SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Elke maand in lockdown komt er een onderkin bij.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:41 schreef Mondkapje het volgende:
Die twintigers en dertigers met hartproblemen kunnen ook te dik zijn.![]()
quote:Macarena ingezet tegen betogers Nieuw-Zeeland
Omdat het niet lukte betogers weg te jagen bij het parlement van Nieuw-Zeeland door ze nat te sproeien, wordt nu muziek ingezet. Over luidsprekers is constant easylisteningmuziek van Barry Manilow (Mandy, Copacabana) te horen of wordt keer op keer de Macarena gedraaid.
Geïnspireerd door de protesten in Canada kamperen sinds dinsdag enkele honderden mensen op het gras voor het gebouw. Omdat arrestaties op grote schaal een grimmige sfeer veroorzakte, probeerden de autoriteiten de menigte te verdrijven door de sprinklers aan te zetten. "Als we ze het ongemakkelijk maken, gaan ze misschien naar huis", was de redenering van de parlementsvoorzitter.
De betogers groeven echter greppels om het water weg te voeren. Ook op de muziek hadden ze een antwoord: het nummer We're not gonna take it van Twisted Sister wordt afgespeeld richting het parlement.
Nieuw-Zeeland heeft door een streng inreisbeleid op 5 miljoen inwoners slechts 53 coronadoden. Driekwart van de bevolking is gevaccineerd. Het protest richtte zich in Nieuw-Zeeland vooral tegen mondkapjes en verplichte vaccinaties voor sommige beroepen als leraren en artsen.![]()
Ben ik het niet mee eens, die man had nooit naar Rutte moeten luisteren en op zijn plek moeten blijven, nu offeren ze Kuipers op terwijl meneer Hugo met zijn discoschoenen weer een leuk baantje heeft.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:16 schreef Anton91 het volgende:
Genieten, al die berichten over Kuipers die een voor een naar buiten komen.
Dit zegt eigenlijk genoeg, hij is blij er vanaf te zijn.
https://www.bndestem.nl/b(...)ab673d5c8/211655943/Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Kuipers wordt nergens toe gedwongen hoor.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, die man had nooit naar Rutte moeten luisteren en op zijn plek moeten blijven, nu offeren ze Kuipers op terwijl meneer Hugo met zijn discoschoenen weer een leuk baantje heeft.
https://www.bndestem.nl/b(...)ab673d5c8/211655943/
En tuurlijk is Hugo blij dat ie wat anders doet, stuk minder bedreigingen om te beginnen.![]()
Ja dat is sneu, maar iedereen is uiteindelijk verantwoordelijk voor z'n eigen acties. Kuipers heeft z'n ambitie bepaald niet onder stoelen of banken gestoken. Nieuwe minister = nieuwe kansen. En dan presteer je het om binnen 2 maanden meer te liegen en bedriegen dan Rutte in 2 jaar. Ja dan gaan ze ook over jou dingen vinden. Geen medelijden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, die man had nooit naar Rutte moeten luisteren en op zijn plek moeten blijven, nu offeren ze Kuipers op terwijl meneer Hugo met zijn discoschoenen weer een leuk baantje heeft.
https://www.bndestem.nl/b(...)ab673d5c8/211655943/![]()
Kuipers heeft er hard genoeg naar gelobby'd hoor, geen slachtoffer of zo.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:19 schreef halfway het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)ab673d5c8/211655943/![]()
Jij begint wel erg in jezelf te geloven héquote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:27 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo dadelijk weer het dagelijkse persmomentje van @:Lenny_Leonard en ondergetekende.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
IC instroom 13quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:27 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo dadelijk weer het dagelijkse persmomentje van @:Lenny_Leonard en ondergetekende.
IC bezetting 176
Kliniek instroom 195
Kliniek bezetting 1295![]()
Binnenkort zit hij bij op1quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:52 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jij begint wel erg in jezelf te geloven hé![]()
Erg mooiquote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
IC instroom 13
IC bezetting 176
Kliniek instroom 195
Alles dicht.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
IC instroom 13
IC bezetting 176
Kliniek instroom 195
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Cijfers zijn goed, ene na andere land stopt met maatregelen, maar in NL zijn ze nog voorzichtig hoor.
Het is allemaal puur om gezichtsverlies te voorkomen. Als je nu zo kort na een lockdown alle regels laat vallen dan geef je ook toe dat je gewoon weer fout zat.
Zelfs de strenge Noren zijn er klaar mee![]()
![]()
Evenstar
![]()
Ze hadden gelijk tussen 6 en 8 febquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weer even kijken hoe goed de prognose van het LCPS van afgelopen maandag was.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Deze maand gaan we toch op 5000 uitkomen in het ziekenhuis? Hoeveel waren daarvan ook alweer IC?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:03 schreef Evenstar het volgende:
Cijfers zijn goed, ene na andere land stopt met maatregelen, maar in NL zijn ze nog voorzichtig hoor.
Het is allemaal puur om gezichtsverlies te voorkomen. Als je nu zo kort na een lockdown alle regels laat vallen dan geef je ook toe dat je gewoon weer fout zat.
Zelfs de strenge Noren zijn er klaar mee
Komende weken zijn cruciaal.![]()
Evenstar
![]()
Komende twee weken zelfs! Nog even aankijken!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Deze maand gaan we toch op 5000 uitkomen in het ziekenhuis? Hoeveel waren daarvan ook alweer IC?
Komende weken zijn cruciaal.![]()
Dat is geen inschatting, dat is een realiteit.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Deze maand gaan we toch op 5000 uitkomen in het ziekenhuis?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Die dag kloppen de cijfers niet wegens registratiefout in Limburg.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze hadden gelijk tussen 6 en 8 feb
LCPS![]()
![]()
Evenstar
![]()
Hahaha, godverquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die dag kloppen de cijfers niet wegens registratiefout in Limburg.
LCPS![]()
![]()
Komt door de maatregelenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weer even kijken hoe goed de prognose van het LCPS van afgelopen maandag was.
[ afbeelding ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De omikronvariant kan in potentie leiden tot 600 ziekenhuisopnames en ruim 100 ic-opnames per dag. Dat is het dubbele van het niveau waarop de laatste golf piekte. ‘Het is allemaal niet geruststellend.’quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Deze maand gaan we toch op 5000 uitkomen in het ziekenhuis? Hoeveel waren daarvan ook alweer IC?
Komende weken zijn cruciaal.
was getekend, Jaap van Dissel (eind december 2021, briefing tweede kamer).![]()
Misschien moeten we de factuur van de laatste lockdown maar gewoon naar Jaap sturen. Met z’n “model”quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De omikronvariant kan in potentie leiden tot 600 ziekenhuisopnames en ruim 100 ic-opnames per dag. Dat is het dubbele van het niveau waarop de laatste golf piekte. ‘Het is allemaal niet geruststellend.’
was getekend, Jaap van Dissel (eind december 2021, briefing tweede kamer).
Als ik m’n dochter van 2 een lijn had laten trekken dan had ze dichter bij de realiteit gezeten dan dat gedrocht van Wallinga![]()
![]()
Heeft Jaap ook financiële belangen bij het voortduren van de corona crisis?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De omikronvariant kan in potentie leiden tot 600 ziekenhuisopnames en ruim 100 ic-opnames per dag. Dat is het dubbele van het niveau waarop de laatste golf piekte. ‘Het is allemaal niet geruststellend.’
was getekend, Jaap van Dissel (eind december 2021, briefing tweede kamer).![]()
Evenstar
![]()
Zowel IC als reguliere opnames zitten gewoon onder of net op het meest gunstige scenario (met de meeste maatregelen) van het RIVM (gebaseerd op sheets van Jaap tijdens laatste briefing).
Maar, toch nog even aankijken, volgend twee weken zullen cruciaal zijn.![]()
Denk op -40 tot -45quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:11 schreef Zwansen het volgende:
IC blijft maar dalen. Straks in de zomer weer onder de 50 ofzo?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We komen bij u terug als het gunstiger blijkt te zijnquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:12 schreef Evenstar het volgende:
Zowel IC als reguliere opnames zitten gewoon onder of net op het meest gunstige scenario (met de meeste maatregelen) van het RIVM (gebaseerd op sheets van Jaap tijdens laatste briefing).
Maar, toch nog even aankijken, volgend twee weken zullen cruciaal zijn.
.........Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Was allemaal erg onzeker. Ander tijdsgewricht. Minder data. Er stond boven dat het onzeker was. Het was één van de scenario's. Het was vooral onzeker. Het moeilijkste voor ons is om de piek te voorspellen, omdat het allemaal onzeker is. Het was de worse case scenario. 95% ci is niet 100%. De maatregelen zijn eerder genomen. We hadden de Deense data niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:08 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
was getekend, Jaap van Dissel (eind december 2021, briefing tweede kamer).When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Maar ondertussen micromanagen we nog even door.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:13 schreef Molo het volgende:
[..]
We komen bij u terug als het gunstiger blijkt te zijn
.........wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wij hebben nog 3 COVID-patiënten op de IC. Maar het boeit ons totaal niet. Ik heb lege IC-bedden maar die kan ik niet opvullen omdat ik niet meer operaties kan doen wegens OK-personeel dat positief thuis zit.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:12 schreef Evenstar het volgende:
Zowel IC als reguliere opnames zitten gewoon onder of net op het meest gunstige scenario van het RIVM (gebaseerd op sheets van Jaap tijdens laatste briefing).
Maar, toch nog even aankijken, volgend twee weken zullen cruciaal zijn.
Ergens nog een wappie die wil komen kijken naar mijn lege bedjes?![]()
CTB voor 13-jarigen die de voetbalkantine in willen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ondertussen micromanagen we nog even door.![]()
En het personeel voelt natuurlijk weinig tot niets van die besmetting. Hoop dat ze die isolatieregels ook voor de bus gooienquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij hebben nog 3 COVID-patiënten op de IC. Maar het boeit ons totaal niet. Ik heb lege IC-bedden maar die kan ik niet opvullen omdat ik niet meer operaties kan doen wegens OK-personeel dat positief thuis zit.
Ergens nog een wappie die wil komen kijken naar mijn lege bedjes?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Man man manquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij hebben nog 3 COVID-patiënten op de IC. Maar het boeit ons totaal niet. Ik heb lege IC-bedden maar die kan ik niet opvullen omdat ik niet meer operaties kan doen wegens OK-personeel dat positief thuis zit.
Ergens nog een wappie die wil komen kijken naar mijn lege bedjes?![]()
![]()
Ach, als hij het 3 maanden volhoudt dan heeft hij recht op minimaal 2 jaar wachtgeld. Hij is al 62 dus met een beetje zuinig leven komt dat wel goed als hij geen andere baan vindt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 12:19 schreef halfway het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/b(...)ab673d5c8/211655943/Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Er ligt nu denk ik minder op IC aan omikron en influenza samen dan normaal in de winter aan influenza?quote:![]()
Ja, dat, en een dom idee om 1G te gaan doen, dan kan je het wel vergeten dat iemand alsnog een prik gaat halen als hun vinkje verlopen is.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
CTB voor 13-jarigen die de voetbalkantine in willen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zou best kunnen. Influenza is helemaal weggedrukt door de basisregels.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Er ligt nu denk ik minder op IC aan omikron en influenza samen dan normaal in de winter aan influenza?
Wel veel verkouden mensen in mijn omgeving die negatief testen, trouwens.![]()
Lekker polderen op z'n Hollands. Je moet tegenstander ook beetje hun zin geven natuurlijkquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar ondertussen micromanagen we nog even door.![]()
Evenstar
![]()
We zijn gewoon twee jaar verder en nog is er geen enkel plan en geen duidelijke lijn. Ja, het is een virus, ja het muteert, ja wij moeten ons aanpassen, maar verdomme zegquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, dat, en een dom idee om 1G te gaan doen, dan kan je het wel vergeten dat iemand alsnog een prik gaat halen als hun vinkje verlopen is.
Eerst 2G/3G door blijven drammen om vaccinatiegraad op te krikken en nu dat niet lukt komen ze met 1G wat juist precies het tegenovergestelde gaat veroorzaken. Als je als jongere toch moet testen om uit te gaan hoef je ook geen vaccin meer te nemen.![]()
Ik snap eigenlijk dus niet dat ziekenhuizen VWS niet gewoon de tering wensen en rogue gaanquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ergens nog een wappie die wil komen kijken naar mijn lege bedjes?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik was uitgenodigd voor een reünie van mijn studentenvereniging. Alleen het is op het laatste moment verzet omdat 80% van de club in quarantaine zit. Dus dan weet je wel hoe hard het ik die groep rond gaat momenteel. Allemaal naar de GGD voor een bewijsje.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, dat, en een dom idee om 1G te gaan doen, dan kan je het wel vergeten dat iemand alsnog een prik gaat halen als hun vinkje verlopen is.![]()
Evenstar
![]()
Het UMC deed dit wel een paar keer, maar geen idee of ze nu weer zo braaf zijn. Vooral de eerste maanden van 2020 waren ze echt hun eigen lijn aan het trekken, maar zullen vast wel op de vingers getikt zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk dus niet dat ziekenhuizen VWS niet gewoon de tering wensen en rogue gaan![]()
Gewoon stoppen met testen en quarantaine voor mensen zonder klachten. Dit kost echt miljarden zo. En dit gaat ook om mensenlevens he. Want uitgestelde zorg.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk dus niet dat ziekenhuizen VWS niet gewoon de tering wensen en rogue gaan
Dat was wat in den beginne geblèrd werd. Het gaat om mensenlevens!!!!1 er gaan mensen dood!!
En nu? Krekels.![]()
Dit is het gewoon. Je stort je bevolking in een lockdown die achteraf gezien niet nodig was. En alleen maar omdat je dat niet toe wilt geven, laat je deze toestand alleen maar langer duren. En maar blijven roepen dat het zeer onzeker is, we niet zomaar naar andere landen kunnen kijken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:03 schreef Evenstar het volgende:
Zelfs de strenge Noren zijn er klaar mee![]()
![]()
Denk dat de app ook flink aangepast moet worden ervoor om dat in te voeren, daar nog niks over gehoord intern dus vraag me af wat er gaat gebeurenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, dat, en een dom idee om 1G te gaan doen, dan kan je het wel vergeten dat iemand alsnog een prik gaat halen als hun vinkje verlopen is.
Ik vrees om díe reden en vanwege capaciteitsproblemen bij testen dat de 1G uiteindelijk niet doorgaat.
Niet omdat het een plan is, doordacht en overwogen, maar omdat het ons weer overkomtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Beeldvorming en communicatie zijn belangrijker geworden dan integer landsbestuur. Dat is wel zo’n beetje de conclusie na 10 jaar Rutte.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:22 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit is het gewoon. Je stort je bevolking in een lockdown die achteraf gezien niet nodig was. En alleen maar omdat je dat niet toe wilt geven, laat je deze toestand alleen maar langer duren. En maar blijven roepen dat het zeer onzeker is, we niet zomaar naar andere landen kunnen kijken.![]()
Evenstar
![]()
Snap ook echt niet wat hun doel nu nog is. Welke belangen zijn ze nu nog aan het verdedigen? Waarom nog onnodig veel geld uitgeven aan testen etc?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met testen en quarantaine voor mensen zonder klachten. Dit kost echt miljarden zo. En dit gaat ook om mensenlevens he. Want uitgestelde zorg.
Dat was wat in den beginne geblèrd werd. Het gaat om mensenlevens!!!!1 er gaan mensen dood!!
En nu? Krekels.
Was je leuter stuk, ventileer goed, blijf thuis bij echte klachten en gaan.![]()
Ballen tonenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het UMC deed dit wel een paar keer, maar geen idee of ze nu weer zo braaf zijn. Vooral de eerste maanden van 2020 waren ze echt hun eigen lijn aan het trekken, maar zullen vast wel op de vingers getikt zijn.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Moet je kijken wat een geld en leed de laatste lockdown en bult maatregelen alleen al heeft gekost.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met testen en quarantaine voor mensen zonder klachten. Dit kost echt miljarden zo. En dit gaat ook om mensenlevens he. Want uitgestelde zorg.
En nu? Krekels.
Zet dat even af tegen de risico's toen en wat het heeft opgeleverd.
Met zo'n businesscase hoef ik niet aan te komen op werk hoorOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
Probleem is nu wel dat er nu zoveel "vuil" naar buiten is gekomen dat ze juist NU gezichtverlies gaan oplopen als ze niet versoepelen. Zij hebben eigenlijk nog maar één manier om hier uit te komen en dat is z.s.m. alle maatregelen uit het raam tyfen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:22 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit is het gewoon. Je stort je bevolking in een lockdown die achteraf gezien niet nodig was. En alleen maar omdat je dat niet toe wilt geven, laat je deze toestand alleen maar langer duren. En maar blijven roepen dat het zeer onzeker is, we niet zomaar naar andere landen kunnen kijken.
Al het andere zal hun gezichtsverlies alleen maar groter maken.![]()
Politieke verantwoordelijkheid afschuiven, wat het doel al anderhalf jaar isquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap ook echt niet wat hun doel nu nog is. Welke belangen zijn ze nu nog aan het verdedigen? Waarom nog onnodig veel geld uitgeven aan testen etc?
Was je leuter stuk, ventileer goed, blijf thuis bij echte klachten en gaan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik vermoed dat ze de verspreiding nog enigszins willen beperken maar het is toch vechten tegen de bierkaai zo. De uitkomst is hetzelfde alleen het kost een berg geld en levert slechts ergernis op.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap ook echt niet wat hun doel nu nog is. Welke belangen zijn ze nu nog aan het verdedigen? Waarom nog onnodig veel geld uitgeven aan testen etc?
Was je leuter stuk, ventileer goed, blijf thuis bij echte klachten en gaan.![]()
Evenstar
![]()
Vooral toen de GGD en het RIVM niemand wilde testen als ze geen connectie naar Italië/China hadden dacht het UMCU al "fuck that" en begonnen iedereen met klachten te testenquote:Hadden binnen 2 dagen een prima testfaciliteit opgezet in hun parkeergarage. Uitslag binnen 24h.
![]()
Vergislockdown, kent u die uitdrukking?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet je kijken wat een geld en leed de laatste lockdown en bult maatregelen alleen al heeft gekost.
Met zo'n businesscase hoef ik niet aan te komen op werk hoor![]()
Evenstar
![]()
Helaas, true.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Politieke verantwoordelijkheid afschuiven, wat het doel al anderhalf jaar is![]()
Evenstar
![]()
Denk serieus dat ze niet meer bezig zijn het virus en of het rondgaat of niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de verspreiding nog enigszins willen beperken maar het is toch vechten tegen de bierkaai zo. De uitkomst is hetzelfde alleen het kost een berg geld en levert slechts ergernis op.![]()
Goed punt. er is wel nagedacht over 2G beleid in de Coronacheck app, dat is niet iets wat in 2 weken klaar is.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat de app ook flink aangepast moet worden ervoor om dat in te voeren, daar nog niks over gehoord intern dus vraag me af wat er gaat gebeuren
Ik vrees om díe reden en vanwege capaciteitsproblemen bij testen dat de 1G uiteindelijk niet doorgaat.
Niet omdat het een plan is, doordacht en overwogen, maar omdat het ons weer overkomt
Nog een paar miljoen er tegenaan om dat te fixen dan maar?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Preciesquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vooral toen de GGD en het RIVM niemand wilde testen als ze geen connectie naar Italië/China hadden dacht het UMCU al "fuck that" en begonnen iedereen met klachten te testenHadden binnen 2 dagen een prima testfaciliteit opgezet in hun parkeergarage. Uitslag binnen 24h.
Precies
Ik vind heel heel veel van VWS hoor in deze, maar de zorgsector heeft ook echt amper ballen getoond en oplossingen geboden door door te pakken hierin.
SlapjanussenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Krampachtig proberen hun geloofwaardigheid te behouden, en daarmee precies het tegenovergestelde bereiken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Was je leuter stuk, ventileer goed, blijf thuis bij echte klachten en gaan.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik vraag me af of lockdowns überhaupt ooit proportioneel zijn geweest. We hebben miljoenen levensjaren door de plee gespoeld om een zeer beperkt aantal levensjaren veilig te stellen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Moet je kijken wat een geld en leed de laatste lockdown en bult maatregelen alleen al heeft gekost.
Met zo'n businesscase hoef ik niet aan te komen op werk hoor
Het alternatief werd alleen als politiek onverkoopbaar gezien. Maar als je een nuchtere kosten-batenanalyse maakt, dan is onze pandemieaanpak echt een complete faal.![]()
2G is natuurlijk niet zo moeilijk in te voeren in de app, 1G daarentegen welquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Goed punt. er is wel nagedacht over 2G beleid in de Coronacheck app, dat is niet iets wat in 2 weken klaar is.
Nog een paar miljoen er tegenaan om dat te fixen dan maar?
Dan zal de opzet ook helemaal anders moeten, of overschakelen op de DCC
Oh wacht... Had ik het daar niet een tijd terug al over. Dat dit best een optie kon zijn....
Meh
Opbokken met dat ding. Proof of concept gelukt, functioneel doet het echter niet wat nodig is. Weggggg ermeeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vraag me af hoe je dat in de app zou moeten verwerken. Dan heb je straks een 'gewoon' vinkje, een internationaal vinkje en een nachtclub/evenementenvinkje, aangezien het 'gewone' groene vinkje door vaccinatie of herstel dan niet meer voldoende is. Allemaal oplossingen op zoek naar een probleem...quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk dat de app ook flink aangepast moet worden ervoor om dat in te voeren, daar nog niks over gehoord intern dus vraag me af wat er gaat gebeuren
Niet omdat het een plan is, doordacht en overwogen, maar omdat het ons weer overkomt![]()
De enige die nog iets van vertrouwen in dit kabinet heeft, zijn de VVD-top en een klein clubje politieke fans van Rutte.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Krampachtig proberen hun geloofwaardigheid te behouden, en daarmee precies het tegenovergestelde bereiken.
Doodsbang om bij verkiezingen afgestraft te worden, tegen elke logica in vasthouden aan de macht.![]()
Klopt, een code zwart was echt veel beter geweest. Want als de dode in de gangen van de ziekenhuizen liggen, gaat alles gewoon normaal door.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of lockdowns überhaupt ooit proportioneel zijn geweest. We hebben miljoenen levensjaren door de plee gespoeld om een zeer beperkt aantal levensjaren veilig te stellen.
Het alternatief werd alleen als politiek onverkoopbaar gezien. Maar als je een nuchtere kosten-batenanalyse maakt, dan is onze pandemieaanpak echt een complete faal.![]()
Wanneer is carnaval? Het gaat echt niet klaar zijn voor die tijd iigquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:32 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vraag me af hoe je dat in de app zou moeten verwerken. Dan heb je straks een 'gewoon' vinkje, een internationaal vinkje en een nachtclub/evenementenvinkje, aangezien het 'gewone' groene vinkje door vaccinatie of herstel dan niet meer voldoende is. Allemaal oplossingen op zoek naar een probleem...
laatste week feb.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Wanneer is carnaval? Het gaat echt niet klaar zijn voor die tijd iigwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heb je mijn post gelezen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:33 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Klopt, een code zwart was echt veel beter geweest. Want als de dode in de gangen van de ziekenhuizen liggen, gaat alles gewoon normaal door.
Ik zeg het alternatief werd als politiek onverkoopbaar gezien.![]()
Een code zwart is niet een binair iets, dat het wel óf niet code zwart is.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:33 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Klopt, een code zwart was echt veel beter geweest. Want als de dode in de gangen van de ziekenhuizen liggen, gaat alles gewoon normaal door.
En moet dat ten koste van alles voorkomen?
Mooie discussie wel
Hahahahahahahaquote:
Sorry, stik even van het lachenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zo binair was het alternatief alleen niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:33 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Klopt, een code zwart was echt veel beter geweest. Want als de dode in de gangen van de ziekenhuizen liggen, gaat alles gewoon normaal door.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Die discussie heeft de politiek altijd vermeden. Hier is hij natuurlijk wel gevoerd en dat liep flink hoog op. Als ik aangaf code zwart niet tegen elke prijs te willen voorkomen dan kreeg ik een complete rits verwijten over me heen + een hoop geleuter van de strekking “dus oma kan creperen zodat jij naar je feestje kan, vuile egoïst!”quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Een code zwart is niet een binair iets, dat het wel óf niet code zwart is.
En moet dat ten koste van alles voorkomen?
Mooie discussie wel
Mooie discussies waren dat ja![]()
![]()
Gooi alles nou maar gewoon open, geen CTB, afstanden en maskers meer. Zij die nog wel een masker willen dragen doen dat lekker, of ze vermijden drukke plekken. Verder weer normaal gaan doen.![]()
Óf naar de disco, óf hartstoornissenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Zo binair was het alternatief alleen niet.
Gr Gr MarionOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Siquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die discussie heeft de politiek altijd vermeden. Hier is hij natuurlijk wel gevoerd en dat liep flink hoog op. Als ik aangaf code zwart niet tegen elke prijs te willen voorkomen dan kreeg ik een complete rits verwijten over me heen + een hoop geleuter van de strekking “dus oma kan creperen zodat jij naar je feestje kan, vuile egoïst!”
Mooie discussies waren dat ja![]()
Volgens mijn zusje ben ik daarom nog steeds een wappie
Wat ook moet stoppen zijn die inreisbeperkingen overal. Ik ga over 3 weken op vakantie en ik zit continu in de stress of ik niet per ongeluk positief test voor vertrek waardoor alles gecanceld kan worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gooi alles nou maar gewoon open, geen CTB, afstanden en maskers meer. Zij die nog wel een masker willen dragen doen dat lekker, of ze vermijden drukke plekken. Verder weer normaal gaan doen.
Voor een snotneus![]()
![]()
[insert rant van Etto over sociaal-darwinisme]quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Si![]()
Volgens mijn zusje ben ik daarom nog steeds een wappie![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:39 schreef Molo het volgende:
Óf naar de disco, óf hartstoornissen
Gr Gr MarionWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
RTL heeft ook weer wat patiëntjes gevonden die halve zinnen in het Engels uitbraken en al 2 jaar niet meer geknuffeld hebben: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-we-hem-missen-niet
Hans, 'de' anderhalve meter gaat eraf!![]()
![]()
Lastig dilemma wel: naar de disco en hartstoornissen of niet naar de disco en ook hartstoornissen.quote:
Iedereen en zijn moeder krijgt nu corona, ook als ze bijna als een kluizenaar leven.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lastig dilemma wel: naar de disco en hartstoornissen of niet naar de disco en ook hartstoornissen.
Iedereen en zijn moeder krijgt nu corona, ook als ze bijna als een kluizenaar leven.Vrouwenlogica.quote:Esther is blij dat het ernaar uitziet dat de regel wordt afgeschaft, omdat er te veel mensen zijn die zich er volgens haar niet aan hielden. "Nu hoef ik me er ook niet meer aan te ergeren dat ze dat niet doen."
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Exact dat dus jaquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lastig dilemma wel: naar de disco en hartstoornissen of niet naar de disco en ook hartstoornissen.
Iedereen en zijn moeder krijgt nu corona, ook als ze bijna als een kluizenaar leven.
Opbokken met al die lame ass tegenstellingen die alleen in theorie bestaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zulke mensen wil je toch neerstompenquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoorde gisteren van iemand uit England dat de mondkapjes nu niet meer hoeven, maar dat 90% het nog doet uit gewoonde.quote:
Hier was dat wel anders.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Evenstar
![]()
Een studie met mitsen en maren ..... gewoon eerste alinea al en dat weer aanhalen om mensen bang te maken.quote:
Echt....![]()
Dit is wel een aardig beschouwinkje erover in normale taal.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een studie met mitsen en maren ..... gewoon eerste alinea al en dat weer aanhalen om mensen bang te maken.
Echt....
https://www.science.org/c(...)-year-after-recoveryWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Benieuwd of de Duitsers dit jaar hun maskenpflicht aan de wilgen hangen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoorde gisteren van iemand uit England dat de mondkapjes nu niet meer hoeven, maar dat 90% het nog doet uit gewoonde.
Hier was dat wel anders.![]()
Spanje heeft in elk geval de mondkapjes buiten weer afgeschaft, nu de rest nog.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Benieuwd of de Duitsers dit jaar hun maskenpflicht aan de wilgen hangen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je komt ook op een punt dat je de vraag kan stellen: als het nu niet kan, wanneer dan wel?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Spanje heeft in elk geval de mondkapjes buiten weer afgeschaft, nu de rest nog.![]()
Nimmer meerquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je komt ook op een punt dat je de vraag kan stellen: als het nu niet kan, wanneer dan wel?
Het leven is levensgevaarlijk!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja dagggg, idd. Dat slaat werkelijk nergens opquote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Ben geen fan van Marino en Yorick, maar om ze nu te bestempelen als ''Hugohulpjes''
Je houdt altijd een groep die wilt dat ze gedragen blijven worden. Ik hoor nu al fanatieke mondkapdragers roepen: ''Als ik er eentje op doe om mijzelf te beschermen en een ander niet, heb ik toch niks aan een mondkapje''/quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je komt ook op een punt dat je de vraag kan stellen: als het nu niet kan, wanneer dan wel?
Of sta je op een leeg perron op Utrecht CS te wachten op je trein en een slok van mijn koffie te nemen, wijst er een vrouw vanaf een ander perron dat ik mijn mondkapje moet opdoen.![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Of sta je op een leeg perron op Utrecht CS te wachten op je trein en een slok van mijn koffie te nemen, wijst er een vrouw vanaf een ander perron dat ik mijn mondkapje moet opdoen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)-in-de-weg~b7a2a40a/quote:Wel dringt zich één vraag op over de prioriteiten die Kuipers daarbij hanteert. De corona-toegangsbewijzen blijven verplicht. De minister ziet die als tegenwicht om de sluitingstijden te kunnen verruimen en de zalen en de stadions weer te vullen. Zelfs als dat de afweging is die nog moet worden gemaakt, pakt die hier precies verkeerd uit. Geen instrument raakt immers zo aan de grondrechten als de QR-code, gezien het onderscheid dat die maakt tussen mensen.
Algemeen belang
Wie gebruik maakte van het recht om zich niet te laten vaccineren, stond het afgelopen jaar het recht van anderen op toegankelijke gezondheidszorg in de weg. Maar dat argument valt nu snel weg. Vaccineren is nog altijd verstandig, maar wie het niet doet zit het algemeen belang nauwelijks meer in de weg.
Het coronatoegangsbeleid wordt daarom steeds minder proportioneel en kan nooit het laatste corona-instrument zijn dat sneuvelt. Vandaar de groeiende maatschappelijke weerstand, ook onder wél gevaccineerde mensen. De petitie tegen het 3G-beleid heeft inmiddels ruim 800 duizend ondertekenaars. Dat is niet vaak eerder vertoond.
Eén van de redenen voor Kuipers’ vroege bekendmaking van de nieuwe regels is ook dat de volksvertegenwoordiging nog een week de tijd heeft om de prioriteiten bij te stellen. Van die gelegenheid moest de Tweede Kamer maar eens gebruik gaan maken.
Ik ben het vandaag eens met de azijnbode. Het CTB moet als eerste weg, niet als laatste.zie email 27 oktober![]()
Dordtse ziekenhuisbaas doet opvallende oproep: ‘Stop met het massale testen op corona’
Zinnige woorden uit mijn woonplaats.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies dit. Vals dilemma.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:45 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Iedereen en zijn moeder krijgt nu corona, ook als ze bijna als een kluizenaar leven.zie email 27 oktober![]()
Laatst een hele discussie met de conducteur. Ik at een broodje. Maar ik mocht mijn mondkapje van de conducteur alleen afzetten als ik een hap nam. Dus op af op af steeds. Ik keek hem aan:quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je houdt altijd een groep die wilt dat ze gedragen blijven worden. Ik hoor nu al fanatieke mondkapdragers roepen: ''Als ik er eentje op doe om mijzelf te beschermen en een ander niet, heb ik toch niks aan een mondkapje''/
Of sta je op een leeg perron op Utrecht CS te wachten op je trein en een slok van mijn koffie te nemen, wijst er een vrouw vanaf een ander perron dat ik mijn mondkapje moet opdoen.Oke.
![]()
Wat jij post is maar een specifiek voorbeeld, maar ik ben wel erg blij dat er de laatste weken steeds meer tegengeluid ontstaat binnen de samenleving; zelfs binnen de zorg. Ze lijken vooral nog wat eigenwijs in Den Haag en bij het OMT. Vooral rondom dat CTB en 1G.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:10 schreef _serial_ het volgende:
Dordtse ziekenhuisbaas doet opvallende oproep: ‘Stop met het massale testen op corona’
Zinnige woorden uit mijn woonplaats.
Al heb ik er wel vertrouwen in dat dat tenminste binnen twee maanden wel sneuvelt als het zo door gaat. Ik maak me drukker om het gebruik van het CTB binnen de EU. Dat je het straks alsnog nodig hebt om Nederland binnen te komen, of een ander EU land.
Hoop nog altijd onder die booster uit te komen; in mei is de tweede prik negen maanden geleden, dus hopelijk is dat ding ook internationaal weg tegen die tijd. Vrees alleen het ergste; dat die er gewoon blijft in de meeste landen.![]()
Het is ook grappig dat we niet naar andere landen mogen kijken waar de maatregelen verdwijnen. We mochten wel kijken naar andere landen toen ze 2G wilde invoeren en het TU Delft rapport ongustig wasquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:22 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dit is het gewoon. Je stort je bevolking in een lockdown die achteraf gezien niet nodig was. En alleen maar omdat je dat niet toe wilt geven, laat je deze toestand alleen maar langer duren. En maar blijven roepen dat het zeer onzeker is, we niet zomaar naar andere landen kunnen kijken.Rapportje even opzij schuiven en gewoon kijken naar duitsland en italie
![]()
![]()
Ligt er denk ik aan wat je uitstraalt. Ik heb ze nooit gedragen en wordt er nooit door iemand op gewezen. Misschien straal ik uit dat ik een bitch ben (ben ik niet hoor). Of misschien let ik gewoon niet op andere mensen en heb ik het zelf niet door dat ze er iets van vinden, dat kan ook.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Of sta je op een leeg perron op Utrecht CS te wachten op je trein en een slok van mijn koffie te nemen, wijst er een vrouw vanaf een ander perron dat ik mijn mondkapje moet opdoen.![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:10 schreef _serial_ het volgende:
Zinnige woorden uit mijn woonplaats.Weinig tegen in te brengen.quote:,,Heb je klachten, blijf dan thuis en neem de maatregelen in acht. Met het massale testen maken we onszelf gek, we boezemen onszelf angst in, het leven ziet er anders uit met al die quarantaines, de tweedeling neemt alleen maar toe en bovenal schieten we er niks meer mee op. Het voorspelt niets en lost niets op. Het kost ook nog eens bakken met geld.’’Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik weet niet meer precies hoe het gezegd werd; maar een paar weken terug zei iemand hier iets in de trant van ''Koopmans is de personalisatie van het relevant willen blijven'' of zoiets. Wel mee eens. In de privé sfeer zal het best een vriendelijke vrouw zijn, maar puur kijkende naar haar werk en haar rol tijdens de crisis...ben ik het er wel mee eens.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit begint gewoon zielig te worden voor een zogenaamde wetenschapper.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 14:25:49 ]![]()
Goede analyse inderdaad.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Weinig tegen in te brengen.![]()
Vanavond eerste carnavalsfeestje. Prinsenreceptie. Geen CTB, niet zitten en zeker geen mondkapjes. Gewoon gezellig.![]()
Dat was ik. De personificatie van afnemende relevantie, inderdaad. Met als klap op de vuurpijl de lancering van dat plan voor een “nieuw normaal” inclusief winterslaap, op het moment dat duidelijk was dat omikron enorm meeviel.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet meer precies hoe het gezegd werd; maar een paar weken terug zei iemand hier iets in de trant van ''Koopmans is de personalisatie van het relevant willen blijven'' of zoiets. Wel mee eens. In de privé sfeer zal het best een vriendelijke vrouw zijn, maar puur kijkende naar haar werk en haar rol tijdens de crisis...ben ik het er wel mee eens.![]()
Ik koop dit stoere verhaal niet zo hoor. Zo vaak gezien dat mensen andere mensen aanspreken op het niet dragen van een mondkapje, ook als hij niet helemaal goed zit.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat je uitstraalt. Ik heb ze nooit gedragen en wordt er nooit door iemand op gewezen. Misschien straal ik uit dat ik een bitch ben (ben ik niet hoor). Of misschien let ik gewoon niet op andere mensen en heb ik het zelf niet door dat ze er iets van vinden, dat kan ook.![]()
Oprecht benieuwd wanneer ze nou echt gaan stoppen met dat massa testen. Wanneer zijn bepaalde mensen er rijk genoeg van geworden?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Weinig tegen in te brengen.
Al moet de angst er natuurlijk wel in blijven; dat is het belangrijkste instrument geweest van de afgelopen paar maanden; om de bevolking in het gareel te houden.![]()
Geen idee wat er stoer aan is. Maar zo ervaar ik het. Scheelt misschien dat ik niet in een grote stad boven de rivieren woon.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik koop dit stoere verhaal niet zo hoor. Zo vaak gezien dat mensen andere mensen aanspreken op het niet dragen van een mondkapje, ook als hij niet helemaal goed zit.![]()
Mag dat plan maar snel in de wc doorgespoeld worden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat was ik. De personificatie van afnemende relevantie, inderdaad. Met als klap op de vuurpijl de lancering van dat plan voor een “nieuw normaal” inclusief winterslaap, op het moment dat duidelijk was dat omikron enorm meeviel.![]()
Ik denk nog steeds dat wij als een van de allerlaatste landen stoppen met alle maatregelen (dus ook mondkapjes) en testen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oprecht benieuwd wanneer ze nou echt gaan stoppen met dat massa testen. Wanneer zijn bepaalde mensen er rijk genoeg van geworden?
Al moet de angst er natuurlijk wel in blijven; dat is het belangrijkste instrument geweest van de afgelopen paar maanden; om de bevolking in het gareel te houden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is dat eigenlijk al ter sprake gekomen (op regeringsniveau) of een agendapunt? Het stoppen of minderen met testen.![]()
Evenstar
![]()
Terwijl ze 1G willen invoeren? Nope, tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Is dat eigenlijk al ter sprake gekomen (op regeringsniveau) of een agendapunt? Het stoppen of minderen met testen.![]()
Net terug van de teststraat. In mijn woonplaats zal de GGD niet overspannen raken, kon een kanon afschieten. Ondertussen maar wel in bed gaan liggen.
iets minder erg mooi![]()
Ik heb ook nog nooit meegekregen dat iemand er in het openbaar echt op werd aangesproken eigenlijk (ook in het buitenland niet overigens). Gebeurt best natuurlijk, maar ik ben er zelf nooit getuige van geweest in ieder geval. Maar ook ik woon niet bepaald in de randstad.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen idee wat er stoer aan is. Maar zo ervaar ik het. Scheelt misschien dat ik niet in een grote stad boven de rivieren woon.![]()
Was zondagochtend vroeg, dan vallen de mensen om je heen gelijk op.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat je uitstraalt. Ik heb ze nooit gedragen en wordt er nooit door iemand op gewezen. Misschien straal ik uit dat ik een bitch ben (ben ik niet hoor). Of misschien let ik gewoon niet op andere mensen en heb ik het zelf niet door dat ze er iets van vinden, dat kan ook.Normaal let ik er totaal niet op.
Die arme conducteurs weten volgens mij ook niet meer wat ze ermee aan moeten.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Laatst een hele discussie met de conducteur. Ik at een broodje. Maar ik mocht mijn mondkapje van de conducteur alleen afzetten als ik een hap nam. Dus op af op af steeds. Ik keek hem aan:Oke.
![]()
![]()
Ja als je een kanon hebt afgeschoten is het niet gek dat je nu in bed moet gaan liggen hé.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:32 schreef SilverEyes het volgende:
Net terug van de teststraat. In mijn woonplaats zal de GGD niet overspannen raken, kon een kanon afschieten. Ondertussen maar wel in bed gaan liggen.
iets minder erg mooi
Sterkte, komt goed.![]()
En dat zijn dan juist wel de maatregelen waarbij de bevolking het zelf ook nog eens in stand houdt. Als iets gesloten is kun je daar weinig aan doen, je kunt er niet heen. Maar aan deze twee maatregelen kun je gewoon zelf er voor kiezen om er niet aan mee te doen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat wij als een van de allerlaatste landen stoppen met alle maatregelen (dus ook mondkapjes) en testen.![]()
Waarom denk jij dat er nog zo'n tunnelvisie is op dat testen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Terwijl ze 1G willen invoeren? Nope, tuurlijk niet.![]()
2 paracetamol erin gegooid? en na paar uur nog 2quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:32 schreef SilverEyes het volgende:
iets minder erg mooi
Beterschap.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook al ben ik niet de geadresseerde: tunnelvisie en controledrang.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat er nog zo'n tunnelvisie is op dat testen?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Had jij het laatst ook al niet? En nu weer? Of haal ik weer mensen door elkaar.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:32 schreef SilverEyes het volgende:
iets minder erg mooi![]()
Klopt. Ik hoorde in mijn omgeving ook 2 mensen die volledig gevaccineerd en geboosterd waren die met een positieve zelftest alsnog naar de GGD gingen, en dan denk ik, ja, zo houden we het circus wel in stand.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat zijn dan juist wel de maatregelen waarbij de bevolking het zelf ook nog eens in stand houdt. Als iets gesloten is kun je daar weinig aan doen, je kunt er niet heen. Maar aan deze twee maatregelen kun je gewoon zelf er voor kiezen om er niet aan mee te doen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nope, nog geen corona gehad, tenminste niet dat ik weetquote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Had jij het laatst ook al niet? En nu weer? Of haal ik weer mensen door elkaar.![]()
Ach ik vermaak me wel, vanuit bed de OS kijken![]()
![]()
Evenstar
![]()
Denk dat jij het met tunnelvisie wel redelijk goed beschrijft. Het is vast blijven houden aan de fouten die gemaakt zijn en vooral niet willen toegeven dat er fouten gemaakt zijn. Ze zijn een bepaalde weg ingeslagen en willen daaraan blijven vasthouden om gezichtsverlies te voorkomen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat er nog zo'n tunnelvisie is op dat testen?
Eerst waren ze constant te soepel. Na het hele gebeuren met dansen met Jansen zijn ze een andere weg ingeslagen en daar zijn ze nooit meer van afgeweken.![]()
Oh ja, da's waar ook. Jij zei van de week nog dat je het nog nooit gehad had.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:39 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nope, nog geen corona gehad, tenminste niet dat ik weet![]()
Ach ik vermaak me wel, vanuit bed de OS kijkenMaar wat je zegt, lekker even van de rust genieten.
![]()
Te soepel toen er eigenlijk meer nodig was en te streng toen het niet meer nodig was. Dus eigenlijk gewoon al twee jaar achter de feiten aan lopen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat jij het met tunnelvisie wel redelijk goed beschrijft. Het is vast blijven houden aan de fouten die gemaakt zijn en vooral niet willen toegeven dat er fouten gemaakt zijn. Ze zijn een bepaalde weg ingeslagen en willen daaraan blijven vasthouden om gezichtsverlies te voorkomen.
Eerst waren ze constant te soepel. Na het hele gebeuren met dansen met Jansen zijn ze een andere weg ingeslagen en daar zijn ze nooit meer van afgeweken.![]()
Alleen daarom is het tijd om de beerput verder open te trekken, anders komen we er nooit vanaf.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Te soepel toen er eigenlijk meer nodig was en te streng toen het niet meer nodig was. Dus eigenlijk gewoon al twee jaar achter de feiten aan lopen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat je uitstraalt. Ik heb ze nooit gedragen en wordt er nooit door iemand op gewezen. Misschien straal ik uit dat ik een bitch ben (ben ik niet hoor). Of misschien let ik gewoon niet op andere mensen en heb ik het zelf niet door dat ze er iets van vinden, dat kan ook.Het is gewoon zó N=1, zo afhankelijk van waar je woont, hoe de plaatselijke cultuur is, welk individu je voor je hebt, en hoe men die dag uit bed is gestapt. Valt echt geen pijl op te trekken. Ik heb beide kanten van dit spectrum qua ervaringen wel meegemaakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik koop dit stoere verhaal niet zo hoor. Zo vaak gezien dat mensen andere mensen aanspreken op het niet dragen van een mondkapje, ook als hij niet helemaal goed zit.
Heb in september wel eens in een bomvolle trein gezeten waarin de conducteur gewoon omriep van: "Ja helaas zijn mondkapjes nog steeds verplicht, denk daar een beetje om, je mag hem best onder de neus dragen, maar hou het een beetje gezellig voor elkaar." Dat was toen alle maatregelen eraf leken te gaan, totdat Hugo in een helder moment bedacht dat "als je kwetsbaar bent, je toch niet wil dat er iemand in je nek staat te aërosolen".
Vorig jaar zomer ook binnen een paar dagen van elkaar twee totaal verschillende ervaringen gehad. Bij de NS conducteurs die zelf lachend zonder mondkapje het treinstel binnen liepen. Bij Arriva een conducteur die gedurende de hele reis door de trein patrouilleerde en echt ging schreeuwen tegen mensen die hem onder de neus droegen.
Dus ja ik denk dat alle 'stoere verhalen' best waar kunnen zijn, en ik denk ook dat het best waar kan zijn dat sommigen alleen maar meemaken dat mensen elkaar onmiddellijk corrigeren.![]()
Denk dat ik die persoon in zijn/ haar gezicht zou uitlachen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb ook nog nooit meegekregen dat iemand er in het openbaar echt op werd aangesproken eigenlijk (ook in het buitenland niet overigens). Gebeurt best natuurlijk, maar ik ben er zelf nooit getuige van geweest in ieder geval. Maar ook ik woon niet bepaald in de randstad.
Of gewoon schudden met het hoofd van triestheid.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Inmiddels niet meer, of een stuk minder. Toen ik dat aangaf was het een feitelijke constatering. In tegenstelling tot wat die ad van den berg (pnvd) lookalike op youtube doet.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 11:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hey hey laat die man met rust. Jij krijgt hier ook een podium om iedere ongeboosterden neer te zetten als gijzelhouders van de maatschappij.![]()
Misschien neemt die club het juist van Ollie overquote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:13 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Wederom om transparantie gevraagd @:Lenny_Leonard @:Zipportal![]()
- 70.410 nieuwe positieve testen (RIVM-cijfer)
- 195 nieuwe ziekenhuisopnames
- 13 nieuwe IC-opnames
- 12 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Laatste update: 12-02-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 70410
Gemeentes met +5 besmettingen:
2408 Amsterdam
1809 Utrecht
1790 's-Gravenhage
1754 Rotterdam
1116 Groningen
975 Nijmegen
859 Enschede
817 Arnhem
774 Amersfoort
767 Eindhoven
766 Breda
759 Apeldoorn
724 Ede
699 Leeuwarden
662 Haarlem
641 Zwolle
640 Zaanstad
638 Tilburg
626 's-Hertogenbosch
622 Almere
578 Emmen
500 Alphen aan den Rijn
481 Deventer
469 Veenendaal
462 Súdwest-FryslânSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
2 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
Ze mogen het als de laatste maatregel van tafel is van mij overnemen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:14 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Misschien neemt die club het juist van Ollie over![]()
![]()
Ad van den berg lookalikequote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:12 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Inmiddels niet meer, of een stuk minder. Toen ik dat aangaf was het een feitelijke constatering. In tegenstelling tot wat die ad van den berg lookalike op youtube doet.![]()
Nouja fijn dat je inmiddels ook wakker bent! (Joke:))![]()
![]()
Kuipers in het nauw, zou hij niet ergens spijt hebben dat hij de huidige functie zo graag wilde hebben?![]()
Vond in Antwerpen dat de Belgen het erg deden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat ik die persoon in zijn/ haar gezicht zou uitlachen.
Of gewoon schudden met het hoofd van triestheid.
Zelfs zo'n sukkel in een winkel die vroeg of het mondkapske toch even over de neus kon.![]()
Wat betreft de cijfers:
Sunny sky vandaag.Laat het maar snel lente worden. En verder:
ALLES
FUCKING
OPEN![]()
![]()
Ongetwijfeld. Als haren op zijn hoofd. Het lijkt er in mijn ogen ook steeds meer op dat zijn ijdelheid om minister te worden op een slinkse wijze is gebruikt om hem op het politieke altaar te slachtofferen. Daar komt hij nu ook zoetjesaan achter.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:17 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Kuipers in het nauw, zou hij niet ergens spijt hebben dat hij de huidige functie zo graag wilde hebben?![]()
Dinsdag zal hij het zwaar krijgen, zeker zonder Rutte naast hem. Hij hoopt met een hele pak versoepelingen een beetje de aandacht op iets anders te vestigen, maar vrees een zware avond voor Ernst.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:20 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Als haren op zijn hoofd. Het lijkt er in mijn ogen ook steeds meer op dat zijn ijdelheid om minister te worden op een slinkse wijze is gebruikt om hem op het politieke altaar te slachtofferen. Daar komt hij nu ook zoetjesaan achter.![]()
Dat hier melden is echt nog zoveel triester dan dat gewoon doen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:36 schreef Mortaxx het volgende:
Vanmiddag meerdere keren de mondkapjesplicht geschonden
Evenals al die lui die hier stoer komen verkondigen dat ze wel met 13 man gingen niet drinken en geen afstand hielden, dat is echt bij het treurige af. (Sneu)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat hier melden is echt nog zoveel triester dan dat gewoon doen.
Evenals al die lui die hier stoer komen verkondigen dat ze wel met 13 man gingen niet drinken en geen afstand hielden, dat is echt bij het treurige af. (Sneu)Ok.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:40 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat hier melden is echt nog zoveel triester dan dat gewoon doen.
Evenals al die lui die hier stoer komen verkondigen dat ze wel met 13 man gingen niet drinken en geen afstand hielden, dat is echt bij het treurige af. (Sneu)Hier speciaal komen melden dat je het sneu vindt dat andere mensen melden wat ze gedaan hebben is wellicht even sneu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Had van de week geen mondkapje bij de garage op omdat ik dat was vergeten mee te nemen en de reserve in de auto lagen. Maar ik moest dus naar binnen om de sleutel te halen
Tap tap tap![]()
Mondkapjesplicht?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:36 schreef Mortaxx het volgende:
Vanmiddag meerdere keren de mondkapjesplicht geschonden
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Wellicht. Zo wat in elke tweede post neerzetten dat je in de zon zit valt ook in deze categorie.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier speciaal komen melden dat je het sneu vindt dat andere mensen melden wat ze gedaan hebben is wellicht even sneu.![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wellicht. Zo wat in elke tweede post neerzetten dat je in de zon zit valt ook in deze categorie.![]()
![]()
69 hihihiquote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
90%, eerder 30% heeft nog een maskerquote:Op zaterdag 12 februari 2022 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoorde gisteren van iemand uit England dat de mondkapjes nu niet meer hoeven, maar dat 90% het nog doet uit gewoonde.
Hier was dat wel anders.![]()
Jep.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit begint gewoon zielig te worden voor een zogenaamde wetenschapper.
Fout tijdens en fout na. De afnemende relativiteit nu doet haar pijn zo te zien.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Echt zo vaak met je eens.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
Wat betreft de cijfers:
[ afbeelding ]
Sunny sky vandaag.Laat het maar snel lente worden. En verder:
ALLES
FUCKING
OPEN
En dan begin je over het uitkijken naar de lente en zomer.![]()
![]()
Saltyquote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:50 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wellicht. Zo wat in elke tweede post neerzetten dat je in de zon zit valt ook in deze categorie.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De ergste nevenschade die er maar kan zijn van al het lockdown geweld.quote:Duitse brouwerijen luiden de noodklok over tapbier
Duitse bierbrouwerijen hebben gewaarschuwd dat het coronabeleid in hun land hun bestaan bedreigt. Zij roepen de regering op om zo snel mogelijk een einde te maken aan de maatregelen.
De bierindustrie staat momenteel "met de rug tegen de muur", zegt de algemeen directeur van de Duitse Brouwersvereniging, Holger Eichele tegen Bild. Hij vertegenwoordigt zo'n 1500 brouwerijen. Volgens Eichele wordt de meeste winst gemaakt bij tapbier. Door de sluiting van de horeca werd dit bier "van de ene op de andere dag bijna onverkoopbaar" en bleven brouwerijen achter met duizenden vaten of moesten ze grote hoeveelheden bier weggooien.
Volgens hem hebben sommige brouwers er al de brui aan gegeven omdat ze financieel niet meer rond konden komen.![]()
Ik ben benieuwd wanneer Kuipers bezwijkt onder de druk of eruit gesodemieterd wordt. Ik denk niet dat we hem heel lang gaan zien, wat een pipo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Voor wie Nieuwsuur niet heeft gezien. Zorgondernemer Jos de Blok werd door Hugo de Jonge aangesproken op het preventief gebruik van mondkapjes. Dat was niet wenselijk, ook gezien de schaarste. Hij kocht de mondkapjes dus zelf in om zijn personeel te beschermen en de patiënten. Hugo de Jonge zei daarbij dat deze motivatie was ingegeven door de experts. De zin van schaarste en niet wenselijk was echter door een van zijn ambtenaren toegevoegd aan de tekst.
Bianca Buurman, op dat moment adviseur bij het ministerie, ook aanwezig bij de OMT-vergadering toen het oorspronkelijk advies werd opgesteld, vertelde dat ze met collega's een voorstel had ingediend om juist ruimhartiger mondkapjes in verpleeghuizen te adviseren vanwege de verspreiding van corona, ook breder testen. Hoe het OMT daarop reageerde, vetelde ze niet omdat het een discussie was die intern werd gevoerd. Uiteindelijk werd afgesproken om het voorstel verder uit te werken. Ze schrikt van de zin die het VWS er aan toegevoegd heeft.![]()
Evenstar
![]()
Het was toen al duidelijk dat ze aan het liegen waren. Ook al waren hier een paar users die overtuigd waren dat het RIVM en de overheid niet zouden liegen over dat soort dingen en dat wij het allemaal niet beter konden wetenHet was namelijk of liegen of gewoon nul verstand hebben. Aangezien de wetenschappers bij het RIVM echt niet dom zijn bleef er maar één optie over.
Ik snap ook echt niet dat zij hier over hebben gelogen. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen "er is wereldwijd een tekort, sorry. Op dit moment gaan wij ze gebruiken op de belangrijkste plekken en zodra er weer voldoende voorraad is moet iedereen ze gebruiken".
Was echt niet zoveel aan het handje geweest als ze dat hadden gezegd.![]()
COR kan sluiten en een nieuw topic voor de Oekraïne oorlog kan geopend worden? Krijg inmiddels meer push berichten over deze crisis, corona lijkt vergeten.![]()
ik weet 100% zeker dat ik het toen op de RIVM website hebt gelezen wat de regels waren, er daar stond toen echt bij, dat mondkapjes niet nodig waren voor zorgmedewerkers die binnen 1.5m kwamen, hoe heeft VWS daar ook invloed op gehad?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:49 schreef Mylene het volgende:
Voor wie Nieuwsuur niet heeft gezien. Zorgondernemer Jos de Blok werd door Hugo de Jonge aangesproken op het preventief gebruik van mondkapjes. Dat was niet wenselijk, ook gezien de schaarste. Hij kocht de mondkapjes dus zelf in om zijn personeel te beschermen en de patiënten. Hugo de Jonge zei daarbij dat deze motivatie was ingegeven door de experts. De zin van schaarste en niet wenselijk was echter door een van zijn ambtenaren toegevoegd aan de tekst.
Bianca Buurman, op dat moment adviseur bij het ministerie, ook aanwezig bij de OMT-vergadering toen het oorspronkelijk advies werd opgesteld, vertelde dat ze met collega's een voorstel had ingediend om juist ruimhartiger mondkapjes in verpleeghuizen te adviseren vanwege de verspreiding van corona, ook breder testen. Hoe het OMT daarop reageerde, vetelde ze niet omdat het een discussie was die intern werd gevoerd. Uiteindelijk werd afgesproken om het voorstel verder uit te werken. Ze schrikt van de zin die het VWS er aan toegevoegd heeft.![]()
RIVM is onderdeel van VWSquote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik weet 100% zeker dat ik het toen op de RIVM website hebt gelezen wat de regels waren, er daar stond toen echt bij, dat mondkapjes niet nodig waren voor zorgmedewerkers die binnen 1.5m kwamen, hoe heeft VWS daar ook invloed op gehad?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Van COR naar OEK. Ook al zo'n feestje.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:58 schreef Simmertje het volgende:
COR kan sluiten en een nieuw topic voor de Oekraïne oorlog kan geopend worden? Krijg inmiddels meer push berichten over deze crisis, corona lijkt vergeten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Ja, maar horen onafhankelijk te zijn. Dat is de afgelopen twee jaar wel heel erg verwaterd.quote:
Het is een combinatie van dingen eigenlijk. He RIVM vindt zichzelf te belangrijk en neemt collega's uit andere landen niet serieus (genoeg). Moeten altijd even zelf nogaankijken, afwachten, onderzoeken, beargumenteren etc. Normaal is dat, wat mij betreft, een prima eigenschap. In een een crisis waar dagelijks meerdere variabelen veranderen is daar echter geen tijd voor.
Combineer dat met het RIVM dat niet zo onafhankelijk was als dat ze zouden moeten zijn en het OMT vol met mensen die daar zaten voor hun eigen clubje i.p.v. de gemiddelde burger en dan krijg je dit dus als resultaat.![]()
Doet me echt zó vaak denken aan Lubbers die na Tsjernobyl zei dat niemand zich in Nederland zorgen hoefde te maken. Terwijl de metingen waar je eng van wordt om zijn oren vlogen internquote:Op zaterdag 12 februari 2022 16:57 schreef Evenstar het volgende:
Het was toen al duidelijk dat ze aan het liegen waren. Ook al waren hier een paar users die overtuigd waren dat het RIVM en de overheid niet zouden liegen over dat soort dingen en dat wij het allemaal niet beter konden wetenHet was namelijk of liegen of gewoon nul verstand hebben. Aangezien de wetenschappers bij het RIVM echt niet dom zijn bleef er maar één optie over.
Ik snap ook echt niet dat zij hier over hebben gelogen. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen "er is wereldwijd een tekort, sorry. Op dit moment gaan wij ze gebruiken op de belangrijkste plekken en zodra er weer voldoende voorraad is moet iedereen ze gebruiken".
Was echt niet zoveel aan het handje geweest als ze dat hadden gezegd.
Even je sla wassen uit extra voorzorg zodat je denkt dat je invloed hebt als eenvoudige burger want dat wordt aangeraden en dat is het dan wel
We hebben als overheid/Nederland níets geleerdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik was mijn sla nog steeds, hoop dat de vergelijking daar wel ophoudt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Qua aanpak en communicatie vanuit de overheid? Hahahaha, you wishquote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:27 schreef nostra het volgende:
Ik was mijn sla nog steeds, hoop dat de vergelijking daar wel ophoudt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
Fouten toegeven lijkt onmogelijk voor sommige mensen. Dat komt waarschijnlijk ook wel weer door de oppositieleiders die meteen koppen willen zien rollen als er een foutje gemaakt wordt. Ik heb liever dat iemand een fout maakt, dit toegeeft en dan alles op alles zet om het op te lossen. Nu maakt iemand een fout, probeert het in een doofpot te stoppen en stapelt zo fout op fout om er maar voor te zorgen dat zijn eerste fout niet opvalt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Doet me echt zó vaak denken aan Lubbers die na Tsjernobyl zei dat niemand zich in Nederland zorgen hoefde te maken. Terwijl de metingen waar je eng van wordt om zijn oren vlogen intern
Even je sla wassen uit extra voorzorg zodat je denkt dat je invloed hebt als eenvoudige burger want dat wordt aangeraden en dat is het dan wel
We hebben als overheid/Nederland níets geleerd
"Sorry jongens, niet goed voorbereid, maar nu gaan wij alles op alles zetten om iedereen van mondkapjes te voorzien." Dat was voldoende geweest om zo'n shitstorm te voorkomen.
Je had je wetenschappers niet voor aap gezet, de onafhankelijkheid van het RIVM niet op het spel gezet en zelf had je ook nog iets van een geloofwaardigheid gehad voor wanneer het nodig was.
Misschien was de lockdown in december te streng en te voorbarig, maar wij wilden graag voorzichtig zijn om niet (weer) te laat in te grijpen. Het was blijkbaar niet nodig, daarom hebben wij besloten dat alle maatregelen per direct komen te vervallen."
Nee, wat doen ze? Nog meer regels stapelen en een "versoepeling" aankondigen, minimale stapjes, om maar niet toe te geven dat ze weer eens fout zaten en mensen hebben opgezadeld met een lockdown wat onnodig was. Kijken naar andere landen die voorliepen kon wel toen de maatregelen begonnen, maar kijken naar diezelfde landen is niet mogelijk om te versoepelen
Het is echt lachwekkend.![]()
Klopt allemaalquote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Fouten toegeven lijkt onmogelijk voor sommige mensen. Dat komt waarschijnlijk ook wel weer door de oppositieleiders die meteen koppen willen zien rollen als er een foutje gemaakt wordt. Ik heb liever dat iemand een fout maakt, dit toegeeft en dan alles op alles zet om het op te lossen. Nu maakt iemand een fout, probeert het in een doofpot te stoppen en stapelt zo fout op fout om er maar voor te zorgen dat zijn eerste fout niet opvalt.
"Sorry jongens, niet goed voorbereid, maar nu gaan wij alles op alles zetten om iedereen van mondkapjes te voorzien." Dat was voldoende geweest om zo'n shitstorm te voorkomen.
Je had je wetenschappers niet voor aap gezet, de onafhankelijkheid van het RIVM niet op het spel gezet en zelf had je ook nog iets van een geloofwaardigheid gehad voor wanneer het nodig was.
Misschien was de lockdown in december te streng en te voorbarig, maar wij wilden graag voorzichtig zijn om niet (weer) te laat in te grijpen. Daarom hebben wij besloten dat alle maatregelen per direct komen te vervallen."
Nee, wat doen ze? Nog meer regels stapelen en een "versoepeling" aankondigen, minimale stapjes, om maar niet toe te geven dat ze weer eens fout zaten en mensen hebben opgezadeld met een lockdown wat onnodig was. Kijken naar andere landen die voorliepen kon wel toen de maatregelen begonnen, maar kijken naar diezelfde landen is niet mogelijk om te versoepelen
Het is echt lachwekkend.
Toen, in 1986, wilde men ook van alles onder de pet houden maar ook toen kwam er pas beweging in toen wetenschappers (Rob de Meijer) de overheid niet vertrouwden en zelf direct dingen meldden.
Ook toen werd politieke winst/angst meegenomen in alles want verkiezingen voor de deur. Er is echter werkelijk niets anders nu.
De vorm wellicht, maar verder, meh.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Laten we nou niet doen alsof het RIVM en het OMT alleen maar slechte dingen hebben gedaan. Probleem zit hem in feit dat ze een beetje te lang zijn geloven in het nut van hun rol.![]()
ik vind het wel slecht, tijdens een pandemie hebt je geen tijd voor onderzoek, dan zul je je buitenlandse collega's moeten geloven en daarop handelen!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:41 schreef Simmertje het volgende:
Laten we nou niet doen alsof het RIVM en het OMT alleen maar slechte dingen hebben gedaan. Probleem zit hem in feit dat ze een beetje te lang zijn geloven in het nut van hun rol.![]()
Dat doet volgens mij ook niemand?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:41 schreef Simmertje het volgende:
Laten we nou niet doen alsof het RIVM en het OMT alleen maar slechte dingen hebben gedaan. Probleem zit hem in feit dat ze een beetje te lang zijn geloven in het nut van hun rol.
Evenstar
![]()
In 1986 was het wel een stuk makkelijker om dingen achter te houden lijkt mij .Je had dan echt insiders nodig die met meer informatie naar buiten wilden treden. Nu is bijna alles openbaar of wordt het na een tijdje openbaar gemaakt. Iedereen kan informatie vinden op het internet of door naar andere landen te kijken. Daarnaast werken er veel meer mensen op zo'n ministerie waardoor alleen het kans op "per ongeluk" lekken al gigantisch is. Je kan tegenwoordig bijna niks meer geheim houden.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt allemaal
Toen, in 1986, wilde men ook van alles onder de pet houden maar ook toen kwam er pas beweging in toen wetenschappers (Rob de Meijer) de overheid niet vertrouwden en zelf direct dingen meldden.
Ook toen werd politieke winst/angst meegenomen in alles want verkiezingen voor de deur. Er is echter werkelijk niets anders nu.
De vorm wellicht, maar verder, meh.
Al helemaal niet als je alles via de digitale wegen doet waarvan je weet dat ze op een gegeven moment openbaar zullen/kunnen zijn.![]()
Evenstar
![]()
Zeggen dat ze veel fouten hebben gemaakt (en maken) is niet hetzelfde als zeggen dat ze alleen maar slechte dingen hebben gedaan. Dat jij dat zo invult kan ik weinig aan doen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:41 schreef Simmertje het volgende:
Nee hoor, ze zijn alleen verantwoordelijk voor 90% van de leegstand in de binnenstad.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:41 schreef Simmertje het volgende:
Laten we nou niet doen alsof het RIVM en het OMT alleen maar slechte dingen hebben gedaan.![]()
Laten we zeggen tot dansen na janssen, wat hebben ze toen echt verkeerd gedaan?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:49 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee hoor, ze zijn alleen verantwoordelijk voor 90% van de leegstand in de binnenstad.![]()
WOB tot nu toe is slechts van 3 maanden, er is ook het e.e.a. zwart gebalkt, wat ze verder allemaal nog hebben uitgevreten moet nog blijken. Het feit dat ze het WOB verzoek hebben lopen traineren zegt op zich al veel. Ook voor een partij als D66 die zegt voor transparantie te staan.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laten we zeggen tot dansen na janssen, wat hebben ze toen echt verkeerd gedaan?![]()
Dansen met Janssen was toch een bedenksel en besluit van VWS/Hugo zelf en net van het RIVM of OMT? Of bedoel je dat nietquote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laten we zeggen tot dansen na janssen, wat hebben ze toen echt verkeerd gedaan?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
werk je voor het RIVM, dat je zo in de bres springt, ik was er al klaar mee voordat het begon!quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laten we zeggen tot dansen na janssen, wat hebben ze toen echt verkeerd gedaan?
COR / De amateurs van het RIVM![]()
Komt nog een vloot aan bagger aan, yepquote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
WOB tot nu toe is slechts van 3 maanden, er is ook het e.e.a. zwart gebalkt, wat ze verder allemaal nog hebben uitgevreten moet nog blijken. Het feit dat ze het WOB verzoek hebben lopen traineren zegt op zich al veel. Ook voor een partij als D66 die zegt voor transparantie te staan.
En dan zonder de verzachtende omstandigheden van acute crisisOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Evenstar
![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laten we zeggen tot dansen na janssen, wat hebben ze toen echt verkeerd gedaan?Wekenlang genegeerd dat het hier al flink aan het rondgaan was.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laten we zeggen tot dansen na janssen, wat hebben ze toen echt verkeerd gedaan?
Weigeren mensen te testen die geen connectie met Italië en/of China hadden waardoor ze meteen al alle controle hadden verloren. Kan mij nog goed herinneren dat de GGD met de prachtige opmerking kwam dat ze nog goed zicht hadden op het virus, want alle gevallen waren te herleiden naar Italië of China .... terwijl ze alleen mensen aan het testen waren met connecties naar Italië of China
Maandenlang roepen dat mondkapjes niet werken. Uiteindelijk via OMT wel mondkapjes aanraden.
Maandenlang roepen dat kinderen geen of nauwelijks een rol spelen bij verspreiding. Uiteindelijk via OMT wel scholen laten sluiten.
Eerst constant te laat en te zwak ingrijpen om vervolgens te streng in te grijpen.
Zich laten beïnvloeden door VWS, terwijl ze onafhankelijk zouden moeten zijn.
Keer op keer blijven vasthouden aan berekeningen en modellen die gewoon al vanaf dag één niet betrouwbaar blijken te zijn. Miljoenen (of zelfs miljarden) over de balk gesmeten door die onbetrouwbare modellen.
Alleen naar andere landen kijken als het hun uitkomt en in hun eigen straatje past.
Er is ergens een topic met alle faalacties van het RIVM vanaf het begin. Na een tijdje is die niet meer bijgehouden, maar ik zou zeggen zoek het op
Edit: Oh @THEFXR kwam er al mee![]()
![]()
ja, ik was de TS van die reeksquote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[..]
Wekenlang genegeerd dat het hier al flink aan het rondgaan was.
Weigeren mensen te testen die geen connectie met Italië en/of China hadden waardoor ze meteen al alle controle hadden verloren. Kan mij nog goed herinneren dat de GGD met de prachtige opmerking kwam dat ze nog goed zicht hadden op het virus, want alle gevallen waren te herleiden naar Italië of China .... terwijl ze alleen mensen aan het testen waren met connecties naar Italië of China
Maandenlang roepen dat mondkapjes niet werken. Uiteindelijk via OMT wel mondkapjes aanraden.
Maandenlang roepen dat kinderen geen of nauwelijks een rol spelen bij verspreiding. Uiteindelijk via OMT wel scholen laten sluiten.
Eerst constant te laat en te zwak ingrijpen om vervolgens te streng in te grijpen.
Keer op keer blijven vasthouden aan berekeningen en modellen die gewoon al vanaf dag één niet betrouwbaar blijken te zijn. Miljoenen (of zelfs miljarden) over de balk gesmeten door die onbetrouwbare modellen.
Alleen naar andere landen kijken als het hun uitkomt en in hun eigen straatje past.
Er is ergens een topic met alle faalacties van het RIVM vanaf het begin. Na een tijdje is die niet meer bijgehouden, maar ik zou zeggen zoek het op
Edit: Oh @:THEFXR kwam er al mee![]()
![]()
QR-check in onze kantine bij de ene ingang maar niet bij andere![]()
Verder liep alles en iedereen weer lekker door elkaar heen zonder afstand en maskers.![]()
De chin-diaper.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 15:46 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Mondkapjesplicht?
[ afbeelding ]De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Allerlei miljoenen voor samenwerkingselementen, maar nee hoor. De fossielen van bureaucratisch NL willen t zelf nadoen. Om hun baantje en belang te beschermen.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind het wel slecht, tijdens een pandemie hebt je geen tijd voor onderzoek, dan zul je je buitenlandse collega's moeten geloven en daarop handelen!
Nutteloos veel tijd verloren. Maar wel druk uitoefenen op mede wetenschappers om maar niets 'milder' te laten noemen.
Hufters. Enige juiste benaming.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gaat er vanavond nog wat open eigenlijk, of zijn ze allemaal weer terug in hun hok onder druk van de torenhoge boetes waarmee gedreigd wordt?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is niet alleen het RIVM/OMT. Het kabinet is de koers na zomer 2020 ook redelijk kwijt geraakt.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 18:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[..]
Wekenlang genegeerd dat het hier al flink aan het rondgaan was.
Edit: Oh @:THEFXR kwam er al mee![]()
Je mag tegenwoordig ook al niet meer besmet raken ofzo. Want het is gewoon rustig daarzo in de ziekenhuizen en het aantal sterfgevallen door covid valt daar ook reuze mee.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:14 schreef AchJa het volgende:
Denemarken gidsland, we doen lekker mee.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Het is nog niet voorbij guys.De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.![]()
Nouja, we waren een fractie verwijderd van het uitsluiten van ongeveer 2 miljoen mensen tot het openbaar leven. Daar vind ik iets van.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 17:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laten we zeggen tot dansen na janssen, wat hebben ze toen echt verkeerd gedaan?![]()
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is nog niet voorbij guys.![]()
Een paar doden per miljoen inwoners, en tegelijkertijd 1000-en besmettingen per miljoen.
Gewoon hetzelfde als bij griep toch?![]()
Fijn dat al die deugneuzen een platform hebbenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is nog niet voorbij guys.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Even 1 minuut stilte graagquote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
![]()
Ah we beginnen weer opnieuw met de corona cirkel?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Nou, vanavond toch een avondje kunnen stappen ! Het was een fantastische avond.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is nog niet voorbij guys.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Uh mijn vinkje verloopt over 5 weken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, we waren een fractie verwijderd van het uitsluiten van ongeveer 2 miljoen mensen tot het openbaar leven. Daar vind ik iets van.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
`quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is nog niet voorbij guys.
Ah, Cindy de Nijs. Arme vrouw werd al vanaf haar vijfde beschuldigd van reverse Münchhausen by Proxy, dat vervolgens Charcot-Marie-Tooth bleek te zijn, wat tientallen jaren weggebagatelliseerd en genegeerd werd door artsen, daarna nog een invaliderende B12-deficiëntie, daar overheen een "onmeetbaar laag" vitamine D tekort waar ze nog maar een jaar te leven had, als gevolg van dat alles nog eens PTSS en nu dus zwaar aan de long-covid. Sommigen treffen het toch maar niet.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:28 schreef nostra het volgende:
[..]
`
Ah, Cindy de Nijs. Arme vrouw werd al vanaf haar vijfde beschuldigd van reverse Münchhausen by Proxy, dat vervolgens Charcot-Marie-Tooth bleek te zijn, wat tientallen jaren weggebagatelliseerd en genegeerd werd door artsen, daarna nog een invaliderende B12-deficiëntie, daar overheen een "onmeetbaar laag" vitamine D tekort waar ze nog maar een jaar te leven had, als gevolg van dat alles nog eens PTSS en nu dus zwaar aan de long-covid. Sommigen treffen het toch maar niet.Die afsluitende zin, wat een warmtequote:Lieve Cindy , wat een vreselijk verhaal. Ongelofelijk wat een kracht jij moet bezitten om door te zetten. Onvoorstelbaar dat mensen in de “ zorg” hier debet aan zien. Voor mij weer een rede om de zorg te wantrouwen, het bevestigd mijn idee dat het arrogante, eigengereide hufters kunnen zijn. Ik wens je liefde en kracht toe.![]()
Echt, waar halen ze die GGZ containers toch vandaan
Twitter stikt ervanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
![]()
Ligt je vader ernstig ziek na een hersenbloeding in het ziekenhuis in Duitsland, mag je er niet naar toe omdat je niet gevaccineerd bent. Echt walgelijk.![]()
Triestquote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ligt je vader ernstig ziek na een hersenbloeding in het ziekenhuis in Duitsland, mag je er niet naar toe omdat je niet gevaccineerd bent. Echt walgelijk.
Nog mensen naar Damsko vanavond?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
User @Twinkle20 heeft ook zoiets meegemaakt:quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ligt je vader ernstig ziek na een hersenbloeding in het ziekenhuis in Duitsland, mag je er niet naar toe omdat je niet gevaccineerd bent. Echt walgelijk.
Twinkle20 in BNW / COVID19- #163 Is men wel integer?
Afschuwelijk zoiets."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
.
[ Bericht 99% gewijzigd door nostra op 12-02-2022 22:16:46 ]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Ja. Dat heeft indruk op me gemaakt. Gewoon afschuwelijk zoiets.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eyyy, terug van weggeweest.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 20:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ja snap ik, dacht alleen dat het topucnummer uit deze reeks kwam, maar zag later dat het BNW was. Niet minder sneu natuurlijk voor Twinkle.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat heeft indruk op me gemaakt. Gewoon afschuwelijk zoiets.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Je zal er huisarts van zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
Die afsluitende zin, wat een warmte![]()
Echt, waar halen ze die GGZ containers toch vandaan
Twitter stikt ervanWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Oh..quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja snap ik, dacht alleen dat het topucnummer uit deze reeks kwam, maar zag later dat het BNW was. Niet minder sneu natuurlijk voor Twinkle.je dacht dat ik iets uit deel 163 van COR onthouden had?
Dat zou bizar zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar Duitsland is toch een gidsland waar ze mondkapjes en andere maatregelen nog wel serieus nemen?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
/sTap tap tap![]()
Jezus, de boel verspringt steeds door al die vage Twitterlinkjes.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
User @:twinkle20 heeft ook zoiets meegemaakt:
Twinkle20 in BNW / COVID19- #163 Is men wel integer?
Afschuwelijk zoiets.Tap tap tap![]()
Klinkt weer als zo'n nep wappieverhaal. Iemand heeft er ook al gaten in geschoten: blijkt dat je toch gewoon met een negatieve test ziekenhuizen in Hamburg kan bezoeken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ligt je vader ernstig ziek na een hersenbloeding in het ziekenhuis in Duitsland, mag je er niet naar toe omdat je niet gevaccineerd bent. Echt walgelijk.![]()
Ik weet dat hier een stad mee bedoeld wordt maar weet niet welke en wil het niet weten ook.quote:
Ben hier te oud voorOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dan nemen ze je DNA af toch, met zo'n test?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klinkt weer als zo'n nep wappieverhaal. Iemand heeft er ook al gaten in geschoten: blijkt dat je toch gewoon met een negatieve test ziekenhuizen in Hamburg kan bezoeken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dus dan is het geen probleem? Dat je alleen je vader mag bezoeken na een test, terwijl je als gevaccineerd persoon ook besmettelijk kan zijn voor de zieke?quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klinkt weer als zo'n nep wappieverhaal. Iemand heeft er ook al gaten in geschoten: blijkt dat je toch gewoon met een negatieve test ziekenhuizen in Hamburg kan bezoeken.![]()
Amsterdamquote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet dat hier een stad mee bedoeld wordt maar weet niet welke en wil het niet weten ook.
Ben hier te oud voor![]()
![]()
Misschien had Daantje kunnen zeggen dat ze hond is.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Testen moet je niet willen, daarmee wordt je hersenstam/vlies beschadigd.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klinkt weer als zo'n nep wappieverhaal. Iemand heeft er ook al gaten in geschoten: blijkt dat je toch gewoon met een negatieve test ziekenhuizen in Hamburg kan bezoeken.
Wappie out.
Ja, ik heb een collega die dat echt denkt.![]()
Ik identificeer als hont en ben derhalve vrijgesteld van het moeten laten zien van een QR code.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 22:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien had Daantje kunnen zeggen dat ze hond is.![]()
Mijn buurjongetje zit op een antroposofische schoolquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Testen moet je niet willen, daarmee wordt je hersenstam/vlies beschadigd.
Wappie out.
Ja, ik heb een collega die dat echt denkt.
Zijn juf zegt voor de klas dat je geen zelftests moet doen want ook zo want kunnen ze je DNA verzamelen en van de wattenstaafjes krijg je kanker
![]()
Ik ben zo benieuwd hoe ze dat voor zich ziet, tevens teringtriest dat ze dat aan die kinderen meedeeltOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik denk dat die collega van je nog even op biologieles moet. Voor zover ik geleerd heb zit je hersenstam niet in je keelquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Testen moet je niet willen, daarmee wordt je hersenstam/vlies beschadigd.
Wappie out.
Ja, ik heb een collega die dat echt denkt.![]()
![]()
Bij mensen met een dergelijk gebrek aan hersenen zou ik sowieso niet zo goed weten waar ik de hersenstam zou moeten zoeken.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die collega van je nog even op biologieles moet. Voor zover ik geleerd heb zit je hersenstam niet in je keelOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Lekker die kinderen bang maken voor ziektes en de zorg. Top.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn buurjongetje zit op een antroposofische school
Zijn juf zegt voor de klas dat je geen zelftests moet doen want ook zo want kunnen ze je DNA verzamelen en van de wattenstaafjes krijg je kanker
![]()
Ik ben zo benieuwd hoe ze dat voor zich ziet, tevens teringtriest dat ze dat aan die kinderen meedeeltTap tap tap![]()
Ja weet ik veel hoe ie het noemt, ik luister er niet naarquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat die collega van je nog even op biologieles moet. Voor zover ik geleerd heb zit je hersenstam niet in je keel![]()
Maar als je een wattenstaaf in je neus duwt, schraap je tegen je hersenen. Ofzo![]()
![]()
Weggegooid met de placentaquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bij mensen met een dergelijk gebrek aan hersenen zou ik sowieso niet zo goed weten waar ik de hersenstam zou moeten zoeken.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
ALs je m voor je ogen langs ziet komen heb je die kans wel ja. Moet je wel goed doordauwenquote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja weet ik veel hoe ie het noemt, ik luister er niet naar![]()
Maar als je een wattenstaaf in je neus duwt, schraap je tegen je hersenen. OfzoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik kijk trouwens Donnie op de Monnie op Prime en het is fantastisch![]()
![]()
quote:Voor zover bekend de eerste boete die werd uitgedeeld, ging naar het Tilburgse poppodium 013. De club moet een dwangsom van 10.000 euro betalen omdat de 013 in strijd met de coronaregels na 22.00 uur open was. Het feest gaat wel door, met ongeveer 1000 mensen. Bij de kassa staan veel mensen die nog een kaartje willen kopen, maar de avond is uitverkocht.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die 10K is allang binnen joh.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zullen de mensen geen moeite mee hebben.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:00 schreef Piles het volgende:
[..]
En anders omroepen, iedereen 10tje in de pot
Gewoon ff tikkie link op de beamertwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De testdruk lijkt af te nemen![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mooi! Als we stoppen met herstbewijzen dan stopt het testen hopelijk heel heel gauwquote:Op zondag 13 februari 2022 00:02 schreef _serial_ het volgende:
De testdruk lijkt af te nemen![]()
[ afbeelding ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Heel triest dat je zo'n filmpje maakt en je eerste doel is niet mensen te bereiken die wellicht iets voor je kunnen betekenen, maar dat je 'mensen wakker wil schudden'.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 21:52 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Maar goed, wat wil je ook met zo'n bio:
Lezen=Kennis=Macht!!
Alleen de massa is sterk genoeg!
Liefde-Vrijheid-Geen Dictatuur!!
Schapen die blaten = Block!!!'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ze moeten gewoon stopen met die QR-code. Van der week kwam uit het onderzoek van Sanquin dat 97% anti-stoffen heeft dan is het toch wel een keer mooi geweest.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi! Als we stoppen met herstbewijzen dan stopt het testen hopelijk heel heel gauw![]()
Eens.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon stopen met die QR-code. Van der week kwam uit het onderzoek van Sanquin dat 97% anti-stoffen heeft dan is het toch wel een keer mooi geweest.
Maar het is denk ik nog beetje lastig om de controle uit handen te geven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toch moet je het een keer doen. Anders krijg je vroeg of laat meer situaties zoals nu dat de nachtclubs gewoon open gaan en zeggen bekijk het maar. Het lijkt me dat je dat als overheid toch wel voor wilt zijn want anders sta je ook voor lul en de boetes die nu uitgedeeld worden ga je ook geen mensen meer mee overtuigen.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens.
Maar het is denk ik nog beetje lastig om de controle uit handen te geven.![]()
Mensen die zo onzorgvuldig en willekeurig omgaan met hoofdletters en koppeltekens mogen naar de Nationaal Dictee Tribunalenquote:Op zondag 13 februari 2022 00:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Heel triest dat je zo'n filmpje maakt en je eerste doel is niet mensen te bereiken die wellicht iets voor je kunnen betekenen, maar dat je 'mensen wakker wil schudden'.
Maar goed, wat wil je ook met zo'n bio:
Lezen=Kennis=Macht!!
Alleen de massa is sterk genoeg!
Liefde-Vrijheid-Geen Dictatuur!!
Schapen die blaten = Block!!!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jazékersquote:Op zondag 13 februari 2022 00:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon stopen met die QR-code. Van der week kwam uit het onderzoek van Sanquin dat 97% anti-stoffen heeft dan is het toch wel een keer mooi geweest.
Ik ben in deze fase sowieso voor een "bekijk het maar" scenario. Waar er eerst nog een de mantra "ja maar de zorg" bleef echo'en, is het met < 190 man op de IC niet meer te verkopen dat alles zo krampachtig dicht gehouden wordt.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Toch moet je het een keer doen. Anders krijg je vroeg of laat meer situaties zoals nu dat de nachtclubs gewoon open gaan en zeggen bekijk het maar. Het lijkt me dat je dat als overheid toch wel voor wilt zijn want anders sta je ook voor lul en de boetes die nu uitgedeeld worden ga je ook geen mensen meer mee overtuigen.
Het is ook wel een beetje, als het nu niet kan, wanneer in godsnaam dan wel?
Je kan beter NU openen, dan blijven uitstellen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt misschien kunnen ze beter deze man is om advies vragen.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben in deze fase sowieso voor een "bekijk het maar" scenario. Waar er eerst nog een de mantra "ja maar de zorg" bleef echo'en, is het met < 190 man op de IC niet meer te verkopen dat alles zo krampachtig dicht gehouden wordt.
Het is ook wel een beetje, als het nu niet kan, wanneer in godsnaam dan wel?
Je kan beter NU openen, dan blijven uitstellen.![]()
Ik las eerst in zijn beschrijving op Twitter dat hij een illuminati wasquote:Op zondag 13 februari 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt misschien kunnen ze beter deze man is om advies vragen.
[ twitter ]![]()
Bier opz, duidelijk tijd voor bed hier
Ik neem nog een biertje, doe je mee?quote:Op zondag 13 februari 2022 00:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik las eerst in zijn beschrijving op Twitter dat hij een illuminati was![]()
Bier opz, duidelijk tijd voor bed hier
Goed idee.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik neem nog een biertje, doe je mee?![]()
![]()
Haha, nee hij is een politicoloog die vanaf het begin het vertrouwen in de corona aanpak heeft gemeten in Denemarken.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik las eerst in zijn beschrijving op Twitter dat hij een illuminati was![]()
Bier opz, duidelijk tijd voor bed hier![]()
Deze.oma haakt af, lig inmiddels platquote:Op zondag 13 februari 2022 00:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik neem nog een biertje, doe je mee?![]()
Laters jonge goden!Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Van ad live blog.quote:In Maastricht waren zaterdagavond enkele duizenden jongeren op de been voor een illegale raveparty. Ze protesteerden tegen het feit dat de nachthoreca niet open mag in de stad op straffe van een dwangsom van 50.000 euro. Op het illegale feest op de Griend, een groenstrook aan de Maas, werd er door de aanwezigen her en der lachgas gebruikt, vuurwerk afgestoken en muziek geluisterd. Kort voor middernacht leek het feestje tegen het einde aan te lopen en waren veel jongeren alweer vertrokken.![]()
Clubs vol
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Als overheid ben je vanavond behoorlijk te kakken gezet en dinsdag tijdens de persco weer net doen alsof je alles onder controle hebt. De Haagse werkelijkheid wijkt steeds verander af van de realiteit.![]()
Goed draadje. Zoals user @Janneke141 meerdere keren aangaf. Het einddoel is in Nederland nooit helder geformuleerd geweest. Wel is er sinds de zomer van 2020 onafgebroken geschoven met doelpalen. Nu is het vertrouwen weg. Gek hè.quote:Op zondag 13 februari 2022 00:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt misschien kunnen ze beter deze man is om advies vragen.
[ twitter ]![]()
Hiero zijn ze allemaal weer afgehaakt toen de gemeente met ¤15k dwangsom dreigde. 22u was alles weer dicht, jongeren gingen nog in het park een feestje vieren. En dat is ook om 0.00 uur in overleg met de handhavers beëindigd.quote:Op zondag 13 februari 2022 07:48 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd tot hoe lang clubs door konden gaan.
Snap het ook allemaal wel, ik heb het ook niet liggen. Maar het blijft wrang als je eerst dagenlang in de media roept dat je open gaat en dat de overheid je rug op kan. En dan de keutel weer intrekt.
Ze volgen nog steeds de strategie van heel hard roepen in de hoop dat de overheid je dan ineens gaat toelaten om de wet te overtreden. Het gaat pas werken als iedereen open gaat en open blijft. Maar ja iedereen is murw gebeukt.![]()
Ik heb het dan ook meer over de randstad waar het wel door ging.quote:Op zondag 13 februari 2022 08:12 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Hiero zijn ze allemaal weer afgehaakt toen de gemeente met ¤15k dwangsom dreigde. 22u was alles weer dicht, jongeren gingen nog in het park een feestje vieren. En dat is ook om 0.00 uur in overleg met de handhavers beëindigd.
Snap het ook allemaal wel, ik heb het ook niet liggen. Maar het blijft wrang als je eerst dagenlang in de media roept dat je open gaat en dat de overheid je rug op kan. En dan de keutel weer intrekt.
Ze volgen nog steeds de strategie van heel hard roepen in de hoop dat de overheid je dan ineens gaat toelaten om de wet te overtreden. Het gaat pas werken als iedereen open gaat en open blijft. Maar ja iedereen is murw gebeukt.![]()
Goed om te zien dat er in veel steden toch clubs open zijn gegaan, ondanks de (dreiging van) dwangsommen.
Neem mijn woorden terug wat dat betreft
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Op zaterdag 12 februari 2022 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[.
![]()
![]()
![]()
AD.nl wekelijkse longcovid artikel.
Tara kreeg corona en nu smaakt alleen patat nog lekker.
Henk kreeg corona en nu heeft hij 3 ballen.
Anita kreeg corona en nu kan ze niet meer fietsen.
Melvin kreeg corona en plast nu uit z'n kont.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Is er dinsdag weer een persconferentie?
Ik hoop dat iemand van de pers kan zeggen dat we meer dan twee weken geleden al dagen met 100.000+ besmettingen hadden. En dat de IC nu nog steeds niet toeneemt, maar zelfs daalt en de reguliere opnames ook stabiliseren. Noem nog eens één argument voor maatregelen?![]()
Veel is nog onzeker, situatie in het buitenland onvergelijkbaar, prognoses laten een piek zien, longcovid, ontwrichting maatschappij door alle positieven, heel spannend.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:22 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop dat iemand van de pers kan zeggen dat we meer dan twee weken geleden al dagen met 100.000+ besmettingen hadden. En dat de IC nu nog steeds niet toeneemt, maar zelfs daalt en de reguliere opnames ook stabiliseren. Noem nog eens één argument voor maatregelen?![]()
Iedere journalist die patat schrijft, is af.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:19 schreef DonDruiper het volgende:
Melvin kreeg corona en plast nu uit z'n kont.Personeelstekort bij de NS en als die weer genoeg mensen hebben, dan verzinnen wij wel iets anders.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:22 schreef Zwansen het volgende:
Zullen we maar als de laatste stuiptrekkingen van het AD beschouwen om clicks te genereren met corona doemverhalen.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:19 schreef DonDruiper het volgende:
Melvin kreeg corona en plast nu uit z'n kont.![]()
Het is me allemaal wat.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:19 schreef DonDruiper het volgende:
Melvin kreeg corona en plast nu uit z'n kont.![]()
Fok.be is een deur verder.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:26 schreef maan_man het volgende:
[..]
Iedere journalist die patat schrijft, is af.
[..]
Personeelstekort bij de NS en als die weer genoeg mensen hebben, dan verzinnen wij wel iets anders.![]()
![]()
Wat ik hoop is dat er eindelijk eens iets gezegd wordt als: het is ieders eigen verantwoordelijkheid om thuis te blijven als je je ziek voelt, we gaan dat als overheid niet opleggen met quarantaineregeltjes.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:22 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop dat iemand van de pers kan zeggen dat we meer dan twee weken geleden al dagen met 100.000+ besmettingen hadden. En dat de IC nu nog steeds niet toeneemt, maar zelfs daalt en de reguliere opnames ook stabiliseren. Noem nog eens één argument voor maatregelen?
Maar ja die eigen verantwoordelijkheid is soms bij Kuipers zelf ook ver te zoeken gezien de laatste onthullingen. Hij leest liever anderen de les inclusief dreigementen.
We zullen zien.![]()
De communis opinio in #voorweinigcovid-land over waarom het allemaal niet over is, is nu de nieuwe mutatie des doods, zo lijkt het. En de mensen met een slechter werkend immuunsysteem.quote:Op zondag 13 februari 2022 09:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Veel is nog onzeker, situatie in het buitenland onvergelijkbaar, prognoses laten een piek zien, longcovid, ontwrichting maatschappij door alle positieven, heel spannend.https://www.theguardian.c(...)tions-lifted-englandquote:“It would be prudent to encourage people to protect themselves and others consistently. An approach that does not do this would be a gamble with potentially severe consequences. I cannot see any upsides to such a gamble. The pandemic has a long way to go and – as is the case since it started – people and their leaders will influence its long-term impact through actions they take now.”When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: