Ik kijk een aantal livestreams en daar is niets van dit alles te zien. Dit is in ieder geval niet nu en niet in Kiev.quote:
Het is gewoon je eigen mening dus.quote:
In oorlog gelden geen regels en in dit soort landen krijg je gewoon een geweer in je handen gedrukt en een helm op en de bus in gepropt en op het slagveld weer uitgeladen, je krijt effe snel te horen waar de trekker zit en hoe je moet richten. Succes.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Strikt genomen is dit dan ook niet waar, want in een leger dienen geen kinderen.
Kan mij wel voorstellen dat in het aanvalsleger genoeg "onervaren" soldaten zitten die menen dat ze op een reddingsmissie zijn.
Lijkt me beter om dat soort gekkigheid buiten NWS te houden.quote:
Conscript reporting!quote:
Precies, het is met de stedelijke oorlogsvoering in bijvoorbeeld Kiev of Kharkiv haast onmogelijk voor de Russen om niet andere Russen te doden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dus ook in Kharkiv (ongeveer een derde van de bevolking), Kyiv (15%) en Odesa (30%). Hij kan niet zomaar een tapijt van bommen neerleggen zonder ook heel veel Russen te doden.
Die was gister nog in Kiev. Ben benieuwd naar z'n video'squote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:24 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Beste stukje Bald and Bankrupt
Ik vraag mij af of wij in Nederland nog wel schuilkelders hebben. Daar hoor je niks over.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ukraine barst van de schuilkelders die nog stammen van uit de koude oorlog. Hopelijk beperkt dat het aantal slachtoffers.
Ja zou het? Ik denk dat je het opportunisme van het Westen onderschat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:24 schreef Ulx het volgende:
Poetin kan de steden niet in puin schieten. Dan komt Rusland nooit meer terug in de moderne wereld. Dan blijven ze buiten SWIFT, dan worden er geen zaken meer gedaan met de Russische Centrale Bank. Niet zolang Poetin aan de macht is.
Ergens hoop ik dat ze het nu pas melden maar dat die luchtdoelraketten daar al lang zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
NOg rustig in Kiev lijkt het op de cams.
Kan mij niet voorstellen (wellicht naïeve?) dat ze met die Stalinorgels bewust lukraak gaan schieten. Dan gaat ook het Westen escaleren.
Anderzijds moeten de Russen wel opschieten, het Westen is onderweg met veel luchtdoel en anti tankwapen raketten.
Dit dus, op dag 1 hadden ze een special forces paratroopers unit ingezet om een vliegveld te bezetten. Die zijn nu allemaal dood omdat de versterking die per land had moeten arriveren dus niet kwam. Special forces zijn schaars en kostbaar om te trainen, dit was een enorme verspilling van mensenlevens en resources en heeft niets opgeleverd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:15 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat is echt onzin, waarom zou je slecht getrainde soldaten sturen naar het front en je tegenstanders daarmee ontzettend motiveren?
De Russen zullen gewoon hebben gedacht dat dit een walkover zou zijn en hebben gewoon wat conscripts gestuurd om steden tijdelijk te bezetten, terwijl de elite troepen snel door stoten naar het westen van Oekraïne.
hoop ergens dat ze niet weten hoe dat ding werkt die Stalinorgels .. en dat ze hem richting Belarus zetten of wat dan ook :-)quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
NOg rustig in Kiev lijkt het op de cams.
Kan mij niet voorstellen (wellicht naïeve?) dat ze met die Stalinorgels bewust lukraak gaan schieten. Dan gaat ook het Westen escaleren.
Anderzijds moeten de Russen wel opschieten, het Westen is onderweg met veel luchtdoel en anti tankwapen raketten.
Wij hebben een hele fraaie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:28 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of wij in Nederland nog wel schuilkelders hebben. Daar hoor je niks over.
We hebben niet eens huizen voor iedereen; laat staan schuilkeldersquote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:28 schreef fjs het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of wij in Nederland nog wel schuilkelders hebben. Daar hoor je niks over.
Dus zal hij afgezet moeten worden door horden woedende Russen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:24 schreef Ulx het volgende:
Poetin kan de steden niet in puin schieten. Dan komt Rusland nooit meer terug in de moderne wereld. Dan blijven ze buiten SWIFT, dan worden er geen zaken meer gedaan met de Russische Centrale Bank. Niet zolang Poetin aan de macht is.
Nee, dat kan niet zolang het NATO gebied niet wordt aangevallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:11 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja op zich zou de NAVO mee kunnen doen natuurlijk zolang je maar niet Russisch grondgebied schendt.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:28 schreef fjs het volgende:
Geen idee of een deel ook gesloten/gesloopt is, of dat de meeste gewoon bruikbaar zijn zodra je de opslagzooi eruit haalt.quote:Officieel zijn er in Nederland geen openbare schuilkelders meer. Halverwege de jaren tachtig, na afloop van de Koude Oorlog, zette het ministerie van Binnenlandse Zaken een streep onder het schuilkelderbeleid. Nederlandse schuilkelders worden steeds vaker voor andere doeleinden gebruikt zoals opslag, archivering en het onderbrengen van servers.
Er is geen enkele NLD F35 gestationeerd aan de oostgrens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dit is typisch zoiets waar ze plausible deniability voor hebben, want ga het maar eens bewijzen, maar we weten allemaal dat er intelligence verzameld en gedeeld wordt.![]()
Waarom denk je dat die F-35's van de Nederlandse Luchtmacht daar aan de oostgrens gestationeerd zijn? Dat zijn vliegende sensor- en dataverzamelingsplatformen. Eergisteren bij Op1 werd zoveel al gezegd door Luitenant-generaal Luyt.
Ook niet zo motiverend voor hun Russische collega's.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus, op dag 1 hadden ze een special forces paratroopers unit ingezet om een vliegveld te bezetten. Die zijn nu allemaal dood omdat de versterking die per land had moeten arriveren dus niet kwam. Special forces zijn schaars en kostbaar om te trainen, dit was een enorme verspilling van mensenlevens en resources en heeft niets opgeleverd.
Wellicht zal dat Putin een ongelooflijke rotzorg zijn. Die man denkt niet zoals de gemiddelde FOK!artiest natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:24 schreef Ulx het volgende:
Ik weet dat het oude gemeentehuis hier ter stede er eentje heeft. Maar of die nog onderhouden worden ed? Ik vraag het me af.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 22:28 schreef fjs het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |