Ik denk niet Poetin er veel mee gewonnen heeft. Zowel Biden als Johnson kunnen nu naar Poetin wijzen als agressor. Dat komt wel mooi uit, in het VK bijvoorbeeld heeft geen enkele nieuwsbron het nu nog over de feestjes van Johnson.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:30 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Werkende democratieën aan de grens is Rusland een doorn in het oog. Zeker als Oekraïne ook nog eens bij de NAVO aan zou sluiten.
Wat Putin in ieder geval heeft “gewonnen” imo, is dat hij zowel Biden als Johnson uit de tent heeft gelokt en hen kleur heeft laten bekennen.
Deels mee eens. Geen westers land levert 'boots on the ground'. Maar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten hebben wel veel wapens geleverd aan Oekraïne.quote:Als in: als het er écht op aan komt, dan is het westen niet bereid militair te ondersteunen. Oekraïne staat er daarin grotendeels alleen voor.
Ik denk het niet, de stemming in Oekraïne zal alleen maar meer anti-Russisch worden, en ze zullen dolgraag lid willen worden van de NAVO.quote:Het zou mogelijkerwijs kunnen dat Putin op deze manier de huidige gevestigde macht in Oekraïne aan het wankelen heeft gebracht, en dat de eerst volgende gekozene na Zalensky toch iets minder Pro-Westers zal zijn dan nu het geval is.
Met de inname van de Krim en het geëtter op de Donbas was die kans al zeer klein.quote:Daarmee zou ook de kans op een succesvolle democratie op de lange termijn, en daarmee kans op toetreding tot de NAVO, verkleind kunnen worden.
Ik zie het ook maar weinig opleveren, dit gaat veel geld en mensenlevens kosten, en daar staan dan wat stukjes grond in het oosten van Oekraïne tegenover.quote:Het probleem met mijn invalshoek lijkt me alleen dat het zo far-stretched is voor een “win” die zo ver in de toekomst mogelijkerwijs pas wat oplevert. Rusland staat wel bekend om zn long-games alleen kost het ze ik deze op korte termijn zo veel.
Dat was ons al duidelijk. Verdiep je eens in wat er voor WW2 gebeurde.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:33 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zie niet wat gedonder in Oekraie met mijn zgn vrijheid te maken zou moeten hebben.
Maar ja, Hitler verhoogde wel de energielasten niet hè dus waar zit het probleem nou precies?quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat was ons al duidelijk. Verdiep je eens in wat er voor WW2 gebeurde.
Het is niet altijd eenvoudig al je conservatieve neigingen met elkaar te verenigingen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:40 schreef Barbusse het volgende:
Wel opvallend dat users als Lyrebird, die doorgaans zo zitten te hameren op een kleine overheid die zich slechts met de kerntaken bezig zou moeten houden en verder alles aan de vrije kapitalistische markt over willen laten nu lopen te klagen dat:
1. Overheden niet genoeg doen om Rusland aan te pakken en dat ze te slap zijn omdat ze geen mandaten rond krijgen.
2. Multinationals terug wilt halen uit landen die niet betrouwbaar zijn, zoals Rusland en China, terwijl die multinationals vaker wel dan niet uit kapitalistische overwegingen zich daar gevestigd hebben.
Met linkjes strooien probeer je maar bij iemand anders. Je kan ze gebruiken als bronvermelding voor iets wat je beweert maar daar houdt het ook mee opquote:Op woensdag 23 februari 2022 10:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat was ons al duidelijk. Verdiep je eens in wat er voor WW2 gebeurde.
Jezelf beschermen tegen waanzinnig onfrisse regimes lijkt met niet echt een specifiek conservatief of progressief dingetje toch?quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is niet altijd eenvoudig al je conservatieve neigingen met elkaar te verenigingen.
Hoe denk je dat 'ze' daar er over denken? Ongeveer hetzelfde he, maar met een ander sausje.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jezelf beschermen tegen waanzinnig onfrisse regimes lijkt met niet echt een specifiek conservatief of progressief dingetje toch?
Tikkeltje offtopic, maar misschien dat je dit boek dan wel interessant vindt: https://www.goodreads.com/book/show/9778945-the-shallowsquote:Op woensdag 23 februari 2022 10:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ben ook een tijdje van fok geweest omdat ik het nieuws niet meer volgde. Te veel negativiteit en crisis na crisis dan is het zo nu en dan gezond om even af te schakelen. Ik begin het nu langzaam weer wat te volgen.
Veiligheid is een de kerntaak van de overheid.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:40 schreef Barbusse het volgende:
Wel opvallend dat users als Lyrebird, die doorgaans zo zitten te hameren op een kleine overheid die zich slechts met de kerntaken bezig zou moeten houden en verder alles aan de vrije kapitalistische markt over willen laten nu lopen te klagen dat:
1. Overheden niet genoeg doen om Rusland aan te pakken en dat ze te slap zijn omdat ze geen mandaten rond krijgen.
2. Multinationals terug wilt halen uit landen die niet betrouwbaar zijn, zoals Rusland en China, terwijl die multinationals vaker wel dan niet uit kapitalistische overwegingen zich daar gevestigd hebben.
Oneens. Al wordt dat wel beloofd.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Veiligheid is een de kerntaak van de overheid.
Multinationals die niet ethisch te werk gaan moet je aanpakken. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je ethisch onderneemt (SEG) als je in China zaken doet.
Je zou bijna denken dat het niets te maken heeft met ethisch ondernemen he, dat hele ESG gedoequote:Op woensdag 23 februari 2022 10:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Veiligheid is een de kerntaak van de overheid.
Multinationals die niet ethisch te werk gaan moet je aanpakken. Daar is regelgeving voor, en daarom doen CEOs van grote bedrijven tegenwoordig heel erg hun best om woke te zijn, en om geen CO2 meer uit te stoten. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat je ethisch onderneemt (ESG) als je in China zaken doet.
Gaat niet lang meer duren voor ze richting Kiev trekken..quote:
Nee maar kleine overheid en veel individuele vrijheid versus grote sterke overheid die je stevig op het wereldtoneel vertegenwoordigt is wel zo'n spagaat.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jezelf beschermen tegen waanzinnig onfrisse regimes lijkt met niet echt een specifiek conservatief of progressief dingetje toch?
Kajsa, we hebben een vrijwilliger!quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:31 schreef sp3c het volgende:
Suriname is net weer olie gevonden, daar zouden we een vredesmacht naar toe kunnen sturen om de Nederlanders te beschermen en te voorkomen dat Brazilië er raketten plaatst die iedere stad in Nederland kunnen raken in een onduidelijk aantal minuten
Ik wil een groot denker als Arno Wellens niet in twijfel trekken, maar de afstand tussen Duitsland en Moskou verandert toch niet?quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe denk je dat 'ze' daar er over denken? Ongeveer hetzelfde he, maar met een ander sausje.
[ twitter ]
G7+ Rusland bestaat niet, dat is de G8 maar dat is na annexatie van de Krim (meen ik) opgehevenquote:Op woensdag 23 februari 2022 11:02 schreef Idisrom het volgende:
In die tijd had je ook steeds G7 + Rusland, die ook mocht meedoen. Dat klink ook wat denigrerend.
admiraal sp3c?quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:04 schreef nixxx het volgende:
[..]
Kajsa, we hebben een vrijwilliger!
quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik wil een groot denker als Arno Wellens niet in twijfel trekken, maar de afstand tussen Duitsland en Moskou verandert toch niet?
Meer secretaris dan generaal. Dat vond ik echt een heel laffe, Karremansachtige, opmerking.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:59 schreef Idisrom het volgende:
Jaap de Hoop Scheffer was gisteravond in Nieuwsuur. HIj wordt bij mij ook steeds ongeloofwaardiger. Hij had als secretaris-generaal van de NAVO in 2008 de weeffouten gemaakt, waardoor Oekraïne en Georgië zo stuurloos zijn geworden.
Hij zei gisteravond dat hij destijds meer secretaris was dan generaal. Maar hij liet zich gewoon in de hoek drukken door belachelijke concessies aan deze twee landen te maken, om op termijn eventueel lid te kunnen worden. Hij moest een samenraapsel van de tegenovergestelde wensen van de VS (George Bush) en die van Frankrijk (Sarkozy) en Duitsland (Merkel) maken.
Had toen gewoon gezegd tegen deze twee landen: " Zorg jullie voor een goede relatie met Rusland, en wij als NAVO gaan dat ook nastreven".
Vreselijk idd. Wat een wezel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:06 schreef 297534 het volgende:
[..]
Meer secretaris dan generaal. Dat vond ik echt een heel laffe, Karremansachtige, opmerking.
Denk wel dat het waar is. Zo iemand zit daar als puppet van de grote jongens bij de Navo. En voor een uitgerangeerde havik als De Hoop Scheffer is het natuurlijk een fraai erebaantje.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:06 schreef 297534 het volgende:
[..]
Meer secretaris dan generaal. Dat vond ik echt een heel laffe, Karremansachtige, opmerking.
Das pas sinds Rusland de Krim annexeerde. Wederom eigen schuld, niet de grote boze buitenwereld die het Putin zo moeilijk maakt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:02 schreef Idisrom het volgende:
In die tijd had je ook steeds G7 + Rusland, die ook mocht meedoen. Dat klink ook wat denigrerend.
quote:Op woensdag 23 februari 2022 07:13 schreef SpecialK het volgende:
Wat ontiegelijk irritant dat Biden niet gewoon hard inzet en dat Macron zo nichterig loopt te sputteren.
Rusland (en vooral Putin) heeft het nodig om harde en vereende taal te horen uit het westen. Namelijk dat het gewoon niet gepikt gaat worden. Geen centimenter.
Ik heb op google maps een meting gedaan, maar met 400 kilometer sta je net aan de grens met Wit-Rusland.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:04 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik wil een groot denker als Arno Wellens niet in twijfel trekken, maar de afstand tussen Duitsland en Moskou verandert toch niet?
quote:Putin ready for 'diplomatic solutions' but Russia’s interests ‘non-negotiable’
Russian President Vladimir Putin says Moscow is ready to look for “diplomatic solutions” over Ukraine but stressed that the country’s interests were non-negotiable.
In a video address on Wednesday morning to mark the Defender of the Fatherland Day, a public holiday in Russia, Agence France-Press cites Putin as saying:
"Our country is always open for direct and honest dialogue, for the search for diplomatic solutions to the most complex problems.
The interests of Russia, the security of our citizens, are non-negotiable for us.”
In the video address, Putin congratulated the country’s men, praised the battle-readiness of the Russian army and said he was certain of the “professionalism” of the military and that they will stand up for the country’s national interests.
Putin said Russia would continue to develop state-of-the-art weapons.
"We will continue to develop advanced weapon systems, including hypersonic and those based on new physical principles, and expand the use of advanced digital technologies and elements of artificial intelligence.
Such complexes are truly the weapons of the future, which significantly increase the combat potential of our armed forces."
Ik denk dat het ook wel klopt. Maar het is hoe dan ook de hoogste functie van de Navo. Om dat dan zo even makkelijk te zeggen vind ik wel treurig en laf. Er wordt echt wel naar je geluisterd en je zou in ieder geval kunnen proberen om er iets van te maken. Maar hij zat daar blijkbaar inderdaad gewoon als een marionet van de grote landen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat het waar is. Zo iemand zit daar als puppet van de grote jongens bij de Navo. En voor een uitgerangeerde havik als De Hoop Scheffer is het natuurlijk een fraai erebaantje.
een puppet nietquote:Op woensdag 23 februari 2022 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk wel dat het waar is. Zo iemand zit daar als puppet van de grote jongens bij de Navo. En voor een uitgerangeerde havik als De Hoop Scheffer is het natuurlijk een fraai erebaantje.
"De diplomatie voldoet niet aan onze eisen/wensen, derhalve hebben we geen andere keus dan ons plan door te trekken.."quote:
Putin ready for 'diplomatic solutions' but Russia’s interests ‘non-negotiable’. Ja, wat hebben diplomatieke onderhandelingen om tot een oplossing te komen dan voor zin? Spruitquote:
Hij zat daar toen met presidenten als Chirac / Sarkozy, Bush en bondskanseliers als Schröder en Merkel. Denk niet dat die zich de les laten lezen voor Jaap de Hoop Scheffer.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:12 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel klopt. Maar het is hoe dan ook de hoogste functie van de Navo. Om dat dan zo even makkelijk te zeggen vind ik wel treurig en laf. Er wordt echt wel naar je geluisterd en je zou in ieder geval kunnen proberen om er iets van te maken. Maar hij zat daar blijkbaar inderdaad gewoon als een marionet van de grote landen.
denk ook niet dat al die figuren het heel vaak met elkaar eens warenquote:Op woensdag 23 februari 2022 11:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij zat daar toen met presidenten als Chirac / Sarkozy, Bush en bondskanseliers als Schröder en Merkel. Denk niet dat die zich de les laten lezen voor Jaap de Hoop Scheffer.
Precies. Als je niet achter de genomen besluiten staat maar daar wel een stoel blijft warmhouden..quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
een puppet niet
wel een onderhandelaar maar als hij daar naar eigen zeggen niet zo goed in is dan zat hij behoorlijk op de verkeerde plek
Vast niet, maar denk ook niet dat Jaap de Hoop Scheffer daar heel veel aan kon veranderen. En waarschijnlijk was z'n baantje het belangrijkste.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk ook niet dat al die figuren het heel vaak met elkaar eens waren
nee maar ik snap dat het de functie wat lastig maaktquote:Op woensdag 23 februari 2022 11:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vast niet, maar denk ook niet dat Jaap de Hoop Scheffer daar heel veel aan kon veranderen.
Hmm, ik lees dat Wellens een assistent-accountant is geweest. Ik had gehoopt dat hij beter met cijfers zou zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb op google maps een meting gedaan, maar met 400 kilometer sta je net aan de grens met Wit-Rusland.
Centrum Berlijn met centrum Moskou is zo'n 1600 kilometer.
Ja, simpel zal het niet zijn. Het beste kun je (denk ik) vrij snel accepteren hoe het werkt daar, je er verder niet te druk over maken en blij zijn dat je dat erebaantje hebt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee maar ik snap dat het de functie wat lastig maakt
Dit dus, vaak bindt de bevolking alles behalve in wanneer ze aangevallen worden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 10:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet Poetin er veel mee gewonnen heeft. Zowel Biden als Johnson kunnen nu naar Poetin wijzen als agressor. Dat komt wel mooi uit, in het VK bijvoorbeeld heeft geen enkele nieuwsbron het nu nog over de feestjes van Johnson.
[..]
Deels mee eens. Geen westers land levert 'boots on the ground'. Maar het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten hebben wel veel wapens geleverd aan Oekraïne.
Londen stuurt Oekraine antitankwapens ter verdediging tegen Russische invasie
VS willen wapens en militaire adviseurs naar Oekraïne sturen
Amerikaanse wapens gaan via Baltische staten naar Oekraïne
[..]
Ik denk het niet, de stemming in Oekraïne zal alleen maar meer anti-Russisch worden, en ze zullen dolgraag lid willen worden van de NAVO.
[..]
Met de inname van de Krim en het geëtter op de Donbas was die kans al zeer klein.
[..]
Ik zie het ook maar weinig opleveren, dit gaat veel geld en mensenlevens kosten, en daar staan dan wat stukjes grond in het oosten van Oekraïne tegenover.
nou je moet blij zijn dat je een kutbaantje hebtquote:Op woensdag 23 februari 2022 11:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, simpel zal het niet zijn. Het beste kun je (denk ik) vrij snel accepteren hoe het werkt daar, je er verder niet te druk over maken en blij zijn dat je dat erebaantje hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |