abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203535417
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik vraag me af of zo'n levensverhaal ook (of in dezelfde mate) medelijden zou hebben opgewekt als het om een jongen was gegaan die zich bij een terroristische organisatie had aangesloten. Meisjes roepen eerder connotaties op als zielig, beïnvloedbaar, naïef etc., maar uiteindelijk houden we in deze maatschappij wilsbekwame mannen en vrouwen in gelijke mate verantwoordelijk voor hun eigen keuzes, ook als hun ouders gescheiden zijn of als ze gemakkelijk door een partner te beïnvloeden zijn.
Dit heb ik mij bij het lezen ook steeds afgevraagd
-nee-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 februari 2022 @ 10:54:05 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203535571
Hebben we nog niet wat gas waar we vanaf moeten? :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 6 februari 2022 @ 10:56:24 #65
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_203535625
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:54 schreef Netsplitter het volgende:
Hebben we nog niet wat gas waar we vanaf moeten? :7
Nee, maar vast wel wat sleutels die weggegooid kunnen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203536916
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 09:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.

Maar die kinderen zijn al ernstig beschadigd door de islam. Hun enige kans is een normale opvoeding zover als mogelijk verwijderd van verder islamitische invloeden.

De abnormaliteit zit dus niet in die gezinnen maar in de islam zelf. Dat zou je zelf ook kunnen weten als je je er enigszins in verdiept.
1. IS leer is niet zelfde als Islam leer

2. Ik heb me redelijk verdiept in Islam
  zondag 6 februari 2022 @ 12:21:08 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_203537202
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 12:01 schreef BookFreak het volgende:

[..]
1. IS leer is niet zelfde als Islam leer

2. Ik heb me redelijk verdiept in Islam
Je verdiepen in een religie is nutteloos. Religies zijn cirkel redenaties.

De religie zegt dat er een god is die een heilig boek geschreven heeft waarin staat dat er een god is die volgens die religie aanbeden dient te worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 7 februari 2022 @ 10:06:41 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203548900
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 13:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat krijg kreeg aandacht omdat bij de NPO redelijk wat invloeden van D66 zijn. D66 wou en wil dit soort vrouwen en hun kinderen dolgraag terughalen naar Nederland. D66 weet ook dat de publieke opinie dusdanig is dat de gemiddelde Nederlander van de gedachte spreekwoordelijk over zijn nek gaat. Die publieke opinie moet dus bijgestuurd worden zodat de Nederlander wat ontvankelijker is voor de wens van D66.
Vind het wel apart dat dit soort grensoverschrijdend gedrag een podium krijgt van apologeten en dat bij the voice etc iedereen meteen verdoemd en gecanceld wordt. Beide zwaar ongewenst, maar de media aanpak is opvallend verschillend.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 7 februari 2022 @ 10:27:27 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203549226
Binnenkort ook bij u in de straat.
pi_203555199
IS-WAS-HASBEEN...
pi_203555268
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2022 10:41 schreef Peligrosso het volgende:
Als ze die wijven nu niet hierheen hadden gehaald, hadden ze niet meer berecht kunnen worden en hadden ze gewoon hierheen kunnen komen zonder strafvervolging. Nu heb je er nog enig zicht op.
Maar ja, dat komt niet lekker over op het volk.
Terrorisme en in dienst treden van een vijandelijke krijgsmacht zou toch voldoende moeten zijn om de Nederlandse nationaliteit in te trekken?

Dan hebben ze hier tenminste nergens recht op.
pi_203555327
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2022 15:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Terrorisme en in dienst treden van een vijandelijke krijgsmacht zou toch voldoende moeten zijn om de Nederlandse nationaliteit in te trekken?

Dan hebben ze hier tenminste nergens recht op.
Het is juist goed als Nederland er hier zelf iets aan probeert te doen. We zijn Jordanië niet!
pi_203751202
4,5 jaar is het geworden mensen. 4,5 jaar in een staatshotel op uw kosten en dan is ze weer vrij om te gaan en te staan in Nederland waar ze wil. Wellicht zit zelfs een carrière bij de VVD nog in het verschiet.

twitter
pi_203751299
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
4,5 jaar is het geworden mensen. 4,5 jaar in een staatshotel op uw kosten en dan is ze weer vrij om te gaan en te staan in Nederland waar ze wil. Wellicht zit zelfs een carrière bij de VVD nog in het verschiet.

[ twitter ]
Er was zes jaar geëist dus misschien komt er een hoger beroep.
pi_203751319
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:21 schreef Nober het volgende:

[..]
Er was zes jaar geëist dus misschien komt er een hoger beroep.
Prima, maar stel dat het dan 6 jaar wordt. Ben jij dan tevreden? Vind jij dat recht doen aan de slachtoffers van deze vrouw en het regiem wat zij willens en wetens actief steunde?
pi_203751338
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[ twitter ]
4,5 jaar, dus over 3 jaar vrij. Daarna staan de hulpinstanties alweer klaar om deze zieluge vrouwtjes weer te rehabiliteren.
En bij Beau en M mogen ze weer huiliehuilie doen.

Waarom niet zoveel aandacht voor hun slachtoffers. Dan zie je hun wate aard nog beter..
  zondag 20 februari 2022 @ 11:51:58 #77
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203751743
Tegen de muur met dit soort mensen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 20 februari 2022 @ 11:54:10 #78
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_203751767
Onbegrijpelijk dat we deze criminelen niet laten berechten in de plekken waar ze hun misdaden hebben gepleegd.
pi_203751793
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 11:54 schreef detaris het volgende:
Onbegrijpelijk dat we deze criminelen niet laten berechten in de plekken waar ze hun misdaden hebben gepleegd.
Yep, honderden Nederlanders zitten in het buitenland vast voor allerlei misdrijven. Die zitten daar gewoon hun straf uit die ze volgens lokaal recht hebben gekregen. Maar nee hoor, deze terroristen krijgen een speciale voorkeursbehandeling van onze regering.
pi_203751833
Als ze maar op Denk stemmen vind ik t prima, kom maar hier hoor
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_203752894
Wat willen de landen waar het terrorisme is begaan? Dat zij ze zelf berechten? Of dat de Europese landen hun daders terugnemen en hier berechten? Vind dat hun behoefte daarin leidinggevend moet zijn, zij zijn de slachtoffers.

Zitten we evt wel met die fopstraffen omdat er amper bewijs is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_203755197
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:14 schreef probeer het volgende:
Wat willen de landen waar het terrorisme is begaan? Dat zij ze zelf berechten? Of dat de Europese landen hun daders terugnemen en hier berechten? Vind dat hun behoefte daarin leidinggevend moet zijn, zij zijn de slachtoffers.

Deze IS vrouwen zaten volgens mij gevangen in de regio die gecontroleerd wordt door Syrische Democratische Strijdkrachten. Het SDS heeft landen opgeroepen om de terroristen in eigen land te berechten omdat ze het zelf niet aankunnen gezien de grote aantallen.

Wat mij betreft zouden ze gewoon daar berecht moeten worden maar door de oproep van het SDS heb ik wel begrip dat landen hun verantwoordelijkheid nemen. Andere mogelijkheid zou zijn dat landen in Syrie de SDS ondersteunen bij het gevangen houden en berechten.
pi_203755494
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 13:14 schreef probeer het volgende:

Nee hoor, we zitten met fopstraffen omdat we foprechters hebben. Zoals bij zoveel misdrijven trekken ze zich niks van hoe ernstig de wetgever het delict heeft beoordeeld maar gaan ze vrolijk op 1/3e van de maximum straf zitten alsof IS niet zo'n hele erge terroristische organisatie is om deel van uit te maken. Een belangrijk strafdoel, beveiliging van de samenleving, telt ook even niet mee. Laat staan dat er vervolgd wordt voor genocide.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 20 februari 2022 @ 16:00:41 #84
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_203755497
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 16:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep, D66 dicteert. VVD en CDA liggen op de grond met de billen omhoog en spreiden hun billetjes. Onthouden voor de volgende verkiezingen.
Inderdaad, gezien de partijen met een grote mond deze ronde weer teleurstelden, volgende keer maar stemmen op een partij met een nog grotere mond.
pi_203755582
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:17 schreef luxerobots het volgende:
De vijf vrouwelijke Syriëgangers die met hun elf kinderen zijn opgehaald uit een vluchtelingenkamp in Syrië,
pi_203755656
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:23 schreef thedeedster het volgende:
Jammer. -O-

Hoeveel straf ze ook krijgen; het is veel te weinig.
Natuurlijk niet veel want:
''Naieve jonge vrouwen!'' :')

zondag 20 februari 2022 @ 17:55:12 #87
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203756958
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 15:38 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Deze IS vrouwen zaten volgens mij gevangen in de regio die gecontroleerd wordt door Syrische Democratische Strijdkrachten. Het SDS heeft landen opgeroepen om de terroristen in eigen land te berechten omdat ze het zelf niet aankunnen gezien de grote aantallen.
Ze kunnen ze toch gewoon allemaal ophangen, dan is het probleem direct opgelost.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 20 februari 2022 @ 18:25:18 #88
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203757267
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 16:13 schreef Werkman het volgende:

[..]
Natuurlijk niet veel want:
''Naieve jonge vrouwen!'' :')

[ afbeelding ]
Ga eens wieberen met je D66 gereutel. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203757277
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 18:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ga eens wieberen met je D66 gereutel. ;)
https://www.vandale.nl/gr(...)arcasme#.YhJ5tbrMIdU
  zondag 20 februari 2022 @ 18:36:13 #90
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203757423
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 9 juli 2022 @ 23:15:40 #91
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205292608
topic kick

kwam dit filmpje tegen

Dat belooft wat voor de toekomst.

Aan het weer te zien is het al wat ouder filmpje maar toch :{

twitter
Ik ben inmiddels overleden
pi_215836677
Hasna Aarab veroordeeld tot tien jaar cel voor jezidi-slavernij in Syrië

quote:
De rechtbank op Schiphol heeft Syriëganger Hasna Aarab tot tien jaar gevangenisstraf veroordeeld voor deelname aan een terroristische organisatie. Ook heeft ze zich volgens de rechtbank schuldig gemaakt aan slavernij.

Het Openbaar Ministerie had een celstraf van acht jaar geëist tegen Aarab voor het gebruiken van twee jezidi-vrouwen als huisslaven tijdens haar verblijf in het IS-kalifaat.

De rechtbank acht dat in een van de twee gevallen bewezen en noemt de slavernij in het vonnis "een buitengewoon ernstig feit dat een gevangenisstraf van meerdere jaren rechtvaardigt."

Ook benoemde de rechtbank dat Aarab er nog steeds extremistische denkbeelden op nahoudt. "Ze heeft op zitting IS-leden aangeduid als broeders en zusters en staat achter de sharia." Aarab heeft de beschuldigingen altijd weersproken.

Het was voor het eerst dat in Nederland iemand terechtstond voor een misdrijf gepleegd tegen jezidi's, een religieuze en etnische Koerdische minderheid. Terreurorganisatie IS pleegde genocide tegen duizenden jezidi-mannen. Vrouwen en kinderen werden op grote schaal naar IS-gebied ontvoerd en misbruikt.

Nieuw leven
De 33-jarige Aarab uit Hengelo reisde in 2015 met haar 4-jarige zoontje af naar Syrië om zich aan te sluiten bij de terroristische organisatie IS. "Ik wilde in het kalifaat een nieuw leven opbouwen", verklaarde ze in oktober in de rechtszaal van Schiphol. Ze trouwde er met een IS-strijder en kreeg nog drie kinderen, tot ze van hem scheidde en in een gevangenenkamp belandde.

Aarab werd samen met elf andere Nederlandse vrouwen en hun 28 kinderen in november 2022 door Nederland uit een Syrisch gevangenenkamp teruggehaald. De vrouwen werden bij aankomst in Nederland meteen aangehouden omdat ze van terroristische misdrijven werden verdacht.

De afgelopen jaren zijn meerdere IS-vrouwen veroordeeld voor hun steun aan de jihadistische strijd.

https://nos.nl/l/2547906
pi_215836780
quote:
Aarab werd samen met elf andere Nederlandse vrouwen en hun 28 kinderen in november 2022 door Nederland uit een Syrisch gevangenenkamp teruggehaald
WAAROM? 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')