Wij hebben een week na haar verjaardag vakantie dus ze gaat dan nog 1 dag naar het kdv. Kan ze daar ook gelijk trakteren en dat is dan de laatste dag. We hebben zoveel uren over dat de organisatie dit geen probleem vond.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:32 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Takkie88 & @:Loj
Hebben jullie al nagedacht over de zomervakantie en de start van de basisschool met jullie augustuskindjes? Gewoon even geen opvang, of komt het bij jullie gunstig uit? Hier missen we net ~ een week opvang tussen haar 4e verjaardag en de start van de basisschool. Nog even kijken of we dan juist de vakantie plannen, of dat we de opvang iets kunnen verlengen...
Hoi! Fijn je weer te zien hier! Ik heb het van de week nog over jullie gehad, dat we misschien jullie maar om vakantietips moesten vragen na het succes van de Beekse Bergen.quote:Op maandag 7 februari 2022 13:43 schreef exode het volgende:
[..]
Juul wordt 10 dagen voor de schoolvakantie 4 jaar. Ze gaat 5 weken voor haar verjaardag starten met 1 wendag per week. We konden het over de zomervakantie heentillen en de KDV door laten lopen, maar Juul roept inmiddels al een jaar dat ze naar school mag als ze 4 jaar is. Anders zou ze pas 8 weken na haar verjaardag gaan, dat krijgen we er niet doorheen denk ik. Ze telt nog net geen nachtjes af.
Als het KDV plek heeft, zou je die door kunnen laten lopen die week.
En hoi, met Juul gaat het goed, ze wordt zo ontzettend groot.
Aw, wat sneu dat ze momenteel zo weinig zin heeft.. Hier is het wegbrengen soms een enorm succes en soms heeft ze ineens totaaaaal geen zin. Maar waarom.. Kunnen er de vinger nog niet op leggen. Lijkt me wel lastig dat ze zo tegen school op ziet.quote:Op maandag 7 februari 2022 14:09 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Wij hebben een week na haar verjaardag vakantie dus ze gaat dan nog 1 dag naar het kdv. Kan ze daar ook gelijk trakteren en dat is dan de laatste dag. We hebben zoveel uren over dat de organisatie dit geen probleem vond.
Sofia roept nu nog vooral heel hard dat ze niet naar school wilt. Momenteel is wegbrengen naar kdv ook goed voor een hoop verdriet. Dit heeft ze in 3.5 jaar nog nooit gehad.
Soms wel lastig; ik heb nog verlof dus ze zou best thuis kunnen blijven. Alleen ben ik bang dat ze dan nog meer zwaan-kleef-aan wordt en bovendien vind ik het spelen met andere kinderen ook gewoon goed voor haar. Maar oh wat kan ze zielig kijken
Haha, leuk!quote:Op maandag 7 februari 2022 14:38 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hoi! Fijn je weer te zien hier! Ik heb het van de week nog over jullie gehad, dat we misschien jullie maar om vakantietips moesten vragen na het succes van de Beekse Bergen.![]()
Is ze ook al bijna klaar voor school?Hier is ze qua leren stiekem al wel aan school toe, maar sociaal-emotioneel... Dat wordt nog wat.
Herkenbaar! Hier zijn er gelukkig wat nieuwe kindjes bij gekomen die toevalligerwijs allemaal in dezelfde week jarig zijn. Dat scheelt alvast een boel voor het afscheid nemen straks. Ze vroeg hier ook laatst voor het eerst of een vriendje binnenkort bij haar thuis mocht komen spelen, 'want dat was echt haar vriendje'. Vind het nog wel lastig dat ze straks niemand van deze groep meer op school tegenkomt, maar goed, daar komen weer andere kindjes voor in de plaats!quote:Op maandag 7 februari 2022 14:44 schreef exode het volgende:
[..]
Haha, leuk!
Je merkt bij Juul nu wel dat ze tot de oudere kinderen gaat behoren op het KDV en haar vriendjes/vriendinnetjes 1 voor 1 weggaan en naar school gaan. Ze is nu ook veel met letters en cijfers bezig, zomaar uit het niets. Ze 'leest' de Duckies van haar broer. Ze zoekt dan letters die ze kent. Mooi om te zien.
Ik weet bij B nog wel dat die laatste maanden voor school best lastig konden zijn. Net te oud voor het KDV, maar net te jong voor school. We horen binnenkort in welke kleuterklas ze terecht gaat komen. B heeft de voorkeur voor 1 van de 3 omdat hij dan dichtbij zit met zijn klaslokaal
Nu Juul ouder en mondiger wordt, wordt er ook vrij vaak ruzie gemaakt hoor. Die kunnen tekeer gaan samenquote:Op maandag 7 februari 2022 14:50 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Herkenbaar! Hier zijn er gelukkig wat nieuwe kindjes bij gekomen die toevalligerwijs allemaal in dezelfde week jarig zijn. Dat scheelt alvast een boel voor het afscheid nemen straks. Ze vroeg hier ook laatst voor het eerst of een vriendje binnenkort bij haar thuis mocht komen spelen, 'want dat was echt haar vriendje'. Vind het nog wel lastig dat ze straks niemand van deze groep meer op school tegenkomt, maar goed, daar komen weer andere kindjes voor in de plaats!
B. is wel echt de oppergrotebroer.
quote:Op maandag 7 februari 2022 16:28 schreef Schanu het volgende:
@:ToT, een skateboard, daar vroeg Vlokje deze week om, hebben ze dezelfde memo gekregen?![]()
Vlokje is ingeschreven voor de basisschool, over 4 maanden wordt ze 4. En ze is er ook zo enorm aan toe, mede doordat ze zo graag net zo groot wil zijn als kleuter zusafgelopen maand een nieuwe fiets voor haar gekocht, de 12 inch werd toch wat te klein en ze is zo blij met haar grote meiden 14 inch fiets. En komende week gaat ze van een junior bed naar een halfhoogslaper huisjes bed, grote zus wilde een nieuw bed met een hut eronder dus Vlokje mocht niet achterblijven natuurlijk. Ze worden zo groot opeens!
Ja!quote:Op maandag 7 februari 2022 16:27 schreef Tink89 het volgende:
Prul wil nu al naar school, maar is nog lang geen 4. Laat het ook maar even duren nog, ik vind de tijd al hard genoeg gaan. Damn, wat kan ik daar soms verdrietig van worden zeg... Hebben jullie dat ook?
Oh B, wat een lieve grote broerquote:Op maandag 7 februari 2022 14:44 schreef exode het volgende:
B heeft de voorkeur voor 1 van de 3 omdat hij dan dichtbij zit met zijn klaslokaal
Die krullenquote:Op maandag 7 februari 2022 16:51 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje laat middagdutje, maar hij was echt op!
Hold that thought!quote:Op maandag 7 februari 2022 20:12 schreef Ceviche het volgende:
Ik moet zeggen dat Koert van mij wel wat sneller mag groeien, hij is hartstikke leuk maar het zou (denk ik) nóg leuker en wat makkelijker zijn als hij echt zou praten.
Maar hij gaat echt vooruit, in augustus zei hij slechts een paar woordjes en nu toch al wel drie-woordzinnetjes
Ik ben gewoon erg benieuwd naar gesprekken over dino's enzo
Ja waar zit die knop? Zodra hij wakker is gaat de kwebbelklep aan en zelfs in zijn slaap praat hij regelmatigquote:Op maandag 7 februari 2022 20:30 schreef exode het volgende:
[..]
Hold that thought!
Ik zoek regelmatig de mute knop.
Hoe komt het dan? Covid? (behalve die waterpokken keer dus). En hoezo is weigeren dan onterecht?quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:57 schreef Loj het volgende:
Ik corrigeer inderdaad ook door de zin goed te herhalen
En hier dus nooit geen ogen test gehad…
Het kdv van Li is vandaag weer gesloten.
Sinds de kerst is dit nu de 5de keer dat de groep is gesloten/dat ik haar moet ophalen. En ze is ook nog een keer onterecht geweigerd door de waterpokken.
Dus ze is straks 6x niet geweest zonder dat ze ziek was… van de 12x sinds de kerst. Ik vind dit wel echt heel extreem worden, dit is toch niet te doen!
Dat kan kloppen want de ogentest is normaal bij de 3j9m afspraak. Voorheen deden ze de ogentest vaker maar dat bleek niet heel zinvol als er geen aanleiding voor is. Dus die extra ogentest met 3 jaar is alleen nog op indicatie. Bij L omdat zijn vader van kleins af aan slechte ogen heeft (die vrij laat zijn opgemerkt en dat wilde ik graag voorkomen).quote:
Hier ook beide ouders een bril al vrij jong.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat kan kloppen want de ogentest is normaal bij de 3j9m afspraak. Voorheen deden ze de ogentest vaker maar dat bleek niet heel zinvol als er geen aanleiding voor is. Dus die extra ogentest met 3 jaar is alleen nog op indicatie. Bij L omdat zijn vader van kleins af aan slechte ogen heeft (die vrij laat zijn opgemerkt en dat wilde ik graag voorkomen).
Wij waren er afgelopen week en U. kreeg wel een ogentest..quote:Op dinsdag 8 februari 2022 11:58 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat kan kloppen want de ogentest is normaal bij de 3j9m afspraak. Voorheen deden ze de ogentest vaker maar dat bleek niet heel zinvol als er geen aanleiding voor is. Dus die extra ogentest met 3 jaar is alleen nog op indicatie. Bij L omdat zijn vader van kleins af aan slechte ogen heeft (die vrij laat zijn opgemerkt en dat wilde ik graag voorkomen).
Maar was dat dan niet de 3 jaar 9 maanden afspraak? Want dan is het dus standaard...quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:26 schreef arvensis het volgende:
[..]
Wij waren er afgelopen week en U. kreeg wel een ogentest..
Oh, wacht.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 13:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar was dat dan niet de 3 jaar 9 maanden afspraak? Want dan is het dus standaard...
Dat soort woorden zijn echtquote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:05 schreef exode het volgende:
Juul is een geniaal kind, die zegt elk woord foutloos.....
Haha, nee hoor.
Maar ik weet zo even geen woord wat ze anders zegt. B zei altijd Bramboos ipv Framboos en Kloepoek ipv kroepoek dat weet ik nog wel. Oh wacht ja, Juul heeft moeite met sp woorden dus wesp wordt vaak weps.
Net als haar broer loopt ze verbaal nogal voor en ze is groot dus ze wordt standaard ouder ingeschat wat best wat frustraties op kan leveren. Want verder is ze gewoon 3,5 jaar en snapt dus niet alles.
@:NicolasJoy wij gaan in de meivakantie trouwens naar Frankrijk naar een camping wat echt een peuter en kleuterparadijs is. Het is wel 1100 kilometer. Ze hebben er ook gites, kamers en 3 trekkershutten. Het is echt een geweldige plek. Dus mochten jullie verder weg willen, een keer, kan ik je de gegevens wel sturen. Ze hebben buiten de schoolvakantie speciale peuter weken met leuke activieiten (heeeeel kleinschalig)
Jemig, wat een gedoe dan zeg... Je hoort zulke wisselende verhalen. Zie meerdere plekken waar alles nog altijd is doorgedraaid, maar ook wel waarbij het al weken dicht is geweest.. Een vriendin heeft haar verlof al op voor dit jaar aan opvang voor de kinderopvang. Blijft ingewikkeld zo.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 09:57 schreef Loj het volgende:
Ik corrigeer inderdaad ook door de zin goed te herhalen
En hier dus nooit geen ogen test gehad…
Het kdv van Li is vandaag weer gesloten.
Sinds de kerst is dit nu de 5de keer dat de groep is gesloten/dat ik haar moet ophalen. En ze is ook nog een keer onterecht geweigerd door de waterpokken.
Dus ze is straks 6x niet geweest zonder dat ze ziek was… van de 12x sinds de kerst. Ik vind dit wel echt heel extreem worden, dit is toch niet te doen!
We zijn er al 2x geweest maar dan in de zomervakantie met onze vouwwagen. Zo'n fijne plek.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:23 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Dat soort woorden zijn echtom op te schrijven voor later. Hier kamingo i.p.v. flamingo. Schaafmachine i.p.v. graafmachine. Meeste weet ik al niet meer.
Klinkt goed in Frankrijk! Horen je ervaring graag.Dit jaar denk ik dat we binnen Nederland willen/moeten blijven i.v.m. de situatie met m'n schoonmoeder. Deze week heeft ze weer een beenmergpunctie en aan de hand daarvan wordt er weer een plan gemaakt met hopelijk transplantatie. Maar uitbehandeld is ook nog een optie.. Dus ja, in die situaties wil je natuurlijk dichtbij blijven.. Maar dan nog, wie weet hoe het van de zomer is, of volgend jaar!
Maar ook tips voor Nederland voor april/mei of juli zijn meer dan welkom.
[..]
Jemig, wat een gedoe dan zeg... Je hoort zulke wisselende verhalen. Zie meerdere plekken waar alles nog altijd is doorgedraaid, maar ook wel waarbij het al weken dicht is geweest.. Een vriendin heeft haar verlof al op voor dit jaar aan opvang voor de kinderopvang. Blijft ingewikkeld zo.
Het is deze: https://www.lesescaliers.com/quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:55 schreef douche-eendje het volgende:
@:exode kun je mij die camping in Frankrijk eens sturen?
Mijn peuter slaapt al niet meer overdag sinds dat ze ongeveer 20 maanden isquote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef B.ertha het volgende:
Die campings zien er leuk uit!
@:NicholasJoy wat is dat toch een slepend verhaal met je schoonmoeder. Heftig hoor!
Vraagje: is het normaal dat een peuter van krap 25 maanden al regelmatig zijn slaapje overslaat? Hij houdt zich op die dagen heel goed maar 's avonds is hij echt niet gezellig. En actief verzetten tegen het naar bed gaan (driftbuien over de pyjama bv).
Ik vertrouw volledig op jouw oordelen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:35 schreef exode het volgende:
[..]
We zijn er al 2x geweest maar dan in de zomervakantie met onze vouwwagen. Zo'n fijne plek.
Naar hoor, zo'n zieke schoonmoeder, hopelijk snel goed nieuws.
In Nederland is ook genoeg te vinden. Wij vonden Ardoer camping Ons Buiten leuk en ik denk dat jullie Farmcamps ook wel kunnen waarderen.
Iedereen is er zoooo aan toe door de afgelopen jaren.. Maar ja, een nieuwe baby is ook een soort vakantie toch. Heel klein beetje.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 14:51 schreef June. het volgende:
Ik heb heel erg zin om weer lekker naar de zon te gaan. Maarja, eind mei uitgerekend dus zal er voorlopig niet van komen. Dus nu word het een weekendje Brabant in maart met schoonfamilie
Ik geloof dat ze hier ook met ~ 2 jaar liever niet meer wilde slapen. Nu sinds een paar maanden juist weer af en toe wél een dutje. Dat is ook weer wennen.quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:19 schreef B.ertha het volgende:
Die campings zien er leuk uit!
@:NicholasJoy wat is dat toch een slepend verhaal met je schoonmoeder. Heftig hoor!
Vraagje: is het normaal dat een peuter van krap 25 maanden al regelmatig zijn slaapje overslaat? Hij houdt zich op die dagen heel goed maar 's avonds is hij echt niet gezellig. En actief verzetten tegen het naar bed gaan (driftbuien over de pyjama bv).
quote:Op dinsdag 8 februari 2022 15:41 schreef Schanu het volgende:
Wat heftig van je schoonmoeder NicolasJoyHeel veel sterkte en ik duim voor goed nieuws.
Hier toevallig morgen de ogentest met jongste, vrouwlief mag mee (want ik nog in quarantaine). Met de 1e 3 jaarcontrole heb ik er zelf om verzocht en heeft ze hem ook gehad, omdat ik zelf mijn ogen heb laten laseren wegens een afwijking en ik van de donor niet weet wat de oogafwijkingen zijn. Dan is een extra check altijd handig.
@:B.ertha, hier weigerde de peuter vanaf precies 24 maanden pertinent alle middagslaapjes, zowel thuis als op de de opvang. Leidde hier ook regelmatig tot buien richting en rond etenstijd s avonds, met als gevolg dat we haar s avonds vroeger op bed zijn gaan leggen. Nog steeds (ze is nu ruim 3,5) ligt ze vaak tussen 18.00 uur en 19.00 uur al op bed omdat ze het anders niet trekt. Alhoewel ze nu in de slaapweigerfase zit en er elke avond 10.000 x uitkomt om uiteindelijk pas naar (ons) bed te gaan als wij zelf gaan slapen![]()
Daar kikker je van op!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 17:58 schreef aapieannie het volgende:
Maar wat enorm fijn dat ze nu wel thuis is! Dat scheelt voor jullie ook al een heleboel denk ik?
Qua vakantie.. de laatste keer dat wij op vakantie gingen was Kaylee 2 jaar en die wordt deze zomer 9![]()
Dit jaar wilden we er toch wel even tussenuit, dus ik heb gister een week duinrell geboekt. We zitten daar dan in een 6 persoonstent want dat was verrassend genoeg goedkoper dan een 5 persoons. Heb er nu al zin in!
Dat is zeker goed nieuws!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:19 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Daar kikker je van op!![]()
Ja, enorm! Weet je, het blijft balen dat het 150 kilometer rijden is (enkele reis), maar thuis hoef je in elk geval geen rekening te houden met maximaal aantal bezoekers per dag, per kamer, bezoektijden (11-20)..
En we hebben vandaag goed nieuws gekregen al van de beenmergpunctie.Het is nog niet goed-goed, maar ze blijft in de running voor de transplantatie.
Wat heftig allemaal.. Maar fijn dat er toch nog goed nieuws is!quote:Op dinsdag 8 februari 2022 19:19 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Daar kikker je van op!![]()
Ja, enorm! Weet je, het blijft balen dat het 150 kilometer rijden is (enkele reis), maar thuis hoef je in elk geval geen rekening te houden met maximaal aantal bezoekers per dag, per kamer, bezoektijden (11-20)..
En we hebben vandaag goed nieuws gekregen al van de beenmergpunctie.Het is nog niet goed-goed, maar ze blijft in de running voor de transplantatie.
Poeh geen idee, meneer hier was al snel van de speen af, hij weigerde zelf de speen.. dus geen tips.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraag.
Hóé krijg ik mijn driejarige van zijn speen af?![]()
(en leuk Duinrell @:aapieannie, ik woon daar om de hoek)
Cold turkey doen? Zelf laten weggooien en zeggen dat hij nu te groot is voor een speen? Ze hebben hier nooit een speen gehad dus geen tips helaas..quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
(en leuk Duinrell @:aapieannie, als je nog andere dingen in de buurt zoekt om te doen laat maar weten, ik woon er om de hoek)
Wij hebben met Vlokje toen ze 3 werd aangegeven dat ze eenmalig met de speen mocht "betalen". Elke keer als ze iets wilde hebben benoemden we dat ze dat mocht "kopen" van haar speen. Eerst moest ze er niets van weten, maar uiteindelijk groeide het idee bij haar en toen ze eraan toe was (na een maand of 2 denk ik) gaf ze opeens aan dat ze naar de speelgoedwinkel wilde om haar speen in te wisselen. De winkelmedewerkster ingelicht, die speelde het spelletje mooi mee, speentjes bij de kassa afgegeven en een uitgekozen furreal hond mee naar huis. Ze was er op de terugweg naar huis toch even ontdaan, maar na een paar keer vragen om de speen (die heb je zelf aan de kassamevrouw gegeven) was het goed en heeft ze er nooit meer naar gevraagd. Terwijl ze er aardig mee vergroeid was. Denk dat het voor haar hielp dat ze er op deze manier haar eigen moment voor kon uitkiezen waardoor ze er naartoe is gegroeid. En dat ze hem vrijwillig heeft afgestaan voorkwam ook een hoop strijd en tranen achteraf.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:21 schreef eponine het volgende:
(en leuk Duinrell @:aapieannie, als je nog andere dingen in de buurt zoekt om te doen laat maar weten, ik woon er om de hoek)
Leuk!quote:Op donderdag 10 februari 2022 16:35 schreef taxibabe het volgende:
Meneertje mag misschien 1 maart al starten met 1 ochtend in de week op de psz! En dan vanaf april 2 ochtenden.
Bijzonder, misschien andere groepsdynamiek waardoor hij zich anders gedraagt?quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:28 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Leuk!
Ik kreeg dinsdag van het kinderdagverblijf te horen dat Bas toch nog altijd wel erg snel overstuur is daar en weinig praat. Vanmorgen op de psz krijgen we te horen dat hij ze daar de oren van hun hoofd af praat en zo lekker meedoet. Ik weet het ook niet meer hoor
Andere groepsdynamiek zeker, maar ook meer zelfstandig kunnen doen. Psz heeft lage stoeltjes en tafeltjes bijvoorbeeld, kinderdagverblijf hoge banken en tafel. Ook de schoolse structuur en dagrimtekaarten op psz geven hem duidelijkheid wat hij erg prettig vind.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:59 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bijzonder, misschien andere groepsdynamiek waardoor hij zich anders gedraagt?
Thomas was woensdag wel dapper, toen hij het lokaal in durfde te lopen, zag hij een autootje staan die hij thuis ook heeft. Dus daar liep hij direct op af, maar werd gelijk gecorrigeerd door een andere peuter. Want het spelen met autootjes was op dat moment niet het 'activiteitenblokje' waar ze mee bezig waren. Thomas was helemaal flabbergasted en moest heel hard huilen. Maar 10 minuten later liep hij na veel twijfelen toch weer dapper het lokaal in om mee te gaan spelen. Ik vond dat best knap van hem
Zijn ze daar ook echt zo strikt in dan? Bij ons is zo'n beetje alles aan activiteiten (behalve eten) facultatief. Het enige wat wel is, is dat de locatie vast staat. Dus bijv allemaal binnen of allemaal buiten...quote:Op vrijdag 11 februari 2022 09:59 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Bijzonder, misschien andere groepsdynamiek waardoor hij zich anders gedraagt?
Thomas was woensdag wel dapper, toen hij het lokaal in durfde te lopen, zag hij een autootje staan die hij thuis ook heeft. Dus daar liep hij direct op af, maar werd gelijk gecorrigeerd door een andere peuter. Want het spelen met autootjes was op dat moment niet het 'activiteitenblokje' waar ze mee bezig waren. Thomas was helemaal flabbergasted en moest heel hard huilen. Maar 10 minuten later liep hij na veel twijfelen toch weer dapper het lokaal in om mee te gaan spelen. Ik vond dat best knap van hem
Dat valt denk ik wel mee, ze hebben daar net zoals bij douche-eendje dagritmekaarten, maar ze waren op dat moment fruit aan het eten en wat drinken aan de tafeltjes en dat jochie was zo te zien een beetje het baasje van de groep.quote:Op vrijdag 11 februari 2022 10:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zijn ze daar ook echt zo strikt in dan? Bij ons is zo'n beetje alles aan activiteiten (behalve eten) facultatief. Het enige wat wel is, is dat de locatie vast staat. Dus bijv allemaal binnen of allemaal buiten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En manlief heeft zijn haren niet gedaan vanmorgen. Arm kind
[ Bericht 18% gewijzigd door douche-eendje op 11-02-2022 12:06:26 ]
Ik spray het een beetje nat, borsteltje erdoor en dan even zijn slag erin woelen. Want even in zijn haren woelenquote:Op vrijdag 11 februari 2022 12:50 schreef Mariposas het volgende:
Lief.![]()
En wij doen nooit iets aan de haren, 1 keer per week kam ik het een keertje. Ik weet niet hoe de coiffure van Bas normaal gesproken is, maar hij ziet er prima uit hoor.
Sterkte!quote:Op zondag 13 februari 2022 06:31 schreef Donna het volgende:
Ze heeft gelukkig bijna geen jeuk, dat is positief. Wel voor het eerst in maanden een nat bed vanochtend, maar goed de koorts was ook best hoog gisteren dus ze is er ook gewoon echt ziek van. De wasmachine draait alweer iig.
En de dreumes was alsnog eerder wakker
Beetje van beiden denk ik! Het was echt wit-blond, nu wat meer geel-blond afhankelijk van het licht. Denk dat ze met de seizoenen het hele jaar door een andere haarkleur krijgt. Had ik vroeger ook altijd.quote:Op zaterdag 12 februari 2022 23:14 schreef aapieannie het volgende:
@:Donna sterkte ermee. Maar dan heb je het wel gehad!
@:NicolasJoy komt wellicht door de lichtinval of is haar haar ineens zo donker geworden?!
Wat cool!quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:03 schreef aapieannie het volgende:
Wij gaan binnenkort een foto van al onze ogen laten maken. We hebben alle 5 een andere kleur..ben benieuwd wat dat voor moois oplevert!
Ze is helemaal idolaat van Duplo tegenwoordig.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 10:44 schreef exode het volgende:
Jaaaa NJ, Duplo!
Wij hadden Juul gisteren eerder van het KDV gehaald want ze had gespuugd. Maar dat was een eenmalige actie want ze rent alleen maar rond en eet zich rond zeg maar.
Tof haar dan hé! Ik begon zelf ook wit-spierwit-blond zeg maar. Tegenwoordig 'gewoon' blond. Dus verwacht met de meiden ook wel zoiets.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 12:03 schreef aapieannie het volgende:
Haha @:NicolasJoy inderdaad weer lichter.
Onze oudste heeft ook van dat verander haar. In de winter donkerder en dan richting het voorjaar wordt ze steeds weer een beetje lichter. Ik ben benieuwd tot welke leeftijd dit aanhoud aangezien man en ik allebei wel echt heel donker zijn. Man wat minder dan ik, maar mijn haarkleur zit tegen het zwartbruin aan.
Levert trouwens leuke blikken op. Twee ouders met donker haar en drie kinderen met blond haar haha!
Wij gaan binnenkort een foto van al onze ogen laten maken. We hebben alle 5 een andere kleur..ben benieuwd wat dat voor moois oplevert!
Rabbit Hill, die heeft ook een leuke binnenspeeltuin.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:20 schreef B.ertha het volgende:
Leuk NJ! Duplo is ook favoriet hier
Kent er iemand een leuk vakantiepark met een echt leuk peuterbad? Als in, glijbaantje, waterspuiter, noem maar op. Verder graag iets van een speeltuintje en misschien wat diertjes. Centerparcs vraagt de hoofdprijs in het weekend dat wij willen gaan (¤850), Landal heeft meestal een redelijk zwembad maar een heel saai peuterbadje. Eiland van Maurik ziet er ook heel tof uit maar is aan het renoveren.
Ardoer park Ons Buiten heeft een leuk peuterbad, is wel een camping maar met chalets.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:20 schreef B.ertha het volgende:
Kent er iemand een leuk vakantiepark met een echt leuk peuterbad? Als in, glijbaantje, waterspuiter, noem maar op. Verder graag iets van een speeltuintje en misschien wat diertjes. Centerparcs vraagt de hoofdprijs in het weekend dat wij willen gaan (¤850), Landal heeft meestal een redelijk zwembad maar een heel saai peuterbadje. Eiland van Maurik ziet er ook heel tof uit maar is aan het renoveren.
Landal vennenbos. 2 peuterbaden en een waterspeeltuin.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:20 schreef B.ertha het volgende:
Beerze Bulten, camping waar ook huisjes staan.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:20 schreef B.ertha het volgende:
Ons buiten is niet meer van Ardoer en op de website is geen peuterbad meer te bekennen... Je bedoelt die in Oostkapelle toch? Ik kreeg hem van veel mensen aangeraden, maar er is ook geen peuterveld meer bijvoorbeeld. Ze zijn helemaal into natuurlijk kamperen nu.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ardoer park Ons Buiten heeft een leuk peuterbad, is wel een camping maar met chalets.
De Leistert ook volgens mij.
En je kan eens kijken bij Roompot.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah neeeee, dat was zo'n leuke camping. Oostkapelle inderdaad.quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ons buiten is niet meer van Ardoer en op de website is geen peuterbad meer te bekennen... Je bedoelt die in Oostkapelle toch? Ik kreeg hem van veel mensen aangeraden, maar er is ook geen peuterveld meer bijvoorbeeld. Ze zijn helemaal into natuurlijk kamperen nu.
quote:Op woensdag 16 februari 2022 16:49 schreef taxibabe het volgende:
Duplo is hier naast de autootjes ook favoriet, vooral samen met papa.![]()
Thomas mag 1 maart starten op de psz! En vandaag is hij voor het eerst naar de tandarts geweest, hij deed het supergoed en kreeg complimentjes van tandarts, hij was supertrots.
Oh ja, Koert wil ook altijd op een stoel zitten. Is dan helemaal gelukkigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ging het goed?
Wij zijn vorige week voor het eerst geweest (of nou ja, hij dan).
Onze nieuwe tandarts had gewoon Netflix beschikbaar![]()
Ik wilde een half jaar geleden al gaan maar toen moest ik 2 keer afzeggen vanwege verkoudheden en toen heb ik het maar een tijd uitgesteld.
Ja ging supergoed! Als wij tandenpoetsen moet hij a a a zingen op Vader Jacob, dan doet hij mooi zijn mond open. Dus hij zat bij mij op de tandartsstoel en ik zeg hem dat hij a a a moet doen net als bij het tandenpoetsen, hij deed netjes zijn mond open en de tandarts mocht zo met het spiegeltje in zijn mond kijken.quote:Op woensdag 16 februari 2022 19:12 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Oh ja, Koert wil ook altijd op een stoel zitten. Is dan helemaal gelukkig![]()
Ging het goed?
Wij zijn vorige week voor het eerst geweest (of nou ja, hij dan).
Onze nieuwe tandarts had gewoon Netflix beschikbaar![]()
Ik wilde een half jaar geleden al gaan maar toen moest ik 2 keer afzeggen vanwege verkoudheden en toen heb ik het maar een tijd uitgesteld.
Ah, slim zeg, met dat liedje!quote:Op woensdag 16 februari 2022 19:18 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja ging supergoed! Als wij tandenpoetsen moet hij a a a zingen op Vader Jacob, dan doet hij mooi zijn mond open. Dus hij zat bij mij op de tandartsstoel en ik zeg hem dat hij a a a moet doen net als bij het tandenpoetsen, hij deed netjes zijn mond open en de tandarts mocht zo met het spiegeltje in zijn mond kijken.En na de controle mocht hij een cadeautje uitzoeken, liggen er dus ook stuiterballen bij, en Thomas: 'Aah baaij!' Dat was snel uitgezocht.
![]()
Oh ideaal Netflix! Ging het bij Koert ook goed? Ja wij moesten 3 weken geleden eigenlijk, maar toen ook af moeten zeggen, wegens corona.
Haha, Thomas vond het tafeltje met de apparatuur heel interessant, en de lichtknopquote:Op woensdag 16 februari 2022 20:06 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ah, slim zeg, met dat liedje!
Ging wel goed, hij was vooral blij met z'n nieuwe tandenborstel. En Netflix. En stiekem proberen op de knopjes van de behandelstoel te drukken![]()
Het is een angsttandarts, dus die heeft wel wat rare manieren om mensen gerust te stellen.
Toen mijn man moest stond er doodleuk muziek van de snollebollekes op
Dit soort dingen vind ik wel altijd spannend hoor, ik ben zo'n moeder met een kind dat krijsend op de grond ligt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, dat is wel een idee ja! Hij is helemaal gek van de klompen, ik wilde hem net de laarsjes aan doen naar de winkel, maar hij wilde de klompen aanhouden.quote:
Pfffft. Durf te wedden dat er ook legio onderzoeken zijn die juist een andere aanpak ondersteunen..quote:Op donderdag 24 februari 2022 17:51 schreef ToT het volgende:
"Wij hebben veel kennis en ervaring en er zijn talloze internationale onderzoeken geweest die onze ideeën ondersteunen, dus als je onze adviezen niet opvolgt zijn de consequenties voor jezelf."Lik m'n reet zeg...
Gaat over Mini-ToT's spraakachterstand. Hij maakt juist hartstikke goede vorderingen en we volgen vrijwel al hun adviezen op, maar hebben gewoon bepaalde grenzen.
Ja Nederlands zou een verboden taal hier in huis moeten worden, behalve strikt tussen Mini-ToT en mij, en andere mensen die vloeiend Nederlands spreken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 22:14 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Pfffft. Durf te wedden dat er ook legio onderzoeken zijn die juist een andere aanpak ondersteunen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We gingen vandaag even (op mijn laatste vrije verlofdag) lunchen in een restaurantje in de duinen. Bas had er bijna 2 km op zijn loopfiets opzitten.![]()
. En toen moesten we ook nog terug
.
Volgens mij gebruik je zusje haar 'echte naam', niet helemaal de bedoeling denk ik?quote:Op maandag 28 februari 2022 14:19 schreef douche-eendje het volgende:
B_U gefeliciteerd met je dochter. Ik kreeg als tip uit het ziekenhuis voor Bas (verwerking opname in december) dat peuters alles fysiek uiten. Dus (indien mogelijk) even samen iets 'actiefs' doen, desnoods ga je zelf zitten en laat je hem achter de bal aan rennen. Terug laten brengen en weer wegrollen.
Omgekeerd 'machtspel' bleek hier ook een schot in de roos. Mijn man en ik een beetje nep-kibbelen over wie Bas naar bed mocht brengen. En eventueel ook samen dingen doen. Het is ook een hoop verandering in een korte tijd voor een peuter. Het komt goed
He wat jammer BU. Alles is een fase maar ik snap goed dat je hiervan baalt! Ik heb even geen tips voor je, hopelijk heb je iets aan wat de anderen aangeven...quote:Op maandag 28 februari 2022 10:32 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik val even binnen.
We hadden met veel verschillende scenario's rekening gehouden voor als zijn zusje geboren werd, maar niet dit.
Na een paar dagen veel jengelen lijkt hij weer een beetje zichzelf, alleen wijst hij mij volledig af. Ik mag niets doen met of voor hem. Niet aanraken of iets nemen voor hem. Dat aanraken respecteer ik want zijn lichaam. Maar mijn vriend kan niet altijd alle praktische dingen overnemen. Maar wat ik hem geef eet hij gewoon niet. Als ik hem een boterham wil smeren zegt hij nee en vraagt hij het aan de kraamverzorgster.
Ik doe mijn best om geduld te hebben maar toen ik op een avond aardappelpuree naar mijn hoofd gegooid kreeg omdat ik dat durfde op zijn bord te leggen, brak ik toch en kwamen de (kraam)tranen.
Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Ik heb nu echt even het gevoel dat ik een dochter erbij heb maar een zoon kwijt ben
Haha wees blij, hier is het steeds drama en huilen bij het wegbrengen. Dat is geen pretje... Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeftquote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:01 schreef taxibabe het volgende:
Pff net Thomas afgeleverd bij de psz. Ik heb er vooralsnog meer moeite mee geloof ik. Hij zwaaide en zei 'dag dag mama' toen we weggingen![]()
![]()
Ben benieuwd hoe het gaat, vandaag wel mooi gelijk de gymleraar!
Edit: Aan de foto's te zien die ik in de app krijg gaat het goed, ze zijn lekker buiten bezig met de gymleraar![]()
Dat lijkt mij echt heel rot..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 09:59 schreef B.ertha het volgende:
Haha wees blij, hier is het steeds drama en huilen bij het wegbrengen. Dat is geen pretje... Fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft
Het blijft naar ja, maar wat je het zegt, het scheelt dat hij het wel naar zijn zin heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 10:58 schreef B.ertha het volgende:
Tja, ik weet dat het tijdelijk is en dat hij het er naar zijn zin heeft, dat maakt het draaglijk. Maar een huilende peuter van je losscheuren is naar ja
Hier werd ongeveer een half jaar geleden te pas en te onpas aan iedereen vertelt dat haar pake (opa) dood is. Gezellig ook als andere kinderen het over hun pakes hebben en zij tussendoor kwam met; mijn pake is dood.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 00:38 schreef Takkie88 het volgende:
Vraagje; zijn er meer peuters die het dagelijks over de dood hebben?
Sofie verteld al ruim een jaar vrij makkelijk aan iedereen dat ze een broertje Bo heeft en dat hij dood is. Sinds de komst van Kuiken (haar zusje) lijkt daar een soort zorg bij te zijn gekomen. Zo vraagt ze regelmatig of Kuiken wel bij ons blijft en of zij niet dood gaat. Maar sinds een week gaat ze er verder op door: gaat papa dood? Mama? Opa en oma? Ga ik dood? Maar dat wil ik niet. Dit komt echt dagelijks, vaak meerdere keren, ter sprake.
Ik probeer het bij een ‘ooit gaan we dood maar we leven eerst nog heel lang’ te houden. En dan vooral dat laatste te benadrukken.
Meer peuters die met dit soort onderwerpen bezig zijn? En hoe reageren jullie hierop? Ik merk dat ik zoekende ben; ik wil niet over het onderwerp liegen maar ik wil Sofie ook niet angstiger/bezorgder maken.
Spannend! Hier ook eind van de maand in de planning. Voelt nog heeeeel ver weg!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 14:12 schreef Peejtur het volgende:
Volgende week donderdag de 1e rondleiding bij een basisschool voor de oudste
Gefeliciteerd met je kleuterquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:33 schreef arvensis het volgende:
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.. morgenochtend haal ik een lief, klein kleutertje uit bed. 💖
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:33 schreef arvensis het volgende:
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.. morgenochtend haal ik een lief, klein kleutertje uit bed. 💖
Sjonge wat een lange wachttijd! Gelukkig is hij nu aan de beurt en heeft hij er ook zin inquote:Op woensdag 16 maart 2022 20:47 schreef lunapuella het volgende:
We zijn vandaag met Welpje kennis gaan maken bij de dagbehandeling voor zijn taalachterstand. Vanaf volgende week gaat hij er twee ochtenden in de week naartoe. Eíndelijk. We hebben een jáár geleden bij het CB onze zorgen aangegeven en nu komt hij pas bij de echt passende hulp.
Hij had het er gelukkig wel meteen naar zijn zin. Hij moest ongeveer een minuutje mijn hand vasthouden maar daarna ging hij al lekker spelen met één van de leidsters en rende enthousiast mee bij de rondleiding. Dus ik lever hem volgende week wel met een gerust hart af.
Gefeliciteerd met U!quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:33 schreef arvensis het volgende:
Hoop dat het niets is. Die van ons heeft een bobbeltje schuin bij oor. Die kun je bij wijze van vastpakken en bewegen. Een ingekapseld vetbultje, geen paniek verder.quote:Op donderdag 17 maart 2022 22:45 schreef Peejtur het volgende:
Onze dame heeft een knobbeltje in haar hals rechts. Vanmiddag voelden we die ineens. Uiteraard nadat dokter dicht gegaan is. HAP gebeld maar kunnen niks betekenen. Morgenvroeg gelijk dokter bellen. Hopelijk kunnen we gelijk terecht en is het niks ernstigs
Morgen tot en met maandag weekend center parcs. Hopelijk komt dat er nog van.
Gelukkig niks ernstigs dus!quote:Op vrijdag 18 maart 2022 09:17 schreef Peejtur het volgende:
Ze heeft ze aan beide kanten en heeft blijkbaar nog met waterpokken/krentenbaard te maken. Miet met 2 weken weg zijn en anders weer bellen.
Ze noemen het de 3jaar9maanden afspraak, 'nét voordat ze vier jaar oud zijn' en plannen die met 3,5 jaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:02 schreef taxibabe het volgende:
Wanneer ga je voor het laatst naar het cb?
Ook dat komt goed hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:18 schreef taxibabe het volgende:
Tnx.. dan schrik ik wel een beetje van de stats..![]()
Die zoon van mij is nog geen 2,5 jaar, maar is al 96,5 cm en 18,5 kilo, met schoenmaat 27/28..
Niks om van te schrikken toch? Elk kind volgt zijn of haar eigen lijntje. Die van mij zit zodanig ver ondergemiddeld dat het CB zich zorgen maakte, tot ze de lengtes van mij en de donor in een grafiekje zette en concludeerden dat ze opzich prima zit. Ik ken genoeg peuters die 1 of zelfs 2 koppen groter dan haar zijn, het verschilt nog zo enorm op die leeftijd. De één groeit gewoon net wat eerder/sneller/meer dan de anderquote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:18 schreef taxibabe het volgende:
Die zoon van mij is nog geen 2,5 jaar, maar is al 96,5 cm en 18,5 kilo, met schoenmaat 27/28..
Niet schrikken, valt nog gewoon binnen normaal. Geen kleintje maar ze groeien steeds minder hard.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:18 schreef taxibabe het volgende:
Oef dat is ook wel groot idd.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ook dat komt goed hoor.Mijn oudste was en is ook zo'n beer. Nu bijna 7 jaar, draagt maat 140 en fietst op een tienerfiets. Maar is gelukkig en daar draait het om.
Oh ok, ja, mijn man en ik zijn allebei ook wel vrij lang. Het cb heeft vorig jaar het lijntje 'doorgetrokken' en verwacht dat hij ruim 1,90 gaat worden. Maar ik had niet verwacht dat hij nu al zo groot zou zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:26 schreef Schanu het volgende:
[..]
Niks om van te schrikken toch? Elk kind volgt zijn of haar eigen lijntje. Die van mij zit zodanig ver ondergemiddeld dat het CB zich zorgen maakte, tot ze de lengtes van mij en de donor in een grafiekje zette en concludeerden dat ze opzich prima zit. Ik ken genoeg peuters die 1 of zelfs 2 koppen groter dan haar zijn, het verschilt nog zo enorm op die leeftijd. De één groeit gewoon net wat eerder/sneller/meer dan de ander
Dat hoop ik dan maar, ik blijf maar kleren en schoenen kopen voor hem..quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:26 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet schrikken, valt nog gewoon binnen normaal. Geen kleintje maar ze groeien steeds minder hard.
Even teruggezocht en L was met 2,5jaar 98cm. Hij leeft ook op grote voet alleen de kilo's die willen bij hem niet blijven plakken.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:37 schreef taxibabe het volgende:
Dat hoop ik dan maar, ik blijf maar kleren en schoenen kopen voor hem..
Nee zeggen hoort erbij. Betekent dat hij zich normaal ontwikkeld gelukkig. Maakt het niet makkelijker en minder frustrerend. Ik probeer me aan een soort 80/20 regel te houden. 80% van onze interacties gaan over gezellige dingen en spelletjes, 20% zijn dingen die moeten gebeuren of niet mogen/kunnen. Dat betekent dat ik veel dingen laat voor wat het is. Geen jas aan? Niet mijn probleem, ik heb het niet koud. Niet willen eten? Oké, jouw honger.quote:Op woensdag 23 maart 2022 00:38 schreef einzeinz het volgende:
Mijn peuter is 2 jaar en heeft echt een erg eigen willetje.
Hij zegt op alles 'neen' wat hoort en zegt op alles 'ja' wat hij leuk vind. Hij begrijpt ook daadwerkelijk wat we zeggen.
Als het 'neen' is het echt wel 'neen' voor hem!
Hoe krijgen we dit er uit? Hij kan iets enorm lang volhouden en als wij standvastig blijven dan begint hij te slaan, schoppen, (door) bijten tot zelfs gooien met glazen en borden. Als we alles wegnemen, dan neemt hij gewoon andere decoratieve stukken uit huis en slaat hij het allemaal kapot!
We weten echt niet wat we soms met hem moeten aanvangen?
Deze vraag is wellicht ook onduidelijk voor een peuter. Wellicht was een formulering als 'Ga je mee met de bakfiets?' of als ja/nee niet eens een optie is: 'We gaan met de bakfiets! Wie neem je mee? Konijn of kikker?' Dat is wat ik bedoel met een klein beetje controle geven. 'Wil je deze waterfles mee in de bakfiets of die? Een appel of banaan? Laarzen of die gympen? Deze jas of die?'quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:27 schreef einzeinz het volgende:
... Maar toen ik vroeg of we met de fiets even weg zouden gaan, nam hij z'n eigen driewieler i.p.v. dat hij met de bakfiets mee wil gaan.
Benader je deze situatie met empathie? 'Ohh je wil met je eigen fiets? Ah dat is inderdaad heel leuk. Ik bedoelde de bakfiets. We gaan nu met de bakfiets en vanmiddag kunnen we met jouw fiets! Waar wil je naartoe fietsen samen vanmiddag? Het park of de speeltuin?' En als boze gevoelens blijven, blijven herhalen en de gevoelens verwelkomen. 'Ik snap dat je teleurgesteld bent, dat maakt je verdrietig/boos. Het is ook heel leuk met je eigen fiets. We gaan nu met de bakfiets.' Het is namelijk heel lastig om dwars te blijven als de ander het helemaal met je eens is en jouw perspectief begrijpt. Als hij dan toch fysiek wordt, dan zou ik fysiek ingrijpen. 'Het is oké om boos te zijn, het is niet oké om te slaan/schoppen/bijten. Ik laat je me niet schoppen. Ik ga je op de bank neerzetten om mezelf veilig te houden/ik hou je handen vast om mezelf veilig te houden.' En dan is het een kwestie van gevoelens valideren, jezelf veilig houden en de meltdown samen uitzitten. En kalm blijven. Als je zelf de kalmte verliest, kun je hem onmogelijk helpen om weer te kalmeren. Het helpt mij in die momenten altijd om me te herinneren dat ze niet moeilijk doet maar het moeilijk heeft. Het is niet persoonlijk. Het kleine 2/3 jarige breintje is over de zeik en heeft jou kalmte nodig om weer te kalmeren.quote:De bakfiets zou en ging hij niet in gaan. Hij is kwaad geworden en dan vervalt hij terug in bijten, krabben, slaan, ... ik zei ook van 'Ik vind het niet leuk dat je mij pijn doet'.
Ik snap dat dit echt heel erg vervelend is. Schade aan spullen, zeker dure spullen en spullen die net nieuw zijn, zijn echt balen. Alleen heeft hij dat besef helemaal niet natuurlijk. En doet hij dat niet met extra opzet.quote:Komt hij ineens met zijn eigen fiets af en knalt hem keihard tegen de deur. Heb nu schade aan mijn nieuwe deuren (5 maanden oud).
Afleiden zou ik niet doen. Wat je wil bereiken is dat hij uiteindelijk leert om zijn emoties te benoemen, te voelen en te reguleren. Dat doe je nu samen en hopelijk doet hij dat als volwassen vent zelf. En de enige weg is om bovenstaande stappen te doorlopen. En dat is in het begin veel werk, maar ik heb ondertussen een bijna 3-jarige die uit zichzelf de keuken in komt en tegen me zegt: 'Ik ben boos! Ik heb een knuffel nodig!'quote:Dan gaf ik hem water en een koek om hem af te leiden en hem in de bakfiets te zetten. Knalt meneer die beker water los mijn gezicht in. Roep ik op hem waarom dat nu weer nodig was... Zit hij er gewoon mee te lachen!
Bedankt hiervoorquote:Op vrijdag 25 maart 2022 00:08 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Deze vraag is wellicht ook onduidelijk voor een peuter. Wellicht was een formulering als 'Ga je mee met de bakfiets?' of als ja/nee niet eens een optie is: 'We gaan met de bakfiets! Wie neem je mee? Konijn of kikker?' Dat is wat ik bedoel met een klein beetje controle geven. 'Wil je deze waterfles mee in de bakfiets of die? Een appel of banaan? Laarzen of die gympen? Deze jas of die?'
[..]
Benader je deze situatie met empathie? 'Ohh je wil met je eigen fiets? Ah dat is inderdaad heel leuk. Ik bedoelde de bakfiets. We gaan nu met de bakfiets en vanmiddag kunnen we met jouw fiets! Waar wil je naartoe fietsen samen vanmiddag? Het park of de speeltuin?' En als boze gevoelens blijven, blijven herhalen en de gevoelens verwelkomen. 'Ik snap dat je teleurgesteld bent, dat maakt je verdrietig/boos. Het is ook heel leuk met je eigen fiets. We gaan nu met de bakfiets.' Het is namelijk heel lastig om dwars te blijven als de ander het helemaal met je eens is en jouw perspectief begrijpt. Als hij dan toch fysiek wordt, dan zou ik fysiek ingrijpen. 'Het is oké om boos te zijn, het is niet oké om te slaan/schoppen/bijten. Ik laat je me niet schoppen. Ik ga je op de bank neerzetten om mezelf veilig te houden/ik hou je handen vast om mezelf veilig te houden.' En dan is het een kwestie van gevoelens valideren, jezelf veilig houden en de meltdown samen uitzitten. En kalm blijven. Als je zelf de kalmte verliest, kun je hem onmogelijk helpen om weer te kalmeren. Het helpt mij in die momenten altijd om me te herinneren dat ze niet moeilijk doet maar het moeilijk heeft. Het is niet persoonlijk. Het kleine 2/3 jarige breintje is over de zeik en heeft jou kalmte nodig om weer te kalmeren.
[..]
Ik snap dat dit echt heel erg vervelend is. Schade aan spullen, zeker dure spullen en spullen die net nieuw zijn, zijn echt balen. Alleen heeft hij dat besef helemaal niet natuurlijk. En doet hij dat niet met extra opzet.
[..]
Afleiden zou ik niet doen. Wat je wil bereiken is dat hij uiteindelijk leert om zijn emoties te benoemen, te voelen en te reguleren. Dat doe je nu samen en hopelijk doet hij dat als volwassen vent zelf. En de enige weg is om bovenstaande stappen te doorlopen. En dat is in het begin veel werk, maar ik heb ondertussen een bijna 3-jarige die uit zichzelf de keuken in komt en tegen me zegt: 'Ik ben boos! Ik heb een knuffel nodig!'
Waarom-vragen zijn echt heel erg moeilijk voor kleine impulsieve breintjes. Er is geen waarom. Het borrelde in hem op en hij deed het gewoon. Vervolgens heeft hij jou helemaal op de kast. En dat is heel erg stressvol voor een peuter, zoveel macht over je ouders hebben. Dus dat lachen is vrijwel zeker een onbewuste uitlaat voor nervositeit.
Ik kan je van harte de podcasts van Janet Landsbury aanraden of de peutercursus van Big Little Feelings. Dan heb je voor elk mogelijk peuter probleem een handleiding. En The Book You Wish Your Parents Had Read van Phillipa Perry.
En hey, het is heel normaal om soms in een negatieve spiraal te belanden met je peuter. Ik had laatst ook dat ik enorm met die van mij overhoop lag. Veel escalatie, negatief aandacht vragen en dat ik tegen haar heb geschreeuwd zelfs. Het gebeurd. Dat is voor mij een signaal dat er iets aan mijn kant moet veranderen. Dan grijp ik terug op de cursussen en podcasts en vind ik weer de rust in mezelf om haar de ruimte te geven voor haar emoties. Of merk ik dat we echt even quality time samen nodig hebben en neem ik een dag vrij. Of ben ik gewoon gestresst en heb echt even tijd voor mezelf nodig voor ik weer de rust voor haar heb. Maar haar negatieve gedrag is tot nog toe altijd een signaal dat er aan mijn kant iets misgaat.
Cava, hier helpt het om voor het slapen gaan de verwachtingen met haar door te spreken. 'Tijd om te slapen, niet gillen, schreeuwen en roepen, morgenochtend eten we weer, laatste knuffel en daarna doe je je oogjes dicht en ga je slapen. We gaan niet meer uit bed.' En als ze wel een avond heeft dat de drang om uit bed te komen groot is, dan ga ik op een andere kamer klaar zitten en als ik de deurklink hoor hop ik naar haar kamer en leg haar weer in bed met de boodschap 'Het is tijd om te slapen, welterusten.'
NJ wat zijn ze allebei groot! Om wat is ze gegroeid zeg. Ongelofelijk!
Zoiets geloof ik! We hebben nog 6 maanden tot ze vier jaar is.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 06:42 schreef Loj het volgende:
Huh, NJ, onze meiden schelen toch maar 3 weekjes ofzo!
Hier thuis nog niets kleuterigs hoor!
Wij waren gisteren op het Coronaspreekuur bij de huisartsOmdat Li dus nog steeds ‘s nachts koorts had. Ze heeft gelukkig (voor haar) geen oorontsteking, maar alleen een flinke verkoudheid. Dus helaas ook Li past bij haar broers met puffer. Li was trouwens echt bang voor de huisarts in haar pakje
Stickers werkten hier niet, maar mijn dochter doet alles voor chocolade. En dus werden het smarties en was ze in drie dagen droog.quote:Op zondag 27 maart 2022 13:44 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier is het echt 5 v.d. 7 dagen een droge broek, zelfs 's nachts. Maar die andere twee dagen is dan pure ellende.. Snap er niks van waarom het die dagen dan ineens niet lukt. Ook niet één ongelukje dan, maar kledingset na kledingset. Je ziet ook het zelfvertrouwen kelderen na een ongelukje. Zo sneu. Maar ja, gewoon blijven proberen en aanmoedigen. Onze toiletdeur is een en al stickers.
Jullie hadden wel een fysieke afspraak dus. Ik heb het vanochtend telefonisch moeten doen. Hadden van te voren een link gekregen naar de uit te voeren testjes/vaardigheden.quote:Op maandag 28 maart 2022 15:21 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag hadden we een afspraak bij het consultatiebureau. Stats met 2,11 jaar: 93cm en 12,6kg. Qua lengte volgt ze haar eigen lijn, gewicht buigt helaas wat af. De arts zei dat het niet heel gek/ zorgelijk is, aangezien ze mijn genen heeft en ik ook eenmaal slank/ klein ben.
Verder deed ze alle oefeningen perfect. Na afloop mocht ze een kleurplaat en bellenblaas uitkiezen, dus zij blij en ik ook blij
Wat gek dat het telefonisch moest bij jullie. Misschien speelt je woonplaats ook nog een rol. Ik kan me voorstellen dat als je in een kleine deelgemeente woont, je sneller langs kan komen dan wanneer je in het centrum woont?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 21:13 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Jullie hadden wel een fysieke afspraak dus. Ik heb het vanochtend telefonisch moeten doen. Hadden van te voren een link gekregen naar de uit te voeren testjes/vaardigheden.
Nu gaat het hier allemaal prima, maar de volgende afspraak is over meer dan een jaar, dan hebben ze haar eigenlijk heel lang niet gezien.
(Overigens hadden ze van te voren niet geverifieerd welk nummer ze op moesten bellen, die van mij of mijn partner. Had gauw via de chat doorgegeven dat ze mij moesten bellen, maar vrees dat ze dat sowieso hadden gedaan omdat de moeder toch meestal de default keuze is.
Ik had daar eigenlijk nog iets van/over willen zeggen, maar was zo'n lieve verpleegkundige, toch maar niet gedaan)
Gefeliciteerd!quote:
Wat is daar bijzonder aan dan?quote:Op woensdag 30 maart 2022 20:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
CB zijn wij in februari geweest. Anna moest sowieso, dus kleine moeite om hem mee te nemen. Maar ik vind het altijd een beetje bijzonder, de vraag wanneer wij weer willen. We mochten met Bas ook terugkomen met 3 jaar 9 maand. Dat is in maart 2023.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 22:17 schreef taxibabe het volgende:
Wat is het rustig hier!
Met mijn kereltje gaat het eigenlijk hartstikke goed, ik zet hem nu al een tijdje 2x per dag na het eten op de wc en hij plast bijna direct en de laatste week poept hij ook elke keer. Bij het doortrekken zegt hij dan 'dag dag bah'Hij geeft zelf nog niet aan dat hij naar de wc moet, maar dat komt ook vast vanzelf wel.
Op de psz is het een compleet ander kind, hij zegt geen woord en is vooral aan het observeren.Maar hij vraagt bijna elke dag wel of hij naar 'school' mag naar de kindjes en als wij hem wegbrengen dan stuurt hij ons gewoon weg. Dus ik heb niet het idee dat hij het daar niet leuk vind. Over 2 weken gaat hij 2 x in de week dus ik hoop dat het dan sneller beter gaat.
Gisteren was hij weer eens gekke bekken aan het trekkenHij gaat ook niet vanaf het begin naar de opvang toch? Bij onze intake van het kdv gaven ze destijds aan dat kindjes die later beginnen en/of maar 1 dag gaan moeilijker wennen in zo'n grote groep dan kinderen die meer dagen gaan of er al vanaf het begin op de opvang zijn. Kost gewoon wat meer tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).quote:Op maandag 11 april 2022 17:24 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, onze dochter heeft al sinds donderdagavond hoge koorts. Hoogste was 40.3, doorsnee is 39,7 zo ongeveer. We geven haar Sinaspril 120mg, en dat maakt een verschil van dag en nacht, maar we zijn vanochtend bij de huisarts geweest.
Het zou een blaasontsteking kunnen zijn, maar ze geeft aan dat ze nergens pijn heeft. Dat kan waar zijn, maar kan ook niet waar zijn. Hoe dan ook, ik maak me zorgen. Als het woensdag niet beter is moeten we terug.
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.quote:Op maandag 11 april 2022 19:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).
Dreumes heeft vorige week 3 volle dagen vrij hoge koorts gehad. Dag erna allemaal vlekjes, was zesde ziekte.
Hopelijk is het snel voorbij, sterkte!
Nee precies, ik snap je!quote:Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Nee, klopt. De psz was voor hem voor het eerst met zoveel kindjes. Dus ik had ook wel ergens verwacht dat hij een beetje afwachtend zou zijn, maar zo erg als de leidsters aangeven had ik niet verwacht. Hij gaat er nu 1,5 maand naar toe en er is lichte verbetering. Hopelijk gaat het snel beter als hij 2x per week gaat.quote:Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef June. het volgende:
[..]
Hij gaat ook niet vanaf het begin naar de opvang toch? Bij onze intake van het kdv gaven ze destijds aan dat kindjes die later beginnen en/of maar 1 dag gaan moeilijker wennen in zo'n grote groep dan kinderen die meer dagen gaan of er al vanaf het begin op de opvang zijn. Kost gewoon wat meer tijd.
Zo staan wij er ook in hoor. Toen hij corona had met ruim 39 graden koorts heeft hij ook 120 mg gekregen. Puur zodat hij zich er wat prettiger bij voelde.quote:Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Ik heb geen idee. Het rare is dat ze met zo'n tabletje van 120mg gewoon niet ziek lijkt (al is ze dat dan nog steeds wel uiteraard), zo'n verschil maakt het. De huisarts dacht dat het ook een blaasontsteking kon zijn, maar onze dochter wil absoluut niet op een potje plassen en dus is het ook heel lastig om iets op te vangen, dus dat weten we (nog) niet.quote:Op maandag 11 april 2022 20:14 schreef Elleska het volgende:
Voor de dosis even goed op de verpakking kijken want de dosis van een zetpil is hoger dan kauwtablet of vloeibaar.
L mag van de zetpil 240mg en van een kauwtablet 120mg.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid CoolGuy. Kinderziektes gaan weer flink rond, de afgelopen 2 jaar was dat veel minder dus misschien zijn we het als ouders minder gewend dat peuters regelmatig ziek zijn?
Nee spugen is hier dan weer niet. Sinds vandaag begint ze echter ook flink te hoesten.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:31 schreef Schanu het volgende:
@:CoolGuy, hier ook een peuter die al dagen achtereen aanhoudend koorts heeft. Kwam vanuit het niets, de 1e dag met flink spugen erbij maar nu lijkt ze helemaal in orde terwijl die koorts dus aanhoudt.
Er gaat veel rond op dit moment, hoor ook bij collega's dat er veel zieke kinderen zijn en laatst ook de 1 na de ander uit de klas van mijn kleuter.
Hopelijk knapt je dochter snel weer op!
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.quote:Op dinsdag 12 april 2022 19:17 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe lang heeft jouw peuter al koorts dan?
Vanochtend was het hier 38.8. Dat is beter dan de 39.4 en 39.7 die het de eerdere dagen waren direct na het wakker worden 's ochtends, maar ik weet niet of het een toeval was. Ze hoest sinds gisteren ook heel veel. Dat was tot gisteren gewoon alleen een kuchje.quote:Op woensdag 13 april 2022 13:39 schreef Schanu het volgende:
[..]
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.
@:Ynske, wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen in zijn eigen bed!![]()
Hier hebben we de wendagen voor op school doorgekregen voor eind mei. Ik hoor al bijna een jaar van Vlokje dat ze naar school wil maar nu het definitief wordt krabbelt ze opeens terugHopelijk trekt het weer bij als het eenmaal zo ver is.
Hoe gaat het nu?quote:Op donderdag 14 april 2022 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik ben uiteindelijk in slaap gevallen, ik heb mijn vrouw niet thuis horen komen. Onze dochter stond vanochtend aan ons bed en zei vrolijk 'hoi papa'. Toen ik haar temperatuur nam was die 36.7. Inmiddels is die 37.4, maar dit is de eerste keer sinds vorige week donderdagavond dat de temperatuur onder de 38 is geweest is uberhaupt, en als het al laag was kwam het door de sinaspril.
Nu is het dus zonder sinaspril, want die heb ik gisteravond nog gegeven toen het weer 39.4 was.
Sinds afgelopen donderdag dat ze wakker werd met 36.7 is de koorts weg gebleven. De week daarvoor op donderdagavond is het begonnen waar ze direct 39.4 had.quote:
Ik ben geweest toen ze een jaar of 3, 3+ was. Dacht vorige zomer, dus net drie. Dat ging verrassend goed!quote:Op donderdag 21 april 2022 21:35 schreef CaVaBien het volgende:
Ik wil binnenkort graag een keer naar de (kleuter)bios met mijn 3-jarige, maar ik vraag me af of ze nog niet te jong is. Ze kan goed stilzitten en rustig een film afkijken. Thuis kijkt ze bijvoorbeeld ook de film van woezel en pip af, maar de bios is natuurlijk een andere ervaring.
Vanaf hoe oud zijn jullie naar de bios gegaan met de kindjes? En vinden jullie net 3 jaar niet te jong voor de bios?
Wat naar @Peejtur .. Kan me voorstellen dat het je niet koud laat.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:50 schreef Peejtur het volgende:
Vanmorgen is er een echo gemaakt van de nek van onze dochter. En bloed afgenomen. Ze gaf geen kick. Stoere meid.
Er zit een bultje in haar nek. Ze moeten dat dus onderzoeken. Dinsdag pas uitslag. Niks aan.
Fijn zeg!quote:Op donderdag 28 april 2022 16:18 schreef Rebubbled het volgende:
Oké y'all. Lily is zindelijk. Ik heb 3 dagen vrijgenomen met haar en alles stond in het teken van deze skill leren en dat is gelukt. We zijn naar buiten geweest en ook dat ging goed. Maar hoe doe je dit nou als je naar het park, kinderboerderij, winkel, etc gaat waar geen toiletten 1 2 3 beschikbaar zijn? Sleep je dat potje overal mee naartoe?
Wij toendertijd ook hoor. Alles uit de kast getrokken, nope.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:21 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Fijn zeg!
Hier zijn we al een jaar bezig. Ze weet helemaal hoe en wat.. Maar vertikt 't gewoon.
Dat punt hebben we ook al wel gehad. Nog 3 á 4 maand, dan is ze 4 jaar.quote:Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij toendertijd ook hoor. Alles uit de kast getrokken, nope.
Toen ik op een gegeven moment met3, 5 jaar oud wéér een fikse strontluier moest verschonen werd ik het eigenlijk een beetje beuIk heb haar verteld dat het nu echt wel tijd werd om naar de wc te gaan. En ik maak geen grap, vanaf dat moment zindelijk. Overdag én in de nacht.
En een stuk goedkoper dan pathe zag ik!quote:Op vrijdag 22 april 2022 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:
De VUE heeft in elk geval ook speciale kleuter film tijden. Muziek zachter, optie tot even weglopen enzo.
Alles was goed. Het is gewoon de lymfeklier. Binnen de grens maar als het groter of harder wordt moeten we weer aan de bel trekken.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:50 schreef Peejtur het volgende:
Vanmorgen is er een echo gemaakt van de nek van onze dochter. En bloed afgenomen. Ze gaf geen kick. Stoere meid.
Er zit een bultje in haar nek. Ze moeten dat dus onderzoeken. Dinsdag pas uitslag. Niks aan.
Heeft ze tijdens de lockdown ook veel thuis moeten zitten?quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Precies 2 weken heeft het geduurd, maar daar is de koorts weer, 38,5. Hele dag niks aan de hand geweest, ze heeft gespeeld, ze heeft gedaan, en bam koorts terug. Ik maak me daar toch zorgen over, maar de huisarts blijft zeggen 'ja virusje', maar ze kan verdomme nog geen 3 weken naar de opvang gaan of ze moet weer een week thuis blijven.
ik vind dat niet normaal.
Is heel vervelend inderdaad, maar is helaas niet anders met 'opvangkinderen'. Ze steken elkaar constant aan. Dat is overigens alleen maar goed, omdat ze op die manier antistoffen aanmaken en weerstand opbouwen. Daar worden ze uiteindelijk alleen maar sterker van.quote:Op zaterdag 30 april 2022 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Precies 2 weken heeft het geduurd, maar daar is de koorts weer, 38,5. Hele dag niks aan de hand geweest, ze heeft gespeeld, ze heeft gedaan, en bam koorts terug. Ik maak me daar toch zorgen over, maar de huisarts blijft zeggen 'ja virusje', maar ze kan verdomme nog geen 3 weken naar de opvang gaan of ze moet weer een week thuis blijven.
ik vind dat niet normaal.
Nee naar opvang geweest muv de periode dat ook de opvang dicht was. Omdat ze zich niet goed voelde. Ze zei ineens ik heb het heel warm, zo voelde ze ook aan, vandaar gemeten. Maar, het is ons eerder wel opgevallen dat als ze een tijdje niet naar de opvang ging, niks aan de hand. Maar zodra ze naar opvang gaat kunnen we haar elke maand wel een keer thuis houden.quote:Op zondag 1 mei 2022 07:42 schreef June. het volgende:
[..]
Heeft ze tijdens de lockdown ook veel thuis moeten zitten?
Ik heb het idee dat het hier enorm scheelt dat draak dus wel naar de opvang mocht blijven gaan. Hij was ook om de haverklap ziek/verkouden, dat wel, maar nu heeft hij al weken niets meer gehad terwijl het gros van de kinderen allemaal snottebellen hebben.
En 38.5 is natuurlijk nog maar net aan koorts he. Waarom is er eigenlijk gemeten als ze zich goed voelde? Als draak druk speelt heeft hij ook 38.5 als hij iets te dik gekleed is![]()
Eigenlijk niet anders dan de afgelopen weken/maanden. Natuurlijk heb je de ene dag meer tijd om te herinneren/helpen dan de andere dag. En er is wel wat stress door de situatie met m'n zieke schoonmoeder, maar dat speelt nu ook al een half jaar.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:04 schreef eponine het volgende:
NJ, zijn dat dagen waarop dingen ‘anders’ zijn gegaan dan normaal? (of de dag ervoor) Of dat jullie veel stress hebben bijvoorbeeld?
Hier hadden we wat ongelukjes vlak nadat we onze kat moesten laten inslapen en daarom heel verdrietig waren…
Ja precies. Het is jammer dat ze er elke keer zo ziek van is.quote:Op zondag 1 mei 2022 09:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee naar opvang geweest muv de periode dat ook de opvang dicht was. Omdat ze zich niet goed voelde. Ze zei ineens ik heb het heel warm, zo voelde ze ook aan, vandaar gemeten. Maar, het is ons eerder wel opgevallen dat als ze een tijdje niet naar de opvang ging, niks aan de hand. Maar zodra ze naar opvang gaat kunnen we haar elke maand wel een keer thuis houden.
De opvang is voor haar maar 2x per week en dat is maandag en dinsdag, maar nu was het dus zaterdag dat ze koorts kreeg. Hoe dan ook, ze is echt vaak ziek en ik word er moedeloos van want na 2 jaar opvang mag je toch wel een keer verwachten dat het klaar is denk ik dan, maar niet dus.
Jaaaa! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 2 mei 2022 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Er was er een jarig hoera hoera.
[ afbeelding ]
Nog steeds geheel zindelijk. Komt 's nachts zelfs uit bed omdat ze moet plassen. Super irritant.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 2 mei 2022 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Er was er een jarig hoera hoera.
[ afbeelding ]
Nog steeds geheel zindelijk. Komt 's nachts zelfs uit bed omdat ze moet plassen. Super irritant.
Beterschap! Hopelijk ‘doet’ ze het op z’n peuters: ene moment heel ziek en de volgende dag niets meer aan de handquote:Op maandag 2 mei 2022 15:50 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Jaaaa! Gefeliciteerd!![]()
Wat is ze een plaatje!
--
Hier zijn we sinds zaterdagavond droog. (Overdag).
Misschien een klein beetje geholpen dat ze een hoopje ellende is, arm ding. Ze lag hier vannacht te rillen in bed, zo koud, maar voelde zó warm. Ruim boven de 40 graden koorts. Nu afwachten of het gewoon ziek is of een een of andere vlekjesziekte. Ze heeft wat uitslag (ellebogen, liezen) en een enorm rode wang, maar goed, dat kan ook warmte zijn natuurlijk. In elk geval even een pas op de plaats met het bezoeken van m'n schoonmoeder zonder afweer. Eerst afwachten of het niet iets is dat we door kunnen geven..
Juist welquote:Op woensdag 11 mei 2022 09:17 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd voor de jarigen
Vervelend zeg, dat continu ziek zijn. C. is ook steeds verkouden maar heeft nooit koorts dus mag wel naar de opvang. Maar hij slaapt er wel slecht van, al maanden. Toch binnenkort naar de kno arts (voor eventuele buisjes) dus dan vragen we daar ook even naar.
Andere vraag: moet je blauwe bessen ook snijden? Die zijn zo klein, dat vormt toch geen verstikkingsgevaar?
erwten zijn eigenlijk geen bolletje maar bestaan uit 2 halve bolletjes. dat heeft de natuur dus al voor je doormidden gesneden.quote:
Geeft dat niet nog meer vlekken? Tenminste de mijne vond het leuk om een klein besje over de bank te rollen en die had ik nog niet eens gesnedenquote:
Geen eigen ervaring maar ik hoor altijd zeer goede ervaringen over de mousse van Kidsclin (via drogist).quote:Op zondag 15 mei 2022 02:49 schreef CaVaBien het volgende:
Ik was gelukkig al voorbereid en had al een paar weken geleden verkoelende gel gekocht, aangezien de besmettingen opliepen en ik niet mis wilde grijpen, maar lijkt voorlopig nog niet echt te helpen.
Morgen maar insmeren met sudo en een zemelenbadje regelen. Iemand nog andere tips?
Geen sudo kreeg ik door, wel mentholpoeder. Dat verkoeld.quote:Op zondag 15 mei 2022 02:49 schreef CaVaBien het volgende:
Hier helaas ook een zieke peuter. Vanochtend zat ze helaas helemaal onder de vlekjes/ bultjes en heeft dus de waterpokken.
Het zat er aan te komen met de huidige besmettingen en uiteindelijk moest ze het natuurlijk een keer krijgen, maar alsnog heel vervelend en sneu.
Ik was gelukkig al voorbereid en had al een paar weken geleden verkoelende gel gekocht, aangezien de besmettingen opliepen en ik niet mis wilde grijpen, maar lijkt voorlopig nog niet echt te helpen.
Morgen maar insmeren met sudo en een zemelenbadje regelen. Iemand nog andere tips?
quote:Op woensdag 18 mei 2022 14:43 schreef taxibabe het volgende:
Pfff.. ff van me afschrijven..
Vorig jaar had Thomas al een echo van zijn hart moeten krijgen omdat de kinderarts van het cb een 'klikje' hoorde. Maar die echo ging toen niet door vanwege een spoedgeval. Vandaag alsnog die echo gehad, ze hebben dus wel wat gevonden..
Het blijkt dat hij een 2-lobbige aortaklep heeft, dit is een erfelijke aangeboren hartafwijking (dus we moeten allemaal een echo). Het lijkt an sich niet superernstig (het komt ook bij 1 op de 100 mensen voor), maar hij moet dus wel regelmatig voor controle, voor nu jaarlijks.
Ondanks dat het niet ernstig lijkt te zijn, was het wel ff schrikken net..
quote:
Tnxquote:Op woensdag 18 mei 2022 15:27 schreef B.ertha het volgende:
Oef, dat is inderdaad schrikken!! En wat stom dat een hartecho zo ontzettend lang wordt uitgesteld zeg![]()
Moet er nog iets mee, naast de controles? En waarvoor dienen de controles, kan het erger worden soms?
Hoe lang is dit al gaande? Zijn jullie niet recent verhuisd ook?quote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:25 schreef CoolGuy het volgende:
Ennnn weer ziek. Ik word er gewoon moedeloos van.
Vanochtend niks aan de hand, lachen, vrolijk, blabla. Tegen 14u even naar bed, half uur geslapen, ze wordt wakker en het is alleen maar huilen. Ze zegt nee als we vragen of ze pijn heeft maar ik geloof dat niet helemaal. Ze ligt dan zo om, dan zo om, dan op de grond, dan weer daar, zeg maar elke 10 min ofzo.
Er is iets met d'r, maar op deze manier komen we er niet achter, want ze zegt niks, en uiteraard is het weer vrijdagavond, dus dan moet je al naar de HAP etc.
Nee dat was vorig jaar augustus. Nee ze is tussen dat ziek is door gewoon vrolijk en weet ik veel wat. Maar ze kan geen 3 weken naar de opvang gaan zonder dat we dr thuis moeten houden omdat ziek.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoe lang is dit al gaande? Zijn jullie niet recent verhuisd ook?
(Ik vraag het omdat mijn zoon van destijds 2,5 precies hetzelfde gedrag vertoonde na onze verhuizing, dat zelfs ik er mee naar de dokter ging en dat doe ik niet snel, waarbij al vrij snel werd geconcludeerd dat het verhuisboosheid wasHet was ook na een paar weken over en hij heeft het nog steeds bij ingrijpende veranderingen).
Sterkte! Hopelijk zijn de virussen snel de deur uit. Het is dit voorjaar overal tamelijk extreem met ziek zijn, ik las vandaag dat gemiddeld 11% van de werknemers ziekgemeld was dit voorjaarquote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee dat was vorig jaar augustus. Nee ze is tussen dat ziek is door gewoon vrolijk en weet ik veel wat. Maar ze kan geen 3 weken naar de opvang gaan zonder dat we dr thuis moeten houden omdat ziek.
Ja, goed, maar ik heb gewoon een slecht gevoel erbij. Dat ze dan 5 min zo ligt, dan 5 min zo, dan op die zij, dan op die zij, dan op de grond, dan zo op de grond, dan weer op de bank, etc etc, dat heeft ze nooit eerder gedaan, dus dat is 'nieuw'. Dat baart me zorgen.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:18 schreef SQ het volgende:
[..]
Sterkte! Hopelijk zijn de virussen snel de deur uit. Het is dit voorjaar overal tamelijk extreem met ziek zijn, ik las vandaag dat gemiddeld 11% van de werknemers ziekgemeld was dit voorjaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |