Ze noemen het de 3jaar9maanden afspraak, 'nét voordat ze vier jaar oud zijn' en plannen die met 3,5 jaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:02 schreef taxibabe het volgende:
Wanneer ga je voor het laatst naar het cb?
Ook dat komt goed hoor.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:18 schreef taxibabe het volgende:
Tnx.. dan schrik ik wel een beetje van de stats..![]()
Die zoon van mij is nog geen 2,5 jaar, maar is al 96,5 cm en 18,5 kilo, met schoenmaat 27/28..
Niks om van te schrikken toch? Elk kind volgt zijn of haar eigen lijntje. Die van mij zit zodanig ver ondergemiddeld dat het CB zich zorgen maakte, tot ze de lengtes van mij en de donor in een grafiekje zette en concludeerden dat ze opzich prima zit. Ik ken genoeg peuters die 1 of zelfs 2 koppen groter dan haar zijn, het verschilt nog zo enorm op die leeftijd. De één groeit gewoon net wat eerder/sneller/meer dan de anderquote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:18 schreef taxibabe het volgende:
Die zoon van mij is nog geen 2,5 jaar, maar is al 96,5 cm en 18,5 kilo, met schoenmaat 27/28..
Niet schrikken, valt nog gewoon binnen normaal. Geen kleintje maar ze groeien steeds minder hard.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:18 schreef taxibabe het volgende:
Oef dat is ook wel groot idd.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:24 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ook dat komt goed hoor.Mijn oudste was en is ook zo'n beer. Nu bijna 7 jaar, draagt maat 140 en fietst op een tienerfiets. Maar is gelukkig en daar draait het om.
Oh ok, ja, mijn man en ik zijn allebei ook wel vrij lang. Het cb heeft vorig jaar het lijntje 'doorgetrokken' en verwacht dat hij ruim 1,90 gaat worden. Maar ik had niet verwacht dat hij nu al zo groot zou zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:26 schreef Schanu het volgende:
[..]
Niks om van te schrikken toch? Elk kind volgt zijn of haar eigen lijntje. Die van mij zit zodanig ver ondergemiddeld dat het CB zich zorgen maakte, tot ze de lengtes van mij en de donor in een grafiekje zette en concludeerden dat ze opzich prima zit. Ik ken genoeg peuters die 1 of zelfs 2 koppen groter dan haar zijn, het verschilt nog zo enorm op die leeftijd. De één groeit gewoon net wat eerder/sneller/meer dan de ander
Dat hoop ik dan maar, ik blijf maar kleren en schoenen kopen voor hem..quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:26 schreef Elleska het volgende:
[..]
Niet schrikken, valt nog gewoon binnen normaal. Geen kleintje maar ze groeien steeds minder hard.
Even teruggezocht en L was met 2,5jaar 98cm. Hij leeft ook op grote voet alleen de kilo's die willen bij hem niet blijven plakken.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:37 schreef taxibabe het volgende:
Dat hoop ik dan maar, ik blijf maar kleren en schoenen kopen voor hem..
Nee zeggen hoort erbij. Betekent dat hij zich normaal ontwikkeld gelukkig. Maakt het niet makkelijker en minder frustrerend. Ik probeer me aan een soort 80/20 regel te houden. 80% van onze interacties gaan over gezellige dingen en spelletjes, 20% zijn dingen die moeten gebeuren of niet mogen/kunnen. Dat betekent dat ik veel dingen laat voor wat het is. Geen jas aan? Niet mijn probleem, ik heb het niet koud. Niet willen eten? Oké, jouw honger.quote:Op woensdag 23 maart 2022 00:38 schreef einzeinz het volgende:
Mijn peuter is 2 jaar en heeft echt een erg eigen willetje.
Hij zegt op alles 'neen' wat hoort en zegt op alles 'ja' wat hij leuk vind. Hij begrijpt ook daadwerkelijk wat we zeggen.
Als het 'neen' is het echt wel 'neen' voor hem!
Hoe krijgen we dit er uit? Hij kan iets enorm lang volhouden en als wij standvastig blijven dan begint hij te slaan, schoppen, (door) bijten tot zelfs gooien met glazen en borden. Als we alles wegnemen, dan neemt hij gewoon andere decoratieve stukken uit huis en slaat hij het allemaal kapot!
We weten echt niet wat we soms met hem moeten aanvangen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |