Whut?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het land wiens belangrijkste handelspartner straks failliet gaat? Neh.
Ah, juist ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrij weinig eigenlijk. Niet mijn conflict.
Rusland is geen schim van de Sovjet Unie. Het is een land met een economie die anderhalf maal zo groot is als Nederland met een bevolking van 150 miljoen mensen. Het is dat ze grondstoffen hebben en kernwapens, anders nam niemand ze meer serieus. Ze vormen nauwelijks een bedreiging voor Frankrijk of het UK.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Wat betreft de 2-procentsnorm van de NAVO. Ik vind dat lidstaten - dus ook Nederland - gemaakte afspraken moeten nakomen.
Dat gezegd hebbende: wij zijn hoe dan ook afhankelijk van bondgenootschappen. Of we nou 1, 2 of 10 procent van ons BNP besteden aan Defensie, in ons eentje zouden we het nooit op kunnen nemen tegen een militaire grootmacht als Rusland.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
Duidelijke taal van Putin
[ twitter ]
Ja, hij kan zoveel zeggen, maar ik zou er niets mee doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Wat denk je dat Rusland gaat doen als ze doorhebben dat het innemen van landen niet leidt tot een reactie, maar tot het uiteenvallen van het bondgenootschap dat ooit is opgericht om tegenwicht te bieden aan de Russische macht?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:56 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Liever geen NAVO dan oorlog met Rusland.
Klopt, daarom ook vanaf dag 1 in partizanenmode lijkt mijquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het Oekrainse leger heeft militair gezien geen kans.
Poetin kijkt verlekkert naar de wereldkaart en beeld zich in hoe veel land hij nog kan pakken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat is dus één van de dingen die ik echt niet snap. Verwacht hij nou serieus dat Finland en Zweden lekker gaan toekijken en zich niet gaan voorbereiden? Dit zijn slimme en rijke landen. Het zijn ook landen waar men ook echt wel minder zal gaan toekijken zoals men nu bij Oekraïne doet. Zweden en Finland kunnen echt vandaag nog lid worden als zij het zouden willen, dus snap niet hoe Poetin dit voor zich ziet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ironisch wel dat Putin op deze manier zijn ergste nachtmerrie kan waarmaken; een tot aan de tanden bewapende nato aan zijn eigen grenzen. In ruil voor de failliete boedel in de Donbas.
Rechten liggen bij Eurosport begreep ik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef superniger het volgende:
Alleen maar herhalingen op NPO1.
Klopt, daarom zijn die opmerkingen hier dat Finland de volgende is flauwekul. Rusland heeft niet de power om op 2 fronten te vechten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zou Poetin echt de gehele Oekraïne willen inlijven? De Donbas oké, maar om de hele Oekraïne in te lijven heeft hij de middelen niet voor. Dat word een dusdanig lang conflict dat het een Afghanistan deel 2 word voor de Russen.
Het lukte zelfs de Amerikanen niet in Irak en Afghanistan etc. Wil zwijgen de Oekraïne dat nog een ander niveau is.
Kun jij uit een soort van solidariteit je username niet tijdelijk aanpassen en van die X een V maken?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het Oekrainse leger heeft militair gezien geen kans.
Jij bent nog maagd?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het maar zo'n vervelende feminist. Type wat doggystyle denigrerend vindt.
Hij heeft aangetoond dat hij niet van loze praatjes is. Je moet juist wel goed luisteren.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, hij kan zoveel zeggen, maar ik zou er niets mee doen.
Denk niet dat die bluffpoker speelt hoorquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, hij kan zoveel zeggen, maar ik zou er niets mee doen.
Kenners kijken op de Belg.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Rechten liggen bij Eurosport begreep ik.
Naar mannetje. Echt heel naar mannetjequote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Mwah dat zijn van die vrouwen die zeggen dat ze feminisme aanhangen, maar vervolgens wel meerdere malen per week op de knietjes dr kerel afzuigt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het maar zo'n vervelende feminist. Type wat doggystyle denigrerend vindt.
Die dacht Amerikaanse Mariniers in het zuiden van Oek. Bezig waren, geen grap.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Heeft Trump al gereageerd trouwens?
Mooi. Ik hoop dat ze die compacte corrupte regering zonder al te veel leed en ellende in Oekraïne opvouwen en dat er een Russische regering voor in de plaats komt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Rusland. Zij vallen Oekraine binnen.
In Turkije ja? Jij praat voor de gehele Turkse bevolking of vooral voor de flapdrol die daar de baas uithangt?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:54 schreef xminator het volgende:
In Turkije begint men in te zien dat ze wellicht de NATO moeten verlaten (zeker na alle berichtgeving uit NL en Duitsland dat Turkije in de NATO niet is gewenst).
Lijkt mij ideale moment om NATO te verlaten door Turkije.
Hij heeft niets aangetoond. Hij valt Oekraïne aan en wil niet dat iemand meedoet. Dat is het enige wat ie heeft aangetoond.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij heeft aangetoond dat hij niet van loze praatjes is. Je moet juist wel goed luisteren.
De EU moet ook een duidelijk signaal afgeven aan Putin, Rusland en het Russisch volk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Wow, wat een levensinzichten heb jij!quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah dat zijn van die vrouwen die zeggen dat ze feminisme aanhangen, maar vervolgens wel meerdere malen per week op de knietjes dr kerel afzuigt.
Zegt allemaal niet zo veel wat men publiekelijk roept.
Typisch Russische bluf dit.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Daarom: hij is nu vooral bezig met zijn eigen korte-termijn belang.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat is dus één van de dingen die ik echt niet snap. Verwacht hij nou serieus dat Finland en Zweden lekker gaan toekijken en zich niet gaan voorbereiden? Dit zijn slimme en rijke landen. Het zijn ook landen waar men ook echt wel minder zal gaan toekijken zoals men nu bij Oekraïne doet. Zweden en Finland kunnen echt vandaag nog lid worden als zij het zouden willen, dus snap niet hoe Poetin dit voor zich ziet.
Zweden is zich al jaren aan het voorbereiden. Een vorm van dienstplicht is terug, er worden weer extra schuilkelders gebouwd, militaire aanwezigheid op Gotland is al een tijdje opgevoerd etc. Finland geeft ook steeds meer aan richting NAVO te trekken. Bevolkingen die er nooit echt voor waren zien nu wel de nut van NAVO.
SANCTIES WERKEN NIET FFSquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:59 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De EU moet ook een duidelijk signaal afgeven aan Putin, Rusland en het Russisch volk.
Gewoon compleet isoleren van de Europese markt. Weg ermee.
Helaas voor Oekraïne is de EU laf.
Kennis met familie in Zweden zei dat ze al berichten hadden gekregen met locaties van de dichtstbijzijnde schuilkelders.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:47 schreef Evenstar het volgende:
Zweden neemt het ook erg serieus, meteen persconferentie over eventuele (voorzorgs)maatregelen.
Zal mij niet verbazen als Zweden en Finland zich z.s.m. bij NAVO gaan aansluiten. Bevolking staat er steeds meer achter en de noodzaak wordt met een agressieve Rusland ook steeds groter.
Tja in Turkije zien ze toch ook nu dat het veel blufpoker is vanuit Amerika en de EU. Als puntje bij paaltje komt sta je er gewoon alleen voor. Echt een dieptepunt qua vertrouwen voor de NATO na alle toezeggingen richting Oekraïne.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In Turkije ja? Jij praat voor de gehele Turkse bevolking of vooral voor de flapdrol die daar de baas uithangt?
Dit. Kap aub met dat stoere praat van ons. We maken het alleen maar erger zo. Wat die man zegt lijkt me het beste,quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Deze man (John J. Mearsheimer) had gelijk.
Niks, want hij wil geen kernoorlog met de Verenigde Staten riskeren .quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat denk je dat Rusland gaat doen als ze doorhebben dat het innemen van landen niet leidt tot een reactie, maar tot het uiteenvallen van het bondgenootschap dat ooit is opgericht om tegenwicht te bieden aan de Russische macht?
Mwah wat ze nu in werking hebben gezet kost Rusland enorm veel.quote:
Tuurlijk wel. Geen geld, boze oligarchen. Laat de Russen maar flink bloeden voor hun idiote leiderquote:
Nou ja dat kan alleen met de hulp van China, Iran etc. Rusland alleen is compleet kansloos tegen een NAVO incluis complete Oekraïne. Maar dan spreek je over een ww3 waar ik vooralsnog niet vanuit ga. Vergeet niet dat landen in de globalisatie ook te maken hebben met andere belangen. Het is complex.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe er gereageerd wordt op zijn invasie pakt ie regio Donbas / heel zuidoost Oekraine / heel Oekraine / meer dan heel Oekraine.
Dat soort zaken zijn realistischer ja, gebaseerd op technologie en het lamleggen daarvan. Niet op een nucleaire aanval, ik geloof nog steeds dat ook Putin snapt dat Rusland dan net zo pieredood is als de rest.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Even wat stroomnetwerken platleggen in westeuropa en de vs. Dat zou ook al genoeg chaos geven.
Ik wil er even duidelijk op wijzen dat het ook werkelijk zo is, dat de NAVO is opgericht als militair blok.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou ja je kan stellen dat vanuit Russisch perspectief de navo is opgericht als militair blok tegen Rusland.
Niet in ons voordeel maar de meeste mensen denken niet zoveel na blijkt altijd maar weer.quote:
Die rijke vriendjes van hem hebben natuurlijk al lang en breed hun vermogen ondergebracht in boevenstaatjes of belastingparadijzen als Bermuda of in het Midden-Oosten natuurlijk. Die zijn niet van Amerika of Europa afhankelijk als ze slim zijn. Behalve dan de levering van gas en wat kleinere import- en exporthandel wellicht.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:02 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Slappe sancties werken niet. Als Putin al z'n rijke vriendjes verliest is het snel klaar.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wil er even duidelijk op wijzen dat het ook werkelijk zo is, dat de NAVO is opgericht als militair blok.
Alleen tegen de Soviet Unie
De Soviet Unie is er niet meer.
En langzamerhand is het doel van de NAVO veranderd naar militair blok tegen Rusland. Terwijl Rusland zich al die jaren niet als bedreiging voor de NAVO-landen heeft getoond.
Er was dus geen enkele andere reden om de doelstellingen van de NAVO te veranderen, dan dat de NAVO geen vijand meer had, en er toch eentje nodig had. Die twee miljoen mensen die bij de NAVO werken willen ook niet werkeloos worden.
Wat dat betreft heeft Poetin doodgewoon gelijk om van ons te eisen dat wij de NAVO beter in de hand houden.
Ik zie ook eigenlijk werkelijk het probleem niet met zijn eis. Als wij stoppen met de NAVO voor offensieve doeleinden te gebruiken, dan kan de NAVO gewoon blijven bestaan en effectief zijn tegen elke dreiging. Dus waarom moet het offensief gebruikt worden?
Ik vermoed ordinair misbruik van de NAVO om politieke doeleinden te halen.
Hij zou zijn werk niet goed doen als hij zijn eigen bevolking niet opjut tegen een invasie.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:03 schreef MichaelScott het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Klinkt alsof Zelensky het al opgegeven heeft.
Onzin, die hebben ontzettend veel geld zitten in het westen en westerse banken, vastgoed etc. want dat is veilig. Zelfs de Arabieren doen dat. Als je al hun vastgoed afpakt, tegoeden bevriest etc. gaan ze dat echt merken. Al Hun kinderen zitten hier op de duurste scholen etc.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:03 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die rijke vriendjes van hem hebben natuurlijk al lang en breed hun vermogen ondergebracht in boevenstaatjes of belastingparadijzen als Bermuda of in het Midden-Oosten natuurlijk. Die zijn niet van Amerika of Europa afhankelijk als ze slim zijn. Behalve dan de levering van gas en wat kleinere import- en exporthandel wellicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |