SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De minister schrijft dit niet bepaald zelf hè, dat weet je?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pff hij is in die brief net zo lang van stof als in het echt.
Eindstand komt het er op neer dat we de komende jaren aan de boosters en ctb vastzitten als het aan Ernst ligt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
759.395 ondertekeningen inmiddels voor de brede coalitie tegen CTB. Niet dat het gaat helpen, heel 2022 lekker met 1g de club in...![]()
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @nunl)
En dan herfst / winter weer maatregelen
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Eens als je het hebt over bijvoorbeeld relatief grote uitval door ziekte of zelfs een hypothetische aangekondigde winterlockdown. Maar van de ene op de andere dag een bedrijf kortwieken of zelfs helemaal sluiten kan geen ondernemersrisico zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)zie email 27 oktober![]()
Geen probleem als ze voor de rest alle maatregelen omzetten in adviezen. Dan kan iedereen zelf beslissen welk risico die wilt lopen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)![]()
Lijkt me wel eens tijd. Na twee jaar.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)
En dan herfst / winter weer maatregelen
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jij had dat al eerder willen invoeren?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me wel eens tijd. Na twee jaar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij had dat al eerder willen invoeren?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)keer-uit-deze-landen
Als je huisgenoot positief is hoef je niet in quarantaine met een booster óf recent herstel. Blijkbaar staat dat gelijk aan elkaar. Als het om reizen gaat opeens niet meer. Geen booster = quarantaineplicht. Als je corona hebt gehad moet je 3 maanden wachten op de booster. En kun je dus een reis naar o.a. deze landen vergeten. Leuk als je dus net iets geboekt hebben wat binnen die 3 maanden valt.
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Bijzonder weer...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:33 schreef ZarB het volgende:
Als je huisgenoot positief is hoef je niet in quarantaine met een booster óf recent herstel. Blijkbaar staat dat gelijk aan elkaar. Als het om reizen gaat opeens niet meer. Geen booster = quarantaineplicht. Als je corona hebt gehad moet je 3 maanden wachten op de booster. En kun je dus een reis naar o.a. deze landen vergeten. Leuk als je dus net iets geboekt hebben wat binnen die 3 maanden valt.
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?zie email 27 oktober![]()
Het ondernemersrisico vinden/maken terwijl de overheid je handel dicht ramt van de ene op andere dag?quote:
Die mag je me even uitleggen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weer een wow.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)
En dan herfst / winter weer maatregelen![]()
Voor de meeste ondernemers was dit nl al t geval.
Maar toch weer een nieuw doel voor sommigen.Go hard or go home![]()
Precies, ondernemersrisico, persoonsrisico. Maak je keus!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen probleem als ze voor de rest alle maatregelen omzetten in adviezen. Dan kan iedereen zelf beslissen welk risico die wilt lopen.Go hard or go home![]()
Omdat logica ver te zoeken isquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:33 schreef ZarB het volgende:
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?
Voor een verre reis als dat een eis is, zou ik lekker een booster pakken in Duitsland ofzoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
goede vraag, ik denk om de booster vaccins te stimuleren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:33 schreef ZarB het volgende:
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?![]()
Dan zou dat onderscheid/verschil dus juist niet logisch zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
goede vraag, ik denk om de booster vaccins te stimuleren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoe lang vind jij dat de staat ondernemers moet vergoeden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ondernemersrisico vinden/maken terwijl de overheid je handel dicht ramt van de ene op andere dag?
Die mag je me even uitleggen.
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar begint het wel op te lijken. Ik ben echt geen wappie maar ik heb hier mijn bedenkingen bijquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
goede vraag, ik denk om de booster vaccins te stimuleren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
In acute situaties waarin je als ondernemer nul zeggenschap hebt vanwege overheidsingrijpen, vind ik dat er ruimhartig gecompenseerd moet worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang vind jij dat de staat ondernemers moet vergoeden.
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?
Een overheid moet duidelijkheid scheppen in beleid op langere termijn, en mogelijkheden faciliteren te stoppen of te veranderen van bedrijfsvoering als dat nodig is vanwege de pandemie.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
er is al twee jaar ruimhartig gecompenseerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
In acute situaties waarin je als ondernemer nul zeggenschap hebt vanwege overheidsingrijpen, vind ik dat er ruimhartig gecompenseerd moet worden.
Een overheid moet duidelijkheid scheppen in beleid op langere termijn, en mogelijkheden faciliteren te stoppen of te veranderen van bedrijfsvoering als dat nodig is vanwege de pandemie.
Hoe lang nog?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heel raar: maar zolang de overheid het nodig vind om die bedrijven te sluiten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?![]()
Als je van de ene op de andere dag de deur dicht gooit moet je gewoon de prijs betalen die daar bij hoort. Anders moet je die mensen uitkopen of zorgen voor voorspelbaar beleid.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
er is al twee jaar ruimhartig gecompenseerd.
Hoe lang nog?zie email 27 oktober![]()
Dus hij is er niet verantwoordelijk voor ? En het is niet in lijn met wat hij zegt sinds hij deze baan heeft?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
De minister schrijft dit niet bepaald zelf hè, dat weet je?![]()
En dat zijn nog de gemodereerde brave reacties.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel lachen, zelfs op Nu.nl zijn ze woedend in de reacties.![]()
Is er in de ziekenhuiscijfers inmiddels onderscheid gemaakt tussen door corona in het ziekenhuis of toevallig positief getest tijdens opname voor iets anders?
Of blijven we fake news door onze strot geduwd krijgen?Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Als dit een miljoen haalt en er nog steeds niet serieus iets mee gedaan wordt, kan je wel spreken van een failliete democratie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:18 schreef Piles het volgende:
759.395 ondertekeningen inmiddels voor de brede coalitie tegen CTB. Niet dat het gaat helpen, heel 2022 lekker met 1g de club in...![]()
Haha ja, het beste wat ze er uit kunnen pikken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En dat zijn nog de gemodereerde brave reacties.![]()
![]()
16,2 miljoen mensen hebben geen handtekening gezet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als dit een miljoen haalt en er nog steeds niet serieus iets mee gedaan wordt, kan je wel spreken van een failliete democratie.
Groetjes,
Mark"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Je kan een zwijgende meerderheid van 16.5 miljoen Nederlanders die instemmen met het beleid niet negeren vanwege 750.000 wappies.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als dit een miljoen haalt en er nog steeds niet serieus iets mee gedaan wordt, kan je wel spreken van een failliete democratie.![]()
Ja dit dus, sluiting op last van de overheid = compenseren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel raar: maar zolang de overheid het nodig vind om die bedrijven te sluiten.![]()
Niet mee eensquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang nog?
En zo langs als nodig is, zolang er acute besluiten worden genomen waar een ondernemer niets aan kan doen wmb, wordt er gecompenseerdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je hebt het over schrijfstijl, dat staat los van verantwoordelijkheid van inhoud toch?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus hij is er niet verantwoordelijk voor ? En het is niet in lijn met wat hij zegt sinds hij deze baan heeft?
Hell, ik kom weleens letterlijk zinnen van mezelf tegen erin en ik werk bij een externe tokoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sinds wanneer is zwijgen hetzelfde als instemmen?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je kan een zwijgende meerderheid van 16.5 miljoen Nederlanders die instemmen met het beleid niet negeren vanwege 750.000 wappies.
Ik denk niet dat een petitie vóór het behoud van het CTB zoveel handtekeningen gaat halen.Never explain, never apologize.![]()
Beroerde datakwaliteit en -analyse is niet meteen fake news lieve schatquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:51 schreef ZarB het volgende:
Is er in de ziekenhuiscijfers inmiddels onderscheid gemaakt tussen door corona in het ziekenhuis of toevallig positief getest tijdens opname voor iets anders?
Of blijven we fake news door onze strot geduwd krijgen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Not sure if serious..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je kan een zwijgende meerderheid van 16.5 miljoen Nederlanders die instemmen met het beleid niet negeren vanwege 750.000 wappies.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Uit dat NU artikel. Wat fijn dat ze toegeven dat dat voorheen geen doel was.quote:Het kabinet wil voortaan in het coronabeleid ook het openhouden van de samenleving als uitgangspunt nemen.![]()
Ook al hadden ze het wel gedaan..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:54 schreef OProg het volgende:
[..]
16,2 miljoen mensen hebben geen handtekening gezet.
Groetjes,
MarkCharlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Dat had ik nou hierbij: https://www.volkskrant.nl(...)apas-en-2g~b07ccaae/.quote:Never explain, never apologize.![]()
Dit dus. We trekken 7 miljard uit om instandhoudingsdoelstellingen van plantjes en diertjes te halen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet mee eens
En zo langs als nodig is, zolang er acute besluiten worden genomen waar een ondernemer niets aan kan doen wmb, wordt er gecompenseerd
Maar als ondernemer moet je maar gaan bezorgen als de overheid je keet besluit dicht te gooien..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Dat doen ze wel vaker met wetgeving.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel raar: maar zolang de overheid het nodig vind om die bedrijven te sluiten.
Of het nou dierenwelzijn of Hinderwet is. Dat recht heeft de overheid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als ik een varkensboerderij heb klappen ze ook niet ineens per volgende week de tent dicht en zeggen 'succes ermee, je krijgt niets', of wel?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat doen ze wel vaker met wetgeving.
Of het nou dierenwelzijn of Hinderwet is. Dat recht heeft de overheid.
Dat je dit serieus een logisch en aanvaardbaar voorstel vindt zeg. Shocking welOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb geen moeite met uitkopen van ondernemers. Dat doet men wel vaker.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je van de ene op de andere dag de deur dicht gooit moet je gewoon de prijs betalen die daar bij hoort. Anders moet je die mensen uitkopen of zorgen voor voorspelbaar beleid.
De Winkeltijdenwet en allerlei andere wetgeving wordt al jaren aangepast."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is dat wat ze zeggen? De tent dicht en je krijgt niets.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik een varkensboerderij heb klappen ze ook niet ineens per volgende week de tent dicht en zeggen 'succes ermee, je krijgt niets', of wel?
Dat je dit serieus een logisch en aanvaardbaar voorstel vindt zeg. Shocking wel
Dan ben je verkeerd geïnformeerd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zolang ondernemers dwars gezeten worden door coronamaatregelen, lijkt me wel zo eerlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?
Als het circus morgen wordt afschaft is er ook niks te vergoeden, dus het hoeft niks te kosten.![]()
Hinderwet, dierenwelzijnwet, melkquota. Het kan allemaal zo afgeschaft worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zolang ondernemers dwars gezeten worden door coronamaatregelen, lijkt me wel zo eerlijk.
Als het circus morgen wordt afschaft is er ook niks te vergoeden, dus het hoeft niks te kosten.
Dus eindeloos compenseren?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan ben ik vast verkeerd geïnformeerd jaquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat wat ze zeggen? De tent dicht en je krijgt niets.
Dan ben je verkeerd geïnformeerd.
Ik vind een betrouwbare en voorspelbare overheid vrij belangrijk iig. We zijn een samenleving en hoewel het soms er wel op lijkt, geen bananenrepubliekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zie je nou echt het verschil niet? Dat zijn dingen waar je je onderneming op kunt aanpassen, of je krijgt gewoon compensatie (stikstof!).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hinderwet, dierenwelzijnwet, melkquota. Het kan allemaal zo afgeschaft worden.
Dus eindeloos compenseren?
Lockdowns, waarvan je niet weet of ze komen, wanneer ze komen, hoelang ze komen en wat ze precies inhouden daar kun je je onderneming niet op aanpassen.zie email 27 oktober![]()
Dat zijn toch allemaal zaken waarbij de spelregels duidelijk zijn en weet je waar je aan moet voldoen? En in het geval van een wijziging van de spelregels krijg je de tijd om aanpassingen te doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hinderwet, dierenwelzijnwet, melkquota. Het kan allemaal zo afgeschaft worden.
Dus eindeloos compenseren?
In het geval van een corona sluiting verander je de spelregels van de een op de andere dag (of zijn er geen spelregels meer) zonder de mogelijkheid aanpassingen te doen zodat je weer open kan of zijn de regels zo (1.5m) dat je onmogelijk een winstgevend bedrijfsmodel kunt maken.![]()
We zijn twee jaar verder.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie je nou echt het verschil niet? Dat zijn dingen waar je je onderneming op kunt aanpassen, of je krijgt gewoon compensatie (stikstof!).
Lockdowns, waarvan je niet weet of ze komen, wanneer ze komen, hoelang ze komen en wat ze precies inhouden daar kun je je onderneming niet op aanpassen.
Prima. Dat alles zo lang gecompenseerd wordt. Maar 'leven met corona' geldt dan voor de hele maatschappij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En leven met corona houdt dan ook in dat je als overheid zijnde niet van de één op de andere dag winkels/horeca dichtgooit als de besmettingscijfers weer eens een stijging laten zien.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
We zijn twee jaar verder.
Prima. Dat alles zo lang gecompenseerd wordt. Maar 'leven met corona' geldt dan voor de hele maatschappij.Dan is er ook geen compensatie nodig.
![]()
De invoering van de melk-quota was wel zoiets. Toen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie je nou echt het verschil niet? Dat zijn dingen waar je je onderneming op kunt aanpassen, of je krijgt gewoon compensatie (stikstof!).
Lockdowns, waarvan je niet weet of ze komen, wanneer ze komen, hoelang ze komen en wat ze precies inhouden daar kun je je onderneming niet op aanpassen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat kan het helaas wel zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
En leven met corona houdt dan ook in dat je als overheid zijnde niet van de één op de andere dag winkels/horeca dichtgooit als de besmettingscijfers weer eens een stijging laten zien.Dan is er ook geen compensatie nodig.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zo lang de overheid horeca dichtgooit, festivals verbiedt en andere maatregelen van dien aard oplegt zal ze de betroffen ondernemers moeten compenseren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang nog?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
En dat is dus een heel goed idee en dus goed voorbeeld voor het coronabeleid?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De invoering van de melk-quota was wel zoiets. Toen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Natuurlijk niet. Dat is een voorspelbare omstandigheid. Je weet (bij benadering) wat je quotum is, daar past de markt zich op aan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De invoering van de melk-quota was wel zoiets. Toen.zie email 27 oktober![]()
Zoals we dat altijd al deden? Hinderwet. Dierenwelzijnswet. Melkquota Etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang de overheid horeca dichtgooit, festivals verbiedt en andere maatregelen van dien aard oplegt zal ze de betroffen ondernemers moeten compenseren.
Leven met het virus geldt voor iedereen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Morgen maar ergens uit lunchen gaan met mijn dochter, horeca supporten
Kuipers zegt ook dat er rekening gehouden moet worden met een nieuwe boostercampagne. "Ik heb de Gezondheidsraad daarom gevraagd uiterlijk 10 februari te adviseren over het nut en de noodzaak van een additionele boostcampagne in de komende maanden."
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?![]()
Waarom worden stikstofboeren dan uitgekocht en krijgen die geen sluitingsbevel? Misschien omdat een onverhoedse sluiting evident het normaal maatschappelijk risico te boven gaat?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals we dat altijd al deden? Hinderwet. Dierenwelzijnswet. Melkquota Etc.
Leven met het virus geldt voor iedereen.zie email 27 oktober![]()
Ah..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat is een voorspelbare omstandigheid. Je weet (bij benadering) wat je quotum is, daar past de markt zich op aan.
Je weet (bij benadering) wat je mogelijkheden zijn, daar past de markt zich op aan.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er was eerst sprake dat de Omikron vaccinaties van Pfizer 3 prikken werden toch?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef mir1986 het volgende:
Kuipers zegt ook dat er rekening gehouden moet worden met een nieuwe boostercampagne. "Ik heb de Gezondheidsraad daarom gevraagd uiterlijk 10 februari te adviseren over het nut en de noodzaak van een additionele boostcampagne in de komende maanden."
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?![]()
Ja. En dat geldt dus niet voor corona zolang er sprake is van massale sluitingen. Want je weet maar nooit wat Mark en Ernst nu weer uit hun hoge hoed toveren (want de maatregelen zijn elke keer weer anders) of überhaupt hoe het virus zich ontwikkelt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..
Je weet (bij benadering) wat je mogelijkheden zijn, daar past de markt zich op aan.zie email 27 oktober![]()
Zolang hij maar oprot met zn QR-code.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef mir1986 het volgende:
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?zie email 27 oktober![]()
Zoals we dat altijd al deden? Hinderwet. Dierenwelzijnswet. Melkquota Etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang de overheid horeca dichtgooit, festivals verbiedt en andere maatregelen van dien aard oplegt zal ze de betroffen ondernemers moeten compenseren.
Leven met het virus geldt voor iedereen.Geen probleem met uitkopen, overigens.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom worden stikstofboeren dan uitgekocht en krijgen die geen sluitingsbevel? Misschien omdat een onverhoedse sluiting evident het normaal maatschappelijk risico te boven gaat?
Maar ook in jouw voorbeeld verandert de normaal door overheidsbeleid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En dat weer voor iedereen boven de 18, of zullen uiteindelijk alleen de mensen geprikt worden wie dat nog wil?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zolang hij maar oprot met zn QR-code.![]()
Voor risicogroepen lijkt me dat geen rampquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef mir1986 het volgende:
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, maar een 18-jarige binnen een jaar 4 prikken lijkt me nou wel meer een ramp.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor risicogroepen lijkt me dat geen ramp![]()
We leven op dit moment met een andere soort virus dan in tijden met delta of alpha, ook is 90% gevacineerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Leven met het virus geldt voor iedereen.
Je kan dus niet meer over dezelfde situatie spreken. Voorheen was het gevaar voor overvolle ziekenhuizen 10x zo groot. De meeste mensen merken tegenwoordig nog nauwelijks iets van een covid besmetting, en dat zijn er honderdduizenden per dag.![]()
Iets met appels en peren...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Leven met het virus geldt voor iedereen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Als het nuttig is, geen rampquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar een 18-jarige binnen een jaar 4 prikken lijkt me nou wel meer een ramp.
Zie alleen het nut nu nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het verschil met je voorbeelden is dat die wetten directe gevaren proberen in te perken. Hinderwet tegen schadelijke activiteiten, dierenwelzijnswet om te proberen zoonoses te voorkomen. Melkquota is er voor zover ik weet niet meer.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Leven met het virus geldt voor iedereen.
[..]
Geen probleem met uitkopen, overigens.
Maar ook in jouw voorbeeld verandert de normaal door overheidsbeleid.
In het geval met wetten waar horeca, nachthoreca of welke sector dan ook gedurende een aantal maanden per jaar gesloten wordt is dat hooguit indirecte winst. Je voorkomt er geen zoonose mee.![]()
Dat was bij de invoering van andere maatregelen niet anders.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. En dat geldt dus niet voor corona zolang er sprake is van massale sluitingen. Want je weet maar nooit wat Mark en Ernst nu weer uit hun hoge hoed toveren (want de maatregelen zijn elke keer weer anders) of überhaupt hoe het virus zich ontwikkelt.
Je bent overigens altijd afhankelijk van waar de meerderheid voor stemt.
(Ook als spaargeld bezitter. Of woning eigenaar)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jawel. Want dat gaat om een eenmalige maatregel met een langere looptijd. Dit verandert van week tot week met een aankondigingstermijn van als je geluk hebt drie dagen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was bij de invoering van andere maatregelen niet anders.Dus?quote:Je bent overigens altijd afhankelijk van waar de meerderheid voor stemt.zie email 27 oktober![]()
90% gevaccineerd, maar bij Sanquin heeft blijkbaar 97% van de donoren anti-stoffen. Dus nog meer reden om gewoon normaal te gaan doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We leven op dit moment met een andere soort virus dan in tijden met delta of alpha, ook is 90% gevacineerd.
Je kan dus niet meer over dezelfde situatie spreken. Voorheen was het gevaar voor overvolle ziekenhuizen 10x zo groot. De meeste mensen merken tegenwoordig nog nauwelijks iets van een covid besmetting, en dat zijn er honderdduizenden per dag.![]()
Nee. Het fundamentele verschil is dat die wetten voorspelbaar zijn en daarmee gewoon ondernemersrisico. Het coronabeleid is nog onvoorspelbaarder dan mijn dode goudvis, daar kun je geen onderneming op aanpassen. Dat gaat gewoon niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het verschil met je voorbeelden is dat die wetten directe gevaren proberen in te perken. Hinderwet tegen schadelijke activiteiten, dierenwelzijnswet om te proberen zoonoses te voorkomen. Melkquota is er voor zover ik weet niet meer.
In het geval met wetten waar horeca, nachthoreca of welke sector dan ook gedurende een aantal maanden per jaar gesloten wordt is dat hooguit indirecte winst. Je voorkomt er geen zoonose mee.
Hypothetisch, stel dat je nu afspreekt dat je de komende 5 jaar van 1 november tot 1 maart een lockdown hebt. Dan weet elke ondernemer hoeveel omzet hij de rest van het jaar moet draaien. Wat voor contracten hij moet aanbieden etcetera. Dat is ondernemersrisico. Morgen dicht voor onbepaalde tijd is dat niet.zie email 27 oktober![]()
Ik heb Koopmans, van Dissel en Co. afgelopen maart op geen enkele kieslijst zien staan, desondanks zijn zij wel degenen die in al hun wereldvreemdheid beslissen dat horeca dicht moet en festivals verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was bij de invoering van andere maatregelen niet anders.
Je bent overigens altijd afhankelijk voor waar de meerderheid voor stemt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hoe definieer jij 'langere looptijd'?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel. Want dat gaat om een eenmalige maatregel met een langere looptijd. Dit verandert van week tot week met een aankondigingstermijn van als je geluk hebt drie dagen.
[..]
Dus?
Dit is namelijk al een paar jaar aan de gang..
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom zou je in godsnaam de horeca een paar maanden willen sluiten? Na deze golf heeft praktisch iedereen het gehad of is gevaccineerd. Mocht er ooit nog een gevaarlijke mutatie komen zien we dat dan wel weer hoor. Laat mensen nu gewoon ook hun eigen verantwoording nemen als je zelf in de risicogroep vind en bang bent voor covid blijf je maar in de winter thuis en ga je niet naar de horeca.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het verschil met je voorbeelden is dat die wetten directe gevaren proberen in te perken. Hinderwet tegen schadelijke activiteiten, dierenwelzijnswet om te proberen zoonoses te voorkomen. Melkquota is er voor zover ik weet niet meer.
In het geval met wetten waar horeca, nachthoreca of welke sector dan ook gedurende een aantal maanden per jaar gesloten wordt is dat hooguit indirecte winst. Je voorkomt er geen zoonose mee.![]()
Nee hoor, dat zijn politici. Overigens hoeven bewindslieden ook niet op een kieslijst te staan, we kiezen hier immers een parlement, geen bewindslieden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb Koopmans, van Dissel en Co. afgelopen maart op geen enkele kieslijst zien staan, desondanks zijn zij wel degenen die in al hun wereldvreemdheid beslissen dat horeca dicht moet en festivals verboden moeten worden.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Neequote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb Koopmans, van Dissel en Co. afgelopen maart op geen enkele kieslijst zien staan, desondanks zijn zij wel degenen die in al hun wereldvreemdheid beslissen dat horeca dicht moet en festivals verboden moeten worden.
Daar beslissen 150 kamerleden over."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Uiteraard. Ik ging dan ook vooral in op het doel dat zo'n wet (naar mijn mening) moet hebben. Indien er een wet zou komen die stelt dat je elk jaar van 1 november tot 1 maart een lockdown hebt moet je dus een transitieperiode hebben, ondernemers de kans geven hun organisatie erop aan te passen en aangeven vanaf welk moment het afgedwongen wordt en er sancties op staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Het fundamentele verschil is dat die wetten voorspelbaar zijn en daarmee gewoon ondernemersrisico. Het coronabeleid is nog onvoorspelbaarder dan mijn dode goudvis, daar kun je geen onderneming op aanpassen. Dat gaat gewoon niet.
Hypothetisch, stel dat je nu afspreekt dat je de komende 5 jaar van 1 november tot 1 maart een lockdown hebt. Dan weet elke ondernemer hoeveel omzet hij de rest van het jaar moet draaien. Wat voor contracten hij moet aanbieden etcetera. Dat is ondernemersrisico. Morgen dicht voor onbepaalde tijd is dat niet.
Tegelijkertijd mogen ze dan ook 100k extra psychologen aannemen bij GGZ![]()
![]()
Volgens mij hebben de meeste maatregelen een looptijd van een week of 2.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe definieer jij 'langere looptijd'?
Dit is namelijk al een paar jaar aan de gang..zie email 27 oktober![]()
Ik kan me een artikel van de T van gisteren herinneren (had @trein2000 gequote volgens mij) dat er van het OMT weer meer mocht. Effectief is op dit moment de macht bijna volledig uit handen gegeven. Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee
Daar beslissen 150 kamerleden over.![]()
Geen idee, ik doe alleen maar mee met het hypothetische verhaalquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam de horeca een paar maanden willen sluiten? Na deze golf heeft praktisch iedereen het gehad of is gevaccineerd. Mocht er ooit nog een gevaarlijke mutatie komen zien we dat dan wel weer hoor. Laat mensen nu gewoon ook hun eigen verantwoording nemen als je zelf in de risicogroep vind en bang bent voor covid blijf je maar in de winter thuis en ga je niet naar de horeca.![]()
![]()
Nouja, beslissen is een groot woord als je iets te vaak 'we varen op de wetenschap' roept.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee
Daar beslissen 150 kamerleden over.![]()
Goede post. Laten we ver weg blijven van lockdowns en sectorsluitingen in de toekomst. Leven met het virus is niet hetzelfde als aanpassen aan het virus.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam de horeca een paar maanden willen sluiten? Na deze golf heeft praktisch iedereen het gehad of is gevaccineerd. Mocht er ooit nog een gevaarlijke mutatie komen zien we dat dan wel weer hoor. Laat mensen nu gewoon ook hun eigen verantwoording nemen als je zelf in de risicogroep vind en bang bent voor covid blijf je maar in de winter thuis en ga je niet naar de horeca.
Op het moment dat covid geen bedreiging meer is voor het collectief dan ook stoppen met collectieve maatregelen en terug naar ieder voor zich.![]()
Dat is wel een hele formalistische instelling hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen.
zie email 27 oktober![]()
In het geval van de nachthoreca blijkt jouw twee weken nergens uit.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de meeste maatregelen een looptijd van een week of 2.
Helaas."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is hoe 't door verschillende kamerleden in talkshows enzo uitgelegd is. Heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele formalistische instelling hoor![]()
Dat hebben ze zelf zo bepaald.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me een artikel van de T van gisteren herinneren (had @:trein2000 gequote volgens mij) dat er van het OMT weer meer mocht. Effectief is op dit moment de macht bijna volledig uit handen gegeven. Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee. Formeel klopt dat wel. Maar als je als Kamerlid een motie indient om een bepaalde maatregel te schrappen en die haalt het dan is er geen minister die alsnog doorzet hoor. Dus de facto kan de Kamer dat wel...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is hoe 't door verschillende kamerleden in talkshows enzo uitgelegd is. Heb ik dat verkeerd begrepen?zie email 27 oktober![]()
Zo werkt dat op dit moment in Nederland niet. Het OMT heeft op uitnodiging van het kabinet een coup gepleegd en Rutte en Co. waren er maar wat blij mee dat er weer mensen zich in een positie gemanoeuvreerd waardoor ze voor de bus gegooid kunnen worden wanneer één en ander weer in een grote puinhoop ontaardt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee
Daar beslissen 150 kamerleden over.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het kabinet in samenspraak met het OMT. Omdat de effectiviteit van individuele maatregelen niet te meten zou zijn.quote:![]()
Dat laatste is natuurlijk leuk in een tijd van acute crisis, maar daar is al lang geen sprake meer van. Wat mij betreft moeten maatregelen ook individueel afgeschoten kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me een artikel van de T van gisteren herinneren (had @:trein2000 gequote volgens mij) dat er van het OMT weer meer mocht. Effectief is op dit moment de macht bijna volledig uit handen gegeven. Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen.![]()
Om even terug te komen op de stelling:
Terug naar normaal?
Graag
Voor iedere groep.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee, de door de gekozen partijen voorgedragen bestuurders beslissen dat ze dit OMT aan willen houden en hun adviezen grotendeels wensen over te nemen, waarbij deels de kamer er ook wat over te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo werkt dat op dit moment in Nederland niet. Het OMT heeft op uitnodiging van het kabinet een coup gepleegd en Rutte en Co. waren er maar wat blij mee dat er weer mensen zich in een positie gemanoeuvreerd waardoor ze voor de bus gegooid kunnen worden wanneer één en ander weer in een grote puinhoop ontaardt.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Afhankelijk van de definitie van normaal. Dat is nogal aan inflatie onderhevig de laatste tijd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:16 schreef capricia het volgende:
Terug naar normaal?
Graag
Voor iedere groep.![]()
![]()
Dit zou ook het uitgangspunt moeten zijn. En het oude normaal. Niet een of ander bullshit nieuw-normaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:16 schreef capricia het volgende:
Terug naar normaal?
Graag
Voor iedere groep.![]()
![]()
Ja, het is al zowat end of story. Gewoon normaal. Weg met die QR onzin. Alsjeblieft... Geef ouderen en risicogroepen een booster jaarlijks als ze dat vrijwillig willen. Eerst maar eens uitzoeken of het werkt. Zie Israël, negatieve verhalen over vierde booster. Anderhalve meter en basismaatregelen weg.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
90% gevaccineerd, maar bij Sanquin heeft blijkbaar 97% van de donoren anti-stoffen. Dus nog meer reden om gewoon normaal te gaan doen.
En hou het maar gewoon rustig in de gaten met steekproeven en weet ik veel wat. En accepteer dat er mensen doodgaan soms en dat je ziekjes kan worden. Dat hoort bij het leven.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
De maatschappij verandert altijd. Aldoor. Heersende moraal ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit zou ook het uitgangspunt moeten zijn. En het oude normaal. Niet een of ander bullshit nieuw-normaal.
Dat zal altijd zo zijn.
Je kunt je wel afvragen welke veranderingen in stroomversnelling gekomen zijn, en welke 'verloren' hebben qua aandacht. Door de pandemie.
Mss ben je meer gebaat met verandering als uitgangspunt, dan met 'het moet zo blijven als het was'."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Op naar het Zweedse model dus![]()
Overigens gaat Marino 14-2 ipv met zijn liefje dineren, een praatje houden op vraag van VWS![]()
![]()
![]()
Zijn broekje zal wel plakken erna
https://coronadatacongres.nl/inschrijvenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet geklikt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:23 schreef Molo het volgende:
Overigens gaat Marino 14-2 ipv met zijn liefje dineren, een praatje houden op vraag van VWS![]()
![]()
![]()
https://coronadatacongres.nl/inschrijven![]()
Omdat het kanquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:23 schreef Discombobulate het volgende:
En waarom covid nog steeds A-ziekte?
Waarom die aandacht?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:23 schreef Molo het volgende:
![]()
![]()
https://coronadatacongres.nl/inschrijven"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:23 schreef Molo het volgende:
![]()
![]()
https://coronadatacongres.nl/inschrijvenNiets ten nadele van Marino, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die nu hooguit 2 jaar bezig is met data-analyse in een epidemiologische situatie daar beter geschikt voor is dan iemand die dit al een week of 3 langer doet.quote:Rondetafelsprekers zijn Tamas Erkelens (VWS), Bert Kroese (CBS), prof. dr. Robert Verheij (NIVEL), Marino van Zelst (UvT/Red Team/WUR). Zij gaan met elkaar in gesprek over samenwerkingen en onderzoeken. Daarnaast worden de bereikte resultaten ten behoeve van inzicht in en bestrijding van de pandemie besproken en ook wat toekomstbeelden zijn om nog meer gebruik te maken van data.![]()
VWS promoot het nogal op LinkedInquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zal het communicatieteam wel bedacht hebbenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Niets ten nadele van Marino, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die nu hooguit 2 jaar bezig is met data-analyse in een epidemiologische situatie daar beter geschikt voor is dan iemand die dit al een week of 3 langer doet.
Aansluiting bij het volkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://www.tubantia.nl/s(...)-overleven~aacaef71/
Muiterij bij het ABN-tennistoernooi. Heeft Gommers de noodhospitalen al ingericht nu de toeschouwers die toch al binnen waren een half uurtje langer bleven zitten. Dat moet wel helemaal mis gaan!zie email 27 oktober![]()
Zelfs mijn collega die zich best wel anderhalf jaar druk heeft gemaakt heeft er allemaal vrede mee. "Ik ga er toch niet aan ontkomen waarschijnlijk dus het is prima verder, ik maak me er niet meer druk om".
Dat is heel mooi."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Als marketing/comms bij VWS denkt dat het Red Team de stem van de maatschappij vertegenwoordigd gaat er volgens mij iets misquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Zal het communicatieteam wel bedacht hebben
Aansluiting bij het volk![]()
![]()
Krajicek zei tijdje terug in een interview dat Djokovic bij het ABN tennistoernooi welkom was. Die zijn toch allang de wappieladder afgegleden?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Muiterij bij het ABN-tennistoernooi. Heeft Gommers de noodhospitalen al ingericht nu de toeschouwers die toch al binnen waren een half uurtje langer bleven zitten. Dat moet wel helemaal mis gaan!![]()
Och. Ik heb eens een een presentatie gehad op software gebied, wat inhoudelijk nergens over ging.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Niets ten nadele van Marino, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die nu hooguit 2 jaar bezig is met data-analyse in een epidemiologische situatie daar beter geschikt voor is dan iemand die dit al een week of 3 langer doet.
Toen bij navraag en checken bleek de persoon in kwestie - Sr. weet ik het wat - vijf maanden bezig te zijn op dat gebied. Volgens de aankondiging een expert.
Maar het praatje was verder best vermakelijk en voor een groot deel van de zaal die niet op dat gebied zaten heel interessant."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Gelukkig is het toernooi in de Ahoy. Dan hoeven ze alleen het tennisnetje weg te halen en kunnen ze meteen die tent opzetten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Muiterij bij het ABN-tennistoernooi. Heeft Gommers de noodhospitalen al ingericht nu de toeschouwers die toch al binnen waren een half uurtje langer bleven zitten. Dat moet wel helemaal mis gaan!![]()
Weet iemand hoe je zonder te registreren het Twitterprofiel van mensen kan bekijken? Incognito werkte gisteren nog. Nu krijg ik wel het bericht dat ik me moet laten registreren. Wat een onzin ook zeg.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik vraag me eerder af welke mensen zich voor zo'n praatje van Marino inschrijven. Iedereen is toch doodmoe van corona na 2 jaar?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Och. Ik heb eens een een presentatie gehad op software gebied, wat inhoudelijk nergens over ging.
Toen bij navraag en checken bleek de persoon in kwestie - Sr. weet ik het wat - vijf maanden bezig te zijn op dat gebied. Volgens de aankondiging een expert.
Maar het praatje was verder best vermakelijk en voor een groot deel van de zaal die niet op dat gebied zaten heel interessant.![]()
Zouden we volgend jaar bij Marble Mania een team krijgen van het OMT die tegen elkaar gaan knikkeren? Gewoon omdat het kan?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik heb nog wat contacten met data-analisten bij universiteiten, die staan helemaal klaar hoor. "Want corona" is voldoende reden om data bij elkaar te grasduinen en mee aan de slag te gaan. Op technisch vlak is 't zeker interessant.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af welke mensen zich voor zo'n praatje van Marino inschrijven. Iedereen is toch doodmoe van corona na 2 jaar?![]()
Misschien krijg je er goede pizza bij. Hij was toch pizzabezorger?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af welke mensen zich voor zo'n praatje van Marino inschrijven. Iedereen is toch doodmoe van corona na 2 jaar?![]()
Er zijn nog wel wat mensen die het echt heel serieus nog nemen. Die twitteren met een mondkapje-profielfoto en hebben in hun profiel 'Voor zo weinig mogelijk covid', de zer0-variant is ons ontvallen. Of nog steeds 'Containment nu!'.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af welke mensen zich voor zo'n praatje van Marino inschrijven. Iedereen is toch doodmoe van corona na 2 jaar?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Nee, dat is Yorick. Marino deed aan bestuurskunde ofzo voor de pandemie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien krijg je er goede pizza bij. Hij was toch pizzabezorger?![]()
Dat was Yorick. Onze andere buddy.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Misschien krijg je er goede pizza bij. Hij was toch pizzabezorger?![]()
Ben benieuwd of komende zaterdag om 22:00 de ME-busjes wel gereed staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:27 schreef trein2000 het volgende:
Muiterij bij het ABN-tennistoernooi. Heeft Gommers de noodhospitalen al ingericht nu de toeschouwers die toch al binnen waren een half uurtje langer bleven zitten. Dat moet wel helemaal mis gaan!Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ah oké. Dan snap ik het ook niet. Pizza was nog het enige argument dat ik kon bedenken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was Yorick. Onze andere buddy.![]()
Op zich.... Verbaast me dat totaal nietquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als marketing/comms bij VWS denkt dat het Red Team de stem van de maatschappij vertegenwoordigd gaat er volgens mij iets mis
Sommige mensen posten hier ook 24/7. Moe zijn ze dus niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af welke mensen zich voor zo'n praatje van Marino inschrijven. Iedereen is toch doodmoe van corona na 2 jaar?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Om pizza te bezorgen tijdens het congres?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah oké. Dan snap ik het ook niet. Pizza was nog het enige argument dat ik kon bedenken.![]()
![]()
En die spuitjes emoji's voor de letter "i" in hun username wat je overal ziet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zijn nog wel wat mensen die het echt heel serieus nog nemen. Die twitteren met een mondkapje-profielfoto en hebben in hun profiel 'Voor zo weinig mogelijk covid', de zer0-variant is ons ontvallen. Of nog steeds 'Containment nu!'.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee joh, hier werken we in ploegen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sommige mensen posten hier ook 24/7. Moe zijn ze dus niet.![]()
Maar dit topic is dan ook een warm bad.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Sommige mensen posten hier ook 24/7. Moe zijn ze dus niet."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Serieus ja? Dan moet ik mn contract en CAO er maar 's op naslaan, dat doen wij niet hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee joh, hier werken we in ploegen.
Het Fok!OMT onder leiding van @Oliver23 en @Lenny_Leonard is keihard werken. Dat bad blijft niet vanzelf warm.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2022 22:39:43 ]![]()
Elke reden voor pizza moet aangegrepen worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Om pizza te bezorgen tijdens het congres?
Alhoewel, niet hier in NL.![]()
Maar jij bent ploegleider, dan moet je altijd standby zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus ja? Dan moet ik mn contract en CAO er maar 's op naslaan, dat doen wij niet hoor![]()
Ik had vanmorgen een overleg met twee collega's op niveau en een externe die een jaar van school af is en ons.even ging uitleggen hoe ons vakgebied eruit ziet en ons enorm bedankte voor het 'constructief en creatief open meedenken' vanuit onze positiequote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Och. Ik heb eens een een presentatie gehad op software gebied, wat inhoudelijk nergens over ging.
Maar het praatje was verder best vermakelijk en voor een groot deel van de zaal die niet op dat gebied zaten heel interessant.
Echt, alsof we debieltjes waren. Ook wel vermakelijk. Ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt. KneusOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik moet er altijd wel om lachen. Altijd Eric Ding quoten en dan roepen hoe erg covid wel niet is. Daarna ga ik naar me eigen tijdlijn en dan zie ik allemaal weer tweets voorbij komen van virologen/epidemiologen of mensen die met infectie zeikte werken en die onzin van hem weer ontkrachten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zijn nog wel wat mensen die het echt heel serieus nog nemen. Die twitteren met een mondkapje-profielfoto en hebben in hun profiel 'Voor zo weinig mogelijk covid', de zer0-variant is ons ontvallen. Of nog steeds 'Containment nu!'.![]()
En tegelijkertijd is 't wel belangrijk. Ik merk 't bij mij op mn werk ook, dan komt een externe die net van school is langs en stelt ie 2 van die klotevragen die op dat moment afgeschoten worden. Daarna is 't ineens: Had die gast nu serieus gewoon gelijk? Verdomme.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen een overleg met twee collega's op niveau en een externe die een jaar van school af is en ons.even ging uitleggen hoe ons vakgebied eruit ziet en ons enorm bedankte voor het 'constructief en creatief open meedenken' vanuit onze positie
Echt, alsof we debieltjes waren. Ook wel vermakelijk. Ben benieuwd hoe lang ie het uithoudt. Kneus
Toen ik net begon in de consultancy had ik daar ook zo'n last van. Als 26 jarige naar klanten toe en uitleggen hoe dingen moeten. Hoe vaak ik wel niet: "Je komt net kijken, wat weet jij er nu van?!" gehoord heb.![]()
@Lenny_Leonard houdt het idd comfortabel warm.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Maar dit topic is dan ook een warm bad.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Een écht goeie pizza: hemelsquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Elke reden voor pizza moet aangegrepen worden.
Alhoewel, niet hier in NL.![]()
![]()
Ernst[ig]
Harde deadline voor minister Kuipers na megaclaim om datalek GGD: ‘Gedupeerden zijn doodsbang’
De nieuwe coronaminister Ernst Kuipers moet binnen acht weken met een oplossing komen voor de gedupeerden van het datalek dat begin vorig jaar bij de GGD is ontstaan. Doet hij dat niet, dan moet het ministerie van Volksgezondheid, Sport en Welzijn zich verantwoorden voor de rechter, zo laat belangenorganisatie Stichting ICAM aan deze site weten.![]()
Vind het eigenlijk wel een prima briefje van VWS.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Zijn geen voetbalfans he?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of komende zaterdag om 22:00 de ME-busjes wel gereed staan.zie email 27 oktober![]()
Die fotoquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:03 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat had ik nou hierbij: https://www.volkskrant.nl(...)apas-en-2g~b07ccaae/.de rest van het stuk is niet echt hoogstaand idd
![]()
![]()
![]()
Oh, ja, absoluut, alleen dat was nu nou juist niet aan de orde. Het was ook gewoon de manier waarop en kansloos qua inhoud én vormquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
En tegelijkertijd is 't wel belangrijk. Ik merk 't bij mij op mn werk ook, dan komt een externe die net van school is langs en stelt ie 2 van die klotevragen die op dat moment afgeschoten worden. Daarna is 't ineens: Had die gast nu serieus gewoon gelijk? Verdomme.
Toen ik net begon in de consultancy had ik daar ook zo'n last van. Als 26 jarige naar klanten toe en uitleggen hoe dingen moeten. Hoe vaak ik wel niet: "Je komt net kijken, wat weet jij er nu van?!" gehoord heb.![]()
Experts doorvragen op zaken, top
Dit was meer niveau 'jullie kunnen beter dit'.
'uhm, nee? Want....'
'ja maar lijkt mij dat bla bla bla'
'waarom?'
'ja want het is toch logisch dat'
'uhm, nee dat is niet logisch, het is logischer dat... Omdat...'
'oh wat fijn dat je je zo kwetsbaar opstelt in bijzijn van iedereen. Wat een fijne brainstorm zo, zo wordt het echt beter!'
Ah, vandaar die 27 miljoen voor ontwikkeling en onderhoud van de corona-apps @Moloquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Ernst[ig]
Harde deadline voor minister Kuipers na megaclaim om datalek GGD: ‘Gedupeerden zijn doodsbang’
De nieuwe coronaminister Ernst Kuipers moet binnen acht weken met een oplossing komen voor de gedupeerden van het datalek dat begin vorig jaar bij de GGD is ontstaan. Doet hij dat niet, dan moet het ministerie van Volksgezondheid, Sport en Welzijn zich verantwoorden voor de rechter, zo laat belangenorganisatie Stichting ICAM aan deze site weten.![]()
Prima. Wanneer alles weer volledig open is.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:16 schreef capricia het volgende:
Terug naar normaal?
Graag
Voor iedere groep.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Gaat niet gebeurenquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:44 schreef mthecatlover het volgende:
Ernst[ig]
De nieuwe coronaminister Ernst Kuipers moet binnen acht weken met een oplossing komen voor de gedupeerden van het datalek dat begin vorig jaar bij de GGD is ontstaan. Doet hij dat niet, dan moet het ministerie van Volksgezondheid, Sport en Welzijn zich verantwoorden voor de rechter, zo laat belangenorganisatie Stichting ICAM aan deze site weten.
WOB verzoek mag u indienen, we kijken wel wanneer wel tijd hebben
Groeten ErnstOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Linksachter is de enige die niet in haar broekje wilquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:46 schreef belanov het volgende:
[..]
Die fotode rest van het stuk is niet echt hoogstaand idd
[ afbeelding ]
U kunt de dagvaarding tegemoet zien. En een persbericht.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren
WOB verzoek mag u indienen, we kijken wel wanneer wel tijd hebben
Groeten Ernst
Groet,
Stichting ICAMzie email 27 oktober![]()
Molo van Dijkquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Linksachter is de enige die niet in haar broekje wil
zie email 27 oktober![]()
'alles moet via de apps want dat is modern en veiliger'quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah, vandaar die 27 miljoen voor ontwikkeling en onderhoud van de corona-apps @:Molo
Groeten en ajuusOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh dat komt constant voorbij. Je moet je processen aanpassen op basis van framework ABC. Zeker in mijn werkveld hebben die frameworks altijd geweldige namen, zo'n powerpoint is dan altijd smullen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh, ja, absoluut, alleen dat was nu nou juist niet aan de orde. Het was ook gewoon de manier waarop en kansloos qua inhoud én vorm![]()
Experts doorvragen op zaken, top
Dit was meer niveau 'jullie kunnen beter dit'.
'uhm, nee? Want....'
'ja maar lijkt mij dat bla bla bla'
'waarom?'
'ja want het is toch logisch dat'
'uhm, nee dat is niet logisch, het is logischer dat... Omdat...'
'oh wat fijn dat je je zo kwetsbaar opstelt in bijzijn van iedereen. Wat een fijne brainstorm zo, zo wordt het echt beter!'
"Update processes to incorporate DETT&CT", "Integrate red team, blue team and purple team into crucial business teams" en dat soort zinnetjes. Heerlijk.![]()
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Linksachter is de enige die niet in haar broekje wil![]()
![]()
*Kijkt naar de testresultaten*quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af welke mensen zich voor zo'n praatje van Marino inschrijven. Iedereen is toch doodmoe van corona na 2 jaar?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik zie intensieve samenwerkingen tussen GroenLinks en Denk ontstaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2022 22:51:56 ]![]()
Krijg daar rectale bloedingen vanquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh dat komt constant voorbij. Je moet je processen aanpassen op basis van framework ABC. Zeker in mijn werkveld hebben die frameworks altijd geweldige namen, zo'n powerpoint is dan altijd smullen.
"Update processes to incorporate DETT&CT", "Integrate red team, blue team and purple team into crucial business teams" en dat soort zinnetjes. Heerlijk.
Wel fijn dat je makkelijk kunt drinken bij thuiswerken, dan is er doorheen te komenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
OOh die had ik gemist geloof ikquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)ngen-ongepast-gedrag
Als ik een man zou zijn zou ik een vieze zijn ja, dat klopt wel
Een kussen op je bureau leggen. Dan kun je er in gillen zonder dat de rest in huis schrikt én kun je ook nog met je hoofd op je bureau slaan. Win-win.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Krijg daar rectale bloedingen van
Wel fijn dat je makkelijk kunt drinken bij thuiswerken, dan is er doorheen te komen![]()
Garage in Schiedam huren, wat GHB erbij, hoppaaaaquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie intensieve samenwerkingen tussen GroenLinks en Denk ontstaan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Molo van Dijk houden we erin.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Garage in Schiedam huren, wat GHB erbij, hoppaaaa![]()
Neem aan dat Lenny zondagmiddag dan niet op het rooster zal staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus ja? Dan moet ik mn contract en CAO er maar 's op naslaan, dat doen wij niet hoor
Het Fok!OMT onder leiding van @:Oliver23 en @:Lenny_Leonard is keihard werken. Dat bad blijft niet vanzelf warm.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:48 schreef Molo het volgende:
[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dan moet er een grondwettelijk verbod op het invoeren van lockdowns komen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Hoezo als?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:52 schreef Molo het volgende:
Als ik een man zou zijn zou ik een vieze zijn ja, dat klopt welstupidity has become as common as common sense was before![]()
Is er eigenlijk een correlatie tussen medailles en cases?
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh nee he…. Meneertje ook obsessief over de qr code… 10% jaja mensen. Met z’n lachende (Duitse?) hoofd.quote:Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Die lijkt mij simpel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:02 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dan moet er een grondwettelijk verbod op het invoeren van lockdowns komen.
Ik heb dan ook geen lockdown meegemaakt. Wel lockdown-achtige maatregelen.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
*Trots.quote:
Dit deden we samen mensen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Mijn hemel, hebben we het er weer over wat wel of geen lockdown is terwijl hele sectoren de dupe waren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Die lijkt mij simpel.
Ik heb dan ook geen lockdown meegemaakt. Wel lockdown-achtige maatregelen.
"Maar ik mocht gewoon naar buiten"."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dus anders waren het er 440 duizend mensen? Ja, bizar groot verschil hoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh nee he…. Meneertje ook obsessief over de qr code… 10% jaja mensen. Met z’n lachende (Duitse?) hoofd.![]()
![]()
Geen 'papieren' lockdown zoals in Frankrijk en Spanje in 2020, maar ook geen Zweeds model (lees: totaal geen lockdown).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn hemel, hebben we het er weer over wat wel of geen lockdown is terwijl hele sectoren de dupe waren.
"Maar ik mocht gewoon naar buiten".Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Extra week kerstvakantie... desastreus voor de jeugd!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:07 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn hemel, hebben we het er weer over wat wel of geen lockdown is terwijl hele sectoren de dupe waren.
"Maar ik mocht gewoon naar buiten"."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk niet dat het nodig is te downplayen hoe groot de impact voor sectoren en gedeeltes van de samenleving is of geweest is, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Extra week kerstvakantie... desastreus voor de jeugd!![]()
Andreas Voss was toch van de Fieldlabs? Da’s zo’n beetje de uitvinder van het ctb. Wij van wc-eend…quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Oh nee he…. Meneertje ook obsessief over de qr code… 10% jaja mensen. Met z’n lachende (Duitse?) hoofd.Never explain, never apologize.![]()
Jij bent ook wel een soort van geradicaliseerd lijkt wel.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Extra week kerstvakantie... desastreus voor de jeugd!
Is het gewoon omdat je recalcitrant wil zijn, of baal je (terecht) dat je operatie is uitgesteld, of ben je gewoon een hardcore kerstkooridioot die daarom de boel maar bagatelliseert?![]()
![]()
Bij de term 'warm bad' denk ik altijd aan m'n wekelijkse 'wennen aan zwemmen' uurtje met m'n peuter.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus ja? Dan moet ik mn contract en CAO er maar 's op naslaan, dat doen wij niet hoor
Het Fok!OMT onder leiding van @:Oliver23 en @:Lenny_Leonard is keihard werken. Dat bad blijft niet vanzelf warm.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De RIVM heeft ook in de casus bestanden ook het e.e.a. veranderd :Status DON bestaat niet meer, alleen DPL en DOO.quote:Vanaf 8 februari 2022 worden de positieve SARS-CoV-2 testuitslagen rechtstreeks vanuit CoronIT aan het RIVM gemeld. Ook worden de testuitslagen van andere testaanbieders (zoals Testen voor Toegang) en zorginstellingen (zoals ziekenhuizen, verpleeghuizen en huisartsen) die hun positieve SARS-CoV-2 testuitslagen via het Meldportaal van GGD GHOR invoeren rechtstreeks aan het RIVM gemeld.
Meldingen die onderdeel zijn van de bron- en contactonderzoek steekproef en positieve SARS-CoV-2 testuitslagen van zorginstellingen die via zorgmail aan de GGD worden gemeld worden wel via HPZone aan het RIVM gemeld.
Vanaf 8 februari wordt de datum van de positieve testuitslag gebruikt en niet meer de datum van melding aan de GGD.
Hierdoor zal ik ook in mijn code het e.e.a. moeten bijbeunen, maar daar heb ik pas a.s. weekend waarschijnlijk tijd en zin in.
De dagelijkse grafieken zullen daardoor eventjes offline zijn, tot ik de code heb aangepast.
De dagelijkse besmettingsaantallen blijven uiteraard wel online.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Bij ons heet dat tegenwoordig PeuterSurvival, maar dat deel ik wel ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Bij de term 'warm bad' denk ik altijd aan m'n wekelijkse 'wennen aan zwemmen' uurtje met m'n peuter.![]()
Dat klinkt eerder als een survival course waarbij je zelf een horde bloeddorstige peuters moet zien te overleven. Van die jongelingen die een lawine aan rare vragen stellen (meestal met een "waarom" erin), steeds hun speelgoed willen laten zien, en lijden aan een selectieve doofheid wat betreft de woorden "nee" en "niet". En dan een stuk of 40-45 van die knulletjes en dametjes.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij ons heet dat tegenwoordig PeuterSurvival, maar dat deel ik wel ja.![]()
Nou, ik doe thuis al aan PeuterSurvival met 1 peuter.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat klinkt eerder als een survival course waarbij je zelf een horde bloeddorstige peuters moet zien te overleven. Van die jongelingen die een lawine aan rare vragen stellen (meestal met een "waarom" erin), steeds hun speelgoed willen laten zien, en lijden aan een selectieve doofheid wat betreft de woorden "nee" en "niet". En dan een stuk of 40-45 van die knulletjes en dametjes.
Mijn god..
Ik zeg links, hij wil rechts. Ik zeg we gaan achterom, nee voor om. Ik zeg die jas aan, nee die jas aan.
En zo de hele dag door met hysterische huilbuien wanneer ik een keertje vol hou.
Maar goed, je krijgt er zo veel voor terug.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Geniet ervan!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou, ik doe thuis al aan PeuterSurvival met 1 peuter.
Mijn god..
Ik zeg links, hij wil rechts. Ik zeg we gaan achterom, nee voor om. Ik zeg die jas aan, nee die jas aan.
En zo de hele dag door met hysterische huilbuien wanneer ik een keertje vol hou.
Maar goed, je krijgt er zo veel voor terug.![]()
Ik had net een van slag kind van 7 thuis doordat er op school uitgebreid verteld werd over anne frank, hitler en de holocaust.
Moest ik hem geruststellen dat ook wij binnenkort tribunalen hebben.
Maar dan mis je die tropenjaren wel. Want hoewel je zwaar geleefd wordt blijven ze nog onschuldig en klein![]()
![]()
Haha ja ik geniet er ook wel van hoor.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Geniet ervan!![]()
Ik had net een van slag kind van 7 thuis doordat er op school uitgebreid verteld werd over anne frank, hitler en de holocaust.
Moest ik hem geruststellen dat ook wij binnenkort tribunalen hebben.
Maar dan mis je die tropenjaren wel. Want hoewel je zwaar geleefd wordt blijven ze nog onschuldig en klein
Heb ook nog twee kinderen die wat ouder zijn en hebben weer hun eigen 'problemen'Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Tijd voor pedagogisch verantwoorde tikken maat.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou, ik doe thuis al aan PeuterSurvival met 1 peuter.
Mijn god..
Maar goed, je krijgt er zo veel voor terug.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.![]()
Natuurlijk niet. Geef het een paar weken en dan hebben we weer een alcohol verkoopverbod na 20:00quote:Op woensdag 9 februari 2022 00:07 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Zouden we over de top heen geknald zijn?![]()
![]()
Dragen jullie eigenlijk nog mondlapjes? De halve tent draagt dat ding niet of onder/op de kin etc. Lijkt wel echt klaar nu.![]()
Nee. Ik heb hem wel bij me, mocht iemand er om vragen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 01:16 schreef leolinedance het volgende:
Dragen jullie eigenlijk nog mondlapjes? De halve tent draagt dat ding niet of onder/op de kin etc. Lijkt wel echt klaar nu.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
idemquote:Op woensdag 9 februari 2022 01:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee. Ik heb hem wel bij me, mocht iemand er om vragen.![]()
Op de universiteit schijnt het zo te zijn dat je die dingen ook in de collegezaal moet dragen. Niets van gemerkt.quote:Op woensdag 9 februari 2022 01:16 schreef leolinedance het volgende:
Dragen jullie eigenlijk nog mondlapjes? De halve tent draagt dat ding niet of onder/op de kin etc. Lijkt wel echt klaar nu.zie email 27 oktober![]()
Groot nieuws in het dossier ‘nachtclubopening 12 februari’. De politie heeft protest en zal niet handhaven: https://www.tubantia.nl/e(...)-in-de-weg~a80d17de/ Zij roepen gemeente-BOA’s op om solidair te zijn, daarmee lijken alle seinen op groen te staan voor een grootschalige protestactie.
Er zal stevig gevloekt worden in Den Haag bij het openslaan van de krant, vermoed ik maar zo…zie email 27 oktober![]()
Ik hoop dat de nachtclubs nog lang gesloten moeten blijven en dat de politie KEIHARD handhaaft als ze toch opengaan. Oke, ik deug nu niet dus zal wel kritiek krijgen, maar i do not give a fuck! Het OMt en de RIVM besluiten niet zomaar iets. Of denken de wappies het opeens beter te weten dan de kenners?
DENK '
NA![]()
Lockdown-achtige maatregelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nodig is te downplayen hoe groot de impact voor sectoren en gedeeltes van de samenleving is of geweest is, vind je ook niet?
Dat is toch de correcte term? Het kabinet noemt het zelf zo.
https://www.google.com/am(...)in-gedrag-nodig.html"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit wordt één grote chaos dit weekendquote:Op woensdag 9 februari 2022 04:16 schreef trein2000 het volgende:
Groot nieuws in het dossier ‘nachtclubopening 12 februari’. De politie heeft protest en zal niet handhaven: https://www.tubantia.nl/e(...)-in-de-weg~a80d17de/ Zij roepen gemeente-BOA’s op om solidair te zijn, daarmee lijken alle seinen op groen te staan voor een grootschalige protestactie.
Er zal stevig gevloekt worden in Den Haag bij het openslaan van de krant, vermoed ik maar zo…![]()
Elke buurtkroeg en z'n moeder zal z'n tent open gooien tot diep in de nacht.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Doe niet zo zuur.quote:Op woensdag 9 februari 2022 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
Ik hoop dat de nachtclubs nog lang gesloten moeten blijven en dat de politie KEIHARD handhaaft als ze toch opengaan. Oke, ik deug nu niet dus zal wel kritiek krijgen, maar i do not give a fuck! Het OMt en de RIVM besluiten niet zomaar iets. Of denken de wappies het opeens beter te weten dan de kenners?
DENK '
NAZuiger van het FOK!-OMT![]()
Gewoon kappen met isolaties en quarantaines.quote:Op woensdag 9 februari 2022 06:07 schreef THEFXR het volgende:
we moeten het toch eens over de isolatie regels hebben, zo onduidelijk en onnodig als de pest.
Het maakt toch allemaal geen flikker meer uit.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Jongeren in een club, waarvan de meeste gevaccineerd zijn of omicron hebben gehad, gevaarlijk manquote:Op woensdag 9 februari 2022 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
DENK '
NA![]()
![]()
Ok.quote:Op woensdag 9 februari 2022 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
DENK '
NA![]()
![]()
De stem van het deel van het volk dat nuttig is voor hun coronapropaganda, een beetje zoals het gepeupel dat in achterlijke dictaturen braaf met vlaggetjes staat te zwaaien bij parades en zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als marketing/comms bij VWS denkt dat het Red Team de stem van de maatschappij vertegenwoordigd gaat er volgens mij iets mis“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Nee, dat is maandag. Of dinsdag, woensdag, etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 23:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat klinkt eerder als een survival course waarbij je zelf een horde bloeddorstige peuters moet zien te overleven. Van die jongelingen die een lawine aan rare vragen stellen (meestal met een "waarom" erin), steeds hun speelgoed willen laten zien, en lijden aan een selectieve doofheid wat betreft de woorden "nee" en "niet". En dan een stuk of 40-45 van die knulletjes en dametjes.![]()
Loop al een paar dagen met een flinke snotneus. Test is steeds negatief, maar je voelt je haast een seriemoordenaar als je zo de deur uit gaat.
We zijn wel een beetje doorgeschoten hoor![]()
![]()
Wel eens moeten niezen in een winkel?quote:Op woensdag 9 februari 2022 06:39 schreef Spablauw214 het volgende:
Loop al een paar dagen met een flinke snotneus. Test is steeds negatief, maar je voelt je haast een seriemoordenaar als je zo de deur uit gaat.
We zijn wel een beetje doorgeschoten hoor
Alsof je vliegende ebola hebt
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Onze kleine dame begint nu met de vraag “waarom niet” als we iets niet willen hebben en wil een soort van in discussie. 2,5 jaar he. Dat is ook weer een nieuw hoofdstuk. Van wie zou ze het hebbenquote:Op woensdag 9 februari 2022 06:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat is maandag. Of dinsdag, woensdag, etc.![]()
![]()
Dat is één van de termen. Je gaf aan dat je geen lockdown hebt meegemaakt. Als je verder zoekt zul je zien dat we een aantal lockdowns gehad hebben. Dat dat voor jou niet als een lockdown gevoeld heeft is prettig voor je, maar er zijn veel mensen die het er heel zwaar mee hebben gehad.quote:Op woensdag 9 februari 2022 04:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Lockdown-achtige maatregelen.
Dat is toch de correcte term? Het kabinet noemt het zelf zo.
https://www.google.com/am(...)in-gedrag-nodig.html![]()
Wannneer gaan ze eens thuistesten maken die omikron wel zichtbaar maken?
Ik vind het heel vreemd dat iedereen die ik ken negatief test op thuistesten maar wel positief testen bij de ggd!
Rara vanillevla.![]()
Kijk door thuistesten die niet deugen blijven mensen meer elkaar aansteken en langer doorwerken. Ikzelf en meerderen die ik ken zijn gewoon maar gestopt met testen omdat het geen nut heeft iedere keer een dure test in je neus te steken.
Dan gaan werkgevers dat maar lekker betalen.![]()
De maanden met hooikoorts komen er straks weer aan.quote:Op woensdag 9 februari 2022 06:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wel eens moeten niezen in een winkel?
Alsof je vliegende ebola hebt
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Wij krijgen ze gratis op het werk. Dus dat zorgt er wel voor dat je iets sneller test, maar ik hoor ook veel mensen die continu negatief testen met een zelftest en dan positief testen bij de GGD.quote:Op woensdag 9 februari 2022 06:59 schreef quirina het volgende:
Kijk door thuistesten die niet deugen blijven mensen meer elkaar aansteken en langer doorwerken. Ikzelf en meerderen die ik ken zijn gewoon maar gestopt met testen omdat het geen nut heeft iedere keer een dure test in je neus te steken.
Dan gaan werkgevers dat maar lekker betalen.![]()
Isolatie en Quarantaine slaan met deze besmettingscijfers nergens meer op. Zijn we er ook sneller doorheen.![]()
Ja dan heeft het toch geen nut. Want iedereen is ziek maar werkt gewoon door nu want negatieve thuistest hè.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Wij krijgen ze gratis op het werk. Dus dat zorgt er wel voor dat je iets sneller test, maar ik hoor ook veel mensen die continu negatief testen met een zelftest en dan positief testen bij de GGD.![]()
Niemand doet meer aan quarantaine hoor. Het heeft al geen nut.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:12 schreef HPoi het volgende:
Isolatie en Quarantaine slaan met deze besmettingscijfers nergens meer op. Zijn we er ook sneller doorheen.
Thuistesten die het niet doen is daar ook een oorzaak van.![]()
Die zelftesten is ook allemaal rommel uit China. Ik zou niet verbaasd zijn als dat spul achteraf niet blijkt te deugen. Dat die Chinezen ons een oor hebben aangenaaid met hun inferieure zooi. Zoals de mondkapjes van Sywert zeg maar.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Wij krijgen ze gratis op het werk. Dus dat zorgt er wel voor dat je iets sneller test, maar ik hoor ook veel mensen die continu negatief testen met een zelftest en dan positief testen bij de GGD.![]()
Wij lijken nu ook aan de beurt, vriend had beetje ruwe keel, zelftest negatief tot twee keer toe maar toch gisteren ook maar een PCR-test laten doen en die blijkt nu positief. Ik ga zelf straks ook maar even, ook al heb ik geen klachten vooralsnog, maar dikke kans dat ik ook aan de beurt kom
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Kijk precies.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:29 schreef TheVulture het volgende:
Wij lijken nu ook aan de beurt, vriend had beetje ruwe keel, zelftest negatief tot twee keer toe maar toch gisteren ook maar een PCR-test laten doen en die blijkt nu positief. Ik ga zelf straks ook maar even, ook al heb ik geen klachten vooralsnog, maar dikke kans dat ik ook aan de beurt kom![]()
Dit is misschien iets voor dat keuringsdienst programma. Laat ze eens uitzoeken wat de kwaliteit van die zelftesten is.![]()
Nee gebruik geen kapjes, tenzij wordt gevraagd. Nog steeds the original uit 2020Blij dat ik niet een van die mensen ben die een shitload aan wegwerpkapjes de natuur in heeft geholpen. Ook geen zelftests gebruikt. Al die meuk vervuilt alleen maar. Nu hopen dat het CTB er af kan en dan kan de interesse in wie precies wanneer corona heeft de geschiedenisboeken in.
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Er wordt nog veel aan quarantaine gedaan, hoor. Halve klassen zitten nog thuis wagens positieve testen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:29 schreef quirina het volgende:
[..]
Niemand doet meer aan quarantaine hoor. Het heeft al geen nut.
Thuistesten die het niet doen is daar ook een oorzaak van.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Want de lockdown was enkel een week extra vakantie voor de jeugd.
Sommige mensen moeten minder zuipen 's avonds. Je kunt goed merken dat de Gall en Gall essentieel bleef toen de rest een week schoolvakantie had.Go hard or go home![]()
De overheid die ondernemers de middelvinger geeft vanwege hun eigen onvoorspelbare beleid dat met dooddoeners en gelegenheidsargumenten wordt vergoelijkt. Het nieuwe normaal. Waarom er nog mensen zijn die dit verdedigen is me een raadsel.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:39 schreef Noek het volgende:
Sommige mensen moeten minder zuipen 's avonds. Je kunt goed merken dat de Gall en Gall essentieel bleef toen de rest een week schoolvakantie had.![]()
Met Omikron heeft dit toch ook helemaal geen zin. Dan zijn de clubs over 1 a 2 weken weer helemaal leeg.quote:![]()
De politiebonden roepen hun leden op NIET op te treden tegen nachtclubs die dit weekend open gaan en vragen BOA's om deze actie te steunen.
https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html![]()
Dat is ook precies wat we nodig hebben. Een dikke middelvinger naar de politiek vanuit de hele samenleving + alle ondernemers.quote:Op woensdag 9 februari 2022 04:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit wordt één grote chaos dit weekend![]()
Elke buurtkroeg en z'n moeder zal z'n tent open gooien tot diep in de nacht.![]()
Nou, de kogel voor de open dagen (op middelbare scholen) is door de kerk. Akkoordje tussen het ministerie en de PO- en VO-Raad: van de leerlingen met een vmbo-bb of vmbo-kb advies mag één ouder mee de school in. De andere kinderen moeten alleen.
Nee - ik heb dit niet verzonnen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Huh, bij ons is dat er helemaal af. Geen quarantaine meer als er besmettingen in de klas zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt nog veel aan quarantaine gedaan, hoor. Halve klassen zitten nog thuis wagens positieve testen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Kinderen die positief testen zullen bij meerderheid wel thuisblijven. En het kan, met deze verspreidingssnelheid, natuurlijk rap rondgaan in een klas. Het automatisme dat de hele klas naar huis moest bij 3 besmettingen is er gelukkig vanaf.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Huh, bij ons is dat er helemaal af. Geen quarantaine meer als er besmettingen in de klas zijn.
Bij ons zit op dit moment een klas vol docenten thuis omdat ze niet mogen werken. Dus kinderen missen momenteel niet alleen onderwijs als ze zelf thuis zitten, maar ook omdat er geen leraren beschikbaar zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Rutte: 'Op basis van de cijfers mag je wat optimistischer zijn dan een week of twee weken geleden. Maar je moet de komende dagen kijken hoe het zich verder ontwikkelt."
Hij hamert erop dat het kabinet pas maandag en dinsdag knopen doorhakt. "En dan hoop ik inderdaad dat er meer kan, maar of het dan om grote of kleine stappen gaat, is op dit moment niet te voorspellen.
https://nos.nl/artikel/24(...)oronapersconferentie
Het is net alsof je Van Dissel hoort praten.
We mogen hopen dat de quarantaineregels eraf gaan maar ik kan het me haast niet voorstellen dat te horen uit de mond van Kuipers.![]()
Arme kinderen.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:14 schreef Janneke141 het volgende:
Nou, de kogel voor de open dagen (op middelbare scholen) is door de kerk. Akkoordje tussen het ministerie en de PO- en VO-Raad: van de leerlingen met een vmbo-bb of vmbo-kb advies mag één ouder mee de school in. De andere kinderen moeten alleen.
Nee - ik heb dit niet verzonnen.
Wat een gezeik. Echt. Wat.een.gezeik.Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Dat is toch iets anders? Zelf positief geteste kinderen gaan neem ik aan niet naar school?quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:15 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Huh, bij ons is dat er helemaal af. Geen quarantaine meer als er besmettingen in de klas zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is op deze school ook, inderdaad. Veel uitval ook. Mail onvangen dat als dit niet stabiliseert er vanaf volgende week sowieso hybride les zal zijn: zowel online als in de klas. Nu is dat alleen als de docent in kwestie besluit dat te doen. Beetje half-half.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kinderen die positief testen zullen bij meerderheid wel thuisblijven. En het kan, met deze verspreidingssnelheid, natuurlijk rap rondgaan in een klas. Het automatisme dat de hele klas naar huis moest bij 3 besmettingen is er gelukkig vanaf.
Bij ons zit op dit moment een klas vol docenten thuis omdat ze niet mogen werken. Dus kinderen missen momenteel niet alleen onderwijs als ze zelf thuis zitten, maar ook omdat er geen leraren beschikbaar zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Volgens mij zijn een deel gewoon van ‘Westerse’ farmaceuten.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die zelftesten is ook allemaal rommel uit China. Ik zou niet verbaasd zijn als dat spul achteraf niet blijkt te deugen. Dat die Chinezen ons een oor hebben aangenaaid met hun inferieure zooi. Zoals de mondkapjes van Sywert zeg maar.![]()
Mooi hoor, Veldhuis & Kemper kunnen een vervolg gaan componeren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:11 schreef Nielsch het volgende:
De politiebonden roepen hun leden op NIET op te treden tegen nachtclubs die dit weekend open gaan en vragen BOA's om deze actie te steunen.
https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.htmlWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Nee maar de klas hoeft niet meer in quarantaine.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is toch iets anders? Zelf positief geteste kinderen gaan neem ik aan niet naar school?
Dacht dat je daar op doelde. Als je zelf positief bent dan ga je in isolatie uiteraard, maar quarantaine is grotendeels verdwenen. Scheelt een slok op een borrel
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
De woorden quarantaine en isolatie worden nogal door elkaar gebruiktquote:Op woensdag 9 februari 2022 08:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee maar de klas hoeft niet meer in quarantaine.
Dacht dat je daar op doelde. Als je zelf positief bent dan ga je in isolatie uiteraard, maar quarantaine is grotendeels verdwenen. Scheelt een slok op een borrel
Onze dochter gaat niet in isolatie in huis, maar is wel in quarantaine als in dat ze niet naar school gaat nu.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Is er al iets gezegd over het vervallen van quarantaineregels? Dat lijkt me toch wel het eerste waar de maatschappij aantoe is, alsmede 1,5 meter en mondkapjes afschaffen.
Laat iedereen zelf besluiten om hij of zij te ziek is om te werken of niet.![]()
Lol, vandaag zo'n 50% van het bedrijf weer thuis (aan het werk gelukkig) wegens quarantaine. Stoppen met die flauwekul (tenzij klachten).![]()
Mensen die nu nog in quarantaine gaan hebben, zonder uitzondering, een kleine penis.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:43 schreef Scrummie het volgende:
Lol, vandaag zo'n 50% van het bedrijf weer thuis (aan het werk gelukkig) wegens quarantaine. Stoppen met die flauwekul (tenzij klachten).![]()
Ja is ook zoquote:Op woensdag 9 februari 2022 08:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De woorden quarantaine en isolatie worden nogal door elkaar gebruikt
Onze dochter gaat niet in isolatie in huis, maar is wel in quarantaine als in dat ze niet naar school gaat nu.. Maar het is wel fijn dat de quarantaine regels bijna helemaal weg zijn, want met dit aantal besmettingen zou bijna niemand meer naar buiten mogen anders.
Zo worden de maatregelen langzaam steeds meer onhoudbaar, en dat is positief lijkt me
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
absurd dat we nog tot dinsdag moeten wachtenquote:Op woensdag 9 februari 2022 08:47 schreef Mondkapje het volgende:
Rutte vindt het té spannend om versoepelingen aan te kondigen, hij is er niet bij volgende week.![]()
We wachten nog op meer data.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
absurd dat we nog tot dinsdag moeten wachtenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Zeker, vooral de quarantaine op basis van postief geteste klasgenoten is terecht weg.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja is ook zo. Maar het is wel fijn dat de quarantaine regels bijna helemaal weg zijn, want met dit aantal besmettingen zou bijna niemand meer naar buiten mogen anders.
Zo worden de maatregelen langzaam steeds meer onhoudbaar, en dat is positief lijkt me
Maar positief getest vind ik toch nog wel een ander verhaal. En met klachten zou ik nog steeds uit de buurt van andere mensen blijven. Zeker als het kwetsbare mensen zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nouja, ik zou ze niet opzoeken.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker, vooral de quarantaine op basis van postief geteste klasgenoten is terecht weg.
Maar positief getest vind ik toch nog wel een ander verhaal. En met klachten zou ik nog steeds uit de buurt van andere mensen blijven. Zeker als het kwetsbare mensen zijn.
Maar met een positieve test zou ik bijvoorbeeld nog gewoon boodschappen gaan doen.
Klap in mijn eigen gezicht.![]()
Ons kantoorgedeelte (ik dus ook) zit ook thuis sinds vorige week. Allemaal.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:43 schreef Scrummie het volgende:
Omikrongod.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:56 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ons kantoorgedeelte (ik dus ook) zit ook thuis sinds vorige week. Allemaal.![]()
Afhankelijk van hoe ik me voel, zou ik ook wel boodschappen doen, maar ik zou niet bij iemand op bezoek gaan of bezoek ontvangen en ik zou zeker niet naar mjin (schoon)ouders gaan.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nouja, ik zou ze niet opzoeken.
Maar met een positieve test zou ik bijvoorbeeld nog gewoon boodschappen gaan doen.
Klap in mijn eigen gezicht.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Waarom echtquote:Op woensdag 9 februari 2022 08:56 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ons kantoorgedeelte (ik dus ook) zit ook thuis sinds vorige week. Allemaal.![]()
![]()
quote:Op woensdag 9 februari 2022 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
DENK '
NA
Dan ga jij toch lekker geen dansje doen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Men heeft meegelezen: 'open tenzij' ipv 'dicht tenzij'.
Maar men heeft wel vaker wat gezegd, het doen is nog wat anders.![]()
Ik ben ook geen danser maar top dat het weer opengaat al is het slechts 3 dagen voor ze weer echt mogen dus een beetje laat als protestquote:Op woensdag 9 februari 2022 09:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan ga jij toch lekker geen dansje doen![]()
Wat een krampstuip wel, dat vast blijven houden aan ctb en testcircus.quote:
Stop er toch mee.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dus ik test nu al 3 dagen negatief, heb alle prikken gehad en alsnog wil het werk dat ik een afspraak maak voor een test. Gelukkig kan ik van te voren de testwijzer raadplegen om te kijken of het ook echt nodig is:
Testwijzer tijdelijk niet beschikbaar
De testwijzer is nu niet beschikbaar. De informatie wordt bijgewerkt.![]()
Eens.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe ik me voel, zou ik ook wel boodschappen doen, maar ik zou niet bij iemand op bezoek gaan of bezoek ontvangen en ik zou zeker niet naar mjin (schoon)ouders gaan.
Ik hoop dat dinsdag de maatregelen hier ook over gaan.
Positief personeel gewoon laten werken. Ik hoop dat we dan gewoon operaties kunnen uitvoeren met positief personeel.
Ik denk dat veel patiënten het weinig boeit. Helemaal als personeel ingepakt is. Het is zonde dat we nu niet wachtlijsten aan het wegwerken zijn. Sterker nog, de wachtlijsten lopen door de maatregelen alleen maar verder op.![]()
Weten we dat al dan?quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ben ook geen danser maar top dat het weer opengaat al is het slechts 3 dagen voor ze weer echt mogen dus een beetje laat als protestOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Manager hep Corona.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe ik me voel, zou ik ook wel boodschappen doen, maar ik zou niet bij iemand op bezoek gaan of bezoek ontvangen en ik zou zeker niet naar mjin (schoon)ouders gaan.
Ja geen idee, te veel mensen kregen het of zo.![]()
Je kan in de toekomst een hele studie wijden aan de psychologie hierachter.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat een krampstuip wel, dat vast blijven houden aan ctb en testcircus.
Stop er toch mee.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Er wordt niet gehandhaafd dus die gaan zeker open.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Vraag me wel af wat de horeca doet die er tegenaan schurkt. Er zijn zat kroegen die ook op zaterdagnacht een redelijke hoeveelheid uitgaanspubliek hebben. Die zijn nu wel open tot 10 uur, maar gaan ze solidair meedoen met de clubs?quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er wordt niet gehandhaafd dus die gaan zeker open.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Goed punt, zeker in straten waar de nachtclub naast de kroeg zit zou de kroegbaas wel gek zijn om zijn omzet letterlijk een deur verderop te zien verkassen na 22u.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vraag me wel af wat de horeca doet die er tegenaan schurkt. Er zijn zat kroegen die ook op zaterdagnacht een redelijke hoeveelheid uitgaanspubliek hebben. Die zijn nu wel open tot 10 uur, maar gaan ze solidair meedoen met de clubs?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hangt er van af denk ik. Handhaving kan los van de politie ook ingezet worden.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er wordt niet gehandhaafd dus die gaan zeker open.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
als er zaterdag niet gehandhaafd wordt gaan ze echt niet om 10 uur keurig dichtquote:Op woensdag 9 februari 2022 09:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vraag me wel af wat de horeca doet die er tegenaan schurkt. Er zijn zat kroegen die ook op zaterdagnacht een redelijke hoeveelheid uitgaanspubliek hebben. Die zijn nu wel open tot 10 uur, maar gaan ze solidair meedoen met de clubs?![]()
ik denk niet dat BOA's zich eraan gaan wagen als ze weten dat er geen backup isquote:Op woensdag 9 februari 2022 09:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hangt er van af denk ik. Handhaving kan los van de politie ook ingezet worden.![]()
De komende DAGEN zijn cruciaal!quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:18 schreef Mondkapje het volgende:
Maar je moet de komende dagen kijken hoe het zich verder ontwikkelt."
Wat krijgen we straks, per uur gaan kijken?![]()
Idd, ik wens je als burgemeester met een handvol BOA's succes om een club te sluiten op zaterdagavond 0.00uurquote:Op woensdag 9 februari 2022 09:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk niet dat BOA's zich eraan gaan wagen als ze weten dat er geen backup is![]()
![]()
Hoera, ik mag zo mijn dochter met positieve zelftest naar de teststraat rijden. Gaat vast helemaal goed komen, in totaal een uur met iemand met corona in de auto. Zal ik nog een mondkapje op doen of moet ik maar gewoon accepteren dat ik ook Omikronned ga worden
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Waarom zo panisch, je leeft toch ook gewoon samen met je kind in 1 huis?quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:12 schreef Arizona het volgende:
Hoera, ik mag zo mijn dochter met positieve zelftest naar de teststraat rijden. Gaat vast helemaal goed komen, in totaal een uur met iemand met corona in de auto. Zal ik nog een mondkapje op doen of moet ik maar gewoon accepteren dat ik ook Omikronned ga worden“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als ze thuis niet in isolatie gaat, heeft dat mondkapje in de auto ook weinig nut.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:12 schreef Arizona het volgende:
Hoera, ik mag zo mijn dochter met positieve zelftest naar de teststraat rijden. Gaat vast helemaal goed komen, in totaal een uur met iemand met corona in de auto. Zal ik nog een mondkapje op doen of moet ik maar gewoon accepteren dat ik ook Omikronned ga wordenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Fraai stukje maatwerk.quote:Op woensdag 9 februari 2022 08:14 schreef Janneke141 het volgende:
Nee - ik heb dit niet verzonnen.![]()
Het was sarcastisch bedoeld maar ik was de PI vergetenquote:Op woensdag 9 februari 2022 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom zo panisch, je leeft toch ook gewoon samen met je kind in 1 huis?
Ze zat net in tranen bij mij op de bank te snotteren (het is net een week waarin ze herkansingen en inhaaltoetsen hebben, timing is heel ongelukkig) dus ik heb niet de illusie dat ik het ontloop.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Waarom na positieve zelftest überhaupt nog een PCR? Tenzij je ene herstelbewijs wil voegt dat toch geen zak toequote:Op woensdag 9 februari 2022 09:12 schreef Arizona het volgende:
Hoera, ik mag zo mijn dochter met positieve zelftest naar de teststraat rijden. Gaat vast helemaal goed komen, in totaal een uur met iemand met corona in de auto. Zal ik nog een mondkapje op doen of moet ik maar gewoon accepteren dat ik ook Omikronned ga wordenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dochter heeft inderdaad baat bij een herstelbewijs, scheelt een booster voor de meivakantie. Ze wordt in april 18.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom na positieve zelftest überhaupt nog een PCR? Tenzij je ene herstelbewijs wil voegt dat toch geen zak toeYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat zal het zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2022 07:39 schreef Noek het volgende:
Sommige mensen moeten minder zuipen 's avonds. Je kunt goed merken dat de Gall en Gall essentieel bleef toen de rest een week schoolvakantie had.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit, volledig ditquote:Op woensdag 9 februari 2022 09:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eens.
Ik hoop dat dinsdag de maatregelen hier ook over gaan.
Positief personeel gewoon laten werken. Ik hoop dat we dan gewoon operaties kunnen uitvoeren met positief personeel.
Ik denk dat veel patiënten het weinig boeit. Helemaal als personeel ingepakt is. Het is zonde dat we nu niet wachtlijsten aan het wegwerken zijn. Sterker nog, de wachtlijsten lopen door de maatregelen alleen maar verder op.
Ik roep dit al weken/maanden. Dat is toch momenteel gewoon het meest zinnige om te doen? Lost tevens enorme problemen op overal
Echt, dikke zucht.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ah, ja dan snap ik mquote:Op woensdag 9 februari 2022 09:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dochter heeft inderdaad baat bij een herstelbewijs, scheelt een booster voor de meivakantie. Ze wordt in april 18.
Ik ben heel bang dat er iets onwerkbaars uitkomt uit de categorie "maximaal een derde bezetting, geplaceerd, na middernacht geen alcoholverkoop" of iets met 1G ofzo. En hoewel onwaarschijnlijk is het technisch gezien mogelijk dat ze nog steeds dicht moeten blijven, dus de actie is niet echt onlogisch. Maar waarschijnlijk zullen ze vrijdag wel tactisch wat laten lekken, in de hoop de sector de wind uit de zeilen te nemen. De regie moet natuurlijk wel in het Catshuis blijven.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee is een gokje maar je kan de boel toch niet meer dicht houden nu?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Op de radio:quote:
"Er is een spookrijder gesignaleerd"
"Één spookrijder? Ik zie er wel 30!!"Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
@de_boswachter noteert dit.quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dochter heeft inderdaad baat bij een herstelbewijs, scheelt een booster voor de meivakantie. Ze wordt in april 18.![]()
Juist wel naar de schoonfamiliequote:Op woensdag 9 februari 2022 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe ik me voel, zou ik ook wel boodschappen doen, maar ik zou niet bij iemand op bezoek gaan of bezoek ontvangen en ik zou zeker niet naar mjin (schoon)ouders gaan.![]()
![]()
zoete witte wijn, he Noekquote:Op woensdag 9 februari 2022 07:39 schreef Noek het volgende:
Sommige mensen moeten minder zuipen 's avonds. Je kunt goed merken dat de Gall en Gall essentieel bleef toen de rest een week schoolvakantie had.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: