SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 31-01-2022 15:34:39 ]![]()
Ja hier ookquote:Op maandag 31 januari 2022 13:53 schreef SilverEyes het volgende: Van die mensen die nu nog compleet over de rooie raken als ze misschien in contact zijn geweest met een besmet persoon. En als je dan zegt dat iedereen waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt is met de huidige besmettingscijfers, ze echt woest op je worden. Meer mensen die dat nu nog ervaren?
Hoop dat mensen wat meer chill gaan worden komende tijd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat hoop ik inderdaad ook. Veel mensen hebben korte lontjes, gelukkig niet in mijn vriendenkringquote:Op maandag 31 januari 2022 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hier ook
Hoop dat mensen wat meer chill gaan worden komende tijdwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Niet zo ruw man, niet zo ruw! Zachtjes oke, zachtjesssssquote:Op maandag 31 januari 2022 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hier ook
![]()
Wat is jouw definitie van compleet over de rooie en woest?quote:Op maandag 31 januari 2022 13:53 schreef SilverEyes het volgende:
Van die mensen die nu nog compleet over de rooie raken als ze misschien in contact zijn geweest met een besmet persoon. En als je dan zegt dat iedereen waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt is met de huidige besmettingscijfers, ze echt woest op je worden. Meer mensen die dat nu nog ervaren?![]()
@Lenny_Leonard en @Noek weten hier wel raad meequote:Op maandag 31 januari 2022 14:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet zo ruw man, niet zo ruw! Zachtjes oke, zachtjesssssOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Krijsend op Twitter, in eenzame opsluiting nadat ze snel een paar blikken kikkererwten en soep uit de kelder hebben gepaktquote:Op maandag 31 januari 2022 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van compleet over de rooie en woest?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn ervaring is dat mensen sowieso om het minste of geringste flippen terwijl dat helemaal niet nodig is.quote:Op maandag 31 januari 2022 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hier ook
Ik kan daar echt niet bij he.
Weet je wat ik altijd mezelf af vraag als ik in een minder leuke situatie kom, op wat voor manier dan ook...?
Hoe gaat dit je leven beïnvloeden in the bigger picture? How is this affecting YOU....really?
Geloof me, 9.9 van de 10 keer is het antwoord: niet tot nauwelijks.
Een vreemde zegt of doet iets wat ik niet leuk vind. Ok, ok...
Is dit een momentopname? > in bijna alle gevallen: Ja.
Ga je deze vreemde vaker tegenkomen en gaat ie een grote rol spelen in je leven op lange termijn? > in bijna alle gevallen: Nee.
In that case:![]()
![]()
Jammer dat ik deze post maar één duimpje kan gevenquote:Op maandag 31 januari 2022 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat mensen sowieso om het minste of geringste flippen terwijl dat helemaal niet nodig is.
Ik kan daar echt niet bij he.
Weet je wat ik altijd mezelf af vraag als ik in een minder leuke situatie kom, op wat voor manier dan ook...?
Hoe gaat dit je leven beïnvloeden in the bigger picture? How is this affecting YOU....really?
Geloof me, 9.9 van de 10 keer is het antwoord: niet tot nauwelijks.
Een vreemde zegt of doet iets wat ik niet leuk vind. Ok, ok...
Is dit een momentopname? > in bijna alle gevallen: Ja.
Ga je deze vreemde vaker tegenkomen en gaat ie een grote rol spelen in je leven op lange termijn? > in bijna alle gevallen: Nee.
In that case:
[ afbeelding ]
Volledig mee eens ouwe Spanjeganger
En krijsend in je gezicht losgaan, elke dag 3/4 zelftesten doen.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Krijsend op Twitter, in eenzame opsluiting nadat ze snel een paar blikken kikkererwten en soep uit de kelder hebben gepakt
Chill, stress is niet goed voor je.![]()
Oh dat valt nog mee.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Krijsend op Twitter, in eenzame opsluiting nadat ze snel een paar blikken kikkererwten en soep uit de kelder hebben gepaktVermoeden van fake news.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:10 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
En krijsend in je gezicht losgaan, elke dag 3/4 zelftesten doen.
Heh, dat vind ik wel een leuke opmerking maar mischien moet je dat breder trekken want ik zie hier allerlei users dagelijks volop rood aanlopen en schelden op van alles en nog wat, het gekrijs komt van meerdere kanten, denk ikquote:Op maandag 31 januari 2022 14:10 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
En krijsend in je gezicht losgaan, elke dag 3/4 zelftesten doen.
![]()
Ik heb nog steeds wel vrienden die doodsbang zijn om besmet te raken, maar meestal is daar wat meer mee aan de hand. Ben juist wel bang dat die angstcampagne van het OMT averechts heeft gewerkt bij dat soort personen, het is wel redelijk triest.
De focus moet ook allang niet meer liggen op het voorkomen van besmettingen maar op het voorkomen van ernstige ziekte, dus door gezond te leven, genoeg te sporten en als je in een risicogroep valt een boosterprik halen.Makkelijk eerste![]()
Dan ken jij m'n buurvrouw nog nietquote:Op maandag 31 januari 2022 14:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oh dat valt nog mee.
[..]
Vermoeden van fake news.![]()
![]()
De meeste mensen om mij heen zijn niet bang om besmet te raken, maar om in Quarantaine te moetenquote:Op maandag 31 januari 2022 14:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb nog steeds wel vrienden die doodsbang zijn om besmet te raken, maar meestal is daar wat meer mee aan de hand.![]()
![]()
Ja, dat hoor ik ook om mij heen wel, ik heb iets van 'test je dan gewoon niet tenzij je klachten hebt'.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:24 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
De meeste mensen om mij heen zijn niet bang om besmet te raken, maar om in Quarantaine te moetenMakkelijk eerste![]()
Incindental findings?quote:Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 212
Kliniek instroom 138
Kliniek bezetting 1035
1035, daar gaan we. We hebben een GROOT probleem.![]()
Besmettingscijfers zijn zo 2021quote:Op maandag 31 januari 2022 14:29 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Aankomende persconferentie heeft Ernst het weer over Zuid-Afrika, want die stijgen weerLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Een vriendin van me, ongeveer zelfde leeftijd, geen medische issues, wil mij al ongeveer sinds de start van de pandemie niet meer zien omdat ik de hele dag tussen 1000 wandelende virusbommetjes verkeer in een schoolgebouw. Alleen in de zomervakantie nog een keer op het terras gezeten. Nou ja, dan niet.quote:Op maandag 31 januari 2022 13:53 schreef SilverEyes het volgende:
Van die mensen die nu nog compleet over de rooie raken als ze misschien in contact zijn geweest met een besmet persoon. En als je dan zegt dat iedereen waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt is met de huidige besmettingscijfers, ze echt woest op je worden. Meer mensen die dat nu nog ervaren?
Van de vader van een vriend van me, die ik laatst om een lift vroeg maar dat weigerde omdat hij in de auto geen afstand kan houden, begreep ik dat een stuk beter. In de zeventig, zeker twintig kilo te zwaar, even goede vrienden. Pak ik de bus wel.
Ik doe er zelf allemaal niet zo moeilijk over. Als anderen veel voorzichtiger zijn dan ik dan is dat hun keuze, die ik in sommige gevallen wel begrijp en in sommige gevallen wat minder, maar iedereen moet dat voor zichzelf weten.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
lekker veilig, die busquote:Op maandag 31 januari 2022 14:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een vriendin van me, ongeveer zelfde leeftijd, geen medische issues, wil mij al ongeveer sinds de start van de pandemie niet meer zien omdat ik de hele dag tussen 1000 wandelende virusbommetjes verkeer in een schoolgebouw. Alleen in de zomervakantie nog een keer op het terras gezeten. Nou ja, dan niet.
Van de vader van een vriend van me, die ik laatst om een lift vroeg maar dat weigerde omdat hij in de auto geen afstand kan houden, begreep ik dat een stuk beter. In de zeventig, zeker twintig kilo te zwaar, even goede vrienden. Pak ik de bus wel.
Ik doe er zelf allemaal niet zo moeilijk over. Als anderen veel voorzichtiger zijn dan ik dan is dat hun keuze, die ik in sommige gevallen wel begrijp en in sommige gevallen wat minder, maar iedereen moet dat voor zichzelf weten.![]()
![]()
Ziekenhuisopnames daar nemen rap af. BA.2 is gewoon nog iets besmettelijker. Plus het begon in Gauteng maar verplaatst zich uiteraard naar andere delen van het land.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:29 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Aankomende persconferentie heeft Ernst het weer over Zuid-Afrika, want die stijgen weer
(in de ziekenhuizen aldaar betrof het percentage incidental findings 70% wellicht heden 80%)![]()
Devil's advocatequote:Op maandag 31 januari 2022 14:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een vriendin van me, ongeveer zelfde leeftijd, geen medische issues, wil mij al ongeveer sinds de start van de pandemie niet meer zien omdat ik de hele dag tussen 1000 wandelende virusbommetjes verkeer in een schoolgebouw. Alleen in de zomervakantie nog een keer op het terras gezeten. Nou ja, dan niet.... maar wellicht dat die "vriendin" eigenlijk al langer van de vriendschap af wilde, en nu de covid pandemie als ideaal excuus kan gebruiken om maar niet meer af te spreken?
![]()
![]()
![]()
Wel knap dat het AD gewoon iedere maandag weer geen context geeft aan de ziekenhuiscijfers.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Niemand neemt het AD serieus.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:50 schreef DonDruiper het volgende:
Wel knap dat het AD gewoon iedere maandag weer geen context geeft aan de ziekenhuiscijfers.What can change the nature of a man?![]()
Gidsland Zuid-Afrikaquote:Op maandag 31 januari 2022 14:29 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Aankomende persconferentie heeft Ernst het weer over Zuid-Afrika, want die stijgen weer![]()
Het écht interessante dagcijfer is met hoeveel de achterstand oplooptquote:Op maandag 31 januari 2022 15:01 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, maar weer op naar de nietszeggende dagcijfers.![]()
![]()
En zelfs dat zijn het niet eens met al die vertraging en missers en teststopsquote:Op maandag 31 januari 2022 15:01 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, maar weer op naar de nietszeggende dagcijfers.
Beter stoppen we met testen. Volkomen zinloos en kost bakken vol met geld.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:03 schreef Molo het volgende:
[..]
En zelfs dat zijn het niet eens met al die vertraging en missers en teststopsZuiger van het FOK!-OMT![]()
Heeft niemand wat beters te doen dan wachten op niet kloppende cijfertjes?
Where law ends, tyrrany begins.![]()
Present voor weer een stukje non informatie.
Maar ja, blijven toch dé cijfers he. Je raakt er een beetje aan gehecht.![]()
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:11 schreef Scrummie het volgende:
Maar ja, blijven toch dé cijfers he. Je raakt er een beetje aan gehecht.
De enige cijfers die er toe doen!![]()
Welke cijfers kunnen straks de besmettingen mee vervangen als de pandemie voorbij is, die elke dag om 15:15 gepost worden?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:11 schreef Scrummie het volgende:
Maar ja, blijven toch dé cijfers he. Je raakt er een beetje aan gehecht.![]()
Die cijfers om 15:15 breken zo lekker de middag. Dan is het eerst even reacties en grafieken kijken om dan op te gaan maken voor de cup-a-soup van 16:00."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aantal M&M's die ik heb gegeten.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke cijfers kunnen straks de besmettingen mee vervangen als de pandemie voorbij is, die elke dag om 15:15 gepost worden?Tap tap tap![]()
Zelfs gezonde mensen kunnen heel erg ziek worden, en ongezonde mensen kan het meevallen.quote:Op maandag 31 januari 2022 14:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb nog steeds wel vrienden die doodsbang zijn om besmet te raken, maar meestal is daar wat meer mee aan de hand. Ben juist wel bang dat die angstcampagne van het OMT averechts heeft gewerkt bij dat soort personen, het is wel redelijk triest.
De focus moet ook allang niet meer liggen op het voorkomen van besmettingen maar op het voorkomen van ernstige ziekte, dus door gezond te leven, genoeg te sporten en als je in een risicogroep valt een boosterprik halen.
Het Virus kijkt niet naar je levensstijl.![]()
Uitstekende vraag. We moeten toch de leegte ergens mee opvullen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke cijfers kunnen straks de besmettingen mee vervangen als de pandemie voorbij is, die elke dag om 15:15 gepost worden?
Lijkt me een vraag voor het FOK! OMT![]()
![]()
Bijhouden hoeveel mensen de normale griep krijgen per dag! Kunnen we daar helemaal over in paniek rakenquote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke cijfers kunnen straks de besmettingen mee vervangen als de pandemie voorbij is, die elke dag om 15:15 gepost worden?Koopmans heeft vast wat suggesties voor bijpassende maatregelen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2022 15:15:30 ]![]()
Hoeveel nieuwe huurwoningen er in de sociale sector zijn gebouwd? Hoeveel stikstofuitstoot er vermeden is? Hoeveel auto's er op de snelweg reden in de afgelopen dag? Zoveel mogelijkheden.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke cijfers kunnen straks de besmettingen mee vervangen als de pandemie voorbij is, die elke dag om 15:15 gepost worden?![]()
- 112.227 nieuwe positieve testen
- 138 nieuwe ziekenhuisopnames
- 11 nieuwe IC-opnames
- 5 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hahahahahaha de teringquote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11 nieuwe IC-opnames
- 5 nieuwe overlijdens![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Een maand of 2 geleden maakten we ons druk om 10.000 positiefquote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11 nieuwe IC-opnames
- 5 nieuwe overlijdens
Twiddel![]()
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11 nieuwe IC-opnames
- 5 nieuwe overlijdensHoeveel van de achterstand is er ingelopen?
![]()
We gaan hard
_____
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11 nieuwe IC-opnames
![]()
300quote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef chratnox het volgende:
[..]Hoeveel van de achterstand is er ingelopen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Misschien als het die mini's zijnquote:Op maandag 31 januari 2022 15:17 schreef CherryLips het volgende:
Zoveel M&M's eet ik niet op een dag hoor.
Twiddel![]()
Indien dat wel zo was hadden we wel vast een IC-bedje voor je gereserveerd, gelukkig dusquote:Op maandag 31 januari 2022 15:17 schreef CherryLips het volgende:
Zoveel M&M's eet ik niet op een dag hoor.![]()
![]()
Dat het Vegeta gifje nog een speciaal moment wasquote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een maand of 2 geleden maakten we ons druk om 10.000 positief
_____
Oh god hahahaha wat erg dit. Hoe dan![]()
![]()
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
112!!!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11 nieuwe IC-opnames
![]()
Heel mooi.
Zijn we al geplaatst voor de Champions League nu?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Helft van het land test positiefquote:Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Normaal eet je net zoveel M&M's als besmettingen?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:17 schreef CherryLips het volgende:
Zoveel M&M's eet ik niet op een dag hoor.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Hebben we nu volgens het OMT en het kabinet nog steeds zicht op het virus? Virus is nog steeds onder controle?![]()
112.226 positief! Wat betekend dit voor de IC's over 14 dagen?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11 nieuwe IC-opnames
+90 in het ziekenhuis, die kan meer gaan irriteren
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Besmettingscijferspolonaisequote:Op maandag 31 januari 2022 15:18 schreef OProg het volgende:
Heel mooi.
Zijn we al geplaatst voor de Champions League nu?![]()
Lage uitstroom-riedeltje op maandag.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
+90 in het ziekenhuis, die kan meer gaan irriterenTap tap tap![]()
Het is maandag hè, uitstroom is laag.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:18 schreef marcb1974 het volgende:
+90 in het ziekenhuis, die kan meer gaan irriteren![]()
Morgen hopelijk weer een persconferentie.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Nee, 112.227quote:Op maandag 31 januari 2022 15:18 schreef zoost het volgende:
[..]
112.226 positief! Wat betekend dit voor de IC's over 14 dagen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
![]()
Weet je nog, toen 20% positief bizar hoog was.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Het is nu serieus opmerkelijk als je nog niet besmet bent geweest afgelopen maandquote:
We have to go back!!quote:Op maandag 31 januari 2022 15:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nondeju jongens. Is die poel met vatbare mensen niet een keertje uitgeput met dit soort monstercijfers elke dag?![]()
![]()
Bedankt Hans Marino.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Leuk, maar nee. De daling is er uit.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Lage uitstroom-riedeltje op maandag.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jspstupidity has become as common as common sense was before![]()
Als de lijn de grafiek uit loopt is het een echte RIVM grafiekquote:Op maandag 31 januari 2022 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je nog, toen 20% positief bizar hoog was.![]()
![]()
De daling is er redelijk uit, dat wil niet zeggen dat de stijging van vandaag niet komt door de lage uitstroom, want dat doet het wel.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Leuk, maar nee. De daling is er uit.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp![]()
Niet verwacht dat je hier tevreden mee zou zijnquote:
Ik heb de dans nog ontlopen tot nu toe, maar het net sluit zich. Familie om me heen heeft nu ook de rona. Nog even en iedereen heeft het
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Volgens Yorick is de achterstand nu 26k minder dan gisteren. Dus in werkelijkheid 'slechts' ~86kquote:Op maandag 31 januari 2022 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 11 nieuwe IC-opnames
- 5 nieuwe overlijdensCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Een paar weken terug was die voorspelde 80k nog een 'onrealistisch doemscenario'
_____
Kunnen we geen omgekeerd BCO instellen? Dus bij een negatieve test gaan uitpluizen met wie je nauw in contact bent geweest en die mensen waarschuwen dat ze niet hoeven testen omdat ze vermoedelijk zelf ook niet besmettelijk waren op dat moment?quote:Hallo, met de GGD. U bent in contact geweest met een niet besmet iemand. Wij verzoeken u om niet naar de teststraat te komen. Dank u. Fijne dag.![]()
Nou, overmorgen ongeveer is iedereen wel besmet (geweest)?
Alles open
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Hebben mensen toch nog de 80k gekregen die Ernst had beloofd...quote:Op maandag 31 januari 2022 15:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens Yorick is de achterstand nu 26k minder dan gisteren. Dus in werkelijkheid 'slechts' ~86k![]()
Dick doet ook nog steeds niet mee.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik heb de dans nog ontlopen tot nu toe, maar het net sluit zich. Familie om me heen heeft nu ook de rona. Nog even en iedereen heeft het
Tzal de vitamine D zijn hier![]()
![]()
Ondertussen hebben we hier op kantoor het maximale aantal mensen losgelaten, dus ik verwacht hier binnenkort ook wel een omikron golfje.![]()
Lockdown en 2g per direct !!!! PaniekIk noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
We groeien mee met de cijfers.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:22 schreef LTVDK het volgende:
Een paar weken terug was die voorspelde 80k nog een 'onrealistisch doemscenario'
Groetjes Ferd![]()
Ik mag nog steeds niet op kantoor komen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:23 schreef Scrummie het volgende:
Ondertussen hebben we hier op kantoor het maximale aantal mensen losgelaten, dus ik verwacht hier binnenkort ook wel een omikron golfje.![]()
Ja de daling kan eruit zijn, maar daar gaat het niet om:quote:Op maandag 31 januari 2022 15:21 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Leuk, maar nee. De daling is er uit.
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
Uitstroom:
Kliniek: 48 (gis: 111)Tap tap tap![]()
Gelijk slagvaardig gehandeld van de kersverse ministerquote:Op maandag 31 januari 2022 15:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Hebben mensen toch nog de 80k gekregen die Ernst had beloofd...
_____
Om ze alsnog in 't gezicht te laten hoesten?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:23 schreef alpeko het volgende:
Kunnen we geen omgekeerd BCO instellen? Dus bij een negatieve test gaan uitpluizen met wie je nauw in contact bent geweest en die mensen waarschuwen dat ze niet hoeven testen omdat ze vermoedelijk zelf ook niet besmettelijk waren op dat moment?
[..]![]()
Booyah!
Oh wat errug. Al die mensen die zo hebben gestreden met hun mondkapjes op en desinfectiemiddel als zwaard in hun hand. Jankend ten onder.Go hard or go home![]()
Nog steeds relatief veel.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is maandag hè, uitstroom is laag.
Vorige week maandag was het +48, de week ervoor +17. En dat terwijl er toen in absolute aantallen meer lagen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wel jammer dat dit BESMETTINGSRECORD op de dag is dat de ziekenhuisuitstroom traditioneel laag is. Dan kunnen er weer verbanden worden gelegd die nergens op slaan.Makkelijk eerste![]()
5% is de grens die de WHO aanhoudt. Daarboven is de verspreiding niet onder controle. Daarom hanteert men ook 4% op de ECDC-kaart.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je nog, toen 20% positief bizar hoog was.
Maar ja, beetje theoretisch nu allemaal
Overigens is het niet eens lang geleden dat 10.000 positieve tests op een dag veel was. In dit tempo hebben we in een maand net zoveel positieve tests als voorheen in een jaar.![]()
Ja, omdat de instroom de afgelopen weken is gezakt is de uitstroom logischerwijs nog meer gezakt. Zo gek is dat niet.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog steeds relatief veel.
Vorige week maandag was het +48, de week ervoor +17. En dat terwijl er toen in absolute aantallen meer lagen.Makkelijk eerste![]()
Of mensen die een reële stijging afdoen als 'maar het is maandag'.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wel jammer dat dit BESMETTINGSRECORD op de dag is dat de ziekenhuisuitstroom traditioneel laag is. Dan kunnen er weer verbanden worden gelegd die nergens op slaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Allemaal verkouden mensen. Hoeveel mensen zijn er in een normaal griepseizoen verkouden?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
5% is de grens die de WHO aanhoudt. Daarboven is de verspreiding niet onder controle. Daarom hanteert men ook 4% op de ECDC-kaart.
Overigens is het niet eens lang geleden dat 10.000 positieve tests op een dag veel was. In dit tempo hebben we in een maand net zoveel positieve tests als voorheen in een jaar.![]()
Groepsimmuniteitquote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
5% is de grens die de WHO aanhoudt. Daarboven is de verspreiding niet onder controle. Daarom hanteert men ook 4% op de ECDC-kaart.
Overigens is het niet eens lang geleden dat 10.000 positieve tests op een dag veel was. In dit tempo hebben we in een maand net zoveel positieve tests als voorheen in een jaar.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Laatste update: 31-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 112278
Gemeentes met +5 besmettingen:
6589 Rotterdam
5768 Amsterdam
5687 's-Gravenhage
3372 Eindhoven
2535 Utrecht
2193 Groningen
2095 Almere
1419 Helmond
1380 Zoetermeer
1380 Haarlem
1346 Haarlemmermeer
1336 Westland
1302 Amersfoort
1240 Tilburg
1233 Nijmegen
916 Delft
892 Nissewaard
890 Breda
876 Vlaardingen
873 Schiedam
831 's-Hertogenbosch
756 Amstelveen
744 Alkmaar
723 Apeldoorn
722 Capelle aan den IJsselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
1 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
3 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De reden daarvoor kunnen we alleen maar naar gissen. Als het glad op de weg is (of storm Corrie een feestje heeft) zijn ook minder mensen op de weg, dus dat kan zomaar een reden zijn voor lagere uitstroom, zeker als de ruimte er is in het ziekenhuis. Maargoed, zoals ik zei, dat is gissenquote:Op maandag 31 januari 2022 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nog steeds relatief veel.
Vorige week maandag was het +48, de week ervoor +17. En dat terwijl er toen in absolute aantallen meer lagen.![]()
![]()
Toch benieuwd waar theoretisch de piek moet liggen met een populatie van 17 miljoen mensen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Wat een record
Die ''Dansen met Janssen'' Piek stelt echt helemaal niks meer voor dankzij OMIKRONGOD![]()
![]()
Die worden ook woke.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Aantal M&M's die ik heb gegeten.What can change the nature of a man?![]()
Of omdat het aantal ziekenhuisopnames gewoon daadwerkelijk stijgt?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja, omdat de instroom de afgelopen weken is gezakt is de uitstroom logischerwijs nog meer gezakt. Zo gek is dat niet.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Idem hier.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dick doet ook nog steeds niet mee.
Tzal de vitamine D zijn hier
Al vraag ik me af of ik het niet al gewoon een keer gehad heb zonder symptomen of zo.![]()
Vrijdagavond een spelletjesavond gehad met vrienden, 9 man en sinds vandaag 3 man positief getest. Mijn zelftest blijft negatief![]()
![]()
Toch lekker zo'n 'we proberen een QR code middels besmetting' golf te hebben.Zonder wrijving geen glans![]()
Reële stijging? Het is al een week chaos met de cijfers. Het zegt nog maar weinig zo met al die achterstanden. Snelle analyse: vandaag te hoog tov reële getallen, afgelopen dagen (veel) te laag.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of mensen die een reële stijging afdoen als 'maar het is maandag'.![]()
Volgens mij hoef je helemaal niet te gissen. Deze stijging lijkt me volledig logisch gezien de enorme stijging qua besmettingen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De reden daarvoor kunnen we alleen maar naar gissen. Als het glad op de weg is (of storm Corrie een feestje heeft) zijn ook minder mensen op de weg, dus dat kan zomaar een reden zijn voor lagere uitstroom, zeker als de ruimte er is in het ziekenhuis. Maargoed, zoals ik zei, dat is gissenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Niet heel gek natuurlijk met 1,5-2 miljoen positieve meldingen deze maandquote:Op maandag 31 januari 2022 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of omdat het aantal ziekenhuisopnames gewoon daadwerkelijk stijgt?
[ afbeelding ]
Dat is niet wat gedaan werd hè. De hele pandemie lang kun je de cijfers op maandag al niet zien als representatief voor een stijging/daling in de cijfers. Dat er vandaag een toename is én een lager dan gemiddelde uitstroom lijkt eerder indicatief van het "maandag effect" dan een stijging.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of mensen die een reële stijging afdoen als 'maar het is maandag'.![]()
Ik zie dat ze een mooie inhaalslag hebben gemaakt met de onderrapportage, die is een stuk omlaag gegaan zo te zien. Verklaard gelijk die mooie cijfers van vandaag
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
De ziekenhuisinstroom is nauwelijks meer dan afgelopen periode, en vermoedelijk grotendeels te verklaren doordat het absolute aantal mensen wat incidenteel met (en niet door) corona uiteraard meestijgt met de besmettingscijfers.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of mensen die een reële stijging afdoen als 'maar het is maandag'.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2022 15:43:01 ]Makkelijk eerste![]()
Alsnog maar 26k ingehaald..quote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik zie dat ze een mooie inhaalslag hebben gemaakt met de onderrapportage, die is een stuk omlaag gegaan zo te zien. Verklaard gelijk die mooie cijfers van vandaag“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Omicron>Hugodquote:Op maandag 31 januari 2022 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
Wat een record
[ twitter ]
Die ''Dansen met Janssen'' Piek stelt echt helemaal niks meer voor dankzij OMIKRONGOD![]()
Me 2, maar wel zaterdag naar de bios geweest en dat mag welquote:Op maandag 31 januari 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik mag nog steeds niet op kantoor komen.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Mooi morgen weer kans op een record dus. Ik ga voor 15 Vegeta's morgenquote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Valt wel mee toch? 2 miljoen? Zijn er nog altijd 15 miljoen niet.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is nu serieus opmerkelijk als je nog niet besmet bent geweest afgelopen maand![]()
Ik heb ook alweer een paar dagen een wat natte neus, maar de zelftest zegt weer negatief...quote:Op maandag 31 januari 2022 15:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Idem hier.
Al vraag ik me af of ik het niet al gewoon een keer gehad heb zonder symptomen of zo.
WOEDEND![]()
Hebben sommigen nog steeds niet door dat we elke maandag hogere ziekenhuis cijfers hebben door een lagere uitstroom?![]()
Je kunt prima een maandag vergelijken met de maandag ervoor. Of in ieder geval net zo goed als dat je morgen kunt vergelijken met vorige week dinsdag.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef chratnox het volgende:
Dat is niet wat gedaan werd hè. De hele pandemie lang kun je de cijfers op maandag al niet zien als representatief voor een stijging/daling in de cijfers. Dat er vandaag een toename is én een lager dan gemiddelde uitstroom lijkt eerder indicatief van het "maandag effect" dan een stijging.
Niet voor niets roept het RIVM al vanaf het begin dat je naar de weekgemiddelden moet kijken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
is het normaal dat een Huishoudelijke hulp, die onder het zkh valt, allebei de zorgbonussen hebben gekregen?![]()
Die hebben een abo op het AD.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hebben sommigen nog steeds niet door dat we elke maandag hogere ziekenhuis cijfers hebben door een lagere uitstroom?What can change the nature of a man?![]()
Dat zijn de officieel gemelde aantallen, het zullen er vast een stukje meer zijn..quote:Op maandag 31 januari 2022 15:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? 2 miljoen? Zijn er nog altijd 15 miljoen niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jawel hoor, je mag blijkbaar alleen niet aanstippen dat de algemene lijn stijgend is. Ook als je van maandag op maandag kijkt.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hebben sommigen nog steeds niet door dat we elke maandag hogere ziekenhuis cijfers hebben door een lagere uitstroom?'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:27 schreef _serial_ het volgende:
6589 Rotterdam
5768 Amsterdam
5687 's-Gravenhage
3372 Eindhoven
2535 Utrecht
2193 Groningen
2095 Almere
1419 Helmond
1380 Zoetermeer
1380 Haarlem
1346 Haarlemmermeer
1336 Westland
1302 Amersfoort
1240 Tilburg
1233 Nijmegen
916 Delft
892 Nissewaard
890 Breda
876 Vlaardingen
873 Schiedam
831 's-Hertogenbosch
756 Amstelveen
744 Alkmaar
723 Apeldoorn
722 Capelle aan den IJssel700+ besmettingen hierSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Zal wel een achterstand zijn weggewerkt
stupidity has become as common as common sense was before![]()
hoe is het met de leeftijden van de besmette personen, zit dat inmiddels al een beetje op de gevaarlijke leeftijden?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is niet wat gedaan werd hè. De hele pandemie lang kun je de cijfers op maandag al niet zien als representatief voor een stijging/daling in de cijfers. Dat er vandaag een toename is én een lager dan gemiddelde uitstroom lijkt eerder indicatief van het "maandag effect" dan een stijging.![]()
Zijn er zeker nog veel meer natuurlijk. Zat mensen die positief testen met zelftest maar niet alsnog een uur in de coronarij gaan staan bij de GGD om nogmaals te testen. M'n broer had 2 positieve zelftesten en is nu gewoon zelf in quarantaine gegaan.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? 2 miljoen? Zijn er nog altijd 15 miljoen niet.
En het belangrijkste: hij testte zich omdat hij naar een feest ging. Had echt 0,0 klachten. Anders had ie het niet eens geweten.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Natuurlijk wel. Als de gemiddelde uitstroom 100 per dag is én vandaag is die ineens nog geen 50 is dat de verandering. De instroomcijfers zijn niet schrikbarend anders dan andere dagen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je helemaal niet te gissen. Deze stijging lijkt me volledig logisch gezien de enorme stijging qua besmettingen.
Dus, waar komt die lagere uitstroom door? Zijn mensen zieker dan eerst? Of toch dat mensen op maandag minder/minder vaak naar huis gaan? Of 't slechte weer? Of?![]()
Wat is normaal?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:30 schreef THEFXR het volgende:
is het normaal dat een Huishoudelijke hulp, die onder het zkh valt, allebei de zorgbonussen hebben gekregen?stupidity has become as common as common sense was before![]()
Ik heb komend weekend een verjaardag van mijn neefje. Even goed knuffelen met iedereen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook alweer een paar dagen een wat natte neus, maar de zelftest zegt weer negatief...
WOEDEND![]()
![]()
Gisteren was het weekgemiddelde 144/dag, de week ervoor 108. Dat is een stijging van 33%. Dat zijn gewoon de kale cijfers. Daar zit verder geen oordeel bij.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De ziekenhuisinstroom is nauwelijks meer dan afgelopen periode, en vermoedelijk grotendeels te verklaren doordat het absolute aantal mensen wat incidenteel met (en niet door) corona uiteraard meestijgt met de besmettingscijfers.
En heeft niets te maken met negatief willen doen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat kan inderdaad. Ik reageerde dan ook op iemand die op basis van de cijfers van vandaag zei dat de omslag gemaakt is.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt prima een maandag vergelijken met de maandag ervoor. Of in ieder geval net zo goed als dat je morgen kunt vergelijken met vorige week dinsdag.
Niet voor niets roept het RIVM al vanaf het begin dat je naar de weekgemiddelden moet kijken.![]()
De instroom is toch een periode gezakt? Dan is het logisch dat de uitstroom dit patroon op een gegeven moment volgt.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Als de gemiddelde uitstroom 100 per dag is én vandaag is die ineens nog geen 50 is dat de verandering. De instroomcijfers zijn niet schrikbarend anders dan andere dagen.
Dus, waar komt die lagere uitstroom door? Zijn mensen zieker dan eerst? Of toch dat mensen op maandag minder/minder vaak naar huis gaan? Of 't slechte weer? Of?Makkelijk eerste![]()
Serieus? Hoe lang loop je hier nou al rond?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je helemaal niet te gissen. Deze stijging lijkt me volledig logisch gezien de enorme stijging qua besmettingen.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Correct, maar Omicron is nog altijd zeer laag aanwezig onder ouderen, waardoor die opnames gelukkig zeer beperkt blijven.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jawel hoor, je mag blijkbaar alleen niet aanstippen dat de algemene lijn stijgend is. Ook als je van maandag op maandag kijkt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat zou daar de reden van zijn? Boosters? Voorzichtigheid? Na het nemen van de booster geen zin meer om te testen? Volgens mij heb je gelijk de vraag van @Tarado beantwoordquote:Op maandag 31 januari 2022 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Correct, maar Omicron is nog altijd zeer laag aanwezig onder ouderen, waardoor die opnames gelukkig zeer beperkt blijven.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2022 15:36:31 ]![]()
Dat moet dan wel bijna door de boosters komen?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Correct, maar Omicron is nog altijd zeer laag aanwezig onder ouderen, waardoor die opnames gelukkig zeer beperkt blijven.
Lijkt me heel sterk dat, gezien de besmettelijkheid van Omicron, de ouderen massaal ontsnappen aan Omicron; die leven ook gewoon hun leven.![]()
waar zie je dat, besmettingen per leeftijdsgroep?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Correct, maar Omicron is nog altijd zeer laag aanwezig onder ouderen, waardoor die opnames gelukkig zeer beperkt blijven.![]()
En daar gaat dus bij komen het debiel grote aantal besmettingen. Mensen hebben er over het algemeen geen last van, maar wel quarantaine. Dus de personeelbezetting in de ziekenhuizen gaat ook minder worden.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gisteren was het weekgemiddelde 144/dag, de week ervoor 108. Dat is een stijging van 33%. Dat zijn gewoon de kale cijfers. Daar zit verder geen oordeel bij.
En heeft niets te maken met negatief willen doen.stupidity has become as common as common sense was before![]()
Je moet vergelijken met vorige maandagen, of alleen kijken naar de weekgemiddelden, daarmee middel je die schommelingen uit.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Als de gemiddelde uitstroom 100 per dag is én vandaag is die ineens nog geen 50 is dat de verandering. De instroomcijfers zijn niet schrikbarend anders dan andere dagen.
Dus, waar komt die lagere uitstroom door? Zijn mensen zieker dan eerst? Of toch dat mensen op maandag minder/minder vaak naar huis gaan? Of 't slechte weer? Of?
Het werkt exact hetzelfde als met de besmettingscijfers die gemeld worden.
En dan zou je de stijging van vandaag kunnen vergelijken met de stijging van vorige week maandag (indachtig dat er op maandag bijna altijd een stijging is).Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar zie je dat, besmettingen per leeftijdsgroep?
6589 Rotterdam
5768 Amsterdam
5687 's-Gravenhage
3372 Eindhoven
2535 Utrecht
2193 Groningen
2095 Almere
1419 Helmond
1380 Zoetermeer
1380 Haarlem
1346 Haarlemmermeer
1336 Westland
1302 Amersfoort
1240 Tilburg
1233 Nijmegen
916 Delft
892 Nissewaard
890 Breda
876 Vlaardingen
873 Schiedam
831 's-Hertogenbosch
756 Amstelveen
744 Alkmaar
723 Apeldoorn
722 Capelle aan den IJsselMmm ik hoop echt dat ik het komende week niet oploop anders mag ik niet gaan skieen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Inderdaad, dit probeer ik al weken uit te leggenquote:Op maandag 31 januari 2022 15:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij hoef je helemaal niet te gissen. Deze stijging lijkt me volledig logisch gezien de enorme stijging qua besmettingen.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het stijgt al ruim twee weken. Dat zou inmiddels (zeker met een kortere incubatietijd van omikron) zichtbaar moeten zijn in de ziekenhuizen lijkt me.Wel wat later dan verwacht omdat hogere leeftijdscategorieën verrassend lang buiten schot bleven.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet per se als a) de daling van delta in het ziekenhuis de stijging van omicron compenseert en b) de omicronbesmettingen voor een groot deel in lagere leeftijdscategorieën plaatsvinden.
Als de ziekenhuisopnames de komende tijd niet (net als in andere landen) zouden stijgen zou dat wel een wonder zijn. Al is de langzame boostercampagne van Nederland toevalligerwijs ook een voordeel geworden, omdat heel veel mensen nu vlak voor de omicronpiek geboosterd zijn.![]()
6589 Rotterdam
5768 Amsterdam
5687 's-Gravenhage
3372 Eindhoven
2535 Utrecht
2193 Groningen
2095 Almere
1419 Helmond
1380 Zoetermeer
1380 Haarlem
1346 Haarlemmermeer
1336 Westland
1302 Amersfoort
1240 Tilburg
1233 Nijmegen
916 Delft
892 Nissewaard
890 Breda
876 Vlaardingen
873 Schiedam
831 's-Hertogenbosch
756 Amstelveen
744 Alkmaar
723 Apeldoorn
722 Capelle aan den IJsselRotterdamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php![]()
@Scrummie
@ZipportalWhat can change the nature of a man?![]()
Dat klopt, maar doet niets af aan mijn eerdere post. Zoals ik eerder ook zei, deze week wordt qua ziekenhuisopnames belangrijk. Want hoeveel de ziekenhuizen een toename laten zien is die toename in een compleet ander verband dan deze zou zijn bij Delta.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet vergelijken met vorige maandagen, of alleen kijken naar de weekgemiddelden, daarmee middel je die schommelingen uit.
Het werkt exact hetzelfde als met de besmettingscijfers die gemeld worden.
En dan zou je de stijging van vandaag kunnen vergelijken met de stijging van vorige week maandag (indachtig dat er op maandag bijna altijd een stijging is).![]()
Ja, maar Rutte zit nog steeds te wachten op landen die ook in paniek schieten.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:40 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Alle coronamaatregelen weg per 16 februari.
Weer een gidsland er bij![]()
![]()
Komt door de maatregelen; anders was het echt verschrikkelijk uit de hand gelopen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Wat had het OMT ook alweer voorspeld? Ze zitten er maar een paar procent naast.![]()
Ik geloof dat er hier een hoop context ontbreektquote:Op maandag 31 januari 2022 15:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Wat had het OMT ook alweer voorspeld? Ze zitten er maar een paar procent naast.![]()
Dat merk je wel aan UK, Denemarken en nu Zwitserland. Die hebben alles open gelaten en betalen nu de prijs.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt door de maatregelen; anders was het echt verschrikkelijk uit de hand gelopen.Makkelijk eerste![]()
Ohh ja, dan hadden we 200k besmettingen ipv 112 kquote:Op maandag 31 januari 2022 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt door de maatregelen; anders was het echt verschrikkelijk uit de hand gelopen.![]()
![]()
Ik zou mijzelf toch wel opsluitenquote:Op maandag 31 januari 2022 15:39 schreef popje het volgende:
[..]
Mmm ik hoop echt dat ik het komende week niet oploop anders mag ik niet gaan skieen...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar moeten na-meldingen inzitten. Zie ik hier ook terug (regio rotterdam)quote:stupidity has become as common as common sense was before![]()
Totale ineenstorting van het systeem.quote:
Mooi.
Erg mooi.
Zeker als daar vrijheden op worden ingeperkt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dacht dat Rotterdammers zulke harde werkers waren.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]Rotterdamgod. Daar zal de grootste achterstand wel zijn geweest met die luie varkens.
Kuyt![]()
![]()
Haha, dat geloof jij nog? Zoek het maar even op, die doemscenario's.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik geloof dat er hier een hoop context ontbreekt![]()
Ben benieuwd of je inmiddels al de eerste tekenen ziet van de tanende bescherming door de booster.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel wat later dan verwacht omdat hogere leeftijdscategorieën verrassend lang buiten schot bleven.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt door de maatregelen; anders was het echt verschrikkelijk uit de hand gelopen.![]()
Ongetwijfeld, ongetwijfeld.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Het zou fijn zijn als we überhaupt eens inzicht zouden krijgen in welke ziekenhuisopnames nog steeds door deltabesmettingen veroorzaakt worden. Ook al is delta maar een paar procent, een paar procent van een enorme berg kan alsnog veel opnames opleveren.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klopt, maar doet niets af aan mijn eerdere post. Zoals ik eerder ook zei, deze week wordt qua ziekenhuisopnames belangrijk. Want hoeveel de ziekenhuizen een toename laten zien is die toename in een compleet ander verband dan deze zou zijn bij Delta.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Komt door de maatregelen; anders was het echt verschrikkelijk uit de hand gelopen.
What can change the nature of a man?![]()
Zijn daar eigenlijk geen cijfers van? Het effect van de booster op de huidige besmettingen? Omdat er bijna geen ouderen bij zijn?
Ook in mijn omgeving valt het op dat ditmaal vooral veel ongevaccineerden het te pakken hebben en gevaccineerden die nog niet geboosterd waren. Maar dat is natuurlijk anekdotisch.![]()
"t zal wel kloppen, maar toch even voor de zekerheid; waar kan je dat terugzien? Een bizar aantal namelijk 8000 op de IC. Kan me bijna niet voorstellen dat het OMT dat voorspelt had.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Wat had het OMT ook alweer voorspeld? Ze zitten er maar een paar procent naast.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Precies. En bij zulke hoge percentages positief gaat met/door ook een grotere rol spelen. De ziekenhuiscijfers zelf missen op dit moment nogal veel context om daadwerkelijk beslissingen op te kunnen baseren.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als we überhaupt eens inzicht zouden krijgen in welke ziekenhuisopnames nog steeds door deltabesmettingen veroorzaakt worden. Ook al is delta maar een paar procent, een paar procent van een enorme berg kan alsnog veel opnames opleveren.![]()
Ik doel erop dat ze in december geen goede inschatting hadden van Omicron-variant en dit zal wel een enorme worst case-scenario zijn. Vandaar graag context van deze voorspelling.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, dat geloof jij nog? Zoek het maar even op, die doemscenario's.![]()
In mijn omgeving zijn er 12 met booster besmet. Dus nee een booster biedt geen 100% bescherming tegen dezs variant.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Zijn daar eigenlijk geen cijfers van? Het effect van de booster op de huidige besmettingen? Omdat er bijna geen ouderen bij zijn?
Ook in mijn omgeving valt het op dat ditmaal vooral veel ongevaccineerden het te pakken hebben en gevaccineerden die nog niet geboosterd waren. Maar dat is natuurlijk anekdotisch.![]()
Er is nooit gezegd dat een booster een besmetting tegenhieldquote:Op maandag 31 januari 2022 15:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In mijn omgeving zijn er 12 met booster besmet. Dus nee een booster biedt geen 100% bescherming tegen dezs variant.
Je snapt dat toen Omiron net om de hoek kwam kijken?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Gedaan. De context ontbreekt nogal.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:44 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haha, dat geloof jij nog? Zoek het maar even op, die doemscenario's.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat zei ik ook niet. 100 %, haha. Maar het ging er over dat het lijkt of er wel effect door is.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In mijn omgeving zijn er 12 met booster besmet. Dus nee een booster biedt geen 100% bescherming tegen dezs variant.![]()
Het blijven meten van de hoeveelheid besmettingen is een slapstick opzich geworden.
Het verkoudheidsvirusje gaat goed rond…..![]()
Kliniek zal hard stijgen verwacht ik, IC stabiel rond 150-200 bezette bedden?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:49 schreef Questular het volgende:
Ben benieuwd hoe de ziekenhuiscijfers de komende tijd gaan zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daar ging het dan niet om.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is nooit gezegd dat een booster een besmetting tegenhield
Hier zijn gevaccineerden en ongevaccineerden besmet. Omikron discrimineert niet heel erg.Go hard or go home![]()
Zeg ik dat ergens dan?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is nooit gezegd dat een booster een besmetting tegenhield![]()
Ben wel benieuwd wat ze de volgende persconferentie gaan doen. Zoveel landen om ons heen die al een stuk verder zijn en meer risico durven nemen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies. En bij zulke hoge percentages positief gaat met/door ook een grotere rol spelen. De ziekenhuiscijfers zelf missen op dit moment nogal veel context om daadwerkelijk beslissingen op te kunnen baseren.
Ik vind het lastig zeggen of we in Nederland terecht nog zoveel zorgen hebben.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
We?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat ze de volgende persconferentie gaan doen. Zoveel landen om ons heen die al een stuk verder zijn en meer risico durven nemen.
Ik vind het lastig zeggen of we in Nederland terecht nog zoveel zorgen hebben.![]()
Afgelopen zaterdag testte bijna 61% positief
Meeste kans om corona te krijgen is dus in de teststraat.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen zaterdag testte bijna 61% positief![]()
Perfecte weergave ditquote:Op maandag 31 januari 2022 15:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik schakel nu pas in.
Wat een record zeg!
OMT nu:
[ afbeelding ]
Niet te verwarren met de sfeer bij het FOK! OMT:
[ afbeelding ]Vooral idd hoe ik de users hier voor me ze.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat cijfer zegt vanwege al die zelftests zo mogelijk nog minder dan het anderhalf jaar geleden al deed.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgelopen zaterdag testte bijna 61% positief'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik zie ze volgende persconferentie twee dingen doen (een van de twee):quote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd wat ze de volgende persconferentie gaan doen. Zoveel landen om ons heen die al een stuk verder zijn en meer risico durven nemen.
Ik vind het lastig zeggen of we in Nederland terecht nog zoveel zorgen hebben.
- Vingertje wijzen naar bevolking. Cijfers stijgen, we doen het niet goed genoeg. Dus we kijken het nog een paar weken aan met het huidige pakket.
- Sluit tijd van veel sectoren naar 00.00 ipv 22.00
Het zou out of character zijn voor het kabinet om alles los te gaan laten zoals andere landen nu doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2022 15:55:44 ]![]()
Erg mooi.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb het gevoel dat er vooral nog veel zorgen zijn bij een deel van de wetenschappers die erbij betrokken zijn. Of dat terecht is kan ik niet beoordelen, maar gelet op de landen om ons heen lijkt dat niet zo te zijn.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het lastig zeggen of we in Nederland terecht nog zoveel zorgen hebben.![]()
Dat valt wel mee. Het aantal confirmatietesten was afgelopen week ongeveer 25 à 30% van het totale aantal testen bij de GGD.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat cijfer zegt vanwege al die zelftests zo mogelijk nog minder dan het anderhalf jaar geleden al deed.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Verwacht dat ook niet. Die voorzichtigheid gaat er voor zorgen dat MOGELIJK pas in maart alles durven los te laten..quote:Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zie ze volgende persconferentie twee dingen doen (een van de twee):
- Vingertje wijzen naar bevolking. Cijfers stijgen, we doen het niet goed genoeg. Dus we kijken het nog een paar weken aan met het huidige pakket.
Het zou out of character zijn voor het kabinet om alles los te gaan laten zoals andere landen nu doen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar wie gaat er nog testen als die niet bijna zeker weet het te hebben? Logisch toch. Dat cijfer zegt momenteel echt nulkommaniks.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik had gehoopt/verzocht dat een van de bekwamen op dit gebied dit wilden doen, bv @Oliver23 maar misschien kan men toch iets met mijn gekloot:![]()
![]()
Iedere test is toch een confirmatietest?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het aantal confirmatietesten was afgelopen week ongeveer 25 à 30% van het totale aantal testen bij de GGD.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Is dit een Ensaf paint topic?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef Za het volgende:
Ik had gehoopt dat een van de bekwamen op sit gebied dit wilden doen @:oliver23 maar misschien kan men toch iets met mijn gekloot:
[ afbeelding ]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De IC blijft nog steeds afnemen, dus ik ben benieuwd of ze dat verkocht krijgen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verwacht dat ook niet. Die voorzichtigheid gaat er voor zorgen dat MOGELIJK pas in maart alles durven los te laten..![]()
Hier werd tegen een collega gezegd: negatieve zelftest en een booster dan hoef je geen afspraak te maken.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:56 schreef Simmertje het volgende:
Ik kan geen afspraak maken voor morgen, wat is deze dan
Dus ze hebben het aardig druk![]()
![]()
Nachtclubs open met 1G.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zou out of character zijn voor het kabinet om alles los te gaan laten zoals andere landen nu doen.Zonder wrijving geen glans![]()
Dat eerste zie ik niet gebeuren. Wel dat ze erop gaan hameren dat we 'er nog niet zijn'.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zou out of character zijn voor het kabinet om alles los te gaan laten zoals andere landen nu doen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
lijkt me ook niet, ik zie ze wel met versoepelingen komen temeer omdat de maatregelen gewoon niet (meer) helpenquote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De IC blijft nog steeds afnemen, dus ik ben benieuwd of ze dat verkocht krijgen.![]()
Ze zullen in februari en maart nog gaan stoeien met sluittijden, hoeveelheid mensen in één ruimte, etc. Mondkapjes en QR zie ik nog een paar maanden actief blijven eigenlijk. Misschien dat ze de QR code niet meer gaan verplichten voor bepaalde sectoren zodra het zomer word. Maar daarnaast verwacht ik dat we er dit jaar nog niet vanaf komen. Mondkapjes worden ook een blijvertje de komende maanden denk ik. Rond april misschien ook de nachthoreca weer open.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verwacht dat ook niet. Die voorzichtigheid gaat er voor zorgen dat MOGELIJK pas in maart alles durven los te laten..![]()
Wilde je een psychometrische discussie starten?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Iedere test is toch een confirmatietest?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Radionieuws: 112.000 positieve testen in de afgelopen 24 uur!!!111!!!![]()
man..
Even uit mijn hoofd was de dag van ziekenhuisopname terug naar 4 gebracht van 5,6, dan zou je dus de ziekenhuiscijfers met 4 dagen moeten backdaten om ze over elkaar heen te leggen. Besmettingscijfers van 14 dagen terug met ziekenhuiscijfers 10 dagen terug etc. Om dat te kunnen doen kun je het beste wel de meldingen voor die dag pakken, anders krijg je rare pieken/dalingen vanwege storingen.quote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef Za het volgende:
Ik had gehoopt/verzocht dat een van de bekwamen op dit gebied dit wilden doen, bv @:oliver23 maar misschien kan men toch iets met mijn gekloot:
[ afbeelding ]
Goeie paint trouwens, bijna niveautje @Tijn
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2022 16:01:51 ]![]()
Hij stond nog op mijn to do lijstjequote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef Za het volgende:
Ik had gehoopt/verzocht dat een van de bekwamen op dit gebied dit wilden doen, bv @:oliver23 maar misschien kan men toch iets met mijn gekloot:
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op maandag 31 januari 2022 15:57 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
Gaan er straks nog supermarkten, fastfoodzaken en horeca dicht omdat het jonge personeel door de maatregelen in quarantaine moet.![]()
![]()
Ik ga er vanuit dat supermarktmanagers alle medewerkers als cruciaal aangemerkt hebben zodat ze niet in quarantaine hoeven?quote:Op maandag 31 januari 2022 16:02 schreef Nia het volgende:
Gaan er straks nog supermarkten, fastfoodzaken en horeca dicht omdat het jonge personeel door de maatregelen in quarantaine moeten.![]()
![]()
Kun jij niet een mooi overzicht maken?quote:Op maandag 31 januari 2022 16:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even uit mijn hoofd was de dag van ziekenhuisopname terug naar 4 gebracht van 5,6, dan zou je dus de ziekenhuiscijfers met 4 dagen moeten backdaten om ze over elkaar heen te leggen. Besmettingscijfers van 14 dagen terug met ziekenhuiscijfers 10 dagen terug etc. Om dat te kunnen doen kun je het beste wel de meldingen voor die dag pakken, anders krijg je rare pieken/dalingen vanwege storingen.
Goeie paint trouwens, bijna niveautje @:Tijn![]()
Derhalve zullen ze dat ook niet door gaan voeren.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daar gaat zo hard mee gefraudeerd, gesjoemeld en niet gecontroleerd worden“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Alleen als ze zelf besmet zijn. Een personeelsfeestje is nu dus niet heel verstandig.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:02 schreef Nia het volgende:
Gaan er straks nog supermarkten, fastfoodzaken en horeca dicht omdat het jonge personeel door de maatregelen in quarantaine moeten.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dit hele topic buitelt over elkaar heen omdat het zo hoog is maar het nieuws mag er niets over zeggenquote:Op maandag 31 januari 2022 16:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Radionieuws: 112.000 positieve testen in de afgelopen 24 uur!!!111!!!![]()
man..
.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ambtenaar?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik mag nog steeds niet op kantoor komen.![]()
Welke Fok!ster zat in het pakje? @Pisces29 ?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Perfecte weergave ditVooral idd hoe ik de users hier voor me ze.
![]()
Ontslagen?quote:Op maandag 31 januari 2022 15:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik mag nog steeds niet op kantoor komen.![]()
Met wat gaat gefraudeerd geworden??quote:Op maandag 31 januari 2022 16:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daar gaat zo hard mee gefraudeerd, gesjoemeld en niet gecontroleerd worden![]()
Oneindig keer minder dan zonder booster en alpha/deltaquote:Op maandag 31 januari 2022 16:02 schreef Maver24 het volgende:
Kans op ziekenhuis van iemand als ik van 38 met booster en omicron moet bijna wel niks zijn toch ?![]()
Mondkapjesquote:Op maandag 31 januari 2022 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze zullen in februari en maart nog gaan stoeien met sluittijden, hoeveelheid mensen in één ruimte, etc. Mondkapjes en QR zie ik nog een paar maanden actief blijven eigenlijk. Misschien dat ze de QR code niet meer gaan verplichten voor bepaalde sectoren zodra het zomer word. Maar daarnaast verwacht ik dat we er dit jaar nog niet vanaf komen. Mondkapjes worden ook een blijvertje de komende maanden denk ik. Rond april misschien ook de nachthoreca weer open.![]()
Niet aan jou gericht ditmaar wat willen we in hemelsnaam nog bereiken. Overigens geldt dit ook voor alle G's.
De dam is al doorgebroken.![]()
Ik zou bijna hopen dat er iets minder fanatiek getest gaat worden komende tijd, wie zijn al die mensen die testen? Je hoeft toch niet bij ieder beroep door en door getest te zijn.
Blijf gewoon een dagje thuis als je echt denkt meer dan een snotneus te hebben. Ik heb mij nog nooit laten testen, hoogstens een paar keer een sneltest.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ja komop, wij weten tenminste de achterliggende reden van die giga stijging. Het nieuws presenteert zo zwart/wit..quote:Op maandag 31 januari 2022 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit hele topic buitelt over elkaar heen omdat het zo hoog is maar het nieuws mag er niets over zeggen.
Ik werd een paar uur geleden gebeld met de boodschap dat ze mijn reservering bij het restaurant voor vanavond moeten annuleren. Ik zei covid? Nee, een technische storing waardoor het restaurant vandaag niet open kan.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:02 schreef Nia het volgende:
Gaan er straks nog supermarkten, fastfoodzaken en horeca dicht omdat het jonge personeel door de maatregelen in quarantaine moet.
Geloof je het zelf. Gewoon keihard dicht door teveel besmettingen onder het personeel natuurlijk
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ter info: als je positief bent kun je mooi een weekje thuis chillen want dan moet je in quarantainequote:Op maandag 31 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
Ik zou bijna hopen dat er iets minder fanatiek getest gaat worden komende tijd, wie zijn al die mensen die testen? Je hoeft toch niet bij ieder beroep door en door getest zijn.
Blijf gewoon een dagje thuis als je echt denkt meer dan een snotneus te hebben. Ik heb mij nog nooit laten testen, hoogstens een paar keer een sneltest.
Ik zou er nogmaals voor pleiten om te kappen met testen en quarantaines, dit is al dusdanig ontploft dat je nu gewoon met het virus moet gaan leven. Dikke pech voor mensen die er ziek door worden of komen te overlijden, maar als je gevaccineerd + geboosterd bent is de kans nihil...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ja ik mag hopen dat dat geen drijfveer is voor de meeste mensen.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ter info: als je positief bent kun je mooi een weekje thuis chillen want dan moet je in quarantaine٩๏̯͡๏)۶![]()
Aangezien het snottebelletje nu vooral rondgaat onder jongvolwassenen die veelal niet geboosterd zijn betekent zo'n GGD testje ook een gratis QR code voor de komende tijd.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:06 schreef Ronald het volgende:
Ik zou bijna hopen dat er iets minder fanatiek getest gaat worden komende tijd, wie zijn al die mensen die testen? Je hoeft toch niet bij ieder beroep door en door getest te zijn.
Blijf gewoon een dagje thuis als je echt denkt meer dan een snotneus te hebben. Ik heb mij nog nooit laten testen, hoogstens een paar keer een sneltest.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Je bedoelt feitelijk? Dat klopt wel ja.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja komop, wij weten tenminste de achterliggende reden van die giga stijging. Het nieuws presenteert zo zwart/wit..'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het is een prettige bijkomstigheid natuurlijk.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:09 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ja ik mag hopen dat dat geen drijfveer is voor de meeste mensen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Indammen, mitigeren, die strijd hebben we gewoon verloren nu. Hoe sneller we dat accepteren, hoe beter. Doet ook minder pijn voor het grootste deel vd maatschappij.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou er nogmaals voor pleiten om te kappen met testen en quarantaines, dit is al dusdanig ontploft dat je nu gewoon met het virus moet gaan leven. Dikke pech voor mensen die er ziek door worden of komen te overlijden, maar als je gevaccineerd + geboosterd bent is de kans nihil...![]()
Dat zou absurd zijn maar er leek de vorige keer wel al wat op voorgesorteerd te worden door te stellen dat 'de basisregels nu belangrijker zijn dan ooit'quote:Op maandag 31 januari 2022 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zou out of character zijn voor het kabinet om alles los te gaan laten zoals andere landen nu doen.ja hoor echt een stuk belangrijker nu dan in april 2020 zonder omikron en vaccin en natuurlijke immuniteit...
![]()
Als de uitspraak "iedereen gaat het krijgen binnen een paar maanden" waar is dan moeten we niet verbaasd doen over dit soort hoge aantallen.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Te feitelijk, waardoor het door velen verkeerd opgevat kan worden. Het moet allemaal kort en bondig natuurlijk, maar het wordt gebracht als de start van een nieuwe golf.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bedoelt feitelijk? Dat klopt wel ja.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het zou me met de Winterspelen voor de deur bijna goed uitkomenquote:Op maandag 31 januari 2022 16:09 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ja ik mag hopen dat dat geen drijfveer is voor de meeste mensen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Hoe is 'De afgelopen 24 uur is aantal x met y toegenomen/afgenomen naar aantal z' het brengen als de start van een nieuwe golf? Dat maak je er toch echt helemaal zelf van.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Te feitelijk, waardoor het door velen verkeerd opgevat kan worden. Het moet allemaal kort en bondig natuurlijk, maar het wordt gebracht als de start van een nieuwe golf.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee kans is bijzonder klein zolang je ook het mondkapje blijft dragen in de zoom meetingsquote:Op maandag 31 januari 2022 16:02 schreef Maver24 het volgende:
Kans op ziekenhuis van iemand als ik van 38 met booster en omicron moet bijna wel niks zijn toch ?Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.![]()
Zo brengt men het niet; ze zeggen letterlijk "De afgelopen 24 uur zijn er 112k positieve besmettingen vastgesteld" dat is gewoon feitelijk onjuist.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe is 'De afgelopen 24 uur is aantal x met y toegenomen/afgenomen naar aantal z' het brengen als de start van een nieuwe golf? Dat maak je er toch echt helemaal zelf van.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zonder hier een heel semantische discussie van te willen maken is zelfs dat nog juist ook. Maar wat is hier nou brengen alsof het de start van een nieuwe golf aan? Als je graag sensatie wil horen hoor je dat in het oplezen van het telefoonboek nog.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zo brengt men het niet; ze zeggen letterlijk "De afgelopen 24 uur zijn er 112k positieve besmettingen vastgesteld" dat is gewoon feitelijk onjuist.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Toch is het wel smullen hoor deze cijfers. Hoop mensen die ik ken en een tikkie voorzichtig waren met of bang waren voor een besmetting zijn 180 graden gedraaid. Ze zijn nu alleen nog maar bezorgd over regeltjes, quarantaines en groene vinkjes.
Corona is een tandeloze tijger geworden voor 99.9999 procent van de mensen (waar het dat al was voor 99.8% van de mensen voor Omikron).![]()
Inderdaad. Voor deze maand is er nog niemand besmet geraaktquote:Op maandag 31 januari 2022 15:29 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? 2 miljoen? Zijn er nog altijd 15 miljoen niet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik denk dat we inmiddels op wel de helft van Nederland zitten alles bij elkaar?quote:Op maandag 31 januari 2022 16:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor deze maand is er nog niemand besmet geraaktHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Met Omikron valt dat inderdaad nog best mee.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor deze maand is er nog niemand besmet geraakt'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Mensen testen waarschijnlijk ook om een herstelbewijsje te krijgen.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou er nogmaals voor pleiten om te kappen met testen en quarantaines, dit is al dusdanig ontploft dat je nu gewoon met het virus moet gaan leven. Dikke pech voor mensen die er ziek door worden of komen te overlijden, maar als je gevaccineerd + geboosterd bent is de kans nihil...![]()
Net niet. Ik hoorde laatst 40-45%.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:18 schreef popje het volgende:
[..]
Ik denk dat we inmiddels op wel de helft van Nederland zitten alles bij elkaar?![]()
Krijg je een afstreepkaart met elke variant?quote:Op maandag 31 januari 2022 16:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Met Omikron valt dat inderdaad nog best mee.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nee hoor, dat is om "anderen te beschermen" en omdat we zo'n braaf volk zijn die doen wat de regering ons vraagt.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mensen testen waarschijnlijk ook om een herstelbewijsje te krijgen.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Zow die aantallen
Vooral blijven proberen het onder controle te houden, moet vast lukken![]()
![]()
Stabiel te hoog is ook stabiel.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:22 schreef Evenstar het volgende:
Zow die aantallen
Marino is viesmad nu.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:22 schreef Evenstar het volgende:
Zow die aantallen
Was het maar zo.quote:Op maandag 31 januari 2022 16:21 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Krijg je een afstreepkaart met elke variant?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Goed zoquote:Op maandag 31 januari 2022 16:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is om "anderen te beschermen" en omdat we zo'n braaf volk zijn die doen wat de regering ons vraagt..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je kunt ook al je testafspraken printen en in een leuk mapje stoppen als herinnering voor later.quote:![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ik snap vooral niet dat wij niet gewoon blij zijn met een mildere variant. Gewoon loslaten, iedereen heeft de kans gehad om vaccins te halen. De belangrijkste (meest kwetsbare) groepen hebben ook al een booster. Laat. Het. Los.quote:
Enige wat je nu nog kan doen is gewoon doorleven, vaccins vrijwillig beschikbaar blijven stellen en eventueel de echt kwetsbare groepen verplichten om een vaccin te nemen (als laatste redmiddel), maar het is nu echt wel klaar met de algemene maatregelen. Je kan het niet meer controleren of je moet zoals China alles op slot gooien, deuren dicht timmeren etc. etc.![]()
Je zou wel zeggen dat de mensen een keer op moeten raken trouwens, al is het dan niet handig dat Omikron weer van voren af aan is begonnen en iedereen die al eens besmet was weer opnieuw aan de beurt kan komen
quote:Op maandag 31 januari 2022 16:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap vooral niet dat wij niet gewoon blij zijn met een mildere variant. Gewoon loslaten, iedereen heeft de kans gehad om vaccins te halen. De belangrijkste (meest kwetsbare) groepen hebben ook al een booster. Laat. Het. Los.
Enige wat je nu nog kan doen is gewoon doorleven, vaccins vrijwillig beschikbaar blijven stellen en eventueel de echt kwetsbare groepen verplichten om een vaccin te nemen (als laatste redmiddel), maar het is nu echt wel klaar met de algemene maatregelen. Je kan het niet meer controleren of je moet zoals China alles op slot gooien, deuren dicht timmeren etc. etc.
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: