Als ze geslacht worden dat is de timing goed. Dan gaan ze weg voor vlees. Wellicht zijn ze vantevoren nog geschoren voor de wol. Als ze door een wolf worden gegrepen kan het vlees niet meer gebruikt worden (duurt te lang), wellicht zit er een lammetje in en liepen ze er nog voor de wol.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als niemand er een probleem mee heeft dat schapen worden geslacht waarom dan wel dat ze worden doodgebeten door wolven?
Dus? Die aantallen van dode dieren door de wolf staan in geen enkele verhouding tot de gigantische slachtvolumes die we in Nederland aantikken. En je zegt dat de timing goed is, maar waarom? Als de timing goed zou zijn, dan ging zo'n schaap toch gewoon uit zichzelf dood op dat moment.quote:Op woensdag 9 november 2022 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als ze geslacht worden dat is de timing goed. Dan gaan ze weg voor vlees. Wellicht zijn ze vantevoren nog geschoren voor de wol. Als ze door een wolf worden gegrepen kan het vlees niet meer gebruikt worden (duurt te lang), wellicht zit er een lammetje in en liepen ze er nog voor de wol.
Denk dat schaap daar ook zo over?quote:Op woensdag 9 november 2022 13:56 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ze geslacht worden dat is de timing goed.
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als niemand er een probleem mee heeft dat schapen worden geslacht waarom dan wel dat ze worden doodgebeten door wolven?
De natuur is wreed.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.
Katachtigen zijn snelle doders, wolven maken er een rommel van.
Geen idee. Maar als het goed gebeurt hebben ze er zelf geen weet van. In tegenstelling tot een aanval van een wolf. En ja, ik weet dat er ook verschrikkelijke transporten en slachtmethoden zijn, maar buiten dat.quote:Op woensdag 9 november 2022 14:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Denk dat schaap daar ook zo over?
Jawel hoor.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als het goed gebeurt hebben ze er zelf geen weet van.
Buiten dat wat?quote:In tegenstelling tot een aanval van een wolf. En ja, ik weet dat er ook verschrikkelijke transporten en slachtmethoden zijn, maar buiten dat.
Ga naar een slachthuis, daar vind je er duizenden. Helemaal intact nog, tenzij ze al verder zijn in het verwerken van het karkas. Waar wil je nou precies heen? Je wil geen dode dieren niet zien?quote:Overigens ben ik helemaal niet tegen wolven in NL hoor, maar ik vond de vergelijking niet kloppen die er gebruikt werd. Ben van de zomer in het bos met mijn paard ook op de hei (afgesloten gebied) al eens een dood, aangevreten schaap aangetroffen. Bleek inderdaad om een wolf te gaan. Was nog helemaal intact, alleen een hap uit zijn buik.
Dat klopt helemaal. Aan de andere kant belandt het prooidier bij wolven en/of wilde honden (Afrika) ook in shock. Daarom heb je ook filmpjes van gnoe's in Afrika waarvan het kalf uit de buik van de zwangere moeder wordt gekauwd en de darmen erbij en de gnoe niet zoveel terug doet.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:30 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wolven schijnen niet zulke diervriendelijke slachters te zijn. Levend opeten en zo.
Katachtigen zijn snelle doders, wolven maken er een rommel van.
Alsof Nederland een lams-/schapenvlees consumptie cultuur kent. Door de bank genomen wordt dat toch echt in de allochtone hoek gegeten en laten we wel wezen, de halal slacht is toch van een ander kaliber.quote:Op woensdag 9 november 2022 10:21 schreef Richestorags het volgende:
Wolven jagen niet op mensen.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:26 schreef pokkerdepok het volgende:
ultieme decadentie eigenlijk, een wild dier binnen laten en dan erbij gaan staan van; oooh wat leuk, geeft niet dat ie al die schapen afmaakt, en af en toe op wat mensen jaagt. dat is de natuur toch, we houden van de natuur..
Dat kan maar die allochtonen wonen toch ook in Nederland? En slachten toch schapen? Tijdens offerfeest worden er massaal schapen geslacht op gruwelijke wijze. Daar vallen die paar schaapjes die aan die wolf ten prooi vallen bij in het niet.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Alsof Nederland een lams-/schapenvlees consumptie cultuur kent. Door de bank genomen wordt dat toch echt in de allochtone hoek gegeten en laten we wel wezen, de halal slacht is toch van een ander kaliber.
Voor de Nederlander zijn vooral wol en melk/kaas de belangrijkste producten.
In sprookjes idd.quote:Op woensdag 9 november 2022 08:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Al die verhalen over kinderen die gegrepen gaan worden. Het is een beetje aandoenlijk wel.
Hun prooien zijn veel gevaarlijker. Herten zorgen voor de meeste doden van alle dieren in Amerika en wilde zwijnen met jongen zijn ook gevaarlijk.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:02 schreef Celestien het volgende:
[..]
In sprookjes idd.
Maar dat is het vervelende, als je het mij vraagt: de wolf als 'groot gevaar' zien voor de mens. Natuurlijk het is een groot en wild dier, dus alert zijn en ze niet uitdagen lijkt me een strak plan. Maar grote angst voor wolven is onnodig. Ga vooral gillend wegennen als je er één ziet. Dán komen ze idd achter je aan. Dat kan ik je wel garanderen. Vooral je gedragen als prooi (of als speeltje). Da's een strak plan, jongens...
En daar vind ik dus ook wel wat van. Als het om de reguliere slacht gaat ben je gebonden aan allerlei regels maar vwb de halal slacht en het offerfeest kunnen al die regels weer overboord.quote:Op woensdag 9 november 2022 16:58 schreef Richestorags het volgende:
Dat kan maar die allochtonen wonen toch ook in Nederland? En slachten toch schapen? Tijdens offerfeest worden er massaal schapen geslacht op gruwelijke wijze. Daar vallen die paar schaapjes die aan die wolf ten prooi vallen bij in het niet.
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 9 november 2022 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als het goed gebeurt hebben ze er zelf geen weet van. In tegenstelling tot een aanval van een wolf. En ja, ik weet dat er ook verschrikkelijke transporten en slachtmethoden zijn, maar buiten dat.
Overigens ben ik helemaal niet tegen wolven in NL hoor, maar ik vond de vergelijking niet kloppen die er gebruikt werd. Ben van de zomer in het bos met mijn paard ook op de hei (afgesloten gebied) al eens een dood, aangevreten schaap aangetroffen. Bleek inderdaad om een wolf te gaan. Was nog helemaal intact, alleen een hap uit zijn buik.
Een hert???quote:Op woensdag 9 november 2022 17:09 schreef Richestorags het volgende:
Hun prooien zijn veel gevaarlijker. Herten zorgen voor de meeste doden van alle dieren in Amerika en wilde zwijnen met jongen zijn ook gevaarlijk.
Doe eens een linkje?quote:Op woensdag 9 november 2022 17:14 schreef Richestorags het volgende:
Jazeker, overigens in de meeste gevallen door aanrijdingen maar dood is dood.
Waar staat dat? En wat een leuke selectieve druktemakerij. Massaslachtingen geen probleem, zolang je het maar vanuit de juiste invalshoek doet! En geen wolf bent, dan moet je ook dood.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar vind ik dus ook wel wat van. Als het om de reguliere slacht gaat ben je gebonden aan allerlei regels maar vwb de halal slacht en het offerfeest kunnen al die regels weer overboord.
Volgens mij is er elk jaar heisa over hoor. Iets met onverdoofd slachten:quote:
quote:Wat houdt halal of koosjer slachten in?
Moslims en joden eten doorgaans alleen respectievelijk halal en koosjer vlees. In beide religies geldt dat dieren op rituele wijze geslacht moeten worden. Bij koosjer vlees mogen de dieren niet verdoofd worden voor de slacht. Bij halal vlees mogen dieren alleen reversibel (omkeerbaar) verdoofd worden. Het dier moet dan in theorie nog uit zijn verdoving kunnen ontwaken. Bij sommige slachterijen wordt er daarom gekozen voor helemaal geen verdoving, dus onverdoofde slacht. Dit geldt met name voor schapen en geiten.
Hoewel verdoofd slachten verplicht is volgens de wet, kan hier om religieuze redenen een uitzondering gemaakt worden. De Nederlandse staat heeft een aantal slachterijen een vergunning verleend om onverdoofd te slachten.
Hoezo selectief? De slacht van schapen wordt aangehaald als argument waarop ik gewoon opmerk dat Nederland feitelijk geen traditie heeft vwb schapenvlees consumptie...quote:En wat een leuke selectieve druktemakerij. Massaslachtingen geen probleem, zolang je het maar vanuit de juiste invalshoek doet! En geen wolf bent, dan moet je ook dood.
Precies dit. Al dat gejank van die boeren tegenwoordig. Niets is goed. En alles moet maar wijken voor de boer. Want die zijn ozo zielig. Vorige week nog half Nederland door moeten rijden, expres eens gelet op hoe de boeren hun land en dus vee beschermen.. In veel gevallen was er niet eens hekwerk, in de andere gevallen was het hekje of stroomdraad nog geen 30 cm hoog. Ja wat wil je dan. En maar janken en zaniken dat ze er alles aan doen om de wolf buiten te houden. Nou, Harm, dat was te zien.quote:Op woensdag 9 november 2022 15:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]Wellicht kunnen de boeren een poging wagen om hun vee te beschermen
Ga jij Heras Hekwerk bellen en eea betalen?quote:Op woensdag 9 november 2022 17:38 schreef hyviiee het volgende:
Precies dit. Al dat gejank van die boeren tegenwoordig. Niets is goed. En alles moet maar wijken voor de boer. Want die zijn ozo zielig. Vorige week nog half Nederland door moeten rijden, expres eens gelet op hoe de boeren hun land en dus vee beschermen.. In veel gevallen was er niet eens hekwerk, in de andere gevallen was het hekje of stroomdraad nog geen 30 cm hoog. Ja wat wil je dan. En maar janken en zaniken dat ze er alles aan doen om de wolf buiten te houden. Nou, Harm, dat was te zien.
Dat rekenen ze dan door in de kosten van het vlees... nuttigt de consument ook nog eens minder vlees. Win-win.quote:Op woensdag 9 november 2022 17:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga jij Heras Hekwerk bellen en eea betalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |