abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2022 @ 14:11:27 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204788757
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:06 schreef Postbus100 het volgende:
Dat de straten in Monopoly niet willekeurig gekozen zijn, maar
[..]
(bron: Wikipedia)

:o
Een meer compleet verhaal staat hier
https://www.overstraatnam(...)en-van-monopoly.html
pi_204788848
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een meer compleet verhaal staat hier
https://www.overstraatnam(...)en-van-monopoly.html
Interessant! Ook dat erin staat dat Nederland de eerste versie werd waarbij de straten niet uit één plaats kwam, maar juist uit zeven verschillende steden (plus Ons Dorp)

En ik was laatst in Haarlem, en het viel me idd op dat er geen 'Houtstraat' was. Artikel geeft daar ook leuk antwoord op.
Somebody that I used to know
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:51:53 #93
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204887170
Ik kom er net achter dat Parsec, een astronomische eenheid, staat voor Parallax/Seconde
pi_204887389
Het is van HOT naar her Ipv HOP naar her. :+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 mei 2022 @ 10:27:40 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204887404
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:25 schreef vencodark het volgende:
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_204888479
quote:
Ik vind hop niet eens zo gek bedacht voor iets dat over afstand gaat :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204888807
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind hop niet eens zo gek bedacht voor iets dat over afstand gaat :D
Ik weet ook niet wanneer ik dat zo ben gaan zeggen maar ik tikte het van de week naar een vriendin en die corrigeerde me. :D
pi_204891451
quote:
Zulke misvattingen heten 'eggcorns'; termen/woorden die verkeerd heeft gehoord of begrepen en er iets anders van maakt, vaak op basis van een eigen (enigszins) logische aanname :Y Het woord 'eggcorn' werd ooit door iemand gebruikt in plaats van 'acorn' (een eikeltje) - verkeerd verstaan en gezien de vorm van een eikeltje dacht ze dat de dingen 'eggcorns' heten.

Mijn broertje had het er vroeger wel eens over dat iets 'aan Dobermanns oren' was gericht, ipv 'aan dovemansoren'. Wij hadden vroeger een Dobermann (die ongetwijfeld niet altijd goed luisterde) :+
  zaterdag 28 mei 2022 @ 17:25:19 #99
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204891900
quote:
2s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:06 schreef Postbus100 het volgende:
Dat de straten in Monopoly niet willekeurig gekozen zijn, maar
[..]
(bron: Wikipedia)

:o
Je wist niet dat de Kalverstraat een echte straat is?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 17:26:41 #100
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204891918
quote:
Doet me denken aan die Amerikaanse restaurantketen IHOP. International House of Pancakes.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 17:27:46 #101
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204891928
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:02 schreef Dingest het volgende:

[..]
Zulke misvattingen heten 'eggcorns'; termen/woorden die verkeerd heeft gehoord of begrepen en er iets anders van maakt, vaak op basis van een eigen (enigszins) logische aanname :Y Het woord 'eggcorn' werd ooit door iemand gebruikt in plaats van 'acorn' (een eikeltje) - verkeerd verstaan en gezien de vorm van een eikeltje dacht ze dat de dingen 'eggcorns' heten.

Mijn broertje had het er vroeger wel eens over dat iets 'aan Dobermanns oren' was gericht, ipv 'aan dovemansoren'. Wij hadden vroeger een Dobermann (die ongetwijfeld niet altijd goed luisterde) :+
Ik had eens een collega die ervan overtuigd was dat het 'in het holst van de leeuw' was.
pi_204892020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:25 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Je wist niet dat de Kalverstraat een echte straat is?
Lezen. Dat er een reden is waarom ze gekozen zijn (die ik overigens ook niet wist).
  zaterdag 28 mei 2022 @ 17:38:49 #103
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_204892036
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:36 schreef Prego het volgende:

[..]
Lezen. Dat er een reden is waarom ze gekozen zijn (die ik overigens ook niet wist).
Ja, omdat Perry Sport daar filialen had, dat wist ik al.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 18:12:06 #104
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_204892383
dat eieren pellen onderwater makkelijker gaat dan als ze uit het wat haalt en dan gaat pellen
Ik ben inmiddels overleden
pi_204892402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 17:27 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Ik had eens een collega die ervan overtuigd was dat het 'in het holst van de leeuw' was.
Ik zat het even hardop uit te spreken en betrapte mezelf erop dat ik het ook zo uitspreek :@
pi_204892557
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:14 schreef praadje het volgende:

[..]
Ik zat het even hardop uit te spreken en betrapte mezelf erop dat ik het ook zo uitspreek :@
Het is wel: in het holst van de nacht. :Y
pi_204907385
Eigenlijk dacht ik altijd dat een vulkaan/lava zo heet is, dat zo ongeveer alles daar in smelt. Maar dat valt eigenlijk best wel mee. De heetste vulkanen zijn rond de 1500 graden, maar ook dat is nog maar net genoeg om metaal te laten smelten. En er zijn genoeg materialen te bedenken die daar wel tegen kunnen.
De “koudste” vulkaan ter wereld heeft zelfs een lavastroom die maar 500 graden is. Dat haalt een beetje pizza-oven ook wel.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  maandag 30 mei 2022 @ 11:24:50 #108
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204912686
Dat R&P staat voor ‘relaties & psychologie” en niet voor “relaties & problemen” _O-
Protège moi de mes désirs.
  maandag 30 mei 2022 @ 12:00:04 #109
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204913033
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 11:24 schreef arvensis het volgende:
Dat R&P staat voor ‘relaties & psychologie” en niet voor “relaties & problemen” _O-
Heel groot deel is dat een overlap
  maandag 30 mei 2022 @ 12:06:25 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204913086
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 19:59 schreef knoopie het volgende:
Eigenlijk dacht ik altijd dat een vulkaan/lava zo heet is, dat zo ongeveer alles daar in smelt. Maar dat valt eigenlijk best wel mee. De heetste vulkanen zijn rond de 1500 graden, maar ook dat is nog maar net genoeg om metaal te laten smelten. En er zijn genoeg materialen te bedenken die daar wel tegen kunnen.
De “koudste” vulkaan ter wereld heeft zelfs een lavastroom die maar 500 graden is. Dat haalt een beetje pizza-oven ook wel.
Meeste vulkanen komen niet van heel erg diep, en omdat de druk daalt naarmate de lava hoger komt daalt de temperatuur natuurlijk ook, vooral bij gasrijke lava.
  maandag 30 mei 2022 @ 12:33:42 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204913272
verkeerde topic
pi_204938711
Zomaar een gedachtegang maar ik heb het idee dat het bijgeloof dat zwarte katten ongeluk brachten mogelijk stamt van het feit dat ze letterlijk ongeluk brachten. Liggen ze op een trap dan zie je ze niet en kun je er overheen struikelen in het donker zoals die van ons weleens demonstreert. Helemaal in tijden van weinig licht en kaarslicht lijkt het me niet heel praktisch.
pi_204938758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 10:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kom er net achter wat koog betekend (als in de koog op Texel)
Het is een speciale vorm van polder. Je hebt polders, zoals die in het IJsselmeer, een dijk rond een stuk water en pompen maar. Een koog is wanneer je buitendijks er actief voor zorgt dat er slik neerslaat en het steeds hoger komt te liggen, zodat het uiteindelijk alleen bij zeer hoge vloed onder komt, dat leg je er een dijk omheen om het te beschermen. In het oudfries heb je dan ook nog een groden, dat is wanneer een koog passief ontstaat, door de natuur zelf dus, daar een dijk omheen. Voordat de dijk eromheen staat noemt men het een kwelder.
Op deze zilte weiden op Texel grazen schapen, die door hun dieet van zout minnende planten een mooie smaak krijgen, Agneau de pré-salé; zeggen de Fransen en beschouwen dat als het beste Lamsvlees.
En wat is een zoom ? als in Bergen op Zoom
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204938842
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 23:54 schreef TLC het volgende:

[..]
En wat is een zoom ? als in Bergen op Zoom
De naam Bergen op Zoom kent een aantal verklaringen, waaronder die van bergen als haven of verwijzend naar de hoogteverschillen door de ligging op de Brabantse Wal, en het woord Zoom als de rand van de Brabantse Wal, dan wel afkomstig van het woord soma, dat moeras betekent. Met het -later gegraven- vaartje de Zoom heeft de naam niets te maken.

bron: wikipedia nl
pi_204938945
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Zomaar een gedachtegang maar ik heb het idee dat het bijgeloof dat zwarte katten ongeluk brachten mogelijk stamt van het feit dat ze letterlijk ongeluk brachten. Liggen ze op een trap dan zie je ze niet en kun je er overheen struikelen in het donker zoals die van ons weleens demonstreert. Helemaal in tijden van weinig licht en kaarslicht lijkt het me niet heel praktisch.
Katten werden heel lang in verband gebracht met de duivel en met heksen, vaak als boodschapper of als een vermomming ervan. Het is dus niet dat de kat zelf iets met je van plan zou kunnen zijn, maar dat duistere krachten (heksen of de duivel) dat wellicht zijn. Het inherent sluipende, 'gladde' jaaggedrag en hun eigenzinnigheid (vooral in vergelijking met honden) - alsof ze iets sinister van plan zijn - voedt dat bijgeloof en wantrouwen. Bij zwarte katten in het bijzonder want dat maakt ze extra sinister, en ze vallen inderdaad in het duister nog minder op.
pi_204939206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 00:47 schreef Dingest het volgende:

[..]
Katten werden heel lang in verband gebracht met de duivel en met heksen, vaak als boodschapper of als een vermomming ervan. Het is dus niet dat de kat zelf iets met je van plan zou kunnen zijn, maar dat duistere krachten (heksen of de duivel) dat wellicht zijn. Het inherent sluipende, 'gladde' jaaggedrag en hun eigenzinnigheid (vooral in vergelijking met honden) - alsof ze iets sinister van plan zijn - voedt dat bijgeloof en wantrouwen. Bij zwarte katten in het bijzonder want dat maakt ze extra sinister, en ze vallen inderdaad in het duister nog minder op.
Men dacht veel. Onder andere dat heksen katten stuurden in eigen gedaante. Als je het aan de realiteit koppelt zouden het waarschijnlijk zwerfkatten zijn of loslopende katten die van iedereen konden zijn. Waarbij men maar willekeurig besloot dat wanneer men een slechte dag had dit de schuld was van een willekeurige andere inwoner, ipv het in logica te zoeken.

ik las gisteren dat veel haat ook geprojecteerd werd op mensen die simpelweg niet zo in de commune pasten, de buitenstaanders. Dus met een ander accent of afwijkende kenmerken was je ook al de sigaar bij verdachtmakingen.

Fijne tijden van soms dodelijke oordelen op volstrekte willekeur. Laat dat tijdreizen maar zitten :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 02-06-2022 06:53:50 ]
pi_204958887
Er viel gisteren iets samen over een lied.

Cutting Crew - Died in your arms (1986)

The words "I just died in your arms tonight" allegedly came to Van Eede while he was having sex with his girlfriend,[3] the French phrase la petite mort, or "the little death", being a metaphor for orgasm. After writing down his version of the phrase, he later used it as the opening line to the song as well as using it as the chorus.

Inspiratie voor een tekst tijdens een vrijpartij, ok. Maar de muziek komt niet zomaar tot je. Zeer waarschijnlijk speelde dit nummer van Supertramp uit 82 tijdens dat momemt op de achtergrond en viel zijn tekst daarin.

Wim Mertens schreef in '83 Struggle for Pleasure dat ook delen bevat van dit nummer van Supertramp. Welke op zich weer (geciteerd) inspiratie was voor het dancenummer Cafe del Mar van Energy 52.

Dont leave me now was ook de basis voor "relax, take it easy" van Mika.

Afgezien van het feit dat ook het nummer van Supertramp waarschijnlijk wel ergens zn roots heeft is het wel leuk dat het een hele cirkel van nummers beslaat die er min of meer aan zijn opgehangen. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 04-06-2022 10:31:14 ]
  zaterdag 4 juni 2022 @ 10:40:14 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204959086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 23:47 schreef Beathoven het volgende:
Men geloofde ook dat een kat doden ongeluk bracht. Daarom beweerden vioolbouwers dat vioolsnaren van kattedarm gemaakt werden ("catgut strings"): om potentiële concurrenten af te schrikken. In werkelijkheid gebruikten ze darmen van schapen of koeien.
are we infinite or am I alone
pi_205001016
Ik vroeg me al jaren af wat een ‘super-bly’ (Engels) is. Afgelopen week zag ik een boekomslag en ineens :! : het is superb-ly.
  woensdag 8 juni 2022 @ 22:55:15 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205001071
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:12 schreef Beathoven het volgende:
Er viel gisteren iets samen over een lied.

Cutting Crew - Died in your arms (1986)

The words "I just died in your arms tonight" allegedly came to Van Eede while he was having sex with his girlfriend,[3] the French phrase la petite mort, or "the little death", being a metaphor for orgasm. After writing down his version of the phrase, he later used it as the opening line to the song as well as using it as the chorus.

Inspiratie voor een tekst tijdens een vrijpartij, ok. Maar de muziek komt niet zomaar tot je. Zeer waarschijnlijk speelde dit nummer van Supertramp uit 82 tijdens dat momemt op de achtergrond en viel zijn tekst daarin.

Wim Mertens schreef in '83 Struggle for Pleasure dat ook delen bevat van dit nummer van Supertramp. Welke op zich weer (geciteerd) inspiratie was voor het dancenummer Cafe del Mar van Energy 52.

Dont leave me now was ook de basis voor "relax, take it easy" van Mika.

Afgezien van het feit dat ook het nummer van Supertramp waarschijnlijk wel ergens zn roots heeft is het wel leuk dat het een hele cirkel van nummers beslaat die er min of meer aan zijn opgehangen. :)
Grappig! Al zie ik de link tussen supertramp en café del mar zo ff niet. Maar ga ik morgen eens goed naar luisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')