abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:21:59 #1
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_203619972
:9 w/

Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over WIDM óf Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns het je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/ouder/kinderdag. Ohja, en als je klachten hebt over de ietwat matige Talkshow M. Start de SC!

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)

oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*

De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:23:25 #2
375570 crew  Cyan9
pi_203619987
Kirkorov kan z'n handen niet thuis houden?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:25:05 #3
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_203620011
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:23 schreef Cyan9 het volgende:
Straathof heeft naar de finale gegrepen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:26:02 #4
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203620025
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:23 schreef Cyan9 het volgende:
Die komt morgen de studio binnen vallen en loopt meteen door naar Jamala
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:27:06 #5
375570 crew  Cyan9
pi_203620032
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:26 schreef Momo het volgende:

[..]
Die komt morgen de studio binnen vallen en loopt meteen door naar Jamala
Daar helpen echt geen ongemakkelijke vragen tegen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:33:46 #6
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_203620099
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:46 schreef Em31 het volgende:

[..]
:{ :{ :{
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:56 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Gezellig.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:36:34 #7
345170 Roger_Epiales
pi_203620138
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het ‘makkelijkste’ is keihard terugslaan als hij iets doet, maar dan riskeer je escalatie. Putins doelstelling is niet zo moeilijk te raden, gewoon wat extra grond/concessies zonder er veel voor te moeten doen. Een groot conflict is immers ook niet in zijn belang.
Het makkelijkste is nog altijd niks doen, of iig sancties opleggen aan wat hoge Russische officials en heel streng zeggen dat dit echt niet kan. Keihard terugslaan lijkt me, zeker voor Europese landen, alles behalve makkelijk eerlijk gezegd.
Feel free to insult me.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:52:22 #8
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_203620368
Laat ik ook maar een poging wagen voor een geschiedenisles van 1904

• Thomas Edison vindt de eerste elektronische auto uit.
• oprichting FC Schalke 04 door enkele jeugdige mijnwerkers in Gelsenkirchen.
• Oprichting in Parijs van de Wereldvoetbalbond FIFA: Fédération Internationale de Football Association.
• De tweede Ronde van Frankrijk gaat van start.
• De eerste ondergrondse lijn van de Metro van New York wordt in gebruik genomen.
• De voetbalclub KV Mechelen wordt opgericht.
• De Amerikaanse president Theodore Roosevelt wordt herkozen.
• Eerste officiële optreden van het Residentie Orkest in Den Haag.
• Heike Kamerlingh Onnes richt in Leiden een cryogeen lab op, het eerste in de wereld.
• 10-urige werkdag ingevoerd in Frankrijk.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:00:16 #9
345170 Roger_Epiales
pi_203620468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:52 schreef usagi414 het volgende:
Heike Kamerlingh Onnes richt in Leiden een cryogeen lab op, het eerste in de wereld.
Waarmee hij uiteindelijk, in 1908, de eerste zou zijn die het voor elkaar kreeg helium vloeibaar te maken bij een temperatuur van -269 °C. Iets wat nog jaren alleen in Leiden zou kunnen, waardoor wetenschappers vanuit de hele wereld hierheen kwamen voor hun testen en experimenten.
Feel free to insult me.
pi_203620470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:36 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Het makkelijkste is nog altijd niks doen, of iig sancties opleggen aan wat hoge Russische officials en heel streng zeggen dat dit echt niet kan. Keihard terugslaan lijkt me, zeker voor Europese landen, alles behalve makkelijk eerlijk gezegd.
Het probleem met die sancties is dat het conflict dan blijft doorsudderen en je (bij economische gevolgen) de Russische bevolking tegen je opzet.

Nu is het inderdaad niet zo makkelijk om echt ‘even’ te gaan vechten, dus moet je op de één of andere manier geloofwaardig maken dat je in staat bent dat daadwerkelijk te gaan doen als de situatie daarom vraagt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:04:06 #11
345170 Roger_Epiales
pi_203620498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:00 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het probleem met die sancties is dat het conflict dan blijft doorsudderen en je (bij economische gevolgen) de Russische bevolking tegen je opzet.

Nu is het inderdaad niet zo makkelijk om echt ‘even’ te gaan vechten, dus moet je op de één of andere manier geloofwaardig maken dat je in staat bent dat daadwerkelijk te gaan doen als de situatie daarom vraagt.
Dat laatste vraag ik me dus af hoe geloofwaardig men dat hier kan maken. We kregen hier al niet eens de handen op elkaar voor een wat verdergaand handelsverdrag met Oekraïne, gaan we nu verkondigen dat we bereid zijn te sterven voor dat land?

De enige die ik hier serieus op zie inzetten is de US, mede omdat die ook aan Azië zullen willen tonen dat ze nog steeds best bereid zijn het tegen een grote speler op te nemen mocht dat nodig zijn.
Feel free to insult me.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:10:34 #12
482080 AgnesGru
pi_203620568
v/d Poel ging even los over de KNSB:

quote:
Oorlogsvoering
"Wat zijn de volgende stappen?", vroeg de Zweedse schaatser zich met veel gevoel voor dramatiek af. "Stapt de KNSB straks naar de scheidsrechters toe? Gaan ze praten met de starters? Richten ze zich op de bochtencommissarissen? Wordt er gesproken met de mensen van de tijdwaarneming? Of beginnen ze al met manipuleren tijdens de loting?"

Met nog meer gevoel van overdrijving: "Of sturen ze in het kader van psychologische oorlogsvoering de volgende keer mensen op de buitenlandse schaatsers af om die tijdens hun wedstrijdvoorbereiding te hinderen?"

Nils van der Poel na zijn razendsnelle race op de 10.000 meter in Peking ANP

Laat het duidelijk zijn. In een klimaat waarin mensen op en rond de schaatsbaan willens en wetens worden beïnvloed, wenst hij geen topsport te bedrijven. En dus kondigde hij doodleuk aan het schaatsen na dit seizoen vaarwel te zeggen.

"Het is in ieder geval mijn intentie", klonk het. "Het is voor tachtig procent zeker dat ik ermee stop."
https://nos.nl/peking2022(...)k-aan-omstreden-gids
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:27:37 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203620793
twitter
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 11 februari 2022 @ 21:47:56 #14
39237 crew  H_T
2733
pi_203621132
Ik heb vandaag gewonnen met bowling *)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:49:33 #15
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_203621151
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:10 schreef AgnesGru het volgende:
v/d Poel ging even los over de KNSB:
[..]
https://nos.nl/peking2022(...)k-aan-omstreden-gids
Lekker staaltje stemmingmakerij van de NOS dit, joh. De link met het stoppen wordt er door de NOS zelf maar aan verbonden. Bij Nu.nl zag ik een interview met VDP over het vraagstuk, daar klonk hij al een stuk redelijker in mijn ogen, prima uitleg op zich wel dat het in ieder geval besproken moet worden in het wereldje :Y
De KNSB heeft ook wel een wat te grote vinger in de pap als je het allemaal zo hoort :s)
pi_203621219
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:47 schreef H_T het volgende:
Feli *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 11 februari 2022 @ 21:53:36 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_203621225
En in de leuke rubriek 'H_T reist met de trein': mijn overstap is net geschrapt en nu moet ik een half uur extra wachten }:|
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:55:22 #18
345170 Roger_Epiales
pi_203621266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:47 schreef H_T het volgende:
Gefeliciteerd.
Feel free to insult me.
pi_203621291
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:53 schreef H_T het volgende:
En in de leuke rubriek 'H_T reist met de trein': mijn overstap is net geschrapt en nu moet ik een half uur extra wachten }:|
Aaaw :{
Bedenk maar dat het altijd nog erger kan.
Meneer Sjors is de hele week onderin Duitsland geweest. Vandaag de hele dag onderweg naar huis. Hij staat nu al 2,5 uur in de file, stokstijf stil, compleet met een hele bult ambulances, brandweren en trauma-helicopters :{
En voor de slachtoffers is het nog veel erger.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 11 februari 2022 @ 21:58:35 #20
39237 crew  H_T
2733
pi_203621330
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:56 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Meneer Sjors is de hele week onderin Duitsland geweest. Vandaag de hele dag onderweg naar huis. Hij staat nu al 2,5 uur in de file, stokstijf stil, compleet met een hele bult ambulances, brandweren en trauma-helicopters :{
Oh dat is nog wel een stuk minder ja :{ Sterkte meneer Sjors!
Ik ben de kleur MAGENTA
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:58:38 #21
482080 AgnesGru
pi_203621331
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:49 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Lekker staaltje stemmingmakerij van de NOS dit, joh. De link met het stoppen wordt er door de NOS zelf maar aan verbonden. Bij Nu.nl zag ik een interview met VDP over het vraagstuk, daar klonk hij al een stuk redelijker in mijn ogen, prima uitleg op zich wel dat het in ieder geval besproken moet worden in het wereldje :Y
De KNSB heeft ook wel een wat te grote vinger in de pap als je het allemaal zo hoort :s)
Daar zijn ze wel goed in inderdaad, hij had natuurlijk al eerder benoemd dat hij wilde stoppen. Zal zo eens bij nu.nl kijken.
pi_203621358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:04 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Dat laatste vraag ik me dus af hoe geloofwaardig men dat hier kan maken. We kregen hier al niet eens de handen op elkaar voor een wat verdergaand handelsverdrag met Oekraïne, gaan we nu verkondigen dat we bereid zijn te sterven voor dat land?

De enige die ik hier serieus op zie inzetten is de US, mede omdat die ook aan Azië zullen willen tonen dat ze nog steeds best bereid zijn het tegen een grote speler op te nemen mocht dat nodig zijn.
De VS heeft sowieso meer ambitie, en een president die de aandacht wel even wil afleiden van binnenlandse problemen, dat scheelt.

Maar inderdaad, de sneuvelbereidheid om wat schermutselingen langs de Oekraïens-Russische grens (want veel spannender dan dat gaat dit normaliter natuurlijk niet worden) in de kiem te smoren zal in onze regionen terecht niet al te groot zijn. Dan zal het wel voortmodderen worden met economische sancties voor Rusland, duurder gas voor ons en misschien een stukje Oekraïne dat Russisch wordt.
pi_203621376
quote:

[..]
De Duitse infrastructuur is sowieso wel een leuke rubriek.
pi_203621438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:58 schreef H_T het volgende:

[..]
Oh dat is nog wel een stuk minder ja :{ Sterkte meneer Sjors!
Ik zal het doorgeven :D
Jij ook natuurlijk!
George Michael
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:04:32 #25
482080 AgnesGru
pi_203621446
quote:

[..]
Dat is dan wel een heftig ongeluk dan :o

Maar wel balen natuurlijk als je zolang moet stilstaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')