abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203445932

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 31-01-2022 15:34:39 ]
  maandag 31 januari 2022 @ 13:57:33 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203445941
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:53 schreef SilverEyes het volgende: Van die mensen die nu nog compleet over de rooie raken als ze misschien in contact zijn geweest met een besmet persoon. En als je dan zegt dat iedereen waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt is met de huidige besmettingscijfers, ze echt woest op je worden. Meer mensen die dat nu nog ervaren?
Ja hier ook
Hoop dat mensen wat meer chill gaan worden komende tijd

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203446000
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja hier ook

Dat hoop ik inderdaad ook. Veel mensen hebben korte lontjes, gelukkig niet in mijn vriendenkring
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203446015
quote:

[..]
Ja hier ook

Niet zo ruw man, niet zo ruw! Zachtjes oke, zachtjesssss

pi_203446043
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:53 schreef SilverEyes het volgende:
Van die mensen die nu nog compleet over de rooie raken als ze misschien in contact zijn geweest met een besmet persoon. En als je dan zegt dat iedereen waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt is met de huidige besmettingscijfers, ze echt woest op je worden. Meer mensen die dat nu nog ervaren?
Wat is jouw definitie van compleet over de rooie en woest?
  maandag 31 januari 2022 @ 14:06:49 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203446046
quote:
10s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Niet zo ruw man, niet zo ruw! Zachtjes oke, zachtjesssss

@Lenny_Leonard en @Noek weten hier wel raad mee
  maandag 31 januari 2022 @ 14:07:42 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203446056
quote:
7s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Wat is jouw definitie van compleet over de rooie en woest?
Krijsend op Twitter, in eenzame opsluiting nadat ze snel een paar blikken kikkererwten en soep uit de kelder hebben gepakt
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 14:08:41 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203446065
quote:

[..]
Ja hier ook
Mijn ervaring is dat mensen sowieso om het minste of geringste flippen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Ik kan daar echt niet bij he.
Weet je wat ik altijd mezelf af vraag als ik in een minder leuke situatie kom, op wat voor manier dan ook...?

Hoe gaat dit je leven beïnvloeden in the bigger picture? How is this affecting YOU....really?

Geloof me, 9.9 van de 10 keer is het antwoord: niet tot nauwelijks.

Een vreemde zegt of doet iets wat ik niet leuk vind. Ok, ok...

Is dit een momentopname? > in bijna alle gevallen: Ja.
Ga je deze vreemde vaker tegenkomen en gaat ie een grote rol spelen in je leven op lange termijn? > in bijna alle gevallen: Nee.

In that case:

maandag 31 januari 2022 @ 14:10:02 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203446079
quote:
10s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:08 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat mensen sowieso om het minste of geringste flippen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Ik kan daar echt niet bij he.
Weet je wat ik altijd mezelf af vraag als ik in een minder leuke situatie kom, op wat voor manier dan ook...?

Hoe gaat dit je leven beïnvloeden in the bigger picture? How is this affecting YOU....really?

Geloof me, 9.9 van de 10 keer is het antwoord: niet tot nauwelijks.

Een vreemde zegt of doet iets wat ik niet leuk vind. Ok, ok...

Is dit een momentopname? > in bijna alle gevallen: Ja.
Ga je deze vreemde vaker tegenkomen en gaat ie een grote rol spelen in je leven op lange termijn? > in bijna alle gevallen: Nee.

In that case:

[ afbeelding ]
Jammer dat ik deze post maar één duimpje kan geven

Volledig mee eens ouwe Spanjeganger _O_
pi_203446081
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Krijsend op Twitter, in eenzame opsluiting nadat ze snel een paar blikken kikkererwten en soep uit de kelder hebben gepakt
En krijsend in je gezicht losgaan, elke dag 3/4 zelftesten doen.
Chill, stress is niet goed voor je.
pi_203446182
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Oh dat valt nog mee.
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:10 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Vermoeden van fake news.
pi_203446187
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:10 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Heh, dat vind ik wel een leuke opmerking maar mischien moet je dat breder trekken want ik zie hier allerlei users dagelijks volop rood aanlopen en schelden op van alles en nog wat, het gekrijs komt van meerdere kanten, denk ik :)
  maandag 31 januari 2022 @ 14:21:57 #13
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203446198
Ik heb nog steeds wel vrienden die doodsbang zijn om besmet te raken, maar meestal is daar wat meer mee aan de hand. Ben juist wel bang dat die angstcampagne van het OMT averechts heeft gewerkt bij dat soort personen, het is wel redelijk triest.

De focus moet ook allang niet meer liggen op het voorkomen van besmettingen maar op het voorkomen van ernstige ziekte, dus door gezond te leven, genoeg te sporten en als je in een risicogroep valt een boosterprik halen.
Makkelijk eerste
pi_203446225
quote:
10s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Oh dat valt nog mee.
[..]
Vermoeden van fake news.
Dan ken jij m'n buurvrouw nog niet :')
pi_203446235
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb nog steeds wel vrienden die doodsbang zijn om besmet te raken, maar meestal is daar wat meer mee aan de hand.
De meeste mensen om mij heen zijn niet bang om besmet te raken, maar om in Quarantaine te moeten _O-
  maandag 31 januari 2022 @ 14:28:58 #16
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_203446272
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:24 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
De meeste mensen om mij heen zijn niet bang om besmet te raken, maar om in Quarantaine te moeten _O-
Ja, dat hoor ik ook om mij heen wel, ik heb iets van 'test je dan gewoon niet tenzij je klachten hebt'.
Makkelijk eerste
pi_203446284
twitter

Aankomende persconferentie heeft Ernst het weer over Zuid-Afrika, want die stijgen weer _O-
pi_203446334
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 11
IC bezetting 212
Kliniek instroom 138
Kliniek bezetting 1035

:o

1035, daar gaan we. We hebben een GROOT probleem.
Incindental findings?
  maandag 31 januari 2022 @ 14:37:40 #19
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203446386
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:29 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Aankomende persconferentie heeft Ernst het weer over Zuid-Afrika, want die stijgen weer _O-
Besmettingscijfers zijn zo 2021
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 31 januari 2022 @ 14:39:25 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203446416
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:53 schreef SilverEyes het volgende:
Van die mensen die nu nog compleet over de rooie raken als ze misschien in contact zijn geweest met een besmet persoon. En als je dan zegt dat iedereen waarschijnlijk binnenkort wel aan de beurt is met de huidige besmettingscijfers, ze echt woest op je worden. Meer mensen die dat nu nog ervaren?
Een vriendin van me, ongeveer zelfde leeftijd, geen medische issues, wil mij al ongeveer sinds de start van de pandemie niet meer zien omdat ik de hele dag tussen 1000 wandelende virusbommetjes verkeer in een schoolgebouw. Alleen in de zomervakantie nog een keer op het terras gezeten. Nou ja, dan niet.

Van de vader van een vriend van me, die ik laatst om een lift vroeg maar dat weigerde omdat hij in de auto geen afstand kan houden, begreep ik dat een stuk beter. In de zeventig, zeker twintig kilo te zwaar, even goede vrienden. Pak ik de bus wel.

Ik doe er zelf allemaal niet zo moeilijk over. Als anderen veel voorzichtiger zijn dan ik dan is dat hun keuze, die ik in sommige gevallen wel begrijp en in sommige gevallen wat minder, maar iedereen moet dat voor zichzelf weten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203446435
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een vriendin van me, ongeveer zelfde leeftijd, geen medische issues, wil mij al ongeveer sinds de start van de pandemie niet meer zien omdat ik de hele dag tussen 1000 wandelende virusbommetjes verkeer in een schoolgebouw. Alleen in de zomervakantie nog een keer op het terras gezeten. Nou ja, dan niet.

Van de vader van een vriend van me, die ik laatst om een lift vroeg maar dat weigerde omdat hij in de auto geen afstand kan houden, begreep ik dat een stuk beter. In de zeventig, zeker twintig kilo te zwaar, even goede vrienden. Pak ik de bus wel.

Ik doe er zelf allemaal niet zo moeilijk over. Als anderen veel voorzichtiger zijn dan ik dan is dat hun keuze, die ik in sommige gevallen wel begrijp en in sommige gevallen wat minder, maar iedereen moet dat voor zichzelf weten.
lekker veilig, die bus :D
pi_203446472
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:29 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Ziekenhuisopnames daar nemen rap af. BA.2 is gewoon nog iets besmettelijker. Plus het begon in Gauteng maar verplaatst zich uiteraard naar andere delen van het land.

(in de ziekenhuizen aldaar betrof het percentage incidental findings 70% wellicht heden 80%)
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 14:43:13 #23
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203446491
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Devil's advocate :P ... maar wellicht dat die "vriendin" eigenlijk al langer van de vriendschap af wilde, en nu de covid pandemie als ideaal excuus kan gebruiken om maar niet meer af te spreken? ;) :X
  maandag 31 januari 2022 @ 14:50:50 #24
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203446635
Wel knap dat het AD gewoon iedere maandag weer geen context geeft aan de ziekenhuiscijfers. :D
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 14:55:29 #25
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_203446716
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 14:50 schreef DonDruiper het volgende:
Wel knap dat het AD gewoon iedere maandag weer geen context geeft aan de ziekenhuiscijfers. :D
Niemand neemt het AD serieus.
What can change the nature of a man?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')