abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203818823

quote:
Russen rukken op naar hoofdstad Kiev, zware gevechten bij nabijgelegen vliegveld
Russische troepen rukken op naar Kiev. Rusland probeert daarbij aan de rand van de Oekraense hoofdstad een militair vliegveld in te nemen.Om het Hostomel-vliegveld wordt zwaar gevochten.

Enkele tientallen Russische gevechtshelikopters zouden vanuit Belarus naar het vliegveld zijn gevlogen. Ze zouden niet alleen hebben gevochten, maar ook troepen hebben gedropt. Oekrane zegt drie van die helikopters te hebben neergeschoten.

Hostomel ligt ongeveer 25 kilometer ten noordwesten van het centrum van Kiev. Het ligt bovendien een paar kilometer van een snelweg tussen Kiev en Belarus.
quote:
Burgemeester Kiev kondigt avondklok af
De burgemeester van Kiev heeft een avondklok afgekondigd. Inwoners van de Oekraense hoofdstad moeten van 22.00 tot 7.00 uur thuisblijven, melden lokale media.

Burgemeester Vitali Klitsjko voert de avondklok in om de inwoners te beschermen. In en rond Kiev vinden aanvallen door het Russische leger plaats.

Vier metrostations in de stad worden gebruikt als schuilkelders. Tijdens de avondklok rijdt geen openbaar vervoer
quote:
EU werkt volgens bronnen ook aan sancties voor Belarus
De Europese Unie werkt niet alleen aan nieuwe zware sancties voor Rusland, maar wil ook Belarus treffen. De aanval op Oekrane komt immers ook van die zijde, zeggen hooggeplaatste EU-bronnen.

De EU-leiders komen donderdagavond bijeen en willen dan groen licht geven voor ingrijpende extra strafmaatregelen die ook de Russische economie zullen treffen. "Over 99 procent van het voorbereide sanctiepakket is overeenstemming", zegt een ingewijde.

Belarus loopt de laatste jaren steeds meer aan de leiband van Moskou. Rusland posteerde er de afgelopen weken tienduizenden militairen, die nu ook worden ingezet voor de inval in Oekrane.
quote:
Russische troepen bereiken voormalige kernreactor Tsjernobyl
Russische troepen hebben het gebied rondom de voormalige Oekraense kernreactor Tsjernobyl bereikt. Volgens Oekrane kwamen de militairen het land in vanuit Belarus, dat ten noorden van Oekrane ligt. Lokale media melden dat een opslagplek voor kernafval is getroffen door de Russische beschietingen. Volgens een woordvoerder van de Oekraense minister van Binnenlandse Zaken kan er radioactieve straling vrijkomen als er in het gebied wordt geschoten.

Het gebied bij Tsjernobyl is radioactief sinds een kernreactor ontplofte in 1986. Dit werd de grootste kernramp ooit.
De Oekraense president Volodymyr Zelensky noemt de aanval op Tsjernobyl "een oorlogsverklaring aan heel Europa". Zelensky schrijft op Twitter dat "onze verdedigers hun levens geven zodat de tragedie van 1986 zich niet herhaalt".

Oude berichten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:19:47 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203818830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:18 schreef GerryDV het volgende:

Ze pakken hier gewoon stukje bij beetje de aanwezige mensen op zonder een grote scene te maken, net zo lang tot er niemand meer staat. Echt bizar. Geen charges of geweld, gewoon je tijd nemen en gecontroleerd individuele personen in het busje stoppen.

Wel effectief. Het lijkt alsof daar niks aan de hand is.
Dat is ook precies de bedoeling lijkt mij.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:19:48 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203818831
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik snap het niet meer. Vechten de Tsjetsjenen die in het filmpje te zien waren nou voor of tegen rusland?
Die vechten voor zichzelf en roven wat ze roven kunnen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203818839

Ze pakken hier gewoon stukje bij beetje de aanwezige mensen op zonder een grote scene te maken, net zo lang tot er niemand meer staat. Echt bizar. Geen charges of geweld, gewoon je tijd nemen en gecontroleerd individuele personen in het busje stoppen.

Wel effectief. Het lijkt alsof daar niks aan de hand is.

Maar waarom staat op die ME hun rug in spiegelbeeld HOMO?
pi_203818840
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 18:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat bij die invallen het idee in ieder geval nog was om er iets goeds te doen en kwaadaardige regimes te ruimen terwijl dit een cynisch machtspelletje van een semidictator is.
Meestal heeft de aanvaller vanuit zijn perspectief het idee iets goeds te doen. En men ging naar Irak omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben. Niet om 'n kwaadaardig regime te ruimen.

Saddam, die ze in het verleden nota bene gesteund hebben.
pi_203818841
quote:
4s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:17 schreef aloa het volgende:

[..]
Het is ook niet zo dat het hele Russische Leger in Oekrane is nu.
Dan nog is de verhouding verre van gelijk. Rusland bereidt zich hier al lang op itt Oekrane.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:20:23 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203818842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die vechten voor zichzelf en roven wat ze roven kunnen.
Dus het is maar net wat ze het beste uitkomt.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203818847
Het is wel bijzonder dat het aanvalsplan zoals door de VS gepresenteerd tot in detail klopt. Is Rusland lek als een mandje, of heeft de VS hele goede geheime diensten?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203818852
Een beetje een saaie topictitel, maar ik voel me vandaag oprecht enorm triest.
Vanwege de tragedie.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203818854
Aanwijsmilitair bij M :D :')
Flesje bier
pi_203818865
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:21 schreef Gezicht het volgende:
Aanwijsmilitair bij M :D :')
Boekie zit er ook toch?
pi_203818867
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Toby56 het volgende:
Een beetje een saaie topictitel, maar ik voel me vandaag oprecht enorm triest.
Vanwege de tragedie.
Maak je niet druk om de topictitel :)
pi_203818868
Steve liet zich even gaan _O-
pi_203818870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Halcon het volgende:
Meestal heeft de aanvaller vanuit zijn perspectief het idee iets goeds te doen. En men ging naar Irak omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben. Niet om 'n kwaadaardig regime te ruimen.

Creating consent is vrij makkelijk met een naeve en liberale bevolking.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:21:59 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203818877
Bwhahaha Steve! Ik zat niet te kijken dus denk wtf is die stem opeens :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:22:00 #16
65846 Bocaj
47th President.
pi_203818878
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Duitsland nog steeds de grote dwarsligger?
Werd er niet bijgezegd...
pi_203818879
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:21 schreef Stoorzendert het volgende:
They took our jobs.
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:22:18 #18
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203818884
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Volgens mij heeft ook verre roots daar toch?
pi_203818886
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203818900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Duitsland nog steeds de grote dwarsligger?
+ Itali, Hongarije en Cyprus.
pi_203818901
twitter
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203818920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij heeft ook verre roots daar toch?
Zou kunnen. Volgens Google is 'ie zelf in de VS geboren
pi_203818928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:20 schreef Stoorzendert het volgende:
Het is wel bijzonder dat het aanvalsplan zoals door de VS gepresenteerd tot in detail klopt. Is Rusland lek als een mandje, of heeft de VS hele goede geheime diensten?
Een invasie is geen improvisatie. Dit wordt al maanden voorbereid dus dan krijgt de VS echt wel dingen door
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203818930
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik snap het niet meer. Vechten de Tsjetsjenen die in het filmpje te zien waren nou voor of tegen rusland?
Ik vermoed voor Rusland, maar goed daar heb ik ook geen bewijs van.
pi_203818931
quote:
Kiev stream in de gaten houden dus?
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:24:59 #26
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203818932
Ukraine heeft geen kans zonder hun eigen vliegruim onder controle te hebben.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203818934
quote:
Of het was het meest voorspelbare?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203818937
quote:
Wat is dat plan dan?
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:25:22 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203818942
quote:
Vanmiddag ook al. Wat hebben ze geraakt?
pi_203818944
Biden spreekt zo
pi_203818946
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Een invasie is geen improvisatie. Dit wordt al maanden voorbereid dus dan krijgt de VS echt wel dingen door
Ze zitter er bijzonder goed bij, dat moet toch gezegd worden.
zie email 27 oktober
pi_203818947
Wat vinden jullie van wat Baudet vandaag zei in een kort filmpje?

Hij had met het associatie verdrag destijds misschien wel een punt dat het voor Oekrane uiteindelijk niet goed zou zijn.
Niet eens dat het westen direct schuldig is natuurlijk.
Vakman pur sang
pi_203818948
VS heeft vast ook maar zat mollen in Poetin's kring/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_203818950
twitter
pi_203818951
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Vanmiddag ook al. Wat hebben ze geraakt?
Geen idee. Weet ook niet of t account betrouwbaar is. Ken 'm sinds vandaag.
pi_203818952
Belarus mag ook niet zonder straf blijven.
pi_203818953
quote:
Mijn hart huilde gisteren al bij het jeugdjournaal. Kinderen van de leeftijd van mijn kinderen die les krijgen over wat ze aan bommen en granaten gaan tegenkomen op straat en hoe ze het snelst in de schuilkelder komen.

Totale waanzin. In 2022 in Europa. Niet te begrijpen, niet te verdedigen. Iedereen hier die Putin hier nog steunt moet zich de ballen uit de broek schamen en zichzelf ophangen aan de hoogste boom.
pi_203818961
Waarschijnlijk hebben de Russen het al hoor, maar het zou echt slim zijn om iemand van die ME/politie een 4G-jammer mee te geven die ze aanzetten vlak voor ze een livestreamer oppakken om het moment van arrestatie en alles wat erna gebeurt niet de wereld in te slingeren.
pi_203818963
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Maat, kijk nou. Ons stadje h O+

twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_203818969
quote:

[..]

Putin redenatie: 8 jaar terug hebben ze de (onze) President, na een geplande coup vanuit de VS, eruit gezet. Nu doen wij hetzelfde + we laten zien dat ze geen spelletjes kunnen spelen met ons.
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:26:38 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203818974
quote:

[..]

Dat Bush' motieven meerledig waren neemt natuurlijk niet weg dat er in ieder geval nog een Wilsoniaanse gedachte achter zat. Wat Poetin doet is gewoon een machtsoorlog voeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203818976
Pakistaans vliegtuig opgestegen uit Moskou. Khan gaat weer terug?
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:26:44 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203818978
quote:
Arme man ;( Zo kut dat we deze mensen niet kunnen helpen ;(
pi_203818982
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Lospedrosa het volgende:

Hij had met het associatie verdrag destijds misschien wel een punt dat het voor Oekrane uiteindelijk niet goed zou zijn.
Baudet moeten ze naar Siberi sturen.
pi_203818988
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Wat is dat plan dan?
pi_203818991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:26 schreef Haags het volgende:

[..]
Maat, kijk nou. Ons stadje h O+

[ twitter ]
Wij zijn Nederland
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_203818994
quote:

Ik had 'm vandaag al eerder gedeeld maar het blijft en blijkt een degelijke analyse en voorspelling:

twitter

Zou eigenlijk in de OP moeten wmb.
  donderdag 24 februari 2022 @ 19:27:34 #48
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203818998
quote:

Een totale randdebiel is het.
pi_203819001
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat Bush' motieven meerledig waren neemt natuurlijk niet weg dat er in ieder geval nog een Wilsoniaanse gedachte achter zat. Wat Poetin doet is gewoon een machtsoorlog voeren.
Bush wist ook wel dat er geen massavernietigingswapens waren...
pi_203819023
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 19:24 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik vermoed voor Rusland, maar goed daar heb ik ook geen bewijs van.
Klopt. Hun huidige leider is de pro-Russische president Kadyrov. Een vreselijke man die met de zweep over Tsjetsjeni regeert. Zijn troepen zijn onderdeel van de National Guard van Rusland en ze staan bekend om hun gruwelheden en oorlogsmisdaden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')