abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203504327
Welkom in het PSV topic! :W

Officiele PSV website
PSV TV
PSV Netwerk
Supportersvereniging PSV
PSV Fans United
Lighttown Madness
PSV Ultras

Landskampioenschap (24x)
1929, 1935, 1951, 1963, 1975, 1976, 1978,
1986, 1987, 1988, 1989, 1991, 1992, 1997,
2000, 2001, 2003, 2005, 2006, 2007, 2008,
2015, 2016, 2018

KNVB Beker (9x)
1950, 1974, 1976, 1988, 1989, 1990, 1996,
2005, 2012.

Johan Cruijff Schaal (12x)
1992, 1996, 1997, 1998, 2000, 2001, 2003,
2008, 2012, 2015, 2016, 2021

Europacup I (1x)
1988.

UEFA Cup (1x)
1978.

14 aug 2021 Heracles - PSV 0-2
21 aug 2021 PSV - SC Cambuur 4-1
28 aug 2021 PSV - FC Groningen 5-2
11 sep 2021 AZ - PSV 0-3
19 sep 2021 PSV - Feyenoord 0-4 :'(
22 sep 2021 Go Ahead Eagles - PSV
25 sep 2021 Willem II - PSV
3 okt 2021 PSV - Sparta
16 okt 2021 PSV - PEC Zwolle
24 okt 2021 Ajax - PSV
30 okt 2021 PSV - FC Twente
7 nov 2021 Fortuna Sittard - PSV
20 nov 2021 PSV - Vitesse
28 nov 2021 sc Heerenveen - PSV
4 dec 2021 PSV - FC Utrecht
12 dec 2021 NEC - PSV
19 dec 2021 RKC Waalwijk - PSV
23 dec 2021 PSV - Go Ahead Eagles
16 jan 2021 FC Groningen - PSV
23 jan 2021 PSV - Ajax
5 feb 2021 PSV - AZ
n.t.b. Vitesse - PSV
n.t.b. PSV - sc Heerenveen
n.t.b. Sparta - PSV
n.t.b. PSV - Heracles
n.t.b. FC Utrecht - PSV
n.t.b. PSV - Fortuna Sittard
n.t.b. FC Twente - PSV
n.t.b. PSV - RKC Waalwijk
n.t.b. SC Cambuur - PSV
n.t.b. PSV - Willem II
n.t.b. Feyenoord - PSV
11 mei PSV - NEC
15 mei PEC Zwolle - PSV

21 juli 2021 PSV - Galatasaray 5-1 _O_
28 juli 2021 Galatasaray - PSV 1-2
3 aug 2021 PSV - Midtjylland 3-0
10 aug 2021 Midtjylland - PSV 0-1
18 aug 2021 Benfica - PSV 2-1
24 aug 2021 PSV - Benfica 0-0

16 sep 2021 PSV-Real Sociedad, 2-2
30 sep 2021 Sturm Graz-PSV, aftrap 18.45
21 okt 2021 PSV-AS Monaco, aftrap 21.00
4 nov 2021 AS Monaco-PSV, aftrap 18.45
25 nov 2021 PSV-Sturm Graz, aftrap 21.00
9 dec 2021 Real Sociedad-PSV, aftrap 18.45

n.t.b.

Madueke 2
Bruma 1
Pröpper 1
Zahavi 1

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203504482
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 15:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Er is maar een club die presteert in Europa.

De rest speelt in de conference League met andere clubs die voorheen Europees niet aanwezig waren. Omdat ze niet goed genoeg zijn voor de Europa League. Net als toen.
Dat klopt niet helemaal. Van de 48 teams teams die de Europa League-groepsfase had, zijn er nu nog 32 over. Ook de Conference League heeft er 32. Dit betekent dat er dus 16 Europese groepsfase-tickets bij zijn gekomen.

Vroeger gingen er van die 48 teams 24 door in Europa, nu gaan er van de 64 teams 40 teams door in Europa. Waarvan er in de tussenronde wel al 8 worden uitgeflikkerd.

Als er daadwerkelijk 4 Nederlandse teams bij de laatste 32 van de Conference League komen (en die kans is wel vrij groot) dan mag je wel echt van een unieke prestatie spreken hoor.
pi_203504581
Je kunt dus eigenlijk zeggen dat PSV en Vitesse het in het huidige format al hebben geschopt tot de vroegere groepsfase van de Europa League en dat Feyenoord en AZ het hebben geschopt tot de vroegere 16e finale van de Europa League. @BehoorlijkKritisch

Dat is nog steeds een vrij unieke prestatie. Laatste keer dat dat lukte was 2008.
pi_203504618
Goede vraag in de TT. Tijd voor een Poll:

POLL
pi_203504650
@BehoorlijkKritisch @Halcon In 2008-2009 haalden NEC, Twente en Ajax de 16e finale van de Europa League maar werden NEC en Twente direct uitgeschakeld. Alleen Ajax haalde de 8e finale.

Moet nu toch ook echt wel mogelijk zijn en toont dus nog steeds wel aan dat we aan een vrij uniek jaar bezig zijn.
pi_203504679
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
@:Behoorlijkkritisch @:Halcon In 2008-2009 haalden NEC, Twente en Ajax de 16e finale van de Europa League maar werden NEC en Twente direct uitgeschakeld. Alleen Ajax haalde de 8e finale.

Moet nu toch ook echt wel mogelijk zijn en toont dus nog steeds wel aan dat we aan een vrij uniek jaar bezig zijn.
Oh, zeker, ik vind alleen de link niet helemaal logisch dat Schmidt om die reden niet hetzelfde punten kan halen in de competitie als Cocu destijds..
pi_203504746
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:09 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Oh, zeker, ik vind alleen de link niet helemaal logisch dat Schmidt om die reden niet hetzelfde punten kan halen in de competitie als Cocu destijds..
Dat verhaal heb ik even gemist. Denk dat het punt tot nu toe vooral is geweest dat PSV een goede kans op de eindwinst van het toernooi heeft en dat eventuele gewonnen affiches tegen Leicester, Roma en Celtic meer aanspreken dan een KNVB bekertje winnen tegen Vitesse ofzo.

In het verleden gebeurde het te vaak dat er in Europa League potjes een B-team stond, dat zou ik nu dus echt niet begrijpen omdat je een prima kans hebt om ver te komen.
pi_203504779
quote:

[..]
Als we aan mogen nemen dat de Europese clubs gemiddeld op hetzelfde niveau spelen als onder Cocu, dan kun je aan de deelname van Nederlandse clubs in Europa zien dat Nederlandse clubs het beter doen dan in de tijd van Cocu. Dit betekent dat PSV in de Eredivsie meer tegenstand mag verwachten dan indertijd onder Cocu.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_203504805
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat verhaal heb ik even gemist. Denk dat het punt tot nu toe vooral is geweest dat PSV een goede kans op de eindwinst van het toernooi heeft en dat eventuele gewonnen affiches tegen Leicester, Roma en Celtic meer aanspreken dan een KNVB bekertje winnen tegen Vitesse ofzo.

In het verleden gebeurde het te vaak dat er in Europa League potjes een B-team stond, dat zou ik nu dus echt niet begrijpen omdat je een prima kans hebt om ver te komen.
Er kwam een statistiek voorbij van VI dat van Bommel en Cocu het qua punten beter hebben gedaan dan Schmidt en daar kwam als reactie op dat de competitie nu ook beter is dan destijds en zo'n statistiek dus niet zoveel zegt. Vandaar die reactie.

Maar om terug te komen op jouw laatste zin: er wordt wel vaker gezegd dat Nederlandse clubs in de EL met een B-team speelden en daardoor punten verspeelden, maar volgens mij is dat in de praktijk niet eens zo vaak voorgekomen. Wel dat teams uitgeschakeld werden door clubs waarvan je dat niet verwachtte, maar dat gebeurde meestal gewoon met de sterkste teams..
pi_203504924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Er kwam een statistiek voorbij van VI dat van Bommel en Cocu het qua punten beter hebben gedaan dan Schmidt en daar kwam als reactie op dat de competitie nu ook beter is dan destijds en zo'n statistiek dus niet zoveel zegt. Vandaar die reactie.

Maar om terug te komen op jouw laatste zin: er wordt wel vaker gezegd dat Nederlandse clubs in de EL met een B-team speelden en daardoor punten verspeelden, maar volgens mij is dat in de praktijk niet eens zo vaak voorgekomen. Wel dat teams uitgeschakeld werden door clubs waarvan je dat niet verwachtte, maar dat gebeurde meestal gewoon met de sterkste teams..
• Ah wat betreft dat eerste verhaal heb ik al aangegeven dat je dan vooral moet kijken naar de puntenaantallen die andere topclubs in de Eredivisie behalen. Als alle clubs van plek 2 tot 5 rond de 70 punten halen dan kun je inderdaad spreken van een betere concurrentie. Maar dat is nu totaal niet het geval dus dat is gewoon gelul.

Ook vorig jaar haalden Feyenoord, AZ en Vitesse niet overdreven veel punten dus was die prestatie van PSV (maar 72 puntjes) voor de tweede club van Nederland gewoon matig. Dat had beter gemoeten en is geen excuus voor de in vergelijking met Cocu en Bommel lagere puntenaantallen en lagere doelpuntenaantallen.

• Dacht dat dit bij Advocaat en Rutten toch wel met enige regelmaat voorkwam. In ieder geval had je nooit het idee dat ze het heel erg vonden als ze uit Europa vlogen maar misschien was PSV toen ook gewoon ruk.
pi_203504950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Als we aan mogen nemen dat de Europese clubs gemiddeld op hetzelfde niveau spelen als onder Cocu, dan kun je aan de deelname van Nederlandse clubs in Europa zien dat Nederlandse clubs het beter doen dan in de tijd van Cocu. Dit betekent dat PSV in de Eredivsie meer tegenstand mag verwachten dan indertijd onder Cocu.
Maar dan heb je het enkel over dit jaar, dat mindere puntenaantal zal vooral vorig jaar ontstaan zijn (of in de 2e seizoenshelft eigenlijk), toen was Schmidt er toch ook al?

En Cocu bakte er in z'n 1e seizoen echt helemaal niks van qua punten, geloof ik, dat heeft hij blijkbaar aardig recht getrokken daarna.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27:31 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203504968
quote:

[..]
eens, stellen dat "we" nu europees beter zijn slaat ook nergens op
pi_203504982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
eens, stellen dat "we" nu europees beter zijn slaat ook nergens op
Dat heb ik onderbouwd, dat slaat wel ergens op. Ook als dit een gewoon Europa League seizoen (zoals vorig jaar) was geweest hadden we nu 2 clubs in de groepsfase Europa League en al 2 clubs bij de laatste 32 van de Europa League gehad.

Dat is ook volgens de oude toernooi-indeling gewoon een topprestatie.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:31:55 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203505025
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat heb ik onderbouwd, dat slaat wel ergens op. Ook als dit een gewoon Europa League seizoen (zoals vorig jaar) was geweest hadden we nu 2 clubs in de groepsfase Europa League en al 2 clubs bij de laatste 32 van de Europa League gehad.

Dat is ook volgens de oude toernooi-indeling gewoon een topprestatie.
nee die onderbouwing is gewoon matig, PSV ging van CL naar EL naar UEL en AZ haalde EL niet eens
pi_203505048
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
• Ah wat betreft dat eerste verhaal heb ik al aangegeven dat je dan vooral moet kijken naar de puntenaantallen die andere topclubs in de Eredivisie behalen. Als alle clubs van plek 2 tot 5 rond de 70 punten halen dan kun je inderdaad spreken van een betere concurrentie. Maar dat is nu totaal niet het geval dus dat is gewoon gelul.
Nee, deze vlieger gaat volgens mij niet op.

Nogmaals, laten we aannemen dat op basis van Europese prestaties, dat de Nederlandse clubs het in Europa beter doen, en dat de competitie er dus in kwaliteit op vooruit is gegaan. Dan lijkt het me ook logisch dat als je dezelfde puntenverdeling als vroeger ziet, in de ED, dat dus ook de mindere clubs er op vooruit zijn gegaan. Met al die miljoenen die er in het voetbal zijn gestoken, is dat niet eens zo'n gekke aanname. Dan kan het dus nog steeds zo zijn dat de topclubs in de ED niet eens zo'n geweldig puntenaantal laten zien, omdat de competitie in de breedte beter is geworden.
pi_203505122
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee die onderbouwing is gewoon matig, PSV ging van CL naar EL naar UEL en AZ haalde EL niet eens
AZ haalt de huidige EL niet maar had de EL met 48 teams waarschijnlijk wel gehaald want dan had je makkelijker geloot in de voorrondes. Net als dat PSV in een geüpgradede Europa League aantrad met minder deelnemers waardoor je dus kunt zeggen dat ze vroeger bij de beste 24 teams van de Europa League hadden gezeten met dit puntenaantal. (Kijk maar na.)

De huidige Europa League groepsfase is nu moeilijker te halen, dus de enige realistische vertaalslag die je kunt maken is hoeveel clubs er uiteindelijk doorgaan na de winter.
pi_203505151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Nee, deze vlieger gaat volgens mij niet op.

Nogmaals, laten we aannemen dat op basis van Europese prestaties, dat de Nederlandse clubs het in Europa beter doen, en dat de competitie er dus in kwaliteit op vooruit is gegaan. Dan lijkt het me ook logisch dat als je dezelfde puntenverdeling als vroeger ziet, in de ED, dat dus ook de mindere clubs er op vooruit zijn gegaan. Met al die miljoenen die er in het voetbal zijn gestoken, is dat niet eens zo'n gekke aanname. Dan kan het dus nog steeds zo zijn dat de topclubs in de ED niet eens zo'n geweldig puntenaantal laten zien, omdat de competitie in de breedte beter is geworden.
Ja dus je zegt dat de nummers 3 t/m 18 beter zijn geworden toch? Lijkt me niet aan te tonen, financieel gezien heeft PSV een enorm gat met die clubs, dus zou het verschil nog steeds duidelijk aanwezig moeten zijn in puntenaantallen.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 16:54:01 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203505240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
AZ haalt de huidige EL niet maar had de EL met 48 teams waarschijnlijk wel gehaald want dan had je makkelijker geloot in de voorrondes. Net als dat PSV in een geüpgradede Europa League aantrad met minder deelnemers waardoor je dus kunt zeggen dat ze vroeger bij de beste 24 teams van de Europa League hadden gezeten met dit puntenaantal. (Kijk maar na.)

De huidige Europa League groepsfase is nu moeilijker te halen, dus de enige realistische vertaalslag die je kunt maken is hoeveel clubs er uiteindelijk doorgaan na de winter.
Ik blijf het een vreemde conclusie vinden van beter presteren als de nummers 2 en 3 van je competitie eigenlijk falen in Europa, dat er dan nog een vangnet van een kneuzen competitie is waar 2 clubs doorheen komen is leuk maar ook niet opzienbarend gezien de tegenstanders (en de mazzel van Vitesse met Spurs).
pi_203505271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja dus je zegt dat de nummers 3 t/m 18 beter zijn geworden toch? Lijkt me niet aan te tonen, financieel gezien heeft PSV een enorm gat met die clubs, dus zou het verschil nog steeds duidelijk aanwezig moeten zijn in puntenaantallen.
In bv. 2010/2011 had PSV 3 mio euro minder begroting dan Ajax. Verschil van een kleine 5 procent. Dat verschil is nu bijna 50 procent.

Verschil met Feyenoord was toen zo'n 35 procent in het voordeel van PSV. Dat is nu nog minder dan 25 procent.

Twente zat toen redelijk dicht op Feyenoord, maar is teruggevallen. PSV had toen iets meer dan 1,5 keer de begroting van Twente (de nummer 4 qua begroting destijds), nu is het verschil met de nummer 4 een factor 3. Voor de rest is het redelijk gelijk gebleven qua bedragen, enkele sommige clubs zijn wat opgekomen en anderen weggevallen.

Met Excelsior had je toen wel 'n team met een hele lage begroting (PSV had meer dan 21 keer de begroting van Excelsior), maar daarboven had je twee clubs met 9 mio. Nu zitten RKC, Go Ahead, Fortuna en Cambuur grofweg tussen de 7,5 en 9 mio.

Begroting van PSV is wel gestegen met een factor 1,5.

Dus puur financieel zou de Eredivisie niet ingewikkelder moeten zijn voor PSV. Sterker nog: het groepje achtervolgers (Twente en Feyenoord) is uitgedund tot één (Feyenoord), maar die komt wel dichterbij. De rest is verder achterop geraakt. Ajax is natuurlijk wel uit het zicht verdwenen.
pi_203505722
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
In bv. 2010/2011 had PSV 3 mio euro minder begroting dan Ajax. Verschil van een kleine 5 procent. Dat verschil is nu bijna 50 procent.

Verschil met Feyenoord was toen zo'n 35 procent in het voordeel van PSV. Dat is nu nog minder dan 25 procent.

Twente zat toen redelijk dicht op Feyenoord, maar is teruggevallen. PSV had toen iets meer dan 1,5 keer de begroting van Twente (de nummer 4 qua begroting destijds), nu is het verschil met de nummer 4 een factor 3. Voor de rest is het redelijk gelijk gebleven qua bedragen, enkele sommige clubs zijn wat opgekomen en anderen weggevallen.

Met Excelsior had je toen wel 'n team met een hele lage begroting (PSV had meer dan 21 keer de begroting van Excelsior), maar daarboven had je twee clubs met 9 mio. Nu zitten RKC, Go Ahead, Fortuna en Cambuur grofweg tussen de 7,5 en 9 mio.

Begroting van PSV is wel gestegen met een factor 1,5.

Dus puur financieel zou de Eredivisie niet ingewikkelder moeten zijn voor PSV. Sterker nog: het groepje achtervolgers (Twente en Feyenoord) is uitgedund tot één (Feyenoord), maar die komt wel dichterbij. De rest is verder achterop geraakt. Ajax is natuurlijk wel uit het zicht verdwenen.
Kijk, ik weet niet waar je altijd dat snelle rekenwerk vandaan tovert maar het is wel klasse. :)

Maar los van de financiën is het puur qua punten ook wel interessant. Het is in theorie mogelijk dat je onder de top 2 een paar hele goede subtoppers hebt die ervoor kunnen zorgen dat je als nummer 2 veel punten verliest. 15 jaar geleden had je op een gegeven moment een vrij sterk Groningen, Heerenveen, Twente, AZ en Feyenoord.

Daar kun je als PSV dan wel een puntje of 10-15 tegen verliezen. (Van de 30 beschikbare punten tegen die 5 tegenstanders.) Maar goed, dat is nu niet echt het geval. De verschillen zouden duidelijk moeten zijn en PSV moet gewoon rond de 80 punten pakken.
pi_203505786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik blijf het een vreemde conclusie vinden van beter presteren als de nummers 2 en 3 van je competitie eigenlijk falen in Europa, dat er dan nog een vangnet van een kneuzen competitie is waar 2 clubs doorheen komen is leuk maar ook niet opzienbarend gezien de tegenstanders (en de mazzel van Vitesse met Spurs).
Er zijn veel verschillende vergelijkingen mogelijk. Maar Feyenoord had gewoon een prima Europa League-waardige poule (met Berlin en Praag) en datzelfde gold ook voor Vitesse.

Wat betreft AZ en PSV, daarbij negeer je mijn verhaal dat de Europa League 16 ploegen minder heeft dan het had en dus moeilijker om te halen is. Of AZ in de oude toernooivorm het hoofdtoernooi had gehaald zullen we nooit weten, van PSV weten we dat wel 100 procent zeker. (Want ze zitten nu ook gewoon bij de 24 beste Europa League-ploegen dus waren in het oude format gewoon doorgegaan.)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2022 17:46:07 ]
pi_203506048
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 17:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Kijk, ik weet niet waar je altijd dat snelle rekenwerk vandaan tovert maar het is wel klasse. :)

Maar los van de financiën is het puur qua punten ook wel interessant. Het is in theorie mogelijk dat je onder de top 2 een paar hele goede subtoppers hebt die ervoor kunnen zorgen dat je als nummer 2 veel punten verliest. 15 jaar geleden had je op een gegeven moment een vrij sterk Groningen, Heerenveen, Twente, AZ en Feyenoord.

Daar kun je als PSV dan wel een puntje of 10-15 tegen verliezen. (Van de 30 beschikbare punten tegen die 5 tegenstanders.) Maar goed, dat is nu niet echt het geval. De verschillen zouden duidelijk moeten zijn en PSV moet gewoon rond de 80 punten pakken.
Dan zou de nummer 1 daar ook punten tegen kunnen verliezen tegen die sterke subtoppers. Nu is het gat met Ajax flink gegroeid, maar ook het gat tussen PSV en de rest, minus Feyenoord dan.

2007/2008 had je bijvoorbeeld zes teams met 60 punten of meer. Verschil tussen de nummer 6 en 1 was slechts 12 punten. Vorig jaar hadden er vier 60 punten of meer met een verschil van 35 punten tussen de nummer 6 en de nummer 1.

Eerste jaar onder van Bommel waren er drie met 60 punten of meer. Verschil tussen 6 en 1 was toen 33 punten.

Die 72 punten onder Schmidt in zijn eerste jaar, da's gewoon niet best. Ook het doelsaldo was deze eeuw maar twee keer minder.

Als je puur naar begroting kijkt, zou je verwachten dat het doelsaldo beter zou worden en het puntenaantal gewoon ruim boven de 80 zou zijn.

Dat laatste kan nog wel, maar dan mag PSV niet veel meer laten liggen. Doelsaldo is dit jaar ook weer niet al te denderend.
pi_203506059
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:26 schreef Marcoss het volgende:

En Cocu bakte er in z'n 1e seizoen echt helemaal niks van qua punten, geloof ik, dat heeft hij blijkbaar aardig recht getrokken daarna.
Cocu bakte er in zijn eerste halve seizoen niks van. Toen stond PSV met de winterstop in het linkerrijtje op plek 10 geloof ik.

Na de winterstop waren ze op 1 punt na de best presterende ploeg in de Eredivisie en eindigde ze als vierde. Dat was echt een prestatie van formaat van Cocu met een paar aardige winterstop versterkingen en Hiddink op de achtergrond.

En hierboven over vaak b-ploegen in Europa opstellen @pietjepuk2000. Zelden zo'n onzin gelezen. Dat is alleen gebeurt in het seizoen onder Advocaat in een paar wedstrijden. Advocaat wilde in dat jubileumseizoen koste wat kost kampioen worden en daar moest alles voor wijken.

Dat jaar heeft PSV uiteindelijk heel veel gekost. Totale onbalans in de selectie, bakken terechte hoon over de Europese 'prestaties' en bovendien geen prijzen. Tering Advocaat.
  Forum Admin vrijdag 4 februari 2022 @ 18:04:57 #24
35723 crew  GGMM
pi_203506061
twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 23:35:12 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203512109
Toon kan natuurlijk op zijn blote knietjes en met een bos bloemen Van Bommel terugvragen. Onder MvB floreerde Malen, haalde Rosario het Nederlands elftal, werd Ihattaren de beste nieuwkomer van de eredivisie en ontwikkelde Dumfries zich vanuit de subtop tot de top van de eredivisie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203514305
... en onder MvB zakte het zooitje als een kaartenhuis in elkaar.
pi_203514307
Voor een stel voetbalhooligans vind ik de discussie hier trouwens van hoog niveau. Mooi werk, @Halcon en voor onze neutrale toeschouwer @PietjePuk2000 .
  zaterdag 5 februari 2022 @ 06:20:35 #28
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203514316
Mo Nassoh en Fofana gisteren weer belangrijk voor jong PSV. Vooral die eerste laat nogal eens leuke/goede dingen zien.
pi_203514638
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 06:10 schreef Lyrebird het volgende:
Voor een stel voetbalhooligans vind ik de discussie hier trouwens van hoog niveau. Mooi werk, @:Halcon en voor onze neutrale toeschouwer @:PietjePuk2000 .
Dank, ook wel eens leuk om wat positief commentaar te krijgen. @Caland @Scrummie :)
  zaterdag 5 februari 2022 @ 08:37:46 #30
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203514664
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 08:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dank, ook wel eens leuk om wat positief commentaar te krijgen. @:Caland @:Scrummie :)
Fijn dat je hier op je plek bent ouwe reus.
pi_203514715
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan zou de nummer 1 daar ook punten tegen kunnen verliezen tegen die sterke subtoppers. Nu is het gat met Ajax flink gegroeid, maar ook het gat tussen PSV en de rest, minus Feyenoord dan.

2007/2008 had je bijvoorbeeld zes teams met 60 punten of meer. Verschil tussen de nummer 6 en 1 was slechts 12 punten. Vorig jaar hadden er vier 60 punten of meer met een verschil van 35 punten tussen de nummer 6 en de nummer 1.

Eerste jaar onder van Bommel waren er drie met 60 punten of meer. Verschil tussen 6 en 1 was toen 33 punten.

Die 72 punten onder Schmidt in zijn eerste jaar, da's gewoon niet best. Ook het doelsaldo was deze eeuw maar twee keer minder.

Als je puur naar begroting kijkt, zou je verwachten dat het doelsaldo beter zou worden en het puntenaantal gewoon ruim boven de 80 zou zijn.

Dat laatste kan nog wel, maar dan mag PSV niet veel meer laten liggen. Doelsaldo is dit jaar ook weer niet al te denderend.
Prima onderbouwing inderdaad. Daarmee laat je inderdaad wel zien dat Schmidt niet zo best gepresteerd heeft.

Wel is het zo dat in 2019-2020 (het eerste seizoen waarin er echt PSV-onwaardig werd gepresteerd) Lozano, Bergwijn, Luuk de Jong, Angelino en Pereiro weggingen.

Die karrevracht aan goals zorgden er in 2018-2019 nog voor dat PSV 98 goals en 83 punten haalde. Dat hebben ze eigenlijk nooit meer opgevangen.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 09:29:30 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203515187
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 18:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ten dele wel mee eens dat je top 2 clubs 80+ punten zouden moeten halen (top 3 eigenlijk wel) maar toch lukt dat de nummer 2 zelden, afgelopen 10 jaar maar 3 keer tegen de #1 6 keer, het valt gewoon niet los te zien van het competitie element.
Op het moment dat de nummer 2 afhaakt voor de titel is het die plek 2 verdedigen en ligt de concurrentie ver genoeg achter dan is de noodzaak om tot het gaatje te gaan er ook minder.
pi_203519282
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ten dele wel mee eens dat je top 2 clubs 80+ punten zouden moeten halen (top 3 eigenlijk wel) maar toch lukt dat de nummer 2 zelden, afgelopen 10 jaar maar 3 keer tegen de #1 6 keer, het valt gewoon niet los te zien van het competitie element.
Op het moment dat de nummer 2 afhaakt voor de titel is het die plek 2 verdedigen en ligt de concurrentie ver genoeg achter dan is de noodzaak om tot het gaatje te gaan er ook minder.
Ik weet niet of de gênant slechte periode 2011-2014 representatief is voor de volledige historie van de Eredivisie. Dan komt het gemiddeld veel vaker voor denk ik.

Dat waren echt de grootste armoede-jaren in 65 jaar competitie. Met waardeloze De Boer-elftallen die de titeltjes binnenschraapten. En een gebrek aan enige fatsoenlijke concurrentie.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2022 13:00:02 ]
pi_203519521
Glazen bol: het wordt van Nistelrooij. :T
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 5 februari 2022 @ 13:27:19 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203519596
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 12:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik weet niet of de gênant slechte periode 2011-2014 representatief is voor de volledige historie van de Eredivisie. Dan komt het gemiddeld veel vaker voor denk ik.

Dat waren echt de grootste armoede-jaren in 65 jaar competitie. Met waardeloze De Boer-elftallen die de titeltjes binnenschraapten. En een gebrek aan enige fatsoenlijke concurrentie.
dat was heel matig inderdaad maar maakt het dus ook moeilijk aan de hand van punten te bepalen hoe goed je competitie is
pi_203519882
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 06:20 schreef tja77 het volgende:
Mo Nassoh en Fofana gisteren weer belangrijk voor jong PSV. Vooral die eerste laat nogal eens leuke/goede dingen zien.
Weer een voorbeeld van een jongen die nou niet bepaald te boek stond als groot talent, maar die het geweldig doet onder RvN.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 14:05:37 #37
342627 tja77
pi_203520143
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:47 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]
Weer een voorbeeld van een jongen die nou niet bepaald te boek stond als groot talent, maar die het geweldig doet onder RvN.
Mo bedoel je?
Al sinds de F-jes ofzo bij PSV maar nooit dat grote talent nee. Maar laat nu regelmatig mooie dingen zien. Hopen dat hij zich kan doorontwikkelen richting het eerste.
pi_203520983
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:27 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat was heel matig inderdaad maar maakt het dus ook moeilijk aan de hand van punten te bepalen hoe goed je competitie is
Dat is lastig maar als enige objectieve feit kun je wel stellen dat Schmidt veel minder punten pakt en goals maakt dan zijn voorgangers. Terwijl zoals @Halcon al aangaf alleen Ajax sterker is geworden in verhouding tot PSV en er een enorm gat is met de andere clubs.

Maar goed, dat mag dus ook voor een groot deel op naam van John de Jong.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:06:00 #39
342627 tja77
pi_203521077
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 14:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is lastig maar als enige objectieve feit kun je wel stellen dat Schmidt veel minder punten pakt en goals maakt dan zijn voorgangers. Terwijl zoals @:Halcon al aangaf alleen Ajax sterker is geworden in verhouding tot PSV en er een enorm gat is met de andere clubs.

Maar goed, dat mag dus ook voor een groot deel op naam van John de Jong.
Is het verschil echt zo groot ja?
Er is hier een staatje geplaatst van Schmidt met z’n voorgangers, maar dat verschil was toch niet zo heel groot?
pi_203521147
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Er is hier een staatje geplaatst van Schmidt met z’n voorgangers, maar dat verschil was toch niet zo heel groot?

Alle statistieken zijn in zijn nadeel.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:18:41 #41
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_203521236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Alle statistieken zijn in zijn nadeel.
Ben geen fan van Schmidt per se, maar hij heeft niet de makkelijkste omstandigheden gehad sinds zijn aanstelling. Veel wedstrijden zonder publiek, covid besmettingen waar je om heen moet plannen etc. Denk dat zijn punten per wedstrijd (en winstpercentage) wel hoger had geweest dan Van Bommel onder 'normale' omstandigheden. Veel blessures ook gehad.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_203521286
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:18 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Ben geen fan van Schmidt per se, maar hij heeft niet de makkelijkste omstandigheden gehad sinds zijn aanstelling. Veel wedstrijden zonder publiek, covid besmettingen waar je om heen moet plannen etc. Denk dat zijn punten per wedstrijd wel hoger had geweest dan Van Bommel onder 'normale' omstandigheden. Veel blessures ook gehad.
Schmidt had/heeft toch wel een betere selectie dan Van Bommel. Vind ik
  zaterdag 5 februari 2022 @ 15:26:23 #43
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_203521341
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:22 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Schmidt had/heeft toch wel een betere selectie dan Van Bommel. Vind ik
Dat is opzich waar, denk ik, maar als spelers constant eruit liggen met een blessure en/of covid schiet dat ook niet op natuurlijk. Zo'n Gotze, Zahavi en Madueke liggen er vaker uit dan dat ze spelen heb ik het idee. Propper had er geen zin meer in, van Ginkel is ook alleen maar geblesseerd geweest vorig jaar. Gakpo heeft er meerdere maanden uitgelegen. Nu weer Ramalho maanden eruit.

Maar goed, Schmidt zelf is ook niet fantastisch natuurlijk.
pi_203521532
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 09:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als plek 2 zeker is (ver genoeg achter 1 en ver genoeg voor op 2) kun je nonchalance krijgen ja.

Gevoelsmatig zijn kleinere clubs vaak ook wel iets minder naïef gaan spelen tegen grotere clubs.
pi_203521565
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Bv 2,26 en 2,67 goal per wedstrijd lijkt weinig, maar is wel verschil tussen minder dan 80 goals in 'n seizoen en 90. PSV zou toch altijd wel meer dan 85 goals moeten kunnen maken in een seizoen.
pi_203521703
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Bv 2,26 en 2,67 goal per wedstrijd lijkt weinig, maar is wel verschil tussen minder dan 80 goals in 'n seizoen en 90. PSV zou toch altijd wel meer dan 85 goals moeten kunnen maken in een seizoen.
Eens. Maar als je puur naar de spelers kijkt en het vergelijkt met het goede Van Bommel-seizoen... Toen nog Luuk de Jong, Lozano en Bergwijn in de selectie.

Je hebt nu een nauwelijks scorende nummer 10 en een spits die er te weinig maakt. Scheelt per seizoen zo 20-25 goals.
pi_203521787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 15:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Eens. Maar als je puur naar de spelers kijkt en het vergelijkt met het goede Van Bommel-seizoen... Toen nog Luuk de Jong, Lozano en Bergwijn in de selectie.

Je hebt nu een nauwelijks scorende nummer 10 en een spits die er te weinig maakt. Scheelt per seizoen zo 20-25 goals.
Ja, zo is het ook wel weer. Heel grof is het vaak ook wel een optelsommetje. Toen had je met de Jong, Lozano en Bergwijn al een goal of 60. En dan had je ook nog Pereiro. Die maakte er ook 10 of meer.

Nu ga je er eentje hebben die boven de 10 uit komt.

Wel is het zo dat Madueke, Gotzi en Zahavi vaak afwezig zijn. Maar al tel je die bij elkaar op, dan nog is het niet heel indrukwekkend.
pi_203521868
Zou weleens een wat grotere analyse van de prestaties van Götze willen lezen. Apart dat iedereen het ene jaar laaiend enthousiast is over de grote superster die naar Nederland komt (ikzelf trouwens ook hoor) en dat het nu allemaal vies tegenvalt.

Als Schmidt weggaat zal hij wellicht wel uit de basis verdwijnen. Moet toch een betere vervanger voor te vinden zijn.
pi_203521942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, zo is het ook wel weer. Heel grof is het vaak ook wel een optelsommetje. Toen had je met de Jong, Lozano en Bergwijn al een goal of 60. En dan had je ook nog Pereiro. Die maakte er ook 10 of meer.

Nu ga je er eentje hebben die boven de 10 uit komt.

Wel is het zo dat Madueke, Gotzi en Zahavi vaak afwezig zijn. Maar al tel je die bij elkaar op, dan nog is het niet heel indrukwekkend.
De kunst van een echt goede trainer is dan juist ook wel weer dit soort spelers optimaal te laten renderen. Zoals Slot nu uit redelijk matige spelers als (met name) Til, Dessers en Linssen het maximale aantal goals haalt.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 17:10:09 #50
342627 tja77
pi_203522622
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 16:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zou weleens een wat grotere analyse van de prestaties van Götze willen lezen. Apart dat iedereen het ene jaar laaiend enthousiast is over de grote superster die naar Nederland komt (ikzelf trouwens ook hoor) en dat het nu allemaal vies tegenvalt.

Als Schmidt weggaat zal hij wellicht wel uit de basis verdwijnen. Moet toch een betere vervanger voor te vinden zijn.
Götze is echt heel matig.
Natuurlijk weet hij hoe het spelletje gespeeld wordt, en kan hij een mooie pass geven. Maar z’n snelheid? Man man man, dat kan echt niet. Hij heeft echt veel wedstrjden gespeeld dat hij vrijwel onzichtbaar was. Götze gaat gewoon naar de zandbak na dit seizoen, ff wat miljoentjes bijschrijven.
pi_203522739
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 17:10 schreef tja77 het volgende:

[..]
Götze is echt heel matig.
Natuurlijk weet hij hoe het spelletje gespeeld wordt, en kan hij een mooie pass geven. Maar z’n snelheid? Man man man, dat kan echt niet. Hij heeft echt veel wedstrjden gespeeld dat hij vrijwel onzichtbaar was. Götze gaat gewoon naar de zandbak na dit seizoen, ff wat miljoentjes bijschrijven.
Ja maar wie moet er dan op zijn positie spelen? Veerman?
pi_203523531
fans hebben er ook geen zin meer in? Hele stadion nog beschikbaar voor dinsdag?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203523852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:20 schreef RipCity het volgende:
fans hebben er ook geen zin meer in? Hele stadion nog beschikbaar voor dinsdag?
Tja zo'n bekerpotje...
pi_203523945
twitter
  zaterdag 5 februari 2022 @ 18:46:34 #55
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203523953
Mvogo weer op goal ipv Drommels.

twitter
pi_203524029
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:46 schreef tompsv18 het volgende:
[ twitter ]
Wat een c-elftal hebben we eigenlijk. Over 5 jaar zien we al die spelers bij een Union Berlin of Portsmouth of al-Ahli oid. Alleen gakpo misschien nog bij een hoffenheim ofzo.
pi_203524111
Gakpo weer in de punt, Boscagli weer op het middenveld. Ik snap het niet. Stel gewoon Zahavi of Vertessen op.
pi_203524260
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:50 schreef RipCity het volgende:

[..]
Wat een c-elftal hebben we eigenlijk. Over 5 jaar zien we al die spelers bij een Union Berlin of Portsmouth of al-Ahli oid. Alleen gakpo misschien nog bij een hoffenheim ofzo.
Het is gewoon een kutelftal inderdaad. Zie er weinig in. Zelfs zo'n Veerman kan over een jaar of 2 gewoon bij AZ spelen.
pi_203524426
Gelukkig staat het ongelooflijke BEEST weer op het middenveld ^O^
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203524499
Gakpo dus weer de enige met eckte diepgang. Want dat werkte zo goed tegen Ajax :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_203524570
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:46 schreef maxi-mus het volgende:
Mvogo weer op goal ipv Drommels.

[ twitter ]
Ook wel een gek moment. Laatste tijd weinig echte blunders meer.
pi_203524841
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daarom nu clown Mvogo de kans geven weer gek te doen tussen de palen :T
pi_203525767
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 19:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hij gaat nu toch weg. Vond Drommel tegen Ajax ook niet echt geweldig. Maar Mvogo is lood om oud ijzer.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 20:20:05 #64
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_203525811
Eerste voor Obispooooooooooo.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_203526098
Schakel nu pas in, is t wat?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 20:42:38 #66
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_203526354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:50 schreef RipCity het volgende:

[..]
Sangare en Gakpo heb ik wel vertrouwen in, de rest absoluut niet inderdaad :')

Veerman nog het voordeel van de twijfel, die mag het laten zien.
pi_203526439
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:33 schreef TehRocks het volgende:
Schakel nu pas in, is t wat?
Schakel maar weer uit.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 20:49:29 #68
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_203526551
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:42 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Sangare en Gakpo heb ik wel vertrouwen in, de rest absoluut niet inderdaad :')

Veerman nog het voordeel van de twijfel, die mag het laten zien.
pi_203527808
Dit zal ook wel een gelijkspelletje worden. Matig weer.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:34:58 #70
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_203527891
Fantastisch.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_203527894
Mvogo…
pi_203527916
Dusss, Delanghe?
pi_203527926
Ja dit zag niemand aankomen. :') Zei het al, Feyenoord gaat die tweede plek gewoon nog pakken. Los zand.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:36:25 #74
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_203527939
Ik ben zo klaar met dit team. :')
pi_203527977
Haha, give them the cup
pi_203528011
Kom maar op met dat zilverwerk
-nee-
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 21:38:42 #77
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203528018
Ik had dit keer een makkelijke overwinning voorspeld.

En nu?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  FOK!fotograaf zaterdag 5 februari 2022 @ 21:41:35 #78
842 Zorro
Z
pi_203528108
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

En nu?
Was dat voor of nadat je wist dat Mvogo ging keepen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203528121
quote:

En nu?
Half jaartje doorkloten, in de zomer Gakpo verkopen en groot deel van het team vervangen.
pi_203528137
quote:

En nu?
Hoop ik dat Schmidt morgen ontslagen wordt. Onder zijn leiding is PSV niet om aan te gluren en ook gewoon enorm slecht. Het zou mij niet verbazen als ze de tweede plek ook nog uit handen gaan geven.
pi_203528149
Hoppa, het verval is ingezet, lekker hoor
pi_203528164
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hoop ik dat Schmidt morgen ontslagen wordt. Onder zijn leiding is PSV niet om aan te gluren en ook gewoon enorm slecht. Het zou mij niet verbazen als ze de tweede plek ook nog uit handen gaan geven.
Schmidt ging Ajax slopen, aldus kenner Psvcl
pi_203528225
Wat een treurigheid weer...er lukt werkelijk helemaal niet in de 16
pi_203528231
Wat een treurigheid weer...er lukt werkelijk helemaal niets in de 16
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 21:46:10 #85
pi_203528245
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:45 schreef hanns het volgende:
Wat een treurigheid weer...er lukt werkelijk helemaal niet in de 16
Buiten de 16 wel?
pi_203528300
Zonder gekheid, jammer dat Psv zo ontzettend is weggezakt sinds 18/19. Wat een bende, slechte zaak voor het Nederlands voetbal.
pi_203528345
Misschien winnen we in 2025 weer keer een ‘topper’.

Woensdag eruit vliegen tegen NAC waarsch.
pi_203528377
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Buiten de 16 wel?
Met hakken en stoten dan..tot de 16. Wat een bagger is het.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:55:16 #89
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203528545
Goede coach wel die Schmidt even je keeper wisselen voor een andere die er ook geen houtje touwtje van kan
pi_203528586
Die keepers wissel is niet al te best uitgepakt.
pi_203528613
Gelukkig is Drommel gepasseerd omdat 'ie soms een blunder maakt.

.... :'(
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203528619
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Goede coach wel die Schmidt even je keeper wisselen voor een andere die er ook geen houtje touwtje van kan
Die heeft de eredivisie even laten kennismaken met dat Volgass gelul
  Forum Admin zaterdag 5 februari 2022 @ 21:57:31 #93
35723 crew  GGMM
pi_203528621
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:48 schreef 7Eleven het volgende:
Zonder gekheid, jammer dat Psv zo ontzettend is weggezakt sinds 18/19. Wat een bende, slechte zaak voor het Nederlands voetbal.
Klopt, deze klap zou het Nederlandse voetbal wel eens niet meer te boven kunnen komen.

_O-
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_203528629
Geen beste pot jongens

pi_203528652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:56 schreef Scorpie het volgende:
Die keepers wissel is niet al te best uitgepakt.
Wissels in de wedstrijd ook niet. Met de wissel wordt het minder.

Twee aanvallers erin, maar aanvoer sloopt ie eruit door Veerman te wisselen, terwijl bv. Götze echt helemaal nergens was. Daarna Mwene eraf en dan moet Vertessen gaan backen omdat Bruma erin moet. :')
  zaterdag 5 februari 2022 @ 21:59:38 #96
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203528699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:57 schreef 7Eleven het volgende:

[..]
Die heeft de eredivisie even laten kennismaken met dat Volgass gelul
Ja 100% leuk dat volgass voetbal tegen RKC maar geen enkele topper kunnen winnen :')
pi_203528736
The gift that keeps on giving _O-

Gouden wissel
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_203528766
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 21:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wissels in de wedstrijd ook niet. Met de wissel wordt het minder.

Twee aanvallers erin, maar aanvoer sloopt ie eruit door Veerman te wisselen, terwijl bv. Götze echt helemaal nergens was. Daarna Mwene eraf en dan moet Vertessen gaan backen omdat Bruma erin moet. :')
Ja wtf is er met die Gotze aan de hand?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:01:49 #99
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203528774
Nu wachten op PSVEL
pi_203528822
quote:

En nu?
Het is elke wedstrijd billenknijpen, heb er gewoon spierpijn van. Hoe kan het toch dat we nooit meer een makkelijke overwinning pakken. De eerste helft was echt wel prima (behalve in de 16), maar dat spelletje is geen twee helften vol te houden voor de meesten.

Tactisch gezien zou je soms wat meer moeten inzakken om ruimte voor jongens als Gakpo te creëren, en ook slechts op bepaalde momenten ipv continu opjagen op de helft van de tegenstander.

Viel verder wel op dat de wissels (zahavi, vertessen) niets hebben gebracht tov veerman en doan.

Even janken hoor.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:03:20 #101
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203528828
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dit is Gotze zijn niveau af en toe heeft die een leuk momentje maar dat is het ook
pi_203528848
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Mooi weer voetballer.

Speelt natuurlijk niet voor niets bij PSV. Anders had 'ie wel ergens sub-top Bundesliga gespeeld. Hij vindt het wel gescheten. Voetbalt op iets meer dan 'n uurtje van z'n huis, op papier de grote vedette, voor PSV-begrippen een "extreem salaris", zoals Schmidt het omschreef....

En als ie niet zelf vertrekt deze zomer kan PSV 'm nog twee seizoenen doorbetalen ook.
pi_203528852
Volgend seizoen opnieuw proberen.
Dit, dus.
pi_203528987
PSV supporters die Cocu niet terug willen omdat de lijn van Schmidt MOET worden doorgezet _O_
Lekker gegenpressen met Obispo en Doan _O-
pi_203528997
Ja dit wordt echt niks meer dit seizoen. Weer geen Champions League volgend jaar, weer een grotere achterstand.

Eigenlijk kun je gewoon opnieuw beginnen want de selectie zal ook wel flink op de schop gaan komende zomer. @RipCity zei het al, alleen maar b-spelers.
pi_203529047
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:08 schreef PSVCL het volgende:
PSV supporters die Cocu niet terug willen omdat de lijn van Schmidt MOET worden doorgezet _O_
Ik wil Cocu niet terug omdat ik het een slechte trainer vind. Liever een trainer die de ploeg laat voetballen en dat doet Schmidt nu ook niet.
Dit, dus.
pi_203529079
Gakpo draait nu Luuk de Jong’s praatje af: ja we speelde met weinig pit…. Luuk ook altijd met z’n ja we begonnen met weinig scherpte….

We kopen blijkbaar spelers die er af en toe geen zin in hebben.
pi_203529225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:11 schreef RipCity het volgende:
Gakpo draait nu Luuk de Jong’s praatje af: ja we speelde met weinig pit…. Luuk ook altijd met z’n ja we begonnen met weinig scherpte….

Het erge is juist dat ze echt alles gaven (en dat op het einde niet meer konden). Was het maar een mentale kwestie, dan was ik boos geweest...ik vind dit erger; onmacht.

Ik hoop verder echt op Jonk. Die speelt heel logisch voetbal , waar veel jongens gewoonweg behoefte aan hebben.
pi_203529231
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:11 schreef RipCity het volgende:

Ja, onzinpraatje.

Iedereen op het veld wil echt wel winnen. Echter veel matige spelers, slecht positiespel en er zit weinig idee achter.

Dan krijg je dat spelers zich gaan ergeren of uit de pas gaan lopen, wat je ook wel zag in deze wedstrijd.

Ook iedere keer dat gegoochel met opstellingen en wissels. Elke keer spelen er weer spelers op andere posities. Met de wissel gaat PSV slechter spelen.
pi_203529478
Sta je straks ipv 7 punten voor er 5 achter ;(
  Forum Admin zaterdag 5 februari 2022 @ 22:29:27 #111
35723 crew  GGMM
pi_203529507
Eén troost, het lijkt erop dat die bal wel of niet uit geen beslissende invloed op de titelstrijd heeft gehad.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_203529573
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik wil Cocu niet terug omdat ik het een slechte trainer vind. Liever een trainer die de ploeg laat voetballen en dat doet Schmidt nu ook niet.
Maar hopelijk herinneren we hem wel als een goede trainer.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_203529648
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:29 schreef GGMM het volgende:
Eén troost, het lijkt erop dat die bal wel of niet uit geen beslissende invloed op de titelstrijd heeft gehad.
Wel weer direct een zwaar programma na de winterstop..
ajax,az,vitesse uit.
pi_203529671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Veel te veel slappe spelers in het elftal.
pi_203529714
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:35 schreef PSVCL het volgende:

[..]
ajax,az,vitesse uit.
Schuld van de KNVB!!!!
U MAD?
pi_203529752
quote:

[..]
Veel te veel slappe spelers in het elftal.
Het is 'n matig elftal, maar dan heb je juist 'n trainer nodig die er 'n werkend systeem in weet te slijpen, die 'n plan heeft, met wissels iets kan forceren, voor wie spelers net dat stapje extra zetten.

Da's bij Schmidt op alle punten niet het geval.

Ik zou 'm vandaag nog ontslaan. En Sjon de Jong ook.
pi_203529774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het is 'n matig elftal, maar dan heb je juist 'n trainer nodig die er 'n werkend systeem in weet te slijpen, die 'n plan heeft, met wissels iets kan forceren, voor wie spelers net dat stapje extra zetten.

Da's bij Schmidt op alle punten niet het geval.

Ik zou 'm vandaag nog ontslaan. En Sjon de Jong ook.
Eens...
Schmidt laten zitten nadat ie aangeeft te vertrekken na de zomer is voor niemand gunstig.
pi_203529785
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Schuld van de KNVB!!!!
Speelt wel een rol natuurlijk
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:43:47 #119
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203529884
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Speelt wel een rol natuurlijk
Hahahaha jonge toch
pi_203529910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Eens...
Schmidt laten zitten nadat ie aangeeft te vertrekken na de zomer is voor niemand gunstig.
Ik ken de precieze reden van z'n vertrek niet, maar het zal ongetwijfeld een gebrek aan ambities zijn, bepaalde spelers niet (meer) krijgen, etc. Ik zou iemand die er dan qua opstellingen en wissels zo'n zooi van maakt, er gewoon uittrappen als 'ie "gebrek aan ambitie" uit z'n bek krijgt.
  zaterdag 5 februari 2022 @ 22:46:42 #121
498282 Scrummie
pi_203529971
Vreemd zeg, die kritiek op Gotze.

Al waren er ook mensen die dat aan zagen komen natuurlijk.
pi_203530058
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:46 schreef Scrummie het volgende:
Vreemd zeg, die kritiek op Gotze.

Al waren er ook mensen die dat aan zagen komen natuurlijk.
Hoezo? Vond je 'm vandaag goed spelen dan? Vind je dat 'ie dit seizoen een goed seizoen heeft gedraaid?
  zaterdag 5 februari 2022 @ 23:03:37 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203530419
Ik vond het gek genoeg helemaal niet zo’n fout van Mvogo, ultiem pech dat zo’n bal net op die manier valt

Maar ik heb dan ook geen verstand van keepers
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Sport zaterdag 5 februari 2022 @ 23:06:04 #124
pi_203530486
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:03 schreef Caland het volgende:
Ik vond het gek genoeg helemaal niet zo’n fout van Mvogo, ultiem pech dat zo’n bal net op die manier valt

Ik vind het meer de fout van de verdediging dat in die situatie aboukhlal en karlsson totaal vrij staan. Wel ongelukkig en niet heel sterk gekeept, maar een blunder vind ik ook wat overdreven.

Ik denk trouwens dat het een bewussie was van Aboukhlal, die zag dat een aanname niet ging werken.
pi_203531059
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:08 schreef PSVCL het volgende:
Wordt Ajax nog GESLOOPT, Salzburg enzo
pi_203531096
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:03 schreef Caland het volgende:

Dat heb ik nou ook. Zie wel enigszins wat een blunder of een goede redding is, maar that's it
pi_203531112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:35 schreef 7Eleven het volgende:

[..]
Wordt Ajax nog GESLOOPT, Salzburg enzo
Binnen 10 jaar vast wel een keer
pi_203531147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:37 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Binnen 10 jaar vast wel een keer
Ongetwijfeld, helaas zonder Schmidt
pi_203531601
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:39 schreef 7Eleven het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, helaas zonder Schmidt
Weet nooit zo goed wie heeft gezegd dat hij ajax zou slopen en met psv zou gaan heersen, maar het is hoe dan ook niet gebeurd. Denk nog steeds dat er voldoende kwaliteit is, maar het ontbreekt aan elk vernuft.
pi_203532110
Had de var niet moeten ingrijpen bij deze blunder? Knjb
  zondag 6 februari 2022 @ 00:48:17 #131
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203532141
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:46 schreef kurk_droog het volgende:
Had de var niet moeten ingrijpen bij deze blunder? Knjb
PSV heeft een zwaar programma he dat is al erg genoeg.
pi_203533468
quote:

[..]
ajax,az,vitesse uit.
Moet PSV ook vaker uit spelen dan Ajax denk je?
pi_203533482
Roger snapt er niets van
pi_203533972
Psv moet die coach van vites halen
pi_203535279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind het meer de fout van de verdediging dat in die situatie aboukhlal en karlsson totaal vrij staan. Wel ongelukkig en niet heel sterk gekeept, maar een blunder vind ik ook wat overdreven.

Ik denk trouwens dat het een bewussie was van Aboukhlal, die zag dat een aanname niet ging werken.
Er stonden er drie te slapen achterin inderdaad: Obispo, Teze en Mwene. Alle drie hielden ze ook al in toen die bal stuiterde. Denk dat Mvogo er vanuit ging dat Aboukhlal die bal aan zou nemen.

Toch moet Mvogo 'm wel hebben, denk ik. Als Aboukhal die bal aan had genomen, had hij Mvogo ook vrij simpel omspeelt. Mvogo ging nu eigenlijk nergens echt voor. Niet om die bal gewoon te pakken / weg te stompen, maar ook niet om echt in actie te komen als Aboukhlal 'm aanneemt.
pi_203536416
Was er een brandoefening in de 85e minuut?
Groot fan van User Wotte
pi_203536526
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 22:17 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, onzinpraatje.

Iedereen op het veld wil echt wel winnen. Echter veel matige spelers, slecht positiespel en er zit weinig idee achter.

Dan krijg je dat spelers zich gaan ergeren of uit de pas gaan lopen, wat je ook wel zag in deze wedstrijd.

Ook iedere keer dat gegoochel met opstellingen en wissels. Elke keer spelen er weer spelers op andere posities. Met de wissel gaat PSV slechter spelen.

Iedereen wil winnen maar bij Götze heb ik dat idee toch het minst. Moet eruit.
pi_203536589
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er stonden er drie te slapen achterin inderdaad: Obispo, Teze en Mwene. Alle drie hielden ze ook al in toen die bal stuiterde. Denk dat Mvogo er vanuit ging dat Aboukhlal die bal aan zou nemen.

Toch moet Mvogo 'm wel hebben, denk ik. Als Aboukhal die bal aan had genomen, had hij Mvogo ook vrij simpel omspeelt. Mvogo ging nu eigenlijk nergens echt voor. Niet om die bal gewoon te pakken / weg te stompen, maar ook niet om echt in actie te komen als Aboukhlal 'm aanneemt.
Timing was inderdaad slecht, echt zo'n actie waarbij je in het luchtledige eindigt. Zo'n lange bal is 3 seconden onderweg. Dat mag je wel beter inschatten.
pi_203536623
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Timing was inderdaad slecht, echt zo'n actie waarbij je in het luchtledige eindigt. Zo'n lange bal is 3 seconden onderweg. Dat mag je wel beter inschatten.
Ja, doe in elk geval iets. Of ga vol voor die bal, met het risico dat Aboukhlal 'm toch aanneemt. Of ga vol voor een situatie waarin Aboukhlal 'm aanneemt. In beide gevallen zou het er ook niet slechter uit hebben, denk ik, dan nu.
  FOK!fotograaf zondag 6 februari 2022 @ 11:43:45 #140
842 Zorro
Z
pi_203536646
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:26 schreef scrupuleus het volgende:
Psv moet die coach van vites halen
Die lieten gisteren Twente alle hoeken van het veld zien ja
pi_203536669
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, doe in elk geval iets. Of ga vol voor die bal, met het risico dat Aboukhlal 'm toch aanneemt. Of ga vol voor een situatie waarin Aboukhlal 'm aanneemt. In beide gevallen zou het er ook niet slechter uit hebben, denk ik, dan nu.
In situatie 2 (blijf in je 5 meter staan) had het er ook wel redelijk debiel uitgezien denk ik. :') 2 man voor een keeper die hem zo kunnen intikken.

Wat ook wel weer duidelijk maakt dat het gek is dat er 2 spelers van AZ bij een lange bal niet in buitenspelpositie staan. (Schuld van de verdediging dus.)
  zondag 6 februari 2022 @ 11:47:27 #142
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203536707
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Iedereen wil winnen maar bij Götze heb ik dat idee toch het minst. Moet eruit.
willen zal hij wel maar het zit hem meer in het niet meer kunnen denk ik
pi_203536738
1 troost: PSV maakt een zeer grote kans op Conference League winst.

pi_203536776
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
In situatie 2 (blijf in je 5 meter staan) had het er ook wel redelijk debiel uitgezien denk ik. :') 2 man voor een keeper die hem zo kunnen intikken.

Wat ook wel weer duidelijk maakt dat het gek is dat er 2 spelers van AZ bij een lange bal niet in buitenspelpositie staan. (Schuld van de verdediging dus.)
Dan zijn er nog wel mogelijkheden voor Aboukhlal en Karlsson om dat te verkloten. Nu had Karlsson vrij baan, omdat Mvogo er al flink naast had gegrepen. Dan staat 'ie nog redelijk in positie. Niet ideaal, maar niet helemaal kansloos.

Er staan er daar drie te slapen. Aboukhlal liep zo weg bij Obispo en Teze. Karlsson bij Mwene. Doordat de keeper staat te grabbelen gaat alle aandacht daar naar toe, maar de verdediging zag er natuurlijk ook hopeloos uit.
pi_203536808
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan zijn er nog wel mogelijkheden voor Aboukhlal en Karlsson om dat te verkloten. Nu had Karlsson vrij baan, omdat Mvogo er al flink naast had gegrepen. Dan staat 'ie nog redelijk in positie. Niet ideaal, maar niet helemaal kansloos.

Er staan er daar drie te slapen. Aboukhlal liep zo weg bij Obispo en Teze. Karlsson bij Mwene. Doordat de keeper staat te grabbelen gaat alle aandacht daar naar toe, maar de verdediging zag er natuurlijk ook hopeloos uit.
Ja eens. Conclusie is dus gewoon dat je 2 kutkeepers hebt en 3 b-verdedigers die de middelmaat niet snel gaan ontstijgen.

Was een extra verdediger deze winter misschien toch wel slim geweest. ;)
pi_203536826
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[ afbeelding ]
:')
Groot fan van User Wotte
  FOK!fotograaf zondag 6 februari 2022 @ 11:55:59 #147
842 Zorro
Z
pi_203536854
quote:

[ afbeelding ]
Feyenoord is PSV voorbij
(Op alle fronten)
pi_203536962
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja eens. Conclusie is dus gewoon dat je 2 kutkeepers hebt en 3 b-verdedigers die de middelmaat niet snel gaan ontstijgen.

4, want hoewel Mauro niks fout deed bij die actie, is dat ook geen wereldverdediger. Mwene, Obispo, Teze of Mauro kunnen meehobbelen met 2-3 goede verdedigers, maar als dat je hele verdedigingslinie is, dan wordt het lastig.

Zeker met keepers er achter die alleen maar punten kosten en voor onrust zorgen achterin.
pi_203536972
quote:

[ afbeelding ]
Roger S. heeft al gezegd dat die Conference League hem weinig boeit.
  zondag 6 februari 2022 @ 12:06:25 #150
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203536982
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Niet dat ik Ramalho een geweldenaar vind maar die had het toch wel beter staan want ook bij die 1-1 staan ze als pupillen allemaal alleen naar de bal te kijken, als Martins Indi mag aannemen en een hoek uitkiezen dan weet je dat er iets niet helemaal goed is gegaan.
pi_203537062
quote:
6s.gif Op zondag 6 februari 2022 11:55 schreef Zorro het volgende:

[..]
Feyenoord is PSV voorbij
(Op alle fronten)
Je lacht er om maar ineens lijkt dat scenario toch weer op de loer te gaan liggen. Zolang PSV geen Champions League speelt hebben ze alleen een transfergeldvoorsprong en verder niets.

Die buffers zijn nog wel vrij groot maar als dit zo doorgaat wordt het tricky.
pi_203537182
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je lacht er om maar ineens lijkt dat scenario toch weer op de loer te gaan liggen. Zolang PSV geen Champions League speelt hebben ze alleen een transfergeldvoorsprong en verder niets.

Die buffers zijn nog wel vrij groot maar als dit zo doorgaat wordt het tricky.
PSV heeft die transfers ook gewoon hard nodig om de boel draaiende te houden. Vorig jaar 20-25 mio verlies. Dit seizoen waarschijnlijk een plusje, dankzij de verkopen van Rosario, Malen en Dumfries.

En denk dat Feyenoord nu meer spelers heeft die een fraai bedrag op kunnen leveren dan PSV. Bij PSV kom ik eigenlijk op de hele korte termijn niet verder dan Gakpo en Sangare.
pi_203537788
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
PSV heeft die transfers ook gewoon hard nodig om de boel draaiende te houden. Vorig jaar 20-25 mio verlies. Dit seizoen waarschijnlijk een plusje, dankzij de verkopen van Rosario, Malen en Dumfries.

En denk dat Feyenoord nu meer spelers heeft die een fraai bedrag op kunnen leveren dan PSV. Bij PSV kom ik eigenlijk op de hele korte termijn niet verder dan Gakpo en Sangare.
Madueke

Welke spelers van Feyenoord leveren dan echt geld op? Ik denk alleen Senesi en misschien Bijlow. Of vergeet ik er een paar?
pi_203537822
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:57 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Madueke

Welke spelers van Feyenoord leveren dan echt geld op? Ik denk alleen Senesi en misschien Bijlow. Of vergeet ik er een paar?
Als je de selectie niet kent of wedstrijden kijkt kun je wellicht beter geen uitspreken doen.

Ik noem maar een Kokcu of Sinisterra.
pi_203538525
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 00:07 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Weet nooit zo goed wie heeft gezegd dat hij ajax zou slopen en met psv zou gaan heersen, maar het is hoe dan ook niet gebeurd. Denk nog steeds dat er voldoende kwaliteit is, maar het ontbreekt aan elk vernuft.
Psvcl met name, (enkel?) omdat Schmidt ooit eens 8-9(?) jaar geleden van Ajax had gewonnen. Dan snap je er niet veel van
pi_203539062
quote:

[..]
Madueke

Bijlow natuurlijk, Trauner of Aursnes kunnen zo in een Mainz, Freiburg of Gladbach terecht, Senesi, Sinisterra en Kökcu, Til wordt nog steeds gehuurd geloof ik dus daar kan Moskou nog wat aan verdienen
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zondag 6 februari 2022 @ 14:21:53 #157
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203539115
quote:

[..]
Madueke

Madueke heeft pas 2 keer leuk tegen een bal geschopt.

Maar als je de selectie van Feyenoord niet kent kun je er beter niks over zeggen.
pi_203539120
quote:

[..]
ajax,az,vitesse uit.
Jankmuil :')

Volgend jaar met lastige potjes voor de winterstop:
Wel lastig hoor zo kort voor de winterstop een zwaar programma, de spelers zijn moe :'(
pi_203540212
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:22 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Jankmuil :')

Volgend jaar met lastige potjes voor de winterstop:
Wel lastig hoor zo kort voor de winterstop een zwaar programma, de spelers zijn moe :'(
hallo nachtdansertje, user die we nog nooit gezien hebben. Rot je lekker op met je getrol?
pi_203540241
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:52 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
hallo nachtdansertje, user die we nog nooit gezien hebben. Rot je lekker op met je getrol?
Hoi Gutanoth, het kan mij geen hol schelen wat jij wil. Groetjes.
pi_203540494
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zijn in dat opzicht best spannende jaren en PSV mag het zichzelf wel aanrekenen dat ze eerder achterom moeten kijken dan vooruit.

Feyenoord heeft trouwens nog wel grote financiële gaten te dichten en schulden af te lossen, balanceren echt wel op een dun koord en investeren elke euro die ze hebben in de selectie.

Maar ze hebben wel Slot, een ingespeeld team met een goede en sterke kern en inderdaad redelijk wat kapitaal op het veld. Verschillen zijn op het veld klein en als Feyenoord in 2023 (neem aan dat Slot er dan nog zit) tweede zou worden dan wordt het wel echt interessant. Dan gaat Feyenoord rechtstreeks de Champions League in en wordt er financieel echt stevig doorgepakt.

Zover is het allemaal nog niet en voor hetzelfde geld pakt PSV volgende zomer gewoon weer goed door en zetten ze een betere selectie neer. Maar 2022-2023 wordt wel een cruciaal seizoen.
pi_203540530
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
4, want hoewel Mauro niks fout deed bij die actie, is dat ook geen wereldverdediger. Mwene, Obispo, Teze of Mauro kunnen meehobbelen met 2-3 goede verdedigers, maar als dat je hele verdedigingslinie is, dan wordt het lastig.

Zeker met keepers er achter die alleen maar punten kosten en voor onrust zorgen achterin.
Ja eens. Allemaal spelers die weinig opleveren ook. Ben wel benieuwd wie er allemaal doorgeselecteerd worden deze zomer.
pi_203541604
quote:

[..]
Madueke

Sinisterra en Kokcu vergeet je nog. Dan heb je er al vier.

Bij PSV kom ik tot 2. Misschien 3 als Madueke keer 'n seizoen fit blijft.
pi_203541616
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja eens. Allemaal spelers die weinig opleveren ook. Ben wel benieuwd wie er allemaal doorgeselecteerd worden deze zomer.
Zahavi loopt uit z'n contract, huur van Mvogo zit erop. Verder lastig genoeg om van spelers af te komen, dat blijkt wel met bijvoorbeeld Bruma, Luckassen en Doan.
pi_203541674
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 15:52 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Ouwe gatekeeper
pi_203541800
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 16:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het zijn in dat opzicht best spannende jaren en PSV mag het zichzelf wel aanrekenen dat ze eerder achterom moeten kijken dan vooruit.

Feyenoord heeft trouwens nog wel grote financiële gaten te dichten en schulden af te lossen, balanceren echt wel op een dun koord en investeren elke euro die ze hebben in de selectie.

Maar ze hebben wel Slot, een ingespeeld team met een goede en sterke kern en inderdaad redelijk wat kapitaal op het veld. Verschillen zijn op het veld klein en als Feyenoord in 2023 (neem aan dat Slot er dan nog zit) tweede zou worden dan wordt het wel echt interessant. Dan gaat Feyenoord rechtstreeks de Champions League in en wordt er financieel echt stevig doorgepakt.

Zover is het allemaal nog niet en voor hetzelfde geld pakt PSV volgende zomer gewoon weer goed door en zetten ze een betere selectie neer. Maar 2022-2023 wordt wel een cruciaal seizoen.
PSV moet ook steeds een goede transfer maken om de boel draaiende te houden. 2020/2021 iets van 20-25 mio verlies. Voor 2021/2022 ook een operationeel verlies, maar dat dichten ze dankzij verkoop van Malen, Rosario en Dumfries.

Financieel directeur heeft eind 2021 nog gezegd dat PSV ook de komende jaren verkopen moet realiseren om operationeel verlies te compenseren.

Dat gaat met de huidige selectie niet mee vallen.
pi_203541841
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
PSV moet ook steeds een goede transfer maken om de boel draaiende te houden. 2020/2021 iets van 20-25 mio verlies. Voor 2021/2022 ook een operationeel verlies, maar dat dichten ze dankzij verkoop van Malen, Rosario en Dumfries.

Financieel directeur heeft eind 2021 nog gezegd dat PSV ook de komende jaren verkopen moet realiseren om operationeel verlies te compenseren.

Madueke, Gakpo, Sangaré. Valt wel mee toch? Daarnaast nog wel wat jongens die een paar miljoen opleveren en er komt vanuit de jeugd al e.e.a. door.
pi_203541862
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:59 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]
Als je de selectie niet kent of wedstrijden kijkt kun je wellicht beter geen uitspreken doen.

Ik noem maar een Kokcu of Sinisterra.
Maar echt serieus geld, bedoelen we toch? Dit is bij elkaar misschien 12-13 miljoen.
pi_203541863
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:20 schreef WaikikiWim het volgende:

[..]
Madueke, Gakpo, Sangaré. Valt wel mee toch? Daarnaast nog wel wat jongens die een paar miljoen opleveren en er komt vanuit de jeugd al e.e.a. door.
Madueke moet eerst maar eens wat laten zien. Gakpo en Sangaré kunnen wel goed verkocht worden.

Doan en Bruma hebben ze al tevergeefs proberen te slijten. Verder zie ik niet echt iemand die nu 10 mio + op gaat leveren.
pi_203541871
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 14:21 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Madueke heeft pas 2 keer leuk tegen een bal geschopt.

Maar als je de selectie van Feyenoord niet kent kun je er beter niks over zeggen.
Of ik ken de selectie juist beter 😉
pi_203541890
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Madueke moet eerst maar eens wat laten zien. Gakpo en Sangaré kunnen wel goed verkocht worden.

Doan en Bruma hebben ze al tevergeefs proberen te slijten. Verder zie ik niet echt iemand die nu 10 mio + op gaat leveren.
In mijn beleving hadden we meer kapitaal op het veld, maar vrees dat dit klopt. Nu is ook m'n zo dag verpest, gaat lekker zo
  zondag 6 februari 2022 @ 18:28:26 #172
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203541922
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:24 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Of ik ken de selectie juist beter 😉
Als je dan Sinisterra niet noemt dan mogen we uitgaan van wat ik zei.
pi_203541968
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Als je dan Sinisterra niet noemt dan mogen we uitgaan van wat ik zei.
Ben jij er zo eentje die als een ander een speler niet net zo goed/slecht vindt als jij, dat het dan niet anders kan dan dat die ander geen voetbal kijkt? 8)7
pi_203541982

[ Bericht 100% gewijzigd door Ciscus op 06-02-2022 18:33:25 (Dubbel) ]
  zondag 6 februari 2022 @ 18:47:30 #175
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203542186
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:23 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Maar echt serieus geld, bedoelen we toch? Dit is bij elkaar misschien 12-13 miljoen.
:D
  zondag 6 februari 2022 @ 18:52:03 #176
498282 Scrummie
pi_203542243
quote:

[..]
_O-
pi_203542435
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja als je het zo nuchter nog eens naast elkaar legt ziet het er wat betreft kapitaal op het veld ook niet zo best uit nee.

Maar er zijn wel duidelijk meer reserves, denk dat het eigen vermogen van PSV een stuk hoger ligt.

Anyway, de verschillen kunnen wat er ook gebeurt pas gemaakt worden bij structurele Champions League-inkomsten.
pi_203542492
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja als je het zo nuchter nog eens naast elkaar legt ziet het er wat betreft kapitaal op het veld ook niet zo best uit nee.

Maar er zijn wel duidelijk meer reserves, denk dat het eigen vermogen van PSV een stuk hoger ligt.

Anyway, de verschillen kunnen wat er ook gebeurt pas gemaakt worden bij structurele Champions League-inkomsten.
Eigen vermogen van PSV is 17 mio. Dat van Feyenoord 1,5 miljoen.

Als Feyenoord CL speelt en PSV maakt geen transfers, dan verliest PSV behoorlijk wat terrein, denk ik.

PSV zal het stadion ook nog wat moeten zien uit te breiden. Al heeft Feyenoord ook stadionperikelen.
  zondag 6 februari 2022 @ 19:12:54 #179
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203542550
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2022 18:31 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Ben jij er zo eentje die als een ander een speler niet net zo goed/slecht vindt als jij, dat het dan niet anders kan dan dat die ander geen voetbal kijkt? 8)7
Het gaat over waarde van het team en dan noem je een groot talent niet die al voor Colombia speelt
pi_203542627
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als Feyenoord CL speelt en PSV maakt geen transfers, dan verliest PSV behoorlijk wat terrein, denk ik.

PSV zal het stadion ook nog wat moeten zien uit te breiden. Al heeft Feyenoord ook stadionperikelen.
Feyenoord is PSV voorbij op alle fronten
Groot fan van User Wotte
pi_203542660
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:20 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dat vind ik niet. Nu niet. Als Feyenoord de sores rondom het stadion oplost, 1 of 2 jaar CL speelt en wat transfers kan doen, dan wel natuurlijk.

En kan dan best hard gaan. Dat zie je wel aan Ajax. 10 jaar geleden hadden PSV en Ajax nog ongeveer dezelfde begroting.
pi_203542731
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

De verschillen zijn dan toch kleiner dan ik altijd dacht. En eigenlijk is dit dus al 25 jaar zo. Feyenoord heeft al 25 jaar nauwelijks transferbudget, maar ondanks dat spelen ze al wel 25 jaar (gemiddeld) top 3 en was het verschil lange tijd helemaal niet zo groot met PSV en Ajax. 1 goede transferzomer en het verschil was alweer geminimaliseerd. Zo kon het gebeuren dat Feyenoord het ene jaar 10-0 verloor van PSV en het volgende seizoen er weer doodleuk boven eindigde.

Pas nu Ajax structureel enorm veel meer inkomsten pakt zijn ze echt weg. En dat verschil is in Nederland alleen met Champions League-tickets goed te maken.
pi_203542913
quote:

[..]
Ik besef me nu pas dat een zin als "... is ... voorbij" sowieso ​vrij zinloos is als het verschil in 1 transferzomer weer kan worden rechtgetrokken. Dat betekent dat Feyenoord na het kampioensschap van 2017 PSV niet voorbij was omdat ze de selectie slecht versterkten en
PSV dat in zomer weer kon rechttrekken en het betekent ook dat je momenteel nauwelijks kunt zeggen dat PSV (veel) verder is dan Feyenoord. Het scheelt de laatste jaren gewoon niet zoveel.

@Halcon
  zondag 6 februari 2022 @ 20:09:22 #184
342627 tja77
pi_203543114
quote:

[..]
Teletekst pagina 819 is het hier niet mee eens.
  zondag 6 februari 2022 @ 20:09:55 #185
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203543121
quote:

[..]
Nee, dit kan niet.
pi_203543172
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik besef me nu pas dat een zin als "... is ... voorbij" sowieso ​vrij zinloos is als het verschil in 1 transferzomer weer kan worden rechtgetrokken. Dat betekent dat Feyenoord na het kampioensschap van 2017 PSV niet voorbij was omdat ze de selectie slecht versterkten en
PSV dat in zomer weer kon rechttrekken en het betekent ook dat je momenteel nauwelijks kunt zeggen dat PSV (veel) verder is dan Feyenoord. Het scheelt de laatste jaren gewoon niet zoveel.

@:halcon
Ja, kijk hoe snel Ajax uit is gelopen op PSV. PSV draaide met name Europees ook veel meer dan Feyenoord. Als dat wegvalt.

Feyenoord maakt nu ook een goede deal met de leverancier van de shirts bijvoorbeeld. Stel dat ze 1 - 2 jaar CL spelen en wat goede verkopen hebben, dan winnen ze veel terrein op PSV. Bakken ze er Europees niks van en lopen wat spelers die op moeten leveren uit hun contract, dan is die voorsprong net zo snel weer verkwanseld.

Daarom zie ik het ook somber in voor PSV. Gezien het verschil in begroting, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de komende jaren PSV vaak kampioen gaat worden. Ajax zal normaal gesproken de komende jaren elk jaar een betere selectie hebben dan PSV. En de selectie van PSV zit ook niet bomvol met allerlei parels die de komende jaren flink groeien en geld op gaan leveren.

Feyenoord heeft natuurlijk jarenlang ook al moeite gehad om het begrotingsverschil met bv. AZ uit te drukken in verschil op de ranglijst.
pi_203544387
Rij elfrink zegt dat we heel anders hadden gepraat als PSV laatste 2 potjes wel had gewonnen……

:P
pi_203544542
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 19:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Het gaat over waarde van het team en dan noem je een groot talent niet die al voor Colombia speelt
ik denk niet dat hij geen geld oplevert, maar absoluut geen gakpo-bedrag (ooit), maar prima als dat wel gebeurt natuurlijk. Je lijkt een beetje humeurig :D
pi_203544571
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 20:15 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, kijk hoe snel Ajax uit is gelopen op PSV. PSV draaide met name Europees ook veel meer dan Feyenoord. Als dat wegvalt.

Feyenoord maakt nu ook een goede deal met de leverancier van de shirts bijvoorbeeld. Stel dat ze 1 - 2 jaar CL spelen en wat goede verkopen hebben, dan winnen ze veel terrein op PSV. Bakken ze er Europees niks van en lopen wat spelers die op moeten leveren uit hun contract, dan is die voorsprong net zo snel weer verkwanseld.

Daarom zie ik het ook somber in voor PSV. Gezien het verschil in begroting, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de komende jaren PSV vaak kampioen gaat worden. Ajax zal normaal gesproken de komende jaren elk jaar een betere selectie hebben dan PSV. En de selectie van PSV zit ook niet bomvol met allerlei parels die de komende jaren flink groeien en geld op gaan leveren.

Feyenoord heeft natuurlijk jarenlang ook al moeite gehad om het begrotingsverschil met bv. AZ uit te drukken in verschil op de ranglijst.
Ja, eens. Ajax heeft jarenlang de Champions League-gelden opgepot en daarna ook nog extreem veel (belachelijk veel zelfs voor een Nederlandse club) transfergeld opgehaald.

Dat scenario zo spectaculair herhalen wordt lastig voor zowel Feyenoord als PSV lijkt me. In Duitsland zie je nu ook dat plek 1 altijd aan Bayern toekomt maar dat de overige CL-plekken geen zekerheidjes zijn. Dortmund pakt daar meestal wel een ticket maar in Nederland zijn er in het meest gunstige geval maar 2 te verdelen.

Dus in de praktijk zal het (mochten er inderdaad een paar jaar vaste Champions League tickets verdeeld worden) wel een beetje stuivertje wisselen worden tussen Feyenoord en PSV als belangrijkste gegadigden. Terwijl AZ op het vinketouw zit en misschien ook wel hoopt op dat ticket.

Maar PSV raakt op dit moment de positie als vaste nummer 2 achter Ajax wel kwijt. En dat gat met de rest hadden ze juist dit jaar kunnen slaan door gewoon tegen 10 man van Benfica te winnen en beter in te kopen. Extra frustrerend.
pi_203545825
Overmars inruilen voor de Jong _O_
pi_203546203
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 23:46 schreef PSVCL het volgende:
Als hij maar niets naar Maddy gaat sturen dan, dan pakken we hem
pi_203546337
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 00:10 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Als hij maar niets naar Maddy gaat sturen dan, dan pakken we hem
  maandag 7 februari 2022 @ 07:48:21 #193
342627 tja77
pi_203547434
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 00:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Als hij wil beloven dat hij het nooooooit meer zal doen is die dikke pinquin welkom hoor.
pi_203548009
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 00:23 schreef PSVCL het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
60 punten aftrek zou terecht zijn.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203548453
quote:
Dat zou wel een vooruitgang betekenen.

Begrepen dat John de Jong ook graag dickpics zou sturen, maar ja, hij heeft geen netwerk hè :')
pi_203548477
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 09:33 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zou wel een vooruitgang betekenen.

Begrepen dat John de Jong ook graag dickpics zou sturen, maar ja, hij heeft geen netwerk hè :')
_O-
  maandag 7 februari 2022 @ 10:48:15 #197
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_203549726
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 22:22 schreef Ciscus het volgende:

[..]
ik denk niet dat hij geen geld oplevert, maar absoluut geen gakpo-bedrag (ooit), maar prima als dat wel gebeurt natuurlijk. Je lijkt een beetje humeurig :D
Gakpo zal uiteindelijk wel voor 25 miljoen weg gaan dat zal Sinisterra niet halen.
pi_203549991
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 08:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
60 punten aftrek zou terecht zijn.
Ze kunnen alleen niemand vinden die die aftrek wil verzorgen.
pi_203551173
quote:
Ten Hag voor Schmidt _O_
pi_203551244
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 12:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ten Hag voor Schmidt _O_
En v/d Sar voor Toontje Tobsport.
  maandag 7 februari 2022 @ 15:05:29 #201
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203555260
twitter
pi_203555266
Toontje Tobsport kan beter een trainer en 'n TD gaan zoeken.
pi_203555559
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:06 schreef Halcon het volgende:
Toontje Tobsport kan beter een trainer en 'n TD gaan zoeken.
Toontje kan beter met pensioen gaan. Wel nadat hij John de Jong en Schmidt per direct op straat heeft gezet.
U MAD?
pi_203556838
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:23 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Toontje kan beter met pensioen gaan. Wel nadat hij John de Jong en Schmidt per direct op straat heeft gezet.
Schmidt had onderhand meer moeten laten zien, en met name het feit dat bijna alle spelers de tweede helft in het rood lopen is hem aan te rekenen. Ik weet niet heel goed wat John dan exact anders had moeten doen. Tuurlijk is Bruma voor teveel gekocht, maar verder heeft hij ook pech gehad dat sommige spelers minder renderen dan verwacht. En dat is Schmidt dan weer meer aan te rekenen.
pi_203556857
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:05 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Waarom moet PSV daar apart een app voor maken? Beetje omslachtig en duur.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 7 februari 2022 @ 17:17:24 #206
342627 tja77
pi_203556895
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Inderdaad, waarom schrijft Toon er niet gewoon een boek over? Kan ie ook weer gaan promoten.
pi_203556948
quote:

[..]
Misschien verveelt Toontje Tobsport zich.
  maandag 7 februari 2022 @ 17:29:23 #208
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203557019
quote:

[..]
Om het anoniem te kunnen doen blijkbaar, zal wel in samenwerking zijn met Brainport gok ik.
pi_203557103
Wat een clown die Toon
pi_203557193
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:10 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Schmidt had onderhand meer moeten laten zien, en met name het feit dat bijna alle spelers de tweede helft in het rood lopen is hem aan te rekenen. Ik weet niet heel goed wat John dan exact anders had moeten doen. Tuurlijk is Bruma voor teveel gekocht, maar verder heeft hij ook pech gehad dat sommige spelers minder renderen dan verwacht. En dat is Schmidt dan weer meer aan te rekenen.
Ik vind de kritiek op de Jong ook wat te goedkoop. Ik denk dat veel terug te voeren is op het spelsysteem van Schmidt en het eindeloze wisselen waardoor er totaal geen lijn in het spel komt. Het is juist op individuele kwaliteiten dat wedstrijden zo nu en dan wel gewonnen worden.

Ik weet zeker dat wanneer je gewoon eens 10 wedstrijden met je beste elf speelt en ze met goede instructies het veld op stuurt, er een aantal jongens tussen zitten die veel en veel beter kunnen dan ze nu laten zien. Een Max, Teze, Mwene, Guti en zelfs Mauro kunnen op de juiste positie met een goede spelopvatting en instructie echt wel meer dan ze nu laten zien.

Ik vind het bij een deel van de aankopen vooral lastig om in te schatten wat überhaupt de rol van de Jong is geweest, of dat hij alleen mocht tekenen bij het kruisje wanneer er weer een voorstel van Schmidt kwam.
  maandag 7 februari 2022 @ 18:49:47 #211
342627 tja77
pi_203557923
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 17:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind de kritiek op de Jong ook wat te goedkoop. Ik denk dat veel terug te voeren is op het spelsysteem van Schmidt en het eindeloze wisselen waardoor er totaal geen lijn in het spel komt. Het is juist op individuele kwaliteiten dat wedstrijden zo nu en dan wel gewonnen worden.

Ik weet zeker dat wanneer je gewoon eens 10 wedstrijden met je beste elf speelt en ze met goede instructies het veld op stuurt, er een aantal jongens tussen zitten die veel en veel beter kunnen dan ze nu laten zien. Een Max, Teze, Mwene, Guti en zelfs Mauro kunnen op de juiste positie met een goede spelopvatting en instructie echt wel meer dan ze nu laten zien.

Ik vind het bij een deel van de aankopen vooral lastig om in te schatten wat überhaupt de rol van de Jong is geweest, of dat hij alleen mocht tekenen bij het kruisje wanneer er weer een voorstel van Schmidt kwam.
Het eindeloze gewissel vind ik dit seizoen op zich wel meevallen. Als je ziet wat voor een bak blessures de selectie voor z’n kiezen heeft gehad kun je Schmidt niet verwijten dat hij Madueke aan het begin van het seizoen probeerde te sparen. Als je op meerdere fronten mee wil blijven spelen, moet je spelers rust geven.
Mede dankzij de voorrondes CL kom je gewoon op veel wedstrijden uit (50+?)
  maandag 7 februari 2022 @ 18:53:44 #212
342627 tja77
pi_203557979
Overigens Madueke en Vinicius er morgen weer bij.
Bakayoko blijft bij de A-selectie dus die verwacht ik zometeen niet bij Jong Ajax - Jong PSV.
pi_203558559
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:49 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het eindeloze gewissel vind ik dit seizoen op zich wel meevallen. Als je ziet wat voor een bak blessures de selectie voor z’n kiezen heeft gehad kun je Schmidt niet verwijten dat hij Madueke aan het begin van het seizoen probeerde te sparen. Als je op meerdere fronten mee wil blijven spelen, moet je spelers rust geven.
Mede dankzij de voorrondes CL kom je gewoon op veel wedstrijden uit (50+?)
Dat rust geven is het probleem niet. Die fantasieopstellingen elke week wel. PSV heeft sinds Schmidt er is geen basisopstelling, nooit gehad. Er is geen basis van 11 spelers op een positie die weten wat ze op die plek moeten doen.

Elke week wordt er weer een nieuwe variant bedacht met een speler die wellicht best op een positie uit de voeten zou kunnen als de mensen om hem heen tenminste wisten wat ze moesten doen. Geen vaste patronen, geen teamgevoel, geen spelers die voor elkaar willen werken omdat ze geen idee hebben wat ze zelf moeten doen of welke taak ze van wie over zouden kunnen nemen. 28 tegengoals uit 21 Eredivisiewedstrijden. En dat komt echt niet alleen door een matige keeper, dat komt vooral door spelers die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn waardoor de keeper kanonnenvoer is.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:30:56 #214
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203558577
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 18:53 schreef tja77 het volgende:
Overigens Madueke en Vinicius er morgen weer bij.
Bakayoko blijft bij de A-selectie dus die verwacht ik zometeen niet bij Jong Ajax - Jong PSV.
Zit niet bij de selectie nee.
  maandag 7 februari 2022 @ 19:48:00 #215
342627 tja77
pi_203558980
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 19:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat rust geven is het probleem niet. Die fantasieopstellingen elke week wel. PSV heeft sinds Schmidt er is geen basisopstelling, nooit gehad. Er is geen basis van 11 spelers op een positie die weten wat ze op die plek moeten doen.

Elke week wordt er weer een nieuwe variant bedacht met een speler die wellicht best op een positie uit de voeten zou kunnen als de mensen om hem heen tenminste wisten wat ze moesten doen. Geen vaste patronen, geen teamgevoel, geen spelers die voor elkaar willen werken omdat ze geen idee hebben wat ze zelf moeten doen of welke taak ze van wie over zouden kunnen nemen. 28 tegengoals uit 21 Eredivisiewedstrijden. En dat komt echt niet alleen door een matige keeper, dat komt vooral door spelers die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn waardoor de keeper kanonnenvoer is.
Die tegendoelpunten komt door je baggerverdediging. Ramalho kon het vaak nog enigszins recht houden. Maar wanneer je Mauro jr. als back zet terwijl je fucking 8 miljoen hebt afgetikt voor Max, dan is dat veelzeggend over het niveau van die laatste linie.
Het niveau van de spelers is dan gewoon niet toereikend, of heeft Max op zoveel verschillende posities gespeeld dat hij niet weet wat z’n taak is?
Voor een deel heb je gelijk, maar blessures en het gebrek aan kwaliteit van deze selectie zorgt er gewoon voor dat je blij mag zijn met P2.
Spitsenprobleen heb je dan ook nog, Zahavi, Romero, Vinicius is het allemaal niet of geblesseerd, dus wie gaat die doelpunten maken dan?
Volgens mij zijn de wedstrijden waarin Schmidt over een volledig fitte selectie kon beschikken op 1 hand te tellen. Dan is het ook vrij lastig bouwen aan een team.
Fantasieopstelling komt ook gewoon door het ontbreken van kwaliteit of fatsoenlijke backups op essentiële posities ten tijde van blessures.
  maandag 7 februari 2022 @ 20:55:59 #216
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203560327
v/d Brom zegt geen nee. Goed om te weten.

maandag 7 februari 2022 @ 21:08:53 #217
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_203560532
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:55 schreef RamboDirk het volgende:

Dan weet Marc tenminste wie hij moet appen.
Oh.
  maandag 7 februari 2022 @ 21:38:51 #218
498282 Scrummie
pi_203560988
Volgens mij nog niet voorbij zien komen, maar is Dirk Kuyt geen optie? Die jongen zit te popelen om een baantje. Eventueel samen met Hiddink als leermeester/koffiedrinkpartner?
  maandag 7 februari 2022 @ 22:54:46 #219
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203562307
twitter
pi_203562392
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 21:38 schreef Scrummie het volgende:
Volgens mij nog niet voorbij zien komen, maar is Dirk Kuyt geen optie? Die jongen zit te popelen om een baantje. Eventueel samen met Hiddink als leermeester/koffiedrinkpartner?
:D
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_203566178
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 20:55 schreef RamboDirk het volgende:

_O-
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:10:45 #222
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203566347
quote:
Lekker maat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:19:39 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_203566490
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:05 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
pff :')
pi_203566512
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]
pff :')
Toon is het al tijden kwijt.
pi_203566615
quote:
Kuyt past wel bij de cultuur.
pi_203566783
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 22:54 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Heel verstandig, zou echt kut zijn om een van Bommeltje te doen
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:39:27 #227
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203566821
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:37 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Vind het ook slim ja, zeker ook omdat hij vorige maand nog heeft aangegeven liever te willen wachten dan moet je hem de tijd ook gunnen, wat goed is komt vanzelf wel. Vind hem ook ontzettend goed, slim en leergierig overkomen in alles, dit is geen type Wesley Sneijder die denkt dat hij alles kan omdat hij op een hoog niveau heeft gevoetbald. Ook een sympathiek mens.
pi_203566843
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:39 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Vind het ook slim ja, zeker ook omdat hij vorige maand nog heeft aangegeven liever te willen wachten dan moet je hem de tijd ook gunnen, wat goed is komt vanzelf wel. Vind hem ook ontzettend goed, slim en leergierig overkomen in alles, dit is geen type Wesley Sneijder die denkt dat hij alles kan omdat hij op een hoog niveau heeft gevoetbald. Ook een sympathiek mens.
Precies, ik zou het rot vinden om een slecht beeld van hem te krijgen zoals ik nu ook met van Bommel heb. Die is behoorlijk van zijn voetstuk af gevallen voor mij
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:40:55 #229
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203566855
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Precies, ik zou het rot vinden om een slecht beeld van hem te krijgen zoals ik nu ook met van Bommel heb. Die is behoorlijk van zijn voetstuk af gevallen voor mij
Dat vond ik al een klootzakje maar dat zal wel clubvoorkeur te maken hebben. :+
  dinsdag 8 februari 2022 @ 11:41:05 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203566862
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 11:37 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Maar wat is zijn traject eigenlijk, gaat hij eerst nog een middenmoter eredivisie coachen of is het van jong naar het eerste alleen met meer tijd?
pi_203566878
quote:

[..]
Ruud moet lekker nog een jaartje Jong PSV doen en daarna naar Heerenveen, Groningen of een andere middenmoter met redelijk materiaal waar je als trainer een stempel op kunt drukken.

Dan maar eens kijken of hij echt materiaal is voor de top.
pi_203567411
quote:

[..]
Ja, jammer is dat. Ik heb hetzelfde. Ik hoop daarom dat Van Nistelrooij nooit coach wordt van PSV, ik trek het echt niet om nog een idool te verliezen na Marc van Bommel, Marco Borsato en Marc Overmars..nog even niet.
pi_203567795
Zoals Ruud het brengt wekt de indruk dat John en Toon er wel voor in waren om hem meteen voor de leeuwen te gooien, wat mi dan weer weinig goeds zegt over de kwaliteiten van John en Toon.
pi_203568645
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zoals Ruud het brengt wekt de indruk dat John en Toon er wel voor in waren om hem meteen voor de leeuwen te gooien, wat mi dan weer weinig goeds zegt over de kwaliteiten van John en Toon.
Mwah, ze kunnen hem toch gepolst hebben op wat voor manier dit al zou kunnen. Als ze dit helemaal niet met hem bespreken en extern een coach halen en hij zegt later dat hij het onder bepaalde voorwaarden (bijv samen met een ervaren coach) wel had willen doen, dan is het ook weer niet goed.
pi_203569893
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Inderdaad een verkennend gesprek wat ik lees. Gek verhaal. Ik zou nog steeds Letsch de meest logische kandidaat vinden, vooral omdat je dan je traject redelijk op dezelfde weg kunt vervolgen. Met Duitse assistenten enzo.
pi_203570068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Mwah, ze kunnen hem toch gepolst hebben op wat voor manier dit al zou kunnen. Als ze dit helemaal niet met hem bespreken en extern een coach halen en hij zegt later dat hij het onder bepaalde voorwaarden (bijv samen met een ervaren coach) wel had willen doen, dan is het ook weer niet goed.
Dit, je kunt hem natuurlijk ook niet volledig passeren. Effe een babbeltje lijkt me wel op zijn plaats en wo dan uiteindelijk besluit dat het nog te vroeg is maakt me geen drol uit.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:45:43 #237
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203570088
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit, je kunt hem natuurlijk ook niet volledig passeren. Effe een babbeltje lijkt me wel op zijn plaats en wo dan uiteindelijk besluit dat het nog te vroeg is maakt me geen drol uit.
Hij gaf zelf ook aan dat hij eigenlijk permanent met PSV dit soort gesprekken heeft over zijn ontwikkelingen e.d.
pi_203570130
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:45 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Hij gaf zelf ook aan dat hij eigenlijk permanent met PSV dit soort gesprekken heeft over zijn ontwikkelingen e.d.
Logisch. Hij wordt ook wel gezien als de kroonprins in die zin. Van hem werd als trainer altijd al veel verwacht en ik vind dat hij dat bij Jong ook wel laat zien.

Maar verstandig van hem dat hij niet naar voren springt en slim van Toon en John dat hij niet onder druk wordt gezet. Althans, daar lijkt het allemaal op.

Zoals gezegd. Nog een jaar Jong, dan een paar jaar Heerenveen en kom dan maar eens terug.
pi_203570199
Waarom Ruud het nu niet 'n paar maanden laten doen? Als 'n soort van stage. Dan kan die gekke Duitser voll gas ophoepelen. Daarna nog 'n jaar Jong PSV, twee jaar 'n Eredivisieclub en dan PSV.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 14:54:30 #240
342627 tja77
pi_203570225
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:52 schreef Halcon het volgende:
Waarom Ruud het nu niet 'n paar maanden laten doen? Als 'n soort van stage. Dan kan die gekke Duitser voll gas ophoepelen. Daarna nog 'n jaar Jong PSV, twee jaar 'n Eredivisieclub en dan PSV.
En dit jaar schriftelijk afdoen? Of verwacht jij dat Ruud dit PSV naar P2 weet te leiden? Mislopen van P2 is een behoorlijke dure stage.
pi_203570264
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
En dit jaar schriftelijk afdoen? Of verwacht jij dat Ruud dit PSV naar P2 weet te leiden? Mislopen van P2 is een behoorlijke dure stage.
Heel eerlijk gezegd denk ik ook niet dat Schmidt ons naar P2 gaat brengen, dus ik zou het plan van een stage bijna toejuichen.
pi_203570271
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:54 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik denk dat hij het niet slechter doet dan die mof. Denk zelfs dat met die mof de 2e plek nog wel verspeeld gaat worden.

Iemand die werkt met enige vastigheid qua opstellen en systeem, spelers op hun beste plek zet, dat gaat al gauw beter dan Schmidt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:01:44 #243
342627 tja77
pi_203570336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Heel eerlijk gezegd denk ik ook niet dat Schmidt ons naar P2 gaat brengen, dus ik zou het plan van een stage bijna toejuichen.
Dan tief je dus feitelijk dit jaar dus in de prullenbak puur voor de ontwikkeling van een coach waarvan je niet weet hoe die gaat presteren op het hoogste niveau?
pi_203570346
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 14:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik denk dat hij het niet slechter doet dan die mof. Denk zelfs dat met die mof de 2e plek nog wel verspeeld gaat worden.

Iemand die werkt met enige vastigheid qua opstellen en systeem, spelers op hun beste plek zet, dat gaat al gauw beter dan Schmidt.
Waarom 'mof'? Doe eens normaal
pi_203570357
quote:
Niet eens zo'n slecht idee nee. Maar Schmidt zal het seizoen wel uitzingen, het programma van PSV is na Vitesse ook niet overdreven zwaar. Typisch zo'n seizoen dat zich naar het einde rommelt.

En het zou ook wel weer gek zijn als Van Nistelrooy nu tot juni moet zitten en dan weer mag ophoepelen als hij derde wordt.
pi_203570373
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dan tief je dus feitelijk dit jaar dus in de prullenbak puur voor de ontwikkeling van een coach waarvan je niet weet hoe die gaat presteren op het hoogste niveau?
Het is een gok, een ploeg presteert doorgaans ook ruk onder een trainer die vertrekkend is.

Ik zie dus het wegtiefen niet ten opzichte van de huidige situatie. Na deze week staan we gewoon achter Feyenoord en dat gaat onder Schmidt niet meer veranderen.
pi_203570377
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:02 schreef Ciscus het volgende:

[..]
Waarom 'mof'? Doe eens normaal
Ik vind het 'n clown die Schmidt.
pi_203570383
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Niet eens zo'n slecht idee nee. Maar Schmidt zal het seizoen wel uitzingen, het programma van PSV is na Vitesse ook niet overdreven zwaar. Typisch zo'n seizoen dat zich naar het einde rommelt.

En het zou ook wel weer gek zijn als Van Nistelrooy nu tot juni moet zitten en dan weer mag ophoepelen als hij derde wordt.
Niet ophoepelen. Je spreekt dat gewoon vantevoren af.
pi_203570384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik vind het 'n clown die Schmidt.
Mof is niet synoniem voor clown.
pi_203570392
Van Nistelrooy zou ik wel wat vinden voor NAC ofzo, of een andere 'kleinere' club, op dit punt.
-nee-
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:07:03 #251
342627 tja77
pi_203570412
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het is een gok, een ploeg presteert doorgaans ook ruk onder een trainer die vertrekkend is.

Ik zie dus het wegtiefen niet ten opzichte van de huidige situatie. Na deze week staan we gewoon achter Feyenoord en dat gaat onder Schmidt niet meer veranderen.
Wie had dat verwacht hè aan het begin van het seizoen?
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:08:18 #252
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203570428
Ik vond het wel opvallend om te lezen dat Schmidt niet per se voor Mvogo kiest nu. Even een klein polletje, ben wel nieuwsgierig. (sorry Hans)

POLL
pi_203570430
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:07 schreef tja77 het volgende:

[..]
Wie had dat verwacht hè aan het begin van het seizoen?
Ik niet. Op basis van de selectie is dat ook onnodig.
pi_203570458
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Niet ophoepelen. Je spreekt dat gewoon vantevoren af.
Kan hoor, maar ik zie niet zo goed in waarom. Er zijn ook wel betere instapmomenten te bedenken, ik denk dat bij een 3e plek (en die ligt zeer voor de hand momenteel) hij alsnog heel veel kritiek zou krijgen. Dat is duidelijk PSV-onwaardig.

Kun je beter de vertrekkende trainer Schmidt die klap laten opvangen.
pi_203570478
Ik denk dat Slot wel een goeie voor PSV is
* Verwijderd *
pi_203570484
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De selectie is individueel misschien een fractie beter dan Feyenoord maar denk dat zelfs een Slot nog vrij veel moeite zou hebben om hier een eenheid van te smeden. Het is gewoon los zand en je zit toch ook wel met het cultuurverschil, waar we het al eerder over hebben gehad.
pi_203570492
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Kan hoor, maar ik zie niet zo goed in waarom. Er zijn ook wel betere instapmomenten te bedenken, ik denk dat bij een 3e plek (en die ligt zeer voor de hand momenteel) hij alsnog heel veel kritiek zou krijgen. Dat is duidelijk PSV-onwaardig.

Kun je beter de vertrekkende trainer Schmidt die klap laten opvangen.
Ik zou proberen plek 2 nog binnen te halen i.p.v. die nog te gaan verspelen. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat dat met Schmidt gaat gebeuren.

En zou proberen ver te komen in de Conference League. Schmidt heeft al laten weten dat die Conference League hem niet zoveel boeit.
pi_203570494
quote:
Onnodig druk leggen op Ruud. Je jeugd gaat er ook niet op vooruit. Dit lijkt me echt helemaal nergens goed voor.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:12:28 #259
342627 tja77
pi_203570495
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:08 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Toen ik hier riep na een handvol wedstrijden dat Feyenoord het PSV nog wel eens lastig zou kunnen maken, en dat ik verwachtte dat de afstand tussen Ajax en PSV aan het einde van het seizoen groter zou zijn als de afstand tussen Feyenoord en PSV werd het hier weggelachen.
pi_203570507
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:12 schreef tja77 het volgende:

[..]
Toen ik hier riep na een handvol wedstrijden dat Feyenoord het PSV nog wel eens lastig zou kunnen maken, en dat ik verwachtte dat de afstand tussen Ajax en PSV aan het einde van het seizoen groter zou zijn als de afstand tussen Feyenoord en PSV werd het hier weggelachen.
Snap ik, je bent ook moeilijk serieus te nemen
* Verwijderd *
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:14:11 #261
342627 tja77
pi_203570518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:11 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik denk dat Slot wel een goeie voor PSV is
Goede coach ja, maar die gaat niet naar PSV.
Dan maar Fräser of die andere Duitser.
pi_203570528
quote:

[..]
Feyenoord zakt wel weer weg joh, PSV wordt gewoon weer tweede of misschien wel kampioen als de pleuris uitbreekt bij ajax (laten we het hopen)
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:15:35 #263
342627 tja77
pi_203570535
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:13 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]
Snap ik, je bent ook moeilijk serieus te nemen
Aldus?
pi_203570540
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:12 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou proberen plek 2 nog binnen te halen i.p.v. die nog te gaan verspelen. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat dat met Schmidt gaat gebeuren.

En zou proberen ver te komen in de Conference League. Schmidt heeft al laten weten dat die Conference League hem niet zoveel boeit.
Ik snap dat je in beide zaken niet veel vertrouwen hebt, (ik ook totaal niet) maar als Ruud erin zou stappen zie ik ook niet heel veel redenen waarom het ineens spectaculair beter zou gaan.

Dan kun je beter Schmidt er nu uitgooien en meteen een nieuwe trainer zoals Koeman (ik noem maar iemand) voor de groep zetten.
pi_203570553
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
Aldus?
Mij
* Verwijderd *
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:17:32 #266
342627 tja77
pi_203570571
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:16 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]
Mij
En wie ben jij dan?
pi_203570584
quote:

[..]
Niet door mij, was een prima inschatting van je. Waarvoor je de credits verdient.
pi_203570626
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:17 schreef tja77 het volgende:

[..]
En wie ben jij dan?
God
* Verwijderd *
pi_203570700
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:15 schreef PSVCL het volgende:

[..]
Feyenoord zakt wel weer weg joh, PSV wordt gewoon weer tweede of misschien wel kampioen als de pleuris uitbreekt bij ajax (laten we het hopen)
Je bent te optimistisch. Selectie is onevenwichtig en niet echt een team, de trainer is matig en de concurrentie met Feyenoord dit jaar vrij groot. Dat wordt een derde plek.
pi_203570767
Anyway, er is een mooi clubje trainers beschikbaar dus ben ook wel benieuwd.

Oude garde: Cocu, Koeman, Fraser. Peoplemanagers, niet zo tactisch aangelegd. Poppetjes op de goede plek en klaar.

Nieuwe lichting: Bosz, Jonk en Letsch.

Kom ik toch weer bij Letsch uit omdat ik Bosz en Jonk te aanvallend vind.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:31:29 #271
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203570800
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:29 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Oude garde: Cocu, Koeman, Fraser. Peoplemanagers, niet zo tactisch aangelegd. Poppetjes op de goede plek en klaar.

Jonk had met zijn aanvallende voetbal zo'n 25% balbezit tegen Roda gister na 70 minuten spelen. (Lol)

Zoals ik al eerder tegen je zei, dat fabeltje gaat dit seizoen niet meer op. Misschien moet je even wedstrijden kijken van een coach voordat je een mening vormt.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:33:26 #272
342627 tja77
pi_203570828
quote:

Met Bosz en Jonk heb je kans op ijshockey uitslagen en erg mooi voetbal.
Koeman hoeft voor mij echt niet te komen.
Letsch of Fräser zouden dan voor mij de 2 opties worden.
pi_203570908
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 12:57 schreef Ciscus het volgende:

[..]
We kennen de details niet van het gesprek idd. Maar zoals het er nu staat door Ruud gezegd komt het wel over alsof hij voor de leeuwen gegooid ging worden. Of op z'n minst dat als Ruud had aangegeven het graag te doen ze het wel prima hadden gevonden.
pi_203570943
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik heb dan toch het liefst een zwaargewicht (lol) als Koeman. Maar dan moet die er wel zelf ook echt zin in hebben. Niet dat hij PSV maar gaat doen omdat er even niks beters voorbij komt.
pi_203570963
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik heb dan toch het liefst een zwaargewicht (lol) als Koeman. Maar dan moet die er wel zelf ook echt zin in hebben. Niet dat hij PSV maar gaat doen omdat er even niks beters voorbij komt.
Ik vind Koeman een aardige trainer maar die zou uit dit materiaal ook niet veel meer halen. Zet gewoon de poppetjes logisch neer en dat is het dan wel.
pi_203570975
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik vind Koeman een aardige trainer maar die zou uit dit materiaal ook niet veel meer halen. Zet gewoon de poppetjes logisch neer en dat is het dan wel.
Een andere reden dat ik graag een zwaargewicht zie is dat die zich dan ook niet zo makkelijk tevreden zou stellen met het huidige materiaal, plus dat die vaak een leuk netwerk met zich meebrengen.
pi_203570983
quote:

\Jonk moet zich eerst maar eens bewijzen bij een middenmoter/subtopper in de Eredivisie..

Doe mij Letch dan maar, mag ie Openda meenemen
pi_203571015
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Een andere reden dat ik graag een zwaargewicht zie is dat die zich dan ook niet zo makkelijk tevreden zou stellen met het huidige materiaal, plus dat die vaak een leuk netwerk met zich meebrengen.
Daar zit wel wat in ja. Een trainer kan De Jong flink pushen om tot het uiterste te gaan. (Maar je zou toch zeggen dat Schmidt dat ook wel deed.)
pi_203571054
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daar zit wel wat in ja. Een trainer kan De Jong flink pushen om tot het uiterste te gaan. (Maar je zou toch zeggen dat Schmidt dat ook wel deed.)
Dat deed Schmidt zeker ja :T Maar die lijkt er niet het maximale uit te halen. Ik blijf erbij dat er ontzettend veel meer voetbal in deze selectie ziet dan we wekelijks te zien krijgen.
pi_203571085
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Denk dat een aantal spelers wel op voorspraak van Schmidt zijn gekomen. En die zijn niet allemaal even succesvol. Van een TD verwacht ik wat meer dan alleen de spelers halen waar de trainer mee aan komt zetten. Sowieso zitten trainers vaak op de korte termijn, terwijl een TD ook moet kijken naar lange termijn en potentiële transferwaarde van een selectie. Dus niet alleen figuren als Gotze, Zahavi en Ramalho halen waar je geen klapper op gaat maken en waar zelfs amper statiegeld op zit.
pi_203571092
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat deed Schmidt zeker ja :T Maar die lijkt er niet het maximale uit te halen. Ik blijf erbij dat er ontzettend veel meer voetbal in deze selectie ziet dan we wekelijks te zien krijgen.
Denk dat de poppetjes op de juiste plek zetten en laten staan al heel veel zou helpen ten opzichte van elke week uit de grabbelton de opstelling voor het weekend halen.
pi_203571097
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Tja. Die discussie wordt hier al maanden gevoerd. Ligt het nou aan Schmidt (die in ieder geval voor een deel verantwoordelijk is voor het matige materiaal) of aan het matige materiaal?

Ik vind het allemaal 6-jes. De Jong, het materiaal en Schmidt zelf. Maar dus ook het materiaal. Behalve Gakpo allemaal redelijke spelers maar ook redelijk kleurloos.
pi_203571137
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat de poppetjes op de juiste plek zetten en laten staan al heel veel zou helpen ten opzichte van elke week uit de grabbelton de opstelling voor het weekend halen.
Dat je spelers wisselt is an sich inherent aan het voetbal. Maar Schmidt krijgt het heel vaak voor elkaar om zo te wisselen dat alleen hij de logica erachter nog begrijpt. Zoals de Drommel-wissel opeens. Dát Drommel gewisseld wordt is gezien zijn prestaties logisch, alleen slaat het moment weer nergens op.
pi_203571142
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Denk dat een aantal spelers wel op voorspraak van Schmidt zijn gekomen. En die zijn niet allemaal even succesvol. Van een TD verwacht ik wat meer dan alleen de spelers halen waar de trainer mee aan komt zetten. Sowieso zitten trainers vaak op de korte termijn, terwijl een TD ook moet kijken naar lange termijn en potentiële transferwaarde van een selectie. Dus niet alleen figuren als Gotze, Zahavi en Ramalho halen waar je geen klapper op gaat maken en waar zelfs amper statiegeld op zit.
Ja eens. Heeft zelf ook matige spelers gehaald.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:57:12 #285
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203571197
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
Waarom zou je Fräser willen met zijn betonvoetbal?
pi_203571200
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat je spelers wisselt is an sich inherent aan het voetbal. Maar Schmidt krijgt het heel vaak voor elkaar om zo te wisselen dat alleen hij de logica erachter nog begrijpt. Zoals de Drommel-wissel opeens. Dát Drommel gewisseld wordt is gezien zijn prestaties logisch, alleen slaat het moment weer nergens op.
Schmidt wisselt zo ongeveer elke week wel. Drommel had hij beter gewisseld in de korte winterstop. Dan kun je je met trainen e.d., evt wat oefenwedstrijden, weer voorbereiden op Mvogo in de goal.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 15:59:37 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203571225
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
moet je als PSV ook wel kunnen betalen natuurlijk
pi_203571245
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 15:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hele gekke dingen kan PSV niet doen nee. Maar er is meestal wel ergens nog een zak(je) geld beschikbaar.
pi_203571251
quote:

[..]
Kunnen ze wel.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 16:04:53 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203571289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Kunnen ze wel.
dat betwijfel ik dus een beetje, als je naar de transferbalans kijkt wel zou je denken maar blijkbaar is dat geld ergens anders voor nodig
pi_203571294
Eventjes speculeren over de actualiteit: overleeft Roger Schmidt het als PSV tegen NAC uit de beker vliegt en komend weekend niet van Vitesse wint?
pi_203571310
quote:

[..]
Mja, geld is er blijkbaar wel.

Als je ziet wat er betaald is voor Bruma en wat die aan salaris verdient. Salaris plus tekengeld en bonus van Zahavi. Salaris van Götze. Voor Baumgartl is ook 10 mio betaald. Doan werd destijds op het laatste moment nog even voor 7,5 mio gehaald. Voor Romero werd 10 mio betaald, voor Lozano 12,5 met allerlei bonussen.

Ok, geen Ajax waar je als TD kunt shoppen in de categorie 20 tot 25 miljoen, maar voor 8-10 miljoen moet je toch goede spelers voor de Eredivisie kunnen halen.
pi_203571332
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eventjes speculeren over de actualiteit: overleeft Roger Schmidt het als PSV tegen NAC uit de beker vliegt en komend weekend niet van Vitesse wint?
Lijkt me niet.
pi_203571354
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:08 schreef RipCity het volgende:

[..]
Lijkt me niet.
Ik weet het niet. Toon en John willen wel héél graag niet te boek staan als bestuurders die aan paniekvoetbal doen. :P
pi_203571355
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lijkt me van niet. Anders wordt het wel heel lachwekkend.
pi_203571363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Toon en John willen wel héél graag niet te boek staan als bestuurders die aan paniekvoetbal doen. :P
Ik zou eigenlijk deze zomer Toon en John ook hun boeltje laten pakken. In elk geval John. Misschien het jaar erop dan Toon als je niet in één zomer zowel de AD, TD als de trainer wilt vervangen.

PSV komt gewoon niet verder met deze mensen.
  dinsdag 8 februari 2022 @ 16:11:08 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203571365
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, geld is er blijkbaar wel.

Als je ziet wat er betaald is voor Bruma en wat die aan salaris verdient. Salaris plus tekengeld en bonus van Zahavi. Salaris van Götze. Voor Baumgartl is ook 10 mio betaald. Doan werd destijds op het laatste moment nog even voor 7,5 mio gehaald. Voor Romero werd 10 mio betaald, voor Lozano 12,5 met allerlei bonussen.

Ok, geen Ajax waar je als TD kunt shoppen in de categorie 20 tot 25 miljoen, maar voor 8-10 miljoen moet je toch goede spelers voor de Eredivisie kunnen halen.
dat kan best maar als je kijkt verkoop inkoop is er dit seizoen voor 52 verkocht en maar 15 ingekocht
pi_203571390
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:11 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat kan best maar als je kijkt verkoop inkoop is er dit seizoen voor 52 verkocht en maar 15 ingekocht
Klopt. Dit seizoen is er voor weinig ingekocht. Maar mag hopen dat als er wat ruimte wordt gemaakt, iemand toch wel wat spelers kan halen van 8-10 miljoen.

Als je moet gaan shoppen in de categorie onder de 5 mio, dan moet je je scouting wel heel erg goed op orde hebben.

Voor 52 verkopen zit er met deze selectie in elk geval niet in de komende 2-3 jaar.
pi_203571412
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou eigenlijk deze zomer Toon en John ook hun boeltje laten pakken. In elk geval John. Misschien het jaar erop dan Toon als je niet in één zomer zowel de AD, TD als de trainer wilt vervangen.

PSV komt gewoon niet verder met deze mensen.
Ik vroeg me ook al af of de RvC zo langzamerhand niet eens van zich moet laten horen. Zo zoetjes aan is het wel eens tijd voor een paleisrevolutie.

Maar de RvC houdt zich al jaren erg koest, wat an sich prima is, die horen zich niet met de dagelijkse gang van zaken te bemoeien maar ik krijg van de huidige raad wel eens de indruk dat het een tandeloze bedoening is.
pi_203571447
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik vroeg me ook al af of de RvC zo langzamerhand niet eens van zich moet laten horen. Zo zoetjes aan is het wel eens tijd voor een paleisrevolutie.

Maar de RvC houdt zich al jaren erg koest, wat an sich prima is, die horen zich niet met de dagelijkse gang van zaken te bemoeien maar ik krijg van de huidige raad wel eens de indruk dat het een tandeloze bedoening is.
Toon is pas 64 maar 74 zou ik ook geloven. Is gewoon vroeg oud. Maakt ook een slechte indruk in zijn interviews.

pi_203571485
Tobsport Toontje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')