SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Niks bijzonders. Niet echt COR gerelateerd.quote:
Hij moet gewoon z'n bek houden over de Nederlandse politiek. Blijf bij je leest.![]()
Ze schrijft dat toch letterlijk op papier kerel.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
Waarschijnlijk heeft ze vooral dingen gezegd die hier weer extreem uit haar context getrokken worden. Zo draait die langspeelplaat al een jaar of twee. Verbolgen doen over dingen die niet aan de orde zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
ik snap je niet, heb je nu kritiek op FOK-OMT?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit zijn interessantere vragen dan een vuil spuwen en zelfs roepen dat mensen als Koopmans opgesloten moeten worden ().
Jammer dat een open debat hierover niet mogelijk is, omdat er allerlei hardschreeuwers tussendoor komen.![]()
Die Paul is zo mogelijk nog gefrustreerder dan Geert.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Niks bijzonders. Niet echt COR gerelateerd.
Hij moet gewoon z'n bek houden over de Nederlandse politiek. Blijf bij je leest.
[ twitter ]When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het begint op een parodie te lijken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:50 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hoe kan zo'n marion dat nog met droge ogen zeggen. Niemand neemt die lui meer serieus
Helaas zijn er al 3 parodie topics.![]()
Ja mevrouw Koopmans is altijd heel genuanceerd he @DireStraits7, en al haar uitspraken worden altijd door mensen uit zijn verband gerukt, en zij heeft altijd het beste met de wereld voor en zegt nooit iets dat buiten haar boekje als wetenschapper is.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja, die hebben we gezien inderdaad, die modelering.quote:
Hoever zit de IC bezetting af van het in december voorspelde, marion?
Maar blijf vooral gebruik maken van de huidige besmettingscijfers en de D % van opnames. Doe maar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Tja zonde dat je aan het andere uiterste zit wat betreft kritiek op de regering. Over alles valt wel een ander beeld te schetsen om iets te rechtvaardigen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:43 schreef Da_Sandman het volgende: [..] Daar hebben we het al vaker over gehad en ja zelfs daar kun je een ander beeld schetsen dan in de publieke opinie heerst.
![]()
Wat is "dat"?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze schrijft dat toch letterlijk op papier kerel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Wel zin in een dagelijks rivm model waar niets van klopt met de realiteit
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ze vooral dingen gezegd die hier weer extreem uit haar context getrokken worden. Zo draait die langspeelplaat al een jaar of twee. Verbolgen doen over dingen die niet aan de orde zijn.Er zit wel politiek wol omheen, het zijn adviezen en scenarios voor mogelijke maatregelen en overdenkingen die uitgewerkt zouden kunnen worden. In feite zeggen ze nooit wat concreets maar het is overduidelijk een stevige suggestie voor de gewenste denkrichting.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vermoeiend dit.
Gisteren een half uur bij beau aan tafel gezeten. Maar ze heeft daar niets gezegd hoor aan die tafel. Ze is helemaal voor niets daar naartoe gegaan
En het argument dat het niet concreet is vind ik vaak ook zwak, de suggestie wekken is vaak al doeltreffend. Als ik de suggestie wek:"Wat zouden we kunnen doen om te voorkomen dat @chratnox 's nachts naakt tussen schaapskuddes gaat rondrennen? Misschien dat een enkelband zou kunnen werken." Dan doe je wel degelijk een concreet voorstel.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ze is bloedserieus.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft ze vooral dingen gezegd die hier weer extreem uit haar context getrokken worden. Zo draait die langspeelplaat al een jaar of twee. Verbolgen doen over dingen die niet aan de orde zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
"Lobby'en voor permanente maatregelen op haar merites als OMT-lid" zoals @zalkc schreef.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Meestal wel, ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:53 schreef popje het volgende:
Ja mevrouw Koopmans is altijd heel genuanceerd he @:Direstraits7, en al haar uitspraken worden altijd door mensen uit zijn verband gerukt,
Dan nog hoef je het niet met haar eens te zijn overigens, noch bedoel ik daarmee dat je geen kritiek op het beleid mag hebben. Maar laat mij anders de quote zien waarin zij pleit voor permanente(!) maatregelen.
Overigens: ook in Denemarken hebben ze het vooralsnog over "tot aan volgende winter" dat ze safe zitten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
wat ik wel interessant vond aan het draadje van dat Deense omt (of iets vergelijkbaars) lidquote:Pandemic management involves trade-offs and there is not one single legitimate strategy. Within the set of legitimate strategies, democratic agreement matters more than the exact nature of the trade-offs. (13/19)voor het hele draadje ziequote:Does this mean it is over? No, we have declassified corona before. But as lockdowns breed mistrust, it is prudent to relax measures when possible. If it is not over--if lockdowns are to be imposed again--societies will need as much trust & solidarity as they can muster. (19/19)![]()
dan moet beau kijken van gisterenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Meestal wel, ja.
Dan nog hoef je het niet met haar eens te zijn overigens, noch bedoel ik daarmee dat je geen kritiek op het beleid mag hebben. Maar laat mij anders de quote zien waarin zij pleit voor permanente(!) maatregelen.
Overigens: ook in Denemarken hebben ze het vooralsnog over "tot aan volgende winter" dat ze safe zitten.![]()
Het gaat niet om rechtvaardigen en ik zit helemaal niet aan het andere uiterste. Overigens wel goed dat je toegeeft dat je zelf aan een uiterste zit. Het gaat om ieder verhaal dat twee kanten heeft. Je kunt het wat dat betreft het beste vergelijken met rechtspraak. Hoe vaak hoor je niet het verwijt dat straffen in Nederland te laag zijn. Terwijl onze rechtsstaat juist zo is ingericht dat niet iedereen zomaar jarenlang in de bak verdwijnt omdat de politie/staat dat wil.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja zonde dat je aan het andere uiterste zit wat betreft kritiek op de regering. Over alles valt wel een ander beeld te schetsen om iets te rechtvaardigen.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Nog los van dat dit feitelijk onzin is. Integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoe vaak hoor je niet het verwijt dat straffen in Nederland te laag zijn. Terwijl onze rechtsstaat juist zo is ingericht dat niet iedereen zomaar jarenlang in de bak verdwijnt omdat de politie/staat dat wil.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
https://www.telegraaf.nl/(...)-waarschijnlijk-nietJa dat zou ook wel wat zijn, er op dit moment voor kiezen om zo'n ingrijpende maatregel in te voeren. We kunnen natuurlijk vanalles verwachten van dat stelletje nietsnutten, maar dít er doorheen jassen lijkt me zelfs iets teveel gevraagd.quote:Omstreden wetsvoorstel 2G haalt het zeer waarschijnlijk niet
Het omstreden 2G-voorstel van het kabinet gaat het zeer waarschijnlijk niet halen. Coalitiepartner CU en oppositiepartij GL sluiten zich dinsdag aan bij een motie om 2G, waarmee alleen gevaccineerden en mensen die hersteld zijn van corona zouden worden toegelaten tot bijvoorbeeld de horeca, in te trekken.
Het voorstel om 2G in te trekken komt van SGP en Kamerlid Pieter Omtzigt. Met de steun van CU en GL wordt het plan mogelijk vandaag in de Tweede Kamer al getorpedeerd. Dat hangt af van de PvdA, die er nog niet over uit is. Steunt die oppositiepartij het voorstel niet, dan sneuvelt 2G alsnog in de Eerste Kamer waar met GL erbij een meerderheid van de partijen tegen het plan is.
CU-Kamerlid Mirjam Bikker heeft al geruime tijd moeite met het 2G-voorstel. Het plan om ongevaccineerden te weren uit delen van de publieke ruimte noemt ze een ’uitsluitende maatregel’. Ze wijst daarbij op een rapport van de TU Delft, dat kritisch is op de invoer van 2G (en zelfs 3G) om coronabesmettingen te dempen. Beter is ’1G’ (waarbij iedereen van tevoren getest wordt, ongeacht hun vaccinatiestatus), maar dat is financieel en praktisch niet haalbaar, zei coronaminister Ernst Kuipers eerder.
Vandaag debatteert de Kamer over de verlenging van de tijdelijke coronawet.
Bizar trouwens dat ze het 'Het voorstel om 2G in te trekken' noemen. Iets intrekken wat er nog helemaal niet is. Als of het al bepaald was![]()
![]()
Ik vond dat ook een mooi draadje.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:58 schreef Tarado het volgende:
wat ik wel interessant vond aan het draadje van dat Deense omt (of iets vergelijkbaars) lid
[..]
[..]
voor het hele draadje zie
[ twitter ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Zij maken tenminste een eerlijke belangenafweging en zijn transparant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt, en toezeggingen worden gewoon netjes nagekomen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond dat ook een mooi draadje.
Betrouwbare overheid en zulks.![]()
Ik hoop van harte dat die 9 maanden na vaccinatie QR maatregel ook gaat sneuvelen. Wat een onzin allemaal
Steeds meer landen laten heel die QR shit los, en wij overwegen 2G en 9 maanden geldigheid na laatste vaccinatie in te voeren. In wat voor waanzin leven we hierEcht compleet van de pot gerukt.
![]()
Vooral de hoge mate van vertrouwen in de overheid. En de mate waarin bepaalde nationaliteiten zich meer/minder bereid voelen om de maatregelen te respecteren. Het zou sowieso vreemd zijn als iedereen in elk land zich evengoed aan de maatregelen zou houden. Hier vergelijken we graag maatregelen, maar het ene land heeft nu eenmaal meer maatregelen nodig om hetzelfde te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond dat ook een mooi draadje.
Ben benieuwd hoe hoog Nederland zou scoren op iets als dit:
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
ik heb het gevoel dat jij het een "eerlijke belangenafweging" vind als het jouw belang dient.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zij maken tenminste een eerlijke belangenafweging en zijn transparant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt, en toezeggingen worden gewoon netjes nagekomen.
Betrouwbare overheid en zulks.
Want wie bepaalt nu wat een "eerlijke belangenafweging" is?![]()
Zolang die hele steden dichtpleuren en de hele bevolking testen na een besmetting hebben die helemaal niks losgelaten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:03 schreef KingRadler het volgende:
De landen die alles los laten is maar tijdelijk.
Kijk naar China en Nieuw Zeeland.![]()
Het vertrouwen in de overheid is nu zo rond de 30%. Niet echt groot dus.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooral de hoge mate van vertrouwen in de overheid.
https://www.eur.nl/nieuws(...)ertrouwensamenlevingWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Nu enorm laag natuurlijk omdat overheid haar beloften niet nakomt en met duizend routekaarten is gekomen die verder weer kliko in gaan. Daarnaast sturen ze dan op aantal besmettingen en week daarop op IC-bedden en vervolgens weer wat anders.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vooral de hoge mate van vertrouwen in de overheid. En de mate waarin bepaalde nationaliteiten zich meer/minder bereid voelen om de maatregelen te respecteren. Het zou sowieso vreemd zijn als iedereen in elk land zich evengoed aan de maatregelen zou houden. Hier vergelijken we graag maatregelen, maar het ene land heeft nu eenmaal meer maatregelen nodig om hetzelfde te bewerkstelligen.
Ben benieuwd hoe hoog Nederland zou scoren op iets als dit:
[ afbeelding ]
Wat Denemarken doet zou mij ook stuk meer vertrouwen geven in overheid. Niet gek dat vaccinatiecijfers dan ook hoog zijn.![]()
Dan werkt een alcoholverbod vanaf 20u beter dan een enkelband. Jambers mode: “Overdaf is hij een IT’er maar ‘s nachts ontpopt hij zich als een ware border collie”quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:54 schreef zalkc het volgende:
[..]
[..]
Er zit wel politiek wol omheen, het zijn adviezen en scenarios voor mogelijke maatregelen en overdenkingen die uitgewerkt zouden kunnen worden. In feite zeggen ze nooit wat concreets maar het is overduidelijk een stevige suggestie voor de gewenste denkrichting.
En het argument dat het niet concreet is vind ik vaak ook zwak, de suggestie wekken is vaak al doeltreffend. Als ik de suggestie wek:"Wat zouden we kunnen doen om te voorkomen dat @:chratnox 's nachts naakt tussen schaapskuddes gaat rondrennen? Misschien dat een enkelband zou kunnen werken." Dan doe je wel degelijk een concreet voorstel.![]()
En dan gaat hij janken als een wolf, woehoehoehoehoehoequote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan werkt een alcoholverbod vanaf 20u beter dan een enkelband. Jambers mode: “Overdaf is hij een IT’er maar ‘s nachts ontpopt hij zich als een ware border collie”
jankendewolf.gifHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Wat is dit nou weer voor rare reactie. Wie zegt dat? Er wordt tenminste een weging gemaakt en daar zijn ze transparant over. In plaats van 2 jaar lang “ja maar de zorg” te blijven roepen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik heb het gevoel dat jij het een "eerlijke belangenafweging" vind als het jouw belang dient.
Want wie bepaalt nu wat een "eerlijke belangenafweging" is?![]()
Dat is dan toch ook een belangenafweging?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare reactie. Wie zegt dat? Er wordt tenminste een weging gemaakt en daar zijn ze transparant over. In plaats van 2 jaar lang “ja maar de zorg” te blijven roepen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zorgen om headliners die afzeggen voor Europese festivalzomer: ‘Moet nu echt duidelijkheid komen’
https://www.ad.nl/show/zo(...)heid-komen~abb80321/
Nou begin maar langzaam weer gedag tegen je muzikale zomer te zeggen.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Jij wil graag weer de wereld op slot??quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik heb het gevoel dat jij het een "eerlijke belangenafweging" vind als het jouw belang dient.
Want wie bepaalt nu wat een "eerlijke belangenafweging" is?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Prachtig. Openbare repliek voor dit soort figuren.quote:
Waarom doen talkshows dit niet? Zet ze maar tegenover elkaar voor de nuance.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tegelijkertijd: in Denemarken heeft de ic nooit echt vol gelegen. In Nederland meermaals, en dat terwijl de maatregelen in Denemarken vrijwel altijd vergelijkbaar zijn geweest met hier in Nederland.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nu enorm laag natuurlijk omdat overheid haar beloften niet nakomt en met duizend routekaarten is gekomen die verder weer kliko in gaan. Daarnaast sturen ze dan op aantal besmettingen en week daarop op IC-bedden en vervolgens weer wat anders.
Wat Denemarken doet zou mij ook stuk meer vertrouwen geven in overheid. Niet gek dat vaccinatiecijfers dan ook hoog zijn.
Ik durf echt wel te beweren dat de gemiddelde Nederlander koppiger is dan de gemiddelde Deen. Dat is natuurlijk een beetje een kip-ei-verhaal, ligt dat aan onze politiek (die de neiging heeft met alle winden mee te waaien), of kiezen wij populistische politici?
In die zin vind ik dat we als volk ook eerlijk moeten zijn en bekennen dat we moord en brand schreeuwden in september dat de nachtclubs weer open moesten. Wilders diende zelfs een motie in dat alle(!) coronamaatregelen afgelopen september eraf moesten. Op een moment dat Denemarken volop aan het inzetten was op een testsamenleving. Iets waar wij ons te goed voor voelden, want 'we gingen toch niet iedere keer testen'?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is natuurlijk een heel slecht argument wat je hier opvoert. De zorg als argument is net zo transparant en een weging als dat niet doen. Je bent het er alleen niet mee eens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare reactie. Wie zegt dat? Er wordt tenminste een weging gemaakt en daar zijn ze transparant over. In plaats van 2 jaar lang “ja maar de zorg” te blijven roepen.![]()
Dat wil helemaal niemand, er zit nogal wat tussen, dacht ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:13 schreef popje het volgende:
[..]
Jij wil graag weer de wereld op slot??![]()
Hier wordt ook een weging gemaakt, alleen een andere afweging op dit moment.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare reactie. Wie zegt dat? Er wordt tenminste een weging gemaakt en daar zijn ze transparant over. In plaats van 2 jaar lang “ja maar de zorg” te blijven roepen.
Als het echt "ja maar de zorg" was, zat alles hier nog dicht.
En ik snap niet zo goed dat je erbij komt dat ze er hier niet transparant over zijn? Ze vertellen toch waarom bepaalde maatregelen worden genomen? (en als je je zelf verdiept kun je zelfs zien, wat men bij welke maatregelen verwacht aan druk op de zorg).
Dat deze modellen (vaak) niet uitkomen, wil niet zeggen dat men niet transparant is.
Laat eens zien dat Denemarken transparanter is dan Nederland?![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:13 schreef RipCity het volgende:
Zorgen om headliners die afzeggen voor Europese festivalzomer: ‘Moet nu echt duidelijkheid komen’
https://www.ad.nl/show/zo(...)heid-komen~abb80321/
Nou begin maar langzaam weer gedag tegen je muzikale zomer te zeggen.Overigens boeit die gezondheid blijkbaar wat minder als hij in de VS bezig is zie ik want hij staat wel gewoon avond na avond in Vegas deze periode.quote:Lionel Richie was een van de belangrijkste namen voor Bospop in het Limburgse Weert. ‘Het belangrijkste is de gezondheid van mijn fans, band en crew’, laat de Amerikaanse zanger in een verklaring weten. ‘Ik hoop op begrip en hoop dat ik jullie binnenkort kan terugzien wanneer we opnieuw allemaal veilig kunnen samenkomen.’
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
ik word zo moe van mensen die dit soort conclusies trekken....quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:13 schreef popje het volgende:
[..]
Jij wil graag weer de wereld op slot??
Nee dat wil ik niet... en dat is totaal niet wat ik zeg.
sterker nog het heeft totaal niks te maken met wat ik zeg.![]()
En volgens zo'n redenatie is China nog het meest transparante land. Die gaan gewoon voor nul covid, en als er een paar besmettingen zijn gaat de stad in lockdown en worden er miljoenen getest.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:15 schreef koemleit het volgende:
Laat eens zien dat Denemarken transparanter is dan Nederland?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Omdat als ze proberen Koopmans tegen bijvoorbeeld Levi neer te zetten Koopmans dan waarschijnlijk gewoon niet komt. Daarom.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prachtig. Openbare repliek voor dit soort figuren.
Waarom doen talkshows dit niet? Zet ze maar tegenover elkaar voor de nuance."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Financiële gezondheid is ook gezondheid. 10 dagen verplichte quarantaine omdat de VS worden beschouwd als hoog risico gebied is niet echt goed voor de cashflow van zo'n tour.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:16 schreef OProg het volgende:
[..]
[..]
Overigens boeit die gezondheid blijkbaar wat minder als hij in de VS bezig is zie ik want hij staat wel gewoon avond na avond in Vegas deze periode.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:18 schreef Zwansen het volgende:
Voorlopig geen 2G? Maar ze gingen het er toch doorheen drukken?
https://nos.nl/l/2415292.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Mooi verhaal. 'Voorlopig', 'meer onderzoek', uiteraard niet toegeven dat ze falen in het er door te drukken.quote:
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Kan ook niet. 2G moet en zal er komen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:18 schreef Zwansen het volgende:
https://nos.nl/l/2415292
is mij verteldCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, inderdaad. Zo zelfzuchtig is ze dan ook wel weer. Geen enkele repliek dulden en maar haar eigen visie willen spuien. Kritiek? Echt niet!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Omdat als ze proberen Koopmans tegen bijvoorbeeld Levi neer te zetten Koopmans dan waarschijnlijk gewoon niet komt. Daarom.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Whaat?
Kabinet schuift 2G-pas weer op lange baan, na kritisch rapport en tegenstand in Tweede Kamer
Het kabinet weigert om de 2G-coronapas bij het grof vuil te zetten na een kritische analyse van de TU Delft en fel verzet in de Tweede Kamer. Wel wil minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) nieuw onderzoek naar nut en noodzaak van het middel waarbij ongevaccineerden buiten de deur moeten blijven. ‘Je wil niet het hele plan in de versnipperaar gooien'.
Bron: ad
Kappen meneer kuipers. Schaf alles af![]()
Dat is het. Het is gewoon een financieel verhaal met een risicoanalyse. Maar dat gelul over 'gezondheid' als reden aandragen is nogal irritant dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:18 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Financiële gezondheid is ook gezondheid. 10 dagen verplichte quarantaine omdat de VS worden beschouwd als hoog risico gebied is niet echt goed voor de cashflow van zo'n tour."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Is dit nu wat men projectie noemt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Zo zelfzuchtig is ze dan ook wel weer. Geen enkele repliek dulden en maar haar eigen visie willen spuien. Kritiek? Echt niet!![]()
Dit.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Mooi verhaal. 'Voorlopig', 'meer onderzoek', uiteraard niet toegeven dat ze falen in het er door te drukken.
Geen maatschappelijk draagvlak. Doordrukken zorgt alleen maar voor meer schade in de opvolgbereidheid.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is dit nu wat men een argumentsloze reactie noemt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dit nu wat men projectie noemt?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Na een niet-aflatende woedende stream of consciousness met een en al blinde OMT-haat in het vorige deel zijn er nu een paar genuanceerde berichten en opeens is dit het fantopic geworden?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik wist niet dat dit het OMT-fantopic was.
Dit komt mij over als Baudet die de rest extreemlinks vindt en zichzelf een middenpartij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Daar lijkt het op.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:22 schreef Morm_NL het volgende:
WTF... nieuw onderzoek omdat TU Delft niet met het gewenste resultaat kwam?
Maar dit komt er nooit meer. De argumenten van TU Delft waren duidelijk. Buiten proportioneel en niet de beoogde effecten als het een mildere maar besmettelijkere variant is.
De sterkte van het virus gaat nu alleen maar achteruit. Het moet wel een hele bizarre streek zijn willen ze het nu nog invoeren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eén onderzoek is wat het is, één onderzoek.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:22 schreef Morm_NL het volgende:
WTF... nieuw onderzoek omdat TU Delft niet met het gewenste resultaat kwam?
En dat het nu niet zinvol is, betekent niet dat er geen situaties denkbaar zijn waarbij het wel zinvol zou kunnen zijn. Daar moet je, nou ja, onderzoek voor laten uitvoeren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor rare reactie. Wie zegt dat? Er wordt tenminste een weging gemaakt en daar zijn ze transparant over. In plaats van 2 jaar lang “ja maar de zorg” te blijven roepen.quote:Throughout the pandemic, our data shows that the key worry of Danes is not their health but overwhelmed hospitals. In fact, in Jan '22 the average Dane was more worried about lockdowns than their own health. (5/19)![]()
Meer onderzoeken, dan komt er vast wel een keer naar voren dat het mogelijk iets zou helpen.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ik zit ook niet aan de andere kant van het uiterste hoor haha. Trek onzinnigheid en symboolpolitiek gewoon slecht.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat niet om rechtvaardigen en ik zit helemaal niet aan het andere uiterste. Overigens wel goed dat je toegeeft dat je zelf aan een uiterste zit. Het gaat om ieder verhaal dat twee kanten heeft. Je kunt het wat dat betreft het beste vergelijken met rechtspraak. Hoe vaak hoor je niet het verwijt dat straffen in Nederland te laag zijn. Terwijl onze rechtsstaat juist zo is ingericht dat niet iedereen zomaar jarenlang in de bak verdwijnt omdat de politie/staat dat wil.
Bv gisteren had je die uitspraak over die groepsverkrachting in Den Bosch.
De daders kregen een flutstraf van 3 jaar omdat het zo erg was.
Nu heb ik niet gekeken maar als er hier een topic over is en ik zou erover posten zou ik zeggen dat het een flutstraf is voor drogeren en met een groep verkrachten van een minderjarige, zonder voorbehoedsmiddelen ook nog.
20+ jaar is logischer imo.
Maar dan krijg je de standaardreacties dat Nederland het zwaarst straffende land is en je maar naar Noord-Korea moet verhuizen.
Alsof je zegt dat de D66 rechter tegen de muur gezet moet worden als je de straf schandalig laag vindt.
Zo is het met corona dus ook vaak. Kritiek op de regering betekent niet dat mensen gelijk tribunalen willen. Net zo min dat verdedigen van het beleid in houdt dat je het overal zwaar mee eens bent dan.
Al lijkt dat vaak wel zo.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Na een niet-aflatende woedende stream of consciousness met een en al blinde OMT-haat in het vorige deel zijn er nu een paar genuanceerde berichten en opeens is dit het fantopic geworden?
Dit komt mij over als Baudet die de rest extreemlinks vindt en zichzelf een middenpartij.Woow.
Kritiek hebben op het omt is een vergelijking met baudet waard?
Ja, gaat het daar heen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou dat onderzoek heeft overigens wel hele duidelijke resultaten... die alleen niet waren wat het kabinet had gehoopt en intussen is alles gewoon weer open met 3G dus 2G nu nog invoeren met Omikron lijkt me redelijk zinloos.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eén onderzoek is wat het is, één onderzoek.
En dat het nu niet zinvol is, betekent niet dat er geen situaties denkbaar zijn waarbij het wel zinvol zou kunnen zijn. Daar moet je, nou ja, onderzoek voor laten uitvoeren.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Een beetje zoals die onderzoeken naar het effect van mondkapjes. Er komen dan vast ook onderzoeken die laten zien dat ze niet helpen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:24 schreef D_A het volgende:
Meer onderzoeken, dan komt er vast wel een keer naar voren dat het mogelijk iets zou helpen.
"Meer onderzoek nodig" is wel echt de tagline van ons polderland he, neem vooral geen beslissingen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-wet-wordt-behandeld
2G voorlopig van de baan, Kuipers wil meer onderzoek voordat wet wordt behandeld
Was het eerste onderzoek niet duidelijk genoeg? Of was het resultaat misschien niet wat onze leugenaar gehoopt had![]()
Wat ook vieze gluiperd die Kuipers. Nog liever Hugo dan deze zakkenwasser.![]()
Allemaal veel te bang dat het ze politiek gezien kan schaden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:25 schreef TheVulture het volgende:
"Meer onderzoek nodig" is wel echt de tagline van ons polderland he, neem vooral geen beslissingen[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:24 schreef D_A het volgende:
Meer onderzoeken, dan komt er vast wel een keer naar voren dat het mogelijk iets zou helpen.
Tics van je petten.![]()
Ze kunnen het maar niet loslaten he?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:20 schreef Johannes788 het volgende:
Whaat?
Kabinet schuift 2G-pas weer op lange baan, na kritisch rapport en tegenstand in Tweede Kamer
Het kabinet weigert om de 2G-coronapas bij het grof vuil te zetten na een kritische analyse van de TU Delft en fel verzet in de Tweede Kamer. Wel wil minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) nieuw onderzoek naar nut en noodzaak van het middel waarbij ongevaccineerden buiten de deur moeten blijven. ‘Je wil niet het hele plan in de versnipperaar gooien'.
Bron: ad
Kappen meneer kuipers. Schaf alles af![]()
Gelukkig hebben de besmettingen altijd een duidelijk beeld laten zien dat ze wel werken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een beetje zoals die onderzoeken naar het effect van mondkapjes. Er komen dan vast ook onderzoeken die laten zien dat ze niet helpen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, het is één onderzoek van een gerenommeerde instelling die toevallig niet de juiste is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eén onderzoek is wat het is, één onderzoek.
En dat het nu niet zinvol is, betekent niet dat er geen situaties denkbaar zijn waarbij het wel zinvol zou kunnen zijn. Daar moet je, nou ja, onderzoek voor laten uitvoeren.
Maar corona maatregelen zelf worden wel ingevoerd op basis van een bierviltje. Daar is geen 'onderzoek' voor nodig. Zie de avondklok.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat laatste denk ik. Nu even een club vinden die wel de gewenste uitkomst van een onderzoek kan leveren.\quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:26 schreef leolinedance het volgende:
2G voorlopig van de baan, Kuipers wil meer onderzoek voordat wet wordt behandeld
Was het eerste onderzoek niet duidelijk genoeg? Of was het resultaat misschien niet wat onze leugenaar gehoopt had
Beetje net als een kleuter... net zo lang blijven drammen en zeuren tot je je zin krijgt.![]()
Misschien kan het RIVM een modelletje leveren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:27 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik. Nu even een club vinden die wel de gewenste uitkomst van een onderzoek kan leveren.![]()
In plaats van de boel opengooien zonder QR zoals in steeds meer landen, gaan wij meer onderzoek doen naar de inzetbaarheid van 2Gquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:25 schreef TheVulture het volgende:
"Meer onderzoek nodig" is wel echt de tagline van ons polderland he, neem vooral geen beslissingenNet zo lang onderzoek doen tot het een keer goed uitpakt en dan snel erdoor drukken.
![]()
Die maken vast wel iets wat binnen een marge past.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien kan het RIVM een modelletje leveren.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ah, dit is echt het OMT-fantopic inderdaad.
Is er nou werkelijk niemand in Den Haag die kan bedenken dat we misschien terug moeten naar een maatschappij waarbij er geen maatregelen meer zijn en dat we dit virus gewoon moeten accepteren en er mee moeten leven.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het mooie is dat hier het verhaal is dat de staat kosten wat kost alles dicht wil hebben, en ons met QR codes en dergelijke wil controleren.
Men gelooft hier over het algemeen niet als men zegt "als het virus technisch niet nodig meer is schaffen we het af"
En als men dan precies doet zoals beloofd is hier de tendens "ja ze konden niet anders!!!! Er zou opstand komen!!! We hebben gewonnen!!".
Terwijl dit is precies als wat "ze" al de hele tijd zeggen.
Als het klaar is, is het klaar. Ook met de QR 2g en 3g.
De wappie-angst (sociaal kredietsysteem) was nooit het plan.![]()
Zullen we ooit zonder maatregelen gaan leven? Of blijven we net zoals Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk? Snel verhuizen dan maar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In plaats van de boel opengooien zonder QR zoals in steeds meer landen, gaan wij meer onderzoek doen naar de inzetbaarheid van 2GNet zo lang onderzoek doen tot het een keer goed uitpakt en dan snel erdoor drukken.
![]()
Miljoenen onderzoeken zeggen: heeft geen zinquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:24 schreef D_A het volgende:
Een onderzoek zegt: top idee.
Politici: 'zie je wel, het is een top idee!!''Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jamaar beSMetTiNgen!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Is er nou werkelijk niemand in Den Haag die kan bedenken dat we misschien terug moeten naar een maatschappij waarbij er geen maatregelen meer zijn en dat we dit virus gewoon moeten accepteren en er mee moeten leven.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Er is vast wel een clubje wat in ruil voor bekendheid en wellicht wat centen iets welgevalligs op papier wil zetten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:27 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik. Nu even een club vinden die wel de gewenste uitkomst van een onderzoek kan leveren.\
Beetje net als een kleuter... net zo lang blijven drammen en zeuren tot je je zin krijgt.![]()
ja vooruitschuiven maar weer, ik denk dat het toen met Delta echt wel had kunnen helpen, nu is het te laat in ieder geval tot er een eventueel gevaarlijker variant opduikt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:25 schreef TheVulture het volgende:
"Meer onderzoek nodig" is wel echt de tagline van ons polderland he, neem vooral geen beslissingen![]()
Misschien kan er nog een gifje gepost worden voor een stukje duiding.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Miljoenen onderzoeken zeggen: heeft geen zin
Een onderzoek zegt: top idee.
Politici: 'zie je wel, het is een top idee!!'[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Waaruit blijkt dat ze de QR-code willen afschaffen? Wanneer gaan ze dat doen?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:29 schreef koemleit het volgende:
Het mooie is dat hier het verhaal is dat de staat kosten wat kost alles dicht wil hebben, en ons met QR codes en dergelijke wil controleren.
Men gelooft hier over het algemeen niet als men zegt "als het virus technisch niet nodig meer is schaffen we het af"
En als men dan precies doet zoals beloofd is hier de tendens "ja ze konden niet anders!!!! Er zou opstand komen!!! We hebben gewonnen!!".
De wappie-angst (sociaal kredietsysteem) was nooit het plan.![]()
Ik geloof ook niet in een sociaal kredietsysteem. Maar ons kabinet wil gewoon nooit toegeven dat ze verkeerd zaten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:29 schreef koemleit het volgende:
De wappie-angst (sociaal kredietsysteem) was nooit het plan.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Iemand is boos.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:26 schreef leolinedance het volgende:
Was het eerste onderzoek niet duidelijk genoeg? Of was het resultaat misschien niet wat onze leugenaar gehoopt had![]()
Wat ook vieze gluiperd die Kuipers. Nog liever Hugo dan deze zakkenwasser.![]()
![]()
Nee. 2G moet en zal er komen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Is er nou werkelijk niemand in Den Haag die kan bedenken dat we misschien terug moeten naar een maatschappij waarbij er geen maatregelen meer zijn en dat we dit virus gewoon moeten accepteren en er mee moeten leven.![]()
Dit gaat gebeuren, maar je kunt het alleen "accepteren en mee leven" als de zorg niet uit de hand loopt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Is er nou werkelijk niemand in Den Haag die kan bedenken dat we misschien terug moeten naar een maatschappij waarbij er geen maatregelen meer zijn en dat we dit virus gewoon moeten accepteren en er mee moeten leven.
Dit lijkt nu niet (meer) te gebeuren, dus zal alles open gaan binnenkort.![]()
Die zullen er vast zijn. Maar wie wil het risico nemen als het dan toch weer fout gaat?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Is er nou werkelijk niemand in Den Haag die kan bedenken dat we misschien terug moeten naar een maatschappij waarbij er geen maatregelen meer zijn en dat we dit virus gewoon moeten accepteren en er mee moeten leven.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Niet voor mei is mijn gokje.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ze de QR-code willen afschaffen? Wanneer gaan ze dat doen?![]()
Geloofver niks van. Daarom dat krampachtig vasthouden aan het ctb overal.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:29 schreef koemleit het volgende:
De wappie-angst (sociaal kredietsysteem) was nooit het plan.
Kabinet is als ali b (om hen erin te houden) met een tienermeisje, nee betekent nu nog niet en net zo lang door drammen tot ze door de knieën gaat.
Ali b methode om problemen het hoofd te bieden.![]()
Je zou ook kunnen zeggen: "Landgenoten, we gooien alles open, maar als er 500 Covid-patienten op de IC liggen mikken we weer wat dicht, tot die tijd veel plezier en hopelijk tot nooit"quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die zullen er vast zijn. Maar wie wil het risico nemen als het dan toch weer fout gaat?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Mooi is dat. Sturen op de cijfers die je het beste uitkomen. Eerst besmettingen, toen op ziekenhuisopnames, en nu weer op besmettingenquote:![]()
![]()
Nergens, dat CTB blijft voor de rest van ons leven. Helaas. Koopmans schijnt het gezegd te hebben, dus dan doen we dat.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat ze de QR-code willen afschaffen? Wanneer gaan ze dat doen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
CTB met 3G is praktisch gelijk aan 2G voor heel veel mensen. Zeker als ze CTB ook in meer locaties gaan invoeren (a la Duitsland). Niemand gaat zich dagelijks laten testen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:18 schreef Zwansen het volgende:
https://nos.nl/l/2415292
Maar ik ben wel blij als 2G niet in de gereedschapskist komt.![]()
Klopt. De meesten zijn dan ook gewoon volledig gevaccineerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef zoost het volgende:
CTB met 3G is praktisch gelijk aan 2G voor heel veel mensen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Was al gepost door @nattermann en @Koude-Moordenaar. .quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:30 schreef D_A het volgende:
[..]
Misschien kan er nog een gifje gepost worden voor een stukje duiding.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lekker sarcastisch he. Dat heeft ze niet gezegd, ze heeft alleen gezegd dat het voorlopig nog zou moeten blijven en in het lange termijn beleid zou passen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nergens, dat CTB blijft voor de rest van ons leven. Helaas. Koopmans schijnt het gezegd te hebben, dus dan doen we dat.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En dat voor een verkoudheid. Bizar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef zoost het volgende:
[..]
CTB met 3G is praktisch gelijk aan 2G voor heel veel mensen. Zeker als ze CTB ook in meer locaties gaan invoeren (a la Duitsland). Niemand gaat zich dagelijks laten testen.
Is er eigenlijk wel een meerderheid voor het invoeren van 3G op de werkplek?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Sowieso wel bijzonder dat we 90% van de bevolking die dubbel geprikt en straks geboosterd of besmet is geweest nog zo met angst behandelen....Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Zou wat zijn. Hoe moet dat dan met de mensen uit landen zonder CTB die hier op vakantie willen of op zakenreis ofzo?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nergens, dat CTB blijft voor de rest van ons leven. Helaas. Koopmans schijnt het gezegd te hebben, dus dan doen we dat.![]()
Kun je doen, inderdaad. Maar 500 lijkt me geen duurzaam aantal. Sterker nog, we zitten nog niet eens op het duurzame aantal, laat staan dat we nog groei kunnen hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen: "Landgenoten, we gooien alles open, maar als er 500 Covid-patienten op de IC liggen mikken we weer wat dicht, tot die tijd veel plezier en hopelijk tot nooit"Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Die mogen niet meer op vakantie, denk aan het klimaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou wat zijn. Hoe moet dat dan met de mensen uit landen zonder CTB die hier op vakantie willen of op zakenreis ofzo?![]()
als ik het controle niveau nu al zie dan is het in mei helemaal een wassen neus, zo werkt het met dat soort dingen, het Yes we scan bordje is het enige wat er nog hangtquote:![]()
Lood om oud ijzer idd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef zoost het volgende:
[..]
CTB met 3G is praktisch gelijk aan 2G voor heel veel mensen. Zeker als ze CTB ook in meer locaties gaan invoeren (a la Duitsland). Niemand gaat zich dagelijks laten testen.
Dat was tot op heden dus het gevoerde beleid waar steeds meer mensen niet blij mee zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen zeggen: "Landgenoten, we gooien alles open, maar als er 500 Covid-patienten op de IC liggen mikken we weer wat dicht, tot die tijd veel plezier en hopelijk tot nooit"Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Uh jawel hoor, 200 man, dat is echt niks.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kun je doen, inderdaad. Maar 500 lijkt me geen duurzaam aantal. Sterker nog, we zitten nog niet eens op het duurzame aantal, laat staan dat we nog groei kunnen hebben.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Waarom zouden mensen dat willen? Doen we met de griep toch ook niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
Is er eigenlijk wel een meerderheid voor het invoeren van 3G op de werkplek?![]()
Geen vakantie en online vergaderen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou wat zijn. Hoe moet dat dan met de mensen uit landen zonder CTB die hier op vakantie willen of op zakenreis ofzo?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Die doen een test?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou wat zijn. Hoe moet dat dan met de mensen uit landen zonder CTB die hier op vakantie willen of op zakenreis ofzo?![]()
Jij al enige uitspraak gezien over het terugtrekken van de qr code? Nee, als ze dat nu eens zouden doen.. Gewoon om vertrouwen te wekken, maai je al het gras voor de voeten van de wappies weg.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:29 schreef koemleit het volgende:
Maar dat wordt niet gedaan he. Nope. Maar er worden wel plannen gemaakt in de tussentijd voor een EuroID systeem waar men de zorgzaken aan wil koppelen.
Dan krijg je vanzelf argwaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Moet ik dan mijn QR-code laten zien bij mijn cliënten aan de deur? Gaan ze mij controleren?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen dat willen? Doen we met de griep toch ook niet.![]()
Natuurlijk willen 'we' dat niet, maar dat zegt vrij weinig over het al dan niet bestaan van een Kamermeerderheid.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen dat willen? Doen we met de griep toch ook niet.
Want als je geen 2G zegt te willen maar wel 3G op de werkplek (of het hoger onderwijs) dan heb je de facto toch 2G ingevoerd.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die komt er gewoon hoorquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:29 schreef koemleit het volgende:
https://ec.europa.eu/info(...)-digital-identity_nl![]()
Ik krijg met het 2G onderzoek een beetje een déjà vu met het mondkapjesonderzoek
Er zijn onderzoeken die aangeven dat het werkt, er zijn onderzoeken die aangeven dat het nihil effect heeft.
Dat kan zo doortrekken naar 2G.
Trek de stekker er toch uit, er is niemand die 2G lang gaat volhouden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Een 50+ collega tripte helemaal door in een teamsmeeting laatst hierom. Wilde dat de werkgever een veilige werkplek biedt met 3g.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen dat willen? Doen we met de griep toch ook niet.
Was geen leuke discussie.![]()
Vandaar dat nog verre van alle electieve zorg uitgevoerd wordt momenteel.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:35 schreef popje het volgende:
[..]
Uh jawel hoor, 200 man, dat is echt niks.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat heet zorgachterstand... En als dat het geval is hebben we echt nog steeds te weinig bedden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat nog verre van alle electieve zorg uitgevoerd wordt momenteel.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het grote personeelstekort en de mensen die in quarantaine moeten dan met de 200 mensen op de IC.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat nog verre van alle electieve zorg uitgevoerd wordt momenteel.![]()
Daar heeft @Momo nog een leuk rapport over.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:36 schreef _serial_ het volgende:
Ik krijg met het 2G onderzoek een beetje een déjà vu met het mondkapjesonderzoek
Er zijn onderzoeken die aangeven dat het werkt, er zijn onderzoeken die aangeven dat het nihil effect heeft.
Dat kan zo doortrekken naar 2G.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat denk ik dus ook. Dit is een stuiptrekking. Grootschalig denk ik niet dat het in de mens zit om zo'n invasieve vorm van controle te blijven accepteren en naleven. Daar heeft niemand de energie voor joh.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:36 schreef _serial_ het volgende:
Trek de stekker er toch uit, er is niemand die 2G lang gaat volhouden.
Mensen zijn te pessimistisch geworden in dit topic![]()
![]()
Dat mag, gekkies hou je altijd. Maar ik geloof nooit dat er draagvlak is voor 3G op de werkvloer, zeker niet met deze variant wat hooguit een griepje is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Een 50+ collega tripte helemaal door in een teamsmeeting laatst hierom. Wilde dat de werkgever een veilige werkplek biedt met 3g.
Was geen leuke discussie.![]()
Nou nou, verkoudheid....quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat voor een verkoudheid. Bizar.
Ik zag iemand vanmorgen posten dat 99% er totaal geen last van had en gewoon kon werken.
Dat is het zeker niet. Oke, er komen nog heel weinig mensen in het zkhs, maar dat is anders dan er niks van merken. Ik denk dat het ongeveer fifty/fifty zou ,m.b.t. het aantal mensen dat gewoon door blijft werken of minimaal 1 dag zich ziek zou melden op basis van hoe ze zich voelen.![]()
Nee, aan het wegwerken van de achterstand wordt soms nog niet eens toegekomen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:38 schreef popje het volgende:
[..]
Dat heet zorgachterstand... En als dat het geval is hebben we echt nog steeds te weinig bedden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
ik heb met dat 2G toch meer het idee dat ze niet willen toegeven dat het met omicron niet zoveel zin heeft, punt is dat we wel hopen maar niet weten of het bij een volgende variant wel nuttig kan zijn.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:36 schreef _serial_ het volgende:
Trek de stekker er toch uit, er is niemand die 2G lang gaat volhouden.![]()
Licht griepje dus. Nou nou wat een rampquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou nou, verkoudheid....
Ik zag iemand vanmorgen posten dat 99% er totaal geen last van had en gewoon kon werken.
Dat is het zeker niet. Oke, er komen nog heel weinig mensen in het zkhs, maar dat is anders dan er niks van merken. Ik denk dat het ongeveer fifty/fifty zou ,m.b.t. het aantal mensen dat gewoon door blijft werken of minimaal 1 dag zich ziek zou melden op basis van hoe ze zich voelen.![]()
![]()
Nee. We draaien nog niet eens op 100%.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:38 schreef popje het volgende:
[..]
Dat heet zorgachterstand... En als dat het geval is hebben we echt nog steeds te weinig bedden.![]()
Dat lijkt mij ook de reden idd. Bij Delta had ik het nog wel begrepen, maar nu niet meer.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb met dat 2G toch meer het idee dat ze niet willen toegeven dat het met omicron niet zoveel zin heeft, punt is dat we wel hopen maar niet weten of het bij een volgende variant wel nuttig kan zijn.
Mag hopen dat ze het voorlopig echt uit hun hoofd zetten.![]()
In andere omstandigheden (minder besmettingen, meer IC-opnamen) kan ik me best een andere uitkomst voorstellen. Maar nu met Omikron? Nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:24 schreef D_A het volgende:
Meer onderzoeken, dan komt er vast wel een keer naar voren dat het mogelijk iets zou helpen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is ook geen ramp. Maar om nou te zeggen dat het een verkoudheid is, dat is weer de andere kant.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Licht griepje dus. Nou nou wat een ramp![]()
Dan hoeven ze het ook niet te gaan onderzoeken he.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:41 schreef capricia het volgende:
[..]
In andere omstandigheden (minder besmettingen, meer IC-opnamen) kan ik me best een andere uitkomst voorstellen. Maar nu met Omikron? Nee.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Ook omdat je wat personeel mist natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee. We draaien nog niet eens op 100%.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Dan is het toch logisch dat je het dan pas op tafel legt. Nu wekt het alleen maar wantrouwen opquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb met dat 2G toch meer het idee dat ze niet willen toegeven dat het met omicron niet zoveel zin heeft, punt is dat we wel hopen maar niet weten of het bij een volgende variant wel nuttig kan zijn.![]()
Zozo heftig hoor, 1 dag je ziek melden. Hoe deden we dat voor de coronacrisis? Hoeveel mensen hadden er toen een verkoudheid in de winter? Of waren een aantal dagen ziek? Hoeveel geld kost het wel niet, al die mensen die 7 dagen in isolatie moeten, maar zich na een paar dagen alweer prima voelen? Fijn een paar dagen extra vrij?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou nou, verkoudheid....
Zeg, ik zeg toch niet dat het heel ernstig is. Ik zeg alleen dat je overdrijft met je verkoudheid. En ik vind die 7 dagen isolatie ook overdreven. Daar zijn we het gewoon over eens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zozo heftig hoor, 1 dag je ziek melden. Hoe deden we dat voor de coronacrisis? Hoeveel mensen hadden er toen een verkoudheid in de winter? Of waren een aantal dagen ziek? Hoeveel geld kost het wel niet, al die mensen die 7 dagen in isolatie moeten, maar zich na een paar dagen alweer prima voelen? Fijn een paar dagen extra vrij?![]()
Alleen dat kunnen ze toch ook gewoon communiceren?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:41 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook de reden idd. Bij Delta had ik het nog wel begrepen, maar nu niet meer.
Mag hopen dat ze het voorlopig echt uit hun hoofd zetten.
'Jongens, met delta had het nog redelijk wat zin, bij omikron waarschijnlijk minder, maar voordat we het kind met het badwater weggooien willen we toch nog kijken of en hoe het in de toekomst mogelijk zinvol kan zijn. Maar voor nu zien wij de meerwaarde nog niet'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Precies. Communicatie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen dat kunnen ze toch ook gewoon communiceren?
'Jongens, met delta had het nog redelijk wat zin, bij omikron waarschijnlijk minder, maar voordat we het kind met het badwater weggooien willen we toch nog kijken of en hoe het in de toekomst mogelijk zinvol kan zijn. Maar voor nu zien wij de meerwaarde nog niet'.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat je er verder ook van vindt kan je er niet omheen dat Kuipers en de regering het wel heel graag willen.
Hij zegt nu eigenlijk on hold tot we onderzoek hebben wat het belang omderstreept zodat we een kamermeerderheid hebben.
Dan sta je er niet neutraal in en de wens om terug te gaan naar 2019 zonder QR codes is er al helemaal niet.
Dat is op ze minst erg zorgwekkend.![]()
Wat een wervelwind aan frustratie, stromannen en sneren vandaag.![]()
Weten we zeker dat COR-rie niet gisteren maar vandaag huishoudt? Het lijkt er wel op, in dit topic althans.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
Mensen zijn te pessimistisch geworden in dit topic
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Die komt er gewoon hoor
https://ec.europa.eu/info(...)-digital-identity_nl
Ja, dat is hetzelfde.![]()
Ja, zou een hoop argwaan wegnemen denk ik. Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de redenen van Kuipers en Co.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Jongens, met delta had het nog redelijk wat zin, bij omikron waarschijnlijk minder, maar voordat we het kind met het badwater weggooien willen we toch nog kijken of en hoe het in de toekomst mogelijk zinvol kan zijn. Maar voor nu zien wij de meerwaarde nog niet'.![]()
Dit is wel heel cynisch.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat je er verder ook van vindt kan je er niet omheen dat Kuipers en de regering het wel heel graag willen.
Hij zegt nu eigenlijk on hold tot we onderzoek hebben wat het belang omderstreept zodat we een kamermeerderheid hebben.
Dan sta je er niet neutraal in en de wens om terug te gaan naar 2019 zonder QR codes is er al helemaal niet.
Dat is op ze minst erg zorgwekkend.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Voornamelijk daardoor ja.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:42 schreef D_A het volgende:
[..]
Ook omdat je wat personeel mist natuurlijk.![]()
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:41 schreef D_A het volgende:
[..]
Dan hoeven ze het ook niet te gaan onderzoeken he.
Kan best dat je onderzoek doet naar welke maatregelen bij welke parameters zinvol zijn. En dat dat daar onderdeel van uit maakt.
Niemand weet of Omikron de laatste variant gaat zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volgens mij zit er ook een hoop Sunk Cost Fallacy bij. Er is inmiddels zoveel in geïnvesteerd dat het moeilijk is er afstand van te doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:46 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, zou een hoop argwaan wegnemen denk ik. Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij de redenen van Kuipers en Co.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dit topic heeft inmiddels z'n zestiende golf bereikt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Salina het volgende:
Wat een wervelwind aan frustratie, stromannen en sneren vandaag.![]()
Weten we zeker dat COR-rie niet gisteren maar vandaag huishoudt? Het lijkt er wel op, in dit topic althans.![]()
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ][b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Even paar pagina’s terug gelezen. Was hier gezellig vanochtend zo te lezen. Totaal geen eigenwijsheid ook her en derWarm bad.
![]()
![]()
![]()
Zijn we zo goed bezig om de CO2 te verminderen, krijgen we dit. Jammer hoor, klimaatlockdown is coming?![]()
Ik ben een min of meer gezonde vent van 31 en ik had een dag of 2, 3 dat ik zo ziek was dat ik 'normaal' ook thuis zou blijven.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:39 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou nou, verkoudheid....
Dat is het zeker niet. Oke, er komen nog heel weinig mensen in het zkhs, maar dat is anders dan er niks van merken. Ik denk dat het ongeveer fifty/fifty zou ,m.b.t. het aantal mensen dat gewoon door blijft werken of minimaal 1 dag zich ziek zou melden op basis van hoe ze zich voelen.
Dan kan ik me voorstellen wat je, wanneer je 2x zo oud en gammel bent, er echt doodziek van kan wordenLaffe huichelaar![]()
Dat lijkt mij ook. Plus dat dingen die geen effect hebben bij invoering dat bij afschaffing wel kunnen hebben. Wat doet dit met de bereidheid bij de volgende booster? Wat doet dit met de algemene naleving? Koudwatervrees….quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij zit er ook een hoop Sunk Cost Fallacy bij. Er is inmiddels zoveel in geïnvesteerd dat het moeilijk is er afstand van te doen.zie email 27 oktober![]()
Ga ff rondje de natuur in Mir, de wereld is zo boos nog niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:48 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Zijn we zo goed bezig om de CO2 te verminderen, krijgen we dit. Jammer hoor, klimaatlockdown is coming?[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Natuurlijk gaat ommie niet de laatste variant zijn. Er is zelfs alweer een nóg besmettelijkere variant daarop las ik al (en weer milder ook naar het schijnt).quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Kan best dat je onderzoek doet naar welke maatregelen bij welke parameters zinvol zijn. En dat dat daar onderdeel van uit maakt.
Niemand weet of Omikron de laatste variant gaat zijn.
Is ook niet het punt vind ik.... punt is die krampachtige stuip die overheden hebben om het maar te willen "beheersen" met allemaal G maatregelen. Dat kan je inderdaad tot in het oneindige dan blijven doen met alle gevolgen van dien bij een virus waarvan we weten dat het niet meer weg gaat.![]()
Helaas wat het is. Ik hoop dat hij binnenkort zegt wel volgen Denemarken maar doen verder onderzoek als eventuele toekomstige voorzorgsmaatregel.quote:
Maarja, weinig hoop op.![]()
Heb je naar buiten gekeken?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:49 schreef D_A het volgende:
[..]
Ga ff rondje de natuur in Mir, de wereld is zo boos nog niet.![]()
![]()
![]()
Corrie klonk ziedend andersquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:49 schreef D_A het volgende:
[..]
Ga ff rondje de natuur in Mir, de wereld is zo boos nog niet.Laffe huichelaar![]()
Zal even naar Spanje vliegenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zonnig en graadje of 17, perfect weer om lekker naar buiten te gaan hoor![]()
![]()
het is "het" niet, het is wat jij ervan maakt, in Denemarken nemen ze er toch ook geen afscheid van maar ze schorsen het gewoonquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Helaas wat het is. Ik hoop dat hij binnenkort zegt wel volgen Denemarken maar doen verder onderzoek als eventuele toekomstige voorzorgsmaatregel.
Maarja, weinig hoop op.![]()
Ben je zo open in je communicatie dan wek je inderdaad vertrouwen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
'Jongens, met delta had het nog redelijk wat zin, bij omikron waarschijnlijk minder, maar voordat we het kind met het badwater weggooien willen we toch nog kijken of en hoe het in de toekomst mogelijk zinvol kan zijn. Maar voor nu zien wij de meerwaarde nog niet'.
Maar nee, het wordt in nevelen gehuld.. Nog meer onderzoek nodig. Juist op het moment dat er een onderzoek naar buiten is gekomen met een onwelgevallig resultaat, de maatschappij er niet echt open voor staat en het dreigt afgeschoten te worden in de kamers.
'Ja, we, euhm, schorten het op want er is meer onderzoek nodig'.
Yeah, right.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heeft zo'n 40 jaar geleefd in de ddr. Werd ook iedereen gierend gek van.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Dit is een stuiptrekking. Grootschalig denk ik niet dat het in de mens zit om zo'n invasieve vorm van controle te blijven accepteren en naleven. Daar heeft niemand de energie voor joh.
Mensen zijn te pessimistisch geworden in dit topic'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Van de voren zaken uitsluiten in een pandemie is ook niet echt slim.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat ommie niet de laatste variant zijn. Er is zelfs alweer een nóg besmettelijkere variant daarop las ik al (en weer milder ook naar het schijnt).
Is ook niet het punt vind ik.... punt is die krampachtige stuip die overheden hebben om het maar te willen "beheersen" met allemaal G maatregelen. Dat kan je inderdaad tot in het oneindige dan blijven doen met alle gevolgen van dien bij een virus waarvan we weten dat het niet meer weg gaat."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
https://www.tubantia.nl/p(...)eede-kamer~ad746423/
Er komt kennelijk een nieuw onderzoek. Misschien ben ik te cynisch, maar ik heb daar weinig vertrouwen in.zie email 27 oktober![]()
Tja lastige materie, dat is het sowieso, omdat je altijd met 'bewijs' te maken hebt. Hier in de buurt was een tijdje geleden iemand doodgereden in wat op het oog een straatrace leek te zijn, maar de rechter achtte dat uiteindelijk gewoon niet bewezen. Daar ging de zware straf. Heel vervelend voor vooral de nabestaanden en een hoop boze comments overal natuurlijk, maar dit is wel hoe het werkt. Juist om te voorkomen dat politie/staat aan machtsmisbruik kunnen doen, maar die nuance ontgaat velen en wordt er juist naar diezelfde staat gekeken waarom dit zo is. Dat is wat ik ook heel erg bij het coronadebat mis, die nuance. Ik zeg nergens dat jij of anderen tribunalen willen (alleen bij de wat extremere gevallen) en het is inderdaad niet zo dat ik het overal zwaar mee eens ben. Integendeel, maar wat ik vind maakt gewoon niet zo uit. Er valt in heel veel gevallen echt best begrip voor bepaald handelen op te brengen terwijl het wellicht mijlenver van je eigen gedachtengoed staat.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zit ook niet aan de andere kant van het uiterste hoor haha. Trek onzinnigheid en symboolpolitiek gewoon slecht.
Bv gisteren had je die uitspraak over die groepsverkrachting in Den Bosch.
De daders kregen een flutstraf van 3 jaar omdat het zo erg was.
Nu heb ik niet gekeken maar als er hier een topic over is en ik zou erover posten zou ik zeggen dat het een flutstraf is voor drogeren en met een groep verkrachten van een minderjarige, zonder voorbehoedsmiddelen ook nog.
20+ jaar is logischer imo.
Maar dan krijg je de standaardreacties dat Nederland het zwaarst straffende land is en je maar naar Noord-Korea moet verhuizen.
Alsof je zegt dat de D66 rechter tegen de muur gezet moet worden als je de straf schandalig laag vindt.
Zo is het met corona dus ook vaak. Kritiek op de regering betekent niet dat mensen gelijk tribunalen willen. Net zo min dat verdedigen van het beleid in houdt dat je het overal zwaar mee eens bent dan.
Al lijkt dat vaak wel zo.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hoe zie jij Kuipers reactie dan? En de dienstplicht is ook opgeschort.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is "het" niet, het is wat jij ervan maakt, in Denemarken nemen ze er toch ook geen afscheid van maar ze schorsen het gewoon![]()
Maar het is onafhankelijk @trein2000quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:
Er komt kennelijk een nieuw onderzoek. Misschien ben ik te cynisch, maar ik heb daar weinig vertrouwen in.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Andere tijden mijn beste..... andere tijden. Je ziet nu al landen die het afschaffen, en in veel landen waar het nog wel is, toont de naleving aan alle kanten scheuren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft zo'n 40 jaar geleefd in de ddr. Werd ook iedereen gierend gek van.
Bijv de verplichte mondkapjes op straat hier in Spanje. Ruim 1/3e houdt zich er helemaal niet aan (waarvan ondertekende) en geen kip die je erop aanspreekt hoor.
![]()
Heb jij ze al gehoord over 'de situatie zoals in begin 2020'?quote:
Nee, je hoort alleen maar dat die tijd nooit meer terug komt... Spreek dat uit als overheid. Gewoon 'einddoel is de maatschappij zoals we die kennen'.
Wederom maai je daarmee al het gras weg voor de voeten van de wappies. Maar de stilte is oorverdovend...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
dat is politiek, helaas is dat geen zwart witte wereld, nu wordt het weer op de lange baan geschoven en mocht er een variant komen die op Delta lijkt of erger zie ik hem het wel weer uit de koelkast trekkenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoe zie jij Kuipers reactie dan? En de dienstplicht is ook opgeschort.![]()
https://www.tubantia.nl/h(...)er-gemaakt~a99523db/
Fijn artikel van iemand die Corona gehad heeft en op de IC belandde, gooi de samenleving zoveel mogelijk open en geef het leven terug aan de mensen.![]()
Ik vind die onderzoeksvraag echt heel slecht. Als dat klopt in dat artikel.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:
Er komt kennelijk een nieuw onderzoek. Misschien ben ik te cynisch, maar ik heb daar weinig vertrouwen in.
Namelijk 'benoem de situatie waarin 2G zinvol is'. Dat zou moeten zijn: 'welke situaties zijn mogelijk en welke maatregelen passen daarbij'.
Nu is het dus andersom.
Kwalijk als dit zo is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja eens wel. Alleen het is moeilijk om na 2 jaar continue een genuanceerde blik erop te houden en dat uit te dragen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja lastige materie, dat is het sowieso, omdat je altijd met 'bewijs' te maken hebt. Hier in de buurt was een tijdje geleden iemand doodgereden in wat op het oog een straatrace leek te zijn, maar de rechter achtte dat uiteindelijk gewoon niet bewezen. Daar ging de zware straf. Heel vervelend voor vooral de nabestaanden en een hoop boze comments overal natuurlijk, maar dit is wel hoe het werkt. Juist om te voorkomen dat politie/staat aan machtsmisbruik kunnen doen, maar die nuance ontgaat velen en wordt er juist naar diezelfde staat gekeken waarom dit zo is. Dat is wat ik ook heel erg bij het coronadebat mis, die nuance. Ik zeg nergens dat jij of anderen tribunalen willen (alleen bij de wat extremere gevallen) en het is inderdaad niet zo dat ik het overal zwaar mee eens ben. Integendeel, maar wat ik vind maakt gewoon niet zo uit. Er valt in heel veel gevallen echt best begrip voor bepaald handelen op te brengen terwijl het wellicht mijlenver van je eigen gedachtengoed staat.
Daarom is de gehele toon in dit topic ook een stuk cynischer en extremer dan in het begin vind ik.![]()
Kuipers wil het wel héél erg graag.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:
Er komt kennelijk een nieuw onderzoek. Misschien ben ik te cynisch, maar ik heb daar weinig vertrouwen in.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:55 schreef trein2000 het volgende:
Er komt kennelijk een nieuw onderzoek. Misschien ben ik te cynisch, maar ik heb daar weinig vertrouwen in.Zoeken naar argumenten wanneer het wel kan.quote:‘Naar aanleiding van het rapport van de TU Delft en de vragen van de Kamer wil ik nader laten onderzoeken in welke specifieke omstandigheden een coronatoegangsbewijs gebaseerd op 2G ingezet kan worden, zodat het een proportionele maatregel kan zijn’,
Terwijl iedereen tegen is.
Ongehoord.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
heel fijn dat er een plek voor hem wasquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:00 schreef mir1986 het volgende:
https://www.tubantia.nl/h(...)er-gemaakt~a99523db/
Fijn artikel van iemand die Corona gehad heeft en op de IC belandde, gooi de samenleving zoveel mogelijk open en geef het leven terug aan de mensen.![]()
Hoop het en hoop dat ze dat met het ctb ook doen dan binnenkort.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is politiek, helaas is dat geen zwart witte wereld, nu wordt het weer op de lange baan geschoven en mocht er een variant komen die op Delta lijkt of erger zie ik hem het wel weer uit de koelkast trekken
Want een heleboel mensen worden binnenkort buiten de maatschappij geplaatst met (naar mijn mening) een inmiddels disproportionele maatregel.![]()
Komt vooral erg over alsof het nu een doel is geworden ipv een middel.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die onderzoeksvraag echt heel slecht. Als dat klopt in dat artikel.
Namelijk 'benoem de situatie waarin 2G zinvol is'. Dat zou moeten zijn: 'welke situaties zijn mogelijk en welke maatregelen passen daarbij'.
Nu is het dus andersom.
Kwalijk als dit zo is.![]()
Begint inderdaad wel erg erop te lijken dat broeder Kuipers ontzettend graag 2G wilt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Zoeken naar argumenten wanneer het wel kan.
Ongehoord.
Waarom toch? Hans Teeuwen vroeg het zich ook al af....![]()
![]()
Juist.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt vooral erg over alsof het nu een doel is geworden ipv een middel."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Weet niet of Hans Teeuwen de maatstaf is voor een neutrale opinie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Begint inderdaad wel erg erop te lijken dat broeder Kuipers ontzettend graag 2G wilt.
Waarom toch? Hans Teeuwen vroeg het zich ook al af....[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Vraag me af wat de moederharten en wappies van het "gidsland" vinden nadat ze dit gelezen hebben:quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:58 schreef Tarado het volgende:
wat ik wel interessant vond aan het draadje van dat Deense omt (of iets vergelijkbaars) lid
voor het hele draadje zie
[ twitter ]![]()
Omdat hij lid is geworden van D66 voor zijn nieuwe baan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Begint inderdaad wel erg erop te lijken dat broeder Kuipers ontzettend graag 2G wilt.
Waarom toch? Hans Teeuwen vroeg het zich ook al af....![]()
@DireStraits7quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind die onderzoeksvraag echt heel slecht. Als dat klopt in dat artikel.
Nu is het dus andersom.
Kwalijk als dit zo is.
Hierom wekt het dus heel weinig vertrouwen. Je kan wel het goede blijven geloven, maar hoe denk je er zelf over inmiddels?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lijkt me weinig mis met proberen 2G in de gereedschapskist te houden en daar nog een keer onderzoek naar te doen. Doen ze het niet en komt er straks een situatie waarbij het wél een wapen kan zijn buitelt half Nederland weer over ze heen dat ze dat toen beter hadden moeten onderzoeken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Omikron is zo efficiënt, de kans dat er een dodelijkere variant komt is echt nihil. Je ziet eigenlijk al evolutie at play. Altijd, althans bijna altijd, beweegt het naar een veel minder dodelijk virus maar wel veel besmettelijker.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:47 schreef capricia het volgende:
Niemand weet of Omikron de laatste variant gaat zijn.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Omdat er misschien een link is ergens met waar er in Brussel naar gestuurd wordt? Iets wat zelfs Omtzigt niet aan het ontgaan is na wat graafwerk?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom toch? Hans Teeuwen vroeg het zich ook al af....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Naja zeg.....quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:04 schreef D_A het volgende:
[..]
Weet niet of Hans Teeuwen de maatstaf is voor een neutrale opinie.![]()
![]()
2G is totaal gestoord nu met omikron. Het virus verspreid gewoon ondanks vaccinatie. Je bent helemaal gestoord als je 2G gaat invoeren. Ze doen het alleen om de vaccinatiegraad nog wat hoger op te dringen, maar dat zeggen ze niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Lijkt me weinig mis met proberen 2G in de gereedschapskist te houden en daar nog een keer onderzoek naar te doen. Doen ze het niet en komt er straks een situatie waarbij het wél een wapen kan zijn buitelt half Nederland weer over ze heen dat ze dat toen beter hadden moeten onderzoeken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hoop het en hoop dat ze dat met het ctb ook doen dan binnenkort.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is politiek, helaas is dat geen zwart witte wereld, nu wordt het weer op de lange baan geschoven en mocht er een variant komen die op Delta lijkt of erger zie ik hem het wel weer uit de koelkast trekken
Want een heleboel mensen worden binnenkort buiten de maatschappij geplaatst met (naar mijn mening) een inmiddels disproportionele maatregel.Kwaaddenkend: hij zit daar voor/dankzij D66, D66 is extreem pro EU en pro 2g.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom toch? Hans Teeuwen vroeg het zich ook al af....
Ursula van Leyen wil een digital ID in de EU dus drukken de afgevaardigden van de EU het erdoor?
Of we kunnen het Gideon vragen maar dan zit Klaus Schwab erachter met projectleider Kaag.![]()
Het wordt dan ook niet ingevoerd.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
2G is totaal gestoord nu met omikron. Het virus verspreid gewoon ondanks vaccinatie. Je bent helemaal gestoord als je 2G gaat invoeren. Ze doen het alleen om de vaccinatiegraad nog wat hoger op te dringen, maar dat zeggen ze niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
over dat mensen buiten de maatschappij plaatsen ben ik het niet zo met je eens, het is tenslotte hun eigen beslissing dat te doen, keuzes hebben consequenties.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hoop het en hoop dat ze dat met het ctb ook doen dan binnenkort.
Want een heleboel mensen worden binnenkort buiten de maatschappij geplaatst met (naar mijn mening) een inmiddels disproportionele maatregel.
Neemt niet weg dat ik tegen 1G, 2G, 3G en ook vaccinatieplicht ben, zet een maximum aan capaciteit op covid en that's it, vol is vol.![]()
Druk vanuit de EU? Maar dan is het raar dat andere landen er wel mee stoppen; je zou verwachten dat die ook dezelfde druk zouden ervaren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom toch? Hans Teeuwen vroeg het zich ook al af....
Pure trots? Het niet kunnen accepteren dat een van zijn voorkeuren (2G) in het buitenland wel lukt, maar er hier maar niet door heen komt? Dat het een missie is geworden om het te laten slagen?
Geen idee dus. Het lijkt er in ieder geval op dat er sprake is van tunnelvisie.![]()
Waarom moet het dan in de gereedschapskist? Hoe zie je dat voor je? Omikron gaat niet weg, laat staan dat het weer terug muteert naar een alfa variant waar 2G wellicht wel zinvol is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het wordt dan ook niet ingevoerd.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
In welke hoedanigheid zou 2g dan een proportioneel iets zijn?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Lijkt me weinig mis met proberen 2G in de gereedschapskist te houden en daar nog een keer onderzoek naar te doen. Doen ze het niet en komt er straks een situatie waarbij het wél een wapen kan zijn buitelt half Nederland weer over ze heen dat ze dat toen beter hadden moeten onderzoeken.
Zelfs met D waren er genoeg tegenstanders om er een grote twijfel over te laten bestaan (toen ook niet ingevoerd). Waarom zou het met een O en zelfs een nog minder sterke variant wel ingevoerd moeten worden?
Bij niets is het proportioneel. Ja, bij vliegende tyfusebolacholerageelzuchtmarburgpoliovogelbuikgriep met een R van 15+ en ifr van 50% misschien, maar niet bij corona zelf.
Naar welke situatie ben je op zoek?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Of het daadwerkelijk gewoon in de gereedschapskist willen houden zoals 'ie zegt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Druk vanuit de EU? Maar dan is het raar dat andere landen er wel mee stoppen; je zou verwachten dat die ook dezelfde druk zouden ervaren.
Pure trots? Het niet kunnen accepteren dat een van zijn voorkeuren (2G) in het buitenland wel lukt, maar er hier maar niet door heen komt? Dat het een missie is geworden om het te laten slagen?
Geen idee dus. Het lijkt er in ieder geval op dat er sprake is van tunnelvisie.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vraag me af wat de moederharten en wappies van het "gidsland" vinden nadat ze dit gelezen hebben:
[ twitter ]Is er eigenlijk al een land waar de booster voor kinderen (12-18) goedgekeurd is?quote:Vaccines are available from 5 years & up.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Hij zegt letterlijk: 'Maar wellicht heeft het wel een effect onder bepaalde omstandigheden of bepaalde andere virusvarianten.' Lijkt me weinig mis mee dat nader te onderzoeken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom moet het dan in de gereedschapskist? Hoe zie je dat voor je? Omikron gaat niet weg, laat staan dat het weer terug muteert naar een alfa variant waar 2G wellicht wel zinvol is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat kan.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of het daadwerkelijk gewoon in de gereedschapskist willen houden zoals 'ie zegt.
Maar daar ben ik iets te cynisch voor![]()
![]()
dat doen ze dus niet want het wordt niet ingevoerdquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
2G is totaal gestoord nu met omikron. Het virus verspreid gewoon ondanks vaccinatie. Je bent helemaal gestoord als je 2G gaat invoeren. Ze doen het alleen om de vaccinatiegraad nog wat hoger op te dringen, maar dat zeggen ze niet.![]()
Dat gaan ze dus onderzoeken. Kan het in andere situaties wél nut hebben.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naar welke situatie ben je op zoek?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Er lijkt me ook niks mis met het onderzoeken van de invloed van de stand van de maan op Corona.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk: 'Maar wellicht heeft het wel een effect onder bepaalde omstandigheden of bepaalde andere virusvarianten.' Lijkt me weinig mis mee dat nader te onderzoeken.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Klopt helemaal wat je zegt. Hier klachten en positief sinds vorige week donderdag. Spierpijn in heel het lichaam, extreem moe, hoofdpijn, 2 dagen koorts en verkouden. Vandaag is de eerste dag dat ik mij wat minder belabberd voel.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben een min of meer gezonde vent van 31 en ik had een dag of 2, 3 dat ik zo ziek was dat ik 'normaal' ook thuis zou blijven.
Dan kan ik me voorstellen wat je, wanneer je 2x zo oud en gammel bent, er echt doodziek van kan worden
50+![]()
Dat heeft het niet. Iedereen kan daar nu doorheen prikken. Bovendien, hoe zie je dat voor je met een andere variant? Hoe zou dat er uit zien?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk: 'Maar wellicht heeft het wel een effect onder bepaalde omstandigheden of bepaalde andere virusvarianten.' Lijkt me weinig mis mee dat nader te onderzoeken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zoals een blik zalmragout wat ooit in een kerstpakket zat en jarenlang in de voorraadkast staat. Je wil het houden, omdat misschien ooit. Maar het komt niet. En na 15 jaar ga je verhuizen en kom je dat blik tegen, ziet de tht, realiseert je opeens dat je toen nog jong was en vraag je je af 'waarom heb ik dit nog?'..quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of het daadwerkelijk gewoon in de gereedschapskist willen houden zoals 'ie zegt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zelfs met D was het niet nuttig. En virussen worden doorgaans niet sterker, maar zwakker.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat gaan ze dus onderzoeken. Kan het in andere situaties wél nut hebben.
Verspilde moeite. Tenzij het een ander doel heeft.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Misschien iets te veel overtuigd van je eigen denkbeelden vriend.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heeft het niet. Iedereen kan daar nu doorheen prikken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Maar hoe kan je dat dan nu onderzoeken? Dan wil je basically iets onderzoeken dat nu niet bestaat of van toepassing is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk: 'Maar wellicht heeft het wel een effect onder bepaalde omstandigheden of bepaalde andere virusvarianten.' Lijkt me weinig mis mee dat nader te onderzoeken.
Of je zegt dat je 2G weer (wellicht) wilt herinvoeren als daar vanwege een plots zeer heftige veranderende situatie (mutatie) noodzaak voor zou kunnen zijn. Maar dan nog is dat eigenlijk - op dit moment - een nogal lege uitspraak waar je weinig aan hebt.... vind ik dan.![]()
wat een diepzinnige vergelijking. wow.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals een blik zalmragout wat ooit in een kerstpakket zat en jarenlang in de voorraadkast staat. Je wil het houden, omdat misschien ooit. Maar het komt niet. En na 15 jaar ga je verhuizen en kom je dat blik tegen, ziet de tht, realiseert je opeens dat je toen nog jong was en vraag je je af 'waarom heb ik dit nog?'..Laffe huichelaar![]()
En dan Hugo de Jonge slechte metaforen verwijten...quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals een blik zalmragout wat ooit in een kerstpakket zat en jarenlang in de voorraadkast staat. Je wil het houden, omdat misschien ooit. Maar het komt niet. En na 15 jaar ga je verhuizen en kom je dat blik tegen, ziet de tht, realiseert je opeens dat je toen nog jong was en vraag je je af 'waarom heb ik dit nog?'..'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
... geworden inmiddels.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat kan.
Maar daar ben ik iets te cynisch voor....
Inderdaad.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
met delta had het echt wel nut gehad kunnen hebben maar daar is het nu te laat voorquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfs met D was het niet nuttig. En virussen worden doorgaans niet sterker, maar zwakker.
Verspilde moeite. Tenzij het een ander doel heeft.![]()
Tja hoeveel dubbel gevaccineerden en eerder geïnfecteerden komen op de IC tov geboosterden dat het gerechtvaardigd is mensen buiten de samenleving te plaatsen met een disproportionele maatregel als 2/3g en te tornen aan het recht op zelfbeschikking zoals Oostenrijk doet?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
over dat mensen buiten de maatschappij plaatsen ben ik het niet zo met je eens, het is tenslotte hun eigen beslissing dat te doen, keuzes hebben consequenties.
Neemt niet weg dat ik tegen 1G, 2G, 3G en ook vaccinatieplicht ben, zet een maximum aan capaciteit op covid en that's it, vol is vol.![]()
Hoe zie jij dat voor je dan bij een nieuwe variant? Noem eens een hypothetische situatie van een nieuwe variant en vergelijk die eens met de eigenschappen van omikron.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien iets te veel overtuigd van je eigen denkbeelden vriend.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Maar je hebt er niet van terug.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan Hugo de Jonge slechte metaforen verwijten...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Weet ik het, misschien is dat wel het eindresultaat van dat onderzoek straks, dat het nu niet te onderzoeken is en dat ze er helemaal vanaf stappen. Maar het idee dát ze het gaan onderzoeken zou hier juist aan moeten slaan, omdat het getuigt van iets verder denken dan het nu.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar hoe kan je dat dan nu onderzoeken? Dan wil je basically iets onderzoeken dat nu niet bestaat of van toepassing is.
Of je zegt dat je 2G weer (wellicht) wilt herinvoeren als daar vanwege een plots zeer heftige veranderende situatie (mutatie) noodzaak voor zou kunnen zijn. Maar dan nog is dat eigenlijk - op dit moment - een nogal lege uitspraak waar je weinig aan hebt.... vind ik dan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die is er niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je dan bij een nieuwe variant? Noem eens een hypothetische situatie van een nieuwe variant en vergelijk die eens met de eigenschappen van omikron.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat had ik dus wel.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dan Hugo de Jonge slechte metaforen verwijten...
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Het is gewoon wel duidelijk. 2G is gewoon oliedom. Het gaat niet werken. En er gaat ook niet een variant ontstaan waarbij het wél gaat werken. Hoe zie je dat in godsnaam voor je gezien hoe efficiënt omikron is. Het is gewoon doemdenken, evolutie werkt zo niet. Iedereen die het daar niet mee eens is snapt het gewoon niet.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee, en die gaat ook niet komen. Omikron is al bijna the endgame. De natuur lost het vanzelf op na verloop van tijd. Dat proces zien we nu.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
En denk dan eens na.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
wat een diepzinnige vergelijking. wow.
Stel je wil hem alsnog gebruiken. Je trekt het blik open en dan komt de geur naar je toe.
Het stinkt aan alle kanten.
Net zoals het 2g voorstel. Het stinkt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik ben geen epidemioloog dus dat laat ik heel graag aan anderen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat voor je dan bij een nieuwe variant? Noem eens een hypothetische situatie van een nieuwe variant en vergelijk die eens met de eigenschappen van omikron.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Oostenrijk schaft het toch ook alweer af?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tja hoeveel dubbel gevaccineerden en eerder geïnfecteerden komen op de IC tov geboosterden dat het gerechtvaardigd is mensen buiten de samenleving te plaatsen met een disproportionele maatregel als 2/3g en te tornen aan het recht op zelfbeschikking zoals Oostenrijk doet?![]()
Ok, dus in principe een boel lege uitspraken waar je eigenlijk vrij weinig aan hebt maar wat wel aantoont dat er een intentie is om dingen te onderzoeken mocht dat wellicht nodig zijn indien de situatie daarom vraagt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Weet ik het, misschien is dat wel het eindresultaat van dat onderzoek straks, dat het nu niet te onderzoeken is en dat ze er helemaal vanaf stappen. Maar het idee dát ze het gaan onderzoeken zou hier juist aan moeten slaan, omdat het getuigt van iets verder denken dan het nu.
Interesting.... Politics.![]()
![]()
Maar verder zit je niet in je eigen denkbeelden verstrikt.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:17 schreef Discombobulate het volgende:
Iedereen die het daar niet mee eens is snapt het gewoon niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
2/10 voor de moeite.quote:
Probeer nog eens.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Er is gewoon geen meerderheid in de kamer voor 2G. En ik zie dat ook niet snel komen onder de huidige epidemiologische situatie. Dan kun je als minister wel gaan zegggen 'meer onderzoek nodig', en de wet niet in stemming brengen, maar dat is gewoon gezichtsverlies willen voorkomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nu die realisatie bij de politici nog.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, en die gaat ook niet komen. Omikron is al bijna the endgame. De natuur lost het vanzelf op na verloop van tijd. Dat proces zien we nu.
Maar die hebben andere dingen aan hun hoofd zoals een groot voordeel trekken uit de situatie en de maatschappij blijvend beschadigen omdat iemand graag schijnbaar iets wil invoeren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En dat is alles wat de politiek wil, gezichtsverlies voorkomen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:21 schreef capricia het volgende:
Er is gewoon geen meerderheid in de kamer voor 2G. En ik zie dat ook niet snel komen onder de huidige epidemiologische situatie. Dan kun je als minister wel gaan zegggen 'meer onderzoek nodig', en de wet niet in stemming brengen, maar dat is gewoon gezichtsverlies willen voorkomen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
--> BNWquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu die realisatie bij de politici nog.
Maar die hebben andere dingen aan hun hoofd zoals een groot voordeel trekken uit de situatie en de maatschappij blijvend beschadigen omdat iemand graag schijnbaar iets wil invoeren.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja. Als ie hem in stemming had gebracht, was het weggestemd. En dus gezichtsverlies. Bovendien krijg je dan al die moties er op.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
[..]
En dat is alles wat de politiek wil, gezichtsverlies voorkomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Net zoals dat 2G wat al lang ingevoerd zou zijn volgens de usual suspects en ook de rest van ons leven zou blijven?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:32 schreef DireStraits7 het volgende:
Nergens, dat CTB blijft voor de rest van ons leven. Helaas. Koopmans schijnt het gezegd te hebben, dus dan doen we dat.
Oh wacht...quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:18 schreef Zwansen het volgende:
https://nos.nl/l/2415292![]()
Dat kan vrij eenvoudig toch. Ik hoop dat Corona van die A lijst af gaat en CTB er ook af gaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:21 schreef popje het volgende:
[..]
En dat is alles wat de politiek wil, gezichtsverlies voorkomen.![]()
Vorige onderzoek gaf niet het gewenste antwoord, gewoon nog een keertje proberen. Komt er vanzelf een keertje eentje langs die hij wél kan gebruiken. En dan hoor je hem over niks anders meer; enkel dat ene onderzoek. Of zal hij dan ook extra onderzoeken starten om te kijken of het wel zinvol is en wanneer het gestopt kan worden? Iets zegt me dat hij zich dan enkel zal gaan blind staren op dat ene onderzoek wat zijn wens ondersteund. En ja, cynisch, ik heb enige zelfkennisquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:21 schreef capricia het volgende:
Er is gewoon geen meerderheid in de kamer voor 2G. En ik zie dat ook niet snel komen onder de huidige epidemiologische situatie. Dan kun je als minister wel gaan zegggen 'meer onderzoek nodig', en de wet niet in stemming brengen, maar dat is gewoon gezichtsverlies willen voorkomen.![]()
![]()
Dit.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat is op ze minst erg zorgwekkend.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Daar waren we toch al mee gestopt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Erg mooi.
Nu nog zsm stoppen met CTB, mondkappen en 1,5 meter geneuzel.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dan nog moet ie een meerderheid in de TK hebben. En hoe zie jij dat dan? CU die opeens voor is, terwijl er niemand meer op de IC ligt?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vorige onderzoek gaf niet het gewenste antwoord, gewoon nog een keertje proberen. Komt er vanzelf een keertje eentje langs die hij wél kan gebruiken. En dan hoor je hem over niks anders meer; enkel dat ene onderzoek. Of zal hij dan ook extra onderzoeken starten om te kijken of het wel zinvol is en wanneer het gestopt kan worden? Iets zegt me dat hij zich dan enkel zal gaan blind staren op dat ene onderzoek wat zijn wens ondersteund. En ja, cynisch, ik heb enige zelfkennis
Echt, ik zie het niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Op papier niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar waren we toch al mee gestopt?![]()
https://www.rijksoverheid(...)ing-inreisregels.pdfquote:Naar aanleiding van het rapport van TU Delft e.a. en de vragen van uw Kamer daarover ben ik voornemens nader te laten onderzoeken in welke specifieke omstandigheden een coronatoegangsbewijs dat gebaseerd is op 2G ingezet kan worden, zodat het een proportionele maatregel kan zijn.
Nou @capriciamzeg het maar, hoe noemen we dit?zie email 27 oktober![]()
Nee, ik gok erop dat dit wel voldoende is voor de CU en dat ze dus geen meerderheid krijgen voor die motie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
KeesGOD is er mee bezig.
[ twitter ]
Zal het wel niet halen.![]()
@capricia dusquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)ing-inreisregels.pdf
Nou @:capriciamzeg het maar, hoe noemen we dit?zie email 27 oktober![]()
ik vind Kees enger dan Ernst, mag dat?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
KeesGOD is er mee bezig.
[ twitter ]
Zal het wel niet halen.![]()
@Discombobulate komt verder gewoon wel met argumenten. Als jou iets gevraagd wordt waarom je overtuigd bent van het tegendeel schuil jij je lafjes achter iemand anders' rug.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar verder zit je niet in je eigen denkbeelden verstrikt.Of als het je tegenstaat zet je het weg alsquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ben geen epidemioloog dus dat laat ik heel graag aan anderen.Maar laten we het vooral 'bij de feiten houden' zoals je vanmorgen schreeft. De feiten liggen er inmiddels. Omtzigt kwam met een stevig vermoeden vorige week en het kabinet blijft doorvragen totdat ze in een situatie verkeren waaronder het wel zou kunnen. Terwijl alle stoplichten op rood staan nu.quote:
Maar het is vooral bnw hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eerste kamer is veel klemmender nog. Als de CU tegen is dan is daar een meerderheid heel ver uit zicht. Dan heb je zelfs aan de PvdA niet voldoende.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan nog moet ie een meerderheid in de TK hebben. En hoe zie jij dat dan? CU die opeens voor is, terwijl er niemand meer op de IC ligt?
Echt, ik zie het niet.zie email 27 oktober![]()
Alles mag, dit is een vrij land. Maar Kees is wel my guy.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind Kees enger dan Ernst, mag dat?
Volgens mij wordt ie verder wel gewaardeerd in deze thread voor z'n politieke inzicht.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Daar komt vast een onderzoek uit dat als de R onder de 1 is en de opnames onder x zijn dat het dan zinvol kan zijn om er voor te zorgen dat het niet weer opnieuw oplaait.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Zoeken naar argumenten wanneer het wel kan.
Ongehoord.
EN DAT WIL TOCH NIEMAND?????
Ga toch weg met deze poppenkast
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dank!quote:
Omgekeerde wereld dus.![]()
Maar ik benieuwd of het nu wel of niet aangehouden wordt vanmiddag...lees nu tegenstrijdige berichten. Wel of geen stemming?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wetsvoorstel wordt aangehoudenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank!
Maar ik benieuwd of het nu wel of niet aangehouden wordt vanmiddag...lees nu tegenstrijdige berichten. Wel of geen stemming?
Motie om helemaal in te trekken wordt wel in stemming gebracht![]()
Politiek gemotiveerd. Om een of andere reden is dat 2G een doel op zichzelf geworden…quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank!
Maar ik benieuwd of het nu wel of niet aangehouden wordt vanmiddag...lees nu tegenstrijdige berichten. Wel of geen stemming?zie email 27 oktober![]()
zeker als het om vrouwenrechten gaat natuurlijkquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Alles mag, dit is een vrij land. Maar Kees is wel my guy.
Volgens mij wordt ie verder wel gewaardeerd in deze thread voor z'n politieke inzicht.![]()
Zeker. Vooral het aanrecht!!!!11111oneoneoneonequote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker als het om vrouwenrechten gaat natuurlijk
/sWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Dan loop je maar wat harder. We zijn hier niet in het Willem II stadion.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
@:oliver23
IC instroom 19
IC bezetting 206
Kliniek instroom 237
Kliniek bezetting 1137
STIJGING DES DOODS
[ afbeelding ]![]()
Tss, niet de fysiopraktijken meenemen die volzitten met long covid patienten.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 19
IC bezetting 206
Kliniek instroom 237
Kliniek bezetting 1137
STIJGING DES DOODS
[ afbeelding ]![]()
Ok.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:30 schreef Red_85 het volgende:
De feiten liggen er inmiddels. Omtzigt kwam met een stevig vermoeden vorige week en het kabinet blijft doorvragen totdat ze in een situatie verkeren waaronder het wel zou kunnen. Terwijl alle stoplichten op rood staan nu.
Maar het is vooral bnw hoor.
Daarbij lijkt me 'ik snap het en jij niet' nou niet bepaald een argument, maar dat terzijde.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het ging toch om de wereldheerschappij met eoa Cabal olv Soros ofzo? Waarom worden alle maatregelen in andere landen zoals bv. Denemarken weer ingetrokken dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:21 schreef Red_85 het volgende:
Nu die realisatie bij de politici nog.
Maar die hebben andere dingen aan hun hoofd zoals een groot voordeel trekken uit de situatie en de maatschappij blijvend beschadigen omdat iemand graag schijnbaar iets wil invoeren.![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:43 schreef AchJa het volgende:
Het ging toch om de wereldheerschappij met eoa Cabal olv Soros ofzo?
Waar gaat dit topic ineens heen.![]()
Hoeveel mensen worden er nu opgenomen met corona ipv door? Dat zou vanaf deze week duidelijk worden toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Tss, niet de fysiopraktijken meenemen die volzitten met long covid patienten.![]()
Koekoek, gooi alles maar weer dicht.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 19
IC bezetting 206
Kliniek instroom 237
Kliniek bezetting 1137
STIJGING DES DOODS
[ afbeelding ]![]()
Op de gok: om de lieve vrede binnen de coalitie te bewaren wordt de motie Omtzigt-Staaij verworpen waarmee 2G boven de markt blijft hangen. Het voorstel komt er verder nooit door, maar kan wel gebruikt worden als hefboom/chantage bij het doorvoeren of tegenhouden van verdere versoepelingen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
KeesGOD is er mee bezig.
[ twitter ]
Zal het wel niet halen.
Als je de concertzalen nog twee maanden dichthoudt willen ze vanzelf een keer 2G als dat betekent dat ze eindelijk open mogen. Is het politieke prestigeproject toch maar weer mooi gered.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Kliniek gaat wel redelijk omhoog opeens. Maar goed, daar is volgens mij meer capaciteit voor geloof ik. IC nog steeds dalende![]()
![]()
Heb dat niet helemaal gevolgd, is was vorige week op vakantie en heb me even helemaal afgesloten van coronaquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden er nu opgenomen met corona ipv door? Dat zou vanaf deze week duidelijk worden toch?![]()
Forse stijging wel op de kliniek. Nog steeds benieuwd naar de splitsing tussen ''met Covid'' en ''door Covid''. Met de hoeveelheid besmettingen is het niet heel gek om te denken dat de instroom dan hoog gaat zijn als ze alles nog steeds op een hoopje gooien.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Dank @:Lenny_Leonard
[ afbeelding ]
#StijgingDesDoods![]()
Als het goed is zou het RIVM dat vandaag tijdens hun wekelijks persmomentje bekend maken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden er nu opgenomen met corona ipv door? Dat zou vanaf deze week duidelijk worden toch?![]()
quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
#StijgingDesDoods![]()
![]()
De enige échte BNW opmerking komt van jou momenteel.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het barst hier van de opmerkingen die nmm in #BNW thuishoren...![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afgeschaft-a4083830
De NRC haalt ook eens even flink uit naar het CTB en de overheid. Lang verhaal kort: het was een technocratische noodmaatregel nu het langer duurt vervalt die onderbouwing en het is aan de staat om met een nieuwe te komen en daarin falen ze.zie email 27 oktober![]()
Gaat mij er niet om of er genoeg steun te vinden is; ik vind het alleen heel veelzeggend dat de tunnelvisie van Kuipers zo groot is dat 2G voor hem een doel geworden is. En dat is onze minister van volksgezondheid. Ik denk ook niet meer dat het er echt doorheen gaat komen, maar ik val er wel over dat hij het maar blijft proberen. Niet omdat er een situatie is die er om vraagt, maar omdat hij situaties wil gaan bedenken waarbij hij wél 2G kan invoeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan nog moet ie een meerderheid in de TK hebben. En hoe zie jij dat dan? CU die opeens voor is, terwijl er niemand meer op de IC ligt?
Echt, ik zie het niet.![]()
Dat was dan ook de verwachting met deze golf. Zeker gezien het aantal besmettingen is dit allemaal naar verwachting. Met dit tempo zullen we over enkele weekjes wel de piek hebben gehad.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:48 schreef dick_laurent het volgende:
Kliniek gaat wel redelijk omhoog opeens. Maar goed, daar is volgens mij meer capaciteit voor geloof ik. IC nog steeds dalende![]()
50% las ik vanmorgen in @Lenny_Leonard z'n ziekenhuis en veel ongevaccineerdquote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:45 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen worden er nu opgenomen met corona ipv door? Dat zou vanaf deze week duidelijk worden toch?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 08:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Zo dan. Hoogste instroom in 40-45 dagen.
Ongeveer de helft voor 100% opgenomen voor COVID. Nog steeds #tehoog #pizzabezorgen
En van die patiënten die zijn opgenomen voor COVID, is 100% ongevaccineerd en allochtoon.
MAAR DAAR HOOR JE DE MEDIA DAN WEER NIET OVER!!!
[ afbeelding ]![]()
Zeker omdat er relatief veel mensen onder de 30 jaar in het ziekenhuis komen. Al zullen er ook vast genoeg mensen met covid in het ziekenhuis belanden. Maar zou mij niks verbazen als dat nog steeds heel weinig zou zijn in vergelijking met de cijfers de afgelopen 2 jaar.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Forse stijging wel op de kliniek. Nog steeds benieuwd naar de splitsing tussen ''met Covid'' en ''door Covid''. Met de hoeveelheid besmettingen is het niet heel gek om te denken dat de instroom dan hoog gaat zijn als ze alles nog steeds op een hoopje gooien.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Heel mooi draadje, met verschillende invalshoeken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Draadje over de situatie in Denemarken![]()
Gezien het enorme aantal besmettingen in de samenleving is alleen statistisch al 1 op de zoveel mensen in het ziekenhuis besmet. Inclusief het personeel en het bezoek, overigens.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:48 schreef dick_laurent het volgende:
Kliniek gaat wel redelijk omhoog opeens. Maar goed, daar is volgens mij meer capaciteit voor geloof ik. IC nog steeds dalendeOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, het is gezien de aantallen besmettingen nog steeds niet heel hoog. Maar ik zou toch wel graag een daling zien in het aantal besmettingen de komende week.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:47 schreef Oriente het volgende:
[..]
Koekoek, gooi alles maar weer dicht.![]()
Die piek duurde in Engeland volgens mij drie weken, maar daar was alles open. Hier zijn er nog best veel restricties waardoor je het veel meer aan het rekken bent, zal in de loop van februari wel weer dalen denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, het is gezien de aantallen besmettingen nog steeds niet heel hoog. Maar ik zou toch wel graag een daling zien in het aantal besmettingen de komende week.![]()
Tijd voor 0G!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
#StijgingDesDoodsJust a fool will play tricks on Angus McSix![]()
En in brussel een wit voetje gehaald.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op de gok: om de lieve vrede binnen de coalitie te bewaren wordt de motie Omtzigt-Staaij verworpen waarmee 2G boven de markt blijft hangen. Het voorstel komt er verder nooit door, maar kan wel gebruikt worden als hefboom/chantage bij het doorvoeren of tegenhouden van verdere versoepelingen.
Als je de concertzalen nog twee maanden dichthoudt willen ze vanzelf een keer 2G als dat betekent dat ze eindelijk open mogen. Is het politieke prestigeproject toch maar weer mooi gered.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als je bv. de onzin over het bewust slopen van de maatschappij voor eigen gewin als serieuze bijdrages ziet in dit topic prima verder...quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:51 schreef Scrummie het volgende:
De enige échte BNW opmerking komt van jou momenteel.![]()
Maar waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:54 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, het is gezien de aantallen besmettingen nog steeds niet heel hoog. Maar ik zou toch wel graag een daling zien in het aantal besmettingen de komende week.
Als besmettingen niet leiden tot zieken/doden, wat is dan het probleem. Waarom kijken we überhaupt naar dit soort aantallen?![]()
![]()
Kees vraagt hoofdelijke stemming. Dan denk ik dat hij geen meerderheid heeft.zie email 27 oktober![]()
Hier kan ik me wel in vinden.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 12:52 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-afgeschaft-a4083830
De NRC haalt ook eens even flink uit naar het CTB en de overheid. Lang verhaal kort: het was een technocratische noodmaatregel nu het langer duurt vervalt die onderbouwing en het is aan de staat om met een nieuwe te komen en daarin falen ze."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: