Welkom IS-vrouwen! Daar komen jullie goed met jullie misdaden weg, want je kunt beter in Nederland berecht worden dan in Syrië, het land waar je je misdragen hebt.quote:IS-vrouwen aangekomen in Nederland
DEN HAAG (ANP) - De vijf vrouwelijke Syriëgangers die met hun elf kinderen zijn opgehaald uit een vluchtelingenkamp in Syrië, zijn in Nederland aangekomen. Ze worden maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris van de rechtbank in Rotterdam. Dit zegt advocaat André Seebregts, advocaat van vier van de vrouwen, en wordt bevestigd door een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.
Na aankomst in Nederland zijn de vrouwen aangehouden op verdenking van terroristische misdrijven. De kinderen zijn overgedragen aan de Raad voor de Kinderbescherming.
De vrouwen en kinderen zijn opgehaald uit het Koerdische vluchtelingenkamp al-Roj in het noorden van Syrië. Ze verbleven daar volgens Seebregts onder erbarmelijke omstandigheden. Een kantoorgenoot van hem bezoekt de vrouwen vrijdag in de penitentiaire inrichting.
Nederland moest zich van de rechter inspannen om de vrouwen terug te halen, zodat ze in hier vervolgd kunnen worden voor hun mogelijke betrokkenheid bij de terroristische organisatie IS. Als dit niet op tijd zou gebeuren, dan zouden hun rechtszaken vervallen. ANP https://www.msn.com/nl-nl(...)ATt3iC?ocid=msedgntp
Kalifaatmeisje. Wat klinkt dat schattig.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:19 schreef Nober het volgende:
Zaak van kalifaatmeisje Angela Barreto is toevallig vandaag.
[ twitter ]
Komt van Mensen met M, een extreemlinks TV programma waar woorden er toe doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kalifaatmeisje. Wat klinkt dat schattig.
En daarna gezellig terug de samenleving in hier, met alle radicale ideeën van de IS over hoe ongelovigen afgeslacht moeten worden!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:23 schreef thedeedster het volgende:
Jammer.![]()
Hoeveel straf ze ook krijgen; het is veel te weinig.
Dat. Was. Ronduit. Stuitend...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Komt van Mensen met M, een extreemlinks TV programma waar woorden er toe doen.
[ twitter ]
Helaas kan ik niet naar M. kijken wegens dat kapsel. Binnen 2 minuten leidt dit tot onbeheersbare braakneigingen en spuug ik de hele salontafel onder.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef Nober het volgende:
[..]
Woke is zijn originele betekenis allang verloren, feit blijft is dat inclusiviteit zijn grenzen heeft, als je kost wat kost mensen met moordlustige en haatdragende waanideeen de hand boven het hoofd wil houden noem ik niet woke, maar gewoon gestoord.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef christmastsunami het volgende:
Ik weet niet of M nou links is, rechts is het iig niet, maar volgens mij is het ook niet links, maar rare shit is het wel.
Het is woke op zijn allerbeste woke'st. Het is leuk om te zien waarover zij zich drukmaken en hoe. Ik zie het meer als een waarschuwing voor wat er met je gebeurt als je in woke trapt.
Dit is en zal nog lang 1 van de meest wanstaltige televisiemomenten blijven. Geen kritische vraag werd er gesteld aan deze walgelijke kutterrorist. Nog nooit zulke kotsneigingen gehad bij een tv optreden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:30 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]
Eigenlijk hetzelfde soort mensen zoals die de moordlustige wolf (omdat soortgenoten hier ooit weleens leefden) verwelkomen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:21 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Woke is zijn originele betekenis allang verloren, feit blijft is dat inclusiviteit zijn grenzen heeft, als je kost wat kost mensen met moordlustige en haatdragende waanideeen de hand boven het hoofd wil houden noem ik niet woke, maar gewoon gestoord.
Tegen de muur ermee met die landverraders.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef ToT het volgende:
[..]
En daarna gezellig terug de samenleving in hier, met alle radicale ideeën van de IS over hoe ongelovigen afgeslacht moeten worden!What could possibly go wrong?
Kinderen zullen vast ook aardig gebrainwashed zijn en bepaalde opvattingen hebben gekregen.
Ook weer een beetje drastisch.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Tegen de muur ermee met die landverraders.
Wat ik al zei; het Kaag effect. D66 was altijd al voorstander van terughalen. Dit is dus het zoveelste punt dat de VVD aan D66 heeft gegeven tijdens de formatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat een verraad van de VVD en van Dilan Yesilgöz persoonlijk.
[ twitter ]
En ze vragen zich in Den Haag maar af hoe het toch komt dat die kloof tussen burger en politiek steeds groter wordt en mensen zich steeds meer afkeren van Den Haag.
Terroristenfeeks, dat dekt de lading beter.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Kalifaatmeisje. Wat klinkt dat schattig.
Yep, D66 dicteert. VVD en CDA liggen op de grond met de billen omhoog en spreiden hun billetjes. Onthouden voor de volgende verkiezingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat ik al zei; het Kaag effect. D66 was altijd al voorstander van terughalen. Dit is dus het zoveelste punt dat de VVD aan D66 heeft gegeven tijdens de formatie.
Das waar, een wolf, die eigenlijk gewoon een soort wilde hond is en totaal ongevaarlijk is verder (behalve dan voor een paar schapen) , is tenslotte hetzelfde als mensen die doelbewust de vernietiging van het vrije westen nastreven om deze te vervangen voor een theocratische middeleeuwse dictatuur. Wat dom van mijquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:43 schreef the-eye het volgende:
[..]
Eigenlijk hetzelfde soort mensen zoals die de moordlustige wolf (omdat soortgenoten hier ooit weleens leefden) verwelkomen.Je weet dat het gedonder wordt maar uit een dromerig wereldbeeld de realiteit niet willen zien
Inderdaad. De wolf is gewoon onderdeel van de natuur, en doet de mens geen kwaad. Dat kan je van dit IS-gespuis niet zeggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:14 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Das waar, een wolf, die eigenlijk gewoon een soort wilde hond is en totaal ongevaarlijk is verder (behalve dan voor een paar schapen) , is tenslotte hetzelfde als mensen die doelbewust de vernietiging van het vrije westen nastreven om deze te vervangen voor een theocratische middeleeuwse dictatuur. Wat dom van mij![]()
![]()
Ik hoef haar maar te horen...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Helaas kan ik niet naar M. kijken wegens dat kapsel. Binnen 2 minuten leidt dit tot onbeheersbare braakneigingen en spuug ik de hele salontafel onder.
Uhm, waarom zou je ze dan hierheen willen halen? Laat die pesthoeren maar lekker creperen.quote:Ze verbleven daar volgens Seebregts onder erbarmelijke omstandigheden
En waarom zijn islamitische gezinnen abnormaal?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De Nederlandse kinderen zouden wat mij betreft ondergebracht moeten worden bij Nederlandse gezinnen en niet mij islamitische familieleden. Dan hebben ze nog een kans om normaal op te groeien
Ik vind het ook maar een raar kapsel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:52 schreef christmastsunami het volgende:
Ik weet niet of M nou links is, rechts is het iig niet, maar volgens mij is het ook niet links, maar rare shit is het wel.
Dat krijg kreeg aandacht omdat bij de NPO redelijk wat invloeden van D66 zijn. D66 wou en wil dit soort vrouwen en hun kinderen dolgraag terughalen naar Nederland. D66 weet ook dat de publieke opinie dusdanig is dat de gemiddelde Nederlander van de gedachte spreekwoordelijk over zijn nek gaat. Die publieke opinie moet dus bijgestuurd worden zodat de Nederlander wat ontvankelijker is voor de wens van D66.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 22:28 schreef Toine51 het volgende:
Vorig kabinet wilde ze niet meer halen, nu is een nieuw kabinet, met dezelfde mensen, en hoppa, we halen ze terug.
Die krijgen natuurlijk een fopstraf in combinatie met een uitgebreide begeleiding want, die kindjes hé, die zijn zo zielig zonder hun moeder
Waarom kreeg dat wijf ook aandacht bij M? Had maar eens slachtoffers gehoord van dat IS-tuig..
6 jaar voor landverraad en terrorisme. Gaat lekker. En tegen de anderen is er weinig bewijs dus dat wordt helemaal niks.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:19 schreef Nober het volgende:
Zaak van kalifaatmeisje Angela Barreto is toevallig vandaag.
[ twitter ]
Zo gek was de Franse oplossing dus niet voor Franse terroristen in Syrië.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
6 jaar voor landverraad en terrorisme. Gaat lekker. En tegen de anderen is er weinig bewijs dus dat wordt helemaal niks.
Ben al een tijd aan het pleiten om een apart (Europees) tribunaal te houden voor dit soort volk. Maar helaas.
We gaan hier nog een hoop gezeik mee krijgen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:54 schreef Saekerhett het volgende:
Echt onvoorstelbaar dat Nederland actief meewerkt aan het terughalen van dat soort misbaksels. Ik kan er met mijn kop niet bij.
Allemaal daar de kogel was het meest praktisch geweest voor iedereen.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:05 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo gek was de Franse oplossing dus niet voor Franse terroristen in Syrië.
Misschien bedoelt ie de landverraders die ze hiereen halen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook weer een beetje drastisch.
Ik zou eerder er voor kiezen hen niet actief hier naar toe te sleuren!
Zou niet zo slecht zijn ware het niet dat de straffen in Nederland voor dit soort gigantische misdaden vreemd genoeg ontzettend slap zijn. Zeker als het zielige vrouwtjes met zielige verhalen en zielige kinderen betreft.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:54 schreef Saekerhett het volgende:
Echt onvoorstelbaar dat Nederland actief meewerkt aan het terughalen van dat soort misbaksels. Ik kan er met mijn kop niet bij.
Alles voor de macht, alles voor de macht.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Yep, D66 dicteert. VVD en CDA liggen op de grond met de billen omhoog en spreiden hun billetjes. Onthouden voor de volgende verkiezingen.
75 jaar geleden zouden we het wel weten. Tegen de muur ermee. En terecht. Je pleegt gvd misdaden tegen de menselijkheid, je keert je tegen het land waar je opgegroeid bent en dat je in de watten heeft gelegd. En dan kom je eraf met vier jaar hotel en vingertje wijzen… en mag je als bonus ook nog op tv komen met een interviewquote:Op zaterdag 5 februari 2022 23:00 schreef ems. het volgende:
Het probleem is dat Nederland gewoon niet weet hoe om te gaan met dit soort tuig en alle zaken wat deze personen ontzettend gevaarlijk maakt juist ziet als een reden om ze met fluwelen handschoentjes aan te pakken.
Tja, bij autobiografieën, weet je dat er een bepaalde subjectiviteit zit. Hún waarheid is niet per se dé waarheid.quote:Op zondag 6 februari 2022 01:13 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb dat boek over die Laura H gelezen, boeiend verhaal wel en heb ook wel een beetje medelijden ergens met die meisjes, er is een punt waar zij ook slachtoffer zijn geweest voordat ze dader zijn maar het is op zich niet verkeerd als ze zichzelf per ongeluk opblazen voordat ze terugkomen
Of "meisjes".quote:Op zondag 6 februari 2022 08:50 schreef superniger het volgende:
Deze IS terroristen slachtoffers noemen.
Dan ben je definitief af.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 12:34 schreef BookFreak het volgende:
[..]
En waarom zijn islamitische gezinnen abnormaal?
Ik vraag me af of zo'n levensverhaal ook (of in dezelfde mate) medelijden zou hebben opgewekt als het om een jongen was gegaan die zich bij een terroristische organisatie had aangesloten. Meisjes roepen eerder connotaties op als zielig, beïnvloedbaar, naïef etc., maar uiteindelijk houden we in deze maatschappij wilsbekwame mannen en vrouwen in gelijke mate verantwoordelijk voor hun eigen keuzes, ook als hun ouders gescheiden zijn of als ze gemakkelijk door een partner te beïnvloeden zijn.quote:Op zondag 6 februari 2022 01:13 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb dat boek over die Laura H gelezen, boeiend verhaal wel en heb ook wel een beetje medelijden ergens met die meisjes, er is een punt waar zij ook slachtoffer zijn geweest voordat ze dader zijn maar het is op zich niet verkeerd als ze zichzelf per ongeluk opblazen voordat ze terugkomen
Dit heb ik mij bij het lezen ook steeds afgevraagdquote:Op zondag 6 februari 2022 09:28 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vraag me af of zo'n levensverhaal ook (of in dezelfde mate) medelijden zou hebben opgewekt als het om een jongen was gegaan die zich bij een terroristische organisatie had aangesloten. Meisjes roepen eerder connotaties op als zielig, beïnvloedbaar, naïef etc., maar uiteindelijk houden we in deze maatschappij wilsbekwame mannen en vrouwen in gelijke mate verantwoordelijk voor hun eigen keuzes, ook als hun ouders gescheiden zijn of als ze gemakkelijk door een partner te beïnvloeden zijn.
Nee, maar vast wel wat sleutels die weggegooid kunnen worden.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:54 schreef Netsplitter het volgende:
Hebben we nog niet wat gas waar we vanaf moeten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1. IS leer is niet zelfde als Islam leerquote:Op zondag 6 februari 2022 09:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Maar die kinderen zijn al ernstig beschadigd door de islam. Hun enige kans is een normale opvoeding zover als mogelijk verwijderd van verder islamitische invloeden.
De abnormaliteit zit dus niet in die gezinnen maar in de islam zelf. Dat zou je zelf ook kunnen weten als je je er enigszins in verdiept.
Je verdiepen in een religie is nutteloos. Religies zijn cirkel redenaties.quote:Op zondag 6 februari 2022 12:01 schreef BookFreak het volgende:
[..]
1. IS leer is niet zelfde als Islam leer
2. Ik heb me redelijk verdiept in Islam
Vind het wel apart dat dit soort grensoverschrijdend gedrag een podium krijgt van apologeten en dat bij the voice etc iedereen meteen verdoemd en gecanceld wordt. Beide zwaar ongewenst, maar de media aanpak is opvallend verschillend.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 13:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat krijg kreeg aandacht omdat bij de NPO redelijk wat invloeden van D66 zijn. D66 wou en wil dit soort vrouwen en hun kinderen dolgraag terughalen naar Nederland. D66 weet ook dat de publieke opinie dusdanig is dat de gemiddelde Nederlander van de gedachte spreekwoordelijk over zijn nek gaat. Die publieke opinie moet dus bijgestuurd worden zodat de Nederlander wat ontvankelijker is voor de wens van D66.
Terrorisme en in dienst treden van een vijandelijke krijgsmacht zou toch voldoende moeten zijn om de Nederlandse nationaliteit in te trekken?quote:Op zondag 6 februari 2022 10:41 schreef Peligrosso het volgende:
Als ze die wijven nu niet hierheen hadden gehaald, hadden ze niet meer berecht kunnen worden en hadden ze gewoon hierheen kunnen komen zonder strafvervolging. Nu heb je er nog enig zicht op.
Maar ja, dat komt niet lekker over op het volk.
Het is juist goed als Nederland er hier zelf iets aan probeert te doen. We zijn Jordanië niet!quote:Op maandag 7 februari 2022 15:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Terrorisme en in dienst treden van een vijandelijke krijgsmacht zou toch voldoende moeten zijn om de Nederlandse nationaliteit in te trekken?
Dan hebben ze hier tenminste nergens recht op.
Er was zes jaar geëist dus misschien komt er een hoger beroep.quote:Op zondag 20 februari 2022 11:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
4,5 jaar is het geworden mensen. 4,5 jaar in een staatshotel op uw kosten en dan is ze weer vrij om te gaan en te staan in Nederland waar ze wil. Wellicht zit zelfs een carrière bij de VVD nog in het verschiet.
[ twitter ]
Prima, maar stel dat het dan 6 jaar wordt. Ben jij dan tevreden? Vind jij dat recht doen aan de slachtoffers van deze vrouw en het regiem wat zij willens en wetens actief steunde?quote:Op zondag 20 februari 2022 11:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Er was zes jaar geëist dus misschien komt er een hoger beroep.
4,5 jaar, dus over 3 jaar vrij. Daarna staan de hulpinstanties alweer klaar om deze zieluge vrouwtjes weer te rehabiliteren.quote:Op zondag 20 februari 2022 11:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
4,5 jaar is het geworden mensen. 4,5 jaar in een staatshotel op uw kosten en dan is ze weer vrij om te gaan en te staan in Nederland waar ze wil. Wellicht zit zelfs een carrière bij de VVD nog in het verschiet.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Yep, honderden Nederlanders zitten in het buitenland vast voor allerlei misdrijven. Die zitten daar gewoon hun straf uit die ze volgens lokaal recht hebben gekregen. Maar nee hoor, deze terroristen krijgen een speciale voorkeursbehandeling van onze regering.quote:Op zondag 20 februari 2022 11:54 schreef detaris het volgende:
Onbegrijpelijk dat we deze criminelen niet laten berechten in de plekken waar ze hun misdaden hebben gepleegd.
Deze IS vrouwen zaten volgens mij gevangen in de regio die gecontroleerd wordt door Syrische Democratische Strijdkrachten. Het SDS heeft landen opgeroepen om de terroristen in eigen land te berechten omdat ze het zelf niet aankunnen gezien de grote aantallen.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:14 schreef probeer het volgende:
Wat willen de landen waar het terrorisme is begaan? Dat zij ze zelf berechten? Of dat de Europese landen hun daders terugnemen en hier berechten? Vind dat hun behoefte daarin leidinggevend moet zijn, zij zijn de slachtoffers.
Zitten we evt wel met die fopstraffen omdat er amper bewijs is.
Nee hoor, we zitten met fopstraffen omdat we foprechters hebben. Zoals bij zoveel misdrijven trekken ze zich niks van hoe ernstig de wetgever het delict heeft beoordeeld maar gaan ze vrolijk op 1/3e van de maximum straf zitten alsof IS niet zo'n hele erge terroristische organisatie is om deel van uit te maken. Een belangrijk strafdoel, beveiliging van de samenleving, telt ook even niet mee. Laat staan dat er vervolgd wordt voor genocide.quote:Op zondag 20 februari 2022 13:14 schreef probeer het volgende:
Wat willen de landen waar het terrorisme is begaan? Dat zij ze zelf berechten? Of dat de Europese landen hun daders terugnemen en hier berechten? Vind dat hun behoefte daarin leidinggevend moet zijn, zij zijn de slachtoffers.
Zitten we evt wel met die fopstraffen omdat er amper bewijs is.
Inderdaad, gezien de partijen met een grote mond deze ronde weer teleurstelden, volgende keer maar stemmen op een partij met een nog grotere mond.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Yep, D66 dicteert. VVD en CDA liggen op de grond met de billen omhoog en spreiden hun billetjes. Onthouden voor de volgende verkiezingen.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:17 schreef luxerobots het volgende:
De vijf vrouwelijke Syriëgangers die met hun elf kinderen zijn opgehaald uit een vluchtelingenkamp in Syrië,
Natuurlijk niet veel want:quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:23 schreef thedeedster het volgende:
Jammer.![]()
Hoeveel straf ze ook krijgen; het is veel te weinig.
Ze kunnen ze toch gewoon allemaal ophangen, dan is het probleem direct opgelost.quote:Op zondag 20 februari 2022 15:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deze IS vrouwen zaten volgens mij gevangen in de regio die gecontroleerd wordt door Syrische Democratische Strijdkrachten. Het SDS heeft landen opgeroepen om de terroristen in eigen land te berechten omdat ze het zelf niet aankunnen gezien de grote aantallen.
Ga eens wieberen met je D66 gereutel.quote:Op zondag 20 februari 2022 16:13 schreef Werkman het volgende:
[..]
Natuurlijk niet veel want:
''Naieve jonge vrouwen!''
[ afbeelding ]
https://www.vandale.nl/gr(...)arcasme#.YhJ5tbrMIdUquote:Op zondag 20 februari 2022 18:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ga eens wieberen met je D66 gereutel.
https://www.vandale.nl/gr(...)knipoog#.YhJ7-xa0uEcquote:Op zondag 20 februari 2022 18:26 schreef Werkman het volgende:
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)arcasme#.YhJ5tbrMIdU
quote:De rechtbank op Schiphol heeft Syriëganger Hasna Aarab tot tien jaar gevangenisstraf veroordeeld voor deelname aan een terroristische organisatie. Ook heeft ze zich volgens de rechtbank schuldig gemaakt aan slavernij.
Het Openbaar Ministerie had een celstraf van acht jaar geëist tegen Aarab voor het gebruiken van twee jezidi-vrouwen als huisslaven tijdens haar verblijf in het IS-kalifaat.
De rechtbank acht dat in een van de twee gevallen bewezen en noemt de slavernij in het vonnis "een buitengewoon ernstig feit dat een gevangenisstraf van meerdere jaren rechtvaardigt."
Ook benoemde de rechtbank dat Aarab er nog steeds extremistische denkbeelden op nahoudt. "Ze heeft op zitting IS-leden aangeduid als broeders en zusters en staat achter de sharia." Aarab heeft de beschuldigingen altijd weersproken.
Het was voor het eerst dat in Nederland iemand terechtstond voor een misdrijf gepleegd tegen jezidi's, een religieuze en etnische Koerdische minderheid. Terreurorganisatie IS pleegde genocide tegen duizenden jezidi-mannen. Vrouwen en kinderen werden op grote schaal naar IS-gebied ontvoerd en misbruikt.
Nieuw leven
De 33-jarige Aarab uit Hengelo reisde in 2015 met haar 4-jarige zoontje af naar Syrië om zich aan te sluiten bij de terroristische organisatie IS. "Ik wilde in het kalifaat een nieuw leven opbouwen", verklaarde ze in oktober in de rechtszaal van Schiphol. Ze trouwde er met een IS-strijder en kreeg nog drie kinderen, tot ze van hem scheidde en in een gevangenenkamp belandde.
Aarab werd samen met elf andere Nederlandse vrouwen en hun 28 kinderen in november 2022 door Nederland uit een Syrisch gevangenenkamp teruggehaald. De vrouwen werden bij aankomst in Nederland meteen aangehouden omdat ze van terroristische misdrijven werden verdacht.
De afgelopen jaren zijn meerdere IS-vrouwen veroordeeld voor hun steun aan de jihadistische strijd.
https://nos.nl/l/2547906
WAAROM?quote:Aarab werd samen met elf andere Nederlandse vrouwen en hun 28 kinderen in november 2022 door Nederland uit een Syrisch gevangenenkamp teruggehaald
Worden jullie daar nou zelf niet moe van?quote:
quote:Op zondag 6 februari 2022 01:13 schreef Marsenal het volgende:
Het IS meisje uit Zoetermeer...quote:Op zondag 6 februari 2022 01:13 schreef Marsenal het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |