abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203672729
Het OMT adviseert 1G voor hoog risico evenementen.

quote:
Daarnaast adviseert het OMT om 1G te gebruiken voor grote, hoogrisico-
evenementen (ongeplaceerd, meer dan 500 personen) zolang er sprake is van een
epidemiologische situatie met hoge incidentie zoals momenteel het geval is.
We are fucked.

Bron : https://www.rijksoverheid(...)f-omt-advies-en-smer
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203672748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We are fucked.

''Zolang er sprake is van een epidemiologische situatie met hoge incidentie''; dat is nogal subjectief, geeft ze aardig wat ruimte om het te rekken. Het OMT raadt het immers aan, dus dan is het wettelijk meteen geregeld.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 12:59:30 #278
14505 OProg
A Life in Music
pi_203672752
quote:
[..]
We are fucked.

Zou Kluytmans trouwens nog een beetje verdienen aan dat testen via Microvida?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 15 februari 2022 @ 12:59:43 #279
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203672758
quote:
[..]
We are fucked.

Wanneer zou Marion Koopmans voor het laatst op een ongeplaceerd evenement van meer dan 500 personen geweest zijn? Of Marc Bonten?

Zouden ze al een berekening gemaakt hebben over hoe veel testen we het hier eigenlijk hebben, of is dat dan weer niet hun taak?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 15 februari 2022 @ 12:59:53 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203672761
quote:
[..]
We are fucked.

Ik word doodmoe van het OMT.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:00:33 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203672772
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
''Zolang er sprake is van een epidemiologische situatie met hoge incidentie''; dat is nogal subjectief, geeft ze aardig wat ruimte om het te rekken. Het OMT raadt het immers aan, dus dan is het wettelijk meteen geregeld.
Ja, harde grenzen stellen om maatregelen te beëindigen hebben we nog nooit gedaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:00:38 #282
14505 OProg
A Life in Music
pi_203672774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 12:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik word doodmoe van het OMT.
Gelukkig is het OMT voorlopig nog niet klaar met jou.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203672788
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Ernst Kuipers last per direct persconferentie af _O-
Frappant, wederom.
Persconferentiedag en opeens weer een stijging des doods in een van de belangrijkste parameters.

Echt een hele lage uitstroom in vergelijking met andere dagen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203672789
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Ernst Kuipers last per direct persconferentie af _O-
Instroom IC kan uitstroom verpleging zijn.
Instroom verpleging kan uitstroom IC Zijn
Uitstroom IC kan overleden zijn.
Instroom verpleging kan ook een gebroken been zijn.

Snap je?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203672792
Dat 1G dat gaat nooit langer dan een maand werken, dan komen ze er vanzelf achter dat het niet werkt.

~ Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Zonder wrijving geen glans
pi_203672801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:02 schreef Haags het volgende:
Dat 1G dat gaat nooit langer dan een maand werken, dan komen ze er vanzelf achter dat het niet werkt.

Exact.

Zie sig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203672814
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit, dit kan je op deze manier oneindig door laten lopen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203672827
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:02 schreef Haags het volgende:

Als dat niet werkt hebben ze meteen een excuus om op die plekken 3G weer terug te halen, want dat werkte de afgelopen tijd wel fantastisch. Is de CU ook meteen happy dat ze het tenminste wel geprobeerd hebben met 1G.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2022 13:06:53 ]
pi_203672828
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Frappant, wederom.
Persconferentiedag en opeens weer een stijging des doods in een van de belangrijkste parameters.

Echt een hele lage uitstroom in vergelijking met andere dagen.
Heel interessant.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203672852
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het zou moeten wegvallen in de gemiddeldes, oversterfte bestaat niet vanwege hoger risico op sterfte van groep 1 vs groep 2. Oversterfte wordt gebaseerd op basis van de totale populatie.

Je kijkt naar oversterfte als afhankelijke variabele, niet naar sterfte an sich.
Ik heb niet het gevoel dat je begrijpt wat ik zeg. Maar ik heb geen idee hoe ik het duidelijker uit kan leggen, dus ik laat er maar bij. Morgen komt het rapport van het CBS. Het zou me zeer verbazen als zij iets anders concluderen dan hetgeen ik net geschetst heb.
pi_203672866
quote:
Coronapas niet verboden, maar wel twijfelachtig bij vaccinatie

Het gerechtshof in Den Haag heeft, net als eerder de voorzieningenrechter, bepaald dat de coronapas niet verboden hoeft te worden. Wel suggereert het hof dat vaccinatie mogelijk geen grond zou moeten zijn om een coronapas te krijgen.

De zaak was aangespannen door Bart Maes en Elke Lenting van advocatenkantoor Maes Law. Ze noemen het coronatoegangsbewijs (CTB) een onrechtmatige inbreuk op hun grondrechten. Volgens hen is de coronapas bovendien zinloos, omdat vaccinatie niet goed beschermt tegen verspreiding van het virus.

Het gerechtshof oordeelt dat de coronapas in ieder geval bestaansrecht heeft voor mensen die hersteld zijn van corona of negatief zijn getest. Of dat ook geldt voor gevaccineerden, zegt het hof niet.
Ongeldig verklaren

Maar het hof wijst er wel op dat in de Wet Publieke Gezondheid staat dat een "bewijs van vaccinatie slechts een grond voor het verkrijgen van een CTB mag zijn indien daarmee een vergelijkbare kans op overdracht van het virus bestaat als bij een bewijs van een negatieve testuitslag".

In het arrest suggereert het hof dat de eisers op dit punt mogelijk gelijk hadden kunnen krijgen, als ze tenminste hadden gevraagd om het coronatoegangsbewijs ongeldig te verklaren voor gevaccineerden. Maar dat hebben ze niet gedaan; ze eisten totale afschaffing van de coronapas. Het hof noemt dat "het kind met het badwater weggooien".

pi_203672879
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Als dat niet werkt hebben ze meteen een excuus om op die plekken 3G weer terug te halen, want dat werkte de afgelopen tijd wel fantastisch. Is de CU ook meteen happy dat ze het tenminste wel geprobeerd hebben met 1G.
Doe dan gewoon CTB in de horeca en evenementen, dan is de situatie tenminste gelijk.
Je kan nu gewoon ongetest en omnicroned de kroeg in, maar bij een festival moet je door hoepels maar daar is de kans op omicron ook aanwezig omdat 1G gewoon niet werkt (net als 3G) icm Omicron.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:13:38 #293
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_203672896
Ik lees in die brief niets over die datum van 25 februari.
pi_203672903
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Doe dan gewoon CTB in de horeca en evenementen, dan is de situatie tenminste gelijk.
Je kan nu gewoon ongetest en omnicroned de kroeg in, maar bij een festival moet je door hoepels maar daar is de kans op omicron ook aanwezig omdat 1G gewoon niet werkt (net als 3G) icm Omicron.
Gewoon stoppen met het CTB zoals aangekondigd en ook 1G laten voor wat het is. Terug naar hoe het was; dat ''G'' systeem mag de prullenbak in; niet meer proportioneel imo (en ik weet dat jij het met me eens bent).

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Ik lees in die brief niets over die datum van 25 februari.
Voor mij persoonlijk komt het nog steeds neer op ''eerst zien, dan geloven'' als het op het stopzetten van het CTB aankomt (op 25 februari). Er zijn nogal wat tegenstrijdige signalen.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2022 13:16:28 ]
pi_203672925
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Tijd voor 2G: Genezen of Getest! _O_

Ik maak een grapje, maar daarmee vang je wel meteen het probleem af van 1G. Namelijk dat er mensen zijn die na een infectie nog lang positief blijven testen.

Ongevaccineerden met herstelbewijs op weg naar Lowlands. :7
  dinsdag 15 februari 2022 @ 13:17:37 #296
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_203672938
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voor mij persoonlijk komt het nog steeds neer op ''eerst zien, dan geloven'' als het op het stopzetten van het CTB aankomt (op 25 februari). Er zijn nogal wat tegenstrijdige signalen.
We lezen het vanavond wel dus. Ik ga die persco niet kijken.
pi_203672940
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Gewoon stoppen met het CTB zoals aangekondigd en ook 1G laten voor wat het is. Terug naar hoe het was; dat ''G'' systeem mag de prullenbak in; niet meer proportioneel imo (en ik weet dat jij het met me eens bent).
Ik ben het absoluut met je eens. Ik ben gewoon tegen het invoeren van 1G op oneigenlijke gronden, als je overal het CTB afschaft. Gelijke monikken, gelijke kappen.
pi_203672952
quote:
[..]
We are fucked.

Wel opvallend dat ze het precies over die 500 hebben waar het kabinet het ook over had. Welke ambtenaar heeft nu weer meegeschreven?
zie email 27 oktober
pi_203672957
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wel opvallend dat ze het precies over die 500 hebben waar het kabinet het ook over had. Welke ambtenaar heeft nu weer meegeschreven?
Weinig opvallend natuurlijk als letterlijk de eerste inhoudelijke zin van de brief 'Het OMT heeft kennisgenomen van de voorgenomen versoepelingen.' is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203672960
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 13:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik ben het absoluut met je eens. Ik ben gewoon tegen het invoeren van 1G op oneigenlijke gronden, als je overal het CTB afschaft. Gelijke monikken, gelijke kappen.
grote kans dat je positief test voor een festival, sta je dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')