Lezen. Dat er een reden is waarom ze gekozen zijn (die ik overigens ook niet wist).quote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:25 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je wist niet dat de Kalverstraat een echte straat is?
Ja, omdat Perry Sport daar filialen had, dat wist ik al.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:36 schreef Prego het volgende:
[..]
Lezen. Dat er een reden is waarom ze gekozen zijn (die ik overigens ook niet wist).
Ik zat het even hardop uit te spreken en betrapte mezelf erop dat ik het ook zo uitspreekquote:Op zaterdag 28 mei 2022 17:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik had eens een collega die ervan overtuigd was dat het 'in het holst van de leeuw' was.
Het is wel: in het holst van de nacht.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 18:14 schreef praadje het volgende:
[..]
Ik zat het even hardop uit te spreken en betrapte mezelf erop dat ik het ook zo uitspreek
Heel groot deel is dat een overlapquote:Op maandag 30 mei 2022 11:24 schreef arvensis het volgende:
Dat R&P staat voor ‘relaties & psychologie” en niet voor “relaties & problemen”
Meeste vulkanen komen niet van heel erg diep, en omdat de druk daalt naarmate de lava hoger komt daalt de temperatuur natuurlijk ook, vooral bij gasrijke lava.quote:Op zondag 29 mei 2022 19:59 schreef knoopie het volgende:
Eigenlijk dacht ik altijd dat een vulkaan/lava zo heet is, dat zo ongeveer alles daar in smelt. Maar dat valt eigenlijk best wel mee. De heetste vulkanen zijn rond de 1500 graden, maar ook dat is nog maar net genoeg om metaal te laten smelten. En er zijn genoeg materialen te bedenken die daar wel tegen kunnen.
De “koudste” vulkaan ter wereld heeft zelfs een lavastroom die maar 500 graden is. Dat haalt een beetje pizza-oven ook wel.
En wat is een zoom ? als in Bergen op Zoomquote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kom er net achter wat koog betekend (als in de koog op Texel)
Het is een speciale vorm van polder. Je hebt polders, zoals die in het IJsselmeer, een dijk rond een stuk water en pompen maar. Een koog is wanneer je buitendijks er actief voor zorgt dat er slik neerslaat en het steeds hoger komt te liggen, zodat het uiteindelijk alleen bij zeer hoge vloed onder komt, dat leg je er een dijk omheen om het te beschermen. In het oudfries heb je dan ook nog een groden, dat is wanneer een koog passief ontstaat, door de natuur zelf dus, daar een dijk omheen. Voordat de dijk eromheen staat noemt men het een kwelder.
Op deze zilte weiden op Texel grazen schapen, die door hun dieet van zout minnende planten een mooie smaak krijgen, Agneau de pré-salé; zeggen de Fransen en beschouwen dat als het beste Lamsvlees.
De naam Bergen op Zoom kent een aantal verklaringen, waaronder die van bergen als haven of verwijzend naar de hoogteverschillen door de ligging op de Brabantse Wal, en het woord Zoom als de rand van de Brabantse Wal, dan wel afkomstig van het woord soma, dat moeras betekent. Met het -later gegraven- vaartje de Zoom heeft de naam niets te maken.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:54 schreef TLC het volgende:
[..]
En wat is een zoom ? als in Bergen op Zoom
Katten werden heel lang in verband gebracht met de duivel en met heksen, vaak als boodschapper of als een vermomming ervan. Het is dus niet dat de kat zelf iets met je van plan zou kunnen zijn, maar dat duistere krachten (heksen of de duivel) dat wellicht zijn. Het inherent sluipende, 'gladde' jaaggedrag en hun eigenzinnigheid (vooral in vergelijking met honden) - alsof ze iets sinister van plan zijn - voedt dat bijgeloof en wantrouwen. Bij zwarte katten in het bijzonder want dat maakt ze extra sinister, en ze vallen inderdaad in het duister nog minder op.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Zomaar een gedachtegang maar ik heb het idee dat het bijgeloof dat zwarte katten ongeluk brachten mogelijk stamt van het feit dat ze letterlijk ongeluk brachten. Liggen ze op een trap dan zie je ze niet en kun je er overheen struikelen in het donker zoals die van ons weleens demonstreert. Helemaal in tijden van weinig licht en kaarslicht lijkt het me niet heel praktisch.
Men dacht veel. Onder andere dat heksen katten stuurden in eigen gedaante. Als je het aan de realiteit koppelt zouden het waarschijnlijk zwerfkatten zijn of loslopende katten die van iedereen konden zijn. Waarbij men maar willekeurig besloot dat wanneer men een slechte dag had dit de schuld was van een willekeurige andere inwoner, ipv het in logica te zoeken.quote:Op donderdag 2 juni 2022 00:47 schreef Dingest het volgende:
[..]
Katten werden heel lang in verband gebracht met de duivel en met heksen, vaak als boodschapper of als een vermomming ervan. Het is dus niet dat de kat zelf iets met je van plan zou kunnen zijn, maar dat duistere krachten (heksen of de duivel) dat wellicht zijn. Het inherent sluipende, 'gladde' jaaggedrag en hun eigenzinnigheid (vooral in vergelijking met honden) - alsof ze iets sinister van plan zijn - voedt dat bijgeloof en wantrouwen. Bij zwarte katten in het bijzonder want dat maakt ze extra sinister, en ze vallen inderdaad in het duister nog minder op.
Men geloofde ook dat een kat doden ongeluk bracht. Daarom beweerden vioolbouwers dat vioolsnaren van kattedarm gemaakt werden ("catgut strings"): om potentiële concurrenten af te schrikken. In werkelijkheid gebruikten ze darmen van schapen of koeien.quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Zomaar een gedachtegang maar ik heb het idee dat het bijgeloof dat zwarte katten ongeluk brachten mogelijk stamt van het feit dat ze letterlijk ongeluk brachten. Liggen ze op een trap dan zie je ze niet en kun je er overheen struikelen in het donker zoals die van ons weleens demonstreert. Helemaal in tijden van weinig licht en kaarslicht lijkt het me niet heel praktisch.
Grappig! Al zie ik de link tussen supertramp en café del mar zo ff niet. Maar ga ik morgen eens goed naar luisteren.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:12 schreef Beathoven het volgende:
Er viel gisteren iets samen over een lied.
Cutting Crew - Died in your arms (1986)
The words "I just died in your arms tonight" allegedly came to Van Eede while he was having sex with his girlfriend,[3] the French phrase la petite mort, or "the little death", being a metaphor for orgasm. After writing down his version of the phrase, he later used it as the opening line to the song as well as using it as the chorus.
Inspiratie voor een tekst tijdens een vrijpartij, ok. Maar de muziek komt niet zomaar tot je. Zeer waarschijnlijk speelde dit nummer van Supertramp uit 82 tijdens dat momemt op de achtergrond en viel zijn tekst daarin.
Wim Mertens schreef in '83 Struggle for Pleasure dat ook delen bevat van dit nummer van Supertramp. Welke op zich weer (geciteerd) inspiratie was voor het dancenummer Cafe del Mar van Energy 52.
Dont leave me now was ook de basis voor "relax, take it easy" van Mika.
Afgezien van het feit dat ook het nummer van Supertramp waarschijnlijk wel ergens zn roots heeft is het wel leuk dat het een hele cirkel van nummers beslaat die er min of meer aan zijn opgehangen.![]()
Supertramp deed het met een piano en een saxofoon. Mertens schreef Struggle for Pleasure voor een piano en een saxofoon en hanteerde nagenoeg dezelfde lijn van het eerste blok aan akkoorden. Energy52 is iets meer verbonden aan het snellere deel van Struggle for Pleasure. Maar wanneer je Cafe del Mar naast dat van Supertramp legt kun je t er wel wat uithalen.quote:Op woensdag 8 juni 2022 22:55 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Grappig! Al zie ik de link tussen supertramp en café del mar zo ff niet. Maar ga ik morgen eens goed naar luisteren.
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:47 schreef littlemindy het volgende:
Dat het liedje "het regent, het regent, de pannetjes worden nat" over dakpannen gaat
Ik las toevallig vandaag dat het destijds nog al eens voorkwam dat mensen aan het hallucineren was door beschimmeld roggebrood, dat zal ook niet helpen.quote:Op donderdag 2 juni 2022 06:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Men dacht veel. Onder andere dat heksen katten stuurden in eigen gedaante. Als je het aan de realiteit koppelt zouden het waarschijnlijk zwerfkatten zijn of loslopende katten die van iedereen konden zijn. Waarbij men maar willekeurig besloot dat wanneer men een slechte dag had dit de schuld was van een willekeurige andere inwoner, ipv het in logica te zoeken.
ik las gisteren dat veel haat ook geprojecteerd werd op mensen die simpelweg niet zo in de commune pasten, de buitenstaanders. Dus met een ander accent of afwijkende kenmerken was je ook al de sigaar bij verdachtmakingen.
Fijne tijden van soms dodelijke oordelen op volstrekte willekeur. Laat dat tijdreizen maar zitten![]()
Oh wow die link heb ik ook nooit gelegd.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:47 schreef littlemindy het volgende:
Dat het liedje "het regent, het regent, de pannetjes worden nat" over dakpannen gaat
Blij dat ik niet de enige benquote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh wow die link heb ik ook nooit gelegd.
Ja nouja heel veel kinderliedjes hebben best obscure links met o.a. hoeren en weet ik wat, bij de ze dus niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:20 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Blij dat ik niet de enige ben![]()
Vond het als kind altijd maar een vreemd liedje
Dat liedje is hier al eens eerder voorbij gekomen. Er zijn meerdere varianten van de tekst.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:20 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Blij dat ik niet de enige ben![]()
Vond het als kind altijd maar een vreemd liedje
quote:Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef Domnivoor het volgende:
Gevonden, in ‘Een mandje vol amandelen’ uit 1963.
Daar staat het zo:
“Het regent, het zegent, de pannetjes worden nat.
Toen kwamen twee boerinnetjes die vielen op hun kinnetjes.”
Ja wist ik ook niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:19 schreef mschol het volgende:
[..]
werkt dat zo?...
speol je em dan niet weg?
Eerste keer dat ik het geschreven zie als moederkoren ipv moederkoorn.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik las toevallig vandaag dat het destijds nog al eens voorkwam dat mensen aan het hallucineren was door beschimmeld roggebrood, dat zal ook niet helpen.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Echt_moederkoren
https://en.wikipedia.org/wiki/Ergotismquote:a great plague of swollen blisters consumed the people by a loathsome rot, so that their limbs were loosened and fell off before death
Ja staat er ook in.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik het geschreven zie als moederkoren ipv moederkoorn.
Hallucinaties waren trouwens niet de enige effecten van ergot vergiftiging, gangreen in de vingers en tenen (of armen en benen) door vasoconstrictie kwam ook vaak voor.
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ergotism
ik zie dat het een tiktokhype is ofzo, en dat men (incl fabrikant) dit gewoon afraad omdat hij inderdaad je riool ingespoeld kan worden (met alle ellende van dien)quote:Op vrijdag 10 juni 2022 22:28 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja wist ik ook niet.
Denk het niet. Door em aan de binnenkant erin te duwen borgt ie zich eigen.
Het is een geuzenlied uit de tijd van de Spaanse bezetting. Het zijn ook geen dakpannen maar kruitpannen waar het over gaat. Met nat kruit is het nogal lastig schieten maar vanuit een droge hinderlaag kun je nog steeds beschoten worden. Daarom vallen de soldaten ook op hun gat, om nooit meer op te staan.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:47 schreef littlemindy het volgende:
In Egypte stond daar een zware straf op, t/m de doodstraf.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 10:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Men geloofde ook dat een kat doden ongeluk bracht.
Jee, dacht dat het om kookpannen ging.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 20:47 schreef littlemindy het volgende:
Heel lang snapte ik niet wat "Broek op Langedijk" betekende qua "Broek". Blijkt "waterrijk gebied" te zijn....quote:Op vrijdag 6 mei 2022 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kom er net achter wat koog betekend (als in de koog op Texel)
Het is een speciale vorm van polder. Je hebt polders, zoals die in het IJsselmeer, een dijk rond een stuk water en pompen maar. Een koog is wanneer je buitendijks er actief voor zorgt dat er slik neerslaat en het steeds hoger komt te liggen, zodat het uiteindelijk alleen bij zeer hoge vloed onder komt, dat leg je er een dijk omheen om het te beschermen. In het oudfries heb je dan ook nog een groden, dat is wanneer een koog passief ontstaat, door de natuur zelf dus, daar een dijk omheen. Voordat de dijk eromheen staat noemt men het een kwelder.
Op deze zilte weiden op Texel grazen schapen, die door hun dieet van zout minnende planten een mooie smaak krijgen, Agneau de pré-salé; zeggen de Fransen en beschouwen dat als het beste Lamsvlees.
Aha dus toch.quote:Op zondag 12 juni 2022 11:57 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is een geuzenlied uit de tijd van de Spaanse bezetting. Het zijn ook geen dakpannen maar kruitpannen waar het over gaat. Met nat kruit is het nogal lastig schieten maar vanuit een droge hinderlaag kun je nog steeds beschoten worden. Daarom vallen de soldaten ook op hun gat, om nooit meer op te staan.
Vergelijk het ook met het Engels waar ‘brook’ een klein riviertje is. Wat waarschijnlijk weer vanuit het Nederlands komt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 20:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Heel lang snapte ik niet wat "Broek op Langedijk" betekende qua "Broek". Blijkt "waterrijk gebied" te zijn....
Die dingen zijn sowieso kut.quote:Op zaterdag 11 juni 2022 05:45 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zie dat het een tiktokhype is ofzo, en dat men (incl fabrikant) dit gewoon afraad omdat hij inderdaad je riool ingespoeld kan worden (met alle ellende van dien)
had wel mooi geweest als het wel zo kon
Ik wist dat ook niet maar ik denk tevens niet dat je dacht dat het op het kledingstuk sloeg. De meeste posts hier zijn er destijds vanuit gegaan dat het betekende wat ze dachten toen. Er zijn denk ik veel meer dingen met betekenissen waarvan je het gewoon niet kan raden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 20:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Heel lang snapte ik niet wat "Broek op Langedijk" betekende qua "Broek". Blijkt "waterrijk gebied" te zijn....
Niet per se waterrijk, maar drassig land/moerassig.quote:Op woensdag 29 juni 2022 20:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Waterrijk gebied is voor mij een gebied met veel sloten/kanalen/rivieren/meren. Niet omdat het regelmatig onderwater staat. Nuanceverschil.quote:Op woensdag 29 juni 2022 21:24 schreef blomke het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Broek_(landschap)
Wel degelijk regelmatig onder water staat.
'Down Under' is toch wel een algemeen gangbare term voor Australië? Ander feitje over dat nummer, er is een jaar of 10 geleden een plagiaat rechtszaak aangespannen omdat het teveel op een kindernummer zou lijken, dat ze nog hebben verloren ook ...quote:Op zondag 10 juli 2022 11:04 schreef Geerd het volgende:
Dacht altijd dat dat liedje van - Land Down Under,,over een neger uit zuidafrika ofzo ging die in europa aan het rondreizen was...
Zal maar geen inkoppertje makenquote:Op donderdag 14 juli 2022 19:49 schreef Q.C.Passed het volgende:
Dat leven an sich een hel is en als je even buiten de boot valt, je keihard moet zwemmen om er weer in te kruipen. Als je het geluk hebt, dat de mensen in de boot het geduld hebben je weer toe te laten, kom je er wel weer bovenop. Maar als je dat niet hebt, dan zal je verdrinken.
Al dan niet in zelfmedelijden, of in de pure tegenstand die je ervaart als je wel je best doet, maar het niet goed genoeg is.
Hit me!quote:
Dat je dus als kind denkt dat het prima vertoeven is. En je later beseft dat je je eigen broek moet ophouden. Welkom.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:49 schreef Q.C.Passed het volgende:
Dat leven an sich een hel is en als je even buiten de boot valt, je keihard moet zwemmen om er weer in te kruipen. Als je het geluk hebt, dat de mensen in de boot het geduld hebben je weer toe te laten, kom je er wel weer bovenop. Maar als je dat niet hebt, dan zal je verdrinken.
Al dan niet in zelfmedelijden, of in de pure tegenstand die je ervaart als je wel je best doet, maar het niet goed genoeg is.
Ik vind deze nogal vergezocht. Zelfmedelijden is iets wat je al vroeg overboord moet gooien. Totaal overbodig en kan leiden tot iets waarbij mensen niet meer tot je kunnen komen. Ik heb laatst nog met iemand gesproken die werkelijk ieder willekeurig woord op zichzelf projecteerde. Daar valt gewoon niet een fatsoenlijk gesprek mee te beginnen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 19:49 schreef Q.C.Passed het volgende:
Kookaburra is een van de weinige oude kinderliedjes waar nog rechten aan kleven.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:43 schreef LTVDK het volgende:
[..]
'Down Under' is toch wel een algemeen gangbare term voor Australië? Ander feitje over dat nummer, er is een jaar of 10 geleden een plagiaat rechtszaak aangespannen omdat het teveel op een kindernummer zou lijken, dat ze nog hebben verloren ook ...
Had verwacht dat ze dat fluitje ofzo hadden gesampled, maar blijkbaar 'lijkt' de melodie van Land Down Under ergens vaag op de tekst van het Kookaburra liedje
LOLquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef Bargehassus het volgende:
Dat Canda, het huismerk van C&A, natuurlijk gewoon staat voor C and A...
En om het nog lastiger te maken, in kleine plaatsen wordt het over het algemeen een "mairie" genoemd.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 12:48 schreef blomke het volgende:
Dat in Frankrijk een "Hotel de Ville", geen hotel, maar een stadshuis is.
Ik zat vorige week te schijten en zag het ook in mijn boxer staan..ik zo hey Canda ohw wacht verrekquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef Bargehassus het volgende:
Vergeet de Vlugge Japie nietquote:Op vrijdag 15 juli 2022 14:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat soort creativiteit zie je ook bij de Aldi in Nederland, met merken als Koek en Bakker ontbijtkoek, Heleas Pindakaas,
Om het nog lastiger te maken. Au bain marie heeft er dan weer niets mee van doen maar wordt ook gegeten.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 13:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En om het nog lastiger te maken, in kleine plaatsen wordt het over het algemeen een "mairie" genoemd.
Je poging tot grappig zijn is mislukt.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Om het nog lastiger te maken. Au bain marie heeft er dan weer niets mee van doen maar wordt ook gegeten.
Het is niet altijd raak.quote:Op vrijdag 15 juli 2022 15:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Je poging tot grappig zijn is mislukt.
quote:Op vrijdag 15 juli 2022 17:00 schreef Soury het volgende:
anders werd hij werkeloos en door die dikke kuiten dame op straat geschopt.
Ik denk uit Ingveoons, een soort oer- Germaanse kusttaal, waaruit diverse hedendaagse talen zijn voortgekomen zoals het Duits, Fries, Hollands, Vlamings en Engels.quote:Op woensdag 29 juni 2022 20:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vergelijk het ook met het Engels waar ‘brook’ een klein riviertje is. Wat waarschijnlijk weer vanuit het Nederlands komt.
Het heeft mij bij nog even geduurd voor ik wist dat kersvers en pervers absoluut geen synoniemen zijnquote:Op woensdag 29 juni 2022 21:17 schreef blomke het volgende:
In "cassatie gaan" bij de de rechtbank, maakte ik op het VWO "in castratie gaan" van.
Dat had ik ook! En wat ben ik daar hard om uitgelachenquote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef Bargehassus het volgende:
Ik vraag me af of het woord breuk daar ook weer aan gerelateerd is. Weinig kunnen vinden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 20:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vergelijk het ook met het Engels waar ‘brook’ een klein riviertje is. Wat waarschijnlijk weer vanuit het Nederlands komt.
nee, het komt van broek.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 09:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het woord breuk daar ook weer aan gerelateerd is. Weinig kunnen vinden.
Van dat laatste maakte ik aanvankelijk "pers-vers".quote:Op dinsdag 19 juli 2022 00:06 schreef H_T het volgende:
Het heeft mij bij nog even geduurd voor ik wist dat kersvers en pervers absoluut geen synoniemen zijn
Deed ik ookquote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Van dat laatste maakte ik aanvankelijk "pers-vers".
en toen ik erachter kwam, lachte je mij uitquote:Op dinsdag 19 juli 2022 01:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat had ik ook! En wat ben ik daar hard om uitgelachen
quote:Op dinsdag 19 juli 2022 13:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Van dat laatste maakte ik aanvankelijk "pers-vers".
Zoiets. Of van een pamflet: "vers van de persen".quote:
Tom Egbers had een TV Programma Stop de Persen, dat werd door Ischa Meijer altijd "Stoppen met persen" genoemd.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 15:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoiets. Of van een pamflet: "vers van de persen".
Ik moest mijn opgebouwde frustraties ergens ontladen, sorryquote:Op dinsdag 19 juli 2022 14:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en toen ik erachter kwam, lachte je mij uit
Wat ??.........quote:Op donderdag 21 juli 2022 19:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat "Je loog tegen mijn" van Drukwerk, de tekst eigenlijk gaat over de terugkeer van Odysseus, en de schrijver ervan met het geld van de hit brouwerij t ij is begonnen.
Wat grappig. Camping zeeburg ken ik en brouwerij het IJ is een prima plek. Ik woon sinds 3 jaar in oostquote:
*kwartje valt*quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:13 schreef hierissieweer het volgende:
Vandaag zat ik de tageschau te bekijken op mijn hotelkamer en dacht: "wat leuk dat ze het in Duitsland blik op de dag noemen." En toen bedacht ik mij dat dat ook de betekenis is van journaal, nooit over nagedacht wat dat woord betekent....
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 20:48 schreef H_T het volgende:
Ik ben er ook niet zo heel lang geleden achter gekomen dat een bootcut jeans ernaar verwijst dat je laarzen onder je broekspijpen kunt dragen en niet dat je booty er extra in uit komt
Ik ging er altijd van uit dat de ene door de dalen ging en de andere over de bergen. Maar dat zal ook wel niet kloppen.quote:Op donderdag 14 juli 2022 21:57 schreef qajariaq het volgende:
O ye'll take the high road and I'll take the low,
An' I'll be in Scotland afore ye
For me and my true love will never meet again
On the bonnie, bonnie banks o' Loch Lomond
Ik ik altijd maar zingen dat jij de lowroad mag nemen en ik de highway.
Nog steeds geen idee wat dan de highroad dan is maar in ieder geval dus kennelijk niet de M1.
quote:Op maandag 8 augustus 2022 13:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ging er altijd van uit dat de ene door de dalen ging en de andere over de bergen. Maar dat zal ook wel niet kloppen.
quote:According to Celtic legend if someone dies in a foreign land, his spirit will travel to his homeland by "the low road" - the route for the souls of the dead. In the song, the spirit of the dead soldier shall arrive first, while the living soldier will take the "high road" over the mountains, to arrive afterwards.
C&A bestaat nog?quote:Op vrijdag 15 juli 2022 09:53 schreef Bargehassus het volgende:
Heb je die pijltjes op het omhumseltje altijd gemistquote:Op dinsdag 19 juli 2022 01:06 schreef minthy het volgende:
Zo'n half jaar geleden kwam ik er pas achter dat je een OB tampon gewoon open kan twisten ipv ellendig lang peuteren aan de bovenkant om een beginnetje te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |