Dat gaat daar 's nachts niet kouder zijn dan overdag.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:08 schreef Salina het volgende:
[..]
Hij had gisteren al een hoofdwond hé, als ik de beelden zag. En of het zo warm is in zo'n diepe put vraag ik me af. Zeker 's nachts ook niet.
Niet echt veel... Aardwarmte wordt op 2 tot 3km diepte gehaald.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb ik over nagedacht maar besefde me dat de aarde sowieso warmer is hoe dieper je gaat. Of denk ik nou gek?
Warmtepompen werken ook op die manier.
Gelukkig blijven te temperaturen ook schommelen tussen de 8 en 10 graden 's nachts. Al zal de kleine het wel koud krijgen zonder enige beweging.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:14 schreef Bakermat het volgende:
[..]
Dat gaat daar 's nachts niet kouder zijn dan overdag.
En warmtepompen doen niets met grondwarmte (die je thuis hebt dan). Een warmtepomp is eigenlijk een omgedraaide aircoquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heb ik over nagedacht maar besefde me dat de aarde sowieso warmer is hoe dieper je gaat. Of denk ik nou gek?
Warmtepompen werken ook op die manier.
Buitentemperatuur is niet echt relevant. Vergelijk het met een grot. Amper dagelijkse gsng in de temperatuur. 's winters naar vergelijking bloedwarm en 's zomers juist ijskoud (in de regel in ieder geval)quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Gelukkig blijven te temperaturen ook schommelen tussen de 8 en 10 graden 's nachts. Al zal de kleine het wel koud krijgen zonder enige beweging.
Dat Marocco een enorm overschot aan werkloze jonge mannen heeft is ondertussen wel duidelijk. Een demografische testosteronbom van jawelste.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:09 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wat is hier aan de hand? Waarom schreeuwen ze zo?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Demografische_kenmerkenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:22 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat Marocco een enorm overschot aan werkloze jonge mannen heeft is ondertussen wel duidelijk. Een demografische testosteronbom van jawelste.
Ah, ik vroeg me al af waarom iedereen ineens naar voren liep.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:24 schreef Knudde het volgende:
Er viel zojuist een heel rots naar beneden
Yep,quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:23 schreef Phoebster het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marokko#Demografische_kenmerken
quote:werkloosheid bij de jeugd 15-24 jaar: totaal 22,2% (mannen 20%, vrouwen 22,8%)
Wat denk je zelf...quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd om zijn vader of moeder contact met hem mag hebben, wat ik ergens een beetje betwijfel.
En precies daar beneden zitten dus de reddingswerkersquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:25 schreef Phoebster het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me al af waarom iedereen ineens naar voren liep.
Ja zojuist live te zien, een heel rots viel precies op de plel waar de reddingswerkers zittenquote:
Kreeg geen melding (soms gebeurd dat), las terug en zag eerst die ene reactie en nu pas deze.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet echt veel... Aardwarmte wordt op 2 tot 3km diepte gehaald.
“In Nederland is het ongeveer elke 100 meter dieper 3,2 graden warmer. Je begint met een oppervlaktetemperatuur van 10 graden. Dus op 1 kilometer diepte is het 42 graden, op 2 km diepte 74 graden, en zo verder.”
Deze 2 reacties lijken elkaar tegen te spreken. Kan je ff uitleggen hoezo een warmtepomp geen warmte uit de grond haalt?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En warmtepompen doen niets met grondwarmte (die je thuis hebt dan). Een warmtepomp is eigenlijk een omgedraaide airco
Och jeetjequote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:27 schreef Knudde het volgende:
[..]
Ja zojuist live te zien, een heel rots viel precies op de plel waar de reddingswerkers zitten
Er zijn een aantal verschillende soorten warmtepompen. Warmte kan uit zowel grond, lucht als water worden gehaald.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Snap ik even niet? Warmtepompen halen toch de warmte uit de grond? Omgedraaide airco zou dan wel kloppen. Of snap ik je zin nu even verkeerd?
Ja klopt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:22 schreef Phoebster het volgende:
Begrijp ik het goed dat de put zelf bij dat witte huisje is? Onder die driepoot?
De 2 reacties hebben niets met elkaar te maken. Het is trouwens wel mogelijk om grondwarmte te gebruiken i.c.m. een warmtepomp, maar dat is niet echt gebruikelijk lijkt me. Je kunt een warmtepomp ook op je dak zetten als je dat wilt waarbij alleen de 'warmte' uit de lucht gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:28 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Kreeg geen melding (soms gebeurd dat), las terug en zag eerst die ene reactie en nu pas deze.
[..]
Deze 2 reacties lijken elkaar tegen te spreken. Kan je ff uitleggen hoezo een warmtepomp geen warmte uit de grond haalt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |