Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527quote:Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekraïne. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.
Moskou wil de garantie dat Oekraïne nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemenië. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.
Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraïense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekraïne is momenteel vrij mild.
Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er niét zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."
Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraïense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekraïne zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistrië.
De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraïense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekraïne zorgen.
Angst voor 'kleine' aanval
Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creëren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistrië, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".
In Oekraïne bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraïense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Dat is niet raar. Ze zien Taiwan als China, dus niemand mag zich met Taiwan bemoeien zoals Rusland zich dan ook niet met Oekraïne zou mogen bemoeien.quote:Op maandag 21 februari 2022 14:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Interessant. Ik zou verwachten dat China op de Russische lijn zou zitten omdat het pretext voor Taiwan gaf, maar ze zeggen vrij duidelijk dat de soevereiniteit van Oekraïne geëerd moet worden.
Edit oh twee dagen oud
Show. Hij trommelt met z'n vingers en pakt nu zijn horloge... pomptiepomdiedom.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:07 schreef Bensel het volgende:
Putin ziet er wel wat moe uit, beetje onverzorgd ook, onderuitgezakt, pak niet in orde.
Misschien is ie ongeneeslijk ziek ofzo en denkt ie ik wil nog even de wereld in de brand steken voordat ik er niet meer ben.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:07 schreef Bensel het volgende:
Putin ziet er wel wat moe uit, beetje onverzorgd ook, onderuitgezakt, pak niet in orde.
quote:Op maandag 21 februari 2022 16:14 schreef Zoutmolen het volgende:
Mensen die oorlog als vermaak zien en het steeds hebben over popcorn erbij pakken sporen niet, net duivels, erger dan Biden en Poetin bij elkaar.
Het heeft ook weinig zin om in ach en wee te vervallen. Ieder heeft zo zijn eigen wijze om zaken te nuanceren en te beschouwen. Het is (voor mij) mega interessant om de lichaamstaal en het proces te volgen. Ook omdat er voor een toeschouwer niet veel anders op zit dan afwachten wat mensen vanuit hun emotie met graagte willen doen.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:14 schreef Zoutmolen het volgende:
Mensen die oorlog als vermaak zien en het steeds hebben over popcorn erbij pakken sporen niet, net duivels, erger dan Biden en Poetin bij elkaar.
China ziet Vladivostok ook als China, kan nog leuk worden.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is niet raar. Ze zien Taiwan als China, dus niemand mag zich met Taiwan bemoeien zoals Rusland zich dan ook niet met Oekraïne zou mogen bemoeien.
Nou ja, je maakt wereldhistorie nu wel live mee.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:14 schreef Zoutmolen het volgende:
Dat het live wordt uitgezonden is wel een bizar toneelstukje.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:02 schreef Vallon het volgende:
Wel niet zo grappig welke termen "ze" hanteren om zaken aan te duiden....... "ze", "het regime", aangeven dat Ukraïne het conflict nodig heeft. Maar goed, duidelijk is dat Rusland de Donetsk en Luhansk regio wil annexeren.
Gaat er wel emotioneel aan toe. Benieuwd, hoe lang Poetin z'n horloge nog aflaat.
Heet het eigenlijk al die tijd Vradivistok dan?quote:Op maandag 21 februari 2022 16:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
China ziet Vladivostok ook als China, kan nog leuk worden.
Sommige mensen denken dat het al eerder opgenomen is. Maar geen idee of dat te controleren valt. Zo kan je namelijk weer een stap vooruit lopen op wat mensen zien.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat het live wordt uitgezonden is wel een bizar toneelstukje.
Idd opmerkelijk, verder voor binnenlands gebruik.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat het live wordt uitgezonden is wel een bizar toneelstukje.
Nope, het is live. Teveel mensen volgen dit en geven op allerlei manieren commentaar.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat het al eerder opgenomen is. Maar geen idee of dat te controleren valt. Zo kan je namelijk weer een stap vooruit lopen op wat mensen zien.
Omdat er een screenshot rondgaat van iemand zijn horloge wat 5uur eerder aangeeftquote:Op maandag 21 februari 2022 16:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat het al eerder opgenomen is. Maar geen idee of dat te controleren valt. Zo kan je namelijk weer een stap vooruit lopen op wat mensen zien.
Bronquote:Op maandag 21 februari 2022 16:23 schreef einzeinz het volgende:
Pas deze maar aan:
Voordat je reageert
Nee het is nog niet begonnen ...
Het is wel degelijk begonnen!
De truc is dan natuurlijk dat ze niet binnenvallen maar 'militaire assistentie verlenen aan een land dat daarom gevraagd heeft'.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:24 schreef Catatafishh het volgende:
Dit is natuurlijk allemaal onderdeel van het spel. Grote vraag is of het ook doorzet en anders of de Rus nohmg als 'held' gezien kan worden door er vanaf te zien?
O en wat betekent erkenning van de twee republieken precies? Dat ze mogen binnenvallen? Nog steeds niet toch?
quote:Op maandag 21 februari 2022 16:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Ze zijn klaar voor de sancties, zo doen ze het voorkomen. Wat opzich ook een slecht teken is
Dit klinkt gewoon labiel imho.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Harde woorden (als dit juist vertaald is). Beetje vaag.
[ twitter ]
[ twitter ]
Zag het ook.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Omdat er een screenshot rondgaat van iemand zijn horloge wat 5uur eerder aangeeft
De Russische tijdszones bestrijken in totaal 10 uur dacht ik...quote:Op maandag 21 februari 2022 16:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Omdat er een screenshot rondgaat van iemand zijn horloge wat 5uur eerder aangeeft
Ja oke, maar dan blijven ze ook alleen in die regio lijkt mij. Geen invasie van heel Oekraïne wat de laatste dagen meermaals is gesuggereerdquote:Op maandag 21 februari 2022 16:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De truc is dan natuurlijk dat ze niet binnenvallen maar 'militaire assistentie verlenen aan een land dat daarom gevraagd heeft'.
Dan moet je het eerst eens zijn wat precies is begonnen en hoe dat er dan uitziet.quote:
Ja dus?quote:Op maandag 21 februari 2022 16:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Russische tijdszones bestrijken in totaal 10 uur dacht ik...
Akkoord, ik zie 'het is begonnen' als Russische tanks, voetsoldaten etc die daadwerkelijk Oekraïne binnenvallen. Maar ik snap hoe men het hele toneelstukje inclusief shellings kan zien als het begin.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan moet je het eerst eens zijn wat precies is begonnen en hoe dat er dan uitziet.
Wat ik zie is een legitimatieshow om een stuk van de Ukraïne te annexeren.
Er worden bizarre termen gebruikt incl het Godwins argument van genocide en nazi's.
Dat op dat niveau is voor mij vooral bizar.
Maar ja, wat is die regio precies? Zijn dat de gebieden die de separatisten nu onder controle hebben of stoten ze dan ook door naar het hele gebied dat ze claimen (de complete Luhansk en Donetsk oblast).quote:Op maandag 21 februari 2022 16:26 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja oke, maar dan blijven ze ook alleen in die regio lijkt mij. Geen invasie van heel Oekraïne wat de laatste dagen meermaals is gesuggereerd
Mwoah, je ziet over de jaren heen een patroon van steeds een stukje opschuiven, kijken tot hoever je kunt gaan. Beetje als nazi Duitsland. Oostenrijk en Sudetenland kwamen ze mee weg, Polen niet meer. Ik weet alleen niet welk deel grenzend aan Rusland haar Polen is.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:26 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja oke, maar dan blijven ze ook alleen in die regio lijkt mij. Geen invasie van heel Oekraïne wat de laatste dagen meermaals is gesuggereerd
quote:Op maandag 21 februari 2022 16:22 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Heet het eigenlijk al die tijd Vradivistok dan?
quote:Chinese maps from the Yuan Dynasty (1271–1368) label Vladivostok as Yongmingcheng
Helemaal niet. Niet op officiële kaarten in ieder geval.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:16 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
China ziet Vladivostok ook als China, kan nog leuk worden.
Dat is en wordt dan de escape route. Ik kan mij niet voorstellen dat er veel veranderd als Russen daadwerkelijk die regio's binnentrekken. Formeel is dat dan annexatie om "humanitaire" redenen en in de praktijk verandert er voor de mensen zelf weinig.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:29 schreef Confetti het volgende:
Hebben landen zich al uitgelaten over de vraag of een annexatie gelijk staat aan een invasie? Annexatie zonder de installatie van staatsinstituten in die gebieden is niet mogelijk dus...
De kogel schieten is erger dan erom lachen imho. Al is het wel een duidelijk gebrek aan volwassenheid om oorlog als vermaak te zien.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:14 schreef Zoutmolen het volgende:
Als het om de volledige oblasten gaat (waar het blijkbaar wel op lijkt) gaat het echt niet om zomaar wat annexeren, dan gaat er flink wat bloed vloeien om extra territorium te veroveren.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is en wordt dan de escape route. Ik kan mij niet voorstellen dat er veel veranderd als Russen daadwerkelijk die regio's binnentrekken. Formeel is dat dan annexatie om "humanitaire" redenen en in de praktijk verandert er voor de mensen zelf weinig.
Het gebeuren zal wel voldoende aanleiding geven om de economische sancties in te stellen, dat dan weer kan worden aangegrepen als agressie tegen Rusland - de alleen maar de vrede wil helpen - die daardoor zich nog hechter zal gaan opstellen. Puppetschaken.
Het daadwerkelijk aanvallen van de Oekraïne als geheel, zou ik militair gezien sws niet slim vinden. Ook omdat dit weinig meer oplevert dan een dickpic sturen.
Zou Putin ooit de inschattingsfout maken om de oligarchen voor het hoofd te stoten? Alleen dan komt er een putsch lijkt mijquote:Op maandag 21 februari 2022 16:40 schreef crystal_meth het volgende:
Erkenning van Donetsk en Luhansk volstaat voor EU sancties, dacht ik.
Benioeuwde hoe dit gaat aflopen. Heb het idee dat als Putin hiermee doorgaat, een putsch in het Kremlin niet uitgesloten is.
Wel eng om te zien hoe die FSB gozer werd weggezet als een schooljongen door Poetin. Dat is dus absolute en totale macht.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:42 schreef Jojoke het volgende:
Wel interessant dat 3 personen in de Russische veiligheidsraad zich hoogst oncomfortabel lijken voelen met de aanstaande beslissing.
Dat zijn de premier van Rusland, het hoofd van de buitenlandse inlichtingendienst en de stafchef van het Kremlin.
Waar baseer je dit op als ik vragen mag? Want alhoewel ik geloof dat een volle invasie van Oekraïne door Rusland enorm kan backfiren voor Putin lijkt hij nu nog steeds stevig in het zadel te zitten en zit iedereen van betekenis in de Doema en staff nog behoorlijk onder onder z'n duim.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:40 schreef crystal_meth het volgende:
Erkenning van Donetsk en Luhansk volstaat voor EU sancties, dacht ik.
Benioeuwde hoe dit gaat aflopen. Heb het idee dat als Putin hiermee doorgaat, een putsch in het Kremlin niet uitgesloten is.
Yep, maar het blijft "lokaal" waar de pot de ketel verwijt. Niet om vervelend te doen maar ik zit niet te wachten om opgeroepen te worden om ter plaatse e.o.a. corrupt zooitje de les te gaan lezen die gewoon dat niet willen.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als het om de volledige oblasten gaat (waar het blijkbaar wel op lijkt) gaat het echt niet om zomaar wat annexeren, dan gaat er flink wat bloed vloeien om extra territorium te veroveren.
Je zit net te vertellen dat het al is begonnen. En nu ineens morgen pasquote:Op maandag 21 februari 2022 16:46 schreef einzeinz het volgende:
Sowieso breekt morgen de hel los boven Oekraïne. Ik roep al meer dan een week dat het op 22/2/22 gaat gebeuren. Mark my words!
Nu is het vooral gerommel in de marge, elkaar provoceren en zoeken naar een aanleiding om een aanval te rechtvaardigen.
Omdat dit een beslissing wordt voor de komende dertig jaar en dit het begin zal inluiden van een nieuwe wapenwedloop. Ook zullen economische strafmaatregelen de Rusische economie verwoesten en zullen ze nog meer de aansluiting qua technologie missen. Op de korte termijn kunnen ze er iets mee winnen, maar op de lange termijn kan dit weleens verschrikkelijk slecht voor ze uitpakken.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:42 schreef Jojoke het volgende:
Wel interessant dat 3 personen in de Russische veiligheidsraad zich hoogst oncomfortabel lijken voelen met de aanstaande beslissing.
Dat zijn de premier van Rusland, het hoofd van de buitenlandse inlichtingendienst en de stafchef van het Kremlin.
Rond al die false vlag bouwen ze wel een verhaal voor op hun NOS journaalquote:Op maandag 21 februari 2022 16:49 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Als je dat hele stuk leest dan wordt het bijna lachwekkend als je ziet wat ze proberen qua false flags...![]()
Herinnerd mij aan het beroemde "Sinds 5 uur 45 wordt terug geschoten"quote:Op maandag 21 februari 2022 16:49 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Als je dat hele stuk leest dan wordt het bijna lachwekkend als je ziet wat ze proberen qua false flags...![]()
Dat is het nu ja, als Oekraïne wat veel tegengas geeft zullen ze 'ter bescherming van de Russen' nog wel wat verder trekken. Nazi Duitsland hield uiteindelijk ook niet op bij de oostgrenzen die in het Molotov-Ribbentroppact waren vastgelegd.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, maar het blijft "lokaal" waar de pot de ketel verwijt. Niet om vervelend te doen maar ik zit niet te wachten om opgeroepen te worden om ter plaatse e.o.a. corrupt zooitje de les te gaan lezen die gewoon dat niet willen.
De grens zal uiteindelijk wel ergens oostelijk van de Dnjepr (rivier) komen. Dat gebied zal dan nomansland worden en dienen als door de Russen gewenste bufferzone.
De kosten voor Rusland kunnen zeer hoog uitvallen. En blijkbaar zijn meerdere hooggeplaatste personen het er niet mee eens. Dan bestaat de kans altijd, als er tenminste een voor iedereen aanvaardbare vervanger is. Als er meerdere rivalen zijn is de kans veel kleiner...quote:Op maandag 21 februari 2022 16:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op als ik vragen mag? Want alhoewel ik geloof dat een volle invasie van Oekraïne door Rusland enorm kan backfiren voor Putin lijkt hij nu nog steeds stevig in het zadel te zitten en zit iedereen van betekenis in de Doema en staff nog behoorlijk onder onder z'n duim.
Wij zullen ook aan de bak moeten. Is de pandemie net voorbij, krijgen we ditquote:Op maandag 21 februari 2022 16:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Omdat dit een beslissing wordt voor de komende dertig jaar en dit het begin zal inluiden van een nieuwe wapenwedloop. Ook zullen economische strafmaatregelen de Rusische economie verwoesten en zullen ze nog meer de aansluiting qua technologie missen. Op de korte termijn kunnen ze er iets mee winnen, maar op de lange termijn kan dit weleens verschrikkelijk slecht voor ze uitpakken.
Eens kijken welke poppenkast ze nu weer tevoorschijn toveren zodat iemand straks een verklaring voor de Russische tv moet afleggen naast vijf lijken die ze gaan tonen van mensen die al dood waren ofzo.quote:Rusland zegt vijf 'indringers' te hebben gedood bij grens, Oekraïne ontkent
De Russische grenswacht zegt dat er aan de grens met Oekraïne bij gevechten vijf doden zijn gevallen. Russische media melden maandag op basis van de grensbewakers dat twee Oekraïense voertuigen de Russische grens bij Mityakinskaya naderden om "saboteurs en verkenners" af te zetten op Russisch grondgebied. De Oekraïense regering noemt de melding 'fake news' en stelt dat er in die streek helemaal geen Oekraïense militairen zijn.
De vijf doden zouden allen leden zijn van de groep "saboteurs en verkenners". Eén lid van de groep zou door de Russische grenswacht gevangen zijn genomen.
Eerder op de dag maakte Rusland de verwoesting bekend van een 'grenspost' door vuur vanaf Oekraïens grondgebied. Het getroffen bouwwerk lijkt op een voor de media verspreide afbeelding op een afgelegen boshut. Niemand raakte gewond.
De spanningen lopen snel op in het oosten van Oekraïne. Washington en Londen beschuldigen Rusland er al enige tijd van bezig te zijn met operaties onder valse vlag die als excuus moeten dienen voor militair ingrijpen in Oekraïne.
Donetsk roept mannen op voor militaire dienst
De leider van het Oost-Oekraïense Donetsk, Denis Pushilin, heeft alle "weerbare" mannen opgeroepen zich voor militaire dienst te melden om tegen het Oekraïense leger te vechten. Hij zegt dat zijn in 2014 uitgeroepen republiek onder vuur ligt van Oekraïense militaire eenheden of milities. De Oekraïense regering stelt dat de strijdkrachten helemaal geen aanvallen doen op de afgescheiden republieken in het oosten.
De leiders van de afgescheiden regio's Donetsk en Luhansk, Pushilin en Leonid Pasechnik, hebben erop aangedrongen dat de Russische president Vladimir Poetin de onafhankelijkheid van hun 'volksrepublieken' erkent. Poetin heeft dat naar eigen zeggen in overweging genomen.
Moeilijk te achterhalen wie op wie schiet
Wie op wie schiet, is moeilijk te achterhalen. Er zijn aan beide zijden milities actief. Ook wordt de inzet van huurlingen gemeld.
In oktober kregen Oekraïense commandanten van het regeringsleger van legerchef Aleksander Pavliuk te horen dat ze zelf mogen bepalen wanneer ze denken dat het nodig is het vuur te openen. Dit is in strijd met de wapenstilstandsakkoorden die in 2015 in Minsk gesloten zijn.
In de afgescheiden regio's zijn er volgens de plaatselijke autoriteiten door beschietingen uit Oekraïne twee doden gevallen en beschadigingen veroorzaakt aan onder meer een gemaal en een energiecentrale.
De tweede man van de volksmilitie van Donetsk, Eduard Basurin, zei tegen Russische media dat morele steun uit Rusland het belangrijkst is, maar hij zei dat de volksrepubliek Donetsk ook financiële en militaire hulp van Rusland nodig heeft.
Dit is zo kansloos dat ze dit haast wel enkel voor binnenlandse consumptie moeten doen. En natuurlijk die achterlijke buitenlanders die vanwege een wantrouwen naar de eigen regering daarom maar automatisch in de zo bewonderde sterke leider in het buitenland geloven.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:49 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Word er heel verdrietig van dat we in deze huidige tijden nog dit soort kinderachtige en bovenal geldverslindende spelletjes moeten spelen. Het is echt dieptriest en om verdrietig van te worden.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wij zullen ook aan de bak moeten. Is de pandemie net voorbij, krijgen we dit
Als ze Rusland schade toebrengen dan mogen ze het tot aan hartje Moskou doen, daar waar het flink zeer doet.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:55 schreef Tengano het volgende:
Is Ukraine gewoon kansloos eigenlijk als Rusland binnenvalt? of zouden ze nog stand kunnen houden bij een aanval? Of Rusland zelfs schade toe kunnen brengen?
quote:Op maandag 21 februari 2022 16:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Helemaal niet. Niet op officiële kaarten in ieder geval.
https://www.washingtonpos(...)a-china-are-friends/quote:In China, Vladivostok is now officially known by the transliteration 符拉迪沃斯托克 (Fúlādíwòsītuōkè), although the historical Chinese name 海参崴 (Hǎishēnwǎi) is still often used in common parlance and outside Mainland China to refer to the city.[18][19] According to the provisions of the Chinese government, all maps published in China have to bracket the city's Chinese name.[20]
Doe eens lief tegen Schaamlap.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is zo kansloos dat ze dit haast wel enkel voor binnenlandse consumptie moeten doen. En natuurlijk die achterlijke buitenlanders die vanwege een wantrouwen naar de eigen regering daarom maar automatisch in de zo bewonderde sterke leider in het buitenland geloven.
Het enige voordeel voor de Russische bevolking zou kunnen zijn dat ze op de lange termijn (over enkele generaties) kunnen gaan afrekenen met een corrupt regime waar al het geld van de natuurlijke bronnen naar een klein groepje corrupte politici en oligarchen gaat. Juist doordat ze door deze oorlog decennia teruggeworpen gaan worden. Een interne burgerlijke opstand is dan onvermijdelijk.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:50 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Omdat dit een beslissing wordt voor de komende dertig jaar en dit het begin zal inluiden van een nieuwe wapenwedloop. Ook zullen economische strafmaatregelen de Rusische economie verwoesten en zullen ze nog meer de aansluiting qua technologie missen. Op de korte termijn kunnen ze er iets mee winnen, maar op de lange termijn kan dit weleens verschrikkelijk slecht voor ze uitpakken.
Qua leger is het geen vergelijk. Normaal zou ik stellen dat mensen die vechten voor hun eigen land wat extra's kunnen, maar in Oost Oekraïne is dat ook minder van toepassing.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:55 schreef Tengano het volgende:
Is Ukraine gewoon kansloos eigenlijk als Rusland binnenvalt? of zouden ze nog stand kunnen houden bij een aanval? Of zouden ze Rusland zelfs schade toe kunnen brengen?
Een tankslag zullen de Oekraïners niet winnen. Daarom hebben westerse landen allemaal kleine wapens gedoneerd zodat dit nog wel eens een nieuw Afghanistan voor de Russen kan worden.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:55 schreef Tengano het volgende:
Is Ukraine gewoon kansloos eigenlijk als Rusland binnenvalt? of zouden ze nog stand kunnen houden bij een aanval? Of zouden ze Rusland zelfs schade toe kunnen brengen?
quote:Op maandag 21 februari 2022 16:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op als ik vragen mag? Want alhoewel ik geloof dat een volle invasie van Oekraïne door Rusland enorm kan backfiren voor Putin lijkt hij nu nog steeds stevig in het zadel te zitten en zit iedereen van betekenis in de Doema en staff nog behoorlijk onder onder z'n duim.
ja, dat was ook duidelijk te zien, men was behoorlijk gespannen om bij hem in de buurt te zijn, zijn opmerkingen waren haast villein te noemen. Ik denk dat hij ze volledig in de tang heeft, ze weten wat er gebeurt als ze hem dwars zitten.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Geen zin in.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Doe eens lief tegen Schaamlap.
Dat aspect lijkt mij zorgvuldig onderbouwd met mind-fucks omdat die Russische soldaat meent zijn medelanders te gaan "redden" en ook geconditioneerd niet in staat is om een andere gedachte te hebben. Om een leven te hebben in het thuisteam gaat die niet roepen dat zijn "coach" het verkeerd doet. Er zijn zat voorbeelden dat iemand iets doet, denkt en van harte navolgt omdat de omgeving dat nu eenmaal oplegt.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:51 schreef Homey het volgende:
Putin is flink gefrustreerd. Draagvlak voor zijn militaire avonturen lijkt intern beperkt, en het westen lijkt gezamenlijk een vuist te willen maken. Hij hoopte natuurlijk op een verdeeld EU en een verzwakt VS, maar Biden is verbaal behoorlijk fel en stellig met een njet voor Putin. Harde sancties zullen de Russische economie hard raken, is dat een inval waard?
Je zal maar zo'n Russische soldaat zijn aan de grens....mag jij je leven wagen voor zo'n zinloos militair avontuur, alleen maar omdat een dictator in Moskou delusional is.
Niet waar. Bij de start van de vorige oorlog hebben ze er veel aan gedaan om de eigen verliezen te verdoezelen. Journalisten van Vice (wat toen nog interessante dingen maakte) hadden er een goed item over de vele graven van jonge militairen gemaakt.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Qua leger is het geen vergelijk. Normaal zou ik stellen dat mensen die vechten voor hun eigen land wat extra's kunnen, maar in Oost Oekraïne is dat ook minder van toepassing.
Neemt niet weg dat ook de Russen flinke verliezen zullen leiden. maar dat boeit niemand wat in dat land l.
Exact waar deze poppenkast voor bedoeld is. Rusland kan nu niet anders dan overgaan tot mensen redden aka. annexatie. Het is/was zeker niet "of" maar vooral wanneer,quote:Op maandag 21 februari 2022 16:56 schreef Gehrman het volgende:
Wat een lutser die Putin. Het westen heeft z'n bluf gecalled en nu moet hij Oekraïne wel binnenvallen om geen gezichtsverlies te lijden met als gevolg dat de hele Russische economie zal imploderen.
Oh, dat zeker. Maar Rusland heeft altijd al laten zien dat hun soldaten slechts kannonvlees zijn. Ik denk alleen dat een coup gaat gebeuren als Oekraïne zich ontpopt als een tweede Afghanistanquote:Op maandag 21 februari 2022 16:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De kosten voor Rusland kunnen zeer hoog uitvallen. En blijkbaar zijn meerdere hooggeplaatste personen het er niet mee eens. Dan bestaat de kans altijd, als er tenminste een voor iedereen aanvaardbare vervanger is. Als er meerdere rivalen zijn is de kans veel kleiner...
maar de EU en US niet. En dat kan net zo goed genoeg casus belli zijn om los te gaan.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:05 schreef Confetti het volgende:
Het gaat dus om erkenning, en niet om annexatie. Een groot verschil. Ik zie erkenning niet rechtstreeks leiden tot een oorlog. Wellicht zullen de Russen met 'men in black' de erkende gebieden volledig te veroveren.
De Oekrainers zullen dat zonder veel weerstand slikken.
Ik denk van niet. En ik denk dat als dit gebeurt het Oekraïne alleen maar meer in het westerse kamp zal drukken. Ik snap niet wat Putin hiermee denkt te winnen op de lange termijn.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:05 schreef Confetti het volgende:
Het gaat dus om erkenning, en niet om annexatie. Een groot verschil. Ik zie erkenning niet rechtstreeks leiden tot een oorlog. Wellicht zullen de Russen met 'men in black' de erkende gebieden volledig te veroveren.
De Oekrainers zullen dat zonder veel weerstand slikken.
De aanzet is er, morgen vliegen er gevechtsvliegtuig boven Oekraïne en staan de tanks klaar om te vuren.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:48 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Je zit net te vertellen dat het al is begonnen. En nu ineens morgen pas
Het lijkt mij niet zozeer een kwestie van iets winnen maar eerder een resultaat van het (verloren) wedstrijdje verplassen met Biden. Gezichtsverlies voorkomen dus.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk van niet. En ik denk dat als dit gebeurt het Oekraïne alleen maar meer in het westerse kamp zal drukken. Ik snap niet wat Putin hiermee denkt te winnen op de lange termijn.
Jojoke zit momenteel in gevechtsteneu achter de laptop en heen en weer naar het koffiezetapparaat gaat marcherend?quote:Op maandag 21 februari 2022 16:54 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wij zullen ook aan de bak moeten. Is de pandemie net voorbij, krijgen we dit
Biden was de vicepresident ten tijde van de annexatie van de Krim, die heeft geleerd van het verleden. Wat had hij dan moeten doen, de volstrekt absurde Russische eisen accepteren? Er is maar één partij verantwoordelijk voor escalatie en dat is Poetin('s Rusland).quote:Op maandag 21 februari 2022 17:17 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet zozeer een kwestie van iets winnen maar eerder een resultaat van het (verloren) wedstrijdje verplassen met Biden. Gezichtsverlies voorkomen dus.
Nu had ik het niet voor mogelijk gehouden dat de hoogbejaarde Amerikaan nog zo assertief zou zijn. Maar of dit nu de meest wijze weg is geweest vraag ik mij wel af.
Geen idee, het is ook bijzonder lastig.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Biden was de vicepresident ten tijde van de annexatie van de Krim, die heeft geleerd van het verleden. Wat had hij dan moeten doen, de volstrekt absurde Russische eisen accepteren?
Misschien eens goed naar de Russen luisteren ipv meteen dreigen?quote:Op maandag 21 februari 2022 17:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Biden was de vicepresident ten tijde van de annexatie van de Krim, die heeft geleerd van het verleden. Wat had hij dan moeten doen, de volstrekt absurde Russische eisen accepteren? Er is maar één partij verantwoordelijk voor escalatie en dat is Poetin('s Rusland).
Je wordt wel steeds kanslozer hoor.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:29 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Misschien eens goed naar de Russen luisteren ipv meteen dreigen?
Maar Amerikanen luisteren liever niet, die gaan liever lekker agressief en dreigend te keer zoals op zoveel plekken in de wereld. Maar nu staat veiligheid van de hele EU op het spel.
Nog steeds blij met de US en de slappe EU leiders?
Droevige reaktie.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Je wordt wel steeds kanslozer hoor.
Iets zegt me dat toekomstige eisen nog absurder zullen zijn. Putin is een eenrichtingsverkeersweg ingeslagen.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:21 schreef J.B. het volgende:
[..]
Biden was de vicepresident ten tijde van de annexatie van de Krim, die heeft geleerd van het verleden. Wat had hij dan moeten doen, de volstrekt absurde Russische eisen accepteren? Er is maar één partij verantwoordelijk voor escalatie en dat is Poetin('s Rusland).
Ik hoop dat Rusland nog een beetje bijdraait in het tijdperk na Poetin, want met Poetin en 'het Westen' komt het zo niet meer goed.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iets zegt me dat toekomstige eisen nog absurder zullen zijn. Putin is een eenrichtingsverkeersweg ingeslagen.
Idd. En ik hoop dat Putin dan ook heel snel weg is.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik hoop dat Rusland nog een beetje bijdraait in het tijdperk na Poetin, want met Poetin en 'het Westen' komt het zo niet meer goed.
Ik verwacht van niet. Putin trapt nu (met erkenning van die republieken) feitelijk de bal weer richting Biden. Dat is althans als hij deze republieken militair gaat ondersteunen, met soldaten en tanks. In dat geval zal het westen moeten reageren met de beloofde sancties en 'severe actions'.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Iets zegt me dat toekomstige eisen nog absurder zullen zijn. Putin is een eenrichtingsverkeersweg ingeslagen.
Leek mij echt een ongelooflijke softie. Ook dat gezicht... Vreemd dat juist de hoogste functionaris van de FSB in z'n broek leek te poepen.quote:Op maandag 21 februari 2022 16:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel eng om te zien hoe die FSB gozer werd weggezet als een schooljongen door Poetin. Dat is dus absolute en totale macht.
Vind ik niet zo vreemd, die weet als geen ander wat Poetin kan doen met mensen die hem dwarszitten.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Leek mij echt een ongelooflijke softie. Ook dat gezicht... Vreemd dat juist de hoogste functionaris van de FSB in z'n broek leek te poepen.
Naryshkin? Die is hoofd van de SVR (MI6 zeg maar) , niet de FSB (MI5).quote:Op maandag 21 februari 2022 16:43 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel eng om te zien hoe die FSB gozer werd weggezet als een schooljongen door Poetin. Dat is dus absolute en totale macht.
Hij weet ook dat het allemaal de grootste flauwekul is. Hij weet waarschijnlijk dat hij dus aan de verkeerde kant zit. De kant van de agressor.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Leek mij echt een ongelooflijke softie. Ook dat gezicht... Vreemd dat juist de hoogste functionaris van de FSB in z'n broek leek te poepen.
Dat beweert ze dan ook niet.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:46 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Zweden en Finland zijn geen NAVO-landen.
Sterker, dat is de reden dat die apart vermeld werden.quote:
Daarom noemt ze die landen ook apart.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:46 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Zweden en Finland zijn geen NAVO-landen.
02:00 onze tijd dus (Russen lopen 2 uur voor) of 03:00 (Oekraïne loopt 1 uur voor)quote:
quote:
Het was niet mijn bedoeling om haar tegen te spreken. Ik gaf het alleen even als verduidelijkende zin mee. Deze ontmoeting is waarschijnlijk vooral om die 2 landen een steuntje in de rug te geven.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sterker, dat is de reden dat die apart vermeld werden.
Erm...misschien stel ik me aan, maar dit gaat natuurlijk niet de meest gemotiveerde eenheid worden he?quote:Inwoners van Donetsk zeggen dat mannen op straat worden aangehouden om zich onder dwang aan te melden voor militaire dienst.
Nee, maar angst is een goed motivatiemiddel. Ze zullen wel moeten.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Erm...misschien stel ik me aan, maar dit gaat natuurlijk niet de meest gemotiveerde eenheid worden he?
https://www.volkskrant.nl(...)epublieken~bb856d7c/
Ik bedoel meer in de zin van; als Biden en co niet gaan erkennen, dan is het bal. Gaan Biden en co wel mee in de eisen van Putin, dan komen er over een paar jaar nieuwe, nog absurdere eisen. Over een ander gebied, stad of provincie van een ander buurland bv.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:35 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet. Putin trapt nu (met erkenning van die republieken) feitelijk de bal weer richting Biden. Dat is althans als hij deze republieken militair gaat ondersteunen, met soldaten en tanks. In dat geval zal het westen moeten reageren met de beloofde sancties en 'severe actions'.
Doet Putin verder niets anders dan erkennen dan weet ik nog niet of er wel een vervolg komt.
Aha, speciaal voor jou de analogie van de dief:quote:Op maandag 21 februari 2022 17:29 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Maar Amerikanen luisteren liever niet, die gaan liever lekker agressief en dreigend te keer zoals op zoveel plekken in de wereld. Maar nu staat veiligheid van de hele EU op het spel.
Dat is wel wat anders. Taiwan is gewoon China op hun kaarten. Ik heb hier ook nog wel ergens een kaart liggen waar Rijssel staat ipv Lillequote:Op maandag 21 februari 2022 16:56 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[..]
https://www.washingtonpos(...)a-china-are-friends/
https://www.nytimes.com/2(...)henwai-tourists.html
Vroeg of laat gaat China Siberië opeisen.
Dat oude vrouwtje natuurlijk want die heeft valse aangifte gedaan.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha, speciaal voor jou de analogie van de dief:
Een agressieve tasjesdief jat een handtasje van een betrekkelijk weerloos oud vrouwtje. Een poosje later probeert diezelfde tasjesdief een ander tasje van datzelfde weerloze oude vrouwtje te stelen. Echter de stoere over-over-overbuurman die de vorige keer al verontwaardigd was roept nu “hey oprotten klootzak”!
Wie is hier de agressieve en dreigende partij?
A: de tasjesdief
B: de stoere over-over-overbuurman
C: het weerloze oude vrouwtje
Ongekend dat jij dit nog steeds op deze manier weet te zien.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:29 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
oooh een good 'ol declaration of war?quote:Op maandag 21 februari 2022 18:26 schreef RichardHammond het volgende:
Poetin gaat zo een toespraak houden, daar gaan we dan.
Vrees het ergste.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
oooh een good 'ol declaration of war?
Sturen? Er zijn hier sowieso een aantal die direct vrijwillig die kant op reizen waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
Welke FOKkers sturen we binnenkort naar het oostfront?
Komt er crouwdfundingactie voor livestream apparatuur.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sturen? Er zijn hier sowieso een aantal die direct vrijwillig die kant op reizen waarschijnlijk.
Nou, daar gaan we.quote:
Schaamlap gaat heb ik gehoord. De donbass verdedigenquote:Op maandag 21 februari 2022 18:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
Welke FOKkers sturen we binnenkort naar het oostfront?
Seit 5:45 Uhr wird jetzt zurückgeschossen!quote:
Wat is local time?quote:
Moskou gok ik.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Wat is local time?
Rusland heeft 7 tijdzones.
Als er een kernoorlog uitbreekt zul je weinig merken als je in de buurt van grote steden woont.quote:
Dat zal wel loslopen toch? Toch???quote:Op maandag 21 februari 2022 18:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als er een kernoorlog uitbreekt zul je weinig merken als je in de buurt van grote steden woont.
Helaas is dat niet zo. Alleen in de directe cirkel van de bom merk je niks, maar er is een enorme zone waar het licht het vlees van je gezicht brand door alleen maar in de richting van de explosie te kijken. Maar je overleeft dit wel. Heb daar onlangs nog een boek van gelezen over hoe dat ging in Japan toen. Ik ga hier niet de details neerzetten maar moest er bijna van kotsen.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als er een kernoorlog uitbreekt zul je weinig merken als je in de buurt van grote steden woont.
https://v.redd.it/devogy26b6j81quote:Op maandag 21 februari 2022 18:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou banger zijn als Ali B in mijn huis was, of Marco B zelfs.quote:
De atoombommen die in Hiroshima en Nagasaki vielen zijn in niets te vergelijken met het spul dat nu in een oorlog zal worden ingezet.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Helaas is dat niet zo. Alleen in de directe cirkel van de bom merk je niks, maar er is een enorme zone waar het licht het vlees van je gezicht brand door alleen maar in de richting van de explosie te kijken. Maar je overleeft dit wel. Heb daar onlangs nog een boek van gelezen over hoe dat ging in Japan toen. Ik ga hier niet de details neerzetten maar moest er bijna van kotsen.
Genoeg offtopic
Ik denk dat Putin zal doen wat hij vanaf het begin van plan was.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En dat allemaal los van de absurde eisen waarvan Putin al bij voorbaat kon weten dat dit hommeles zou opleveren. Putin heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd. Hij moet tegenover de standvastige houding van het westen nu kiezen tussen gezichtsverlies ten opzichte van zijn bevolking of ten opzichte van het westen.
De enige manier dat ze Putin weg krijgen uit het Kremlin is tussen 6 houten planken.quote:Op maandag 21 februari 2022 17:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Idd. En ik hoop dat Putin dan ook heel snel weg is.
ziet er uit als een autobomquote:
klopt, maar dat veranderd natuurlijk niets. Een groter gebied zal direct weggevaagd worden, maar een nog groter gebied zal dezelfde effecten ervaren als ik beschreef.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De atoombommen die in Hiroshima en Nagasaki vielen zijn in niets te vergelijken met het spul dat nu in een oorlog zal worden ingezet.
Al besproken.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:52 schreef MMXMMX het volgende:
Geen propaganda internet news station.
Putin gaat zijn folk toespreken over 15 min ....
quote:Op maandag 21 februari 2022 18:24 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Ongekend dat jij dit nog steeds op deze manier weet te zien.
-Putin staat met 75% van z'n leger aan de grens met Oekraïne en jij noemt Amerika agressief
Dit is 15% - totale actieve strijdkrachten is 1.150.000 dus het kan nog veel erger
-Putin beweerde terug te trekken met z'n legers, maar staat er nog steeds. En blijft nu ook in Wit-Rusland. En jij noemt Amerika onbetrouwbaar?
Ja vervelend nu. Had ik ook gedaan als ik Putin was.
-De Amerikanen wisten weken geleden al dat de Russen bezig gingen met een War on Information en zie wat er de laatste dagen gebeurt met neovideo's vanuit LPR en DPR. En jij noemt de Amerikaanse info propaganda?
Goh wat goed zeg dat je dat door hebt. En dacht je dat de Oekrainiers en USA dat niet doen? lekker naief ben jij zeg.
En dat allemaal los van de absurde eisen waarvan Putin al bij voorbaat kon weten dat dit hommeles zou opleveren. Putin heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd. Hij moet tegenover de standvastige houding van het westen nu kiezen tussen gezichtsverlies ten opzichte van zijn bevolking of ten opzichte van het westen.
Tja als je, nogmaals, niet wenst te luisteren wat de Russen te vertellen hebben en als je voor de zoveelste keer je niet aan verdragen houdt, waarom zouden de Russen dan geen eisen mogen stellen? Tuurlijk lekker makkelijk om te zeggen: "Ja rot maar op met je eisen want ons interesseert het niet wat jullie willen." Een land met het 4de grootste leger ter wereld en die onze gas en olie voorziening gedeeltelijk in handen heeft. Handig joh! En dat allemaal om een corrupt kut land als Oekraine met zijn mafia leiders die ons lekker uit spelen tegen over elkaar. BRAVO
Of we moeten een doorzetting krijgen van die poppenkast, maar dat spelletje lijkt mij nu wel een klaar uitgespeeld...quote:Op maandag 21 februari 2022 18:58 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hij het volk gaat toespreken om een terugtrekking aan te kondigen. Zeker na de poppenkast vanmiddag
Alleen die regio.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:02 schreef Breekfast het volgende:
Wat denken jullie? full scale invasie of alleen de donbass/loegansk regio?
Ach boeiend, na vanavond gaan alle verdragen van tafel en is het de grote machtsblokken tegen dwerg Rusland. Benieuwd hoe Rusland de wedloop denkt bij te houden of in de toekomst nog invloed denkt te hebben.quote:
In het geval van het eerste, zal denk ik toch eerst alleen het tweede gedaan worden. En tijdens die actie eventueel zeggen dat er uitgebreid moet worden oid.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:02 schreef Breekfast het volgende:
Wat denken jullie? full scale invasie of alleen de donbass/loegansk regio?
Hij houdt wel van afstand he, die Putinquote:Op maandag 21 februari 2022 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog een foto van de bizarre security council meeting van eerder
[ afbeelding ]
Megalomaanquote:Op maandag 21 februari 2022 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Steve gaat helemaal los met zn BREAKING NEWS, BREAKING NEWS, BREAKING NEWSquote:
Alle Poetin-fans duidelijk in beeld.quote:
quote:Op maandag 21 februari 2022 19:07 schreef Confetti het volgende:
Nog steeds geen duidelijkheid welke grenzen Poetin gaat hanteren. Ik denk niet dat hij de Oekrainse gebieden in die nep-republieken gaat erkennen.
Dit gaat geen sancties opleveren.
Dit gaat oorlog worden dus.quote:
Jawel, de 2014 grenzenquote:Op maandag 21 februari 2022 19:07 schreef Confetti het volgende:
Nog steeds geen duidelijkheid welke grenzen Poetin gaat hanteren. Ik denk niet dat hij de Oekrainse gebieden in die nep-republieken gaat erkennen.
Dit gaat geen sancties opleveren.
Kerel is wel nice maarquote:Op maandag 21 februari 2022 19:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Steve gaat helemaal los met zn BREAKING NEWS, BREAKING NEWS, BREAKING NEWS
Dit is next level James Bond villain.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, welke voorwaarden zouden zij daaraan willen stellen? Want het gaat om de onvoorwaardelijke steun.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:08 schreef Tocadisco het volgende: Ja21 ook? Die andere twee komen niet als een verassing maar ik dacht dat Eerdmans de ambitie had om een normale rechtse partij te worden.
nu ligt de bal weer bij onsquote:Op maandag 21 februari 2022 19:09 schreef Momo het volgende:
En nu? Lollen ze daar naar binnen met tanks? Wat gaat Oekraine doen als reactie? Alleen "nietus is van ons" zeggen?
Oh oke, ik neem dat je bedoelt de grenzen vanaf 2014. Dan is er geen aanval nodig op de Oekrainse gebieden.quote:
Goede ouwe tijdquote:Op maandag 21 februari 2022 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
- hij is wel een beetje een showman met z'n breaking idd. Was met corona in het begin ook zo
Dat waren wel tijden jaquote:Op maandag 21 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goede ouwe tijdTwee jaar geleden zaten we elke avond in het NWS topic toen naar aardappelhoofd te kijken.
quote:
Dat verrast mij ook en het is ook wel een beetje verrassend dat de motie van Van der Plas is.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:08 schreef Tocadisco het volgende:
Ja21 ook? Die andere twee komen niet als een verassing maar ik dacht dat Eerdmans de ambitie had om een normale rechtse partij te worden.
You look tiredquote:Op maandag 21 februari 2022 19:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goede ouwe tijdTwee jaar geleden zaten we elke avond in het NWS topic toen naar aardappelhoofd te kijken.
Niet verwacht dat ik weer naar die vent zou kijken 2 jaar laterquote:Op maandag 21 februari 2022 19:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat waren wel tijden jaWachten op cijfers uit China, toen het cruiseship en Zuid-Korea, toen Amerika en Italie
Omdat dan de bevelhebbers/regering van deze gebieden de Russen te hulp kunnen vragen omdat ze bedreigd worden door de Oekrainische strijdkrachten.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:09 schreef Momo het volgende:
En nu? Lollen ze daar naar binnen met tanks? Wat gaat Oekraine doen als reactie? Alleen "nietus is van ons" zeggen?
Maar geen propaganda das wel lekkerquote:Op maandag 21 februari 2022 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kerel is wel nice maar
- sowieso maar een half beeld als je alleen maar engelse bronnen leest
- hij is wel een beetje een showman met z'n breaking idd. Was met corona in het begin ook zo
Omdat rusland naar hun toe komtquote:Op maandag 21 februari 2022 19:12 schreef Ronzz het volgende:
Waarom gaan de pro-Russische Oekraïneners niet gewoon in Rusland wonen?
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Tweet hem dat hij WEL een agenda heeftquote:Op maandag 21 februari 2022 19:12 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Maar geen propaganda das wel lekker
quote:Op maandag 21 februari 2022 19:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tweet hem dat hij WEL een agenda heeft
“Rusland komt naar je toe deze zomer”quote:Op maandag 21 februari 2022 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat rusland naar hun toe komt
15 m ipv 1,5 m afstand.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfstandige landen mogen inderdaad zelf bepalen wie ze binnenlaten. In zijn belevenis is het dan geen invasie, want geen grondgebied van Oekraine.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:09 schreef Momo het volgende:
Het is een beetje de vraag of deze nieuwe republieken nu 'bijstand' gaan vragen van de Russenquote:Op maandag 21 februari 2022 19:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Oh oke, ik neem dat je bedoelt de grenzen vanaf 2014. Dan is er geen aanval nodig op de Oekrainse gebieden.
Dus het ettert weer door.
Nikonlover heeft natuurlijk ook een track-record van correcte voorspellingen. Vandaar ook de nick-change.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Fijn dat expert in alles Starhopper aanwezig is.
Dat ook erbij.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, Putin neukt Oekraine in de kont
Mensen verlaten niet zo makkelijk de plek waar zij en hun familie hun hele leven gewoond hebben om ergens anders een nieuw bestaan op te bouwen.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:12 schreef Ronzz het volgende:
Dat flikte het Westen ook met Kosovo dus nu koekje van eigen deeg.quote:
Stuk makkelijker om dat te doen dan er een oorlog om te voeren.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:15 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Mensen verlaten niet zo makkelijk de plek waar zij en hun familie hun hele leven gewoond hebben om ergens anders een nieuw bestaan op te bouwen.
Klopt, maar aangezien Oekraine geen offensieve maatregelen neemt tegen de 'republieken' is bijstand nu niet nodig.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:14 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het is een beetje de vraag of deze nieuwe republieken nu 'bijstand' gaan vragen van de Russen
Ik sluit niet uit dat dit 'gewoon' de deal is geweestquote:Op maandag 21 februari 2022 19:17 schreef Johannes788 het volgende:
Net op M slimme gozer.
Europa gaat zich er niet mee bemoeien en Amerika ook niet.
Rusland kan zijn gang gaan. Kijktip
Hoe dan? De sancties die nu gaan volgen slopen heel dat pauper land.quote:
Ja lekker met landen die gruwelijke hekel hebben aan Rusland en onder de NAVO vallenquote:Op maandag 21 februari 2022 19:17 schreef quirina het volgende:
Het blijft niet bij Oekraïne hij wil uiteindelijk gewoon alle voormalig Sovjet landen terug.
Want de val van de Sovjet Unie was de grootste ramp ooit geweest.
Dat is zo denk ik. Alleen ze vijnzen wel steeds dat Oekraïne dit doet.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:16 schreef Confetti het volgende:
[..]
Klopt, maar aangezien Oekraine geen offensieve maatregelen neemt tegen de 'republieken' is bijstand nu niet nodig.
Yes. Duizenden ukraine doden en thats it. Weer stukje land erbij. That’s it. Europa en Amerika kijken toequote:Op maandag 21 februari 2022 19:17 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat dit 'gewoon' de deal is geweest
Geen groente en fruit meer die kant op sturenquote:Op maandag 21 februari 2022 19:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe dan? De sancties die nu gaan volgen slopen heel dat pauper land.
Zie ik Halbe Zijlstra nou zitten?quote:Op maandag 21 februari 2022 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
NAVO is niet sterk genoeg.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja lekker met landen die gruwelijke hekel hebben aan Rusland en onder de NAVO vallen
quote:Op maandag 21 februari 2022 19:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hoe dan? De sancties die nu gaan volgen slopen heel dat pauper land.
Nee hoor, zoals al eerder uitgelegd hier. Rusland voelt niks van onze sancties en heeft al goede relaties met andere landen.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:19 schreef RichardHammond het volgende:
Dit gaat leiden tot een totale vernietiging van de Russische economie en een nieuwe wapenwedloop.
Die stemmen op leiders die pro-russisch zijn en dat ging goed tot volksmenners Van Baalen en Verhofstadt de mensen die pro-eu zijn, stonden op te naaien.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:12 schreef Ronzz het volgende:
Als dat klopt dan krijgen we over een aantal jaar waarschijnlijk een volgende stap.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:19 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Yes. Duizenden ukraine doden en thats it. Weer stukje land erbij. That’s it. Europa en Amerika kijken toe
Over een maandje zijn we er al niet meer mee bezig.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:21 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als dat klopt dan krijgen we over een aantal jaar waarschijnlijk een volgende stap.
Ohja en als dit klopt en het nu rustig wordt, krijgt @:schaamlap gelijk
Poetin moet gestopt worden in de toekomst, nu zijn het regio's met 38% Russen, straks eigent hij nog gebieden naar zich toe omdat er 3,5 Russen wonen.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:21 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Als dat klopt dan krijgen we over een aantal jaar waarschijnlijk een volgende stap.
Ohja en als dit klopt en het nu rustig wordt, krijgt @:schaamlap gelijk
Is dat niet vanmiddag in feite al gedaan?quote:Op maandag 21 februari 2022 19:23 schreef speknek het volgende:
Nu de regio's onafhankelijk zijn kunnen ze mooi het Russische leger binnenvragen.
Dood door scheurbuikquote:Op maandag 21 februari 2022 19:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen groente en fruit meer die kant op sturen
"Threads" is ook een aanrader wanneer je geïnteresseerd bent in hoe een "samenleving" er na een kernoorlog uit zou kunnen zien.quote:Op maandag 21 februari 2022 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Helaas is dat niet zo. Alleen in de directe cirkel van de bom merk je niks, maar er is een enorme zone waar het licht het vlees van je gezicht brand door alleen maar in de richting van de explosie te kijken. Maar je overleeft dit wel. Heb daar onlangs nog een boek van gelezen over hoe dat ging in Japan toen. Ik ga hier niet de details neerzetten maar moest er bijna van kotsen.
Genoeg offtopic
En nu gaan de EU leiders bakkeleien onder elkaar.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:21 schreef quirina het volgende:
Het zal tijdelijk rustig zijn misschien.
Alle pandjes afpakken van die oligarchen en aan asielzoekers geven.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen groente en fruit meer die kant op sturen
die is vrij grimmig...quote:Op maandag 21 februari 2022 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Threads" is ook een aanrader wanneer je geïnteresseerd bent in hoe een "samenleving" er na een kernoorlog uit zou kunnen zien.
Die paar Russen die hier wonen uitzetten, voor je het weet zijn ze reden om ons te annexeren.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Alle pandjes afpakken van die oligarchen en aan asielzoekers geven.
Ga dan in Rusland wonen als je het hier in de EU zo erg vind.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
En nu gaan de EU leiders bakkeleien onder elkaar.
EU heeft net 1.2 Biljoen aan hulp toegezegd aan de Oekraine en dat gaat een bodemloze put in ipv het land op te bouwen.
Wat een ongelofelijk randdebielen toch die de EU regeren vanuit Brussel.![]()
Trek je protemonee maar weer open.
1.2 biljoen Roebel?quote:Op maandag 21 februari 2022 19:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
EU heeft net 1.2 Biljoen aan hulp toegezegd aan de Oekraine en dat gaat een bodemloze put in ipv het land op te bouwen.
Tja wanneer jouw held nou geen dood en verderf verspreidt dan hoeven wij dat niet te repareren. Misschien moet je eens kijken naar dat stuk tuig wat jij blijft verdedigen?quote:Op maandag 21 februari 2022 19:28 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Paar maanden terug was nog te zien dat veel mensen in Kazachstan klaar zijn met de dictatoriale overheid daar. Maar toen greep de lange arm van Poetin ook weer in.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:32 schreef TjjWester het volgende:
Europa en Amerika zouden samen moeten werken om de hele Russische regio op te splitsen.....
De afgelopen 70 jaar heeft 'het Westen' alle oorlogen verloren.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:31 schreef kurk_droog het volgende:
[..]dit geloof je echt? Wat een naïviteit, de navo is sterker dan ooit.
Ik zou in ieder geval goede gesprekken aangaan ipv met sancties en verderf te bluffen.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja wanneer jouw held nou geen dood en verderf verspreidt dan hoeven wij dat niet te repareren. Misschien moet je eens kijken naar dat stuk tuig wat jij blijft verdedigen?
Misschien omdat ze Rusland echt zo min mogelijk kans willen geven om Oekraine als agressief af te schilderen. Riskant is het zeker.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:33 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Oekraine kondigt de staat van beleg af. Kijken of nu de reservisten wel worden opgeroepen. Veel te laat naar mijn mening.
Wel weer gratisquote:Op maandag 21 februari 2022 19:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Tweet hem dat hij WEL een agenda heeft
Eens, ze hadden al veel eerder moeten acteren. Het is een groot genoeg leger om Rusland enigzins af te schrikken imo. Als je maar op tijd bent.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:33 schreef Confetti het volgende:
[ twitter ]
Oekraine kondigt de staat van beleg af. Kijken of nu de reservisten wel worden opgeroepen. Veel te laat naar mijn mening.
Tijdens de koude oorlog werd de Sovjet Unie, tot het moment dat Gorbatsjov aan de macht kwam, door seniele en incontinente hoogbejaarden geleid, met alle risico's (dementie etc.) van dien. Desondanks is de situatie met die psychopathische KGB gangster met geldingsdrang aan de macht nu vele malen gevaarlijker dan destijds.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:08 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is next level James Bond villain.
Volgens mij komt z'n vrouw uit die hoek.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:30 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Ga dan in Rusland wonen als je het hier in de EU zo erg vind.
Zoals woensdag, gisteren... Moet het nog maar zien.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:38 schreef KINGIEE het volgende:
[ twitter ]
Zal vannacht wel losgaan dan.
Landen waarin een Russische minderheid woont (zoals bijv. de Baltische staten) dienen die Russische vijfde colonne zo snel mogelijk de grens over te schoppen richting Rusland, zo veel is nu wel duidelijk.quote:Op maandag 21 februari 2022 19:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Poetin moet gestopt worden in de toekomst, nu zijn het regio's met 38% Russen, straks eigent hij nog gebieden naar zich toe omdat er 3,5 Russen wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |