abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 19:29:10 #201
382129 crew  Donna
pi_204406417
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 17:24 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, onze dochter heeft al sinds donderdagavond hoge koorts. Hoogste was 40.3, doorsnee is 39,7 zo ongeveer. We geven haar Sinaspril 120mg, en dat maakt een verschil van dag en nacht, maar we zijn vanochtend bij de huisarts geweest.

Het zou een blaasontsteking kunnen zijn, maar ze geeft aan dat ze nergens pijn heeft. Dat kan waar zijn, maar kan ook niet waar zijn. Hoe dan ook, ik maak me zorgen. Als het woensdag niet beter is moeten we terug.
Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).
Dreumes heeft vorige week 3 volle dagen vrij hoge koorts gehad. Dag erna allemaal vlekjes, was zesde ziekte.

Hopelijk is het snel voorbij, sterkte!
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 19:33:00 #202
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204406479
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Ze mogen al 240mg toch? Misschien gaat dat nog beter (al ben ik ook wel voor uitzieken zonder paracetamol als er geen duidelijke pijn is).
Dreumes heeft vorige week 3 volle dagen vrij hoge koorts gehad. Dag erna allemaal vlekjes, was zesde ziekte.

Hopelijk is het snel voorbij, sterkte!
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 19:34:05 #203
382129 crew  Donna
pi_204406497
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat mag, maar omdat er zo'n wereld van verschil is met 120mg of zonder 120mg dachten wij, naja, waarom nog meer geven. Het onderdrukt de koorts alleen maar, maar het lost de oorzaak niet op, want koorts is een symptoom van iets, en dat iets, dat weet ik niet wat dat is, maar dat is dus wat me zorgen baart.
Nee precies, ik snap je!
Ik vond het ook heel eng, maar toen na 3 dagen ineens de vlekjes er zaten was het duidelijk. Hopelijk weet je snel meer. Of nog beter; is het heel gauw voorbij! :{w :{w
  FOK!fotograaf maandag 11 april 2022 @ 19:59:34 #204
148247 taxibabe
pi_204406879
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 13:34 schreef June. het volgende:

[..]
Hij gaat ook niet vanaf het begin naar de opvang toch? Bij onze intake van het kdv gaven ze destijds aan dat kindjes die later beginnen en/of maar 1 dag gaan moeilijker wennen in zo'n grote groep dan kinderen die meer dagen gaan of er al vanaf het begin op de opvang zijn. Kost gewoon wat meer tijd.
Nee, klopt. De psz was voor hem voor het eerst met zoveel kindjes. Dus ik had ook wel ergens verwacht dat hij een beetje afwachtend zou zijn, maar zo erg als de leidsters aangeven had ik niet verwacht. Hij gaat er nu 1,5 maand naar toe en er is lichte verbetering. Hopelijk gaat het snel beter als hij 2x per week gaat.

quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 19:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zo staan wij er ook in hoor. Toen hij corona had met ruim 39 graden koorts heeft hij ook 120 mg gekregen. Puur zodat hij zich er wat prettiger bij voelde.
Sterkte!
pi_204407097
Voor de dosis even goed op de verpakking kijken want de dosis van een zetpil is hoger dan kauwtablet of vloeibaar.
L mag van de zetpil 240mg en van een kauwtablet 120mg.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid CoolGuy. Kinderziektes gaan weer flink rond, de afgelopen 2 jaar was dat veel minder dus misschien zijn we het als ouders minder gewend dat peuters regelmatig ziek zijn?
  Moderator maandag 11 april 2022 @ 20:22:25 #206
16180 crew  CoolGuy
pi_204407211
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 20:14 schreef Elleska het volgende:
Voor de dosis even goed op de verpakking kijken want de dosis van een zetpil is hoger dan kauwtablet of vloeibaar.
L mag van de zetpil 240mg en van een kauwtablet 120mg.

Hopelijk heb je snel duidelijkheid CoolGuy. Kinderziektes gaan weer flink rond, de afgelopen 2 jaar was dat veel minder dus misschien zijn we het als ouders minder gewend dat peuters regelmatig ziek zijn?
Ik heb geen idee. Het rare is dat ze met zo'n tabletje van 120mg gewoon niet ziek lijkt (al is ze dat dan nog steeds wel uiteraard), zo'n verschil maakt het. De huisarts dacht dat het ook een blaasontsteking kon zijn, maar onze dochter wil absoluut niet op een potje plassen en dus is het ook heel lastig om iets op te vangen, dus dat weten we (nog) niet.

Van de andere kant, ze klaagt niet over pijn, ze zegt ook niet dat ze pijn of wat dan ook heeft, maar is wel huilerig op het moment dat het tabletje is uitgewerkt, en dat kan dus niet blijven duren, want er moet een oorzaak zijn.
pi_204407285
Van alleen die koorts kan ze zich al flink naar voelen. Dat kan door een heel simpel virusje worden veroorzaakt waar wij al lang geen last meer van hebben maar waar peuters nog geen weerstand tegen hebben opgebouwd.
Kinderen en koorts is sowieso iets raars. Savonds plotseling hoge koorts, overdag helemaal niets aan de hand om de volgende avond weer koorts te hebben is schijnbaar typisch iets voor peuters/kleuters.
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 17:40:22 #208
16180 crew  CoolGuy
pi_204414824
nou ja, maar ze heeft dit al sinds afgelopen donderdagavond. Ook zo hoog, dus steeds tegen die 40 aan, 1x er overheen.

Met Sinaspril is het ineens een ander kind. We zouden eigenlijk morgen weer naar de huisarts maar vanochtend al geweest. Test gedaan door bloed af te nemen via een prikje in de vinger, om ontstekingswaarden te meten. De huisarts zei als het rond de 70 is heeft het zin om antibiotica te nemen, bij 35 bv niet.

Komt er uit de test 12. Dus antibiotica heeft geen zin want geen ontsteking blijkbaar, of tenminste, ik ben geen dokter maar dat concludeer ik dan. Nou, voor het slapen gaan vanmiddag 37.4 maar dat was met 2 sinaspril. Ze wordt net wakker, en weer 39,4.

Ik maak me daar toch zorgen over dat dat zo lang zo hoog aanhoudt. Ik weet ook verder geen virus waarbij dat zo lang zo hoog is. Je zou verwachten dat het op een gegeven moment weer wat afneemt uit zichzelf, maar dat is dus niet zo.
pi_204415235
@CoolGuy, hier ook een peuter die al dagen achtereen aanhoudend koorts heeft. Kwam vanuit het niets, de 1e dag met flink spugen erbij maar nu lijkt ze helemaal in orde terwijl die koorts dus aanhoudt.

Er gaat veel rond op dit moment, hoor ook bij collega's dat er veel zieke kinderen zijn en laatst ook de 1 na de ander uit de klas van mijn kleuter.

Hopelijk knapt je dochter snel weer op!
  Moderator dinsdag 12 april 2022 @ 19:17:43 #210
16180 crew  CoolGuy
pi_204415759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 18:31 schreef Schanu het volgende:
@:CoolGuy, hier ook een peuter die al dagen achtereen aanhoudend koorts heeft. Kwam vanuit het niets, de 1e dag met flink spugen erbij maar nu lijkt ze helemaal in orde terwijl die koorts dus aanhoudt.

Er gaat veel rond op dit moment, hoor ook bij collega's dat er veel zieke kinderen zijn en laatst ook de 1 na de ander uit de klas van mijn kleuter.

Hopelijk knapt je dochter snel weer op!
Nee spugen is hier dan weer niet. Sinds vandaag begint ze echter ook flink te hoesten.

Nou dat 'lijkt in orde' is hier dus ook, zolang er dus sinaspril in gaat. Maar das ook geen oplossing natuurlijk. Zonder sinaspril ligt ze als een dood vogeltje te kijken en is dan uiteraard hangerig en huilerig. Nu met dat hoesten erbij denk ik dat morgen een hele vervelende dag gaat worden.

Hoe lang heeft jouw peuter al koorts dan?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 13 april 2022 @ 08:15:51 #211
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204420985
We waren door de lattenbodem van het ledikant gevallen, dus er moest een nieuw bedje komen. Gister geleverd, en ons vriendje heeft zo lekker geslapen in zijn nieuwe bedje met een dekbed. #trots
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_204423664
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 19:17 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe lang heeft jouw peuter al koorts dan?
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.

@Ynske, wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen in zijn eigen bed! O+

Hier hebben we de wendagen voor op school doorgekregen voor eind mei. Ik hoor al bijna een jaar van Vlokje dat ze naar school wil maar nu het definitief wordt krabbelt ze opeens terug :') Hopelijk trekt het weer bij als het eenmaal zo ver is.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 13:42:26 #213
16180 crew  CoolGuy
pi_204423689
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 13:39 schreef Schanu het volgende:

[..]
Vanaf vrijdagavond, maar vanmorgen begon ze op 38 dus hier gaat het de goede kant op.

@:Ynske, wat fijn dat hij zo goed heeft geslapen in zijn eigen bed! O+

Hier hebben we de wendagen voor op school doorgekregen voor eind mei. Ik hoor al bijna een jaar van Vlokje dat ze naar school wil maar nu het definitief wordt krabbelt ze opeens terug :') Hopelijk trekt het weer bij als het eenmaal zo ver is.
Vanochtend was het hier 38.8. Dat is beter dan de 39.4 en 39.7 die het de eerdere dagen waren direct na het wakker worden 's ochtends, maar ik weet niet of het een toeval was. Ze hoest sinds gisteren ook heel veel. Dat was tot gisteren gewoon alleen een kuchje.

Uit haar urine bleek in ieder geval geen blaasontsteking, maar dat had me ook raar geleken daar haar bloedwaarde gisteren ook goed was, die was hoger geweest bij een ontsteking. Verder maar afwachten, want om alles huilt ze nu.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 21:39:02 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_204428559
En we zijn terug bij 39+ en nu heb ik een ik denk een paniek aanval want je gaat googlen en koorts is ook en belangrijk symptoom bij kanker en in 2005 had ik gelijk bij mijn vader en ik ben nu dus bang weer gelijk te hebben en mijn dochter ligt boven in bed en mijn veouw is er niet en ik weet het gewoon zeker terwijl ik dat niet zeker kan weten maar ik blijf maar malen en ik kan niet stoppen
pi_204428976
@CoolGuy diep ademhalen. Er zijn duizend meer onschuldige oorzaken voor koorts, zeker in die kleintjes. De kans op kanker is nihil. Bel anders de huisartsenpost voor overleg - als je zo in je eentje maalt heb je iemand nodig om je eruit te halen.

Het komt goed, heus.
pi_204430225
Coolguy, al wat rustiger inmiddels? Hopelijk is je vrouw nu thuis.

Kinderen kunnen om allerlei redenen koorts hebben en het kan ook wel even duren voor het over gaat. Ik snap dat je je zorgen maakt; deel dat met de huisarts (ook je ervaring met je vader), misschien kan er dan nog wat grondiger gekeken worden of kun je op een andere manier gerust gesteld worden.
  Moderator donderdag 14 april 2022 @ 10:01:22 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_204431685
Ja, ik ben uiteindelijk in slaap gevallen, ik heb mijn vrouw niet thuis horen komen. Onze dochter stond vanochtend aan ons bed en zei vrolijk 'hoi papa'. Toen ik haar temperatuur nam was die 36.7. Inmiddels is die 37.4, maar dit is de eerste keer sinds vorige week donderdagavond dat de temperatuur onder de 38 is geweest is uberhaupt, en als het al laag was kwam het door de sinaspril.

Nu is het dus zonder sinaspril, want die heb ik gisteravond nog gegeven toen het weer 39.4 was.
  donderdag 14 april 2022 @ 10:54:23 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204432006
Tip: minder meten. 1x in de ochtend en 1x in de avond en eventueel extra voor overleg of bij zorgen - ik realiseer me dat je hier weinig aan hebt als je je continu zorgen maakt. Maar je wint zo weinig met steeds meten.

Fijn dat het beter gaat!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204463849
Pasen + zon = gelukkige kinderen. :9
Even foto's spammen. *)

pi_204467465
Zulke leuke knappe kinderen NJ! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_204477514
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 18:45 schreef Rebubbled het volgende:
Zulke leuke knappe kinderen NJ! O+
O+
Ik mis jouw foto's hier tegenwoordig wel 'n beetje! Gelukkig zijn er andere mediums wel ook. :D :9
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 13:22:22 #222
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204481323
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2022 10:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, ik ben uiteindelijk in slaap gevallen, ik heb mijn vrouw niet thuis horen komen. Onze dochter stond vanochtend aan ons bed en zei vrolijk 'hoi papa'. Toen ik haar temperatuur nam was die 36.7. Inmiddels is die 37.4, maar dit is de eerste keer sinds vorige week donderdagavond dat de temperatuur onder de 38 is geweest is uberhaupt, en als het al laag was kwam het door de sinaspril.

Nu is het dus zonder sinaspril, want die heb ik gisteravond nog gegeven toen het weer 39.4 was.
Hoe gaat het nu?
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator dinsdag 19 april 2022 @ 16:16:32 #223
16180 crew  CoolGuy
pi_204482614
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2022 13:22 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Hoe gaat het nu?
Sinds afgelopen donderdag dat ze wakker werd met 36.7 is de koorts weg gebleven. De week daarvoor op donderdagavond is het begonnen waar ze direct 39.4 had.

Ze hoest nog een beetje, maar dat hoesten was niet meer dan een kuchje vanaf de donderdag dat het begon tot dinsdagavond. Op woensdag heeft ze zich een ongeluk gehoest, en op donderdag was de koorts weg en het hoesten weer minimaal.

Ik vind het maar een raar verloop. Dit was het langste dat ze koorts heeft gehad die zó lang stabiel hoog bleef. Het gaat nu weer goed met haar.
pi_204502555
Ik wil binnenkort graag een keer naar de (kleuter)bios met mijn 3-jarige, maar ik vraag me af of ze nog niet te jong is. Ze kan goed stilzitten en rustig een film afkijken. Thuis kijkt ze bijvoorbeeld ook de film van woezel en pip af, maar de bios is natuurlijk een andere ervaring.

Vanaf hoe oud zijn jullie naar de bios gegaan met de kindjes? En vinden jullie net 3 jaar niet te jong voor de bios?
pi_204502866
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2022 21:35 schreef CaVaBien het volgende:
Ik wil binnenkort graag een keer naar de (kleuter)bios met mijn 3-jarige, maar ik vraag me af of ze nog niet te jong is. Ze kan goed stilzitten en rustig een film afkijken. Thuis kijkt ze bijvoorbeeld ook de film van woezel en pip af, maar de bios is natuurlijk een andere ervaring.

Vanaf hoe oud zijn jullie naar de bios gegaan met de kindjes? En vinden jullie net 3 jaar niet te jong voor de bios?
Ik ben geweest toen ze een jaar of 3, 3+ was. Dacht vorige zomer, dus net drie. Dat ging verrassend goed!
  donderdag 21 april 2022 @ 23:11:10 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_204503179
Koert wordt over een paar weken 3 en die kan thuis ongeveer een halve film kijken, als het een favoriet van hem is :+
Liedjes op youtube kan hij langer kijken.
Ik denk dat het per kind verschilt en dat ik het niet aan zou durven met de mijne, maar als de jouwe thuis al blijft zitten voor een film denk ik dat het wel kan. In het ergste geval ga je eerder weg, ook niet erg, toch?
  donderdag 21 april 2022 @ 23:15:55 #227
346653 Ceviche
pi_204503226
Koert is nog steeds druk aan het oefenen met praten, hij zit nu op het minimale niveau wat een kind van zijn leeftijd moet kunnen. Maar sinds een week zie ik echt sprongen, ineens woorden gebruiken die hij eerst maar niet op leek te pikken, ons goed terug herhalen als wij hem corrigeren, en hij zegt gewoon leuke dingen.
Vandaag met hem naar de stad geweest, hij zegt altijd iedereen gedag, maar nu roept hij dus ook keihard 'DOEGIES' als we een winkel uitgaan :')
Doegies, waar haalt hij dat vandaan :')
  Moderator vrijdag 22 april 2022 @ 13:50:09 #228
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204506580
Vanmorgen is er een echo gemaakt van de nek van onze dochter. En bloed afgenomen. Ze gaf geen kick. Stoere meid.

Er zit een bultje in haar nek. Ze moeten dat dus onderzoeken. Dinsdag pas uitslag. Niks aan.
pi_204511106
De VUE heeft in elk geval ook speciale kleuter film tijden. Muziek zachter, optie tot even weglopen enzo.
pi_204511113
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:50 schreef Peejtur het volgende:
Vanmorgen is er een echo gemaakt van de nek van onze dochter. En bloed afgenomen. Ze gaf geen kick. Stoere meid.

Er zit een bultje in haar nek. Ze moeten dat dus onderzoeken. Dinsdag pas uitslag. Niks aan.
Wat naar @Peejtur .. Kan me voorstellen dat het je niet koud laat.
pi_204565945
Oké y'all. Lily is zindelijk. Ik heb 3 dagen vrijgenomen met haar en alles stond in het teken van deze skill leren en dat is gelukt. We zijn naar buiten geweest en ook dat ging goed. Maar hoe doe je dit nou als je naar het park, kinderboerderij, winkel, etc gaat waar geen toiletten 1 2 3 beschikbaar zijn? Sleep je dat potje overal mee naartoe? :')
pi_204566008
Ik heb bij uitjes een tas met reserve kleding bij. Voor de heren nu twee sets en een luier voor als het echt heel erg mis gaat. Voor de oudste heb ik vaak ook nog wel bij me hoor, knoei technisch enzo..

Als we ergens heen gaan waar wel een toilet is, dan gaan we eerst laten zien waar de wc is zodat ze weten waar ze moeten zijn als ze moeten plassen, weet ik van te voren al dat er geen wc is dan neem ik het potje wel mee ja.
  donderdag 28 april 2022 @ 16:24:46 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204566012
Wij zijn team 'als het nodig is, broek naar beneden en hurken/over mijn arm hangen'. Maar ze kan prima een kwartiertje wachten inmiddels.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204566221
Ok ik heb een My Carry meeneempotje besteld. Kunnen we lekker plassen bij de zelf check out in de AH. :')
pi_204566556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:18 schreef Rebubbled het volgende:
Oké y'all. Lily is zindelijk. Ik heb 3 dagen vrijgenomen met haar en alles stond in het teken van deze skill leren en dat is gelukt. We zijn naar buiten geweest en ook dat ging goed. Maar hoe doe je dit nou als je naar het park, kinderboerderij, winkel, etc gaat waar geen toiletten 1 2 3 beschikbaar zijn? Sleep je dat potje overal mee naartoe? :')
Fijn zeg!
Hier zijn we al een jaar bezig. Ze weet helemaal hoe en wat.. Maar vertikt 't gewoon. |:(
pi_204566892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Fijn zeg!
Hier zijn we al een jaar bezig. Ze weet helemaal hoe en wat.. Maar vertikt 't gewoon. |:(
Wij toendertijd ook hoor. Alles uit de kast getrokken, nope.

Toen ik op een gegeven moment met3, 5 jaar oud wéér een fikse strontluier moest verschonen werd ik het eigenlijk een beetje beu :@ Ik heb haar verteld dat het nu echt wel tijd werd om naar de wc te gaan. En ik maak geen grap, vanaf dat moment zindelijk. Overdag én in de nacht.
pi_204567165
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 17:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wij toendertijd ook hoor. Alles uit de kast getrokken, nope.

Toen ik op een gegeven moment met3, 5 jaar oud wéér een fikse strontluier moest verschonen werd ik het eigenlijk een beetje beu :@ Ik heb haar verteld dat het nu echt wel tijd werd om naar de wc te gaan. En ik maak geen grap, vanaf dat moment zindelijk. Overdag én in de nacht.
Dat punt hebben we ook al wel gehad. Nog 3 á 4 maand, dan is ze 4 jaar.
Ze weet ook heel goed dat je op dansles geen luier aan mag, op school niet, dat jongere kindjes zindelijk worden.. Maar nee. Ze blijft gewoon in de luier plassen. En geen luier gebruiken werkt ook niet, dat kost ons gewoon meerdere setjes kleren omdat ze in haar broek plast dan. Ze is gewoon 98% zindelijk, maar die laatste 2% is ze zo dwars in...
  donderdag 28 april 2022 @ 19:42:19 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204567883
Ik heb nooit met een potje gesleept en ook maar heel kort met schone kleren. We zijn gelijk gestart met verplicht naar de wc voor vertrek, daarmee ondervangen we veel. En desnoods wegens hurken langs de kant inderdaad. Extra optie bij een jongen: leeg flesje in de auto.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel donderdag 28 april 2022 @ 19:43:59 #239
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204567907
Wij hadden al wat laffe zindelijkheidspogingen ondernomen maar niet echt doorgezet. Beetje met het idee van 'dat komt in de zomer wel weer een keer'.

Kom ik een keer op de opvang, zegt de juf dat ze daar al goed op de wc plast, dan zelf haar romper en luier uitdeed en het vaak ook aangaf als ze moest plassen. Ik wist niet wat ik hoorde :D

Maar eigenlijk moeten we hier een keer er een paar dagen achter elkaar fullforce mee aan de slag, maar ik zie voorlopig zo'n moment niet.

Wel al broekjes in huis gehaald en ook mee geoefend. Maar soms wil ze echt een luier aan, tot hysterie aan toe.
Chick on a mission
pi_204568280
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2022 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:
De VUE heeft in elk geval ook speciale kleuter film tijden. Muziek zachter, optie tot even weglopen enzo.
En een stuk goedkoper dan pathe zag ik!

We hebben geboekt en gaan binnenkort naar 2 kleine kleutertjes bij de vue. Ik ben benieuwd :D
pi_204568414
Ooh en zindelijkheid. Weer een paar dagen mee geoefend, maar nee. Alle plasjes en poepjes kwamen in de broek terecht.

Advies gevraagd bij het cjg. Ik kreeg als advies om haar eerst een onderbroekje aan te doen en daaroverheen een luier. Dan voelt ze dus wel steeds dat haar onderbroek nat wordt, maar krijgen we geen plasjes op de grond/ in de broek. Nog niet mee bezig geweest.

Ik vind het maar een lastig klusje, een kind zindelijk maken :P

Hoe hebben jullie het gedaan rebubbled? Steeds op het potje of plasjes gewoon laten gaan, totdat ze zelf genoeg heeft van de natte broekjes? En hoe doen jullie het in de nacht?
pi_204569176
Hier dus ook een paar laffe pogingen ondernomen, want ik vond het ook maar wat ingewikkeld. Vervolgens de Potty Training cursus van Big Little Feelings aangeschaft. https://biglittlefeelings.com/courses/

Korte filmpjes van 5 minuten, waarin ze je een drie fase plan uitleggen en een hele bubs aan trouble shooting filmpjes voor specifieke problemen waar je tegenaan kunt lopen.

De grote lijnen: plan 3 dagen vrij van alles. Je gaat de hele dag met je peuter doorbrengen. De. Hele. Dag. En dan bestaat het uit 3 fases.

Fase 1. Blote billen. Geen broekjes, niks. Je legt uit dat jullie de komende dagen samen gaan leren om op het potje te plassen. Vanaf nu geen luiers meer, enkel 's nachts een pull up. Grootste valkuil is het niet consequent zijn met deze geen luiers meer regel. Soms wel, soms niet, dat gaat dus niet. Dit snappen ze niet en dan loop je dus vast. (Mijn fout nr 1.) Vanaf nu geen luiers meer.

Elke 30 minuten herhaal je dezelfde zin, zoiets als 'Moet je plassen? Als je in je buik voelt dat je moet plassen, dan kun je op je potje gaan zitten en plassen. Plas gaat in het potje. Daar staat je potje.' Elke 30 min. En ook als je ziet dat je peuter signalen geeft dat het moet plassen, herhaal je het en kun je helpen met naar het potje toegaan. Wil ze niet, dan zeg je 'Oké, ik weet dat je het kan. Als je voelt dat je moet plassen kun je op het potje gaan zitten.' En that's it. De hele dag. En als het misgaat dan zeg je 'Oh je hebt geplast. Plas gaat op het potje. Als je voelt dat je moet plassen, is daar je potje.' En dan ruim je het op. Ze bouwen vanzelf intrinsieke motivatie om op het potje te gaan en ze moeten echt leren die connectie te maken tussen gevoel en actie. En als het wel lukt, doe je ook niet overenthousiast. Enkel de constatering 'Je hebt op het potje geplast. Je voelde dat je moest plassen en ging op je potje.'

Deze fase doe je tot het goed gaat. Bij ons een halve dag, andere kinderen wellicht twee dagen, verschilt per leeftijd waarop je start en per kind.

Fase 2: losse broek aan, geen ondergoed of leggings. Techniek blijft hetzelfde. Elke 30 min herinneren. De kans is zeer groot dat het weer helemaal misgaat. (Bij ons het geval). Ze moeten wennen aan het gevoel van iets om hun billen, maar daar dus niet in kunnen plassen en leren om het uit te trekken. Dit kostte ons 6 broeken op een rij en mijn partner moest het tijdelijk overnemen, want ik werd gek. Maar tegen het einde van dag twee ging 75% goed. Ohja, ze heeft de hele dag ijsthee gedronken. Daar drinkt ze echt veel van dus konden we extra veel oefenen. Terug naar water is een probleem voor later. :P

Fase 3: korte uitjes. Want er is zoveel te zien en doen buiten, dat ze afgeleid raken en het weer vergeten. Dit ging vandaag foutloos bij ons gelukkig. That's it. Luiervrij. *O*

Dus onze die grootste fouten waren: grote reacties op het wel of niet gebruiken van het potje, beloningen wat niet helpt voor intrinsieke motivatie opbouwen en geen luiers meer = GEEN LUIERS MEER.

En verder moet je maar gewoon die 30 dollar uitgeven en zelf kijken. :P Ze vertellen nog veel meer goede info en hebben echt oplossingen voor alles. Ik ben er dolblij mee dat we dit gehad hebben. Klaar. Zindelijk.

's Nachts is een ander verhaal, daar is ze nog te jong voor om dat te kunnen. Haar blaas kan dat simpelweg nog niet. En dat train je door overdag uit de luiers te zijn.
pi_204569605
Wij hebben gebruik gemaakt van de Zindelijkheidsbox (https://www.zindelijkheidsbox.nl/). Man nam een week vrij, ik had nog zwangerschapsverlof en baby ging gewoon naar de opvang op haar vaste dagen. En toen een week lang volop ermee bezig geweest met peuter.

Een wat andere aanpak dan wat Rebubbled hierboven beschrijft (geen dag met blote billen, wel belonen, wel extreem blij zijn bij een plas op potje of wc), en voor onze zoon werkte dat heel goed. We hebben alleen wel minder cadeautjes gegeven dan ze bij die methode zeggen, en soms een fysiek cadeautje vervangen door een extra filmpje van Bing of Duggee ofzo.

Máár het belangrijkste is inderdaad; geen luier meer als je zegt dat ze geen luier meer gaan dragen. Ook niet omdat het op dat moment even beter uitkomt (voor papa en/of mama).

De luier voor ‘s nachts en bij het middagslaapje noemen we nu een slaapbroekje trouwens, want “luiers zijn toch voor babies mama” :+
pi_204570939
Bedankt voor de tips dames! Volgende week zijn we een weekje vrij. Een goed moment om ermee aan de slag te gaan lijkt mij. Beide methodes hebben wel wat. Even kijken welke bij onze peuter het beste past :D
pi_204571285
Een argument om geen beloningen te doen is omdat de kans bestaat dat de beloning steeds groter moet, anders gaat de lol eraf en vallen ze terug. Daarom vond ik deze techniek gericht op intrinsieke motivatie wel logisch klinken.
pi_204572750
Hier ook goede ervaring met de zindelijkheidsbox ^O^

Hij was inderdaad na die week zindelijk, ongelukjes hebben we maar een paar van gehad sindsdien en tegenwoordig helemaal niet meer trouwens. En je oefent ook meteen met uitjes en even wachten met plassen tot het kan. Maar net als bij Lemijn thuis, moet Jip verplicht plassen voordat we weg gaan. En hij kan het inmiddels ook best lang ophouden dus dat zit wel goed.
  Moderator vrijdag 29 april 2022 @ 06:14:21 #247
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204573009
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2022 13:50 schreef Peejtur het volgende:

Alles was goed. Het is gewoon de lymfeklier. Binnen de grens maar als het groter of harder wordt moeten we weer aan de bel trekken.

Maar wat een opluchting. :o
  vrijdag 29 april 2022 @ 16:50:51 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204579318
Hier waren smarties de oplossing, tegen al m'n principes in. Want voor stickers, cadeautjes, gewoon geen natte broek, alle aanmoediging in de wereld etc deed ze het niet. Voor chocolade doet ze alles. Binnen drie dagen was ze droog.

's Nachts nog niet trouwens, maar da's alleen een plas en dat vind ik voor nu wel prima.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204580775
Hier gaat het dus steeds op de opvang mis... thuis doen ze alles op de wc, ook bij oma en als we weggaan. Maar op de opvang krijg ik ze toch elke week weer met een luier om naar huis. Heb nu een gesprek aangevraagd want het is niet nodig. Ze kunnen het echt..
pi_204582871
Ik lees in het hoe-of-wat met de boxen precies wat wij hebben gedaan/proberen.

Maar dan nog gaat het hier dus mis.
Ze kan gewoon dagen droog blijven. Ze blijft zelfs regelmatig de nacht droog. Maar van de een op de andere dag zit er ineens een dag tussen dat je om 11:00 al 5 setjes kleding hebt kunnen uitspoelen.

Schiet mij maar lek.
pi_204583136
NJ, zijn dat dagen waarop dingen ‘anders’ zijn gegaan dan normaal? (of de dag ervoor) Of dat jullie veel stress hebben bijvoorbeeld?

Hier hadden we wat ongelukjes vlak nadat we onze kat moesten laten inslapen en daarom heel verdrietig waren…
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 20:43:43 #252
16180 crew  CoolGuy
pi_204591524
Precies 2 weken heeft het geduurd, maar daar is de koorts weer, 38,5. Hele dag niks aan de hand geweest, ze heeft gespeeld, ze heeft gedaan, en bam koorts terug. Ik maak me daar toch zorgen over, maar de huisarts blijft zeggen 'ja virusje', maar ze kan verdomme nog geen 3 weken naar de opvang gaan of ze moet weer een week thuis blijven.

ik vind dat niet normaal.
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:40:25 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204592189
Toch is het ook herkenbaar. Onze kids pikken ook elk virusje op en zijn elke maand wel een paar dagen niet lekker. Blijkbaar zijn ze vatbaar... Balen wel, beterschap!
pi_204593808
CoolGuy, ik snap de stress. Zeker gezien je eerdere verhaal en alle emoties die daar omheen moeten zitten voor je. Wellicht vind je er geruststelling in dat ze hier ook allebei meer ziek dan beter zijn. En soms zelfs tijdens het ene virus al een volgend virus oplopen. Ze hebben helemaal nergens nog antistoffen tegen helaas.
  zondag 1 mei 2022 @ 07:42:59 #255
208890 June.
Seriously?
pi_204595070
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Precies 2 weken heeft het geduurd, maar daar is de koorts weer, 38,5. Hele dag niks aan de hand geweest, ze heeft gespeeld, ze heeft gedaan, en bam koorts terug. Ik maak me daar toch zorgen over, maar de huisarts blijft zeggen 'ja virusje', maar ze kan verdomme nog geen 3 weken naar de opvang gaan of ze moet weer een week thuis blijven.

Heeft ze tijdens de lockdown ook veel thuis moeten zitten?
Ik heb het idee dat het hier enorm scheelt dat draak dus wel naar de opvang mocht blijven gaan. Hij was ook om de haverklap ziek/verkouden, dat wel, maar nu heeft hij al weken niets meer gehad terwijl het gros van de kinderen allemaal snottebellen hebben.

En 38.5 is natuurlijk nog maar net aan koorts he. Waarom is er eigenlijk gemeten als ze zich goed voelde? Als draak druk speelt heeft hij ook 38.5 als hij iets te dik gekleed is ;)
Shine bright like a diamond.
pi_204595351
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 20:43 schreef CoolGuy het volgende:

Is heel vervelend inderdaad, maar is helaas niet anders met 'opvangkinderen'. Ze steken elkaar constant aan. Dat is overigens alleen maar goed, omdat ze op die manier antistoffen aanmaken en weerstand opbouwen. Daar worden ze uiteindelijk alleen maar sterker van.

Tijdens de lockdown is mijn dochter een maand niet naar de opvang gegaan en heeft letterlijk niet 1x een snotneus gehad. Opvang ging open en op de 3e dag had ze alweer een virus te pakken. Hier is ze ook vaker ziek dan beter. Tja, niets aan te doen.
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 09:16:22 #257
16180 crew  CoolGuy
pi_204595368
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 07:42 schreef June. het volgende:

[..]
Heeft ze tijdens de lockdown ook veel thuis moeten zitten?
Ik heb het idee dat het hier enorm scheelt dat draak dus wel naar de opvang mocht blijven gaan. Hij was ook om de haverklap ziek/verkouden, dat wel, maar nu heeft hij al weken niets meer gehad terwijl het gros van de kinderen allemaal snottebellen hebben.

En 38.5 is natuurlijk nog maar net aan koorts he. Waarom is er eigenlijk gemeten als ze zich goed voelde? Als draak druk speelt heeft hij ook 38.5 als hij iets te dik gekleed is ;)
Nee naar opvang geweest muv de periode dat ook de opvang dicht was. Omdat ze zich niet goed voelde. Ze zei ineens ik heb het heel warm, zo voelde ze ook aan, vandaar gemeten. Maar, het is ons eerder wel opgevallen dat als ze een tijdje niet naar de opvang ging, niks aan de hand. Maar zodra ze naar opvang gaat kunnen we haar elke maand wel een keer thuis houden.

De opvang is voor haar maar 2x per week en dat is maandag en dinsdag, maar nu was het dus zaterdag dat ze koorts kreeg. Hoe dan ook, ze is echt vaak ziek en ik word er moedeloos van want na 2 jaar opvang mag je toch wel een keer verwachten dat het klaar is denk ik dan, maar niet dus.
pi_204596294
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2022 23:04 schreef eponine het volgende:
NJ, zijn dat dagen waarop dingen ‘anders’ zijn gegaan dan normaal? (of de dag ervoor) Of dat jullie veel stress hebben bijvoorbeeld?

Hier hadden we wat ongelukjes vlak nadat we onze kat moesten laten inslapen en daarom heel verdrietig waren…
Eigenlijk niet anders dan de afgelopen weken/maanden. Natuurlijk heb je de ene dag meer tijd om te herinneren/helpen dan de andere dag. En er is wel wat stress door de situatie met m'n zieke schoonmoeder, maar dat speelt nu ook al een half jaar.

Voor 1-2 dagen terug is ze de hele dag droog gebleven en zag ik haar echt begin van de middag voor het eerst naar de wc gaan. Heeft ze het uren en uren opgehouden kennelijk. Dus ze kan het prima. Vervolgens de dag erna weer alleen maar natte broeken.

Ze heeft ook geen zin in natte broeken, wil het liefst alleen maar luiers aan en geen onderbroek. Maar doorgronden hoe-wat-waarom lukt niet echt.
pi_204597585
Hier blijft het ook drama. Ze wil gewoon niet…

Maar langzaam begin ik wel wat stress te voelen. Ik wil haar eigenlijk voor 1 juli goed zindelijk hebben ivm de vakantie en meteen na de vakantie gaat ze naar school..
pi_204598402
Ik dacht ook steeds; gelukkig hebben we nog heeeeeel lang en anders altijd nog de zomervakantie om gewoon in blote billen naar buiten te doen.

Inmiddels komt de zomervakantie wel heel dichtbij en durf ik het ook niet op een week aan te laten komen natuurlijk. :9
pi_204601567
Wat doen jullie zoals op een zondag?

Nou ....

zondag 1 mei 2022 @ 22:31:16 #262
208890 June.
Seriously?
pi_204603483
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 09:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee naar opvang geweest muv de periode dat ook de opvang dicht was. Omdat ze zich niet goed voelde. Ze zei ineens ik heb het heel warm, zo voelde ze ook aan, vandaar gemeten. Maar, het is ons eerder wel opgevallen dat als ze een tijdje niet naar de opvang ging, niks aan de hand. Maar zodra ze naar opvang gaat kunnen we haar elke maand wel een keer thuis houden.

De opvang is voor haar maar 2x per week en dat is maandag en dinsdag, maar nu was het dus zaterdag dat ze koorts kreeg. Hoe dan ook, ze is echt vaak ziek en ik word er moedeloos van want na 2 jaar opvang mag je toch wel een keer verwachten dat het klaar is denk ik dan, maar niet dus.
Ja precies. Het is jammer dat ze er elke keer zo ziek van is.

Hier heeft peuter soms alleen een snotneus, maar is er verder er niet ziek van. Maarja, fokwet, ik zei eerder dat hij allang niet ziek was geweest. Vandaag snotverkoudem, 38.9 en al een keer huilend wakker geworden sinds ik hem op bed heb gelegd ;( Meestal voorspelt dat weinig goeds voor de nacht :O
pi_204608259
Er was er een jarig hoera hoera.

Nog steeds geheel zindelijk. Komt 's nachts zelfs uit bed omdat ze moet plassen. Super irritant. :')
pi_204608320
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:43 schreef Rebubbled het volgende:

[ afbeelding ]

Nog steeds geheel zindelijk. Komt 's nachts zelfs uit bed omdat ze moet plassen. Super irritant. :')
Jaaaa! Gefeliciteerd! O+ O+ Wat is ze een plaatje!

--

Hier zijn we sinds zaterdagavond droog. (Overdag).
Misschien een klein beetje geholpen dat ze een hoopje ellende is, arm ding. Ze lag hier vannacht te rillen in bed, zo koud, maar voelde zó warm. Ruim boven de 40 graden koorts. Nu afwachten of het gewoon ziek is of een een of andere vlekjesziekte. Ze heeft wat uitslag (ellebogen, liezen) en een enorm rode wang, maar goed, dat kan ook warmte zijn natuurlijk. In elk geval even een pas op de plaats met het bezoeken van m'n schoonmoeder zonder afweer. Eerst afwachten of het niet iets is dat we door kunnen geven..
pi_204612528
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:43 schreef Rebubbled het volgende:

[ afbeelding ]

Gefeliciteerd!

En herkenbaar van het ‘s nachts plassen :P dat lukt dan ook ineens niet alleen. Nee, dat moet met een luide ‘MAMA, IK MOET PLASSEN! GA JE MEE????’ :')

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 15:50 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Jaaaa! Gefeliciteerd! O+ O+ Wat is ze een plaatje!

--

Hier zijn we sinds zaterdagavond droog. (Overdag).
Misschien een klein beetje geholpen dat ze een hoopje ellende is, arm ding. Ze lag hier vannacht te rillen in bed, zo koud, maar voelde zó warm. Ruim boven de 40 graden koorts. Nu afwachten of het gewoon ziek is of een een of andere vlekjesziekte. Ze heeft wat uitslag (ellebogen, liezen) en een enorm rode wang, maar goed, dat kan ook warmte zijn natuurlijk. In elk geval even een pas op de plaats met het bezoeken van m'n schoonmoeder zonder afweer. Eerst afwachten of het niet iets is dat we door kunnen geven..
Beterschap! Hopelijk ‘doet’ ze het op z’n peuters: ene moment heel ziek en de volgende dag niets meer aan de hand :*
pi_204613898
Thanks @Takkie88

Helaas nog weer een nacht zoals gisteren. Hebben de nacht maar verdeeld. M'n vrouw tot 03:00, ik na 03:00. Koorts, maar gelukkig nu wel onder de 40. Maar gewoon hoopje ellende. Hoesten, keelpijn, gekke tong, uitslag. Gewoon niet happy zeg maar.

Hopelijk is het snel over. Heb voor het eerst sinds lange tijd 4 dagen vrij en dan dit. :9 Wel de tijd om te zorgen en rusten zo, maar de plannen kunnen de prullenbak in.
pi_204675464
Ook hier inmiddels een 4jarige in huis *O*
De verjaardag niet groots kunnen vieren maar met logeren en diverse uitjes is het uiteindelijk een hele feestweek geworden.
Vandaag is de vakantie dan toch echt afgelopen en is het tijd voor de basisschool :o
  maandag 9 mei 2022 @ 13:36:14 #268
346653 Ceviche
pi_204677745
Gefeliciteerd Elleska! Mijlpaaltje :) Heeft kleuter er zin in?
pi_204701958
Gefeliciteerd voor de jarigen *O*
Vervelend zeg, dat continu ziek zijn. C. is ook steeds verkouden maar heeft nooit koorts dus mag wel naar de opvang. Maar hij slaapt er wel slecht van, al maanden. Toch binnenkort naar de kno arts (voor eventuele buisjes) dus dan vragen we daar ook even naar.

Andere vraag: moet je blauwe bessen ook snijden? Die zijn zo klein, dat vormt toch geen verstikkingsgevaar?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:48 #270
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204702748
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:17 schreef B.ertha het volgende:
Gefeliciteerd voor de jarigen *O*
Vervelend zeg, dat continu ziek zijn. C. is ook steeds verkouden maar heeft nooit koorts dus mag wel naar de opvang. Maar hij slaapt er wel slecht van, al maanden. Toch binnenkort naar de kno arts (voor eventuele buisjes) dus dan vragen we daar ook even naar.

Andere vraag: moet je blauwe bessen ook snijden? Die zijn zo klein, dat vormt toch geen verstikkingsgevaar?
Juist wel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204703716
Maar erwten hoeven niet :?
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:33:37 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204703811
Ik plet ze, snijd ze niet
pi_204704575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:25 schreef B.ertha het volgende:
Maar erwten hoeven niet :?
erwten zijn eigenlijk geen bolletje maar bestaan uit 2 halve bolletjes. dat heeft de natuur dus al voor je doormidden gesneden.
  FOK!fotograaf donderdag 12 mei 2022 @ 20:28:02 #274
148247 taxibabe
pi_204721862
Even wat alerter zijn bij (voornamelijk) waterpokken:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-bacterie~a0cdbddd/
pi_204724811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:33 schreef Tink89 het volgende:
Dat is wel slim ^O^
  donderdag 12 mei 2022 @ 21:57:24 #276
208890 June.
Seriously?
pi_204725130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:33 schreef Tink89 het volgende:
Geeft dat niet nog meer vlekken? Tenminste de mijne vond het leuk om een klein besje over de bank te rollen en die had ik nog niet eens gesneden :X
  vrijdag 13 mei 2022 @ 07:57:08 #277
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204730709
Ze eten vlekkerige dingen hier aan tafel 😇
pi_204731788
Ja, vlekken zijn tegenwoordig fact of life :+

Peuter is inmiddels flink ziek. Ging gisteren binnen een of twee uur van vrolijk ventje naar huilerig, moe en niks willen eten. 39,8 graden koorts, arm ding ;( Hij heeft de nacht bij ons doorgebracht en ligt nu zielig op de bank.
pi_204757778
Hier helaas ook een zieke peuter. Vanochtend zat ze helaas helemaal onder de vlekjes/ bultjes en heeft dus de waterpokken.

Het zat er aan te komen met de huidige besmettingen en uiteindelijk moest ze het natuurlijk een keer krijgen, maar alsnog heel vervelend en sneu.

Ik was gelukkig al voorbereid en had al een paar weken geleden verkoelende gel gekocht, aangezien de besmettingen opliepen en ik niet mis wilde grijpen, maar lijkt voorlopig nog niet echt te helpen.

Morgen maar insmeren met sudo en een zemelenbadje regelen. Iemand nog andere tips?
  FOK!fossiel zondag 15 mei 2022 @ 20:01:58 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_204764180
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 02:49 schreef CaVaBien het volgende:

Ik was gelukkig al voorbereid en had al een paar weken geleden verkoelende gel gekocht, aangezien de besmettingen opliepen en ik niet mis wilde grijpen, maar lijkt voorlopig nog niet echt te helpen.

Morgen maar insmeren met sudo en een zemelenbadje regelen. Iemand nog andere tips?
Geen eigen ervaring maar ik hoor altijd zeer goede ervaringen over de mousse van Kidsclin (via drogist).
Chick on a mission
  zondag 15 mei 2022 @ 20:39:49 #281
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204764548
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 02:49 schreef CaVaBien het volgende:
Hier helaas ook een zieke peuter. Vanochtend zat ze helaas helemaal onder de vlekjes/ bultjes en heeft dus de waterpokken.

Het zat er aan te komen met de huidige besmettingen en uiteindelijk moest ze het natuurlijk een keer krijgen, maar alsnog heel vervelend en sneu.

Geen sudo kreeg ik door, wel mentholpoeder. Dat verkoeld.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 15 mei 2022 @ 21:14:14 #282
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204764915
Kidsclin coolmousse is fijn, de mousse is heel zacht en luchtig zodat je pijnlijke en jeukende pokken niet hoeft aan te raken. En wat helemaal super veel verlichting geeft: na het smeren met die mousse blazen bij de ergst jeukende plekken (of ventilator op hele lage stand? :D ). En een badje met havermoutvlokken in een buideltje werkt heel goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mariposas op 15-05-2022 21:51:49 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204765290
Haverzemelen toch?

Kidsclin hoor ik ook goede verhalen over. HeltiQ minder.
pi_204765515
Hier alleen havermoutvlokken (gewoon 't goedkoopste in de supermarkt :P) in een washandje (dicht gebonden) in bad en dat werkte perfect. Ik kneep het vocht uit het buideltje en daar smeerde ik dan ook 't kind mee in. Uiteindelijk wel gewoon afspoelen met het badwater natuurlijk.
pi_204779258
Heeft er toevallig iemand een opvouwbare bolderkar? Ik ben op zoek naar aanbevelingen.
  dinsdag 17 mei 2022 @ 16:19:53 #286
56471 pinquit
oh my lama!
pi_204780094
Ik aas al tijden op marktplaats naar Beachwagon bolderkarren.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_204780319
Die is wel heel chic!
pi_204786975
Geen goed idee, Schanu wel erg bedankt voor je antwoord

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2022 12:19:44 ]
pi_204787030
Kunnen jullie deze post aub niet quoten, dan kan ik deze verwijderen later . Valt me nu in dat ze misschien ook hier kunnen rondneuzen.
pi_204787269
Sfancta, hele lastige situatie, heeft die 4 jarige ook hulp als er sprake is van meerdere stoornissen (ervan uitgaande dat dit dan ook bekend is en niet alleen jouw invulling)? Hoe uit die agressiviteit zich naar de baby toe en waarom maken de ouders zich hier geen zorgen over? Hoe wordt en dan ingegrepen als kleuter zich agressief opstelt richting de baby?
Het is maar 1 kant van het verhaal, summier ook, die hier wordt gedeeld, ik vind het persoonlijk erg lastig om daar iets over te zeggen. Misschien doen de ouders veel meer om het gedrag te voorkomen dan wat jij ziet bijvoorbeeld, of valt het gedrag best mee. Als er sprake is van een stoornis, kan het ook nog eens gaan om gedrag dat niet zomaar kan veranderen omdat de kleuter reageert vanuit instinct en hoe het werk in zijn hoofd. Ik heb zelf een kleuter met een stoornis en ik zou er echt niet op zitten te wachten als een vriend zorgen zou gaan uiten, maar ik beredeneer dit vanuit mijn eigen situatie waarin wij er alles aan doen om het thuis op rolletjes te laten lopen en wij hier ook hulp voor krijgen vanuit psycholoog en psychiater. Als in jouw situatie de ouders echt doof en blind zijn en er wordt op een enkele wijze ingegrepen terwijl het wel ernstig gedrag is, dan kan een gesprek juist wel op z'n plaats zijn misschien, afhankelijk van de insteek natuurlijk (niet aanvallend, maar wel ondersteunend).

B.ertha, wij hadden de Jipfish bolderkar, echt een fantastisch ding. Niet opvouwbaar want van hout, wel inklapbaar en met luchtbanden. Hij was super wenkbaar en stabiel, trok licht en eenvoudig, en ook een mooi design.

Mijn peuter heeft vandaag haar 1e wendag op school, ze had er zoveel zin in dat ze een uur voordat ze weg hoefde al klaar stond met tas en al O+ Over 2 weken wordt ze gewoon alweer 4 O+
  FOK!fotograaf woensdag 18 mei 2022 @ 14:43:59 #291
148247 taxibabe
pi_204789045
Pfff.. ff van me afschrijven..
Vorig jaar had Thomas al een echo van zijn hart moeten krijgen omdat de kinderarts van het cb een 'klikje' hoorde. Maar die echo ging toen niet door vanwege een spoedgeval. Vandaag alsnog die echo gehad, ze hebben dus wel wat gevonden..
Het blijkt dat hij een 2-lobbige aortaklep heeft, dit is een erfelijke aangeboren hartafwijking (dus we moeten allemaal een echo). Het lijkt an sich niet superernstig (het komt ook bij 1 op de 100 mensen voor), maar hij moet dus wel regelmatig voor controle, voor nu jaarlijks.

Ondanks dat het niet ernstig lijkt te zijn, was het wel ff schrikken net.. :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 18 mei 2022 @ 15:18:51 #292
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204789415
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 14:43 schreef taxibabe het volgende:
Pfff.. ff van me afschrijven..
Vorig jaar had Thomas al een echo van zijn hart moeten krijgen omdat de kinderarts van het cb een 'klikje' hoorde. Maar die echo ging toen niet door vanwege een spoedgeval. Vandaag alsnog die echo gehad, ze hebben dus wel wat gevonden..
Het blijkt dat hij een 2-lobbige aortaklep heeft, dit is een erfelijke aangeboren hartafwijking (dus we moeten allemaal een echo). Het lijkt an sich niet superernstig (het komt ook bij 1 op de 100 mensen voor), maar hij moet dus wel regelmatig voor controle, voor nu jaarlijks.

Ondanks dat het niet ernstig lijkt te zijn, was het wel ff schrikken net.. :@
:*

Toch schrikken hoor
Today is life -

Dale Carnegie
pi_204789467
Oef, dat is inderdaad schrikken!! En wat stom dat een hartecho zo ontzettend lang wordt uitgesteld zeg :{
Moet er nog iets mee, naast de controles? En waarvoor dienen de controles, kan het erger worden soms?
  FOK!fotograaf woensdag 18 mei 2022 @ 15:41:24 #294
148247 taxibabe
pi_204789651
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:18 schreef Ynske het volgende:

[..]
:*

Toch schrikken hoor
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 15:27 schreef B.ertha het volgende:
Oef, dat is inderdaad schrikken!! En wat stom dat een hartecho zo ontzettend lang wordt uitgesteld zeg :{
Moet er nog iets mee, naast de controles? En waarvoor dienen de controles, kan het erger worden soms?
Tnx

Vooralsnog hoeven we er niks mee te doen. Die controles zijn om in de gaten te houden of er eerder dan normaal verkalking komt. Dan moet hij een nieuwe hartklep, maar zover de kindercardioloog en kinderarts konden zien qua zijn huidige hartwerking hoeven we daar ons nog geen zorgen over te maken. Grote kans is dat dat pas ruim in zijn volwassen leven is, als dat al gebeurd.
Alleen zoals bodybuilding zal hij nooit mogen doen. :')

Oh en die uitstelling: Op basis van het luisteren naar zijn hartje had de cardioloog niet eens een echo gemaakt, omdat er verder totaal geen klachten zijn, niet ziekelijk, superactief etc. Het was echt een toevalstreffer (staat ook in het linkje).
Hier wat meer info:
https://www.stjansdal.nl/folders/bicuspide-aortaklep
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 15:52:28 #295
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_204789778
Dat kan ik mij zeker voorstellen. Succes met alles!

[ Bericht 1% gewijzigd door Peejtur op 18-05-2022 16:59:18 ]
pi_204789993
Dat klinkt wel als een geruststelling dan :)
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 18:25:45 #297
16180 crew  CoolGuy
pi_204812771
Ennnn weer ziek. Ik word er gewoon moedeloos van.

Vanochtend niks aan de hand, lachen, vrolijk, blabla. Tegen 14u even naar bed, half uur geslapen, ze wordt wakker en het is alleen maar huilen. Ze zegt nee als we vragen of ze pijn heeft maar ik geloof dat niet helemaal. Ze ligt dan zo om, dan zo om, dan op de grond, dan weer daar, zeg maar elke 10 min ofzo.

Er is iets met d'r, maar op deze manier komen we er niet achter, want ze zegt niks, en uiteraard is het weer vrijdagavond, dus dan moet je al naar de HAP etc.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 18:44:38 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_204812968
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:25 schreef CoolGuy het volgende:
Ennnn weer ziek. Ik word er gewoon moedeloos van.

Vanochtend niks aan de hand, lachen, vrolijk, blabla. Tegen 14u even naar bed, half uur geslapen, ze wordt wakker en het is alleen maar huilen. Ze zegt nee als we vragen of ze pijn heeft maar ik geloof dat niet helemaal. Ze ligt dan zo om, dan zo om, dan op de grond, dan weer daar, zeg maar elke 10 min ofzo.

Er is iets met d'r, maar op deze manier komen we er niet achter, want ze zegt niks, en uiteraard is het weer vrijdagavond, dus dan moet je al naar de HAP etc.
Hoe lang is dit al gaande? Zijn jullie niet recent verhuisd ook?

(Ik vraag het omdat mijn zoon van destijds 2,5 precies hetzelfde gedrag vertoonde na onze verhuizing, dat zelfs ik er mee naar de dokter ging en dat doe ik niet snel, waarbij al vrij snel werd geconcludeerd dat het verhuisboosheid was _O- Het was ook na een paar weken over en hij heeft het nog steeds bij ingrijpende veranderingen).
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 19:10:51 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_204813232
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 18:44 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoe lang is dit al gaande? Zijn jullie niet recent verhuisd ook?

(Ik vraag het omdat mijn zoon van destijds 2,5 precies hetzelfde gedrag vertoonde na onze verhuizing, dat zelfs ik er mee naar de dokter ging en dat doe ik niet snel, waarbij al vrij snel werd geconcludeerd dat het verhuisboosheid was _O- Het was ook na een paar weken over en hij heeft het nog steeds bij ingrijpende veranderingen).
Nee dat was vorig jaar augustus. Nee ze is tussen dat ziek is door gewoon vrolijk en weet ik veel wat. Maar ze kan geen 3 weken naar de opvang gaan zonder dat we dr thuis moeten houden omdat ziek.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 19:18:11 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_204813310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 19:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee dat was vorig jaar augustus. Nee ze is tussen dat ziek is door gewoon vrolijk en weet ik veel wat. Maar ze kan geen 3 weken naar de opvang gaan zonder dat we dr thuis moeten houden omdat ziek.
Sterkte! Hopelijk zijn de virussen snel de deur uit. Het is dit voorjaar overal tamelijk extreem met ziek zijn, ik las vandaag dat gemiddeld 11% van de werknemers ziekgemeld was dit voorjaar :o
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')