Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Sancties hebben natuurlijk ook voor de EU gevolgen. Illusie om te denken dat je Rusland kunt isoleren, zonder daar zelf iets van te merken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:30 schreef halfway het volgende:
Afsluiten van Swift betekent ook dat Rusland zijn leningen niet meer kan betalen de ING heeft voor 5 miljard uitstaan en ook de Rabobank heeft leningen lopen.
Dit gaat dus ook gevolgen hebben voor ons.
Dat spul bewaren ze voor wanneer de NAVO er genoeg van heeft.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat mij trouwens nog meer opvalt is dat de Russen nu veel oude zooi gebruiken en dat weinig modern materieel te zien is.
Ik heb nog geen T-90 of de T-14 Armata gesignaleerd.
En ik hoorde bij VI volgens mij ook nog iets over gevolgen voor Ajax.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:30 schreef halfway het volgende:
Afsluiten van Swift betekent ook dat Rusland zijn leningen niet meer kan betalen de ING heeft voor 5 miljard uitstaan en ook de Rabobank heeft leningen lopen.
Dit gaat dus ook gevolgen hebben voor ons.
Die man verdient een standbeeldquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Diep onder de indruk van het leiderschap van Zelensky
Wat een eindbaas
Drama.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En ik hoorde bij VI volgens mij ook nog iets over gevolgen voor Ajax.
Even opgezocht: Russische invasie in Oekrane heeft mogelijk financile gevolgen voor Ajax
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een eindbaas
Het zou mij niet verbazen dat ze binnenkort tapijtbombardementen gaan uitvoeren.quote:
Meen eens. Rusland heeft olie zat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef kurk_droog het volgende:
Dat de Russen zonder brandstof staan is echt dikke onzin en puur elk stukje hoop aanpakken hier.
En nee, dat ene filmpje is geen bewijs
Kan ons koningshuis nog iets van leren i.p.v. gelijk naar Engeland te vluchten.quote:
Pijnlijk. Die vrouw stond ook op de frontpage van nu.nl op de ochtend van de invasiequote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Goed voorbeeld van fake nieuws wat vanuit het westen verspreid wordt(ze hebben het zelfs niet eens gewijzigd).
https://www.theguardian.c(...)utin-presses-forward
Dit is een terecht frame, maar een frame. Hij is of ziet zichzelf evengoed als (mogelijk) slachtoffer van een grotere pestkop (VS/NATO), waartegen ie in verweer komt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:13 schreef Claudia_x het volgende:
maar waarom zou je je alsmaar moeten onderwerpen aan een grote pestkop?
Dit was toch juist weer fake fake news?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Goed voorbeeld van fake nieuws wat vanuit het westen verspreid wordt(ze hebben het zelfs niet eens gewijzigd).
Dus ze staan niet kurk droog?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef kurk_droog het volgende:
Dat de Russen zonder brandstof staan is echt dikke onzin en puur elk stukje hoop aanpakken hier.
Dat een pestkop dat roept, betekent niet dat-ie gelijk heeft. Of je moet een moreel relativist zijn...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit is een terecht frame, maar een frame. Hij is of ziet zichzelf evengoed als (mogelijk) slachtoffer van een grotere pestkop (VS/NATO), waartegen ie in verweer komt.
Klopt, gelukkig komt het bewijs ook van de Britse inlichtingendienstenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef kurk_droog het volgende:
Net of je naar papieren en een foto van uit een oorlogsmuseum van 80 jaar terug zit te loerenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat doet een Chief of Staff in UkraineWaarom zit hij niet veilig vanuit Rusland zijn troepen aan te sturen
[ twitter ]
Moeten ze maar pas leveren als ze hun geld hebben, ik kan ook niet naar de jumbo en bij de kassa zeggen hier heb je een bankgarantie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Drama.
En ze hebben het daar al zo zwaar, door Overmars enzo.
Ook bij de voetbalclub Chelsea zijn er grote zorgen. Hun jaaaaarenlange hoofdsponsor, een vrind van Poetin, staat op de zwarte lijst.
Ja, doorzichtige poging van Kremlintrollen om desinformatie te verspreiden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:38 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dit was toch juist weer fake fake news?
Bankgarantiesquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Drama.
En ze hebben het daar al zo zwaar, door Overmars enzo.
Ook bij de voetbalclub Chelsea zijn er grote zorgen. Hun jaaaaarenlange hoofdsponsor, een vrind van Poetin, staat op de zwarte lijst.
Eens, maar met een cynische blik op het handelen van onszelf kan ik 'm ook geen ongelijk geven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:38 schreef Claudia_x het volgende:
Dat een pestkop dat roept, betekent niet dat-ie gelijk heeft. Of je moet een moreel relativist zijn...
Is ook al een paar keer voorbij gekomenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat doet een Chief of Staff in UkraineWaarom zit hij niet veilig vanuit Rusland zijn troepen aan te sturen
[ twitter ]
De Russen hebben zoveel wapens dat ze heel Oekrane in puin kunnen schieten. Uiteindelijk valt Oekrane dan ook wel. De vraag is dan hoe de Russen zo'n grote bevolking die hen vijandig gezind is willen besturen.quote:
Duitsland word het hardste geraakt. Ze kunnen het gas niet betalen althans in theorie want het kan ook om swift heen maar de Russen kunnen hun schulden aan Duitsland in theorie ook niet betalen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sancties hebben natuurlijk ook voor de EU gevolgen. Illusie om te denken dat je Rusland kunt isoleren, zonder daar zelf iets van te merken.
Daarom ook dat sommige landen niet meteen met iets akkoord gaan.
Ik vind het toch lastig om te geloven dat dit structureel is. Ze opereren zo dicht bij hun eigen grenzen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klopt, gelukkig komt het bewijs ook van de Britse inlichtingendiensten
[ twitter ]
Als dat zo is dan heeft Oekrane een aardig probleem. Deze was ook in Syri ingezet en heeft daar dood en verderf gezaaid.quote:
Dat de foto van die vrouw fake news zou zijn is zelf fake news.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de Russen die het Westen beticht van fake news.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat als westen Swift stopt, dan gaan de Russen los.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:41 schreef HSG het volgende:
[..]
Als dat zo is dan heeft Oekrane een aardig probleem. Deze was ook in Syri ingezet en heeft daar dood en verderf gezaaid.
Klopt, maar deze pro-rus op dit forum wil nog wat extra verwarring zaaien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:38 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dit was toch juist weer fake fake news?
Maar daar zijn jullie allemaal wel weer stil over.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat een pestkop dat roept, betekent niet dat-ie gelijk heeft. Of je moet een moreel relativist zijn...
Wie weet is gas uitgesloten van de sanctie, was eerder sprake van, toch? Of ze werken er op de een of andere manier omheen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Duitsland word het hardste geraakt. Ze kunnen het gas niet betalen althans in theorie want het kan ook om swift heen maar de Russen kunnen hun schulden aan Duitsland in theorie ook niet betalen.
Ik lees veel Duitse media. Ook las ik ergens dat ze een uitzondering willen maken voor het gas alvorens Duitsland akkoord zou gaan. Daar zou onderzoek naar zijn. Er word zoveel geschreven dat ik niet alle bronnen kan onthouden.
Die worden in de meeste archieven heel slecht bewaard.quote:
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat mij trouwens nog meer opvalt is dat de Russen nu veel oude zooi gebruiken en dat weinig modern materieel te zien is.
Ik heb nog geen T-90 of de T-14 Armata gesignaleerd.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 08:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze hebben maandenlang hardware naar het westen lopen verplaatsen. Denk je dat assembly areas nu al leeg zijn?
De vroegere Russische doctrine was om eerst de ouwe kutzooi vooruit te sturen in het eerste echelon zodat daar al een hoop effort, troepen en munitie op verspild werd door de vijand. Om daarna het tweede echelon met het moderne materiaal voorwaarts te sturen. Ik heb tot nu toe alleen maar ouwe troep gezien terwijl er wel degelijk moderner spul naar het westen getransporteerd is. Ik gok dat er nog wel een opmars volgt.
hier in de gemeente ook veel die het doen ... diverse mensen zijn er al over aangesproken geen misbruik daar van te makenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:42 schreef Scrummie het volgende:
Oekrane gebruiken voor je lokale gemeente campagne, D66 kan het:
[ twitter ]
Ja, RPG's. Panzerfausts.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat klopt inderdaad. Ik dacht dat je op die 200 Stingers doelde? Zijn er nog andere wapens toegezegd dan? (naast die geweren)
Bredemug weet vast wel dat hij Kremlinpropaganda verspreidt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:43 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dit is de Russen die het Westen beticht van fake news.
Het gebouw dat is opgeblazen, 24 februari 2022:
De vrouw die voor het gebouw staat, 24 februari 2022:
https://www.gettyimages.a(...)719758?adppopup=true
Ja, er was een gasexplosie in 2018:
https://www.mimikama.at/w(...)ch2018_2022.png.webp
Ander gebouw.
Voor meer info, zie:
https://www.mimikama.at/u(...)-keine-gasexplosion/
Zo typerend voor die partijquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:42 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ja blijkbaar waren dit dus weer photoshops. Dus fake, fake news.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:35 schreef Bredemug het volgende:
[ afbeelding ]
Het D66-halfuurtje krijgt concurrentie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:42 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Dat hij dagelijks een video update geeft vanuit Kiev waar hij nr1 is op de kill list ipv naar het buitenland te vluchten dat inspireert de mensen wel iddquote:Op zaterdag 26 februari 2022 18:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een eindbaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |