Afhankelijk van hoe er gereageerd wordt op zijn invasie pakt ie regio Donbas / heel zuidoost Oekraine / heel Oekraine / meer dan heel Oekraine.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zou Poetin echt de gehele Oekrane willen inlijven? De Donbas ok, maar om de hele Oekrane in te lijven heeft hij de middelen niet voor. Dat word een dusdanig lang conflict dat het een Afghanistan deel 2 word voor de Russen.
Het lukte zelfs de Amerikanen niet in Irak en Afghanistan etc. Wil zwijgen de Oekrane dat nog een ander niveau is.
Even wat stroomnetwerken platleggen in westeuropa en de vs. Dat zou ook al genoeg chaos geven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar niks wijst erop dat hij het over een nucleaire aanval heeft.
Nou, een grootschalig conflict in de Oekraine NAVO vs Rusland heeft altijd nog de voorkeur boven een kernoorlog. Daar is iedereen het wel over eens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Door de NAVO. De gevolgen van gn bom werpen zijn immers ook niet te overzien, dan is er immers feitelijk geen NAVO meer.
Liever geen NAVO dan oorlog met Rusland.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef Ludachrist het volgende:
overzien, dan is er feitelijk geen NAVO meer.
Qua Luchtmacht en Marine zeker, maar de Landmacht/infanterie (die nog niet echt in het spel ) is best sterkquote:
Turkije heeft een enorm groot en sterk leger en qua bevolking bijna net zo groot.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:54 schreef xminator het volgende:
In Turkije begint men in te zien dat ze wellicht de NATO moeten verlaten (zeker na alle berichtgeving uit NL en Duitsland dat Turkije in de NATO niet is gewenst).
Lijkt mij ideale moment om NATO te verlaten door Turkije.
Vraag mij af hoeveel doden er aan de Russische zijde zijn. Ik hoop op veel, maar we zullen het wel niet te weten komen. In ieder geval zijn er een paar aircraft de lucht uit geschoten en volgens mij ook een of meerdere tanks.quote:
Ik vind je een bijzondere gedachtegang hebben in dit gehele topic.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Even wat stroomnetwerken platleggen in westeuropa en de vs. Dat zou ook al genoeg chaos geven.
Turkije boeit niemand.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:54 schreef xminator het volgende:
In Turkije begint men in te zien dat ze wellicht de NATO moeten verlaten (zeker na alle berichtgeving uit NL en Duitsland dat Turkije in de NATO niet is gewenst).
Lijkt mij ideale moment om NATO te verlaten door Turkije.
Putin is hier meermaals glashelder over geweest. Onze EU-leiders hebben met vuur gespeeld en nu staat de tent in de fik.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef LXIV het volgende:
Ik ben tegen oorlog en vind het waanzinnig dat dit gebeurt. Maar ik weet niet of we nog een andere keuze hebben. Ik vind wel dat de EU gigantisch heeft onderschat hoe Rusland de uitbreiding van de EU-invloedssfeer richting Oekraine zou opvatten en hoe ze hier nu dus op reageren.
meer 1.2 miljoen. Je vergeet de 900 000 reservisten. En rusland heeft daar nog een miljoen of 2 vanquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat sowieso. 196.000 tegenover 900.000 Russen.
Het Oekrainse leger heeft militair gezien geen kans.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Wanneer het Oekrainse leger slim is, dan weten ze dat ze de eerste dag van de oorlog vooral moeten zorgen dat er zoveel mogelijk mensen moeten blijven leven en dat er zoveel mogelijk materiaal bruikbaar blijft. Vervolgens laat je Rusland een kilometer of 100 binnenvallen en daarna begin je zelf mee te doen.
Dat is de enige kans die het Oekrainse leger heeft, juist ook met het materiaal wat ze de afgelopen maanden hebben ontvangen. Scherpschutters en anti-tankwapens, hit and run. Geen tankslag, geen luchtoverwicht.
Zeker, maar daar kan je nog van wegblijven als je dat beter vindt. Je kunt als NAVO absoluut niet wegblijven van een aanval van Rusland op een lidstaat.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, een grootschalig conflict in de Oekraine NAVO vs Rusland heeft altijd nog de voorkeur boven een kernoorlog. Daar is iedereen het wel over eens.
Als Poetin daarop rekent en bereid is in het harnas te sterven in plaats van als oude man in zijn bed dan zie ik hem er wel voor aan ja om die landen ook proberen in te lijven.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Het westen hecht veel waarde aan een vreedzame relatie met grote landen, zoals Rusland en China. Rusland en China breken al jaren lang internationale regels. Ze worden enkel bestrafd met sancties. Oorlog met Rusland (of China) betekent de start van WW3. Het westen doet alles om dat te voorkomen. Ze zouden absoluut de Oost-Europese NAVO landen laten sneuvelen, als daar WW3 mee kan worden voorkomen.
Zo werkt dat niet, dat is een no go, als je dat wilt dan moet je dat doen voordat er een oorlog is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Het westen hecht veel waarde aan een vreedzame relatie met grote landen, zoals Rusland en China. Rusland en China breken al jaren lang internationale regels. Ze worden enkel bestrafd met sancties. Oorlog met Rusland (of China) betekent de start van WW3. Het westen doet alles om dat te voorkomen. Ze zouden absoluut de Oost-Europese NAVO landen laten sneuvelen, als daar WW3 mee kan worden voorkomen.
quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
koblenko is een lekkere vrouw, de sex straalt er van af, echte oekrainse
die kunen derwat van daar
Het kan Putin echt geen reet schelen. Hoeft hij niet eens terminaal voor te zijn. Die gaat zich nooit overgeven, die gaat op de rode knop drukken als hij zijn zin niet krijgt. De vraag is wat hij precies wil.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:55 schreef Zorro het volgende:
Wat echt vervelend zou zijn: Stel dat Poetin van zijn artsen te horen gekregen heeft dat ie terminaal is. Wat kan het hem dan allemaal schelen ook?
Zo ook weer even een BNWtje gedaan
Leuk als hij dat doet, maar denk dat het dan over is met moskou.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar niks wijst erop dat hij het over een nucleaire aanval heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |