quote:Russen rukken op naar hoofdstad Kiev, zware gevechten bij nabijgelegen vliegveld
Russische troepen rukken op naar Kiev. Rusland probeert daarbij aan de rand van de Oekraense hoofdstad een militair vliegveld in te nemen.Om het Hostomel-vliegveld wordt zwaar gevochten.
Enkele tientallen Russische gevechtshelikopters zouden vanuit Belarus naar het vliegveld zijn gevlogen. Ze zouden niet alleen hebben gevochten, maar ook troepen hebben gedropt. Oekrane zegt drie van die helikopters te hebben neergeschoten.
Hostomel ligt ongeveer 25 kilometer ten noordwesten van het centrum van Kiev. Het ligt bovendien een paar kilometer van een snelweg tussen Kiev en Belarus.
quote:Burgemeester Kiev kondigt avondklok af
De burgemeester van Kiev heeft een avondklok afgekondigd. Inwoners van de Oekraense hoofdstad moeten van 22.00 tot 7.00 uur thuisblijven, melden lokale media.
Burgemeester Vitali Klitsjko voert de avondklok in om de inwoners te beschermen. In en rond Kiev vinden aanvallen door het Russische leger plaats.
Vier metrostations in de stad worden gebruikt als schuilkelders. Tijdens de avondklok rijdt geen openbaar vervoer
quote:EU werkt volgens bronnen ook aan sancties voor Belarus
De Europese Unie werkt niet alleen aan nieuwe zware sancties voor Rusland, maar wil ook Belarus treffen. De aanval op Oekrane komt immers ook van die zijde, zeggen hooggeplaatste EU-bronnen.
De EU-leiders komen donderdagavond bijeen en willen dan groen licht geven voor ingrijpende extra strafmaatregelen die ook de Russische economie zullen treffen. "Over 99 procent van het voorbereide sanctiepakket is overeenstemming", zegt een ingewijde.
Belarus loopt de laatste jaren steeds meer aan de leiband van Moskou. Rusland posteerde er de afgelopen weken tienduizenden militairen, die nu ook worden ingezet voor de inval in Oekrane.
quote:Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekrane kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekrane ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.
Het gebied bij Tsjernobyl is radioactief sinds een kernreactor ontplofte in 1986. Dit werd de grootste kernramp ooit.
De Oekraense president Volodymyr Zelensky noemt de aanval op Tsjernobyl "een oorlogsverklaring aan heel Europa". Zelensky schrijft op Twitter dat "onze verdedigers hun levens geven zodat de tragedie van 1986 zich niet herhaalt".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraineIk doe het ff rustig aan.
Dat is ook precies de bedoeling lijkt mij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:18 schreef GerryDV het volgende:
Ze pakken hier gewoon stukje bij beetje de aanwezige mensen op zonder een grote scene te maken, net zo lang tot er niemand meer staat. Echt bizar. Geen charges of geweld, gewoon je tijd nemen en gecontroleerd individuele personen in het busje stoppen.
Wel effectief. Het lijkt alsof daar niks aan de hand is.
Die vechten voor zichzelf en roven wat ze roven kunnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer. Vechten de Tsjetsjenen die in het filmpje te zien waren nou voor of tegen rusland?
Meestal heeft de aanvaller vanuit zijn perspectief het idee iets goeds te doen. En men ging naar Irak omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben. Niet om 'n kwaadaardig regime te ruimen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 18:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat bij die invallen het idee in ieder geval nog was om er iets goeds te doen en kwaadaardige regimes te ruimen terwijl dit een cynisch machtspelletje van een semidictator is.
Dan nog is de verhouding verre van gelijk. Rusland bereidt zich hier al lang op itt Oekrane.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is ook niet zo dat het hele Russische Leger in Oekrane is nu.
Dus het is maar net wat ze het beste uitkomt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die vechten voor zichzelf en roven wat ze roven kunnen.
Maak je niet druk om de topictitelquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Toby56 het volgende:
Een beetje een saaie topictitel, maar ik voel me vandaag oprecht enorm triest.
Vanwege de tragedie.
Creating consent is vrij makkelijk met een naeve en liberale bevolking.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Halcon het volgende:
Meestal heeft de aanvaller vanuit zijn perspectief het idee iets goeds te doen. En men ging naar Irak omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben. Niet om 'n kwaadaardig regime te ruimen.
Saddam, die ze in het verleden nota bene gesteund hebben.
Werd er niet bijgezegd...quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Duitsland nog steeds de grote dwarsligger?
+ Itali, Hongarije en Cyprus.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Duitsland nog steeds de grote dwarsligger?
Zou kunnen. Volgens Google is 'ie zelf in de VS geborenquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ook verre roots daar toch?
Een invasie is geen improvisatie. Dit wordt al maanden voorbereid dus dan krijgt de VS echt wel dingen doorquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Het is wel bijzonder dat het aanvalsplan zoals door de VS gepresenteerd tot in detail klopt. Is Rusland lek als een mandje, of heeft de VS hele goede geheime diensten?
Ik vermoed voor Rusland, maar goed daar heb ik ook geen bewijs van.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer. Vechten de Tsjetsjenen die in het filmpje te zien waren nou voor of tegen rusland?
Of het was het meest voorspelbare?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Het is wel bijzonder dat het aanvalsplan zoals door de VS gepresenteerd tot in detail klopt. Is Rusland lek als een mandje, of heeft de VS hele goede geheime diensten?
Wat is dat plan dan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Vanmiddag ook al. Wat hebben ze geraakt?quote:
Ze zitter er bijzonder goed bij, dat moet toch gezegd worden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een invasie is geen improvisatie. Dit wordt al maanden voorbereid dus dan krijgt de VS echt wel dingen door
Geen idee. Weet ook niet of t account betrouwbaar is. Ken 'm sinds vandaag.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vanmiddag ook al. Wat hebben ze geraakt?
Mijn hart huilde gisteren al bij het jeugdjournaal. Kinderen van de leeftijd van mijn kinderen die les krijgen over wat ze aan bommen en granaten gaan tegenkomen op straat en hoe ze het snelst in de schuilkelder komen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:22 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100023732_ecff82a1
Hartverscheurend.
Maat, kijk nou. Ons stadje hquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Een invasie is geen improvisatie. Dit wordt al maanden voorbereid dus dan krijgt de VS echt wel dingen door
Putin redenatie: 8 jaar terug hebben ze de (onze) President, na een geplande coup vanuit de VS, eruit gezet. Nu doen wij hetzelfde + we laten zien dat ze geen spelletjes kunnen spelen met ons.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Meestal heeft de aanvaller vanuit zijn perspectief het idee iets goeds te doen. En men ging naar Irak omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben. Niet om 'n kwaadaardig regime te ruimen.
Dat Bush' motieven meerledig waren neemt natuurlijk niet weg dat er in ieder geval nog een Wilsoniaanse gedachte achter zat. Wat Poetin doet is gewoon een machtsoorlog voeren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Arme manquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:22 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100023732_ecff82a1
Hartverscheurend.
Baudet moeten ze naar Siberi sturen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat vinden jullie van wat Baudet vandaag zei in een kort filmpje?
Hij had met het associatie verdrag destijds misschien wel een punt dat het voor Oekrane uiteindelijk niet goed zou zijn.
Niet eens dat het westen direct schuldig is natuurlijk.
Wij zijn Nederlandquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:26 schreef Haags het volgende:
[..]
Maat, kijk nou. Ons stadje h
[ twitter ]
Ik had 'm vandaag al eerder gedeeld maar het blijft en blijkt een degelijke analyse en voorspelling:quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Hij had met het associatie verdrag destijds misschien wel een punt dat het voor Oekrane uiteindelijk niet goed zou zijn.
Een totale randdebiel is het.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Bush wist ook wel dat er geen massavernietigingswapens waren...quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat Bush' motieven meerledig waren neemt natuurlijk niet weg dat er in ieder geval nog een Wilsoniaanse gedachte achter zat. Wat Poetin doet is gewoon een machtsoorlog voeren.
Klopt. Hun huidige leider is de pro-Russische president Kadyrov. Een vreselijke man die met de zweep over Tsjetsjeni regeert. Zijn troepen zijn onderdeel van de National Guard van Rusland en ze staan bekend om hun gruwelheden en oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vermoed voor Rusland, maar goed daar heb ik ook geen bewijs van.
Nogmaals, Oekrane is een soevereine staat waar Putin geen ene reet over te zeggen heeft dus Sherry kan ook wieberen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Uiteraard wist hij dat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bush wist ook wel dat er geen massavernietigingswapens waren...
Mensen stemmen daar ook gewoon op he.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een totale randdebiel is het.
Poetin weet ook wel dat Oekraine niet aan genocide deed tegen Russen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bush wist ook wel dat er geen massavernietigingswapens waren...
Wel zo handig als je er een bron bij vermeld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:29 schreef hollandia02 het volgende:
57th Separate Motorized Infantry Brigade schijnt vandaag te zijn overgelopen van Oekraine naar Luhansk
Onvoorstelbaar iddquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mensen stemmen daar ook gewoon op he.
https://tass.com/defense/1410211quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:29 schreef hollandia02 het volgende:
57th Separate Motorized Infantry Brigade
Rusland zit vol grondstoffen en heeft tonnen goud en weinig schulden. Ze staan er beter voor dan t westen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik weet niet 100 procent zeker in hoeverre Rusland een wrak is.
Misschien hebben 'we' onszelf dat te lang wijsgemaakt.
Zelfs vandaag deed de USA nog leuke zaken met 'de vijand'.
En China houdt zich koest, maar een harde veroordeling zal er vermoedelijk voorlopig niet komen. Want wat Poetin doet met Oekrane, wil China met Taiwan. En er is vandaag weer enorm veel Russisch gas gestookt/verstookt in China. Kassa voor Moskou.
W.b. de geschiedenisboeken: het hangt ervan af welke uitgever(s) ze gaan uitgeven.
Helaas wel. Die mogen mee naar Siberi.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Mensen stemmen daar ook gewoon op he.
Het is makkelijk zeggen dat Oekrane een neutrale bufferzone moet zijn, als je buurman je wil overrompelen en de andere buurman je laat verzuipen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik had 'm vandaag al eerder gedeeld maar het blijft en blijkt een degelijke analyse en voorspelling:
[ twitter ]
Zou eigenlijk in de OP moeten wmb.
Garry.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef Toby56 het volgende:
Ik voel erg mee met Garry.
Een licht neurotische en soms niet altijd even aangename persoonlijkheid, maar m.b.t. zijn mening over Poetin was ik het altijd met hem eens. Ouwe schaakheld.![]()
[ twitter ]
https://tass.com/defense/1410211quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wel zo handig als je er een bron bij vermeld.
Daarom vind ik dat als je Russische soldaten van alles toewenst je dan ook niet moet janken als er 'n Nederlander in Irak onthoofd zou worden. Destijds dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Poetin weet ook wel dat Oekraine niet aan genocide deed tegen Russen.
Landen moeten een reden hebben voor het volk om een land binnen te vallen.
Ik zie en hoor echt niemand Putin steunen eigenlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mijn hart huilde gisteren al bij het jeugdjournaal. Kinderen van de leeftijd van mijn kinderen die les krijgen over wat ze aan bommen en granaten gaan tegenkomen op straat en hoe ze het snelst in de schuilkelder komen.
Totale waanzin. In 2022 in Europa. Niet te begrijpen, niet te verdedigen. Iedereen hier die Putin hier nog steunt moet zich de ballen uit de broek schamen en zichzelf ophangen aan de hoogste boom.
Bron?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:29 schreef hollandia02 het volgende:
57th Separate Motorized Infantry Brigade schijnt vandaag te zijn overgelopen van Oekraine naar Luhansk
Tass is Russische propaganda.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
https://tass.com/defense/1410211
Waarom heeft het dan zo'n kleine economie?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Rusland zit vol grondstoffen en heeft tonnen goud en weinig schulden. Ze staan er beter voor dan t westen.
En dan kom je aanzitten met zo'n beetje de meest partijdige bron die er op de aardkloot bestaatquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Luhansk ligt in Oekrane...quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:29 schreef hollandia02 het volgende:
Er zitten er hier wel degelijk een aantal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie en hoor echt niemand Putin steunen eigenlijk.
niet volgens de Russenquote:
Putin en zijn paar kindervriendjes strijken de winst op.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom heeft het dan zo'n kleine economie?
Wilde Rusland Oekrane overrompelen (whatever that may imply) voordat we de status quo hadden gesloopt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is makkelijk zeggen dat Oekrane een neutrale bufferzone moet zijn, als je buurman je wil overrompelen en de andere buurman je laat verzuipen.
Ok, nog niet tegen gekomen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er zitten er hier wel degelijk een aantal.
Tass nemen we met een grote korrel zout, bovendien staat er helemaal niet dat de hele brigade overgelopen is maar slechts verschillende.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt Canada welquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
Triest maar je kon erop wachten
[ twitter ]
Ja tuurlijk, altijd en 100%quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:33 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wilde Rusland Oekrane overrompelen (whatever that may imply) voordat we de status quo hadden gesloopt?
Er staat inderdaad several.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tass nemen we met een grote korrel zout, bovendien staat er helemaal niet dat de hele brigade overgelopen is maar slechts verschillende.
Door hun verleden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom heeft het dan zo'n kleine economie?
Nou ja... ik geef toe dat ik nog steeds voor geen goud met de Russen zou willen ruilen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Rusland zit vol grondstoffen en heeft tonnen goud en weinig schulden. Ze staan er beter voor dan t westen.
Forum-bolsjewiekenquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er zitten er hier wel degelijk een aantal.
Nice man Russische propaganda.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:31 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Maybe, maar dat zou geween ''wil'' op zichzelf zijn en aanleiding behoeven.quote:
Sinds de jaren 90 wel een stuk beter. Toen was het een soort rijk Afrika.quote:
2 straaljagers en tankvliegtuigquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:30 schreef spoilert het volgende:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=43c6f3
Even de Eurofighter aftanken boven de Waddenzee op weg naar het oosten...
Prachtig land, maar walgelijke 'mensen' die het besturen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Walgelijk land is Rusland toch ook.
Misschien kunnen we mensen die dit soort opmerkingen maken daar ook neerzetten op het plein in Moskou, kunnen ze eens zien wat een echte dictatuur is. Al betekend nog niet dat wat Canada doet perse ok is.quote:
Paar jaartjes in Siberi uitblussen, wel lef die gasten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:33 schreef Ali_boo het volgende:
Triest maar je kon erop wachten
[ twitter ]
Via het oosten Rusland binnensluipen richting Moskou. Dat verwacht 'ie nooit!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:34 schreef kurk_droog het volgende:
Laten we maar volgas gaan. Dat verwacht Putin niet. Nato allin
Hij sloeg de spijker op z'n kop in met filmpje.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik geloof best dat er Oekraense soldaten zijn die zich hebben overgegeven (net als omgekeerd) maar twee man is natuurlijk geen brigade.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er staat inderdaad several.
Er is 'n filmpje:
Maar goed, dat kan overal opgenomen zijn en ook best al een tijd terug.
Ziet er betrouwbaar uitquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is 'n filmpje:
Laffe honden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:29 schreef hollandia02 het volgende:
De oude plannen van A.H. Wel goed uitvoeren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Via het oosten Rusland binnensluipen richting Moskou. Dat verwacht 'ie nooit!
Ongetwijfeld veel mooie natuur maar de regimes daar zijnquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Prachtig land, maar walgelijke 'mensen' die het besturen.
Ja idd. Die gast is wel zooooooooo walgelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:35 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Trudeau is de woke versie van putin.
Nee dus, Putin heeft geen fok te zeggen over zijn buurlanden, rot even op.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Hij sloeg de spijker op z'n kop in met filmpje.
Ook met wat hij op het laatst zei nl om rond de tafel te gaan zitten met Rusland om te praten over een bufferstaat (iets waar China vanmorgen ook nog op wees). Nu wordt het daar te laat voor
We zien dat na de grote bek van het westen de afgelopen weken men nu helemaal geen pakket aan sacnties klaar heeft liggen. Sancties veranderen sowieso niets aan de situatie voor Oekraine
Men heeft over de hoofden van de mensen daar een wedstrijdje ver plassen gedaan en verlorren. Het westen (EU en NAVO) moet zich de ogen uit de kop schamen. Denken moreel gezien het gelijk te bezitten en het dan te krijgen. Lekker makkelijk als uiteindelijk het klootjesvolk de rekening mag betalen
(Om hier even mensen voor te zijn; Ik ben geen FvD stemmer)
Die zien er niet uit alsof ze naar de Oekrane gaan om daar 'n handje te helpen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Protestanten in Rotterdam.
Heb je een bunker thuis?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik maak me wel zorgen om die kernwapens van Rusland. De economische sancties zorgen er voor dat Rusland alleen maar meer gesoleerd raakt. Ze hebben echt veel vijanden…
En een kat in het nauw kan uiteindelijk rare sprongen maken
Weer zo eentje, als de poep al in de ventilator zit......quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:38 schreef Alpha0 het volgende:
Geert Mak is ook wakker geworden. "Ik heb een hekel aan defensie maar je ontkomt er nu niet meer aan, je moet er in investeren" (niet letterlijk gequote).
Welke radar is dit?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:33 schreef hollandia02 het volgende:
2 Britse straaljagers en een tanker oostwaards over Friesland.
[ afbeelding ]
Dat zijn wel leuke verhaaltjes voor het Russische NOS journaal, niet die demonstranten in Moskou of St.Petersburg of dat half bekend Rusland zich uitgesproken heeft tegen de inval.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jij geloofd die propaganda?
Jij geloofde wel propaganda in 2003 over WMD?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:38 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Jij geloofd die propaganda?
Het filmpje heeft me overtuigd!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is 'n filmpje:
Hete gaat ze ook niet om Putin, ze willen niet vechten want dat is niet genderneutraal of zo....quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zien er niet uit alsof ze naar de Oekrane gaan om daar 'n handje te helpen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ook met wat hij op het laatst zei nl om rond de tafel te gaan zitten met Rusland om te praten over een bufferstaat (iets waar China vanmorgen ook nog op wees). Nu wordt het daar te laat voor
We zien dat na de grote bek van het westen de afgelopen weken men nu helemaal geen pakket aan sacnties klaar heeft liggen. Sancties veranderen sowieso niets aan de situatie voor Oekraine
Men heeft over de hoofden van de mensen daar een wedstrijdje ver plassen gedaan en verlorren. Het westen (EU en NAVO) moet zich de ogen uit de kop schamen. Denken moreel gezien het gelijk te bezitten en het dan te krijgen. Lekker makkelijk als uiteindelijk het klootjesvolk de rekening mag betalen
Hebben ervaring met aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Het schijnt dat de Italianen ook moeilijk doen. Oh wachtquote:
Mwah, het zal wel loslopen. Maar misschien zijn we er de komende jaren weer bang voor..,quote:
Maak je maar geen zorgen, want dat gaat echt niet gebeuren. Dat is zelfvernietiging.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik maak me wel zorgen om die kernwapens van Rusland. De economische sancties zorgen er voor dat Rusland alleen maar meer gesoleerd raakt. Ze hebben echt veel vijanden…
En een kat in het nauw kan uiteindelijk rare sprongen maken
Ik weet niet eens of ik het erg zou vinden. En ik ben vast niet de enige.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:40 schreef Regilio_ het volgende:
Maak je maar geen zorgen, want dat gaat echt niet gebeuren. Dat is zelfvernietiging.
Nogmaals: mutual assured destruction.
En denk je ook dat ze daar niks zullen merken van prijsttijgingen en al die shit?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]Voordeel als je in Zwitserland woont.
Hier nog 0 sancties trouwens, lekker cashen.
Zolang geen partij AI blijkt te bezitten die het defensiesysteem van de ander volledig kan ondermijnen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:40 schreef Regilio_ het volgende:
CW meldt zich.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of ik het erg zou vinden. En ik ben vast niet de enige.
Nee dat blijkt nu wel h?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee dus, Putin heeft geen fok te zeggen over zijn buurlanden, rot even op.
met de aankomende gasprijzen enzo ben ik zeker bang dat het een tweede koude oorlog gaat worden, de verwarming aanzetten is straks onbetaalbaar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, het zal wel loslopen. Maar misschien zijn we er de komende jaren weer bang voor..,
Nieuwe koude oorlog
Jawel, heb al een noodvoorraad aangelegd in de bunker.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:41 schreef Werkman het volgende:
[..]
En denk je ook dat ze daar niks zullen merken van prijsttijgingen en al die shit?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hebben ervaring met aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Het schijnt dat de Italianen ook moeilijk doen. Oh wacht
Dus bovenstaande rechtvaardigt volgens die gek Baudet een invasie, waarbij het klootjesvolk letterlijk het slachtoffer van is?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we globalwarmingquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:43 schreef Jimbo het volgende:
[..]
met de aankomende gasprijzen enzo ben ik zeker bang dat het een tweede koude oorlog gaat worden, de verwarming aanzetten is straks onbetaalbaar.
Dat klopt, in een ideale wereld.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee dus, Putin heeft geen fok te zeggen over zijn buurlanden, rot even op.
Ver? Minder dan 3 uur vliegen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee dat blijkt nu wel h?
Voelt het fijn zo lekker ver weg van het front maar jezelf wentelend in je gelijk?
Nope, zeker nu niet nadat al die gevluchte rijke Oekrainische mafia boys hun geld hebben gestald in de Zwitserse banken daar...quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:41 schreef Werkman het volgende:
[..]
En denk je ook dat ze daar niks zullen merken van prijsttijgingen en al die shit?
... Dat je het nu nog presteert de schuld alsnog bij het Westen/NAVO te leggen spreekt boekdelen. Gezien je fascinatie voor Trump en sterke leiders niet vreemd, maar nog altijd ietwat hallucinant zoiets te moeten lezen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee dat blijkt nu wel h?
Voelt het fijn zo lekker ver weg van het front maar jezelf wentelend in je gelijk?
Slecht spul, soms moeilijk richten. (MH17 flashback)quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Over oorlogsmisdaden gesproken;
[ twitter ]
In die ideale wereld ruimt de VS ook haar eigen interne puinhopen op i.p.v. zich te bemoeien met anderen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat klopt, in een ideale wereld.
Met een beetje meer realisme weet je dat Poetin's ideale wereldbeeld flink anders is dan die van jou of de westerse wereld.
En daar moet je politiek gezien rekening mee houden. Dat stukje politiek realisme ontbreekt bij velen nogal.
De supermarkt oorlogen van 2004 gemist?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Albert Heijn had invasieplannen?
Is 'ie wakker? Ben benieuwd of 'ie twee zinnen na elkaar uit z'n bek krijgt zonder te hakkelen.quote:
De bevolking zit hier ook niet op te wachten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ongetwijfeld veel mooie natuur maar de regimes daar zijn
Het is ook moeilijke tekst.quote:
Nopes.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is 'ie wakker? Ben benieuwd of 'ie twee zinnen na elkaar uit z'n bek krijgt zonder te hakkelen.
Briefje van gisteren voor z'n neus denk ik?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:46 schreef Tengano het volgende:
Joe geeft eerst even een samenvatting.
Dat Oekrane ''soeverein'' dient te zijn. Tot het in de Europese soevereiniteitsversnipperaar terecht komt uiteraard.quote:
Lukt dat een beetje? Kan helaas niet direct meeluisteren.quote:
In de Koude Oorlog waren er aan beide kanten altijd wel heethoofdige generaals te vinden die geloofden in een winbare nucleaire oorlog. Grote verschil met nu is dat Poetie een alleenheerser is en niet allerlei krachten binnen "de Partij" als tegenstand heeft. De communistische partij in de Sovjetunie was namelijk een echt wespennest waar je nooit zeker van je plek was omdat er allerlei onzichtbaar gekonkel en paranoia was. Dat zorgde voor een zeker (maar heikel) evenwicht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:40 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen, want dat gaat echt niet gebeuren. Dat is zelfvernietiging.
Newsflash: Oekrane is een soeverein land.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat Oekrane ''soeverein'' dient te zijn. Tot het in de Europese soevereiniteitsversnipperaar terecht komt uiteraard.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:43 schreef Jimbo het volgende:
[..]
met de aankomende gasprijzen enzo ben ik zeker bang dat het een tweede koude oorlog gaat worden, de verwarming aanzetten is straks onbetaalbaar.
Nou zeg dat wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:43 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Oekraners bloeden ongetwijfeld graag voor het morele gelijk van westerlingen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:48 schreef monkyyy het volgende:
Putin en z'n rijke oligarch vriendjes worden helemaal de moeder geneukt.
Was. Sort of. Nu is het in handen van Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
Newsflash: Oekrane is een soeverein land.
Wat koddig dat, nu het je liefhebberij betreft, soevereiniteit en de natiestaat er niet meer zo toe doet.
Echt: complotwappies
Want Oekraners zijn willoze levenloze poppen, die nooit echt soevereiniteit en aansluiting met het Westen zochten, maar daar toe werden opgehitst en gemanipuleerd!!!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Nou zeg dat wel.
Moet je, je even voorstellen hoe men zich daar nu in de steek gelaten voelt. O ja we hebben een paar geweren en helmen gestuurd want niets doen maakte je medeschuldig. NU ZIJN ZE SCHULDIG!
Baudet is niet iemand die zich erg om het klootjesvolk bekommert, dat was al wel langer duidelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dus bovenstaande rechtvaardigt volgens die gek Baudet een invasie, waarbij het klootjesvolk letterlijk het slachtoffer van is?
Ach, lopen vast nog wel genoeg Stanislav Petrov's rond daar. Tenzij Poetin alle stappen om een nucleaire aanval in te zetten hoogstpersoonlijk uitvoert zitten er nog zat stoorzenders tussen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In de Koude Oorlog waren er aan beide kanten altijd wel heethoofdige generaals te vinden die geloofden in een winbare nucleaire oorlog. Grote verschil met nu is dat Poetie een alleenheerser is en niet allerlei krachten binnen "de Partij" als tegenstand heeft. De communistische partij in de Sovjetunie was namelijk een echt wespennest waar je nooit zeker van je plek was omdat er allerlei onzichtbaar gekonkel en paranoia was. Dat zorgde voor een zeker (maar heikel) evenwicht.
Poetin heeft die problemen niet. Die is een klassieke dictator, met een kleine kring die zich nauw verbonden heeft met hem en zijn lot. De kans dat daar ongelukken mee gebeuren of zelfs bewust aanvallen met nukes is een stuk groter.
Hij heeft zelfs al meerdere keren impliciet met de inzet van kernwapens gedreigd.
Dat waren ze de laatste keer dat ze de verkeerde kant kozen ookquote:
Pro oorlog dus. NATO is een oorlogsmachine.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:39 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Jij geloofde wel propaganda in 2003 over WMD?
En nee, ik ben gewoon pro-NATO
Ik sukkelde zelfs even in slaap. I kid you not.quote:
Wie weet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Pro oorlog dus. NATO is een oorlogsmachine.
Dat er spraken was van inmenging en loze beloften staat vast. Maar het maakt eigenlijk niet uit als het nooit reel is geweest. Je hebt een worst voorgehouden die je niet kon garanderen met het risico op de consequentie van vandaag. Erg crue.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Want Oekraners zijn willoze levenloze poppen, die nooit echt soevereiniteit en aansluiting met het Westen zochten, maar daar toe werden opgehitst en gemanipuleerd!!!
GTFO man.
Ja ik weet het: in Complot-land is de EU/NATO sowieso de boeman, gesponsord door socialisten en communisten van Soros om het blankvolk uit te roeien. Uiteraard moet je dan ook nu - nu er in de echte wereld echte dingen gebeuren - nogal wat bokkensprongen maken om wat er gaande is enigszins alsnog de schuld van EU/NATO te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Was. Sort of. Nu is het in handen van Rusland.
Niet tot de EU/NATO kunnen toetreden in de oude situatie staat onder de streep nog altijd meer soevereiniteit dan het nu geniet.
@Coco is groot Op1 fan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
Jan Paternotte vanavond bij Op1 over Rusland. Godverdomme zeg, wat een goede redactie.
Hij speelt op safe, precies de reden dat hij Oekrane wilt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:47 schreef Tocadisco het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een stotter van Biden duidelijk aantoont dat hij zwak is maar waarom die kwalificatie niet geldt voor Vladimir 'ik ben zo bang voor ziektes dat ik een voetbalveld aan ruimte tussen mij en anderen aanhoudt' Poetin?
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Niet tot de EU/NATO kunnen toetreden in de oude situatie staat onder de streep nog altijd meer soevereiniteit dan het nu geniet.
Oekraine werd gedwongen om tot de EU/NAVO toe te treden?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: je hebt een narratief overeind te houden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat er spraken was van inmenging en loze beloften staat vast. Maar het maakt eigenlijk niet uit als het nooit reel is geweest. Je hebt een worst voorgehouden die je niet kon garanderen met het risico op de consequentie van vandaag. Erg crue.
Nee, maar voor de inhoud weer het ook geen toegevoegde waarde om een gladde prater te hebben. Putin zag eruit als een losgeslagen hond die uit was op wraak.quote:
Er werd een regime change gefixed toen de zittende, democratisch gekozen, president daar niet zo warm voor liep.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Oekraine werd gedwongen om tot de EU/NAVO toe te treden?
Levende memequote:
Ik heb de eerste op mijn feesboektimeline al te pakken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja ik weet het: in Complot-land is de EU/NATO sowieso de boeman, gesponsord door socialisten en communisten van Soros om het blankvolk uit te roeien. Uiteraard moet je dan ook nu - nu er in de echte wereld echte dingen gebeuren - nogal wat bokkensprongen maken om wat er gaande is enigszins alsnog de schuld van EU/NATO te maken.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Want Oekraners zijn willoze levenloze poppen, die nooit echt soevereiniteit en aansluiting met het Westen zochten, maar daar toe werden opgehitst en gemanipuleerd!!!
GTFO man.
Heb is een model van Suzukiquote:
Nee, dit is precies waarom je zelfs nu nog probeert de EU/NATO de schuld te geven van wat er gebeurt. En, nog erger, de Oekraners zelf.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, de stromanmachine staat weer aan.
Paternotte is een zr capabele politicus. Respect.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
Jan Paternotte vanavond bij Op1 over Rusland. Godverdomme zeg, wat een goede redactie.
Still, de kans is n groter dat het gebeurt dan tijdens de Koude Oorlog, in zijn latere dagen dan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, lopen vast nog wel genoeg Stanislav Petrov's rond daar. Tenzij Poetin alle stappen om een nucleaire aanval in te zetten hoogstpersoonlijk uitvoert zitten er nog zat stoorzenders tussen.
Heel raar want ik irriteer mij ziekelijk aan die terughoudendheid van Duitsland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Duitsland is te ver over de schreef gegaan in WO II om nu met een vinger te gaan wijzen..
Ik snap dat je wat in de war bent. Je uitspraken hier bevestigen dat steeds opnieuw.quote:
Dat wordt koud douchen!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:43 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Uh nee er is maar 1 schuldige en dat is Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:48 schreef the-eye het volgende:
[..]
[..]
Nou zeg dat wel.
Moet je, je even voorstellen hoe men zich daar nu in de steek gelaten voelt. O ja we hebben een paar geweren en helmen gestuurd want niets doen maakte je medeschuldig. NU ZIJN ZE SCHULDIG! Hoe dat stelletje zichzelf voor de spiegel in de ogen kan kijken is onbegrijpelijk voor mij
Ja en? Als dat de Russen zeer doet, mooi toch?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb is een model van Suzuki
En een methode om het internationale betaalverkeer te regelen, ook wel bekend als BIC hier in Nederland. Als je dat afsluit kan er geen betalingsverkeer plaatsvinden.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
Stel je voor dat Trump nog president was geweest en wat voor speech dat dan was geweest.
Die had Putin gefeliciteerd natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
Stel je voor dat Trump nog president was geweest en wat voor speech dat dan was geweest.
Die had gezegd dat hij zo'n goede relatie met Poetie had en dat hij hem morgen ging bellen om dit allemaal eventjes glad te strijken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
En Rusland zou Oekrane met rust laten als Oekrane hun nukes zou inleveren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Jij hebt nu voor soevereiniteit te vechten. Of laat je ze liever hangen terwijl je onlinecomplotwappies bestrijdt met stromannen?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zoals ik al zei: je hebt een narratief overeind te houden.
Die had het fantastisch gevonden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
'But the Ukraine is very bad, they didn't want to help me'.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
Die zou een wapenpakket bieden aan Ruslandquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
Gaat 'ie berhaupt Oekrane controleren?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef Pedroso het volgende:
Hoe wil Putin Oekrane controleren ? Binnenvallen zal wel lukken allemaal maar op de langere termijn kan dat nooit controleerbaar blijven.
Booooooh! Dan gaan mijn crypto zker moon!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en? Als dat de Russen zeer doet, mooi toch?
Ik ook. Juist met hun geschiedenis kun je dit toch niet laten passeren. Ze staan het gewoon toe.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heel raar want ik irriteer mij ziekelijk aan die terughoudendheid van Duitsland.
Geen speech, als Putin hem wat grond, bedrijven en aandelen in Oekrainse industrieen had gegeven vond ie het primaquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
Welke worstquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:51 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat er spraken was van inmenging en loze beloften staat vast. Maar het maakt eigenlijk niet uit als het nooit reel is geweest. Je hebt een worst voorgehouden die je niet kon garanderen met het risico op de consequentie van vandaag. Erg crue.
Ja want sancties zijn leuk maar je moet er zelf vooral niet al te veel van merken he.quote:
"We will bomb those Russian ass like they never did before, i swear.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:53 schreef Tourniquet het volgende:
The Art of the Deal.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die had gezegd dat hij zo'n goede relatie met Poetie had en dat hij hem morgen ging bellen om dit allemaal eventjes glad te strijken.
In het westen heb je oblasten met maar 3 procenten Russen, moeten die dat dan doen? En waarschijnlijk willen de meeste van die etnische Russen er ook niet mee te maken hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef Pedroso het volgende:
Hoe wil Putin Oekrane controleren ? Binnenvallen zal wel lukken allemaal maar op de langere termijn kan dat nooit controleerbaar blijven.
Die soevereiniteit was er al. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Jij hebt nu voor soevereiniteit te vechten. Of laat je ze liever hangen terwijl je onlinecomplotwappies bestrijdt met stromannen?
Dat sowiesoquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:54 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en? Als dat de Russen zeer doet, mooi toch?
Sanctioneren die hap. Geen Audi's, BMW's of pizza's meer.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs die offering willen sommige landen niet maken.
Niet zo kort en krachtig als kleine Putin inderdaad.quote:
Alsof dat ook maar iets met elkaar te maken heeft en dat na het kijken van M.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Net M gekeken.
We hebben jarenlang ons belang niet verdedigt, alleen maar aan soft power gedaan, een beetje genders tellen, vreemdelingen binnenhalen die geen affiniteit met ons hebben, allerlei sociale theorien oprakelen die bedoelt zijn de maatschappij te ondermijnen. En nu staan we er slecht voor. Goh, wat een verrassing!
Ik zag vandaag nog een stuk waarin ie boos was over het feit dat Duitsland miljarden naar Rusland laat vloeien terwijl Amerika op moet draaien voor de kosten van de veiligheid van Duitsland tegenover Rusland. Erg kortzichtig, maar wel vermakelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef Cheeseburgert het volgende:
Die zou een wapenpakket bieden aan Rusland
Ik ben een inwoner van het westen en had op meer wijsheid vanuit hier gehooptquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Dat je het nu nog presteert de schuld alsnog bij het Westen/NAVO te leggen spreekt boekdelen. Gezien je fascinatie voor Trump en sterke leiders niet vreemd, maar nog altijd ietwat hallucinant zoiets te moeten lezen.
Probleem is dat er voor Trump helemaal geen deal te sluiten zou zijn. Die zou gewoon slikken dat de Oekrane onder Russich bewind viel, en dat dan thuis proberen te verkopen als een 'win'.quote:
Voor Cyprus zou zoiets een faillissement betekenen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs die offering willen sommige landen niet maken.
Daar waar ze zo geschrokken dat we er slecht voor stonden en het heeft echt lles met elkaar te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar iets met elkaar te maken heeft en dat na het kijken van M.
En dat uitgesproken door Geert Mak die ook van die kerk is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Net M gekeken.
We hebben jarenlang ons belang niet verdedigt, alleen maar aan soft power gedaan, een beetje genders tellen, vreemdelingen binnenhalen die geen affiniteit met ons hebben, allerlei sociale theorien oprakelen die bedoelt zijn de maatschappij te ondermijnen. En nu staan we er slecht voor. Goh, wat een verrassing!
Waarom heb je dat ten te grabbel gegooid voor de opoffering daarvan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die soevereiniteit was er al. Wat begrijp je daar niet aan?
Of heb je sinds 1991 geen atlas en/of geschiedenisboek meer gezien?
Doet mij een beetje denken aan mensen die zo genaamd vrienden zijn, maar onvindbaar als het tegen zit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja want sancties zijn leuk maar je moet er zelf vooral niet al te veel van merken he.
Talk is cheap.
Ach, heel Nederland jankt dat er meer naar de zorg moet en defensie niet boeiend is. Zie hier het resultaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Net M gekeken.
Wie heeft dat ten grabbel gegooid? En hoe is dat precies gedaan?quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:57 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom heb je dat ten te grabbel gegooid voor de opoffering daarvan?
Voor Amerika ookquote:Op donderdag 24 februari 2022 19:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor Cyprus zou zoiets een faillissement betekenen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welke worstOekraine was niet eens kandidaat-EU-lid.
Dit!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:56 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Niet zo kort en krachtig als kleine Putin inderdaad.
Niemand wil koud douchen!quote:
|..| zo koud ongeveer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |