Ik denk dat Rusland direct kapotgebombardeerd wordt zodra ze dit doen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
Ik betwijfel dat de grootmachten een nucleair oorlog zullen riskeren, omdat Rusland een klein NAVO land, zoals Slowakije, binnenvalt.
Onzin!quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat de grootmachten een nucleair oorlog zullen riskeren, omdat Rusland een klein NAVO land, zoals Slowakije, binnenvalt. Ik vermoed dat de NAVO pas militair reageert, zodra Rusland een west-Europees land binnenvalt.
Het is duidelijk dat hij de commandostructuur van het Oekraïense leger in één klap wilde uitvagen. Tot noch toe zijn er alleen militaire doelen aangevallen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:39 schreef nils7 het volgende:
Apart… dus Poetin zegt een vredes missie op te willen zetten voor die nieuwe republiekjes.
Het zijn Russen die er wonen dus dat ze zich afsplitsen ja so be it.
Dus ik verwacht dat Rusland dus die republiekjes wil ondersteunen met hun landjes te verdedigen tegen gewapend conflict. Bizar maar nog ergens denkbaar.
Maar dan gaat ie vol in de aanval en de rest van de Oekraïne bombarderen.
Als je dat een vredesmissie noemt ben ik benieuwd wat hij bedoeld met een invasie.
Een C-RAM knalt die in 10 minuutjes wegquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die grap uit medio jaren 2000 word wel een beetje oud.
Bij de wapenleveringen werden 30.000 kogels geleverd.
Wie is we? Als we nato is. Nato is een stuk sterker dan rusland. Enige is dat 70% van usa is.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef aartstyle het volgende:
We zijn gewoon machteloos hoor. We hebben helemaal geen middelen om Putin af te schrikken. Alle economische sancties die er zijn heeft hij al lang ingecalculeerd. Daarbij is er al zo veel onenigheid binnen de EU dat we al niet eens tot een fatsoenlijk sanctiepakket gaan komen.
Rusland gaat Oekraine gewoon inlijven en we gaan er naar kijken. Het is afwachten of Putin daarna nog andere landen gaat binnenvallen. Voorlopig kunnen we helemaal niks.
Dat is helaas wel de trieste conclusie ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef aartstyle het volgende:
We zijn gewoon machteloos hoor. We hebben helemaal geen middelen om Putin af te schrikken. Alle economische sancties die er zijn heeft hij al lang ingecalculeerd. Daarbij is er al zo veel onenigheid binnen de EU dat we al niet eens tot een fatsoenlijk sanctiepakket gaan komen.
Rusland gaat Oekraine gewoon inlijven en we gaan er naar kijken. Het is afwachten of Putin daarna nog andere landen gaat binnenvallen. Voorlopig kunnen we helemaal niks.
Alles en iedereen is Putin-gezind daar.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Iedereen kijkt maar naar Poetin. Ik begrijp dat niet helemaal. Rusland heeft een parlement met 450 mensen, de Doema. Poetin kan die niet zomaar negeren, en doet dat ook helemaal niet. Elke stap die Poetin doet is geratificeerd door het Russische parlement.
Ik denk dat de meeste mensen dat vergeten omdat alleen Poetin hier op TV wordt getoond.
En dat is bij ons een stukje propaganda om Poetin weg te zetten als een dictator die kan doen wat hij wil.
Ja, ik besef ook dat die hele Doema, die 450 mensen, allemaal stuk voor stuk op Poetin's hand zouden kunnen zijn. Maar die Doema wordt elke 4 jaar opnieuw gekozen, dus die kans is niet groter dan de kans dat in ons Parlement iedereen op de hand van Rutte is.
Dus kortom, de onvrede zit niet alleen bij Poetin, maar ook bij de meerderheid van die 450 parlementsleden.
Dan is de shit wel aan ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland direct kapotgebombardeerd wordt zodra ze dit doen.
Oké Elan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef Elan het volgende:
We zetten onszelf financieel buitenspel. China is de lachende derde.
Het gaat niet om Oekraine an sich. Maar als we dit halfslachtig de facto toelaten dan wordt de grens weer een stukje opgerekt. Dan ziet China zijn kans schoon bij Taiwan.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jonge Amerikanen waren 75 jaar geleden wel zo gek om in het verre Europa te vechten.
Maar je hebt gelijk: ik ken niemand die de bereid is te knokken voor Oekraïne.
Oh shitquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Putin is van mening dat de fascistische regering van Ukraiene weg moet en heeft daarom besloten aan te vallen, op dit moment voornamelijk beschietingen met raketten, aan de grens rollen ze nu met tanks naar binnen.
Dat was in 2015 nog het geval hoor.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die grap uit medio jaren 2000 word wel een beetje oud.
Bij de wapenleveringen werden 30.000 kogels geleverd.
Zo werkt NAVO niet het is een Mandatory Defence Pact.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat de grootmachten een nucleair oorlog zullen riskeren, omdat Rusland een klein NAVO land, zoals Slowakije, binnenvalt. Ik vermoed dat de NAVO pas militair reageert, zodra Rusland een west-Europees land binnenvalt.
Dan is dat na afhandeling van het conflict meteen het einde van de NATO, want dan is artikel 5 betekenisloos gebleken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef ButtonenLiverpoolfan het volgende:
[..]
Teveel om op te noemen man. Na een gekke speech van Poetin om 4 uur snachts ging het opeens los. Elke basis werd/word gebombardeerd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Ali_boo het volgende:
Wie kan er een korte update geven van de laatste 12 uur ?
Die maken al hun COVID-19 verliezen goed in een paar maanden zo ja.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef Elan het volgende:
Ja die staan ook op de shortlist van Poetin natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:47 schreef Evenstar het volgende:
Zweden neemt het ook erg serieus, meteen persconferentie over eventuele (voorzorgs)maatregelen.
Zal mij niet verbazen als Zweden en Finland zich z.s.m. bij NAVO gaan aansluiten. Bevolking staat er steeds meer achter en de noodzaak wordt met een agressieve Rusland ook steeds groter.
Dat is niet waarom wij aan de 2% norm moet voldoen. De reden is om juist respect te uiten naar die bondgenoten. Meeste mensen willen best iemand in bescherming nemen, maar het is wel fijn als diegene ook laat zien te willen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
Wat betreft de 2-procentsnorm van de NAVO. Ik vind dat lidstaten - dus ook Nederland - gemaakte afspraken moeten nakomen.
Dat gezegd hebbende: wij zijn hoe dan ook afhankelijk van bondgenootschappen. Of we nou 1, 2 of 10 procent van ons BNP besteden aan Defensie, in ons eentje zouden we het nooit op kunnen nemen tegen een militaire grootmacht als Rusland.
Door wie? Een bom op Moskou en de gevolgen zijn niet meer te overzien.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland direct kapotgebombardeerd wordt zodra ze dit doen.
Ben het met je eens. Zie het westen alleen niet snel militair ingrijpen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om Oekraine an sich. Maar als we dit halfslachtig de facto toelaten dan wordt de grens weer een stukje opgerekt. Dan ziet China zijn kans schoon bij Taiwan.
Dat we Afghanistan hebben opgegeven heeft ook niet in ons voordeel gewerkt.
Dus sterven voor Oekraine: Nee. Net zomin als iemand wilde sterven voor Danzig. Maar een duidelijke en harde lijn trekken richting Rusland en bereid zijn om militairen in te zetten: we kunnen eigenlijk niet anders meer. We kunnen Rutte wel een vijfde en definitieve waarschuwing laten afgeven, maar dat werkt dus niet.
Hopelijk blijft het slagveld dan tot de Oekraine beperkt.
Je schrijft Amerika verkeerd.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef Elan het volgende:
lol wat we nu nodig hebben is nog meer sanctiesquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:46 schreef Bensel het volgende:
[..]
poetin verklaart oorlog, BOEM KNAL. Europa wijst vingertje: niet doen hoor
Als we dat al decennia weten, dan vind ik het misdadig om Oekraine de indruk te geven dat ze ons vriendje mogen zijn op het wereldtoneel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef aartstyle het volgende:
We mogen ondertussen wel stellen dat die man een letterlijke landverrader is. Hij ondermijnt al jaren de overheid, is mede verantwoordelijk voor duizenden corona doden en wil nu onze soevereiniteit te grabbel gooien. Geen wonder dat hij zo schimmig is over zijn eigen en de partij financiën.quote:
Ik volg 'nieuws' en nieuws. Wat volg jij precies?quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hij volgt wel 'nieuws' hoor
Mja, groot deel is VS en ook Turkije heeft een flink veel material en mankracht, alleen moet je daar nu ook niet echt op willen vertrouwen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wie is we? Als we nato is. Nato is een stuk sterker dan rusland. Enige is dat 70% van usa is.
Nee die zijn nog hier. Zo snel gaat dat namelijk niet.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Boezeidekoe het volgende:
Overigens, zijn de 25 geweren die Rutte naar Oekraïne heeft gestuurd al ingezet en zo ja, zullen deze Oekraïne een beslissende overwinning in een veldslag bezorgen?
Gek genoeg heeft China de inval al veroordeeldquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet om Oekraine an sich. Maar als we dit halfslachtig de facto toelaten dan wordt de grens weer een stukje opgerekt. Dan ziet China zijn kans schoon bij Taiwan.
Dat we Afghanistan hebben opgegeven heeft ook niet in ons voordeel gewerkt.
Dus sterven voor Oekraine: Nee. Net zomin als iemand wilde sterven voor Danzig. Maar een duidelijke en harde lijn trekken richting Rusland en bereid zijn om militairen in te zetten: we kunnen eigenlijk niet anders meer. We kunnen Rutte wel een vijfde en definitieve waarschuwing laten afgeven, maar dat werkt dus niet.
Hopelijk blijft het slagveld dan tot de Oekraine beperkt.
Een gek die in een gesticht thuishoort, meer is het nietquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We mogen ondertussen wel stellen dat die man een letterlijke landverrader is. Hij ondermijnt al jaren de overheid, is mede verantwoordelijk voor duizenden corona doden en wil nu onze soevereiniteit te grabbel gooien. Geen wonder dat hij zo schimmig is over zijn eigen en de partij financiën.
Alleen willen wij en gaan wij niet vechten. Omdat we bang zijn dat Putin dan zijn kernwapens gaat inzetten.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wie is we? Als we nato is. Nato is een stuk sterker dan rusland. Enige is dat 70% van usa is.
Daarom verwacht ik ook niet dat China zich ermee gaat bemoeien. Die lachen zich de ballen uit hun broekquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:48 schreef Elan het volgende:
quote:
nee die staan nu bij het postorder bedrijf te wachten om ingepakt te wordenquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:44 schreef Boezeidekoe het volgende:
Overigens, zijn de 25 geweren die Rutte naar Oekraïne heeft gestuurd al ingezet en zo ja, zullen deze Oekraïne een beslissende overwinning in een veldslag bezorgen?
Denk dat die voor verdediging van de steden gaan, een grens verdedigen is relatief lastig met een klein leger, wat me wel verbaast is dat er geen tankmijnen liggen.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik had nog wel iets meer weerstand van Oekraïne verwacht. Waar is het leger?
De woorden van China zijn net zo veel waard als de woorden van Putin.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Gek genoeg heeft China de inval al veroordeeld
Die zijn kansloos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik had nog wel iets meer weerstand van Oekraïne verwacht. Waar is het leger?
Wachten op het Vaccin busje van Huug.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die staan nu bij het postorder bedrijf te wachten om ingepakt te worden
Geef mij rechts dan maar.quote:
Waarschijnlijk doen ze het niet eens.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die staan nu bij het postorder bedrijf te wachten om ingepakt te worden
Op dit moment is dat niet direct een optie omdat het toch als verrassing kwam. Het is niet zo dat er iets klaar stond om ogenblikkelijk te reageren. Ik denk dat het uiteindelijk wel zal gebeuren. Want als we het nu niet doen dan komt het later wel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Zie het westen alleen niet snel militair ingrijpen.
Wat stel jij dan voorquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof jij in die economische sancties? Ik vind het niet eens zo'n dom standpunt. De meest effectieve sancties treffen ons zelf evenredig hard.
Door de NAVO. De gevolgen van géén bom werpen zijn immers ook niet te overzien, dan is er feitelijk geen NAVO meer.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Door wie? Een bom op Moskou en de gevolgen zijn niet meer te overzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |