abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:14:48 #151
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203828259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dan moet hij dat wel doen op een manier dat hij een overwinning kan claimen, anders is het ook slecht voor zijn draagvlak.
Je gaat er aan voorbij dat Poetin wel bepaald welke informatie en in welke vorm het Russiche volk krijgt. En dat al jaren doet. En het minimale verzet is en word keihard aangepakt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:18:28 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203828325
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zullen op korte termijn wel winnen. Maar daarna begnt het vervelende. Wat ga je met dat gewonnen land waar je niet welkom bent doen? Hun soldaten zijn daar een wandelende schietschijf voor allerlei anti-Russische rebellen die ongetwijfeld gaan komen.
Ik hoop het. Maar dan nog kan dat jaren duren. En ligt Poetin daar niet wakker van. En het leger van Rusland is moderner geworden en heeft ruime ervaring wat de oorlogsvoering in steden en dorpen aangaat. En het bestrijden van kleine verzetsgroepen. Het is al lang geen Sovjet leger meer. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Syrië.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203828342
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je gaat er aan voorbij dat Poetin wel bepaald welke informatie en in welke vorm het Russiche volk krijgt. En dat al jaren doet. En het minimale verzet is en word keihard aangepakt.
Ja, maar dat doet hij door de waarheid anders te brengen, niet zozeer door forse leugens te verspreiden. Russen hebben ook gewoon social media en internationaal nieuws. Hij kan echt niet claimen dat hij heel Oekraïne heeft veroverd als hij niet verder komt dan nu. Er zal echt wel iets moeten gebeuren wat verkocht kan worden als een overwinning.

Ik gok nu toch echt op Kiev veroveren en dan iets van een bestand afdwingen waarin hij in elk geval de seperatistische gebieden houdt en wellicht nog wat eisen op tafel kan leggen. Dat kan Poetin verkopen als zege in eigen land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:20:14 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203828363
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:19 schreef Hanca het volgende:

Russen hebben ook gewoon social media en internationaal nieuws.
Dit hebben ze dus niet. Alles is gecontroleerd door de staat. Vrije sociale media en nieuws bestaat daar niet meer.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:22:08 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203828404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik hoop het. Maar dan nog kan dat jaren duren. En ligt Poetin daar niet wakker van. En het leger van Rusland is moderner geworden en heeft ruime ervaring wat de oorlogsvoering in steden en dorpen aangaat. En het bestrijden van kleine verzetsgroepen. Het is al lang geen Sovjet leger meer.
Dan nog. Ook de Amerikanen hebben zich meerdere malen verkeken op het bezet houden van zwakke landjes waar ze niet welkom waren.
pi_203828453
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:20 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dit hebben ze dus niet. Alles is gecontroleerd door de staat.
Genoeg Russen hebben dat wel. En Russen reizen deels ook gewoon naar het buitenland. Ook mensen met invloed, zoals sporters.

Dat er wel gewoon social media is blijkt uit dit bericht: https://nos.nl/collectie/(...)ngeluid-wel-te-horen

Ja, Rusland heeft de mogelijkheid om internet volledig af te sluiten, maar dat lijkt me ook geen langdurig houdbare situatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:25:17 #157
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203828458
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan nog. Ook de Amerikanen hebben zich meerdere malen verkeken op het bezet houden van zwakke landjes waar ze niet welkom waren.
Daar heeft Oekraïne niet aan op dit moment. En het is niet onmogelijk dat er van dit soort fouten geleerd is door de Russiche strategen in de legerleiding. En kijk je een beetje naar andere dictators worden die niet gehinderd in het uitdelen van bevelen naar een leger die niet logisch zijn maar ondanks dat gewoon worden uitgevoerd.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:26:59 #158
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203828489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Genoeg Russen hebben dat wel. En Russen reizen deels ook gewoon naar het buitenland. Ook mensen met invloed, zoals sporters.

Dat er wel gewoon social media is blijkt uit dit bericht: https://nos.nl/collectie/(...)ngeluid-wel-te-horen

Ja, Rusland heeft de mogelijkheid om internet volledig af te sluiten, maar dat lijkt me ook geen langdurig houdbare situatie.
Dus Rusland is een vrij land waar je alles kan doen en dergelijke? Ik denk van niet. Lees maar eens hoe demonstranten zijn behandeld bijvoorbeeld. De vrije media die weg is en of in de gevangenis zit en zo kan ik wel doorgaan.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 11:27:56 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203828511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:

[..]
Daar heeft Oekraïne niet aan op dit moment. En het is niet onmogelijk dat er van dit soort fouten geleerd is door de Russiche strategen in de legerleiding. En kijk je een beetje naar andere dictators worden die niet gehinderd in het uitdelen van bevelen naar een leger die niet logisch zijn maar ondanks dat gewoon worden uitgevoerd.
Nou dan ben ik benieuwd of Poetin voldoende lijkkisten voor Russische militairen heeft besteld.
pi_203828517
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:25 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar zo'n dictator heeft geen moeite met heel veel dode militairen, op dit moment lijkt Rusland echt niet bereid om zo massaal soldaten op te offeren. Anders zou de inzet echt wel groter zijn en de verovering sneller gaan.
pi_203828557
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:26 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus Rusland is een vrij land waar je alles kan doen en dergelijke? Ik denk van niet. Lees maar eens hoe demonstranten zijn behandeld bijvoorbeeld. De vrije media die weg is en of in de gevangenis zit en zo kan ik wel doorgaan.
Nee, natuurlijk is Rusland geen vrij land. Social media gebruiken is zelfs illegaal, maar daarom is het er nog wel en zelfs vrij massaal. Ook zijn er heel veel Russen die in het buitenland studeren, bijvoorbeeld.

Je kunt dus wel de waarheid anders brengen, maar echt groffe leugens komt ook Poetin gewoon niet mee weg.
pi_203831508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:50 schreef laforest het volgende:

[..]
De vraag is of hij Moldavië ook meteen neemt.
Wat moet 'ie met Moldavië?

Vraag is ook wat Roemenië dan doet. Behoorlijk deel van de Roemeense bevolking en politici beschouwen Moldavië als Roemeens.
pi_203831984
Laatste update van het front. Als Kiev valt zal dat de politieke situatie niet bepaald verbeteren, tegelijkertijd acht ik de kans toch echt niet groot dat met deze kleine veroverde gebieden Rusland serieus controle over een heel land kan uitoefenen.

@Perrin

pi_203832181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Land is land, en dit soort lui zijn altijd dol op elke vierkante kilometer die ze aan hun rijk kunnen toevoegen.
pi_203832253
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Land is land, en dit soort lui zijn altijd dol op elke vierkante kilometer die ze aan hun rijk kunnen toevoegen.
Het lukt hem nauwelijks een paar km2 te veroveren in Oekraïne, alleen bij de eerste verrassing was er echt voortgang. Een extra land zit er dus voorlopig niet echt in.
pi_203832617
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 15:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Oekraïne moet proberen het de Russen zo lastig mogelijk te maken. En er mee rekening houden dat niemand hun gaat helpen. Net als toen ze aangevallen werden door de Nazi. En dan moet je meer denken aan Partizanen/Verzet en dergelijke.
Juist een guerillaoorlog door de bewapende Oekrainse bevolking zelf met constante bomaanslagen op Russische militairen is de enige effectieve oplossing tegen een bezetting. Dat is ook in Afghanistan gebeurd. Op een gegeven moment gaat de Russische bevolking, die geen oorlog wil, daardoor in verzet komen tegen Poetin.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_203832667
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vraag is ook wat Roemenië dan doet. Behoorlijk deel van de Roemeense bevolking en politici beschouwen Moldavië als Roemeens.
Heeft veel wijngaarden.
pi_203832956
Update van het front. In vergelijking met gisteren zijn de Russen er toch in geslaagd om een aaneengesloten front te vormen. In het zuiden is er geen enkele progressie, in het noorden wordt het zorgelijker.

pi_203832975
Ter vergelijking de situatie gisteren:

pi_203833267
Update ook in de OP aangepast.
pi_203837023
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik gok nu toch echt op Kiev veroveren en dan iets van een bestand afdwingen waarin hij in elk geval de seperatistische gebieden houdt en wellicht nog wat eisen op tafel kan leggen. Dat kan Poetin verkopen als zege in eigen land.
Rusland wil nu al overleggen: https://nos.nl/artikel/24(...)-met-neutrale-status
pi_203837279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef paulgo het volgende:

[..]
Juist een guerillaoorlog door de bewapende Oekrainse bevolking zelf met constante bomaanslagen op Russische militairen is de enige effectieve oplossing tegen een bezetting. Dat is ook in Afghanistan gebeurd. Op een gegeven moment gaat de Russische bevolking, die geen oorlog wil, daardoor in verzet komen tegen Poetin.
Je heb teveel sylvester stallone films gezien vriend

Je kan in dit soort gevallen een technische analyse maken bij het wapenarsenaal wat door de oekrainiers is ingekocht tegenover die van de russen.

Dan weet je bij voorbaat dat de Oekraniers helemaal kansloos zijn.

Oekraine moet zich in eerste instantie gaan overgeven en kijken wat de russen nou precies willen.

Dat is plan 1

Met wat geluk laten de russen dan oekrainiers verder met rust.

Plan 2 gaat pas in werking als de russen toch het land willen controleren en de oekrainiers willen onderdrukken.

Dan kan je met een geheime infiltratie proberen het kremlin binnen te treden om Poetin te vermoorden.

Een andere optie is russen in het buitenland met bommen om zeep te helpen. Zo werkt dit nu eenmaal.

Conclusie is eigenlijk is dat dit jaren en jaren gaat duren en heel veel doden gaat opleveren zonder winnaars.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 25 februari 2022 @ 20:52:19 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203837798
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Je kan in dit soort gevallen een technische analyse maken bij het wapenarsenaal wat door de oekrainiers is ingekocht tegenover die van de russen.

Oekraine moet zich in eerste instantie gaan overgeven en kijken wat de russen nou precies willen.

Dat is plan 1

Plan 2 gaat pas in werking als de russen toch het land willen controleren en de oekrainiers willen onderdrukken.

Dan kan je met een geheime infiltratie proberen het kremlin binnen te treden om Poetin te vermoorden.

Een andere optie is russen in het buitenland met bommen om zeep te helpen. Zo werkt dit nu eenmaal.

Conclusie is eigenlijk is dat dit jaren en jaren gaat duren en heel veel doden gaat opleveren zonder winnaars.
Daar is niks Stallone aan. De Amerikanen hebben nocht nachtmerries van hun bezettingen in Vietnam, Afghanistan en Irak. Een land bezetten waar je niet welkom bent is vragen om een hele hoop dode militairen na de "overwinning".
pi_203838297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Update van het front. In vergelijking met gisteren zijn de Russen er toch in geslaagd om een aaneengesloten front te vormen. In het zuiden is er geen enkele progressie, in het noorden wordt het zorgelijker.

[ afbeelding ]
Waar haal je deze kaartjes vandaan?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_203842096
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 20:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dat is plan 1

De Afghaanse en Irakese legers waren immers ook sterker dan het Amerikaanse, of hoe moet ik dat zien?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')