Ja die burgemeester gaat ook al de hele dag uit zijn plaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 01:22 schreef Mammietje het volgende:
Opvallend, dat massale persmomentje beneden net.
Rayan, kanjer is het. Al 48 uur.quote:
Thnx ik was 'm kwijt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:12 schreef Knudde het volgende:
Link naar deel 1 voor de genteresseerden
NWS / Jongen (5) valt in 32 meter diepe waterput
Wat zou jij doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:15 schreef Knudde het volgende:
De graafmachinisten werken overigens meer dan 24u achterelkaar en ze weigeren het werk stil te leggen om het over te dragen zolang Rayan nog in die put zit.
Wat een helden
Ik zou m'n rust pakken en het werk overdragen, concentratie is zeer belangrijk bijbdit soort reddingsoperatiesquote:
En het kind daar laten zitten dus. Toon ballen en ga door tot het bittere eind.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:19 schreef Knudde het volgende:
[..]
Ik zou m'n rust pakken en het werk overdragen, concentratie is zeer belangrijk bijbdit soort reddingsoperaties
Dat is inderdaad niet gelukt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 03:10 schreef the-eye het volgende:
Nog een minuut wordt er gezegd
edit: fake news![]()
Hopelijk laten ze de put nu niet per ongeluk vollopenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 06:44 schreef Rambolin het volgende:
Reddingswerkers zijn op enkele meters afstand van Marokkaanse kleuter in put
Wel is het gelukt om via slangen water en zuurstof bij de jongen te krijgen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-kleuter-in-put.html
Zit op grofweg 60 uur nu. Zolang het maar 'goed' met hem gaat in zijn huidige positie.quote:
Ja iddquote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zit op grofweg 60 uur nu. Zolang het maar 'goed' met hem gaat in zijn huidige positie.
Gebeurt nog niet zoveel.quote:
Echt h. Hadden ze dit vorige week al niet kunnen doen ofzo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:11 schreef Draak31 het volgende:
Wat verschrikkelijk zeg. Schiet eens op ofzo met die reddingsoperatie stelletje doorgeflipte idioten daar.
!!!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:11 schreef Draak31 het volgende:
Wat verschrikkelijk zeg. Schiet eens op ofzo met die reddingsoperatie stelletje doorgeflipte idioten daar.
Tuurlijk. Neem je tijd hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
"Er wordt naar verluidt gewacht op meer materialen om instorting te voorkomen, nu de reddingswerkers zo dichtbij zijn."
Ja joh tuurlijk. Lekker rustig aan, jochie zit daar toch pas net. Wat een stel idioten man.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
"Er wordt naar verluidt gewacht op meer materialen om instorting te voorkomen, nu de reddingswerkers zo dichtbij zijn."
#SaveRayanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 06:44 schreef Rambolin het volgende:
Reddingswerkers zijn op enkele meters afstand van Marokkaanse kleuter in put
Marokkaanse reddingswerkers zijn nog slechts een paar meter verwijderd van Rayan, de kleuter die dinsdag in een put in het Noord-Marokkaanse dorp Tamrout viel. Het vijfjarige jongetje bevindt zich op 32 meter diepte in de put.
In de nacht van donderdag op vrijdag meldden reddingswerkers dat een gat dat zij parallel aan de put graven inmiddels een diepte van 27 meter heeft bereikt.
Hulpverleners verwachten dat het jongetje "in de komende uren" gered kan worden. Toch moet het moeilijkste deel van de reddingsoperatie nog beginnen: een horizontale tunnel van 3 meter graven om het jongetje te kunnen bereiken.
De reddingsoperatie wordt door verschillende Marokkaanse media live uitgezonden en houdt het hele land in spanning. De Arabischtalige hashtag #SaveRayan gaat in Noord-Afrika viraal op sociale media en verschillende beroemdheden, onder wie de Algerijnse Manchester City-aanvaller Riyad Mahrez, uiten hun steun.
Reddingswerkers kunnen niet zomaar afdalen in de put. Die is met een diameter van 45 centimeter te smal. Wel is het gelukt om via slangen water en zuurstof bij de jongen te krijgen. Op videobeelden was eerder te zien dat hij nog in leven is. Er staan medici klaar om Rayan op te vangen als hij uit de put kan worden gehaald en een politiehelikopter staat klaar om het kind over te brengen naar het ziekenhuis.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-kleuter-in-put.html
hopelijk is dat zo'n zelfde gerucht als wat we de afgelopen 40 uur horen waar ze elke keer nog maar een paar meter hoeven te gravenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
Lijkt me een prima beslissing. Ze kunnen zien hoe het met hem gaat. Hij eet en drinkt blijkbaar af en toe.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
+1quote:
Dat valt wel mee, aangezien er de afgelopen 24 uur maar 1 stukje is verschoven. Het zand op die diepte is vochtiger en plakt meer aan elkaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:37 schreef Tengano het volgende:
Die tunnel graven is natuurlijk ook bloedjelink; dan ga je in feite die berg ondergraven waar dat kereltje in ligt. Nu gewoon het zekere voor het onzekere nemen dus.
Hang in there Rayan!
Slechte film was dat zeg. Sowieso Ryan Reynoldsquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:00 schreef Confetti het volgende:
Ik moet denken aan de film 'Buried'. Zou me toch een drama zijn.
Mja, wie had oorspronkelijk gedacht dat ze dan 2 dagen moeten graven? Daarnaast als ze al 32 meter moeten graven bij een waterput zal er voor hun uiteindelijk ook op die diepte grondwater zijn wat het graven nog moeilijker maakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:50 schreef Salina het volgende:
Het is ook erg lastig, deze operatie. Moet wel nauwkeurig gebeuren.
Dit gesteente is erg broos, instortingsgevaar ligt altijd op de loer. Dus ja. Beter voorzichtig.
Haten op Ryan Reynoldsquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:03 schreef NoXia het volgende:
[..]
Slechte film was dat zeg. Sowieso Ryan Reynolds
Reynolds trek ik gewoon slecht. Echt een C acteur met de juiste vrienden in het vak.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Haten op Ryan ReynoldsSlechte acteur of staat zijn kop je gewoon niet aan of wat is de reden?
Hoeft niet per se, de waterput waar het Spaanse jongetje Julen in gevallen was, was droog. Toen ging het om een mislukte poging om grondwater aan te boren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:07 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Mja, wie had oorspronkelijk gedacht dat ze dan 2 dagen moeten graven? Daarnaast als ze al 32 meter moeten graven bij een waterput zal er voor hun uiteindelijk ook op die diepte grondwater zijn wat het graven nog moeilijker maakt.
Wellicht dat deze mannen dat gaan doen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Ik ben het even kwijt. Het plan was toch om ook een horizontale tunnel te maken van 3 meter diep? Is dat al gebeurd ondertussen?
De laatste meters moeten ze met de hand graven, ik denk dat ze daar nog mee bezig zijn:quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Ik ben het even kwijt. Het plan was toch om ook een horizontale tunnel te maken van 3 meter diep? Is dat al gebeurd ondertussen?
Daarvoor worden nu instructies gegeven. Is nog best een secuur werkje. Het zou heel vervelend zijn als ze een meter van hem vandaan zijn dat de boel dan alsnog instortquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Ze hebben een cameraverbinding met hem, ze kunnen hem constant zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:56 schreef Phoebster het volgende:
Weet iemand wanneer er voor het laatst contact is geweest met Rayan? Ik hoop zo dat hij nog even kan doorbikkelen![]()
Daar zijn ze nu mee bezig, het begrijpen wat ze zeggen is nogal moeilijk, en de internationale pers is niet genteresseerd ofzo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Meten en tunnel maken, op een van die streams was dat even te zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
Bizar hoeveel ze hebben afgegraven in zo'n korte tijd. Bedenk je ook dat het niet de meest makkelijke locatie is om materieel aan te voeren. Ze zijn nu gestopt met graven. Kennelijk wachten ze ergens op.
Nou ja, het staat al lang op NOS, AD, HLN, Franse, Britse media.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zijn ze nu mee bezig, het begrijpen wat ze zeggen is nogal moeilijk, en de internationale pers is niet genteresseerd ofzo.
Waarom heet Rayan daar ineens baby Rayan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:22 schreef Salina het volgende:
[ twitter ]
Nog even deze kicken uit het vorige deel:
https://twitter.com/thesummary27
updates
[ twitter ]
Ja een melding maar geen Julian gedoe, geen update of interview.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou ja, het staat al lang op NOS, AD, HLN, Franse, Britse media.
Ik las het eergisteravond al op NOS.nl.
Die moesten door hard gesteente met een boor. Dit is los zand.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:27 schreef Mutant01 het volgende:
Vraag me af of de Spanjaarden, die een paar km verderop zitten, hulp hebben geboden. Die hebben het immers een keertje eerder gedaan.
Ik weet niet wat fijner is om in te werken. Maar kans op aardverschuivingen lijkt me bij los zand wat groter.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die moesten door hard gesteente met een boor. Dit is los zand.
Het zit aardig vast en ging de afgelopen 24 uur ook goed met die graafmachines en hun getril.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat fijner is om in te werken. Maar kans op aardverschuivingen lijkt me bij los zand wat groter.
Ja, precies. Wat ik ook al zei. Dit is los gesteente, brokkelig. Ik snap wel dat ze het laatste gedeelte met de hand doen. Elke reddingsoperatie is weer anders.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat fijner is om in te werken. Maar kans op aardverschuivingen lijkt me bij los zand wat groter.
Steeds als ik lees 'met de hand' zie ik voor me dat ze ook echt met blote handen graven.. Maar ze zullen vast wel schoppen gebruiken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, precies. Wat ik ook al zei. Dit is los gesteente, brokkelig. Ik snap wel dat ze het laatste gedeelte met de hand doen. Elke reddingsoperatie is weer anders.
Dat lijkt me ook linker. Het zal je kind zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die moesten door hard gesteente met een boor. Dit is los zand.
Volgens het plaatje wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Steeds als ik lees 'met de hand' zie ik voor me dat ze ook echt met blote handen graven.. Maar ze zullen vast wel schoppen gebruiken.
Wtf dat laatste stuk is net zo lijp. Instortingsgevaar is dan gigantisch.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens het plaatje wel.
[ afbeelding ]
Vandaar heb ik alle begrip voor het wachten op stut-materiaal vanmorgen. Je moet er niet aan denken dat het op het laatste moment alsnog instortquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:50 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wtf dat laatste stuk is net zo lijp. Instortingsgevaar is dan gigantisch.
Gatver nee laat dat alsjeblieft niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:52 schreef Phoebster het volgende:
[..]
Vandaar heb ik alle begrip voor het wachten op stut-materiaal vanmorgen. Je moet er niet aan denken dat het op het laatste moment alsnog instort
Zo te zien hadden ze 'm ook met een grijpertje eruit kunnen plukkenquote:
Een mens met eten en drinken kan het wel veel langer volhouden. Survival instinct.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:00 schreef wizzer het volgende:
Iemand vertaalde dat niet zeker is of hij nog in leven is.
Heb ik over nagedacht maar besefde me dat de aarde sowieso warmer is hoe dieper je gaat. Of denk ik nou gek?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Blazen ze eigenlijk ook warme lucht naar beneden o.i.d.? Of is het niet koud daar?
Hij had gisteren al een hoofdwond h, als ik de beelden zag. En of het zo warm is in zo'n diepe put vraag ik me af. Zeker 's nachts ook niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:03 schreef Phoebster het volgende:
Het gaat niet alleen om eten en drinken. Het kind is mogelijk in shock, kan verwondingen aan zijn hoofd hebben of misschien wel interne bloedingen. Daarnaast is er maar weinig zuurstof.
Wat is hier aan de hand? Waarom schreeuwen ze zo?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:02 schreef Papabear het volgende:
Het lijkt wel een fucking demonstratie. Wat een stelletje wilden
Dat gaat daar 's nachts niet kouder zijn dan overdag.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Hij had gisteren al een hoofdwond h, als ik de beelden zag. En of het zo warm is in zo'n diepe put vraag ik me af. Zeker 's nachts ook niet.
Niet echt veel... Aardwarmte wordt op 2 tot 3km diepte gehaald.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb ik over nagedacht maar besefde me dat de aarde sowieso warmer is hoe dieper je gaat. Of denk ik nou gek?
Warmtepompen werken ook op die manier.
Gelukkig blijven te temperaturen ook schommelen tussen de 8 en 10 graden 's nachts. Al zal de kleine het wel koud krijgen zonder enige beweging.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:14 schreef Bakermat het volgende:
[..]
Dat gaat daar 's nachts niet kouder zijn dan overdag.
En warmtepompen doen niets met grondwarmte (die je thuis hebt dan). Een warmtepomp is eigenlijk een omgedraaide aircoquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb ik over nagedacht maar besefde me dat de aarde sowieso warmer is hoe dieper je gaat. Of denk ik nou gek?
Warmtepompen werken ook op die manier.
Buitentemperatuur is niet echt relevant. Vergelijk het met een grot. Amper dagelijkse gsng in de temperatuur. 's winters naar vergelijking bloedwarm en 's zomers juist ijskoud (in de regel in ieder geval)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Gelukkig blijven te temperaturen ook schommelen tussen de 8 en 10 graden 's nachts. Al zal de kleine het wel koud krijgen zonder enige beweging.
Dat Marocco een enorm overschot aan werkloze jonge mannen heeft is ondertussen wel duidelijk. Een demografische testosteronbom van jawelste.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:09 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wat is hier aan de hand? Waarom schreeuwen ze zo?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Demografische_kenmerkenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat Marocco een enorm overschot aan werkloze jonge mannen heeft is ondertussen wel duidelijk. Een demografische testosteronbom van jawelste.
Ah, ik vroeg me al af waarom iedereen ineens naar voren liep.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:24 schreef Knudde het volgende:
Er viel zojuist een heel rots naar beneden
Yep,quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef Phoebster het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Demografische_kenmerken
quote:werkloosheid bij de jeugd 15-24 jaar: totaal 22,2% (mannen 20%, vrouwen 22,8%)
Wat denk je zelf...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd om zijn vader of moeder contact met hem mag hebben, wat ik ergens een beetje betwijfel.
En precies daar beneden zitten dus de reddingswerkersquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:25 schreef Phoebster het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me al af waarom iedereen ineens naar voren liep.
Ja zojuist live te zien, een heel rots viel precies op de plel waar de reddingswerkers zittenquote:
Kreeg geen melding (soms gebeurd dat), las terug en zag eerst die ene reactie en nu pas deze.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet echt veel... Aardwarmte wordt op 2 tot 3km diepte gehaald.
“In Nederland is het ongeveer elke 100 meter dieper 3,2 graden warmer. Je begint met een oppervlaktetemperatuur van 10 graden. Dus op 1 kilometer diepte is het 42 graden, op 2 km diepte 74 graden, en zo verder.”
Deze 2 reacties lijken elkaar tegen te spreken. Kan je ff uitleggen hoezo een warmtepomp geen warmte uit de grond haalt?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En warmtepompen doen niets met grondwarmte (die je thuis hebt dan). Een warmtepomp is eigenlijk een omgedraaide airco
Och jeetjequote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:27 schreef Knudde het volgende:
[..]
Ja zojuist live te zien, een heel rots viel precies op de plel waar de reddingswerkers zitten
Er zijn een aantal verschillende soorten warmtepompen. Warmte kan uit zowel grond, lucht als water worden gehaald.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Snap ik even niet? Warmtepompen halen toch de warmte uit de grond? Omgedraaide airco zou dan wel kloppen. Of snap ik je zin nu even verkeerd?
Ja klopt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:22 schreef Phoebster het volgende:
Begrijp ik het goed dat de put zelf bij dat witte huisje is? Onder die driepoot?
De 2 reacties hebben niets met elkaar te maken. Het is trouwens wel mogelijk om grondwarmte te gebruiken i.c.m. een warmtepomp, maar dat is niet echt gebruikelijk lijkt me. Je kunt een warmtepomp ook op je dak zetten als je dat wilt waarbij alleen de 'warmte' uit de lucht gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Kreeg geen melding (soms gebeurd dat), las terug en zag eerst die ene reactie en nu pas deze.
[..]
Deze 2 reacties lijken elkaar tegen te spreken. Kan je ff uitleggen hoezo een warmtepomp geen warmte uit de grond haalt?
Hebben ze daar eigenlijk uitkeringen/toelages voor werkloosheid?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:47 schreef Phoebster het volgende:
Ik stel me zo voor dat het hele leven in dat dorp op zijn gat ligt. Het is niet alsof ze daar allemaal gestructeerde kantoorbanen hebben h.
Allemaal steunbetuigers ......quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:43 schreef wizzer het volgende:
Ik snap echt niet dat ze die meute niet wegsturen, dat is allemaal extra gevaar. Staan die trouwens, net als mij, allemaal in de ziektewet?
Vrijdag is vaak een vrije dag.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:53 schreef wizzer het volgende:
Vrijdag is een heilige dag ook, zijn ze dan vrij? Maar evengoed wegsturen: ze veroorzaken alleen maar meer trillingen.
Ja, had ik ook. Nou zit je verplicht achter de streamsquote:
Ze willen de jongen zelf halen door in de put te gaan. Politie houdt ze tegen en daar waren/zijn ze boos om.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:09 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wat is hier aan de hand? Waarom schreeuwen ze zo?
Wat een josti'squote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:58 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ze willen de jongen zelf halen door in de put te gaan. Politie houdt ze tegen en daar waren/zijn ze boos om.
Haha wat een stel beunhazen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:58 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ze willen de jongen zelf halen door in de put te gaan. Politie houdt ze tegen en daar waren/zijn ze boos om.
Linkerwand, in het AD staat een duidelijke foto.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:59 schreef Tengano het volgende:
Waar was het ingestort? In de schacht of het gedeelte boven de schacht?
Ik denk zelf van niet dat stond al in mijn post. Die jongen moet zo veel mogelijk emotioneel stabiel en rustig gehouden worden. Contact met een radeloze moeder kan dan redelijk verkeerd uitpakken.quote:
Maar waaruit blijkt dan dat het niet zeker is dat hij nog leeft? Ze hebben toch een camera op hem staan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:13 schreef StaceySinger het volgende:
Het is niet zeker of het 5-jarige jongetje Rayan nog in leven is.
Hij viel dinsdagmiddag in de lege waterput die naar schatting 32 meter diep is. Artsen staan klaar om de jongen indien nodig te behandelen. De Marokkaanse regering zei mee te leven met de ouders.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-rayan-nadert-doel
Misschien ligt hij te slapen, dat kun je misschien ook niet goed zien ..... het blijft afwachten, ik hoop dat ze hem gauw kunnen redden .......quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar waaruit blijkt dan dat het niet zeker is dat hij nog leeft? Ze hebben toch een camera op hem staan?
Pffquote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:13 schreef StaceySinger het volgende:
Het is niet zeker of het 5-jarige jongetje Rayan nog in leven is.
Hij viel dinsdagmiddag in de lege waterput die naar schatting 32 meter diep is. Artsen staan klaar om de jongen indien nodig te behandelen. De Marokkaanse regering zei mee te leven met de ouders.
https://www.telegraaf.nl/(...)er-rayan-nadert-doel
Als hij slaapt moet je hem nog steeds kunnen zien ademen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:26 schreef maily het volgende:
[..]
Misschien ligt hij te slapen, dat kun je misschien ook niet goed zien ..... het blijft afwachten, ik hoop dat ze hem gauw kunnen redden .......
Heb het filmpje niet gezien ......quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:27 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als hij slaapt moet je hem nog steeds kunnen zien ademen.
Tering wat zullen die ouders in spanning zittenquote:
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als er iets is wat een kind rustig kan krijgen, dan is het wel de stem van de moeder. Natuurlijk spreekt die tegen dat kind.
Denk jij dat dat gesprek niet via de politie gaat, die van tevoren niet even met moeders zullen bespreken over wat en hoe ze iets zegt?![]()
Een kind wordt vooral rustig als hij zijn vader en moeder (als die kalm zijn) hoort (ruikt of ziet). Een vreemde stem kan, maar werkt natuurlijk lang niet zo goed.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk zelf van niet dat stond al in mijn post. Die jongen moet zo veel mogelijk emotioneel stabiel en rustig gehouden worden. Contact met een radeloze moeder kan dan redelijk verkeerd uitpakken.
Beter laten ze zoiets dus aan een professional over.
Snap je het nou?2
Wij worden weer vergeten Ootje.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Op de bulldozers liggen de buizen klaar. Die steken ze straks in de tunnel.
quote:Fadwa Raouf
Alle dank aan onze Arabische broeders in alle landen van de wereld voor uw solidariteit en gebeden voor onze zoon en uw zoon Rayan.
Lekker dan. Daar zit je dan de hele nacht voor te kijken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wij worden weer vergeten Ootje.
[..]
Vannacht 4 uur geslapen en heb mss nog wel de meest posts hier van allemaal,quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lekker dan. Daar zit je dan de hele nacht voor te kijken.![]()
Nou,quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wij worden weer vergeten Ootje.
[..]
En dan maar zeggen dat wij discriminerenquote:
Namens de Nederlandse tak van meelevers; "Bedankt, he!"quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vannacht 4 uur geslapen en heb mss nog wel de meest posts hier van allemaal,
maar er kan nog geen bedankje vanaf
takbierquote:Fadwa Raouf
De takbier, mijn broeders en zusters, de laatste fase is de takbier. God is groter God is groter God is groter God is groter God is groter God is groter God is groter God is groter God is groter God is groter God God is God God God God God God is groter God is groter God is groter
Allahoe akbar (الله أَكْبَر, Allāhu akbar) is een Arabische zinsnede die ook de takbīr of takbeer (تَكْبِير) wordt genoemd en meestal vertaald wordt als "God is de grootste".quote:
Logisch!quote:
Dat ontbrak nog aan de tekst.quote:Allahoe akbar (الله أَكْبَر, Allāhu akbar) is een Arabische zinsnede die ook de takbīr of takbeer (تَكْبِير) wordt genoemd en meestal vertaald wordt als "God is de grootste". Anderen vertalen de woorden ook wel met "God is groot", "God is zeer groot" of "God is groter".
In plaats van hier de toetsenbordheld uit te hangen had je ook een vlucht richting daar kunnen pakken en dat joch er uit kunnen halen, bloedmongool.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:22 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ja joh tuurlijk. Lekker rustig aan, jochie zit daar toch pas net. Wat een stel idioten man.
Dat probeerden de mannen op de berg ook, mocht niet van de politie.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
In plaats van hier de toetsenbordheld uit te hangen had je ook een vlucht richting daar kunnen pakken en dat joch er uit kunnen halen, bloedmongool.
Goh waarom zou dat toch zijn…quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat probeerden de mannen op de berg ook, mocht niet van de politie.
Top!!! Dan heeft hij mss toch gewoon geslapen. Zijn slaapritme zal vanaf dinsdag immers weinig veranderd zijn. Nou nog even iets eten en drinken en opmaken voor het laatste stukjequote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Een positief bericht, ze hebben met een cameracheck drie kwartier geleden gezien dat Rayan bewoog.
Ik vraag me ook af wat hij kan horen in dat gat.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Top!!! Dan heeft hij mss toch gewoon geslapen. Zijn slaapritme zal vanaf dinsdag immers weinig veranderd zijn. Nou nog even iets eten en drinken en opmaken voor het laatste stukje
Onder de grond hoor je vooral de hele lage frequenties. Dus dat grommen van die dieselmotoren vooral. En wss ook wel iets van het geschreeuw. Door de beton kun je immers ook je buren horen als ze een beetje luidruchtig zijn... en hier gaat het om zachte grond.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat hij kan horen in dat gat.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Een positief bericht, ze hebben met een cameracheck drie kwartier geleden gezien dat Rayan bewoog.
takbirrrrrrrquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Meestal wordt de zin 'Allahoe akbar' gevolgd door een doffe plof. Dat lijkt me geen goed tekenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Allahoe akbar (الله أَكْبَر, Allāhu akbar) is een Arabische zinsnede die ook de takbīr of takbeer (تَكْبِير) wordt genoemd en meestal vertaald wordt als "God is de grootste".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Allahoe_akbar_(islam)
Moet wel beetje gniffelen om die paar kippen die daar heel droog rondlopen.quote:
Moet haast wel. Als ze nu maar 'de tijd' nemen om het echt zorgvuldig te doen. Mag nou niks meer fout gaan en Rayan leeft nogquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:17 schreef Salina het volgende:
Het moet echt vandaag wel gaan gebeuren, toch? Is al de vierde dag nu (drie nachten). De horizontale tunnel, de buizen plaatsen. Ben benieuwd.
quote:Dank aan de journalist voor het verstrekken van de informatie met geloofwaardigheid. En bedankt voor het planten van optimisme en positiviteit in onze ziel Moge God Rayan redden en zich verheugen in onze harten en de harten van alle Marokkanen.
RTL zendt live uitquote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef Tengano het volgende:
We hebben geen streams meer van de graafoperatie vooraan klopt dat?
Op Chouf TV wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef Tengano het volgende:
Hier ook: https://www.facebook.com/100057569194756/videos/361011292198124quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:28 schreef Tengano het volgende:
wtf .. valt me ook vies tegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vannacht 4 uur geslapen en heb mss nog wel de meest posts hier van allemaal,
maar er kan nog geen bedankje vanaf
Nee, is gewoon een fotoquote:
God krijgt alleen credits voor positieve dingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Zou niet op god rekenen aangezien god dat joch in dat gat heeft geflikkerd.
Die is zojuist weggestuurd door de politiequote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:49 schreef ootjekatootje het volgende:
Dit is de beste live, die staat gericht op de tunnel
Helaas geen geld voor een hekje rond de put.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:01 schreef Mahra het volgende:
Interview met de vader. Rayan was net aangemeld voor school en wou erg graag naar school.
Heb je beelden van het incident?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 13:45 schreef Nober het volgende:
Zou niet op god rekenen aangezien god dat joch in dat gat heeft geflikkerd.
Heel zielig. Zijn oudste twee kinderen zijn van school af omdat hij zich dat niet kon permitteren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helaas geen geld voor een hekje rond de put.
Vast wel, er zijn tientallen journalisten aanwezig de plek van onheilquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:05 schreef Tengano het volgende:
Hoop wel dat we later nog de beelden krijgen van hoe hij nu uit die put wordt gehaald. Mag aannemen of hoop iig dat daar nog iemand met een cameraatje staat.
Deze staat ernaast:quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:05 schreef Tengano het volgende:
Hoop wel dat we later nog de beelden krijgen van hoe hij nu uit die put wordt gehaald. Mag aannemen of hoop iig dat daar nog iemand met een cameraatje staat.
Anders dquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geef dat soort zure mensen geen aandachtquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:03 schreef Mahra het volgende:
[..]
Heel zielig. Zijn oudste twee kinderen zijn van school af omdat hij zich dat niet kon permitteren.
Ik denk dat Rayan straks genoeg gedoneerd krijgt, wat een drama dit.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat de wereld deze dreumis na 3 dagen alweer vergeten is...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat Rayan straks genoeg gedoneerd krijgt, wat een drama dit.
Net als Julen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:13 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ik denk dat de wereld deze dreumis na 3 dagen alweer vergeten is...
Spaanse peuter, destijds 15 topics lange reddingsactie:quote:
Ik had het ook gevonden inderdaad, maar vond het een perfecte reactie om m'n punt te makenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:16 schreef Viv het volgende:
[..]
Spaanse peuter, destijds 15 topics lange reddingsactie:
Topicreeks: Spaans kind zit vast in zeer smalle 110 meter diepe put
Ik denk dat ze heel precies kunnen meten waar hij ligt. Dichtheid van de grond.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:19 schreef Tengano het volgende:
Weer aan het meten dus. Ze weten blijkbaar nog steeds niet waar hij ongeveer ligt.
Enige wat ze kunnen is ongeveer de diepte bepalen. Maar naar links, rechts, voor of achter hebben ze geen info over. Blijft wss een gokje. Daarom had ik het gisteren al over en soort zender die skieers bijvoorbeeld ook bij zich hebben oid. Dan kun je van onder af de lokatie van die zender behoorlijk precies uitpeilen met twee ontvangers.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze heel precies kunnen meten waar hij ligt. Dichtheid van de grond.
Die staan op een afstand vanwege instortingsgevaar. Die komen pas in actie als hij eruit wordt gehaaldquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:22 schreef Tengano het volgende:
Waarom staat er nog geen medisch team bij die ingang? Ze zullen nou toch wel heel dichtbij zijn.
Dat staat klaar, ze lieten net de spullen zien aan Chouf tv… staan nu naast de graafmachines.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:22 schreef Tengano het volgende:
Waarom staat er nog geen medisch team bij die ingang? Ze zullen nou toch wel heel dichtbij zijn.
Zuurstofgebrek is meestal geen goed nieuws hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat staat klaar, ze lieten net de spullen zien aan Chouf tv… staan nu naast de graafmachines.
Inclusief zuurstofgebrek dus das voor nu goed nieuws.
Zuurstofflessen moet dat zijn,quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zuurstofgebrek is meestal geen goed nieuws hoor.![]()
Dat laatste zand moet ook weg.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:32 schreef Tengano het volgende:
Slecht nieuws. Graafmachines zijn weer nodig.
Voor het laatste stukje hebben ze echt geen graafmachines nodig hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat laatste zand moet ook weg.
Het zand wat uit de horizontale tunnel denk ik..quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat laatste zand moet ook weg.
Ik hoop dat ze snel weten waar Rayan precies ligt. Ik krijg de indruk dat ze nog steeds een beetje aan het zoeken en proberen zijn om die put te vinden.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:38 schreef Ed1234 het volgende:
Ik voel een mooie Netflix film aankomen.
Hopen dat ze die buizen snel op hun plek hebben.
Dat schep je zo met de hand weg met twee man buiten. Volgens mij zijn ze nog steeds aan het zoeken naar de precieze lokatie.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:39 schreef Maron het volgende:
[..]
Het zand wat uit de horizontale tunnel denk ik..
Ik hoop dat ze dat ondertussen wel weten 😅quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze snel weten waar Rayan precies ligt. Ik krijg de indruk dat ze nog steeds een beetje aan het zoeken en proberen zijn om die put te vinden.
Ik snap die mensen niet. Als die wal instort zijn ze nog verder van huis. Help door afstand te houdenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, ik vind ze ook smalletjes. (En dun trouwens.)
Iedereen moet weer weg.
Hoe zou je dat moeten weten dan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:42 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze dat ondertussen wel weten 😅
Ja maar steun betuigen ....quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet. Als die wal instort zijn ze nog verder van huis. Help door afstand te houden
Ja iets van sonar oid. Weet het ook niet. Vind het nog steeds jammer dat we daar niet over bericht zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:44 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Geen idee maar neem aan dat daar scanners voor bestaan. Een holte kan je vast vinden.
Als die wand instort kunnen ze weer overnieuw beginnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar niet verstandig
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:49 schreef Tengano het volgende:
Geen streams meer. Iemand nog een werkend kanaal?
Pfff arm kereltje. Nare gedachte dat hij nu daar zo alleen in die tunnel zit. Hopelijk hebben ze hem er snel uit.quote:
Damn staat het hele dorp daar ofzo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn professionele geologen aanwezig daar. Die geven aanwijzingen aan de gravers en andere belanghebbenden. Ze zullen vast wel een idee hebben waar dat jochie exact ligt. Genoeg apparatuur beschikbaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja iets van sonar oid. Weet het ook niet. Vind het nog steeds jammer dat we daar niet over bericht zijn.
Als ze exact weten waar hij ligt dan kwamen die graafmachines eerst, dan het tunneltje met de hand graven en dan is het klaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:51 schreef Salina het volgende:
[..]
Er zijn professionele geologen aanwezig daar. Die geven aanwijzingen aan de gravers en andere belanghebbenden. Ze zullen vast wel een idee hebben waar dat jochie exact ligt. Genoeg apparatuur beschikbaar.
Denk eerder dat dat dan te maken heeft met gewijzigde plannen, bijvoorbeeld vanwege inzakkingsgevaar en dergelijke.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ze exact weten waar hij ligt dan kwamen die graafmachines eerst, dan het tunneltje met de hand graven en dan is het klaar.
Maar die graafmachines blijven maar terugkomen. Daar zou je uit op kunnen maken dat ze helemaal niet zo precies weten waar hij ligt.
En zo gaat het al uren achter elkaar.
Politie moet al die ramptoeristen lekker naar huis sturen.quote:
Daar hebben we gewoon mods voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Politie moet al die ramptoeristen lekker naar huis sturen.
Natuurlijk niet, stel dat er wat fout gaat, dan kunnen ze meteen uitgraven.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ze exact weten waar hij ligt dan kwamen die graafmachines eerst, dan het tunneltje met de hand graven en dan is het klaar.
Maar die graafmachines blijven maar terugkomen. Daar zou je uit op kunnen maken dat ze helemaal niet zo precies weten waar hij ligt.
En zo gaat het al uren achter elkaar.
Beneden is er geen ruimte om het uitgegraven zand op een bult te gooien, dus ik denk dat het in de bak van de eerste graafmachine wordt gegooid.. de tweede graver geeft met zijn bak contragewicht aan de eerste..quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat schep je zo met de hand weg met twee man buiten. Volgens mij zijn ze nog steeds aan het zoeken naar de precieze lokatie.
Het is letterlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.
In ieder geval een stuk verder naar achteren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:58 schreef Ama het volgende:
[..]
Politie moet al die ramptoeristen lekker naar huis sturen.
Dat is ook wat deze man vertaalde:karimboulidam op Instagram, in zijn stories. Er zijn verschuivingen geweest en ze zijn op stukken met water/modder gestuit dus moesten ze hun plannen wijzigen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:56 schreef Salina het volgende:
[..]
Denk eerder dat dat dan te maken heeft met gewijzigde plannen, bijvoorbeeld vanwege inzakkingsgevaar en dergelijke.
Daarom ook die geologen, die kunnen een inschatting maken van wat er gebeurd met bepaalde grond als je er in gaat boren of graven.
Is een Arabische naam.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:15 schreef fubaaar22 het volgende:
Duurt wel lang nu, dat terwijl ze vanochtend op 2m afstand waren.
Hopelijk kunnen ze hem er snel levend uit halen.
is rayan trouwens een soort van "marokkaanse" vorm van het amerikaanse ryan?
Ah, is een poort van het Paradijs. Dus tevens een islamitische naam.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:27 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Nooit eerder gehoord, wel een mooie naam.
Toch wel bizar dat de beelden gewoon getoond worden. Hier hadden ze je op 5 KM afstand gezet en hoorde je achteraf wel het einde. Zo kil.quote:
Dit idd, wat een idoterie er zo bovenop te blijven staan.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:42 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet. Als die wal instort zijn ze nog verder van huis. Help door afstand te houden
Omdat het mag van de begeleiding.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd, wat een idoterie er zo bovenop te blijven staan.
Ik vraag me af wat die paar handhavers gaan doen als de meute naar de rand rent als het kind eruit komt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit idd, wat een idoterie er zo bovenop te blijven staan.
Als die meute zich in beweging zet als het jochie eruit is kun je nog een veel groter drama krijgenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die paar handhavers gaan doen als de meute naar de rand rent als het kind eruit komt.
Maar misschien moeten ze tegen die tijd wel verder naar achteren.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:43 schreef Marsenal het volgende:
Duurt me nog echt te lang, ik kom van de week wel terug voor de samenvatting
Gisteren rond deze tijd werd er al gezegd dat ze 1 meter bij hem vandaan zaten. En sindsdien nog wel een keer of tien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:16 schreef wizzer het volgende:
[..]
Dat is ook wat deze man vertaalde:karimboulidam op Instagram, in zijn stories. Er zijn verschuivingen geweest en ze zijn op stukken met water/modder gestuit dus moesten ze hun plannen wijzigen.
Volgens mij weten ze gewoon echt niet precies waar hij ligt, blijven ze proberen en zijn wel terecht voorzichtig. Met landmeters die ze gebruiken kun je namelijk niet zijn exacte lokatie bepalen, alleen de hoogte cq diepte.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:47 schreef the-eye het volgende:
Volgens mij maken ze geen haast omdat de jongen al overleden is
Dat denk ik niet, waarom zouden ze dat niet naar buiten brengen. Ik denk dat het gewoon erg moeilijk is, waar ligt hij, hoe stabiel is de grond, is er veel grondwater? Zoveel factoren spelen mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:47 schreef the-eye het volgende:
Volgens mij maken ze geen haast omdat de jongen al overleden is
Zou fijn zijn als jij je ontzettend domme reacties achterwege zou laten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze gewoon echt niet precies waar hij ligt, blijven ze proberen en zijn wel terecht voorzichtig. Met landmeters die ze gebruiken kun je namelijk niet zijn exacte lokatie bepalen, alleen de hoogte cq diepte.
Als ze precies zouden weten waar hij ligt hadden ze hem allang gehad denk ik.
Het enige wat ze zeker weten is dat hij op 32 meter vanaf de top van de berg ligt.
Daar zit wat in want we hebben nu al een aantal keer gehoord dat ze er bijna warenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij weten ze gewoon echt niet precies waar hij ligt, blijven ze proberen en zijn wel terecht voorzichtig. Met landmeters die ze gebruiken kun je namelijk niet zijn exacte lokatie bepalen, alleen de hoogte cq diepte.
Als ze precies zouden weten waar hij ligt hadden ze hem allang gehad denk ik.
Het enige wat ze zeker weten is dat hij op 32 meter vanaf de top van de berg ligt.
Ziet er eerder uit als een aggregaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk iets om hem te vervoeren.
Zou fijn zijn als jij je ontzettend domme reacties achterwege zou laten.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:51 schreef Alloch87 het volgende:
[..][quote]Op vrijdag 4 februari 2022 15:51 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als jij je ontzettend domme reacties achterwege zou laten.
Natuurlijk weten ze exact waar hij ligt, wel eens van GPS gehoord?
Ow, dan hebben we het over iets anders.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:52 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Ziet er eerder uit als een aggregaat.
Jij denkt dat een GPS signaal dwars door een berg heen komtquote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:51 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als jij je ontzettend domme reacties achterwege zou laten.
Natuurlijk weten ze exact waar hij ligt, wel eens van GPS gehoord?
Nu je het zegt inderdaad...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Ed1234 het volgende:
Wonen er geen vrouwen in dat dorp ofzo?
Jawel, er waren er net een hoop te zien bij de put zelf.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 15:53 schreef Ed1234 het volgende:
Wonen er geen vrouwen in dat dorp ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |