Zoals ik al eerder hier heb gezegd; Een lijk beweegt ookquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Vanmiddag hebben ze hem nog zien bewegen
Volgens mij hadden ze gisterochtend of gistermiddag nog tekenen van leven gezien.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:05 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Meest waarschijnlijke is dat hij al uren/dagen geleden is overleden...
Niemand mocht zien dat ie dood was.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Ze renden niet voor niks zo hard naar de ambulance…
Jij leest veel, zoals ik al zei er is geen enkele betrouwbare bron over wat er is gebeurd, alles kwam van de socials omdat de overheid geen updates wilde geven.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:09 schreef Tengano het volgende:
Gistermiddag zou hij nog brood en een banaan gegeten hebben las ik op streams.
Nou precies. Ben er naar van.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:10 schreef Jojoortje het volgende:
Je kind verliezen is het allerergste wat je kan overkomen. Maar op deze manier met zoveel onzekerheid, tussen hoop en vrees.![]()
En je zoontje levend op beeld zien en er niet bij kunnen. Wat onmenselijk.
Erg he. Heb je nu ook geen spijt dat we dit allemaal zo bekijken.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Ben er misselijk van, wat zielig.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:10 schreef Jojoortje het volgende:
Je kind verliezen is het allerergste wat je kan overkomen. Maar op deze manier met zoveel onzekerheid, tussen hoop en vrees.![]()
En je zoontje levend op beeld zien en er niet bij kunnen. Wat onmenselijk.
Dat hadden we allemaal.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:12 schreef Ama het volgende:
Ik had stiekem nog hoop dat hij (wel met erge verwondingen want dat kon niet anders) eruit zou worden gehaald levend.
Dit. Ga je aan kapot als ouder.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:11 schreef Deisyy het volgende:
Wetende dat je kind is overleden terwijl hij alleen was, koud en waarschijnlijk gewond
Ja, ik ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:12 schreef Ama het volgende:
Ik had stiekem nog hoop dat hij (wel met erge verwondingen want dat kon niet anders) eruit zou worden gehaald levend.
Deze hele reeks is behoorlijk grimmig. Mocht het je niet opgevallen zijnquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:10 schreef superniger het volgende:
Laten we in godsnaam ons kalmte bewaren.
Die is fake, eerder vandaag hier ook al langsgekomen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Erg he. Heb je nu ook geen spijt dat we dit allemaal zo bekijken.
Er vliegt nu een foto voorbij op Twitter. Had niet gehoeven, die foto....
Die hoop had ik ookquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:12 schreef Ama het volgende:
Ze hebben internationale hulp afgeslagenquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:16 schreef wizzer het volgende:
Vreselijk. Marokko wilde geen hulp lees je ook vaak. Arm kind, wat heeft hij het nog lang volgehouden. Arme ouders. Wat triest.
Heb ik dan naar hele oude beelden staan te kijken waarop hij bewoog en wat dronk? Had het idee dat dat vandaag was of zo.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:17 schreef Tengano het volgende:
Schijnt dat hij 2 dagen geleden al overleden was. Nu op tv aljazera.
Ze hadden hem er sowieso uitgehaald. Zelfs als 'ie helemaal naar de bodem was gegleden.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:18 schreef Flow3r het volgende:
Toch fijn dat ze hem er uit hebben, had vreselijk geweest als dat zijn begraafplaats zou zijn geweest
Dat kunnen ze echt niet zo snel bekend maken lijkt me. Eerst volgt er een lijkschouwing.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb ik dan naar hele oude beelden staan te kijken waarop hij bewoog en wat dronk? Had het idee dat dat vandaag was of zo.
Ja dit duurde veel te lang allemaal, knulletje was kansloos.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:17 schreef Tengano het volgende:
Ik begreep dat dit gistermiddag was..quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb ik dan naar hele oude beelden staan te kijken waarop hij bewoog en wat dronk? Had het idee dat dat vandaag was of zo.
Die koning ja, werd gezegd op diverse streams, ik versta er zelf de ballen van.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze hebben internationale hulp afgeslagen
Ja.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:18 schreef Flow3r het volgende:
Toch fijn dat ze hem er uit hebben, had vreselijk geweest als dat zijn begraafplaats zou zijn geweest
Dat is nieuw voor mij. Zou wel heel dom zijn als ze dat hebben gedaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:16 schreef wizzer het volgende:
Vreselijk. Marokko wilde geen hulp lees je ook vaak. Arm kind, wat heeft hij het nog lang volgehouden. Arme ouders. Wat triest.
Alle nederlandse media hebben gemeld dat de media zich op vage bronnen basseerd bij gebrek aan officiele updates, wanneer er voor het laatst bewogen of gegeten is weet niemandquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:19 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe kunnen hun dat nou weer weten dan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:17 schreef Tengano het volgende:
ze hebben keihard gewerkt, internationale hulp was te laat geweest, ze moesten dóorquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:16 schreef wizzer het volgende:
Naam?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze hadden hem er sowieso uitgehaald. Zelfs als 'ie helemaal naar de bodem was gegleden.
Er is echter wel een geval wat ik ken waarbij ze dat niet hebben gedaan. Het is in de VS schijnbaar een sport om in een smalle grot te wurmen. Daar kwam iemand vast te zitten en hebben ze nog gebrobeerd hem eruit te trekken met een ingewikkeld katrol-systeem. Daarbij zou hij zijn been breken, en zou hij vervolgens in shock raken. Uiteindelijk hebben ze een telefoon of walkie-talkie bij hem gekregen zodat hij afscheid kon nemen. Uiteindelijk hebben ze de gang waarin hij vastzat dichtgestort met beton. Gruwelijk verhaal. Google maar eens als je dat wilt lezen.
Ze hadden toch beelden. De informatievoorziening was heel matig. En mogelijk niet zonder reden. The aftermath en alle vragen zal nu plaats gaan vinden zeiden ze op Al Jazeera. Op de hele operatie lijkt toch wel het eea op aan te merken zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Hoe kunnen hun dat nou weer weten dan.
quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:21 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Verschillende interpretaties is een ding, bullshit verkondigen en liegen over een boek dat je niet gelezen heb is best wel koekoek. Nogmaals, denk logisch na, iedereen gaat dood, ook de profeten, hoe is de dood dan de grootste straf?
Het zijn de verkeerde interpretaties waardoor die bullshit ontstaat. Dus dat is niet 'een ding', dat is het hele probleemquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:21 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Verschillende interpretaties is een ding, bullshit verkondigen en liegen over een boek dat je niet gelezen heb is best wel koekoek. Nogmaals, denk logisch na, iedereen gaat dood, ook de profeten, hoe is de dood dan de grootste straf?
Ja. Ik ben er ook echt naar van.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:23 schreef Seven. het volgende:
Wat intens verdrietig dat een jongetje van 5 ruim 4 dagen alleen ernstig gewond in het donker en in de kou heeft gezeten. Wat een hel voor hem, en voor zijn familie.
Ik ben niet gauw geneigd om überhaupt het nieuws te volgen, maar dit doet me echt iets.
Is een docu van gemaakt, verkeerde afslag in een grotquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze hadden hem er sowieso uitgehaald. Zelfs als 'ie helemaal naar de bodem was gegleden.
Er is echter wel een geval wat ik ken waarbij ze dat niet hebben gedaan. Het is in de VS schijnbaar een sport om in een smalle grot te wurmen. Daar kwam iemand vast te zitten en hebben ze nog gebrobeerd hem eruit te trekken met een ingewikkeld katrol-systeem. Daarbij zou hij zijn been breken, en zou hij vervolgens in shock raken. Uiteindelijk hebben ze een telefoon of walkie-talkie bij hem gekregen zodat hij afscheid kon nemen. Uiteindelijk hebben ze de gang waarin hij vastzat dichtgestort met beton. Gruwelijk verhaal. Google maar eens als je dat wilt lezen.
John Edward Jones.quote:
Ik heb het ook maar gelezen bij diverse streams wel. Maar wat er van waar is? Van sommige volkeren wilde hij geen hulp zei men daar en ook datquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:21 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Dat is nieuw voor mij. Zou wel heel dom zijn als ze dat hebben gedaan.
Nou inderdaad.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:26 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Lekker boeiend, als er een kind uit de put word gehaald in NL ga je toch ook niet beginnen over wat er in de bijbel staat? Gedraag je eens even volwassen....
Mogelijk kan je het voor jezelf nog iets relativeren bij de gedachte dat hij waarschijnlijk al snel aardig versuft is geraakt door gebrek aan daglicht, voeding en verwondingen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:23 schreef Seven. het volgende:
Wat intens verdrietig dat een jongetje van 5 ruim 4 dagen alleen ernstig gewond in het donker en in de kou heeft gezeten. Wat een hel voor hem, en voor zijn familie.
Ik ben niet gauw geneigd om überhaupt het nieuws te volgen, maar dit doet me echt iets.
Dit komt als vader van 2 ook wel hard binnen moet ik zeggen. Hartverscheurend moet dit zijn voor de ouders en dat arme jochie, ach, dat arme jochiequote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:23 schreef Seven. het volgende:
Wat moeten ze daar aan doen? De informatievoorziening is niet zoals in Europa... Daarnaast is het de taak van de ouders om een 'veilige' leefomgeving te scheppen. Onvoorziene zaken zijn er altijd, maar een put van 70 meter diep in je achtertuin terwijl je kleine kinderen hebt moet toch je eerste prioriteit zijnquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:24 schreef Ama het volgende:
Hoop wel dat ze nu iets gaan doen aan dit soort putten. Het is helaas niet eerste kind wat naar beneden valt en het niet overleeft.
Daar zou ik weinig van verwachten. Men heeft een bron van inkomsten in het kweken van cannabis, en daarvoor is besproeiing nodig. Dit ga je niet stoppen, die putten zijn hun inkomen. De vader van het kind was zelfs bezig met een 'reparatie' aan de put. wat dan ook mag zijn...quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:24 schreef Ama het volgende:
Hoop wel dat ze nu iets gaan doen aan dit soort putten. Het is helaas niet eerste kind wat naar beneden valt en het niet overleeft.
Echt, op sommige momenten kun je gewoon beter je bek houden. Dit is zo’n moment.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd is dit ontstaan door nalatigheid.
Nalatigheid sluit een ongeluk niet uit. Het kan hand in hand gaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:30 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is mooi want stoorzendrt heeft zojuist prima uitgelegd waarom dit nalatigheid is.
Dankjewel voor de moeite, Frutsel!quote:Op zondag 6 februari 2022 13:55 schreef Frutsel het volgende:
Weer open
-opmerkingen over geloof en Allah kunnen achterwege blijven
-(kut)grappen kun je elders maken niet hier
-ga trollen niet quoten: beter = negeren en melden.
Bevalt dit niet? Je hoeft hier niet te posten, dan blijf je weg en ga je wat leuks doen.
We doen het samen, die paar mods maar grotendeels jullie. Dus jullie bedankt voor de moeite om het wel een "goed" topic te maken.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:56 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dankjewel voor de moeite, Frutsel!
quote:Verdriet en medeleven na dramatische ontknoping reddingsoperatie Rayan
In Marokko en ver daarbuiten heerst verslagenheid vanwege de dood van de vijfjarige Rayan, die gisteren na een dagenlange reddingsoperatie uit een diepe put werd gehaald.
Zijn overlijden werd bekendgemaakt door het koninklijke kabinet van Marokko. "Na het tragische ongeval dat het leven kostte aan het kind Rayan Oram, heeft Zijne Majesteit Koning Mohammed VI de ouders gebeld van de jongen die stierf nadat hij in de put was gevallen", luidde de officiële verklaring.
Het is uitzonderlijk dat het hof het nieuws bekendmaakte, maar in dit geval op zijn plaats, zegt correspondent Samira Jadir. "Het is een delicate kwestie vanwege de wereldwijde aandacht die er voor de reddingsactie was, Dan is het gebruikelijk dat de koning, als hoogste gezaghebber van het land, dit op zich neemt." Ook zal de koning waarschijnlijk de kosten voor de uitvaart op zich nemen, verwacht Jadir.
Steunbetuigingen
Wereldwijd waren mensen in de afgelopen dagen begaan met het lot van het jongetje en ook de internationale media besteedden veel aandacht aan de reddingsoperatie in zijn dorp Tamorot in het noorden van Marokko. Onder meer de Franse president Macron en premier Bennett van Israël betuigden na afloop hun medeleven op sociale media. "Ik wil tegen de familie van de kleine Rayan en tegen het Marokkaanse volk zeggen dat we jullie pijn delen", liet Macron via Facebook weten.
Verder kwamen er condoleances binnen van onder anderen de premier van de Verenigde Arabische Emiraten en de emir van Dubai, sjeik Mohammed bin Rashid al-Maktoum. Ook voetbalteams als FC Barcelona en Manchester United betuigden hun medeleven op Twitter.
Tijdens de wekelijkse zegen op het Sint-Pietersplein prees paus Franciscus de Marokkaanse reddingswerkers voor hun inspanningen om de jongen te redden en noemde ze "een voorbeeld". Ook zei hij bedroefd te zijn dat Rayan het niet heeft gehaald.
Rayan viel afgelopen dinsdag in een droogstaande put en kwam vast te zitten op een diepte van 35 meter. De schacht was te smal voor reddingswerkers om in af te dalen. Daarom werd een groot gat naast de put gegraven om de jongen vanaf de zijkant te bereiken. Op beelden van een camera die in de put was neergelaten, oogde het kind de eerste dagen weliswaar verzwakt, maar wel in leven. Gisteravond bleek dat de hulp te laat kwam voor de kleuter, het kind was in de put overleden.
Duizenden mensen hadden zich rondom de plek van de reddingsoperatie verzameld waar ze zongen, baden en applaudisseerden om het reddingsteam aan te moedigen. De laatste meters verliepen moeizaam. Reddingswerkers moesten met de hand een horizontale tunnel graven, om het risico van instorting door boorwerkzaamheden te voorkomen.
Toen bleek dat het kind was overleden, gingen de ouders "zichtbaar verpletterd" in een ambulance mee naar het ziekenhuis, schrijft persbureau AFP. "Na de aanvankelijke uitbundige vreugde dat de reddingswerkers Rayan hadden gevonden, werd het echt stil. De mensen hier waren verslagen, triest en teleurgesteld", vertelt Jadir. "Ze waren verstomd en wisten niet wat ze met het nieuws aan moesten. Wel werden er meteen massaal religieuze teksten zoals 'wij behoren tot Allah en tot Hem zullen we terugkeren' gedeeld."
Leven gewaagd
Ondanks de tragische afloop is er veel waardering voor de grote inspanning van de reddingswerkers. "Ze hebben maar liefst 720.000 ton grond verplaatst. Eerst stond er een heuvel op de plek van de put, nu is het een gat", zegt Jadir. Vooral de man die met zijn blote handen de laatste meters groef, wordt als een held geprezen. "Deze oom Ali, uit het zuiden van Marokko, heeft zijn leven gewaagd om Rayan uit de put te halen, zeggen ze hier."
"Naast alle verdriet is er ook berusting", ziet Jadir. "Berusting omdat Rayan nu bij God zou zijn, die over hem waakt. Daar heeft hij het goed."
Rayans lichaam is overgebracht naar het militaire ziekenhuis in Rabat. Het is nog niet bekend wanneer hij wordt begraven. Volgens de islamitische traditie moet de uitvaart snel plaatsvinden, eigenlijk al vandaag.
Op internet worden foto's van een lachende Rayan massaal gedeeld, evenals de hashtag #SauvezRayan (red Rayan).
Idem. Heb ze vannacht bij me genomen en ben ze knuffelend in slaap gevallen. Mezelf voorgenomen niet meer boos te worden. Alles kan in een moment over zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 13:57 schreef Seven. het volgende:
Ik heb m'n zoontje vandaag een paar keer bijna doodgeknuffeld![]()
Ach, schei toch uit. Totaal niet realistisch.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:14 schreef arvensis het volgende:
[..]
Idem. Heb ze vannacht bij me genomen en ben ze knuffelend in slaap gevallen. Mezelf voorgenomen niet meer boos te worden. Alles kan in een moment over zijn.
https://inspanje.nl/algem(...)terputten-in-spanje/quote:SEVILLA - Gisteren was het precies een jaar geleden dat peuter Julen in een waterput in Zuid-Spanje viel. Sinds de tragische gebeurtenis zijn er nauwelijks maatregelen getroffen door Spaanse overheden en zijn er nog honderdduizenden onveilige waterputten in Spanje.
https://www.libelle.nl/ac(...)-in-spanje~be97fb02/quote:Na drama Julen wéér iemand in illegale waterput gevallen in Spanje
quote:Op zondag 6 februari 2022 14:05 schreef Frutsel het volgende:
Vooral de man die met zijn blote handen de laatste meters groef, wordt als een held geprezen. "Deze oom Ali, uit het zuiden van Marokko, heeft zijn leven gewaagd om Rayan uit de put te halen, zeggen ze hier."
https://leefspiritueel.nu(...)n-vast-in-put-video/quote:Vanochtend was er nog teken van leven bij de peuter en zijn moeder zegt heel veel hoop te hebben.
Moet je voorstellen: je moet werken onder tijdsdruk, je moet instortingen voorkomen en je hebt te maken met verschrikkelijke grond. Daarnaast is het jongetje 32 meter naar beneden gevallen, dat zijn 2 flats bij elkaar opgestapeld. Als deze jongen het al had overleefd had ik me afgevraagd in welke hoedanigheid.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:59 schreef Ama het volgende:
Ik denk nog steeds dat ze net te laat zijn geweest met redden (wat ik niemand kwalijk neem want het lijkt me ook een moeilijk iets om goed te doen zonder meer slachtoffers te maken).
Heel voor de hand liggend. Maar met het letsel dat hij had wellicht een heel slecht idee.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:40 schreef Perrin het volgende:
Ik had hem er binnen een uur uitgehesen met een touw
Heh ik zeg toch ook dat ik niemand iets kwalijk neem en het juist begrijp?quote:Op zondag 6 februari 2022 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moet je voorstellen: je moet werken onder tijdsdruk, je moet instortingen voorkomen en je hebt te maken met verschrikkelijke grond. Daarnaast is het jongetje 32 meter naar beneden gevallen, dat zijn 2 flats bij elkaar opgestapeld. Als deze jongen het al had overleefd had ik me afgevraagd in welke hoedanigheid.
In mijn ogen hebben ze er binnen de mogelijkheden alles aan gedaan. De Marokkanen hebben mijn respect. Mensen kwamen van heinde en verre om ze te ondersteunen op alle mogelijke manieren.
Los van dit alles had ik graag gezien dat ze parallel aan elkaar hadden gewerkt. Enerzijds graven anderzijds via de put zelf. Dus wedden op 2 paarden.²
Sja beter levend maar in een rolstoel dan zoals het nu gingquote:Op zondag 6 februari 2022 15:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heel voor de hand liggend. Maar met het letsel dat hij had wellicht een heel slecht idee.²
Ik denk dat eigenlijk ook wel. Ik weet niet of het terecht is, maar heb het idee dat ze niet heel diep zijn gegaan met de opties via de put zelf. Daar zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja beter levend maar in een rolstoel dan zoals het nu ging![]()
En zo makkelijk is het natuurlijk ook niet met een touw, maar ik denk achteraf wel meer kans om hem er zo levend uit te krijgen.
Ja, ik begrijp je. Ik som eigenlijk alleen maar op waarom ik denk dat sneller redden niet mogelijk was.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Heh ik zeg toch ook dat ik niemand iets kwalijk neem en het juist begrijp?
Ik denk dat je van een gewonde 5 jarige op zo'n diepte niet kan verwachten dat hij zelf even op verantwoorde wijze een touw rondom zich knoopt zodat ze hem er uit kunnen hijsen. Dan hebben we het nog niet eens over de uitsteeksels en obstakels die ze bij de weg omhoog tijdens het hijsen tegen kunnen komen...quote:Op zondag 6 februari 2022 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat eigenlijk ook wel. Ik weet niet of het terecht is, maar heb het idee dat ze niet heel diep zijn gegaan met de opties via de put zelf. Daar zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn.²
Dat vraag ik mij dus ook af.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Is er al wat meer bekend hoelang het jongetje al overleden was voordat hij uit de put werd gehaald? Uren? Minuten? Of is hij er wel levend uitgehaald en overleden in de ambulance?
Eeuwig getraumatiseerd.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moet je voorstellen: je moet werken onder tijdsdruk, je moet instortingen voorkomen en je hebt te maken met verschrikkelijke grond. Daarnaast is het jongetje 32 meter naar beneden gevallen, dat zijn 2 flats bij elkaar opgestapeld. Als deze jongen het al had overleefd had ik me afgevraagd in welke hoedanigheid.
Ja je moet iets bedenken waardoor je het touw bijvoorbeeld onder zijn oksels krijgt. Of desnoods met een soort strop om zijn polsen. Maar is vast een goede reden waarom dat niet geprobeerd/gelukt is.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:57 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik denk dat je van een gewonde 5 jarige op zo'n diepte niet kan verwachten dat hij zelf even op verantwoorde wijze een touw rondom zich knoopt zodat ze hem er uit kunnen hijsen. Dan hebben we het nog niet eens over de uitsteeksels en obstakels die ze bij de weg omhoog tijdens het hijsen tegen kunnen komen...
Maar ik ben geen expert en (godzijdank) geen ervaringsdeskundige...
Jouw pa heeft een heel mooi hart, ondanks zijn eigen pijnlijke ziektes denkt hij veel aan leed van anderen. Prachtigquote:Op zondag 6 februari 2022 17:10 schreef fubaaar22 het volgende:
moest vanmorgen vroeg weg. nog ff broertje helpen bij een spoedklus.
Dus ik komt 7 uur op de kamer van mijn 87 jarige vader (parkinson, reuma, atrose, lichte dementie) om hem de pilletjes te geven.
Eerste wat die vroeg: "fub heeft dat jongetje het gered" (pa volgt nieuws nog goed).
Nee pa, ze hebben hem er overleden uitgehaald. Dan hoor je hem snikken.
Hij had zo gehoopt op een mooi eind van dit verhaal.
Ik ben atheist maar wat zou ik graag ongelijk hebben in dit soort gevallen.
Rust zacht lief klein kereltje.
Wat is dit voor een verstandelijk beperkt gelul?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:45 schreef Bruinie het volgende:
Dat kind was al dagen dood. Hoe kan nou een kind zo diep in de grond overleven als het ‘s nachts zo koud wordt? Zo’n kind heeft het lichaamstemperatuur niet. En op de laatste foto’s had dat kind nog steeds een t-shirt. Dit stinkt naar een mediahype. Ze wisten het al dagen maar als ze het al hadden gedeeld dan was er natuurlijk geen sensatie.
Bron? Klinkt zeer luguberquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Heb het even opgezocht.quote:Op zondag 6 februari 2022 17:49 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Hebben jullie wel eens gehoord van Baby Jessica? Kind van 18 maanden dat na 52 uur levend uit een put is gered.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |