Die lafbek zit ergens waar ze hem niet kunnen vinden en rakenquote:Op zondag 27 februari 2022 14:39 schreef -Sigaartje het volgende:
Een bom uit de ruimte op zijn dasha als hij daar zit lijkt me toch niet zo moeilijk?
Wie weet? Hij lijkt compleet van het padje af nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:40 schreef NgInE het volgende:
Nou, dan brengen wij ze ook in een staat van paraatheid. Dan is het probleem opgelost.
Putin wil een hoop, maar koning zijn van een hoopje puin is niet zijn doel lijkt mij.
Stonden ze daarvoor op de losse flodder-stand dan?quote:nucleaire afschrikkingswapens klaar te zetten en op scherp te zetten
Is best een slimme man hoor: die Putin. Druk uitoefenen kan hij prima, maar hij komt niet suïcidaal op mij over.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie weet? Hij lijkt compleet van het padje af nu.
Als ik je nooit meer hoor; ik vond jou een hele fijne userquote:Op zondag 27 februari 2022 14:42 schreef quirina het volgende:
Ik ga Ff stukje wandelen. De lucht is nog mooi blauw,
Ok, het is een slimme gek.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:47 schreef NgInE het volgende:
[..]
Is best een slimme man hoor: die Putin. Druk uitoefenen kan hij prima, maar hij komt niet suïcidaal op mij over.
https://apnews.com/articl(...)2b6afbe5a2f936725550quote:Op zondag 27 februari 2022 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik lees helemaal niks op de originele bronnen. AP en Reuter dus.
Zou het een hoax zijn van de NOS?
Je snapt ook wel dat zo iets helemaal escaleert en vanuit elke Russische onderzeeër ballistische raket met kernkoppen afgevuurd zullen worden. Dit wordt dan duidelijk de ondergang van de gehele wereld.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:06 schreef raptorix het volgende:
Niets om je zorgen over te maken, als hij een Nuke afvuurt dan schieten er 500 terug en dat weet hij.
Ben het niet vaak met je eens maar nu wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:19 schreef Werkperd het volgende:
4. dag falen en dan nog kernwapens inzetten alsof Oekraïne de agressor is en Rusland aanvalt...
Die man is compleet dronken geraakt van zijn machtslust. Zijn psychische toestand is zorgelijk.
Je en dat defacto er dus niemand iets mee opschiet.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je snapt ook wel dat zo iets helemaal escaleert en vanuit elke Russische onderzeeër ballistische raket met kernkoppen afgevuurd zullen worden. Dit wordt dan duidelijk de ondergang van de gehele wereld.
JA WAT IS HET HET NU, WEL OF NIET!quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Mijn hoop in de mensheid is weer hersteld.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:23 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je eens maar nu wel.
Dat is nu juist de dreiging waardoor de boel in balans blijft. Je weet namelijk dat je bij de inzet van nucleaire wapens ook zelf verliest. Mutual assured destruction (MAD)quote:Op zondag 27 februari 2022 15:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je snapt ook wel dat zo iets helemaal escaleert en vanuit elke Russische onderzeeër ballistische raket met kernkoppen afgevuurd zullen worden. Dit wordt dan duidelijk de ondergang van de gehele wereld.
Dat zijn veel dictators. Een dictator wil macht. Als je de wereld aan puin schiet dan is er niet zo veel om je macht op uit te oefenen. Zelfs een gek wil dat niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 14:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ok, het is een slimme gek.
Ik dacht zo'n beetje hetzelfde: "De lucht is nu nog niet radioactief. Laat ik nog even gaan wandelen."quote:Op zondag 27 februari 2022 14:42 schreef quirina het volgende:
Ik ga Ff stukje wandelen. De lucht is nog mooi blauw,
Geef mij maar de schuld. En nu Putin oppakken en vierendelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:52 schreef Tengano het volgende:
Het is allemaal de schuld van jullie westerlingen.
[ afbeelding ]
Neem je wel een paraplu mee?quote:Op zondag 27 februari 2022 15:51 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik dacht zo'n beetje hetzelfde: "De lucht is nu nog niet radioactief. Laat ik nog even gaan wandelen."
Boosheid maakt blind.quote:Op zondag 27 februari 2022 15:46 schreef NgInE het volgende:
[..]
Dat zijn veel dictators. Een dictator wil macht. Als je de wereld aan puin schiet dan is er niet zo veel om je macht op uit te oefenen. Zelfs een gek wil dat niet.
Je hebt wel onderzeeboten die nucleaire raketten bij zich hebben:quote:Op zondag 27 februari 2022 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:
hij wordt bang nu. mooi zo.
trouwens, een nuceaire onderzeeër heeft geen nukes aan boord volgens mij. die draait op nucleaire energie.
ah okee.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je hebt wel onderzeeboten die nucleaire raketten bij zich hebben:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile_submarine
Maar nu staan ze nog gereder.quote:
Ja, maar het feit dat hij het nu zo benadrukt is wel een beetje eng.quote:
Mwah, volgens mij staan die helemaal niet standaard schietklaar, en gaan er eerst een heleboel veiligheidsprocedures aan vooraf voordat iemand daadwerkelijk kan afvuren.quote:
Of het gaat om tactische wapens.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij staan die helemaal niet standaard schietklaar, en gaan er eerst een heleboel veiligheidsprocedures aan vooraf voordat iemand daadwerkelijk kan afvuren.
Nu zouden een aantal van die dingen dus echt schietklaar richting het westen gericht staan dus.
Althans, dat is hoe ik het voor me zie.
Zouden er altijd een paar op scherp moeten staan om gelijk te kunnen reageren als ze zelf worden aangevallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij staan die helemaal niet standaard schietklaar, en gaan er eerst een heleboel veiligheidsprocedures aan vooraf voordat iemand daadwerkelijk kan afvuren.
Nu zouden een aantal van die dingen dus echt schietklaar richting het westen gericht staan dus.
Althans, dat is hoe ik het voor me zie.
Het is gerederder.quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)staat-van-paraatheidquote:Op zondag 27 februari 2022 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik lees helemaal niks op de originele bronnen. AP en Reuter dus.
Zou het een hoax zijn van de NOS?
Nee, de mobiele ICBMs (bvb RT-2PM2 Topol-M ) bevinden zich normaal in central storage. Idem voor de tactische nukes.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 14:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Deze nog maar snel even luisteren dan
Carrière maken...quote:
Ohquote:
De atoom bom op Japan was hier in de EU te meten.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:10 schreef Bocaj het volgende:
Als ergens in de Oekraïne zo'n nucleaire bom valt in hoeverre zal dat Europa reiken?
Maar natuurlijk gaat dat ook een stuk Rusland in...
Angst voor represailles houdt die woede in bedwang. Daar zit zelfs een hele wetenschap achter:quote:Op zondag 27 februari 2022 16:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Boosheid maakt blind.
Blinde woede dus.
Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mutual_assured_destructionquote:Mutual(ly) assured destruction (MAD)[1] (wederzijdse gegarandeerde vernietiging) is de militaire strategie die ervan uitgaat dat een gebruik van nucleaire wapens op grote schaal door een van twee zijden in een oorlog zou resulteren in de vernietiging van zowel de aanvaller als de verdediger. Het is gebaseerd op het idee dat het dreigen met zware wapens nodig is om te voorkomen dat de ander diezelfde wapens gebruikt. Zo ontstaat een afschrikkingsevenwicht (balance of terror), dat beide zijden af zou houden van een aanval. Vooral tijdens de Koude Oorlog werd van de MAD-strategie gebruikgemaakt.
meetbaar zegt niks over hoe schadelijk het is. De vulkaanuitbarsting bij nieuwzeeland was hier ook meetbaar in luchtdruk. Ben jij erdoor gewond geraakt?quote:Op zondag 27 februari 2022 17:35 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De atoom bom op Japan was hier in de EU te meten.
Zeg dat genoeg voor je als er een dichterbij word af geschoten ?
En die in Japan was zelfs nog een kleintje .
Laat ik het zo zeggen.
Veel gemuteerde kinderen en velen mensen zullen radioactieve besmet .
De grond naar de klote en lucht is meer vervuilt.
Positief is wel dat de klimaatakkoord van de klimaat gekken kunnen gaan negeren.
En als we geluk hebben is er ook geen straat verlichting .
Dan geven sommige mensen zelf wel licht.
O voor ik vergeet een atoom bom geeft ook emp af dus alle electrische wagens rijden niet meer.
Alleen de ouwe zooi wat geen computer nodig heeft zal nog kunnen werken.
En nee smartwatch en je telefoon heb je ook niks meer aan.
Zo nu je het weet ?
Zullen we even met atoom bommen gaan spelen ?
Hij loopt te spelen met nukes. Hoe moet je dat anders omschrijven?quote:Op zondag 27 februari 2022 14:47 schreef NgInE het volgende:
[..]
Is best een slimme man hoor: die Putin. Druk uitoefenen kan hij prima, maar hij komt niet suïcidaal op mij over.
ik denk eerder een stad in oekraine, de nato zal dan nog steeds niks doen...quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Mocht het daadwerkelijk tot het afvuren van een kernwapen komen dan zie ik Polen, Duitsland, België of de Verenigde staten als de meest waarschijnlijke doelwitten.
In alle gevallen zijn wij in Nederland in ieder geval redelijk veilig.
Al is de ramp in dat geval nog steeds niet te overzien natuurlijk.
Ik denk dat dat dan nog meevalt. Fallout bij een enkele kernbom is ook weer niet extreem. Tsjenobyl was een stuk schadelijker.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:10 schreef Bocaj het volgende:
Als ergens in de Oekraïne zo'n nucleaire bom valt in hoeverre zal dat Europa reiken?
Een nucleair zeeconflict lijkt me waarschijnlijker...quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Mocht het daadwerkelijk tot het afvuren van een kernwapen komen dan zie ik Polen, Duitsland, België of de Verenigde staten als de meest waarschijnlijke doelwitten.
De kans dat het vrij vlot verder escaleert is dan behoorlijk groot aanwezig.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Verder zullen wij in NL er geen schade aan ondervinden, hooguit economische schade.
er zijn al hele grote stukken nuclear vervuilt in de wereld. Veel eilanden, in de VS een heel groot stuk, in rusland en de stannen ook hele grote stukken grond nuclear vervuilt.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De kans dat het vrij vlot verder escaleert is dan behoorlijk groot aanwezig.
En onderschat de economische schade niet als hele stukken van de wereld opeens niet bewoonbaar meer zijn en ook niet meer bruikbaar voor landbouw.
Je vergeet een enorme vluchtelingenstroom nog, Als veertig miljoen Oekraïners op de vlucht slaan dan verbleekt elke stroom die we tot nog toe gehad hebben. ver economische problemen gesproken dus.
Hij wil een zo goed mogelijke onderhandelingspositie hebben straks als de diplomatieke gesprekken beginnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij loopt te spelen met nukes. Hoe moet je dat anders omschrijven?
Ik weet wel dat voor de week om is, we een totale nucleaire 3e wereldoorlog te pakken hebben met alleen nog rook, vuur en as, dit escaleert in razend tempo...quote:Op zondag 27 februari 2022 17:14 schreef BeriBeri het volgende:
Wat is dat voor loos gedreig van dat zielige dictatortje
Een paar minuten nadat hij zo'n ding afvuurt is zijn geliefde Sovjetrijk een hoop as ;')
ik ga dan nog gauw even mijn netflix series afkijken voordat dat te laat is.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:18 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Ik weet wel dat voor de week om is, we een totale nucleaire 3e wereldoorlog te pakken hebben met alleen nog rook, vuur en as, dit escaleert in razend tempo...
Doe maar niet mee met deze discussie.quote:Op zondag 27 februari 2022 17:10 schreef Bocaj het volgende:
Als ergens in de Oekraïne zo'n nucleaire bom valt in hoeverre zal dat Europa
quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
Duitsland, België
in Nederland in ieder geval redelijk veilig.
Goede inhoudelijke reactie hoor.quote:
Naja we zitten zeg maar 100km van België en 100km van Duitsland gemiddeld.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Goede inhoudelijke reactie hoor.
Verder van Brussel en Berlijn volgens mij.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:11 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Naja we zitten zeg maar 100km van België en 100km van Duitsland gemiddeld.
quote:Russia State Media Gears Up for a War ‘Against the West’
One Kremlin propagandist even suggested that the struggle for Ukraine will end in a “nuclear conflict” between Russia and NATO.
Omdat?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef hanskraaijjr het volgende:
[..]
Doe maar niet mee met deze discussie.
De typhoon klasse als die nog in de vaart is heeft wel ballistische raketten. En de Borei klasse ook.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:19 schreef pokkerdepok het volgende:
hij wordt bang nu. mooi zo.
trouwens, een nuceaire onderzeeër heeft geen nukes aan boord volgens mij. die draait op nucleaire energie.
In de jaren 60 vlogen er 24 uur per dag B52's rond met scherpe kernbommen.quote:Op zondag 27 februari 2022 16:54 schreef descon het volgende:
[..]
Zouden er altijd een paar op scherp moeten staan om gelijk te kunnen reageren als ze zelf worden aangevallen.
Als hij besluit tot lanceren is er geen weg meer terug. Dan zijn wij niet veilig omdat Amsterdam, Rotterdam en Den Haag iig doelwit zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:02 schreef Tomatenboer het volgende:
misschien alleen Rotterdam die andere twee zijn niet relevantquote:Op zondag 27 februari 2022 21:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als hij besluit tot lanceren is er geen weg meer terug. Dan zijn wij niet veilig omdat Amsterdam, Rotterdam en Den Haag iig doelwit zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |