Die lafbek zit ergens waar ze hem niet kunnen vinden en rakenquote:Op zondag 27 februari 2022 14:39 schreef -Sigaartje het volgende:
Een bom uit de ruimte op zijn dasha als hij daar zit lijkt me toch niet zo moeilijk?
Wie weet? Hij lijkt compleet van het padje af nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:40 schreef NgInE het volgende:
Nou, dan brengen wij ze ook in een staat van paraatheid. Dan is het probleem opgelost.
Putin wil een hoop, maar koning zijn van een hoopje puin is niet zijn doel lijkt mij.
Stonden ze daarvoor op de losse flodder-stand dan?quote:nucleaire afschrikkingswapens klaar te zetten en op scherp te zetten
Is best een slimme man hoor: die Putin. Druk uitoefenen kan hij prima, maar hij komt niet suïcidaal op mij over.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie weet? Hij lijkt compleet van het padje af nu.
Als ik je nooit meer hoor; ik vond jou een hele fijne userquote:Op zondag 27 februari 2022 14:42 schreef quirina het volgende:
Ik ga Ff stukje wandelen. De lucht is nog mooi blauw,
Ok, het is een slimme gek.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:47 schreef NgInE het volgende:
[..]
Is best een slimme man hoor: die Putin. Druk uitoefenen kan hij prima, maar hij komt niet suïcidaal op mij over.
https://apnews.com/articl(...)2b6afbe5a2f936725550quote:Op zondag 27 februari 2022 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik lees helemaal niks op de originele bronnen. AP en Reuter dus.
Zou het een hoax zijn van de NOS?
Je snapt ook wel dat zo iets helemaal escaleert en vanuit elke Russische onderzeeër ballistische raket met kernkoppen afgevuurd zullen worden. Dit wordt dan duidelijk de ondergang van de gehele wereld.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:06 schreef raptorix het volgende:
Niets om je zorgen over te maken, als hij een Nuke afvuurt dan schieten er 500 terug en dat weet hij.
Ben het niet vaak met je eens maar nu wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:19 schreef Werkperd het volgende:
4. dag falen en dan nog kernwapens inzetten alsof Oekraïne de agressor is en Rusland aanvalt...
Die man is compleet dronken geraakt van zijn machtslust. Zijn psychische toestand is zorgelijk.
Je en dat defacto er dus niemand iets mee opschiet.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je snapt ook wel dat zo iets helemaal escaleert en vanuit elke Russische onderzeeër ballistische raket met kernkoppen afgevuurd zullen worden. Dit wordt dan duidelijk de ondergang van de gehele wereld.
JA WAT IS HET HET NU, WEL OF NIET!quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Mijn hoop in de mensheid is weer hersteld.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Dat is nu juist de dreiging waardoor de boel in balans blijft. Je weet namelijk dat je bij de inzet van nucleaire wapens ook zelf verliest. Mutual assured destruction (MAD)quote:Op zondag 27 februari 2022 15:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je snapt ook wel dat zo iets helemaal escaleert en vanuit elke Russische onderzeeër ballistische raket met kernkoppen afgevuurd zullen worden. Dit wordt dan duidelijk de ondergang van de gehele wereld.
Dat zijn veel dictators. Een dictator wil macht. Als je de wereld aan puin schiet dan is er niet zo veel om je macht op uit te oefenen. Zelfs een gek wil dat niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ok, het is een slimme gek.
Ik dacht zo'n beetje hetzelfde: "De lucht is nu nog niet radioactief. Laat ik nog even gaan wandelen."quote:Op zondag 27 februari 2022 14:42 schreef quirina het volgende:
Ik ga Ff stukje wandelen. De lucht is nog mooi blauw,
Geef mij maar de schuld. En nu Putin oppakken en vierendelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:52 schreef Tengano het volgende:
Het is allemaal de schuld van jullie westerlingen.
[ afbeelding ]
Neem je wel een paraplu mee?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik dacht zo'n beetje hetzelfde: "De lucht is nu nog niet radioactief. Laat ik nog even gaan wandelen."
Boosheid maakt blind.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat zijn veel dictators. Een dictator wil macht. Als je de wereld aan puin schiet dan is er niet zo veel om je macht op uit te oefenen. Zelfs een gek wil dat niet.
Je hebt wel onderzeeboten die nucleaire raketten bij zich hebben:quote:Op zondag 27 februari 2022 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:
hij wordt bang nu. mooi zo.
trouwens, een nuceaire onderzeeër heeft geen nukes aan boord volgens mij. die draait op nucleaire energie.
ah okee.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je hebt wel onderzeeboten die nucleaire raketten bij zich hebben:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile_submarine
Maar nu staan ze nog gereder.quote:
Ja, maar het feit dat hij het nu zo benadrukt is wel een beetje eng.quote:
Mwah, volgens mij staan die helemaal niet standaard schietklaar, en gaan er eerst een heleboel veiligheidsprocedures aan vooraf voordat iemand daadwerkelijk kan afvuren.quote:
Of het gaat om tactische wapens.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij staan die helemaal niet standaard schietklaar, en gaan er eerst een heleboel veiligheidsprocedures aan vooraf voordat iemand daadwerkelijk kan afvuren.
Nu zouden een aantal van die dingen dus echt schietklaar richting het westen gericht staan dus.
Althans, dat is hoe ik het voor me zie.
Zouden er altijd een paar op scherp moeten staan om gelijk te kunnen reageren als ze zelf worden aangevallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij staan die helemaal niet standaard schietklaar, en gaan er eerst een heleboel veiligheidsprocedures aan vooraf voordat iemand daadwerkelijk kan afvuren.
Nu zouden een aantal van die dingen dus echt schietklaar richting het westen gericht staan dus.
Althans, dat is hoe ik het voor me zie.
Het is gerederder.quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)staat-van-paraatheidquote:Op zondag 27 februari 2022 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik lees helemaal niks op de originele bronnen. AP en Reuter dus.
Zou het een hoax zijn van de NOS?
Nee, de mobiele ICBMs (bvb RT-2PM2 Topol-M ) bevinden zich normaal in central storage. Idem voor de tactische nukes.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 14:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Deze nog maar snel even luisteren dan
Carrière maken...quote:
Ohquote:
De atoom bom op Japan was hier in de EU te meten.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:10 schreef Bocaj het volgende:
Als ergens in de Oekraïne zo'n nucleaire bom valt in hoeverre zal dat Europa reiken?
Maar natuurlijk gaat dat ook een stuk Rusland in...
Angst voor represailles houdt die woede in bedwang. Daar zit zelfs een hele wetenschap achter:quote:Op zondag 27 februari 2022 16:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Boosheid maakt blind.
Blinde woede dus.
Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destructionquote:Mutual(ly) assured destruction (MAD)[1] (wederzijdse gegarandeerde vernietiging) is de militaire strategie die ervan uitgaat dat een gebruik van nucleaire wapens op grote schaal door een van twee zijden in een oorlog zou resulteren in de vernietiging van zowel de aanvaller als de verdediger. Het is gebaseerd op het idee dat het dreigen met zware wapens nodig is om te voorkomen dat de ander diezelfde wapens gebruikt. Zo ontstaat een afschrikkingsevenwicht (balance of terror), dat beide zijden af zou houden van een aanval. Vooral tijdens de Koude Oorlog werd van de MAD-strategie gebruikgemaakt.
meetbaar zegt niks over hoe schadelijk het is. De vulkaanuitbarsting bij nieuwzeeland was hier ook meetbaar in luchtdruk. Ben jij erdoor gewond geraakt?quote:Op zondag 27 februari 2022 17:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De atoom bom op Japan was hier in de EU te meten.
Zeg dat genoeg voor je als er een dichterbij word af geschoten ?
En die in Japan was zelfs nog een kleintje .
Laat ik het zo zeggen.
Veel gemuteerde kinderen en velen mensen zullen radioactieve besmet .
De grond naar de klote en lucht is meer vervuilt.
Positief is wel dat de klimaatakkoord van de klimaat gekken kunnen gaan negeren.
En als we geluk hebben is er ook geen straat verlichting .
Dan geven sommige mensen zelf wel licht.
O voor ik vergeet een atoom bom geeft ook emp af dus alle electrische wagens rijden niet meer.
Alleen de ouwe zooi wat geen computer nodig heeft zal nog kunnen werken.
En nee smartwatch en je telefoon heb je ook niks meer aan.
Zo nu je het weet ?
Zullen we even met atoom bommen gaan spelen ?
Hij loopt te spelen met nukes. Hoe moet je dat anders omschrijven?quote:Op zondag 27 februari 2022 14:47 schreef NgInE het volgende:
[..]
Is best een slimme man hoor: die Putin. Druk uitoefenen kan hij prima, maar hij komt niet suïcidaal op mij over.
ik denk eerder een stad in oekraine, de nato zal dan nog steeds niks doen...quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Mocht het daadwerkelijk tot het afvuren van een kernwapen komen dan zie ik Polen, Duitsland, België of de Verenigde staten als de meest waarschijnlijke doelwitten.
In alle gevallen zijn wij in Nederland in ieder geval redelijk veilig.
Al is de ramp in dat geval nog steeds niet te overzien natuurlijk.
Ik denk dat dat dan nog meevalt. Fallout bij een enkele kernbom is ook weer niet extreem. Tsjenobyl was een stuk schadelijker.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:10 schreef Bocaj het volgende:
Als ergens in de Oekraïne zo'n nucleaire bom valt in hoeverre zal dat Europa reiken?
Een nucleair zeeconflict lijkt me waarschijnlijker...quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Mocht het daadwerkelijk tot het afvuren van een kernwapen komen dan zie ik Polen, Duitsland, België of de Verenigde staten als de meest waarschijnlijke doelwitten.
De kans dat het vrij vlot verder escaleert is dan behoorlijk groot aanwezig.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verder zullen wij in NL er geen schade aan ondervinden, hooguit economische schade.
er zijn al hele grote stukken nuclear vervuilt in de wereld. Veel eilanden, in de VS een heel groot stuk, in rusland en de stannen ook hele grote stukken grond nuclear vervuilt.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De kans dat het vrij vlot verder escaleert is dan behoorlijk groot aanwezig.
En onderschat de economische schade niet als hele stukken van de wereld opeens niet bewoonbaar meer zijn en ook niet meer bruikbaar voor landbouw.
Je vergeet een enorme vluchtelingenstroom nog, Als veertig miljoen Oekraïners op de vlucht slaan dan verbleekt elke stroom die we tot nog toe gehad hebben. ver economische problemen gesproken dus.
Hij wil een zo goed mogelijke onderhandelingspositie hebben straks als de diplomatieke gesprekken beginnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij loopt te spelen met nukes. Hoe moet je dat anders omschrijven?
Ik weet wel dat voor de week om is, we een totale nucleaire 3e wereldoorlog te pakken hebben met alleen nog rook, vuur en as, dit escaleert in razend tempo...quote:Op zondag 27 februari 2022 17:14 schreef BeriBeri het volgende:
Wat is dat voor loos gedreig van dat zielige dictatortje
Een paar minuten nadat hij zo'n ding afvuurt is zijn geliefde Sovjetrijk een hoop as ;')
ik ga dan nog gauw even mijn netflix series afkijken voordat dat te laat is.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:18 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Ik weet wel dat voor de week om is, we een totale nucleaire 3e wereldoorlog te pakken hebben met alleen nog rook, vuur en as, dit escaleert in razend tempo...
Doe maar niet mee met deze discussie.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:10 schreef Bocaj het volgende:
Als ergens in de Oekraïne zo'n nucleaire bom valt in hoeverre zal dat Europa
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Duitsland, België
in Nederland in ieder geval redelijk veilig.
Goede inhoudelijke reactie hoor.quote:
Naja we zitten zeg maar 100km van België en 100km van Duitsland gemiddeld.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke reactie hoor.
Verder van Brussel en Berlijn volgens mij.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:11 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Naja we zitten zeg maar 100km van België en 100km van Duitsland gemiddeld.
quote:Russia State Media Gears Up for a War ‘Against the West’
One Kremlin propagandist even suggested that the struggle for Ukraine will end in a “nuclear conflict” between Russia and NATO.
Omdat?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef hanskraaijjr het volgende:
[..]
Doe maar niet mee met deze discussie.
De typhoon klasse als die nog in de vaart is heeft wel ballistische raketten. En de Borei klasse ook.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:
hij wordt bang nu. mooi zo.
trouwens, een nuceaire onderzeeër heeft geen nukes aan boord volgens mij. die draait op nucleaire energie.
In de jaren 60 vlogen er 24 uur per dag B52's rond met scherpe kernbommen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:54 schreef descon het volgende:
[..]
Zouden er altijd een paar op scherp moeten staan om gelijk te kunnen reageren als ze zelf worden aangevallen.
Als hij besluit tot lanceren is er geen weg meer terug. Dan zijn wij niet veilig omdat Amsterdam, Rotterdam en Den Haag iig doelwit zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
misschien alleen Rotterdam die andere twee zijn niet relevantquote:Op zondag 27 februari 2022 21:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als hij besluit tot lanceren is er geen weg meer terug. Dan zijn wij niet veilig omdat Amsterdam, Rotterdam en Den Haag iig doelwit zijn.
Vooral hopen dat Rusland zelf de ballen heeft om Poetin te amputeren.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:41 schreef KroketBroodje het volgende:
Laten we maar even afwachten of iemand de ballen heeft om Rusland fysiek aan te vallen. Zo vaak is de wereld al ontsnapt aan een nucleaire oorlog
Vervang Rusland even met Putin. En bedenk dat een kat in het nauw rare sprongen maakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Maar stel, Rusland gooit alles plat, dan zijn de Russen van hun eigen landbouw en eigen dingen afhankelijk, zover laat men dat toch niet komen toch? Ik weet niet waartoe ze in staat zijn....
Omdat wij als agressor levensgevaarlijk zijn voor Rusland...quote:Op zondag 27 februari 2022 15:21 schreef Tengano het volgende:
Waarom zou je eigenlijk je nucleaire wapens op scherp willen zetten als je op vredesmissie bent
Het is in ieder geval wel duidelijk dat wij de schuldigen zijn. Putin kon gewoon niet anders dan Ukraine massief aan te vallen. Althans, dat is de logica die Tjerrie en de schare 'intellectuele denkers', die hij volgt, er op na houden.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat wij als agressor levensgevaarlijk zijn voor Rusland...
Moet Tjerrie niet een vredesmars of zoiets organiseren om de Russen een hart onder de riem te steken?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:08 schreef Puntenjager het volgende:
Althans, dat is de logica Tjerrie en de schare 'intellectuele denkers' die hij volgt, er op na houden.
Kijk voor de grap eens de laastse 4 minuten van deze Zembla-documentaire =>quote:Op zondag 27 februari 2022 23:49 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Moet Tjerrie niet een vredesmars of zoiets organiseren om de Russen een hart onder de riem te steken?
Nee, hij wil een nuke op ons gooien omdat we wapens leveren aan Ukraine.quote:Op zondag 27 februari 2022 23:58 schreef Dutch_view het volgende:
Stel Putin wil een nuke op Oekraïne gooien, zien we dan niet vooraf eerst een snelle terugtrekkende beweging van Russische troepen in dat gebied?
Dat lijkt mij een signaal om dan goed in de gaten te houden wanneer bijvoorbeeld snachts eenheden zich 40km terug trekken.
Is er dan niet iets als een raketschild die die wapens uit de lucht schiet?quote:Op maandag 28 februari 2022 00:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, hij wil een nuke op ons gooien omdat we wapens leveren aan Ukraine.
Heftig!quote:Op maandag 28 februari 2022 00:06 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens de laastse 4 minuten van deze Zembla-documentaire =>
Ik denk niet dat hij nog iets te onderhandelen heeft. Er waren al dergelijke afspraken (Minsk akkoorden) waar hij zich dus niet aan houdt. Dan valt er ook niet zoveel meer te praten, althans niet met woorden.quote:Op maandag 28 februari 2022 00:16 schreef pokkerdepok het volgende:
hij gaat echt geen nuke gooien.
en navo gaat echt ruisland niet bombarderen, want anders doet hij het misschien toch.
dat is de stelling die er nu is. en dan dwingt ie een accoord af met oekraine, dat ze neutraal blijven, 2 gebieden permanent opgeven en zich niet bewapenen, of zoiets. en dat de sancties ongedaan worden gemaakt, maar dat krijgt ie niet voor mekaar denk ik.
Zou het ook veel erger zijn als ze ook nog eens die atoomwapens op bv. de Chernobyl reactoren mikken? Geeft dat exponentieel meer bang for your buck of maakt dat niet zoveel verschil?quote:Op zondag 27 februari 2022 17:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De atoom bom op Japan was hier in de EU te meten.
Zeg dat genoeg voor je als er een dichterbij word af geschoten ?
En die in Japan was zelfs nog een kleintje .
Jammer is wel dat dit dus zelfmoord is. Of wilde je even stoer doen?quote:Op zondag 27 februari 2022 14:38 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik hoop dat onze leiders het lef hebben om alle bommen die ze hebben op Rusland te richten, inclusief de nucleaire om dat land helemaal kapot te maken mocht hij er 1 afschieten
Wat is het alternatief als Rusland ze besluit in te zetten?quote:Op maandag 28 februari 2022 11:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jammer is wel dat dit dus zelfmoord is. Of wilde je even stoer doen?
Dan gaat het ervan komen uiteraard, maar dat moet je zolang mogelijk zien te voorkomen natuurlijk.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat is het alternatief als Rusland ze besluit in te zetten?
Die is er niet behalve terug schieten. Vandaar dat de VS net als Rusland een paar duizend kernraketten paraat houd. Vroeger ook wel bekend als de Mutual assured destruction doctrine ook wel bekend als MAD.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat is het alternatief als Rusland ze besluit in te zetten?
wat ik zei hoort allemaal niet bij de misk accoorden. een neutraal oekraine, dat zich niet bewapend, dat de gebieden permanent opgeeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 10:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij nog iets te onderhandelen heeft. Er waren al dergelijke afspraken (Minsk akkoorden) waar hij zich dus niet aan houdt. Dan valt er ook niet zoveel meer te praten, althans niet met woorden.
Het is gewoon te hopen dat zijn omgeving er op een goed moment genoeg van heeft en de man van het toneel laat verdwijnen. Anders kan het wel eens een langdurige oorlog worden. Of juist heel erg kort...
Nou, het komt er op neer dat je die akkoorden feitelijk oprekt naar heel Ukraine.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat ik zei hoort allemaal niet bij de misk accoorden. een neutraal oekraine, dat zich niet bewapend, dat de gebieden permanent opgeeft.
hij is heel oekraine aan het veroveren, dus hij kan onderhandelen over daarmee ophouden. als men niet wil onderhandelen, gaat ie door en blijft daar.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:21 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, het komt er op neer dat je die akkoorden feitelijk oprekt naar heel Ukraine.
Putin houdt zich niet aan gemaakte afspraken, wat is dan de logica om nieuwe afspraken te makken?
Ja Vladje, je hebt je nu niet aan de afspraak gehouden dus krijg je je zin maar vanaf nu moet je wel aan afspraken gaan houden hoor. Hier heb je nog een snoepje lieve jongen.
Op zich viel dat scherp zetten wel mee. Even de PC van Poetin aanzetten was waarom het ging.quote:Op zondag 27 februari 2022 22:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat wij als agressor levensgevaarlijk zijn voor Rusland...
Het zou best kunnen dat hem dit dus niet lukt. En wellicht daarom gaat onderhandelen.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hij is heel oekraine aan het veroveren, dus hij kan onderhandelen over daarmee ophouden. als men niet wil onderhandelen, gaat ie door en blijft daar.
Nee, je gaat niet met iemand afspraken maken die zich er toch niet aan houdt. De afspraak was dat ie weg zou blijven en als hij dat niet doet wordt het inderdaad oorlog.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:23 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
hij is heel oekraine aan het veroveren, dus hij kan onderhandelen over daarmee ophouden. als men niet wil onderhandelen, gaat ie door en blijft daar.
klop wel, hij heeft ook een reden om te onderhandelen ipv vechten.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zou best kunnen dat hem dit dus niet lukt. En wellicht daarom gaat onderhandelen.
Dit is allemaal niet meer geldig.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wat ik zei hoort allemaal niet bij de misk accoorden. een neutraal oekraine, dat zich niet bewapend, dat de gebieden permanent opgeeft.
Dat kan hij zeggen. Velen zullen daar ook in Rusland zelf van denken dat het propaganda is. Nep nieuws.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:29 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
klop wel, hij heeft ook een reden om te onderhandelen ipv vechten.
maar hij kan gewoon zeggen; we hebben de militaire slagkracht van oekraine aangepakt, dus succes.
Oorlog zet alle verdragen opzij als je de schend zoals Rusland doet.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dit is wat rusland minimaal wil, denk ik.
men wil altijd terug naar de ondehandelingstafel. ook nu. wat veranderd is, is dat putin een betere uitgangspositie heeft.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Oorlog zet alle verdragen opzij als je de schend zoals Rusland doet.
Hij heeft bereikt dat de NAVO meer geneigd is de bewapening op orde te brengen en dat meer landen de kans krijgen lid te worden van de NAVO en/of EU.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
men wil altijd terug naar de ondehandelingstafel. ook nu. wat veranderd is, is dat putin een betere uitgangspositie heeft.
klopt, ik bedoel puur vanuit putins optiek, en over oekraine.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:47 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hij heeft bereikt dat de NAVO meer geneigd is de bewapening op orde te brengen en dat meer landen de kans krijgen lid te worden van de NAVO en/of EU.
Ik denk niet dat ie daar een betere positie mee heeft. Zeker niet op termijn.
Poetin is juist de persoon met problemen nu. Zijn onrechtmatige aanval op Oekraïne is aan het vastlopen. En zo een beetje de hele wereld is nu tegen hem.quote:Op maandag 28 februari 2022 12:40 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
men wil altijd terug naar de ondehandelingstafel. ook nu. wat veranderd is, is dat putin een betere uitgangspositie heeft.
Denk je nou echt dat Putin 'zomaar ff' een atoombom gaat gooien, in een nog zeer vroeg stadium in een oorlog nota bene?quote:Op zondag 27 februari 2022 23:58 schreef Dutch_view het volgende:
Stel Putin wil een nuke op Oekraïne gooien, zien we dan niet vooraf eerst een snelle terugtrekkende beweging van Russische troepen in dat gebied?
Dat lijkt mij een signaal om dan goed in de gaten te houden wanneer bijvoorbeeld snachts eenheden zich 40km terug trekken.
Het is min of meer hard bewijs. Tenzij je Baudet heet en elke communicatie achteraf als 'niet serieus' en een 'grap' verkoopt. Helaas 'koopt' 10% van ons die leugens.quote:
De enige die daar echt een antwoord op heeft is Poetin zelf. En dat is een wat wereldvreemde ex KGB agent met nu de rang van dictator. Ik sluit niks uit.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:27 schreef Maharski het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Putin 'zomaar ff' een atoombom gaat gooien, in een nog zeer vroeg stadium in een oorlog nota bene?
ja dat vastlopen had ie natuurlijk niet gedacht. en ik denk ook niet dat de hele wereld zich tegen hem keert.quote:Op maandag 28 februari 2022 14:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Poetin is juist de persoon met problemen nu. Zijn onrechtmatige aanval op Oekraïne is aan het vastlopen. En zo een beetje de hele wereld is nu tegen hem.
Moreel en ook vooral economisch heeft Poetin de oorlog al verloren. Je mag als burger in Rusland dan wel niet demonstreren op straat. Maar als elke burger het spaargeld gaat opnemen is dat een een duidelijk signaal dat je de boel niet vertrouwt. En gaan je banken en reserves en je economie naar de klote. Rusland is geen lid van een economische unie die dat gaat oplossen. En de sancties daarboven op. Zoals met Griekenland. Rusland heeft geen bondgenoten meer. Met een uitzondering.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:32 schreef Hathor het volgende:
Wel mooi dat de Amerikanen niet meegaan met die Russische paranoia en hun nukes gewoon in de kelder laten staan. Geeft toch een beetje het beeld van een steeds harder stampvoetende baby Poetin die alsnog gewoon niet zijn zin krijgt.
Die nukes staan gewoon altijd klaar.quote:Op maandag 28 februari 2022 15:32 schreef Hathor het volgende:
Wel mooi dat de Amerikanen niet meegaan met die Russische paranoia en hun nukes gewoon in de kelder laten staan. Geeft toch een beetje het beeld van een steeds harder stampvoetende baby Poetin die alsnog gewoon niet zijn zin krijgt.
Waarom België?quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Klopt. Daarnaast hebben zowel Rusland en de VS als extra een aantal onderzeeërs met atoom wapens onder het noordpool ijs liggen als een extra mogelijke vergelding aanval. MAD.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die nukes staan gewoon altijd klaar.
Zijn discipelen met hun IQ ver onder de 90quote:Op zondag 27 februari 2022 23:08 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wel duidelijk dat wij de schuldigen zijn. Putin kon gewoon niet anders dan Ukraine massief aan te vallen. Althans, dat is de logica die Tjerrie en de schare 'intellectuele denkers', die hij volgt, er op na houden.
Brussel?quote:
Inderdaad, ik denk dat de opmerkingen van Poetin vooral bedoeld zijn om angst te zaaien in het westen in de hoop dat er druk op regeringen komt om een toontje lager te zingen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:41 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt. Daarnaast hebben zowel Rusland en de VS als extra een aantal onderzeeërs met atoom wapens onder het noordpool ijs liggen als een extra mogelijke vergelding aanval. MAD.
Maar ze gaan niet in verhoogde staat van paraatheid, en dat zal Poetin best dwars zitten, want zo blijft hij de enige agressor in dit spel.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die nukes staan gewoon altijd klaar.
Ik vraag me af of daar in de praktijk nou echt een verschil in is.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar ze gaan niet in verhoogde staat van paraatheid, en dat zal Poetin best dwars zitten, want zo blijft hij de enige agressor in dit spel.
Ja joh bij een kernontploffing zal onder de tafel kruipen wel helpen.quote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef qajariaq het volgende:
Weten we het nog?
Als je een flits ziet dan ogen dicht en niet die kant op kijken. Zo snel; mogelijk onder tfel kruipen of in de trapkast. Als beide er niet is dan in een deuropening gaan zitten. Daar een paar minuten tot een kwartier zelfs wachten op de schokgolf.
Vanaf dat moment is de wereld een beetje anders geworden.
Bij mij weten zijn ze binnen 5 minuten de silo uit zodra het lanceer beveel wordt gegeven dat moet ook wel want de reistijd van een ICBM tussen Rusland en de VS is ongeveer 30 minuten. Voor de onderzeers is het 10 minuten omdat die eerst naar lanceerdiepte moet.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vraag me af of daar in de praktijk nou echt een verschil in is.
Duck and coverquote:Op maandag 28 februari 2022 17:56 schreef qajariaq het volgende:
Weten we het nog?
Als je een flits ziet dan ogen dicht en niet die kant op kijken. Zo snel; mogelijk onder tfel kruipen of in de trapkast. Als beide er niet is dan in een deuropening gaan zitten. Daar een paar minuten tot een kwartier zelfs wachten op de schokgolf.
Vanaf dat moment is de wereld een beetje anders geworden.
Na de eerste flash heb je nog even tijd voordat de warmtestraling maximaal wordt:quote:Dropping immediately and covering exposed skin provide[s] protection against blast and thermal effects ... Immediately drop facedown. A log, a large rock, or any depression in the earth's surface provides some protection. Close eyes. Protect exposed skin from heat by putting hands and arms under or near the body and keeping the helmet on. Remain facedown until the blast wave passes and debris stops falling. Stay calm, check for injury, check weapons and equipment damage, and prepare to continue the mission.
— US Army field manual FM 3–4 Chapter 4.
Dat is anders wel wat ik op school leerde in de jaren zestig.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:42 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja joh bij een kernontploffing zal onder de tafel kruipen wel helpen.
Dat weet ik, ik denk niet dat het nut heeft. Het zijn de mondkapjes van de jaren 60 denk ik alleen was iedereen toen veel braver.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:42 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is anders wel wat ik op school leerde in de jaren zestig.
Bij een instorting van een gebouw gaat het zondermeer helpen om onder een tafel of in een trapkast te gaan zitten. Dat telt nu nog steeds.quote:Op maandag 28 februari 2022 20:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik denk niet dat het nut heeft. Het zijn de mondkapjes van de jaren 60 denk ik alleen was iedereen toen veel braver.
Dat was ook de generatie die de oorlog nog kon herinnerenquote:Op maandag 28 februari 2022 20:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik denk niet dat het nut heeft. Het zijn de mondkapjes van de jaren 60 denk ik alleen was iedereen toen veel braver.
of je op slag dood gaat of verneld kanker ontwikkeld.quote:Op maandag 28 februari 2022 21:08 schreef Hexagon het volgende:
Het zal er ook van afhangen hoe ver je van de inslag bent
https://www.bbc.com/news/world-europe-60551140quote:Ukraine invasion: Would Putin press the nuclear button?
By Steve Rosenberg - BBC News, Moscow
Russia's President Vladimir Putin has just put his country's nuclear forces on "special" alert
Let me begin with an admission. So many times, I've thought: "Putin would never do this." Then he goes and does it.
"He'd never annex Crimea, surely?" He did.
"He'd never start a war in the Donbas." He did.
"He'd never launch a full-scale invasion of Ukraine." He has.
I've concluded that the phrase "would never do" doesn't apply to Vladimir Putin.
And that raises an uncomfortable question:
"He'd never press the nuclear button first. Would he?"
It's not a theoretical question. Russia's leader has just put his country's nuclear forces on "special" alert, complaining of "aggressive statements" over Ukraine by Nato leaders.
Listen closely to what President Putin has been saying. Last Thursday when he announced on TV his "special military operation" (in reality, a full-scale invasion of Ukraine), he delivered a chilling warning:
"To anyone who would consider interfering from the outside - if you do, you will face consequences greater than any you have faced in history."
"Putin's words sound like a direct threat of nuclear war," believes Nobel Peace Prize laureate Dmitry Muratov, chief editor of the Novaya Gazeta newspaper.
"In that TV address, Putin wasn't acting like the master of the Kremlin, but the master of the planet; in the same way the owner of a flash car shows off by twirling his keyring round his finger, Putin was twirling the nuclear button. He's said many times: if there is no Russia, why do we need the planet? No one paid any attention. But this is a threat that if Russia isn't treated as he wants, then everything will be destroyed."
Pictured in 2005, Russian President Vladimir Putin watches the launch of a missile during military exercises aboard the "Pyotr Veliky" nuclear missile cruiserImage source, AFP via getty images
Image caption,
Mr Putin, pictured watching a missile launch in 2005, could resort to more desperate measures if his war in Ukraine is perceived to be failing
In a 2018 documentary, President Putin commented that "…if someone decides to annihilate Russia, we have the legal right to respond. Yes, it will be a catastrophe for humanity and for the world. But I'm a citizen of Russia and its head of state. Why do we need a world without Russia in it?"
Fast forward to 2022. Putin has launched a full-scale war against Ukraine, but the Ukrainian armed forces are putting up stiff resistance; Western nations have - to the Kremlin's surprise - united to impose potentially crippling economic and financial sanctions against Moscow. The very existence of the Putin system may have been put in doubt.
"Putin's in a tight spot," believes Moscow-based defence analyst Pavel Felgenhauer. "He doesn't have many options left, once the West freezes the assets of the Russian Central bank and Russia's financial system actually implodes. That will make the system unworkable.
"One option for him is to cut gas supplies to Europe, hoping that will make the Europeans climb down. Another option is to explode a nuclear weapon somewhere over the North Sea between Britain and Denmark and see what happens."
If Vladimir Putin did choose a nuclear option, would anyone in his close circle try to dissuade him? Or stop him?
"Russia's political elites are never with the people," says Nobel laureate Dmitry Muratov. "They always take the side of the ruler."
And in Vladimir Putin's Russia the ruler is all-powerful. This is a country with few checks and balances; it's the Kremlin that calls the shots.
"No one is ready to stand up to Putin," says Pavel Felgenhauer. "We're in a dangerous spot."
The war in Ukraine is Vladimir Putin's war. If the Kremlin leader achieves his military aims, Ukraine's future as a sovereign nation will be in doubt. If he is perceived to be failing and suffers heavy casualties, the fear is that could prompt the Kremlin to adopt more desperate measures.
Especially if "would never do" no longer applies.
Tering. Hij zou wel eens de Noordzee kunnen gebruiken om een nuke te droppen om ons te laten zien dat het menens is. Ter demonstratie.quote:Op maandag 28 februari 2022 19:51 schreef Digi2 het volgende:
Interessante discussie. Vooral de waarschijnlijkheid een kleine kernbom op zee te laten ontploffen door Putin. Dat dit een standaard doctrine was van het regime wist ik niet. Nu je het weet boeit het ook niet zoveel, het heeft vooral effect bij onverwacht.
Vanaf 16 min
De-escalation through nuclear escalation
Yepquote:Op maandag 28 februari 2022 23:51 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Tering. Hij zou wel eens de Noordzee kunnen gebruiken om een nuke te droppen om ons te laten zien dat het menens is. Ter demonstratie.
We kunnen testen wat het doet met wat wappies. Die geloven toch niet in iets dat "nucleair" heet.quote:Op maandag 28 februari 2022 18:42 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja joh bij een kernontploffing zal onder de tafel kruipen wel helpen.
Nou, die denken dat het gewoon heel veel TNT is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
We kunnen testen wat het doet met wat wappies. Die geloven toch niet in iets dat "nucleair" heet.
Neu, TNT bevat 2 keer de letter T net zoals de achternaam van Mark (jawel) Rutte. Toeval? Denk ut niequote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:58 schreef Wantie het volgende:
Nou, die denken dat het gewoon heel veel TNT is.
Ook best schadelijk...
Ik wilde al die ongevaccineerden al naar het Oostfront sturen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:54 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
We kunnen testen wat het doet met wat wappies. Die geloven toch niet in iets dat "nucleair" heet.
Toch…quote:Op dinsdag 1 maart 2022 15:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Neu, TNT bevat 2 keer de letter T net zoals de achternaam van Mark (jawel) Rutte. Toeval? Denk ut nie
De N komt na de M en ja hoor die M is de eerste letter van Mark Rutte. Schop je oma tegen de schenen dit is 1000% geen toeval!!!
TNT komt ook weer uit de koker van de hoge heren die ons proberen te besturen. #jehebthetdooralsjehetziet #deepstate #pedo #sperma
Zowel de VS als Rusland hebben altijd een deel van hun kernwapens op scherp staan. In dat kader is het bevel van Poetin meer bedoeld als een psychologische aanval op het westen. En met redelijk succes als je het een en ander leest of fora en dergelijke.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 00:06 schreef havanagila het volgende:
Topictitel klopt voor geen meter. Poetin heeft de paraatheid van bepaalde troepen verhoogd. Geen kernwapens in stelling gebracht of "op scherp" gezet.....
Hun immuun systeem houden de kogels en bommen wel tegen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 07:43 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik wilde al die ongevaccineerden al naar het Oostfront sturen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.„Dat Europa een bedreiging zou zijn voor Rusland, is een hersenspinsel van Poetin. Daar ga ik op geen enkele manier in mee.”
https://www.telegraaf.nl/(...)-geen-reeel-scenario
Als dit geen vertrouwen geeft![]()
Dat lijkt het meest aannemelijke.quote:Op woensdag 2 maart 2022 08:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zowel de VS als Rusland hebben altijd een deel van hun kernwapens op scherp staan. In dat kader is het bevel van Poetin meer bedoeld als een psychologische aanval op het westen. En met redelijk succes als je het een en ander leest of fora en dergelijke.
Nou, even wachten wat de NPO zegt. Dan geloof ik het pas.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:38 schreef Saekerhett het volgende:
Gelukkig maar, want als de Nederlandse overheid iets zegt, klopt het altijd.
Als Rutte het nog even wil bevestigen weet je zeker dat je besodemieterd wordtquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:45 schreef thedeedster het volgende:
Nou, even wachten wat de NPO zegt. Dan geloof ik het pas.
Zeker een ex minister van Financien die 5.700.000.000 aan bonnetjes niet kan vindenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:38 schreef Saekerhett het volgende:
Gelukkig maar, want als de Nederlandse overheid iets zegt, klopt het altijd.
Er zit logica in zijn argument dat hij bereid is tot het inzetten van nucleare wapens als Rusland dreigt vernietigd te worden. Wat er nu aan de hand is is dat Rusland een offensief uitvoert, en dreigt met een nucleaire oorlog als het westen er zich mee bemoeit.quote:Op maandag 28 februari 2022 23:25 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-60551140
Lachen joh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |