Ja die burgemeester gaat ook al de hele dag uit zijn plaat.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 01:22 schreef Mammietje het volgende:
Opvallend, dat massale persmomentje beneden net.
Rayan, kanjer is het. Al 48 uur.quote:
Thnx ik was 'm kwijt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:12 schreef Knudde het volgende:
Link naar deel 1 voor de genteresseerden
NWS / Jongen (5) valt in 32 meter diepe waterput
Wat zou jij doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:15 schreef Knudde het volgende:
De graafmachinisten werken overigens meer dan 24u achterelkaar en ze weigeren het werk stil te leggen om het over te dragen zolang Rayan nog in die put zit.
Wat een helden
Ik zou m'n rust pakken en het werk overdragen, concentratie is zeer belangrijk bijbdit soort reddingsoperatiesquote:
En het kind daar laten zitten dus. Toon ballen en ga door tot het bittere eind.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 02:19 schreef Knudde het volgende:
[..]
Ik zou m'n rust pakken en het werk overdragen, concentratie is zeer belangrijk bijbdit soort reddingsoperaties
Dat is inderdaad niet gelukt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 03:10 schreef the-eye het volgende:
Nog een minuut wordt er gezegd
edit: fake news![]()
Hopelijk laten ze de put nu niet per ongeluk vollopenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 06:44 schreef Rambolin het volgende:
Reddingswerkers zijn op enkele meters afstand van Marokkaanse kleuter in put
Wel is het gelukt om via slangen water en zuurstof bij de jongen te krijgen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-kleuter-in-put.html
Zit op grofweg 60 uur nu. Zolang het maar 'goed' met hem gaat in zijn huidige positie.quote:
Ja iddquote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:09 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zit op grofweg 60 uur nu. Zolang het maar 'goed' met hem gaat in zijn huidige positie.
Gebeurt nog niet zoveel.quote:
Echt h. Hadden ze dit vorige week al niet kunnen doen ofzo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:11 schreef Draak31 het volgende:
Wat verschrikkelijk zeg. Schiet eens op ofzo met die reddingsoperatie stelletje doorgeflipte idioten daar.
!!!quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:11 schreef Draak31 het volgende:
Wat verschrikkelijk zeg. Schiet eens op ofzo met die reddingsoperatie stelletje doorgeflipte idioten daar.
Tuurlijk. Neem je tijd hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
"Er wordt naar verluidt gewacht op meer materialen om instorting te voorkomen, nu de reddingswerkers zo dichtbij zijn."
Ja joh tuurlijk. Lekker rustig aan, jochie zit daar toch pas net. Wat een stel idioten man.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
"Er wordt naar verluidt gewacht op meer materialen om instorting te voorkomen, nu de reddingswerkers zo dichtbij zijn."
#SaveRayanquote:Op vrijdag 4 februari 2022 06:44 schreef Rambolin het volgende:
Reddingswerkers zijn op enkele meters afstand van Marokkaanse kleuter in put
Marokkaanse reddingswerkers zijn nog slechts een paar meter verwijderd van Rayan, de kleuter die dinsdag in een put in het Noord-Marokkaanse dorp Tamrout viel. Het vijfjarige jongetje bevindt zich op 32 meter diepte in de put.
In de nacht van donderdag op vrijdag meldden reddingswerkers dat een gat dat zij parallel aan de put graven inmiddels een diepte van 27 meter heeft bereikt.
Hulpverleners verwachten dat het jongetje "in de komende uren" gered kan worden. Toch moet het moeilijkste deel van de reddingsoperatie nog beginnen: een horizontale tunnel van 3 meter graven om het jongetje te kunnen bereiken.
De reddingsoperatie wordt door verschillende Marokkaanse media live uitgezonden en houdt het hele land in spanning. De Arabischtalige hashtag #SaveRayan gaat in Noord-Afrika viraal op sociale media en verschillende beroemdheden, onder wie de Algerijnse Manchester City-aanvaller Riyad Mahrez, uiten hun steun.
Reddingswerkers kunnen niet zomaar afdalen in de put. Die is met een diameter van 45 centimeter te smal. Wel is het gelukt om via slangen water en zuurstof bij de jongen te krijgen. Op videobeelden was eerder te zien dat hij nog in leven is. Er staan medici klaar om Rayan op te vangen als hij uit de put kan worden gehaald en een politiehelikopter staat klaar om het kind over te brengen naar het ziekenhuis.
https://www.nu.nl/buitenl(...)-kleuter-in-put.html
hopelijk is dat zo'n zelfde gerucht als wat we de afgelopen 40 uur horen waar ze elke keer nog maar een paar meter hoeven te gravenquote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
Lijkt me een prima beslissing. Ze kunnen zien hoe het met hem gaat. Hij eet en drinkt blijkbaar af en toe.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:17 schreef NoXia het volgende:
+1quote:
Dat valt wel mee, aangezien er de afgelopen 24 uur maar 1 stukje is verschoven. Het zand op die diepte is vochtiger en plakt meer aan elkaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:37 schreef Tengano het volgende:
Die tunnel graven is natuurlijk ook bloedjelink; dan ga je in feite die berg ondergraven waar dat kereltje in ligt. Nu gewoon het zekere voor het onzekere nemen dus.
Hang in there Rayan!
Slechte film was dat zeg. Sowieso Ryan Reynoldsquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:00 schreef Confetti het volgende:
Ik moet denken aan de film 'Buried'. Zou me toch een drama zijn.
Mja, wie had oorspronkelijk gedacht dat ze dan 2 dagen moeten graven? Daarnaast als ze al 32 meter moeten graven bij een waterput zal er voor hun uiteindelijk ook op die diepte grondwater zijn wat het graven nog moeilijker maakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:50 schreef Salina het volgende:
Het is ook erg lastig, deze operatie. Moet wel nauwkeurig gebeuren.
Dit gesteente is erg broos, instortingsgevaar ligt altijd op de loer. Dus ja. Beter voorzichtig.
Haten op Ryan Reynoldsquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:03 schreef NoXia het volgende:
[..]
Slechte film was dat zeg. Sowieso Ryan Reynolds
Reynolds trek ik gewoon slecht. Echt een C acteur met de juiste vrienden in het vak.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Haten op Ryan ReynoldsSlechte acteur of staat zijn kop je gewoon niet aan of wat is de reden?
Hoeft niet per se, de waterput waar het Spaanse jongetje Julen in gevallen was, was droog. Toen ging het om een mislukte poging om grondwater aan te boren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:07 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Mja, wie had oorspronkelijk gedacht dat ze dan 2 dagen moeten graven? Daarnaast als ze al 32 meter moeten graven bij een waterput zal er voor hun uiteindelijk ook op die diepte grondwater zijn wat het graven nog moeilijker maakt.
Wellicht dat deze mannen dat gaan doen?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Ik ben het even kwijt. Het plan was toch om ook een horizontale tunnel te maken van 3 meter diep? Is dat al gebeurd ondertussen?
De laatste meters moeten ze met de hand graven, ik denk dat ze daar nog mee bezig zijn:quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Ik ben het even kwijt. Het plan was toch om ook een horizontale tunnel te maken van 3 meter diep? Is dat al gebeurd ondertussen?
Daarvoor worden nu instructies gegeven. Is nog best een secuur werkje. Het zou heel vervelend zijn als ze een meter van hem vandaan zijn dat de boel dan alsnog instortquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Ze hebben een cameraverbinding met hem, ze kunnen hem constant zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 09:56 schreef Phoebster het volgende:
Weet iemand wanneer er voor het laatst contact is geweest met Rayan? Ik hoop zo dat hij nog even kan doorbikkelen![]()
Daar zijn ze nu mee bezig, het begrijpen wat ze zeggen is nogal moeilijk, en de internationale pers is niet genteresseerd ofzo.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:14 schreef Salina het volgende:
Meten en tunnel maken, op een van die streams was dat even te zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:18 schreef Mutant01 het volgende:
Bizar hoeveel ze hebben afgegraven in zo'n korte tijd. Bedenk je ook dat het niet de meest makkelijke locatie is om materieel aan te voeren. Ze zijn nu gestopt met graven. Kennelijk wachten ze ergens op.
Nou ja, het staat al lang op NOS, AD, HLN, Franse, Britse media.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zijn ze nu mee bezig, het begrijpen wat ze zeggen is nogal moeilijk, en de internationale pers is niet genteresseerd ofzo.
Waarom heet Rayan daar ineens baby Rayan?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:22 schreef Salina het volgende:
[ twitter ]
Nog even deze kicken uit het vorige deel:
https://twitter.com/thesummary27
updates
[ twitter ]
Ja een melding maar geen Julian gedoe, geen update of interview.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou ja, het staat al lang op NOS, AD, HLN, Franse, Britse media.
Ik las het eergisteravond al op NOS.nl.
Die moesten door hard gesteente met een boor. Dit is los zand.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:27 schreef Mutant01 het volgende:
Vraag me af of de Spanjaarden, die een paar km verderop zitten, hulp hebben geboden. Die hebben het immers een keertje eerder gedaan.
Ik weet niet wat fijner is om in te werken. Maar kans op aardverschuivingen lijkt me bij los zand wat groter.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die moesten door hard gesteente met een boor. Dit is los zand.
Het zit aardig vast en ging de afgelopen 24 uur ook goed met die graafmachines en hun getril.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat fijner is om in te werken. Maar kans op aardverschuivingen lijkt me bij los zand wat groter.
Ja, precies. Wat ik ook al zei. Dit is los gesteente, brokkelig. Ik snap wel dat ze het laatste gedeelte met de hand doen. Elke reddingsoperatie is weer anders.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat fijner is om in te werken. Maar kans op aardverschuivingen lijkt me bij los zand wat groter.
Steeds als ik lees 'met de hand' zie ik voor me dat ze ook echt met blote handen graven.. Maar ze zullen vast wel schoppen gebruiken.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Ja, precies. Wat ik ook al zei. Dit is los gesteente, brokkelig. Ik snap wel dat ze het laatste gedeelte met de hand doen. Elke reddingsoperatie is weer anders.
Dat lijkt me ook linker. Het zal je kind zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die moesten door hard gesteente met een boor. Dit is los zand.
Volgens het plaatje wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Steeds als ik lees 'met de hand' zie ik voor me dat ze ook echt met blote handen graven.. Maar ze zullen vast wel schoppen gebruiken.
Wtf dat laatste stuk is net zo lijp. Instortingsgevaar is dan gigantisch.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens het plaatje wel.
[ afbeelding ]
Vandaar heb ik alle begrip voor het wachten op stut-materiaal vanmorgen. Je moet er niet aan denken dat het op het laatste moment alsnog instortquote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:50 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wtf dat laatste stuk is net zo lijp. Instortingsgevaar is dan gigantisch.
Gatver nee laat dat alsjeblieft niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 10:52 schreef Phoebster het volgende:
[..]
Vandaar heb ik alle begrip voor het wachten op stut-materiaal vanmorgen. Je moet er niet aan denken dat het op het laatste moment alsnog instort
Zo te zien hadden ze 'm ook met een grijpertje eruit kunnen plukkenquote:
Een mens met eten en drinken kan het wel veel langer volhouden. Survival instinct.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:00 schreef wizzer het volgende:
Iemand vertaalde dat niet zeker is of hij nog in leven is.
Heb ik over nagedacht maar besefde me dat de aarde sowieso warmer is hoe dieper je gaat. Of denk ik nou gek?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
Blazen ze eigenlijk ook warme lucht naar beneden o.i.d.? Of is het niet koud daar?
Hij had gisteren al een hoofdwond h, als ik de beelden zag. En of het zo warm is in zo'n diepe put vraag ik me af. Zeker 's nachts ook niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:03 schreef Phoebster het volgende:
Het gaat niet alleen om eten en drinken. Het kind is mogelijk in shock, kan verwondingen aan zijn hoofd hebben of misschien wel interne bloedingen. Daarnaast is er maar weinig zuurstof.
Wat is hier aan de hand? Waarom schreeuwen ze zo?quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:02 schreef Papabear het volgende:
Het lijkt wel een fucking demonstratie. Wat een stelletje wilden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |