SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De minister schrijft dit niet bepaald zelf hè, dat weet je?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pff hij is in die brief net zo lang van stof als in het echt.
Eindstand komt het er op neer dat we de komende jaren aan de boosters en ctb vastzitten als het aan Ernst ligt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
759.395 ondertekeningen inmiddels voor de brede coalitie tegen CTB. Niet dat het gaat helpen, heel 2022 lekker met 1g de club in...![]()
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @nunl)
En dan herfst / winter weer maatregelen
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Eens als je het hebt over bijvoorbeeld relatief grote uitval door ziekte of zelfs een hypothetische aangekondigde winterlockdown. Maar van de ene op de andere dag een bedrijf kortwieken of zelfs helemaal sluiten kan geen ondernemersrisico zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)zie email 27 oktober![]()
Geen probleem als ze voor de rest alle maatregelen omzetten in adviezen. Dan kan iedereen zelf beslissen welk risico die wilt lopen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)![]()
Lijkt me wel eens tijd. Na twee jaar.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)
En dan herfst / winter weer maatregelen
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jij had dat al eerder willen invoeren?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me wel eens tijd. Na twee jaar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij had dat al eerder willen invoeren?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)keer-uit-deze-landen
Als je huisgenoot positief is hoef je niet in quarantaine met een booster óf recent herstel. Blijkbaar staat dat gelijk aan elkaar. Als het om reizen gaat opeens niet meer. Geen booster = quarantaineplicht. Als je corona hebt gehad moet je 3 maanden wachten op de booster. En kun je dus een reis naar o.a. deze landen vergeten. Leuk als je dus net iets geboekt hebben wat binnen die 3 maanden valt.
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Bijzonder weer...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:33 schreef ZarB het volgende:
Als je huisgenoot positief is hoef je niet in quarantaine met een booster óf recent herstel. Blijkbaar staat dat gelijk aan elkaar. Als het om reizen gaat opeens niet meer. Geen booster = quarantaineplicht. Als je corona hebt gehad moet je 3 maanden wachten op de booster. En kun je dus een reis naar o.a. deze landen vergeten. Leuk als je dus net iets geboekt hebben wat binnen die 3 maanden valt.
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?zie email 27 oktober![]()
Het ondernemersrisico vinden/maken terwijl de overheid je handel dicht ramt van de ene op andere dag?quote:
Die mag je me even uitleggen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Weer een wow.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:19 schreef jcdragon het volgende:
Kabinet wil dat corona straks weer onder ondernemersrisico valt https://www.nu.nl/coronav(...)mersrisico-valt.html (via @:NUnl)
En dan herfst / winter weer maatregelen![]()
Voor de meeste ondernemers was dit nl al t geval.
Maar toch weer een nieuw doel voor sommigen.Go hard or go home![]()
Precies, ondernemersrisico, persoonsrisico. Maak je keus!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen probleem als ze voor de rest alle maatregelen omzetten in adviezen. Dan kan iedereen zelf beslissen welk risico die wilt lopen.Go hard or go home![]()
Omdat logica ver te zoeken isquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:33 schreef ZarB het volgende:
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?
Voor een verre reis als dat een eis is, zou ik lekker een booster pakken in Duitsland ofzoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
goede vraag, ik denk om de booster vaccins te stimuleren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:33 schreef ZarB het volgende:
Waarom is recent herstel en booster nu opeens niet meer hetzelfde?![]()
Dan zou dat onderscheid/verschil dus juist niet logisch zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
goede vraag, ik denk om de booster vaccins te stimuleren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoe lang vind jij dat de staat ondernemers moet vergoeden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ondernemersrisico vinden/maken terwijl de overheid je handel dicht ramt van de ene op andere dag?
Die mag je me even uitleggen.
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar begint het wel op te lijken. Ik ben echt geen wappie maar ik heb hier mijn bedenkingen bijquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
goede vraag, ik denk om de booster vaccins te stimuleren.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
In acute situaties waarin je als ondernemer nul zeggenschap hebt vanwege overheidsingrijpen, vind ik dat er ruimhartig gecompenseerd moet worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang vind jij dat de staat ondernemers moet vergoeden.
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?
Een overheid moet duidelijkheid scheppen in beleid op langere termijn, en mogelijkheden faciliteren te stoppen of te veranderen van bedrijfsvoering als dat nodig is vanwege de pandemie.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
er is al twee jaar ruimhartig gecompenseerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
In acute situaties waarin je als ondernemer nul zeggenschap hebt vanwege overheidsingrijpen, vind ik dat er ruimhartig gecompenseerd moet worden.
Een overheid moet duidelijkheid scheppen in beleid op langere termijn, en mogelijkheden faciliteren te stoppen of te veranderen van bedrijfsvoering als dat nodig is vanwege de pandemie.
Hoe lang nog?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heel raar: maar zolang de overheid het nodig vind om die bedrijven te sluiten.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?![]()
Als je van de ene op de andere dag de deur dicht gooit moet je gewoon de prijs betalen die daar bij hoort. Anders moet je die mensen uitkopen of zorgen voor voorspelbaar beleid.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
er is al twee jaar ruimhartig gecompenseerd.
Hoe lang nog?zie email 27 oktober![]()
Dus hij is er niet verantwoordelijk voor ? En het is niet in lijn met wat hij zegt sinds hij deze baan heeft?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:16 schreef Molo het volgende:
[..]
De minister schrijft dit niet bepaald zelf hè, dat weet je?![]()
En dat zijn nog de gemodereerde brave reacties.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel lachen, zelfs op Nu.nl zijn ze woedend in de reacties.![]()
Is er in de ziekenhuiscijfers inmiddels onderscheid gemaakt tussen door corona in het ziekenhuis of toevallig positief getest tijdens opname voor iets anders?
Of blijven we fake news door onze strot geduwd krijgen?Just skip all the layers and go straight to the crazy!![]()
Als dit een miljoen haalt en er nog steeds niet serieus iets mee gedaan wordt, kan je wel spreken van een failliete democratie.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:18 schreef Piles het volgende:
759.395 ondertekeningen inmiddels voor de brede coalitie tegen CTB. Niet dat het gaat helpen, heel 2022 lekker met 1g de club in...![]()
Haha ja, het beste wat ze er uit kunnen pikken.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
En dat zijn nog de gemodereerde brave reacties.![]()
![]()
16,2 miljoen mensen hebben geen handtekening gezet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als dit een miljoen haalt en er nog steeds niet serieus iets mee gedaan wordt, kan je wel spreken van een failliete democratie.
Groetjes,
Mark"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Je kan een zwijgende meerderheid van 16.5 miljoen Nederlanders die instemmen met het beleid niet negeren vanwege 750.000 wappies.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als dit een miljoen haalt en er nog steeds niet serieus iets mee gedaan wordt, kan je wel spreken van een failliete democratie.![]()
Ja dit dus, sluiting op last van de overheid = compenseren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel raar: maar zolang de overheid het nodig vind om die bedrijven te sluiten.![]()
Niet mee eensquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang nog?
En zo langs als nodig is, zolang er acute besluiten worden genomen waar een ondernemer niets aan kan doen wmb, wordt er gecompenseerdOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je hebt het over schrijfstijl, dat staat los van verantwoordelijkheid van inhoud toch?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus hij is er niet verantwoordelijk voor ? En het is niet in lijn met wat hij zegt sinds hij deze baan heeft?
Hell, ik kom weleens letterlijk zinnen van mezelf tegen erin en ik werk bij een externe tokoOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Sinds wanneer is zwijgen hetzelfde als instemmen?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je kan een zwijgende meerderheid van 16.5 miljoen Nederlanders die instemmen met het beleid niet negeren vanwege 750.000 wappies.
Ik denk niet dat een petitie vóór het behoud van het CTB zoveel handtekeningen gaat halen.Never explain, never apologize.![]()
Beroerde datakwaliteit en -analyse is niet meteen fake news lieve schatquote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:51 schreef ZarB het volgende:
Is er in de ziekenhuiscijfers inmiddels onderscheid gemaakt tussen door corona in het ziekenhuis of toevallig positief getest tijdens opname voor iets anders?
Of blijven we fake news door onze strot geduwd krijgen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Not sure if serious..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Je kan een zwijgende meerderheid van 16.5 miljoen Nederlanders die instemmen met het beleid niet negeren vanwege 750.000 wappies.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Uit dat NU artikel. Wat fijn dat ze toegeven dat dat voorheen geen doel was.quote:Het kabinet wil voortaan in het coronabeleid ook het openhouden van de samenleving als uitgangspunt nemen.![]()
Ook al hadden ze het wel gedaan..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:54 schreef OProg het volgende:
[..]
16,2 miljoen mensen hebben geen handtekening gezet.
Groetjes,
MarkCharlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Dat had ik nou hierbij: https://www.volkskrant.nl(...)apas-en-2g~b07ccaae/.quote:Never explain, never apologize.![]()
Dit dus. We trekken 7 miljard uit om instandhoudingsdoelstellingen van plantjes en diertjes te halen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet mee eens
En zo langs als nodig is, zolang er acute besluiten worden genomen waar een ondernemer niets aan kan doen wmb, wordt er gecompenseerd
Maar als ondernemer moet je maar gaan bezorgen als de overheid je keet besluit dicht te gooien..
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Dat doen ze wel vaker met wetgeving.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel raar: maar zolang de overheid het nodig vind om die bedrijven te sluiten.
Of het nou dierenwelzijn of Hinderwet is. Dat recht heeft de overheid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als ik een varkensboerderij heb klappen ze ook niet ineens per volgende week de tent dicht en zeggen 'succes ermee, je krijgt niets', of wel?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat doen ze wel vaker met wetgeving.
Of het nou dierenwelzijn of Hinderwet is. Dat recht heeft de overheid.
Dat je dit serieus een logisch en aanvaardbaar voorstel vindt zeg. Shocking welOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb geen moeite met uitkopen van ondernemers. Dat doet men wel vaker.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je van de ene op de andere dag de deur dicht gooit moet je gewoon de prijs betalen die daar bij hoort. Anders moet je die mensen uitkopen of zorgen voor voorspelbaar beleid.
De Winkeltijdenwet en allerlei andere wetgeving wordt al jaren aangepast."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is dat wat ze zeggen? De tent dicht en je krijgt niets.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Als ik een varkensboerderij heb klappen ze ook niet ineens per volgende week de tent dicht en zeggen 'succes ermee, je krijgt niets', of wel?
Dat je dit serieus een logisch en aanvaardbaar voorstel vindt zeg. Shocking wel
Dan ben je verkeerd geïnformeerd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zolang ondernemers dwars gezeten worden door coronamaatregelen, lijkt me wel zo eerlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Twee jaar, 10 jaar, 50 jaar?
Als het circus morgen wordt afschaft is er ook niks te vergoeden, dus het hoeft niks te kosten.![]()
Hinderwet, dierenwelzijnwet, melkquota. Het kan allemaal zo afgeschaft worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:09 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zolang ondernemers dwars gezeten worden door coronamaatregelen, lijkt me wel zo eerlijk.
Als het circus morgen wordt afschaft is er ook niks te vergoeden, dus het hoeft niks te kosten.
Dus eindeloos compenseren?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan ben ik vast verkeerd geïnformeerd jaquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat wat ze zeggen? De tent dicht en je krijgt niets.
Dan ben je verkeerd geïnformeerd.
Ik vind een betrouwbare en voorspelbare overheid vrij belangrijk iig. We zijn een samenleving en hoewel het soms er wel op lijkt, geen bananenrepubliekOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zie je nou echt het verschil niet? Dat zijn dingen waar je je onderneming op kunt aanpassen, of je krijgt gewoon compensatie (stikstof!).quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hinderwet, dierenwelzijnwet, melkquota. Het kan allemaal zo afgeschaft worden.
Dus eindeloos compenseren?
Lockdowns, waarvan je niet weet of ze komen, wanneer ze komen, hoelang ze komen en wat ze precies inhouden daar kun je je onderneming niet op aanpassen.zie email 27 oktober![]()
Dat zijn toch allemaal zaken waarbij de spelregels duidelijk zijn en weet je waar je aan moet voldoen? En in het geval van een wijziging van de spelregels krijg je de tijd om aanpassingen te doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Hinderwet, dierenwelzijnwet, melkquota. Het kan allemaal zo afgeschaft worden.
Dus eindeloos compenseren?
In het geval van een corona sluiting verander je de spelregels van de een op de andere dag (of zijn er geen spelregels meer) zonder de mogelijkheid aanpassingen te doen zodat je weer open kan of zijn de regels zo (1.5m) dat je onmogelijk een winstgevend bedrijfsmodel kunt maken.![]()
We zijn twee jaar verder.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie je nou echt het verschil niet? Dat zijn dingen waar je je onderneming op kunt aanpassen, of je krijgt gewoon compensatie (stikstof!).
Lockdowns, waarvan je niet weet of ze komen, wanneer ze komen, hoelang ze komen en wat ze precies inhouden daar kun je je onderneming niet op aanpassen.
Prima. Dat alles zo lang gecompenseerd wordt. Maar 'leven met corona' geldt dan voor de hele maatschappij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En leven met corona houdt dan ook in dat je als overheid zijnde niet van de één op de andere dag winkels/horeca dichtgooit als de besmettingscijfers weer eens een stijging laten zien.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
We zijn twee jaar verder.
Prima. Dat alles zo lang gecompenseerd wordt. Maar 'leven met corona' geldt dan voor de hele maatschappij.Dan is er ook geen compensatie nodig.
![]()
De invoering van de melk-quota was wel zoiets. Toen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zie je nou echt het verschil niet? Dat zijn dingen waar je je onderneming op kunt aanpassen, of je krijgt gewoon compensatie (stikstof!).
Lockdowns, waarvan je niet weet of ze komen, wanneer ze komen, hoelang ze komen en wat ze precies inhouden daar kun je je onderneming niet op aanpassen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat kan het helaas wel zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
En leven met corona houdt dan ook in dat je als overheid zijnde niet van de één op de andere dag winkels/horeca dichtgooit als de besmettingscijfers weer eens een stijging laten zien.Dan is er ook geen compensatie nodig.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zo lang de overheid horeca dichtgooit, festivals verbiedt en andere maatregelen van dien aard oplegt zal ze de betroffen ondernemers moeten compenseren.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe lang nog?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
En dat is dus een heel goed idee en dus goed voorbeeld voor het coronabeleid?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De invoering van de melk-quota was wel zoiets. Toen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Natuurlijk niet. Dat is een voorspelbare omstandigheid. Je weet (bij benadering) wat je quotum is, daar past de markt zich op aan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
De invoering van de melk-quota was wel zoiets. Toen.zie email 27 oktober![]()
Zoals we dat altijd al deden? Hinderwet. Dierenwelzijnswet. Melkquota Etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang de overheid horeca dichtgooit, festivals verbiedt en andere maatregelen van dien aard oplegt zal ze de betroffen ondernemers moeten compenseren.
Leven met het virus geldt voor iedereen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Morgen maar ergens uit lunchen gaan met mijn dochter, horeca supporten
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Kuipers zegt ook dat er rekening gehouden moet worden met een nieuwe boostercampagne. "Ik heb de Gezondheidsraad daarom gevraagd uiterlijk 10 februari te adviseren over het nut en de noodzaak van een additionele boostcampagne in de komende maanden."
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?![]()
Waarom worden stikstofboeren dan uitgekocht en krijgen die geen sluitingsbevel? Misschien omdat een onverhoedse sluiting evident het normaal maatschappelijk risico te boven gaat?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals we dat altijd al deden? Hinderwet. Dierenwelzijnswet. Melkquota Etc.
Leven met het virus geldt voor iedereen.zie email 27 oktober![]()
Ah..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat is een voorspelbare omstandigheid. Je weet (bij benadering) wat je quotum is, daar past de markt zich op aan.
Je weet (bij benadering) wat je mogelijkheden zijn, daar past de markt zich op aan.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er was eerst sprake dat de Omikron vaccinaties van Pfizer 3 prikken werden toch?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef mir1986 het volgende:
Kuipers zegt ook dat er rekening gehouden moet worden met een nieuwe boostercampagne. "Ik heb de Gezondheidsraad daarom gevraagd uiterlijk 10 februari te adviseren over het nut en de noodzaak van een additionele boostcampagne in de komende maanden."
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?![]()
Ja. En dat geldt dus niet voor corona zolang er sprake is van massale sluitingen. Want je weet maar nooit wat Mark en Ernst nu weer uit hun hoge hoed toveren (want de maatregelen zijn elke keer weer anders) of überhaupt hoe het virus zich ontwikkelt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah..
Je weet (bij benadering) wat je mogelijkheden zijn, daar past de markt zich op aan.zie email 27 oktober![]()
Zolang hij maar oprot met zn QR-code.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef mir1986 het volgende:
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?zie email 27 oktober![]()
Zoals we dat altijd al deden? Hinderwet. Dierenwelzijnswet. Melkquota Etc.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo lang de overheid horeca dichtgooit, festivals verbiedt en andere maatregelen van dien aard oplegt zal ze de betroffen ondernemers moeten compenseren.
Leven met het virus geldt voor iedereen.Geen probleem met uitkopen, overigens.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom worden stikstofboeren dan uitgekocht en krijgen die geen sluitingsbevel? Misschien omdat een onverhoedse sluiting evident het normaal maatschappelijk risico te boven gaat?
Maar ook in jouw voorbeeld verandert de normaal door overheidsbeleid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
En dat weer voor iedereen boven de 18, of zullen uiteindelijk alleen de mensen geprikt worden wie dat nog wil?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zolang hij maar oprot met zn QR-code.![]()
Voor risicogroepen lijkt me dat geen rampquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:54 schreef mir1986 het volgende:
Moet er nou nog een vierde prik komen? Echt?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, maar een 18-jarige binnen een jaar 4 prikken lijkt me nou wel meer een ramp.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor risicogroepen lijkt me dat geen ramp![]()
We leven op dit moment met een andere soort virus dan in tijden met delta of alpha, ook is 90% gevacineerd.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Leven met het virus geldt voor iedereen.
Je kan dus niet meer over dezelfde situatie spreken. Voorheen was het gevaar voor overvolle ziekenhuizen 10x zo groot. De meeste mensen merken tegenwoordig nog nauwelijks iets van een covid besmetting, en dat zijn er honderdduizenden per dag.![]()
Iets met appels en peren...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Leven met het virus geldt voor iedereen.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Als het nuttig is, geen rampquote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:58 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nee, maar een 18-jarige binnen een jaar 4 prikken lijkt me nou wel meer een ramp.
Zie alleen het nut nu nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het verschil met je voorbeelden is dat die wetten directe gevaren proberen in te perken. Hinderwet tegen schadelijke activiteiten, dierenwelzijnswet om te proberen zoonoses te voorkomen. Melkquota is er voor zover ik weet niet meer.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Leven met het virus geldt voor iedereen.
[..]
Geen probleem met uitkopen, overigens.
Maar ook in jouw voorbeeld verandert de normaal door overheidsbeleid.
In het geval met wetten waar horeca, nachthoreca of welke sector dan ook gedurende een aantal maanden per jaar gesloten wordt is dat hooguit indirecte winst. Je voorkomt er geen zoonose mee.![]()
Dat was bij de invoering van andere maatregelen niet anders.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. En dat geldt dus niet voor corona zolang er sprake is van massale sluitingen. Want je weet maar nooit wat Mark en Ernst nu weer uit hun hoge hoed toveren (want de maatregelen zijn elke keer weer anders) of überhaupt hoe het virus zich ontwikkelt.
Je bent overigens altijd afhankelijk van waar de meerderheid voor stemt.
(Ook als spaargeld bezitter. Of woning eigenaar)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jawel. Want dat gaat om een eenmalige maatregel met een langere looptijd. Dit verandert van week tot week met een aankondigingstermijn van als je geluk hebt drie dagen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was bij de invoering van andere maatregelen niet anders.Dus?quote:Je bent overigens altijd afhankelijk van waar de meerderheid voor stemt.zie email 27 oktober![]()
90% gevaccineerd, maar bij Sanquin heeft blijkbaar 97% van de donoren anti-stoffen. Dus nog meer reden om gewoon normaal te gaan doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 21:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
We leven op dit moment met een andere soort virus dan in tijden met delta of alpha, ook is 90% gevacineerd.
Je kan dus niet meer over dezelfde situatie spreken. Voorheen was het gevaar voor overvolle ziekenhuizen 10x zo groot. De meeste mensen merken tegenwoordig nog nauwelijks iets van een covid besmetting, en dat zijn er honderdduizenden per dag.![]()
Nee. Het fundamentele verschil is dat die wetten voorspelbaar zijn en daarmee gewoon ondernemersrisico. Het coronabeleid is nog onvoorspelbaarder dan mijn dode goudvis, daar kun je geen onderneming op aanpassen. Dat gaat gewoon niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het verschil met je voorbeelden is dat die wetten directe gevaren proberen in te perken. Hinderwet tegen schadelijke activiteiten, dierenwelzijnswet om te proberen zoonoses te voorkomen. Melkquota is er voor zover ik weet niet meer.
In het geval met wetten waar horeca, nachthoreca of welke sector dan ook gedurende een aantal maanden per jaar gesloten wordt is dat hooguit indirecte winst. Je voorkomt er geen zoonose mee.
Hypothetisch, stel dat je nu afspreekt dat je de komende 5 jaar van 1 november tot 1 maart een lockdown hebt. Dan weet elke ondernemer hoeveel omzet hij de rest van het jaar moet draaien. Wat voor contracten hij moet aanbieden etcetera. Dat is ondernemersrisico. Morgen dicht voor onbepaalde tijd is dat niet.zie email 27 oktober![]()
Ik heb Koopmans, van Dissel en Co. afgelopen maart op geen enkele kieslijst zien staan, desondanks zijn zij wel degenen die in al hun wereldvreemdheid beslissen dat horeca dicht moet en festivals verboden moeten worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was bij de invoering van andere maatregelen niet anders.
Je bent overigens altijd afhankelijk voor waar de meerderheid voor stemt.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hoe definieer jij 'langere looptijd'?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jawel. Want dat gaat om een eenmalige maatregel met een langere looptijd. Dit verandert van week tot week met een aankondigingstermijn van als je geluk hebt drie dagen.
[..]
Dus?
Dit is namelijk al een paar jaar aan de gang..
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom zou je in godsnaam de horeca een paar maanden willen sluiten? Na deze golf heeft praktisch iedereen het gehad of is gevaccineerd. Mocht er ooit nog een gevaarlijke mutatie komen zien we dat dan wel weer hoor. Laat mensen nu gewoon ook hun eigen verantwoording nemen als je zelf in de risicogroep vind en bang bent voor covid blijf je maar in de winter thuis en ga je niet naar de horeca.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het verschil met je voorbeelden is dat die wetten directe gevaren proberen in te perken. Hinderwet tegen schadelijke activiteiten, dierenwelzijnswet om te proberen zoonoses te voorkomen. Melkquota is er voor zover ik weet niet meer.
In het geval met wetten waar horeca, nachthoreca of welke sector dan ook gedurende een aantal maanden per jaar gesloten wordt is dat hooguit indirecte winst. Je voorkomt er geen zoonose mee.![]()
Nee hoor, dat zijn politici. Overigens hoeven bewindslieden ook niet op een kieslijst te staan, we kiezen hier immers een parlement, geen bewindslieden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb Koopmans, van Dissel en Co. afgelopen maart op geen enkele kieslijst zien staan, desondanks zijn zij wel degenen die in al hun wereldvreemdheid beslissen dat horeca dicht moet en festivals verboden moeten worden.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Neequote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb Koopmans, van Dissel en Co. afgelopen maart op geen enkele kieslijst zien staan, desondanks zijn zij wel degenen die in al hun wereldvreemdheid beslissen dat horeca dicht moet en festivals verboden moeten worden.
Daar beslissen 150 kamerleden over."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Uiteraard. Ik ging dan ook vooral in op het doel dat zo'n wet (naar mijn mening) moet hebben. Indien er een wet zou komen die stelt dat je elk jaar van 1 november tot 1 maart een lockdown hebt moet je dus een transitieperiode hebben, ondernemers de kans geven hun organisatie erop aan te passen en aangeven vanaf welk moment het afgedwongen wordt en er sancties op staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Het fundamentele verschil is dat die wetten voorspelbaar zijn en daarmee gewoon ondernemersrisico. Het coronabeleid is nog onvoorspelbaarder dan mijn dode goudvis, daar kun je geen onderneming op aanpassen. Dat gaat gewoon niet.
Hypothetisch, stel dat je nu afspreekt dat je de komende 5 jaar van 1 november tot 1 maart een lockdown hebt. Dan weet elke ondernemer hoeveel omzet hij de rest van het jaar moet draaien. Wat voor contracten hij moet aanbieden etcetera. Dat is ondernemersrisico. Morgen dicht voor onbepaalde tijd is dat niet.
Tegelijkertijd mogen ze dan ook 100k extra psychologen aannemen bij GGZ![]()
![]()
Volgens mij hebben de meeste maatregelen een looptijd van een week of 2.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe definieer jij 'langere looptijd'?
Dit is namelijk al een paar jaar aan de gang..zie email 27 oktober![]()
Ik kan me een artikel van de T van gisteren herinneren (had @trein2000 gequote volgens mij) dat er van het OMT weer meer mocht. Effectief is op dit moment de macht bijna volledig uit handen gegeven. Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee
Daar beslissen 150 kamerleden over.![]()
Geen idee, ik doe alleen maar mee met het hypothetische verhaalquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam de horeca een paar maanden willen sluiten? Na deze golf heeft praktisch iedereen het gehad of is gevaccineerd. Mocht er ooit nog een gevaarlijke mutatie komen zien we dat dan wel weer hoor. Laat mensen nu gewoon ook hun eigen verantwoording nemen als je zelf in de risicogroep vind en bang bent voor covid blijf je maar in de winter thuis en ga je niet naar de horeca.![]()
![]()
Nouja, beslissen is een groot woord als je iets te vaak 'we varen op de wetenschap' roept.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee
Daar beslissen 150 kamerleden over.![]()
Goede post. Laten we ver weg blijven van lockdowns en sectorsluitingen in de toekomst. Leven met het virus is niet hetzelfde als aanpassen aan het virus.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam de horeca een paar maanden willen sluiten? Na deze golf heeft praktisch iedereen het gehad of is gevaccineerd. Mocht er ooit nog een gevaarlijke mutatie komen zien we dat dan wel weer hoor. Laat mensen nu gewoon ook hun eigen verantwoording nemen als je zelf in de risicogroep vind en bang bent voor covid blijf je maar in de winter thuis en ga je niet naar de horeca.
Op het moment dat covid geen bedreiging meer is voor het collectief dan ook stoppen met collectieve maatregelen en terug naar ieder voor zich.![]()
Dat is wel een hele formalistische instelling hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen.
zie email 27 oktober![]()
In het geval van de nachthoreca blijkt jouw twee weken nergens uit.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de meeste maatregelen een looptijd van een week of 2.
Helaas."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is hoe 't door verschillende kamerleden in talkshows enzo uitgelegd is. Heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is wel een hele formalistische instelling hoor![]()
Dat hebben ze zelf zo bepaald.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me een artikel van de T van gisteren herinneren (had @:trein2000 gequote volgens mij) dat er van het OMT weer meer mocht. Effectief is op dit moment de macht bijna volledig uit handen gegeven. Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee. Formeel klopt dat wel. Maar als je als Kamerlid een motie indient om een bepaalde maatregel te schrappen en die haalt het dan is er geen minister die alsnog doorzet hoor. Dus de facto kan de Kamer dat wel...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is hoe 't door verschillende kamerleden in talkshows enzo uitgelegd is. Heb ik dat verkeerd begrepen?zie email 27 oktober![]()
Zo werkt dat op dit moment in Nederland niet. Het OMT heeft op uitnodiging van het kabinet een coup gepleegd en Rutte en Co. waren er maar wat blij mee dat er weer mensen zich in een positie gemanoeuvreerd waardoor ze voor de bus gegooid kunnen worden wanneer één en ander weer in een grote puinhoop ontaardt.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee
Daar beslissen 150 kamerleden over.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het kabinet in samenspraak met het OMT. Omdat de effectiviteit van individuele maatregelen niet te meten zou zijn.quote:![]()
Dat laatste is natuurlijk leuk in een tijd van acute crisis, maar daar is al lang geen sprake meer van. Wat mij betreft moeten maatregelen ook individueel afgeschoten kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan me een artikel van de T van gisteren herinneren (had @:trein2000 gequote volgens mij) dat er van het OMT weer meer mocht. Effectief is op dit moment de macht bijna volledig uit handen gegeven. Vergeet niet dat kamerleden niet kunnen stemmen voor of tegen een individuele maatregel, ze kunnen alleen stemmen op een pakket aan maatregelen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: