Ik heb hier een vraag over. Neem jij een broodje kipburger of een losse kipburger?quote:
Met een broodje natuurlijkquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:33 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik heb hier een vraag over. Neem jij een broodje kipburger of een losse kipburger?
Een broodje bij de friet vind ik wat overdreven @:atypisch , maar een losse kipburger hoor ik eigenlijk ook nooit. Kun je ook beter een kipcorn nemen want die is handzamer.
Met alle respect Niels, maar neem dan gewoon een gehaktbal speciaal. Dat is toch veel lekkerder?quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:32 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Een berehap, dat is hemels voer.
[ afbeelding ]
Kipcornquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:33 schreef Scrummie het volgende:
Ja gvd, ik neem gewoon alles in overweging, ik ga niet op iedereen persoonlijk reageren. Ben pipo de clown niet!
Maak gewoon een poll aan.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:33 schreef Scrummie het volgende:
Ja gvd, ik neem gewoon alles in overweging, ik ga niet op iedereen persoonlijk reageren. Ben pipo de clown niet!
Ik kan een burger nooit los zien van een broodje of het nou een kipburger of iets anders is. Ik weet dat het niet zo is, maar bij een burger HOORT een broodje.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:33 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik heb hier een vraag over. Neem jij een broodje kipburger of een losse kipburger?
Een broodje bij de friet vind ik wat overdreven @:atypisch , maar een losse kipburger hoor ik eigenlijk ook nooit. Kun je ook beter een kipcorn nemen want die is handzamer.
Een gehaktbal speciaal zegt me niks.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:33 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Met alle respect Niels, maar neem dan gewoon een gehaktbal speciaal. Dat is toch veel lekkerder?
Ik kan niet zo goed tegen witte broodjes. Dan weet je dat, mocht je dat ooit gevraagd worden.quote:
Eigenlijk geen discussie over mogelijk, tenzij je zo'n snackbar hebt met ranzige pindasaus.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:32 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Een berehap, dat is hemels voer.
[ afbeelding ]
Een gehaktbal met uien, warme currysaus en eventueel mayo.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:35 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Een gehaktbal speciaal zegt me niks.
Nee, dat lijkt me niet in de buurt komen van een berehap.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:36 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Een gehaktbal met uien, warme currysaus en eventueel mayo.
Het lijkt me dat je dat ook zelf had kunnen uitdokteren.
Net als Netflixquote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:37 schreef maxi-mus het volgende:
Scrummie heeft behalve mij iedereen een reactie gegeven.
Dat scheelt ze een tientje in de maand, dat soort bedrijven zijn dieven van hun eigen portemonnee!quote:
Niet waar, AFCNIels ook niet.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:37 schreef maxi-mus het volgende:
Scrummie heeft behalve mij iedereen een reactie gegeven.
Een berenhap (ook wel berenpoot, berenklauw, gehaktbal speciaal of spoetnik genoemd) is een in plakken gesneden gehaktbal aan een satéprikker met daartussen een aantal uienringen. Soms wordt er naast ui ook gebruikgemaakt van ananas of paprika. Deze worden gefrituurd en in noordelijke delen van Nederland geserveerd met pindasaus. In Vlaanderen en zuidelijke delen van Nederland gebruikt men verscheidene soorten saus op de berenhap.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:37 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me niet in de buurt komen van een berehap.
En terecht. Wat een cultuurbarbaar is dat zeg.quote:
En dan te bedenken dat er, laten we ze maar even mensen noemen, mosterd bij een gehaktbal doen.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:36 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Een gehaktbal met uien, warme currysaus en eventueel mayo.
Het lijkt me dat je dat ook zelf had kunnen uitdokteren.
Op een echte berehap zit natuurlijk satésaus.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:39 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Een berenhap (ook wel berenpoot, berenklauw, gehaktbal speciaal of spoetnik genoemd) is een in plakken gesneden gehaktbal aan een satéprikker met daartussen een aantal uienringen. Soms wordt er naast ui ook gebruikgemaakt van ananas of paprika. Deze worden gefrituurd en in noordelijke delen van Nederland geserveerd met pindasaus. In Vlaanderen en zuidelijke delen van Nederland gebruikt men verscheidene soorten saus op de berenhap.
Berehap (zonder tussen-n) is een merknaam en mag dus alleen door deze fabrikant als "berehap" of "berenhap" verkocht worden. Andere fabrikanten en eetgelegenheden noemen daarom de snack ook wel berenklauw (Noord-Nederland), gehaktbal speciaal (Noord-Brabant), spoetnik (Limburg) of berenpoot (Vlaanderen).
Hoewel berehap een merknaam is, wordt de naam door de Nederlandse Taalunie inmiddels als soortnaam beschouwd en is berenhap opgenomen in de Woordenlijst Nederlandse Taal (het "Groene Boekje").
Mosterd is lekker en een gehaktbal is lekker, maar dat is niet de ideale combinatie.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 15:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat er, laten we ze maar even mensen noemen, mosterd bij een gehaktbal doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |