Ach, schei toch uit. Totaal niet realistisch.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:14 schreef arvensis het volgende:
[..]
Idem. Heb ze vannacht bij me genomen en ben ze knuffelend in slaap gevallen. Mezelf voorgenomen niet meer boos te worden. Alles kan in een moment over zijn.
https://inspanje.nl/algem(...)terputten-in-spanje/quote:SEVILLA - Gisteren was het precies een jaar geleden dat peuter Julen in een waterput in Zuid-Spanje viel. Sinds de tragische gebeurtenis zijn er nauwelijks maatregelen getroffen door Spaanse overheden en zijn er nog honderdduizenden onveilige waterputten in Spanje.
https://www.libelle.nl/ac(...)-in-spanje~be97fb02/quote:Na drama Julen wéér iemand in illegale waterput gevallen in Spanje
quote:Op zondag 6 februari 2022 14:05 schreef Frutsel het volgende:
Vooral de man die met zijn blote handen de laatste meters groef, wordt als een held geprezen. "Deze oom Ali, uit het zuiden van Marokko, heeft zijn leven gewaagd om Rayan uit de put te halen, zeggen ze hier."
https://leefspiritueel.nu(...)n-vast-in-put-video/quote:Vanochtend was er nog teken van leven bij de peuter en zijn moeder zegt heel veel hoop te hebben.
Moet je voorstellen: je moet werken onder tijdsdruk, je moet instortingen voorkomen en je hebt te maken met verschrikkelijke grond. Daarnaast is het jongetje 32 meter naar beneden gevallen, dat zijn 2 flats bij elkaar opgestapeld. Als deze jongen het al had overleefd had ik me afgevraagd in welke hoedanigheid.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:59 schreef Ama het volgende:
Ik denk nog steeds dat ze net te laat zijn geweest met redden (wat ik niemand kwalijk neem want het lijkt me ook een moeilijk iets om goed te doen zonder meer slachtoffers te maken).
Heel voor de hand liggend. Maar met het letsel dat hij had wellicht een heel slecht idee.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:40 schreef Perrin het volgende:
Ik had hem er binnen een uur uitgehesen met een touw
Heh ik zeg toch ook dat ik niemand iets kwalijk neem en het juist begrijp?quote:Op zondag 6 februari 2022 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moet je voorstellen: je moet werken onder tijdsdruk, je moet instortingen voorkomen en je hebt te maken met verschrikkelijke grond. Daarnaast is het jongetje 32 meter naar beneden gevallen, dat zijn 2 flats bij elkaar opgestapeld. Als deze jongen het al had overleefd had ik me afgevraagd in welke hoedanigheid.
In mijn ogen hebben ze er binnen de mogelijkheden alles aan gedaan. De Marokkanen hebben mijn respect. Mensen kwamen van heinde en verre om ze te ondersteunen op alle mogelijke manieren.
Los van dit alles had ik graag gezien dat ze parallel aan elkaar hadden gewerkt. Enerzijds graven anderzijds via de put zelf. Dus wedden op 2 paarden.²
Sja beter levend maar in een rolstoel dan zoals het nu gingquote:Op zondag 6 februari 2022 15:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heel voor de hand liggend. Maar met het letsel dat hij had wellicht een heel slecht idee.²
Ik denk dat eigenlijk ook wel. Ik weet niet of het terecht is, maar heb het idee dat ze niet heel diep zijn gegaan met de opties via de put zelf. Daar zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja beter levend maar in een rolstoel dan zoals het nu ging![]()
En zo makkelijk is het natuurlijk ook niet met een touw, maar ik denk achteraf wel meer kans om hem er zo levend uit te krijgen.
Ja, ik begrijp je. Ik som eigenlijk alleen maar op waarom ik denk dat sneller redden niet mogelijk was.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Heh ik zeg toch ook dat ik niemand iets kwalijk neem en het juist begrijp?
Ik denk dat je van een gewonde 5 jarige op zo'n diepte niet kan verwachten dat hij zelf even op verantwoorde wijze een touw rondom zich knoopt zodat ze hem er uit kunnen hijsen. Dan hebben we het nog niet eens over de uitsteeksels en obstakels die ze bij de weg omhoog tijdens het hijsen tegen kunnen komen...quote:Op zondag 6 februari 2022 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk dat eigenlijk ook wel. Ik weet niet of het terecht is, maar heb het idee dat ze niet heel diep zijn gegaan met de opties via de put zelf. Daar zullen ongetwijfeld goede redenen voor zijn.²
Dat vraag ik mij dus ook af.quote:Op zondag 6 februari 2022 14:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Is er al wat meer bekend hoelang het jongetje al overleden was voordat hij uit de put werd gehaald? Uren? Minuten? Of is hij er wel levend uitgehaald en overleden in de ambulance?
Eeuwig getraumatiseerd.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moet je voorstellen: je moet werken onder tijdsdruk, je moet instortingen voorkomen en je hebt te maken met verschrikkelijke grond. Daarnaast is het jongetje 32 meter naar beneden gevallen, dat zijn 2 flats bij elkaar opgestapeld. Als deze jongen het al had overleefd had ik me afgevraagd in welke hoedanigheid.
Ja je moet iets bedenken waardoor je het touw bijvoorbeeld onder zijn oksels krijgt. Of desnoods met een soort strop om zijn polsen. Maar is vast een goede reden waarom dat niet geprobeerd/gelukt is.quote:Op zondag 6 februari 2022 15:57 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik denk dat je van een gewonde 5 jarige op zo'n diepte niet kan verwachten dat hij zelf even op verantwoorde wijze een touw rondom zich knoopt zodat ze hem er uit kunnen hijsen. Dan hebben we het nog niet eens over de uitsteeksels en obstakels die ze bij de weg omhoog tijdens het hijsen tegen kunnen komen...
Maar ik ben geen expert en (godzijdank) geen ervaringsdeskundige...
Jouw pa heeft een heel mooi hart, ondanks zijn eigen pijnlijke ziektes denkt hij veel aan leed van anderen. Prachtigquote:Op zondag 6 februari 2022 17:10 schreef fubaaar22 het volgende:
moest vanmorgen vroeg weg. nog ff broertje helpen bij een spoedklus.
Dus ik komt 7 uur op de kamer van mijn 87 jarige vader (parkinson, reuma, atrose, lichte dementie) om hem de pilletjes te geven.
Eerste wat die vroeg: "fub heeft dat jongetje het gered" (pa volgt nieuws nog goed).
Nee pa, ze hebben hem er overleden uitgehaald. Dan hoor je hem snikken.
Hij had zo gehoopt op een mooi eind van dit verhaal.
Ik ben atheist maar wat zou ik graag ongelijk hebben in dit soort gevallen.
Rust zacht lief klein kereltje.
Wat is dit voor een verstandelijk beperkt gelul?quote:Op zondag 6 februari 2022 14:45 schreef Bruinie het volgende:
Dat kind was al dagen dood. Hoe kan nou een kind zo diep in de grond overleven als het ‘s nachts zo koud wordt? Zo’n kind heeft het lichaamstemperatuur niet. En op de laatste foto’s had dat kind nog steeds een t-shirt. Dit stinkt naar een mediahype. Ze wisten het al dagen maar als ze het al hadden gedeeld dan was er natuurlijk geen sensatie.
Bron? Klinkt zeer luguberquote:Op zaterdag 5 februari 2022 22:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ze hadden hem er sowieso uitgehaald. Zelfs als 'ie helemaal naar de bodem was gegleden.
Er is echter wel een geval wat ik ken waarbij ze dat niet hebben gedaan. Het is in de VS schijnbaar een sport om in een smalle grot te wurmen. Daar kwam iemand vast te zitten en hebben ze nog gebrobeerd hem eruit te trekken met een ingewikkeld katrol-systeem. Daarbij zou hij zijn been breken, en zou hij vervolgens in shock raken. Uiteindelijk hebben ze een telefoon of walkie-talkie bij hem gekregen zodat hij afscheid kon nemen. Uiteindelijk hebben ze de gang waarin hij vastzat dichtgestort met beton. Gruwelijk verhaal. Google maar eens als je dat wilt lezen.
Heb het even opgezocht.quote:Op zondag 6 februari 2022 17:49 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Hebben jullie wel eens gehoord van Baby Jessica? Kind van 18 maanden dat na 52 uur levend uit een put is gered.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |