abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204583136
NJ, zijn dat dagen waarop dingen ‘anders’ zijn gegaan dan normaal? (of de dag ervoor) Of dat jullie veel stress hebben bijvoorbeeld?

Hier hadden we wat ongelukjes vlak nadat we onze kat moesten laten inslapen en daarom heel verdrietig waren…
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 20:43:43 #252
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204591524
Precies 2 weken heeft het geduurd, maar daar is de koorts weer, 38,5. Hele dag niks aan de hand geweest, ze heeft gespeeld, ze heeft gedaan, en bam koorts terug. Ik maak me daar toch zorgen over, maar de huisarts blijft zeggen 'ja virusje', maar ze kan verdomme nog geen 3 weken naar de opvang gaan of ze moet weer een week thuis blijven.

ik vind dat niet normaal.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:40:25 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204592189
Toch is het ook herkenbaar. Onze kids pikken ook elk virusje op en zijn elke maand wel een paar dagen niet lekker. Blijkbaar zijn ze vatbaar... Balen wel, beterschap!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204593808
CoolGuy, ik snap de stress. Zeker gezien je eerdere verhaal en alle emoties die daar omheen moeten zitten voor je. Wellicht vind je er geruststelling in dat ze hier ook allebei meer ziek dan beter zijn. En soms zelfs tijdens het ene virus al een volgend virus oplopen. Ze hebben helemaal nergens nog antistoffen tegen helaas.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 1 mei 2022 @ 07:42:59 #255
208890 June.
Seriously?
pi_204595070
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Precies 2 weken heeft het geduurd, maar daar is de koorts weer, 38,5. Hele dag niks aan de hand geweest, ze heeft gespeeld, ze heeft gedaan, en bam koorts terug. Ik maak me daar toch zorgen over, maar de huisarts blijft zeggen 'ja virusje', maar ze kan verdomme nog geen 3 weken naar de opvang gaan of ze moet weer een week thuis blijven.

ik vind dat niet normaal.
Heeft ze tijdens de lockdown ook veel thuis moeten zitten?
Ik heb het idee dat het hier enorm scheelt dat draak dus wel naar de opvang mocht blijven gaan. Hij was ook om de haverklap ziek/verkouden, dat wel, maar nu heeft hij al weken niets meer gehad terwijl het gros van de kinderen allemaal snottebellen hebben.

En 38.5 is natuurlijk nog maar net aan koorts he. Waarom is er eigenlijk gemeten als ze zich goed voelde? Als draak druk speelt heeft hij ook 38.5 als hij iets te dik gekleed is ;)
Shine bright like a diamond.
pi_204595351
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Precies 2 weken heeft het geduurd, maar daar is de koorts weer, 38,5. Hele dag niks aan de hand geweest, ze heeft gespeeld, ze heeft gedaan, en bam koorts terug. Ik maak me daar toch zorgen over, maar de huisarts blijft zeggen 'ja virusje', maar ze kan verdomme nog geen 3 weken naar de opvang gaan of ze moet weer een week thuis blijven.

ik vind dat niet normaal.
Is heel vervelend inderdaad, maar is helaas niet anders met 'opvangkinderen'. Ze steken elkaar constant aan. Dat is overigens alleen maar goed, omdat ze op die manier antistoffen aanmaken en weerstand opbouwen. Daar worden ze uiteindelijk alleen maar sterker van.

Tijdens de lockdown is mijn dochter een maand niet naar de opvang gegaan en heeft letterlijk niet 1x een snotneus gehad. Opvang ging open en op de 3e dag had ze alweer een virus te pakken. Hier is ze ook vaker ziek dan beter. Tja, niets aan te doen.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 09:16:22 #257
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204595368
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 07:42 schreef June. het volgende:

[..]
Heeft ze tijdens de lockdown ook veel thuis moeten zitten?
Ik heb het idee dat het hier enorm scheelt dat draak dus wel naar de opvang mocht blijven gaan. Hij was ook om de haverklap ziek/verkouden, dat wel, maar nu heeft hij al weken niets meer gehad terwijl het gros van de kinderen allemaal snottebellen hebben.

En 38.5 is natuurlijk nog maar net aan koorts he. Waarom is er eigenlijk gemeten als ze zich goed voelde? Als draak druk speelt heeft hij ook 38.5 als hij iets te dik gekleed is ;)
Nee naar opvang geweest muv de periode dat ook de opvang dicht was. Omdat ze zich niet goed voelde. Ze zei ineens ik heb het heel warm, zo voelde ze ook aan, vandaar gemeten. Maar, het is ons eerder wel opgevallen dat als ze een tijdje niet naar de opvang ging, niks aan de hand. Maar zodra ze naar opvang gaat kunnen we haar elke maand wel een keer thuis houden.

De opvang is voor haar maar 2x per week en dat is maandag en dinsdag, maar nu was het dus zaterdag dat ze koorts kreeg. Hoe dan ook, ze is echt vaak ziek en ik word er moedeloos van want na 2 jaar opvang mag je toch wel een keer verwachten dat het klaar is denk ik dan, maar niet dus.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204596294
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:04 schreef eponine het volgende:
NJ, zijn dat dagen waarop dingen ‘anders’ zijn gegaan dan normaal? (of de dag ervoor) Of dat jullie veel stress hebben bijvoorbeeld?

Hier hadden we wat ongelukjes vlak nadat we onze kat moesten laten inslapen en daarom heel verdrietig waren…
Eigenlijk niet anders dan de afgelopen weken/maanden. Natuurlijk heb je de ene dag meer tijd om te herinneren/helpen dan de andere dag. En er is wel wat stress door de situatie met m'n zieke schoonmoeder, maar dat speelt nu ook al een half jaar.

Voor 1-2 dagen terug is ze de hele dag droog gebleven en zag ik haar echt begin van de middag voor het eerst naar de wc gaan. Heeft ze het uren en uren opgehouden kennelijk. Dus ze kan het prima. Vervolgens de dag erna weer alleen maar natte broeken.

Ze heeft ook geen zin in natte broeken, wil het liefst alleen maar luiers aan en geen onderbroek. Maar doorgronden hoe-wat-waarom lukt niet echt.
pi_204597585
Hier blijft het ook drama. Ze wil gewoon niet…

Maar langzaam begin ik wel wat stress te voelen. Ik wil haar eigenlijk voor 1 juli goed zindelijk hebben ivm de vakantie en meteen na de vakantie gaat ze naar school..
pi_204598402
Ik dacht ook steeds; gelukkig hebben we nog heeeeeel lang en anders altijd nog de zomervakantie om gewoon in blote billen naar buiten te doen.

Inmiddels komt de zomervakantie wel heel dichtbij en durf ik het ook niet op een week aan te laten komen natuurlijk. :9
pi_204601567
Wat doen jullie zoals op een zondag?

Nou ....



  zondag 1 mei 2022 @ 22:31:16 #262
208890 June.
Seriously?
pi_204603483
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee naar opvang geweest muv de periode dat ook de opvang dicht was. Omdat ze zich niet goed voelde. Ze zei ineens ik heb het heel warm, zo voelde ze ook aan, vandaar gemeten. Maar, het is ons eerder wel opgevallen dat als ze een tijdje niet naar de opvang ging, niks aan de hand. Maar zodra ze naar opvang gaat kunnen we haar elke maand wel een keer thuis houden.

De opvang is voor haar maar 2x per week en dat is maandag en dinsdag, maar nu was het dus zaterdag dat ze koorts kreeg. Hoe dan ook, ze is echt vaak ziek en ik word er moedeloos van want na 2 jaar opvang mag je toch wel een keer verwachten dat het klaar is denk ik dan, maar niet dus.
Ja precies. Het is jammer dat ze er elke keer zo ziek van is.

Hier heeft peuter soms alleen een snotneus, maar is er verder er niet ziek van. Maarja, fokwet, ik zei eerder dat hij allang niet ziek was geweest. Vandaag snotverkoudem, 38.9 en al een keer huilend wakker geworden sinds ik hem op bed heb gelegd ;( Meestal voorspelt dat weinig goeds voor de nacht :O
Shine bright like a diamond.
pi_204608259
Er was er een jarig hoera hoera.



Nog steeds geheel zindelijk. Komt 's nachts zelfs uit bed omdat ze moet plassen. Super irritant. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_204608320
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Er was er een jarig hoera hoera.

[ afbeelding ]

Nog steeds geheel zindelijk. Komt 's nachts zelfs uit bed omdat ze moet plassen. Super irritant. :')
Jaaaa! Gefeliciteerd! O+ O+ Wat is ze een plaatje!

--

Hier zijn we sinds zaterdagavond droog. (Overdag).
Misschien een klein beetje geholpen dat ze een hoopje ellende is, arm ding. Ze lag hier vannacht te rillen in bed, zo koud, maar voelde zó warm. Ruim boven de 40 graden koorts. Nu afwachten of het gewoon ziek is of een een of andere vlekjesziekte. Ze heeft wat uitslag (ellebogen, liezen) en een enorm rode wang, maar goed, dat kan ook warmte zijn natuurlijk. In elk geval even een pas op de plaats met het bezoeken van m'n schoonmoeder zonder afweer. Eerst afwachten of het niet iets is dat we door kunnen geven..
pi_204612528
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:43 schreef Rebubbled het volgende:
Er was er een jarig hoera hoera.

[ afbeelding ]

Nog steeds geheel zindelijk. Komt 's nachts zelfs uit bed omdat ze moet plassen. Super irritant. :')
Gefeliciteerd!

En herkenbaar van het ‘s nachts plassen :P dat lukt dan ook ineens niet alleen. Nee, dat moet met een luide ‘MAMA, IK MOET PLASSEN! GA JE MEE????’ :')

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:50 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Jaaaa! Gefeliciteerd! O+ O+ Wat is ze een plaatje!

--

Hier zijn we sinds zaterdagavond droog. (Overdag).
Misschien een klein beetje geholpen dat ze een hoopje ellende is, arm ding. Ze lag hier vannacht te rillen in bed, zo koud, maar voelde zó warm. Ruim boven de 40 graden koorts. Nu afwachten of het gewoon ziek is of een een of andere vlekjesziekte. Ze heeft wat uitslag (ellebogen, liezen) en een enorm rode wang, maar goed, dat kan ook warmte zijn natuurlijk. In elk geval even een pas op de plaats met het bezoeken van m'n schoonmoeder zonder afweer. Eerst afwachten of het niet iets is dat we door kunnen geven..
Beterschap! Hopelijk ‘doet’ ze het op z’n peuters: ene moment heel ziek en de volgende dag niets meer aan de hand :*
pi_204613898
Thanks @Takkie88

Helaas nog weer een nacht zoals gisteren. Hebben de nacht maar verdeeld. M'n vrouw tot 03:00, ik na 03:00. Koorts, maar gelukkig nu wel onder de 40. Maar gewoon hoopje ellende. Hoesten, keelpijn, gekke tong, uitslag. Gewoon niet happy zeg maar.

Hopelijk is het snel over. Heb voor het eerst sinds lange tijd 4 dagen vrij en dan dit. :9 Wel de tijd om te zorgen en rusten zo, maar de plannen kunnen de prullenbak in.
pi_204675464
Ook hier inmiddels een 4jarige in huis *O*
De verjaardag niet groots kunnen vieren maar met logeren en diverse uitjes is het uiteindelijk een hele feestweek geworden.
Vandaag is de vakantie dan toch echt afgelopen en is het tijd voor de basisschool :o
  maandag 9 mei 2022 @ 13:36:14 #268
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204677745
Gefeliciteerd Elleska! Mijlpaaltje :) Heeft kleuter er zin in?
pi_204701958
Gefeliciteerd voor de jarigen *O*
Vervelend zeg, dat continu ziek zijn. C. is ook steeds verkouden maar heeft nooit koorts dus mag wel naar de opvang. Maar hij slaapt er wel slecht van, al maanden. Toch binnenkort naar de kno arts (voor eventuele buisjes) dus dan vragen we daar ook even naar.

Andere vraag: moet je blauwe bessen ook snijden? Die zijn zo klein, dat vormt toch geen verstikkingsgevaar?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:48 #270
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204702748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:17 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd voor de jarigen *O*
Vervelend zeg, dat continu ziek zijn. C. is ook steeds verkouden maar heeft nooit koorts dus mag wel naar de opvang. Maar hij slaapt er wel slecht van, al maanden. Toch binnenkort naar de kno arts (voor eventuele buisjes) dus dan vragen we daar ook even naar.

Andere vraag: moet je blauwe bessen ook snijden? Die zijn zo klein, dat vormt toch geen verstikkingsgevaar?
Juist wel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204703716
Maar erwten hoeven niet :?
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:33:37 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204703811
Ik plet ze, snijd ze niet
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204704575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:25 schreef B.ertha het volgende:
Maar erwten hoeven niet :?
erwten zijn eigenlijk geen bolletje maar bestaan uit 2 halve bolletjes. dat heeft de natuur dus al voor je doormidden gesneden.
  FOK!fotograaf donderdag 12 mei 2022 @ 20:28:02 #274
148247 taxibabe
pi_204721862
Even wat alerter zijn bij (voornamelijk) waterpokken:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-bacterie~a0cdbddd/
pi_204724811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:33 schreef Tink89 het volgende:
Ik plet ze, snijd ze niet
Dat is wel slim ^O^
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:57:24 #276
208890 June.
Seriously?
pi_204725130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:33 schreef Tink89 het volgende:
Ik plet ze, snijd ze niet
Geeft dat niet nog meer vlekken? Tenminste de mijne vond het leuk om een klein besje over de bank te rollen en die had ik nog niet eens gesneden :X
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 07:57:08 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204730709
Ze eten vlekkerige dingen hier aan tafel 😇
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204731788
Ja, vlekken zijn tegenwoordig fact of life :+

Peuter is inmiddels flink ziek. Ging gisteren binnen een of twee uur van vrolijk ventje naar huilerig, moe en niks willen eten. 39,8 graden koorts, arm ding ;( Hij heeft de nacht bij ons doorgebracht en ligt nu zielig op de bank.
pi_204757778
Hier helaas ook een zieke peuter. Vanochtend zat ze helaas helemaal onder de vlekjes/ bultjes en heeft dus de waterpokken.

Het zat er aan te komen met de huidige besmettingen en uiteindelijk moest ze het natuurlijk een keer krijgen, maar alsnog heel vervelend en sneu.

Ik was gelukkig al voorbereid en had al een paar weken geleden verkoelende gel gekocht, aangezien de besmettingen opliepen en ik niet mis wilde grijpen, maar lijkt voorlopig nog niet echt te helpen.

Morgen maar insmeren met sudo en een zemelenbadje regelen. Iemand nog andere tips?
  FOK!fossiel zondag 15 mei 2022 @ 20:01:58 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204764180
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 02:49 schreef CaVaBien het volgende:

Ik was gelukkig al voorbereid en had al een paar weken geleden verkoelende gel gekocht, aangezien de besmettingen opliepen en ik niet mis wilde grijpen, maar lijkt voorlopig nog niet echt te helpen.

Morgen maar insmeren met sudo en een zemelenbadje regelen. Iemand nog andere tips?
Geen eigen ervaring maar ik hoor altijd zeer goede ervaringen over de mousse van Kidsclin (via drogist).
Chick on a mission
  zondag 15 mei 2022 @ 20:39:49 #281
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204764548
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 02:49 schreef CaVaBien het volgende:
Hier helaas ook een zieke peuter. Vanochtend zat ze helaas helemaal onder de vlekjes/ bultjes en heeft dus de waterpokken.

Het zat er aan te komen met de huidige besmettingen en uiteindelijk moest ze het natuurlijk een keer krijgen, maar alsnog heel vervelend en sneu.

Ik was gelukkig al voorbereid en had al een paar weken geleden verkoelende gel gekocht, aangezien de besmettingen opliepen en ik niet mis wilde grijpen, maar lijkt voorlopig nog niet echt te helpen.

Morgen maar insmeren met sudo en een zemelenbadje regelen. Iemand nog andere tips?
Geen sudo kreeg ik door, wel mentholpoeder. Dat verkoeld.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 15 mei 2022 @ 21:14:14 #282
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204764915
Kidsclin coolmousse is fijn, de mousse is heel zacht en luchtig zodat je pijnlijke en jeukende pokken niet hoeft aan te raken. En wat helemaal super veel verlichting geeft: na het smeren met die mousse blazen bij de ergst jeukende plekken (of ventilator op hele lage stand? :D ). En een badje met havermoutvlokken in een buideltje werkt heel goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 15-05-2022 21:51:49 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204765290
Haverzemelen toch?

Kidsclin hoor ik ook goede verhalen over. HeltiQ minder.
pi_204765515
Hier alleen havermoutvlokken (gewoon 't goedkoopste in de supermarkt :P) in een washandje (dicht gebonden) in bad en dat werkte perfect. Ik kneep het vocht uit het buideltje en daar smeerde ik dan ook 't kind mee in. Uiteindelijk wel gewoon afspoelen met het badwater natuurlijk.
pi_204779258
Heeft er toevallig iemand een opvouwbare bolderkar? Ik ben op zoek naar aanbevelingen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 16:19:53 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_204780094
Ik aas al tijden op marktplaats naar Beachwagon bolderkarren.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_204780319
Die is wel heel chic!
pi_204786975
Geen goed idee, Schanu wel erg bedankt voor je antwoord

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2022 12:19:44 ]
pi_204787030
Kunnen jullie deze post aub niet quoten, dan kan ik deze verwijderen later . Valt me nu in dat ze misschien ook hier kunnen rondneuzen.
pi_204787269
Sfancta, hele lastige situatie, heeft die 4 jarige ook hulp als er sprake is van meerdere stoornissen (ervan uitgaande dat dit dan ook bekend is en niet alleen jouw invulling)? Hoe uit die agressiviteit zich naar de baby toe en waarom maken de ouders zich hier geen zorgen over? Hoe wordt en dan ingegrepen als kleuter zich agressief opstelt richting de baby?
Het is maar 1 kant van het verhaal, summier ook, die hier wordt gedeeld, ik vind het persoonlijk erg lastig om daar iets over te zeggen. Misschien doen de ouders veel meer om het gedrag te voorkomen dan wat jij ziet bijvoorbeeld, of valt het gedrag best mee. Als er sprake is van een stoornis, kan het ook nog eens gaan om gedrag dat niet zomaar kan veranderen omdat de kleuter reageert vanuit instinct en hoe het werk in zijn hoofd. Ik heb zelf een kleuter met een stoornis en ik zou er echt niet op zitten te wachten als een vriend zorgen zou gaan uiten, maar ik beredeneer dit vanuit mijn eigen situatie waarin wij er alles aan doen om het thuis op rolletjes te laten lopen en wij hier ook hulp voor krijgen vanuit psycholoog en psychiater. Als in jouw situatie de ouders echt doof en blind zijn en er wordt op een enkele wijze ingegrepen terwijl het wel ernstig gedrag is, dan kan een gesprek juist wel op z'n plaats zijn misschien, afhankelijk van de insteek natuurlijk (niet aanvallend, maar wel ondersteunend).

B.ertha, wij hadden de Jipfish bolderkar, echt een fantastisch ding. Niet opvouwbaar want van hout, wel inklapbaar en met luchtbanden. Hij was super wenkbaar en stabiel, trok licht en eenvoudig, en ook een mooi design.

Mijn peuter heeft vandaag haar 1e wendag op school, ze had er zoveel zin in dat ze een uur voordat ze weg hoefde al klaar stond met tas en al O+ Over 2 weken wordt ze gewoon alweer 4 O+
  FOK!fotograaf woensdag 18 mei 2022 @ 14:43:59 #291
148247 taxibabe
pi_204789045
Pfff.. ff van me afschrijven..
Vorig jaar had Thomas al een echo van zijn hart moeten krijgen omdat de kinderarts van het cb een 'klikje' hoorde. Maar die echo ging toen niet door vanwege een spoedgeval. Vandaag alsnog die echo gehad, ze hebben dus wel wat gevonden..
Het blijkt dat hij een 2-lobbige aortaklep heeft, dit is een erfelijke aangeboren hartafwijking (dus we moeten allemaal een echo). Het lijkt an sich niet superernstig (het komt ook bij 1 op de 100 mensen voor), maar hij moet dus wel regelmatig voor controle, voor nu jaarlijks.

Ondanks dat het niet ernstig lijkt te zijn, was het wel ff schrikken net.. :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 mei 2022 @ 15:18:51 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204789415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:43 schreef taxibabe het volgende:
Pfff.. ff van me afschrijven..
Vorig jaar had Thomas al een echo van zijn hart moeten krijgen omdat de kinderarts van het cb een 'klikje' hoorde. Maar die echo ging toen niet door vanwege een spoedgeval. Vandaag alsnog die echo gehad, ze hebben dus wel wat gevonden..
Het blijkt dat hij een 2-lobbige aortaklep heeft, dit is een erfelijke aangeboren hartafwijking (dus we moeten allemaal een echo). Het lijkt an sich niet superernstig (het komt ook bij 1 op de 100 mensen voor), maar hij moet dus wel regelmatig voor controle, voor nu jaarlijks.

Ondanks dat het niet ernstig lijkt te zijn, was het wel ff schrikken net.. :@
:*

Toch schrikken hoor
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204789467
Oef, dat is inderdaad schrikken!! En wat stom dat een hartecho zo ontzettend lang wordt uitgesteld zeg :{
Moet er nog iets mee, naast de controles? En waarvoor dienen de controles, kan het erger worden soms?
  FOK!fotograaf woensdag 18 mei 2022 @ 15:41:24 #294
148247 taxibabe
pi_204789651
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:18 schreef Ynske het volgende:

[..]
:*

Toch schrikken hoor
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:27 schreef B.ertha het volgende:
Oef, dat is inderdaad schrikken!! En wat stom dat een hartecho zo ontzettend lang wordt uitgesteld zeg :{
Moet er nog iets mee, naast de controles? En waarvoor dienen de controles, kan het erger worden soms?
Tnx

Vooralsnog hoeven we er niks mee te doen. Die controles zijn om in de gaten te houden of er eerder dan normaal verkalking komt. Dan moet hij een nieuwe hartklep, maar zover de kindercardioloog en kinderarts konden zien qua zijn huidige hartwerking hoeven we daar ons nog geen zorgen over te maken. Grote kans is dat dat pas ruim in zijn volwassen leven is, als dat al gebeurd.
Alleen zoals bodybuilding zal hij nooit mogen doen. :')

Oh en die uitstelling: Op basis van het luisteren naar zijn hartje had de cardioloog niet eens een echo gemaakt, omdat er verder totaal geen klachten zijn, niet ziekelijk, superactief etc. Het was echt een toevalstreffer (staat ook in het linkje).
Hier wat meer info:
https://www.stjansdal.nl/folders/bicuspide-aortaklep
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 15:52:28 #295
447051 crew  Peejtur
pi_204789778
Dat kan ik mij zeker voorstellen. Succes met alles!

[ Bericht 1% gewijzigd door Peejtur op 18-05-2022 16:59:18 ]
pi_204789993
Dat klinkt wel als een geruststelling dan :)
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 18:25:45 #297
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204812771
Ennnn weer ziek. Ik word er gewoon moedeloos van.

Vanochtend niks aan de hand, lachen, vrolijk, blabla. Tegen 14u even naar bed, half uur geslapen, ze wordt wakker en het is alleen maar huilen. Ze zegt nee als we vragen of ze pijn heeft maar ik geloof dat niet helemaal. Ze ligt dan zo om, dan zo om, dan op de grond, dan weer daar, zeg maar elke 10 min ofzo.

Er is iets met d'r, maar op deze manier komen we er niet achter, want ze zegt niks, en uiteraard is het weer vrijdagavond, dus dan moet je al naar de HAP etc.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 20 mei 2022 @ 18:44:38 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_204812968
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:25 schreef CoolGuy het volgende:
Ennnn weer ziek. Ik word er gewoon moedeloos van.

Vanochtend niks aan de hand, lachen, vrolijk, blabla. Tegen 14u even naar bed, half uur geslapen, ze wordt wakker en het is alleen maar huilen. Ze zegt nee als we vragen of ze pijn heeft maar ik geloof dat niet helemaal. Ze ligt dan zo om, dan zo om, dan op de grond, dan weer daar, zeg maar elke 10 min ofzo.

Er is iets met d'r, maar op deze manier komen we er niet achter, want ze zegt niks, en uiteraard is het weer vrijdagavond, dus dan moet je al naar de HAP etc.
Hoe lang is dit al gaande? Zijn jullie niet recent verhuisd ook?

(Ik vraag het omdat mijn zoon van destijds 2,5 precies hetzelfde gedrag vertoonde na onze verhuizing, dat zelfs ik er mee naar de dokter ging en dat doe ik niet snel, waarbij al vrij snel werd geconcludeerd dat het verhuisboosheid was _O- Het was ook na een paar weken over en hij heeft het nog steeds bij ingrijpende veranderingen).
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 19:10:51 #299
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204813232
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoe lang is dit al gaande? Zijn jullie niet recent verhuisd ook?

(Ik vraag het omdat mijn zoon van destijds 2,5 precies hetzelfde gedrag vertoonde na onze verhuizing, dat zelfs ik er mee naar de dokter ging en dat doe ik niet snel, waarbij al vrij snel werd geconcludeerd dat het verhuisboosheid was _O- Het was ook na een paar weken over en hij heeft het nog steeds bij ingrijpende veranderingen).
Nee dat was vorig jaar augustus. Nee ze is tussen dat ziek is door gewoon vrolijk en weet ik veel wat. Maar ze kan geen 3 weken naar de opvang gaan zonder dat we dr thuis moeten houden omdat ziek.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 20 mei 2022 @ 19:18:11 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_204813310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 19:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee dat was vorig jaar augustus. Nee ze is tussen dat ziek is door gewoon vrolijk en weet ik veel wat. Maar ze kan geen 3 weken naar de opvang gaan zonder dat we dr thuis moeten houden omdat ziek.
Sterkte! Hopelijk zijn de virussen snel de deur uit. Het is dit voorjaar overal tamelijk extreem met ziek zijn, ik las vandaag dat gemiddeld 11% van de werknemers ziekgemeld was dit voorjaar :o
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')