Mercedes ook?quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bijna iedereen behalve Honda heeft een compleet nieuwe motor. Renault is bijvoorbeeld ook overgestapt naar de split turbo.
pull rod is een vering principe die venturi gaat over luchtstroom, ik denk dat hij die "kokers" onder de auto bedoelt dus door de auto lang recht te houden geleid je die luchtstroom constanter, als je abrupter remt duikt de auto zeg maar waardoor die lucht aan de zijkanten ontsnaptquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:44 schreef Coelho het volgende:
[..]
Wat bedoelt hij met de 'venturis'? Zijn dat die pull rods?
Ja, om de achterkant van de auto compacter te maken.quote:
Motorontwikkeling is toch bevrorenquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Bijna iedereen behalve Honda heeft een compleet nieuwe motor. Renault is bijvoorbeeld ook overgestapt naar de split turbo.
per 1 maart, andere systemen per 1 septemberquote:Op woensdag 23 februari 2022 12:49 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Motorontwikkeling is toch bevroren
Vanaf dit seizoen, ja. Tot 1 maart kan men aanpassen wat men wil.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:49 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Motorontwikkeling is toch bevroren
Oh dat is me helemaal ontgaan. Dacht dat vooral Ferrari bezig was geweest.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ja, om de achterkant van de auto compacter te maken.
https://the-race.com/form(...)1-engine-since-2014/
Toch wel mooi dat meteen opvalt dat hij zijn rijstijl eerder aanpast aan het nieuwe design dan de rest. Is natuurlijk de vraag of hij daarmee ook echt de snelheid optimaliseert, maar het is goed om in elk geval de data te hebben van deze manier van rijden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 12:37 schreef Tarado het volgende:
Mark Hughes from trackside:
[..]
https://the-race.com/f1-testing-2022-barcelona-day-1/
ik dacht dat deze auto nog langzamer zou zijn(in principe)quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:33 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar reden ze tijdens de eerste training op Barcelona ongeveer 1:18, dus de snelste tijd van Leclerc nu van 1:20.165 is maar 2 seconden langzamer dan dat. En dat terwijl we pas een ochtend erop hebben zitten, dus wie weet wat er nog in zit.
Best een klein verschil, misschien krijgen ze dit concept uiteindelijk wel sneller dan onder de regels van vorig jaar.
Dit zal Max als muziek in de oren klinken.quote:Scott Mitchell with more updates from this lunchtime's press conference:
On a more serious subject than just general excitement, Hamilton has called for more “unbiased” stewards. He thinks some ex-drivers are too pally with current drivers and that F1 would benefit from “super centre” officials.
Ja, eerder hadden ze het over 5 à 6 seconden langzamer.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:40 schreef greysbones het volgende:
[..]
ik dacht dat deze auto nog langzamer zou zijn(in principe)
Op zich worden op Barcelona tijdens raceweekends ook de C1, C2 en C3 sets gebruikt, dus dat is wel redelijk vergelijkbaar met waar ze tot nu toe tijdens de test op hebben gereden.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:42 schreef beantherio het volgende:
Nog geen enkel team heeft de zachte compound gebruikt. Dat zal ook wel schelen.
Ik heb vrede met alles behalve Mercedes.quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:05 schreef Evenstar het volgende:
80 rondjes in de ochtend lekker, geen problemen bij de grote teams.
Hoop echt dat Ferrari en McLaren mee gaan doen aan de top. Hoe graag ik ook weer Max als WK zou willen zien is het gewoon leuker als je wat gevechten hebt. Liefs met meerdere coureurs.
Doorposten danquote:Op woensdag 23 februari 2022 14:10 schreef NaturalScience het volgende:
OP van dit topic is wel erg oud.......
De tests in Bahrein straks wel.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:13 schreef Perox het volgende:
Toch jammer dat je dit nergens gewoon via een stream kan volgen
quote:Op woensdag 23 februari 2022 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb vrede met alles behalve Mercedes.
Zulke andere lijnen in de basic vorm van de auto. Wow. Alleen al kijken naar waar die air-intakes zitten, bij AT aan het begin van de halo, waar anderen hem veel verder naar achteren plaatsen. Dan heb je het concept met de basisvorm waar volgens mij AT/RB/AM min of meer hetzelfde concept hebben, met aan de andere kant MCL/FER met de meer chunky oplossing en MER en ALP er een beetje tussenin.quote:
Ik heb tot op heden nog niets gelezen over wijzigingen op dat vlak.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:49 schreef Evenstar het volgende:
Hebben zij dit jaar trouwens nog iets veranderd aan regels omtrent extra motoren?
Mag je nog steeds motoren wisselen alsof je onderbroeken wisselt, dus geen extra straffen als je maar blijft wisselen?
Jaloers op Hamilton, die mag hier het hele seizoen naar kijken.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:33 schreef beantherio het volgende:
Nog een van Reddit gejatte foto:
[ afbeelding ]
Wat een diffuser.
Ik lees in het sportieve reglement dat er niks veranderd is tov vorig jaar.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:49 schreef Evenstar het volgende:
Hebben zij dit jaar trouwens nog iets veranderd aan regels omtrent extra motoren?
Mag je nog steeds motoren wisselen alsof je onderbroeken wisselt, dus geen extra straffen als je maar blijft wisselen?
Om op mijn eigen posting te reageren: ik zie nu wat foto's van de Mclaren (waar ik niet naar kan linken) met een vergelijkbare open diffuser als de RB18. Het wekt wel sterk de indruk dat het noodzakelijk is vanwege het grondeffect.quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:39 schreef beantherio het volgende:
Ik weet dat voor de leek (zoals ik) de inhoud van de technical regulations absoluut onleesbaar zijn, maar van zoiets als die achterkant van de RB18 (waarvan ik net de foto postte) vraag ik me echt af wat daarin sinds dit jaar de regels zijn. In het verleden waren diffusers hele complexe constructies maar op de RB18 lijkt het wel een compleet open geheel. Is dat ook een gevolg van het gebruik van het grondeffect?
quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:34 schreef Rianne84 het volgende:
Heeft Lewis nou al straf voor het niet verschijnen op het Gala?
Niet alleen dat. Die ingewikkelde diffusers genereerden ook veel luchtwerveling waardoor inhalen niet mogelijk is. Dat mocht nu niet meer, inhalen en slipstream zou makkelijker moeten zijn (of dat ook gaat werken is afwachten)quote:Op woensdag 23 februari 2022 15:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Om op mijn eigen posting te reageren: ik zie nu wat foto's van de Mclaren (waar ik niet naar kan linken) met een vergelijkbare open diffuser als de RB18. Het wekt wel sterk de indruk dat het noodzakelijk is vanwege het grondeffect.
Voorlopig komt-ie lekker mee, toch?quote:Op woensdag 23 februari 2022 14:56 schreef Marcoss het volgende:
RB ziet er wel echt heel anders uit, , maar te hopen dat het niet een totale mislukking is
als je nagaat dat alle teams eigenlijk al wel updates hebben voor de volgende tests die ze sneller zouden moeten maken dan is er uiteindelijk weinig snelheid ingeleverd straksquote:Op woensdag 23 februari 2022 13:33 schreef Tijn het volgende:
Vorig jaar reden ze tijdens de eerste training op Barcelona ongeveer 1:18, dus de snelste tijd van Leclerc nu van 1:20.165 is maar 2 seconden langzamer dan dat. En dat terwijl we pas een ochtend erop hebben zitten, dus wie weet wat er nog in zit.
Best een klein verschil, misschien krijgen ze dit concept uiteindelijk wel sneller dan onder de regels van vorig jaar.
Bizar hoe groot de verschillen zijn. Het is haast alsof je naar auto's van 4 verschillende vormen van motorsport zit te kijken.quote:
Al schijnt Mercedes door de opstaande rand op de sidepods ook (extra) luchtwervelingen te genereren, las ikquote:Op woensdag 23 februari 2022 15:44 schreef Sabata het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Die ingewikkelde diffusers genereerden ook veel luchtwerveling waardoor inhalen niet mogelijk is. Dat mocht nu niet meer, inhalen en slipstream zou makkelijker moeten zijn (of dat ook gaat werken is afwachten)
Maar dit zegt nog niet zoveel verderquote:Op woensdag 23 februari 2022 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voorlopig komt-ie lekker mee, toch?
Vraag me af of de FIA ingrijpt als een team bewust wervelingen genereert puur om achtervolgers te hinderen.quote:Op woensdag 23 februari 2022 16:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Al schijnt Mercedes door de opstaande rand op de sidepods ook (extra) luchtwervelingen te genereren, las ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |