Weer van dat journalistengelul. En hoezo genormaliseerd? Ik heb dat ding sinds oktober 2 x moeten laten zien. En ja, ik ben wel veel vaker de deur uit geweest voor een concert of een etentje. Niks genormaliseerd.quote:
Ze hebben vooral de hoop dat we het normaal gaan vinden.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Genormaliseerd in de samenleving? Pardon?!?!
Weg er mee. Dat is de enige optie. En niemand vind het normaal.
Een koutje vatten is dan ook iets anders dan het koud hebben (hint: het komt van het Engelse 'catching a cold'.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je wordt niet verkouden van het koud hebben. Altijd van een virus.
Like en quote.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:05 schreef nostra het volgende:
[..]
De essentie van vrijheid is vooral dat een ander niet voor jou bepaalt wat wel of niet belangrijk is hè. Zelfs als je nooit na tienen naar buiten gaat, is het zuivere verbod om dat te doen al iets waar je als overheid geen enkele zeggenschap over zou mogen willen uitoefenen.
Als iets in deze crisis wel duidelijk is geworden, dan is het wel het schrijnende individualisme ("ik heb er geen last van, dus ik vind het prima") waarmee de schijn van saamhorigheid wordt bedekt. Het is een beetje als SP stemmen als je een uitkering trekt en vier jaar daarop VVD omdat je een huis hebt gekocht: geen greintje van interesse in het grotere plaatje en een basaal gebrek aan conceptueel denkvermogen.
I know. Maar het ging bij jou duidelijk over blote lijven en niet over rondwarende virusjes. Maar ik ben het met je eens dat het niet de beste oplossing is. Zeker niet in de winter. En met de staat van de meeste lichamen. Is voor mij eigenlijk een reden om niet naar de sauna te gaan. Niet omdat ik moeite heb met mezelf, maar wel met wat daar verder rond loopt.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:40 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Een koutje vatten is dan ook iets anders dan het koud hebben (hint: het komt van het Engelse 'catching a cold'.). Neemt niet weg dat ik de oplossing nog altijd maar matig vind
Wie?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben vooral de hoop dat we het normaal gaan vinden.
Dat mensen er gebruik van maken (omdat ze anders al helemaal niks leuks meer kunnen doen) staat niet gelijk aan: ''de bevolking vindt het normaal en wil dat het blijft''. Hebben ze niet helemaal door.
Ik heb ook nooit begrepen wat mensen nou zo aantrekkelijk vinden aan terrasje pakken en mensen kijken. 80% van wat je tegenkomt is om te huilen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
I know. Maar het ging bij jou duidelijk over blote lijven en niet over rondwarende virusjes. Maar ik ben het met je eens dat het niet de beste oplossing is. Zeker niet in de winter. En met de staat van de meeste lichamen. Is voor mij eigenlijk een reden om niet naar de sauna te gaan. Niet omdat ik moeite heb met mezelf, maar wel met wat daar verder rond loopt.
Net zoals bepaalde teksten van grapperhause dat een aantal maatregelen gewend begonnen te raken in de bevolking en we daarom geïmpliceerd kon worden dat we er wel voor eeuwig mee konden leven.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze hebben vooral de hoop dat we het normaal gaan vinden.
Dat mensen er gebruik van maken (omdat ze anders al helemaal niks leuks meer kunnen doen) staat niet gelijk aan: ''de bevolking vindt het normaal en wil dat het blijft''. Hebben ze niet helemaal door.
FOKGod.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:43 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen wat mensen nou zo aantrekkelijk vinden aan terrasje pakken en mensen kijken. 80% van wat je tegenkomt is om te huilen.
Jammer dan, de Tour wacht op niemand. Alles open NUquote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23
IC instroom 11
IC bezetting 181
Kliniek instroom 248
Kliniek bezetting 1475
Op de kliniek een stijging des doods. We hebben een GROOT probleem.
Einde van de feestvreugde. Versoepelen zit er nog NIET in. Komende weken zijn cruciaal.
[ afbeelding ]
Pils zuipen op een terras en mensen kijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
FOKGod.
Ik snap ook echt niet wat er leuk is om pils te zuipen met je maten op een terras.
Beter binnen zitten en FOK!en.
"Grootste stijging in de ziekenhuizen sinds ...... ".quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23
IC instroom 11
IC bezetting 181
Kliniek instroom 248
Kliniek bezetting 1475
Op de kliniek een stijging des doods. We hebben een GROOT probleem.
Einde van de feestvreugde. Versoepelen zit er nog NIET in. Komende weken zijn cruciaal.
[ afbeelding ]
Maar goed dat het FOK OMT wél weet dat we de komende dagen gewoon weer dalingen gaan zien.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ernst Kuipers last per direct persconferentie af
Gooi alles dicht, NUquote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Maandag 7 februari 2022 (+149)quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:47 schreef OProg het volgende:
[..]
"Grootste stijging in de ziekenhuizen sinds ...... ".
Morgen waarschijnlijk weer een daling van ongeveer 70 a 80 patiënten.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar goed dat het FOK OMT wél weet dat we de komende dagen gewoon weer dalingen gaan zien.
Jaaaa, eindelijk weer een stijging.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb thuis een sauna.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:52 schreef Oriente het volgende:
Deze stijging wordt mede mogelijk gemaakt door @:Lenny_Leonard . Die moest zo nodig naar een sauna gaan.
Deze man. Never a dull moment.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
FOKGod.
Ik snap ook echt niet wat er leuk is om pils te zuipen met je maten op een terras.
Beter binnen zitten en FOK!en.
hoeveel met en hoeveel door en hoeveel gevaccineerd?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
We are fucked.quote:Daarnaast adviseert het OMT om 1G te gebruiken voor grote, hoogrisico-
evenementen (ongeplaceerd, meer dan 500 personen) zolang er sprake is van een
epidemiologische situatie met hoge incidentie zoals momenteel het geval is.
''Zolang er sprake is van een epidemiologische situatie met hoge incidentie''; dat is nogal subjectief, geeft ze aardig wat ruimte om het te rekken. Het OMT raadt het immers aan, dus dan is het wettelijk meteen geregeld.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:57 schreef _serial_ het volgende:
Het OMT adviseert 1G voor hoog risico evenementen.
[..]
We are fucked.
Bron : https://www.rijksoverheid(...)f-omt-advies-en-smer
Zou Kluytmans trouwens nog een beetje verdienen aan dat testen via Microvida?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We are fucked.
Wanneer zou Marion Koopmans voor het laatst op een ongeplaceerd evenement van meer dan 500 personen geweest zijn? Of Marc Bonten?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We are fucked.
Ik word doodmoe van het OMT.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We are fucked.
Ja, harde grenzen stellen om maatregelen te beëindigen hebben we nog nooit gedaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Zolang er sprake is van een epidemiologische situatie met hoge incidentie''; dat is nogal subjectief, geeft ze aardig wat ruimte om het te rekken. Het OMT raadt het immers aan, dus dan is het wettelijk meteen geregeld.
Gelukkig is het OMT voorlopig nog niet klaar met jou.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik word doodmoe van het OMT.
Frappant, wederom.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Instroom IC kan uitstroom verpleging zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Exact.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:02 schreef Haags het volgende:
Dat 1G dat gaat nooit langer dan een maand werken, dan komen ze er vanzelf achter dat het niet werkt.
~ Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Dit, dit kan je op deze manier oneindig door laten lopenquote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Zolang er sprake is van een epidemiologische situatie met hoge incidentie''; dat is nogal subjectief, geeft ze aardig wat ruimte om het te rekken. Het OMT raadt het immers aan, dus dan is het wettelijk meteen geregeld.
Als dat niet werkt hebben ze meteen een excuus om op die plekken 3G weer terug te halen, want dat werkte de afgelopen tijd wel fantastisch. Is de CU ook meteen happy dat ze het tenminste wel geprobeerd hebben met 1G.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:02 schreef Haags het volgende:
Dat 1G dat gaat nooit langer dan een maand werken, dan komen ze er vanzelf achter dat het niet werkt.
~ Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Heel interessant.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Frappant, wederom.
Persconferentiedag en opeens weer een stijging des doods in een van de belangrijkste parameters.
Echt een hele lage uitstroom in vergelijking met andere dagen.
Ik heb niet het gevoel dat je begrijpt wat ik zeg. Maar ik heb geen idee hoe ik het duidelijker uit kan leggen, dus ik laat er maar bij. Morgen komt het rapport van het CBS. Het zou me zeer verbazen als zij iets anders concluderen dan hetgeen ik net geschetst heb.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het zou moeten wegvallen in de gemiddeldes, oversterfte bestaat niet vanwege hoger risico op sterfte van groep 1 vs groep 2. Oversterfte wordt gebaseerd op basis van de totale populatie.
Je kijkt naar oversterfte als afhankelijke variabele, niet naar sterfte an sich.
quote:Coronapas niet verboden, maar wel twijfelachtig bij vaccinatie
Het gerechtshof in Den Haag heeft, net als eerder de voorzieningenrechter, bepaald dat de coronapas niet verboden hoeft te worden. Wel suggereert het hof dat vaccinatie mogelijk geen grond zou moeten zijn om een coronapas te krijgen.
De zaak was aangespannen door Bart Maes en Elke Lenting van advocatenkantoor Maes Law. Ze noemen het coronatoegangsbewijs (CTB) een onrechtmatige inbreuk op hun grondrechten. Volgens hen is de coronapas bovendien zinloos, omdat vaccinatie niet goed beschermt tegen verspreiding van het virus.
Het gerechtshof oordeelt dat de coronapas in ieder geval bestaansrecht heeft voor mensen die hersteld zijn van corona of negatief zijn getest. Of dat ook geldt voor gevaccineerden, zegt het hof niet.
Ongeldig verklaren
Maar het hof wijst er wel op dat in de Wet Publieke Gezondheid staat dat een "bewijs van vaccinatie slechts een grond voor het verkrijgen van een CTB mag zijn indien daarmee een vergelijkbare kans op overdracht van het virus bestaat als bij een bewijs van een negatieve testuitslag".
In het arrest suggereert het hof dat de eisers op dit punt mogelijk gelijk hadden kunnen krijgen, als ze tenminste hadden gevraagd om het coronatoegangsbewijs ongeldig te verklaren voor gevaccineerden. Maar dat hebben ze niet gedaan; ze eisten totale afschaffing van de coronapas. Het hof noemt dat "het kind met het badwater weggooien".
Doe dan gewoon CTB in de horeca en evenementen, dan is de situatie tenminste gelijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als dat niet werkt hebben ze meteen een excuus om op die plekken 3G weer terug te halen, want dat werkte de afgelopen tijd wel fantastisch. Is de CU ook meteen happy dat ze het tenminste wel geprobeerd hebben met 1G.
Gewoon stoppen met het CTB zoals aangekondigd en ook 1G laten voor wat het is. Terug naar hoe het was; dat ''G'' systeem mag de prullenbak in; niet meer proportioneel imo (en ik weet dat jij het met me eens bent).quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Doe dan gewoon CTB in de horeca en evenementen, dan is de situatie tenminste gelijk.
Je kan nu gewoon ongetest en omnicroned de kroeg in, maar bij een festival moet je door hoepels maar daar is de kans op omicron ook aanwezig omdat 1G gewoon niet werkt (net als 3G) icm Omicron.
Voor mij persoonlijk komt het nog steeds neer op ''eerst zien, dan geloven'' als het op het stopzetten van het CTB aankomt (op 25 februari). Er zijn nogal wat tegenstrijdige signalen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Ik lees in die brief niets over die datum van 25 februari.
Tijd voor 2G: Genezen of Getest!quote:
We lezen het vanavond wel dus. Ik ga die persco niet kijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor mij persoonlijk komt het nog steeds neer op ''eerst zien, dan geloven'' als het op het stopzetten van het CTB aankomt (op 25 februari). Er zijn nogal wat tegenstrijdige signalen.
Ik ben het absoluut met je eens. Ik ben gewoon tegen het invoeren van 1G op oneigenlijke gronden, als je overal het CTB afschaft. Gelijke monikken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met het CTB zoals aangekondigd en ook 1G laten voor wat het is. Terug naar hoe het was; dat ''G'' systeem mag de prullenbak in; niet meer proportioneel imo (en ik weet dat jij het met me eens bent).
Wel opvallend dat ze het precies over die 500 hebben waar het kabinet het ook over had. Welke ambtenaar heeft nu weer meegeschreven?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We are fucked.
Weinig opvallend natuurlijk als letterlijk de eerste inhoudelijke zin van de brief 'Het OMT heeft kennisgenomen van de voorgenomen versoepelingen.' is.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel opvallend dat ze het precies over die 500 hebben waar het kabinet het ook over had. Welke ambtenaar heeft nu weer meegeschreven?
grote kans dat je positief test voor een festival, sta je dan!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 13:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben het absoluut met je eens. Ik ben gewoon tegen het invoeren van 1G op oneigenlijke gronden, als je overal het CTB afschaft. Gelijke monikken, gelijke kappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |