Mercedes ook?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bijna iedereen behalve Honda heeft een compleet nieuwe motor. Renault is bijvoorbeeld ook overgestapt naar de split turbo.
pull rod is een vering principe die venturi gaat over luchtstroom, ik denk dat hij die "kokers" onder de auto bedoelt dus door de auto lang recht te houden geleid je die luchtstroom constanter, als je abrupter remt duikt de auto zeg maar waardoor die lucht aan de zijkanten ontsnaptquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat bedoelt hij met de 'venturis'? Zijn dat die pull rods?
Ja, om de achterkant van de auto compacter te maken.quote:
Motorontwikkeling is toch bevrorenquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bijna iedereen behalve Honda heeft een compleet nieuwe motor. Renault is bijvoorbeeld ook overgestapt naar de split turbo.
per 1 maart, andere systemen per 1 septemberquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:49 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Motorontwikkeling is toch bevroren
Vanaf dit seizoen, ja. Tot 1 maart kan men aanpassen wat men wil.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:49 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Motorontwikkeling is toch bevroren
Oh dat is me helemaal ontgaan. Dacht dat vooral Ferrari bezig was geweest.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, om de achterkant van de auto compacter te maken.
https://the-race.com/form(...)1-engine-since-2014/
Toch wel mooi dat meteen opvalt dat hij zijn rijstijl eerder aanpast aan het nieuwe design dan de rest. Is natuurlijk de vraag of hij daarmee ook echt de snelheid optimaliseert, maar het is goed om in elk geval de data te hebben van deze manier van rijden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:37 schreef Tarado het volgende:
Mark Hughes from trackside:
[..]
https://the-race.com/f1-testing-2022-barcelona-day-1/
ik dacht dat deze auto nog langzamer zou zijn(in principe)quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:33 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar reden ze tijdens de eerste training op Barcelona ongeveer 1:18, dus de snelste tijd van Leclerc nu van 1:20.165 is maar 2 seconden langzamer dan dat. En dat terwijl we pas een ochtend erop hebben zitten, dus wie weet wat er nog in zit.
Best een klein verschil, misschien krijgen ze dit concept uiteindelijk wel sneller dan onder de regels van vorig jaar.
Dit zal Max als muziek in de oren klinken.quote:Scott Mitchell with more updates from this lunchtime's press conference:
On a more serious subject than just general excitement, Hamilton has called for more “unbiased” stewards. He thinks some ex-drivers are too pally with current drivers and that F1 would benefit from “super centre” officials.
Ja, eerder hadden ze het over 5 ŕ 6 seconden langzamer.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik dacht dat deze auto nog langzamer zou zijn(in principe)
Op zich worden op Barcelona tijdens raceweekends ook de C1, C2 en C3 sets gebruikt, dus dat is wel redelijk vergelijkbaar met waar ze tot nu toe tijdens de test op hebben gereden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:42 schreef beantherio het volgende:
Nog geen enkel team heeft de zachte compound gebruikt. Dat zal ook wel schelen.
Ik heb vrede met alles behalve Mercedes.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:05 schreef Evenstar het volgende:
80 rondjes in de ochtend lekker, geen problemen bij de grote teams.
Hoop echt dat Ferrari en McLaren mee gaan doen aan de top. Hoe graag ik ook weer Max als WK zou willen zien is het gewoon leuker als je wat gevechten hebt. Liefs met meerdere coureurs.
Doorposten danquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:10 schreef NaturalScience het volgende:
OP van dit topic is wel erg oud.......
De tests in Bahrein straks wel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:13 schreef Perox het volgende:
Toch jammer dat je dit nergens gewoon via een stream kan volgen
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb vrede met alles behalve Mercedes.
Zulke andere lijnen in de basic vorm van de auto. Wow. Alleen al kijken naar waar die air-intakes zitten, bij AT aan het begin van de halo, waar anderen hem veel verder naar achteren plaatsen. Dan heb je het concept met de basisvorm waar volgens mij AT/RB/AM min of meer hetzelfde concept hebben, met aan de andere kant MCL/FER met de meer chunky oplossing en MER en ALP er een beetje tussenin.quote:
Ik heb tot op heden nog niets gelezen over wijzigingen op dat vlak.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:49 schreef Evenstar het volgende:
Hebben zij dit jaar trouwens nog iets veranderd aan regels omtrent extra motoren?
Mag je nog steeds motoren wisselen alsof je onderbroeken wisselt, dus geen extra straffen als je maar blijft wisselen?
Jaloers op Hamilton, die mag hier het hele seizoen naar kijken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:33 schreef beantherio het volgende:
Nog een van Reddit gejatte foto:
[ afbeelding ]
Wat een diffuser.
Ik lees in het sportieve reglement dat er niks veranderd is tov vorig jaar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:49 schreef Evenstar het volgende:
Hebben zij dit jaar trouwens nog iets veranderd aan regels omtrent extra motoren?
Mag je nog steeds motoren wisselen alsof je onderbroeken wisselt, dus geen extra straffen als je maar blijft wisselen?
Om op mijn eigen posting te reageren: ik zie nu wat foto's van de Mclaren (waar ik niet naar kan linken) met een vergelijkbare open diffuser als de RB18. Het wekt wel sterk de indruk dat het noodzakelijk is vanwege het grondeffect.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:39 schreef beantherio het volgende:
Ik weet dat voor de leek (zoals ik) de inhoud van de technical regulations absoluut onleesbaar zijn, maar van zoiets als die achterkant van de RB18 (waarvan ik net de foto postte) vraag ik me echt af wat daarin sinds dit jaar de regels zijn. In het verleden waren diffusers hele complexe constructies maar op de RB18 lijkt het wel een compleet open geheel. Is dat ook een gevolg van het gebruik van het grondeffect?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:34 schreef Rianne84 het volgende:
Heeft Lewis nou al straf voor het niet verschijnen op het Gala?
Niet alleen dat. Die ingewikkelde diffusers genereerden ook veel luchtwerveling waardoor inhalen niet mogelijk is. Dat mocht nu niet meer, inhalen en slipstream zou makkelijker moeten zijn (of dat ook gaat werken is afwachten)quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Om op mijn eigen posting te reageren: ik zie nu wat foto's van de Mclaren (waar ik niet naar kan linken) met een vergelijkbare open diffuser als de RB18. Het wekt wel sterk de indruk dat het noodzakelijk is vanwege het grondeffect.
Voorlopig komt-ie lekker mee, toch?quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:56 schreef Marcoss het volgende:
RB ziet er wel echt heel anders uit, , maar te hopen dat het niet een totale mislukking is
als je nagaat dat alle teams eigenlijk al wel updates hebben voor de volgende tests die ze sneller zouden moeten maken dan is er uiteindelijk weinig snelheid ingeleverd straksquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:33 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar reden ze tijdens de eerste training op Barcelona ongeveer 1:18, dus de snelste tijd van Leclerc nu van 1:20.165 is maar 2 seconden langzamer dan dat. En dat terwijl we pas een ochtend erop hebben zitten, dus wie weet wat er nog in zit.
Best een klein verschil, misschien krijgen ze dit concept uiteindelijk wel sneller dan onder de regels van vorig jaar.
Bizar hoe groot de verschillen zijn. Het is haast alsof je naar auto's van 4 verschillende vormen van motorsport zit te kijken.quote:
Al schijnt Mercedes door de opstaande rand op de sidepods ook (extra) luchtwervelingen te genereren, las ikquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:44 schreef Sabata het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Die ingewikkelde diffusers genereerden ook veel luchtwerveling waardoor inhalen niet mogelijk is. Dat mocht nu niet meer, inhalen en slipstream zou makkelijker moeten zijn (of dat ook gaat werken is afwachten)
Maar dit zegt nog niet zoveel verderquote:Op woensdag 23 februari 2022 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig komt-ie lekker mee, toch?
Vraag me af of de FIA ingrijpt als een team bewust wervelingen genereert puur om achtervolgers te hinderen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Al schijnt Mercedes door de opstaande rand op de sidepods ook (extra) luchtwervelingen te genereren, las ik
En anders stratencircuit in Donetsk. Tegen die tijd is het er plat genoeg voor.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:02 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Nikita heeft inside information
neequote:Op woensdag 23 februari 2022 17:35 schreef _UserName_ het volgende:
Zijn deze testdagen ook op F1tv te volgen?
Nu alleen de snelheid nogquote:Op woensdag 23 februari 2022 17:42 schreef Evenstar het volgende:
RB is goed aan het doortrappenMooi aantal rondjes.
Daar "zeiken" we (in de context van Garry Connelly die negatief bevooroordeeld is richting Max) zelf ook vaak genoeg over in dit topic.quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:16 schreef chufi het volgende:
We zijn nog maar net begonnen of Hamilton begint al weer te zeiken
https://www.nu.nl/formule(...)nbevooroordeeld.html
Hele productieve dag inderdaad. Maar ik had graag ook een indruk gekregen van de snelheid. Ze hebben de zachtere banden echter nauwelijks aangeraakt.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:42 schreef Evenstar het volgende:
RB is goed aan het doortrappenMooi aantal rondjes.
Ik vind dit dan zo'n opmerking waar ik echt niks mee kan.quote:
Meestal valt er wel iets te zeggen over stabiliteit in de bochten, hoe ligt de auto op de weg.quote:Op woensdag 23 februari 2022 19:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind dit dan zo'n opmerking waar ik echt niks mee kan.
"Chatter in the paddock"
"look impressive"
Wie zegt het? Wat zeggen ze precies? Wat bedoelen ze met "impressive"? Topsnelheid? Aero?
Wat is het verschil met de McLaren en de Red Bull? Waarom springen Ferrari en Mercedes er precies uit?
Leuke opmerking, maar totaal geen inhoud.
soms heb je gewoon zin om te slaanquote:Op woensdag 23 februari 2022 18:16 schreef chufi het volgende:
We zijn nog maar net begonnen of Hamilton begint al weer te zeiken
https://www.nu.nl/formule(...)nbevooroordeeld.html
Zou wat zijn als Red Bull er niet bij zatquote:
Natuurlijk wel een verschil of wij een beetje zitten te zeiken of dat Lewis zit te zeiken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 18:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar "zeiken" we (in de context van Garry Connelly die negatief bevooroordeeld is richting Max) zelf ook vaak genoeg over in dit topic.
Nee, maar die in Bahrein straks wel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:35 schreef _UserName_ het volgende:
Zijn deze testdagen ook op F1tv te volgen?
De laatste keer dat Newey een auto ontwierp die radicaal anders was en het nummer 18 in de naam had, ging die niet zo lekker..: https://nl.wikipedia.org/wiki/McLaren_MP4-18quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:56 schreef Marcoss het volgende:
RB ziet er wel echt heel anders uit, , maar te hopen dat het niet een totale mislukking is
Het is al duidelijk. Mercedes WDCquote:
quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat bedoelt hij met de 'venturis'? Zijn dat die pull rods?
Kun je gebruiken om het grondeffect van een auto te verbeteren of de doorstroming van het brandstofmengsel in je carburator te versnellen (there's no school like the old school).quote:Een venturi is een doelbewust in een stromingkanaal voor vloeistof of gas aangebrachte vernauwing. Doordat het passerende medium een snelheidsverhoging ondergaat, ontstaat op die plek een drukverlaging: het venturi-effect.
Dat weten we nog niet. Als Red Bull door de 'extreme' sidepods een seconde sneller blijkt te zijn dan de rest in racetrim, dan roepen we wel 'dubbele diffuser'.quote:Op woensdag 23 februari 2022 09:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier ook hoor. Maar écht radicaal in de categorie dubbele diffuser hebben we ook weer niet gezien.
Het is zeker niet de lelijkstequote:Op donderdag 24 februari 2022 02:58 schreef Gehrman het volgende:
De McLaren is echt gruwelijk lelijk.
De totale blindheid voor de voordelen die hij heeft gehad zijn stuitend inderdaad. Had er geen traan om gelaten als ie was gestopt, ga maar lekker elders de zielige benadeelde uithangen met je miljoenen op de bankquote:Op woensdag 23 februari 2022 20:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een verschil of wij een beetje zitten te zeiken of dat Lewis zit te zeiken.
Ik vind het echt niet kunnen dat iemand die de afgelopen jaren zo hard heeft lopen domineren met zijn team dit soort uitspraken durft te doen. Toevallig allemaal in en na een seizoen waarin hij eindelijk wat concurrentie kreeg.
Ach, dat hele 'ik wil concurrentie op de baan' is ook een bs uitspraak gebleken, beetje weerstand en meneer zit in parc ferme in z'n auto te huilen en kraakt z'n team af op z'n eigen fouten, stiekem wilt ie gewoon anderhalve ronde voor de rest uit rijden, anders krijgt ie kennelijk drift buien en gaat hij stampvoeten als een kleutertje.quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een verschil of wij een beetje zitten te zeiken of dat Lewis zit te zeiken.
Ik vind het echt niet kunnen dat iemand die de afgelopen jaren zo hard heeft lopen domineren met zijn team dit soort uitspraken durft te doen. Toevallig allemaal in en na een seizoen waarin hij eindelijk wat concurrentie kreeg.
https://the-race.com/form(...)s-pre-season-battle/quote:We understand Alfa Romeo has flown new parts in overnight which are expected to allow the car to be run with a lower ride height than was necessary yesterday to control the severe porpoising the car was experiencing.
It's the only car we haven't seen on track this morning so far, so they're probably fitting the new bits.
Zou ie nou echt niet snappen dat de stewards hem juist wat vaker het voordeel vd twijfel gaven?quote:Op woensdag 23 februari 2022 20:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soms heb je gewoon zin om te slaan
Ja, dat lijkt me wel. Had Mazepin het toch fout.quote:Op donderdag 24 februari 2022 08:41 schreef Gezicht het volgende:
-1 race op de kalender na vanochtend schat ik
Lijkt me ook dat hij daarover niets te klagen heeft maar als je het hebt over vriendschappen tussen stewards en racers, noem ze dan bij naam want het is nogal een beschuldiging.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Sabata het volgende:
[..]
Zou ie nou echt niet snappen dat de stewards hem juist wat vaker het voordeel vd twijfel gaven?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:02 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Nikita heeft inside information
Uitermate laf van Hamilton, wel even met modder gooien maar dan geen namen noemen zodat iedereen nu verdacht is. Ik heb er geen goed woord voor over.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat hij daarover niets te klagen heeft maar als je het hebt over vriendschappen tussen stewards en racers, noem ze dan bij naam want het is nogal een beschuldiging.
eens maar ook weer de betreffende journalist die dan niet even doorvraagt al was dit er eentje die bij F1 in dienst is meen ikquote:Op donderdag 24 februari 2022 10:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uitermate laf van Hamilton, wel even met modder gooien maar dan geen namen noemen zodat iedereen nu verdacht is. Ik heb er geen goed woord voor over.
De eerste Russische GP in 2014 was net na de annexatie van de Krim. Geld gaat voor alles.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Totale waanzin als we daar gaan racen.
Ja maar voorlopig houdt men zich op de vlakte.quote:Op donderdag 24 februari 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Totale waanzin als we daar gaan racen.
https://the-race.com/f1-testing-2022-barcelona-day-2/quote:One eye-witness reckons the Mercedes was among the worst sufferers of porpoising yesterday.
Have also heard stories this morning of a few teams battling to get down to the weight limit and some falling a few kilos short. Plus spares are at a premium.
Don't let the high day-one lap counts trick you into thinking this is all going perfectly smoothly!
https://the-race.com/form(...)cle-facing-f1-teams/quote:
"flipperen" van de auto, omdat de zuigende kracht aan de onderkant niet goed genoeg is.quote:
Mercedes schijnt ook nogal last te hebben van porpoising....quote:
Wat is datquote:Op donderdag 24 februari 2022 12:17 schreef aesop het volgende:
[..]
Mercedes schijnt ook nogal last te hebben van porpoising....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |