Ik neem aan dat militairen geen keuze hebben. Befehl ist befelh. Ik hoop dat je gelijk hebt. Het lijkt echter wel op een strategische keuze.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de betere militairen en generaals zelf niet willen gaan, dus sturen de jonkies maar, daar zit echt geen slimme strategische keuze achter.
Blijf eens met de poten van (het gas van) Groningen af. Groningen wordt hier net zo beschouwd. als zou heel Oekraïne door Rusland bezet zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Mij lijkt dat minimaal nu het volgende moet gebeuren:
- Zweden en Finland asap opnemen in artikel 5 van NATO
- Oekraïne blijven voorzien van zoveel mogelijk wapens en Intel
- Rusland en Belarus volledig economisch isoleren
- gasproductie Groningen op 100%
- LNG enorm uitbreiden
- alle wapenfabrieken op volle kracht laten draaien
- NATO brigades in Baltische Staten en Noord-oost Polen
Doen we dit niet dan is WO3 aanstaande ben ik bang
Zoals ik al aangaf, China wilde Rusland in die oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:16 schreef halfway het volgende:
https://www.washingtontim(...)raine-crisis-russia/
En het wordt groter en groter.
Als ie zo graag Poetin wil pijpen. Dan moet ie lekker naar Moskou gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:18 schreef HeatWave het volgende:
Die ironie, Putin veroordelen (terecht) maar tegelijkertijd democratisch gekozen politieke tegenstanders spreekrecht willen ontnemen, nee, dan wordt NL echt geen 2de dictatuur hoor.
En nee, ik ben niet pro Baudet, voor we die framing weer krijgen, maar wees blij dat mensen hier nog wel mogen zeggen wat ze willen itt Rusland waar je meteen naar de Goelag moet.
Denk dat de EU die vluchtelingenstroom niet zo'n heel grote ramp vindt. Je hebt nu niet te maken met tienduizenden mensen die lastig te integreren zijn, een of andere niet-compatible ideologie aanhangen, etc.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:17 schreef BMW1993 het volgende:
Als de oorlog eindigt binnen enkele dagen kan je het land nog redelijk sparen, en zal de vluchtelingenstroom beperkt blijven tot ongeveer 200.000.
Als dit net zo'n langslepend conflict gaat worden als Syrië dat was, dan zie ik het somber in.
Meer mensen zullen vluchten, en in een kapot geschoten land zonder wegen, woningen en voorzieningen kan je niet wonen.. Gelukkig zijn er nog geen bombardemensen op burgerdoelen. Rusland lijkt die redelijk te sparen tot nu toe.
Allemaal prima, ik vind ook dat ie normaal moet doen, maar oproepen om hem te weren uit de 2de kamer is gewoon ondemocratisch, hoe fout je zijn teksten ook vindt.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ie zo graag Poetin wil pijpen. Dan moet ie lekker naar Moskou gaan.
Inderdaad. Voor je het weet komt Putin de Groningers bevrijden omdat ze onderdrukt en misbruikt worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Blijf eens met de poten van (het gas van) Groningen af. Groningen wordt hier net zo beschouwd. als zou heel Oekraïne door Rusland bezet zijn.
Het is wel een vreemde spagaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:18 schreef HeatWave het volgende:
Die ironie, Putin veroordelen (terecht) maar tegelijkertijd democratisch gekozen politieke tegenstanders spreekrecht willen ontnemen, nee, dan wordt NL echt geen 2de dictatuur hoor.
En nee, ik ben niet pro Baudet, voor we die framing weer krijgen, maar wees blij dat mensen hier nog wel mogen zeggen wat ze willen itt Rusland waar je meteen naar de Goelag moet.
Je weet dat als je de gasproductie in Groningen op 100% zet je een extreme overcapaciteit hebt? Dat lijkt mij wat onnodigquote:Op zondag 27 februari 2022 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Mij lijkt dat minimaal nu het volgende moet gebeuren:
- Zweden en Finland asap opnemen in artikel 5 van NATO
- Oekraïne blijven voorzien van zoveel mogelijk wapens en Intel
- Rusland en Belarus volledig economisch isoleren
- gasproductie Groningen op 100%
- LNG enorm uitbreiden
- alle wapenfabrieken op volle kracht laten draaien
- NATO brigades in Baltische Staten en Noord-oost Polen
Doen we dit niet dan is WO3 aanstaande ben ik bang
Dat is dus niet waar. Ze schieten ook gewoon flatgebouwen waar Oekraïners wonen aan flarden en jij noemt dat geen burgerdoelen?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:17 schreef BMW1993 het volgende:
Als de oorlog eindigt binnen enkele dagen kan je het land nog redelijk sparen, en zal de vluchtelingenstroom beperkt blijven tot ongeveer 200.000.
Als dit net zo'n langslepend conflict gaat worden als Syrië dat was, dan zie ik het somber in.
Meer mensen zullen vluchten, en in een kapot geschoten land zonder wegen, woningen en voorzieningen kan je niet wonen.. Gelukkig zijn er nog geen bombardemensen op burgerdoelen. Rusland lijkt die redelijk te sparen tot nu toe.
Gewoon zijn verhaaltje laten doen en dat vervolgens naast je neerleggen en niet in de media volle bak uitlichten als die weer wat controversieels zegt. Dat geilt die alleen maar op als het weer eens over hem gaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal prima, ik vind ook dat ie normaal moet doen, maar oproepen om hem te weren uit de 2de kamer is gewoon ondemocratisch, hoe fout je zijn teksten ook vindt.
Ken je geschiedenis.quote:
Want Putin zal uit zichzelf zeggen: "weet je wat, laten we terugtrekken en owja jongens, ik stap uit mezelf op als leider!"quote:Op zondag 27 februari 2022 11:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar dat maakt nog niet dat ik 'hoop' op zoveel mogelijk doden zoals jij.
Een duik in je postgeschiedenis vertelt anders...quote:Op zondag 27 februari 2022 11:18 schreef HeatWave het volgende:
En nee, ik ben niet pro Baudet, voor we die framing weer krijgen,
Als mensenlevens je toch al niet boeien, waarom zou je dan tweede garnituur sturen?quote:Op zondag 27 februari 2022 11:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de betere militairen en generaals zelf niet willen gaan, dus sturen de jonkies maar, daar zit echt geen slimme strategische keuze achter.
Ik wou net zeggen. Al geno ga beelden gezien van behoorlijk in puin geschoten flats en huizen.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar. Ze schieten ook gewoon flatgebouwen waar Oekraïners wonen aan flarden en jij noemt dat geen burgerdoelen?
Kan helemaal kloppen. China gaat voor de lange termijn. Leestip:https://books.google.com/(...)html?id=grGMAwAAQBAJquote:Op zondag 27 februari 2022 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, China wilde Rusland in die oorlog.
"Gewoon doen, Vlad, wij dekken je rug".
En dan straks lekker alle industrie in Rusland overnemen. Over 5 jaar is heel Rusland een marionet van China.
was toch iets met kerstavond, of was dat weer een andere die toen afgemaakt werd met zijn familiequote:
Het is een plaatje van gisteren middag.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Russen mogen in hele EU toch niet meer vliegen? Dus ook niet over Nederland etc?
Ik: 'Oekraïne moet zichzelf verdedigen. Ze hebben geen andere keus'.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want Putin zal uit zichzelf zeggen: "weet je wat, laten we terugtrekken en owja jongens, ik stap uit mezelf op als leider!"
neenquote:Op zondag 27 februari 2022 11:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een duik in je postgeschiedenis vertelt anders...
Nee, maar misschien zal iemand (of waarschijnlijk meerdere iemanden) hem ervan 'overtuigen' om 'uit gezondheidsreden af te treden'.quote:Op zondag 27 februari 2022 11:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want Putin zal uit zichzelf zeggen: "weet je wat, laten we terugtrekken en owja jongens, ik stap uit mezelf op als leider!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |