de Krim" terug me sowieso onhaalbaar. Nog los van het feit of je het moet willen, want Oekraïens is De Krim natuurlijk nooit geweest.
Je kunt het met Irak zien en daar steunde initieel ongeveer 75 procent van de bevolking de Amerikaanse inval.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 16:18 schreef capricia het volgende:
Een regime change met een volledig onwillige bevolking is niet iets waar Putin ervaring mee heeft.
En landen die er wel ervaring mee hebben, kunnen je vertellen dat het vaak niet goed afloopt.
Dus we zijn goed bezig door hem in een hoekje te duwen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Onzin
Putin gaat door tot het einde
Ik zie hem gewoon een kernbom af laten gaan als het moet
Poetin zal never nooit gezichtsverlies willen hebben.
Diplomatie staat niet in zijn woordenboek.
Misschien een VN controlled referendum houden per deelprovincie/regio/republiek of ze ja dan nee bij Rusland willen worden ingelijfd?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 17:26 schreef Schaamlap het volgende:
Ik denk dat de Russen misschien nog meer land gaan opeisen voor een nieuwe Donbass republiek.
Kherson en Zaporizhia kunnen daar ook wel eens onder gaan vallen.
[ afbeelding ]
Het is onmogelijk dat de Russen met gezichsverlies deze oorlog gaan opgeven. Zij zien zichzelf als de grootste wereldmacht. De russen vinden zichzelf net zo groot als de Amerikanen op het gebied van macht en oorlog voeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dus we zijn goed bezig door hem in een hoekje te duwen?
Iefereen is bezig over wat Putin wil? Maar wat hoopt het "westen te bereiken ?
Of verzwakken, dat is even afwachten. Je krijgt dadelijk ook steden waar het verzet eerder pacifistisch van aard is omdat men zo'n kapotgeschoten stad niet ziet zitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gezien de berichten over artilleriebeschietingen zetten de Russen nu maar gewoon zwaar geschut in om zo de steden klein te krijgen. Dat lijkt me een dramatische beslissing, zal het moraal van de bevolking alleen maar versterken.
Diplomatie staat juist wel in zijn woordenboek, al sinds 2000 is hij aan het schipperen met wereldmachten en met machten in zijn eigen land. Doen alsof een niet diplomatiek iemand het in dat land vol houdt en dan ook nog redelijk zaken kan doen met de hele wereld is echt pas onzin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:42 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Diplomatie staat niet in zijn woordenboek.
Dat zou kunnen ja. Het mysterie van de 4 zones is trouwens ook opgelost.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Of verzwakken, dat is even afwachten. Je krijgt dadelijk ook steden waar het verzet eerder pacifistisch van aard is omdat men zo'n kapotgeschoten stad niet ziet zitten.
Als EU blijft verkondigen dat het Oekraine zal steunen tot het einde ziet dit er idd niet goed uit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is onmogelijk dat de Russen met gezichsverlies deze oorlog gaan opgeven. Zij zien zichzelf als de grootste wereldmacht. De russen vinden zichzelf net zo groot als de Amerikanen op het gebied van macht en oorlog voeren.
Deze oorlog zal tot het uiterste uitgevochten gaan worden.
Oekraine zal moeten opgeven.
Er is geen andere optie.
Zoniet gaat dit echt uit de hand lopen.
Het Westen (en wat meer dan dat) wil dat Poetin zich terugtrekt uit Oekraine, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als EU blijft verkondigen dat het Oekraine zal steunen tot het einde ziet dit er idd niet goed uit.
Dus daarom mijn vraag waar het westen nu eigenlijk op aanstuurt.
Het westen speelt het grote broertje dat het kleine wil helpen niet te verzuipen. Alleen de emmer met water zit al tot de rand.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als EU blijft verkondigen dat het Oekraine zal steunen tot het einde ziet dit er idd niet goed uit.
En daar wil jij eventueel voor sterven? En je vrouw? En je kinderen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het Westen (en wat meer dan dat) wil dat Poetin zich terugtrekt uit Oekraine, zo moeilijk is dat toch niet?
Ik ben 10 jaar lang beroepsmilitair in het NL leger geweest. Doodgaan doen we allemaal maar als de keuze is om te staan voor waar ik in geloof en misdadigers als Poetin een halt toe te roepen of leven als een lafaard dan kies ik voor het eerste.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En daar wil jij eventueel voor sterven? En je vrouw? En je kinderen?
Poetin is nooit diplomatiek geweest. Internationaal heeft hij jaren gewoon een spelletje gespeeldquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Diplomatie staat juist wel in zijn woordenboek, al sinds 2000 is hij aan het schipperen met wereldmachten en met machten in zijn eigen land. Doen alsof een niet diplomatiek iemand het in dat land vol houdt en dan ook nog redelijk zaken kan doen met de hele wereld is echt pas onzin.
Verschil is wel dat daar "vrijheidsstrijders" zaten die met zelfmoordaanslagen, bermbommen en andere tactieken ook niet schuwde om de eigen bevolking mee te nemen in de slachtoffers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Je kunt het met Irak zien en daar steunde initieel ongeveer 75 procent van de bevolking de Amerikaanse inval.
Maar gaat dat gebeuren? Pas als echt het hele land is verovert zou dat kunnen gebeuren. En dan heb je nog kans dat de regering in ballingschap verder gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:35 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zodra de president, parlement en leger eenmaal onder leiding is van pro Russische marionetten weet ik niet of de bevolking gaat doorzetten.
Ja dat zat ik me ook wel af te vragen, het sturen van wapens is 1 ding en mocht Oekraïne "winnen" en/of er een vredesakkoord komt dan zal de EU ook wel tevreden zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik acht het niet onmogelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar gaat dat gebeuren? Pas als echt het hele land is verovert zou dat kunnen gebeuren. En dan heb je nog kans dat de regering in ballingschap verder gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |